Live streamen op Facebookquote:Op zondag 1 september 2019 18:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Stel jij wordt verkracht door een bekende persoon. Hoe wil je dat dan gaan bewijzen?
quote:Op zondag 1 september 2019 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor achterlijke vraag? Hiervoor neem je een advocaat onder de arm die de zaak aanspant. Als je dat niet doet, dan geldt het onschuldig tot het tegendeel bewezen is nog steeds.
Na een valse aangifte volgt ook gewoon vervolging en straf. Met een valse aangifte kom je echt niet zomaar weg.quote:Op zondag 1 september 2019 20:37 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Wat mij betreft kunnen daders van seksueel misbruik niet hard genoeg gestraft worden.
Aan de andere kant zou ik willen zien dat mensen die onterechte beschuldigingen maken net zo goed keihard aangepakt worden. Nu lijkt deze groep hier in feite gewoon mee weg te komen.
Het ontmoedigen van onterechte beschuldiging zal uiteindelijk ook leiden tot een toename van terechte beschuldigingen ten opzichte van alle beschuldigingen. Iets wat de geloofwaardigheid van daadwerkelijke slachtoffers ten goede komt (en dat is wat mij betreft het allerbelangrijkste!)
Merk trouwens op dat ik expliciet in termen van daders en slachtoffers praat. Ik vind het bijvoorbeeld onnodig om daders te associëren met het mannelijke geslacht (in zijn geheel). Het feit dat de kleine groep rotte appels bestaat uit bijna alleen maar mannen, doet niets af aan het feit dat de overgrote meerderheid van dit geslacht zijn medemens gewoon te alle tijden respectvol behandeld.
Ow? Hoe dan?quote:Op zondag 1 september 2019 20:37 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Wat mij betreft kunnen daders van seksueel misbruik niet hard genoeg gestraft worden.
Aan de andere kant zou ik willen zien dat mensen die onterechte beschuldigingen maken net zo goed keihard aangepakt worden. Nu lijkt deze groep hier in feite gewoon mee weg te komen.
En hoe ligt die verhouding volgens jou nu dan? En die geloofwaardigheid is nu nog niet hoog genoeg om dit hele gedoe serieus te nemen, of hoe moet ik dat zien?quote:Het ontmoedigen van onterechte beschuldiging zal uiteindelijk ook leiden tot een toename van terechte beschuldigingen ten opzichte van alle beschuldigingen. Iets wat de geloofwaardigheid van daadwerkelijke slachtoffers ten goede komt (en dat is wat mij betreft het allerbelangrijkste!)
Niemand vraagt je om het mannelijke geslacht in zijn geheel te veroordelen, dat zou discriminerend zijn. Maar het seksueel misbruiken van vrouwen is toch echt een mannelijk probleem. Dat niet erkennen (door het steevast over daders te hebben) bagatelliseert de hele situatie.quote:Merk trouwens op dat ik expliciet in termen van daders en slachtoffers praat. Ik vind het bijvoorbeeld onnodig om daders te associëren met het mannelijke geslacht (in zijn geheel). Het feit dat de kleine groep rotte appels bestaat uit bijna alleen maar mannen, doet niets af aan het feit dat de overgrote meerderheid van dit geslacht zijn medemens gewoon te alle tijden respectvol behandeld.
[..]quote:Op zondag 1 september 2019 18:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt, in alle gevallen van grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer (muv de entertainment-industrie) wordt er adequaat gereageerd door derden.![]()
![]()
[quote] In de verschillende werkomgevingen waar ik werkzaam was iig wel. Je bepaalt als leidinggevende wat de werksfeer is en geeft daarom kaders aan wat wel en wat niet kan
[..]quote:Dat is mijn oordeel over de verhalen die mij tot dusver bereikt hebben
[..]quote:Ik denk dat als mensen daar, zoals jij bijvoorbeeld, geen duidelijk beeld bij hebben er uiteindelijk situaties ontstaan als waar we het nu over hebben
quote:Voorlopig moeten we kennis nemen van verhalen die niet over Klaartje of Svetlana in de fabriekshal of kassen gaan. Blijkbaar, en dat is ook mijn ervaring, werkt het daar toch net even iets beter. Zit men daar ook helemaal niet te wachten op deze bullshit.
Ook lelijke mensen kunnen verkracht wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:26 schreef 20100 het volgende:
[..]
life isn't about rainbows and unicorns snowflake
meestal vanaf hun geboortequote:Op maandag 2 september 2019 01:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ook lelijke mensen kunnen verkracht worden
Proestquote:
Nou nou, je hoeft niet direct in de verdediging te schieten. Of heb je je wel eens schuldig gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag?quote:Op maandag 2 september 2019 07:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Proest![]()
Je weet helemaal niets van mijn gedrag of van 1 van die andere mannen in dat rijtje richting vrouwen.
Dat moet je tegen probeer zeggen.quote:Op maandag 2 september 2019 07:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Proest![]()
Je weet helemaal niets van mijn gedrag of van 1 van die andere mannen in dat rijtje richting vrouwen.
Hoe moeten Klaartje en Svetlana hun ervaringen dan delen volgens jou? Want ik denk dat Klaartje en Svetlana er ook gewoon ervaring mee hebben, maar dat ze gewoon weggezet worden als aanstellers. Sterker nog, ik heb zelf zonder namen te noemen ook mijn ervaringen gedeeld in dit topic, maar dat wordt gewoon tegen mij gebruikt en als ongeloofwaardig neergezet.quote:Op zondag 1 september 2019 21:52 schreef the-eye het volgende:
Voorlopig moeten we kennis nemen van verhalen die niet over Klaartje of Svetlana in de fabriekshal of kassen gaan. Blijkbaar, en dat is ook mijn ervaring, werkt het daar toch net even iets beter. Zit men daar ook helemaal niet te wachten op deze bullshit.
quote:Op zondag 1 september 2019 17:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScott
Allemaal users die in meer of mindere mate voornamelijk focussen op 'valse beschuldigingen', iets te zeiken hebben over de vrouw in de OP, of nog een stapje verder gaan en gewoon seksistische bullshit neerplempen.
Maar he, goed topic verder hoor.
gaan ze tenminste nog eens van de grondquote:Op maandag 2 september 2019 01:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ook lelijke mensen kunnen verkracht worden
quote:Op maandag 2 september 2019 08:22 schreef 20100 het volgende:
[..]
gaan ze tenminste nog eens van de grond
quote:Op zondag 1 september 2019 17:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScott
Allemaal users die in meer of mindere mate voornamelijk focussen op 'valse beschuldigingen', iets te zeiken hebben over de vrouw in de OP, of nog een stapje verder gaan en gewoon seksistische bullshit neerplempen.
Maar he, goed topic verder hoor.
Waarom sta ik eigenlijk in dat lijstje?quote:
Ik ontkracht inderdaad de metoo beweging. Omdat als jou iets wordt aangedaan waarvan je meent dat het strafbaar is je daar maar aangifte van moet doen en geen mensen publiekelijk hoeft te schandpalen.quote:Op maandag 2 september 2019 07:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou nou, je hoeft niet direct in de verdediging te schieten. Of heb je je wel eens schuldig gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag?
Zie ook de knipoog bij m'n post en het feit dat ik jouw naam nooit genoemd heb, het betreft een quote.
Maar ik moet wel zeggen dat jullie gedrag online (poging tot ontkrachten van de #metoo beweging) best wel een rode vlag is.
Ik had al m'n theorie gepost dat deze discussie uit de hand loopt omdat zo ontzettend veel mannen zich schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag. Dus de gewone man voelt zich (veelal terecht) in het nauw gedrukt en gaat daarop vol in de aanval. De discussie loopt niet uit de hand omdat een stel feministen en publieke figuren (die leugenachtige hoeren) zich over #metoo uitspreekt.
Maar daar reageert dan weer geen enkele man uit said quote op.
Nou, Ik moet natuurlijk niets. En het is seven die toch mijn naam koppelt aan mannen die hun gedrag eens onder de loupe moeten nemen? Daar gebruikt ze weliswaar het lijstje van probeer voor, maar probeer insinueert niet dat ik mij grensoverschrijdend gedraag tegenover vrouwen en dat doet seven wel.quote:
Je legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers van dit probleem, want aankaarten mag maar op 1 manier. Maar de slachtoffers worden door het rechtssysteem en de maatschappij niet serieus genomen.quote:Op maandag 2 september 2019 08:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ontkracht inderdaad de metoo beweging. Omdat als jou iets wordt aangedaan waarvan je meent dat het strafbaar is je daar maar aangifte van moet doen en geen mensen publiekelijk hoeft te schandpalen.
Ik denk het niet daar zijn Klaartje en Svetlana veel te mondig voor. Daar waar ze het niet redden kunnen ze naar de leiding toestappen die dat gedonder helemaal niet willen hebben op de werkvloer want Klaartje en Svetlana mogen dan niet veel opleiding hebben maar ze snappen wel in dat 20 jaar later op twitter hun klachten neergooien weinig zin heeft en kant noch wal raaktquote:Op maandag 2 september 2019 08:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe moeten Klaartje en Svetlana hun ervaringen dan delen volgens jou? Want ik denk dat Klaartje en Svetlana er ook gewoon ervaring mee hebben, maar dat ze gewoon weggezet worden als aanstellers. Sterker nog, ik heb zelf zonder namen te noemen ook mijn ervaringen gedeeld in dit topic, maar dat wordt gewoon tegen mij gebruikt en als ongeloofwaardig neergezet.
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat slachtoffers niet serieus worden genomen door het rechtssysteem?quote:Op maandag 2 september 2019 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers van dit probleem, want aankaarten mag maar op 1 manier. Maar de slachtoffers worden door het rechtssysteem en de maatschappij niet serieus genomen.
Je gaat 100% voorbij aan de oorzaak van het probleem, en dat is dat grensoverschrijdend gedrag dusdanig normaal is dat de gewone man zich genoodzaakt ziet om #metoo te ontkrachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |