quote:
Op dinsdag 27 augustus 2019 23:02 schreef Xa1pt het volgende:[..]
Ze overtreedt de wet inderdaad. Maar daarom dienen grondrechten van minderheden ingeperkt te worden? Omdat men de wet wel eens overtreedt? Werkt dat echt zo in je dictatoriale utopie?
Nee ik denk dat je mij helemaal verkeerd begrijpt.
Grondrechten van minderheden dienen niet ingeperkt te worden.
Maar structureel (en niet "wel eens") de wet overtreden mag niet worden gedoogd. Dit geld voor iedereen. Ik zou graag actievere, strengere handhaving willen zien die voor iedereen gelijk is, geen uitzonderingen.
Boete voor wildplassen, appen op de fiets, het niet willen afdoen van een motorhelm in een ziekenhuis enz enz.
Zo goed?
quote:
Zeg dat tegen conservatieve religieuzen
quote:
Wij moeten ons aan de grondwet houden. Iedereen moet zich aan de grondwet houden en iedereen die dat niet doet moet op dezelfde manier behandeld worden. Buschauffeurs moeten niet voor politie spelen, jongeren moeten niet met stenen smijten als Pegida een protestvergunning heeft. En zo kunnen we nog wel een tijdje voorbeelden opsommen, maar het komt uiteindelijk allemaal neer op hetzelfde.
Buschauffeurs hoeven niet zelf voor politie te spelen, omdat ze die kunnen oproepen. Alleen jammer dat de politie dan niet komt.
Er zou eens een keer een testje gedaan moeten worden. Iemand met een bivakmuts gaat in die bus zitten. Chauffeur belt politie, politie komt. Volgende dag weer, maar zou dan de politie het opnieuw laten afweten zoals bij de nikab? En kan de man dan voortaan gewoon met bivakmuts op gebruik maken van het openbare vervoer?