abonnement Unibet Coolblue
pi_192806168
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is.

U. zal 2,5 zijn wanneer de baby wordt geboren. Ik denk dat ik graag een duo kinderwagen wil waarbij ze naast elkaar kunnen zitten, maar twijfel toch wel.

Mag ik vragen hoe jullie dit hebben opgelost?

De baby zal vaak in de draagdoek zitten, maar bij U. vond ik het ook fijn om een wagen bij de hand te hebben. En ik weet niet of U. echt op zo’n plankje zal blijven staan/zitten tegen die tijd.
Hier is het meerijdplankje juist het meest gebruikte artikel. Nu nog! De jongens schelen 2 jaar en 7 maanden.
Wij hebben de Joolz Day met het plankje van Joolz. Was toen in de aanbieding tijdens de Mazzeldagen.

En verder droeg ik veel. Dus eentje in de wagen en eentje in de draagdoek/draagzak.
  zaterdag 25 april 2020 @ 21:55:27 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_192806273
Ik vond alle duowagens vooral zo vreselijk groot en onhandig lijken.

Baby in doek gaf -op heel veel fronten- alle vrijheid om me met mijn dochter bezig te houden. Die was bijna 3 toen haar broertje geboren werd.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 april 2020 @ 23:42:17 #203
269689 crew  Viv
pi_192808341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 21:55 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vond alle duowagens vooral zo vreselijk groot en onhandig lijken.
Dat zijn ze ook. :D Vriendin van mij kocht er eentje met de zitjes recht achter elkaar, dat was echt een binnenvaartschip haha. Haar eerste was 2 jaar + 3 maanden toen de tweede geboren werd, en volgens mij is die wagen maar heel even nuttig geweest.
pi_192808369
Mijn zoon was 1j10m toen zijn zusjes geboren werden, en zitten op een meerijdplankje ging toen al prima, dus moet met 2,5 makkelijk kunnen.

Een duowagen naast elkaar klinkt fijn, maar ze zijn onhandig breed. Een Kruidvat kom je niet in, de plaatselijke etos ook niet. Bij de supermarkt kon ik maar bij een kassa afrekenen etc. Mijn dochters hebben dan ook heel vroeg alles lopend moeten doen, sinds ze 2 waren gebruikte ik de wagen nog maar wekelijks, en vanaf 2,5 helemaal niet meer. Met een eenlingwagen zou dat een ander verhaal zijn geweest. Ik zou hem met 2,5 jaar leeftijdsverschil niet aanraden, alleen bij minder dan 1,5 jaar leeftijdsverschil denk ik.

Overigens wilde zoon ook altijd zitten als het kon. Die heeft zich nog heel lang rond laten rijden op het meerijdplankje en wilde nooit lopen. Tot ik dat ding gewoon eraf haalde en hij geen keuze meer had, toen liep hij alles probleemloos (na 1 dag mekkeren).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 01:41:32 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192809333
Vraagje: heb je aan een commode in de babykamer genoeg aan ruimte voor kleertjes of heb je nog een kledingkast daarbij nodig? De babykamer is maar klein dus een ledikant én een commode én een kast gaan niet passen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat alle kleding in de commode past maar het is natuurlijk nog heel klein allemaal :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 26 april 2020 @ 02:26:04 #206
269689 crew  Viv
pi_192809472
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:41 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: heb je aan een commode in de babykamer genoeg aan ruimte voor kleertjes of heb je nog een kledingkast daarbij nodig? De babykamer is maar klein dus een ledikant én een commode én een kast gaan niet passen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat alle kleding in de commode past maar het is natuurlijk nog heel klein allemaal :D
Wij hebben deze ladenkast gekozen als commode en kledingkast in één: https://www.ikea.com/nl/n(...)t-gebeitst-10239280/
Ze is nu 3,5 en er is nog steeds genoeg ruimte: 3 van die grote lades zijn zelfs niet eens in gebruik voor haar kleding, maar voor pakken luiers, beddengoed, hydrofielen etc.

We hebben later dit kastje erbij gekocht: https://www.ikea.com/nl/n(...)-gelazuurd-80379620/
Hier staan wat leuke dingen op/in (haar geboortekaartje op canvas, lamp, plantjes etc) en de kledingroede is handig voor kleertjes die te leuk zijn om in een lade op te bergen. Nu hangt er bijvoorbeeld het jurkje dat ze onlangs op een bruiloft droeg. O+

ZZ's kamertje is ook niet heel groot, een hoge/grote kledingkast had eventueel wel gepast (zeker bij een kleinere commode), maar die vind ik vaak nogal lomp. Op deze manier blijft haar kamertje heel licht en open. :)
pi_192809932
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:41 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: heb je aan een commode in de babykamer genoeg aan ruimte voor kleertjes of heb je nog een kledingkast daarbij nodig? De babykamer is maar klein dus een ledikant én een commode én een kast gaan niet passen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat alle kleding in de commode past maar het is natuurlijk nog heel klein allemaal :D
Andere optie: wij hebben de commode nooit gebruikt, maar verschoonden op de bank/ons bed/de tafel/de grond, maar net waar we op dat moment waren. Hadden een aantal verschoonkussens liggen die we er dan bij konden pakken.
Is misschien ook nog iets om over na te denken :)
pi_192809933
Dat ligt aan je commode natuurlijk. ;) Wij hebben er wel een kledingkast bij, de commode zelf ligt al vol met verzorgingsspullen en slaapzakken enzo. Maar onze commode heeft ook geen lades.
  zondag 26 april 2020 @ 07:20:24 #209
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192809959
Hier hebben we alleen een commode (met laden, die met zon opklapbaar blad van ikea). En dat was genoeg tot ongeveer twee jaar :) nu groeien zijn kleren zn kastje uit dus komt er in ons nieuwe huis een kledingkast :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192810018
Wij hebben ook die grote hemnes als commode en kledingkast in gebruik en dat gaat prima. In de 4 lades bovenin zitten: diverse meuk, sokken & pyjama's, rompers, luiers&zalfjes etc. In de 2 lades in het midden: kleding en hydrofielen. In de 2 lades onder: kleding en beddengoed. ^O^
  zondag 26 april 2020 @ 08:05:16 #211
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192810071
Wij hebben de kleine Hennes (met 3 laden) als commode, maar hier zit er dus al 1 lade vol met wasbare luiers _O- . Bij ons liggen de kleertjes nu dus wel in de kast.
  zondag 26 april 2020 @ 08:09:49 #212
208890 June.
Seriously?
pi_192810082
Hier ook een kast en commode, maar meer omdat we de ruimte hebben. Op zich zou het ook prima alleen in de commode passen.

Andere vraag trouwens: wie van jullie heeft er een reisbeidje? En welke? Tips?
Wij zijn geen kampeerders, dus het bedje zal voornamelijk gebruikt worden bij familie/vrienden en in hotel/vakantiehuisje.
Shine bright like a diamond.
  zondag 26 april 2020 @ 08:18:11 #213
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192810115
@June.
Sommige mensen zweren bij een Deryan tentje. Ik heb liever een campingbedje. Nadeel: is zwaar, neemt meer plek in. Het inklappen kan je dag verpesten. Want dat is bij veel van die bedjes vaak net zo lastig als een 3D kubus oplossen. :') tip: koop een degelijk bedje, geen ding van Topmark ofzo. Wij hebben een campingbedje van Koelstra en die is prima.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192810123
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 07:02 schreef lunapuella het volgende:
Dat ligt aan je commode natuurlijk. ;) Wij hebben er wel een kledingkast bij, de commode zelf ligt al vol met verzorgingsspullen en slaapzakken enzo. Maar onze commode heeft ook geen lades.
Wij hebben precies hetzelfde. Van de kledingkast is maar één plank in gebruik voor kleding, de rest ligt vol met allerhande zooi (kleding en speelgoed voor als hij groter is bv).
Wij hebben ook een iets hogere commode en mán, dat scheelt in de onderrug! Als ik beneden veel luiers verschoon, sta ik veel te diep gebogen en zeker net na de bevalling kreeg ik heel snel rugpijn.
  zondag 26 april 2020 @ 09:22:49 #215
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192810521
Wij hebben het beide, maar gebruiken de kast ook meer als opslagruimte haha. De commode heeft drie lades. Wij hebben een jongetje en het hang gedeelte gebruiken we eigenlijk niet. Ik heb alles gevouwen liggen. Mijn idee is dat je dat bij een meisje meer gebruikt, haha

Verder hebben wij een Deryan tentje. Leek ons handig met de aankomende vakantie :') En omdat je al zoveel mee moet sleuren met een baby leek dit makkelijker. Moet ook wel zeggen dat op veel plekken waar wij komen mensen wel een ledikant hebben staan of een campingbedje in huis hebben.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 26 april 2020 @ 09:25:16 #216
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_192810549
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 08:18 schreef Mariposas het volgende:
@:June.
Sommige mensen zweren bij een Deryan tentje. Ik heb liever een campingbedje. Nadeel: is zwaar, neemt meer plek in. Het inklappen kan je dag verpesten. Want dat is bij veel van die bedjes vaak net zo lastig als een 3D kubus oplossen. :') tip: koop een degelijk bedje, geen ding van Topmark ofzo. Wij hebben een campingbedje van Koelstra en die is prima.
KLM

Kort-lang-midden *O*

Deze revelatie redt huwelijken *O*

Wij hebben zowel een Deryan als verschillende campingbedjes gehad, Deryan vond ik alleen bij echt klein handig, bij een oudere baby/dreumes niet want klimmen/keten/rits openmaken etc. Dat gebeurde bij de campingbedjes niet en daar kunnen ze sowieso nog heel lang in slapen. Had zelf niet echt een voorkeur qua merk, maar een matrasje erin vind ik wel een aanrader. Dus niet die standaard die er altijd bij zit, maar een zacht opvouwbaar matrasje. Zeker als ze wat meer gewicht krijgen dan slaapt dat veel lekkerder.
pi_192810643
Op het matrasje van het campingbedje staat bij ons de volgorde en als je niet eigenwijs bent en gewoon elke keer even spiekt is het een heel handig ding.
  zondag 26 april 2020 @ 09:33:57 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_192810677
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

KLM

Kort-lang-midden *O*

Deze revelatie redt huwelijken *O*

Wij hebben zowel een Deryan als verschillende campingbedjes gehad, Deryan vond ik alleen bij echt klein handig, bij een oudere baby/dreumes niet want klimmen/keten/rits openmaken etc. Dat gebeurde bij de campingbedjes niet en daar kunnen ze sowieso nog heel lang in slapen. Had zelf niet echt een voorkeur qua merk, maar een matrasje erin vind ik wel een aanrader. Dus niet die standaard die er altijd bij zit, maar een zacht opvouwbaar matrasje. Zeker als ze wat meer gewicht krijgen dan slaapt dat veel lekkerder.
Fout, klm telt alleen voor uitklappen. Voor inklappen moet je áltijd met de bodem beginnen :P
disclaimer
  zondag 26 april 2020 @ 09:36:25 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192810704
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Fout, klm telt alleen voor uitklappen. Voor inklappen moet je áltijd met de bodem beginnen :P
Dusdanige hoerige hekel aan het uit/inklappen van die bedjes dat we van Deryan (peuterversie) maar gewoon direct naar gewoon logeermatras/bed zijn overgeschakeld.
Kampeerbedjes zijn ook vaak zo muf en alles als ze op zolders staan, hendel ik ook slecht.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 26 april 2020 @ 09:37:34 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_192810716
Toch was ik er wel bij mee toen we op de dag van onze verhuizing het montagebeslag van Noud zn ledikant kwijt waren :')
disclaimer
  zondag 26 april 2020 @ 09:38:11 #221
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_192810722
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Fout, klm telt alleen voor uitklappen. Voor inklappen moet je áltijd met de bodem beginnen :P
Oh ja, dat is dan andersom :+
  zondag 26 april 2020 @ 09:38:23 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192810727
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:37 schreef SQ het volgende:
Toch was ik er wel bij mee toen we op de dag van onze verhuizing het montagebeslag van Noud zn ledikant kwijt waren :')
Ja dat snap ik dan weer wel _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192810759
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:22 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben het beide, maar gebruiken de kast ook meer als opslagruimte haha. De commode heeft drie lades. Wij hebben een jongetje en het hang gedeelte gebruiken we eigenlijk niet. Ik heb alles gevouwen liggen. Mijn idee is dat je dat bij een meisje meer gebruikt, haha
Oh ik heb 2 jongens maar vind juist het hanggedeelte erg handig! In 1 oogopslag zie je alle shirts en dat is makkelijker een outfit maken dan met alles gevouwd, vind ik.
  zondag 26 april 2020 @ 09:43:58 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_192810798
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 01:41 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: heb je aan een commode in de babykamer genoeg aan ruimte voor kleertjes of heb je nog een kledingkast daarbij nodig? De babykamer is maar klein dus een ledikant én een commode én een kast gaan niet passen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat alle kleding in de commode past maar het is natuurlijk nog heel klein allemaal :D
In het begin niet, want toen had ik ook nog bergen luiers , dekens, hydrofielen en beddengoed, maar nu Noud wat ouder is zitten al zijn kleren in een kleine Ikea ladenkast / commode en er is nog ruimte over.
Als je ruimte hebt in je eigen kast voor beddengoed enzo, is een commode meer dan voldoende :)
disclaimer
  zondag 26 april 2020 @ 09:49:36 #225
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192810869
Ik heb nog steeds de kast van de babykamer. Er is een hang gedeelte waar ik haar jurkjes en vestjes heb opgehangen. Daarboven een plank waar haar beddengoed ligt.

Aan de andere kant zijn 4 planken. Op de bovenste liggen handdoeken en washandjes, daaronder shirts, daaronder broeken en daaronder onderbroeken en sokken in mandjes. Super fijn zo! :)

Als je een klein kamertje hebt is die Hennes zeker een goede uitkomst @MaJo :). Wij hebben m in onze slaapkamer, omdat in onze slaapkamer geen grote kast past oid..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 26 april 2020 @ 09:51:46 #226
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192810901
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Oh ik heb 2 jongens maar vind juist het hanggedeelte erg handig! In 1 oogopslag zie je alle shirts en dat is makkelijker een outfit maken dan met alles gevouwd, vind ik.
Ik gebruik ook alleen het hanggedeelte voor U. Zoveel overzichtelijker dan vouwen. De rest van de planken liggen vol met speelgoed. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_192811189
Vraagje: onze baby wordt steeds beweeglijker dus het wordt tijd om over te stappen op slaapzakken. Nu hebben wij een 0-12 maanden 4-seizoenenslaapzak gekregen. Moet ik nu dan gewoon het binnenste deel eruit halen? Dan lijkt ie zo groot namelijk voor onze smurf met maat 68.
Of is dat binnenste deel de verkleiner? Dan lijkt ie me juist weer zo warm :+
  zondag 26 april 2020 @ 10:35:02 #228
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192811376
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:16 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje: onze baby wordt steeds beweeglijker dus het wordt tijd om over te stappen op slaapzakken. Nu hebben wij een 0-12 maanden 4-seizoenenslaapzak gekregen. Moet ik nu dan gewoon het binnenste deel eruit halen? Dan lijkt ie zo groot namelijk voor onze smurf met maat 68.
Of is dat binnenste deel de verkleiner? Dan lijkt ie me juist weer zo warm :+
Zolang het hoofdje niet door het hoofdgat kan glippen maakt het niet uit hoe lang de "staart" is :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192811444
Wij hebben kinderkleding niet in hun eigen kamer liggen. We hebben de commode (degene die we daadwerkelijk gebruiken) in de woonkamer staan en in de onderste lade zit vrijwel alle kleding van kleuter. Alle kleding van de meiden ligt op een hoofdbord van een bed, naast de leuning van de bank (die kon na de verhuizing de draai op de trap niet maken en moet nog steeds naar boven). Dat is overigens iets wat heel praktisch is, maar er niet uit ziet. De bovenste lade van de commode ligt vol met luiers in drie maten, extra doekjes en een grote bak vol allerhande medicijnen en smeersels enzo. Middelste lade is gevuld met slabben, schorten, washandjes en hydrofielen (die we eigenlijk niet meer gebruiken). De commode in de woonkamer is overigens wel iets waar we nog elke dag blij mee zijn. Daar ben je toch veel vaker met kinderen dan in de slaapkamer en je hebt daardoor in principe geen losslingerende babyspullen.

Voor de meiden heb ik nog een hangdeel in een kast waar alles wat nog veel te groot is hangt (daar hangen nu nog steeds kraamcadeautjes...), en twee kratten met dingen op de groei, verdeeld per maat. Maar die worden dus pas gebruikt bij een groeisprint.

Toen kleuter baby was en een minikamer had, hadden we zijn kleding ook alleen in de commode. Beddengoed, slaapzakken en dekens zaten toen in de lades onder zijn ledikant, dus dat is ook nog een optie om te overwegen voor extra opslagruimte.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 26 april 2020 @ 11:41:40 #230
269689 crew  Viv
pi_192812068
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 07:45 schreef Aure het volgende:
Wij hebben ook die grote hemnes als commode en kledingkast in gebruik en dat gaat prima. In de 4 lades bovenin zitten: diverse meuk, sokken & pyjama's, rompers, luiers&zalfjes etc. In de 2 lades in het midden: kleding en hydrofielen. In de 2 lades onder: kleding en beddengoed. ^O^
Wij hebben in de 4 kleine lades: rompers - shirts/truien (en toen ze baby was: pakjes) - broeken - sokken/maillots.
In de 2 lades in het midden: overige kleding (te groot/te klein/ander seizoen/etc) - hydrofielen/badcapes.
In de 2 lades onder: voorraad luiers/diversen - beddengoed.

En dan op de commode 3 mandjes met: luiers - haarspeldjes/elastiekjes/borstel - zalfjes/thermometer/etc.

De 2 kleine lades van shirts/truien en broeken beginnen nu wel krap te worden, zal eens puzzelen op een nieuwe indeling. :)
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh ja, dat is dan andersom :+
KLM - MLK inderdaad, hier nooit problemen gehad! Dat de bodem eerst moet bij het inklappen is volgens mij zelfs wettelijk verplicht, want zo kan het bedje nooit imploderen met kind erin. :Y)
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik gebruik ook alleen het hanggedeelte voor U. Zoveel overzichtelijker dan vouwen.
Oh, ik heb echt een enorme hekel aan kleding op hangertjes doen (ook bijvoorbeeld met jassen in een garderobe :( ) , daar weegt het voordeel van meer overzicht niet tegenop. :')
pi_192812091
Wij hebben gekozen voor een niet heel brede commode (net geen meter) en een hoge Pax (de 40cm diepe versie). Redelijk veel ruimte in maar geen lompe kast. Daarin liggen kleertjes in de volgende maat, beddengoed en luiers (kopen altijd maandbox dus redelijk wat pakken altijd). Het is ook niet de bedoeling dat die kast er nog ooit uitgaat. Enkel inrichting aanpassen aan de noden.
Commode liggen de kleertjes in de huidige maat. En 1 la ligt al vol met hydrofielen :)
pi_192812824
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 11:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij hebben in de 4 kleine lades: rompers - shirts/truien (en toen ze baby was: pakjes) - broeken - sokken/maillots.
In de 2 lades in het midden: overige kleding (te groot/te klein/ander seizoen/etc) - hydrofielen/badcapes.
In de 2 lades onder: voorraad luiers/diversen - beddengoed.

En dan op de commode 3 mandjes met: luiers - haarspeldjes/elastiekjes/borstel - zalfjes/thermometer/etc.

De 2 kleine lades van shirts/truien en broeken beginnen nu wel krap te worden, zal eens puzzelen op een nieuwe indeling. :)
Grappig hoe iedereen dat anders indeelt.
Wij hebben in de 4 kleine lades: Rompers - sokken en sloffen (als baby lagen hier setjes kleding voor het grijpen) - luiers - zalfjes/thermometer/etc.

In de 2 lades in het midden: Kleding - Wasbare luiers en hydrofielen

In de 2 lades onder: Kleding op de groei - Slaapspul: beddengoed, slaapzakken, pyjama's.

Op de commode alleen aankleedkussen en billendoekjes (wasbaar en wegwerp).
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 16:46:06 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192815245
Bedankt voor alle ervaringen ^O^ Ik denk dat we dan alleen voor een commode gaan, dat moet de komende tijd voldoende zijn. Bovendien willen we het komende jaar/2 jaar een keer gaan verhuizen dus dan kunnen we tzt altijd een kast erbij kopen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:16 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje: onze baby wordt steeds beweeglijker dus het wordt tijd om over te stappen op slaapzakken. Nu hebben wij een 0-12 maanden 4-seizoenenslaapzak gekregen. Moet ik nu dan gewoon het binnenste deel eruit halen? Dan lijkt ie zo groot namelijk voor onze smurf met maat 68.
Of is dat binnenste deel de verkleiner? Dan lijkt ie me juist weer zo warm :+
Slaapt een kindje niet meteen in een slaapzak? :@ Ik heb laatst iets bij de Prenatal gekocht en omdat daar een actie was voor tweede artikel voor de halve prijs heb ik er een slaapzak van maat 56-62 gekocht omdat ik dacht dat je dat toch wel nodig zou hebben. Of slaapt een kindje eerst alleen onder een laken + dekentje? En hoe zit dat met de slaapzak, slaap je dan alleen in de slaapzak of zit daar ook een dekentje overheen? #n00b
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 26 april 2020 @ 16:52:44 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_192815302
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 16:46 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle ervaringen ^O^ Ik denk dat we dan alleen voor een commode gaan, dat moet de komende tijd voldoende zijn. Bovendien willen we het komende jaar/2 jaar een keer gaan verhuizen dus dan kunnen we tzt altijd een kast erbij kopen.
[..]

Slaapt een kindje niet meteen in een slaapzak? :@ Ik heb laatst iets bij de Prenatal gekocht en omdat daar een actie was voor tweede artikel voor de halve prijs heb ik er een slaapzak van maat 56-62 gekocht omdat ik dacht dat je dat toch wel nodig zou hebben. Of slaapt een kindje eerst alleen onder een laken + dekentje? En hoe zit dat met de slaapzak, slaap je dan alleen in de slaapzak of zit daar ook een dekentje overheen? #n00b
Baby kan meteen in slaapzak hoor, is op zich veel makkelijker, behalve in de kraamweek als je van de kraamhulp bij iedere nachtvoeding nog moet temperaturen en luier verschonen :P

Ik heb bij de eerste heel lang gekloot met lakens en dekentjes, de tweede heb ik direct in een slaapzak gefrot ^O^ de kraamhulp adviseert anders, maar da's toch na 8 dagen klaar ;)
disclaimer
  zondag 26 april 2020 @ 16:53:38 #235
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192815310
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 16:46 schreef MaJo het volgende:
[..]

Slaapt een kindje niet meteen in een slaapzak? :@ Ik heb laatst iets bij de Prenatal gekocht en omdat daar een actie was voor tweede artikel voor de halve prijs heb ik er een slaapzak van maat 56-62 gekocht omdat ik dacht dat je dat toch wel nodig zou hebben. Of slaapt een kindje eerst alleen onder een laken + dekentje? En hoe zit dat met de slaapzak, slaap je dan alleen in de slaapzak of zit daar ook een dekentje overheen? #n00b
Slaapzak kan gewoon als je dat fijn vindt, maar meestal gebruiken ze het als een laken/deken niet volstaat omdat het kindje veel beweegt en dat is koud.

Bij mijn dochter heb ik helemaal geen slaapzak gebruikt en bij mijn zoontje juist wel. Dat was ook vooral omdat de overgang van puckababy naar slaapzak kleiner is dan van puckababy naar dekentje. Sinds dat hij 1,5 is gebruik ik geen slaapzak meer en is een dekbedje voldoende.
pi_192815623
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 16:46 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle ervaringen ^O^ Ik denk dat we dan alleen voor een commode gaan, dat moet de komende tijd voldoende zijn. Bovendien willen we het komende jaar/2 jaar een keer gaan verhuizen dus dan kunnen we tzt altijd een kast erbij kopen.
[..]

Slaapt een kindje niet meteen in een slaapzak? :@ Ik heb laatst iets bij de Prenatal gekocht en omdat daar een actie was voor tweede artikel voor de halve prijs heb ik er een slaapzak van maat 56-62 gekocht omdat ik dacht dat je dat toch wel nodig zou hebben. Of slaapt een kindje eerst alleen onder een laken + dekentje? En hoe zit dat met de slaapzak, slaap je dan alleen in de slaapzak of zit daar ook een dekentje overheen? #n00b
Wij hadden een bakerzakje (swaddleme van meyco) met nog een deken omdat het iets te koud was :)
pi_192816116
Sofie sliep binnen een week in een slaapzak omdat ze zich onder haar dekentje uitwurmde. En tot nu toe weigert ze om onder een deken of lakentje te slapen. Ze wordt er echt boos om. Dus altijd een slaapzak aan.
Lijkt me zo gezellig als je je kindje echt lekker kan toedekken en instoppen O+
  zondag 26 april 2020 @ 18:48:00 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192816688
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:22 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben het beide, maar gebruiken de kast ook meer als opslagruimte haha. De commode heeft drie lades. Wij hebben een jongetje en het hang gedeelte gebruiken we eigenlijk niet. Ik heb alles gevouwen liggen. Mijn idee is dat je dat bij een meisje meer gebruikt, haha
Waarom zou dat bij jongen/meisje verschillend zijn? :P
Hier hangt het hanggedeelte vol met overhemden, jasjes en jassen. Beetje als in mijn eigen kledingkast bedenk ik me nu.
KuikenGuppy
  zondag 26 april 2020 @ 18:49:50 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_192816718
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 18:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom zou dat bij jongen/meisje verschillend zijn? :P
Hier hangt het hanggedeelte vol met overhemden, jasjes en jassen. Beetje als in mijn eigen kledingkast bedenk ik me nu.
Nja, ik heb voor mijn meisje ook een hangkast en voor mijn jongen niet.

Meisje draagt echt alleen maar jurken. En peuterspijkerbroeken ophangen werkt niet. Dus heeft zoon een ladenkast. Overhemden en colbertjes hoeft ie nog niet aan naar z'n werk ;)
disclaimer
  zondag 26 april 2020 @ 18:53:37 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192816778
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 18:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Nja, ik heb voor mijn meisje ook een hangkast en voor mijn jongen niet.

Meisje draagt echt alleen maar jurken. En peuterspijkerbroeken ophangen werkt niet. Dus heeft zoon een ladenkast. Overhemden en colbertjes hoeft ie nog niet aan naar z'n werk ;)
Just sayin', het verschilt vooral per persoon, niet per sé per geslacht. Mijn eigen jurken liggen netjes op een stapeltje in de kast. Mijn man heeft de grootste hangkast van ons allemaal.
En mijn jongste vindt overhemden en jasjes dragen overigens helemaal de bom :D O+.
KuikenGuppy
  zondag 26 april 2020 @ 19:06:23 #241
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192816999
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 18:49 schreef SQ het volgende:

[..]

En peuterspijkerbroeken ophangen werkt niet.
Werkt hier anders prima. 😊
Protège moi de mes désirs.
  zondag 26 april 2020 @ 19:07:46 #242
221912 minilot
Nancy boy
pi_192817033
De jongetjestshirts en -truien hier gestreken aan een hangertje in de kast hoor, al tweeënhalf jaar *O*

En voor de statistieken, nooit een slaapzak gebruikt. :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 26 april 2020 @ 19:22:52 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_192817325
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 19:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Werkt hier anders prima. 😊
Heb je dan klemhangers ofzo?
Naja, ieder zijn ding dus.
disclaimer
pi_192817420
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:43 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben kinderkleding niet in hun eigen kamer liggen. We hebben de commode (degene die we daadwerkelijk gebruiken) in de woonkamer staan en in de onderste lade zit vrijwel alle kleding van kleuter. Alle kleding van de meiden ligt op een hoofdbord van een bed, naast de leuning van de bank (die kon na de verhuizing de draai op de trap niet maken en moet nog steeds naar boven). Dat is overigens iets wat heel praktisch is, maar er niet uit ziet. De bovenste lade van de commode ligt vol met luiers in drie maten, extra doekjes en een grote bak vol allerhande medicijnen en smeersels enzo. Middelste lade is gevuld met slabben, schorten, washandjes en hydrofielen (die we eigenlijk niet meer gebruiken). De commode in de woonkamer is overigens wel iets waar we nog elke dag blij mee zijn. Daar ben je toch veel vaker met kinderen dan in de slaapkamer en je hebt daardoor in principe geen losslingerende babyspullen.

Voor de meiden heb ik nog een hangdeel in een kast waar alles wat nog veel te groot is hangt (daar hangen nu nog steeds kraamcadeautjes...), en twee kratten met dingen op de groei, verdeeld per maat. Maar die worden dus pas gebruikt bij een groeisprint.

Toen kleuter baby was en een minikamer had, hadden we zijn kleding ook alleen in de commode. Beddengoed, slaapzakken en dekens zaten toen in de lades onder zijn ledikant, dus dat is ook nog een optie om te overwegen voor extra opslagruimte.
Ik vind dit zo fascinerend :D Ik probeer me mijn eigen woonkamer voor te stellen met een commode en een hoofdbord maar loop erop vast.

Ik ben overigens een beroerde kledingvouwer. Nou ja, ik kan goed vouwen maar als ik iets zoek, trek ik altijd alles overhoop en wordt het rommeltje. Ik wil dus alles in dichte kasten want anders zit ik alleen maar tegen rommelige stapels aan te staren. Ik vind ruime ook prettig, dan heb ik meer overzicht. Mijn zoon heeft nu drie 50 cm Pax-kasten en daar past al zijn zooi in 8-) Hiervoor was het toch een hoop geprop met een commode en een losse hang-leg-kast.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192817761
Ik kan ook niet vouwen en de lade van Jip ziet er dan ook niet uit :')

Een keer in de zoveel tijd probeer ik er orde in te brengen en dan krijg ik het niet netter dan dit:


Maar na een paar dagen is het dan alweer helemaal door elkaar :')
  zondag 26 april 2020 @ 20:02:45 #246
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192817992
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 19:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Heb je dan klemhangers ofzo?
Naja, ieder zijn ding dus.

Ik vouw de broekjes dubbel en hang ze over het onderste gedeelte heen. Ik maak met het ophangen ook meteen setjes, dus doe er dan een shirt overheen. Anders trekt manlief hem soms rare combi’s aan. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_192818098
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 19:47 schreef Aure het volgende:
Ik kan ook niet vouwen en de lade van Jip ziet er dan ook niet uit :')

Een keer in de zoveel tijd probeer ik er orde in te brengen en dan krijg ik het niet netter dan dit:
[ afbeelding ]

Maar na een paar dagen is het dan alweer helemaal door elkaar :')
Boks! Dat je alles 'heel netjes' hebt opgevouwen, vervolgens wil je dat ene shirtje hebben en dat lijkt het weer alsof een kleuter de kleding heeft opgeruimd. :')
pi_192818508
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 20:10 schreef Cholula het volgende:

[..]

Boks! Dat je alles 'heel netjes' hebt opgevouwen, vervolgens wil je dat ene shirtje hebben en dat lijkt het weer alsof een kleuter de kleding heeft opgeruimd. :')
Dat lijkt me ook het grote probleem met alles in lades hebben. Om iets te vinden wat onderop ligt moet je alles verplaatsen en in moeilijke hoeken werken enzo. Wij hebben voor de kinderen een klerenkast, en een kleine commode waar onderin alleen luiers en doekjes enzo liggen. De goedkoopste van de Ikea, geloof ik. Geeft trouwens geen garantie dat de klerenkast netter is, hoor.
pi_192818861
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 20:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vouw de broekjes dubbel en hang ze over het onderste gedeelte heen. Ik maak met het ophangen ook meteen setjes, dus doe er dan een shirt overheen. Anders trekt manlief hem soms rare combi’s aan. :+
Grutjes, wat een discipline :o ik vouw bij voorkeur hele manden weg voor de tv ofzo, maak direct stapeltjes en schuif dat zo de kast in. Bij voorkeur denk ik niet na op zulke momenten :') dingen die op hangertjes horen laat ik op hangertjes drogen en die gaan ook in een beweging de kast in.

@Aura, herkenbaar ja :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192818889
Quote, edit, zucht.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')