Maar het is wel bewezen dat hij door de aanklacht de dood ingejaagd is?quote:Op zondag 1 september 2019 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het klinkt als...
Niet bewezen dat hij onschuldig is...
Klinkt mij als genoeg reden om mensen niet de dood in te jagen door die metoo beweging voort te zetten of te steunen.
Ik vind trouwens niet dat de discussie doorslaat naar de andere kant. Dat zeiden we toch ook niet van het misbruikschandaal in de katholieke kerk? Daar was toch ook ruimte voor de slachtoffers?quote:Op zondag 1 september 2019 16:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Het probleem rond de hele zaak is dat het keihard doorslaat naar de andere kant. Er volgen draconische maatregelen waar uiteindelijk niemand beter van wordt. Tel daar bij op dat er flink wat hypocriete rotte appels in de metoo beweging zaten/zitten en je hebt een heel erg giftige combinatie die je gewoon niet moet willen. Verder is het een discussie die gekaapt is door de hardcore feministen en daar is gewoon geen serieuze discussie mee te voeren. Beetje Sylvana Simons achtige types die alleen maar harder gaan brullen en gillen maar nooit van hun eigen standpunt willen bewegen.
Geen van die dingen die jij opnoemt ga je oplossen door een metoo beweging te steunen die draait om namen van onbewezen daders en haatmobs.quote:Op zondag 1 september 2019 16:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het veroordelingspercentage voor verkrachting is hier in Nederland een schamele 8%
En als iemand naar de politie gaat gebeurd het echt heel vaak dat aangifte ronduit afgeraden wordt.
Niet omdat de politie zo naar is, maar omdat de kans op veroordeling klein is tegenover een enorme berg shit die het vermeende slachtoffer over zich heen gaat krijgen. En zelfs bij veroordeling zijn de straffen veelste vaak zo laag dat het amper zin heeft, dat die berg shit voor het vermeende slachtoffer groter is dan de straf die de verkrachter krijgt.
Het is echt een ernstig probleem hoe er met vermeende slachtoffers omgegaan wordt. Een maatschappelijke discussie daarover was en is keihard nodig.
Ik had die discussie liever gezien zonder man en paard te noemen, maar dat werd niet gepikt.
Het valt nogal op dat alles aangepakt wordt om het maar weg te kunnen wuiven. Noemt iemand geen name dan zal het wel nep zijn, noemt iemand well namen dan zal het wel achteraf spijt zijn, wraak of iets anders naars.
Gewoon eens inzien dat we en enorm probleem hebben op dit gebied waar vermeende slachtoffers al 10-0 achter staan voordat ze naar buiten treden (ook via de officiele wegen) gebeurd maar niet.
De angst voor een onterechte beschuldiging, daar moet het over gaan. Alhoewel die kans echt vele malen kleiner is dan dat een werkelijk slachtoffer gewoon lekker pech heeft.
Erger nog. Er wordt een mannen vs vrouwen ding van gemaakt. Dat terwijl mannelijke vermeende slachtoffers het wereldwijd nog veel zwaarder te verduren hebben. De onder rapportage daar zo ernstig is dat er niet eens een beeld is van de werkelijke problematiek.
Hoe zou jij grote groepen mensen beschrijven die hun pijlen gericht hebben op individuen en bedrijven/werkgevers die verbonden zijn aan die mensen vanwege vaak onbewezen redenen?quote:Op zondag 1 september 2019 16:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je mist het punt. #metoo is geen haatmob.
Keven had volgens jou gewoon door kunnen spelen in House of Cards?quote:Op zondag 1 september 2019 16:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waar staat dat ik dat onterecht vind?
Je legt de vinger op de zere plek met ''beelden...''.quote:Op zondag 1 september 2019 16:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Grotendeels eens. Ga sowieso naar de politie, zelfs al ben je daar mogelijk zelf het onderwerp van victim blaming. Valse aangiftes moeten hard aangepakt worden.
Ik reageer op mensen die insinueren dat slachtoffers online niet hun ervaringen mogen delen. Dáár ben ik het pertinent mee oneens. Online verhaal halen is onderdeel van onze maatschappij tegenwoordig. Slechte klantenservice = slechte reviews, zelfs facebook posts met videobeelden van vermeende inbrekers en winkeldieven is allemaal geen probleem. Maar oh wee als iemand online ervaringen deelt over aanranding, verkrachting en seksuele intimidatie, dan is de dader ineens een slachtoffer en wordt er direct geďnsinueerd dat het om valse beschuldigingen gaat.
Als slachtoffer in Nederland kun je tegenwoordig eigenlijk beter online verhaal halen dan via de rechtbank:
NWS / Ruim 350 zedenzaken blijven maanden liggen door onderbezetting
Hoe vaak zie je op dergelijke beelden de daadwerkelijke feiten? Die beelden zijn altijd verdachtmakingen, maar ik heb nog nooit gezien dat iemand daadwerkelijk iets in z'n zak stopte op van die 'vergeten af te rekenen' filmpjes.quote:Op zondag 1 september 2019 17:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Op moment dat jij videobeelden van een iemand zien die op dat moment een misdrijf pleegt en dat gebruikt voor de opsporing is dat misschien een hellend vlak, maar dat is bewijs dat iemand een misdaad heeft gepleegd. Als jij videobeelden hebt van misbruik of op andere manier bewijsmateriaal en je wilt iemand daarmee opsporen/aan de schandpaal nagelen heb ik daar een stuk minder moeite mee dan dat er met de vinger wordt gewezen zonder enige vorm van bewijs.
Even voor de duidelijkheid, mocht er zo'n eikel zijn die niet met z'n tengels van vrouwen af kan blijven dan heb ik er echt geen moeite mee dat dat soort volk met naam, toenaam en herkenbare foto op het 8 uur journaal komen. Nee = Nee en je blijft er met je poten vanaf.
Maar zonder enige vorm van bewijs iemand beschuldigen die zich daar vervolgens niet tegen kan verdedigen behalve dan ontkennen (en dan heb je gewoon de schijn al tegen), dat kan niet door de beugel
Ohja? Door welke dan?quote:Op zondag 1 september 2019 17:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe vaak zie je op dergelijke beelden de daadwerkelijke feiten? Die beelden zijn altijd verdachtmakingen, maar ik heb nog nooit gezien dat iemand daadwerkelijk iets in z'n zak stopte op van die 'vergeten af te rekenen' filmpjes.
En laten we wel wezen: als je verkracht bent, welk bewijs heb je dan als de politie je aangifte niet op wil nemen? Wat kun je als slachtoffer doen want de dader kan net zo makkelijk zeggen 'die hoer wilde het zelf', en geziem de reacties in dit topic, wordt blijkbaar eerder de vermeende dader geloofd.
1. Ik heb er geen naam voor. Zelfde als de geenstijl-rel 2 jaar geleden. Kut voor ze, maar dat maakt het nog niet onrechtvaardig en dat maakt van Hertzenberg nog niet de leider van een 'haatmob'.quote:Op zondag 1 september 2019 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen van die dingen die jij opnoemt ga je oplossen door een metoo beweging te steunen die draait om namen van onbewezen daders en haatmobs.
[..]
Hoe zou jij grote groepen mensen beschrijven die hun pijlen gericht hebben op individuen en bedrijven/werkgevers die verbonden zijn aan die mensen vanwege vaak onbewezen redenen?
[..]
Keven had volgens jou gewoon door kunnen spelen in House of Cards?
[..]
Je legt de vinger op de zere plek met ''beelden...''.
Grote groepen mensen? Jij stelt dus dat de meerderheid van de mensen die een #metoo verhaal (online) gepost heeft, daarin namen van daders noemt? Of wellicht niet de meerderheid, maar iig zulke grote groepen mensen die beschuldigingen met namen uiten, dat daar blijkbaar de focus op moet liggen?quote:Op zondag 1 september 2019 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen van die dingen die jij opnoemt ga je oplossen door een metoo beweging te steunen die draait om namen van onbewezen daders en haatmobs.
[..]
Hoe zou jij grote groepen mensen beschrijven die hun pijlen gericht hebben op individuen en bedrijven/werkgevers die verbonden zijn aan die mensen vanwege vaak onbewezen redenen?
[..]
[..]
Zie hier post #13 uit dit topic.quote:
quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:21 schreef Interloper het volgende:
Goh, een vrouw krijgt achteraf spijt van haar geile uitspatting en waant zich meteen verkracht
En zo is het.quote:Op zondag 1 september 2019 17:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Grote groepen mensen? Jij stelt dus dat de meerderheid van de mensen die een #metoo verhaal (online) gepost heeft, daarin namen van daders noemt?
Of zou het toch zo kunnen zijn dat de meerderheid gewoon hun verhaal doet zonder directe beschuldigingen, maar dat blijkbaar andere mensen daar maar weinig boodschap aan hebben en zich liever focussen op die paar directe beschuldigingen in een poging de hele metoo-beweging te invalideren?
Dat jij nog weet wat er in post #13 stond joh. Ga lekker bieren of iets nuttigs doen.quote:Op zondag 1 september 2019 17:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zie hier post #13 uit dit topic.
[..]
Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScottquote:
Ah, m'n online stalker. Ik voel me haast vereerd.quote:Op zondag 1 september 2019 17:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat jij nog weet wat er in post #13 stond joh. Ga lekker bieren of iets nuttigs doen.
Je weet het wel leuk te verzinnen en wat heb je dit topic ook weer volgepoept, herhaaldelijk schaamteloos meerdere keutels achter elkaar.quote:Op zondag 1 september 2019 17:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ah, m'n online stalker. Ik voel me haast vereerd.
En wat voeg je inhoudelijk ook weer veel toe.quote:
Het slaat niet eens een beetje door naar de ander kant.quote:Op zondag 1 september 2019 16:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Het probleem rond de hele zaak is dat het keihard doorslaat naar de andere kant. Er volgen draconische maatregelen waar uiteindelijk niemand beter van wordt. Tel daar bij op dat er flink wat hypocriete rotte appels in de metoo beweging zaten/zitten en je hebt een heel erg giftige combinatie die je gewoon niet moet willen. Verder is het een discussie die gekaapt is door de hardcore feministen en daar is gewoon geen serieuze discussie mee te voeren. Beetje Sylvana Simons achtige types die alleen maar harder gaan brullen en gillen maar nooit van hun eigen standpunt willen bewegen.
Wellicht heb ik er over heen gelezen, maar ik ben oprecht benieuwd naar jouw visie op hoe zogenaamde 'valse beschuldigingen' of 'beschuldigingen met naam' van invloed zijn op de gehele #metoo-beweging.quote:Op zondag 1 september 2019 17:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En wat voeg je inhoudelijk ook weer veel toe.
Die obsessie van je begint naar het ongezonde te neigen, besef je dat?quote:Op zondag 1 september 2019 17:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Je weet het wel leuk te verzinnen en wat heb je dit topic ook weer volgepoept, herhaaldelijk schaamteloos meerdere keutels achter elkaar.
[..]
En wat voeg je inhoudelijk ook weer veel toe.Misschien kunnen we de TT laten aanpassen naar Seven.'s online slutwalk.
![]()
Ik neem de gehele metoo 'beweging' niet zo serieus maar heb sympathie voor/medelijden met daadwerkelijke slachtoffers van seksueel misbruik.quote:Op zondag 1 september 2019 17:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht heb ik er over heen gelezen, maar ik ben oprecht benieuwd naar jouw visie op hoe zogenaamde 'valse beschuldigingen' of 'beschuldigingen met naam' van invloed zijn op de gehele #metoo-beweging.
Bedankt voor die analyse maar ik denk dat je je eigen belang schromelijk overschat, wat me dan weer geheel niet verbaast.quote:Op zondag 1 september 2019 17:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die obsessie van je begint naar het ongezonde te neigen, besef je dat?
Blijkbaar maak ik heel wat bij je los, je hebt m'n hele pohi uitgepluist!quote:Op zondag 1 september 2019 17:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik neem de gehele metoo 'beweging' niet zo serieus maar heb sympathie voor/medelijden met daadwerkelijke slachtoffers van seksueel misbruik.
[..]
Bedankt voor die analyse maar ik denk dat je je eigen belang schromelijk overschat, wat me dan weer geheel niet verbaast.![]()
Een volwassen vrouw die een door een volwassen vent mishandeld kind uitmaakt voor tokkie maar voor slettengedrag respect eist omdat ze dat zelf ook heeft vertoont en daar nu stiekem een beetje spijt van heeft.
Ja maar, ik ben een man dus ik kan het blijkbaar niet hebben dat 'mannen' als groep beschuldigd worden van seksueel ongewenst gedrag, en daarom grijp ik anekdotes aan om de verhalen van 1000-en (gokje hoor) vrouwen weg te zetten als irrelevant, als gezeik of als regelrechte leugens. Want het idee dat vrouwen veel te vaak seksueel misbruikt worden door mannen, moet zo snel mogelijk weggezet worden als leugenachtige onzin, zodat we onze aandacht kunnen besteden aan zielige mannen (die kapot gemaakt worden door diezelfde leugenachtige vrouwen).quote:Op zondag 1 september 2019 17:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het slaat niet eens een beetje door naar de ander kant.
Zelfs de paar zeer twijfelachtige en zelfs bewezen gelogen zaken zijn niet in verhouding tot het probleem. Slachtoffers (m/v) die in de kou staan.
Het is maar net waarop je je richt. 99% van de metoo is niet spraakmakend, maar daar kijk jij niet naar blijkbaar. Jij richt je op die rotte appel, de uitzondering, die spraakmakende zaak.
Denk daar eens over na.
Als we de amerikaanse manier van doen als vb nemen. Wat vindt jij ervan dat als je gewelddadig verkracht wordt, in het ziekenhuis beland omdat je meerdere verwondingen hebt die behandeld moeten worden jij de lul bent omdat je geen maagd meer was toen dat gebeurde?
Of de dader vrijgesproken wordt omdat hij goede cijfers op school haalt, of zijn school sport carriere anders verstoord is?
Of in het geval van mannelijke slachtoffers er gewoon ronduit gezegd wordt dat je niet verkracht kan worden, zeker niet door een vrouw? Je het eigenlijk gewoon wilde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
..ik heb vandaag in 1 topic gekeken waar je weer de grote seven show van gemaakt hebt omdat het toevallig al in mn active topics stond, haal je toch niets geks in je hoofd.quote:Op zondag 1 september 2019 17:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Blijkbaar maak ik heel wat bij je los, je hebt m'n hele pohi uitgepluist!
En tóch blijf je me quoten en stalken.quote:Op zondag 1 september 2019 17:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
..ik heb vandaag in 1 topic gekeken waar je weer de grote seven show van gemaakt hebt omdat het toevallig al in mn active topics stond, haal je toch niets geks in je hoofd.
Was het maar 30%, maar het is 8%, hier in Nederland, waar men redelijk serieus omgaat met vermeende slachtoffers. (Dat percentage hier komt mede door gewoonweg lastig hard te bewijzen, wat amper veranderd kan worden).quote:Op zondag 1 september 2019 17:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Justitie laat niet alleen hier de bal flink vallen, maar over het algemeen zijn ze niet bijzonder goed in het oplossen hoor. Percentage dat tot een veroordeling komt was iets van 30% als ik het me goed herinner, (pin me er niet op vast, ik zou het even op moeten zoeken) en dat is natuurlijk niet iets om vrolijk van te worden.
Vervolgens is bij gevallen van misbruik of verkrachting het door de aard van het misdrijf nog moeilijker om het te bewijzen dus is het een logisch gevolg dat het oplossingspercentage daar nog lager ligt. Daar zal een omslag in moeten komen en daar zal serieuzer mee om gegaan moeten worden. Als iemand aangifte komt doen van zoiets, kan het natuurlijk niet zo zijn dat iemand wordt weggehoont.
Wat er nu met #metoo gebeurd is echter niets anders dan een middeleeuwse heksenjacht waar iemand schuldig is bevonden voor er uberhaupt maar een rechter naar heeft gekeken en dat zou voor ieder weldenkent mens toch echt onacceptabel moeten zijn. Spacey werd hier een paar keer aangehaald, die gast kan een verdere carriere in de filmindustrie vergeten. De eerste aanklacht is al geseponeerd, als hij van alle andere aanklachten ook wordt vrijgesproken is hij op zich onschuldig verklaard, maar gestraft is hij al wel.
Ed Westwick is inmiddels vrijgesproken, maar hoeft ook niet bepaald op een voortzetting van zijn carriere te rekenen. Onschuldig, maar toch extreem zwaar gestraft.
Om het hooghartige egocentrisme dat van al je posts af lijkt te stromen? Ja, daar word ik inderdaad helemaal wild van. Wat lijk jij me een tof, prettig, aantrekkelijk mens.quote:Op zondag 1 september 2019 17:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
En tóch blijf je me quoten en stalken.
Mark my word, fokkers. Eén dezer dagen ligt deze kloon in een straal van 50m rondom mijn huis in de bosjes te rukken lurken!
Grensoverschrijdend gedrag is dusdanig normaal dat een flink deel van de mannelijke wereldbevolking zich inderdaad wel zorgen mag maken..quote:Op zondag 1 september 2019 17:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja maar, ik ben een man dus ik kan het blijkbaar niet hebben dat 'mannen' als groep beschuldigd worden van seksueel ongewenst gedrag, en daarom grijp ik anekdotes aan om de verhalen van 1000-en (gokje hoor) vrouwen weg te zetten als irrelevant, als gezeik of als regelrechte leugens. Want het idee dat vrouwen veel te vaak seksueel misbruikt worden door mannen, moet zo snel mogelijk weggezet worden als leugenachtige onzin, zodat we onze aandacht kunnen besteden aan zielige mannen (die kapot gemaakt worden door diezelfde leugenachtige vrouwen).
Ofzoiets.
Daar draait metoo dan ook niet zozeer om.quote:Op zondag 1 september 2019 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het is zo klaar als een klontje hoor, je hoeft niet te ontkennen. Waarschijnlijk zit jij 's avonds in je rukbunker te fantaseren over hoe je mij hard en diep de mond kunt snoeren.quote:Op zondag 1 september 2019 17:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Om het hooghartige egocentrisme dat van al je posts af lijkt te stromen? Ja, daar word ik inderdaad helemaal wild van. Wat lijk jij me een tof, prettig, aantrekkelijk mens.Onweerstaanbaar.
In de praktijk heeft de vermeende dader de grootste kans het voordeel van de twijfel te krijgen.quote:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mezelf hard afgevraagd heb of ik me daar ooit schuldig aan gemaakt heb, en mijn antwoord is gelukkig; nee, iig niet bewust.quote:Op zondag 1 september 2019 17:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Grensoverschrijdend gedrag is dusdanig normaal dat een flink deel van de mannelijke wereldbevolking zich inderdaad wel zorgen mag maken..
Nou nee, vind zo nu en dan hier in woord reageren op je naargeestigheid meer dan genoeg.quote:Op zondag 1 september 2019 17:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is zo klaar als een klontje hoor, je hoeft niet te ontkennen. Waarschijnlijk zit jij 's avonds in je rukbunker te fantaseren over hoe je mij hard en diep de mond kunt snoeren.
Wat een roofdier zal me dat geweest zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:06 schreef Seven. het volgende:
Ik heb zelf 1 ex die ik achteraf echt wel als seksueel roofdier durf te omschrijven. Als je in een manipulatieve relatie zit, dan ben je niet eens bewust met wie je nou echt te maken hebt. Meestal komt het besef pas achteraf.
Waarschijnlijk zijn dit stuk voor stuk users die zich altijd en overal zeer hoffelijk tegenover dames gedragen en dus in het dagelijks leven weinig of niet te maken hebben met excessen als in de entertainmentindustrie waar vrouwen zich soms ronduit als hoer gedragen als ze er beter van denken te kunnen worden.quote:Op zondag 1 september 2019 17:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScott
Allemaal users die in meer of mindere mate voornamelijk focussen op 'valse beschuldigingen', iets te zeiken hebben over de vrouw in de OP, of nog een stapje verder gaan en gewoon seksistische bullshit neerplempen.
Maar he, goed topic verder hoor.
Het ligt ook heel erg aan de agent die je aangifte opneemt.quote:Op zondag 1 september 2019 17:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Was het maar 30%, maar het is 8%, hier in Nederland, waar men redelijk serieus omgaat met vermeende slachtoffers. (Dat percentage hier komt mede door gewoonweg lastig hard te bewijzen, wat amper veranderd kan worden).
En nee, met metoo is er geen extreme heksenjacht ontstaan. Er zijn wat spraakmakende gevallen die tot de verbeelding spreken. Die de 'angst' voor burgelijke schandpaal voeden.
Maar het gros is daar niet op gericht.
Op fora zoals deze wordt te graag ingezoomd op die enkele uizonderingen. Wordt de angst voor valse beschuldiging uitvergroot. Dat terwijl die met metoo niet hoger komt dan die 3 tot 10%.
Als het gebeurd is dat idd ernstig (wat mij betreft staat er een straf op vergelijkbaar met het vermeende misdrijf, hoog ingezet, dus geen minimale straf).
Maar feit is dat vermeende slachtoffers van seksueel geweld wereldwijd serieus 10-0 achter staan.
Dat er voor het gros van de vermeende slachtoffers geld dat er gewoonweg geen enkele kans is op hun recht halen op normale manieren.
Ik weet wel vrij zeker dat er een enorm gat zit in wat mannen en vrouwen als grensoverschrijdend gedrag beschouwen. Ik vind ook dat vrouwen slecht zijn in het aangeven van hun grenzen.quote:Op zondag 1 september 2019 17:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mezelf hard afgevraagd heb of ik me daar ooit schuldig aan gemaakt heb, en mijn antwoord is gelukkig; nee, iig niet bewust.
Maar dat is mijn perceptie. Het zou best mogelijk zijn dat een van mijn seksuele partners daar anders over denkt. En er zal wellicht wel iemand tussen zit die er achteraf spijt van heeft dat ze seks met me had.
En dat vind ik best lastig.
Maar ik voel echt nul drang om andere mannen, of mannen als groep, te moeten verdedigen omdat ik ook man ben.
quote:Op zondag 1 september 2019 17:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja maar, ik ben een man dus ik kan het blijkbaar niet hebben dat 'mannen' als groep beschuldigd worden van seksueel ongewenst gedrag, en daarom grijp ik anekdotes aan om de verhalen van 1000-en (gokje hoor) vrouwen weg te zetten als irrelevant, als gezeik of als regelrechte leugens. Want het idee dat vrouwen veel te vaak seksueel misbruikt worden door mannen, moet zo snel mogelijk weggezet worden als leugenachtige onzin, zodat we onze aandacht kunnen besteden aan zielige mannen (die kapot gemaakt worden door diezelfde leugenachtige vrouwen).
Ofzoiets.Dit idd, dit gevoel krijg ik er ook bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
Aldus de user die zonder enige inhoudelijke kennis van zaken stelt dat het gewoon om vrouwen gaat die zichzelf hoereren / omhoog neuken, daar later spijt van hebben en dan met beschuldigingen van seksueel misbruik komen. Inderdaad erg hoffelijk van je.quote:Op zondag 1 september 2019 17:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn dit stuk voor stuk users die zich altijd en overal zeer hoffelijk tegenover dames gedragen en dus in het dagelijks leven weinig of niet te maken hebben met excessen als in de entertainmentindustrie waar vrouwen zich soms ronduit als hoer gedragen als ze er beter van denken te kunnen worden.
De meeste mannen, ook het gros, hebben hier dan ook niets mee te maken. Zijn gewoon ok.quote:Op zondag 1 september 2019 17:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mezelf hard afgevraagd heb of ik me daar ooit schuldig aan gemaakt heb, en mijn antwoord is gelukkig; nee, iig niet bewust.
Maar dat is mijn perceptie. Het zou best mogelijk zijn dat een van mijn seksuele partners daar anders over denkt. En er zal wellicht wel iemand tussen zit die er achteraf spijt van heeft dat ze seks met me had.
En dat vind ik best lastig.
Maar ik voel echt nul drang om andere mannen, of mannen als groep, te moeten verdedigen omdat ik ook man ben.
Kom op, je bent toch een volwassen vent? Wees gewoon eerlijkquote:Op zondag 1 september 2019 17:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee, vind zo nu en dan hier in woord reageren op je naargeestigheid meer dan genoeg.
Je weet trouwens wel hoe je, je eigen 'seksuele' aantijgingen geloofwaardiger moet maken zeg, jeetjemina!
[..]
Wat een roofdier zal me dat geweest zijn.![]()
![]()
Wacht.. jij bent zeer hoffelijk tegenover vrouwen in het echte leven maar je denkt wel dat vrouwen in de entertainmentindustrie zich als hoeren gedragen 'omdat ze daar beter van worden'. OK.... ik vind dat een bijzondere tegenstelling.quote:Op zondag 1 september 2019 17:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn dit stuk voor stuk users die zich altijd en overal zeer hoffelijk tegenover dames gedragen en dus in het dagelijks leven weinig of niet te maken hebben met excessen als in de entertainmentindustrie waar vrouwen zich soms ronduit als hoer gedragen als ze er beter van denken te kunnen worden.
Waarschijnlijk wel ja. Anders zou dit niet zo spelen zoals het doet.quote:Op zondag 1 september 2019 17:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet wel vrij zeker dat er een enorm gat zit in wat mannen en vrouwen als grensoverschrijdend gedrag beschouwen.
Ehh .. ja dat vind ik dus weer lastig. Kijk, als ik iets bij een vrouw zou doen wat over haar grenzen heen gaat (of op haar grenzen afstevent), dan heb ik natuurlijk het liefste dat ze dat aangeeft want het is niet mijn bedoeling te kwetsen. Maar dat is dan al eigenlijk te laat en zit ik al verkeerd. Want het gaat om instemming, toestemming en communicatie vooraf en tijdens. Achteraf mijn excuses aan moeten bieden, nadat zij aangeeft dat haar grens overtreden is, is te laat.quote:Ik vind ook dat vrouwen slecht zijn in het aangeven van hun grenzen.
Klopt.quote:Op zondag 1 september 2019 17:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het ligt ook heel erg aan de agent die je aangifte opneemt.
Ik heb nog nooit dit soort dingen (grensoverschrijdend gedrag) op de werkvloer (dus de werkvloer van "normale mensen") gezien. Daar waar een kerel te ver ging werd hij door de vrouw op z'n plek gezet of door leiding of collega's wordt er ingegrepen. Ik heb het daarom ook over de entertainmentindusrie waar een heel ander sfeertje heerst en waar die hele me-too beweging vandaan komt.quote:Op zondag 1 september 2019 18:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Aldus de user die zonder enige inhoudelijke kennis van zaken stelt dat het gewoon om vrouwen gaat die zichzelf hoereren / omhoog neuken. Erg hoffelijk van je.
Maar ik geloof best dat je het niet in je hoofd durft te halen om dit soort walgelijk seksisme ook te uiten naar de vrouwen in je daadwerkelijke sociale omgeving (als in, niet-online). Omdat die vrouwen dan zien wie je echt bent, en terecht met een boog om je heen lopen.
Maar we kunnen het wel testen hoor, als je wilt ... Bel je moeder op en zeg tegen haar wat je hier ook stelt, namelijk dat vrouwen die een beschuldiging uiten van seksueel ongewenst gedrag op de werkvloer, dat eigenlijk alleen maar doen omdat ze achteraf spijt hebben van hun 'omhoog neuken' / hoereren.
Laat je even weten hoe ze reageert?
Fair enough, goede post.quote:Op zondag 1 september 2019 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
De meeste mannen, ook het gros, hebben hier dan ook niets mee te maken. Zijn gewoon ok.
Dat er een enorm probleem is met de zienswijze naar slachtoffers van seksueel geweld staat los van man vs vrouw.
Verreweg de meeste mannen zijn gewoon normaal. Zouden nooit bewust een grens ovrschrijden en als ze merken dat ze dat perongelijk (niet zo bedoeld!) hebben gedaan vinden ze dat rot en zouden ze onmiddelijk stoppen.
Dit gaat niet om mannen zijn de vijand. Dit gaat om een maatschappelijk probleem waarin slachtoffers van seksueel geweld niet heel serieus worden genomen. Het zo ongemakkelijk is dat het te graag weggewuifd wordt. Door zowel mannen als vrouwen, maar in deze vooral ook door het rechtsysteem.
En dan alle slachtoffers, zowel de mannen als de vrouwen als de kinderen. Seksueel misbruik is gewoon een bijzonder ernstig probleem van ons allemaal. Voor mannelijke slachtoffers is dit probleem nog veel dieper gezaaid en niemand die daar voor opstaat. Allemaal omdat seksueel misbruik omgeven wordt door taboe en schaamte.quote:Op zondag 1 september 2019 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
De meeste mannen, ook het gros, hebben hier dan ook niets mee te maken. Zijn gewoon ok.
Dat er een enorm probleem is met de zienswijze naar slachtoffers van seksueel geweld staat los van man vs vrouw.
Verreweg de meeste mannen zijn gewoon normaal. Zouden nooit bewust een grens ovrschrijden en als ze merken dat ze dat perongelijk (niet zo bedoeld!) hebben gedaan vinden ze dat rot en zouden ze onmiddelijk stoppen.
Dit gaat niet om mannen zijn de vijand. Dit gaat om een maatschappelijk probleem waarin slachtoffers van seksueel geweld niet heel serieus worden genomen. Het zo ongemakkelijk is dat het te graag weggewuifd wordt. Door zowel mannen als vrouwen, maar in deze vooral ook door het rechtsysteem.
Klopt, in alle gevallen van grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer (muv de entertainment-industrie) wordt er adequaat gereageerd door derden.quote:Op zondag 1 september 2019 18:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit dit soort dingen (grensoverschrijdend gedrag) op de werkvloer (dus de werkvloer van "normale mensen") gezien. Daar waar een kerel te ver ging werd hij door de vrouw op z'n plek gezet of door leiding of collega's wordt er ingegrepen.
Ah, natuurlijk. Maar ik ben benieuwd .. Hoe weet jij precies dat seksueel grensoverschrijdend gedrag in de entertainmentindustrie in alle gevallen, eigenlijk gewoon kwesties zijn van omhoog neukende vrouwen met spijt?quote:Ik heb het daarom ook over de entertainmentindusrie waar een heel ander sfeertje heerst en waar die hele me-too beweging vandaan komt.
Nee hoor. Maar blijkbaar jij wel dus. En dan alleen als er een vrouw bij haar baas langs gaat? Ow wacht, die vraag beantwoord je hieronder al:quote:Als iemand na werktijd alleen bij een chef thuis langsgaat dan zal iedereen op de werkvloer het idee hebben dat daar iets anders speelt dan het werk bespreken.
quote:Een vrouw die dan daarna de vermoorde onschuld speelt zal door haar collega's meewarrig aangekeken worden de waarheid verteld worden.
Want seksueel misbruik vindt alleen plaats in de entertainment industrie, dus het is niet nodig om dat op de algemene maatschappelijke agenda te zetten? En he, die vrouwen zijn toch alleen maar bezig met omhoog neuken, dus die tellen sowieso niet.quote:In de showbizz denkt men nu de bakens te kunnen verzetten maar laten we daar in godsnaam even niet in mee gaan
Je bedoelt deze mannen?quote:Op zondag 1 september 2019 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Fair enough, goede post.
Helaas zal je zien dat het juist de mannen zijn waar jij naar refereert, die daadwerkelijk reflecteren op hun omgang met vrouwen. Dat zal niet gebeuren bij de mannen die er alle reden toe hebben om hun gedrag eens onder de loep te nemen.
quote:Op zondag 1 september 2019 17:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScott
Allemaal users die in meer of mindere mate voornamelijk focussen op 'valse beschuldigingen', iets te zeiken hebben over de vrouw in de OP, of nog een stapje verder gaan en gewoon seksistische bullshit neerplempen.
Iddquote:Op zondag 1 september 2019 18:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
En dan alle slachtoffers, zowel de mannen als de vrouwen als de kinderen. Seksueel misbruik is gewoon een bijzonder ernstig probleem van ons allemaal. Voor mannelijke slachtoffers is dit probleem nog veel dieper gezaaid en niemand die daar voor opstaat. Allemaal omdat seksueel misbruik omgeven wordt door taboe en schaamte.
Stel jij wordt verkracht door een bekende persoon. Hoe wil je dat dan gaan bewijzen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mist nu echt compleet het punt dat ik maak.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Schijnbaar hebben die vrouwen wel het lef om carričres om zeep te helpen, maar is het te veel gevraagd om er daarna een veroordeling uit te krijgen door te getuigen
En het is allemaal de schuld van de vrouwen!!quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:50 schreef Nikonlover het volgende:
De filmwereld is kapot gemaakt en nu gaan we de gamewereld slopen!!!!!!!!
[..]
Wat is dit nou weer voor achterlijke vraag? Hiervoor neem je een advocaat onder de arm die de zaak aanspant. Als je dat niet doet, dan geldt het onschuldig tot het tegendeel bewezen is nog steeds.quote:Op zondag 1 september 2019 18:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Stel jij wordt verkracht door een bekende persoon. Hoe wil je dat dan gaan bewijzen?
Tijdens de verkrachting goed krabben en nadien gelijk naar politie/arts om sporen te laten documenteren.quote:Op zondag 1 september 2019 18:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Stel jij wordt verkracht door een bekende persoon. Hoe wil je dat dan gaan bewijzen?
Live streamen op Facebookquote:Op zondag 1 september 2019 18:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 september 2019 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor achterlijke vraag? Hiervoor neem je een advocaat onder de arm die de zaak aanspant. Als je dat niet doet, dan geldt het onschuldig tot het tegendeel bewezen is nog steeds.
Na een valse aangifte volgt ook gewoon vervolging en straf. Met een valse aangifte kom je echt niet zomaar weg.quote:Op zondag 1 september 2019 20:37 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Wat mij betreft kunnen daders van seksueel misbruik niet hard genoeg gestraft worden.
Aan de andere kant zou ik willen zien dat mensen die onterechte beschuldigingen maken net zo goed keihard aangepakt worden. Nu lijkt deze groep hier in feite gewoon mee weg te komen.
Het ontmoedigen van onterechte beschuldiging zal uiteindelijk ook leiden tot een toename van terechte beschuldigingen ten opzichte van alle beschuldigingen. Iets wat de geloofwaardigheid van daadwerkelijke slachtoffers ten goede komt (en dat is wat mij betreft het allerbelangrijkste!)
Merk trouwens op dat ik expliciet in termen van daders en slachtoffers praat. Ik vind het bijvoorbeeld onnodig om daders te associëren met het mannelijke geslacht (in zijn geheel). Het feit dat de kleine groep rotte appels bestaat uit bijna alleen maar mannen, doet niets af aan het feit dat de overgrote meerderheid van dit geslacht zijn medemens gewoon te alle tijden respectvol behandeld.
Ow? Hoe dan?quote:Op zondag 1 september 2019 20:37 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Wat mij betreft kunnen daders van seksueel misbruik niet hard genoeg gestraft worden.
Aan de andere kant zou ik willen zien dat mensen die onterechte beschuldigingen maken net zo goed keihard aangepakt worden. Nu lijkt deze groep hier in feite gewoon mee weg te komen.
En hoe ligt die verhouding volgens jou nu dan? En die geloofwaardigheid is nu nog niet hoog genoeg om dit hele gedoe serieus te nemen, of hoe moet ik dat zien?quote:Het ontmoedigen van onterechte beschuldiging zal uiteindelijk ook leiden tot een toename van terechte beschuldigingen ten opzichte van alle beschuldigingen. Iets wat de geloofwaardigheid van daadwerkelijke slachtoffers ten goede komt (en dat is wat mij betreft het allerbelangrijkste!)
Niemand vraagt je om het mannelijke geslacht in zijn geheel te veroordelen, dat zou discriminerend zijn. Maar het seksueel misbruiken van vrouwen is toch echt een mannelijk probleem. Dat niet erkennen (door het steevast over daders te hebben) bagatelliseert de hele situatie.quote:Merk trouwens op dat ik expliciet in termen van daders en slachtoffers praat. Ik vind het bijvoorbeeld onnodig om daders te associëren met het mannelijke geslacht (in zijn geheel). Het feit dat de kleine groep rotte appels bestaat uit bijna alleen maar mannen, doet niets af aan het feit dat de overgrote meerderheid van dit geslacht zijn medemens gewoon te alle tijden respectvol behandeld.
[..]quote:Op zondag 1 september 2019 18:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt, in alle gevallen van grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer (muv de entertainment-industrie) wordt er adequaat gereageerd door derden.![]()
![]()
[quote] In de verschillende werkomgevingen waar ik werkzaam was iig wel. Je bepaalt als leidinggevende wat de werksfeer is en geeft daarom kaders aan wat wel en wat niet kan
[..]quote:Dat is mijn oordeel over de verhalen die mij tot dusver bereikt hebben
[..]quote:Ik denk dat als mensen daar, zoals jij bijvoorbeeld, geen duidelijk beeld bij hebben er uiteindelijk situaties ontstaan als waar we het nu over hebben
quote:Voorlopig moeten we kennis nemen van verhalen die niet over Klaartje of Svetlana in de fabriekshal of kassen gaan. Blijkbaar, en dat is ook mijn ervaring, werkt het daar toch net even iets beter. Zit men daar ook helemaal niet te wachten op deze bullshit.
Ook lelijke mensen kunnen verkracht wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:26 schreef 20100 het volgende:
[..]
life isn't about rainbows and unicorns snowflake
meestal vanaf hun geboortequote:Op maandag 2 september 2019 01:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ook lelijke mensen kunnen verkracht worden
Proestquote:
Nou nou, je hoeft niet direct in de verdediging te schieten. Of heb je je wel eens schuldig gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag?quote:Op maandag 2 september 2019 07:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Proest![]()
Je weet helemaal niets van mijn gedrag of van 1 van die andere mannen in dat rijtje richting vrouwen.
Dat moet je tegen probeer zeggen.quote:Op maandag 2 september 2019 07:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Proest![]()
Je weet helemaal niets van mijn gedrag of van 1 van die andere mannen in dat rijtje richting vrouwen.
Hoe moeten Klaartje en Svetlana hun ervaringen dan delen volgens jou? Want ik denk dat Klaartje en Svetlana er ook gewoon ervaring mee hebben, maar dat ze gewoon weggezet worden als aanstellers. Sterker nog, ik heb zelf zonder namen te noemen ook mijn ervaringen gedeeld in dit topic, maar dat wordt gewoon tegen mij gebruikt en als ongeloofwaardig neergezet.quote:Op zondag 1 september 2019 21:52 schreef the-eye het volgende:
Voorlopig moeten we kennis nemen van verhalen die niet over Klaartje of Svetlana in de fabriekshal of kassen gaan. Blijkbaar, en dat is ook mijn ervaring, werkt het daar toch net even iets beter. Zit men daar ook helemaal niet te wachten op deze bullshit.
[..]
gaan ze tenminste nog eens van de grondquote:Op maandag 2 september 2019 01:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ook lelijke mensen kunnen verkracht worden
quote:Op maandag 2 september 2019 08:22 schreef 20100 het volgende:
[..]
gaan ze tenminste nog eens van de grond
[..]
Waarom sta ik eigenlijk in dat lijstje?quote:
Ik ontkracht inderdaad de metoo beweging. Omdat als jou iets wordt aangedaan waarvan je meent dat het strafbaar is je daar maar aangifte van moet doen en geen mensen publiekelijk hoeft te schandpalen.quote:Op maandag 2 september 2019 07:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou nou, je hoeft niet direct in de verdediging te schieten. Of heb je je wel eens schuldig gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag?
Zie ook de knipoog bij m'n post en het feit dat ik jouw naam nooit genoemd heb, het betreft een quote.
Maar ik moet wel zeggen dat jullie gedrag online (poging tot ontkrachten van de #metoo beweging) best wel een rode vlag is.
Ik had al m'n theorie gepost dat deze discussie uit de hand loopt omdat zo ontzettend veel mannen zich schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag. Dus de gewone man voelt zich (veelal terecht) in het nauw gedrukt en gaat daarop vol in de aanval. De discussie loopt niet uit de hand omdat een stel feministen en publieke figuren (die leugenachtige hoeren) zich over #metoo uitspreekt.
Maar daar reageert dan weer geen enkele man uit said quote op.
Nou, Ik moet natuurlijk niets. En het is seven die toch mijn naam koppelt aan mannen die hun gedrag eens onder de loupe moeten nemen? Daar gebruikt ze weliswaar het lijstje van probeer voor, maar probeer insinueert niet dat ik mij grensoverschrijdend gedraag tegenover vrouwen en dat doet seven wel.quote:
Je legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers van dit probleem, want aankaarten mag maar op 1 manier. Maar de slachtoffers worden door het rechtssysteem en de maatschappij niet serieus genomen.quote:Op maandag 2 september 2019 08:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ontkracht inderdaad de metoo beweging. Omdat als jou iets wordt aangedaan waarvan je meent dat het strafbaar is je daar maar aangifte van moet doen en geen mensen publiekelijk hoeft te schandpalen.
Ik denk het niet daar zijn Klaartje en Svetlana veel te mondig voor. Daar waar ze het niet redden kunnen ze naar de leiding toestappen die dat gedonder helemaal niet willen hebben op de werkvloer want Klaartje en Svetlana mogen dan niet veel opleiding hebben maar ze snappen wel in dat 20 jaar later op twitter hun klachten neergooien weinig zin heeft en kant noch wal raaktquote:Op maandag 2 september 2019 08:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe moeten Klaartje en Svetlana hun ervaringen dan delen volgens jou? Want ik denk dat Klaartje en Svetlana er ook gewoon ervaring mee hebben, maar dat ze gewoon weggezet worden als aanstellers. Sterker nog, ik heb zelf zonder namen te noemen ook mijn ervaringen gedeeld in dit topic, maar dat wordt gewoon tegen mij gebruikt en als ongeloofwaardig neergezet.
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat slachtoffers niet serieus worden genomen door het rechtssysteem?quote:Op maandag 2 september 2019 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers van dit probleem, want aankaarten mag maar op 1 manier. Maar de slachtoffers worden door het rechtssysteem en de maatschappij niet serieus genomen.
Je gaat 100% voorbij aan de oorzaak van het probleem, en dat is dat grensoverschrijdend gedrag dusdanig normaal is dat de gewone man zich genoodzaakt ziet om #metoo te ontkrachten.
Voor het probleem van mensen publiekelijk schandpalen zonder aangifte te doen leg ik de verantwoordelijkheid inderdaad bij de vrouwen die dit doen. Dat lijkt me de enige juiste plaats.quote:Op maandag 2 september 2019 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers van dit probleem, want aankaarten mag maar op 1 manier. Maar de slachtoffers worden door het rechtssysteem en de maatschappij niet serieus genomen.
Je gaat 100% voorbij aan de oorzaak van het probleem, en dat is dat grensoverschrijdend gedrag dusdanig normaal is dat de gewone man zich genoodzaakt ziet om #metoo te ontkrachten.
Vooringenomenheid.quote:Op maandag 2 september 2019 08:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat slachtoffers niet serieus worden genomen door het rechtssysteem?
OK.. waarom kom je niet terzake over de oorzaak van dit probleem?quote:Op maandag 2 september 2019 08:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Voor het probleem van mensen publiekelijk schandpalen zonder aangifte te doen leg ik de verantwoordelijkheid inderdaad bij de vrouwen die dit doen. Dat lijkt me de enige juiste plaats.
Ik heb meer het idee dat bij sommige dames, als ze op oorlogspad zijn, gedrag achteraf ineens grensoverschrijdend wordtquote:Op maandag 2 september 2019 08:37 schreef Seven. het volgende:
Vrouwen die ik daartoe in staat acht, daar blijf ik ver van weg.quote:Op maandag 2 september 2019 08:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat bij sommige dames, als ze op oorlogspad zijn, gedrag achteraf ineens grensoverschrijdend wordt
Omdat dit artikel niet gaat over het probleem van seksueel grensoverschrijdend gedrag maar over het voornemen van sommigen om de schandpaalcultuur ook hierheen te trekken.quote:Op maandag 2 september 2019 08:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK.. waarom kom je niet terzake over de oorzaak van dit probleem?
Combinatie van factoren. Lage veroordelingspercentages liegen niet. Verder heb je hier in het topic al kunnen lezen wat cause_mayhem schrijft over agenten die er vanuit gaan dat het een valse aangifte betreft.quote:Op maandag 2 september 2019 08:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat slachtoffers niet serieus worden genomen door het rechtssysteem?
En wat als het de leiding is die misbruik maakt van Klaartje en Svetlana?quote:Op maandag 2 september 2019 08:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk het niet daar zijn Klaartje en Svetlana veel te mondig voor. Daar waar ze het niet redden kunnen ze naar de leiding toestappen die dat gedonder helemaal niet willen hebben op de werkvloer want Klaartje en Svetlana mogen dan niet veel opleiding hebben maar ze snappen wel in dat 20 jaar later op twitter hun klachten neergooien weinig zin heeft en kant noch wal raakt
Grote kans dat Jelle of Pavel die leiding dan even met hun vuisten komen bewerkenquote:Op maandag 2 september 2019 08:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat als het de leiding is die misbruik maakt van Klaartje en Svetlana?
Dan doen ze aangifte, zoals het hoort.quote:Op maandag 2 september 2019 08:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat als het de leiding is die misbruik maakt van Klaartje en Svetlana?
Op basis waarvan? Je hebt in dit topic toch zelf ook kunnen lezen dat van de ijsberg die seksueel misbruik heet, er slechts mondjesmaat aangifte gedaan wordt, dus slechts een klein deel van het probleem is zichtbaar. En van die aangiftes is 3-10% vals, naar het schijnt. Dus waarom je focus op het ontkrachten van het probleem?quote:Op maandag 2 september 2019 08:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat bij sommige dames, als ze op oorlogspad zijn, gedrag achteraf ineens grensoverschrijdend wordt
Maar dat is dus neit wat er gebeurt.quote:Op maandag 2 september 2019 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan doen ze aangifte, zoals het hoort.
Kip, ei. Doe je aangifte, dan is sowieso de kans op veroordeling laag, als je al een agent vindt die bereid is tot het opnemen van je aangifte. En ondertussen blijft het echte probleem onaangeroerd, namelijk SEKSUEEL MISBRUIK IS AAN DE ORDE VAN DE DAG EN WORDT STRAFFELOOS GEDAAN DOOR EEN AANZIENLIJK DEEL VAN DE (VOORNAMELIJK) MANNELIJKE WERELDBEVOLKING.quote:Op maandag 2 september 2019 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan doen ze aangifte, zoals het hoort.
Haha, Jelle en Pavelquote:Op maandag 2 september 2019 08:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Grote kans dat Jelle of Pavel die leiding dan even met hun vuisten komen bewerken
Het gaat bij valse beschuldigingen natuurlijk niet alleen om valse aangiftes.quote:Op maandag 2 september 2019 08:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Je hebt in dit topic toch zelf ook kunnen lezen dat van de ijsberg die seksueel misbruik heet, er slechts mondjesmaat aangifte gedaan wordt, dus slechts een klein deel van het probleem is zichtbaar. En van die aangiftes is 3-10% vals, naar het schijnt. Dus waarom je focus op het ontkrachten van het probleem?
Nee, maar uiteindelijk zijn valse beschuldigingen en valse aangiftes ook niet het probleem waar de discussie over gaat.quote:Op maandag 2 september 2019 09:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het gaat bij valse beschuldigingen natuurlijk niet alleen om valse aangiftes.
Ik kijk ook weleens naar een decollete. Is dat fout dan? Gewoon een korte blik en dan weer door met waar je mee bezig bent. Of mogen ze nu aangifte doen tegen mij?quote:Op maandag 2 september 2019 08:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Maar dat is dus neit wat er gebeurt.
Plus, als je een collega/leidinggevende hebt die af en toe achter je gaat staan en zn hand op je schouder legt om in je decolleté te kijken, wordt hij daar echt niet voor veroordeeld en je wil niet weten hoeveel vrouwen er zijn die hun mond daarover niet open durven doen.
Tot deze conclusie kom je alleen maar vanuit je eigen vooringenomenheid.quote:
Nee, dat ben ik met je eens, maar als je er dan op in gaat, moet je dit wel meenemen en het niet alleen over aangiftes hebben.quote:Op maandag 2 september 2019 09:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, maar uiteindelijk zijn valse beschuldigingen en valse aangiftes ook niet het probleem waar de discussie over gaat.
Niks mis mee.quote:Op maandag 2 september 2019 09:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik kijk ook weleens naar een decollete. Is dat fout dan? Gewoon een korte blik en dan weer door met waar je mee bezig bent. Of mogen ze nu aangifte doen tegen mij?
Je begrijpt dat dat anders is?quote:Op maandag 2 september 2019 09:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik kijk ook weleens naar een decollete. Is dat fout dan? Gewoon een korte blik en dan weer door met waar je mee bezig bent. Of mogen ze nu aangifte doen tegen mij?
Ik heb de indruk dat het aantal valse beschuldigingen zonder aangiftes erg laag ligt.quote:Op maandag 2 september 2019 09:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik met je eens, maar als je er dan op in gaat, moet je dit wel meenemen en het niet alleen over aangiftes hebben.
Aangifte is al kut om te doen als je wél echt iets meegemaakt hebt, denk dat het percentage valse beschuldigingen zonder aangifte hoger ligt.
En dat ís een probleem, echter niet zo’n groot probleem als sommige mensen graag willen geloven.
Ik ook, ik denk alleen dat die hoger ligt dan mét aangifte.quote:Op maandag 2 september 2019 09:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat het aantal valse beschuldigingen zonder aangiftes erg laag ligt.
Ik ben als 14-jarige wel eens met een vriendin naar de decaan gegaan omdat meneer Dekker dr tekenleraar het blijkbaar OK vond om de rits van haar (strakke) vestje naar beneden te trekken, zodat het decolleté zichtbaar werd.quote:Op maandag 2 september 2019 09:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dat anders is?
Ik had op school een leraar die dit deed. Achter je komen staan en over je schouder kijken naar je werk, ontzéttend ongemakkelijk en intimiderend. Nee, daar doe je geen aangifte voor zoals zojuist in mijn andere post ook al gezegd is. Het is echter wel degelijk een probleem en die leraar moet zoiets niet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |