Theoretisch zou je op een snelweg nooit hoeven remmen... zeker niet als alle auto's autonoom rijden en met elkaar verbonden zijn.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
Dat laatste hoeft helemaal nietzo te zijn. Als je daar meer remmomenten krijgt met een versterkingseffect naar achter kan je er zelfs files door krijgen.
Lekker laten gaan toch, 1 autolengte kost je nog geen tiende van je leven qua reistijd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 06:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En als je zelf wel genoeg afstand houd piept er zo een ander tussen....
Rijden we autonoom nu?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Theoretisch zou je op een snelweg nooit hoeven remmen... zeker niet als alle auto's autonoom rijden en met elkaar verbonden zijn.
Tsja, daar heb je gelijk in. Toch irriteer ik me er aan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lekker laten gaan toch, 1 autolengte kost je nog geen tiende van je leven qua reistijd.
Dus tot die tijd afstand houden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee vandaar het woordje "als".
Ja baas...quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus tot die tijd afstand houden.
Dus?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 06:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is een compleet andere discussie.
Niets?quote:
Vandaag op de A1 was het wederom een wedstrijd wie het slechtst rechts kon rijden.quote:Op zondag 1 september 2019 19:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die onnodig links rijden, die dan moeilijk gaan gebaren en met lichten seinen als je er maar rechts voorbij gaat uiteindelijk.....
Ach. Ze mogen seinen en gebaren wat ze willen. Heb er geen boodschap aan.quote:Op zondag 1 september 2019 19:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die onnodig links rijden, die dan moeilijk gaan gebaren en met lichten seinen als je er maar rechts voorbij gaat uiteindelijk.....
Is in Duitsland tegenwoordig niet anders....quote:Op maandag 2 september 2019 12:11 schreef gooddaddy het volgende:
afgelopen week weer in Frankrijk geweest. Als ze errgens van die middenbaan-plakkers hebben dan is het daar wel. Alsof die fransen denken dat die rechterbaan alleen voor vrachtwagens is
Ik ben ook wel zo. Als ze zo streng een maximum snelheid aanwijzen dan wil ik er ook wel het maximale uithalen. Bij trajectcontroles doe ik ook altijd de cruise control zo hoog mogelijk, bijv. A10 waar je 80 mag ga ik 86. Met de Tesla was dat precies maximaal, bij 87 kreeg je een boete (had iemand anders voor me getest). Helaas zijn er nog zoveel mensen die geen cruise control hebben (of te bang zijn om te gebruiken) want bij iedere hobbel remmen ze weer afquote:Op maandag 2 september 2019 12:24 schreef vosss het volgende:
Mijn grootste irritatie is dat mensen de maximumsnelheid niet behandelen als een minimumsnelheid en dus exact 80 of exact 50 rijden. Op de teller. Terwijl elke debiel weet dat die teller afwijkt. Rij gewoon een beetje door man!
Van de week reed ik over de A12, ongeveer vanaf Arnhem naar Utrecht. Één grote colonne Duitsers op de middelste strookquote:Op maandag 2 september 2019 12:11 schreef gooddaddy het volgende:
afgelopen week weer in Frankrijk geweest. Als ze errgens van die middenbaan-plakkers hebben dan is het daar wel. Alsof die fransen denken dat die rechterbaan alleen voor vrachtwagens is
Die pakken ons terug voor ons linksplakken in Duitsland natuurlijkquote:Op dinsdag 3 september 2019 09:38 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Van de week reed ik over de A12, ongeveer vanaf Arnhem naar Utrecht. Één grote colonne Duitsers op de middelste strook
95 ipv 100 kost wel 3 minuten extra per 100 km.quote:Op maandag 2 september 2019 12:24 schreef vosss het volgende:
Mijn grootste irritatie is dat mensen de maximumsnelheid niet behandelen als een minimumsnelheid en dus exact 80 of exact 50 rijden. Op de teller. Terwijl elke debiel weet dat die teller afwijkt. Rij gewoon een beetje door man!
Afremmen bij je cc is een ding maar doe dat in godsnaam niet door op de rem te trappen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik ben ook wel zo. Als ze zo streng een maximum snelheid aanwijzen dan wil ik er ook wel het maximale uithalen. Bij trajectcontroles doe ik ook altijd de cruise control zo hoog mogelijk, bijv. A10 waar je 80 mag ga ik 86. Met de Tesla was dat precies maximaal, bij 87 kreeg je een boete (had iemand anders voor me getest). Helaas zijn er nog zoveel mensen die geen cruise control hebben (of te bang zijn om te gebruiken) want bij iedere hobbel remmen ze weer af
Dat hoef je mij niet te vertellen, maar ik denk dat gemiddelde mens die dat wel doet, ook degene is die op een vrijwel lege snelweg nog in staat is om zomaar op z'n rem te trappenquote:Op dinsdag 3 september 2019 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afremmen bij je cc is een ding maar doe dat in godsnaam niet door op de rem te trappen.
Even de koppeling aanraken of met de handflipper op cancel is een stuk prettiger voor de rest van de wereld.
Wat is het probleem? Iedereen vergeet toch weleens z'n afslag ofzo...quote:Op donderdag 12 september 2019 08:38 schreef Ivo1986 het volgende:
Vanmorgen iemand die met 120 (waar 100 mag icm spitsstrook) langs vliegt en een stukje verder opeens bedenk owja moet naar de spitsstrook, trapt hard op de rem en voegt met 90/95 de vrijwel lege spitsstrook op
Niet eens de afslag...quote:Op donderdag 12 september 2019 08:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Iedereen vergeet toch weleens z'n afslag ofzo...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |