abonnement Unibet Coolblue
pi_188492918


quote:
Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.

De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.

Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.

Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.

De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.

https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
pi_188493028
Dit maakt het dan toch wel weer pikant:

wiltingklaas twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 15:30:30 Dan te bedenken dat het onderzoek pas overgedragen is nadat de media er over had bericht.Dat voor een zaak, die in juli plaatsvond en waar het volgens de brief van Halsema om een simpele zaak ging.Wel een dure advocaat ingeschakeld voor een politieknderzoek van hooguit een uur. https://t.co/Uq5VwyGJz5 reageer retweet
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:09:17 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188493061
Halsema is een soort Nederlandse Trump. Dat ze in het openbaar een oordeel velt over een strafzaak die nog niet behandeld is. Daar moet ze zich buiten houden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_188493100
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit maakt het dan toch wel weer pikant:

wiltingklaas twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 15:30:30 Dan te bedenken dat het onderzoek pas overgedragen is nadat de media er over had bericht.Dat voor een zaak, die in juli plaatsvond en waar het volgens de brief van Halsema om een simpele zaak ging.Wel een dure advocaat ingeschakeld voor een politieknderzoek van hooguit een uur. https://t.co/Uq5VwyGJz5 reageer retweet
Vergeet de reactie niet:
peter_plasman twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 16:09:35 @wiltingklaas Beste Klaas, de officier van justitie te Amsterdam heeft mij vrijwel direct na het verhoor van cliënt (een maand geleden dus) bericht dat besloten was de zaak aan het parket Noord-Nederland (locatie Haarlem) over te dragen. Wellicht kun je dit feit in je “voorlichting” meenemen. reageer retweet
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188493141
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:09 schreef SeLang het volgende:
Halsema is een soort Nederlandse Trump. Dat ze in het openbaar een oordeel velt over een strafzaak die nog niet behandeld is. Daar moet ze zich buiten houden.
Volgens mij weet ze prima wat haar zoon ten laste is gelegd, en dat is niet al die dingen waar de Telegraaf haar zoon van beschuldigt.
Ze ontkent ook niet dat hij met een nepwapen rondliep, en vooralsnog lijkt dat hetgene te zijn dat hem ten laste is gelegd.

Dus ik weet niet wat voor oordeel ze volgens jou velt over een strafzaak die nog behandeld moet worden, tenzij je bedoelt dat ze al gesteld heeft dat haar zoon inderdaad schuldig is aan het ten laste gelegde: het bezit van een nepwapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188493291
Al deze narigheid zal uiteindelijk toch nog goed aflopen: met het aftreden van Halsemama. Dan kan Amsterdam weer behoorlijk worden bestuurd (o.a. door het naleven van de Nederlandse wetgeving!). En dan kan Halsemama weer wat meer aandacht geven aan haar ontspoorde zoon en proberen hem weer op het rechte pad te krijgen. Eind goed, al goed.
pi_188493315
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vergeet de reactie niet:
peter_plasman twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 16:09:35 @:wiltingklaas Beste Klaas, de officier van justitie te Amsterdam heeft mij vrijwel direct na het verhoor van cliënt (een maand geleden dus) bericht dat besloten was de zaak aan het parket Noord-Nederland (locatie Haarlem) over te dragen. Wellicht kun je dit feit in je “voorlichting” meenemen. reageer retweet
Maar dat is dus kennelijk pas gebeurd na berichtgeving in de media, dat wordt ook niet ontkend door Plasman.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188493340
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dat is dus kennelijk pas gebeurd na berichtgeving in de media, dat wordt ook niet ontkend door Plasman.
Ja, maar dat besluit is dus niet van na de mediarel, dat besluit is direct genomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188493379
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dat is dus kennelijk pas gebeurd na berichtgeving in de media, dat wordt ook niet ontkend door Plasman.
Welke berichtgeving in de media van een maand geleden?
pi_188493423
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dat besluit is dus niet van na de mediarel, dat besluit is direct genomen.
Ja, ongetwijfeld! Ik neem aan dat de notulen van dat overleg nog wel even openbaar kunnen worden gemaakt?
pi_188493437
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Welke berichtgeving in de media van een maand geleden?
Het is een maand geleden niet overgedragen. Pas recent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188493448
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dat besluit is dus niet van na de mediarel, dat besluit is direct genomen.
Volgens de uitleg van Plasman ja. Staat daar iets zwart op wit van?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188493600
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens de uitleg van Plasman ja. Staat daar iets zwart op wit van?
En wie waren getuigen van dit "besluit"?

Jongens, als er gedonder van komt, dan dragen we de zaak over aan Haarlem. Zullen we dat nu alvast afspreken?
pi_188493610
Hebben jullie al bewijs gezien dat die zoon van Halsema überhaupt het huis uit is geweest?

Dus kan hij eigenlijk wel iets stoute hebben gedaan?
pi_188493628
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
Hebben jullie al bewijs gezien dat die zoon van Halsema überhaupt het huis uit is geweest?

Dus kan hij eigenlijk wel iets stoute hebben gedaan?
Nou, hij is gearresteerd en dat was niet vanuit zijn woning maar dat heb je vast gemist?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188493630
Ik stel voor dat we Femke voortaan Barbertje gaan noemen.
pi_188493644
Politie is toch wel fel op nepwapens.
Dan ging het in A'dam een stuk gemoedelijker

Dit zijn blijkbaar de voorschriften - voorzorgsmaatregelen kogelvrije vesten

De politie heeft gisteravond in Arnhem twee mannen met nepwapens aangehouden. Omdat aanvankelijk onduidelijk was of de wapens echt waren, hadden de agenten voorzorgsmaatregelen genomen. Ze trokken kogelvrije vesten aan en reden de auto van de twee verdachten klem.
De politie wijst erop dat nepwapens soms maar nauwelijks te onderscheiden zijn van echte wapens.




https://nos.nl/artikel/22(...)-klem-in-arnhem.html
pi_188493660
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, hij is gearresteerd en dat was niet vanuit zijn woning maar dat heb je vast gemist?
Heb jij daar iets zwart op wits over gezien?

Precies, ik bedoel maar
pi_188493685
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, ongetwijfeld! Ik neem aan dat de notulen van dat overleg nog wel even openbaar kunnen worden gemaakt?
:')
pi_188493702
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

En wie waren getuigen van dit "besluit"?

Jongens, als er gedonder van komt, dan dragen we de zaak over aan Haarlem. Zullen we dat nu alvast afspreken?
Misschien is het helemaal niet overgedragen aan Haarlem maar roepen ze dat nu gewoon om de boze, witte, Telegraaf-lezende man tegemoet te komen!
pi_188493762
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, ongetwijfeld! Ik neem aan dat de notulen van dat overleg nog wel even openbaar kunnen worden gemaakt?
Met welk doel?
pi_188493804
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Met welk doel?
Om te bewijzen dat Halsema op dit gebied de boel niet in de doofpot heeft proberen te stoppen.

Dus een notule zou dit kunnen bewijzen.
Andere kant. Dat snapt advocaat Plasman ook. Dus ze maken een notulen omdat er geen notule is

Shit bij nader inzien, het is altijd een doofpot
pi_188493822
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Om te bewijzen dat Halsema op dit gebied de boel niet in de doofpot heeft proberen te stoppen.

Dus een notule zou dit kunnen bewijzen.
Andere kant. Dat snapt advocaat Plasman ook. Dus ze maken een notulen omdat er geen notule is

Shit bij nader inzien, het is altijd een doofpot
Sinds wanneer is het niet meer degene die iemand beschuldigt die de beschuldigingen moet bewijzen maar moet degene die wordt beschuldigd bewijzen onschuldig te zijn? Koekoek 8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2019 18:12:32 ]
pi_188493868
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij weet ze prima wat haar zoon ten laste is gelegd, en dat is niet al die dingen waar de Telegraaf haar zoon van beschuldigt.
Ze ontkent ook niet dat hij met een nepwapen rondliep, en vooralsnog lijkt dat hetgene te zijn dat hem ten laste is gelegd.

Dus ik weet niet wat voor oordeel ze volgens jou velt over een strafzaak die nog behandeld moet worden, tenzij je bedoelt dat ze al gesteld heeft dat haar zoon inderdaad schuldig is aan het ten laste gelegde: het bezit van een nepwapen.
Dat komt omdat de eigenaar van de woonboot ervoor gekozen heeft om geen aangifte te doen tegen de zoon van Halsema. Het inbreken in zijn eigendom en het stelen en/of vernielen van zijn spullen zijn daardoor zaken geworden waarvoor hij niet veroordeeld zal worden. Ook als hij zich daaraan wel schuldig heeft gemaakt.

Met een nepvuurwapen op zak lopen is daarentegen iets waarvan justitie altijd een zaak zal maken, ook als het gebruikt wordt bij civielrechtelijke overtredingen/misdrijven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188493905
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..] civielrechtelijke overtredingen/misdrijven.
Tot zover de hobbyjurist voetbalmanager2.
pi_188493917
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb jij daar iets zwart op wits over gezien?

Precies, ik bedoel maar
Dat wordt door geen van de partijen tegengesproken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188493967
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Tot zover de hobbyjurist voetbalmanager2.
Dat zijn gewone woorden hoor. Ik wil ze best nog voor je uitleggen als je ze niet begrijpt, maar dat kan je ook anders vragen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188493983
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat komt omdat de eigenaar van de woonboot ervoor gekozen heeft om geen aangifte te doen tegen de zoon van Halsema. Het inbreken in zijn eigendom en het stelen en/of vernielen van zijn spullen zijn daardoor zaken geworden waarvoor hij niet veroordeeld zal worden. Ook als hij zich daaraan wel schuldig heeft gemaakt.

Met een nepvuurwapen op zak lopen is daarentegen iets waarvan justitie altijd een zaak zal maken, ook als het gebruikt wordt bij civielrechtelijke overtredingen/misdrijven.
"gekozen"
pi_188494067
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

"gekozen"
Onder druk gezet en Halsema hem anders een gebiedsverbod of erger op zou leggen natuurlijk.
pi_188494098
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

"gekozen"
Niet dan? Wat dan volgens jou?
Krekker is de bom!
pi_188494126
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Niet dan? Wat dan volgens jou?
Halsema heeft de macht om iedereen uit de weg te ruimen. Dat voelt die ondernemer ook aan dus die roept nu heel braaf dat hij er voor gekozen heeft om geen aangifte te doen.
pi_188494192
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Halsema heeft de macht om iedereen uit de weg te ruimen. Dat voelt die ondernemer ook aan dus die roept nu heel braaf dat hij er voor gekozen heeft om geen aangifte te doen.
Dat is ook de reden dat we elke strohalm aan moeten grijpen om ons te verzetten tegen de almachtige dictatoriale linkse elite die ons land al duizende jaren overheerst:P
pi_188494304
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:40 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat we elke strohalm aan moeten grijpen om ons te verzetten tegen de almachtige dictatoriale linkse elite die ons land al duizende jaren overheerst:P
Ze krijgen iig overal de schuld van ;)
pi_188494612
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat wordt door geen van de partijen tegengesproken.
Bij dit ook niet. Hooguit door twee fokkers.

Indien nodig, neem ik de honneurs waar mbt heel het incident, neem ik daar het kritische standpunt in of er überhaupt een incident heeft plaatsgevonden
pi_188494772
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Niet dan? Wat dan volgens jou?
Ik weet het niet, want ik was er niet bij. Maar het zou me niet verbazen als hij "geholpen" is bij zijn keuze.
pi_188494781
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bij dit ook niet. Hooguit door twee fokkers.

Indien nodig, neem ik de honneurs waar mbt heel het incident, neem ik daar het kritische standpunt in of er überhaupt een incident heeft plaatsgevonden
En door Klaas Wilting.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188494845
Het wordt voor het OM Haarlem wel een unieke strafzaak. Nog voor hun onderzoek is begonnen, is de plaats delict reeds weggesleept. Ook heeft de burgemeester alvast het vonnis uitgesproken.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:44:30 #39
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188495258
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat komt omdat de eigenaar van de woonboot ervoor gekozen heeft om geen aangifte te doen tegen de zoon van Halsema. Het inbreken in zijn eigendom en het stelen en/of vernielen van zijn spullen zijn daardoor zaken geworden waarvoor hij niet veroordeeld zal worden. Ook als hij zich daaraan wel schuldig heeft gemaakt.
Recentelijk wat bijgeleerd dat het NIET noodzakelijk is dat er een aangifte is van een misdaad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontopic: Het OM kan desgewenst zelf besluiten om de verdachte qua feiten aanvullend vervolgen voor 1) insluiping, 2) diefstal en/of 3) Vandalisme.
Gezien de brief en impliciete bevestiging door de advocaat qua handelingen; wordt dat verder een bewijsbare zaak.... mits het OM die als overtreding voorlegt aan de rechter.

De Hamvraag wordt dan.... is er voldoende "belang" voor de OvJ om die aanvullende zaken meenemen in een ten laste legging.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd naar een verdere deskundige kijk..... en laten we het zo proberen te bespreken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188495352
Al 10 reeksen over wat baldadige jongens :'(
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:57:38 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188495466
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het wordt voor het OM Haarlem wel een unieke strafzaak. Nog voor hun onderzoek is begonnen, is de plaats delict reeds weggesleept. Ook heeft de burgemeester alvast het vonnis uitgesproken.
Het is geen NFI moordzaak..... en het maakt juridisch niet uit of het nu een nagelnieuwe of vervallen woonboot was waar de deur van openstond.
Kern is dat verdachten hebben toegeven dat zij andermans eigendommen zonder toestemming betraden.

Verder is onduidelijk van wie en op wiens verzoek die boot, als dat het geval is, is weggehaald.
De aanduidingen, vervallen, oud, vies, rommelig etc.etc.etc. ; zijn alleen gedaan vanwege "publiek" (eigen?) belang om daarmee te zeggen dat het Pietje Bel streken zijn die allemaal niets voorstelden. Nogmaals voor de feiten maakt het heel weinig uit... natuurlijk wel voor de algehele smeuïge beeldvorming.

Jammer is wel dat het "publiek" niet zelf kan zien of/wat het nu precies wel/niet was..... misschien zijn er nog foto's bij deze en gene.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188495500
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het wordt voor het OM Haarlem wel een unieke strafzaak. Nog voor hun onderzoek is begonnen, is de plaats delict reeds weggesleept. Ook heeft de burgemeester alvast het vonnis uitgesproken.
Lol jij denkt dat doorgaans voor dit soort zaken uitgebreid sporenonderzoek wordt gedaan op "plaats delict"? _O-

Alsof men bij dit soort zaken uberhaupt nog terug zou keren naar die plek voor aanvullend onderzoek :D
Krekker is de bom!
pi_188495541
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Lol jij denkt dat doorgaans voor dit soort zaken uitgebreid sporenonderzoek wordt gedaan op "plaats delict"? _O-
Maar natuurlijk; dit is immers een hals(ema)misdrijf. Wereldschokkend en een duidelijk bewijs van hoe links de wereld regeert.
pi_188495573
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:50 schreef Pedroso het volgende:
Al 10 reeksen over wat baldadige jongens :'(
Baldadig! Een mooie term die hier volgens mij nog niet was gebruikt.

Inmiddels heb ik voorbij zien komen:

kattenkwaad
streken
kwajongsstreken
klieren
vervelen
baldadig

Maar ik zal er wel een paar vergeten zijn; onze taal is zo rijk aan variaties en nuances om iets aan te duiden.

In werkelijkheid gaat het echter om:

verboden wapenbezit (messen, gasalarmpistool)
insluiping
diefstal
vandalisme

Mijn persoonlijke favoriet is "kattenkwaad" om deze misdrijven te benoemen. Holleeder is eigenlijk ook maar een "kwajongen".
pi_188495630
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Baldadig! Een mooie term die hier volgens mij nog niet was gebruikt.

Inmiddels heb ik voorbij zien komen:

kattenkwaad
streken
kwajongsstreken
klieren
vervelen
baldadig

Maar ik zal er wel een paar vergeten zijn; onze taal is zo rijk aan variaties en nuances om iets aan te duiden.

In werkelijkheid gaat het echter om:

verboden wapenbezit (messen, gasalarmpistool)
insluiping
diefstal
vandalisme

Mijn persoonlijke favoriet is "kattenkwaad" om deze misdrijven te benoemen. Holleeder is eigenlijk ook maar een "kwajongen".
Heey, we gaan vooruit - je erkent dat er geen inbraak was. Mooizo :)
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:17:41 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188495756
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:09 schreef Kassamiep het volgende:[..]
....dat er geen inbraak was.
Ook dat is een woordspelletje geweest van beide partijen.... dat de krant "inbraak" gebruikte klinkt nu eenmaal heftiger dan een afgezwakte "insluiping" (deur stond open, of je dan wel mag binnentreden 8)7 ) terwijl dat voor het strafbare feit misdrijf NIET veel uitmaakt.
Beide delicten vallen onder Art 138 Sr

Braaksporen moeten vooral aanwezig zijn voor een verzekeringsvergoeding... waar we ons hier niet druk over (hoeven te) maken..

[ Bericht 8% gewijzigd door Vallon op 17-08-2019 20:24:41 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188495976
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Heey, we gaan vooruit - je erkent dat er geen inbraak was. Mooizo :)
Dat is inderdaad een nuance. Advocaat Plasman had het over een "klep" die open was gezet of om was gehaald. Geen idee wat hij daar precies mee bedoelde. Dit is ook niet meer na te gaan, omdat de boot naar onbekende bestemming is afgesleept.

Een ander mogelijk scenario is dat de deugniet (!) zich toegang heeft verschaft door bijvoorbeeld een deur te forceren. Naderhand kun je dan beweren dat die deur al kapot was en dat de boot "verwaarloosd" (Halsema) was.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:36:24 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188496079
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Holleeder is eigenlijk ook maar een "kwajongen".
Met schaamrood op de kaken kan ik mij nog herinneren hoe Willem Holleeder werd opgehemeld, door matties werd verafgood en op TV een schare van aanhangers had. Hij was "De Neus" waar iedereen aan likte.

Er is wel een linkje.... met deze zaak.... Willem Holleeder is zo ook als kind begonnen zoals nu "onze" jonge verdachte, door met "kwajongensstreken" crimineel gedrag te imiteren. O.a. door stoer met wapens te showen en daarmee "respect" af te dwingen in zijn bende.

Reden te meer dat je als ouder dat zo snel mogelijk de kop moet indrukken en keihard afstand te nemen. Dat geldt ook voor zg. wij zijn jong geweest "hangjongeren" vergoelijking waar slachtoffers tot pure wanhoop worden gedreven met hun terrorisme.

Mensen die dat kleinmaken, moeten maar 's een tijdje in een no-go area gaan wonen waar onder verantwoordelijkheid van Halsema, BOA's worden weggehaald.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:37:34 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188496100
wat Mogadishu ofzo

daar gaan ze wel wat verder met kwajongensstreken _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:37:48 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188496102
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zijn gewone woorden hoor. Ik wil ze best nog voor je uitleggen als je ze niet begrijpt, maar dat kan je ook anders vragen.
Er bestaat niet zoiets als een civielrechtelijke overtreding/misdrijf.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188496121
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met schaamrood op de kaken kan ik mij nog herinneren hoe Willem Holleeder werd opgehemeld, door matties werd verafgood en op TV een schare van aanhangers had. Hij was "De Neus" waar iedereen aan likte.

Er is wel een linkje.... met deze zaak.... Willem Holleeder is zo ook als kind begonnen zoals nu "onze" jonge verdachte, met "kwajongensstreken"crimineel gedrag te imiteren. O.a. door stoer met wapens te showen en daarmee "respect" af te dwingen in zijn bende.

Reden te meer dat je als ouder dat zo snel mogelijk de kop moet indrukken en keihard afstand te nemen. Dat geldt ook voor zg. wij zijn jong geweest "hangjongeren" vergoelijking waar slachtoffers tot pure wanhoop worden gedreven met hun terrorisme.

Mensen die dat kleinmaken, moeten maar 's een tijdje in een no-go area gaan wonen waar onder verantwoordelijkheid van Halsema, BOA's worden weggehaald.
BOA's zouden sowieso weggehaald moeten worden voor iedere andere taak dan parkeerbonnen uitschrijven. Zet er maar een agent neer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188496125
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met schaamrood op de kaken kan ik mij nog herinneren hoe Willem Holleeder werd opgehemeld, door matties werd verafgood en op TV een schare van aanhangers had. Hij was "De Neus" waar iedereen aan likte.

Er is wel een linkje.... met deze zaak.... Willem Holleeder is zo ook als kind begonnen zoals nu "onze" jonge verdachte, met "kwajongensstreken"crimineel gedrag te imiteren. O.a. door stoer met wapens te showen en daarmee "respect" af te dwingen in zijn bende.

Reden te meer dat je als ouder dat zo snel mogelijk de kop moet indrukken en keihard afstand te nemen. Dat geldt ook voor zg. wij zijn jong geweest "hangjongeren" vergoelijking waar slachtoffers tot pure wanhoop worden gedreven met hun terrorisme.

Mensen die dat kleinmaken, moeten maar 's een tijdje in een no-go area gaan wonen waar onder verantwoordelijkheid van Halsema, BOA's worden weggehaald.
Ga je ook even alle kinderboeken en tvseries voor jongens van de afgelopen 50 jaar nalopen ? In vrij veel wordt verkennen van verlaten gebouwen, het hebben van een zakmes etc. nogal verheerlijkt en opgehemeld als "normaal jongensgedrag". Zelfs Disney doet daar aan mee :P
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:39:44 #53
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188496134
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

BOA's zouden sowieso weggehaald moeten worden voor iedere andere taak dan parkeerbonnen uitschrijven. Zet er maar een agent neer.
Eensch...
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:02:15 #54
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188496517
lolololol nu heb ik alles gelezen hoor. Een Holleeder in de dop aldus de gekken hier
Laffe huichelaar
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:14:55 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188496725
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ga je ook even alle kinderboeken en tvseries voor jongens van de afgelopen 50 jaar nalopen ? In vrij veel wordt verkennen van verlaten gebouwen, het hebben van een zakmes etc. nogal verheerlijkt en opgehemeld als "normaal jongensgedrag". Zelfs Disney doet daar aan mee :P
Ik denk ook dat we daar als samenleving wat meer over moeten nadenken welk "ideaal" stereotype beeld wij aan onze kinderen willen schetsen.
Is dat de "Marlboro Man meets Miss Daisy" of vooraleerst respect voor andermans have en goed ...

Je kan best verhalen vertellen maar je moet altijd duidelijk zijn, dat het "verhalen" zijn. Een impliciete taak van opvoeders is dan het verhaal qua intentie toelichten en grenzen duiden.

Maar goed, da's filosoferen over hoe het beter/anders kan waar Halsema zich vast nu ook de kop over zal breken..... waar ging het hier mis..
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188496964
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Er bestaat niet zoiets als een civielrechtelijke overtreding/misdrijf.
Je weet heel goed wat er bedoeld word.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:31:20 #57
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188496979
Iemand Femke Halsema al gezien bij het Prinsengrachtconcert..... ?
ronpeppenster twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 21:23:04 Kijk nu naar #prinsengrachtconcert. Is #Halsema daar niet bij? Dat is toch wel opmerkelijk? Of is dit niet live? reageer retweet
De burgemeester is daar d8 ik altijd bij... iig was ze dat wel vorig jaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:35:28 #58
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_188498026
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:31 schreef Vallon het volgende:
Iemand Femke Halsema al gezien bij het Prinsengrachtconcert..... ?
ronpeppenster twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 21:23:04 Kijk nu naar #prinsengrachtconcert. Is #Halsema daar niet bij? Dat is toch wel opmerkelijk? Of is dit niet live? reageer retweet
De burgemeester is daar d8 ik altijd bij... iig was ze dat wel vorig jaar.
Die zit in Zuid-Afrika.

https://tpook.nl/2019/08/(...)-vakantie-in-afrika/

Klimaathypocriet dat ze is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_188498225
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 18:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zijn gewone woorden hoor. Ik wil ze best nog voor je uitleggen als je ze niet begrijpt, maar dat kan je ook anders vragen.
Dat is goed. Leg maar eens uit wat een civielrechtelijke overtreding of misdrijf is.
pi_188498332
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is goed. Leg maar eens uit wat een civielrechtelijke overtreding of misdrijf is.
Een misdrijf waar het slachtoffer een burger is itt een misdrijf waar de Staat de tegenpartij is. In de meeste gevallen zal er geen rechtszaak volgen als er geen aangifte gedaan word. Ook daarin verschilt het met wanneer de tegenpartij de Staat is
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188498397
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 23:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een misdrijf waar het slachtoffer een burger is itt een misdrijf waar de Staat de tegenpartij is. In de meeste gevallen zal er geen rechtszaak volgen als er geen aangifte gedaan word. Ook daarin verschilt het met wanneer de tegenpartij de Staat is
Overtreding en misdrijf zijn strafrechtelijke begrippen. Een civielrechtelijk misdrijf is een contradictie. In het strafrecht zijn er o.a. aangiftedelicten, waar pas na aangifte vervolging wordt ingesteld.

In civielrechtelijke zaken doe je geen aangifte maar daag je iemand voor de rechter.

Je hebt de klok wel horen luiden maar duidelijk de klepel niet kunnen vinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2019 23:10:27 ]
pi_188498417
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 23:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Overtreding en misdrijf zijn strafrechtelijke begrippen. Een civielrechtelijk misdrijf is een contradictie.
En ook jij begrijpt prima wat er bedoeld word.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188498422
Doofpot
pi_188498433
Gokje hoor
pi_188498461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 23:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En ook jij begrijpt prima wat er bedoeld word.
Nee, je gooit er een begrip tegenaan dat niet bestaat en dan raakt je uitleg van dat begrip ook nog kant noch wal. Ik kan hooguit raden wat je bedoelt maar echt duidelijk maak je het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2019 23:10:55 ]
pi_188498480
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 23:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, je gooit er een begrip tegenaan dat niet bestaat en dan raakt je uitleg van dat begrip ook nog kant noch wal. Ik kan hooguit raden wat je bedoelt maar echt duidelijk maak je het niet.
Dat ligt dan aan jou. Zo moeilijk is het niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188498517
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan jou. Zo moeilijk is het niet.
Je heb het over civielrechtelijke overtredingen en misdrijven. Die bestaan niet. Dan heb je het ook nog over aangifte doen om een civiele zaak te starten. Dat bestaat ook niet. Je lult maar wat.
pi_188500531
Heren, heren, kalmte alstublieft.
pi_188500591
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:35 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Die zit in Zuid-Afrika.

https://tpook.nl/2019/08/(...)-vakantie-in-afrika/

Klimaathypocriet dat ze is.
Kijk, DAT is wel iets waar je die bitch over kan aanvallen ;)
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:00:19 #70
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_188500940
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:31 schreef Vallon het volgende:
Iemand Femke Halsema al gezien bij het Prinsengrachtconcert..... ?
ronpeppenster twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 21:23:04 Kijk nu naar #prinsengrachtconcert. Is #Halsema daar niet bij? Dat is toch wel opmerkelijk? Of is dit niet live? reageer retweet
De burgemeester is daar d8 ik altijd bij... iig was ze dat wel vorig jaar.
Ze had problemen met het bootje. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_188501170
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 22:35 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Die zit in Zuid-Afrika.

https://tpook.nl/2019/08/(...)-vakantie-in-afrika/

Klimaathypocriet dat ze is.
Yup doe wat ik zeg niet wat ik doe!

Typisch groen links.

Maar mooi dat zij het haar zoon nog moeilijker heeft gemaakt met het bagataliseren van zijn misdaden.

Nu staan er zoveel artikelen en reacties op het internet hierover dat dat nooit meer weg te poetsen is :D :D ^O^ _O_ _O- _O-
pi_188501205
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 07:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Kijk, DAT is wel iets waar je die bitch over kan aanvallen ;)
Die bitch kan niet vaak genoeg worden aangevallen.
pi_188501853
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Die bitch kan niet vaak genoeg worden aangevallen.
Nee. Als je haar gaat aanvallen met stompzinnige redenen verliezen ook goede aanvallen hun kracht. Dan ga JIJ zielig lijken ipv zij. Deze hele topicreeks is daar een prima voorbeeld van - er is nu heel veel meer sympathie voor Halsema en de mensen die tegen haar tekeer gingen worden als zielig gezien. Grote kans dat ook terechte kritiek nu als "gejank" gaat worden gezien.

Niet een gewenst resultaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kassamiep op 18-08-2019 10:34:38 ]
  zondag 18 augustus 2019 @ 10:49:58 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_188502091
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Die bitch kan niet vaak genoeg worden aangevallen.
Ah dat verklaart jouw vaak niet-feitelijke insinuaties/beschuldigingen :{
Krekker is de bom!
pi_188502146
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Die bitch kan niet vaak genoeg worden aangevallen.
Wat ben jij een triest figuur, maar wel representatief voor mensen die nu losgaan op Halsema nav berichtgeving over haar zoon.
  zondag 18 augustus 2019 @ 11:05:24 #76
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_188502292
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 07:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Kijk, DAT is wel iets waar je die bitch over kan aanvallen ;)
Inderdaad, focus liever op haar beleid en eventuele hypocrisie i.p.v. op deze domme foute actie van haar zoontje.

Al heb ik zelf overigens niet direct problemen met mensen die zeggen voor het milieu te zijn, terwijl ze wel af en toe verre vluchten maken.

Sterker nog, vliegen zoveel mogelijk verbannen/vermijden omdat het niet goed voor het milieu is, dat is helemaal geen goede lange termijnsoplossing. Beleid moet juist gericht zijn op het vliegen steeds milieuvriendelijker te maken door hierin te investeren (betere technieken/brandstoffen/etc). En extra toeslagen (die ook verplicht in dergelijke investeringen gestopt moeten worden) hebben m.b.t. de lange termijn veel meer meerwaarde lijkt mij.

Tenzij we terug willen naar de middeleeuwen door alles wat het milieu ook maar enigszins belast/vervuilt dan maar meteen zoveel mogelijk te verbannen.

En hoe minder je iets gebruikt, hoe minder snel er geld vrij komt om het verder te ontwikkelen (tenzij je echt een heeele grote smak geld ergens anders vandaan haalt).
Krekker is de bom!
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:44:57 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188504473
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Die bitch kan niet vaak genoeg worden aangevallen.
De aap komt uit de mouw.
Huilen dan.
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:45:41 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188504481
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 07:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Kijk, DAT is wel iets waar je die bitch over kan aanvallen ;)
Mwah.

Mevrouw Halsema hoeft het nooit meer over opvoeden te hebben. En alle aanpalende discussie punten.

Ook kun je je afvragen of een wijsvingertje van haar nog waarde heeft.

Ze kan blijkbaar haar eigen kinderen niet eens overtuigen van hoe of wat. Waarom zouden anderen dan nog luisteren.

Voor de rest: hoge bomen vangen veel wind. Ze kan dondergoed bevatten dat zij, vanwege haar functie, onder een vergrootglas ligt.

En dan is wat haar gezin uitvreet, nieuws.

En als haar dat niet bevalt, moet ze haar ambtsketting aan de wilgen hangen.

IPV nu vrij zielig nu gaan drammen dat dit niks met haar te maken heeft, of haar zoon niks te maken heeft met haar.
&lt;signature here&gt;.
pi_188504560
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Die bitch kan niet vaak genoeg worden aangevallen.
Wie neem jij nou in het ootje?
pi_188504593
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mwah.

Mevrouw Halsema hoeft het nooit meer over opvoeden te hebben. En alle aanpalende discussie punten.

Ook kun je je afvragen of een wijsvingertje van haar nog waarde heeft.

Ze kan blijkbaar haar eigen kinderen niet eens overtuigen van hoe of wat. Waarom zouden anderen dan nog luisteren

Je bent in de veronderstelling dat de kinderen van andere burgemeesters en politici wel zo heilig zijn als de paus?

Hebben jullie in jullie jeugd serieus nog nooit een scheet gelaten of geven de scheetlaters hun ouders volledig de schuld?
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:00:38 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188504654
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je bent in de veronderstelling dat de kinderen van andere burgemeesters en politici wel zo heilig zijn als de paus?

Hebben jullie in jullie jeugd serieus nog nooit een scheet gelaten of geven de scheetlaters hun ouders volledig de schuld?
Politiek gaat om geloofwaardigheid.

Die heb je, bijvoorbeeld inzake opvoedkundige issues, volstrekt niet meer als je eigen zoon van 15 notabene, :') een crimineel is.

Je: MAAR ANDEREN DOEN HET VAST OOK BLABLABLA is in die zin, gewoon niet relevant.

Als die kinderen van "andere burgemeesters en politici" dit soort ongein flikken, hebben die "andere burgemeesters en politici" net zo'n probleem.
&lt;signature here&gt;.
pi_188504772
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Politiek gaat om geloofwaardigheid.

Die heb je, bijvoorbeeld inzake opvoedkundige issues, volstrekt niet meer als je eigen zoon van 15 notabene, :') een crimineel is.

Je: MAAR ANDEREN DOEN HET VAST OOK BLABLABLA is in die zin, gewoon niet relevant.

Als die kinderen van "andere burgemeesters en politici" dit soort ongein flikken, hebben die "andere burgemeesters en politici" net zo'n probleem.
Man, ga je eigen moeder trollen
Wie dit leest is gek
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:11:07 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188504775
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Politiek gaat om geloofwaardigheid.

Die heb je, bijvoorbeeld inzake opvoedkundige issues, volstrekt niet meer als je eigen zoon van 15 notabene, :') een crimineel is.

Je: MAAR ANDEREN DOEN HET VAST OOK BLABLABLA is in die zin, gewoon niet relevant.

Als die kinderen van "andere burgemeesters en politici" dit soort ongein flikken, hebben die "andere burgemeesters en politici" net zo'n probleem.
Wat een onzin, ik ken veroordeelde criminelen die in het parlement Marokkanen om hun criminaliteit de maat nemen.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:13:11 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188504805
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik ken veroordeelde criminelen die in het parlement Marokkanen om hun criminaliteit de maat nemen.
En die personen vind jij geloofwaardig?

Maar dat ligt aan jou hé.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:13:42 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188504811
quote:
99s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Man, ga je eigen moeder trollen
:*
&lt;signature here&gt;.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:14:24 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188504824
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

En die personen vind jij geloofwaardig?

Maar dat ligt aan jou hé.
Nee, maar blijkbaar kunnen ze politiek gezien nog wel gewoon functioneren. Overigens vind ik Wilders geen crimineel, maar dat vind ik de zoon van Halsema ook niet.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:21:09 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188504928
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, maar blijkbaar kunnen ze politiek gezien nog wel gewoon functioneren.
Wat dat precies inhoud, is zeer subjectief. Vanzelfsprekend zullen er zat mensen zijn in wiens aanzien ons aller Femke totaal niet ingeboet heeft, maar zeker zullen er ook mensen zijn bij wie dat wel het geval is.

Maar ik denk dat er nog veel meer mentale gymnastiek tegenaan moet, om hier een "positief iets" van te maken.

quote:
Overigens vind ik Wilders geen crimineel, maar dat vind ik de zoon van Halsema ook niet.
Want het is kattekwaad oid?

Als je veroordeelt word voor verboden wapenbezit, ben je crimineel.
&lt;signature here&gt;.
pi_188504934
Het lijkt ook wel of de "discussie" elk topic weer reset. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188504935
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Politiek gaat om geloofwaardigheid.

Die heb je, bijvoorbeeld inzake opvoedkundige issues, volstrekt niet meer als je eigen zoon van 15 notabene, :') een crimineel is.

Je: MAAR ANDEREN DOEN HET VAST OOK BLABLABLA is in die zin, gewoon niet relevant.

Als die kinderen van "andere burgemeesters en politici" dit soort ongein flikken, hebben die "andere burgemeesters en politici" net zo'n probleem.
Ok goed punt met geloofwaardigheid. Ik zie er niet veel in als het bij eenmalig klein incident blijft (van een kind, niet van de politicus zelf) maar het gaat inderdaad om geloofwaardigheid

Maar heb jij als kind wel eens een 'scheet' gelaten? En zo ja, was het de schuld van je ouders?
pi_188504971
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mwah.

Mevrouw Halsema hoeft het nooit meer over opvoeden te hebben. En alle aanpalende discussie punten.

Ook kun je je afvragen of een wijsvingertje van haar nog waarde heeft.

Ze kan blijkbaar haar eigen kinderen niet eens overtuigen van hoe of wat. Waarom zouden anderen dan nog luisteren.

Voor de rest: hoge bomen vangen veel wind. Ze kan dondergoed bevatten dat zij, vanwege haar functie, onder een vergrootglas ligt.

En dan is wat haar gezin uitvreet, nieuws.

En als haar dat niet bevalt, moet ze haar ambtsketting aan de wilgen hangen.

IPV nu vrij zielig nu gaan drammen dat dit niks met haar te maken heeft, of haar zoon niks te maken heeft met haar.
We hebben het hier niet over een gewapende overval of over brandstichting. Je trekt het nogal uit proportie. Over een paar weken is iedereen dit hele voorval weer vergeten. En terecht, het gaat nergens over.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:27:05 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188505033
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Politiek gaat om geloofwaardigheid.

Die heb je, bijvoorbeeld inzake opvoedkundige issues, volstrekt niet meer als je eigen zoon van 15 notabene, :') een crimineel is.
Een crimineel nog wel. Werkelijk?
quote:
Je: MAAR ANDEREN DOEN HET VAST OOK BLABLABLA is in die zin, gewoon niet relevant.

Als die kinderen van "andere burgemeesters en politici" dit soort ongein flikken, hebben die "andere burgemeesters en politici" net zo'n probleem.
Nou, dat valt reuze mee volgens mij. Halsema heeft de pech een achtergrond te hebben bij de partij die de Telegraaf als haar grootste vijand heeft gecategoriseerd.

Je kan je het handenvrijwen op de redactie goed voorstellen toen de scoop daar doordrong.
Huilen dan.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:27:13 #92
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188505037
Tot z'n veertigste TBS met dwangverpleging sowieso lijkt me, daarna de zaak evalueren en kijken of er misschien een verlofdag in zit.

Altijd het zekere voor het onzekere nemen, de maatschappij zit immers niet te wachten op een nieuwe Holleeder.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:28:30 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188505054
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over een gewapende overval of over brandstichting.
Nee, we hebben het over verboden wapenbezit.

Dank je wel voor je waardevolle bijdrage.
&lt;signature here&gt;.
pi_188505078
10 topics :')
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:30:09 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188505085
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een crimineel nog wel. Werkelijk?
Behoudens het feest dat de persoon in kwestie nog veroordeelt moet worden, ja?

quote:
Halsema heeft de pech een achtergrond te hebben bij de partij die de Telegraaf als haar grootste vijand heeft gecategoriseerd.
Volgens mij overkomt menig politicus dat. Je benoemd dus iets wat normaal is.
&lt;signature here&gt;.
pi_188505116
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, we hebben het over verboden wapenbezit.

Dank je wel voor je waardevolle bijdrage.
Een nepwapen. Geen vuurwapen.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 14:32:35 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188505126
gewoon een verboden wapen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:34:11 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188505152
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een crimineel nog wel.
Bestaat er overeenstemming over het begrip crimineel?

Of dien ik voor deze gelegenheid (natuurlijk!) maar diep de nuance in te duiken, om tot de gewenste conclusie te komen dat het allemaal wel meevalt?

Iemand die wet breekt en als zodanig veroordeelt word is gewoon een crimineel.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:35:07 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188505168
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een nepwapen. Geen vuurwapen.
Irrelevant.

Zoek het is op.

Jouw tactisch 'morele' oordeel doet er niet toe. Jij bent niet de wet :W
&lt;signature here&gt;.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:41:35 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188505253
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Behoudens het feest dat de persoon in kwestie nog veroordeelt moet worden, ja?
Vanwege wat kwajongensstreken?

:')
quote:
[..]

Volgens mij overkomt menig politicus dat. Je benoemd dus iets wat normaal is.
Nee hoor.

Bijvoorbeeld, toen de zoon van Bolkestein veroordeeld werd voor steunfraude (iets waar de VVD zich erg druk over maakte destijds) werd dat alleen kort en zakelijk gemeld in Trouw.

Maar misschien heb jij recentere voorbeelden waarbij bestuurders het gedrag van hun (minderjarige) kinderen zwaar werd aangerekend?
Huilen dan.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:45:56 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188505311
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bestaat er overeenstemming over het begrip crimineel?

Of dien ik voor deze gelegenheid (natuurlijk!) maar diep de nuance in te duiken, om tot de gewenste conclusie te komen dat het allemaal wel meevalt?

Iemand die wet breekt en als zodanig veroordeelt word is gewoon een crimineel.
Dan is het maar goed dat ik niet gepakt ben met m'n BB gun toen we in verlaten panden oorlogje speelden, een jaar of 18 geleden.

Ben ik geen crimineel enkel omdat ik niet gesnapt ben?
Huilen dan.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:46:55 #102
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188505323
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vanwege wat kwajongensstreken?
Push that narrative!!! _O_ _O_ _O_

quote:
Nee hoor.
Dus je focust je voor de gelegenheid... :) , op dit zeer specifieke voorbeeld om voor de rest te "bewijzen" dat de telegraaf femke niet mag? :D En dat ze daar uniek in is, ofzo?

Maar zoals ik al zei, andere politici maken mee dat bv andere publicaties dan de telegraaf hen niet welgezind zijn.

En dat is dus normaal.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:48:06 #103
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188505346
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:45 schreef Isdatzo het volgende:

Ben ik geen crimineel enkel omdat ik niet gesnapt ben?
Het heeft niks met moraliteit te maken.
&lt;signature here&gt;.
pi_188505396
Gewoon dezelfde eindeloos ontkrachtte argumenten blijven herkauwen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:56:26 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188505457
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Push that narrative!!! _O_ _O_ _O_
Je bedoelt 'het narrative' van de eigenaar van de boot en de agenten die op de melding afkwamen?

Dat lijkt mij persoonlijk het meest vanzelfsprekend, eigenlijk.
quote:
[..]

Dus je focust je voor de gelegenheid... :) , op dit zeer specifieke voorbeeld om voor de rest te "bewijzen" dat de telegraaf femke niet mag? :D En dat ze daar uniek in is, ofzo?
Nee.
quote:
Maar zoals ik al zei, andere politici maken mee dat bv andere publicaties dan de telegraaf hen niet welgezind zijn.

En dat is dus normaal.
Dat er zo groot uitgepakt wordt om iets dat niks zegt over de kwaliteiten als bestuurder heb ik nog niet meegemaakt anders.
Huilen dan.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:58:40 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188505487
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:52 schreef Monolith het volgende:
Gewoon dezelfde eindeloos ontkrachtte argumenten blijven herkauwen.
Ja, ik ben er ook wel klaar mee.

Dat ze maar lekker ZIEDEND WOEST :( :( :( :( blijven.
Huilen dan.
pi_188505523
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 21:02 schreef timmmmm het volgende:
lolololol nu heb ik alles gelezen hoor. Een Holleeder in de dop aldus de gekken hier
Ik lees met enige verbazing mee :D
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:10:44 #108
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188505680
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, ik ben er ook wel klaar mee.

Dat ze maar lekker ZIEDEND WOEST :( :( :( :( blijven.
HITLER HIELD OOK VAN BOTEN
Laffe huichelaar
pi_188505714
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat ik niet gepakt ben met m'n BB gun toen we in verlaten panden oorlogje speelden, een jaar of 18 geleden.

Ben ik geen crimineel enkel omdat ik niet gesnapt ben?
Er is volgens sommigen iets helemaal misgegaan in jouw opvoeding.

Quote:
quote:
Langdurige psychiatrische behandeling kan deze jongen misschien nog redden, maar ik vrees dat het al te laat is.
Dus mijn vraag. Hoe is het op dit moment met jou gesteld isdatzo en de toekomst ziet er goed uit?
pi_188505737
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

HITLER HIELD OOK VAN BOTEN
*Proest
_O-
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:15:58 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188505767
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

HITLER HIELD OOK VAN BOTEN
Dju Tim _O- :')
Huilen dan.
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:21:45 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188505891
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er is volgens sommigen iets helemaal misgegaan in jouw opvoeding.
Dat heb ik vaker gehoord ;(
quote:
Quote:
[..]

