abonnement Unibet Coolblue
pi_188663245
Nou, mijn ochtend rondje tweets ga ik niet copy/ paste!
OK. Behalve deze dan.
Via Aaron Rupar: It is absolutely flabbergasting how insecure the president is. These were all posted within 18 minutes of each other.

https://pbs.twimg.com/med(...)mat=jpg&name=900x900

En oh ja, een kleine verspreking over windmills en windturbines.
Tja, hóe lang nog?
pi_188663350
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:28 schreef Chivaz het volgende:
https://twitter.com/joelpollak/status/1166146638735450112?s=21

“Pro-life question from young man @:BetoORourke at @:CofC tonight: I was born Sep. 8, did my life have no value Sep. 7? Beto: “That’s a decision that neither you, nor I, nor the US government should be making. That’s a decision for the woman to make.” Massive cheers.”

Abortus een dag voor de geboorte van het kind, geen probleem aldus Beto O’Rourke.
In deze setting is dit natuurlijk gewoon een idiote vraag.
De setting waarin deze vraag plaats hoort, is filosofie: "Was mijn leven een dag voor mijn geboorte iets waard?" en zo ja, voor wie? (NIet voor mijzelf, ik wist van niets).
Neem het leven van mijn nichtje, was dat één dag voor haar geboorte iets waard? En na de geboort, toen alles misging en ze zodanig zuurstofgebrek kreeg dat ze nu het IQ heeft van een pinda, is het nu nog wat waard (het kost wel veel, aan geld en emoties van mijn inmiddels hoogbejaarde tante die nog steeds een kind -van in de 60- bezoekt dat haar niet herkent en nooit herkend heeft als moeder).
Is jouw leven eigenlijk éen dag na de geboorte al wat waard? OP welk moment begint het waarde te hebben, voor jou en voor je omgeving? En op welk moment is er geen waarde meer? Hoe breed is de kring van de omgeving waarvoor jouw leven waardevol is?
En hoe zit dat met dieren: is het leven van een kalf de koe of de kudde éen dag voor de geboorte wat waard? Vanaf wel intelligentieniveau hebben dieren besef van een en ander?

Het is kortom een hele filosofische vraag, en in deze setting een volstrekt van de pot gerukte, sturende vraag, want een filosofisch antwoord daar zat deze vragensteller niet op te wachten.

En de conclusie met "aldus" is al net zo ver gezocht. Natuurlijk strekt het belang van het leven van een kind in eerste instantie niet verder dan de moeder, de vader en de familiekring, en heeft de overheid er niets mee te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 28-08-2019 14:36:14 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 28 augustus 2019 @ 08:55:16 #203
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188663415
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 04:10 schreef Kijkertje het volgende:
Als dit waar is! :o

Nog niet bevestigd! Eén bron heeft Lawrence O'Donnell verteld dat Trump bij Deutsche Bank leningen kon krijgen omdat er co-signers zijn: russische oligarchs. :X

Filmpje in tweet:
ScottMStedman twitterde op woensdag 28-08-2019 om 04:17:47 BREAKING: A source tells @:Lawrence that Trump had co-signers on his Deutsche Bank loans: Russian billionaires close to Putin. https://t.co/TeB7S0bJaT reageer retweet
Het zou een hoop verklaren iig ...

Deutsche Bank Tells Court It Has Some Tax Returns Related to Trump Inquiry
[..]

Jezus....Dit is geen goed nieuws voor de Republikeinen. Probeer dit maar goed te praten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188663438
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:31 schreef AnneX het volgende:
Nou, mijn ochtend rondje tweets ga ik niet copy/ paste!
OK. Behalve deze dan.
Via Aaron Rupar: It is absolutely flabbergasting how insecure the president is. These were all posted within 18 minutes of each other.

https://pbs.twimg.com/med(...)mat=jpg&name=900x900

En oh ja, een kleine verspreking over windmills en windturbines.
Tja, hóe lang nog?
Ik hoop zo dat Warren de primaries wint. Ik kan niet wachten op de debatten tussen haar en Trump.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 augustus 2019 @ 08:59:52 #205
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188663460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:56 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat Warren de primaries wint. Ik kan niet wachten op de debatten tussen haar en Trump.
Is ze gewiekst genoeg om Trump te grazen te nemen zonder dat men haar kan afschilderen als 'gemene nare heks'?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188663469
Obama maakte er een punt van dat hij de vraag naar abortus wilde verminderen. Beto had het over die boeg kunnen gooien: "Ik wil er voor zorgen dat geen moeder meer een abortus verlangt in die fase van de zwangerschap".
Het punt is dat het debat over abortus nu een debat lijkt te zijn tussen mensen die abortus puur als een vrouwenrecht zien (en debateren alsof tegenstanders vrouwen willen pesten) en mensen die een ongeboren kind als volwaardig mens zien en voorstanders van abortus zien als sadisten die plezier in moorden hebben. Er moet ergens een middenweg worden gevonden denk ik, wat betreft regelgeving en die middenweg bereik je niet als je de morning after pil wilt verbieden of als je abortus legaliseert tot de baby er uit is.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 augustus 2019 @ 09:07:34 #207
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188663534
Niemand wil abortus tot één dag voor de geboorte legaliseren. Een miskraam krijgen willen sommige figuren binnen de GOP wel strafbaar maken meen ik. Misschien moet men die vraag ook maar eens gaan stelken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:09:39 #208
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188663565
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jezus....Dit is geen goed nieuws voor de Republikeinen. Probeer dit maar goed te praten.
Deutsche Bank has long been Mr. Trump’s primary lender. For most years, it has only the first several pages of his tax returns, according to the current and former bank officials, but the bank possesses far more detailed financial data. That includes balance sheets, financial statements and documents detailing the organization of Mr. Trump’s web of businesses, the people said.

Congressional investigators believe those documents could be more helpful than the tax returns to understanding Mr. Trump’s web of businesses and sources of his money.

Ik vraag me af of Mnuchin dit ook zal proberen te blokkeren of gaat hij direct in damagecontroll mode?. Mij lijkt het dat de druk op de Deutsche Bank nu behoorlijk opgevoerd gaat worden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188663643
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Is ze gewiekst genoeg om Trump te grazen te nemen zonder dat men haar kan afschilderen als 'gemene nare heks'?
Wat er ook gebeurt, 30-40% van Amerika zal Trump als winnaar aanwijzen.
Ik verwacht dat hij keihard af zal gaan. Hij zal niet verder komen dan haar Pocahontas noemen en z'n standaard campagne zinnetjes opdreunen. Voor een inhoudelijk debat heeft die onzekere, seniele brulaap niets in te brengen tegen iemand als Warren.
Nogmaals, voor de Trump stemmer zou het weinig uitmaken, maar voor normale mensen gaat het wel grappig zijn hoe belachelijk hij zichzelf gaat maken. Sinds "no puppet, no puppet, you're the puppet" is hij er niet bepaald sterker op geworden.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:18:14 #210
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188663681
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Is ze gewiekst genoeg om Trump te grazen te nemen zonder dat men haar kan afschilderen als 'gemene nare heks'?
Ze is geen Hillary Clinton, zoveel heeft ze nog niet op haar kerfstok. Trump zal met HEEL belastende dingen moeten komen om haar maar enigzins te kunnen treffen. Trump zélf daartegen kénnen de kiezers nu wel, als je er van uit gaat dat de key states waat trump met de hakken over de sloot in 2016 had gewonnen nu in de polls een 10 punts verval laten zien. Ik denk dat de race eigenlijk uitgevochten wordt tussen welke democraat er nu president gaat worden. Tenzij de republikeinen gaan kiezen voor iets beters dan Trump (sic)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:34:25 #211
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188663883
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:56 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat Warren de primaries wint. Ik kan niet wachten op de debatten tussen haar en Trump.
Warren heeft kennis, een scherpe tong en weet waar ze haar stemmen weg kan halen. Van het hele veld vind ik haar het meest geschikt om Trump totaal te slopen. Van mij mag ze :)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188663933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:07 schreef Ulx het volgende:
Niemand wil abortus tot één dag voor de geboorte legaliseren. Een miskraam krijgen willen sommige figuren binnen de GOP wel strafbaar maken meen ik. Misschien moet men die vraag ook maar eens gaan stelken.
Voor zover ik weet is in sommige staten (bijvoorbeeld Oregon) abortus altijd legaal en is er geen grens tot welke week dit uitgevoerd mag worden. Het strafbaar maken van het krijgen van een miskraam gaat wel heel ver (al kun je de vraag stellen of er in sommige gevallen wel een vergelijking mogelijk is met de dood van een jonge baby door nalatigheid van de ouders).
  Overall beste user 2022 woensdag 28 augustus 2019 @ 09:38:00 #213
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188663942
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:18 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ze is geen Hillary Clinton, zoveel heeft ze nog niet op haar kerfstok. Trump zal met HEEL belastende dingen moeten komen om haar maar enigzins te kunnen treffen. Trump zélf daartegen kénnen de kiezers nu wel, als je er van uit gaat dat de key states waat trump met de hakken over de sloot in 2016 had gewonnen nu in de polls een 10 punts verval laten zien. Ik denk dat de race eigenlijk uitgevochten wordt tussen welke democraat er nu president gaat worden. Tenzij de republikeinen gaan kiezen voor iets beters dan Trump (sic)
Wat voor 'heel belastende dingen' had HRC op haar 'kerfstok'?
Dat gedoe over 'her emails'? Of dat ze in de jaren negentig probeerde een ziekenkostenverzekering in te voeren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 augustus 2019 @ 09:43:12 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188664019
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:37 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is in sommige staten (bijvoorbeeld Oregon) abortus altijd legaal en is er geen grens tot welke week dit uitgevoerd mag worden. Het strafbaar maken van het krijgen van een miskraam gaat wel heel ver (al kun je de vraag stellen of er in sommige gevallen wel een vergelijking mogelijk is met de dood van een jonge baby door nalatigheid van de ouders).
Er waren in totaal 15 abortussen in Oregon vorig jaar. Lijkt me stug dat dit levende baby's waren die na de geboorte werden gedood.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:45:43 #215
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188664062
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat voor 'heel belastende dingen' had HRC op haar 'kerfstok'?
Dat gedoe over 'her emails'? Of dat ze in de jaren negentig probeerde een ziekenkostenverzekering in te voeren?
Kijk voor de leek komen dit soort marginale dingen heel schadelijk over,vooral als ze geuit worden door een door en door getrainde pestkop. Maar geef je die pestkop geen munitie, dan is hij zelf de bok.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 28 augustus 2019 @ 09:52:59 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188664152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:45 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Kijk voor de leek komen dit soort marginale dingen heel schadelijk over,vooral als ze geuit worden door een door en door getrainde pestkop. Maar geef je die pestkop geen munitie, dan is hij zelf de bok.
Wat bedoel je? Pocahontas heeft hier geen last van?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188664175
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:01 schreef DrParsifal het volgende:
Obama maakte er een punt van dat hij de vraag naar abortus wilde verminderen. Beto had het over die boeg kunnen gooien: "Ik wil er voor zorgen dat geen moeder meer een abortus verlangt in die fase van de zwangerschap".
Het punt is dat het debat over abortus nu een debat lijkt te zijn tussen mensen die abortus puur als een vrouwenrecht zien (en debateren alsof tegenstanders vrouwen willen pesten) en mensen die een ongeboren kind als volwaardig mens zien en voorstanders van abortus zien als sadisten die plezier in moorden hebben. Er moet ergens een middenweg worden gevonden denk ik, wat betreft regelgeving en die middenweg bereik je niet als je de morning after pil wilt verbieden of als je abortus legaliseert tot de baby er uit is.
Waarom zou er een middenweg gevonden moeten worden? Zodat iedereen ontevreden is? Ik vind het raar dat mensen zo graag over andermans leven willen beslissen. Dat soort mensen zijn onredelijk die hoef je niet tegemoet te komen.

Daarbij het idee dat er altijd een midden moet worden gevonden maakt natuurlijk alleen maar dat beide kampen steeds extremer worden om dat midden op te schuiven. Zeg dat kamp pro abortus opschuift naar Abortus tot 18 jaar na de geboorte dan hebben ze daarbij kamp pro-life tuk want die kunnen waarschijnlijk niet verder opschuiven dan zelfs een sperma zaadcel is volwaardig leven en moet beschermd worden. Dan lijkt me dat het midden moet komen te liggen op abortus tot 8 jaar na de geboorte ;)
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:58:42 #218
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188664216
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Pocahontas heeft hier geen last van?
Op gegeven moment kan het Pocahontas verhaal zelfs nadelig voor Trump uitpakken, als hij te lang op dit onderwerp blijft hangen .
Warren zou zelfs subtiele hints mbt dementie van Trump kunnen wagen in haar debat.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 28 augustus 2019 @ 10:01:31 #219
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188664249
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:58 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Op gegeven moment kan het Pocahontas verhaal zelfs nadelig voor Trump uitpakken, als hij te lang op dit onderwerp blijft hangen .
Warren zou zelfs subtiele hints mbt dementie van Trump kunnen wagen in haar debat.
Heb je niets geleerd van 2016?

Subtiele hints inzetten tegen iemand die alleen maar roeptoetert, scheldt en beledidigt gaat hem niet worden.

Kijk alleen maar naar dit forum: Een paar figuren stellen dat Obama een wet wilde invoeren om baby's te vermoorden na de geboorte en hop, het gaat drie dagen nergens anders over.
En bij de verkiezingen gaan de professionele spindoctors de discussies sturen.

Is Warren gewiekst genoeg om Trump aan te pakken zonder over te komen als een nare heks die gemeen is tegen het eeuwige slachtoffer Donald Trump?
Verlies het seksisme niet uit het oog. 'Ze heeft een nare stem' is voor veel mensen een issue.

En vergeet de senaat niet. Staten die de Dems moeten pakken zijn niet heel enthousiast over 'Medicare for all'. Het kan dus dat de democratische senaatskandidaten tegen hèt campagnepunt van Warren of Sanders gaan zijn. Dat kan een probleem geven.

[ Bericht 32% gewijzigd door Ulx op 28-08-2019 10:10:20 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:04:09 #220
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188664274
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Heb je niets geleerd van 2016?

Subtiele hints inzetten tegen iemand die alleen maar roeptoetert, scheldt en beledidigt gaat hem niet worden.
Je moet je ook niet in een straatgevecht laten trekken, want dat is wat Trump wil. Proberen het debat naar een inhoudelijk onderwerp af te laten buigen lijkt me veel effectiever.

het gesprek langzaam naar de Twenty-fifth Amendment laten afdwalen bijvoorbeeld.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188664351
Het beste is denk ik om zoveel mogelijk Trumps gebrek aan kennis bloot te leggen, zonder jezelf al te veel als elitaire betweter te presenteren.
pi_188664382
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er waren in totaal 15 abortussen in Oregon vorig jaar. Lijkt me stug dat dit levende baby's waren die na de geboorte werden gedood.
Nee, het is vrij duidelijk dat een vrouw niet tot 35 weken gaat wachten omdat ze wel de genoegens van zwangerschap wil, maar niet het kind. Mijn punt was dat in Oregon een embryo/feutus blijkbaar geen enkele wettelijke bescherming geniet.

Obama's standpunt lijkt me wel gezond. Of je voorstander of tegenstander van het recht op abortus bent, vrijwel iedereen is het er wel over eens dat het goed zou zijn als de vraag om abortus daalt. Al is het alleen al om kosten te besparen.
pi_188664428
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:12 schreef Zwoerd het volgende:
Het beste is denk ik om zoveel mogelijk Trumps gebrek aan kennis bloot te leggen, zonder jezelf al te veel als elitaire betweter te presenteren.
En hem kleur laten bekennen op belangrijke thema's, zoals health care. Trump zal proberen hetzelfde riedeltje af te steken als hij deed in 2016: hij gaat Obamacare vervangen door iets 'veel beters'.

Confronteer hem daarmee en blijven hameren op het feit dat de Republikeinen blijven proberen de bescherming voor mensen met pre-existing conditions de nek om te draaien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:33:06 #224
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188664646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hem kleur laten bekennen op belangrijke thema's, zoals health care. Trump zal proberen hetzelfde riedeltje af te steken als hij deed in 2016: hij gaat Obamacare vervangen door iets 'veel beters'.

Confronteer hem daarmee en blijven hameren op het feit dat de Republikeinen blijven proberen de bescherming voor mensen met pre-existing conditions de nek om te draaien.
Juist, hoe staat het er mee met al die beloftes?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188664655
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 03:15 schreef Tweek het volgende:

[..]

Chivaz pakt een slecht momentje om een punt te maken. Hij vergeet daarbij dat hij nu achter de uitspraken van Trump staat.

Chivaz is van mening dat de regering van Mexico de immigranten stuurt naar de VS en dat ze Moordenaars en verkrachters sturen.Dat is letterlijk waar Chivaz in geloofd.

Het is vrij jammer dat we iemand in Nederland hebben die in dat geloofd en in dit topic post.

Maar dat is Chivaz. Neem je kandidaat letterliijk.
Buiten het “Mexico is sending their people” was de rest van zijn statement gewoon waar.
Er zitten heel wat moordenaars en verkrachters tussen. Ik herinner me nog een artikel dat 80% van de vrouwen die illegaal de grens oversteken verkracht worden.
Als crimineel is het ook erg lastig om legaal de grens over te steken, dus het is een redelijke aanname dat MS13 leden en ander soort tuig ook graag de landroute nemen om de grens over te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')