En niet alleen dat, je bent nog mod ook.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:06 schreef Sounddragon het volgende:
Fuck, had ik ineens de LaPo, en nu ook nog de FiPo..
Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat knipperen niet heilig is. Het kan in veel situaties helpen, maar is in veel gevallen ook overbodig. Ben het mee eens dat dan maar voor lief nemen en altijd knipperen wel het handigste is (en zeker beter dan nooit) maar ik denk liever na en doe het niet wanneer het nutteloos is. Moet de naam van BMW rijders toch hoog houden
Precies.quote:Op maandag 26 augustus 2019 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.
En zelfs op zo'n donkere snelweg met 1 auto kan je degene die je inhaalt een onveilig gevoel geven.Want als je geeneens normaal (dus met knipperen) van rijstrook kan wisselen, hoe weet ik dan dat je uberhaupt wel met autorijden bezig bent of onder invloed van iets bent?
Eens!quote:Op maandag 26 augustus 2019 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.
En zelfs op zo'n donkere snelweg met 1 auto kan je degene die je inhaalt een onveilig gevoel geven.Want als je geeneens normaal (dus met knipperen) van rijstrook kan wisselen, hoe weet ik dan dat je uberhaupt wel met autorijden bezig bent of onder invloed van iets bent?
Damn, dat heb ik weerquote:Op maandag 26 augustus 2019 17:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En niet alleen dat, je bent nog mod ook.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 26 augustus 2019 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.
En zelfs op zo'n donkere snelweg met 1 auto kan je degene die je inhaalt een onveilig gevoel geven.Want als je geeneens normaal (dus met knipperen) van rijstrook kan wisselen, hoe weet ik dan dat je uberhaupt wel met autorijden bezig bent of onder invloed van iets bent?
Nu on topic:quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Jullie zijn allemaal dom. Er is file, ik rij daar toch niet als enige? Je kan net als iedere andere aap bij het eerste blokje knipperlicht aan gaan doen en gaan wachten, zodat je achter je nog een grotere opstopping krijgt of je kan gewoon asfalt benutten en rustig rijden tot je een gaatje vindt. Hoef je niet te remmen, kan iedereen lekker doorrollen.
En ja de rest van de auto's achter lopen inderdaad vertraging op, maar dat gebeurt sowieso als er iemand invoegt. Of dat nou aan het begin of aan het eind is.
[..]
Juist.. wat is nou efficiënter? En op mijn manier ben je nog iets eerder thuis ook
Wederom praat je poep. Ik heb nergens gezegd dat mensen niet moet zeiken dat ik 5s later reageer. Ik heb daar zelf ook een hekel aan. Maar appen bij het stoplicht is niets mis mee, sterker nog het mag gewoon.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 13:39 schreef asdqert het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Een paar topics/weekjes terug verdedigde MrYoshi al het appen achter het stuur met ongeveer dezelfde logica: Het kan best als de gelegenheid zich aanbiedt/wachtend op een stoplicht kan het geen kwaad en moeten mensen niet zeiken als ik 5s later reageer!1/waar maakt iedereen zich druk over enz.
Da's geen irritatie, da's dikke fun!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:29 schreef DW457 het volgende:
Net een pleziertje op de weg. Op weg naar huis rij ik op een weg met 2 stroken. Beide komen uit bij een stoplicht waarbij de rechterstrook rechtdoor gaat en de linker linksaf. Dit alles compleet met voorstorteervakken. Het was best druk en er stond een file op de rechterstrook (voor het verkeer van rechtdoor). Natuurlijk heb je dan altijd van die kanaries die uit de rij rijden, naar links gaan en dan helemaal aan het eind alsnog bij het voorsorteervak er tussen wurmen. Toen ik eraan kwam op mijn motor ook, alleen toen hij naar rechts wilde, zat ik er net subtiel tussen waardoor hij uiteindelijk niets anders kon doen dan toch linksaf moeten gaan. Hij baalde, ik had toch wel een beetje plezier.
Dat heb ik altijd met die stoplichtracers. Krijgen ze groen, trekken snoeihard op naar het verkeerslicht 300 meter verderop, staan daar weer stil (op de linkerstrook uiteraard), en net als ik eraan kom rollen springt het verkeerslicht op groen en rol ik ze rechts voorbij. Ze ziet ze koken.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:29 schreef DW457 het volgende:
Hij baalde, ik had toch wel een beetje plezier.
Of hij reed je van je sokkenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:29 schreef DW457 het volgende:
Net een pleziertje op de weg. Op weg naar huis rij ik op een weg met 2 stroken. Beide komen uit bij een stoplicht waarbij de rechterstrook rechtdoor gaat en de linker linksaf. Dit alles compleet met voorstorteervakken. Het was best druk en er stond een file op de rechterstrook (voor het verkeer van rechtdoor). Natuurlijk heb je dan altijd van die kanaries die uit de rij rijden, naar links gaan en dan helemaal aan het eind alsnog bij het voorsorteervak er tussen wurmen. Toen ik eraan kwam op mijn motor ook, alleen toen hij naar rechts wilde, zat ik er net subtiel tussen waardoor hij uiteindelijk niets anders kon doen dan toch linksaf moeten gaan. Hij baalde, ik had toch wel een beetje plezier.
Tsja, heb het eens gewaagd wat van dit soort gedrag te zeggen. De ene was zich helemaal niet bewust dat hij zo reed en verontschuldigde zich zelfs, van een ander heb ik aardig wat ziektes toegewenst gekregen.quote:binnen no-time zat er een auto op 10 centimeter van mijn bumper.
Daar bleef ie een seconde of 6 hangen en ging toen met een aggressieve stuurbeweging naar links en raasde langs me.
Want ja, je moet uiteraard 60 km/u rijden op een parkeerterrein toch? Welcome back haha.
Nope.quote:
Dat deed ie.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Da's geen irritatie, da's dikke fun!
Als die automobilist het idd ook expres deed..........
Dit soort acties vinden ze in de USA ook gewoon acceptabel op de snelweg waarbij de doorgaande weg nog rustig 60 mph rijden... Lekker stilstaan joh midden op de snelweg.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weer wat bijzondere verrichtingen gezien vandaag op 200 meter.
Drukke dubbele kruising met wat voorsorteerstroken.
Eerst mag ik na mijn groene stoplicht om een auto heen wurmen die half scheef op mijn strook staat aan te sluiten omdat op zijn strook voor linksaf geen plek meer is. Ervaring op dit punt leert mij dat de dosering echt wel goed geregeld is en dat deze bestuurder waarschijnlijk vet door rood is gereden.
Er kruisen verschillende wegen. Als je linksaf wil, moet je al eerder voorsorteren (want de eerste kruisende weg linksaf zou je naar de afrit van de snelweg leiden). Natuurlijk zijn er brutaaltjes die dat precies weten en een stoplicht overslaan door eerst rechtdoor te rijden en daarna voor te dringen op die uitvoegstrook.
Maar er zijn ook nieuwelingen die dit systeem niet doorhebben. En niet naar de borden kijken.
Of de vandaag gekozen actie de slimste is betwijfel ik: gewoon je auto stilzetten op de strook voor rechtdoor en wachten tot de strook voor linksaf groen krijgt zodat er ruimte komt en je daartussen kan.
Dat het rechtdoor rijdende verkeer (wat groen heeft) zich achter jou ophoopt is niet jouw probleem. En gewoon met het verkeer mee rechtdoor rijden en bij een passende gelegenheid omkeren is natuurlijk helemaal not done.
Goed punt.quote:Op maandag 26 augustus 2019 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nu is nadenken het verkeer natuurlijk geen verkeerde eigenschap, maar van nadenken over wanneer je wel en niet knippert kan ik kort zijn, dat is wel een verkeerde eigenschap. Je kan namelijk hier prima een paar situaties schetsen waarbij het niet nuttig is om te knipperen. Zoals op een verlaten parkeerterrein, een donkere snelweg met maar 1 auto waar je omheen gaat etc etc. Toch zal zelfs de beste automobilist af en toe een inschattingsfout maken. Ergo, jij knippert soms niet waar je dat misschien wel had moeten doen. Het gevolg kan zijn dat er een onveilige situatie ontstaat die je zelf misschien niet ziet.
En zelfs op zo'n donkere snelweg met 1 auto kan je degene die je inhaalt een onveilig gevoel geven.Want als je geeneens normaal (dus met knipperen) van rijstrook kan wisselen, hoe weet ik dan dat je uberhaupt wel met autorijden bezig bent of onder invloed van iets bent?
Het feit alleen al dat iedereen gaat bumperkleven als het verkeer vertraagd en je op 500 meter alle auto's op remlicht ziet staan... Letterlijk 95% houdt niet voldoende afstand.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:38 schreef Crutch het volgende:
[..]
Goed punt.
Maar ik vertrouw sowieso al niet op enige vorm van bekwaamheid bij de medeweggebruikers.
Afstand houden is echt heel erg belangrijk.
Dat is een compleet andere discussie.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 23:38 schreef Crutch het volgende:
[..]
Goed punt.
Maar ik vertrouw sowieso al niet op enige vorm van bekwaamheid bij de medeweggebruikers.
Afstand houden is echt heel erg belangrijk.
En als je zelf wel genoeg afstand houd piept er zo een ander tussen....quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 03:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat iedereen gaat bumperkleven als het verkeer vertraagd en je op 500 meter alle auto's op remlicht ziet staan... Letterlijk 95% houdt niet voldoende afstand.
Wat me opviel toen ik nog een Tesla reed was als dat in auto pilot met de minst mogelijke afstand (standje 1 dus) hij nog best dicht op de voorligger ging rijden bij ongeveer 80 km/u. Ongetwijfeld zal Tesla berekend hebben dat dit de minimale afstand moet zijn om nog een noodstop te maken. Misschien voor een computer, maar voor een mens denk ik niet. Ik had weleens het gevoel dat mensen dachten dat ik ze aan het drukken was terwijl ik gewoon op de AP zat. Op snelwegen is het wel anders. In de spits drukt iedereen hem ertussen op AP of dynamische cruise.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 03:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat iedereen gaat bumperkleven als het verkeer vertraagd en je op 500 meter alle auto's op remlicht ziet staan... Letterlijk 95% houdt niet voldoende afstand.
Theoretisch zou je op een snelweg nooit hoeven remmen... zeker niet als alle auto's autonoom rijden en met elkaar verbonden zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
Dat laatste hoeft helemaal nietzo te zijn. Als je daar meer remmomenten krijgt met een versterkingseffect naar achter kan je er zelfs files door krijgen.
Lekker laten gaan toch, 1 autolengte kost je nog geen tiende van je leven qua reistijd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 06:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En als je zelf wel genoeg afstand houd piept er zo een ander tussen....
Rijden we autonoom nu?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Theoretisch zou je op een snelweg nooit hoeven remmen... zeker niet als alle auto's autonoom rijden en met elkaar verbonden zijn.
Tsja, daar heb je gelijk in. Toch irriteer ik me er aan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lekker laten gaan toch, 1 autolengte kost je nog geen tiende van je leven qua reistijd.
Dus tot die tijd afstand houden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee vandaar het woordje "als".
Ja baas...quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus tot die tijd afstand houden.
Dus?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 06:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is een compleet andere discussie.
Niets?quote:
Vandaag op de A1 was het wederom een wedstrijd wie het slechtst rechts kon rijden.quote:Op zondag 1 september 2019 19:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die onnodig links rijden, die dan moeilijk gaan gebaren en met lichten seinen als je er maar rechts voorbij gaat uiteindelijk.....
Ach. Ze mogen seinen en gebaren wat ze willen. Heb er geen boodschap aan.quote:Op zondag 1 september 2019 19:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die onnodig links rijden, die dan moeilijk gaan gebaren en met lichten seinen als je er maar rechts voorbij gaat uiteindelijk.....
Is in Duitsland tegenwoordig niet anders....quote:Op maandag 2 september 2019 12:11 schreef gooddaddy het volgende:
afgelopen week weer in Frankrijk geweest. Als ze errgens van die middenbaan-plakkers hebben dan is het daar wel. Alsof die fransen denken dat die rechterbaan alleen voor vrachtwagens is
Ik ben ook wel zo. Als ze zo streng een maximum snelheid aanwijzen dan wil ik er ook wel het maximale uithalen. Bij trajectcontroles doe ik ook altijd de cruise control zo hoog mogelijk, bijv. A10 waar je 80 mag ga ik 86. Met de Tesla was dat precies maximaal, bij 87 kreeg je een boete (had iemand anders voor me getest). Helaas zijn er nog zoveel mensen die geen cruise control hebben (of te bang zijn om te gebruiken) want bij iedere hobbel remmen ze weer afquote:Op maandag 2 september 2019 12:24 schreef vosss het volgende:
Mijn grootste irritatie is dat mensen de maximumsnelheid niet behandelen als een minimumsnelheid en dus exact 80 of exact 50 rijden. Op de teller. Terwijl elke debiel weet dat die teller afwijkt. Rij gewoon een beetje door man !
Van de week reed ik over de A12, ongeveer vanaf Arnhem naar Utrecht. Één grote colonne Duitsers op de middelste strookquote:Op maandag 2 september 2019 12:11 schreef gooddaddy het volgende:
afgelopen week weer in Frankrijk geweest. Als ze errgens van die middenbaan-plakkers hebben dan is het daar wel. Alsof die fransen denken dat die rechterbaan alleen voor vrachtwagens is
Die pakken ons terug voor ons linksplakken in Duitsland natuurlijkquote:Op dinsdag 3 september 2019 09:38 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Van de week reed ik over de A12, ongeveer vanaf Arnhem naar Utrecht. Één grote colonne Duitsers op de middelste strook
95 ipv 100 kost wel 3 minuten extra per 100 km.quote:Op maandag 2 september 2019 12:24 schreef vosss het volgende:
Mijn grootste irritatie is dat mensen de maximumsnelheid niet behandelen als een minimumsnelheid en dus exact 80 of exact 50 rijden. Op de teller. Terwijl elke debiel weet dat die teller afwijkt. Rij gewoon een beetje door man !
Afremmen bij je cc is een ding maar doe dat in godsnaam niet door op de rem te trappen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik ben ook wel zo. Als ze zo streng een maximum snelheid aanwijzen dan wil ik er ook wel het maximale uithalen. Bij trajectcontroles doe ik ook altijd de cruise control zo hoog mogelijk, bijv. A10 waar je 80 mag ga ik 86. Met de Tesla was dat precies maximaal, bij 87 kreeg je een boete (had iemand anders voor me getest). Helaas zijn er nog zoveel mensen die geen cruise control hebben (of te bang zijn om te gebruiken) want bij iedere hobbel remmen ze weer af
Dat hoef je mij niet te vertellen, maar ik denk dat gemiddelde mens die dat wel doet, ook degene is die op een vrijwel lege snelweg nog in staat is om zomaar op z'n rem te trappenquote:Op dinsdag 3 september 2019 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afremmen bij je cc is een ding maar doe dat in godsnaam niet door op de rem te trappen.
Even de koppeling aanraken of met de handflipper op cancel is een stuk prettiger voor de rest van de wereld.
Wat is het probleem? Iedereen vergeet toch weleens z'n afslag ofzo...quote:Op donderdag 12 september 2019 08:38 schreef Ivo1986 het volgende:
Vanmorgen iemand die met 120 (waar 100 mag icm spitsstrook) langs vliegt en een stukje verder opeens bedenk owja moet naar de spitsstrook, trapt hard op de rem en voegt met 90/95 de vrijwel lege spitsstrook op
Niet eens de afslag...quote:Op donderdag 12 september 2019 08:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Iedereen vergeet toch weleens z'n afslag ofzo...
Uiteraard, want fouten maken hoort bij autorijden.quote:Op donderdag 12 september 2019 08:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Iedereen vergeet toch weleens z'n afslag ofzo...
Nog erger, piepende bandjes in de garage. Dat eventjes optrekken met wielspin en meteen weer afremmen. Of de bocht doorgummen. Dan denk ik, weer zo'n debiel die Tokio Drift heeft gezien en wilt nadoen.quote:Op maandag 2 september 2019 10:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Toeteren in een ondergrondse parkeergarage. Wat een debiel. Horen en zien vergaat je in zo'n betonnen ding.
Dat komt omdat de ANWB domme adviezen geeft... Had er dan geen plaatje bij gezetquote:Op donderdag 12 september 2019 15:06 schreef asdqert het volgende:
A27 tussen Hilversum en Utrecht, vanochtend rond 7:45. Volle bak mist en een vleugje schemer, en nog is er een handvol automobilisten die zonder verlichting rijden.
twitter:ANWBverkeer twitterde op woensdag 11-09-2019 om 21:51:04 Volgens het @KNMI is er vannacht en morgenochtend vroeg kans op mist in het noorden. Automatische aan/uit-schakelaars zien alleen licht en donker en geen mist! Draai (met de hand) minstens het dimlicht aan. Bij veel auto's branden de achterlichten niet. https://t.co/IGWTp2GUNk https://t.co/QpMSkObdIQ reageer retweet
Piepende bandjes kan ik mee eens zijn ja. Toeteren doe ik zelf incidenteel ook nog wel eens. Gebeurt hier te vaak dat er iemand staat te wachten om een parkeerplek over te nemen van iemand die nog rustig bezig is om de tassen in te laden etc. Prima dat je daar op wil wachten, maar zet je auto dan niet zo midden in de rijbaan dat er geen hond meer langs kan. Dan ram ik wel even op de claxon ja.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nog erger, piepende bandjes in de garage. Dat eventjes optrekken met wielspin en meteen weer afremmen. Of de bocht doorgummen. Dan denk ik, weer zo'n debiel die Tokio Drift heeft gezien en wilt nadoen.
Sowieso verkeerde merk schakelaar, die sensoren van VW zijn goed genoeg om bij mist/schemer het licht automatisch te laten branden.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat komt omdat de ANWB domme adviezen geeft... Had er dan geen plaatje bij gezettwitter:ANWBverkeer twitterde op woensdag 11-09-2019 om 21:51:04 Volgens het @:KNMI is er vannacht en morgenochtend vroeg kans op mist in het noorden. Automatische aan/uit-schakelaars zien alleen licht en donker en geen mist! Draai (met de hand) minstens het dimlicht aan. Bij veel auto's branden de achterlichten niet. https://t.co/IGWTp2GUNk https://t.co/QpMSkObdIQ reageer retweet
Omdat Nederland/Europa nu eenmaal zo is.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:32 schreef kanovinnie het volgende:
2 irritaties van mij, die niets met de medeweggebruikers te maken hebben...
1) Waarom is het stuk A8 tussen de A7 en A10 niet volledig voorzien van blokken ipv strepen? Mensen rijden letterlijk de A7 af en duiken meteen naar links om op de de tweede baan van links te gaan rijden omdat er 3 kilometer later een splitsing is.
2) Op dit soort kruisingen, waarom moet je de mensen die daar van rechts komen (en dus rechtsaf het voorsorteer vak de snelweg oprijden) blokkeren met een stoplicht? Maak van die vluchtstrook een invoegstrook zodat je ook als er verkeer van de andere kant komt, je evengoed zo de binnenbocht om kan. Goed voor de doorstroming.
Heeft iemand het antwoord waarom dat niet gebeurd?
Mijn Renault doet het ook gewoon automatisch.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Sowieso verkeerde merk schakelaar, die sensoren van VW zijn goed genoeg om bij mist/schemer het licht automatisch te laten branden.
Dat krijg je met al die nieuwerwetse verlichting op auto's... Ik heb dat zelf tegenwoordig ook, mijn dashboardverlichting werkt compleet onafhankelijk van mijn "normale" verlichting. Als ik door een tunnel rij met lichten uit (doe ik natuurlijk nooit ) gaat het dashboard in nachtstand, als ik overdag met lichten aan rij is het dashboard gewoon onverlicht enzo. Ik had altijd mijn lichtschakelaar op Auto, maar tegenwoordig heb ik hem gewoon permanent op dimlicht gezet. De lichten worden toch automatisch uitgeschakeld als ik de auto op slot doe, dus ik kan nooit meer wat vergeten.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:06 schreef asdqert het volgende:
A27 tussen Hilversum en Utrecht, vanochtend rond 7:45. Volle bak mist en een vleugje schemer, en nog is er een handvol automobilisten die zonder verlichting rijden.
1. Yep, maar goed bijna iedereen weet dat ook van elkaar dus iedereen haalt links en rechts in. En volgens mij zijn er echt zelden ongelukken op de A8. Prachtig stukje snelweg waar ik dagelijks op rijquote:Op donderdag 12 september 2019 15:32 schreef kanovinnie het volgende:
2 irritaties van mij, die niets met de medeweggebruikers te maken hebben...
1) Waarom is het stuk A8 tussen de A7 en A10 niet volledig voorzien van blokken ipv strepen? Mensen rijden letterlijk de A7 af en duiken meteen naar links om op de de tweede baan van links te gaan rijden omdat er 3 kilometer later een splitsing is.
2) Op dit soort kruisingen, waarom moet je de mensen die daar van rechts komen (en dus rechtsaf het voorsorteer vak de snelweg oprijden) blokkeren met een stoplicht? Maak van die vluchtstrook een invoegstrook zodat je ook als er verkeer van de andere kant komt, je evengoed zo de binnenbocht om kan. Goed voor de doorstroming.
Heeft iemand het antwoord waarom dat niet gebeurd?
Piepende bandjes is meer voor de lol. Net als ff toeren maken in een parkeergarage (als je tenminste beetje mooie uitlaat eronder hebt hangen). Ik vind dat wel leuk, maar er is ook een grens. Als motorrijder moet je dat in een parkeergarage niet doenquote:Op donderdag 12 september 2019 15:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Piepende bandjes kan ik mee eens zijn ja. Toeteren doe ik zelf incidenteel ook nog wel eens. Gebeurt hier te vaak dat er iemand staat te wachten om een parkeerplek over te nemen van iemand die nog rustig bezig is om de tassen in te laden etc. Prima dat je daar op wil wachten, maar zet je auto dan niet zo midden in de rijbaan dat er geen hond meer langs kan. Dan ram ik wel even op de claxon ja.
Met name Duitsers hebben er hier een handje van. Parkeergarage met 1750 plekken, waarvan 200 vrij en dan bij het eerste plekje dat vrijkomt gaan staan wachten tot ze er in kunnen. Rij dan gewoon even door. Genoeg andere plekken.
Ha! Zoiets zag ik gister ook. Dan snap je er echt niks van als je dat doetquote:Op donderdag 12 september 2019 08:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Rotondes blijven lastig...
Ik reed achter iemand die, voordat hij de rotonde opging, alvast richting aangaf naar rechts. Maar uiteraard niet de eerste afslag pakte. Goed dat degene die daar erop wilde niet anticipeerde op de richtingaanwijzer maar even bleef wachten.
Rechtdoor was ook niet de juiste deur.
Dus we gingen driekwart, richting ging aan naar LINKS en meneer pakte afslag nummer drie, de rotonde af.
Keep your lane is imo niet de oplossing. En met 2 ben ik het ook niet helemaal eens. Genoeg plekken waar dat gevaarlijk is. Maar op tal van plekken ook weer niet.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat Nederland/Europa nu eenmaal zo is.
1) zou opgelost zijn met keep your lane
2) rechtsaf zou altijd vrij moeten zijn, naar eigen inzicht.
True.quote:Op donderdag 12 september 2019 17:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1. Yep, maar goed bijna iedereen weet dat ook van elkaar dus iedereen haalt links en rechts in. En volgens mij zijn er echt zelden ongelukken op de A8. Prachtig stukje snelweg waar ik dagelijks op rij
Als je een rode schoenendoos op wielen ziet, dat ben ik De kans is groter dat je me op 2 wielen tegenkomt.quote:2. Daar reed ik gisteren nog. Wanneer komen we elkaar eens tegen Je hebt gelijk dat het efficiënter is, maar aangezien er sowieso vrij weinig mensen vanaf de andere kant naar links de snelweg op gaan en er wel vaak mensen rechtdoor gaan, staat dat stoplicht naar rechts bijna altijd op groen.
Moet je ‘voor de grap’ eens opletten bij hoeveel vrachtwagens de mistlampen voor branden. Valt wat minder op dan bij personenwagens omdat de koplamp en mistlamp vaak wat dichterbij (lijken) te zitten, maar heel vaak staan ze aan.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:29 schreef Charged het volgende:
Geen idee of het al eerder voorbij gekomen is hier..maar die nieuwere vrachtwagens..godskolere..
Met een volledige LED verlichting onder en boven en alle toeters en bellen. Als ze een inhalende collega een "seintje"geven dat hij/zij/het weer terug kan voegen ben ik als tegenligger toch echt wel een paar seconden bezig mijn zicht weer op orde te krijgen. Het kan zijn dat ik er wat meer last van heb als Sprinter rijder omdat ik wat hoger zit maar toch..rete irritant.
In de ochtend als ik vertrek,bedoel ik dan..tussen 05.00 en 06.00...de donkere uren.
Eens meegemaakt met een Medelander. Liet on zijn Alto, stilstaand op een doorgaande verkeersader hele volksstammen voor (om 8u s ochtends) terwijl wij achter hem stonden te wachten.. Dus toeteren. En nog eens. Mijn vrouw stak boos haar hand op. Denk je wat? Uitstappen! Vrouwlief moest er niets van hebben, heeft eromheen gestuurd. Kregen we nog een rochel op de voorruit.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:50 schreef Albert86 het volgende:
Had vandaag weer een vrouw voor me die het nodig vond om vol in de ankers te gaan om iemand voor te laten die geen voorrang had. Bijna 3-4 auto's op elkaar dankzij dat idiote mens.
Ja dat soort mensen... dan vind ik het niet gek dat je daarna in de krant leest dat er iemand een klap voor z'n bek heeft gehad bij een verkeersruzie. In veel gevallen is het gewoon terechtquote:Op donderdag 12 september 2019 23:37 schreef asdqert het volgende:
[..]
Eens meegemaakt met een Medelander. Liet on zijn Alto, stilstaand op een doorgaande verkeersader hele volksstammen voor (om 8u s ochtends) terwijl wij achter hem stonden te wachten.. Dus toeteren. En nog eens. Mijn vrouw stak boos haar hand op. Denk je wat? Uitstappen! Vrouwlief moest er niets van hebben, heeft eromheen gestuurd. Kregen we nog een rochel op de voorruit.
Uitstappen is een keuze, toch?quote:Op vrijdag 13 september 2019 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dat soort mensen... dan vind ik het niet gek dat je daarna in de krant leest dat er iemand een klap voor z'n bek heeft gehad bij een verkeersruzie. In veel gevallen is het gewoon terecht
Precies. Vriend van me ook een keer ruzie in een file, gast vond dat hij hem er niet tussen liet. Die stapte ook uit dus hij deed z'n raampje open begon ie beetje aan hem te trekken en tegen z'n gezicht te tikken. Uitgestapt en neergehoekt volledig terecht lijkt me. En toen huilen dat ie mishandeld werd. Ach ja als het bij klappen blijft is het nog één, maar tegenwoordig komen er mensen met pistolen of kapmessen naar buitenquote:
quote:Op vrijdag 13 september 2019 10:28 schreef CherryLips het volgende:
Gelukkig gaan bij mij de deuren automatisch op slot Als iemand uitstapt om me neer te hoeken blijf ik mooi zitten.
Eerst uitdagen (die automobilist dus) en dan janken "doe normaal joh"quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |