abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188592899
Pegida nu wel naar Stadhuisplein in Eindhoven

Pegida gaat zondagmiddag van een tot drie uur demonstreren in Eindhoven. Niet bij de Al Fourqaan-moskee, maar op het Eindhovense Stadhuisplein. ,,We komen voortaan elke zondagmiddag naar Eindhoven", zegt Pegida-voorman Edwin Wagensveld. ,,Net zo lang totdat we wel bij moskee terecht kunnen.”

Vrijdagochtend heeft het Eindhovense gemeentebestuur Pegida laten weten dat de anti-islamorganisatie geen actie mag voeren bij de Al Fourqaan-moskee, zoals de organisatie had aangekondigd. Een eerdere demonstratie van Pegida daar liep volledig uit de hand.

Naar aanleiding daarvan werden alle door Pegida aangekondigde demonstraties op die locatie door burgemeester John Jorritsma verplaatst naar het Stadhuisplein. Tot op heden blies de organisatie in reactie daarop die demonstraties telkens af.

,,Maar deze keer niet", reageert Wagensveld desgevraagd. ,,De burgemeester denkt zeker dat wij daar in blijven tuinen, en dat ie van ons af is als hij de locatie telkens verplaatst. Maar dat is echt niet zo. Hij kan voorlopig elke week een blik agenten open trekken. We blijven gewoon komen, net zo lang totdat we kunnen demonstreren in de Eindhovense wijk waar spraken is van een probleem."

Dat probleem is volgens Wagensveld dat als Pegida in de Eindhovense wijk Woensel komt demonstreren tegen de islam moslimjongeren daar op reageren door ‘met bakstenen en stoeptegels te gooien en met ijzeren staven te zwaaien'.
https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~a927af9a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:13:02 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188592912
Mooi, daar woon ik niet in de buurt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188592916
Wie zal er het eerste inbinden: Pegida of Eindhoven?
Het wordt zo wel een sneue bedoening.
pi_188592961
Sneu clubje.
U MAD?
pi_188593074
Hebben ze niks beters te doen of zo.
Zonder wrijving geen glans
pi_188593170
Burgeroorlog komt steeds dichterbij.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188593391
Edwin Wagensveld _O_

Je hoeft het niet eens te zijn met z'n stijl, maar intussen zit hij niet achter z'n toetsenbord maar staat hij er echt.
pi_188593436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:44 schreef Hoogslaper het volgende:
Edwin Wagensveld _O_

Je hoeft het niet eens te zijn met z'n stijl, maar intussen zit hij niet achter z'n toetsenbord maar staat hij er echt.
En krijgt hij klapper van de moslims en word hij door de politie telkens opgepakt.
Iedere week in Eindhoven gaan demonstreren is nogal sneu, maar lef heeft hij wel.
pi_188593445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:30 schreef Scarface88 het volgende:
Burgeroorlog komt steeds dichterbij.
Logisch aangezien de kans op een burgeroorlog op nul % kans lag.

Maar met hoeveel mensen gaat pegida nu demonstreren, 15 man?
pi_188593451
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En krijgt hij klapper van de moslims.
En daarmee maakt 'ie precies het punt. En hopelijk zien steeds meer mensen dat.
pi_188593489
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:48 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

En daarmee maakt 'ie precies het punt. En hopelijk zien steeds meer mensen dat.
welk punt?
rellen uitlokken... klappen krijgen die je wil... dan de huilbaby wezen: zie je wel...zo gemeen zijn zij.....
  Forum Admin vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:52:45 #12
58651 crew  murp
murp
pi_188593502
Waar betaald ie eigenlijk zn huur van?
pi_188593513
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:52 schreef murp het volgende:
Waar betaald ie eigenlijk zn huur van?
Hij is zelfstandig ondernemer in Duitsland. Een winkel met outdoor producten.
pi_188593519
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

welk punt?
rellen uitlokken... klappen krijgen die je wil... dan de huilbaby wezen: zie je wel...zo gemeen zijn zij.....
Ik denk dat jij dat punt inderdaad nooit zal zien.

Linkse mensen denken dat we uiteindelijk allemaal gebroederlijk om het kampvuur zullen zitten en gezellig 'kumbayaa' zullen zingen.

Aangezien ik geen wreed karakter heb, laat ik jou in die waan O+
  Forum Admin vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:54:19 #15
58651 crew  murp
murp
pi_188593528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij is zelfstandig ondernemer in Duitsland. Een winkel met outdoor producten.
ah ok 14.gif
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:56:34 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188593563
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:53 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Linkse mensen denken dat we uiteindelijk allemaal gebroederlijk om het kampvuur zullen zitten en gezellig 'kumbayaa' zullen zingen.

_O-

Ontopic: Daar merkt niemand wat van. Hooguit 2 man en een varkenskop per zondag en als PSV speelt waarschijnlijk nog minder.
pi_188593575
quote:

[..]

Leg het eens uit
Naar mijn idee is het punt van Wagensveld: rellen uitlokken en zo bewijzen dat moslims heel slechte mensen zijn ... en als er genoeg mensen ziijn die meeschreeuwen dan kan men voor deportaties pleiten.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:57:57 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188593580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:44 schreef Hoogslaper het volgende:
Edwin Wagensveld _O_

Een beetje als andere idolen zoals Anuna de Wever en Greta Thunberg dus eigenlijk? :P
pi_188593598
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Leg het eens uit
Naar mijn idee is het punt van Wagensveld: rellen uitlokken en zo bewijzen dat moslims heel slechte mensen zijn ... en als er genoeg mensen ziijn die meeschreeuwen dan kan men voor deportaties pleiten.
Draai het eens om.

Stel, een groep demonstreert tegen het Christendom.

Zou er dan ook ME bij moeten komen? Zou die groep ook bekogeld worden met stoeptegels?

Ja, dat was een retorische vraag 8-)
pi_188593605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een beetje als andere idolen zoals Anuna de Wever en Greta Thunberg dus eigenlijk? :P
Maar die zijn links! Val je nu van je geloof :o
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:00:11 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188593611
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:59 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Maar die zijn links! Val je nu van je geloof :o
Dat zijn niet mijn idolen, dus op mij slaat dit sowieso niet.
pi_188593640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mwah, Wagensveld loopt bij iedere demonstratie reeel gevaar op klappen of stenen tegen zijn kop.
Zolang Anuna of Greta niet festivalbezoekers 'verrassen' met een preek, maar gewoon ergens aangekondigd gaan demonstreren zullen ze vooral medestanders tegenkomen.

Nogal een verschilletje.
pi_188593792
quote:

[..]

Draai het eens om.

Je ontwijkt een directe uitleg wat "het punt" is van Wagensveld.
Het is rellen uitlokken om te bewijzen dat moslims slechterikken zijn
Elk gemeentebestuur , waar ook ter wereld, moet rellen in de woonwijken voorkomen.
Het belang van dat mensen rustig kunnen wonen, kinderen onbekommerd kunnen lopen is vele malen hoger dan iemands vermeende recht op een zekere straathoek ruzie te zoeken.

Die pegidallullo's kunnen elders in de stad demonstreren.. en dat kost de gemeente al duizenden euro's want de ME moet standby staan.
pi_188593825
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
Het is rellen uitlokken om te bewijzen dat moslims slechterikken zijn
Eens.

We zijn het zowaar 's een keer eens! *;
pi_188593873
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je ontwijkt een directe uitleg wat "het punt" is van Wagensveld.
Nee, hij gaf redelijk direct het antwoord dat Wagensveld wil aantonen dat moslims veel gewelddadiger en agressiever zijn dan andere bevolkingsgroepen. Bijvoorbeeld door te laten zien dat op een kinderlijke provocatie waar anderen om zouden lachen door moslims met bruut geweld gereageerd wordt.

Volgens hem.
pi_188593953
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:12 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Eens.

We zijn het zowaar 's een keer eens! *;
De slechterik s Wagensveld...die gaat rellen en geweld uit te lokken en dan schijnheilig brullen.... : ik ben onschuldig...
pi_188594019
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, hij gaf redelijk direct het antwoord dat Wagensveld wil aantonen dat moslims veel gewelddadiger en agressiever zijn dan andere bevolkingsgroepen. Bijvoorbeeld door te laten zien dat op een kinderlijke provocatie waar anderen om zouden lachen door moslims met bruut geweld gereageerd wordt.

Volgens hem.
Nee hoor, dat was geen direct antwoord.... iets over christendom..
Waarom moet bewezen worden dat moslims slechte mensen zijn ?
Zoiets van moslims wegpesten, wegjagen,,, desnoods met geweld of deportaties van de staat.
Niet vreedzaam samenleven en niet elkaar in de waarde laten... wat Wagensveld en sympathisanten propageren is het ontwrichten van de samenleving.
pi_188594031
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:15 schreef Kassamiep het volgende:
Dit is inderdaad precies het punt. En Edwin Wagensveld slaagt er tot nu toe prima in dit punt te bevestigen.

Gelukkig hebben we de beelden nog :s)

pi_188594096
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was geen direct antwoord.... iets over christendom..
Waarom moet bewezen worden dat moslims slechte mensen zijn ?
Zoiets van moslims wegpesten, wegjagen,,, desnoods met geweld of deportaties van de staat.
Niet vreedzaam samenleven en niet elkaar in de waarde laten... wat Wagensveld en sympathisanten propageren is het ontwrichten van de samenleving.
Na bovenstaande berichten moet het punt toch duidelijk zijn.

Ik heb ook een vraag voor jou:

Links zegt te staan voor vrijheid, gelijkheid en tolerantie.

Waarom is het voor links dan zo moeilijk om kritiek te leveren op een ideologie die juist weinig te maken heeft met vrijheid, gelijkheid en tolerantie..?
pi_188594201
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:29 schreef Hoogslaper het volgende:

Waarom is het voor links dan zo moeilijk om kritiek te leveren op een ideologie die juist weinig te maken heeft met vrijheid, gelijkheid en tolerantie..?
Wat jij en Wagensveld doen is niet kritiek op een godsdienst fornuleren, die je verketterend ideologie noem, het is haatzaaien. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en dat moet leiden tot systematische onderdrukking en vervolging van bepaalde minderheden.
De oplossing is een oudhollandse polderconcept: laat gelovige mensen in hun waarde. leef samen. Figuren die dwepen met "eigen volk, eigen cultuur, eigen ras" willen dat niet en de geschiedenis heeft bewezen dat die het vreedzaam samenleven kapot maken.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:37:06 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188595034
Mijn zegen hebben ze.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:44:53 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188595117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:24 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Dit is inderdaad precies het punt. En Edwin Wagensveld slaagt er tot nu toe prima in dit punt te bevestigen.

Gelukkig hebben we de beelden nog :s)

Je ziet daar een groep jong lichtgetinte tuig staan die wel zin hebben in een matpartij met een stel seniele senioren. Daar is toch geen eer aan te behalen joh. Dat is als Feyenoorder in het thuisvak van Ajax gaan staan juichen als er tegen Ajax gescoord wordt en dan gaan janken dat dat die aanbieden slechteriken zijn. 8)7

En ja, ik ben niet zo voorstander van die intocht aan klassiek denkende mensen die vinden dat ze onze maatschappij wel kunnen veranderen. Maar die bende bontkraagjes daar heeft weinig te maken met religie en veel te maken met agressievelingen die uit zijn op een verzetje.
pi_188595153
quote:

[..]

Draai het eens om.

Stel, een groep demonstreert tegen het Christendom.

Zou er dan ook ME bij moeten komen? Zou die groep ook bekogeld worden met stoeptegels?

Ja, dat was een retorische vraag 8-)
Daar zou echt geen hond zich druk om maken. Een groep die demonstreert tegen het Christendom.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:47:52 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_188595162
Wat mij betreft mogen die pegida idioten oprotten met hun provocaties en gaan we eens kijken hoe we dat lichtgetint 3de generatie tuig op die beelden dat denkt dat ze van 2 walletjes mogen eten, echt aanpakken. Want ze voelen zich geen nederlander, behalve als het ze wel uitkomt.
pi_188595474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat jij en Wagensveld doen is niet kritiek op een godsdienst fornuleren, die je verketterend ideologie noem, het is haatzaaien. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en dat moet leiden tot systematische onderdrukking en vervolging van bepaalde minderheden.
Dat is inderdaad exact wat islam doet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En ja, ik ben niet zo voorstander van die intocht aan klassiek denkende mensen die vinden dat ze onze maatschappij wel kunnen veranderen. Maar die bende bontkraagjes daar heeft weinig te maken met religie en veel te maken met agressievelingen die uit zijn op een verzetje.
Integendeel, het heeft alles te maken met religie. Als pegida daar korfballers op de korrel zouden nemen zou er waarschijnlijk niets aan het handje zijn.
Conscience do cost.
pi_188595739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:07 schreef ems. het volgende:

Integendeel, het heeft alles te maken met religie. Als pegida daar korfballers op de korrel zouden nemen zou er waarschijnlijk niets aan het handje zijn.
Religie-kritiek is het smoesje
Het is ordinaire vreemdelingenhaat. Het niet willen accepteren dat die mensen ook hier wonen.
Men vind dat zij moetuhh oprottuhh . Dit openlijk zegt doet men niet zo veel... mensen willen de schijn van tolerantie en politieke correctheid hoog houden. Vandaar het smoesje van inhoudelijke kritiek op islamitische leerstellingen...
pi_188595864
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 23:22 schreef Bluesdude het volgende:
Het is ordinaire vreemdelingenhaat. Het niet willen accepteren dat die mensen ook hier wonen.
Dat is dus niet waar. Ja, ik heb kritiek op de islam.

Maar vreemdelingenhaat? Onzin. Ik ben bijvoorbeeld blij met de Chinese gemeenschap in Nederland. Ik geef graag mijn geld bij ze uit. Altijd vriendelijk, nooit agressief.

Als ik er over na ga denken;

-Hoeveel vrouwen worden er door Chinezen lastiggevallen op straat of in het zwembad?
-Hoeveel bejaarden worden er overvallen door Chinezen?
-Hoeveel grensrechters zijn er doodgeschopt door Chinezen?
-Hoeveel kritische filmmakers zijn er al van de fiets geschoten door Chinezen?

Ik zie Chinezen trouwens bijna nooit in Opsporing Verzocht.

Maar goed, volgens jou is het allemaal vreemdelingenhaat _O-
  Moderator vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:30:50 #38
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_188595876
Moeten hun weten, niet mijn probleem
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_188597466
Edwin Wagensveld bij de podcast van Jan Roos:

https://soundcloud.com/us(...)man-edwin-wagensveld
pi_188598010
quote:

[..]

Als die mensen bij het minste naar geweld en agressie grijpen is hun aanwezigheid niet willen accepteren natuurlijk zeer redelijk.
pi_188598021
quote:

[..]

Men vind dat zij moetuhh oprottuhh . Dit openlijk zegt doet men niet zo veel... mensen willen de schijn van tolerantie en politieke correctheid hoog houden. Vandaar het smoesje van inhoudelijke kritiek op islamitische leerstellingen...
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:00:03 #42
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188598135
Prima actie van Pagida. Hoe minder islam in Nederland, hoe beter.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:01:43 #43
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188598138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 01:57 schreef Hoogslaper het volgende:
Edwin Wagensveld bij de podcast van Jan Roos:

https://soundcloud.com/us(...)man-edwin-wagensveld
Vermoeiend die Roos.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:05:11 #44
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188598145
quote:

[..]

Het is ordinaire vreemdelingenhaat.
Wat een gelul. Dit heeft niets met vreemdelingenhaat te maken.
pi_188598167
quote:

[..]

Ik accepteer het niet dat domoren zoals jij geweld van de islam goedpraten. Dit zegt heel veel over jou, en een fatsoenlijk rationeel antwoord hoeven we van jou niet te verwachten. Als je niets zinnigs te melden hebt, zeg dan niets.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:42:31 #46
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188598294
Wat is er mis met die wijk,afgezien van die Al Fourqaan moskee?

Ik neem aan dat hij het over die wijk rondom de Kruisstraat heeft.
pi_188598650
doe gewoon als utrecht, en zet ze ergens op een achteraf veldje. dan gaat ie weer naar een andere stad, waar ze hem wel aandacht geven.
pi_188598928
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De slechterik s Wagensveld...die gaat rellen en geweld uit te lokken en dan schijnheilig brullen.... : ik ben onschuldig...
Reltuig is altijd fout en zelf verantwoordelijk voor wat ze uitvreten, klaar. Ongeacht of er nou sprake zou zijn van “uitlokking” of niet, dat maakt echt geen ene moer uit. Sowieso wordt die term tevaak gebruikt om agressief gedrag van dom volk met te korte lontjes te bagatelliseren.

Pegida zou gewoon mogen demonstreren waar ze willen, zoals ieder ander. Als er dan telkens *niets* gebeurt, dan is voor hun de lol er ook snel af. Nu lijkt dat clubje symbool te gaan staan voor de vrijheid van meningsuiting en dat is m.i. echt teveel eer.
pi_188599276
quote:

[..]

Men vind dat zij moetuhh oprottuhh . Dit openlijk zegt doet men niet zo veel... mensen willen de schijn van tolerantie en politieke correctheid hoog houden.
Wat een gelul. Pegida tolereert heel duidelijk Islam niet en politiek correct zullen ze zichzelf ook niet noemen :D
quote:
Vandaar het smoesje van inhoudelijke kritiek op islamitische leerstellingen...
Jij bent degene die hier smoesjes maakt voor het agressieve gedrag van de pegida haters. Los daarvan is elke vorm van kritiek op islam goed want het is nou eenmaal verschrikkelijk kut wat het doet met mensen.

Daar wil ik trouwens wel aan toevoegen dat pegida verder ook een stelletje clowns zijn, daar niet van.
Conscience do cost.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:13:19 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188599309
quote:

[..]

Een betonpaal geeft nog meer mee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')