abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188592899
Pegida nu wel naar Stadhuisplein in Eindhoven

Pegida gaat zondagmiddag van een tot drie uur demonstreren in Eindhoven. Niet bij de Al Fourqaan-moskee, maar op het Eindhovense Stadhuisplein. ,,We komen voortaan elke zondagmiddag naar Eindhoven", zegt Pegida-voorman Edwin Wagensveld. ,,Net zo lang totdat we wel bij moskee terecht kunnen.”

Vrijdagochtend heeft het Eindhovense gemeentebestuur Pegida laten weten dat de anti-islamorganisatie geen actie mag voeren bij de Al Fourqaan-moskee, zoals de organisatie had aangekondigd. Een eerdere demonstratie van Pegida daar liep volledig uit de hand.

Naar aanleiding daarvan werden alle door Pegida aangekondigde demonstraties op die locatie door burgemeester John Jorritsma verplaatst naar het Stadhuisplein. Tot op heden blies de organisatie in reactie daarop die demonstraties telkens af.

,,Maar deze keer niet", reageert Wagensveld desgevraagd. ,,De burgemeester denkt zeker dat wij daar in blijven tuinen, en dat ie van ons af is als hij de locatie telkens verplaatst. Maar dat is echt niet zo. Hij kan voorlopig elke week een blik agenten open trekken. We blijven gewoon komen, net zo lang totdat we kunnen demonstreren in de Eindhovense wijk waar spraken is van een probleem."

Dat probleem is volgens Wagensveld dat als Pegida in de Eindhovense wijk Woensel komt demonstreren tegen de islam moslimjongeren daar op reageren door ‘met bakstenen en stoeptegels te gooien en met ijzeren staven te zwaaien'.
https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~a927af9a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:13:02 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188592912
Mooi, daar woon ik niet in de buurt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188592916
Wie zal er het eerste inbinden: Pegida of Eindhoven?
Het wordt zo wel een sneue bedoening.
pi_188592961
Sneu clubje.
U MAD?
pi_188593074
Hebben ze niks beters te doen of zo.
Zonder wrijving geen glans
pi_188593170
Burgeroorlog komt steeds dichterbij.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188593391
Edwin Wagensveld _O_

Je hoeft het niet eens te zijn met z'n stijl, maar intussen zit hij niet achter z'n toetsenbord maar staat hij er echt.
pi_188593436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:44 schreef Hoogslaper het volgende:
Edwin Wagensveld _O_

Je hoeft het niet eens te zijn met z'n stijl, maar intussen zit hij niet achter z'n toetsenbord maar staat hij er echt.
En krijgt hij klapper van de moslims en word hij door de politie telkens opgepakt.
Iedere week in Eindhoven gaan demonstreren is nogal sneu, maar lef heeft hij wel.
pi_188593445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:30 schreef Scarface88 het volgende:
Burgeroorlog komt steeds dichterbij.
Logisch aangezien de kans op een burgeroorlog op nul % kans lag.

Maar met hoeveel mensen gaat pegida nu demonstreren, 15 man?
pi_188593451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En krijgt hij klapper van de moslims.
En daarmee maakt 'ie precies het punt. En hopelijk zien steeds meer mensen dat.
pi_188593489
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:48 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

En daarmee maakt 'ie precies het punt. En hopelijk zien steeds meer mensen dat.
welk punt?
rellen uitlokken... klappen krijgen die je wil... dan de huilbaby wezen: zie je wel...zo gemeen zijn zij.....
  Forum Admin vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:52:45 #12
58651 crew  murp
murp
pi_188593502
Waar betaald ie eigenlijk zn huur van?
pi_188593513
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:52 schreef murp het volgende:
Waar betaald ie eigenlijk zn huur van?
Hij is zelfstandig ondernemer in Duitsland. Een winkel met outdoor producten.
pi_188593519
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

welk punt?
rellen uitlokken... klappen krijgen die je wil... dan de huilbaby wezen: zie je wel...zo gemeen zijn zij.....
Ik denk dat jij dat punt inderdaad nooit zal zien.

Linkse mensen denken dat we uiteindelijk allemaal gebroederlijk om het kampvuur zullen zitten en gezellig 'kumbayaa' zullen zingen.

Aangezien ik geen wreed karakter heb, laat ik jou in die waan O+
  Forum Admin vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:54:19 #15
58651 crew  murp
murp
pi_188593528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij is zelfstandig ondernemer in Duitsland. Een winkel met outdoor producten.
ah ok 14.gif
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:56:34 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188593563
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:53 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Linkse mensen denken dat we uiteindelijk allemaal gebroederlijk om het kampvuur zullen zitten en gezellig 'kumbayaa' zullen zingen.

_O-

Ontopic: Daar merkt niemand wat van. Hooguit 2 man en een varkenskop per zondag en als PSV speelt waarschijnlijk nog minder.
pi_188593575
quote:

[..]

Leg het eens uit
Naar mijn idee is het punt van Wagensveld: rellen uitlokken en zo bewijzen dat moslims heel slechte mensen zijn ... en als er genoeg mensen ziijn die meeschreeuwen dan kan men voor deportaties pleiten.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:57:57 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188593580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:44 schreef Hoogslaper het volgende:
Edwin Wagensveld _O_

Een beetje als andere idolen zoals Anuna de Wever en Greta Thunberg dus eigenlijk? :P
pi_188593598
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Leg het eens uit
Naar mijn idee is het punt van Wagensveld: rellen uitlokken en zo bewijzen dat moslims heel slechte mensen zijn ... en als er genoeg mensen ziijn die meeschreeuwen dan kan men voor deportaties pleiten.
Draai het eens om.

Stel, een groep demonstreert tegen het Christendom.

Zou er dan ook ME bij moeten komen? Zou die groep ook bekogeld worden met stoeptegels?

Ja, dat was een retorische vraag 8-)
pi_188593605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een beetje als andere idolen zoals Anuna de Wever en Greta Thunberg dus eigenlijk? :P
Maar die zijn links! Val je nu van je geloof :o
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:00:11 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188593611
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:59 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Maar die zijn links! Val je nu van je geloof :o
Dat zijn niet mijn idolen, dus op mij slaat dit sowieso niet.
pi_188593640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mwah, Wagensveld loopt bij iedere demonstratie reeel gevaar op klappen of stenen tegen zijn kop.
Zolang Anuna of Greta niet festivalbezoekers 'verrassen' met een preek, maar gewoon ergens aangekondigd gaan demonstreren zullen ze vooral medestanders tegenkomen.

Nogal een verschilletje.
pi_188593792
quote:

[..]

Draai het eens om.

Je ontwijkt een directe uitleg wat "het punt" is van Wagensveld.
Het is rellen uitlokken om te bewijzen dat moslims slechterikken zijn
Elk gemeentebestuur , waar ook ter wereld, moet rellen in de woonwijken voorkomen.
Het belang van dat mensen rustig kunnen wonen, kinderen onbekommerd kunnen lopen is vele malen hoger dan iemands vermeende recht op een zekere straathoek ruzie te zoeken.

Die pegidallullo's kunnen elders in de stad demonstreren.. en dat kost de gemeente al duizenden euro's want de ME moet standby staan.
pi_188593825
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
Eens.

We zijn het zowaar 's een keer eens! *;
pi_188593873
quote:

[..]

Nee, hij gaf redelijk direct het antwoord dat Wagensveld wil aantonen dat moslims veel gewelddadiger en agressiever zijn dan andere bevolkingsgroepen. Bijvoorbeeld door te laten zien dat op een kinderlijke provocatie waar anderen om zouden lachen door moslims met bruut geweld gereageerd wordt.

Volgens hem.
pi_188593953
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:12 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Eens.

We zijn het zowaar 's een keer eens! *;
De slechterik s Wagensveld...die gaat rellen en geweld uit te lokken en dan schijnheilig brullen.... : ik ben onschuldig...
pi_188594019
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, hij gaf redelijk direct het antwoord dat Wagensveld wil aantonen dat moslims veel gewelddadiger en agressiever zijn dan andere bevolkingsgroepen. Bijvoorbeeld door te laten zien dat op een kinderlijke provocatie waar anderen om zouden lachen door moslims met bruut geweld gereageerd wordt.

Volgens hem.
Nee hoor, dat was geen direct antwoord.... iets over christendom..
Waarom moet bewezen worden dat moslims slechte mensen zijn ?
Zoiets van moslims wegpesten, wegjagen,,, desnoods met geweld of deportaties van de staat.
Niet vreedzaam samenleven en niet elkaar in de waarde laten... wat Wagensveld en sympathisanten propageren is het ontwrichten van de samenleving.
pi_188594031
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:15 schreef Kassamiep het volgende:
Dit is inderdaad precies het punt. En Edwin Wagensveld slaagt er tot nu toe prima in dit punt te bevestigen.

Gelukkig hebben we de beelden nog :s)

pi_188594096
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was geen direct antwoord.... iets over christendom..
Waarom moet bewezen worden dat moslims slechte mensen zijn ?
Zoiets van moslims wegpesten, wegjagen,,, desnoods met geweld of deportaties van de staat.
Niet vreedzaam samenleven en niet elkaar in de waarde laten... wat Wagensveld en sympathisanten propageren is het ontwrichten van de samenleving.
Na bovenstaande berichten moet het punt toch duidelijk zijn.

Ik heb ook een vraag voor jou:

Links zegt te staan voor vrijheid, gelijkheid en tolerantie.

Waarom is het voor links dan zo moeilijk om kritiek te leveren op een ideologie die juist weinig te maken heeft met vrijheid, gelijkheid en tolerantie..?
pi_188594201
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:29 schreef Hoogslaper het volgende:

Waarom is het voor links dan zo moeilijk om kritiek te leveren op een ideologie die juist weinig te maken heeft met vrijheid, gelijkheid en tolerantie..?
Wat jij en Wagensveld doen is niet kritiek op een godsdienst fornuleren, die je verketterend ideologie noem, het is haatzaaien. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en dat moet leiden tot systematische onderdrukking en vervolging van bepaalde minderheden.
De oplossing is een oudhollandse polderconcept: laat gelovige mensen in hun waarde. leef samen. Figuren die dwepen met "eigen volk, eigen cultuur, eigen ras" willen dat niet en de geschiedenis heeft bewezen dat die het vreedzaam samenleven kapot maken.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:37:06 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188595034
Mijn zegen hebben ze.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:44:53 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188595117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:24 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Dit is inderdaad precies het punt. En Edwin Wagensveld slaagt er tot nu toe prima in dit punt te bevestigen.

Gelukkig hebben we de beelden nog :s)

Je ziet daar een groep jong lichtgetinte tuig staan die wel zin hebben in een matpartij met een stel seniele senioren. Daar is toch geen eer aan te behalen joh. Dat is als Feyenoorder in het thuisvak van Ajax gaan staan juichen als er tegen Ajax gescoord wordt en dan gaan janken dat dat die aanbieden slechteriken zijn. 8)7

En ja, ik ben niet zo voorstander van die intocht aan klassiek denkende mensen die vinden dat ze onze maatschappij wel kunnen veranderen. Maar die bende bontkraagjes daar heeft weinig te maken met religie en veel te maken met agressievelingen die uit zijn op een verzetje.
pi_188595153
quote:

[..]

Draai het eens om.

Stel, een groep demonstreert tegen het Christendom.

Zou er dan ook ME bij moeten komen? Zou die groep ook bekogeld worden met stoeptegels?

Ja, dat was een retorische vraag 8-)
Daar zou echt geen hond zich druk om maken. Een groep die demonstreert tegen het Christendom.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:47:52 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188595162
Wat mij betreft mogen die pegida idioten oprotten met hun provocaties en gaan we eens kijken hoe we dat lichtgetint 3de generatie tuig op die beelden dat denkt dat ze van 2 walletjes mogen eten, echt aanpakken. Want ze voelen zich geen nederlander, behalve als het ze wel uitkomt.
pi_188595474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat jij en Wagensveld doen is niet kritiek op een godsdienst fornuleren, die je verketterend ideologie noem, het is haatzaaien. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en dat moet leiden tot systematische onderdrukking en vervolging van bepaalde minderheden.
Dat is inderdaad exact wat islam doet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En ja, ik ben niet zo voorstander van die intocht aan klassiek denkende mensen die vinden dat ze onze maatschappij wel kunnen veranderen. Maar die bende bontkraagjes daar heeft weinig te maken met religie en veel te maken met agressievelingen die uit zijn op een verzetje.
Integendeel, het heeft alles te maken met religie. Als pegida daar korfballers op de korrel zouden nemen zou er waarschijnlijk niets aan het handje zijn.
Conscience do cost.
pi_188595739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:07 schreef ems. het volgende:

Integendeel, het heeft alles te maken met religie. Als pegida daar korfballers op de korrel zouden nemen zou er waarschijnlijk niets aan het handje zijn.
Religie-kritiek is het smoesje
Het is ordinaire vreemdelingenhaat. Het niet willen accepteren dat die mensen ook hier wonen.
Men vind dat zij moetuhh oprottuhh . Dit openlijk zegt doet men niet zo veel... mensen willen de schijn van tolerantie en politieke correctheid hoog houden. Vandaar het smoesje van inhoudelijke kritiek op islamitische leerstellingen...
pi_188595864
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:22 schreef Bluesdude het volgende:
Het is ordinaire vreemdelingenhaat. Het niet willen accepteren dat die mensen ook hier wonen.
Dat is dus niet waar. Ja, ik heb kritiek op de islam.

Maar vreemdelingenhaat? Onzin. Ik ben bijvoorbeeld blij met de Chinese gemeenschap in Nederland. Ik geef graag mijn geld bij ze uit. Altijd vriendelijk, nooit agressief.

Als ik er over na ga denken;

-Hoeveel vrouwen worden er door Chinezen lastiggevallen op straat of in het zwembad?
-Hoeveel bejaarden worden er overvallen door Chinezen?
-Hoeveel grensrechters zijn er doodgeschopt door Chinezen?
-Hoeveel kritische filmmakers zijn er al van de fiets geschoten door Chinezen?

Ik zie Chinezen trouwens bijna nooit in Opsporing Verzocht.

Maar goed, volgens jou is het allemaal vreemdelingenhaat _O-
  Moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:30:50 #38
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_188595876
Moeten hun weten, niet mijn probleem
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_188597466
Edwin Wagensveld bij de podcast van Jan Roos:

https://soundcloud.com/us(...)man-edwin-wagensveld
pi_188598010
quote:

[..]

Als die mensen bij het minste naar geweld en agressie grijpen is hun aanwezigheid niet willen accepteren natuurlijk zeer redelijk.
pi_188598021
quote:

[..]

Men vind dat zij moetuhh oprottuhh . Dit openlijk zegt doet men niet zo veel... mensen willen de schijn van tolerantie en politieke correctheid hoog houden. Vandaar het smoesje van inhoudelijke kritiek op islamitische leerstellingen...
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:00:03 #42
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188598135
Prima actie van Pagida. Hoe minder islam in Nederland, hoe beter.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:01:43 #43
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188598138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 01:57 schreef Hoogslaper het volgende:
Edwin Wagensveld bij de podcast van Jan Roos:

https://soundcloud.com/us(...)man-edwin-wagensveld
Vermoeiend die Roos.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:05:11 #44
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188598145
quote:

[..]

Het is ordinaire vreemdelingenhaat.
Wat een gelul. Dit heeft niets met vreemdelingenhaat te maken.
pi_188598167
quote:

[..]

Ik accepteer het niet dat domoren zoals jij geweld van de islam goedpraten. Dit zegt heel veel over jou, en een fatsoenlijk rationeel antwoord hoeven we van jou niet te verwachten. Als je niets zinnigs te melden hebt, zeg dan niets.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:42:31 #46
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188598294
Wat is er mis met die wijk,afgezien van die Al Fourqaan moskee?

Ik neem aan dat hij het over die wijk rondom de Kruisstraat heeft.
pi_188598650
doe gewoon als utrecht, en zet ze ergens op een achteraf veldje. dan gaat ie weer naar een andere stad, waar ze hem wel aandacht geven.
pi_188598928
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De slechterik s Wagensveld...die gaat rellen en geweld uit te lokken en dan schijnheilig brullen.... : ik ben onschuldig...
Reltuig is altijd fout en zelf verantwoordelijk voor wat ze uitvreten, klaar. Ongeacht of er nou sprake zou zijn van “uitlokking” of niet, dat maakt echt geen ene moer uit. Sowieso wordt die term tevaak gebruikt om agressief gedrag van dom volk met te korte lontjes te bagatelliseren.

Pegida zou gewoon mogen demonstreren waar ze willen, zoals ieder ander. Als er dan telkens *niets* gebeurt, dan is voor hun de lol er ook snel af. Nu lijkt dat clubje symbool te gaan staan voor de vrijheid van meningsuiting en dat is m.i. echt teveel eer.
pi_188599276
quote:

[..]

Men vind dat zij moetuhh oprottuhh . Dit openlijk zegt doet men niet zo veel... mensen willen de schijn van tolerantie en politieke correctheid hoog houden.
Wat een gelul. Pegida tolereert heel duidelijk Islam niet en politiek correct zullen ze zichzelf ook niet noemen :D
quote:
Vandaar het smoesje van inhoudelijke kritiek op islamitische leerstellingen...
Jij bent degene die hier smoesjes maakt voor het agressieve gedrag van de pegida haters. Los daarvan is elke vorm van kritiek op islam goed want het is nou eenmaal verschrikkelijk kut wat het doet met mensen.

Daar wil ik trouwens wel aan toevoegen dat pegida verder ook een stelletje clowns zijn, daar niet van.
Conscience do cost.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:13:19 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188599309
quote:

[..]

Een betonpaal geeft nog meer mee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188599904
quote:

[..]

Pegida kritiek is jouw smoesje.
Het is openlijke haat tegens alles wat niet links en 'wir schaffen das' is. Het niet willen accepteren dat de meeste mensen in dit land moeite hebben met bepaalde aspecten van de Islam. Je vind dat die gewoon hun bek moeten houden en alles van die religie kritiekloos moet accepteren.
Openlijk zeg je dit niet.....je wil de schijn van vrije meningsuiting en politieke vrijheid hoog houden. Vandaar het smoesje dat je alleen kritiek op Pegida hebt.
pi_188599971
quote:

[..]

Elk gemeentebestuur , waar ook ter wereld, moet rellen in de woonwijken voorkomen.
Het belang van dat mensen rustig kunnen wonen, kinderen onbekommerd kunnen lopen is vele malen hoger dan iemands vermeende recht op een zekere straathoek ruzie te zoeken.

Die pegidallullo's kunnen elders in de stad demonstreren.. en dat kost de gemeente al duizenden euro's want de ME moet standby staan.
Met deze redenatie kunnen we KOZP ook rustig een plek geven ver van de intocht vandaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_188600030
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is openlijke haat tegens alles wat niet links en 'wir schaffen das' is. Het niet willen accepteren dat de meeste mensen in dit land moeite hebben met bepaalde aspecten van de Islam. Je vind dat die gewoon hun bek moeten houden en alles van die religie kritiekloos moet accepteren.
Openlijk zeg je dit niet.....je wil de schijn van vrije meningsuiting en politieke vrijheid hoog houden. Vandaar het smoesje dat je alleen kritiek op Pegida hebt.
HAHA WAT GEVAT!

On topic: Pegida doet z'n best maar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188600412
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met deze redenatie kunnen we KOZP ook rustig een plek geven ver van de intocht vandaan.
Klopt.... was mijn idee ook altijd>
Wagensveld ging in een woonwijk voor een moskee islamieten pesten , jongeren gingen rellen , en dat was reden genoeg voor de gemeente Eindhoven islamieten provoceren in een woonwijk bij een moskee verbieden. Gemeentebesturen van sinterklaasintochten vinden het kennelijk nog niet nodig.. demonstranten een kiilometer ofzo verderop weg te zetten.
Een paar jaar geleden waren er ook rellen in Haagse woonwijken... extreemrechts wilde perse demonstreren, jongeren gingen rellen. Het gemeentebestuur heeft toen voor een aantal maanden demonstraties in woonwijken verboden.
Kwestie van orde houden. Mensen willen rustig wonen, in een straat veilig voor de kinderen. Dat is het belangrijkst... Opgefokte demonstranten kunnen nog steeds elders in Den Haag hun opgefoktheid etaleren

[ Bericht 21% gewijzigd door Bluesdude op 24-08-2019 11:49:23 ]
pi_188600429
Wat hebben ze aan demonstreren, als de armen geen geld hebben om naar plekken te reizen, waar gedemonstreerd wordt, en niet tijdig op de hoogte worden gesteld? Blijft zo dus een rijk onderonsje.
pi_188600546
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is openlijke haat tegens alles wat niet links en 'wir schaffen das' is.\
Nee hoor.... ik heb echt kritiek op Pegida.
Het lijkt mij jouw haat die mij wegzet als "openlijke hater van alles wat niet links is'

btw.... Duitsland kon inderdaad die vluchtelingenstroom van 2015 verwerken ... Merkel had gelijk toen ze zei ' wir schaffen das'
Maar ja..... de buitenlanderhaters waren geschokt.... die wilden dat feit niet horen... .
pi_188601281
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het lijkt mij jouw haat die mij wegzet als "openlijke hater van alles wat niet links is'

btw.... Duitsland kon inderdaad die vluchtelingenstroom van 2015 verwerken ... Merkel had gelijk toen ze zei ' wir schaffen das'
Maar ja..... de buitenlanderhaters waren geschokt.... die wilden dat feit niet horen... .
Denk dat je jezelf iets teveel krediet geeft. Een amusante afleiding, meer ben je niet. Pegida blijft de vinger op de zere plek leggen, wat moedig is. Zal Wagensveld ongetwijfeld een keer de kop kosten, want tolerant is de islam nog lang niet. Zo gauw een Wagensveld overal zonder problemen z'n kritiek kan uiten hebben we het eindelijk "geschaft". Ik zal het niet mee gaan maken.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:55:18 #58
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188601348
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:50 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Denk dat je jezelf iets teveel krediet geeft. Een amusante afleiding, meer ben je niet. Pegida blijft de vinger op de zere plek leggen, wat moedig is. Zal Wagensveld ongetwijfeld een keer de kop kosten, want tolerant is de islam nog lang niet. Zo gauw een Wagensveld overal zonder problemen z'n kritiek kan uiten hebben we het eindelijk "geschaft". Ik zal het niet mee gaan maken.
Vergeleken met zo'n ronduit agressief AFA, is Pegida maar klein bier.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188601365
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En Pegida had echt kritiek dat de Islam een intolerante religie is. Jij maakt ervan dat zij vinden dat alle vreemdelingen 'moetuhh oprottuhh'. Net zo als dat jij iedereen die kritiek heeft op Merkels beleid neerzet als buitenlanderhaters.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:07:39 #60
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188601501
Ik word een beetje moe van Pegida en die vent die daar bij hoort. Heeft die man niets zinnigers te doen in zijn leven dan mensen lastig vallen, rellen en rotzooi creëren ?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188601602
quote:

[..]

Linkse sommige mensen denken dat we uiteindelijk allemaal gebroederlijk om het kampvuur zullen zitten en gezellig 'kumbayaa' zullen zingen.

_O_
pi_188601669
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:07 schreef karr-1 het volgende:
Ik word een beetje moe van Pegida en die vent die daar bij hoort. Heeft die man niets zinnigers te doen in zijn leven dan mensen lastig vallen, rellen en rotzooi creëren ?
Rellen en rotzooi creëren komt niet door hem he.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:38:01 #63
152789 karr-1
pi_188601890
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Rellen en rotzooi creëren komt niet door hem he.
Hij werkt er op zijn minst aan mee, laat die man een nuttigere bezigheid zoeken
pi_188601977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:30 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Ja, ik heb kritiek op de islam.

Maar vreemdelingenhaat? Onzin. Ik ben bijvoorbeeld blij met de Chinese gemeenschap in Nederland. Ik geef graag mijn geld bij ze uit. Altijd vriendelijk, nooit agressief.

Als ik er over na ga denken;

-Hoeveel vrouwen worden er door Chinezen lastiggevallen op straat of in het zwembad?
-Hoeveel bejaarden worden er overvallen door Chinezen?
-Hoeveel grensrechters zijn er doodgeschopt door Chinezen?
-Hoeveel kritische filmmakers zijn er al van de fiets geschoten door Chinezen?

Ik zie Chinezen trouwens bijna nooit in Opsporing Verzocht.

Maar goed, volgens jou is het allemaal vreemdelingenhaat _O-
Het is vreemdelingenhaat, want je haat op 1 miljoen mensen van wie de meeste niet verantwoordelijk zijn voor de punten die jij opsomt.

Waar ligt de loyaliteit van de Chinezen bij een conflict tussen Nederland en China? Dit wordt in de toekomst duidelijk, dus ga maar niet te vroeg juichen.

Nederland heeft oorlog gevoerd in meerdere moslimlanden plus een islamitisch land eeuwenlang gekoloniseerd, dus het is alleen maar normaal dat er hier en daar incidenten zijn.
pi_188602011
Een handjevol Erdogan-relschoppers geeft zogenaamd een slecht beeld van moslims... wat voor beeld zet Wagensveld en zijn 40 bandieten van autochtonen neer dan? Gezellig elke week op religieuze minderheden-jacht?
pi_188602252
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:45 schreef azzmy1993 het volgende:
Een handjevol Erdogan-relschoppers geeft zogenaamd een slecht beeld van moslims... wat voor beeld zet Wagensveld en zijn 40 bandieten van autochtonen neer dan? Gezellig elke week op religieuze minderheden-jacht?
Flyeren is hetzelfde als jacht, haha.
pi_188602450
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:43 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Het is vreemdelingenhaat, want je haat op 1 miljoen mensen van wie de meeste niet verantwoordelijk zijn voor de punten die jij opsomt.

Waar ligt de loyaliteit van de Chinezen bij een conflict tussen Nederland en China? Dit wordt in de toekomst duidelijk, dus ga maar niet te vroeg juichen.

Nederland heeft oorlog gevoerd in meerdere moslimlanden plus een islamitisch land eeuwenlang gekoloniseerd, dus het is alleen maar normaal dat er hier en daar incidenten zijn.
Vreemdelingenhaat? Terwijl men niet onderzoeken mag of kan of de moslims wel of niet vreemdelingen haten? Want is het geen teken van minachting naar de Nederlandstaligen, om voor Nederlandstaligen, in onverstaanbare talen te spreken in openbare ruimtes? Daar de moslims niet eens bereid zijn om hun taal aan Nederlandstaligen te leren, zodat de Nederlandstaligen hen weerwoord zouden kunnen geven.
pi_188602515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:45 schreef azzmy1993 het volgende:
Er zijn in Nederland duizenden van die vlagwapperende Erdogan relschoppers, dat clubje van Pegida passen met zijn allen in een bus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:03:05 #69
152789 karr-1
pi_188604275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:15 schreef torentje het volgende:

[..]

Vreemdelingenhaat? Terwijl men niet onderzoeken mag of kan of de moslims wel of niet vreemdelingen haten? Want is het geen teken van minachting naar de Nederlandstaligen, om voor Nederlandstaligen, in onverstaanbare talen te spreken in openbare ruimtes? Daar de moslims niet eens bereid zijn om hun taal aan Nederlandstaligen te leren, zodat de Nederlandstaligen hen weerwoord zouden kunnen geven.
Hoeveel Nederlanders blijven Nederlands praten als ze op vakantie onder het mom van " Ha ha ze verstaan me toch niet en hebben dus geen idee wat ik zeg"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:03:31 #70
152789 karr-1
pi_188604282
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Flyeren is hetzelfde als jacht, haha.
Het begint met flyeren, het eindigt met ellende, het is bijna een standaard recept geworden
pi_188604420
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoeveel Nederlanders blijven Nederlands praten als ze op vakantie onder het mom van " Ha ha ze verstaan me toch niet en hebben dus geen idee wat ik zeg"
Vakantie is niet geheel hetzelfde als 30 jaar ergens wonen of er zijn geboren en opgegroeid.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:17:41 #72
152789 karr-1
pi_188604442
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Vakantie is niet geheel hetzelfde als 30 jaar ergens wonen of er zijn geboren en opgegroeid.
Nee maar je snapt wat ik bedoel. Wat zal het mij boeien als iemand in een taal praat die ik niet versta, heb ik er last van?
pi_188605624
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het begint met flyeren, het eindigt met ellende, het is bijna een standaard recept geworden
Ja, dat is dus niet de schuld van pegida he.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:56:44 #74
152789 karr-1
pi_188605650
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:55 schreef Solstice1 het volgende:
Ja, dat is dus niet de schuld van pegida he.
Dus de mensen die het opstarten door allerlei provocerende acties te houden zijn niet verantwoordelijk ? Ok goed om te weten.
pi_188605677
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus de mensen die het opstarten door allerlei provocerende acties te houden zijn niet verantwoordelijk ? Ok goed om te weten.
Geprovoceerd worden is een weldoordachte keuze. Negeren is veel makkelijker, kost veel minder energie.

Maar nee, dat is onzin, er mag gewoon gemept worden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:58:29 #76
152789 karr-1
pi_188605689
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Geprovoceerd worden is een weldoordachte keuze. Negeren is veel makkelijker, kost veel minder energie.

Maar nee, dat is onzin, er mag gewoon gemept worden :').
Dus gaan barbecuen voor een moskee is niet provocerend te noemen?
pi_188605693
quote:

[..]

Als je hierdoor geprovoceerd wordt heb je gewoon een enorm klein pikkie. Hoe vaak me door christenen en moslims al niet verteld is dat ik naar de hel ga... Dat soort dingen haal je als volwassen vent je schouders over op. Of je gaat een inhoudelijk gesprek aan. Je gaat niet lopen rellen.
pi_188605697
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet nee.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:59:43 #79
152789 karr-1
pi_188605714
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als je hierdoor geprovoceerd wordt heb je gewoon een enorm klein pikkie. Hoe vaak me door christenen en moslims al niet verteld is dat ik naar de hel ga... Dat soort dingen haal je als volwassen vent je schouders over op. Of je gaat een inhoudelijk gesprek aan. Je gaat niet lopen rellen.
Ah dus dan zijn we het toch eens over het feit dat Pegida onnodig gaat lopen rellen
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:00:11 #80
152789 karr-1
pi_188605721
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nee, vind ik niet nee.
Jij niet, normale mensen wel
pi_188605728
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, daar boos om worden is je eigen keuze. En maak je die keuze en pleeg je geweld, dan ben jij idd fout.
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:01:31 #82
152789 karr-1
pi_188605748
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, daar boos om worden is je eigen keuze. En maak je die keuze en pleeg je geweld, dan ben jij idd fout.
Mooi dan zijn we het toch eens over het feit dat Pegida onnodig aan het rellen is
pi_188605758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jij niet, normale mensen wel
Nee, je draait de zaak totaal om. BBQ is normaal, meppen is niet normaal.
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:02:31 #84
152789 karr-1
pi_188605769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, je draait de zaak totaal om. BBQ is normaal, meppen is niet normaal.
Een BBQ kan op elke willekeurige plaats gebeuren maar nee het moet perse voor een moskee gebeuren. Dat is gewoon onnodig rellen en zieken, nergens voor nodig.
pi_188605794
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een BBQ kan op elke willekeurige plaats gebeuren maar nee het moet perse voor een moskee gebeuren. Dat is gewoon onnodig rellen en zieken, nergens voor nodig.
Nee, het is, en het werkt, aantonen dat tolerantie in NL maar van 1 kant komt.

Een hele buurt wakker schreeuwen met het ochtendgebed is de normaalste zaak van de wereld, maar een BBQ is de nieuwe jodenvervolging? :').
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:06:05 #86
152789 karr-1
pi_188605838
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, het is, en het werkt, aantonen dat tolerantie in NL maar van 1 kant komt.
Als jij in mijn achtertuin gaat barbecuen ben ik ook niet echt tolerant nee.

quote:
Een hele buurt wakker schreeuwen met het ochtendgebed is de normaalste zaak van de wereld, maar een BBQ is de nieuwe jodenvervolging? :').
Maar op zondag de kerkklok luiden mag wel?
pi_188605850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

[..]

Maar op zondag de kerkklok luiden mag wel?
Maar volgens jouw logica mag ik nu dus de minaret, of de kerktoren, slopen. Want het is uitlokking.
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:07:52 #88
152789 karr-1
pi_188605859
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar volgens jouw logica mag ik nu dus de minaret, of de kerktoren, slopen. Want het is uitlokking.
Nee je moet gewoon van andermans spullen afblijven en niet onnodig gaan zieken, dan zouden we allemaal wat minder problemen hebben
pi_188605890
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee je moet gewoon van andermans spullen afblijven en niet onnodig gaan zieken, dan zouden we allemaal wat minder problemen hebben
Precies, je moet met je poten van een BBQ afblijven, dat klopt.

Je kan als moskee ook gewoon de discussie aangaan toch?
Get woke, go broke!
pi_188605897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vóór de moskee is voor de moslim zoiets als ''zn achtertuin''? Wat typisch weer.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:10:28 #91
152789 karr-1
pi_188605913
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies, je moet met je poten van een BBQ afblijven, dat klopt.

Je kan als moskee ook gewoon de discussie aangaan toch?
Je kunt ook gewoon ergens anders je BBQ aansteken, ruimte genoeg in dit land. de enige reden dat het perse bij een moskee moet gebeuren is het uitlokken van een relletje en dan gaan roepen "zie je wel, die boze moslims zijn weer bezig"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:10:57 #92
152789 karr-1
pi_188605918
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:09 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Vóór de moskee is voor de moslim zoiets als ''zn achtertuin''? Wat typisch weer.
Voortuin dan, je snapt het principe wel
pi_188605935
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon ergens anders je BBQ aansteken, ruimte genoeg in dit land. de enige reden dat het perse bij een moskee moet gebeuren is het uitlokken van een relletje en dan gaan roepen "zie je wel, die boze moslims zijn weer bezig"
Je maakt precies het punt dat ze willen maken, hoe kinderachtig ook.

Alles kan en mag, maar niet bij moslims in de buurt, die mogen iedereen in elkaar meppen als het ze niet aanstaat.
Get woke, go broke!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:12:00 #94
152789 karr-1
pi_188605948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je maakt precies het punt dat ze willen maken, hoe kinderachtig ook.

Alles kan en mag, maar niet bij moslims in de buurt, die mogen iedereen in elkaar meppen als het ze niet aanstaat.
Laat maar, hier valt niet tegen te praten
pi_188605965
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, want ik heb gewoon gelijk :').

Als je ergens last van hebt ga je niet meteen meppen, dat is hoe we hier in dit land met elkaar omgaan, als het goed is. En dat is het bij deze moslims dus niet.

Pegida toont hun intolerantie aan, meer niet.
Get woke, go broke!
pi_188605983
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee, hij tipt precies dat aan, wat één van de grootste issues / beweegredenen van Wagensveld is. Dáár gaat het toch om hier?
pi_188606213
quote:

[..]

Je wilt zeggen dat je dat... niet wist?
pi_188610859
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, hij tipt precies dat aan, wat één van de grootste issues / beweegredenen van Wagensveld is. Dáár gaat het toch om hier?
hij wil laten zien dat moslims gewelddadig zijn.
hij laat zien dat nederlanders smerige naaiers zijn.

resultaat is een hoop rotzooi. gewoon oprotten met die man.
pi_188610915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is als jij gaat :').

Smerige naaiers nog wel, wat doe je hier dan? Handje ophouden en wel de wet overtreden zeker?
Get woke, go broke!
pi_188611088
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is als jij gaat :').

Smerige naaiers nog wel, wat doe je hier dan? Handje ophouden en wel de wet overtreden zeker?
als de generalisatie over jou gaat is het minder leuk, geloof ik
pi_188611107
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Hij laat zien dat (conservatieve) moslims voor zichzelf in een uitzonderingspositie vrijwaren als het gaat om het naleven van hun normen en waarden ten opzichte van de hier geldende normen en waarden. Dan gaat het over de beleving van eer en respect en de rechtvaardiging van geweld

Inmiddels is het al zover dat het hier, in niet-sharia land, zelfs over geldende wetten gaat, die door moslims naar hun hand worden gezet.

Oprotten met deze moslims. Toch?

Zeg eerlijk, als deze moslims, en hun invloed, hier foetsie zijn, hoort men ook niets meer van Wagensveld en Wilders, en al die anderen die openlijk kritiek op de islam hebben.

Of niet? Ben jij dan nu een smerige naaier van dit land, met zijn normen en waarden, waar jij nu leeft?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:27:40 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188611144
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als de generalisatie over jou gaat is het minder leuk, geloof ik
Het zal me aan mijn reet roesten. Het maakt alleen wel weer iets duidelijker bij wie het probleem ligt.

Hint, niet bij mij.
Get woke, go broke!
pi_188611852
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hij laat zien dat (conservatieve) moslims voor zichzelf in een uitzonderingspositie vrijwaren als het gaat om het naleven van hun normen en waarden ten opzichte van de hier geldende normen en waarden. Dan gaat het over de beleving van eer en respect en de rechtvaardiging van geweld

Inmiddels is het al zover dat het hier, in niet-sharia land, zelfs over geldende wetten gaat, die door moslims naar hun hand worden gezet.

Oprotten met deze moslims. Toch?

Zeg eerlijk, als deze moslims, en hun invloed, hier foetsie zijn, hoort men ook niets meer van Wagensveld en Wilders, en al die anderen die openlijk kritiek op de islam hebben.

Of niet? Ben jij dan nu een smerige naaier van dit land, met zijn normen en waarden, waar jij nu leeft?
als ze zich hier aand e wet houden, is het prima. ze mogen denken wat ze willen.
doen ze dat niet, dan krijgen ze straf.

wat is het probleem
pi_188611871
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als ze zich hier aand e wet houden, is het prima. ze mogen denken wat ze willen.
doen ze dat niet, dan krijgen ze straf.

wat is het probleem
Dat ze zich niet aan de wet houden, en dat ze geen straf krijgen.
pi_188611888
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het zal me aan mijn reet roesten. Het maakt alleen wel weer iets duidelijker bij wie het probleem ligt.

Hint, niet bij mij.
die man is een probleem, maakt problemen.
dus ja, de nederlandse extremist lokt moslim extremisten uit. allemaal debielen.
pi_188611896
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat ze zich niet aan de wet houden, en dat ze geen straf krijgen.
onzin, hoezo geen straf?
pi_188611909
Kansloze bende
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:11:23 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188611911
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dus ja, de nederlandse extremist lokt moslim extremisten uit. allemaal debielen.
Nee, die man probeert problemen in de samenleving aan te tonen, is daar succesvol in, en dus mag je rammen.
Get woke, go broke!
pi_188611917
quote:

[..]

Hij maakt ze niet, hij toont ze aan.
pi_188611969
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

onzin, hoezo geen straf?
De bus nikab? De kadaver verkopers? Alle vrouwen die gebukt gaan onder sharia regeltjes, die hier gewoon worden uitgevoerd?
pi_188612548
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, die man probeert problemen in de samenleving aan te tonen, is daar succesvol in, en dus mag je rammen.
nogmaals; hij toont aan dat hij een probleem is.
pi_188612554
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hij maakt ze niet, hij toont ze aan.
hij maakt ze.
pi_188612562
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De bus nikab? De kadaver verkopers? Alle vrouwen die gebukt gaan onder sharia regeltjes, die hier gewoon worden uitgevoerd?
handjevol kleine dingetjes?
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:10:14 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188612563
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nogmaals; hij toont aan dat hij een probleem is.
Nee, je draait de wereld om. Iemand die iets doet dat niet verboden is bij de wet die te maken krijgt met iets dat wel tegen de wet is, geweld, kan nooit de foute persoon zijn.

Kinderachtig hooguit, daar heb je als vredelievende godsdienst maar boven te staan.
Get woke, go broke!
pi_188612586
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, je draait de wereld om. Iemand die iets doet dat niet verboden is bij de wet die te maken krijgt met iets dat wel tegen de wet is, geweld, kan nooit de foute persoon zijn.

Kinderachtig hooguit, daar heb je als vredelievende godsdienst maar boven te staan.
pestgedrag. leer je de kids niet, dat je de pester gewoon een keer keihard op zn muil moet slaan?
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:14:03 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188612605
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

pestgedrag. leer je de kids niet, dat je de pester gewoon een keer keihard op zn muil moet slaan?
Nee, we zijn een beschaafd land. Weglopen is bijna altijd de beste optie. Pas als je echt niet anders kan is geweld een legitime optie.

Beetje pesten kan nooit geweld rechtvaardigen. Alleen als je dus schijt hebt aan de rechtstaat, en laat dat nou juist hetgene zijn dat hij wil aantonen.

En tadaa, hij heeft gelijk.
Get woke, go broke!
pi_188612957
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, we zijn een beschaafd land. Weglopen is bijna altijd de beste optie. Pas als je echt niet anders kan is geweld een legitime optie.

Beetje pesten kan nooit geweld rechtvaardigen. Alleen als je dus schijt hebt aan de rechtstaat, en laat dat nou juist hetgene zijn dat hij wil aantonen.

Beide groepen hebben ongelijk. De een provoceert, de ander gebruikt geweld. In dit geval gaat het om jongeren. Die kunnen makkelijk buitensporig raken. Dit weet hij ook.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:57:25 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188612964
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Beide groepen hebben ongelijk. De een provoceert, de ander gebruikt geweld. In dit geval gaat het om jongeren. Die kunnen makkelijk buitensporig raken. Dit weet hij ook.
Wat een onzin. Als we zo gaan denken is het in elkaar slaan van een jochie in een feyenoordshirt in Amsterdam ook te verklaren, moet ie maar niet zo provoceren.

Geprovoceerd worden is een keuze, in elkaar geslagen worden niet. Punt.
Get woke, go broke!
pi_188612978
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als we zo gaan denken is het in elkaar slaan van een jochie in een feyenoordshirt in Amsterdam ook te verklaren, moet ie maar niet zo provoceren.

Geprovoceerd worden is een keuze, in elkaar geslagen worden niet. Punt.
Gaan we nu appels met peren vergelijken? Want dan ben ik er meteen klaar mee.
  zondag 25 augustus 2019 @ 02:01:33 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188612988
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:59 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Gaan we nu appels met peren vergelijken? Want dan ben ik er meteen klaar mee.
Je was al af, dus dat komt goed uit.

Geweld is nooit minder erg dan wat uitdagen, klaar. als je dat niet in kan zien klopt er ergens iets niet.

Jij praat nu geweld goed omdat het moslims zijn, maar als het hooligans ofzo zijn kan het echt echt ECHT niet.

Hint: het kan en mag nooit.
Get woke, go broke!
pi_188612992
quote:

[..]

Jongeren? Ik heb die beelden gezien en er lopen daar voornamelijk Turken van in de 20 en 30, die zouden toch verstandiger moeten zijn. Maar nee, het zijn gewoon weer die typische Erdogan tokkies die geen gelegenheid voorbij laten gaan om met hun vlag te gaan staan wapperen en allahu akbar te gillen. Wat je daarmee moet doen als overheid is de hondenbrigade erop los laten nadat je ze eerst met een waterkannon hebt platgespoten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_188612993
Slaaplekker.
pi_188613186
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

pesten goedpraten. vrij triest.
pi_188613192
quote:

[..]

Wanneer is een actie / uitspraak provocerend?
Wanneer is geweld gerechtvaardigd n.a.v. vermeende provocatie?

Vragen die niet algemeen beantwoord kunnen worden als we die gelijktijdig bekijken vanuit twee direct conflicterende levensovertuigingen. Wat men hier momenteel tracht.

En dat het hier jongeren betreft die buitensporig raken, ''omdat jongeren'', is natuurlijk een onrechtmatig excuus.
  zondag 25 augustus 2019 @ 02:37:05 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188613193
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Geweld minder erg vinden dan pesten, vrij barbaars.
Get woke, go broke!
pi_188613194
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Pesten?
  zondag 25 augustus 2019 @ 02:49:28 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_188613246
quote:
4s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Pesten?
Blijkbaar. Maar wat nou als je moslimburen hebt, mag je dan ook niet BBQen? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat?

Het ene is niet verboden in NL, het andere wel. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn dat dat niet inzien.

Als we dit gedrag doorzetten in de samenleving kan de politiebewaking bij voetbalwedstrijden ook wel weg, die ene groep provoceert met Ajax shirts, dan mag je ze als Feyenoorder gewoon in elkaar trappen, moeten ze maar een feyenoordshirt aandoen!
Get woke, go broke!
pi_188614088
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Blijkbaar. Maar wat nou als je moslimburen hebt, mag je dan ook niet BBQen? Waar ligt de grens en wie bepaalt dat?

Het ene is niet verboden in NL, het andere wel. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn dat dat niet inzien.

Als we dit gedrag doorzetten in de samenleving kan de politiebewaking bij voetbalwedstrijden ook wel weg, die ene groep provoceert met Ajax shirts, dan mag je ze als Feyenoorder gewoon in elkaar trappen, moeten ze maar een feyenoordshirt aandoen!
Volgens mij is het meer niet willen begrijpen omdat het niet uitkomt en omdat moslims elkaars straatje nou eenmaal voortdurend schoonvegen. Heb wat dat aangaat genoeg ellende gezien/meegemaakt.
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:32:36 #129
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188614169
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_188614194
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 14:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er zijn in Nederland duizenden van die vlagwapperende Erdogan relschoppers, dat clubje van Pegida passen met zijn allen in een bus.
Nou als ik hier lees hoeveel toetsenbord krijgers het voor de pegida club opnemen stelt me dat gerust dat velen toch niet meer dan laffe blaffende honden zijn die te lui zijn om te demonstreren. :D
pi_188614274
quote:

[..]

De moslimextremisten zijn juist degene welke geweld van de Nederlanders uitlokken. Het zijn dus lange en krachtige ruziezoekers-en stokers, die bovendien ook nog eens zeer hongerig en dorstig zijn.
pi_188614388
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Geweld minder erg vinden dan pesten, vrij barbaars.
uiteindelijk vind jij dat ook, dus dat valt wel mee.
of ben je tegen zelfverdediging... of tegen de uitkomst van de 2de wereldoorlog, om maar eens iets te noemen?
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:03:10 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188614435
Is er al een livestream?
pi_188614440
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:45 schreef torentje het volgende:

[..]

De moslimextremisten zijn juist degene welke geweld van de Nederlanders uitlokken. Het zijn dus lange en krachtige ruziezoekers-en stokers, die bovendien ook nog eens zeer hongerig en dorstig zijn.
lang en krachtig, hoe verzin je het.

alle extremisten zijn tuig. ik ben niet degene die dan de nederlandse extremist uitzonderd en steunt, he...
pi_188614451
quote:

[..]

Pesten?
wil je wat vragen?
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:06:06 #136
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188614469
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:59 schreef pokkerdepok het volgende:
of tegen de uitkomst van de 2de wereldoorlog, om maar eens iets te noemen?
De Duitsers deden alleen maar een beetje pesten? :D
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:07:24 #137
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188614477
Zijn ze in Ehv vanmiddag? Dan ga ik even sfeerpreven. :)
pi_188614479
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

De Duitsers deden alleen maar een beetje pesten? :D
wij deden ook niet alleen maar een klap voor zn harses..
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:22:45 #139
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188614610
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

uiteindelijk vind jij dat ook, dus dat valt wel mee.
of ben je tegen zelfverdediging... of tegen de uitkomst van de 2de wereldoorlog, om maar eens iets te noemen?
Mensen fysiek aanvallen omdat ze je uitdagen is zelfverdediging? Doen de woorden zoveel pijn ja?
pi_188614837
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Reageer je ook zo als over een maand of drie een bepaalde pestneger op zijn muil gepeerd wordt?
pi_188614842
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:22 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Mensen fysiek aanvallen omdat ze je uitdagen is zelfverdediging? Doen de woorden zoveel pijn ja?
ja zo gaat dat
pi_188614846
Moeten hun weten
U MAD?
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:00:07 #143
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188615017
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja zo gaat dat
Pak je dan een paracetamolletje als iemand je pijn gedaan heeft met woorden, moet je naar de huisarts, hoe gaat dat?
pi_188615317
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:00 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Pak je dan een paracetamolletje als iemand je pijn gedaan heeft met woorden, moet je naar de huisarts, hoe gaat dat?
dan wordt je verdrietig.. ;(
en misschien boos.

je wil toch niet beweren dat wooorden geen enkel effect hebben?
ik vind het persoonlijk vrij achterlijk om te zeggen, dat als je getarget wordt door een pester, jaja, met woorden en andere laffe pesterijen, dat je dat dan maar moet slikken. en zo werkt het ook helemaal niet in de echte wereld. als ik iemand ga staan afzeiken en vernederen, kan ik klappen verwachten.
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:25:13 #145
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188615369
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dan wordt je verdrietig.. ;(
en misschien boos.

je wil toch niet beweren dat wooorden geen enkel effect hebben?
ik vind het persoonlijk vrij achterlijk om te zeggen, dat als je getarget wordt door een pester, jaja, met woorden en andere laffe pesterijen, dat je dat dan maar moet slikken. en zo werkt het ook helemaal niet in de echte wereld. als ik iemand ga staan afzeiken en vernederen, kan ik klappen verwachten.
Zou dat kunnen komen doordat je je eigen zienswijze op anderen projecteert? Iemand zou ook kunnen denken ‘wat interesseert het geraaskal van die klapjosti mij?’ en door kunnen lopen. Ken eigenlijk niemand van wie ik verwacht dat ze er dan maar op los gaan meppen.

We kunnen niet iedereen met een dunne huid gaan lopen beschermen tegen wat de rest van de wereld allemaal zegt. En wil je echt dat een ander met een paar woorden zoveel macht heeft over jouw gemoedstoestand en emoties? Dat is toch juist zwak?
pi_188615474
quote:

[..]

Wanneer is een actie / uitspraak provocerend?
Wanneer is geweld gerechtvaardigd n.a.v. vermeende provocatie?

Vragen die niet algemeen beantwoord kunnen worden als we die gelijktijdig bekijken vanuit twee direct conflicterende levensovertuigingen. Wat men hier momenteel tracht.

En dat het hier jongeren betreft die buitensporig raken, ''omdat jongeren'', is natuurlijk een onrechtmatig excuus.
Het is een beetje kinderachtig hoe jullie achter deze man staan. De man heeft een punt proberen duidelijk te maken; geweld. In mijn ogen heeft hij zijn boodschap niet kunnen bereiken want de man probeert geweld te linken met de Islam. Dit doet hij stapsgewijs en brengt zijn provocaties steeds tot een hogere niveau. Je kunt dit ook beschouwen als een systematische pesterij van een bevolkingsgroep. Wetend dat er rellen zou ontstaan, heeft deze man toch geen stap teruggezet. Op dit punt had de overheid moeten ingrijpen om de openbare orde te handhaven.

Maar terug naar het punt van geweld. Wat heeft de man bereikt? Een groep jongeren die hebben gereld. Kun je deze groep associëren met de Islam of is het een doodnormaal situatie die ontstaat uit een groep gefrustreerde gasten? Want als Islam het geval is dan hoort ook alle andere rellen etc. geassocieerd te worden met desbetreffende club, organisatie, religie of wat dan ook. Laatst was een buitenlandse gezin in hun eigen huis door een groot groep Nederlanders aangevallen. Er luidde slogans zoals ''geertje, geertje,'' Is de PVV hier nou verantwoordelijk voor? Of zoals Heatwave het voorbeeld van hooligans aangaf. Is Feyenoord als club verantwoordelijk op moment een groep zich buitensporig gedraagt? Nee. Hoe kan de Islam dan verantwoordelijk zijn voor een groep jongeren die zich buitensporig gedraagt? Ik denk dat geen één ouder zijn zoon heeft verteld om stenen te gooien. Bij die rellen waren er een groot groep aantal ouders die de misdraging van de jongeren afkeurde.

De man heeft dus in mijn ogen helemaal geen punt kunnen maken. Sterker nog, hij heeft zich compleet gediskwalificeerd.
pi_188615507
Overigens betreft het niet alleen meppende moslims/Turken of hoe je het beestje een naam wil geven. Ook Afa heeft het op Pegida gemunt. "Laat ze niet lopen!"...en geweld is geoorloofd.

Ziek.
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:46:32 #148
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188615517
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het is een beetje kinderachtig hoe jullie achter deze man staan. De man heeft een punt proberen duidelijk te maken; geweld. In mijn ogen heeft hij zijn boodschap niet kunnen bereiken want de man probeert geweld te linken met de Islam. Dit doet hij stapsgewijs en brengt zijn provocaties steeds tot een hogere niveau. Je kunt dit ook beschouwen als een systematische pesterij van een bevolkingsgroep. Wetend dat er rellen zou ontstaan, heeft deze man toch geen stap teruggezet. Op dit punt had de overheid moeten ingrijpen om de openbare orde te handhaven.

Maar terug naar het punt van geweld. Wat heeft de man bereikt? Een groep jongeren die hebben gereld. Kun je deze groep associëren met de Islam of is het een doodnormaal situatie die ontstaat uit een groep gefrustreerde gasten? Want als Islam het geval is dan hoort ook alle andere rellen etc. geassocieerd te worden met desbetreffende club, organisatie, religie of wat dan ook. Laatst was een buitenlandse gezin in hun eigen huis door een groot groep Nederlanders aangevallen. Er luidde slogans zoals ''geertje, geertje,'' Is de PVV hier nou verantwoordelijk voor? Of zoals Heatwave het voorbeeld van hooligans aangaf. Is Feyenoord als club verantwoordelijk op moment een groep zich buitensporig gedraagt? Nee. Hoe kan de Islam dan verantwoordelijk zijn voor een groep jongeren die zich buitensporig gedraagt? Ik denk dat geen één ouder zijn zoon heeft verteld om stenen te gooien. Bij die rellen waren er een groot groep aantal ouders die de misdraging van de jongeren afkeurde.

De man heeft dus in mijn ogen helemaal geen punt kunnen maken. Sterker nog, hij heeft zich compleet gediskwalificeerd.
Is dat nou het enige zeurpunt dat je nog rest, dat de islam door sommigen als oorzaak aangeduid wordt? Nou die mag je hebben hoor, het zijn mannen met lange tenen, een kort lontje en een dunne huid die toevallig wel eens op vrijdagmiddag naar een moskee gaan.

En ‘wetend dat er rellen zouden ontstaan’ gaat natuurlijk alleen maar op als je eerst als feit aanneemt dat er weer mensen zullen zijn die gewelddadig worden als je de verkeerde woorden zegt. Daar gaat het al fout.
pi_188615678
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lang en krachtig, hoe verzin je het.

alle extremisten zijn tuig. ik ben niet degene die dan de nederlandse extremist uitzonderd en steunt, he...
Ik verzin niks, ze zijn massaal aanwezig, met als gevolg dat het straatbeeld niet meer normaal is. En dat anno 2019.
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:05:03 #150
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_188616319
Het protest is begonnen!!

raymondbruijns twitterde op zondag 25-08-2019 om 12:59:31 De eerste 'tegendemonstrant' is een feit. Niet blij met het, in zijn woorden: 'haatzaaien' van Edwin Wagensveld en Pegida. #Eindhoven #pegida https://t.co/rgS9TEbMOA reageer retweet
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:09:56 #151
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188616376
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:05 schreef Tyr80 het volgende:
Het protest is begonnen!!

[ afbeelding ]

raymondbruijns twitterde op zondag 25-08-2019 om 12:59:31 De eerste 'tegendemonstrant' is een feit. Niet blij met het, in zijn woorden: 'haatzaaien' van Edwin Wagensveld en Pegida. #Eindhoven #pegida https://t.co/rgS9TEbMOA reageer retweet
Zit er wel heel provocerend bij zo, die kan straks wat stenen gaan koppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')