abonnement Unibet Coolblue
pi_188529904


De laatste week van december is volop bezig, het einde van het jaar. Een niet al te spectaculair jaar. Op het ESF waren we opnieuw een gedegen middenmoter. Disturbed is verslagen door Lil Kleine en Frenna in de strijd om 'slechtste cover ooit'. De dividendbelasting zal toch écht worden afgeschaft. Tom Dumoulin vestigde zich als de nieuwe Zoetemelk door tweede plaatsen aaneen te rijgen. Limburgse scholen zijn niet meer betrouwbaar. Toch is er een belangrijk nieuwtje dit jaar, geheel in stijl: De twintigste top 2000 wordt in dit jaar uitgezonden. Jawel, feest! *O* Misschien doen ze wel iets speciaals. Zoals alle stemmen van alle voorgaande jaren optellen. Of, nouja, dit lijkt niet erg waarschijnlijk, want straks komen Anneke Grönloh en Koos Alberts opeens weer in de lijst, dat past echt niet meer bij het huidige Radio 2. In ieder geval is er dit topic, waar we zoals vanouds 160 uur lang kunnen baggeren, genieten van Marianne Rosenberg, klagen over dat ene liedje van Blof (wat stiekem toch best goed is, we houden allemaal van Blof), en kunnen discussiëren over de zin van het leven.

Radio 2 Top 2000: Editie 2018
Het is alweer de twintigste editie van het enige relevante radio-evenement van de Lage Landen. Radio 2 draait 7 dagen lang de beste 1999 platen (en Take Me Home, Country Roads), vanaf eerste kerstdag tot het laatste uurtje in 2018. De 160 uur durende muzikale marathon is ook te volgen via de website van Radio 2.

Wat kunnen wij doen?
We kunnen gezellig meeluisteren, zodat de luistercijfers nog verder de pan uit rijzen en ze nog 80 jaar doorgaan met de Top 2000. We kunnen naar het mensonterende café, waar mensen stilstaan als Killing in the Name wordt gedraaid, maar helemaal losgaan als De Vlieger op komt. En doe natuurlijk mee aan de polonaise bij Through the Barricades. Ook leuk is het om een paar fotos te maken met bijvoorbeeld Annemieke, Cielke, of, uh, die man die altijd tussen 12 en 2 in de middag draait, ik ben pardoes zijn naam vergeten.

Daarnaast schijn je te kunnen stemmen. Nee, niet op Mark Rutte dit keer. Nee, op liedjes. Afgelopen jaar 35 per man. Wij hebben alvast een paar leuke stemtips opgesomd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In D.'s 'wat moet er in de top 2000'-competitie wonnen vorig jaar The Motors met Airport voor Talk Talk met Living in another World. Wij verwachten beide liedjes dus vanzelfsprekend deze editie in de lijst. Maar dan moeten jullie wel even meestemmen.

Nog 3 andere stemtips: 3 acts die bijna aan de afgrond staan met hun enige liedje
- Hot Chocolate - Emma (1969)
- Sam and Dave - Soul Man (1996)
- Stone Roses - Fool's Gold (1997)

Deze drie liedjes verdienen het om in de top 2000 te blijven. Vandaar dit stemadvies.

Oh, en iedereen die op Lil Kleine en Frenna stemt is af.

Wanneer?
Dinsdag 25 december 08:00 tot en met maandag 31 december 23:59. (verwachten wij)

De lijst van 2018
KLIK HIER VOOR DE LIJST VAN 2018

Presentatie

08:00 - 10:00 uur - Jan-Willem Roodbeen
10:00 - 12:00 uur - Bart Arens
12:00 - 14:00 uur - Holle Bolle Gijs
14:00 - 16:00 uur - Rob Stenders
16:00 - 18:00 uur - Ruud de Wild
18:00 - 20:00 uur - Wouter van der Goes
20:00 - 22:00 uur - Stefan Stasse
22:00 - 00:00 uur - Paul Rabbering
00:00 - 02:00 uur - Evelien de Bruijn
02:00 - 04:00 uur - Rick van Velthuysen
04:00 - 06:00 uur - Frank van ’t Hof
06:00 - 08:00 uur - Annemieke Schollaardt

De Tunes O+
De Tunes zijn Verleden Tijd. Wil je ze horen, luister dan eind november naar de Evergreen top 1000. Ongetwijfeld met Anneke Grönloh en Koos Alberts.

Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz

Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html

De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2018 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Met het mensonterende café. Had ik daar al over geklaagd?

Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 3 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur. Tussen 3 en 5 wordt het café gepoetst, ongetwijfeld met Echoes op de achtergrond.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home

Etalagekanalen

Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!

*O* *O* *G* *G* *G* *O* *O*

*G* *G* *O* *G* *O* *G* *G*

Vanaf wanneer stemmen?
Dat had je al moeten doen.

Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

*O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. Dat zal vast ooit geupdatet zijn, maar geen zin om dat uit te zoeken. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html

Staat ie in de top 2000?
Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nl. Vorig jaar konden we niet tellen en ging dat mis.

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorig jaar waren HoudJeMond en ArnieAlberts onze representatives in het café, wie o wie worden het dit jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:



SPOILER: peaceman had tijd te veel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188529950
Daar moet natuurlijk bij gezegd worden dat Imagine Dragons inderdaad ontzettend schreeuwt in hun nieuwere nummers. Maar Imagine Dragons vind ik nog een van de minder erge bands.

Ben benieuwd aan welke nieuwe binnenkomers ik me dit jaar ga ergeren. Hoe doet de Billie Eilish hype het op 2?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188529970
Eerste vraag voor komend jaar is wel wie de 00-02-shift gaat doen zonder Evelien de Bruyn. Klein vermoeden dat Emmely de Wilt dat wordt. Krijgt al met enige regelmaat invalshifts.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_188529982
Vraag is niet of maar waar Arcade dit jaar staat op de lijst :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_188529990
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:27 schreef TLC het volgende:
Vraag is niet of maar waar Arcade dit jaar staat op de lijst :P
Denk wel top 100.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188530002
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:26 schreef El-Stinho het volgende:
Eerste vraag voor komend jaar is wel wie de 00-02-shift gaat doen zonder Evelien de Bruyn. Klein vermoeden dat Emmely de Wilt dat wordt. Krijgt al met enige regelmaat invalshifts.
Wie? Pics.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188530102
quote:
9s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wie? Pics.
Ziet er best :9 uit hoor
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_188530114
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daar moet natuurlijk bij gezegd worden dat Imagine Dragons inderdaad ontzettend schreeuwt in hun nieuwere nummers. Maar Imagine Dragons vind ik nog een van de minder erge bands.

Ben benieuwd aan welke nieuwe binnenkomers ik me dit jaar ga ergeren. Hoe doet de Billie Eilish hype het op 2?
Alleen Rob promoot Bad Guy eigenlijk. Voor de rest weinig.

Goede nominaties voor nieuwkomers
Duncan Laurence - Arcade
Danny Vera - Roller Coaster
Suzan & Freek - Als Het Avond Is
Krezip - Lost Without You
Lewis Capaldi - Someone You Loved

Outsiders;
Lauren Daigle - You Say
Guy Sebastian - Before I Go

Shallow zal nog flink stijgen denk ik
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_188530125
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daar moet natuurlijk bij gezegd worden dat Imagine Dragons inderdaad ontzettend schreeuwt in hun nieuwere nummers. Maar Imagine Dragons vind ik nog een van de minder erge bands.

Ben benieuwd aan welke nieuwe binnenkomers ik me dit jaar ga ergeren. Hoe doet de Billie Eilish hype het op 2?
Billie Eilish verwacht ik nog niet heel veel van eigenlijk in de Top2000, ook al vind ik haar debuutalbum meer dan prima
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_188530132
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Denk wel top 100.
En dikverdiend ook :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_188530197
Emmely mag idd dit jaar wat meer doen dan het jaarlijkse playbacken van Meatloaf met Stefan Stasse
  Redactie Sport / Supervogel maandag 19 augustus 2019 @ 23:50:25 #12
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188530369
quote:
9s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wie? Pics.

Fotograaf: Stijn Ghijsen
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:18:41 #13
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_188535138
Nog volop in twijfel om wel of niet te gaan stemmen.

Is toch wel frustrerend als er van je lijstje 1 hooguit 2 in staan.
En dat zijn dan de nummers waarvan je het toch al zeker wist.

Ook erger ik me al jaren aan een aantal dingen.

Het gemak waarmee nieuwe nummers gewoon er in gestemd kunnen worden. En soms nog achterlijk hoog binnenkomen.
Dieptepunt hierin is "Hello" van Adele. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat sommige stemmers nog geen klank van het nummer gehoord hadden, maar mede gedreven door overdreven hysterie hebben gedacht:

"De nieuwe van Adele! Dat is de zangeres van dit moment!
Die moet erin!"

Helaas wil Radio2 geen drempel opwerpen van minimaal 3 jaar. (Wat mij betreft 5 of 10!jaar) of anders nieuwe liedjes bij voorbaat al zoveel minpunten geven dat alleen bij een belachelijk aantal stemmen de Top2000 gehaald wordt.

Dit heeft zo als al vaker gezegd, tot gevolg dat een aantal (semi)-klassiekers uit de oudere decennia sneuvelen.
Als kwaliteit wordt vervangen, door kwaliteit heb ik er vrede mee, maar de liedjes die ervoor terugkomen, mogen nog niet eens in de schaduw staan.
De opportunismestemmers, de veilige stemmers en de beïnvloedbare
stemmers voeren de boventoon.

In 2010 stonden er al 10 platen uit dat jaar in de lijst.
In 2011 werd dat bijna verdrievoudigd naar 28 (kan me 1 vertelt hebben) De laatste editie stonden er nog 12 (ook hier kan ik 1 gemist hebben in de lijst.
Dat zou je dan als stemmer aan het denken kunnen stemmen.
Maar in editie 2018 stonden 27 keuzes uit 2017. ;(

Naast de al vermelde opties om dit probleem tegen te gaan, zou het volgens mij ook een mogelijkheid zijn om vlak voor de Top2000- allertijdenlijst eerst nog een Top500 van na 1999 te organiseren.
Nummers van 2000 tot 2010, mogen dan natuurlijk ook in de lijst die met oudjaar wordt uitgezonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Piebe op 20-08-2019 19:53:49 ]
Ja ja
pi_188536335
Kunnen we al weer stemmen? :P
pi_188537434
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 13:25 schreef cafca het volgende:
Kunnen we al weer stemmen? :P
Bijna :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_188541787
Nog maar vier maanden O+
  ESF Reporter dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:38:34 #17
87554 Cee
Welluk?
pi_188541913
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Denk wel top 100.
93 zou mooi zijn.
pi_188541968
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 18:38 schreef Cee het volgende:

[..]

93 zou mooi zijn.
  Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:03:57 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188542428
quote:
Goed gifje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:39:05 #20
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188543171
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 12:18 schreef Piebe het volgende:
Nog volop in twijfel om wel of niet te gaan stemmen.

Is toch wel frustrerend als er van je lijstje 1 hooguit 2 in staan.
En dat zijn dan de nummers waarvan je het toch al zeker wist.

Ook erger ik me al jaren aan een aantal dingen.

Het gemak waarmee nieuwe nummers gewoon er in gestemd kunnen worden. En soms nog achterlijk hoog binnenkomen.
Dieptepunt hierin is "Hello" van Adele. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat sommige stemmers nog geen klank van het nummer gehoord hadden, maar mede gedreven door overdreven hysterie hebben gedacht:

"De nieuwe van Adele! Dat is de zangeres van dit moment!
Die moet erin!"

Helaas wil Radio2 geen drempel opwerpen van minimaal 3 jaar. (Wat mij betreft 5 of 10!jaar) of anders nieuwe liedjes bij voorbaat al zoveel minpunten geven dat alleen bij een belachelijk aantal stemmen de Top2000 gehaald wordt.

Dit heeft zo als al vaker gezegd, tot gevolg dat een aantal (semi)-klassiekers uit de oudere decennia sneuvelen.
Als kwaliteit wordt vervangen, door kwaliteit heb ik er vrede mee, maar de liedjes die ervoor terugkomen, mogen nog niet eens in de schaduw mogen staan.
De opportunismestemmers, de veilige stemmers en de beïnvloedbare
stemmers voeren de boventoon.

In 2010 stonden er al 10 platen uit dat jaar in de lijst.
In 2011 werd dat bijna verdrievoudigd naar 28 (kan me 1 vertelt hebben) De laatste editie stonden er nog 12 (ook hier kan ik 1 gemist hebben in de lijst.
Dat zou je dan als stemmer aan het denken kunnen stemmen.
Maar in editie 2018 stonden 27 keuzes uit 2017. ;(

Naast de al vermelde opties om dit probleem tegen te gaan, zou het volgens mij ook een mogelijkheid zijn om vlak voor de Top2000- allertijdenlijst eerst nog een Top500 van na 1999 te organiseren.
Nummers van 2000 tot 2010, mogen dan natuurlijk ook in de lijst die met oudjaar wordt uitgezonden.
Terechte klacht. Ik erger me ook kapot aan alle muziek van nu. Klassiekers als Bus Stop en Peggy Sue staan niet meer in de lijst, omdat de nieuwste kutplaten van Katy Perry en Ed Sheeran weer in de lijst moeten. Om van eendagsvliegen maar te zwijgen. Voer een drempel in van vijf jaar, anders is de Top 2000 ten dode opgeschreven
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:01:12 #21
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_188543597
Jullie terechte kritiek was er 15 jaar geleden ook al, maar radio 2 wil dit nog altijd niet veranderen. Ik verwacht op korte termijn hier geen verandering in.
pi_188544144
gewoon lekker luisteren naar de Evergreen top 1000 van Radio 5
pi_188544171
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:26 schreef El-Stinho het volgende:
Eerste vraag voor komend jaar is wel wie de 00-02-shift gaat doen zonder Evelien de Bruyn. Klein vermoeden dat Emmely de Wilt dat wordt. Krijgt al met enige regelmaat invalshifts.
Of Toine from Pepperstreet
  Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:31:03 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188544219
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:01 schreef peaceman het volgende:
Jullie terechte kritiek was er 15 jaar geleden ook al, maar radio 2 wil dit nog altijd niet veranderen. Ik verwacht op korte termijn hier geen verandering in.
Jup al vind ik het inmiddels wel logisch dat een The A-Team van Ed Sheeran in de lijst staat, is natuurlijk gewoon een moderne klassieker zelfs als je er niet veel aan vindt, veel oude muziek wordt ook wel geromantiseerd, zeker uit de 70s stond er vroeger heel veel matige troep in de lijst, of ik noem een Stars on 45, erg matig maar wel legendarisch.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:33:01 #25
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_188544257
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jup al vind ik het inmiddels wel logisch dat een The A-Team van Ed Sheeran in de lijst staat, is natuurlijk gewoon een moderne klassieker zelfs als je er niet veel aan vindt, veel oude muziek wordt ook wel geromantiseerd, zeker uit de 70s stond er vroeger heel veel matige troep in de lijst, of ik noem een Stars on 45, erg matig maar wel legendarisch.
A-team is inmiddels ook meer dan 5 jaar oud, dus inmiddels valt die buiten de kritiek. :)
pi_188544271
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jup al vind ik het inmiddels wel logisch dat een The A-Team van Ed Sheeran in de lijst staat, is natuurlijk gewoon een moderne klassieker zelfs als je er niet veel aan vindt, veel oude muziek wordt ook wel geromantiseerd, zeker uit de 70s stond er vroeger heel veel matige troep in de lijst, of ik noem een Stars on 45, erg matig maar wel legendarisch.
doelgroep en publiek groeit mee. En de Top 2000 is natuurlijk alles behalve een lijst van de beste muziek ooit gemaakt.
  Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:35:05 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188544309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef peaceman het volgende:

[..]

A-team is inmiddels ook meer dan 5 jaar oud, dus inmiddels valt die buiten de kritiek. :)
Maar zo'n grens blijft arbitrair, hoe lang moet een plaat rijpen om wel in de lijst te mogen? Ik ben ook wel voorstander voor een knip in een goede allertijdenlijst, maar of die knip 1, 3 of 5 of zelfs 10 jaar moet zijn is natuurlijk aan discussie onderhevig. Iron Sky vind ik ook al tijden wel als moderne klassieker te boek staan, maar is natuurlijk pas uit 2014. (En staat ook in mijn persoonlijke allertijdenlijst zeer hoog, dus ik vind dat een goede zaak.)

Maar commercieel is zo'n knip natuurlijk oninteressant geworden, dus gaan ze inderdaad niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:39:43 #28
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_188544422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar zo'n grens blijft arbitrair, hoe lang moet een plaat rijpen om wel in de lijst te mogen? Ik ben ook wel voorstander voor een knip in een goede allertijdenlijst, maar of die knip 1, 3 of 5 of zelfs 10 jaar moet zijn is natuurlijk aan discussie onderhevig. Iron Sky vind ik ook al tijden wel als moderne klassieker te boek staan, maar is natuurlijk pas uit 2014. (En staat ook in mijn persoonlijke allertijdenlijst zeer hoog, dus ik vind dat een goede zaak.)

Maar commercieel is zo'n knip natuurlijk oninteressant geworden, dus gaan ze inderdaad niet.
Ik zou al blij zijn met een jaar, om de ergste hypes eruit te filteren.
  Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:41:55 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188544468
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:33 schreef Evertjan het volgende:

[..]

doelgroep en publiek groeit mee. En de Top 2000 is natuurlijk alles behalve een lijst van de beste muziek ooit gemaakt.
Dat het publiek meegroeit is beyond the point, ik wil juist zeggen dat het punt is dat de 'oude muziek' al meer gewogen is, vaak blijven de platen die mensen echt goed vinden of platen waar mensen echte topherinneringen aan hebben hangen (met af en toe een huisvrouwenclassic die ook blijft hangen), terwijl nieuwe muziek ongewogen aan de lijst wordt toegevoegd. Maar het is een moeilijke balans - je merkt vaak dat nummers die in de eerste paar jaren de boot hebben gemist, niet meer in de lijst komen, terwijl ze er prima in zouden passen (twee voorbeelden die als ze dit jaar een hit waren er 100% in zouden komen zijn Dance With Somebody en Allein, Allein, maar omdat ze net niet op het goede moment een hit waren staan ze er niet in). Zou Iron Sky, wanneer het nu pas de lijst in zou mogen, alsnog worden gezien als klassieker die in de top 100 komen? Een klassieker is altijd maakbaar, zeker, maar ik denk dat je weldegelijk in het nadeel bent als je te snel 'vergeten' wordt omdat je niet in allertijdenlijstjes wordt opgenomen met je liedje(s). Anderzijds heb je teveel een voordeel als je nog een serieuze hit bent (Hello van Adele was lachwekkend), dus misschien moet daar de grens liggen: Zolang een plaat in de Top 40 staat (of Mega Top 50) kan hij nog niet in de Top 2000.

Nieuwe muziek moet nog gewogen worden en dat gebeurt nu in de lijst, maar tegelijkertijd zou het zonder die weging misschien juist geen eerlijke kans krijgen. Dance With Somebody hoort wat mij betreft gewoon in de top 2000 als een van de indieanthems uit de zeroes die de hitlijsten haalde.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188544626
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat het publiek meegroeit is beyond the point, ik wil juist zeggen dat het punt is dat de 'oude muziek' al meer gewogen is, vaak blijven de platen die mensen echt goed vinden of platen waar mensen echte topherinneringen aan hebben hangen (met af en toe een huisvrouwenclassic die ook blijft hangen), terwijl nieuwe muziek ongewogen aan de lijst wordt toegevoegd. Maar het is een moeilijke balans - je merkt vaak dat nummers die in de eerste paar jaren de boot hebben gemist, niet meer in de lijst komen, terwijl ze er prima in zouden passen (twee voorbeelden die als ze dit jaar een hit waren er 100% in zouden komen zijn Dance With Somebody en Allein, Allein, maar omdat ze net niet op het goede moment een hit waren staan ze er niet in). Zou Iron Sky, wanneer het nu pas de lijst in zou mogen, alsnog worden gezien als klassieker die in de top 100 komen? Een klassieker is altijd maakbaar, zeker, maar ik denk dat je weldegelijk in het nadeel bent als je te snel 'vergeten' wordt omdat je niet in allertijdenlijstjes wordt opgenomen met je liedje(s). Anderzijds heb je teveel een voordeel als je nog een serieuze hit bent (Hello van Adele was lachwekkend), dus misschien moet daar de grens liggen: Zolang een plaat in de Top 40 staat (of Mega Top 50) kan hij nog niet in de Top 2000.

Nieuwe muziek moet nog gewogen worden en dat gebeurt nu in de lijst, maar tegelijkertijd zou het zonder die weging misschien juist geen eerlijke kans krijgen. Dance With Somebody hoort wat mij betreft gewoon in de top 2000 als een van de indieanthems uit de zeroes die de hitlijsten haalde.
Het is dan ook de top 2000 van radio 2. Dus Radio 2 heeft een flinke vinger in de pap welke nummers er in komen. Dit kunnen ze doen door bepaalde nummers te pushen in de stemweek vooraf, of via de stemtool.
  Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:52:04 #31
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188544726
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:47 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Het is dan ook de top 2000 van radio 2. Dus Radio 2 heeft een flinke vinger in de pap welke nummers er in komen. Dit kunnen ze doen door bepaalde nummers te pushen in de stemweek vooraf, of via de stemtool.
Via de stemtool, daarmee bedoel je dat ze pushen door welke nummers ze uberhaupt in de keuzelijst opnemen?

Ik ben wel nog altijd van mening dat elk lied dat ooit in de Top 2000 heeft gestaan in de voorkeuzelijst zouden moeten, die hebben immers bewezen ooit in de lijst te hebben gepast. Dan verdienen ze een eerlijke kans.

Dat andere doe je -helaas- weinig aan en is ook van alle jaren, vroeger weerden ze juist Pearl Jam en Nirvana, en werd een Avond van Boudewijn de Groot gepushed.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188544757
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Via de stemtool, daarmee bedoel je dat ze pushen door welke nummers ze uberhaupt in de keuzelijst opnemen?

Ik ben wel nog altijd van mening dat elk lied dat ooit in de Top 2000 heeft gestaan in de voorkeuzelijst zouden moeten, die hebben immers bewezen ooit in de lijst te hebben gepast. Dan verdienen ze een eerlijke kans.

Dat andere doe je -helaas- weinig aan en is ook van alle jaren, vroeger weerden ze juist Pearl Jam en Nirvana, en werd een Avond van Boudewijn de Groot gepushed.
klopt helemaal. Maar ook het gehype van de DJ's over sommige nummers in de weken voor de stemweek is heel erg irritant
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:54:06 #33
54593 crew  Olga
Cheese
pi_188544772
Zal dit het jaar zijn dat Runaway weer in de top2000 staat waar hij hoort
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:55:42 #34
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188544799
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:54 schreef Olga het volgende:
Zal dit het jaar zijn dat Runaway weer in de top2000 staat waar hij hoort
In de keuzelijst, bedoel je?

Dan is het antwoord: Nee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:57:16 #35
54593 crew  Olga
Cheese
pi_188544847
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

In de keuzelijst, bedoel je?

Dan is het antwoord: Nee.
in de top2000 zelf
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:58:11 #36
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188544876
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:57 schreef Olga het volgende:

[..]

in de top2000 zelf
Dan is het antwoord al helemaal nee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188544908
Altijd leuk om die van vorig jaar terug te beluisteren, inclusief beeld

https://www.nporadio2.nl/top2000/terugluisteren

^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:59:25 #38
54593 crew  Olga
Cheese
pi_188544917
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan is het antwoord al helemaal nee.
;(
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_188545852
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:27 schreef Evertjan het volgende:
gewoon lekker luisteren naar de Evergreen top 1000 van Radio 5
Das een week eerder, dus t kan allebei :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:40:08 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188546041
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:32 schreef TLC het volgende:

[..]

Das een week eerder, dus t kan allebei :)
Een maand, zelfs.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:26:00 #41
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_188547549
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 20:54 schreef Olga het volgende:
Zal dit het jaar zijn dat Runaway weer in de top2000 staat waar hij hoort
Del Shannon?
Ja ja
pi_188547942
ik zat te denken als die verschrikkelijke cover van Simon en Garfunkels Sound of Silence in de Top 2000 kan staan, moeten wij dan niet een actie starten om Weezer met Africa in de top 2000 te krijgen???
  Redactie Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:44:16 #43
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188548214
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:37 schreef Evertjan het volgende:
ik zat te denken als die verschrikkelijke cover van Simon en Garfunkels Sound of Silence in de Top 2000 kan staan, moeten wij dan niet een actie starten om Weezer met Africa in de top 2000 te krijgen???
Succes.

Ik stem niet mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:53:07 #44
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_188548552
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:37 schreef Evertjan het volgende:
ik zat te denken als die verschrikkelijke cover van Simon en Garfunkels Sound of Silence in de Top 2000 kan staan, moeten wij dan niet een actie starten om Weezer met Africa in de top 2000 te krijgen???
Nee.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:04:03 #45
18653 crew  D.
pi_188548896
*topic even meepikt
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:50:03 #46
426493 crew  PippenScottie
pi_188549850
Ik heb een verhaaltje over eigentijdse muziek.

Ik was dit jaar met mevrouw Pippen en de Pippies naar Frankrijk. In de auto hadden we steevast een Franse popzender aanstaan en alle hits van mei dit jaar zitten nu in ons geheugen gegrift als soundtrack van die vakantie.

Mijn dochtertjes vragen nog wel eens of ik een liedje voor ze op wil zetten. Dus elke keer als ik Billie Eilish hoor moet ik denken aan de Mont St Michel. Dat geldt ook voor Mabel, Rag & Bone Man, Ava Max, Sam Smith en Dermot Kennedy.
En dat liedje Here With Me, dat de jongste Pippie urenlang kan zingen, maar waarvan ik nog steeds geen idee heb wie het zingt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 augustus 2019 @ 17:35:51 #47
54593 crew  Olga
Cheese
pi_188558944
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:26 schreef Piebe het volgende:

[..]

Del Shannon?
:Y

Voor degenen die hem niet kennen (ver voor mijn tijd)

Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_188751519
Zijn niet vooral de overijverige fanclubs het probleem? Omdat de verhouding stemmers/luisteraars totaal niet evenredig is hebben die wel heel veel macht.

Zelfs in de eerste editie in 1999 had je al zo'n 50 platen van jonger dan 5 jaar. Eentje zelfs uit '99. Door de grotere vrije keuze van de laatste jaren is dat wel iets meer geworden, maar ook weer niet zoveel, voor de stemlijst werd vroeger ook maar een grens van 1 jaar aangehouden bij R2. Bovendien vallen ze er na 1-5 jaar uit, dus wisselen de hitjes elkaar gewoon af.

Iets voor hun herkenbaars is ook wel lekker als instap voor het hele jonge publiek, zo ben ik ook ooit begonnen. De rest ging ik pas later waarderen.

Ik zou liever een grens in één of andere vorm op de stemformulieren zien. Als je 5 keer op Abba of Coldplay hebt gestemd is je punt dat je het een leuke band vindt ook wel duidelijk. Zo heb je ook gelijk niet meer dat 20 acts/artiesten samen 400 nummers leveren en komen nummer 2001 en t/m 2200 juist in de lijst (met veel van de 'echte klassiekers' die er nu uit vallen).
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 3 september 2019 @ 19:59:45 #49
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_188775804
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:12 schreef Tussle266 het volgende:
Zijn niet vooral de overijverige fanclubs het probleem? Omdat de verhouding stemmers/luisteraars totaal niet evenredig is hebben die wel heel veel macht.

Zelfs in de eerste editie in 1999 had je al zo'n 50 platen van jonger dan 5 jaar. Eentje zelfs uit '99. Door de grotere vrije keuze van de laatste jaren is dat wel iets meer geworden, maar ook weer niet zoveel, voor de stemlijst werd vroeger ook maar een grens van 1 jaar aangehouden bij R2. Bovendien vallen ze er na 1-5 jaar uit, dus wisselen de hitjes elkaar gewoon af.

Iets voor hun herkenbaars is ook wel lekker als instap voor het hele jonge publiek, zo ben ik ook ooit begonnen. De rest ging ik pas later waarderen.

Ik zou liever een grens in één of andere vorm op de stemformulieren zien. Als je 5 keer op Abba of Coldplay hebt gestemd is je punt dat je het een leuke band vindt ook wel duidelijk. Zo heb je ook gelijk niet meer dat 20 acts/artiesten samen 400 nummers leveren en komen nummer 2001 en t/m 2200 juist in de lijst (met veel van de 'echte klassiekers' die er nu uit vallen).
Zeker waar. Wat het nog triester maakt is dat sommige fanclubs ook vrij baan lijken te krijgen.
Ja ja
pi_188779035
Oh, de happy hardcore obsessie van Bart Arens! Dat is misschien zelfs wel nog erger dan die bandfanclubs inderdaad! Dat schaadt de kwaliteit van de lijst helemaal.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_188780009
Oeee dit topic leeft weer, zin in de top 2000 gelijk.

Mooie discussie trouwens. Wat mij betreft kan je niet uit nummers van het huidige jaar stemmen, dus een grens van 1 jaar. Dat filtert de ergste hypes eruit en je blijft nieuwe nummer houden die wel prima zijn.

Een max per artiest/band zie ik niet zitten omdat sommige artiesten/bands gewoon wel 10 goede nummers hebben die er terecht in staan. Wel mogen ze van mij bij radio2 duidelijke “actie nummers” die erin gestemd worden om te fik en weren. Het was leuk hoor, de Pokemon tune, maar het hoort er niet in
pi_188787593
Het gaat me niet echt om een beperking van het aantal nummers van een band in de lijst, maar wel op het stemformulier. Je kan de fanclubuurtjes er zo uit halen. 3, 4 of 5 keer dezelfde artiest binnen 1 tot 1,5 uur. Dat zijn juist de nummers waar (bijna) alleen zij op stemmen en niet de 'algemene stemmer'.

In 2018 had je dat trouwens ook bij die vrouwenlobby, 4 vrouwelijke herintreders back to back in sommige uren. Daar zag je ook duidelijk dat de actiegroep in de nieuwsbrief of app-groep had bepaald op welke nummers gestemd moest worden. Dat was wel jammer want daarmee schoten ze zichzelf nogal voorbij.

Als je maar 5 keer op een band mag stemmen, dan kunnen er in het totaal nog altijd 8, 9 of 10 goede nummers in de lijst komen doordat er verschillende stemmers zijn. Dat is wel wat anders dan 29 of 35x in de lijst omdat de voorzitter het stemgedrag vast heeft ingefluisterd voor 3000 stemmers. Zo blijven de wat breder gedragen nummers die er nu uit vallen omdat de fanclubs nu eenmaal te fanatiek zijn gewoon wel wat beter beschermd.
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 4 september 2019 @ 17:02:02 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188788114
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:54 schreef Tussle266 het volgende:
Oh, de happy hardcore obsessie van Bart Arens! Dat is misschien zelfs wel nog erger dan die bandfanclubs inderdaad! Dat schaadt de kwaliteit van de lijst helemaal.
Veel mensen van ongeveer mijn leeftijd worden helemaal wild als ze Dj Paul Elstak oid horen.

Ikzelf niet; iets aan dat geluid staat me tegen (een uitzondering als Wonderful days daargelaten). Maar ik snap waarom die muziek erin komt.
  woensdag 4 september 2019 @ 20:19:26 #54
22565 asco
Los in deze tent
pi_188791247
Nog 111 dagen. 😳
pi_188791262
Dit jaar is wel echt voorbijgevlogen :o
pi_188792724
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 17:02 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Veel mensen van ongeveer mijn leeftijd worden helemaal wild als ze Dj Paul Elstak oid horen.

Ikzelf niet; iets aan dat geluid staat me tegen (een uitzondering als Wonderful days daargelaten). Maar ik snap waarom die muziek erin komt.
Mijn probleem met een meervoudig aantal noteringen voor die artiesten is vooral dat steeds hetzelfde liedje in de lijst staat...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 september 2019 @ 05:05:21 #57
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188795908
Rainbow in the sky is iig een enorm cliché geworden in de stemlijsten van generatiegenoten. :)

Have you ever been mellow ook (ik zou zelf eerder op z'n opvolger, Hava nagila, stemmen; een van de weinige in het genre die ik los van nostalgie nog op zou zetten. Al zou dat wel in een gekke bui zijn).
  donderdag 5 september 2019 @ 06:10:17 #58
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_188795982
Yessss het is september en het begint hier weer wat te leven *G*
Same shit, different day
SC hopper present
pi_188925242
Dit weekend is het nog een dag of 70 tot de Evergreen top 1000 en een dag of 100 tot de Top 2000. Goed moment om vast eens twee lijstjes met mogelijke nummers op te stellen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_188928741
Ik ben ook al voorzichtig begonnen met m'n lijstje :@
  zaterdag 14 september 2019 @ 00:41:07 #61
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_188936375
Als opwarmertjes zijn inderdaad de Evergreen top 1000 (Radio 5, 25 t/m 29 november 2019) en de Radio 10 top 4000 (begin december-kerst) best te pruimen.
Was vorig jaar wel apart bij de top 4000 Gerard Ekdom te horen.

Is het presentatieteam top 2000 eigenlijk al bekendgemaakt dit jaar?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_188938949
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 00:41 schreef Koen66 het volgende:
Als opwarmertjes zijn inderdaad de Evergreen top 1000 (Radio 5, 25 t/m 29 november 2019) en de Radio 10 top 4000 (begin december-kerst) best te pruimen.
Was vorig jaar wel apart bij de top 4000 Gerard Ekdom te horen.

Is het presentatieteam top 2000 eigenlijk al bekendgemaakt dit jaar?
Nog niet, ik denk dat het weer ongeveer hetzelfde wordt als vorig jaar
  zaterdag 14 september 2019 @ 10:43:13 #63
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_188939597
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:37 schreef ok01 het volgende:
Ik ben ook al voorzichtig begonnen met m'n lijstje :@
Vergeet talk talk niet ;)
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 14 september 2019 @ 10:46:27 #64
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188939625
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 09:44 schreef ok01 het volgende:

[..]

Nog niet, ik denk dat het weer ongeveer hetzelfde wordt als vorig jaar
Evelien is weg, dat wordt iemand anders.

Misschien Twan from Pepperstreets? _O_
  zaterdag 14 september 2019 @ 10:52:12 #65
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188939680
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 10:46 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Evelien is weg, dat wordt iemand anders.

Misschien Twan from Pepperstreets? _O_
Zouden ze op die plek geen vrouw willen?
pi_188940127
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 10:46 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Evelien is weg, dat wordt iemand anders.

Misschien Twan from Pepperstreets? _O_
Die is heel matig
pi_188940227
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 10:43 schreef peaceman het volgende:

[..]

Vergeet talk talk niet ;)
*Noteert meteen*
pi_188940232
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 10:46 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Evelien is weg, dat wordt iemand anders.

Misschien Twan from Pepperstreets? _O_
Dat zou ik ook wel leuk vinden :)
pi_188941513
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 10:46 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Evelien is weg, dat wordt iemand anders.

Misschien Twan from Pepperstreets? _O_
Krijgt niet gewoon Cielke weer 2 uurtjes terug?
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 14 september 2019 @ 13:32:10 #70
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188941568
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:28 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Krijgt niet gewoon Cielke weer 2 uurtjes terug?
Die is nu net met zwangerschapsverlof, denk dan niet dat ze dan al weer terug is..
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:34:07 #71
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_188948754
woh, ik lees de bladen niet en luister niet al te veel Radio 2.
Wist dus niet dat Cielke zwanger was :o :@
Same shit, different day
SC hopper present
pi_188959890
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:32 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Die is nu net met zwangerschapsverlof, denk dan niet dat ze dan al weer terug is..
Dat wordt lastig dan inderdaad.

Is de presentatie trouwens niet veel minder belangrijk geworden nu het voorlezen van die herinneringen een beetje vervaagd is en het vooral plaatjes aankondigen is? Tenzij je naar die café-uitzending kijkt misschien...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_188960294
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 10:46 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Evelien is weg, dat wordt iemand anders.

Misschien Twan from Pepperstreets? _O_
Of drie uur Rick van Velthuysen en drie uur Frank van 't Hof natuurlijk :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2019 @ 09:03:35 #74
426493 crew  PippenScottie
pi_188969436
The Cars pieken vroeg dit jaar.

Drive stond vorig jaar voor het eerst niet in de Top 2000. Kan het overlijden van Ric Osacek een terugkeer betekenen?
pi_188973518
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 09:03 schreef PippenScottie het volgende:
The Cars pieken vroeg dit jaar.

Drive stond vorig jaar voor het eerst niet in de Top 2000. Kan het overlijden van Ric Osacek een terugkeer betekenen?
Maar de zanger van Drive is dan al 19 jaar dood. Beetje late bonus..
pi_188973621
Ik denk toch dat Emmely de uren van Evelien gaat invullen.
pi_188973783
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2019 14:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Maar de zanger van Drive is dan al 19 jaar dood. Beetje late bonus..
Best friend's girl in de top 2000 dan maar?
pi_188973968
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:39 schreef cafca het volgende:

[..]

Best friend's girl in de top 2000 dan maar?
Best lekker
pi_188973999
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2019 14:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Best lekker
Of You might think.... maar kleine kans denk ik. Suzan en Freek moeten er ook nog in natuurlijk
pi_188974021
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:55 schreef cafca het volgende:

[..]

Of You might think.... maar kleine kans denk ik. Suzan en Freek moeten er ook nog in natuurlijk
Ja en Rollercoaster van mijnheer Vera duwt er ook vast wat uit.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_188974308
Of Henk Poort's Sound of Silence
pi_188974355
Als het al op over de doden niets dan goeds aankomt, dan zal het vooral Prodigy zijn, toch? Of zouden de fanclubs van James Ingram en Eddie Money 6.000 verborgen leden hebben?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_188974480
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2019 15:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of Henk Poort's Sound of Silence
Die heb ik tot op heden godzijdank kunnen vermijden.
  maandag 16 september 2019 @ 15:45:23 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188974559
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2019 15:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of Henk Poort's Sound of Silence
Beste Zangers-uitbraaksel, zeker. :{

(Ik kijk dat niet, vind dat programma maar eng en nep, maar weet wel dat 'ie daar nu in zit.)
pi_188974597
Het klinkt op papier iig very disturbing.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_188975550
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2019 14:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Maar de zanger van Drive is dan al 19 jaar dood. Beetje late bonus..
Hij heeft het nummer wel geschreven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_188975683
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 17:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hij heeft het nummer wel geschreven.
En hij heeft de bekendste nummers van Weezer geproduceerd, maar of die nu opeens een vlucht gaan nemen..
pi_188975689
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2019 14:57 schreef pipster het volgende:

[..]

Ja en Rollercoaster van mijnheer Vera duwt er ook vast wat uit.
Terecht. Mooi nummer.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 16 september 2019 @ 17:33:54 #89
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188975872
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2019 14:57 schreef pipster het volgende:

[..]

Ja en Rollercoaster van mijnheer Vera duwt er ook vast wat uit.
Deze gaat vast wel gepusht worden door Radio 2, hoorde ze er vorige week al over. 'Hoogste binnenkomer' etc.
pi_188976938
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2019 17:33 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Deze gaat vast wel gepusht worden door Radio 2, hoorde ze er vorige week al over. 'Hoogste binnenkomer' etc.
En wat te denken van Tino Martin met Zij weet het :r ook die zal er wel inkomen. Net als dat gedrocht van Borsato, Davina Michelle en Armin van Buren

Drive zal wel een dodenbonus krijgen, ook al heeft hij het zelf niet gezongen. Dat weet de helft van Nederland toch niet. Maar het is prima dat dit nummer er weer inkomt zo op plek 1877 ofzo.
pi_188977142
Ik wil best op Drive stemmen om Tiny Vera buiten te houden....
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_188978010
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2019 15:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of Henk Poort's Sound of Silence
Dat kan inderdaad wel een klapper worden, afhankelijk van hoe lang de hype aanhoudt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_189084463
Dit jaar voor het eerst deze aangezet tijdens de arbeidsuren:

https://joe.be/hitlijsten/top-2000-2019

Wel wat verrassende keuzes van de Zuiderburen in de eerste uurtjes. Al komt dat misschien ook omdat ik voor het eerst heb ingeschakeld.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 23 september 2019 @ 19:33:32 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189088253
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 13:34 schreef Tussle266 het volgende:
Dit jaar voor het eerst deze aangezet tijdens de arbeidsuren:

https://joe.be/hitlijsten/top-2000-2019

Wel wat verrassende keuzes van de Zuiderburen in de eerste uurtjes. Al komt dat misschien ook omdat ik voor het eerst heb ingeschakeld.
Dank je voor de tip. Ik had wel even zin in een pre-top-2000-gevoel ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 23 september 2019 @ 21:43:58 #95
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_189090482
Lol had compleet gemist dat Ric Osacek de bonuskaart getrokken heeft
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 23 september 2019 @ 22:05:38 #96
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189090906
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 21:43 schreef Koen66 het volgende:
Lol had compleet gemist dat Ric Osacek de bonuskaart getrokken heeft
*Ocasek
  dinsdag 24 september 2019 @ 12:19:29 #97
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189096590
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 22:05 schreef Kopiko het volgende:

[..]

*Ocasek
Cars weer in de Top2000? ^O^

Alhoewel dit niet de reden zou moeten zijn. :{w
Ja ja
  dinsdag 24 september 2019 @ 22:00:47 #98
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_189105879
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2019 15:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of Henk Poort's Sound of Silence
Het is al ernstig genoeg dat die baggerversie van Disturbed het origineel dreigt in te halen in de lijst, en dan komt er nog zo'n baggerversie bij :'(
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_189106044
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2019 15:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of Henk Poort's Sound of Silence
:{ :N
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_189106144
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:39 schreef Djeez het volgende:

Terechte klacht. Ik erger me ook kapot aan alle muziek van nu. Klassiekers als Bus Stop en Peggy Sue staan niet meer in de lijst, omdat de nieuwste kutplaten van Katy Perry en Ed Sheeran weer in de lijst moeten. Om van eendagsvliegen maar te zwijgen. Voer een drempel in van vijf jaar, anders is de Top 2000 ten dode opgeschreven
Tja, maar kwalitatief is bus stop echt niet beter dan een mooi liedje van Ed Sheeran.
En dat zeg ik als groot fan van die klassieke jaren 50-60 liedjes.
Het is alleen zo heerlijk klassiek en daarom luister ik liever naar Bus Stop dan naar de laatste van Ed Sheeran.

Overigens ben ik ook voor de drempel. Dat voorkomt ook dat van die moderne eendagsvliegen de top 2000 inknallen, een evergreen er uit jagen en het jaar er op alweer vergeten zijn. Maar die evergreen komt nooit meer terug... Er uit is meestal er uit.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 25 september 2019 @ 05:12:01 #101
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189108974
Misschien is binnen een aantal jaren het punt wel bereikt dat de Top 2000 niet meer leuk is om naar te luisteren (iig voor mij). Dat alleen het aapjes kijken met de tv aan, en online de lijst afkraken, nog resteert. :P

Als de muziek vanaf ongeveer 2004 té erg gaat overheersen, omdat veel van de luisteraars maar een beperkte band hebben met muziek van ervoor (op een gegeven moment zijn de mensen die vanaf toen puberden ook 35, cq. de Radio 2-doelgroep), gaat de lol eraf.

Veel hitparademuziek vanaf ongeveer dat punt heeft het probleem dat het wel goed in elkaar zit, maar dat het op mezelf wat generiek (Dj11-woord) of passieloos overkomt. Al word ik van de jaarlijst van 1997 of zo ook al niet blij.

En nee, muziek hoeft voor mij niet stokoud te zijn om waardering te krijgen, en het is ook geen noodzaak dat het vreselijk moeilijk klinkt. - MUZ / Muziek van de laatste +/- 10 jaar (leuk, goed én toegankelijk)

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 25-09-2019 05:43:22 ]
pi_189110681
Bij de Belgjes zijn ome Marco en Arminder in één keer de top 10 in gekomen. Daar is veel kritiek op. Dat zou me ook wel wat te ver gaan. Stel je voor dat dat hier met Danny of Duncan gebeurt...

Verder heb ik er toch wat minder last van dan de meesten hier. De eerste 5 dagen blijven toch niet meer dan een aanloop naar de laatste 300. Zolang die een echte aller tijden feel blijven houden vind ik het wel goed. Zelfs als ik er zelf nooit op zou stemmen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189111328
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:20 schreef ok01 het volgende:
Dit jaar is wel echt voorbijgevlogen :o
Over precies 3 maanden is het al Kerst en daarmee begint de Top 2000 dus ook :D *O* ~:) >:O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_189115660
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:51 schreef TLC het volgende:

[..]

Over precies 3 maanden is het al Kerst en daarmee begint de Top 2000 dus ook :D *O* ~:) >:O
Zin in *O* ~:)
  Redactie Sport woensdag 25 september 2019 @ 18:21:35 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189118282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:05 schreef Tussle266 het volgende:
Bij de Belgjes zijn ome Marco en Arminder in één keer de top 10 in gekomen. Daar is veel kritiek op. Dat zou me ook wel wat te ver gaan. Stel je voor dat dat hier met Danny of Duncan gebeurt...

Verder heb ik er toch wat minder last van dan de meesten hier. De eerste 5 dagen blijven toch niet meer dan een aanloop naar de laatste 300. Zolang die een echte aller tijden feel blijven houden vind ik het wel goed. Zelfs als ik er zelf nooit op zou stemmen.
Duncan gaat top50 staan, let maar op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2019 @ 18:27:40 #106
426493 crew  PippenScottie
pi_189118381
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:51 schreef TLC het volgende:

[..]

Over precies 3 maanden is het al Kerst en daarmee begint de Top 2000 dus ook :D *O* ~:) >:O
Voor mijn gevoel is het nog maar maart of zo.
En dan ook nog in 2005.
pi_189119036
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is het nog maar maart of zo.
En dan ook nog in 2005.
Wel lekker, geen Marco en Armin. Wel Katie Melua en één of andere Boudewijn de Groot lobby. Och, de goede oude tijd...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189119616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Duncan gaat top50 staan, let maar op.
*O*

oh, wacht... die Duncan -O-
  donderdag 26 september 2019 @ 12:48:10 #109
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189127625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:08 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Wel lekker, geen Marco en Armin. Wel Katie Melua en één of andere Boudewijn de Groot lobby. Och, de goede oude tijd...
2005-2010 Was denk ik de beste periode van de top2000

Artiesten / Liedjes die in de echte beginjaren nog genegeerd leken te worden, druppelden de lijst binnen en het waan-van-de-dag-gestem viel volgens mij nog mee.
Ja ja
pi_189127751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Duncan gaat top50 staan, let maar op.
Mwah, onder het Radio 2-publiek zit wel redelijk wat snobistisch volk van 40’ers en 50’ers die ik niet direct zie stemmen op iets wat van dat zogezegd ordinaire ESF komt (de echte kenners weten uiteraard wel beter), daarom verwacht ik eerder de range top 200-300.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_189129224
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:48 schreef Piebe het volgende:

[..]

2005-2010 Was denk ik de beste periode van de top2000

Artiesten / Liedjes die in de echte beginjaren nog genegeerd leken te worden, druppelden de lijst binnen en het waan-van-de-dag-gestem viel volgens mij nog mee.
Waan van de dag en ode aan de dode zijn evenredig met de steeds grotere vrije keuze opgekomen. In het begin hielp die vrije keuze ook wel om wat bands uit de periode '70-'95 op de kaart te zetten en de oude vakantiehitjes eruit te duwen. Best een fijne tijd inderdaad, 's nachts autorijden naar nergens met je maten om te blijven luisteren.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189130963
Ik vond 2009-2013 de beste top 2000 periode. Wel wat veel aanwezige skyradio meuk
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 26 september 2019 @ 16:47:12 #113
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189131046
Hadden Nirvana e.d. toen al de lijst betreden?

Ik vond het wel een vooruitgang dat licht-alternatief 90's-materiaal op een gegeven moment mocht. Alleen kwam het nog veel nieuwere en helaas ook wat saaiere materiaal tegelijkertijd óók meer in de lijst.
pi_189131081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:47 schreef Eightyone het volgende:
Hadden Nirvana e.d. toen al de lijst betreden?

Ik vond het wel een vooruitgang dat licht-alternatief 90's-materiaal op een gegeven moment mocht. Alleen kwam het nog veel nieuwere en helaas ook wat saaiere materiaal tegelijkertijd óók meer in de lijst.
2014 was toen ze echt omsloegen met heel vee 90s alternative in de lijst. Net daarvoor was de mix wmb ideaal voor een leuke lijst die redelijk representatief was.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_189131235
Ben wel benieuwd hoe de Flop2000 er dit jaar uit gaat zien....

Ik ga alvast mijn gifjes en one liners sorteren en klaarzetten *O*
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_189131268
Dit is wel een interessante vraag! Wat zou de beste editie van allemaal zijn geweest?
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 26 september 2019 @ 17:09:47 #117
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189131330
Moeilijk te zeggen. Ik ben geneigd er eentje van een jaar of 10 terug te noemen. Maar lijsten van toen missen dan weer de 90's-alternative.

Met dank aan die zendercoördinator die dat écht niet vond kunnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 26-09-2019 18:26:11 ]
pi_189144822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:09 schreef Eightyone het volgende:
Moeilijk te zeggen. Ik ben geneigd er eentje van een jaar of 10 terug te noemen. Maar lijsten van toen missen dan weer de 90's-alternative.

Met dank aan die zendercoördinator die dat écht niet vond kunnen.
Die van 2006 stond me ook nog goed bij vanwege de goede mix, maar klassieke top 100. Maar zelfs daar sloeg de hitmachine van Ome Marco al genadeloos toe zie ik net: https://nl.wikipedia.org/(...)ato#Radio_2_Top_2000

Dat had ik blijkbaar verdrongen...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189144974
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:49 schreef cafca het volgende:

*O*

oh, wacht... die Duncan -O-
Je hebt natuurlijk wel kans op een boost, van mensen die in de keuzelijst Duncan zoeken en dan een oh-dat-is-eigenlijk-ook-een-leuk-nummer erlebnis hebben wanneer ze Duncan Browne in de zoekresultaten zien.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  Redactie Sport vrijdag 27 september 2019 @ 15:31:42 #120
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189144982
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:31 schreef Berkery het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk wel kans op een boost, van mensen die in de keuzelijst Duncan zoeken en dan een oh-dat-is-eigenlijk-ook-een-leuk-nummer erlebnis hebben wanneer ze Duncan Browne in de zoekresultaten zien.
Die komt niet meer terug hoor :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:55:21 #121
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189148729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die komt niet meer terug hoor :{
Misschien als ie dood gaat. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ja
pi_189148792
Ik gok: hoogste nieuwe binnenkomer Danny Vera - Rollercoaster
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 27 september 2019 @ 20:02:47 #123
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189148849
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik gok: hoogste nieuwe binnenkomer Danny Vera - Rollercoaster
Gewaagde voorspelling.
  vrijdag 27 september 2019 @ 20:10:12 #124
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189148967
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2019 20:02 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Gewaagde voorspelling.
Als er dan toch 1 opportunistisch hoog binnen moet komen?
Ja ja
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 september 2019 @ 20:12:49 #125
426493 crew  PippenScottie
pi_189149015
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik gok: hoogste nieuwe binnenkomer Danny Vera - Rollercoaster
Ik ben benieuwd hoe dat liedje klinkt.
Laat me altijd graag verrassen door nieuwe liedjes in de top 2000.
pi_189149095
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 20:12 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe dat liedje klinkt.
Laat me altijd graag verrassen door nieuwe liedjes in de top 2000.
:D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 27 september 2019 @ 21:06:51 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189150056
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik gok: hoogste nieuwe binnenkomer Danny Vera - Rollercoaster
Ik ben laatst naar een concert van hem geweest. Was tevens de eerste keer dat ik dat nummer hoorde. Concert was verder trouwens wel goed, maar ik zou Rollercoaster niet direct in de top2000 gedacht hebben.

Maar het schijnt emoties los te maken, dus dat helpt wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189150083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik ben laatst naar een concert van hem geweest. Was tevens de eerste keer dat ik dat nummer hoorde. Concert was verder trouwens wel goed, maar ik zou Rollercoaster niet direct in de top2000 gedacht hebben.

Maar het schijnt emoties los te maken, dus dat helpt wel.
Plus het nummer wordt platgepromoot op Radio2 ...
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 27 september 2019 @ 21:09:50 #129
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189150133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:07 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Plus het nummer wordt platgepromoot op Radio2 ...
Het is dan ook een geweldig nummer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 27 september 2019 @ 21:11:15 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189150164
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:07 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Plus het nummer wordt platgepromoot op Radio2 ...
Ik luister alleen tijdens de top2000 naar Radio2, dus ik kende het echt niet. Ik kijk ook nooit naar Studio Voetbal, daar had ik het ook van kunnen kennen, hoorde ik.
Maar ondanks dat ik Danny Vera niet kende, heb ik me wel echt goed vermaakt bij zijn concert.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189150330
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:09 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Het is dan ook een geweldig nummer.
Als alle geweldige nummers evenredig gepromoot werden zou het ook niet zo’n probleem zijn. Een nieuwe ‘lijst’ verzinnen om hem alvast ergens op 1 te zetten, zoals 2 weken geleden, is echter wel het andere uiterste...
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 27 september 2019 @ 21:20:10 #132
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189150395
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik luister alleen tijdens de top2000 naar Radio2, dus ik kende het echt niet. Ik kijk ook nooit naar Studio Voetbal, daar had ik het ook van kunnen kennen, hoorde ik.
Maar ondanks dat ik Danny Vera niet kende, heb ik me wel echt goed vermaakt bij zijn concert.
Veronica Inside, niet Studio Voetbal.
  ESF Reporter vrijdag 27 september 2019 @ 22:00:56 #133
87554 Cee
Welluk?
pi_189151296
Hoogste nieuwe binnenkomer gaat 100% zeker een nummer zijn met het woord rollercoaster er in.
pi_189151522
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:00 schreef Cee het volgende:
Hoogste nieuwe binnenkomer gaat 100% zeker een nummer zijn met het woord rollercoaster er in.
Gewaagde voorspelling :+
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_189151558
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:00 schreef Cee het volgende:
Hoogste nieuwe binnenkomer gaat 100% zeker een nummer zijn met het woord rollercoaster er in.
Gaat Ronan Keating nog een dodenbonus pakken :o
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 27 september 2019 @ 22:24:45 #136
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_189151734
Ik moest serieus ff op YT luisteren naar Rollercoaster. Ken het nummer wel maar koppelde er die titel niet aan. Wel een Radio 2 nummer dus zal idd wel hoog binnenkomen
Same shit, different day
SC hopper present
  ESF Reporter vrijdag 27 september 2019 @ 23:22:21 #137
87554 Cee
Welluk?
pi_189152848
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Gaat Ronan Keating nog een dodenbonus pakken :o
:o

Of B*Witched :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 september 2019 @ 23:43:08 #138
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_189153302
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 23:22 schreef Cee het volgende:

[..]

:o

Of B*Witched :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder Google? :o
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Sport vrijdag 27 september 2019 @ 23:46:40 #139
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189153364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Gaat Ronan Keating nog een dodenbonus pakken :o
Di-rect
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  ESF Reporter zaterdag 28 september 2019 @ 00:12:10 #140
87554 Cee
Welluk?
pi_189153958
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 23:43 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Zonder Google? :o
Zonder Google.
pi_189155745
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Gaat Ronan Keating nog een dodenbonus pakken :o
Of Roky Erickson *O*

(maar dat verwacht ik niet)
  zaterdag 28 september 2019 @ 09:11:03 #142
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189155818
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 23:22 schreef Cee het volgende:

[..]

:o

Of B*Witched :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat je in je muzikale jeugd al niet voor onzin op je interne harde schijf opslaat. :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 september 2019 @ 10:06:52 #143
426493 crew  PippenScottie
pi_189156171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:24 schreef Koen66 het volgende:
Ik moest serieus ff op YT luisteren naar Rollercoaster. Ken het nummer wel maar koppelde er die titel niet aan. Wel een Radio 2 nummer dus zal idd wel hoog binnenkomen
Ik heb ook even ge-YouTubed. Kende het inderdaad wel.
pi_189296861
Zou Cream nog gaan stijgen dit jaar?
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:14:22 #145
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 oktober 2019 @ 13:22:48 #146
426493 crew  PippenScottie
pi_189297000
Net te vroeg denk ik.
Maar ik ga nu wel op white Room stemmen denk ik. Met Mothers Lament in de vrije keuze lijst.
pi_189297054
Ik ga denk ik Sunshine of Your Love erop zetten
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:30:24 #148
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189297087
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:22 schreef PippenScottie het volgende:
Net te vroeg denk ik.
Maar ik ga nu wel op white Room stemmen denk ik. Met Mothers Lament in de vrije keuze lijst.
Bowie was in Januari al vertrokken.

Oké iets meer een boegbeeld wellicht, maar toch.
Ja ja
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:27:33 #149
487165 Tussle266
Albumversie
pi_189298039
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:27 schreef ok01 het volgende:
Ik ga denk ik Sunshine of Your Love erop zetten
Stond al op mijn long list, zal er nu zeker dus op stemmen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189301649
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:30 schreef Piebe het volgende:

[..]

Bowie was in Januari al vertrokken.

Oké iets meer een boegbeeld wellicht, maar toch.
En de manier waarop het nieuws van Bowie aankwam is (met alle respect) toch niet helemaal te vergelijken met iemand van 80 die aan een ziekte overlijdt.

Maar het zal er hopelijk voor zorgen dat Sunshine Of Your Love voorlopig nog niet uit de lijst valt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport zondag 6 oktober 2019 @ 17:46:39 #151
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189302075
Zou little green bag een stemboost krijgen omdat G Baker is overleden?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_189304859
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou little green bag een stemboost krijgen omdat G Baker is overleden?
Dat weet ik niet, maar als eerbetoon ga ik nu wel op Baker Street stemmen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 oktober 2019 @ 20:55:30 #153
426493 crew  PippenScottie
pi_189305376
Ik ga een lijstje maken met Simply Red, Tori Amos, Ed Sheeran, Florence and the Machine en Geri Halliwell
  Redactie Sport zondag 6 oktober 2019 @ 21:01:50 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189305540
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:55 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga een lijstje maken met Simply Red, Tori Amos, Ed Sheeran, Florence and the Machine en Geri Halliwell
Is er ook een plekje gereserveerd voor Blonde Redhead?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_189305850
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:55 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga een lijstje maken met Simply Red, Tori Amos, Ed Sheeran, Florence and the Machine en Geri Halliwell
^O^
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:47:17 #156
487165 Tussle266
Albumversie
pi_189311381
Met deze voornemens is de Duncan & Danny dreiging in ieder geval geen probleem meer.

Andere vraag: bij de Vlamingen had je best veel Safri Duo-terreur in de lijst de afgelopen weken. Verwachten jullie daar ook een toename van in de T2000?
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport maandag 7 oktober 2019 @ 10:54:31 #157
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189311461
Wie?

Nee, maar zonder gekheid, lijkt me sterk. Sowieso, mensen kennen alleen played-a-live en daarvan kennen mensen de titel toch niet, in zoverre dat het de Sandstorm-meme had kunnen zijn. Lijkt me sterk dus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 7 oktober 2019 @ 11:02:36 #158
487165 Tussle266
Albumversie
pi_189311539
Die intrede van Sandstorm en Gigi is niet het topje van de ijsberg? Al is Sandstorm nog wel een soort van symbool voor dat genre, dan heb ik er minder moeite mee.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2019 @ 11:24:59 #159
426493 crew  PippenScottie
pi_189311875
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:02 schreef Tussle266 het volgende:
Die intrede van Sandstorm en Gigi is niet het topje van de ijsberg? Al is Sandstorm nog wel een soort van symbool voor dat genre, dan heb ik er minder moeite mee.
Wie heeft er niet in Rimini lopen feesten op L'Amour Toujours? En daarna om zes uur met je zatte hoofd ergens een pizza eten om om acht uur te gaan slapen? Mooie tijd.
  maandag 7 oktober 2019 @ 11:50:21 #160
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189312316
In het genre is het ook zeker niet het slechtste denkbaar. Ja, het guilty pleasure-gehalte ligt hoog, maar er zit iig nog iets in.
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:16:30 #161
487165 Tussle266
Albumversie
pi_189312685
Het ging me er ook niet zozeer om of de huidige selectie terecht is. Elk genre mag een plekje hebben wat mij betreft. Het ging me erom of er in de komende jaren nog eens 150 van dergelijke platen bij zouden komen.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2019 @ 12:20:21 #162
426493 crew  PippenScottie
pi_189312729
Rap, hiphop, soul en r&b zijn ook erg ondervertegenwoordigde genres in de lijst.
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:45:58 #163
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189313076
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:24 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Wie heeft er niet in Rimini lopen feesten op L'Amour Toujours? En daarna om zes uur met je zatte hoofd ergens een pizza eten om om acht uur te gaan slapen? Mooie tijd.
L'Amour Toujours, lekker nummertje nog steeds O+

Scooter trouwens _O_ , heeft die toevallig wel eens in de lijst gestaan?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2019 @ 12:47:54 #164
426493 crew  PippenScottie
pi_189313108
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:45 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

L'Amour Toujours, lekker nummertje nog steeds O+

Scooter trouwens _O_ , heeft die toevallig wel eens in de lijst gestaan?
Scooter niet, maar ik wil best meestemmen op Hyper, Hyper!
  Redactie Sport maandag 7 oktober 2019 @ 14:26:51 #165
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189314562
Boze witmenschen lijst die top2000
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2019 @ 14:27:36 #166
426493 crew  PippenScottie
pi_189314578
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Boze witmenschen lijst die top2000
Dat sowieso!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2019 @ 14:28:38 #167
426493 crew  PippenScottie
pi_189314591
Een vriend heeft me trouwens aangemeld voor het Top 2000 agogo dit jaar. Als ik bij de opnames mag zijn, zal ik een FOK! overhemd aan doen en jullie de groetjes doen!
  maandag 7 oktober 2019 @ 15:17:44 #168
487165 Tussle266
Albumversie
pi_189315256
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:47 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Scooter niet, maar ik wil best meestemmen op Hyper, Hyper!
Met deze heb je wel gelijk al die genres gezamenlijk in één keer afgerond.
All Day I Dream About Stemlijsten
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 15:19:40 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189315291
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:28 schreef PippenScottie het volgende:
Een vriend heeft me trouwens aangemeld voor het Top 2000 agogo dit jaar. Als ik bij de opnames mag zijn, zal ik een FOK! overhemd aan doen en jullie de groetjes doen!
:D Met een beetje geluk mag je dan matthijs vertellen wat je favoriete banjo nummer is....

Die van mij the rainbow conection natuurlijk *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2019 @ 15:24:58 #170
426493 crew  PippenScottie
pi_189315354
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2019 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D Met een beetje geluk mag je dan matthijs vertellen wat je favoriete banjo nummer is....

Die van mij the rainbow conection natuurlijk *O*
Banjo’s zijn kut en Mumferd moet je met al zijn zonen en/of dochters in een grot opsluiten en nooit meer vrijlaten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2019 @ 15:26:15 #171
426493 crew  PippenScottie
pi_189315369
Maar Old Man van Neil Young is mijn antwoord. :)
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 15:26:25 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189315371
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 15:24 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Banjo’s zijn kut en Mumferd moet je met al zijn zonen en/of dochters in een grot opsluiten en nooit meer vrijlaten.
Mumford en sons kunnen me aan mijn reet roesten maar geen kwaad woord over kermit


O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 15:27:13 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189315383
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 15:26 schreef PippenScottie het volgende:
Maar Old Man van Neil Young is mijn antwoord. :)
_O_ ome neil _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 7 oktober 2019 @ 22:02:32 #174
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_189322772
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:20 schreef PippenScottie het volgende:
Rap, hiphop, soul en r&b zijn ook erg ondervertegenwoordigde genres in de lijst.
soul prima, maar de rest mag van mij buiten blijven
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 7 oktober 2019 @ 22:10:11 #175
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189322971
Goede hiphop is niet slecht.

Lang niet alles klinkt als Ronnie Flex oid.
pi_189323669
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2019 15:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mumford en sons kunnen me aan mijn reet roesten maar geen kwaad woord over kermit


O+
Blijft een mooi nummer dit O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:04:50 #177
426493 crew  PippenScottie
pi_189501581
Wanneer kunnen we nou stemmen? Het is verdorie al half oktober!?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:08:47 #178
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189501619
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:04 schreef PippenScottie het volgende:
Wanneer kunnen we nou stemmen? Het is verdorie al half oktober!?
1 december
pi_189501780
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:08 schreef Pino112 het volgende:

[..]

1 december
Vorig jaar was het 1 t/m 7 toch? Zaterdag t/m vrijdag... Zou het dan nu niet 30 nov t/m 6 zijn? Dan kan WvdG weer hyperventilerend de top 10 gillen op vrijdagavond.

Behalve als je op Danny, Duncan of het spook stemt, dan mag je nu al stemmen....
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:49:06 #180
22565 asco
Los in deze tent
pi_189504163
Zo, genoteerd. The Sugarhill Gang - Rapper's Delight krijgt een stem.

Prachtige clip ook. Alles ademt disco verder. 😂
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:11:46 #181
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189507856
Denk bij je stemlijstje ook eens aan deze:

Prachtig O+
En als 52 jaar!
pi_189511155
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:11 schreef peaceman het volgende:
Denk bij je stemlijstje ook eens aan deze:

Prachtig O+
En als 52 jaar!
Prachtig nummer ^O^

Kleine kans dat ie in de lijst komt. Sound of Silence van Henk Poort is natuurlijk veel mooier O-)
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:21:50 #183
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189511204
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:08 schreef cafca het volgende:

[..]

Prachtig nummer ^O^

Kleine kans dat ie in de lijst komt. Sound of Silence van Henk Poort is natuurlijk veel mooier O-)
Borsato, Davina en Armin O+ O+ :')
Ja ja
pi_189511275
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:21 schreef Piebe het volgende:

[..]

Borsato, Davina en Armin O+ O+ :')
Tja, je kunt er van zeggen wat je wil, maar dat leeft bij het grote publiek nu eenmaal meer dan zo'n vergeten klassieker.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:47:24 #185
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189511395
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:11 schreef peaceman het volgende:
Denk bij je stemlijstje ook eens aan deze:

Prachtig O+
En als 52 jaar!
Dat ken ik in de versie van Double Vision (m'n vijftienjarige zelf hield nogal van 'botsautootjesmuziek' en heeft die versie grijsgedraaid), maar niet zó.

Dit is even wennen.

Die ene versie uit 1996:

pi_189511501
Onderste plaatje doet het niet in de OP.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:03:28 #187
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189511553
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:47 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat ken ik in de versie van Double Vision (m'n vijftienjarige zelf hield nogal van 'botsautootjesmuziek' en heeft die versie grijsgedraaid), maar niet zó.

Dit is even wennen.

Die ene versie uit 1996:

Ik durf m niet te gaan kijken. Te bang dat mijn liefde voor die prachtige uitvoering van Love minder wordt..
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:04:38 #188
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189511563
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:08 schreef cafca het volgende:

[..]

Prachtig nummer ^O^

Kleine kans dat ie in de lijst komt. Sound of Silence van Henk Poort is natuurlijk veel mooier O-)
Idd kleine kans, maar een kleine kans is ook een kans O+

Henk Poort heeft Tom & Jerry gecoverd?
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:17:04 #189
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189511665
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:03 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik durf m niet te gaan kijken. Te bang dat mijn liefde voor die prachtige uitvoering van Love minder wordt..
Begrijpelijk. Bij het horen van de versie van Love blijft de pakweg 150-beats-per-minute-versie op de achtergrond steeds in m'n hoofd rondzingen. :') Onvoorstelbaar hoe erg sommige jeugdklassiekers blijven hangen, zelfs al heb je ze sinds begin jaren 00 amper meer opgezet.

Al gaat die van Love wel op het lijstje 'nog te proberen nummers'.
pi_189512680
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:04 schreef peaceman het volgende:

[..]

Idd kleine kans, maar een kleine kans is ook een kans O+
Ja dat is zo :Y

quote:
Henk Poort heeft Tom & Jerry gecoverd?
Ja dat is zo -O-
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:25:48 #191
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189512769
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:18 schreef cafca het volgende:

[..]

Ja dat is zo -O-
is ie nog slechter dan die van Disturbed?
pi_189512783
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:25 schreef peaceman het volgende:

[..]

is ie nog slechter dan die van Disturbed?
Mwah....anders
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:31:46 #193
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189512864
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:26 schreef cafca het volgende:

[..]

Mwah....anders
ongeveer even slecht dus
pi_189513083
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:31 schreef peaceman het volgende:

[..]

ongeveer even slecht dus
Minder schreeuwerig, even melodramatisch over the top, denk ik.
pi_189513112
Ik ga gewoon Better Oblivion Community Center op mijn lijstje zetten, denk ik.

Oh nee, dat mag niet, want die is van dit jaar :@
  ESF Reporter zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:59:32 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_189513881
Mijn lijst zal ongeveer het zelfde zijn als voorgaande jaren, misschien toch nog wat meer Blur er in proberen te proppen. En bij hoge uitzondering ga ik voor het eerst (en laatst) op een nummer uit dit jaar stemmen, so sue me. :7
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:01:24 #197
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189513911
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 12:59 schreef Cee het volgende:
Mijn lijst zal ongeveer het zelfde zijn als voorgaande jaren, misschien toch nog wat meer Blur er in proberen te proppen. En bij hoge uitzondering ga ik voor het eerst (en laatst) op een nummer uit dit jaar stemmen, so sue me. :7
Welke?
  ESF Reporter zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:02:56 #198
87554 Cee
Welluk?
pi_189513933
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:01 schreef peaceman het volgende:

[..]

Welke?
Arcade.
Niet alleen omdat ik het een echt goed nummer vind maar omdat ik verdomme meer dan 30 jaar van mijn ESF geobsedeerde leven heb gewacht op winst en dit nummer gaf het eindelijk en ik kan het op z’n minst bedanken door er op te stemmen. :)
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:11:18 #199
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189514042
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:02 schreef Cee het volgende:

[..]

Arcade.
Niet alleen omdat ik het een echt goed nummer vind maar omdat ik verdomme meer dan 30 jaar van mijn ESF geobsedeerde leven heb gewacht op winst en dit nummer gaf het eindelijk en ik kan het op z’n minst bedanken door er op te stemmen. :)
Oke. Het is best een aardig nummer ja. Zal we mega hoog binnenkomen. Dat hoeft van mij dan weer niet.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:34:14 #200
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189514372
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:30 schreef cafca het volgende:

[..]

Tja, je kunt er van zeggen wat je wil, maar dat leeft bij het grote publiek nu eenmaal meer dan zo'n vergeten klassieker.
Ze zouden een stemgerechtigheidstest moeten doen voor elke stemmer. ;(
Ja ja
pi_189548804
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:02 schreef Cee het volgende:

[..]

Arcade.
Niet alleen omdat ik het een echt goed nummer vind maar omdat ik verdomme meer dan 30 jaar van mijn ESF geobsedeerde leven heb gewacht op winst en dit nummer gaf het eindelijk en ik kan het op z’n minst bedanken door er op te stemmen. :)
Maar heb je dan niet het idee dat Arcade het ook zonder jou wel gaat halen en je beter je stem benut voor oudere of andere ESF-nummers die het lastiger hebben?

Ik schrap al jaren alles wat boven 1001 in de lijst komt uit mijn eigen lijstje voor het jaar erna. Die hebben mij toch niet meer nodig...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189551432
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:03 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Maar heb je dan niet het idee dat Arcade het ook zonder jou wel gaat halen en je beter je stem benut voor oudere of andere ESF-nummers die het lastiger hebben?

Ik schrap al jaren alles wat boven 1001 in de lijst komt uit mijn eigen lijstje voor het jaar erna. Die hebben mij toch niet meer nodig...
Vind ik eigenlijk wel een goed idee, die nummers komen er toch wel (hoog) in en het is mij om het even of een nummer op plek 34 of 35 staat.

Ga dat dus dit jaar ook maar eens doen, alle nummers uit m’n stemlijstje die tussen 1 en 1000 staan uit m’n lijstje halen. Je stem maakt denk ik ook meer impact op nummers die laag staan, of er helemaal niet in. Goed idee dus
pi_189551773
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:31 schreef peaceman het volgende:

[..]

ongeveer even slecht dus
Ik ben wat milder over muziek dan voorheen, maar ik kan oprecht niets begrijpen van mensen die andere versies van The Sound Of Silence mooier vinden dan het mooie ingetogen van Simon & Garfunkel. Net of je Snollebollekes - Links Rechts als droevig gitaarnummertje zou uitbrengen.

Verder speel ik enorm met de gedachte om dit jaar met mijn 1 nummer per artiest principe te breken.

[ Bericht 1% gewijzigd door El-Stinho op 21-10-2019 19:44:07 ]
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  ESF Reporter maandag 21 oktober 2019 @ 20:52:34 #204
87554 Cee
Welluk?
pi_189553327
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:03 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Maar heb je dan niet het idee dat Arcade het ook zonder jou wel gaat halen en je beter je stem benut voor oudere of andere ESF-nummers die het lastiger hebben?

Tsja, als ik zo ga stemmen dan kan ik ieder jaar wel driekwart van mijn lijst schrappen omdat het bestaat uit veel nummers die steevast in de top 2000 staan. Elk jaar zet ik er ook The Universal van Blur in, wetende dat dit zonder hype of campagne gewoon kansloos is. Maar het is een favoriet nummer van me. Ik vind het echter zonde om mijn hele lijst vol met dit soort persoonlijke “obscure” favorieten te proppen. Heb liever dat Mr. Blue Sky door mijn toedoen hoger in de lijst staat, daar is dan een grotere kans op als ik daarop stem.
pi_189555531
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:17 schreef alopio het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk wel een goed idee, die nummers komen er toch wel (hoog) in en het is mij om het even of een nummer op plek 34 of 35 staat.

Ga dat dus dit jaar ook maar eens doen, alle nummers uit m’n stemlijstje die tussen 1 en 1000 staan uit m’n lijstje halen. Je stem maakt denk ik ook meer impact op nummers die laag staan, of er helemaal niet in. Goed idee dus
Dit maak ik mezelf inderdaad ook graag wijs.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189559520
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:52 schreef Cee het volgende:

[..]

Tsja, als ik zo ga stemmen dan kan ik ieder jaar wel driekwart van mijn lijst schrappen omdat het bestaat uit veel nummers die steevast in de top 2000 staan. Elk jaar zet ik er ook The Universal van Blur in, wetende dat dit zonder hype of campagne gewoon kansloos is. Maar het is een favoriet nummer van me. Ik vind het echter zonde om mijn hele lijst vol met dit soort persoonlijke “obscure” favorieten te proppen. Heb liever dat Mr. Blue Sky door mijn toedoen hoger in de lijst staat, daar is dan een grotere kans op als ik daarop stem.
Zo stem ik vaak op Child in Time, in de ijdele hoop dat, áls er een keer een ander nummer op 1 komt, het die is.
Verder is mijn lijstje meestal een mix van favoriet nummers waarvan ik in ieder geval een idee heb dat ze kans maken, en nummers waarvan ik bang ben dat ze uit de lijst gaan vallen. Ik ben de afgelopen jaren heel vaak teleurgesteld ;)
pi_189564125
Suzan & Freek komen toch ook wel in de top 100 binnen?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_189564875
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:01 schreef methodmich het volgende:
Suzan & Freek komen toch ook wel in de top 100 binnen?
Met een beetje geluk denken heel veel mensen dat ze het zonder hun stem ook wel gaan halen...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189564911
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:53 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Met een beetje geluk denken heel veel mensen dat ze het zonder hun stem ook wel gaan halen...
Kan, maar ik ga toch wel voor Als Het Avond Is als hoogste nieuwe binnenkomer denk ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:44:09 #210
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189565755
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 15:55 schreef methodmich het volgende:

[..]

Kan, maar ik ga toch wel voor Als Het Avond Is als hoogste nieuwe binnenkomer denk ik.
Dan heb jij buiten Arcade en Rollercoaster gerekend.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_189566052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan heb jij buiten Arcade en Rollercoaster gerekend.
Kan, maar ik schat Suzan & Freek net wat hoger in door alle support vanuit de Achterhoek.

En het duet van Maan en Tabitha zal ook wel opduiken in de lijst.

Mogelijk zelfs een entree voor Tino Martin, aangezien de kleine Hazes ook al een serieuze kandidaat is?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_189566157
Ik hou het ook op Rollercoaster. Ook voor de lange termijn trouwens.

Hazes had in 2018 zijn piek. Zie Smit, J. 10 jaar geleden en Bauer, F. 15 jaar geleden. Uitschieten naar boven en dan langzaam wegglijden.
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:06:27 #213
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189573200
Ik hoop dat mensen Mark Hollis zullen eren met alleen maar stijgingen van liedjes van Talk Talk.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:17:58 #214
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189573360
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:59 schreef methodmich het volgende:

[..]

Kan, maar ik schat Suzan & Freek net wat hoger in door alle support vanuit de Achterhoek.

En het duet van Maan en Tabitha zal ook wel opduiken in de lijst.

Mogelijk zelfs een entree voor Tino Martin, aangezien de kleine Hazes ook al een serieuze kandidaat is?
De lijst gaat er niet op vooruit in ieder geval.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189578015
Ik heb die hele Suzan & Freek-hype gemist. Waar komt dat vandaan?

En ik gok op minimaal top 100 voor Roller Coaster. Plek 78 ofzo. Die gaat muy hoog binnenkomen. Arcade-hype is alweer beetje afgezwakt.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_189578038
Wordt het trouwens niet tijd voor een nieuwe topicreeks nu de Editie van vorig jaar lang voorbij is en het hier gaat over 2019. (geen idee wie daarover gaat :))
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:52:39 #217
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_189578289
Ik denk ook Rollercoaster. Ook omdat Danny Vera een vriend van Radio 2 is en ik de lijst niet helemaal 100% vertrouw.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 13:59:56 #218
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189580255
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wordt het trouwens niet tijd voor een nieuwe topicreeks nu de Editie van vorig jaar lang voorbij is en het hier gaat over 2019. (geen idee wie daarover gaat :))
Ik heb jaren de OP geproduceerd maar heb het relatief druk nu.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_189583634
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb die hele Suzan & Freek-hype gemist. Waar komt dat vandaan?

Uit de Achterhoek.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:59:28 #220
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189586809
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wordt het trouwens niet tijd voor een nieuwe topicreeks nu de Editie van vorig jaar lang voorbij is en het hier gaat over 2019. (geen idee wie daarover gaat :))
Als we nog even door posten komt er vanzelf een nieuw deel. :P
Ja ja
pi_189587843
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:59 schreef Piebe het volgende:

[..]

Als we nog even door posten komt er vanzelf een nieuw deel. :P
Dan een onvervalste tvp hier
  donderdag 24 oktober 2019 @ 18:53:10 #222
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189601559
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:52 schreef satecl het volgende:
Ik denk ook Rollercoaster. Ook omdat Danny Vera een vriend van Radio 2 is en ik de lijst niet helemaal 100% vertrouw.
Van de drie nummers die ter sprake zijn is Rollercoaster veruit het beste.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189602163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Van de drie nummers die ter sprake zijn is Rollercoaster veruit het beste.
Die misstaat sowieso niet, alleen liever niet direct op 29 of zo. Liever wat jaartjes rijpen. Maar dat zal wel niet...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189605537
En dan natuurlijk Timo Martin met een plek in de Top 250 B-)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_189606958
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:55 schreef Ferdo het volgende:
En dan natuurlijk Timo Martin met een plek in de Top 250 B-)
Ondanks alles hebben we dat verdient, jij weet het
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 oktober 2019 @ 23:24:24 #226
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189607161
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:55 schreef Ferdo het volgende:
En dan natuurlijk Timo Martin met een plek in de Top 250 B-)
Weinig monnie in me zakke.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:38:03 #227
478909 molloot200
alles muziek.
pi_189611482
Hallo, ik kom hier ook even om de hoek kijken, na WIDM meegemaakt te hebben hier (en in mindere mate ESF). Ik kijk alweer uit naar de Top 2000. Super lekker, zo eind van het jaar met goede muziek (ok, en ook wat mindere nummers ertussen). Altijd weer wat nieuws te ontdekken wat super goed is en ik nog niet ken.

Van de nummers die hierboven werden genoemd, zou ik op Roller Coaster stemmen. Geen idee of ik dat ga doen, want "hij komt er toch wel in". Maar ik leg mezelf altijd de regel op dat ik op minimaal één nummer van het nieuwe jaar moet stemmen en zie op dit moment niet heel veel goede alternatieven. Misschien dat ik voor Hey, Ma van Bon Iver ga. Helaas is Bon Iver zo goed als kansloos voor de Top 2000 :'(
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:43:02 #228
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_189619655
Ik luister nu naar de Top 2000 van 2006. Destijds gedownload. Staat vol met pareltjes die al heel lang uit de lijst zijn verdwenen. O+
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_189621876
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:19 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Die van 2006 stond me ook nog goed bij vanwege de goede mix, maar klassieke top 100. Maar zelfs daar sloeg de hitmachine van Ome Marco al genadeloos toe zie ik net: https://nl.wikipedia.org/(...)ato#Radio_2_Top_2000

Dat had ik blijkbaar verdrongen...
Ik benijd je...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189627410
Nog maar twee maanden *O*
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:35:15 #231
478909 molloot200
alles muziek.
pi_189628149
Van een aantal artiesten waar ik de muziek goed van vind, wil ik op een bepaald nummer stemmen, maar heeft een ander nummer veel meer kans om erin te komen.

Bijvoorbeeld:
KALEO - Way Down We Go (vorig jaar #1725), maar ik vind KALEO - Vor í Vaglaskógi veel beter, hoewel ik weet dat die geen schijn van kans maakt.
Bon Iver - Skinny Love (vorig jaar de nummer #2001), maar ik vind Bon Iver - Hey, Ma of Bon Iver - Beth/Rest veel beter, maar die maken geen schijn van kans.
Paul Simon - Kodachrome, terwijl deze al vier jaar uit de top 2000 is.

Hoe kiezen jullie hieruit? Kiezen jullie voor degene die jullie echt het beste vinden, of kiezen jullie voor degene van de artiest die toch meer kans maakt om erin te komen / erin te blijven omdat deze veel populairder is? Ik heb het idee dat ik anders allemaal verloren stemmen uit zit te brengen...
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:38:36 #232
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189628183
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:35 schreef molloot200 het volgende:
Van een aantal artiesten waar ik de muziek goed van vind, wil ik op een bepaald nummer stemmen, maar heeft een ander nummer veel meer kans om erin te komen.

Bijvoorbeeld:
KALEO - Way Down We Go (vorig jaar #1725), maar ik vind KALEO - Vor í Vaglaskógi veel beter, hoewel ik weet dat die geen schijn van kans maakt.
Bon Iver - Skinny Love (vorig jaar de nummer #2001), maar ik vind Bon Iver - Hey, Ma of Bon Iver - Beth/Rest veel beter, maar die maken geen schijn van kans.
Paul Simon - Kodachrome, terwijl deze al vier jaar uit de top 2000 is.

Hoe kiezen jullie hieruit? Kiezen jullie voor degene die jullie echt het beste vinden, of kiezen jullie voor degene van de artiest die toch meer kans maakt om erin te komen / erin te blijven omdat deze veel populairder is? Ik heb het idee dat ik anders allemaal verloren stemmen uit zit te brengen...
Een mix doe ik altijd.
Maar bijv van Arcade fire staat everything now in de top 2000 en dat vind ik zo’n beetje het slechtste wat ze gemaakt hebben. Daar zal ik nooit op stemmen. Dan maar op een nummer van ze wat geen kans maakt.
pi_189630825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:35 schreef molloot200 het volgende:
Van een aantal artiesten waar ik de muziek goed van vind, wil ik op een bepaald nummer stemmen, maar heeft een ander nummer veel meer kans om erin te komen.

Bijvoorbeeld:
KALEO - Way Down We Go (vorig jaar #1725), maar ik vind KALEO - Vor í Vaglaskógi veel beter, hoewel ik weet dat die geen schijn van kans maakt.
Bon Iver - Skinny Love (vorig jaar de nummer #2001), maar ik vind Bon Iver - Hey, Ma of Bon Iver - Beth/Rest veel beter, maar die maken geen schijn van kans.
Paul Simon - Kodachrome, terwijl deze al vier jaar uit de top 2000 is.

Hoe kiezen jullie hieruit? Kiezen jullie voor degene die jullie echt het beste vinden, of kiezen jullie voor degene van de artiest die toch meer kans maakt om erin te komen / erin te blijven omdat deze veel populairder is? Ik heb het idee dat ik anders allemaal verloren stemmen uit zit te brengen...
Zoals eerder gezegd stem ik op niets dat boven nummer 1001 is uitgekomen in het voorgaande jaar omdat die nummers mij niet meer nodig hebben (als ze dat ooit al hadden). Verder laat ik me vooral leiden door wat ik in de afgelopen 12 maanden het meest heb geluisterd. Ik richt me meer op nummers dan op artiesten.

Ik zie een stem op een nummer waar je eigenlijk niet op wil stemmen ook meer als een verloren stem, dan een stem op een nummer dat het uiteindelijk niet haalt.

Hoe weet je trouwens dat Bon Iver #2001 was in 2018? Wel interessant! Was dat het eerste nummer dat ze niet draaiden vorig jaar?
All Day I Dream About Stemlijsten
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:32:14 #234
478909 molloot200
alles muziek.
pi_189632872
Dat Bon Iver nummer 2001 was vorig jaar werd verteld op de radio. Zal ff kijken of ik er ook nog ergens een artikeltje van kan vinden, maar dat zal wel niet.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:47:08 #235
478909 molloot200
alles muziek.
pi_189688355
Ik ben trouwens erg benieuwd wat de nummers van Michael Jackson dit jaar gaan doen... Vorig jaar waren alle nummers gestegen (en één nieuwe). Daar heb ik dit jaar wel een beetje een hard hoofd in gezien de documentaire Leaving Neverland...

Zijn er meer artiesten waar we een plotselinge stijging of daling van kunnen verwachten? Er zijn dit jaar zover ik weet nog geen grootheden in de muziek overleden toch? Dus nog geen dodenbonussen tot nu?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:01:43 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189688637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:47 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd wat de nummers van Michael Jackson dit jaar gaan doen... Vorig jaar waren alle nummers gestegen (en één nieuwe). Daar heb ik dit jaar wel een beetje een hard hoofd in gezien de documentaire Leaving Neverland...

Zijn er meer artiesten waar we een plotselinge stijging of daling van kunnen verwachten? Er zijn dit jaar zover ik weet nog geen grootheden in de muziek overleden toch? Dus nog geen dodenbonussen tot nu?
Nummers van Talk Talk misschien?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:09:54 #237
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189688789
Wanneer kunnen we weer stemmen?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:03:54 #238
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_189690749
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:09 schreef Momo het volgende:
Wanneer kunnen we weer stemmen?
Meestal ongeveer rond 1 t/m 8 december.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:04:57 #239
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_189690766
Waarom heeft dit pareltje nog nooit in de Top 2000 gestaan!? :o

Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_189694525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:47 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben trouwens erg benieuwd wat de nummers van Michael Jackson dit jaar gaan doen... Vorig jaar waren alle nummers gestegen (en één nieuwe). Daar heb ik dit jaar wel een beetje een hard hoofd in gezien de documentaire Leaving Neverland...

Zijn er meer artiesten waar we een plotselinge stijging of daling van kunnen verwachten? Er zijn dit jaar zover ik weet nog geen grootheden in de muziek overleden toch? Dus nog geen dodenbonussen tot nu?
Ik denk eigenlijk dat MJ niet zo heel veel schade zal ondervinden. Er zijn al verschillende allertijdenlijstjes geweest post-Leaving Neverland waarin dat te zien was. Volgens mij zien de meesten die muzikale nalatenschap daar toch los van.

Bovendien is het tijdperk van de 80's aangebroken in de Top2000, dus MJ zit de komende jaren wel goed (of ligt, in zijn geval). Ik denk dat de meeste 80's-nummers ook gaan stijgen, Africa was pas het begin. Nummers die uit dat decennium komen die eruit gevallen waren keren ook terug, dat zag je in beperkte mate in 2018 al.

Qua doden mag je Prodigy wel verwachten en ik denk in iets mindere mate Talk Talk, Level 42 en Cream.
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 30 oktober 2019 @ 15:48:57 #241
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_189699915
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:04 schreef satecl het volgende:
Waarom heeft dit pareltje nog nooit in de Top 2000 gestaan!? :o

Waarschijnlijk omdat er bij The Beatles op zoveel verschillende nummers wordt gestemd. Het heeft ook jaren geduurd voordat Come Together er eindelijk in stond.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:45:13 #242
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189701643
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Nummers van Talk Talk misschien?
Zou niet meer dan terecht zijn. Een nummer in de top 100 zou terecht zijn.
  Redactie Sport woensdag 30 oktober 2019 @ 19:21:25 #243
274204 crew  Mexicanobakker
pi_189703284
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:04 schreef satecl het volgende:
Waarom heeft dit pareltje nog nooit in de Top 2000 gestaan!? :o

Stond er vroeger gewoon in
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 30 oktober 2019 @ 19:52:48 #244
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_189703911
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Stond er vroeger gewoon in
Jup. Ik zie t nu pas... :%
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 23:15:46 #245
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189707921
Ik kan niet wachten *O*
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189734875
Al november, de tijd vliegt :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 2 november 2019 @ 14:18:51 #247
22565 asco
Los in deze tent
pi_189745231
Zo, de kerstboom staat op. :Y *O*
53 more days. :7
  zaterdag 2 november 2019 @ 21:07:38 #248
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189750861
35 nummers is echt veel te weinig eigenlijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 3 november 2019 @ 09:15:44 #249
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189756460
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:07 schreef PzKpfw het volgende:
35 nummers is echt veel te weinig eigenlijk.
Voor anderen is het weer veel te veel. :P
Ja ja
pi_189758610
Bløf heeft 39 Top 40-hits, dus met maximaal 35 platen per lijstje moet je toch weer gaan schrappen :{
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 3 november 2019 @ 12:54:34 #251
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189759562
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:49 schreef Fred_B het volgende:
Bløf heeft 39 Top 40-hits, dus met maximaal 35 platen per lijstje moet je toch weer gaan schrappen :{
Ik eis een uitzondering voor Bløf! :(
Ja ja
  zondag 3 november 2019 @ 12:59:48 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189759631
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:49 schreef Fred_B het volgende:
Bløf heeft 39 Top 40-hits, dus met maximaal 35 platen per lijstje moet je toch weer gaan schrappen :{
Hallo! Het hoeven natuurlijk niet alleen hun top 40-hits te zijn he? Ik heb al 3 verschillende emailadressen en dan kom ik nog niet uit ;(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 3 november 2019 @ 13:42:01 #253
487165 Tussle266
Albumversie
pi_189760226
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 11:49 schreef Fred_B het volgende:
Bløf heeft 39 Top 40-hits, dus met maximaal 35 platen per lijstje moet je toch weer gaan schrappen :{
Wat zegt de voorzitter van de fanclub in de nieuwsbrief hierover?
All Day I Dream About Stemlijsten
  zaterdag 9 november 2019 @ 23:06:00 #254
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_189872919
Nacht van de popmuziek volgende week op 3 *O* !
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_189876572
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 23:06 schreef houdjemond het volgende:
Nacht van de popmuziek volgende week op 3 *O* !
met Don Leo en Matthijs?
pi_189877426
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2019 10:53 schreef Evertjan het volgende:

[..]

met Don Leo en Matthijs?
De echte ster van de show is natuurlijk Fenno.
Wat volgens mij gewoon Pierre Wind met een pruik is.
  zondag 10 november 2019 @ 17:12:08 #257
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_189881763
10.000 Maniacs
Asia
B52's (Met Ricky Wilson)
Cars
Dave Matthews Band
Edgar Winter Band
Fine Young Cannibal
Grateful Dead
Hooters
Ian Dury & The Blockheads
Jam
Kinks
Level 42
Moody Blues
Nik Kershaw
OMD
Pantera
Q65
Rod Stewart
Sweet
Tom Petty (& The Heartbreakers)
Uriah Heep
Waterboys
Velvet Underground
XTC
Yes
Zombies


Nog maar wat artiesten / bands die niet (meer) de waardering krijgen, mede "dankzij" de Bløf-terreur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Piebe op 10-11-2019 17:45:08 ]
Ja ja
pi_189882038
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef Piebe het volgende:

Velvet Underdog

Nog maar wat artiesten / bands die niet (meer) de waardering krijgen, mede "dankzij" de Bløf-terreur.
Zeker die
pi_189883107
Zo duur zijn die kaartjes niet :P
Waar gaan we heen?
  zondag 10 november 2019 @ 18:55:02 #260
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_189883422
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2019 10:53 schreef Evertjan het volgende:

[..]


met Don Leo en Matthijs?
Jazeker *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_189883480
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef Piebe het volgende:

Nog maar wat artiesten / bands die niet (meer) de waardering krijgen, mede "dankzij" de Bløf-terreur.
Macht van de fanclubs op de stemformulieren inperken. 5x 1 band max en anders ben je af.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189883593
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef Piebe het volgende:
...

Nog maar wat artiesten / bands die niet (meer) de waardering krijgen, mede "dankzij" de Bløf-terreur.
Staan een hoop leuke artiesten tussen, maar de gemiddelde radioluisteraar maak je daar niet blij mee.

Die hoort liever nog een keer Bløf en Coldplay
pi_189936635
Volgende week zal het DJ-team wel bekend gemaakt worden. Ik verwacht weinig verrassingen.
Emmely ipv Evelien waarschijnlijk er voor de rest hetzelfde.
pi_189937771
Lijstje van 40 klaar. Ga ervan uit dat er dit jaar weer 5 plekjes meer ingevuld mogen worden. En anders wordt het kop of munt voor de 5 afvallers over 2 weken. Is het (minimale) verlies van Queen in de Evergreen top 1000 trouwens een voorteken, denken jullie?
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_189938158
Hoezo weer 5 meer? Het is al 5 jaar 35 nummers,
pi_189938238
quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoezo weer 5 meer? Het is al 5 jaar 35 nummers,
Als je het antwoord al weet hoef je ook de vraag niet te stellen...
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 14 november 2019 @ 21:15:23 #267
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189944677
20 december wordt de lijst bekend gemaakt.
  vrijdag 15 november 2019 @ 19:06:34 #268
22565 asco
Los in deze tent
pi_189957806
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:15 schreef Pino112 het volgende:
20 december wordt de lijst bekend gemaakt.
Oh lekker, een vrijdag. *O*

Vandaag voor het eerst ook maar eens gestemd voor de top 4000, gewoon omdat het kan. 15 nummers maar max.
pi_189998193
Ik heb al voorzichtig een lijstje in elkaar gezet :@
  maandag 18 november 2019 @ 07:10:37 #270
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_189999570
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 00:32 schreef ok01 het volgende:
Ik heb al voorzichtig een lijstje in elkaar gezet :@
Staat Talk Talk erin?
pi_190002930
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 07:10 schreef peaceman het volgende:

[..]

Staat Talk Talk erin?
Jazeker :Y
pi_190002975
Voorpret op radio Veronica nu, met de Top1000 allertijden, ze zijn al ruim over de helft en nu is The Load Out/Stay O+
pi_190009458
Dat gesmeek van elke nicheclub en zonderlingenvereninging om een bepaald nummer dat ‘echt voor hem of haar en hoe hij of zij als persoon is staat’ in de lijst te krijgen is ook de trend van het moment hè?

Ik mag toch hopen dat er ouderwets ingegrepen wordt en dat we niet 2000 Pokemonnetjes achter elkaar krijgen.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_190022839
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 12:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Voorpret op radio Veronica nu, met de Top1000 allertijden, ze zijn al ruim over de helft en nu is The Load Out/Stay O+
Die lijst is mij iets te middle of the road. Ik geniet al anderhalve week van de Kink 1500.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 19 november 2019 @ 17:47:27 #275
22565 asco
Los in deze tent
  dinsdag 19 november 2019 @ 18:07:46 #276
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190023977
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:41 schreef Joop.K het volgende:
Zo duur zijn die kaartjes niet :P
Maar voor een half uurtje ga je er niet heen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 19 november 2019 @ 20:17:56 #277
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_190026040
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 12:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Voorpret op radio Veronica nu, met de Top1000 allertijden, ze zijn al ruim over de helft en nu is The Load Out/Stay O+
Lijst valt me wat tegen. Terwijl ik Veronica op het moment wel de leukste zender vind.

Helaas is ook deze lijst niet veilig voor terreur van fanclubs van Bløf en andere Hollandse gedrochten.
Ja ja
  dinsdag 19 november 2019 @ 20:19:52 #278
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_190026066
Als ik zo onbescheiden mag zijn een tip te geven.

Ja ja
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2019 @ 20:25:02 #279
426493 crew  PippenScottie
pi_190026137
Ik ga dinsdag naar Concertgebouworkest tribute to NWA met MC Yella.

Geen idee wat dat met top 2000 te maken heeft, maar ik heb er zin an. Oh ja, Straight Outta Compton moet in de top 2000!
pi_190030258
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 20:25 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga dinsdag naar Concertgebouworkest tribute to NWA met MC Yella.

Geen idee wat dat met top 2000 te maken heeft, maar ik heb er zin an. Oh ja, Straight Outta Compton moet in de top 2000!
Zo dat is vet man! Had mij ook wel tof geleken. En sowieso meer echte oldskool rap/hiphop in de lijst
  woensdag 20 november 2019 @ 04:25:05 #281
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190032554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:18 schreef alopio het volgende:

[..]

Zo dat is vet man! Had mij ook wel tof geleken. En sowieso meer echte oldskool rap/hiphop in de lijst
Uberhaupt is het aantal artiesten in die lijst, met een andere kleur dan wit/blank, nogal laag.

Dat gaat ten koste van een hoop goede muziek.
pi_190034292
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 20:25 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga dinsdag naar Concertgebouworkest tribute to NWA met MC Yella.

Geen idee wat dat met top 2000 te maken heeft, maar ik heb er zin an. Oh ja, Straight Outta Compton moet in de top 2000!
Ah gaaf :)
NWA verdient inderdaad ook een plek in de lijst maar ik vrees dat dat niet meer gaat gebeuren...
  woensdag 20 november 2019 @ 17:03:08 #283
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_190039919
Weet iemand Radio 2 precies komt tot de selectie voor de keuzelijst? Dus welke nummers worden toegevoegd, welke afvallen en hoe ze het totaal bepalen. Vorig jaar telde de keuzelijst 5781 nummers, dat lijkt nogal een vrij willekeurig getal te zijn.

http://top2000.zanarkand.nl/keuzelijst/
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_190040564
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 17:03 schreef Gretzl het volgende:
Weet iemand Radio 2 precies komt tot de selectie voor de keuzelijst? Dus welke nummers worden toegevoegd, welke afvallen en hoe ze het totaal bepalen. Vorig jaar telde de keuzelijst 5781 nummers, dat lijkt nogal een vrij willekeurig getal te zijn.

http://top2000.zanarkand.nl/keuzelijst/
Volgens mij is het ook vrij willekeurig. Ik dacht altijd dat het: De lijst + noteringen uit het verleden + bijna notering (zeg 2001 t/m 3000) + release uit het betreffende jaar was.

Inmiddels weet ik dat niet alles uit eerdere lijsten in de keuzelijst blijft staan, dus de lijst wordt vooral gebaseerd op de grillen van de samenstellers bij Radio 2.
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 20 november 2019 @ 18:37:41 #285
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_190041072
quote:
Inmiddels weet ik dat niet alles uit eerdere lijsten in de keuzelijst blijft staan, dus de lijst wordt vooral gebaseerd op de grillen van de samenstellers bij Radio 2.
Dat laatste vermoed ik dus ook. Maar ik vind dus dat ze hier best wat opener/transparanter over mogen zijn, hoe dat proces nu te werk gaat. Iedere luisteraar weet hoe bepalend een plek om de keuzelijst is voor de kansen van 1 specifiek nummer. Ik kan je zo meerdere artiesten opnoemen (die bijv. hoog in de Snob 2000 staan) die waarschijnlijk allang in de Top 2000 hadden gestaan als hun bekendste nummer gewoon was opgenomen. Bij vrije keuzes blijft de keuze toch erg verspreid, als mensen al de moeite willen nemen om over eigen favorieten na te denken.

Als je ziet hoeveel grote artiesten er nog ontbreken op de keuzelijst blijft het frappant dat je tegelijkertijd van zoveel bands uit tientallen nummers kunt kiezen, die lang niet allemaal hits zijn geweest. Neem bijvoorbeeld een Racoon.

Het eerlijkste zou toch zijn een stemprocedure zonder keuzelijst (maar dat gaat nooit gebeuren) of de 2000 nummers die er vorig jaar in stonden + per artiest een maximum van 2 of 3 andere nummers. Dan houd je veel meer ruimte over voor unieke artiesten.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_190042011
Er is al weer een actie om een nummer hoog te krijgen, nu vanuit de boeren.

https://www.gelderlander.(...)an-de-boer~a151fda0/
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 21 november 2019 @ 10:47:37 #287
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190049509
Ik heb alvast superveel zin in de Top 2000. O+ Zat net wat oude topics door te kijken bij wijze van voorpret.
pi_190049689
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:43 schreef methodmich het volgende:
Er is al weer een actie om een nummer hoog te krijgen, nu vanuit de boeren.

https://www.gelderlander.(...)an-de-boer~a151fda0/
Dick Dale - Nitro is ook een mogelijke kandidaat
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_190050237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 17:03 schreef Gretzl het volgende:
Weet iemand Radio 2 precies komt tot de selectie voor de keuzelijst? Dus welke nummers worden toegevoegd, welke afvallen en hoe ze het totaal bepalen. Vorig jaar telde de keuzelijst 5781 nummers, dat lijkt nogal een vrij willekeurig getal te zijn.

http://top2000.zanarkand.nl/keuzelijst/
Ik weet inderdaad nog dat ze willekeurig twee extra nummers van Eminem in de keuzelijst hadden gezet, niet eens zijn beste, en die allebei hoog binnenkwamen. Door van een artiest met veel fans een beperkt aantal nummers in de keuzelijst op te nemen, staan die allemaal hoog en maakt Radio 2 dus gewoon zelf de selectie voor zulke artiesten. Eminem 7x keuzelijst, 7x top2000.

Linkin Park 5x keuzelijst --> 5x in de top 700 is nog een voorbeeld waar er ook makkelijk 10 in de keuzelijst kunnen staan, wat zorgt voor misschien 7 noteringen die ook nog eens beter verdeeld zijn.

Donna Summer, om maar een voorbeeld te noemen, met 12 nummers in de keuzelijst en al jaren maar 3 noteringen is iets waar juist het tegenovergestelde gebeurd door het teveel aan extra keuzes. Hierdoor vallen steeds meer nummers van bekendere artiesten buiten de boot omdat de keuze in de keuzelijst te ruim is voor hen.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  donderdag 21 november 2019 @ 13:16:56 #290
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190051289
Ik vind eigenlijk dat ze helemaal zonder keuzelijst zouden moeten werken, zeker nu je toch volledige vrije keuze hebt. Best kans dat de lijst dan weer heel anders eruit gaat zien.

Of gewoon alleen de liedjes die vorig jaar in de Top 2000 stonden in de keuzelijst, alle andere moet je invullen als vrije keuze.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 november 2019 @ 14:07:12 #291
426493 crew  PippenScottie
pi_190051956
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik vind eigenlijk dat ze helemaal zonder keuzelijst zouden moeten werken, zeker nu je toch volledige vrije keuze hebt. Best kans dat de lijst dan weer heel anders eruit gaat zien.

Of gewoon alleen de liedjes die vorig jaar in de Top 2000 stonden in de keuzelijst, alle andere moet je invullen als vrije keuze.
Dat gaat niet werken.
Dan gaan mensen stemmen op Mama van Queen. Of Mama van Phil Collins. En dan heb je een leger stemmentellers nodig.
  Redactie Sport donderdag 21 november 2019 @ 14:07:25 #292
274204 crew  Mexicanobakker
pi_190051959
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:43 schreef methodmich het volgende:
Er is al weer een actie om een nummer hoog te krijgen, nu vanuit de boeren.

https://www.gelderlander.(...)an-de-boer~a151fda0/
Die kutboeren verpesten ook alles
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_190052030
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:07 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat gaat niet werken.
Dan gaan mensen stemmen op Mama van Queen. Of Mama van Phil Collins. En dan heb je een leger stemmentellers nodig.
Ook wel bekend als het Kenny B-syndroom of de René Froger-valstrik...
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_190052058
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 18:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Als je ziet hoeveel grote artiesten er nog ontbreken op de keuzelijst blijft het frappant dat je tegelijkertijd van zoveel bands uit tientallen nummers kunt kiezen, die lang niet allemaal hits zijn geweest. Neem bijvoorbeeld een Racoon.
Om nog maar te zwijgen over al die eendagsvliegen en typische radioplaten die volgens mij in een dronken bui door een samensteller zijn toegevoegd.
All Day I Dream About Stemlijsten
  donderdag 21 november 2019 @ 14:20:12 #295
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190052097
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:07 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat gaat niet werken.
Dan gaan mensen stemmen op Mama van Queen. Of Mama van Phil Collins. En dan heb je een leger stemmentellers nodig.
Als mensen niet weten hoe hun favoriete nummers heten dan is dat toch a) echt heel erg dom, en b) hun probleem?
pi_190052195
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:20 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Als mensen niet weten hoe hun favoriete nummers heten dan is dat toch a) echt heel erg dom, en b) hun probleem?
Dat is wel erg weinig empathie voor de medemens, het blijft wel gewoon een algemeen evenement van de NPO waaraan iedereen mag meedoen....
All Day I Dream About Stemlijsten
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 november 2019 @ 15:19:37 #297
426493 crew  PippenScottie
pi_190052768
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:20 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Als mensen niet weten hoe hun favoriete nummers heten dan is dat toch a) echt heel erg dom, en b) hun probleem?
Ik wil maar zeggen.. voorkeuzelijsten maken het tellen van stemmen ongeveer 783% makkelijker.

Plus, ik ben ook maar een mens. Als ik stemmen zou tellen, zou ik heel goed weten wat wordt bedoeld met “Major Tom” van David Bowie, maar bij “morgen zal het vrede zijn” van Marco Borsato het hele stemformulier ongeldig verklaren.
  donderdag 21 november 2019 @ 15:26:49 #298
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190052848
Nou vooruit, dan gaan we wel voor mijn alternatief :P

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Of gewoon alleen de liedjes die vorig jaar in de Top 2000 stonden in de keuzelijst, alle andere moet je invullen als vrije keuze.
pi_190052969
Ik heb al een alternatief voorgesteld aan radio 2 naar aanleiding van mijn eerdere post hier.

D.w.z. de keuzelijst verruimen (of versmallen waar nodig) met per artiest 3 tot 5 nummers bovenop het aantal noteringen bij de bovenste 3000 / 4000 van vorig jaar. Niet meer dan dat.
Daarnaast ook alle noteringen in andere allertijdenlijsten van Veronica tot Q of Radio 10 (bovenste 2000 alleen) en van Kink (de bovenste 200) tot Radio 5 opnemen in de keuzelijst. De allertijdenlijst die FunX afgelopen week uitzond zou ik maar even overslaan.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_190053066
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:34 schreef Cassa95 het volgende:
Ik heb al een alternatief voorgesteld aan radio 2 naar aanleiding van mijn eerdere post hier.

D.w.z. de keuzelijst verruimen (of versmallen waar nodig) met per artiest 3 tot 5 nummers bovenop het aantal noteringen bij de bovenste 3000 / 4000 van vorig jaar. Niet meer dan dat.
Daarnaast ook alle noteringen in andere allertijdenlijsten van Veronica tot Q of Radio 10 (bovenste 2000 alleen) en van Kink (de bovenste 200) tot Radio 5 opnemen in de keuzelijst. De allertijdenlijst die FunX afgelopen week uitzond zou ik maar even overslaan.
Doe geen moeite
  donderdag 21 november 2019 @ 19:46:13 #301
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190057156
Hallo dames!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')