abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188592899
Pegida nu wel naar Stadhuisplein in Eindhoven

Pegida gaat zondagmiddag van een tot drie uur demonstreren in Eindhoven. Niet bij de Al Fourqaan-moskee, maar op het Eindhovense Stadhuisplein. ,,We komen voortaan elke zondagmiddag naar Eindhoven", zegt Pegida-voorman Edwin Wagensveld. ,,Net zo lang totdat we wel bij moskee terecht kunnen.”

Vrijdagochtend heeft het Eindhovense gemeentebestuur Pegida laten weten dat de anti-islamorganisatie geen actie mag voeren bij de Al Fourqaan-moskee, zoals de organisatie had aangekondigd. Een eerdere demonstratie van Pegida daar liep volledig uit de hand.

Naar aanleiding daarvan werden alle door Pegida aangekondigde demonstraties op die locatie door burgemeester John Jorritsma verplaatst naar het Stadhuisplein. Tot op heden blies de organisatie in reactie daarop die demonstraties telkens af.

,,Maar deze keer niet", reageert Wagensveld desgevraagd. ,,De burgemeester denkt zeker dat wij daar in blijven tuinen, en dat ie van ons af is als hij de locatie telkens verplaatst. Maar dat is echt niet zo. Hij kan voorlopig elke week een blik agenten open trekken. We blijven gewoon komen, net zo lang totdat we kunnen demonstreren in de Eindhovense wijk waar spraken is van een probleem."

Dat probleem is volgens Wagensveld dat als Pegida in de Eindhovense wijk Woensel komt demonstreren tegen de islam moslimjongeren daar op reageren door ‘met bakstenen en stoeptegels te gooien en met ijzeren staven te zwaaien'.
https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~a927af9a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:13:02 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188592912
Mooi, daar woon ik niet in de buurt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188592916
Wie zal er het eerste inbinden: Pegida of Eindhoven?
Het wordt zo wel een sneue bedoening.
pi_188592961
Sneu clubje.
U MAD?
pi_188593074
Hebben ze niks beters te doen of zo.
Zonder wrijving geen glans
pi_188593170
Burgeroorlog komt steeds dichterbij.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188593391
Edwin Wagensveld _O_

Je hoeft het niet eens te zijn met z'n stijl, maar intussen zit hij niet achter z'n toetsenbord maar staat hij er echt.
pi_188593436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:44 schreef Hoogslaper het volgende:
Edwin Wagensveld _O_

Je hoeft het niet eens te zijn met z'n stijl, maar intussen zit hij niet achter z'n toetsenbord maar staat hij er echt.
En krijgt hij klapper van de moslims en word hij door de politie telkens opgepakt.
Iedere week in Eindhoven gaan demonstreren is nogal sneu, maar lef heeft hij wel.
pi_188593445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:30 schreef Scarface88 het volgende:
Burgeroorlog komt steeds dichterbij.
Logisch aangezien de kans op een burgeroorlog op nul % kans lag.

Maar met hoeveel mensen gaat pegida nu demonstreren, 15 man?
pi_188593451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En krijgt hij klapper van de moslims.
En daarmee maakt 'ie precies het punt. En hopelijk zien steeds meer mensen dat.
pi_188593489
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:48 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

En daarmee maakt 'ie precies het punt. En hopelijk zien steeds meer mensen dat.
welk punt?
rellen uitlokken... klappen krijgen die je wil... dan de huilbaby wezen: zie je wel...zo gemeen zijn zij.....
  Forum Admin vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:52:45 #12
58651 crew  murp
murp
pi_188593502
Waar betaald ie eigenlijk zn huur van?
pi_188593513
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:52 schreef murp het volgende:
Waar betaald ie eigenlijk zn huur van?
Hij is zelfstandig ondernemer in Duitsland. Een winkel met outdoor producten.
pi_188593519
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

welk punt?
rellen uitlokken... klappen krijgen die je wil... dan de huilbaby wezen: zie je wel...zo gemeen zijn zij.....
Ik denk dat jij dat punt inderdaad nooit zal zien.

Linkse mensen denken dat we uiteindelijk allemaal gebroederlijk om het kampvuur zullen zitten en gezellig 'kumbayaa' zullen zingen.

Aangezien ik geen wreed karakter heb, laat ik jou in die waan O+
  Forum Admin vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:54:19 #15
58651 crew  murp
murp
pi_188593528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij is zelfstandig ondernemer in Duitsland. Een winkel met outdoor producten.
ah ok 14.gif
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:56:34 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188593563
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:53 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Linkse mensen denken dat we uiteindelijk allemaal gebroederlijk om het kampvuur zullen zitten en gezellig 'kumbayaa' zullen zingen.

_O-

Ontopic: Daar merkt niemand wat van. Hooguit 2 man en een varkenskop per zondag en als PSV speelt waarschijnlijk nog minder.
pi_188593575
quote:

[..]

Leg het eens uit
Naar mijn idee is het punt van Wagensveld: rellen uitlokken en zo bewijzen dat moslims heel slechte mensen zijn ... en als er genoeg mensen ziijn die meeschreeuwen dan kan men voor deportaties pleiten.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:57:57 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188593580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:44 schreef Hoogslaper het volgende:
Edwin Wagensveld _O_

Een beetje als andere idolen zoals Anuna de Wever en Greta Thunberg dus eigenlijk? :P
pi_188593598
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Leg het eens uit
Naar mijn idee is het punt van Wagensveld: rellen uitlokken en zo bewijzen dat moslims heel slechte mensen zijn ... en als er genoeg mensen ziijn die meeschreeuwen dan kan men voor deportaties pleiten.
Draai het eens om.

Stel, een groep demonstreert tegen het Christendom.

Zou er dan ook ME bij moeten komen? Zou die groep ook bekogeld worden met stoeptegels?

Ja, dat was een retorische vraag 8-)
pi_188593605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een beetje als andere idolen zoals Anuna de Wever en Greta Thunberg dus eigenlijk? :P
Maar die zijn links! Val je nu van je geloof :o
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:00:11 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188593611
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:59 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Maar die zijn links! Val je nu van je geloof :o
Dat zijn niet mijn idolen, dus op mij slaat dit sowieso niet.
pi_188593640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mwah, Wagensveld loopt bij iedere demonstratie reeel gevaar op klappen of stenen tegen zijn kop.
Zolang Anuna of Greta niet festivalbezoekers 'verrassen' met een preek, maar gewoon ergens aangekondigd gaan demonstreren zullen ze vooral medestanders tegenkomen.

Nogal een verschilletje.
pi_188593792
quote:

[..]

Draai het eens om.

Je ontwijkt een directe uitleg wat "het punt" is van Wagensveld.
Het is rellen uitlokken om te bewijzen dat moslims slechterikken zijn
Elk gemeentebestuur , waar ook ter wereld, moet rellen in de woonwijken voorkomen.
Het belang van dat mensen rustig kunnen wonen, kinderen onbekommerd kunnen lopen is vele malen hoger dan iemands vermeende recht op een zekere straathoek ruzie te zoeken.

Die pegidallullo's kunnen elders in de stad demonstreren.. en dat kost de gemeente al duizenden euro's want de ME moet standby staan.
pi_188593825
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
Eens.

We zijn het zowaar 's een keer eens! *;
pi_188593873
quote:

[..]

Nee, hij gaf redelijk direct het antwoord dat Wagensveld wil aantonen dat moslims veel gewelddadiger en agressiever zijn dan andere bevolkingsgroepen. Bijvoorbeeld door te laten zien dat op een kinderlijke provocatie waar anderen om zouden lachen door moslims met bruut geweld gereageerd wordt.

Volgens hem.
pi_188593953
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:12 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Eens.

We zijn het zowaar 's een keer eens! *;
De slechterik s Wagensveld...die gaat rellen en geweld uit te lokken en dan schijnheilig brullen.... : ik ben onschuldig...
pi_188594019
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, hij gaf redelijk direct het antwoord dat Wagensveld wil aantonen dat moslims veel gewelddadiger en agressiever zijn dan andere bevolkingsgroepen. Bijvoorbeeld door te laten zien dat op een kinderlijke provocatie waar anderen om zouden lachen door moslims met bruut geweld gereageerd wordt.

Volgens hem.
Nee hoor, dat was geen direct antwoord.... iets over christendom..
Waarom moet bewezen worden dat moslims slechte mensen zijn ?
Zoiets van moslims wegpesten, wegjagen,,, desnoods met geweld of deportaties van de staat.
Niet vreedzaam samenleven en niet elkaar in de waarde laten... wat Wagensveld en sympathisanten propageren is het ontwrichten van de samenleving.
pi_188594031
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:15 schreef Kassamiep het volgende:
Dit is inderdaad precies het punt. En Edwin Wagensveld slaagt er tot nu toe prima in dit punt te bevestigen.

Gelukkig hebben we de beelden nog :s)

pi_188594096
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was geen direct antwoord.... iets over christendom..
Waarom moet bewezen worden dat moslims slechte mensen zijn ?
Zoiets van moslims wegpesten, wegjagen,,, desnoods met geweld of deportaties van de staat.
Niet vreedzaam samenleven en niet elkaar in de waarde laten... wat Wagensveld en sympathisanten propageren is het ontwrichten van de samenleving.
Na bovenstaande berichten moet het punt toch duidelijk zijn.

Ik heb ook een vraag voor jou:

Links zegt te staan voor vrijheid, gelijkheid en tolerantie.

Waarom is het voor links dan zo moeilijk om kritiek te leveren op een ideologie die juist weinig te maken heeft met vrijheid, gelijkheid en tolerantie..?
pi_188594201
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:29 schreef Hoogslaper het volgende:

Waarom is het voor links dan zo moeilijk om kritiek te leveren op een ideologie die juist weinig te maken heeft met vrijheid, gelijkheid en tolerantie..?
Wat jij en Wagensveld doen is niet kritiek op een godsdienst fornuleren, die je verketterend ideologie noem, het is haatzaaien. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en dat moet leiden tot systematische onderdrukking en vervolging van bepaalde minderheden.
De oplossing is een oudhollandse polderconcept: laat gelovige mensen in hun waarde. leef samen. Figuren die dwepen met "eigen volk, eigen cultuur, eigen ras" willen dat niet en de geschiedenis heeft bewezen dat die het vreedzaam samenleven kapot maken.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:37:06 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188595034
Mijn zegen hebben ze.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:44:53 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188595117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:24 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Dit is inderdaad precies het punt. En Edwin Wagensveld slaagt er tot nu toe prima in dit punt te bevestigen.

Gelukkig hebben we de beelden nog :s)

Je ziet daar een groep jong lichtgetinte tuig staan die wel zin hebben in een matpartij met een stel seniele senioren. Daar is toch geen eer aan te behalen joh. Dat is als Feyenoorder in het thuisvak van Ajax gaan staan juichen als er tegen Ajax gescoord wordt en dan gaan janken dat dat die aanbieden slechteriken zijn. 8)7

En ja, ik ben niet zo voorstander van die intocht aan klassiek denkende mensen die vinden dat ze onze maatschappij wel kunnen veranderen. Maar die bende bontkraagjes daar heeft weinig te maken met religie en veel te maken met agressievelingen die uit zijn op een verzetje.
pi_188595153
quote:

[..]

Draai het eens om.

Zou er dan ook ME bij moeten komen? Zou die groep ook bekogeld worden met stoeptegels?

Daar zou echt geen hond zich druk om maken. Een groep die demonstreert tegen het Christendom.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:47:52 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188595162
Wat mij betreft mogen die pegida idioten oprotten met hun provocaties en gaan we eens kijken hoe we dat lichtgetint 3de generatie tuig op die beelden dat denkt dat ze van 2 walletjes mogen eten, echt aanpakken. Want ze voelen zich geen nederlander, behalve als het ze wel uitkomt.
pi_188595474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat jij en Wagensveld doen is niet kritiek op een godsdienst fornuleren, die je verketterend ideologie noem, het is haatzaaien. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en dat moet leiden tot systematische onderdrukking en vervolging van bepaalde minderheden.
Dat is inderdaad exact wat islam doet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En ja, ik ben niet zo voorstander van die intocht aan klassiek denkende mensen die vinden dat ze onze maatschappij wel kunnen veranderen. Maar die bende bontkraagjes daar heeft weinig te maken met religie en veel te maken met agressievelingen die uit zijn op een verzetje.
Integendeel, het heeft alles te maken met religie. Als pegida daar korfballers op de korrel zouden nemen zou er waarschijnlijk niets aan het handje zijn.
Conscience do cost.
pi_188595739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:07 schreef ems. het volgende:

Integendeel, het heeft alles te maken met religie. Als pegida daar korfballers op de korrel zouden nemen zou er waarschijnlijk niets aan het handje zijn.
Religie-kritiek is het smoesje
Het is ordinaire vreemdelingenhaat. Het niet willen accepteren dat die mensen ook hier wonen.
Men vind dat zij moetuhh oprottuhh . Dit openlijk zegt doet men niet zo veel... mensen willen de schijn van tolerantie en politieke correctheid hoog houden. Vandaar het smoesje van inhoudelijke kritiek op islamitische leerstellingen...
pi_188595864
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:22 schreef Bluesdude het volgende:
Het is ordinaire vreemdelingenhaat. Het niet willen accepteren dat die mensen ook hier wonen.
Dat is dus niet waar. Ja, ik heb kritiek op de islam.

Maar vreemdelingenhaat? Onzin. Ik ben bijvoorbeeld blij met de Chinese gemeenschap in Nederland. Ik geef graag mijn geld bij ze uit. Altijd vriendelijk, nooit agressief.

Als ik er over na ga denken;

-Hoeveel vrouwen worden er door Chinezen lastiggevallen op straat of in het zwembad?
-Hoeveel bejaarden worden er overvallen door Chinezen?
-Hoeveel grensrechters zijn er doodgeschopt door Chinezen?
-Hoeveel kritische filmmakers zijn er al van de fiets geschoten door Chinezen?

Ik zie Chinezen trouwens bijna nooit in Opsporing Verzocht.

Maar goed, volgens jou is het allemaal vreemdelingenhaat _O-
  Moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:30:50 #38
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_188595876
Moeten hun weten, niet mijn probleem
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_188597466
Edwin Wagensveld bij de podcast van Jan Roos:

https://soundcloud.com/us(...)man-edwin-wagensveld
pi_188598010
quote:

[..]

Als die mensen bij het minste naar geweld en agressie grijpen is hun aanwezigheid niet willen accepteren natuurlijk zeer redelijk.
pi_188598021
quote:

[..]

Men vind dat zij moetuhh oprottuhh . Dit openlijk zegt doet men niet zo veel... mensen willen de schijn van tolerantie en politieke correctheid hoog houden. Vandaar het smoesje van inhoudelijke kritiek op islamitische leerstellingen...
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:00:03 #42
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188598135
Prima actie van Pagida. Hoe minder islam in Nederland, hoe beter.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:01:43 #43
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188598138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 01:57 schreef Hoogslaper het volgende:
Edwin Wagensveld bij de podcast van Jan Roos:

https://soundcloud.com/us(...)man-edwin-wagensveld
Vermoeiend die Roos.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:05:11 #44
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188598145
quote:

[..]

Het is ordinaire vreemdelingenhaat.
Wat een gelul. Dit heeft niets met vreemdelingenhaat te maken.
pi_188598167
quote:

[..]

Ik accepteer het niet dat domoren zoals jij geweld van de islam goedpraten. Dit zegt heel veel over jou, en een fatsoenlijk rationeel antwoord hoeven we van jou niet te verwachten. Als je niets zinnigs te melden hebt, zeg dan niets.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:42:31 #46
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188598294
Wat is er mis met die wijk,afgezien van die Al Fourqaan moskee?

Ik neem aan dat hij het over die wijk rondom de Kruisstraat heeft.
pi_188598650
doe gewoon als utrecht, en zet ze ergens op een achteraf veldje. dan gaat ie weer naar een andere stad, waar ze hem wel aandacht geven.
pi_188598928
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De slechterik s Wagensveld...die gaat rellen en geweld uit te lokken en dan schijnheilig brullen.... : ik ben onschuldig...
Reltuig is altijd fout en zelf verantwoordelijk voor wat ze uitvreten, klaar. Ongeacht of er nou sprake zou zijn van “uitlokking” of niet, dat maakt echt geen ene moer uit. Sowieso wordt die term tevaak gebruikt om agressief gedrag van dom volk met te korte lontjes te bagatelliseren.

Pegida zou gewoon mogen demonstreren waar ze willen, zoals ieder ander. Als er dan telkens *niets* gebeurt, dan is voor hun de lol er ook snel af. Nu lijkt dat clubje symbool te gaan staan voor de vrijheid van meningsuiting en dat is m.i. echt teveel eer.
pi_188599276
quote:

[..]

Men vind dat zij moetuhh oprottuhh . Dit openlijk zegt doet men niet zo veel... mensen willen de schijn van tolerantie en politieke correctheid hoog houden.
Wat een gelul. Pegida tolereert heel duidelijk Islam niet en politiek correct zullen ze zichzelf ook niet noemen :D
quote:
Vandaar het smoesje van inhoudelijke kritiek op islamitische leerstellingen...
Jij bent degene die hier smoesjes maakt voor het agressieve gedrag van de pegida haters. Los daarvan is elke vorm van kritiek op islam goed want het is nou eenmaal verschrikkelijk kut wat het doet met mensen.

Daar wil ik trouwens wel aan toevoegen dat pegida verder ook een stelletje clowns zijn, daar niet van.
Conscience do cost.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:13:19 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188599309
quote:

[..]

Een betonpaal geeft nog meer mee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188599904
quote:

[..]

Pegida kritiek is jouw smoesje.
Het is openlijke haat tegens alles wat niet links en 'wir schaffen das' is. Het niet willen accepteren dat de meeste mensen in dit land moeite hebben met bepaalde aspecten van de Islam. Je vind dat die gewoon hun bek moeten houden en alles van die religie kritiekloos moet accepteren.
Openlijk zeg je dit niet.....je wil de schijn van vrije meningsuiting en politieke vrijheid hoog houden. Vandaar het smoesje dat je alleen kritiek op Pegida hebt.
pi_188599971
quote:

[..]

Elk gemeentebestuur , waar ook ter wereld, moet rellen in de woonwijken voorkomen.
Het belang van dat mensen rustig kunnen wonen, kinderen onbekommerd kunnen lopen is vele malen hoger dan iemands vermeende recht op een zekere straathoek ruzie te zoeken.

Die pegidallullo's kunnen elders in de stad demonstreren.. en dat kost de gemeente al duizenden euro's want de ME moet standby staan.
Met deze redenatie kunnen we KOZP ook rustig een plek geven ver van de intocht vandaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_188600030
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is openlijke haat tegens alles wat niet links en 'wir schaffen das' is. Het niet willen accepteren dat de meeste mensen in dit land moeite hebben met bepaalde aspecten van de Islam. Je vind dat die gewoon hun bek moeten houden en alles van die religie kritiekloos moet accepteren.
Openlijk zeg je dit niet.....je wil de schijn van vrije meningsuiting en politieke vrijheid hoog houden. Vandaar het smoesje dat je alleen kritiek op Pegida hebt.
HAHA WAT GEVAT!

On topic: Pegida doet z'n best maar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188600412
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met deze redenatie kunnen we KOZP ook rustig een plek geven ver van de intocht vandaan.
Klopt.... was mijn idee ook altijd>
Wagensveld ging in een woonwijk voor een moskee islamieten pesten , jongeren gingen rellen , en dat was reden genoeg voor de gemeente Eindhoven islamieten provoceren in een woonwijk bij een moskee verbieden. Gemeentebesturen van sinterklaasintochten vinden het kennelijk nog niet nodig.. demonstranten een kiilometer ofzo verderop weg te zetten.
Een paar jaar geleden waren er ook rellen in Haagse woonwijken... extreemrechts wilde perse demonstreren, jongeren gingen rellen. Het gemeentebestuur heeft toen voor een aantal maanden demonstraties in woonwijken verboden.
Kwestie van orde houden. Mensen willen rustig wonen, in een straat veilig voor de kinderen. Dat is het belangrijkst... Opgefokte demonstranten kunnen nog steeds elders in Den Haag hun opgefoktheid etaleren

[ Bericht 21% gewijzigd door Bluesdude op 24-08-2019 11:49:23 ]
pi_188600429
Wat hebben ze aan demonstreren, als de armen geen geld hebben om naar plekken te reizen, waar gedemonstreerd wordt, en niet tijdig op de hoogte worden gesteld? Blijft zo dus een rijk onderonsje.
pi_188600546
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is openlijke haat tegens alles wat niet links en 'wir schaffen das' is.\
Nee hoor.... ik heb echt kritiek op Pegida.
Het lijkt mij jouw haat die mij wegzet als "openlijke hater van alles wat niet links is'

btw.... Duitsland kon inderdaad die vluchtelingenstroom van 2015 verwerken ... Merkel had gelijk toen ze zei ' wir schaffen das'
Maar ja..... de buitenlanderhaters waren geschokt.... die wilden dat feit niet horen... .
pi_188601281
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het lijkt mij jouw haat die mij wegzet als "openlijke hater van alles wat niet links is'

btw.... Duitsland kon inderdaad die vluchtelingenstroom van 2015 verwerken ... Merkel had gelijk toen ze zei ' wir schaffen das'
Maar ja..... de buitenlanderhaters waren geschokt.... die wilden dat feit niet horen... .
Denk dat je jezelf iets teveel krediet geeft. Een amusante afleiding, meer ben je niet. Pegida blijft de vinger op de zere plek leggen, wat moedig is. Zal Wagensveld ongetwijfeld een keer de kop kosten, want tolerant is de islam nog lang niet. Zo gauw een Wagensveld overal zonder problemen z'n kritiek kan uiten hebben we het eindelijk "geschaft". Ik zal het niet mee gaan maken.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:55:18 #58
182233 thedeedster
pi_188601348
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:50 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Denk dat je jezelf iets teveel krediet geeft. Een amusante afleiding, meer ben je niet. Pegida blijft de vinger op de zere plek leggen, wat moedig is. Zal Wagensveld ongetwijfeld een keer de kop kosten, want tolerant is de islam nog lang niet. Zo gauw een Wagensveld overal zonder problemen z'n kritiek kan uiten hebben we het eindelijk "geschaft". Ik zal het niet mee gaan maken.
Vergeleken met zo'n ronduit agressief AFA, is Pegida maar klein bier.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188601365
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En Pegida had echt kritiek dat de Islam een intolerante religie is. Jij maakt ervan dat zij vinden dat alle vreemdelingen 'moetuhh oprottuhh'. Net zo als dat jij iedereen die kritiek heeft op Merkels beleid neerzet als buitenlanderhaters.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:07:39 #60
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188601501
Ik word een beetje moe van Pegida en die vent die daar bij hoort. Heeft die man niets zinnigers te doen in zijn leven dan mensen lastig vallen, rellen en rotzooi creëren ?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188601602
quote:

[..]

Linkse sommige mensen denken dat we uiteindelijk allemaal gebroederlijk om het kampvuur zullen zitten en gezellig 'kumbayaa' zullen zingen.

_O_
pi_188601669
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:07 schreef karr-1 het volgende:
Ik word een beetje moe van Pegida en die vent die daar bij hoort. Heeft die man niets zinnigers te doen in zijn leven dan mensen lastig vallen, rellen en rotzooi creëren ?
Rellen en rotzooi creëren komt niet door hem he.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:38:01 #63
152789 karr-1
pi_188601890
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Rellen en rotzooi creëren komt niet door hem he.
Hij werkt er op zijn minst aan mee, laat die man een nuttigere bezigheid zoeken
pi_188601977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:30 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Ja, ik heb kritiek op de islam.

Maar vreemdelingenhaat? Onzin. Ik ben bijvoorbeeld blij met de Chinese gemeenschap in Nederland. Ik geef graag mijn geld bij ze uit. Altijd vriendelijk, nooit agressief.

Als ik er over na ga denken;

-Hoeveel vrouwen worden er door Chinezen lastiggevallen op straat of in het zwembad?
-Hoeveel bejaarden worden er overvallen door Chinezen?
-Hoeveel grensrechters zijn er doodgeschopt door Chinezen?
-Hoeveel kritische filmmakers zijn er al van de fiets geschoten door Chinezen?

Ik zie Chinezen trouwens bijna nooit in Opsporing Verzocht.

Maar goed, volgens jou is het allemaal vreemdelingenhaat _O-
Het is vreemdelingenhaat, want je haat op 1 miljoen mensen van wie de meeste niet verantwoordelijk zijn voor de punten die jij opsomt.

Waar ligt de loyaliteit van de Chinezen bij een conflict tussen Nederland en China? Dit wordt in de toekomst duidelijk, dus ga maar niet te vroeg juichen.

Nederland heeft oorlog gevoerd in meerdere moslimlanden plus een islamitisch land eeuwenlang gekoloniseerd, dus het is alleen maar normaal dat er hier en daar incidenten zijn.
pi_188602011
Een handjevol Erdogan-relschoppers geeft zogenaamd een slecht beeld van moslims... wat voor beeld zet Wagensveld en zijn 40 bandieten van autochtonen neer dan? Gezellig elke week op religieuze minderheden-jacht?
pi_188602252
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:45 schreef azzmy1993 het volgende:
Een handjevol Erdogan-relschoppers geeft zogenaamd een slecht beeld van moslims... wat voor beeld zet Wagensveld en zijn 40 bandieten van autochtonen neer dan? Gezellig elke week op religieuze minderheden-jacht?
Flyeren is hetzelfde als jacht, haha.
pi_188602450
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:43 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Het is vreemdelingenhaat, want je haat op 1 miljoen mensen van wie de meeste niet verantwoordelijk zijn voor de punten die jij opsomt.

Waar ligt de loyaliteit van de Chinezen bij een conflict tussen Nederland en China? Dit wordt in de toekomst duidelijk, dus ga maar niet te vroeg juichen.

Nederland heeft oorlog gevoerd in meerdere moslimlanden plus een islamitisch land eeuwenlang gekoloniseerd, dus het is alleen maar normaal dat er hier en daar incidenten zijn.
Vreemdelingenhaat? Terwijl men niet onderzoeken mag of kan of de moslims wel of niet vreemdelingen haten? Want is het geen teken van minachting naar de Nederlandstaligen, om voor Nederlandstaligen, in onverstaanbare talen te spreken in openbare ruimtes? Daar de moslims niet eens bereid zijn om hun taal aan Nederlandstaligen te leren, zodat de Nederlandstaligen hen weerwoord zouden kunnen geven.
pi_188602515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:45 schreef azzmy1993 het volgende:
Er zijn in Nederland duizenden van die vlagwapperende Erdogan relschoppers, dat clubje van Pegida passen met zijn allen in een bus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:03:05 #69
152789 karr-1
pi_188604275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:15 schreef torentje het volgende:

[..]

Vreemdelingenhaat? Terwijl men niet onderzoeken mag of kan of de moslims wel of niet vreemdelingen haten? Want is het geen teken van minachting naar de Nederlandstaligen, om voor Nederlandstaligen, in onverstaanbare talen te spreken in openbare ruimtes? Daar de moslims niet eens bereid zijn om hun taal aan Nederlandstaligen te leren, zodat de Nederlandstaligen hen weerwoord zouden kunnen geven.
Hoeveel Nederlanders blijven Nederlands praten als ze op vakantie onder het mom van " Ha ha ze verstaan me toch niet en hebben dus geen idee wat ik zeg"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:03:31 #70
152789 karr-1
pi_188604282
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Flyeren is hetzelfde als jacht, haha.
Het begint met flyeren, het eindigt met ellende, het is bijna een standaard recept geworden
pi_188604420
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoeveel Nederlanders blijven Nederlands praten als ze op vakantie onder het mom van " Ha ha ze verstaan me toch niet en hebben dus geen idee wat ik zeg"
Vakantie is niet geheel hetzelfde als 30 jaar ergens wonen of er zijn geboren en opgegroeid.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:17:41 #72
152789 karr-1
pi_188604442
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Vakantie is niet geheel hetzelfde als 30 jaar ergens wonen of er zijn geboren en opgegroeid.
Nee maar je snapt wat ik bedoel. Wat zal het mij boeien als iemand in een taal praat die ik niet versta, heb ik er last van?
pi_188605624
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het begint met flyeren, het eindigt met ellende, het is bijna een standaard recept geworden
Ja, dat is dus niet de schuld van pegida he.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:56:44 #74
152789 karr-1
pi_188605650
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:55 schreef Solstice1 het volgende:
Ja, dat is dus niet de schuld van pegida he.
Dus de mensen die het opstarten door allerlei provocerende acties te houden zijn niet verantwoordelijk ? Ok goed om te weten.
pi_188605677
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus de mensen die het opstarten door allerlei provocerende acties te houden zijn niet verantwoordelijk ? Ok goed om te weten.
Geprovoceerd worden is een weldoordachte keuze. Negeren is veel makkelijker, kost veel minder energie.

Maar nee, dat is onzin, er mag gewoon gemept worden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:58:29 #76
152789 karr-1
pi_188605689
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Geprovoceerd worden is een weldoordachte keuze. Negeren is veel makkelijker, kost veel minder energie.

Maar nee, dat is onzin, er mag gewoon gemept worden :').
Dus gaan barbecuen voor een moskee is niet provocerend te noemen?
pi_188605693
quote:

[..]

Als je hierdoor geprovoceerd wordt heb je gewoon een enorm klein pikkie. Hoe vaak me door christenen en moslims al niet verteld is dat ik naar de hel ga... Dat soort dingen haal je als volwassen vent je schouders over op. Of je gaat een inhoudelijk gesprek aan. Je gaat niet lopen rellen.
pi_188605697
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet nee.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:59:43 #79
152789 karr-1
pi_188605714
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als je hierdoor geprovoceerd wordt heb je gewoon een enorm klein pikkie. Hoe vaak me door christenen en moslims al niet verteld is dat ik naar de hel ga... Dat soort dingen haal je als volwassen vent je schouders over op. Of je gaat een inhoudelijk gesprek aan. Je gaat niet lopen rellen.
Ah dus dan zijn we het toch eens over het feit dat Pegida onnodig gaat lopen rellen
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:00:11 #80
152789 karr-1
pi_188605721
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet nee.
Jij niet, normale mensen wel
pi_188605728
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, daar boos om worden is je eigen keuze. En maak je die keuze en pleeg je geweld, dan ben jij idd fout.
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:01:31 #82
152789 karr-1
pi_188605748
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, daar boos om worden is je eigen keuze. En maak je die keuze en pleeg je geweld, dan ben jij idd fout.
Mooi dan zijn we het toch eens over het feit dat Pegida onnodig aan het rellen is
pi_188605758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jij niet, normale mensen wel
Nee, je draait de zaak totaal om. BBQ is normaal, meppen is niet normaal.
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:02:31 #84
152789 karr-1
pi_188605769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, je draait de zaak totaal om. BBQ is normaal, meppen is niet normaal.
Een BBQ kan op elke willekeurige plaats gebeuren maar nee het moet perse voor een moskee gebeuren. Dat is gewoon onnodig rellen en zieken, nergens voor nodig.
pi_188605794
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een BBQ kan op elke willekeurige plaats gebeuren maar nee het moet perse voor een moskee gebeuren. Dat is gewoon onnodig rellen en zieken, nergens voor nodig.
Nee, het is, en het werkt, aantonen dat tolerantie in NL maar van 1 kant komt.

Een hele buurt wakker schreeuwen met het ochtendgebed is de normaalste zaak van de wereld, maar een BBQ is de nieuwe jodenvervolging? :').
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:06:05 #86
152789 karr-1
pi_188605838
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, het is, en het werkt, aantonen dat tolerantie in NL maar van 1 kant komt.
Als jij in mijn achtertuin gaat barbecuen ben ik ook niet echt tolerant nee.

quote:
Een hele buurt wakker schreeuwen met het ochtendgebed is de normaalste zaak van de wereld, maar een BBQ is de nieuwe jodenvervolging? :').
Maar op zondag de kerkklok luiden mag wel?
pi_188605850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

[..]

Maar op zondag de kerkklok luiden mag wel?
Maar volgens jouw logica mag ik nu dus de minaret, of de kerktoren, slopen. Want het is uitlokking.
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:07:52 #88
152789 karr-1
pi_188605859
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar volgens jouw logica mag ik nu dus de minaret, of de kerktoren, slopen. Want het is uitlokking.
Nee je moet gewoon van andermans spullen afblijven en niet onnodig gaan zieken, dan zouden we allemaal wat minder problemen hebben
pi_188605890
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee je moet gewoon van andermans spullen afblijven en niet onnodig gaan zieken, dan zouden we allemaal wat minder problemen hebben
Precies, je moet met je poten van een BBQ afblijven, dat klopt.

Je kan als moskee ook gewoon de discussie aangaan toch?
Get woke, go broke!
pi_188605897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vóór de moskee is voor de moslim zoiets als ''zn achtertuin''? Wat typisch weer.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:10:28 #91
152789 karr-1
pi_188605913
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies, je moet met je poten van een BBQ afblijven, dat klopt.

Je kan als moskee ook gewoon de discussie aangaan toch?
Je kunt ook gewoon ergens anders je BBQ aansteken, ruimte genoeg in dit land. de enige reden dat het perse bij een moskee moet gebeuren is het uitlokken van een relletje en dan gaan roepen "zie je wel, die boze moslims zijn weer bezig"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:10:57 #92
152789 karr-1
pi_188605918
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:09 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Vóór de moskee is voor de moslim zoiets als ''zn achtertuin''? Wat typisch weer.
Voortuin dan, je snapt het principe wel
pi_188605935
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon ergens anders je BBQ aansteken, ruimte genoeg in dit land. de enige reden dat het perse bij een moskee moet gebeuren is het uitlokken van een relletje en dan gaan roepen "zie je wel, die boze moslims zijn weer bezig"
Je maakt precies het punt dat ze willen maken, hoe kinderachtig ook.

Alles kan en mag, maar niet bij moslims in de buurt, die mogen iedereen in elkaar meppen als het ze niet aanstaat.
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:12:00 #94
152789 karr-1
pi_188605948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je maakt precies het punt dat ze willen maken, hoe kinderachtig ook.

Alles kan en mag, maar niet bij moslims in de buurt, die mogen iedereen in elkaar meppen als het ze niet aanstaat.
Laat maar, hier valt niet tegen te praten
pi_188605965
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, want ik heb gewoon gelijk :').

Als je ergens last van hebt ga je niet meteen meppen, dat is hoe we hier in dit land met elkaar omgaan, als het goed is. En dat is het bij deze moslims dus niet.

Pegida toont hun intolerantie aan, meer niet.
Get woke, go broke!
pi_188605983
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, hij tipt precies dat aan, wat één van de grootste issues / beweegredenen van Wagensveld is. Dáár gaat het toch om hier?
pi_188606213
quote:

[..]

Je wilt zeggen dat je dat... niet wist?
pi_188610859
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, hij tipt precies dat aan, wat één van de grootste issues / beweegredenen van Wagensveld is. Dáár gaat het toch om hier?
hij wil laten zien dat moslims gewelddadig zijn.
hij laat zien dat nederlanders smerige naaiers zijn.

resultaat is een hoop rotzooi. gewoon oprotten met die man.
pi_188610915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is als jij gaat :').

Smerige naaiers nog wel, wat doe je hier dan? Handje ophouden en wel de wet overtreden zeker?
Get woke, go broke!
pi_188611088
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is als jij gaat :').

Smerige naaiers nog wel, wat doe je hier dan? Handje ophouden en wel de wet overtreden zeker?
als de generalisatie over jou gaat is het minder leuk, geloof ik
pi_188611107
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Hij laat zien dat (conservatieve) moslims voor zichzelf in een uitzonderingspositie vrijwaren als het gaat om het naleven van hun normen en waarden ten opzichte van de hier geldende normen en waarden. Dan gaat het over de beleving van eer en respect en de rechtvaardiging van geweld

Inmiddels is het al zover dat het hier, in niet-sharia land, zelfs over geldende wetten gaat, die door moslims naar hun hand worden gezet.

Oprotten met deze moslims. Toch?

Zeg eerlijk, als deze moslims, en hun invloed, hier foetsie zijn, hoort men ook niets meer van Wagensveld en Wilders, en al die anderen die openlijk kritiek op de islam hebben.

Of niet? Ben jij dan nu een smerige naaier van dit land, met zijn normen en waarden, waar jij nu leeft?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:27:40 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188611144
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als de generalisatie over jou gaat is het minder leuk, geloof ik
Het zal me aan mijn reet roesten. Het maakt alleen wel weer iets duidelijker bij wie het probleem ligt.

Hint, niet bij mij.
Get woke, go broke!
pi_188611852
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hij laat zien dat (conservatieve) moslims voor zichzelf in een uitzonderingspositie vrijwaren als het gaat om het naleven van hun normen en waarden ten opzichte van de hier geldende normen en waarden. Dan gaat het over de beleving van eer en respect en de rechtvaardiging van geweld

Inmiddels is het al zover dat het hier, in niet-sharia land, zelfs over geldende wetten gaat, die door moslims naar hun hand worden gezet.

Oprotten met deze moslims. Toch?

Zeg eerlijk, als deze moslims, en hun invloed, hier foetsie zijn, hoort men ook niets meer van Wagensveld en Wilders, en al die anderen die openlijk kritiek op de islam hebben.

Of niet? Ben jij dan nu een smerige naaier van dit land, met zijn normen en waarden, waar jij nu leeft?
als ze zich hier aand e wet houden, is het prima. ze mogen denken wat ze willen.
doen ze dat niet, dan krijgen ze straf.

wat is het probleem
pi_188611871
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als ze zich hier aand e wet houden, is het prima. ze mogen denken wat ze willen.
doen ze dat niet, dan krijgen ze straf.

wat is het probleem
Dat ze zich niet aan de wet houden, en dat ze geen straf krijgen.
pi_188611888
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het zal me aan mijn reet roesten. Het maakt alleen wel weer iets duidelijker bij wie het probleem ligt.

Hint, niet bij mij.
die man is een probleem, maakt problemen.
dus ja, de nederlandse extremist lokt moslim extremisten uit. allemaal debielen.
pi_188611896
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat ze zich niet aan de wet houden, en dat ze geen straf krijgen.
onzin, hoezo geen straf?
pi_188611909
Kansloze bende
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:11:23 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188611911
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dus ja, de nederlandse extremist lokt moslim extremisten uit. allemaal debielen.
Nee, die man probeert problemen in de samenleving aan te tonen, is daar succesvol in, en dus mag je rammen.
Get woke, go broke!
pi_188611917
quote:

[..]

Hij maakt ze niet, hij toont ze aan.
pi_188611969
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

onzin, hoezo geen straf?
De bus nikab? De kadaver verkopers? Alle vrouwen die gebukt gaan onder sharia regeltjes, die hier gewoon worden uitgevoerd?
pi_188612548
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, die man probeert problemen in de samenleving aan te tonen, is daar succesvol in, en dus mag je rammen.
nogmaals; hij toont aan dat hij een probleem is.
pi_188612554
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hij maakt ze niet, hij toont ze aan.
hij maakt ze.
pi_188612562
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De bus nikab? De kadaver verkopers? Alle vrouwen die gebukt gaan onder sharia regeltjes, die hier gewoon worden uitgevoerd?
handjevol kleine dingetjes?
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:10:14 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188612563
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nogmaals; hij toont aan dat hij een probleem is.
Nee, je draait de wereld om. Iemand die iets doet dat niet verboden is bij de wet die te maken krijgt met iets dat wel tegen de wet is, geweld, kan nooit de foute persoon zijn.

Kinderachtig hooguit, daar heb je als vredelievende godsdienst maar boven te staan.
Get woke, go broke!
pi_188612586
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, je draait de wereld om. Iemand die iets doet dat niet verboden is bij de wet die te maken krijgt met iets dat wel tegen de wet is, geweld, kan nooit de foute persoon zijn.

Kinderachtig hooguit, daar heb je als vredelievende godsdienst maar boven te staan.
pestgedrag. leer je de kids niet, dat je de pester gewoon een keer keihard op zn muil moet slaan?
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:14:03 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188612605
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

pestgedrag. leer je de kids niet, dat je de pester gewoon een keer keihard op zn muil moet slaan?
Nee, we zijn een beschaafd land. Weglopen is bijna altijd de beste optie. Pas als je echt niet anders kan is geweld een legitime optie.

Beetje pesten kan nooit geweld rechtvaardigen. Alleen als je dus schijt hebt aan de rechtstaat, en laat dat nou juist hetgene zijn dat hij wil aantonen.

En tadaa, hij heeft gelijk.
Get woke, go broke!
pi_188612957
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, we zijn een beschaafd land. Weglopen is bijna altijd de beste optie. Pas als je echt niet anders kan is geweld een legitime optie.

Beetje pesten kan nooit geweld rechtvaardigen. Alleen als je dus schijt hebt aan de rechtstaat, en laat dat nou juist hetgene zijn dat hij wil aantonen.

Beide groepen hebben ongelijk. De een provoceert, de ander gebruikt geweld. In dit geval gaat het om jongeren. Die kunnen makkelijk buitensporig raken. Dit weet hij ook.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:57:25 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188612964
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Beide groepen hebben ongelijk. De een provoceert, de ander gebruikt geweld. In dit geval gaat het om jongeren. Die kunnen makkelijk buitensporig raken. Dit weet hij ook.
Wat een onzin. Als we zo gaan denken is het in elkaar slaan van een jochie in een feyenoordshirt in Amsterdam ook te verklaren, moet ie maar niet zo provoceren.

Geprovoceerd worden is een keuze, in elkaar geslagen worden niet. Punt.
Get woke, go broke!
pi_188612978
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als we zo gaan denken is het in elkaar slaan van een jochie in een feyenoordshirt in Amsterdam ook te verklaren, moet ie maar niet zo provoceren.

Geprovoceerd worden is een keuze, in elkaar geslagen worden niet. Punt.
Gaan we nu appels met peren vergelijken? Want dan ben ik er meteen klaar mee.
  zondag 25 augustus 2019 @ 02:01:33 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188612988
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:59 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Gaan we nu appels met peren vergelijken? Want dan ben ik er meteen klaar mee.
Je was al af, dus dat komt goed uit.

Geweld is nooit minder erg dan wat uitdagen, klaar. als je dat niet in kan zien klopt er ergens iets niet.

Jij praat nu geweld goed omdat het moslims zijn, maar als het hooligans ofzo zijn kan het echt echt ECHT niet.

Hint: het kan en mag nooit.
Get woke, go broke!
pi_188612992
quote:

[..]

Jongeren? Ik heb die beelden gezien en er lopen daar voornamelijk Turken van in de 20 en 30, die zouden toch verstandiger moeten zijn. Maar nee, het zijn gewoon weer die typische Erdogan tokkies die geen gelegenheid voorbij laten gaan om met hun vlag te gaan staan wapperen en allahu akbar te gillen. Wat je daarmee moet doen als overheid is de hondenbrigade erop los laten nadat je ze eerst met een waterkannon hebt platgespoten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_188612993
Slaaplekker.
pi_188613186
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

pesten goedpraten. vrij triest.
pi_188613192
quote:

[..]

Wanneer is een actie / uitspraak provocerend?
Wanneer is geweld gerechtvaardigd n.a.v. vermeende provocatie?

Vragen die niet algemeen beantwoord kunnen worden als we die gelijktijdig bekijken vanuit twee direct conflicterende levensovertuigingen. Wat men hier momenteel tracht.

En dat het hier jongeren betreft die buitensporig raken, ''omdat jongeren'', is natuurlijk een onrechtmatig excuus.
  zondag 25 augustus 2019 @ 02:37:05 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188613193
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Geweld minder erg vinden dan pesten, vrij barbaars.
Get woke, go broke!
pi_188613194
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Pesten?
  zondag 25 augustus 2019 @ 02:49:28 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188613246
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Pesten?
Blijkbaar. Maar wat nou als je moslimburen hebt, mag je dan ook niet BBQen? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat?

Het ene is niet verboden in NL, het andere wel. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn dat dat niet inzien.

Als we dit gedrag doorzetten in de samenleving kan de politiebewaking bij voetbalwedstrijden ook wel weg, die ene groep provoceert met Ajax shirts, dan mag je ze als Feyenoorder gewoon in elkaar trappen, moeten ze maar een feyenoordshirt aandoen!
Get woke, go broke!
pi_188614088
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Blijkbaar. Maar wat nou als je moslimburen hebt, mag je dan ook niet BBQen? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat?

Het ene is niet verboden in NL, het andere wel. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn dat dat niet inzien.

Als we dit gedrag doorzetten in de samenleving kan de politiebewaking bij voetbalwedstrijden ook wel weg, die ene groep provoceert met Ajax shirts, dan mag je ze als Feyenoorder gewoon in elkaar trappen, moeten ze maar een feyenoordshirt aandoen!
Volgens mij is het meer niet willen begrijpen omdat het niet uitkomt en omdat moslims elkaars straatje nou eenmaal voortdurend schoonvegen. Heb wat dat aangaat genoeg ellende gezien/meegemaakt.
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:32:36 #129
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188614169
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188614194
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er zijn in Nederland duizenden van die vlagwapperende Erdogan relschoppers, dat clubje van Pegida passen met zijn allen in een bus.
Nou als ik hier lees hoeveel toetsenbord krijgers het voor de pegida club opnemen stelt me dat gerust dat velen toch niet meer dan laffe blaffende honden zijn die te lui zijn om te demonstreren. :D
pi_188614274
quote:

[..]

De moslimextremisten zijn juist degene welke geweld van de Nederlanders uitlokken. Het zijn dus lange en krachtige ruziezoekers-en stokers, die bovendien ook nog eens zeer hongerig en dorstig zijn.
pi_188614388
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Geweld minder erg vinden dan pesten, vrij barbaars.
uiteindelijk vind jij dat ook, dus dat valt wel mee.
of ben je tegen zelfverdediging... of tegen de uitkomst van de 2de wereldoorlog, om maar eens iets te noemen?
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:03:10 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188614435
Is er al een livestream?
pi_188614440
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:45 schreef torentje het volgende:

[..]

De moslimextremisten zijn juist degene welke geweld van de Nederlanders uitlokken. Het zijn dus lange en krachtige ruziezoekers-en stokers, die bovendien ook nog eens zeer hongerig en dorstig zijn.
lang en krachtig, hoe verzin je het.

alle extremisten zijn tuig. ik ben niet degene die dan de nederlandse extremist uitzonderd en steunt, he...
pi_188614451
quote:

[..]

Pesten?
wil je wat vragen?
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:06:06 #136
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188614469
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:59 schreef pokkerdepok het volgende:
of tegen de uitkomst van de 2de wereldoorlog, om maar eens iets te noemen?
De Duitsers deden alleen maar een beetje pesten? :D
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:07:24 #137
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188614477
Zijn ze in Ehv vanmiddag? Dan ga ik even sfeerpreven. :)
pi_188614479
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

De Duitsers deden alleen maar een beetje pesten? :D
wij deden ook niet alleen maar een klap voor zn harses..
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:22:45 #139
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188614610
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

uiteindelijk vind jij dat ook, dus dat valt wel mee.
of ben je tegen zelfverdediging... of tegen de uitkomst van de 2de wereldoorlog, om maar eens iets te noemen?
Mensen fysiek aanvallen omdat ze je uitdagen is zelfverdediging? Doen de woorden zoveel pijn ja?
pi_188614837
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Reageer je ook zo als over een maand of drie een bepaalde pestneger op zijn muil gepeerd wordt?
pi_188614842
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:22 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Mensen fysiek aanvallen omdat ze je uitdagen is zelfverdediging? Doen de woorden zoveel pijn ja?
ja zo gaat dat
pi_188614846
Moeten hun weten
U MAD?
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:00:07 #143
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188615017
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja zo gaat dat
Pak je dan een paracetamolletje als iemand je pijn gedaan heeft met woorden, moet je naar de huisarts, hoe gaat dat?
pi_188615317
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:00 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Pak je dan een paracetamolletje als iemand je pijn gedaan heeft met woorden, moet je naar de huisarts, hoe gaat dat?
dan wordt je verdrietig.. ;(
en misschien boos.

je wil toch niet beweren dat wooorden geen enkel effect hebben?
ik vind het persoonlijk vrij achterlijk om te zeggen, dat als je getarget wordt door een pester, jaja, met woorden en andere laffe pesterijen, dat je dat dan maar moet slikken. en zo werkt het ook helemaal niet in de echte wereld. als ik iemand ga staan afzeiken en vernederen, kan ik klappen verwachten.
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:25:13 #145
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188615369
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dan wordt je verdrietig.. ;(
en misschien boos.

je wil toch niet beweren dat wooorden geen enkel effect hebben?
ik vind het persoonlijk vrij achterlijk om te zeggen, dat als je getarget wordt door een pester, jaja, met woorden en andere laffe pesterijen, dat je dat dan maar moet slikken. en zo werkt het ook helemaal niet in de echte wereld. als ik iemand ga staan afzeiken en vernederen, kan ik klappen verwachten.
Zou dat kunnen komen doordat je je eigen zienswijze op anderen projecteert? Iemand zou ook kunnen denken ‘wat interesseert het geraaskal van die klapjosti mij?’ en door kunnen lopen. Ken eigenlijk niemand van wie ik verwacht dat ze er dan maar op los gaan meppen.

We kunnen niet iedereen met een dunne huid gaan lopen beschermen tegen wat de rest van de wereld allemaal zegt. En wil je echt dat een ander met een paar woorden zoveel macht heeft over jouw gemoedstoestand en emoties? Dat is toch juist zwak?
pi_188615474
quote:

[..]

Wanneer is een actie / uitspraak provocerend?
Wanneer is geweld gerechtvaardigd n.a.v. vermeende provocatie?

Vragen die niet algemeen beantwoord kunnen worden als we die gelijktijdig bekijken vanuit twee direct conflicterende levensovertuigingen. Wat men hier momenteel tracht.

En dat het hier jongeren betreft die buitensporig raken, ''omdat jongeren'', is natuurlijk een onrechtmatig excuus.
Het is een beetje kinderachtig hoe jullie achter deze man staan. De man heeft een punt proberen duidelijk te maken; geweld. In mijn ogen heeft hij zijn boodschap niet kunnen bereiken want de man probeert geweld te linken met de Islam. Dit doet hij stapsgewijs en brengt zijn provocaties steeds tot een hogere niveau. Je kunt dit ook beschouwen als een systematische pesterij van een bevolkingsgroep. Wetend dat er rellen zou ontstaan, heeft deze man toch geen stap teruggezet. Op dit punt had de overheid moeten ingrijpen om de openbare orde te handhaven.

Maar terug naar het punt van geweld. Wat heeft de man bereikt? Een groep jongeren die hebben gereld. Kun je deze groep associëren met de Islam of is het een doodnormaal situatie die ontstaat uit een groep gefrustreerde gasten? Want als Islam het geval is dan hoort ook alle andere rellen etc. geassocieerd te worden met desbetreffende club, organisatie, religie of wat dan ook. Laatst was een buitenlandse gezin in hun eigen huis door een groot groep Nederlanders aangevallen. Er luidde slogans zoals ''geertje, geertje,'' Is de PVV hier nou verantwoordelijk voor? Of zoals Heatwave het voorbeeld van hooligans aangaf. Is Feyenoord als club verantwoordelijk op moment een groep zich buitensporig gedraagt? Nee. Hoe kan de Islam dan verantwoordelijk zijn voor een groep jongeren die zich buitensporig gedraagt? Ik denk dat geen één ouder zijn zoon heeft verteld om stenen te gooien. Bij die rellen waren er een groot groep aantal ouders die de misdraging van de jongeren afkeurde.

De man heeft dus in mijn ogen helemaal geen punt kunnen maken. Sterker nog, hij heeft zich compleet gediskwalificeerd.
pi_188615507
Overigens betreft het niet alleen meppende moslims/Turken of hoe je het beestje een naam wil geven. Ook Afa heeft het op Pegida gemunt. "Laat ze niet lopen!"...en geweld is geoorloofd.

Ziek.
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:46:32 #148
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188615517
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het is een beetje kinderachtig hoe jullie achter deze man staan. De man heeft een punt proberen duidelijk te maken; geweld. In mijn ogen heeft hij zijn boodschap niet kunnen bereiken want de man probeert geweld te linken met de Islam. Dit doet hij stapsgewijs en brengt zijn provocaties steeds tot een hogere niveau. Je kunt dit ook beschouwen als een systematische pesterij van een bevolkingsgroep. Wetend dat er rellen zou ontstaan, heeft deze man toch geen stap teruggezet. Op dit punt had de overheid moeten ingrijpen om de openbare orde te handhaven.

Maar terug naar het punt van geweld. Wat heeft de man bereikt? Een groep jongeren die hebben gereld. Kun je deze groep associëren met de Islam of is het een doodnormaal situatie die ontstaat uit een groep gefrustreerde gasten? Want als Islam het geval is dan hoort ook alle andere rellen etc. geassocieerd te worden met desbetreffende club, organisatie, religie of wat dan ook. Laatst was een buitenlandse gezin in hun eigen huis door een groot groep Nederlanders aangevallen. Er luidde slogans zoals ''geertje, geertje,'' Is de PVV hier nou verantwoordelijk voor? Of zoals Heatwave het voorbeeld van hooligans aangaf. Is Feyenoord als club verantwoordelijk op moment een groep zich buitensporig gedraagt? Nee. Hoe kan de Islam dan verantwoordelijk zijn voor een groep jongeren die zich buitensporig gedraagt? Ik denk dat geen één ouder zijn zoon heeft verteld om stenen te gooien. Bij die rellen waren er een groot groep aantal ouders die de misdraging van de jongeren afkeurde.

De man heeft dus in mijn ogen helemaal geen punt kunnen maken. Sterker nog, hij heeft zich compleet gediskwalificeerd.
Is dat nou het enige zeurpunt dat je nog rest, dat de islam door sommigen als oorzaak aangeduid wordt? Nou die mag je hebben hoor, het zijn mannen met lange tenen, een kort lontje en een dunne huid die toevallig wel eens op vrijdagmiddag naar een moskee gaan.

En ‘wetend dat er rellen zouden ontstaan’ gaat natuurlijk alleen maar op als je eerst als feit aanneemt dat er weer mensen zullen zijn die gewelddadig worden als je de verkeerde woorden zegt. Daar gaat het al fout.
pi_188615678
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lang en krachtig, hoe verzin je het.

alle extremisten zijn tuig. ik ben niet degene die dan de nederlandse extremist uitzonderd en steunt, he...
Ik verzin niks, ze zijn massaal aanwezig, met als gevolg dat het straatbeeld niet meer normaal is. En dat anno 2019.
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:05:03 #150
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188616319
Het protest is begonnen!!

raymondbruijns twitterde op zondag 25-08-2019 om 12:59:31 De eerste 'tegendemonstrant' is een feit. Niet blij met het, in zijn woorden: 'haatzaaien' van Edwin Wagensveld en Pegida. #Eindhoven #pegida https://t.co/rgS9TEbMOA reageer retweet
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:09:56 #151
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188616376
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:05 schreef Tyr80 het volgende:

[ afbeelding ]

raymondbruijns twitterde op zondag 25-08-2019 om 12:59:31 De eerste 'tegendemonstrant' is een feit. Niet blij met het, in zijn woorden: 'haatzaaien' van Edwin Wagensveld en Pegida. #Eindhoven #pegida https://t.co/rgS9TEbMOA reageer retweet
Zit er wel heel provocerend bij zo, die kan straks wat stenen gaan koppen.
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:10:34 #152
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188616382
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:09 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heb geduld, er komt vast gauw een gevoelige man aan.
pi_188618116
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het is een beetje kinderachtig hoe jullie achter deze man staan.
Je gaat over kinderachtig beginnen? Kijk dan ook eens goed waar al die kinderachtigheid begint.
quote:
De man heeft een punt proberen duidelijk te maken; geweld. In mijn ogen heeft hij zijn boodschap niet kunnen bereiken want de man probeert geweld te linken met de Islam. Dit doet hij stapsgewijs en brengt zijn provocaties steeds tot een hogere niveau. Je kunt dit ook beschouwen als een systematische pesterij van een bevolkingsgroep. Wetend dat er rellen zou ontstaan, heeft deze man toch geen stap teruggezet. Op dit punt had de overheid moeten ingrijpen om de openbare orde te handhaven.
Terecht dat hij wijst op de link van geweld + islam. Dat zou iedereen moeten doen. De logische gevolgtrekking n.a.v. het gewelddadige rolmodel in combinatie met de dwingende agressieve teksten in hun ''heilige'' geschriften laat zich raden.
quote:
Maar terug naar het punt van geweld. Wat heeft de man bereikt? Een groep jongeren die hebben gereld. Kun je deze groep associëren met de Islam of is het een doodnormaal situatie die ontstaat uit een groep gefrustreerde gasten? Want als Islam het geval is dan hoort ook alle andere rellen etc. geassocieerd te worden met desbetreffende club, organisatie, religie of wat dan ook. Laatst was een buitenlandse gezin in hun eigen huis door een groot groep Nederlanders aangevallen. Er luidde slogans zoals ''geertje, geertje,'' Is de PVV hier nou verantwoordelijk voor?
Zou Geertje, die dan in dit geval als heilig rolmodel gezien zou moeten worden, zelf oproepen tot geweld, en zouden PVV aanhangers hun motivatie voor zulke acties kunnen rechtvaardigen aan de hand van een PVV boek, waar gewelds oproepende teksten naar moslims toe staan, dan zou Geertje absoluut hier verantwoordelijkheid voor moeten af leggen. Maar dat is niet het geval.

Weet je wie wel een agressieve rolmodel aanhangen en agressieve geschriften heilig hebben verklaard? Moslims. Dat is een lijn die makkelijk getrokken kan worden.

Maar ohwee als je zegt dat moslims een, in de kern, agressieve ideologie aanhangen.
quote:
Of zoals Heatwave het voorbeeld van hooligans aangaf. Is Feyenoord als club verantwoordelijk op moment een groep zich buitensporig gedraagt? Nee.
Nee, want feyenoord heeft geen agressief rolmodel, en dergelijke agressieve heilige handboeken, waar alle feyenoorders zich aan moeten houden.
quote:
Hoe kan de Islam dan verantwoordelijk zijn voor een groep jongeren die zich buitensporig gedraagt?
NOG EEN KEER;

Moslims hangen een ideologie aan, die een agressief rolmodel heeft, en zn fundamenten heeft gebouwd op geschriften die totaal intolerant zijn naar alles niet-deze-ideologie, en waar -als men zo wil- een rechtvaardiging of zelf een motivatie kan halen om de universele rechten van de (mede) mens te schenden, desnoods met (dreiging van) (barbaars/extreem) geweld. Dit is een feit. De verschillende minder-conservatieve-stromingen binnen in de islam lijden daarbij onder de strengere dominante (en dit is iets wat unaniem erkend zou moeten worden), zodoende is er binnenin de islam sprake van een zeer zorgelijk probleem.

Daar komt bij dat mensen met islamitische roots vaak een andere kijk hebben op begrippen zoals eer, respect, en daar aan gerelateerd natuurlijk de rechtvaardiging van geweld. Maar hier geld; als jij jezelf laat verleiden tot het overgaan op een fysieke reactie n.a.v. van woorden (of een tekening) of in ieder geval iets wat hier als volstrekt normaal beschouwd word, zoals een BBQ, dan word je hier gezien als een domme aso, en niet iemand die respect verdient omdat ie ''opgekomen is voor zijn of haar waarden'', zoals dat wel het geval is bij mensen met islamitische roots. En dat is wat moslims keer op keer laten zien. Een andere keer met een cartoon contest van Wilders, of met een tekening van Hebdo/westergaard, of met een boek van Rushdie, of een film van v. Gogh, of deze keer vanwege acties van Wagensveld.
Keer op keer tonen moslims zich super aso, zoals hooligans van een voetbalcub, alleen hebben moslims wel een agressief rolmodel en agressieve heilige teksten, die wij hier vreemd genoeg maar blijven tolereren.
quote:
Ik denk dat geen één ouder zijn zoon heeft verteld om stenen te gooien. Bij die rellen waren er een groot groep aantal ouders die de misdraging van de jongeren afkeurde.

De man maakt dus net zoals Wilders, Westergaard, Rushdie, v. Gogh en Hebdo een brrodnodig punt, en het zijn die mensen die dit niet serieus kunnen nemen, al deze agressie op dingen die hier als normaal worden gezien, die zichzelf ''diskwalificeren''.
  zondag 25 augustus 2019 @ 17:37:41 #154
3542 Gia
User under construction
pi_188620302
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:09 schreef Woelwater het volgende:

Wat is er provocerend aan het lezen van een krantje op het stadhuisplein?
pi_188620460
zie de film
Wagensveld geeft moslims geen hand.
https://twitter.com/BirgitVerhoeven/status/1165598239359406080
pi_188620548
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 17:46 schreef Bluesdude het volgende:
zie de film
Idd, zie ook mijn link. Hij noemt die jongen ook 'geitenneuker'. :') Ik snap niet waarom zulk verbaal geweld niet achterwege kan blijven.
  zondag 25 augustus 2019 @ 17:53:27 #158
3542 Gia
User under construction
pi_188620566
quote:
zie de film
Er zijn ook moslims die op school de juf geen hand geven.
Er was ook zo'n gast die destijds Rita Verdonk geen hand gaf.

En dat is zeker niet provocerend?
  zondag 25 augustus 2019 @ 17:53:35 #159
182233 thedeedster
pi_188620568
quote:
zie de film
Zielig figuur. Absoluut.

Maar de man zou gewoon moeten mogen protesteren.

Helemaal als ik zie waar die engerds van (A)FA mee wegkomen.
pi_188620597
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 17:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn ook moslims die op school de juf geen hand geven.
Er was ook zo'n gast die destijds Rita Verdonk geen hand gaf.

En dat is zeker niet provocerend?
En er zijn ook andere mensen op de wereld die schelden en onbeleefd zijn. :o Dus dan mag het. :Y
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:00:23 #162
3542 Gia
User under construction
pi_188620708
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 17:55 schreef Chia het volgende:

En er zijn ook andere mensen op de wereld die schelden en onbeleefd zijn. :o Dus dan mag het. :Y
Je mag weigeren een hand te geven en je mag schelden en onbeleefd zijn, ja.
Die gast begint zijn verhaal al met "ik zou u in elkaar kunnen slaan...." alsof dat gerechtvaardigd zou zijn.

Dan zou ik hem ook negeren.

Niets wat hij doet rechtvaardigt geweld.
pi_188620737
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Die gast begint zijn verhaal al met "ik zou u in elkaar kunnen slaan...." alsof dat gerechtvaardigd zou zijn.

En andersom is verbaal geweld ook niet gerechtvaardigd, maar dat wordt wel toegepast door een van de twee.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:05:21 #164
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188620818
quote:

[..]

Met zn nektasje :')

Dus nu zit Wagensveld niet naast een moskee en komt er alsnog een moslimmetje de confrontatie opzoeken om daar een beetje bijdehand te doen.
Groot gelijk dat hij daar geen gesprek mee wil aangaan.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:06:56 #165
3542 Gia
User under construction
pi_188620844
quote:
Ik zeg toch niet dat hij geen hand geeft omdat moslims dat ook vaak weigeren. Die jongen begint al uitdagend en respectloos.

Ik reageer hier op mensen die nu beweren dat het weigeren een hand te schudden van iemand die je niet mag, provocerend is. Ik geef ook niet iedereen een hand. Moslims wel hoor, maar een schooiende zigeuner aan de deur, bijvoorbeeld niet.

Iemand in boerka of niqab geef ik ook geen hand, maar ook niet een willekeurige persoon wiens gezicht ik niet zie.

Ik vind nog steeds niets mis met zijn 'demonstratie'. Leest gewoon de krant en heeft geen zin in een gesprek met een 16-jarige blaag.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:08:38 #166
3542 Gia
User under construction
pi_188620878
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:01 schreef Chia het volgende:

En andersom is verbaal geweld ook niet gerechtvaardigd, maar dat wordt wel toegepast door een van de twee.
Sticks and stones....
Schelden mag. Hij had ook gewoon 'hoepel op' kunnen zeggen.

Het is niet netjes, dat niet, maar niet verboden.
pi_188620888
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:05 schreef Woelwater het volgende:

[..]
een moslimmetje
zo arrogant sprak een fokusertje
pi_188620925
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 17:52 schreef Chia het volgende:

[..]

Idd, zie ook mijn link. Hij noemt die jongen ook 'geitenneuker'. :') Ik snap niet waarom zulk verbaal geweld niet achterwege kan blijven.
Dat kan wel achterwege blijven, maar dat willen mensen soms niet.
Teveel agressie. En hij zit daar ook om moslims te pesten en uit te lokken.
Deze Wagensveld is een pathologische moslimhater.
pi_188620959
quote:

[..]

Uh nee, toen werd er pas gestart met filmen.
pi_188620982
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wel hypocriet om dan zelf verbale agressie te gebruiken.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:15:26 #171
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188620993
quote:
En hij zit daar ook om moslims te pesten en uit te lokken.
Ja precies, zelfs als hij op het stadhuisplein een krantje zit te lezen vind dat lange-tenen volk het al provocerend _O-
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:22:03 #172
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188621092
Wat een ongelofelijk vermoeiende man, die Wagensveld.
Dit, dus.
pi_188621107
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Zou dat kunnen komen doordat je je eigen zienswijze op anderen projecteert? Iemand zou ook kunnen denken ‘wat interesseert het geraaskal van die klapjosti mij?’ en door kunnen lopen. Ken eigenlijk niemand van wie ik verwacht dat ze er dan maar op los gaan meppen.

We kunnen niet iedereen met een dunne huid gaan lopen beschermen tegen wat de rest van de wereld allemaal zegt. En wil je echt dat een ander met een paar woorden zoveel macht heeft over jouw gemoedstoestand en emoties? Dat is toch juist zwak?
of het is zwak om dat allemaal maar te slikken...
echt he, de gepeste moet zich gedragen... dat zeg je eigenlijk. gewoon laten gebeuren.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:23:10 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188621116
Nee, daar ga je discussies mee houden met die Wagemans... mijn hemel wat een infantiele houding.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188621128
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:05 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik verzin niks, ze zijn massaal aanwezig, met als gevolg dat het straatbeeld niet meer normaal is. En dat anno 2019.
je kan misschien niet tegen mensen met een bruin uiterlijk? anders weet ik niet waar je het over hebt..
pi_188621138
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:22 schreef Buitendam het volgende:
alle mensen zijn vermoeiend
pi_188621158
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:05 schreef Tyr80 het volgende:

[ afbeelding ]

meer pers dan demonstranten heerlijk toch, de Nederlandse media weten weer van een mug een olifant te maken. En het domme volk trapt er met open ogen in
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:41:01 #178
3542 Gia
User under construction
pi_188621381
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:13 schreef Bronson het volgende:

Uh nee, toen werd er pas gestart met filmen.
Dan nog beweert hij redenen te hebben die mishandeling zouden rechtvaardigen, ongeacht wat hij daarvoor heeft gezegd.

Woorden of zwijgzaam protest rechtvaardigen geen mishandeling.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:42:38 #179
3542 Gia
User under construction
pi_188621403
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:22 schreef Buitendam het volgende:
Laat hem zijn krantje lezen en negeer hem. Niks vermoeiends aan.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:43:31 #180
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188621412
Wagensveld, is dat niet die crimineel en wapenhandelaar?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_188621426
Laat die Wagensveld lekker zijn demonstratietjes houden en besteed er verder geen aandacht aan. Die man heeft ook ontdekt dat drukken op dit knopje de aandacht genereert die hij zo graag wil en anders niet krijgt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:44:54 #182
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188621437
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Mwa, ik vind die schreeuw om aandacht vanwege het niet mogen protesteren vrij vermoeiend. En meteen dat gescheld. Bijzonder.
Dit, dus.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:47:34 #183
3542 Gia
User under construction
pi_188621466
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:44 schreef Buitendam het volgende:

Mwa, ik vind die schreeuw om aandacht vanwege het niet mogen protesteren vrij vermoeiend. En meteen dat gescheld. Bijzonder.
Die jongen ging zelf de confrontatie aan.
Als hij niets tegen die man had gezegd, had die ook niet gescholden.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:50:11 #184
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188621498
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Die jongen ging zelf de confrontatie aan.
Als hij niets tegen die man had gezegd, had die ook niet gescholden.
Hij kan ook anders reageren. Doet ie niet. En daarom is het een vermoeiende man.
Dit, dus.
pi_188621499
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:43 schreef -XOR- het volgende:
Ja. En desondanks een moreel hoogstaander mens dan de moslims die hem fysiek bedreigen en aanvallen.

Denk daar eens over na.Die moslims zijn nog lager dan Wagensveld. Au.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:53:17 #186
3542 Gia
User under construction
pi_188621539
Overigens noemt hij de jongen geen geitenneuker, maar heeft hij het over een geitenneukende profeet.
Hij scheldt de jongen niet uit.
pi_188621549
Cihan _O_
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:55:27 #188
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188621568
Iemand wil hem een hand geven en in gesprek. Prima als je daar niet voor open staat, maar meteen beginnen te schelden met neuken en profeet. Echt helemaal 100% is ie niet, denk ik. Ik vind hem ook altijd een beetje zielig.
Dit, dus.
pi_188621590
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:42 schreef Gia het volgende:

[..]

QFT
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:58:23 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188621613
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:50 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ja. En desondanks een moreel hoogstaander mens dan de moslims die hem fysiek bedreigen en aanvallen.

Denk daar eens over na.Die moslims zijn nog lager dan Wagensveld. Au.
Dat zal allemaal best wel, ik kan hem alleen als nooit zo serieus nemen als 'bezorgde burger'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_188621635
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:55 schreef Buitendam het volgende:
Iemand wil hem een hand geven en in gesprek. Prima als je daar niet voor open staat, maar meteen beginnen te schelden met neuken en profeet. Echt helemaal 100% is ie niet, denk ik. Ik vind hem ook altijd een beetje zielig.
Een gesprek willen beginnen met 'ik kan je makkelijk in elkaar slaan als ik zou willen' en vervolgens verontwaardigt zijn als die persoon geen gesprek met je wilt......vind je dat ook een beetje zielig?
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:16:52 #192
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188621887
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een gesprek willen beginnen met 'ik kan je makkelijk in elkaar slaan als ik zou willen' en vervolgens verontwaardigt zijn als die persoon geen gesprek met je wilt......vind je dat ook een beetje zielig?
Vond ik een rare opmerking, maar iemand een hand willen geven en in gesprek gaan komt wel het meest overeen met de basisfarsoensnormen in NL. Pedo dit, geitenneuker dat. Rare manier van reageren.
Dit, dus.
pi_188621925
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Vond ik een rare opmerking, maar iemand een hand willen geven en in gesprek gaan komt wel het meest overeen met de basisfarsoensnormen in NL. Pedo dit, geitenneuker dat. Rare manier van reageren.
Wat zou de juiste manier geweest zijn ? De bedreiging negeren ?
pi_188621953
quote:

[..]

De krachttermen roept Wagensveld over Mohammed, niet die jongen. Dat Wagensveld niet in gesprek wilde met hem is logisch. Ze gaan elkaar echt niet van mening veranderen en er was een gespannen sfeer waar ze beide schuld aan hebben.

Begrijpelijk dat jij niet gecharmeerd bent van de reactie van Wagensveld, maar de opstelling van die jongen is minstens net zo fout.
pi_188622117
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alleen begon het gesprek daar niet mee. Voor wat er aan vooraf ging zie hier het hele gesprek: https://www.omroepbrabant(...)k-keer-je-de-rug-toe
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:38:28 #196
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188622242
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De krachttermen roept Wagensveld over Mohammed, niet die jongen. Dat Wagensveld niet in gesprek wilde met hem is logisch. Ze gaan elkaar echt niet van mening veranderen en er was een gespannen sfeer waar ze beide schuld aan hebben.

Begrijpelijk dat jij niet gecharmeerd bent van de reactie van Wagensveld, maar de opstelling van die jongen is minstens net zo fout.
Hij wil ‘m een hand geven, in gesprek gaan en geeft daarbij aan niet uit te zijn op een ordinaire knokpartij. En dan krijgt ie van alle handen verwensingen richting Mohammed om z’n oren.

Nee, die jongen zit niet net zo fout. Da’s een gozertje van 16 die veel verder is dan een volwassene, qua fatsoen.
Dit, dus.
pi_188622385
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Alleen begon het gesprek daar niet mee. Voor wat er aan vooraf ging zie hier het hele gesprek: https://www.omroepbrabant(...)k-keer-je-de-rug-toe
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hij wil ‘m een hand geven, in gesprek gaan en geeft daarbij aan niet uit te zijn op een ordinaire knokpartij. En dan krijgt ie van alle handen verwensingen richting Mohammed om z’n oren.

Nee, die jongen zit niet net zo fout. Da’s een gozertje van 16 die veel verder is dan een volwassene, qua fatsoen.
Als je niet vind dat beide zich onfatsoenlijk opstellen, dan verschillen we daarvan van mening.

Los daarvan: die jongen wil geen gesprek voeren over de financieele gevolgen van een Brexit of de podiumkansen van de Nederlanders in de Vuelta, maar over de Islam. Een gesprek over dat onderwerp tussen hem en Edwin gaat niets opleveren en zal geen prettig gesprek gaan worden.
Dat zo'n gastje roept dat hij zo Edwin in elkaar kan slaan maakt een toekomstig gesprek er niet luchtiger op.

Bovendien is Edwin daar om te demonstreren. Het doel van zo'n demonstratie is niet om ter plekke je grootste tegenstanders te overtuigen , want dat heeft toch geen zin. Zijn doel is om zijn stem te laten horen en zo een discussie te beginnen onder al die mensen die niet in 1 van beide kampen zitten. Hij en die jonge knul hadden alleen wel wat fatsoenlijker op elkaar kunnen reageren.
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:49:49 #198
3542 Gia
User under construction
pi_188622405
quote:

Hij noemt iemand een pedo, die ooit een kind van 9 neukte.
En, weet niet wat er waar van is, maar heb eens gehoord dat moslims, indien vrouwlief ongesteld is, zich mogen bedienen van dieren voor hun sexuele gerief.

Hij scheldt niet deze gast uit. Wil hem alleen niet te woord staan en geen hand geven. Maar dat laatste is eigenlijk vaker een moslimdingetje, geen hand geven.
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:51:07 #199
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188622426
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij noemt iemand een pedo, die ooit een kind van 9 neukte.
En, weet niet wat er waar van is, maar heb eens gehoord dat moslims, indien vrouwlief ongesteld is, zich mogen bedienen van dieren voor hun sexuele gerief.
:D wat.
Dit, dus.
pi_188622480
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:D wat.
Dit is correct. De Koran verbiedt vanalles, maar seks met dieren hoort daar niet bij. Het wordt in de meeste Islamitiche landen dan ook getolereerd. In Marokko is een volksgeloof dat als jongen seks met een ezel hebben je pik groter maakt ;)
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:55:50 #201
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188622506

Wij gaan op murkenjacht, wij gaan op murkenjacht...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:58:11 #202
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188622556
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit is correct. De Koran verbiedt vanalles, maar seks met dieren hoort daar niet bij. Het wordt in de meeste Islamitiche landen dan ook getolereerd. In Marokko is een volksgeloof dat als jongen seks met een ezel hebben je pik groter maakt ;)
...nee. Echt niet :')
Dit, dus.
pi_188622569
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

...nee. Echt niet :')
Noem dan eens een Korancitaat dat bestialiteit afkeurt ?
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:01:35 #204
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188622605
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Wel jammer dat Wagensveld die discussie niet is aangegaan >:)
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:04:28 #205
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188622644
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat staat omschreven als Liwaat in de Koran. Seks met dieren en minderjarigen wordt daarin verworpen.
Dit, dus.
pi_188622755
Godverdomme wat een sneuneuzen zitten er tegenwoordig op FOK! :')
pi_188622838
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat staat omschreven als Liwaat in de Koran. Seks met dieren en minderjarigen wordt daarin verworpen.
Liwaat omvat alleen sodomie. Geen bestialiteit. Overigens ook geen necrofilie.
De Sharia rechtbanken zijn het hier zowaar redelijk over eens. Zoals je stiekem best wel wist.
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:25:18 #208
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188622988
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Liwaat omvat alleen sodomie. Geen bestialiteit. Overigens ook geen necrofilie.
De Sharia rechtbanken zijn het hier zowaar redelijk over eens. Zoals je stiekem best wel wist.
Sodomie? Dat is het christendom he..?
Dit, dus.
pi_188623017
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je gaat over kinderachtig beginnen? Kijk dan ook eens goed waar al die kinderachtigheid begint.
[..]

Terecht dat hij wijst op de link van geweld + islam. Dat zou iedereen moeten doen. De logische gevolgtrekking n.a.v. het gewelddadige rolmodel in combinatie met de dwingende agressieve teksten in hun ''heilige'' geschriften laat zich raden.
[..]

Zou Geertje, die dan in dit geval als heilig rolmodel gezien zou moeten worden, zelf oproepen tot geweld, en zouden PVV aanhangers hun motivatie voor zulke acties kunnen rechtvaardigen aan de hand van een PVV boek, waar gewelds oproepende teksten naar moslims toe staan, dan zou Geertje absoluut hier verantwoordelijkheid voor moeten af leggen. Maar dat is niet het geval.

Weet je wie wel een agressieve rolmodel aanhangen en agressieve geschriften heilig hebben verklaard? Moslims. Dat is een lijn die makkelijk getrokken kan worden.

Maar ohwee als je zegt dat moslims een, in de kern, agressieve ideologie aanhangen.
[..]

Nee, want feyenoord heeft geen agressief rolmodel, en dergelijke agressieve heilige handboeken, waar alle feyenoorders zich aan moeten houden.
[..]

NOG EEN KEER;

Moslims hangen een ideologie aan, die een agressief rolmodel heeft, en zn fundamenten heeft gebouwd op geschriften die totaal intolerant zijn naar alles niet-deze-ideologie, en waar -als men zo wil- een rechtvaardiging of zelf een motivatie kan halen om de universele rechten van de (mede) mens te schenden, desnoods met (dreiging van) (barbaars/extreem) geweld. Dit is een feit. De verschillende minder-conservatieve-stromingen binnen in de islam lijden daarbij onder de strengere dominante (en dit is iets wat unaniem erkend zou moeten worden), zodoende is er binnenin de islam sprake van een zeer zorgelijk probleem.

Daar komt bij dat mensen met islamitische roots vaak een andere kijk hebben op begrippen zoals eer, respect, en daar aan gerelateerd natuurlijk de rechtvaardiging van geweld. Maar hier geld; als jij jezelf laat verleiden tot het overgaan op een fysieke reactie n.a.v. van woorden (of een tekening) of in ieder geval iets wat hier als volstrekt normaal beschouwd word, zoals een BBQ, dan word je hier gezien als een domme aso, en niet iemand die respect verdient omdat ie ''opgekomen is voor zijn of haar waarden'', zoals dat wel het geval is bij mensen met islamitische roots. En dat is wat moslims keer op keer laten zien. Een andere keer met een cartoon contest van Wilders, of met een tekening van Hebdo/westergaard, of met een boek van Rushdie, of een film van v. Gogh, of deze keer vanwege acties van Wagensveld.
Keer op keer tonen moslims zich super aso, zoals hooligans van een voetbalcub, alleen hebben moslims wel een agressief rolmodel en agressieve heilige teksten, die wij hier vreemd genoeg maar blijven tolereren.
[..]

De man maakt dus net zoals Wilders, Westergaard, Rushdie, v. Gogh en Hebdo een brrodnodig punt, en het zijn die mensen die dit niet serieus kunnen nemen, al deze agressie op dingen die hier als normaal worden gezien, die zichzelf ''diskwalificeren''.
Het zou inderdaad terecht zijn als datgene wat hij beweert ook klopt. Door een bevolkingsgroep op beledigende wijze systematisch te provoceren en daarna door gefrustreerde jongeren die niet slimmer zijn dan hij aangevallen te worden is naar mijn mening een doodnormale zaak.

‘’PVV boek’’. Waarschijnlijk had Hitler ook een Nazi boek waarin stond dat het uitroeien van Joden heilig is. Ik heb het nu niet over Wilders of zijn politieke standpunten maar over tokkies die huizen binnenstormen en mensen in elkaar timmeren en vervolgens ‘’Geertje’’ roepen. Volgens jouw scheve logica moet Geert Wilders verantwoordelijk gehouden worden want als een groep jongeren Pegida demonstranten aanvalt, dan is het plots de schuld van de Islam. Je schiet jezelf nu in de eigen voet terwijl je dat niet eens door hebt.

‘’NOG EEN KEER’’? Nog een keer wat? Herhaling van je onzin? Haha..

Moslims hangen geen ideologie maar een religie aan. ‘’Agressief rolmodel’’, ‘’fundamenten bouwen op geschriften die totaal intolerant zijn’’. Sorry maar ik weet nu niet of ik de rest van je tekst nog serieus moet nemen. Rondstrooien met termen is makkelijk, dat kan iedereen. De kunst is om argumenten te onderbouwen. Waar zie ik jouw argumenten? Je lange teksten zijn in feite leeg. Ik hoop dat je bij je volgende reactie de zaak een beetje kunt onderbouwen zodat ik in ieder geval het nut ervan zie om mijn tijd eraan te besteden.

Mvg.
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:30:39 #210
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188623064
Een discussie beginnen met "Ik zou je helemaal in elkaar kunnen slaan als ik dat zou willen, maar ik doe het niet".

Wat zal het resultaat daarvan zijn denk je?

Ik denk dat dat ongetwijfeld een goed inhoudelijk gesprek zal worden met wederhoor voor elkaars goede en feitelijk onderbouwde argumenten, waarbij beide partijen ervoor openstaan om zich te laten overtuigen door de ander.
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:42:07 #211
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188623242
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Heel fatsoenlijk ja. Je gewenste dialoog beginnen met "Ik kan je zo in elkaar slaan".
pi_188623415
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:30 schreef Ixnay het volgende:
Een discussie beginnen met "Ik zou je helemaal in elkaar kunnen slaan als ik dat zou willen, maar ik doe het niet".

Ik denk dat dat ongetwijfeld een goed inhoudelijk gesprek zal worden met wederhoor voor elkaars goede en feitelijk onderbouwde argumenten, waarbij beide partijen ervoor openstaan om zich te laten overtuigen door de ander.
quote:

Bron?
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:50:41 #213
3542 Gia
User under construction
pi_188623425
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

http://www.tegenwicht.org/16_imams/hekma.htm
Hier staat dat Liwaat gaat over sodomie.

Kwam ook een boek tegen wat grappig is om te lezen: sexuality and eroticism among males in moslem society.
Stukje hieruit:
'If you suffer the penetration more or less, because you get something in return, or because you were forced to it, it is bad.
But to enjoy it, it's worse.

But there is a small problem with that: to most moslims anal lust is not really unnaturally. One has to avoid getting buggered precisely in order not to acquire a taste for it and thus become addicted.
It is like an infectious disease: once infected, it is difficult to get rid off it. Men stop getting fucked at the age of 15 or 16 and "forget" that they allowed/suffered/enjoyed it earlier.
Despite all this activity I say there are no homosexuals and there is no (indigenous) word for homosexuality.

And so on....
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:53:46 #214
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188623482
quote:

Ik heb meer het vermoeden dat hij wil zeggen niet te willen knokken, maar te willen praten.
Dit, dus.
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:58:12 #215
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188623545
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik heb meer het vermoeden dat hij wil zeggen niet te willen knokken, maar te willen praten.
Waarom vindt hij het nodig om dat te zeggen, dat hij hem in elkaar kan slaan?
Wat heeft dat met deze kwestie te maken?
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:01:36 #216
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188623611
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:50 schreef Bronson het volgende:

[..]

[..]

Bron?
Gewoon is een nette fatsoensnorm die zich bewezen heeft en altijd tot gezellige gesprekken leidt.

Als ik op straat iemand de weg vraag zeg ik: "Hoi, ik kan jou in elkaar slaan als ik wil. Waar ligt eigenlijk het tankstation hier in de buurt?" :)

Ook stond ik vandaag in de lift: "Hoi, ik zou jou makkelijk op je bek kunnen timmeren als ik zou willen. Mooi weertje trouwens he?" :)
pi_188623614
Bestialiteit en Islam

The Prophet (ﷺ) said: If anyone has sexual intercourse with an animal, kill him and kill it along with him. I (Ikrimah) said: I asked him (Ibn Abbas): What offence can be attributed to the animal/ He replied: I think he (the Prophet) disapproved of its flesh being eaten when such a thing had been done to it.

https://sunnah.com/abudawud/40/114
pi_188623618
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:58 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Kijk het hele fragment eens.
pi_188623692
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:50 schreef Gia het volgende:

[..]

http://www.tegenwicht.org/16_imams/hekma.htm
Hier staat dat Liwaat gaat over sodomie.

Kwam ook een boek tegen wat grappig is om te lezen: sexuality and eroticism among males in moslem society.
Stukje hieruit:
'If you suffer the penetration more or less, because you get something in return, or because you were forced to it, it is bad.
But to enjoy it, it's worse.

But there is a small problem with that: to most moslims anal lust is not really unnaturally. One has to avoid getting buggered precisely in order not to acquire a taste for it and thus become addicted.
It is like an infectious disease: once infected, it is difficult to get rid off it. Men stop getting fucked at the age of 15 or 16 and "forget" that they allowed/suffered/enjoyed it earlier.
Despite all this activity I say there are no homosexuals and there is no (indigenous) word for homosexuality.

And so on....
Dit boek gaat dan misschien over een of ander lokale achterlijke cultuur, maar zeker niet over de Islam.

Anaal is verboden in de Islam, zowel voor mannen met mannen als mannen met vrouwen.

It was narrated from Abu Hurayrah (may Allaah be pleased with him) that the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “The one who has intercourse with his wife in her back passage has disavowed himself of that which was revealed to Muhammad (peace and blessings of Allaah be upon him).” Narrated by Abu Dawood (3904); classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh Abi Dawood.

And those who guard their private parts. Except from their wives or those their right hands possess, for indeed, they are not to be blamed - But whoever seeks beyond that, then they are the transgressors.
Qur'ān 23(Al-Muminun): 5-7

Say, "My Lord has only forbidden immoralities - what is apparent of them and what is concealed - and sin, and oppression without right, and that you associate with Allah that for which He has not sent down authority, and that you say about Allah that which you do not know."

Qur'ān 7(Al-A'raf): 33
pi_188623840
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Als je niet vind dat beide zich onfatsoenlijk opstellen, dan verschillen we daarvan van mening.
Nou, ik hoor die jongen tamelijk beleefd blijven. Wagensveld daarentegen roept achterlijke dingen als dat ie alleen met autochtone Nederlanders wil spreken/handen wil schudden en iets over geitenneukers en kinderen neuken. Er gaapt een kloof van fatsoen tussen wat de jongen zegt en wat Wagensveld roept. Dan kan je het op een verschil vsn mening gooien, maar dit is ook objectief waar.
pi_188623846
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:27 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het zou inderdaad terecht zijn als datgene wat hij beweert ook klopt. Door een bevolkingsgroep op beledigende wijze systematisch te provoceren en daarna door gefrustreerde jongeren die niet slimmer zijn dan hij aangevallen te worden is naar mijn mening een doodnormale zaak.
Het zijn altijd jongeren die zich laten triggeren als het gaat om provocatie met de islam ja?
quote:
‘’PVV boek’’. Waarschijnlijk had Hitler ook een Nazi boek waarin stond dat het uitroeien van Joden heilig is.
Waarschijnlijk dit waarschijnlijk dat, jaja
quote:
Ik heb het nu niet over Wilders of zijn politieke standpunten maar over tokkies die huizen binnenstormen en mensen in elkaar timmeren en vervolgens ‘’Geertje’’ roepen. Volgens jouw scheve logica moet Geert Wilders verantwoordelijk gehouden worden want als een groep jongeren Pegida demonstranten aanvalt, dan is het plots de schuld van de Islam. Je schiet jezelf nu in de eigen voet terwijl je dat niet eens door hebt.
Wat een bullshit. De islam is een aggresieve ideologie, waar een rechtvaardiging of een motivatie voor het schenden van mensenrechten en geweld te halen valt. Lees je maar eens wat meer in.
quote:
‘’NOG EEN KEER’’? Nog een keer wat? Herhaling van je onzin? Haha..
Onzin? Geef een concrete voorbeelden van de onzin die ik hier gezegd zou hebben.
quote:
Moslims hangen geen ideologie maar een religie aan.
:') Nee, daar ga je al, de islam is een ideologie, een compleet stelsel met meerdere componenten, een kapstok met meerdere haken. Religie is er daar 1 van.
quote:
‘’Agressief rolmodel’’, ‘’fundamenten bouwen op geschriften die totaal intolerant zijn’’. Sorry maar ik weet nu niet of ik de rest van je tekst nog serieus moet nemen. Rondstrooien met termen is makkelijk, dat kan iedereen. De kunst is om argumenten te onderbouwen. Waar zie ik jouw argumenten?
Welke argumenten op welke beweringen wil je? Dat Mo een agressief rolmodel is/was? Dat in de koran agressieve drek te vinden is, zoals in de bijbel?
Dat mensen met islamitische roots over het algemeen een andere kijk hebben op eer en respect?

LEES eens een paar fucking boeken die daar over gaan. Kijk eens wat docu's. Verder zijn mijn argumenten gebouwd op persoonlijke ervaringen.

quote:
Je lange teksten zijn in feite leeg. Ik hoop dat je bij je volgende reactie de zaak een beetje kunt onderbouwen zodat ik in ieder geval het nut ervan zie om mijn tijd eraan te besteden.

Mvg.
Ik kom met tal van voorbeelden over hoe islamitisch geweld een effect heeft gehad op onze samenleving, die jij maar even compleet negeert. Wat eigenlijk al alles zegt.

En heb je uberhaubt wel iets over Mohammed gelezen, als je mijn opmerking over zijn agressiviteit als onzin ziet? Heb jij enig idee wat hij allemaal op z'n kerfstok heeft? Moorden, opdrachten tot moorden, slaven drijven, vrouwen verkrachten, mensen onder dwang en dreiging laten bekeren tot de islam? Jou niets van bekend?

Of je hebt er wel over gelezen, maar mijn beweringen hierover zijn onzin?

En als jij echt denkt dat de islam slechts een religie, en een religie alleen is, dan is een discussie over de islam met jou compleet zinloos, en mijn tijd niet waard.

Mvg
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:20:31 #222
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188624021
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:58 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Misschien denkt hij dat wagensveld dat verwacht? Dan is het wel relevant om te zeggen dat je niet uit bent op een knokpartij, maar gewoon wil praten.
Dit, dus.
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:24:48 #223
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188624108
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Misschien denkt hij dat wagensveld dat verwacht? Dan is het wel relevant om te zeggen dat je niet uit bent op een knokpartij, maar gewoon wil praten.
Hij denkt dat Wagensveld verwacht dat zo'n mannetje wil knokken. Goed, zou kunnen.

Waarom moet hij er dan even bijzeggen dat hij hem makkelijk aankan? Wat voegt dat toch toe?

Behalve als je een klein mannetje met een minderwaardigheidscomplex uit een macho cultuur bent waar eer heel belangrijk is waardoor je even deze duit in het zakje moet doen.
"Jongens kijk ik ben de man hier in dit gesprek."
pi_188624110
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 18:43 schreef -XOR- het volgende:
In welke wapens heeft ie gehandeld dan?
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:34:32 #225
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188624271
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hij denkt dat Wagensveld verwacht dat zo'n mannetje wil knokken. Goed, zou kunnen.

Waarom moet hij er dan even bijzeggen dat hij hem makkelijk aankan? Wat voegt dat toch toe?

Behalve als je een klein mannetje met een minderwaardigheidscomplex uit een macho cultuur bent waar eer heel belangrijk is waardoor je even deze duit in het zakje moet doen.
"Jongens kijk ik ben de man hier in dit gesprek."
Een jongetje van zestien die probeert uit te leggen dat ie niet uit is op geweld. Het kleine mannetje met het minderwaardigheidscomplex is in mijn ogen degene die niet eens de hand wil schudden.
Dit, dus.
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:40:59 #226
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188624368
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een jongetje van zestien die probeert uit te leggen dat ie niet uit is op geweld. Het kleine mannetje met het minderwaardigheidscomplex is in mijn ogen degene die niet eens de hand wil schudden.
Hij hoeft geen handen te schudden met iemand.
Hij hoeft niet te praten met hem.

Er is net verteld dat hij in elkaar geslagen kan worden.
Of dit wel of niet gebeurt ligt volledig in de handen van het 16-jarige jongetje. Hij is de leider. Hij is de alpha.

Het jongetje wil vooral 2 dingen duidelijk laten weten:
- Wagensveld is een grote bofkont dat het 16-jarige jongetje ervoor kiest om hem niets te doen.
- Het jongetje moet wel heel aardig zijn, dat hij gewoon zomaar mensen niet slaat. Wat een nette daad van die jongen om gewoon iemand zomaar op een zonnige zondagmiddag niet te saan. Voorbeeld voor de samenleving.
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:43:14 #227
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188624407
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:40 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Of dit wel of niet gebeurt ligt volledig in de handen van het 16-jarige jongetje. Hij is de leider. Hij is de alpha.

- Wagensveld is een grote bofkont dat het 16-jarige jongetje ervoor kiest om hem niets te doen.
- Het jongetje moet wel heel aardig zijn, dat hij gewoon zomaar mensen niet slaat. Wat een nette daad van die jongen om gewoon iemand zomaar op een zonnige zondagmiddag niet te saan. Voorbeeld voor de samenleving.
Wauw :D
Dit, dus.
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:47:06 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188624501
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:40 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde die jongen dat hij ondanks dat hij heel boos was, hij in gesprek wilde met Wagensveld. Die had ook kunnen zeggend dat hij dat niet wilde. Zijn goed recht, net zoals het al dan niet aannemen van de hand.

Met de uitspraak "Ik geef moslims geen hand" blijkt echter een motief dat alleen beschreven kan worden als discriminerend.
pi_188624592
Werkt ook echt fantastisch goed die manier van protesteren van Pegida. Het werkt gewoon niet. Wat willen ze er mee bereiken los van provocatie?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:07:49 #230
182233 thedeedster
pi_188624916
quote:

Een fatsoenlijke discussie is op gelijk niveau.
Met zo’n insteek ís er geen discussie.
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:09:32 #231
3542 Gia
User under construction
pi_188624963
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde die jongen dat hij ondanks dat hij heel boos was, hij in gesprek wilde met Wagensveld. Die had ook kunnen zeggend dat hij dat niet wilde. Zijn goed recht, net zoals het al dan niet aannemen van de hand.

Met de uitspraak "Ik geef moslims geen hand" blijkt echter een motief dat alleen beschreven kan worden als discriminerend.
En wat is het als een moslim zegt: ik geef vrouwen geen hand?
Seksistisch?
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:15:06 #232
182233 thedeedster
pi_188625074
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben...

Ik loop al een tijdje rond op FOK...

Discussiëren met dogmatici is eigenlijk zinloos.
pi_188625107
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:50 schreef Discombobulate het volgende:
Werkt ook echt fantastisch goed die manier van protesteren van Pegida. Het werkt gewoon niet. Wat willen ze er mee bereiken los van provocatie?
Provocatie.

Een goed gesprek over religie is natuurlijk prima, maar het lijkt erop alsof Pegida vooral aandacht wil en de voorman van Pegida wil natuurlijk wapens verkopen aan extreem rechtse gekkies. Dit is een grote reclame show voor hem.

quote:
Pegida-voorman 'Ed de Hollander' veroordeeld in Duitsland

De Nederlander Edwin Wagensveld (50), een van de initiatiefnemers van de anti-islambeweging Pegida, is in Duitsland veroordeeld tot 33 maanden cel. Hij kreeg die straf voor belastingontduiking.

Wagensveld, die in Duitsland 'Ed de Hollander' wordt genoemd, drijft in Duitsland een wapenhandel en een internetshop. In de oorspronkelijke aanklacht stond dat hij 489.000 euro aan inkomsten uit de verkoop van vooral luchtdrukwapens voor de Duitse belasting had verzwegen.

In de rechtszaal zei hij eerst dat daar niets van klopte. Hij zei dat hij een arme sloeber was, zich niet eens een ziektekostenverzekering kon veroorloven en blij was als hij maandelijks zijn huur van 400 euro kon betalen.

Vakantie van 8000 euro
Wagensveld kwam daarvan terug toen de aanklager een overzicht gaf van privé-uitgaven in de afgelopen jaren. Hij had 240.000 euro van Nederlandse rekeningen naar Duitsland overgeboekt en 8000 euro uitgegeven aan een vakantie in Italië. Ook kocht hij maandelijks kleding voor een paar honderd euro.

De Pegida-voorman en zijn advocaat stelden hun verweer bij. Zeker 30 procent van zijn klanten zou rekeningen niet hebben betaald, zonder dat hij daar iets tegen kon doen. Bovendien had de openbaar aanklager het steeds over wapenhandel, terwijl het volgens Wagensveld vooral om speelgoedwapens ging.

De rechter in Beieren veroordeelde hem uiteindelijk voor belastingontduiking ter waarde van 290.000 euro.

Lichamelijk letsel
'Ed de Hollander' was een toonaangevend Pegida-lid van het eerste uur en voerde geregeld het woord op anti-islammanifestaties, ook in Nederland. Hij werd in Duitsland al eerder veroordeeld voor belastingontduiking, maar ook voor illegale wapenhandel en het toebrengen van lichamelijk letsel.

Twee jaar geleden werd Wagensveld in Nederland voor de rechter gedaagd voor het tonen van een hakenkruis tijdens een demonstratie in Amsterdam. De toenmalige burgemeester Van der Laan had dat verboden, maar de kantonrechter oordeelde dat het voorschrift niet rechtsgeldig was en sprak Wagensveld vrij.
Bron: https://www.google.nl/url(...)&cshid=1566764343749

Sympathiek figuur weer.

[ Bericht 30% gewijzigd door NgInE op 25-08-2019 22:24:52 ]
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_188625181
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:17 schreef NgInE het volgende:

[..]

Waarom zit ie niet in een cel in Duitsland eigenlijk?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 25 augustus 2019 @ 22:22:59 #235
182233 thedeedster
pi_188625199
quote:

[..]

https://www.google.nl/amp(...)en-hand-van-imam.amp
😇
pi_188625254
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Waarom zit ie niet in een cel in Duitsland eigenlijk?
Geen idee, maar hij heeft het maar wat druk met zijn wapen verkoop reclames...eh...ik bedoel protesten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_188625411
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Seksistisch?
Werkt ook andersom, moslima's die mannen geen hand geven. Dit doen orthodoxe joden ook.

De moslimadvocaat die je bij Pauw en Witteman zag en geen hand gaf aan vrouwen, ging ook geen hand geven aan mannen om beschuldigingen als seksist voor te zijn.
pi_188625467
Dokters geven ook steeds vaker geen hand meer

A handshake can convey a lot between physician and patient—warmth, welcome, professionalism. It can also convey pathogens. Yet despite many initiatives encouraging hand hygiene regimens, compliance remains a challenge among health care workers in general and among physicians in particular.

In part because hand hygiene compliance rates are so low, the medical community is abuzz with ideas for alternatives to the handshake as a way of decreasing transmission of pathogens. One alternative is the fist bump.

“When you need to round on 10, 20 or more patients a day, it takes significant extra time to practice hand hygiene in the way we need to. It’s not just a cursory squirt of the gel or putting your hands under a faucet for a few seconds and you’re done,” Dr. Sklansky said. “And then other times, people just forget.”

Dr. Sklansky questions whether the fist bump should replace the handshake, however. “It still transmits disease via hand, just less effectively than a handshake. If that’s what works for people, that would be a step in the right direction, but if we’re going to try to find an alternative, I think we can do better than a fist bump,” he said.

Dr. Sklansky advocates noncontact greetings instead. In a commentary in the June 25 Journal of the American Medical Association, he and his colleagues cited waving, placing the right palm over the heart, or making the Namaste gesture (hands placed, palms together, in front of the face or chest) as possibilities.

Then there are methods of nonverbal yet friendly contact that are not hand-to-hand, Dr. Sklansky said. “There are other ways to show that you’re connecting as human beings, such as eye contact, smiles”.

Bron: https://acphospitalist.org/archives/2014/12/handshake.htm
pi_188625494
Minder handen schudden tijdens griepcampagne
Geproest, gesnotter en gebibber: het griepseizoen is weer geopend. Het personeel van het ziekenhuis is opgeroepen een vaccinatie te halen en ook bezoekers en patiënten wordt gevraagd hun steentje bij te dragen. Handen wassen in het ziekenhuis, geen handen schudden met het personeel en een mondkapje voor als je snotterig bent.
https://www.amc.nl/web/ni(...)ns-griepcampagne.htm

Bah, seksisten _O-
pi_188625500
Ziekenhuis stopt met handen schudden: is het echt zo vies?
In het Radboudziekenhuis in Nijmegen geven artsen en verpleegkundigen chirurgiepatiënten geen hand meer. Dat zou de kans op het overdragen van bacteriën kleiner moeten maken. Maar hoe vies is het geven van een hand eigenlijk?

https://www.rtlnieuws.nl/node/274331

Toen prins Claus zijn das, 'de slang om de hals', weggooide, heeft dat een gewoonte veranderd; een das hoeft niet meer. Is het als arts dagelijks talloze malen handen geven ook aan verandering toe? Is handen geven zo langzamerhand niet onhandig geworden? In dit tijdperk van intensieve handbelasting, muisbediening, sms'en, elektronisch lezen en schrijven, is die extra belasting van de hand ongewenst geworden. Recentelijk adviseerde Coutinho om in de griepperiode geen hand te geven.

https://www.medischcontac(...)og-van-deze-tijd.htm
  zondag 25 augustus 2019 @ 23:02:37 #241
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188626026
quote:

[..]

Ik zou zelf wel in gesprek gegaan zijn met die jongen. Waarom niet? Als je daar op een stoeltje op een leeg stationsplein zit.

Als ik van kinds af aan gehersenspoeld was met allemaal verhalen over een al dan niet pedoseksuele profeet. Misschien zou ik dan hetzelfde zijn als die jongen. Het lijkt me zelfs waarschijnlijk, want ik ken weinig atheïsten met islamitische ouders. Dus waarom zou ik anders zijn dan zij?

Echter Wagensveld is principieel en praat niet met mensen die zo'n profeet aanhangen. Ik kan hem ergens wel begrijpen.

Echter denk ik anders dan hem op dit vlak. Het is 1400 jaar geleden helaas gebeurd. En door nu niet met die mensen in gesprek te gaan kun je dat meisje van 1400 jaar geleden echt niet meer redden.
  zondag 25 augustus 2019 @ 23:11:22 #242
182233 thedeedster
pi_188626189
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:02 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik zou zelf wel in gesprek gegaan zijn met die jongen. Waarom niet? Als je daar op een stoeltje op een leeg stationsplein zit.

Als ik van kinds af aan gehersenspoeld was met allemaal verhalen over een al dan niet pedoseksuele profeet. Misschien zou ik dan hetzelfde zijn als die jongen. Het lijkt me zelfs waarschijnlijk, want ik ken weinig atheïsten met islamitische ouders. Dus waarom zou ik anders zijn dan zij?

Echter Wagensveld is principieel en praat niet met mensen die zo'n profeet aanhangen. Ik kan hem ergens wel begrijpen.

Echter denk ik anders dan hem op dit vlak. Het is 1400 jaar geleden helaas gebeurd. En door nu niet met die mensen in gesprek te gaan kun je dat meisje van 1400 jaar geleden echt niet meer redden.
Op FOK is het al moeilijk zat.

Om argumenten vragen, maar zelf nooit geven.
Jij-bakken
Nooit op argumenten ingaan
Negeren
Dom door blijven blaten alsof je andere posts nooit gelezen hebt
etc... etc...
  zondag 25 augustus 2019 @ 23:13:38 #243
455560 Logic91
Always stay rational
pi_188626238
quote:

[..]

Allochtonenhater. Heb je gehoord wat die klootzak allemaal zei? "Ik ben enkel de autochtone Nederlanders wat verplicht maar jou niet".

Deze man zijn ideaalbeeld is volgens mij een samenleving creëren zoals die van de deep South tijdens het Jim Crow tijdperk. Met zijn geen ware Schotman drogreden ("echte Nederlanders"). :')

Na dit filmpje heb ik echt zoiets van fuck hem en zijn organisatie. Het is haat jegens niet-westerse allochtonen gemaskeerd als islamkritiek.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_188626275
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:13 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Na dit filmpje heb ik echt zoiets van fuck hem en zijn organisatie. Het is haat jegens niet-westerse allochtonen gemaskeerd als islamkritiek.
Hoe rechtzinnige katholieken samen met ‘cultuurchristenen’ de strijd aanbinden tegen links
Hun revolutionaire drang brengt ook een vileine, satirisch bedoelde toon met zich mee. Zo schrijft Van Goor dat hij verlangt naar een ‘tijd waarin homo’s nog ’s nachts in de bosjes zaten waar ze thuis hoorden’, en waarin ‘ex-moslims net als de nog-steeds-moslims gewoon in moslimlanden zaten, en wij in Nederland’.
https://www.volkskrant.nl(...)egen-links~b3136d9f/
pi_188626352
quote:
Het is haat jegens niet-westerse allochtonen gemaskeerd als islamkritiek.
Ik heb de heer Wagensveld nog nooit een kwaad woord horen spreken over bijvoorbeeld de Chinese gemeenschap in Nederland.

Sterker nog, hij lijkt me echt zo'n typische Nederlander die regelmatig Babi Pangang gaat halen :s)

Nee, de heer Wagensveld heeft geen hekel aan allochtonen. Wel heeft hij kritiek op de islam. En dat moet kunnen, we hebben tenslotte het recht op vrijheid van meningsuiting.

nog wel :{
pi_188626481
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:22 schreef Hoogslaper het volgende:
we hebben tenslotte het recht op vrijheid van meningsuiting.

nog wel
In praktische zin hebben we dat echt allang niet meer.

Mensen die zich openlijk kritisch uitlaten of grappen maken over de islam lopen letterlijk gevaar, gevaar wat uit islamitische hoek komt. En je word verketterd door de mainstream media en op online social media.
pi_188626503
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het zijn altijd jongeren die zich laten triggeren als het gaat om provocatie met de islam ja?
[..]

Waarschijnlijk dit waarschijnlijk dat, jaja
[..]

Wat een bullshit. De islam is een aggresieve ideologie, waar een rechtvaardiging of een motivatie voor het schenden van mensenrechten en geweld te halen valt. Lees je maar eens wat meer in.
[..]

Onzin? Geef een concrete voorbeelden van de onzin die ik hier gezegd zou hebben.
[..]

:') Nee, daar ga je al, de islam is een ideologie, een compleet stelsel met meerdere componenten, een kapstok met meerdere haken. Religie is er daar 1 van.
[..]

Welke argumenten op welke beweringen wil je? Dat Mo een agressief rolmodel is/was? Dat in de koran agressieve drek te vinden is, zoals in de bijbel?
Dat mensen met islamitische roots over het algemeen een andere kijk hebben op eer en respect?

LEES eens een paar fucking boeken die daar over gaan. Kijk eens wat docu's. Verder zijn mijn argumenten gebouwd op persoonlijke ervaringen.
[..]

Ik kom met tal van voorbeelden over hoe islamitisch geweld een effect heeft gehad op onze samenleving, die jij maar even compleet negeert. Wat eigenlijk al alles zegt.

En heb je uberhaubt wel iets over Mohammed gelezen, als je mijn opmerking over zijn agressiviteit als onzin ziet? Heb jij enig idee wat hij allemaal op z'n kerfstok heeft? Moorden, opdrachten tot moorden, slaven drijven, vrouwen verkrachten, mensen onder dwang en dreiging laten bekeren tot de islam? Jou niets van bekend?

En als jij echt denkt dat de islam slechts een religie, en een religie alleen is, dan is een discussie over de islam met jou compleet zinloos, en mijn tijd niet waard.

Mvg
Wederom geen inhoud. Ik laat je wel met rust Pegida gekkie.
pi_188626531
quote:

[..]

Ik heb de heer Wagensveld nog nooit een kwaad woord horen spreken over bijvoorbeeld de Chinese gemeenschap in Nederland.

Sterker nog, hij lijkt me echt zo'n typische Nederlander die regelmatig Babi Pangang gaat halen :s)

Nee, de heer Wagensveld heeft geen hekel aan allochtonen. Wel heeft hij kritiek op de islam. En dat moet kunnen, we hebben tenslotte het recht op vrijheid van meningsuiting.

Welke vrijheid? Noem je dit vrijheid?

Vier dagen cel voor belediging in het ‘vrije Nederland’
Khalid H. (31) uit Amersfoort krijgt geen extra straf na de dagen die hij al in voorarrest zat voor de belediging van Özcan Akyol, schrijver en columnist van AD. Tegen H. werd vanochtend 60 uur taakstraf geëist, waarvan 30 uur voorwaardelijk. Hij stond vanochtend voor de politierechter in Zwolle. Hij is vrijgesproken voor belaging, maar wel veroordeeld voor belediging.
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)zcan-akyol~a36b200a/

New York Times schrapt dagelijkse politieke cartoon na Netanyahu-rel
The New York Times stopt op 1 juli met het plaatsen van een dagelijkse politieke cartoon in de internationale editie. De Amerikaanse krant beëindigt het contract met de twee cartoonisten.

De krant kwam in april onder vuur te liggen vanwege een cartoon. Hierop was de Israëlische premier Netanyahu afgebeeld als de blindengeleidehond van president Trump. Netayanhu droeg een Davidster en Trump een keppel.

De cartoon leidde tot protesten bij de Joodse gemeenschap. Die vond de cartoon antisemitisch. The New York Times ging door het stof en noemde de cartoon zelf ook antisemitisch. De krant bood openlijk excuses aan.

Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)a-netanyahu-rel.html

BBC-presentator ontslagen na aap-grap over baby Archie
BBC Radio 5-presentator Danny Baker is ontslagen vanwege een omstreden grap over de baby van prins Harry en zijn echtgenote Meghan Markle. Baker twitterde de afbeelding van een aangeklede chimpansee met de mededeling ‘koninklijke baby verlaat het ziekenhuis’, berichten Britse media.

De grap ligt gevoelig vanwege de afkomst van Meghan, die een zwarte moeder heeft. Baker had al excuses aangeboden voor de ‘domme, ondoordachte’ tweet over de piepjonge Archie. Hij wilde naar eigen zeggen de spot drijven met de koninklijke familie. ,,Maar het is opgevat alsof het over apen en ras ging, dus terecht verwijderd.”

De BBC nam geen genoegen met het mea culpa van de presentator. Een woordvoerder verweet hem een ‘ernstige inschattingsfout’ te hebben gemaakt. ,,Danny is een geweldige presentator, maar hij gaat bij ons geen wekelijkse show meer presenteren.‘’

Bron:
https://www.ad.nl/show/bb(...)aby-archie~ab720c44/

Chelsea Manning vastgezet om weigeren getuigenis WikiLeaks-zaak
Klokkenluider Chelsea Manning is door een Amerikaanse rechtbank gegijzeld, omdat zij weigert te getuigen voor een grand jury in een zaak tegen WikiLeaks. Pas als Manning wel getuigt of als het onderzoek is afgerond, wordt zij weer vrijgelaten.

Manning wil niet getuigen omdat de hoorzittingen van de grand jury, een onderzoeksjury die moet bepalen of er genoeg bewijs is om een rechtszaak te beginnen, niet openbaar zijn. Daarnaast vindt ze het niet nodig om te getuigen, omdat ze naar eigen zeggen alles dat ze weet al heeft verteld voor een krijgsraad in 2013.

WikiLeaks
Manning, die toen nog als de man Bradley Manning door het leven ging, werkte jarenlang als inlichtingenanalist voor het Amerikaanse leger in Irak. In die functie lekte zij honderdduizenden geheime documenten over onder meer de Amerikaanse troepen in Irak en Afghanistan naar WikiLeaks.

In 2013 werd Manning veroordeeld tot 35 jaar cel voor het lekken van staatsgeheimen.

Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)-wikileaks-zaak.html

Klimaatverandering ontkennen niet meer toegestaan
Het ontkennen van klimaatverandering of de invloed van de mens daarop, is op NUjij niet langer toegestaan. Reacties waarin dat toch wordt gedaan, worden verwijderd.

Je mag het op NUjij oneens zijn met de klimaatplannen van het kabinet, we moedigen een kritische discussie over de mate waarin Nederland het verschil kan maken aan en je mag ook zeker uiteenzetten dat je denkt dat klimaatverandering al te ver gevorderd is om er nog echt iets aan te kunnen doen.

Alleen reacties waarin klimaatverandering – of de invloed van de mens daarop – worden ontkend, zijn op NU.nl niet langer toegestaan.

Verantwoordelijk voor betrouwbare informatie
Ervoor zorgen dat ook NUjij-reacties feitelijk kloppen, hoort bij onze taak om het nieuws op feitelijke wijze te verslaan. NU.nl heeft een verantwoordelijkheid om bezoekers van betrouwbare informatie te voorzien.

Daarom is het vanaf de start van NUjij niet toegestaan onwaarheden te verspreiden. Hiervoor hebben wij gekozen, omdat de reacties op NU.nl miljoenen keren per maand gelezen worden en dus een belangrijk onderdeel van ons informatieaanbod zijn.

Het ontkennen van klimaatverandering valt ook onder het verspreiden van onwaarheden. Er is onomstotelijk wetenschappelijk bewijs dat het klimaat opwarmt en dat de mens daar invloed op heeft. Recentelijk zijn diverse onderzoeken verschenen waarin is vastgesteld dat het een feit is dat het klimaat verandert.

Bron: https://www.nu.nl/blog/57(...)er-mag-op-nujij.html

Boete voor cartoon AEL, geen vrijheid van meningsuiting voor hen
De Arabisch Europese Liga Nederland is in hoger beroep veroordeeld voor het plaatsen van een anti-Joodse tekening op internet. De AEL moet van het hof in Arnhem een boete betalen van 2500 euro, waarvan 1500 euro voorwaardelijk. De AEL publiceerde in 2009 een cartoon over de Holocaust, als reactie op de Deense spotprenten van Mohammed. De rechtbank in Utrecht noemde de tekening kwetsend en wansmakelijk, maar vond dat de vrijheid van meningsuiting zwaarder moest wegen en legde geen straf op. Het gerechtshof vindt een veroordeling wel op zijn plaats, omdat Joden door de tekening onnodig worden gegriefd.

Bron: https://nos.nl/artikel/17(...)ust-cartoon-ael.html
pi_188626539
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:31 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wederom geen inhoud. Ik laat je wel met rust Pegida gekkie.
Geef eens antwoord op de vragen dan.

En schelden. Toe maar. _O_
pi_188626544
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op de vragen dan.
Welke vragen?
pi_188626549
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:33 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Welke vragen?
Dat zijn zinnen waar een vraagteken achter staat.
pi_188626569
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:34 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat zijn zinnen waar een vraagteken achter staat.
De reden waarom ik ze niet zie is omdat jouw zinnen inhoudsloos zijn. Op iets wat geen inhoud heeft kan ik niet reageren slimmie.
  zondag 25 augustus 2019 @ 23:36:26 #253
455560 Logic91
Always stay rational
pi_188626571
quote:

[..]

BS. Hij heeft wat mij betreft zijn ware aard laten zien. Dit heeft niets met kritiek op de islam te maken man. Mensen als Sam Harris, wijlen Christopher Hitchens, Richard Dawkins zijn degenen die gefundeerde kritiek uiten en hebben geuit op alle geloofssystemen.

Ik ben zelf ook een anti-theïst. Ik heb een pesthekel aan georganiseerde religie en met name de islam en ik heb hier hele goede redenen voor wegens mijn persoonlijke situatie. Maar je gaat me niet overtuigen dat dit te maken heeft met het uiten van een mening.

Dit is een allochtonenhater.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_188626618
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:36 schreef Logic91 het volgende:

[..]

BS. Hij heeft wat mij betreft zijn ware aard laten zien. Dit heeft niets met kritiek op de islam te maken man. Mensen als Sam Harris, wijlen Christopher Hitchens, Richard Dawkins zijn degenen die gefundeerde kritiek uiten en hebben geuit op alle geloofssystemen.

Ik ben zelf ook een anti-theïst. Ik heb een pesthekel aan georganiseerde religie en met name de islam en ik heb hier hele goede redenen voor wegens mijn persoonlijke situatie. Maar je gaat me niet overtuigen dat dit te maken heeft met het uiten van een mening.

Dit is een allochtonenhater.
Wow chill dude :{

Ik heb de heer Wagensveld nogal harde uitspraken horen doen over de islam en de profeet.

Maar een allochtonenhater? Nee, dan zou ik toch wel wat bronnen willen zien waar hij uitspraken doet waaruit zijn ongefilterde vreemdelingenhaat zou blijken. Die heb ik namelijk nog niet gezien.
pi_188626652
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:36 schreef Werkperd het volgende:

[..]

De reden waarom ik ze niet zie is omdat jouw zinnen inhoudsloos zijn. Op iets wat geen inhoud heeft kan ik niet reageren slimmie.
Jezus.

Kijk, gestelde vragen die jij niet ''ziet'';

• Het zijn altijd jongeren die zich laten triggeren als het gaat om provocatie met de islam ja?

• Onzin? Geef een concrete voorbeelden van de onzin die ik hier gezegd zou hebben.

• Welke argumenten op welke beweringen wil je? Dat Mo een agressief rolmodel is/was? Dat in de koran agressieve drek te vinden is, zoals in de bijbel?

• En heb je uberhaubt wel iets over Mohammed gelezen, als je mijn opmerking over zijn agressiviteit als onzin ziet? Heb jij enig idee wat hij allemaal op z'n kerfstok heeft? Moorden, opdrachten tot moorden, slaven drijven, vrouwen verkrachten, mensen onder dwang en dreiging laten bekeren tot de islam? Jou niets van bekend?

• En nog steeds negeer je mijn voorbeelden van geweld uit naam van de islam. Daar heb je echt geen passende reactie op he?
pi_188626661
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:39 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Wow chill dude :{

Ik heb de heer Wagensveld nogal harde uitspraken horen doen over de islam en de profeet.

Maar een allochtonenhater? Nee, dan zou ik toch wel wat bronnen willen zien waar hij uitspraken doet waaruit zijn ongefilterde vreemdelingenhaat zou blijken. Die heb ik namelijk nog niet gezien.
Zijn haat voor niet-autochtonen blijkt vandaag dus, hij had een zonnesteek en het floepte eruit, oeps, exposed!!!

Hij gaat ook zogenaamd niet in gesprek met moslims zei hij, dit is onzin want ik zag hem met een moslim in gesprek gaan bij de Nieuwe Maan (of hoe dat kutprogramma ook heet), en bij Cafe Weltschmerz ook. Ook nog eens een leugenaar dus. Een slechte leugenaar.
  zondag 25 augustus 2019 @ 23:44:41 #257
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188626708
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:42 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Zijn haat voor niet-autochtonen blijkt vandaag dus, hij had een zonnesteek en het floepte eruit, oeps, exposed!!!

Hij gaat ook zogenaamd niet in gesprek met moslims zei hij, dit is onzin want ik zag hem met een moslim in gesprek gaan bij de Nieuwe Maan (of hoe dat kutprogramma ook heet), en bij Cafe Weltschmerz ook. Ook nog eens een leugenaar dus. Een slechte leugenaar.
Hij hoeft niet met ze in gesprek te gaan. Hij kan ervoor kiezen om het alsnog te doen als hij daar zin in heeft.

Alles mag. Zomaar. Het lijkt verdomme Nederland wel.
pi_188626721
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een gesprek over dat onderwerp tussen hem en Edwin gaat niets opleveren en zal geen prettig gesprek gaan worden.
Omdat Wagensveld daar niet toe in staat blijkt kennelijk. Het had een vrij mooi gesprek kunnen opleveren, maar hij vergooit die kans direct.

quote:
Bovendien is Edwin daar om te demonstreren. Het doel van zo'n demonstratie is niet om ter plekke je grootste tegenstanders te overtuigen , want dat heeft toch geen zin. Zijn doel is om zijn stem te laten horen en zo een discussie te beginnen onder al die mensen die niet in 1 van beide kampen zitten. Hij en die jonge knul hadden alleen wel wat fatsoenlijker op elkaar kunnen reageren.
De grootste kleuter is toch wel Wagensveld die een initiatief om in gesprek te gaan met een 16-jarige jongen op een kinderachtige manier uit de weg gaat. Hij is er inderdaad niet om een gesprek aan te gaan maar om mensen te beledigen en de kleuter uit te hangen. Wellicht omdat die zelf ook wel aanvoelt dat zijn kortzichtige en onzinnige slogans geen stand houden, dat h
pi_188626724
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:44 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hij hoeft niet met ze in gesprek te gaan.
Dat zeg ik ook niet.

Ik zeg alleen dat hij een bewezen racist en een leugenaar is.
pi_188626734
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:44 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hij hoeft niet met ze in gesprek te gaan.
Hij is er alleen om te schreeuwen en mensen te beledigen. Het uitschot van de samenleving, figuren als Wagensveld.
pi_188626745
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Jezus.

Kijk, gestelde vragen die jij niet ''ziet'';

• Het zijn altijd jongeren die zich laten triggeren als het gaat om provocatie met de islam ja?

• Onzin? Geef een concrete voorbeelden van de onzin die ik hier gezegd zou hebben.

• Welke argumenten op welke beweringen wil je? Dat Mo een agressief rolmodel is/was? Dat in de koran agressieve drek te vinden is, zoals in de bijbel?

• En heb je uberhaubt wel iets over Mohammed gelezen, als je mijn opmerking over zijn agressiviteit als onzin ziet? Heb jij enig idee wat hij allemaal op z'n kerfstok heeft? Moorden, opdrachten tot moorden, slaven drijven, vrouwen verkrachten, mensen onder dwang en dreiging laten bekeren tot de islam? Jou niets van bekend?

• En nog steeds negeer je mijn voorbeelden van geweld uit naam van de islam. Daar heb je echt geen passende reactie op he?
Zucht.

Ik blijf concreet. Je kunt een religie niet verantwoordelijk houden vanwege personen die zich misdragen. Dus heeft de man geen enkel punt kunnen maken. We praten nu over Pegida vs demonstranten. Wat jij telkens probeert te doen is een hele brede onderwerp starten waar ik dus geen enkele behoefte aan heb. Als je dolgraag je haat wil presenteren, dan zou ik zeggen maak een nieuwe topic aan.
pi_188626811
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:47 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Zucht.

Ik blijf concreet. Je kunt een religie niet verantwoordelijk houden vanwege personen die zich misdragen.Dus heeft de man geen enkel punt kunnen maken. We praten nu over Pegida vs demonstranten. Wat jij telkens probeert te doen is een hele brede onderwerp starten waar ik dus geen enkele behoefte aan heb. Als je dolgraag je haat wil presenteren, dan zou ik zeggen maak een nieuwe topic aan.
Opnieuw geen directe antwoorden op mn vragen, ouwe scheldende vragenontwijker van me.

En over welke ''haat'' heb je nu weer? :D
pi_188626881
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Opnieuw geen directe antwoorden op mn vragen, ouwe scheldende vragenontwijker van me.

En over welke ''haat'' heb je nu weer? :D
Ik denk dat ik duidelijk ben geweest. Wil je over andere onderwerpen praten, dan maak je een nieuwe topic aan.
pi_188626956
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ik denk dat ik duidelijk ben geweest. Wil je over andere onderwerpen praten, dan maak je een nieuwe topic aan.
Nee dat ben je niet.

Volgens jou slaat Wagensveld de plank mis met het aantonen dat de islam in z'n huidige vorm incompatibele is met onze samenleving.

Ik zeg dat ie een punt heeft.

En de islam, deze ideologie, is helaas inherent aan geweld en het schenden van mensenrechten. Om tot die conclusie te komen dien je enkele boeken te lezen die een beeld geven van de islam, de koran en de profeet, en kun je kijken naar het effect wat deze ideologie heeft op samenlevingen wereldwijd.
  maandag 26 augustus 2019 @ 00:03:17 #265
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188626973
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:46 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.

Ik zeg alleen dat hij een bewezen racist en een leugenaar is.
Als hij zegt "ik hoef niet met jou of met moslims te praten", dan is hij geen leugenaar als hij het alsnog doet of dat in het verleden gedaan heeft.

Als hij had gezegd "ik praat niet met moslims" dan is het een leugen. Maar het "hoeven" sluit niets uit.

Ik heb Wagensveld nog nooit over rassen gehoord. Wel over de islam (géén ras) en Europa (een continent).
pi_188627091
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2019 00:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee dat ben je niet.

Volgens jou slaat Wagensveld de plank mis met het aantonen dat de islam in z'n huidige vorm incompatibele is met onze samenleving.

Ik zeg dat ie een punt heeft.
Ja en ik zeg dat hij met provoceren en vervolgens aangevallen worden door buitensporige jongeren geen enkele punt heeft gemaakt. Je kunt immers de Islam niet verantwoordelijk houden voor mensen die zich misdragen want anders kun je ook Geert Wilders verantwoordelijk houden voor mensen die huizen binnenvallen en erop los meppen.

Jeetje, gaan we nu de papegaaien uithangen?
pi_188627218
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

In het gesprek was dat toch echt meneer Wagensveld.

quote:
Dat is net zoiets onzinnigs als roepen dat videogames zorgen voor geweld. Ik hoor meneer Wagensveld - en jou ook niet - niet allerlei nuanceringen in oog nemen. Zo zijn in de meeste conflictregio's wel een geschiedenis te vinden waarbij sprake is geweest van imperialisme en de strijd om ofwel meer macht ofwel meer geld. Daar vloeit ook weer meer geweld uit voort. Dat 1 op 1 koppelen aan de islam slaat nergens op, dan zeg je precies dat wat de fundamentalisten en extremisten ook zeggen. De islam wordt gebruikt als vehikel.

Als jouw redenering zou kloppen zou dat immers betekenen dat niet 0,01% van de moslims gewelddadig danwel extremistisch is, maar toch al snel meer dan 50%. Dat is echter niet het geval.

quote:
Een lijn die jij heel makkelijk trekt ja, maar niet overeenkomt met de praktijk.

quote:
De islam is nog steeds een religie, geen ideologie.

quote:
De islam ook niet, of zie je Westerse moslims pedofilie rechtvaardigen?

quote:
NOG EEN KEER;

Welnee. Je lijkt wel zo'n haatprediker. Jullie preken alleen van een andere kant van de medaille, maar de boodschap is hetzelfde.

quote:
Daar komt bij dat mensen met islamitische roots vaak een andere kijk hebben op begrippen zoals eer, respect, en daar aan gerelateerd natuurlijk de rechtvaardiging van geweld.
Uhu.

quote:
Maar hier geld; als jij jezelf laat verleiden tot het overgaan op een fysieke reactie n.a.v. van woorden (of een tekening) of in ieder geval iets wat hier als volstrekt normaal beschouwd word, zoals een BBQ, dan word je hier gezien als een domme aso, en niet iemand die respect verdient omdat ie ''opgekomen is voor zijn of haar waarden'', zoals dat wel het geval is bij mensen met islamitische roots. En dat is wat moslims keer op keer laten zien. Een andere keer met een cartoon contest van Wilders, of met een tekening van Hebdo/westergaard, of met een boek van Rushdie, of een film van v. Gogh, of deze keer vanwege acties van Wagensveld.
Nee, je grijpt gewoon weer makkelijke voorbeelden om stereotyperingen te scoren.

quote:
:O

quote:
Wagensveld op dezelfde lijn als Westergaard, Rushdie en van Gogh zetten. :D :')
pi_188627313
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 00:12 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja en ik zeg dat hij met provoceren en vervolgens aangevallen worden door buitensporige jongeren geen enkele punt heeft gemaakt. Je kunt immers de Islam niet verantwoordelijk houden voor mensen die zich misdragen want anders kun je ook Geert Wilders verantwoordelijk houden voor mensen die huizen binnenvallen en erop los meppen.

Jeetje, gaan we nu de papegaaien uithangen?
Ik heb inderdaad al een paar keer aangegeven dat mensen met islamitische roots een andere kijk en beleving hebben bij begrippen zoals eer, respect en de rechtvaardiging van geweld, iets wat keer op keer door moslims zelf word aangetoond.

Maar dit is volgens jou onzin?
pi_188627400
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 00:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Noem boos worden om zoiets als een cartoon of andere domme dingen maar niet kinderachtig dan.
quote:
Dat is net zoiets onzinnigs als roepen dat videogames zorgen voor geweld. Ik hoor meneer Wagensveld - en jou ook niet - niet allerlei nuanceringen in oog nemen. Zo zijn in de meeste conflictregio's wel een geschiedenis te vinden waarbij sprake is geweest van imperialisme en de strijd om ofwel meer macht ofwel meer geld. Daar vloeit ook weer meer geweld uit voort. Dat 1 op 1 koppelen aan de islam slaat nergens op, dan zeg je precies dat wat de fundamentalisten en extremisten ook zeggen. De islam wordt gebruikt als vehikel.
Lees boeken die hier over gaan.
quote:
Als jouw redenering zou kloppen zou dat immers betekenen dat niet 0,01% van de moslims gewelddadig danwel extremistisch is, maar toch al snel meer dan 50%. Dat is echter niet het geval.
Ga eens googlen over % die geweldadige reacties nav een cartoon niet afkeuren
quote:
Een lijn die jij heel makkelijk trekt ja, maar niet overeenkomt met de praktijk.

De islam is nog steeds een religie, geen ideologie.
Nee het is een ideologie, het religieuze aspect daarvan is een component van het geheel
quote:
De islam ook niet, of zie je Westerse moslims pedofilie rechtvaardigen?
Helaas zijn er hier ook kindhuwelijken die in de islam plaatsvinden
quote:
Welnee. Je lijkt wel zo'n haatprediker. Jullie preken alleen van een andere kant van de medaille, maar de boodschap is hetzelfde.
Nee hoor, en ik nuanceer zelfs nog, door specifiek de conservatieve stromingen als het probleem te benoemen.
quote:
Uhu.
Feit, en ik spreek ook nog eens uit ervaring. :D
quote:
Nee, je grijpt gewoon weer makkelijke voorbeelden om stereotyperingen te scoren.
Trietse voorbeelden uit de realiteit weg zetten als stereo typering.... :O
quote:
:O
[..]

Wagensveld op dezelfde lijn als Westergaard, Rushdie en van Gogh zetten. :D :')
Grappige poging om de discussie om zeep te helpen, maar het punt blijft staan; kritiek op de islam kan je duur komen te staan.
pi_188627441
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2019 00:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad al een paar keer aangegeven dat mensen met islamitische roots een andere kijk en beleving hebben bij begrippen zoals eer, respect en de rechtvaardiging van geweld, iets wat keer op keer door moslims zelf word aangetoond.

Maar dit is volgens jou onzin?
Je lokt uit naar andere onderwerpen. Daar ga ik niet op in.
pi_188627680
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2019 00:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Noem boos worden om zoiets als een cartoon of andere domme dingen maar niet kinderachtig dan.
Daar ging de discussie niet om. Die ging om de reactie van Wagensveld. Overigens is dat ook kinderachtig, maar meneer Wagensveld pretendeert hier 'de betere partij' te zijn. Dat valt dus wel mee.

quote:
Lees boeken die hier over gaan.
Wat een zwaktebod.

quote:
Ga eens googlen over % die geweldadige reacties nav een cartoon niet afkeuren
Westerse moslims of wereldwijd?

quote:
Nee het is een ideologie, het religieuze aspect daarvan is een component van het geheel
Nope. Sla anders eens een paar woordenboeken open.

quote:
Helaas zijn er hier ook kindhuwelijken die in de islam plaatsvinden
Het aantal kindhuwelijken in het Westen en noorden van Afrika zijn nihil.

quote:
Nee hoor, en ik nuanceer zelfs nog, door specifiek de conservatieve stromingen als het probleem te benoemen.
Nee, je spreekt hier consequent over 'moslims'.

quote:
Feit, en ik spreek ook nog eens uit ervaring. :D
Het soort figuren waar jij op doelt kom ik zelden tegen, maar je hebt er belang bij om de extremen vooral aan te halen.

quote:
Grappige poging om de discussie om zeep te helpen, maar het punt blijft staan; kritiek op de islam kan je duur komen te staan.
Dat kan, ja. Abortus verdedigen ook.
pi_188627810
quote:

[..]

Allochtonenhater. Heb je gehoord wat die klootzak allemaal zei? "Ik ben enkel de autochtone Nederlanders wat verplicht maar jou niet".

Deze man zijn ideaalbeeld is volgens mij een samenleving creëren zoals die van de deep South tijdens het Jim Crow tijdperk. Met zijn geen ware Schotman drogreden ("echte Nederlanders"). :')

Doet me denken aan de definitie van Beatrice de Graaff
https://evajinek.kro-ncrv(...)ubliek-dat-hij-heeft
Zie het filmpje op 2,20 minuten waar Beatrice de Graaff een definitie van extreemrechts omschrijft.
Ze zei ongeveer dit:
extreemrechts streeft naar een etnische of culturele homogene staat en is daarvoor bereid minderheden rechten te ontnemen, desnoods met geweld
pi_188628004
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 01:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar ging de discussie niet om. Die ging om de reactie van Wagensveld. Overigens is dat ook kinderachtig, maar meneer Wagensveld pretendeert hier 'de betere partij' te zijn. Dat valt dus wel mee.
[..]

Wat een zwaktebod.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Het soort figuren waar jij op doelt kom ik zelden tegen, maar je hebt er belang bij om de extremen vooral aan te halen.
[..]

maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_188628388
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 00:12 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Als er direct na zijn "minder, minder" toespraak mensen de huizen van Marokkanen zouden zijn binnengevallen om ze "uit ons land te verwijderen" had je hem absoluut verantwoordelijk kunnen stellen hoor.
pi_188628405
quote:

[..]

Volgens mij bedoelde die jongen dat hij ondanks dat hij heel boos was, hij in gesprek wilde met Wagensveld.
Nee, dat bedoelde hij niet en dat weet je dondersgoed.
Echt, dat gehuichel van jullie is misselijkmakend.
  maandag 26 augustus 2019 @ 06:27:06 #276
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188628451
In den goede oude tijd had zo'n vlegel gewoon een oplawaai gekregen. Dat scholiertje is net droog achter zijn oren en zal dan wel even een icoon als Wagensveld de les komen lezen :')
En dan ook nog op zo'n typische allochtonen manier, er kwam nog net geen wijzend vingertje aan te pas.
pi_188628458
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 06:27 schreef Woelwater het volgende:
In den goede oude tijd had zo'n vlegel gewoon een oplawaai gekregen. Dat scholiertje is net droog achter zijn oren en zal dan wel even een icoon als Wagensveld de les komen lezen :')
En dan ook nog op zo'n typische allochtonen manier, er kwam nog net geen wijzend vingertje aan te pas.
Dit inderdaad.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188628476
quote:

[..]

Draai het eens om.

Wanneer zijn Pegida-leden bekogeld met stoeptegels?
Welk geweld kregen Pegida-leden te verduren van moslims?
Graag beelden.
Verhitte discussies OK. Een tik of een duw hier en daar. Zal best. Maar ik ben wel benieuwd naar die stoeptegels....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 26 augustus 2019 @ 09:06:12 #279
182233 thedeedster
pi_188629329
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 06:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wanneer zijn Pegida-leden bekogeld met stoeptegels?
Welk geweld kregen Pegida-leden te verduren van moslims?
Graag beelden.
Verhitte discussies OK. Een tik of een duw hier en daar. Zal best. Maar ik ben wel benieuwd naar die stoeptegels....
Gewoon even de moeite nemen. Google is you friend.
Mijn SERP met zoekterm “geweld tegen pegida”:
https://www.volkskrant.nl(...)en-hun-zin~b63791b2/

https://www.ad.nl/binnenl(...)-vervolgen~a3bda014/

https://www.omroepbrabant(...)geweld-nodig-geweest

https://www.netinnederlan(...)n-tegen-Pegida-.html

Etc...

Edit: of is geweld alleen maar erg als er sprake is van stoeptegels?

[ Bericht 2% gewijzigd door thedeedster op 26-08-2019 09:20:42 ]
  maandag 26 augustus 2019 @ 10:38:45 #280
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188630226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Leg het eens uit
Misschien een vreemd idee hoor, maar die moslims zouden ook gewoon hun schouders op kunnen halen. Dan zou de lol er voor Wagensveld en de anderen er snel af zijn. Juist door elke keer als een stel wilde apen te keer te gaan spelen ze hem in de kaart. Als ze nou eens de demonstraties zouden negeren zou men bewijzen dat ze beschaafd zijn en de "betere" persoon zijn. Blijkbaar zijn ze dus inderdaad niet zo beschaafd.

En je eerdere opmerking over klappen krijgen en dan een huilbaby zijn, wil je hiermee impliceren dat je dit geweld goedkeurt? En Wagensveld het eigenlijk wel verdiend? Als dat zo is ben jij echt ziek in je hoofd.
pi_188632056
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 00:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je lokt uit naar andere onderwerpen. Daar ga ik niet op in.
Nou, voor je het weet heb je het wéér over die verdomde islam. :')
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 01:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die reactie van Wagensveld word in een ander topic besproken. :')
quote:
Wat een zwaktebod.
Wat? Aangeven dat er meer dan genoeg boeken en docu's te vinden zijn die een dergelik zorgelijk beeld van de islam geven? Dat is een zwaktebod? :')
quote:
Beide. :')
quote:
Een ideologie is een geheel van ideeën over de mens, menselijke relaties en de inrichting van de maatschappij, dat leeft binnen een maatschappelijke groep, met name een politieke partij, een denkstroming of een sociale klasse. Het kan zowel een beschrijvende term zijn als een normatieve. In de normatieve (negatieve) zin is ideologie een verstoring van het sociaal bewustzijn van een groep, waardoor deze zijn eigen belang niet inziet. Eventueel wordt dit verklaard doordat een economisch of politiek dominante groep eveneens ideologisch dominant is en zo zijn heerschappij legitimeert. :')
quote:
Wereldwijd leven meer dan 700 miljoen vrouwen die trouwden voor hun achttiende; in Afrika trouwde een derde van hen zelfs voor hun vijftiende. Meisjes op het platteland lopen twee keer zoveel kans om jong te trouwen, net als meisjes uit armere gezinnen. Het zijn cijfers die steeds weer de rillingen over je rug jagen, dus actie is nodig.

Want weliswaar is internationaal afgesproken dat kindhuwelijken voor 2030 de wereld uit zijn, maar als de huidige trend doorzet, groeit het aantal vrouwen dat als kind trouwde tot ongeveer 950 miljoen in 2030 en tot zelfs 1,2 miljard in 2050.

quote:
Nee, ik heb over moslims als ik mensen bedoel die een ideologie aanhangen waarin de koran en Mohammed de leidraad vormen. Ik heb het over conservatieve stromingen binnen in de islam die ik als het probleem benoem. :')
quote:
Wat fijn voor jou, wat een prachtige bubbel die wereld van jou. :')
quote:
:') :')

Dit is echt wel een dieptepuntje. Ben beter van jou gewend. :')
pi_188633913
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2019 12:48 schreef SpaceOddity het volgende:
Die reactie van Wagensveld word in een ander topic besproken. :')
Beetje te makkelijk. Daar ging het voor ik op je reageerde ook al over. Daarna postte ik dit:
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 00:23 schreef Xa1pt het volgende:
Waarna je direct weer deflecteert door naar moslims te wijzen. Zelfs een "tja, Wagensveld toont zich hier toch wel wat zwak" is teveel, het moet meteen weer over moslims gaan. Zegt wel wat over de haalbaarheid van een normaal gesprek en hoe je niet bereid bent om van je stokpaardje af te stappen.

quote:
Wat? Aangeven dat er meer dan genoeg boeken en docu's te vinden zijn die een dergelik zorgelijk beeld van de islam geven? Dat is een zwaktebod? :')
Er zijn genoeg nuanceringen te maken om niet verbanden te leggen die heel erg kort door de bocht zijn, 1 daarvan noemde ik. Waar je niet inhoudelijk op ingaat, je reageert alleen met "lees eens boeken". Ik krijg niet de indruk dat je uit bent op een gesprek, maar alleen je grijsgedraaide langspeelplaat af wil spelen. Een beetje wat Wagensveld ook doet.

quote:
Beide. :')
Van Westerse moslims betwijfel ik dat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism

Van mensen die in conflictgebieden wonen kan ik me dat wel beter voorstellen. Dat is vooral geografisch bepaald.

quote:
Een ideologie is een geheel van ideeën over de mens, menselijke relaties en de inrichting van de maatschappij, dat leeft binnen een maatschappelijke groep, met name een politieke partij, een denkstroming of een sociale klasse. Het kan zowel een beschrijvende term zijn als een normatieve. In de normatieve (negatieve) zin is ideologie een verstoring van het sociaal bewustzijn van een groep, waardoor deze zijn eigen belang niet inziet. Eventueel wordt dit verklaard doordat een economisch of politiek dominante groep eveneens ideologisch dominant is en zo zijn heerschappij legitimeert. :')
Bedankt voor de definitie, daar was ik nog niet van op de hoogte. Zoek nu eens 'islam' op in een aantal woordenboeken.

quote:
Wereldwijd leven meer dan 700 miljoen vrouwen die trouwden voor hun achttiende; in Afrika trouwde een derde van hen zelfs voor hun vijftiende. Meisjes op het platteland lopen twee keer zoveel kans om jong te trouwen, net als meisjes uit armere gezinnen. Het zijn cijfers die steeds weer de rillingen over je rug jagen, dus actie is nodig.
Absurde cijfers, ja. Maar in Afrika en Azië komen die kindhuwelijken ook voor onder christenen.

quote:
Wat fijn voor jou, wat een prachtige bubbel die wereld van jou. :')
Tja, dat kun je een bubbel noemen en dat zal het vast ook wel zijn, maar dit is wel een beetje een gevalletje de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Het is in ieder geval wel altijd wat opvallend, dat de figuren die zo'n aversie hebben m.b.t. de islam dat niet baseren op wat ze in de praktijk meemaken maar het wordt gevoed door een typische circlejerk op het internet.
pi_188634581
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:24 schreef Xa1pt het volgende:

Waarna je direct weer deflecteert door naar moslims te wijzen. Zelfs een "tja, Wagensveld toont zich hier toch wel wat zwak" is teveel, het moet meteen weer over moslims gaan. Zegt wel wat over de haalbaarheid van een normaal gesprek en hoe je niet bereid bent om van je stokpaardje af te stappen.
[..]

Er zijn genoeg nuanceringen te maken om niet verbanden te leggen die heel erg kort door de bocht zijn, 1 daarvan noemde ik. Waar je niet inhoudelijk op ingaat, je reageert alleen met "lees eens boeken". Ik krijg niet de indruk dat je uit bent op een gesprek, maar alleen je grijsgedraaide langspeelplaat af wil spelen. Een beetje wat Wagensveld ook doet.
Dat zal ik zeker ook blijven doen, die plaat blijven afspelen. Net zolang de islam hun mensenrechten schendende en agressieve plaat blijven afspelen. En ja ik heb al vaak genoeg gezegd dat er een verschil in beleving zit als het gaat om begrippen als eer en de rechtvaardiging van geweld. Dat is al de kern, de modus operandi, dat heeft voor dit voorbeeld niets te maken met imperialisme en strijd waar weer meer geweld uit voortkomt.
quote:
Van Westerse moslims betwijfel ik dat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism

Van mensen die in conflictgebieden wonen kan ik me dat wel beter voorstellen. Dat is vooral geografisch bepaald.
Dat wil ik graag geloven maar dan lees ik weer zoiets als dit;

“90 procent van de moslimjongeren in Molenbeek en Schaarbeek noemt ISIS-terroristen helden”

Word toch die plaat weer opnieuw opgezet. -O-
quote:
Bedankt voor de definitie, daar was ik nog niet van op de hoogte. Zoek nu eens 'islam' op in een aantal woordenboeken.
Ja, dan vind je het religieuze component, dat ook islam heet. Maar de islam is meer dan alleen ''volgelingen van de leer van Mohammed''. Alles wat daar omheen staat, maakt het geheel een ideologie.

De islam is een alternatieve ideologie voor de liberaal-democratie. Dat is gewoon zo”, zegt de Turkse Nederlander Okay Pala vanuit Turkije. Pala is voorman van de Nederlandse afdeling van Hizb ut-Tahrir, een radicaal-islamitische organisatie die in sommige landen verboden is en in Nederland scherp door de veiligheidsdienst AIVD in de gaten wordt gehouden. „De islam is gekomen, zodat de mens zijn leven volgens de islam zou gaan organiseren, met een eigen sociaal en economisch systeem”, zegt Pala vol overtuiging. „In die zin is de islam een volledige ideologie, gericht op aardse macht – hoewel wij die term aardse macht zelf niet gebruiken.”
quote:
Absurde cijfers, ja. Maar in Afrika en Azië komen die kindhuwelijken ook voor onder christenen.
Niet zo nihil dus, zoals jij stelde. Maar het is een cultuur dingetje ja. Al doet het verhaal van mohammed en aisha hier natuurlijk een bepaalde duit in het zakje van de islamitische cultuur.
quote:
Tja, dat kun je een bubbel noemen en dat zal het vast ook wel zijn, maar dit is wel een beetje een gevalletje de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Het is in ieder geval wel altijd wat opvallend, dat de figuren die zo'n aversie hebben m.b.t. de islam dat niet baseren op wat ze in de praktijk meemaken maar het wordt gevoed door een typische circlejerk op het internet.
De figuren die jij bedoelt, bedoel je daarmee figuren zoals Wilders, v Gogh, Fortuyn, Zineb El Rhazoui , Hans Teeuwen en nog een zooi bekende mensen die zich negatief (hebben) uit(ge)laten over de islam? Denk het niet, want die hebben allemaal al kennis kunnen maken met de agressie uit naam van de islam. Ik trouwens ook, zoals je nu wel zult weten. Een nogal onzinnige bewering die je daar maakt.
pi_188635204
quote:
4s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat zal ik zeker ook blijven doen, die plaat blijven afspelen. Net zolang de islam hun mensenrechten schendende en agressieve plaat blijven afspelen. En ja ik heb al vaak genoeg gezegd dat er een verschil in beleving zit als het gaat om begrippen als eer en de rechtvaardiging van geweld. Dat is al de kern, de modus operandi, dat heeft voor dit voorbeeld niets te maken met imperialisme en strijd waar weer meer geweld uit voortkomt.
Tja, alleen verlies je dus belangrijke nuances uit het oog en wordt het een strijd tegen windmolens. Het wordt dan niet zozeer een gesprek maar simpelweg afvuren van schreeuwende boodschappen.

quote:
Dat wil ik graag geloven maar dan lees ik weer zoiets als dit;

“90 procent van de moslimjongeren in Molenbeek en Schaarbeek noemt ISIS-terroristen helden”

Word toch die plaat weer opnieuw opgezet. -O-
Dat is nu precies wat ik bedoel. Je grijpt extreme elementen aan om dat uit te vergroten naar het totaalplaatje. Dat is niet echt eerlijk. Ik bedoel dit is een greep uit een broeinest van radicaliserende figuren en extremisme. Natuurlijk krijg je dan zulke cijfers. Maar dat is in geen enkel opzicht representatief voor moslims die in Europa wonen.

quote:
Ja, dan vind je het religieuze component, dat ook islam heet. Maar de islam is meer dan alleen ''volgelingen van de leer van Mohammed''. Alles wat daar omheen staat, maakt het geheel een ideologie.
Dat ligt er dus aan waar je kijkt. Voor de groep die je net noemde, zeker. Maar voor het leeuwendeel van de moslims is de islam een religie.

quote:
De islam is een alternatieve ideologie voor de liberaal-democratie. Dat is gewoon zo”, zegt de Turkse Nederlander Okay Pala vanuit Turkije. Pala is voorman van de Nederlandse afdeling van Hizb ut-Tahrir, een radicaal-islamitische organisatie die in sommige landen verboden is en in Nederland scherp door de veiligheidsdienst AIVD in de gaten wordt gehouden. „De islam is gekomen, zodat de mens zijn leven volgens de islam zou gaan organiseren, met een eigen sociaal en economisch systeem”, zegt Pala vol overtuiging. „In die zin is de islam een volledige ideologie, gericht op aardse macht – hoewel wij die term aardse macht zelf niet gebruiken.”
Reformatorisch Dagblad... Die zijn dan weer niet zo betrouwbaar als het hier om gaat omdat ze er belang bij hebben om de islam weg te zetten als een inferieure religie.

quote:
Niet zo nihil dus, zoals jij stelde. Maar het is een cultuur dingetje ja. Al doet het verhaal van mohammed en aisha hier natuurlijk een bepaalde duit in het zakje van de islamitische cultuur.
Nou nee, in die tijd was dat een vrij veelvoorkomend gebruik. Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat Mohammed dat deed en moslims daar een voorbeeld aan nemen, maar dan ga je opnieuw voorbij aan belangrijke kanttekeningen die het verband dat je maakt ondermijnen. Zoals je zelf ook al aangeeft is dat vooral cultureel bepaald en aangezien dat sterk samenhangt met de geografie zou je in de gebieden waar dat bon ton is ook onder andere religies kunnen vinden. Ga eens na wat christenen in bepaalde delen van Afrika denken over de doodstraf of lijfstraffen. Dat zijn ook niet echt denkbeelden die we acceptabel vinden. Het is dan ook nogal kort door de bocht om dat direct te koppelen aan de islam.

quote:
De figuren die jij bedoelt, bedoel je daarmee figuren zoals Wilders, v Gogh, Fortuyn, Zineb El Rhazoui , Hans Teeuwen en nog een zooi bekende mensen die zich negatief (hebben) uit(ge)laten over de islam? Denk het niet, want die hebben allemaal al kennis kunnen maken met de agressie uit naam van de islam. Ik trouwens ook, zoals je nu wel zult weten. Een nogal onzinnige bewering die je daar maakt.
Nee, ik doel daarmee op figuren die er een ware kruistocht van hebben gemaakt om op het internet van leer te trekken tegen de islam. Op Youtube zijn er ook zo een aantal te vinden. Ik heb daar niet zo heel veel mee omdat het vooral voortkomt uit een bevooroordeelde blik en alles wat ze aan nieuwe informatie opdoen weer aansluit bij die visie en het zo een regelrechte circlejerk wordt waarbij alles in het teken staat van kankeren op de islam. Mag natuurlijk, maar het is een beetje een eenzijdig en extremistisch verhaal geworden. Feit is dat er duizenden moslims wonen en aan hetzelfde dagelijkse leven deelnemen die in grote lijnen hetzelfde in het leven staan als wij. Beetje zonde om je daarvoor af te sluiten, geen gesprek aan te gaan en te constateren dat er ook nog een hele andere wereld is die niet zo extreem is als de negatieve shit die je op internet vindt. Maar ja, their loss.

Hans Teeuwen vind ik ook niet echt in dat rijtje passen overigens, omdat hij niet als een Wilders zich richt op de islam, maar op religies in het algemeen en een intelligente kerel is.
pi_188635974
Als moslims (& Antifa) Pegida gewoon volledig zouden negeren, dan zou volgens mij de lol voor Pegida er snel af zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188635994
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:41 schreef Tanatos het volgende:
Als moslims (& Antifa) Pegida gewoon volledig zouden negeren, dan zou volgens mij de lol voor Pegida er snel af zijn.
Klopt.
Maarja. Cultuurdingetje - dat kunnen velen niet zonder zichzelf zwak te voelen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:43:16 #287
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188635998
quote:
Dit.

Echter doen ze het niet. Eer en gevoelens zijn veel sterker bij deze doelgroepen.
pi_188636002
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Klopt.
Maarja. Cultuurdingetje - dat kunnen velen niet zonder zichzelf zwak te voelen.
Dat lijkt ,helaas, nogal vaak te kloppen ja.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188636016
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:43 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dit.

Echter doen ze het niet. Eer en gevoelens zijn veel sterker bij deze doelgroepen.
Noem het overigens geen eer. Noem het schone schijn - dat klopt beter.
pi_188636102
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:44 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Noem het overigens geen eer. Noem het schone schijn - dat klopt beter.
Wat is het verschil tussen die twee?
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:17:47 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188636321
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Seksistisch?
Jazeker, dat lijkt me logisch. Discriminatie op grond van geslacht is net zo min okay.
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:43:51 #292
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188636622
Ik vind dat je zelf gvd mag bepalen wie je een hand geeft en wie niet!

:)
pi_188637069
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, alleen verlies je dus belangrijke nuances uit het oog en wordt het een strijd tegen windmolens. Het wordt dan niet zozeer een gesprek maar simpelweg afvuren van schreeuwende boodschappen.
Dat zal dan wel dat het voor jou een strijd tegen windmolens is. De boodschap blijft in de kern onveranderd, en ik vind het nodig dat te blijven zeggen. En wat betreft nuance uit het oog verliezen; ik zeg dus dat de conservatieve stromingen het ware probleem zijn, ipv alle moslims. Hoewel het wel een feit is dat alle moslims dezelfde profeet aanhangen en de koran lezen.
quote:
Dat is nu precies wat ik bedoel. Je grijpt extreme elementen aan om dat uit te vergroten naar het totaalplaatje. Dat is niet echt eerlijk. Ik bedoel dit is een greep uit een broeinest van radicaliserende figuren en extremisme. Natuurlijk krijg je dan zulke cijfers. Maar dat is in geen enkel opzicht representatief voor moslims die in Europa wonen.
Ruud Koopmans;

Je moet vaststellen dat van het miljard moslims bijna de helft een intolerante vorm van de islam aanhangt
, waarbinnen haat jegens afvalligen en homoseksuelen en het schenden van vrouwenrechten normaal zijn. Van die 500 miljoen mensen, blijkt uit onderzoek, is tien tot twintig procent bereid om geweld te accepteren - ook tegen burgers - om de islam te verdedigen. Dat zijn minstens 50 miljoen moslims.

Twee zaken zijn van belang. Ten eerste: hoeveel moslims menen dat de islam bedreigd wordt? Nou, dat zijn er nogal wat. In mijn onderzoek onderschreef 53 procent van de moslims in zes West-Europese landen de stelling 'Westerse landen zijn eropuit om de islam te vernietigen'. Veel moslims geloven dus dat hun religie met vernietiging bedreigd wordt en zien het Westen als de doodsvijand van de islam.

Ten tweede: wat voor 'bedreigingen' worden als geldige redenen voor het gebruik van geweld gezien? Ook het antwoord op die vraag is allerminst geruststellend. Er hoeft namelijk geen moslim fysiek ook maar een haar gekrenkt te worden om de toorn van gewelddadige moslims en hun sympathisanten op te wekken.

Karikaturen, onwelgevallige romans, islamkritische films, ontheiliging van de Koran, bekering tot een ander geloof, liefdesrelaties met mensen met een ander geloof, geloofsafvalligheid of simpelweg een westerse levensstijl zijn zogenaamde 'bedreigingen van de islam' die vele mensen met de dood hebben moeten bekopen. Van de Britse moslims vindt 31 procent dat de doodstraf moet staan op geloofsafvalligheid en in een BBC-enquête na de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo zei 11 procent van de moslims dat media die afbeeldingen van de profeet Mohammed publiceren het verdienen te worden aangevallen.

In België vindt een kwart van de moslimjongeren dat geweld tegen homoseksuelen geoorloofd is; drie keer zo veel als onder niet-moslimjongeren. Daar ligt ook het grote verschil met christenen. Ik wil best geloven dat er extreme situaties zijn waarin sommige christenen hun geloof met geweld zouden verdedigen, al is er geen uitspraak of daad van Jezus die dat zou rechtvaardigen.

De studie Salafisme in Nederland uit 2010 in opdracht van de NCTV. 11% van de moslims was het eens met de stelling: "Er zijn situaties waarin het voor mij vanuit mijn religie acceptabel is dat ik geweld gebruik"

Als bonus deze alarmerende studie; Scientists at Rensselaer Polytechnic Institute have found that when just 10 percent of the population holds an unshakable belief, their belief will always be adopted by the majority of the society.
quote:
Dat ligt er dus aan waar je kijkt. Voor de groep die je net noemde, zeker. Maar voor het leeuwendeel van de moslims is de islam een religie.
Nee, voor elke moslim is de islam sowieso een religie, omdat ze allemaal volgers zijn ''van de leer van Mohammed''. Maar het leeuwendeel beleven deze religie dusdanig in hun dagelijkse leven op meerdere fronten, dat men kan spreken van een ideologie, wat dit leeuwendeel aanhangt. Het percentage moslims die de islam alleen religieus, meer mythologisch, aanhangen en alle verwante randzaken negeren maken zekers te weten niet het leeuwendeel.
quote:
Reformatorisch Dagblad... Die zijn dan weer niet zo betrouwbaar als het hier om gaat omdat ze er belang bij hebben om de islam weg te zetten als een inferieure religie.
Okay Pala en Afshin Ellian worden slechts gequote in dit stuk, erg flauw dat je het wegzet om dat de bron jou niet aanstaat.
quote:
Nou nee, in die tijd was dat een vrij veelvoorkomend gebruik. Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat Mohammed dat deed en moslims daar een voorbeeld aan nemen, maar dan ga je opnieuw voorbij aan belangrijke kanttekeningen die het verband dat je maakt ondermijnen. Zoals je zelf ook al aangeeft is dat vooral cultureel bepaald en aangezien dat sterk samenhangt met de geografie zou je in de gebieden waar dat bon ton is ook onder andere religies kunnen vinden. Ga eens na wat christenen in bepaalde delen van Afrika denken over de doodstraf of lijfstraffen. Dat zijn ook niet echt denkbeelden die we acceptabel vinden. Het is dan ook nogal kort door de bocht om dat direct te koppelen aan de islam.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat christenen in bepaalde delen van Afrika denken over de doodstraf of lijfstraffen. Wat ik dan helaas wel weer moet opmerken dat je dat soort conservatieve christenen hier nauwelijks ziet, dit in tegenstelling tot het aantal conservatieve moslims, die dan ook nog eens, ten opzichte van de christenen, flink in de minderheid zijn.
quote:
Nee, ik doel daarmee op figuren die er een ware kruistocht van hebben gemaakt om op het internet van leer te trekken tegen de islam. Op Youtube zijn er ook zo een aantal te vinden. Ik heb daar niet zo heel veel mee omdat het vooral voortkomt uit een bevooroordeelde blik en alles wat ze aan nieuwe informatie opdoen weer aansluit bij die visie en het zo een regelrechte circlejerk wordt waarbij alles in het teken staat van kankeren op de islam. Mag natuurlijk, maar het is een beetje een eenzijdig en extremistisch verhaal geworden. Feit is dat er duizenden moslims wonen en aan hetzelfde dagelijkse leven deelnemen die in grote lijnen hetzelfde in het leven staan als wij. Beetje zonde om je daarvoor af te sluiten, geen gesprek aan te gaan en te constateren dat er ook nog een hele andere wereld is die niet zo extreem is als de negatieve shit die je op internet vindt. Maar ja, their loss.

Hans Teeuwen vind ik ook niet echt in dat rijtje passen overigens, omdat hij niet als een Wilders zich richt op de islam, maar op religies in het algemeen en een intelligente kerel is.
Het is een eenzijdig en extremistisch verhaal, omdat de eenzijdige en (conservatieve) extremistische kant continu naar boven komt drijven.

Hans teeuwen maakt nu geen grapjes meer over de islam, hoewel hij daar in 2007 nog anders over dacht;

Zet God maar op de pot,

stop de profeet maar in je reet

en dans voor het vrije woord.

En als je dan wordt doodgeschoten

heb je van dit lied genoten.

De een die wordt verdreven,

de ander wordt vermoord,

Hip Hip Hoera het vrije woord.

Christenhonden, geitenneukers, iedereen doet mee

Jezus en Mohammed op een openbare plee.

Neen ik mag niet kwetsen, mijn excuses en ik zal

voor straf me laten pijpen door De Meiden van Halal.

Het vrije woord gaat nooit verloren,

al vliegen de kogels om je oren.

Maar als zo'n baard me dood wil schieten

hoop ik dat ie mist,

want ik ben een bon-vivant,

ik ben geen zelfmoordterrorist.

Je bent moeilijker te raken als je bereid bent af te slanken,

in die zin had Van Gogh het allemaal aan zichzelf te danken
.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:56:56 #294
3542 Gia
User under construction
pi_188639008
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

Maar zo iemand dan ook nog aanbidden. Je onderwerpen aan zijn regels!
Of worden die Christenen ook als profeten gezien.
pi_188645167
quote:
Hoeveel moslims gaan "tekeer" tegen Pegida?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_188645185
De Nederlandse Pegida is tegenwoordig alleen nog maar Wagensveld?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:29:35 #297
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188645267
Die jongen die met hem komt praten is het enige verschil geweest tussen winst en verlies. Als hij er niet geweest was had ik dit gerust een overwinning voor de moslimgemeenschap genoemd, en dan konden we door naar het volgende niveau van provocatie.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:51:02 #298
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188645422
Ik blijf het bizar vinden hoe vele mensen met een linkse inborst 180graden gedraaid zijn. Ik kom ook uit een redelijk links gezin, en ik weet nog heel goed hoe men vroeger zo hard mogelijk tegen heilige huisjes aanschopte en dat heeft mede godzijdank :D tot de ontzuiling geleid. Maar tegenwoordig is (zogenaamd) progressief links bij wijze van spreke instaat om een onthoofding goed te praten, want ja, we moeten die zielige moslimpjes niet kwetsen hoor. Te bizar voor woorden 8)7 . En door het continue beschermen van deze groep voelen zij zich gesterkt in hun opvatting dat niemand de islam mag beledigen en dat het volledig legitiem is om dit met geweld en bedreigingen te etaleren. Je ziet het aan de hierboven genoemde Hans Teeuwen al naar wat voor soort maatschappij we toe gaan. Bijna niemand durft nog tegen die achterlijke ideologie in te gaan. En als iemand nog het lef heeft om te zeggen dat de islam een achterlijke ideologie is dan staat links Nederland vooraan om diegene (naast alle bedreigingen en geweld uit de moslimhoek) ook nog eens neer te sabelen. 8)7 8)7 8)7
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:56:35 #299
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188645466
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 08:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoeveel moslims gaan "tekeer" tegen Pegida?
Onder een steen geleefd? Gemist dat er al meerdere demonstraties met extreem geweld (gooien stenen en flessen) bestookt zijn door groepen moslimjongeren? Een tijdje terug nog iets van 15 foto's verspreid om een deel van de daders te vinden. Daarbij is ELKE moslim die "tekeer" gaat 1 teveel. Geweld is nooit goed te praten. Zeker niet omdat iemand zogenaamd respectloos is. De tering hey dat zou wat worden als iedereen maar geweld gaat gebruiken omdat iemand iets zegt wat hem niet bevalt. 8)7
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:15:56 #300
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188645634
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 08:56 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Onder een steen geleefd? Gemist dat er al meerdere demonstraties met extreem geweld (gooien stenen en flessen) bestookt zijn door groepen moslimjongeren? Een tijdje terug nog iets van 15 foto's verspreid om een deel van de daders te vinden. Daarbij is ELKE moslim die "tekeer" gaat 1 teveel. Geweld is nooit goed te praten. Zeker niet omdat iemand zogenaamd respectloos is. De tering hey dat zou wat worden als iedereen maar geweld gaat gebruiken omdat iemand iets zegt wat hem niet bevalt. 8)7
Dat weet hij natuurlijk zelf ook wel, maar het is zo fijn om straks weer te kunnen zeggen "ja dat waren maar 200 rellende moslim jongeren dus niet alle moslims zijn slecht"
Dat er een hele gemeenschap achter staat die er ook geen flikker aan doen om dat tuig in het gareel te brengen boeit verder niet.
pi_188645677
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:15 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat weet hij natuurlijk zelf ook wel, maar het is zo fijn om straks weer te kunnen zeggen "ja dat waren maar 200 rellende moslim jongeren dus niet alle moslims zijn slecht"
Dat er een hele gemeenschap achter staat die er ook geen flikker aan doen om dat tuig in het gareel te brengen boeit verder niet.
Wordt dat onzinargument van de gemeenschap nog steeds gebruikt ja?
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')