Voor het probleem van mensen publiekelijk schandpalen zonder aangifte te doen leg ik de verantwoordelijkheid inderdaad bij de vrouwen die dit doen. Dat lijkt me de enige juiste plaats.quote:Op maandag 2 september 2019 08:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je legt de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers van dit probleem, want aankaarten mag maar op 1 manier. Maar de slachtoffers worden door het rechtssysteem en de maatschappij niet serieus genomen.
Je gaat 100% voorbij aan de oorzaak van het probleem, en dat is dat grensoverschrijdend gedrag dusdanig normaal is dat de gewone man zich genoodzaakt ziet om #metoo te ontkrachten.
Vooringenomenheid.quote:Op maandag 2 september 2019 08:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat slachtoffers niet serieus worden genomen door het rechtssysteem?
OK.. waarom kom je niet terzake over de oorzaak van dit probleem?quote:Op maandag 2 september 2019 08:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Voor het probleem van mensen publiekelijk schandpalen zonder aangifte te doen leg ik de verantwoordelijkheid inderdaad bij de vrouwen die dit doen. Dat lijkt me de enige juiste plaats.
Ik heb meer het idee dat bij sommige dames, als ze op oorlogspad zijn, gedrag achteraf ineens grensoverschrijdend wordtquote:Op maandag 2 september 2019 08:37 schreef Seven. het volgende:
Je gaat 100% voorbij aan de oorzaak van het probleem, en dat is dat grensoverschrijdend gedrag dusdanig normaal is dat de gewone man zich genoodzaakt ziet om #metoo te ontkrachten.
Vrouwen die ik daartoe in staat acht, daar blijf ik ver van weg.quote:Op maandag 2 september 2019 08:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat bij sommige dames, als ze op oorlogspad zijn, gedrag achteraf ineens grensoverschrijdend wordt
Omdat dit artikel niet gaat over het probleem van seksueel grensoverschrijdend gedrag maar over het voornemen van sommigen om de schandpaalcultuur ook hierheen te trekken.quote:Op maandag 2 september 2019 08:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK.. waarom kom je niet terzake over de oorzaak van dit probleem?
Combinatie van factoren. Lage veroordelingspercentages liegen niet. Verder heb je hier in het topic al kunnen lezen wat cause_mayhem schrijft over agenten die er vanuit gaan dat het een valse aangifte betreft.quote:Op maandag 2 september 2019 08:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat slachtoffers niet serieus worden genomen door het rechtssysteem?
En wat als het de leiding is die misbruik maakt van Klaartje en Svetlana?quote:Op maandag 2 september 2019 08:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk het niet daar zijn Klaartje en Svetlana veel te mondig voor. Daar waar ze het niet redden kunnen ze naar de leiding toestappen die dat gedonder helemaal niet willen hebben op de werkvloer want Klaartje en Svetlana mogen dan niet veel opleiding hebben maar ze snappen wel in dat 20 jaar later op twitter hun klachten neergooien weinig zin heeft en kant noch wal raakt
Grote kans dat Jelle of Pavel die leiding dan even met hun vuisten komen bewerkenquote:Op maandag 2 september 2019 08:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat als het de leiding is die misbruik maakt van Klaartje en Svetlana?
Dan doen ze aangifte, zoals het hoort.quote:Op maandag 2 september 2019 08:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat als het de leiding is die misbruik maakt van Klaartje en Svetlana?
Op basis waarvan? Je hebt in dit topic toch zelf ook kunnen lezen dat van de ijsberg die seksueel misbruik heet, er slechts mondjesmaat aangifte gedaan wordt, dus slechts een klein deel van het probleem is zichtbaar. En van die aangiftes is 3-10% vals, naar het schijnt. Dus waarom je focus op het ontkrachten van het probleem?quote:Op maandag 2 september 2019 08:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat bij sommige dames, als ze op oorlogspad zijn, gedrag achteraf ineens grensoverschrijdend wordt
Maar dat is dus neit wat er gebeurt.quote:Op maandag 2 september 2019 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan doen ze aangifte, zoals het hoort.
Kip, ei. Doe je aangifte, dan is sowieso de kans op veroordeling laag, als je al een agent vindt die bereid is tot het opnemen van je aangifte. En ondertussen blijft het echte probleem onaangeroerd, namelijk SEKSUEEL MISBRUIK IS AAN DE ORDE VAN DE DAG EN WORDT STRAFFELOOS GEDAAN DOOR EEN AANZIENLIJK DEEL VAN DE (VOORNAMELIJK) MANNELIJKE WERELDBEVOLKING.quote:Op maandag 2 september 2019 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan doen ze aangifte, zoals het hoort.
Haha, Jelle en Pavelquote:Op maandag 2 september 2019 08:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Grote kans dat Jelle of Pavel die leiding dan even met hun vuisten komen bewerken
Het gaat bij valse beschuldigingen natuurlijk niet alleen om valse aangiftes.quote:Op maandag 2 september 2019 08:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Je hebt in dit topic toch zelf ook kunnen lezen dat van de ijsberg die seksueel misbruik heet, er slechts mondjesmaat aangifte gedaan wordt, dus slechts een klein deel van het probleem is zichtbaar. En van die aangiftes is 3-10% vals, naar het schijnt. Dus waarom je focus op het ontkrachten van het probleem?
Nee, maar uiteindelijk zijn valse beschuldigingen en valse aangiftes ook niet het probleem waar de discussie over gaat.quote:Op maandag 2 september 2019 09:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het gaat bij valse beschuldigingen natuurlijk niet alleen om valse aangiftes.
Ik kijk ook weleens naar een decollete. Is dat fout dan? Gewoon een korte blik en dan weer door met waar je mee bezig bent. Of mogen ze nu aangifte doen tegen mij?quote:Op maandag 2 september 2019 08:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Maar dat is dus neit wat er gebeurt.
Plus, als je een collega/leidinggevende hebt die af en toe achter je gaat staan en zn hand op je schouder legt om in je decolleté te kijken, wordt hij daar echt niet voor veroordeeld en je wil niet weten hoeveel vrouwen er zijn die hun mond daarover niet open durven doen.
Tot deze conclusie kom je alleen maar vanuit je eigen vooringenomenheid.quote:
Nee, dat ben ik met je eens, maar als je er dan op in gaat, moet je dit wel meenemen en het niet alleen over aangiftes hebben.quote:Op maandag 2 september 2019 09:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, maar uiteindelijk zijn valse beschuldigingen en valse aangiftes ook niet het probleem waar de discussie over gaat.
Niks mis mee.quote:Op maandag 2 september 2019 09:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik kijk ook weleens naar een decollete. Is dat fout dan? Gewoon een korte blik en dan weer door met waar je mee bezig bent. Of mogen ze nu aangifte doen tegen mij?
Je begrijpt dat dat anders is?quote:Op maandag 2 september 2019 09:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik kijk ook weleens naar een decollete. Is dat fout dan? Gewoon een korte blik en dan weer door met waar je mee bezig bent. Of mogen ze nu aangifte doen tegen mij?
Ik heb de indruk dat het aantal valse beschuldigingen zonder aangiftes erg laag ligt.quote:Op maandag 2 september 2019 09:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik met je eens, maar als je er dan op in gaat, moet je dit wel meenemen en het niet alleen over aangiftes hebben.
Aangifte is al kut om te doen als je wél echt iets meegemaakt hebt, denk dat het percentage valse beschuldigingen zonder aangifte hoger ligt.
En dat ís een probleem, echter niet zo’n groot probleem als sommige mensen graag willen geloven.
Ik ook, ik denk alleen dat die hoger ligt dan mét aangifte.quote:Op maandag 2 september 2019 09:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat het aantal valse beschuldigingen zonder aangiftes erg laag ligt.
Ik ben als 14-jarige wel eens met een vriendin naar de decaan gegaan omdat meneer Dekker dr tekenleraar het blijkbaar OK vond om de rits van haar (strakke) vestje naar beneden te trekken, zodat het decolleté zichtbaar werd.quote:Op maandag 2 september 2019 09:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je begrijpt dat dat anders is?
Ik had op school een leraar die dit deed. Achter je komen staan en over je schouder kijken naar je werk, ontzéttend ongemakkelijk en intimiderend. Nee, daar doe je geen aangifte voor zoals zojuist in mijn andere post ook al gezegd is. Het is echter wel degelijk een probleem en die leraar moet zoiets niet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |