abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188741532
quote:
15s.gif Op zondag 1 september 2019 18:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Stel jij wordt verkracht door een bekende persoon. Hoe wil je dat dan gaan bewijzen?
Live streamen op Facebook
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 1 september 2019 @ 19:23:25 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_188741576
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 19:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor achterlijke vraag? Hiervoor neem je een advocaat onder de arm die de zaak aanspant. Als je dat niet doet, dan geldt het onschuldig tot het tegendeel bewezen is nog steeds.
:')

Maar als je dan een advocaat onder de arm hebt genomen heh, hoe gaat die het dan bewijzen?

En laten we optimistisch zijn dat het slechts vier dagen duurt voordat je een advocaat hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_188743605
Wat mij betreft kunnen daders van seksueel misbruik niet hard genoeg gestraft worden.

Aan de andere kant zou ik willen zien dat mensen die onterechte beschuldigingen maken net zo goed keihard aangepakt worden. Nu lijkt deze groep hier in feite gewoon mee weg te komen.

Het ontmoedigen van onterechte beschuldiging zal uiteindelijk ook leiden tot een toename van terechte beschuldigingen ten opzichte van alle beschuldigingen. Iets wat de geloofwaardigheid van daadwerkelijke slachtoffers ten goede komt (en dat is wat mij betreft het allerbelangrijkste!)

Merk trouwens op dat ik expliciet in termen van daders en slachtoffers praat. Ik vind het bijvoorbeeld onnodig om daders te associëren met het mannelijke geslacht (in zijn geheel). Het feit dat de kleine groep rotte appels bestaat uit bijna alleen maar mannen, doet niets af aan het feit dat de overgrote meerderheid van dit geslacht zijn medemens gewoon te alle tijden respectvol behandeld.
  Moderator zondag 1 september 2019 @ 20:43:52 #254
5428 crew  miss_sly
pi_188743798
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 20:37 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Wat mij betreft kunnen daders van seksueel misbruik niet hard genoeg gestraft worden.

Aan de andere kant zou ik willen zien dat mensen die onterechte beschuldigingen maken net zo goed keihard aangepakt worden. Nu lijkt deze groep hier in feite gewoon mee weg te komen.

Het ontmoedigen van onterechte beschuldiging zal uiteindelijk ook leiden tot een toename van terechte beschuldigingen ten opzichte van alle beschuldigingen. Iets wat de geloofwaardigheid van daadwerkelijke slachtoffers ten goede komt (en dat is wat mij betreft het allerbelangrijkste!)

Merk trouwens op dat ik expliciet in termen van daders en slachtoffers praat. Ik vind het bijvoorbeeld onnodig om daders te associëren met het mannelijke geslacht (in zijn geheel). Het feit dat de kleine groep rotte appels bestaat uit bijna alleen maar mannen, doet niets af aan het feit dat de overgrote meerderheid van dit geslacht zijn medemens gewoon te alle tijden respectvol behandeld.
Na een valse aangifte volgt ook gewoon vervolging en straf. Met een valse aangifte kom je echt niet zomaar weg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188744938
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 20:37 schreef IceCreamSandwich het volgende:

Ow? Hoe dan?

quote:
En hoe ligt die verhouding volgens jou nu dan? En die geloofwaardigheid is nu nog niet hoog genoeg om dit hele gedoe serieus te nemen, of hoe moet ik dat zien?

Sorry, maar je komt op mij over als iemand die te veel naar dat gedram over valse beschuldigingen heeft geluisterd, en nu denkt dat dat een significant probleem is binnen die hele beweging waar wat aan gedaan moet worden voordat we de rest serieus nemen.

Serieus .. waarom ligt de focus van de meeste posts hier nog steeds op 'valse beschuldigingen'? Dan snap je er dus echt geen ene fuck van. En ik wacht nog steeds op de cijfers over al die 'valse beschuldigingen' die blijkbaar zelfs relatief gezien enorm vaak voorkomen.

quote:
Niemand vraagt je om het mannelijke geslacht in zijn geheel te veroordelen, dat zou discriminerend zijn. Maar het seksueel misbruiken van vrouwen is toch echt een mannelijk probleem. Dat niet erkennen (door het steevast over daders te hebben) bagatelliseert de hele situatie.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 1 september 2019 @ 21:52:29 #256
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188746136
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt, in alle gevallen van grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer (muv de entertainment-industrie) wordt er adequaat gereageerd door derden.

:') :') :')
[quote] In de verschillende werkomgevingen waar ik werkzaam was iig wel. Je bepaalt als leidinggevende wat de werksfeer is en geeft daarom kaders aan wat wel en wat niet kan
[..]

Ah, natuurlijk. Maar ik ben benieuwd .. Hoe weet jij precies dat seksueel grensoverschrijdend gedrag in de entertainmentindustrie in alle gevallen, eigenlijk gewoon kwesties zijn van omhoog neukende vrouwen met spijt?
quote:
Dat is mijn oordeel over de verhalen die mij tot dusver bereikt hebben
[..]

Nee hoor. Maar blijkbaar jij wel dus. En dan alleen als er een vrouw bij haar baas langs gaat? Ow wacht, die vraag beantwoord je hieronder al:
quote:
Ik denk dat als mensen daar, zoals jij bijvoorbeeld, geen duidelijk beeld bij hebben er uiteindelijk situaties ontstaan als waar we het nu over hebben
[..]

[..]

Want seksueel misbruik vindt alleen plaats in de entertainment industrie, dus het is niet nodig om dat op de algemene maatschappelijke agenda te zetten? En he, die vrouwen zijn toch alleen maar bezig met omhoog neuken, dus die tellen sowieso niet.

Echt man ... Je kan lullen wat je wilt, maar je gaat die eerdere onzin van je echt niet meer recht praten.
[/quote]
quote:
Voorlopig moeten we kennis nemen van verhalen die niet over Klaartje of Svetlana in de fabriekshal of kassen gaan. Blijkbaar, en dat is ook mijn ervaring, werkt het daar toch net even iets beter. Zit men daar ook helemaal niet te wachten op deze bullshit.
pi_188749280
Hebben ze überhaupt seks in de gamewereld? Ik dacht dat die lui allemaal nerds waren.
pi_188749313
sommige vrouwen moeten vooral reclame maken met als doel gehaat te worden
pi_188749318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 14:26 schreef 20100 het volgende:

[..]

life isn't about rainbows and unicorns snowflake
Ook lelijke mensen kunnen verkracht worden
compact en kleverig.
pi_188749343
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 01:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

meestal vanaf hun geboorte
pi_188749433
Het effect dat een beschuldiging heeft op een man (zonder dat daar een veroordeling bij komt kijken, gewoon, ‘in de wandelgangen’) wordt volgens mij ook nogal overschat.

Henk die Truus van de buren verkracht, zal nadat ze het haar zus en de pastoor vertelt, niet ontslagen worden of in elkaar geslagen door een woedende meute.

Dat kán gebeuren, als zij een haatcampagne op FB begint, of als ze een uitgebreide vrienden-en familiekring heeft die geloven in het recht in eigen hand nemen. De meeste mensen staan niet zo dichtbij jou als slachtoffer dat ze je automatisch geloven als je iets zegt over iemand die zij kennen ( en wellicht leuker/sympathieker vinden dan jou)

Ik heb het idee dat de meeste mannen die ooit beschuldigd zijn tov bekenden van het slachtoffer er niet zo heel veel van merken in het dagelijks leven, maar dat is gebaseerd op mijn ervaringen en ik kan dat niet met zekerheid zeggen, maar ik ken vier mannen die beschuldigd zijn geweest van verkrachting en eentje is zelfs (als minderjarige )veroordeeld en bij geen van allen is er in hun dagelijks leven wat veranderd. Ze zijn geen vrienden of familie kwijt geraakt, ze werken gewoon en vinden nieuw werk als dat nodig is, zijn nooit mishandeld door een meute met hooivorken...

Bij mensen die in de spotlights staan is dat overigens anders, daar heeft iedereen toch al
altijd een mening over...
compact en kleverig.
pi_188749588
quote:
12s.gif Op zondag 1 september 2019 18:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je bedoelt deze mannen?
[..]

Proest _O- :')

Je weet helemaal niets van mijn gedrag of van 1 van die andere mannen in dat rijtje richting vrouwen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 2 september 2019 @ 07:23:01 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188749642
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 07:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je weet helemaal niets van mijn gedrag of van 1 van die andere mannen in dat rijtje richting vrouwen.
Nou nou, je hoeft niet direct in de verdediging te schieten. Of heb je je wel eens schuldig gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag?

Zie ook de knipoog bij m'n post en het feit dat ik jouw naam nooit genoemd heb, het betreft een quote.

Maar ik moet wel zeggen dat jullie gedrag online (poging tot ontkrachten van de #metoo beweging) best wel een rode vlag is.

Ik had al m'n theorie gepost dat deze discussie uit de hand loopt omdat zo ontzettend veel mannen zich schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag. Dus de gewone man voelt zich (veelal terecht) in het nauw gedrukt en gaat daarop vol in de aanval. De discussie loopt niet uit de hand omdat een stel feministen en publieke figuren (die leugenachtige hoeren) zich over #metoo uitspreekt.

Maar daar reageert dan weer geen enkele man uit said quote op.
Resistance is futile.
pi_188749730
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 07:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat moet je tegen probeer zeggen.
  maandag 2 september 2019 @ 08:05:36 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188749847
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:52 schreef the-eye het volgende:

Voorlopig moeten we kennis nemen van verhalen die niet over Klaartje of Svetlana in de fabriekshal of kassen gaan. Blijkbaar, en dat is ook mijn ervaring, werkt het daar toch net even iets beter. Zit men daar ook helemaal niet te wachten op deze bullshit.
Hoe moeten Klaartje en Svetlana hun ervaringen dan delen volgens jou? Want ik denk dat Klaartje en Svetlana er ook gewoon ervaring mee hebben, maar dat ze gewoon weggezet worden als aanstellers. Sterker nog, ik heb zelf zonder namen te noemen ook mijn ervaringen gedeeld in dit topic, maar dat wordt gewoon tegen mij gebruikt en als ongeloofwaardig neergezet.
Resistance is futile.
  maandag 2 september 2019 @ 08:16:01 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188749889
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScott

Allemaal users die in meer of mindere mate voornamelijk focussen op 'valse beschuldigingen', iets te zeiken hebben over de vrouw in de OP, of nog een stapje verder gaan en gewoon seksistische bullshit neerplempen.

Maar he, goed topic verder hoor.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_188749927
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 01:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

gaan ze tenminste nog eens van de grond
  maandag 2 september 2019 @ 08:26:08 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188749938
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 08:22 schreef 20100 het volgende:

[..]

gaan ze tenminste nog eens van de grond
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScott

Allemaal users die in meer of mindere mate voornamelijk focussen op 'valse beschuldigingen', iets te zeiken hebben over de vrouw in de OP, of nog een stapje verder gaan en gewoon seksistische bullshit neerplempen.

Maar he, goed topic verder hoor.
Resistance is futile.
  maandag 2 september 2019 @ 08:29:36 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188749951
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2019 08:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

Waarom sta ik eigenlijk in dat lijstje? :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_188749955
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2019 08:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

:* maak je niet dik lieverd
pi_188749956
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2019 07:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou nou, je hoeft niet direct in de verdediging te schieten. Of heb je je wel eens schuldig gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag?

Zie ook de knipoog bij m'n post en het feit dat ik jouw naam nooit genoemd heb, het betreft een quote.

Maar ik moet wel zeggen dat jullie gedrag online (poging tot ontkrachten van de #metoo beweging) best wel een rode vlag is.

Ik had al m'n theorie gepost dat deze discussie uit de hand loopt omdat zo ontzettend veel mannen zich schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag. Dus de gewone man voelt zich (veelal terecht) in het nauw gedrukt en gaat daarop vol in de aanval. De discussie loopt niet uit de hand omdat een stel feministen en publieke figuren (die leugenachtige hoeren) zich over #metoo uitspreekt.

Maar daar reageert dan weer geen enkele man uit said quote op.
Ik ontkracht inderdaad de metoo beweging. Omdat als jou iets wordt aangedaan waarvan je meent dat het strafbaar is je daar maar aangifte van moet doen en geen mensen publiekelijk hoeft te schandpalen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188749983
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 07:47 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat moet je tegen probeer zeggen.
Nou, Ik moet natuurlijk niets. En het is seven die toch mijn naam koppelt aan mannen die hun gedrag eens onder de loupe moeten nemen? Daar gebruikt ze weliswaar het lijstje van probeer voor, maar probeer insinueert niet dat ik mij grensoverschrijdend gedraag tegenover vrouwen en dat doet seven wel.
  maandag 2 september 2019 @ 08:37:40 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188750012
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 08:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ontkracht inderdaad de metoo beweging. Omdat als jou iets wordt aangedaan waarvan je meent dat het strafbaar is je daar maar aangifte van moet doen en geen mensen publiekelijk hoeft te schandpalen.
Je legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers van dit probleem, want aankaarten mag maar op 1 manier. Maar de slachtoffers worden door het rechtssysteem en de maatschappij niet serieus genomen.

Je gaat 100% voorbij aan de oorzaak van het probleem, en dat is dat grensoverschrijdend gedrag dusdanig normaal is dat de gewone man zich genoodzaakt ziet om #metoo te ontkrachten.
Resistance is futile.
  maandag 2 september 2019 @ 08:39:18 #274
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188750024
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2019 08:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe moeten Klaartje en Svetlana hun ervaringen dan delen volgens jou? Want ik denk dat Klaartje en Svetlana er ook gewoon ervaring mee hebben, maar dat ze gewoon weggezet worden als aanstellers. Sterker nog, ik heb zelf zonder namen te noemen ook mijn ervaringen gedeeld in dit topic, maar dat wordt gewoon tegen mij gebruikt en als ongeloofwaardig neergezet.
Ik denk het niet daar zijn Klaartje en Svetlana veel te mondig voor. Daar waar ze het niet redden kunnen ze naar de leiding toestappen die dat gedonder helemaal niet willen hebben op de werkvloer want Klaartje en Svetlana mogen dan niet veel opleiding hebben maar ze snappen wel in dat 20 jaar later op twitter hun klachten neergooien weinig zin heeft en kant noch wal raakt
  maandag 2 september 2019 @ 08:39:38 #275
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188750029
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2019 08:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers van dit probleem, want aankaarten mag maar op 1 manier. Maar de slachtoffers worden door het rechtssysteem en de maatschappij niet serieus genomen.

Je gaat 100% voorbij aan de oorzaak van het probleem, en dat is dat grensoverschrijdend gedrag dusdanig normaal is dat de gewone man zich genoodzaakt ziet om #metoo te ontkrachten.
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat slachtoffers niet serieus worden genomen door het rechtssysteem?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')