abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 september 2019 @ 17:49:27 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188739887
quote:
10s.gif Op zondag 1 september 2019 17:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Om het hooghartige egocentrisme dat van al je posts af lijkt te stromen? Ja, daar word ik inderdaad helemaal wild van. Wat lijk jij me een tof, prettig, aantrekkelijk mens. _O- Onweerstaanbaar.
Het is zo klaar als een klontje hoor, je hoeft niet te ontkennen. Waarschijnlijk zit jij 's avonds in je rukbunker te fantaseren over hoe je mij hard en diep de mond kunt snoeren.
Resistance is futile.
  zondag 1 september 2019 @ 17:52:11 #227
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188739933
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ohja? Door welke dan?
In de praktijk heeft de vermeende dader de grootste kans het voordeel van de twijfel te krijgen.

In Amerika (waar dit ook speelt) is dat zelfs extreem.
Echt verdiep je eens in onderzoeken en de praktijk, het is echt nogal ranzig.

Ik hoop voor jou dat jij als man nooit slachtoffer van seksueel geweld wordt in Amerika, want je maakt zo'n beetje 0 kans op enige rechtvaardiging. Wel op een leven dat nog veel meer kapot gemaakt wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188740000
quote:
15s.gif Op zondag 1 september 2019 17:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Grensoverschrijdend gedrag is dusdanig normaal dat een flink deel van de mannelijke wereldbevolking zich inderdaad wel zorgen mag maken..
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mezelf hard afgevraagd heb of ik me daar ooit schuldig aan gemaakt heb, en mijn antwoord is gelukkig; nee, iig niet bewust.

Maar dat is mijn perceptie. Het zou best mogelijk zijn dat een van mijn seksuele partners daar anders over denkt. En er zal wellicht wel iemand tussen zit die er achteraf spijt van heeft dat ze seks met me had.

En dat vind ik best lastig.

Maar ik voel echt nul drang om andere mannen, of mannen als groep, te moeten verdedigen omdat ik ook man ben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188740036
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2019 17:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het is zo klaar als een klontje hoor, je hoeft niet te ontkennen. Waarschijnlijk zit jij 's avonds in je rukbunker te fantaseren over hoe je mij hard en diep de mond kunt snoeren.
Nou nee, vind zo nu en dan hier in woord reageren op je naargeestigheid meer dan genoeg.

Je weet trouwens wel hoe je, je eigen 'seksuele' aantijgingen geloofwaardiger moet maken zeg, jeetjemina!

quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 14:06 schreef Seven. het volgende:
Ik heb zelf 1 ex die ik achteraf echt wel als seksueel roofdier durf te omschrijven. Als je in een manipulatieve relatie zit, dan ben je niet eens bewust met wie je nou echt te maken hebt. Meestal komt het besef pas achteraf.
Wat een roofdier zal me dat geweest zijn. _O- 8)7 :W
  zondag 1 september 2019 @ 17:55:34 #230
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188740047
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScott

Allemaal users die in meer of mindere mate voornamelijk focussen op 'valse beschuldigingen', iets te zeiken hebben over de vrouw in de OP, of nog een stapje verder gaan en gewoon seksistische bullshit neerplempen.

Maar he, goed topic verder hoor.
Waarschijnlijk zijn dit stuk voor stuk users die zich altijd en overal zeer hoffelijk tegenover dames gedragen en dus in het dagelijks leven weinig of niet te maken hebben met excessen als in de entertainmentindustrie waar vrouwen zich soms ronduit als hoer gedragen als ze er beter van denken te kunnen worden.
  zondag 1 september 2019 @ 17:55:40 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188740051
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Was het maar 30%, maar het is 8%, hier in Nederland, waar men redelijk serieus omgaat met vermeende slachtoffers. (Dat percentage hier komt mede door gewoonweg lastig hard te bewijzen, wat amper veranderd kan worden).

En nee, met metoo is er geen extreme heksenjacht ontstaan. Er zijn wat spraakmakende gevallen die tot de verbeelding spreken. Die de 'angst' voor burgelijke schandpaal voeden.
Maar het gros is daar niet op gericht.

Op fora zoals deze wordt te graag ingezoomd op die enkele uizonderingen. Wordt de angst voor valse beschuldiging uitvergroot. Dat terwijl die met metoo niet hoger komt dan die 3 tot 10%.
Als het gebeurd is dat idd ernstig (wat mij betreft staat er een straf op vergelijkbaar met het vermeende misdrijf, hoog ingezet, dus geen minimale straf).
Maar feit is dat vermeende slachtoffers van seksueel geweld wereldwijd serieus 10-0 achter staan.
Dat er voor het gros van de vermeende slachtoffers geld dat er gewoonweg geen enkele kans is op hun recht halen op normale manieren.
Het ligt ook heel erg aan de agent die je aangifte opneemt.
Resistance is futile.
  zondag 1 september 2019 @ 17:57:43 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188740095
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mezelf hard afgevraagd heb of ik me daar ooit schuldig aan gemaakt heb, en mijn antwoord is gelukkig; nee, iig niet bewust.

Maar dat is mijn perceptie. Het zou best mogelijk zijn dat een van mijn seksuele partners daar anders over denkt. En er zal wellicht wel iemand tussen zit die er achteraf spijt van heeft dat ze seks met me had.

Maar ik voel echt nul drang om andere mannen, of mannen als groep, te moeten verdedigen omdat ik ook man ben.
Ik weet wel vrij zeker dat er een enorm gat zit in wat mannen en vrouwen als grensoverschrijdend gedrag beschouwen. Ik vind ook dat vrouwen slecht zijn in het aangeven van hun grenzen.
Resistance is futile.
  zondag 1 september 2019 @ 17:59:29 #233
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188740145
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja maar, ik ben een man dus ik kan het blijkbaar niet hebben dat 'mannen' als groep beschuldigd worden van seksueel ongewenst gedrag, en daarom grijp ik anekdotes aan om de verhalen van 1000-en (gokje hoor) vrouwen weg te zetten als irrelevant, als gezeik of als regelrechte leugens. Want het idee dat vrouwen veel te vaak seksueel misbruikt worden door mannen, moet zo snel mogelijk weggezet worden als leugenachtige onzin, zodat we onze aandacht kunnen besteden aan zielige mannen (die kapot gemaakt worden door diezelfde leugenachtige vrouwen).

Ofzoiets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit idd, dit gevoel krijg ik er ook bij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188740217
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:55 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn dit stuk voor stuk users die zich altijd en overal zeer hoffelijk tegenover dames gedragen en dus in het dagelijks leven weinig of niet te maken hebben met excessen als in de entertainmentindustrie waar vrouwen zich soms ronduit als hoer gedragen als ze er beter van denken te kunnen worden.
Aldus de user die zonder enige inhoudelijke kennis van zaken stelt dat het gewoon om vrouwen gaat die zichzelf hoereren / omhoog neuken, daar later spijt van hebben en dan met beschuldigingen van seksueel misbruik komen. Inderdaad erg hoffelijk van je.

Maar ik geloof best dat je het niet in je hoofd durft te halen om dit soort walgelijk seksisme ook te uiten naar de vrouwen in je daadwerkelijke sociale omgeving (als in, niet-online). Omdat die vrouwen dan zien wie je echt bent, en terecht met een boog om je heen lopen. Omdat ze je dan een sneue seksistische loser zullen vinden, en het waarschijnlijk niet zullen schromen om dat oordeel met andere mensen in jouw omgeving te delen.

Maar we kunnen het wel testen hoor, als je wilt ... Bel je moeder of zusje oid op en zeg tegen haar wat je hier ook stelt, namelijk dat vrouwen die een beschuldiging uiten van seksueel ongewenst gedrag op de werkvloer, dat eigenlijk alleen maar doen omdat ze achteraf spijt hebben van hun 'omhoog neuken' / hoereren.

Laat je even weten hoe ze reageert?
  zondag 1 september 2019 @ 18:06:06 #235
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188740301
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:54 schreef probeer het volgende:

[..]

De meeste mannen, ook het gros, hebben hier dan ook niets mee te maken. Zijn gewoon ok.

Dat er een enorm probleem is met de zienswijze naar slachtoffers van seksueel geweld staat los van man vs vrouw.

Verreweg de meeste mannen zijn gewoon normaal. Zouden nooit bewust een grens ovrschrijden en als ze merken dat ze dat perongelijk (niet zo bedoeld!) hebben gedaan vinden ze dat rot en zouden ze onmiddelijk stoppen.

Dit gaat niet om mannen zijn de vijand. Dit gaat om een maatschappelijk probleem waarin slachtoffers van seksueel geweld niet heel serieus worden genomen. Het zo ongemakkelijk is dat het te graag weggewuifd wordt. Door zowel mannen als vrouwen, maar in deze vooral ook door het rechtsysteem.
  zondag 1 september 2019 @ 18:06:36 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188740314
quote:
10s.gif Op zondag 1 september 2019 17:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee, vind zo nu en dan hier in woord reageren op je naargeestigheid meer dan genoeg.

Je weet trouwens wel hoe je, je eigen 'seksuele' aantijgingen geloofwaardiger moet maken zeg, jeetjemina!
[..]

Wat een roofdier zal me dat geweest zijn. _O- 8)7 :W
Kom op, je bent toch een volwassen vent? Wees gewoon eerlijk >:) .

En je kunt mijn bewering over m'n ex proberen te bagatelliseren, maar ik weet wat hij is.
Resistance is futile.
  zondag 1 september 2019 @ 18:10:17 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188740382
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:55 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wacht.. jij bent zeer hoffelijk tegenover vrouwen in het echte leven maar je denkt wel dat vrouwen in de entertainmentindustrie zich als hoeren gedragen 'omdat ze daar beter van worden'. OK.... ik vind dat een bijzondere tegenstelling.
Resistance is futile.
pi_188740393
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2019 17:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik weet wel vrij zeker dat er een enorm gat zit in wat mannen en vrouwen als grensoverschrijdend gedrag beschouwen.
Waarschijnlijk wel ja. Anders zou dit niet zo spelen zoals het doet.

quote:
Ik vind ook dat vrouwen slecht zijn in het aangeven van hun grenzen.
Ehh .. ja dat vind ik dus weer lastig. Kijk, als ik iets bij een vrouw zou doen wat over haar grenzen heen gaat (of op haar grenzen afstevent), dan heb ik natuurlijk het liefste dat ze dat aangeeft want het is niet mijn bedoeling te kwetsen. Maar dat is dan al eigenlijk te laat en zit ik al verkeerd. Want het gaat om instemming, toestemming en communicatie vooraf en tijdens. Achteraf mijn excuses aan moeten bieden, nadat zij aangeeft dat haar grens overtreden is, is te laat.
  zondag 1 september 2019 @ 18:11:15 #239
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188740399
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2019 17:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het ligt ook heel erg aan de agent die je aangifte opneemt.
Klopt.

Hier in Nederland valt dat reuze mee. Afraden van aangifte heeft meestal vooral te maken met de impact voor het vermeende slachtoffer. Maar zover ik weet wordt er meestal zorgvuldig omgegaan met vermeende slachtoffers. Niet dat het dan heel makkelijk is, maar zorgvuldig en eerlijk.

In Amerika bleek uit onderzoek dat het merendeel van de agenten die zedenzaken behandelde dat ze dachten dat de meeste aangiftes vals waren. Ze daarvan uit gingen in de manier van omgaan met.
Iemand gewoon rechtuit te horen krijgt dat zij (of hij) ongeloofwaardig is omdat geen maagd, eerdere veroordeling na aanklacht, een drankje op (niet van de wereld af zijn) en ga zo maar door.
  zondag 1 september 2019 @ 18:13:09 #240
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188740425
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2019 18:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Aldus de user die zonder enige inhoudelijke kennis van zaken stelt dat het gewoon om vrouwen gaat die zichzelf hoereren / omhoog neuken. Erg hoffelijk van je.

Maar ik geloof best dat je het niet in je hoofd durft te halen om dit soort walgelijk seksisme ook te uiten naar de vrouwen in je daadwerkelijke sociale omgeving (als in, niet-online). Omdat die vrouwen dan zien wie je echt bent, en terecht met een boog om je heen lopen.

Maar we kunnen het wel testen hoor, als je wilt ... Bel je moeder op en zeg tegen haar wat je hier ook stelt, namelijk dat vrouwen die een beschuldiging uiten van seksueel ongewenst gedrag op de werkvloer, dat eigenlijk alleen maar doen omdat ze achteraf spijt hebben van hun 'omhoog neuken' / hoereren.

Laat je even weten hoe ze reageert?
Ik heb nog nooit dit soort dingen (grensoverschrijdend gedrag) op de werkvloer (dus de werkvloer van "normale mensen") gezien. Daar waar een kerel te ver ging werd hij door de vrouw op z'n plek gezet of door leiding of collega's wordt er ingegrepen. Ik heb het daarom ook over de entertainmentindusrie waar een heel ander sfeertje heerst en waar die hele me-too beweging vandaan komt.
Als iemand na werktijd alleen bij een chef thuis langsgaat dan zal iedereen op de werkvloer het idee hebben dat daar iets anders speelt dan het werk bespreken. Een vrouw die dan daarna de vermoorde onschuld speelt zal door haar collega's meewarrig aangekeken worden de waarheid verteld worden. In de showbizz denkt men nu de bakens te kunnen verzetten maar laten we daar in godsnaam even niet in mee gaan
pi_188740444
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De meeste mannen, ook het gros, hebben hier dan ook niets mee te maken. Zijn gewoon ok.

Dat er een enorm probleem is met de zienswijze naar slachtoffers van seksueel geweld staat los van man vs vrouw.

Verreweg de meeste mannen zijn gewoon normaal. Zouden nooit bewust een grens ovrschrijden en als ze merken dat ze dat perongelijk (niet zo bedoeld!) hebben gedaan vinden ze dat rot en zouden ze onmiddelijk stoppen.

Dit gaat niet om mannen zijn de vijand. Dit gaat om een maatschappelijk probleem waarin slachtoffers van seksueel geweld niet heel serieus worden genomen. Het zo ongemakkelijk is dat het te graag weggewuifd wordt. Door zowel mannen als vrouwen, maar in deze vooral ook door het rechtsysteem.
Fair enough, goede post.

Helaas zal je zien dat het juist de mannen zijn waar jij naar refereert, die daadwerkelijk reflecteren op hun omgang met vrouwen. Dat zal niet gebeuren bij de mannen die er alle reden toe hebben om hun gedrag eens onder de loep te nemen.
  zondag 1 september 2019 @ 18:15:00 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188740460
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En dan alle slachtoffers, zowel de mannen als de vrouwen als de kinderen. Seksueel misbruik is gewoon een bijzonder ernstig probleem van ons allemaal. Voor mannelijke slachtoffers is dit probleem nog veel dieper gezaaid en niemand die daar voor opstaat. Allemaal omdat seksueel misbruik omgeven wordt door taboe en schaamte.
Resistance is futile.
pi_188740525
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:13 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit dit soort dingen (grensoverschrijdend gedrag) op de werkvloer (dus de werkvloer van "normale mensen") gezien. Daar waar een kerel te ver ging werd hij door de vrouw op z'n plek gezet of door leiding of collega's wordt er ingegrepen.
Klopt, in alle gevallen van grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer (muv de entertainment-industrie) wordt er adequaat gereageerd door derden.

:') :') :')

quote:
Ik heb het daarom ook over de entertainmentindusrie waar een heel ander sfeertje heerst en waar die hele me-too beweging vandaan komt.
Ah, natuurlijk. Maar ik ben benieuwd .. Hoe weet jij precies dat seksueel grensoverschrijdend gedrag in de entertainmentindustrie in alle gevallen, eigenlijk gewoon kwesties zijn van omhoog neukende vrouwen met spijt?

quote:
Als iemand na werktijd alleen bij een chef thuis langsgaat dan zal iedereen op de werkvloer het idee hebben dat daar iets anders speelt dan het werk bespreken.
Nee hoor. Maar blijkbaar jij wel dus. En dan alleen als er een vrouw bij haar baas langs gaat? Ow wacht, die vraag beantwoord je hieronder al:

quote:
Een vrouw die dan daarna de vermoorde onschuld speelt zal door haar collega's meewarrig aangekeken worden de waarheid verteld worden.
quote:
In de showbizz denkt men nu de bakens te kunnen verzetten maar laten we daar in godsnaam even niet in mee gaan
Want seksueel misbruik vindt alleen plaats in de entertainment industrie, dus het is niet nodig om dat op de algemene maatschappelijke agenda te zetten? En he, die vrouwen zijn toch alleen maar bezig met omhoog neuken, dus die tellen sowieso niet.

Echt man ... Je kan lullen wat je wilt, maar je gaat die eerdere onzin van je echt niet meer recht praten.
  zondag 1 september 2019 @ 18:18:42 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188740527
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2019 18:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Fair enough, goede post.

Helaas zal je zien dat het juist de mannen zijn waar jij naar refereert, die daadwerkelijk reflecteren op hun omgang met vrouwen. Dat zal niet gebeuren bij de mannen die er alle reden toe hebben om hun gedrag eens onder de loep te nemen.
Je bedoelt deze mannen?

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScott

Allemaal users die in meer of mindere mate voornamelijk focussen op 'valse beschuldigingen', iets te zeiken hebben over de vrouw in de OP, of nog een stapje verder gaan en gewoon seksistische bullshit neerplempen.

Maar he, goed topic verder hoor.
Resistance is futile.
  zondag 1 september 2019 @ 18:20:34 #245
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188740552
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2019 18:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dan alle slachtoffers, zowel de mannen als de vrouwen als de kinderen. Seksueel misbruik is gewoon een bijzonder ernstig probleem van ons allemaal. Voor mannelijke slachtoffers is dit probleem nog veel dieper gezaaid en niemand die daar voor opstaat. Allemaal omdat seksueel misbruik omgeven wordt door taboe en schaamte.
Idd
pi_188740576
quote:
12s.gif Op zondag 1 september 2019 18:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je bedoelt deze mannen?
[..]

Jup. Die schaar ik onder de tweede groep.
pi_188741029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je mist nu echt compleet het punt dat ik maak.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Schijnbaar hebben die vrouwen wel het lef om carrières om zeep te helpen, maar is het te veel gevraagd om er daarna een veroordeling uit te krijgen door te getuigen
Stel jij wordt verkracht door een bekende persoon. Hoe wil je dat dan gaan bewijzen?
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 1 september 2019 @ 18:55:46 #248
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188741163
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 12:50 schreef Nikonlover het volgende:
De filmwereld is kapot gemaakt en nu gaan we de gamewereld slopen!!!!!!!!
[..]

En het is allemaal de schuld van de vrouwen!!

8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 september 2019 @ 19:02:03 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188741258
quote:
15s.gif Op zondag 1 september 2019 18:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Stel jij wordt verkracht door een bekende persoon. Hoe wil je dat dan gaan bewijzen?
Wat is dit nou weer voor achterlijke vraag? Hiervoor neem je een advocaat onder de arm die de zaak aanspant. Als je dat niet doet, dan geldt het onschuldig tot het tegendeel bewezen is nog steeds.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_188741323
quote:
15s.gif Op zondag 1 september 2019 18:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Tijdens de verkrachting goed krabben en nadien gelijk naar politie/arts om sporen te laten documenteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')