abonnement Unibet Coolblue
pi_188784782


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 september 2019 @ 13:00:42 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188784832
De quookerdiscussie liep laatst ook in het zonnepanelentopic al, geloof ik.

Maar hier komt hij er sowieso. We drinken veel thee en ik wil geen waterkoker op mijn aanrecht en vind hem ook ideaal voor even blancheren van boontjes ofzo. En dan zonder extra pan.

Afzuigkap komt bij ons btw 'gewoon' aan de wand wrs, vind die dingen in de kookplaat die ik tot nu toe gezien heb, vooral heel veel plek innemen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188784838
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:02 schreef Puala het volgende:
Een cooker in je keuken, doen of niet doen?

En iemand ervaring met een kookplaat met geïntegreerde afzuigkap? doen of niet doen?
Quooker had ik, komt in de nieuwe keuken weer. Ik vind het ideaal en ik mis hem echt.

Kookplaat met geintegreerde afzuiging komt er ook, maar nog geen ervaring mee. Wij zijn nog bezig met orienteren welke het wordt: de Bosch met afzuiging in het midden en twee flexzones aan beide zijden, een domino combinatie van Bosch of een Bora Pure.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188784870
Bij ons was ook niks bekend over de vensterbanken, wat voor zonnepanelen erop kwamen of wat dan ook.
Hadden wel een lijst met wat extra stopcontacten enzo moesten gaan kiezen.

Tegels van een standaard badkamer hoe die eruit zouden gaan zien.. Geen idee.

Bij heel veel van die projecten is dat een grote ellende.

Als je daar niet tegen kunt moet je of verder zoeken naar een van de weinige projecten die dat wel op orde heeft of verder kijken denk ik. Het kan af en toe best frustrerend zijn. Ik heb het uiteindelijk toen maar gewoon losgelaten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188784957
Wij hebben een quooker, ik vind het erg prettig. Tijdens de bouw kwam de nieuwste versie, die ook bruisend water geeft, op de markt. Wij konden jammer genoeg niet meer wijzigen, anders hadden we die gekozen.

Wij hebben de Bora kookplaat met ingebouwde afzuiger. Ik vind het echt een geweldig ding en zou ‘m absoluut weer kiezen. Zeer goede afzuiger vind ik het.

Mijn man, bijna 2 meter, kookt erg vaak en is dolblij dat hij van de hangende afzuigkap af is. We hebben ook geen bovenkastjes, dus mooi strak nu. De afzuigunit til je er zo uit en hup, de vaatwasser is. Daarna terugschuiven en klaar! Echt erg fijn. ^O^
Is dat zo?
pi_188785058
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Quooker denk ideaal als je theeleut bent. Anders zie ik er het nut niet zo van in.

Kookplaat met geïntegreerde afzuigkap heb ik geen goede ervaring mee dus zeg ik niet doen. Het zoog gewoon niet zo goed af als een kap erboven.

Maargoed er zijn ook weer mensen die zeggen werkt prima.
Weet je nog welke kookplaat jullie hadden gekozen?
pi_188785074
We krijgen ook een quooker in onze nieuwe keuken, mijn vriendin is helemaal razend enthousiast. Vooral omdat ze best wel een theeleut is, maar nu vaak geen zin heeft om de waterkoker te gebruiken. Zelf zal ik hem denk ik niet heel vaak gebruiken aangezien ik amper thee drink. Wel fijn om een apparaat minder nodig te hebben.

Oja, natuurlijk wel handig om even snel een pan kokend water klaar te hebben meteen. En als je ff iets in de week wil zetten snel.

Nahja, misschien toch wel heel handig dan :+

Onze afzuiger zit helemaal mooi in het plafond verwerkt/geïntegreerd O+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188785076
Quooker is dus een goed plan. Ik ben nu een theedrinker op kantoor, maar thuis weinig omdat ik die waterkoker irritant vind. Dus vandaar dat ik er aan dacht.

En de Bora hebben wij ook op het lijstje staan, maar ik vind het heel veel geld :X
pi_188785142
Wat betreft een aantal zaken is het merk an sich ook niet belangrijk, eigenlijk. Ze verkopen het huis met een bepaalde EPC waarde, bijvoorbeeld, dus zullen ze het opleveren conform die oplevereis. En welk merk zonnepanelen ze dan gebruiken, is niet echt van belang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188785198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:19 schreef Puala het volgende:
Quooker is dus een goed plan. Ik ben nu een theedrinker op kantoor, maar thuis weinig omdat ik die waterkoker irritant vind. Dus vandaar dat ik er aan dacht.

En de Bora hebben wij ook op het lijstje staan, maar ik vind het heel veel geld :X
Het is niet goedkoop. Daar staat tegenover dat je het dus moet vergelijken met een kookplaat en een afzuigkap samen, qua prijs.

En als je je kookplaat voor het raam wil, zoals je bedoeling is, zul je anders een plafondunit moeten plaatsen. Een inductiekookplaat met flexzones en een plafondunit zijn samen minstens zo duur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188785203
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:19 schreef Puala het volgende:
Quooker is dus een goed plan. Ik ben nu een theedrinker op kantoor, maar thuis weinig omdat ik die waterkoker irritant vind. Dus vandaar dat ik er aan dacht.

En de Bora hebben wij ook op het lijstje staan, maar ik vind het heel veel geld :X
Ja, het is een duur ding. Ik vergeet dat soort dingen gelukkig met groot gemak, dus sinds we in ons nieuwe huis wonen ben ik er alleen maar blij mee. *O*
Is dat zo?
pi_188785268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Weet je nog welke kookplaat jullie hadden gekozen?
Nee sorry dat is ondertussen alweer 3 huizen terug :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188785397
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Wat betreft een aantal zaken is het merk an sich ook niet belangrijk, eigenlijk. Ze verkopen het huis met een bepaalde EPC waarde, bijvoorbeeld, dus zullen ze het opleveren conform die oplevereis. En welk merk zonnepanelen ze dan gebruiken, is niet echt van belang.
Tuurlijk wel, want die epc kan je op tig manieren halen. Ik haal em graag met een zo goed mogelijke isolatie met wtw en veel panelen (warmtepomp deden ze bij ons niet). Ik zie hier huizen met dezelfde epc norm, net zo groot als het onze en dan met drie lullige panelen. Dan levert het je eigenlijk gewoon niks op, dat is zonde.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Niet qua maandlasten, maar wel qua hypotheek. We hebben een woning van 235000 op het oog met nu zo'n 24000 aan meerwerk (waarvan 18.000 de aanbouw).
[..]

Als ik jouw post zo lees, ben je alles bijna elkaar dus al snel 75.000 boven de aankoopprijs gaan zitten? Dan kan/mag hier niet eens qua hypotheek, max. 25% meerwerk bovenop de aankoopprijs, aldus de financieel adviseur.
[..]

En waar haalt die adviseur die waarheid vandaan? Want je meerwerk in de vorm van een uitbouw levert ook meteen een hogere woz op, dus waarom zou dat maar 25% mogen zijn? (ja, ik snap dat het zo is als je gewoon uberhaupt niet meer hypotheek kan krijgen, maar dat is iets anders)

Als je nu 6000 begroot voor meerwerk en je het daar mee moet doen, ben ik benieuwd wat je daarvoor wilt doen. Vloeren, gordijnen, de tuin, muren etc...het moet allemaal en het kan vast ook voor 6000 euro, maar ik vind het niet heel ruim klinken. Ik heb bovenop ons budget gezeten en dat was ongeveer 20% van de totale bouwkosten om het af te werken (vloeren, badkamer, keuken, muren, stukje bestrating, dakkapel) en dan zitten er heel veel uren van onszelf in, dus die kosten had ik niet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  woensdag 4 september 2019 @ 14:39:51 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188786222
Wij hebben juist expliciet gekozen voor geen Quooker. Ik vind 'm aan de prijs en zo vaak gebruiken wij geen kokend water dat ik de meerwaarde zie.
Mijn broer is er trouwens heel enthousiast over, die gebruikt hem ook voor koffie.
KuikenGuppy
pi_188786402
We hebben voor onze nieuwbouw woning ook een Quooker besteld. Onder andere voor thee, maar ook voor direct kokend water om te koken of spullen af te spoelen (plank waar je vlees op gesneden hebt of zo).
We kiezen wel voor een Quooker die geen bruisend water kan aanbieden. Is voor ons niet nodig. De Quooker wordt wel aangesloten op de watervoorziening van het huis zodat je niet alleen op de kleine voorraad van de Quooker aangewezen bent maar constant en onbeperkt warm water hebt. Kleine aanpassing, maar wel zo handig.


Qua kookplaat nemen wij de Bora met afzuiger erin. We wilden eerst de Bosch met rechthoekige afzuiging, maar hoorden van twee stellen dat ze er niet tevreden over waren. Ze zijn beiden overgestapt naar Bora en vinden dit veel krachtiger werken.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 4 september 2019 @ 14:56:50 #16
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188786504
Voordat je die bruisend water functie eruit hebt in euro's ben je 4 vrachtwagens spa rood verder. Die koolzuurpatronen zijn ook behoorlijk aan de prijs. Wij wilden geen quooker, maar zijn omgeluld door de keukenboer :') . En echt iedereen die zo een ding heeft, zegt dat het fantastisch is. Voor pasta, eieren, groente koken, thee water etc.. Maar goed, we gaan het nog beleven :P .
pi_188786539
De bruisoptie hoeft voor mij ook niet zo nodig, inderdaad, is qua kosten niet echt interessant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188786581
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:56 schreef bleiblei het volgende:
Voordat je die bruisend water functie eruit hebt in euro's ben je 4 vrachtwagens spa rood verder. Die koolzuurpatronen zijn ook behoorlijk aan de prijs. Wij wilden geen quooker, maar zijn omgeluld door de keukenboer :') . En echt iedereen die zo een ding heeft, zegt dat het fantastisch is. Voor pasta, eieren, groente koken, thee water etc.. Maar goed, we gaan het nog beleven :P .
Scheelt dat zoveel, ja? :o
Is dat zo?
pi_188786889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:56 schreef bleiblei het volgende:
Voordat je die bruisend water functie eruit hebt in euro's ben je 4 vrachtwagens spa rood verder. Die koolzuurpatronen zijn ook behoorlijk aan de prijs. Wij wilden geen quooker, maar zijn omgeluld door de keukenboer :') . En echt iedereen die zo een ding heeft, zegt dat het fantastisch is. Voor pasta, eieren, groente koken, thee water etc.. Maar goed, we gaan het nog beleven :P .
Slimme keuze! Wij hebben dat ding nu al weer 5+ jaar en zou niet meer zonder kunnen. Direct warm water, altijd theewater in een handomdraai en met kinderen helemaal ideaal on flesjes en speentjes uit te koken...

Elke keuken zou standaard zon ding moeten hebben :)
pi_188786957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:25 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Slimme keuze! Wij hebben dat ding nu al weer 5+ jaar en zou niet meer zonder kunnen. Direct warm water, altijd theewater in een handomdraai en met kinderen helemaal ideaal on flesjes en speentjes uit te koken...

Elke keuken zou standaard zon ding moeten hebben :)
Nee hoor ik hoef zo'n ding helemaal niet. Met een inductie plaat kookt een pan water ook binnen de kortste keren.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 4 september 2019 @ 15:31:00 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188786960
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:39 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben juist expliciet gekozen voor geen Quooker. Ik vind 'm aan de prijs en zo vaak gebruiken wij geen kokend water dat ik de meerwaarde zie.
Mijn broer is er trouwens heel enthousiast over, die gebruikt hem ook voor koffie.
Ik wil hem ook niet.
Ten eerste ben ik geen theeleut, ten tweede vind ik dat hij teveel stroom gebruikt, ten derde heb ik een deel van het jaar sowieso gratis heel heet water uit de kraan :')
Komt daarbij de angst dat ik mijn vingers een keer onder de kraan met kokend water hou.
Ik krijg ook echt de kriebels van die reclame waar afwisselend gewoon water en kokend water wordt getapt, can't handle it.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188787093
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik wil hem ook niet.
Ten eerste ben ik geen theeleut, ten tweede vind ik dat hij teveel stroom gebruikt, ten derde heb ik een deel van het jaar sowieso gratis heel heet water uit de kraan :')
Komt daarbij de angst dat ik mijn vingers een keer onder de kraan met kokend water hou.
Ik krijg ook echt de kriebels van die reclame waar afwisselend gewoon water en kokend water wordt getapt, can't handle it.
De standby kosten zijn 20 euro per jaar. Vind ik nog te overzien
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 4 september 2019 @ 15:45:24 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188787136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:41 schreef -J-D- het volgende:

[..]

De standby kosten zijn 20 euro per jaar. Vind ik nog te overzien
Ja, maar als hij alleen maar stand-by hoeft te staan het hele jaar heb je geen Quooker nodig natuurlijk.
Maar goed, ze rekenen ook met een gemiddeld gezin dat 1.000 liter kokend water per jaar gebruikt, hell no dat ik geen 3 liter kokend water in de keuken per dag gebruik.

Ze gaan iig uit van 511 kWh per jaar in hun voorbeeld met een gezin dat ineens 10 liter kokend water in de keuken per jaar gebruikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 september 2019 @ 16:01:23 #24
403253 Meke
after all this time? always.
pi_188787319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:56 schreef bleiblei het volgende:
Voordat je die bruisend water functie eruit hebt in euro's ben je 4 vrachtwagens spa rood verder. Die koolzuurpatronen zijn ook behoorlijk aan de prijs. Wij wilden geen quooker, maar zijn omgeluld door de keukenboer :') . En echt iedereen die zo een ding heeft, zegt dat het fantastisch is. Voor pasta, eieren, groente koken, thee water etc.. Maar goed, we gaan het nog beleven :P .
Het argument van Sodastream en concurrenten is ook niet zozeer de kosten ten opzichte van het kopen uit de winkel, maar ook dat je minder plastic nodig hebt. Kan me voorstellen dat je dat argument ook door kunt trekken naar een Quooker met bubbelfunctie ;-) (Hoewel je dan, als ik jou mag geloven, beter zo'n apparaat kunt kopen - maar dan heb je weer het apparaat minder argument :) Moeilijk, moeilijk, moeilijk :P )
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 4 september 2019 @ 16:06:41 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188787357
Met de sodastream ben ik wel heel blij trouwens, niet dat ik zelf bubbelwater drink, maar het eeuwige gesleep met die flessen Spa rood was ik wel helemaal zat van.
Alleen jammer dat hij zwart is, als we gaan verbouwen maar een witte kopen dus, of een ander kek kleurtje als ze dat hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 september 2019 @ 16:07:39 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188787366
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 16:06 schreef Leandra het volgende:
Met de sodastream ben ik wel heel blij trouwens, niet dat ik zelf bubbelwater drink, maar het eeuwige gesleep met die flessen Spa rood was ik wel helemaal zat van.
Alleen jammer dat hij zwart is, als we gaan verbouwen maar een witte kopen dus, of een ander kek kleurtje als ze dat hebben.
Ik hou me aanbevolen voor je oude :+
KuikenGuppy
  woensdag 4 september 2019 @ 16:08:15 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188787372
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 16:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik hou me aanbevolen voor je oude :+
:D komt goed!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 september 2019 @ 18:56:10 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188789806
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:00 schreef Tink89 het volgende:
Post uit vorige topic
Ik heb geen 75k extra uitgegeven aan meerwerk.
Wij hadden geen uitbouw, kregen voor casco badkamer/toilet bar weinig terug en zaten incl elektra op ¤6700 bij de bouwer aan meerwerk.
De rest van het meerwerk dat we hebben gefinancierd, nog zo’n 30k is opgegaan aan de vloeren, muren, badkamer, keuken.

Tuin, gordijnen etc hebben we gewoon spaargeld voor gebruikt. Het hoeft natuurlijk niet allemaal uit een hypotheek te komen ;)

Ik heb je meerwerklijst gezien. Die is heul summier inderdaad. Dat kan beter. Idem voor de technische omschrijving omtrent de water/verwarming/ventilatie systemen in je huis.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_188789851
Was de soda stream vorige week niet in de aanbieding bij de Aldi of de Lidl?
  woensdag 4 september 2019 @ 19:01:33 #30
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_188789875
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is niet goedkoop. Daar staat tegenover dat je het dus moet vergelijken met een kookplaat en een afzuigkap samen, qua prijs.

En als je je kookplaat voor het raam wil, zoals je bedoeling is, zul je anders een plafondunit moeten plaatsen. Een inductiekookplaat met flexzones en een plafondunit zijn samen minstens zo duur.
Ik mis bij de bora nog bepaalde functies die ik vroeger veel gebruikte, zoals vanzelf uitslaan met een timer ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_188790067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:01 schreef lipje het volgende:

[..]

Ik mis bij de bora nog bepaalde functies die ik vroeger veel gebruikte, zoals vanzelf uitslaan met een timer ^O^
Welke Bora heb je nu? En wat had je dan eerder?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188790100
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee hoor ik hoef zo'n ding helemaal niet. Met een inductie plaat kookt een pan water ook binnen de kortste keren.
Je hoeft hem ook niet te gebruiken.....;) zeg alleen dat ie er eigenlijk standaard in hoort te zitten.... sommige dingen mis je pas als je ze hebt :)

edit:
Ik beredeneer overigens puur vanuit gemak, en niet vanuit kostenefficiëntie. Anders woonde ik wel in noord oost Groningen 🙄

edit 2:
Slaat natuurlijk nergens op, want je kan zon ding heel makkelijk bijplaatsen, maar in onze zoektocht naar een nieuwe woning baal ik er wel van als er een sjieke nieuwe keuken inzit maar geen quooker ... maar zoals gezegd, geen deal breaker :)

[ Bericht 9% gewijzigd door koentjuh18 op 04-09-2019 19:26:39 ]
  woensdag 4 september 2019 @ 19:32:30 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188790352
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:56 schreef bleiblei het volgende:
Voordat je die bruisend water functie eruit hebt in euro's ben je 4 vrachtwagens spa rood verder. Die koolzuurpatronen zijn ook behoorlijk aan de prijs. Wij wilden geen quooker, maar zijn omgeluld door de keukenboer :') . En echt iedereen die zo een ding heeft, zegt dat het fantastisch is. Voor pasta, eieren, groente koken, thee water etc.. Maar goed, we gaan het nog beleven :P .
Dat kregen wij ook voorgerekend van een keukenboer. Die zei: Quooker doen, als je dat veel gebruikt maar dat bruisen lekker laten zitten.

Wij zouden er een krijgen, maar dat liep even scheef.
Nu hebben we een lijstje voor een andere keukenboer (die ook onze badkamer heeft gedaan)
Quooker
Afzuigkap (ipv recirculatie-kreng)
Achterplaat achter het gasfornuis
Hoekplank voor magnetron

Hopelijk nog ergens dit najaar. :s)
***
pi_188790654
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:03 schreef Smallish het volgende:

[..]

Scheelt dat zoveel, ja? :o
Ik drink véél bruisend water en heb bewust voor een Quookerkraan zonder die optie gekozen. Het is duurder dan bubbeltjeswater in de supermarkt kopen omdat je regelmatig een filter moet vervangen. Bovendien moet je het dan met één smaak doen (en moet die smaak je net bevallen). Het enige wat ik vervelend vind ik de hoeveelheid plastic die ik er nu doorheen jaag met de aanschaf van flessen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188790689
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:31 schreef Leandra het volgende:

Komt daarbij de angst dat ik mijn vingers een keer onder de kraan met kokend water hou.
Ik krijg ook echt de kriebels van die reclame waar afwisselend gewoon water en kokend water wordt getapt, can't handle it.
Dat gebeurt écht niet. Is me de afgelopen 9 jaar 0 keer overkomen. Je haalt er op een andere manier kokend water uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 4 september 2019 @ 19:59:53 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188790908
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat gebeurt écht niet. Is me de afgelopen 9 jaar 0 keer overkomen. Je haalt er op een andere manier kokend water uit.
Ik vertrouw mezelf daar niet mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188790923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik drink véél bruisend water en heb bewust voor een Quookerkraan zonder die optie gekozen. Het is duurder dan bubbeltjeswater in de supermarkt kopen omdat je regelmatig een filter moet vervangen. Bovendien moet je het dan met één smaak doen (en moet die smaak je net bevallen). Het enige wat ik vervelend vind ik de hoeveelheid plastic die ik er nu doorheen jaag met de aanschaf van flessen.
Bar Le duc recycled de flessen.

Ik drink ook enorm veel spa rood. En probeer daar wat rekening mee te houden.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 4 september 2019 @ 20:04:07 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188790995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 13:44 schreef d.k. het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, want die epc kan je op tig manieren halen. Ik haal em graag met een zo goed mogelijke isolatie met wtw en veel panelen (warmtepomp deden ze bij ons niet). Ik zie hier huizen met dezelfde epc norm, net zo groot als het onze en dan met drie lullige panelen. Dan levert het je eigenlijk gewoon niks op, dat is zonde.
[..]

En waar haalt die adviseur die waarheid vandaan? Want je meerwerk in de vorm van een uitbouw levert ook meteen een hogere woz op, dus waarom zou dat maar 25% mogen zijn? (ja, ik snap dat het zo is als je gewoon uberhaupt niet meer hypotheek kan krijgen, maar dat is iets anders)

Als je nu 6000 begroot voor meerwerk en je het daar mee moet doen, ben ik benieuwd wat je daarvoor wilt doen. Vloeren, gordijnen, de tuin, muren etc...het moet allemaal en het kan vast ook voor 6000 euro, maar ik vind het niet heel ruim klinken. Ik heb bovenop ons budget gezeten en dat was ongeveer 20% van de totale bouwkosten om het af te werken (vloeren, badkamer, keuken, muren, stukje bestrating, dakkapel) en dan zitten er heel veel uren van onszelf in, dus die kosten had ik niet.
Vloeren worden geschilderd, gordijnen kunnen grotendeels mee, muren krijgen vliesbehang en verf (voorlopig, stucen doen we later wel, heeft nu toch nog geen zin, huis is net nieuw). Badkamer zit er standaard in, een bad kost 750 euro extra. Dakkapel hoeven we niet en we kunnen alles zelf (man is elektriciën enzo).

Ons meerwerk bestaat vooralsnog dus uit een aanbouw, twee extra wcd'en, twee waterpunten op de gevel, 1 schrobputje, het puin voor de oprit, het dichtzetten van bovenlichten, twee loze leidingen (waarvan 1 met schakelaar), het aanleggen van 3fasen in de meterkast en een bad dus...

Dingen als oprit, keuken en schutting kunnen van de spaarrekening. Tuin aanleggen kan tijdelijk met wit zand, bestrating van marktplaats, graszaad en een deel van onze huidige planten en fruitbomen (bij verkoop willen we een deel meenemen, dus die halen we voor de verkoop al uit de tuin en planten we tijdelijk in de moestuin van mijn moeder). En dan komt die echte tuin over een paar jaar wel.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 18:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb geen 75k extra uitgegeven aan meerwerk.
Wij hadden geen uitbouw, kregen voor casco badkamer/toilet bar weinig terug en zaten incl elektra op ¤6700 bij de bouwer aan meerwerk.
De rest van het meerwerk dat we hebben gefinancierd, nog zo’n 30k is opgegaan aan de vloeren, muren, badkamer, keuken.

Tuin, gordijnen etc hebben we gewoon spaargeld voor gebruikt. Het hoeft natuurlijk niet allemaal uit een hypotheek te komen ;)

Ik heb je meerwerklijst gezien. Die is heul summier inderdaad. Dat kan beter. Idem voor de technische omschrijving omtrent de water/verwarming/ventilatie systemen in je huis.
Wat jij zegt dus: een deel kan van de spaarrekening. En badkamer zit er dus in (alleen 750 voor bij het bijplaatsen van een bad).

En de lijsten zijn écht summier ja. Ik krijg dus ook echt geen antwoord op de vraag over wat voor wtw-installatie erin zit enzo. Volgens de makelaar 'weten ze dat nog niet, maar wordt de epc-norm van 0,0 zeker gehaald'. Vind het oprecht lastig om daar dan maar op te vertrouwen.

Edit:

en om even over de quooker mee te kletsen: ik wil hem wel. Ik drink veel thee, vind water uit een thermoskan niet meer lekker om thee van te zetten als het niet meer gloeiend is en vind de kosten per jaar wel meevallen. En ja, een fluitketel op inductie is ook in twee minuten klaar, maar dan staat er wel zo'n ding op je kookplaat. Of een waterkoker op je aanrecht.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188791001
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vertrouw mezelf daar niet mee.
Gewoon water pak je op de normale manier (hendel rechts). Voor kokend water moet je de basis van de kraan (de ring boven de rode cirkel) twee keer indrukken en dan ronddraaien. Die verwarring treedt gewoon niet op. Maar deze discussie hebben we vaker gehad. :+ Ik vermeld het vooral voor anderen die om deze reden twijfelen. Het was namelijk iets waar ik mee zat voor ik er een kocht.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 4 september 2019 @ 20:04:27 #40
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_188791004
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Welke Bora heb je nu? En wat had je dan eerder?
eerst een Siemens 5 pit inductie, nu een bora Basic

Edit: gevalletje van read the manual. Hij zit er wel op, alleen nog nooit uitgevonden/gezocht hoe. :@

[ Bericht 6% gewijzigd door lipje op 04-09-2019 21:45:22 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_188791155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gewoon water pak je op de normale manier (hendel rechts). Voor kokend water moet je de basis van de kraan (de ring boven de rode cirkel) twee keer indrukken en dan ronddraaien. Die verwarring treedt gewoon niet op. Maar deze discussie hebben we vaker gehad. :+ Ik vermeld het vooral voor anderen die om deze reden twijfelen. Het was namelijk iets waar ik mee zat voor ik er een kocht.

[ afbeelding ]
Precies dat! Je kunt niet onbewust kokend water tappen. Daar moet je bewust twee keer voor drukken en draaien. Dat lukt de oppassende opa hier in huis na 2 jaar nog steeds niet ;)
  woensdag 4 september 2019 @ 20:14:35 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_188791163
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Mag ik weten wat jullie hebben gekozen? :)
Een Neff, maar dat is niet extreem uitgedacht ofzo. Onze adviseur had overal Neff ingetekend, ik vind het mooi spul, qua prijs schappelijk en er staat iig geen pelgrim op je apparatuur ;)
Voor mij was een afzuigkap geen optie omdat de kookplaat op het eiland zit. Verder frituur ik niet, bak ik zelden vis, dus denk ik dat het wel zal volstaan ;)
disclaimer
  woensdag 4 september 2019 @ 20:16:09 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188791186
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Een Neff, maar dat is niet extreem uitgedacht ofzo. Onze adviseur had overal Neff ingetekend, ik vind het mooi spul, qua prijs schappelijk en er staat iig geen pelgrim op je apparatuur ;)
Voor mij was een afzuigkap geen optie omdat de kookplaat op het eiland zit. Verder frituur ik niet, bak ik zelden vis, dus denk ik dat het wel zal volstaan ;)
Vriendin van me heeft zo eentje en ik moet zeggen dat die van haar écht briljant goed werkt _O_
Zoveel mooier dan zo'n lelijker unit boven je fornuis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 september 2019 @ 20:33:04 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_188791512
Ik ben heel benieuwd . Ik heb 1 keer in mijn leven niét op gas of kolen gekookt (als ik gourmetten even buiten beschouwing laat) en het voelt nog een beetje surreeel allemaal :')
Wél heb ik straks dus zo'n 3 meter aan bovenkastjes (versus 90 cm nu) en zo'n 6.30 aan onderkastjes (en dan nog de gootsteenkast maar da's grotendeels vuilnisbak) versus 2.70 nu. Ik weet straks van gekkigheid niet meer wat ik in mijn keuken moet proppen _O-
disclaimer
pi_188791588
Quooker ligt hier ook weer klaar voor de nieuwe keuken, mis hem enorm en zeker niet alleen voor thee. Wij hebben hem in combinatie als close in boiler, dus meteen warm water om even iets af te spoelen etc.

Heb geen ervaring met geïntegreerde afzuigkappen die van ons komt in het plafond. Maar wij hebben een domino gril gehad naast de kookplaat en die randen werden altijd vies door de pan die op de normale kookplaat ernaast stond, hier was ik dus ook heel bang voor bij een geïntegreerde afzuigkap, ik zweer bij m'n gladde inductieplaat zonder randjes.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 4 september 2019 @ 21:12:54 #46
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_188792181
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben heel benieuwd . Ik heb 1 keer in mijn leven niét op gas of kolen gekookt
Je mag wel een dagje komen oefenen, maar dan moet je wel voor vier man extra koken :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_188792277
@Tink89 je weet dat je een standaard dekvloer in een nieuwbouwhuis niet kan schilderen zonder verdere behandeling hè.

Als je genoeg spaargeld hebt kan het daar inderdaad van, maar dan zie ik het huidige probleem niet zo. Dan heb je in je budget nog ruimte voor aanpassingen en de rest die je later.

En bedenk vooral wat moet en niet later kan. Leidingen moeten bovenlichten kunnen later bijvoorbeeld.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 5 september 2019 @ 07:54:47 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188796273
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:19 schreef d.k. het volgende:
@:tink89 je weet dat je een standaard dekvloer in een nieuwbouwhuis niet kan schilderen zonder verdere behandeling hè.

Als je genoeg spaargeld hebt kan het daar inderdaad van, maar dan zie ik het huidige probleem niet zo. Dan heb je in je budget nog ruimte voor aanpassingen en de rest die je later.

En bedenk vooral wat moet en niet later kan. Leidingen moeten bovenlichten kunnen later bijvoorbeeld.
Collega heeft het pas gedaan: afbranden en vier keer verven met twee componenten betonverf. Is prachtig en onwijs comfortabel.

In de tussentijd zijn de maandlastenberekeningen van de hypotheekadviseur binnen. Die komt op bijna 200 euro bruto per maand meer dan mijn eigen berekeningen. Ik snap er geen hol van, ga hem zo maar even bellen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188796386
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Een Neff, maar dat is niet extreem uitgedacht ofzo. Onze adviseur had overal Neff ingetekend, ik vind het mooi spul, qua prijs schappelijk en er staat iig geen pelgrim op je apparatuur ;)
Voor mij was een afzuigkap geen optie omdat de kookplaat op het eiland zit. Verder frituur ik niet, bak ik zelden vis, dus denk ik dat het wel zal volstaan ;)
Die van Neff ziet er hetzelfde uit als die van Bosch die wij hebben gekozen. Ze komen, samen met de producten van Siemens, ook uit dezelfde fabriek en zijn ongeveer hetzelfde, las ik.

Is er een reden waarom jullie keukenadviseur voor Neff heeft gekozen, dat je weet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 5 september 2019 @ 08:42:27 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_188796527
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 08:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die van Neff ziet er hetzelfde uit als die van Bosch die wij hebben gekozen. Ze komen, samen met de producten van Siemens, ook uit dezelfde fabriek en zijn ongeveer hetzelfde, las ik.

Is er een reden waarom jullie keukenadviseur voor Neff heeft gekozen, dat je weet?
Zal het m straks eens vragen ;)
Ik heb nu wel alles van 1 merk, dat vind ik wel mooi, en de Neff ovens hebben zo'n sliding and hiding deur, daar geil ik stiekem wel op :')
disclaimer
pi_188796540
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 08:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zal het m straks eens vragen ;)
Ik heb nu wel alles van 1 merk, dat vind ik wel mooi, en de Neff ovens hebben zo'n sliding and hiding deur, daar geil ik stiekem wel op :')
Die zou ik ook graag willen!
pi_188796565
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 08:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zal het m straks eens vragen ;)
Ik heb nu wel alles van 1 merk, dat vind ik wel mooi, en de Neff ovens hebben zo'n sliding and hiding deur, daar geil ik stiekem wel op :')
1 merk vind ik ook wel fijn, en wij hebben nu voor Bosch gekozen. Maar ik vind die sliding/hiding door ook wel heel tof :P Dus als alles hetzelfde is, kan het goed zijn dat ik nog wil overstappen :')

Alleen de koelkast kan een ander merk worden, omdat we een vrijstaande side-by-side willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 september 2019 @ 08:57:56 #53
95752 crew  Chell
Kluns
pi_188796637
Morgen over twee weken krijgen we de sleutel. Over een maand gaan we verhuizen. Gisteren kreeg ik - terwijl wij met familie op Ameland zaten - een appje van de poezenoppas dat er een stuk spuitwerk van het plafond naar beneden was gekomen. Lekkage. We hebben hier in huis al eerder een keer een énorme lekkage gehad (stroomde langs de muren en uit het plafond, door een overstroomde dakgoot), dus we hebben onze spullen gepakt en zijn naar huis gegaan.

Het valt gelukkig heel erg mee, maar er zit dus wel een lelijk gat en de gipsplaten eronder zijn helemaal vochtig en prik je zo doorheen. De vorige keer is onze woningcorporatie niet eens komen kijken, maar ik vind eigenlijk nu wel dat zij dit moeten repareren. In ieder geval die platen toch? Echt, wat een timing. Alsof we niet al genoeg te regelen hadden :( We kunnen overigens ook niet vinden waar het water vandaan komt/kwam.
pi_188796696
Je hebt een huurwoning?
Dan hebben ze er dit keer wel belang bij dat ze het oplossen, in huidige staat weer verhuren zal wat lastiger zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 september 2019 @ 09:08:23 #55
95752 crew  Chell
Kluns
pi_188796741
Ja, het is vrije sector huur. Maar toen het vorige keer lekte en het water via het plafond, door de meterkast bij de onderbuurvrouw én het restaurant op de begane grond terecht kwam zeiden ze alleen maar "laat je inboedelverzekering maar betalen" :')

Dus dit kan nog wel wat gesteggel opleveren.
pi_188797055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:08 schreef Chell het volgende:
Ja, het is vrije sector huur. Maar toen het vorige keer lekte en het water via het plafond, door de meterkast bij de onderbuurvrouw én het restaurant op de begane grond terecht kwam zeiden ze alleen maar "laat je inboedelverzekering maar betalen" :')

Dus dit kan nog wel wat gesteggel opleveren.
Je inboedelverzekering betaalt alleen maar je schade, niet de oorzaak, en het plafond is sowieso opstal, geen inboedel, maar de oorzaak waarschijnlijk ook.

Maar goed dat lossen ze dan maar op als je weg bent, jouw inboedel gaat echt niet hun bouwkundige issues aanpakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188797229
Je verhuurder moet zeker zaken oplossen. Echter is het verzekeringstechnisch tegenwoordig inderdaad zo dat je als bewoner de gevolgschade aangeeft bij je eigen verzekering. Zij verhalen dit dan bij de veroorzaker van de schade.

Belangrijker nog is waar de oorzaak zit. Is het een kwestie van de dakgoten, dan moet worden gekeken of deze voor de bewoners toegankelijk zijn. Als dat zo is, bijvoorbeeld omdat er een dakterras is, dienen de bewoners zelf zorg te dragen voor het goed door kunnen lopen hiervan.
Als de lekkage wordt veroorzaakt door een verstopping of probleem in de standleiding, is de VVE of de eigenaar verantwoordelijk. Is de oorzaak te vinden in een leidingen binnen een woning, is het aan de bewoners van die woning.

https://www.rijksoverheid(...)onderhoud-huurwoning
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188797329
Wat een gedoe Chell, daar zit je inderdaad niet op te wachten zo vlak voor verhuizen -O-

Iemand zin om met me mee te denken?
De 1e verdieping van het huis bevat nu 2 slaapkamers, waaronder 1 hele grote (met sauna :+ )
De overloop lijkt groot maar dat is deels een vide.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 2e verdieping bestaat nu uit 1 ruimte, met vanaf 70cm hoogte een schuin dak. Het hokje bovenin de tekening is nu een berghok met daarin ook de cv ketel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wens is om 4 (slaap)kamers te maken, dus 1 van de 2 grote ruimtes splitsen zou dan logisch zijn. Vriend overweegt nog om de kinderen samen te laten slapen maar daar ben ik geen voorstander van. (Ze vinden elkaar leuk maar maken elkaar ook wel wakker).

Mijn wens zou zijn om op de 2e verdieping dmv een dakkapel een 2e badkamer te maken, met bad O+ Er zit al een afvoer in het hok waar de cv ketel hangt. Dit zou dan onze slaapkamer kunnen worden.

Vriend heeft juist de gedachte om te kinderen boven te laten slapen en wij op de grote kamer.

We krijgen als het goed is over 3 weken de sleutel :D Enige haast moeten we dus wel maken O-)

* credits aan Puala voor het tekenen in Floorplanner O+ *
pi_188797412
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een gedoe Chell, daar zit je inderdaad niet op te wachten zo vlak voor verhuizen -O-

Iemand zin om met me mee te denken?
De 1e verdieping van het huis bevat nu 2 slaapkamers, waaronder 1 hele grote (met sauna :+ )
De overloop lijkt groot maar dat is deels een vide.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou hier de hal verlengen om het hoekje zodat je de grote kamer kunt splitsen in twee kamers (van gelijke grootte of een grotere en een kleinere). De andere deur komt dan naast wat nu de sauna is. De sauna zou dan evt omgebouwd kunnen worden tot inloopkast O+. De kleinere kamer (met alleen een klein raampje al ik het goed zie?) wordt dan studeer/was/logeerkamer. Of hadden jullie nu 3 kinderen, en wordt dat dus ook een slaapkamer?

quote:
7s.gif
De 2e verdieping bestaat nu uit 1 ruimte, met vanaf 70cm hoogte een schuin dak. Het hokje bovenin de tekening is nu een berghok met daarin ook de cv ketel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn wens zou zijn om op de 2e verdieping dmv een dakkapel een 2e badkamer te maken, met bad O+ Er zit al een afvoer in het hok waar de cv ketel hangt. Dit zou dan onze slaapkamer kunnen worden.
En dan dit dus. Zelf lekker op zolder (evt met airco), met eigen badkamer en grote dakkapel voor licht O+ . Kinderen op etage 1.
pi_188797739
Ik begin stress te krijgen voor de verhuizing :S We gaan over 7 weken verhuizen en we hebben nog amper iets ingepakt(wel een en ander uitgezocht gelukkig) ...En ik wil echt alles uitgezocht hebben voor we verhuizen zodat ik niet allemaal zooi meeneem die ik toch nooit meer gebruik ...

Want tegelijkertijd moeten we voor het nieuwe huis ook allemaal dingen doen, uitzoeken, regelen enz en dat doen we nu toch automatisch als eerste ...

Ben ik de enige de zo laat begint en hoe kan ik de motivatie vinden? :D Tips iemand hoe ik het het beste aan kan pakken?
  donderdag 5 september 2019 @ 10:37:07 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_188797752
Mijn hele huis staat nog vol en ik moet over 7 dágen over dus ik zal maar geen raad geven. :') maak je niet te druk, het komt goed.
disclaimer
pi_188797807
Ik zou dan gewoon planmatig gaan werken en een schema maken. Hoeveel kamers/ruimtes heb je? Eventueel binnen die ruimtes nog het aantal kasten e.d. benoemen.

En dan elk weekend (?) een kamer opruimen, of elke avond een kast, zoiets?

Vaak moet je gewoon ergens een keer beginnen en in de flow komen, gaat eigenlijk wel vanzelf. Moeilijkste vond ik om gewoon dingen weg te gaan gooien, maar ook dat gaat op een gegeven moment wel aardig vond ik. Voor jezelf even een termijn afspreken als je object 'x maanden niet hebt gebruikt, aangeraakt of gemist, dan kan het weg'.

Of de Maria Kondo-docu nog even kijken van te voren, does it spark joy? ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 5 september 2019 @ 10:42:20 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188797810
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een gedoe Chell, daar zit je inderdaad niet op te wachten zo vlak voor verhuizen -O-

Iemand zin om met me mee te denken?
De 1e verdieping van het huis bevat nu 2 slaapkamers, waaronder 1 hele grote (met sauna :+ )
De overloop lijkt groot maar dat is deels een vide.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 2e verdieping bestaat nu uit 1 ruimte, met vanaf 70cm hoogte een schuin dak. Het hokje bovenin de tekening is nu een berghok met daarin ook de cv ketel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wens is om 4 (slaap)kamers te maken, dus 1 van de 2 grote ruimtes splitsen zou dan logisch zijn. Vriend overweegt nog om de kinderen samen te laten slapen maar daar ben ik geen voorstander van. (Ze vinden elkaar leuk maar maken elkaar ook wel wakker).

Mijn wens zou zijn om op de 2e verdieping dmv een dakkapel een 2e badkamer te maken, met bad O+ Er zit al een afvoer in het hok waar de cv ketel hangt. Dit zou dan onze slaapkamer kunnen worden.

Vriend heeft juist de gedachte om te kinderen boven te laten slapen en wij op de grote kamer.

We krijgen als het goed is over 3 weken de sleutel :D Enige haast moeten we dus wel maken O-)

* credits aan Puala voor het tekenen in Floorplanner O+ *
Ik zou persoonlijk de sauna laten zitten, want sauna O+. En op die kamer zelf slapen/kantoor combineren, evt een scheiding maken dmv een kastenwand of ander soort roomdivider.
KuikenGuppy
pi_188797829
Dat is wat mijn vriend dus ook oppert.
Punt is alleen dat ik geen (makkelijke) optie zie om de zolder dan te splitsen voor de kinderen. Er zit daar nu een enkel raam aan de zijkant en maar 1 dakraam
pi_188797832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:36 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ben ik de enige de zo laat begint en hoe kan ik de motivatie vinden? :D Tips iemand hoe ik het het beste aan kan pakken?
Stap 1: bestel dozen (en evt. inpakmateriaal) bij een verhuisbedrijf. Neem er dubbel zo veel als je nodig dacht te hebben. Ik dacht met 100 toe te komen, we hebben 200 dozen gebruikt.
Stap 2: pak in zoals het in het nieuwe huis terecht moet komen (alles wat in de nieuwe keuken komt, alles wat in de nieuwe garage komt etc). Label je dozen goed (verhuisbedrijven leveren stickers bij) daar heb je later plezier van, maak evt een lijst (heb ik zelf in excel gedaan). Stop alles in dozen, geen losse troep, en zorg dat je dozen goed stapelbaar zijn.
Stap 3: kamer voor kamer! Ik ben zelf begonnen in de keuken, want beneden dus te combineren met kinderen entertainen, en daar stond een hele hoop spul dat zelden gebruikt wordt (blender, tosti-apparaat, 'kerstservies')
voor notoire uitstellers (zoals ik dus) Stap 4: leg jezelf een quotum op, zodat je bezig blijft en een doel hebt. Ik moest van mezelf min. 5 dozen per dag doen.
pi_188797857
Hier ook nog niets gepakt Tink, maar het komt vast wel goed :+ We wonen nu op 78m2 dus zoveel zooi kunnen we toch niet hebben? O-)
pi_188797869
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:44 schreef Fazzoletti het volgende:
Dat is wat mijn vriend dus ook oppert.
Punt is alleen dat ik geen (makkelijke) optie zie om de zolder dan te splitsen voor de kinderen. Er zit daar nu een enkel raam aan de zijkant en maar 1 dakraam
Is er budget voor een dakkapel? Of een extra dakraam plaatsen?
pi_188797880
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier ook nog niets gepakt Tink, maar het komt vast wel goed :+ We wonen nu op 78m2 dus zoveel zooi kunnen we toch niet hebben? O-)
dacht ik ook met mijn 70m2 :'(

je hebt altijd meer dan je denkt :+

nu moet ik er nog een tweede keer doorheen straks :+ Ik heb echt al behoorlijk wat weggegooid in de eerste shifting maar ben wel tot het besef gekomen dat het nog minitieuzer moet straks.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 5 september 2019 @ 10:51:23 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188797909
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:44 schreef Fazzoletti het volgende:
Dat is wat mijn vriend dus ook oppert.
Punt is alleen dat ik geen (makkelijke) optie zie om de zolder dan te splitsen voor de kinderen. Er zit daar nu een enkel raam aan de zijkant en maar 1 dakraam
Was dit een reactie op mij?
Want in mijn scenario kan één kind op zolder en de ander op de eerste etage.
KuikenGuppy
pi_188797927
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Was dit een reactie op mij?
Want in mijn scenario kan één kind op zolder en de ander op de eerste etage.
Wat weer een voordeel is aangezien ze dan veel meer uit elkaar liggen... hoe dichterbij de kamers, hoe groter de kans dat ze bij elkaar naar binnen gaan sneaken om elkaar wakker te houden _O-
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188797961
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Was dit een reactie op mij?
Want in mijn scenario kan één kind op zolder en de ander op de eerste etage.
Ja was op jou :)

Mijn gedachte is juist dat het fijn is als ze bij elkaar op dezelfde etage liggen. Maken ze ons iig niet wakker hoop ik :+
pi_188797980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Is er budget voor een dakkapel? Of een extra dakraam plaatsen?
Ja er is een bouwdepot voor dakkapel aangevraagd :)
pi_188798076
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:58 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ja er is een bouwdepot voor dakkapel aangevraagd :)
En mag die op zolder aan de voorkant? Waar ook de wasmachine aansluiting zit? Want dan kun je daar een dakkapel plaatsen en zo extra licht krijgen. Dan kan je prima daar 2 kamers maken.
pi_188798092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:36 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik begin stress te krijgen voor de verhuizing :S We gaan over 7 weken verhuizen en we hebben nog amper iets ingepakt(wel een en ander uitgezocht gelukkig) ...En ik wil echt alles uitgezocht hebben voor we verhuizen zodat ik niet allemaal zooi meeneem die ik toch nooit meer gebruik ...

Want tegelijkertijd moeten we voor het nieuwe huis ook allemaal dingen doen, uitzoeken, regelen enz en dat doen we nu toch automatisch als eerste ...

Ben ik de enige de zo laat begint en hoe kan ik de motivatie vinden? :D Tips iemand hoe ik het het beste aan kan pakken?
Je bent eerder uitzonderlijk omdat je er zo vroeg aan begint!

Bedenk eerst hoeveel bergruimte je in je nieuwe woning hebt. Probeer een idee te krijgen van hoeveel je kunt bewaren en op welke plek. Kies dan één ding om uit te zoeken. Ik ben bijvoorbeeld begonnen met kinderspeelgoed, daarna kinderkleding, vliering, et cetera. Je kunt daar hulp bij inschakelen; mijn kinderen hebben geholpen met hun eigen spullen. Cluster vervolgens de spullen die in de nieuwe woning bij elkaar komen te liggen (bijvoorbeeld in een specifieke kast). Stop die meteen in verhuisdozen, voor zover je ze kunt missen, en label ze.

Ik weet niet of je moeite hebt met uitzoeken. Ik vraag mijn kinderen altijd om drie stapels te maken: één van spullen die ze willen houden, één van spullen die weg mogen en een stapel met twijfel. Met de stapel twijfel kun je op verschillende manieren omgaan. Je kunt bijvoorbeeld met jezelf afspreken dat je die nog één jaar op een bepaalde plek bewaart, dan weer bekijkt en bepaalt of je ze hebt gemist.

Wat voor mij het meest motiverend is, is het bedenken van een (nieuw) systeem. In een andere woning begin je opnieuw. Hoe concreter je nadenkt over je opbergsysteem, hoe makkelijker het is om spullen uit te zoeken en in te pakken. Als je bijvoorbeeld een bepaalde stellingkast hebt of wilt voor een schuur of bijkeuken, dan kun je er vast opbergdozen voor kopen die er goed in passen en je spullen daarin stoppen. Label erop en klaar.

Niet iedereen deelt mijn liefde voor organiseren, maar vrijwel iedereen wordt blij van overzicht. Probeer dat dus vooral als uitgangspunt te nemen! En sta jezelf toe om dingen te bewaren die je niet meer gebruikt, maar bepaal tevoren hoeveel je daarvan wil bewaren. Ik heb bijvoorbeeld één doos gereserveerd voor mijn eigen oude schoolspullen. Ik ben kritisch gegaan door alle oude schriftjes en zo en heb alleen bewaard wat in die doos paste. Er zaten toch veel schriftjes in die op elkaar leken, dus die konden best weg. Belangrijk is in zo'n geval om één exemplaar van een bepaald type te bewaren. Kun je echt geen afscheid nemen, dan kun je ook foto's maken. Dat doe ik ook met kindertekeningen: als 10 tekeningen op elkaar lijken, dan bewaar ik er 1. Die andere 9 gooi ik weg, maar als ze wel heel fraai zijn maak ik er eerst een scan van.

Ik kan nog wel even zo doorgaan. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188798120
Oh, en ik vind het zelf makkelijker om afstand te doen van spullen als ik weet dat ze goed terechtkomen. Daar stop ik altijd wat energie in. Ik ben zelf geen Marktplaatsfan, dus ik geef veel dingen gewoon weg en verkoop die dingen waarvan ik denk dat ik er een aardig bedrag voor kan krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188798256
Wat mij overigens wel bij is gebleven, nu iets meer dan 8 maanden bij mijn vriendin verblijvende; is dat je echt zoveel spullen hebt die je eigenlijk amper tot nooit nodig blijkt te hebben :+

Natuurlijk heb ik de broodnodige zaken mee naar haar meegenomen, maar het meeste spul staat elders opgeslagen. De keren dat ik er heen moest om iets op te halen was op een hand te tellen, denk ik. Alles wat daar staat heb ik eigenlijk in al die tijd niet eens gemist.

Ik wil nog niet zo ver gaan door te zeggen dat het eigenlijk allemaal wel zomaar weg kan, maar aan de andere kant als er fik uit zou breken en het is er niet meer... dan zou ik waarschijnlijk niet eens in paniek raken geloof ik :o

Maar goed, het scheelt dat we natuurlijk ook twee huisraden hebben nu nog, en dat ik grotendeels van de hare al gebruikmaak. Dat is nog wel een dingetje straks om dat samen te voegen (en kan ook veel weg). Heel veel nieuwe meubels komen al nieuw, dus dat scheelt. Idealiter willen we straks ook qua servies en glazen etc alles nieuw, maar dat is voor een later plan (we hebben dure dingen op het oog, first things first ;)).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188798706
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 11:06 schreef Puala het volgende:

[..]

En mag die op zolder aan de voorkant? Waar ook de wasmachine aansluiting zit? Want dan kun je daar een dakkapel plaatsen en zo extra licht krijgen. Dan kan je prima daar 2 kamers maken.
De voorkant ligt op het noordoosten. Of dat mag met/zonder vergunning weet ik niet. Maar hoe zou je dan die 2 kamers zien?
pi_188798838
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 11:55 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

De voorkant ligt op het noordoosten. Of dat mag met/zonder vergunning weet ik niet. Maar hoe zou je dan die 2 kamers zien?


Zoiets :Y En dan in het nisje van de bovenste kamer of het bed neerzetten en knus naast het raam. Of juist een bureautje en dan daar je huiswerk kunnen maken :Y
pi_188800075
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:56 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ja was op jou :)

Mijn gedachte is juist dat het fijn is als ze bij elkaar op dezelfde etage liggen. Maken ze ons iig niet wakker hoop ik :+
Met die gedachte hebben wij vorig jaar een extra verdieping gerealiseerd. Op de eerste verdieping slapen de kids en op de tweede verdieping wij. Daar hebben we een slaap/werkkamer met badkamerensuite gerealiseerd en nog extra kamer voor de was c.q. troep :)

Werkt prima. Erg fijn om weer je eigen plek te hebben en niet te hoeven douchen tussen Nijntje, de duikboot, haai en kikker :) nadeel is dat als ze huilen / je nodig hebben je een extra trap af moet. Maargoed dat houdt je fit :)
pi_188800266
Dank! Mijn 7 weken valt dus wel mee blijkt! :D dat geeft me wel al rust eerlijk gezegd ...

Mari Kondo heb ik al helemaal gelezen en de serie gekeken! Ik werk ook al zo, maar idd beginnen is het probleem merk ik omdat het zoveel is. Ik ben ook wel goed in spullen weggeven, heb niet veel binding met veel spullen. En misschien wel handig om ook vast een aantal doorzichtiger bakken te kopen waar ik netjes spullen in kan opbergen... de dozen heb ik al, geen idee hoeveel, maar denk 75 of zo momenteel. Ik hoop eigenlijk ook snel uit te kunnen pakken daar zodat ik niet 100 jaar met dozen blijf zitten.

Ik ga idd maar gewoon eens een plan maken in welke volgorde ik het ga doen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')