Dus mijn vraag. Hoe is het op dit moment met jou gesteld isdatzo en de toekomst ziet er goed uit?
Eh, nja.. oordeel zelf: cum laude Msc., op zoek naar promotieonderzoek. Maar ondertussen overval ik tankstations om een startkapitaal op te bouwen voor mijn nog op te zetten grootschalige productie van verdovende middelen.
Huilen dan.
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:23:16 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188505924
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
Nou, dat valt reuze mee volgens mij. Halsema heeft de pech een achtergrond te hebben bij de partij die de Telegraaf als haar grootste vijand heeft gecategoriseerd.
Je kan je het handenvrijwen op de redactie goed voorstellen toen de scoop daar doordrong.
#Metoo; ik begrijp echt niet hoe hoe Halsema daar zo de plank kan misslaan. Wrs pure hautaine arrogantie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:29:58 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188506037
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:32 schreef sp3c het volgende:
gewoon een verboden wapen
waarmee straatbendes in Amsterdam de boel terroriseren, toeristen angst aanjagen en elkaar "selfies" toesturen om te kunnen intimideren ?

Het is niet "gewoon" en de reden dat onze wetgeving dit terecht zwaar bestraft.
Voor kinderen tot/met 14 jaar is er nog enige clementie, de wet staat "spelgebruik" van CE-aangemerkte imitaties (binnenskamers) toe maar vanaf 15 jaar (het joch is bijna 16) ligt normaliter jeugddetentie op de loer als strafeis. Niet mals noch gewoon.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:32:01 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_188506069
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

waarmee straatbendes in Amsterdam de boel terroriseren, toeristen angst aanjagen en elkaar "selfies" toesturen om te kunnen intimideren ?

Straatbendes sturen elkaar selfies met nepwapens om elkaar te intimideren? Dit is nieuw voor mij, waar heb jij deze informatie vandaan?
Krekker is de bom!
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:33:18 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188506093
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

waarmee straatbendes in Amsterdam de boel terroriseren, toeristen angst aanjagen en elkaar "selfies" toesturen om te kunnen intimideren ?

Het is niet "gewoon" en de reden dat onze wetgeving dit terecht zwaar bestraft.
Voor kinderen tot/met 14 jaar is er nog enige clementie, de wet staat "spelgebruik" van CE-aangemerkte imitaties (binnenskamers) toe maar vanaf 15 jaar (het joch is bijna 16) ligt normaliter jeugddetentie op de loer als strafeis. Niet mals noch gewoon.
Wanneer je er gewoon mee speelt zonder mensen ermee te bedreigen dan is jeugddetentie echt totaal niet aan de orde.
Huilen dan.
pi_188506177
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:57 schreef Vallon het volgende:
Het is geen NFI moordzaak..... en het maakt juridisch niet uit of het nu een nagelnieuwe of vervallen woonboot was waar de deur van openstond.
:D

Wat een onzin weten mensen ook uit hun toetsenbord te krijgen in deze reeks, kostelijk. :D
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:43:24 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188506224
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Straatbendes sturen elkaar selfies met nepwapens om elkaar te intimideren? Dit is nieuw voor mij, waar heb jij deze informatie vandaan?
Vanwaar deze vraag...... ?
Of wil je wat, dan weten met welke reden om daarop te reageren ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe verder niet mee aan projectie. Ik schets puur het beeld dat het niet normaal is dat een jongere "sellfies" neemt waarbij een (nep)vuurwapen een kennelijke rol speelt.
Halsema en advocaat van de jongen hebben dat beeld verder zo weergegeven en bevestigd. Dat dan afdoen als "puberaal gedrag" is leven in een verwrongen realiteit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188506375
quote:
18s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Vanwaar deze vraag...... ?
Of wil je wat, dan weten met welke reden om daarop te reageren ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe verder niet mee aan projectie. Ik schets puur het beeld dat het niet normaal is dat een jongere "sellfies" neemt waarbij een (nep)vuurwapen een kennelijke rol speelt.
Halsema en advocaat van de jongen hebben dat beeld verder zo weergegeven en bevestigd. Dat dan afdoen als "puberaal gedrag" is leven in een verwrongen realiteit.
Ik ben opgegroeid in een zeer veilige omgeving en ik kan jou verzekeren dat ik en zeker een paar kneuzerige vrienden als we de mogelijkheid hadden gehad zeker zo'n ding hadden gekocht.

Niet om anderen bang mee te maken, maar wel omdat een aantal kinderen een wapen 'stoer' en gevaarlijk vinden.

Voor jou zijn wij keiharde criminelen die in de voetsporen van Holleeder op weg waren naar het einde. Blijkbaar hebben mijn vrienden en ik ergens het licht gezien.

Gek hè :)

Ik stem trouwens geen GroenLinks. Houdt daar ajb rekening mee in je veroordeling
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:56:27 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188506385
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wanneer je er gewoon mee speelt zonder mensen ermee te bedreigen dan is jeugddetentie echt totaal niet aan de orde.
Zucht..... de wet heeft grenzen gesteld aan wat toelaatbaar is.

Het bezit van en (nep)vuurwapen, ook in je eigen huis, is voldoende strafbaar.
Een volwassene kan 9 maanden gevangenisstraf krijgen of een geldboete tot ¤ 20.500.
De straffen voor jongeren varieert van een taakstraf tot (voorwaardelijke) jeugddetentie.

Je kan het verbod dan belachelijk vinden, wat ieder een vrij staat en ga niet ridiculiseren omdat anderen dat wel "crimineel¨ vinden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:57:57 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188506404
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zucht..... de wet heeft grenzen gesteld aan wat toelaatbaar is.

Het bezit van en (nep)vuurwapen, ook in je eigen huis, is voldoende strafbaar.
Een volwassene kan 9 maanden gevangenisstraf krijgen of een geldboete tot ¤ 20.500.
De straffen voor jongeren varieert van een taakstraf tot (voorwaardelijke) jeugddetentie.

Je kan het verbod dan belachelijk vinden, wat ieder een vrij staat en ga niet ridiculiseren omdat anderen dat wel "crimineel¨ vinden.
Bijzonder. Je mist mijn punt volledig. Maar dan ook echt volledig.
Huilen dan.
pi_188506519
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zucht..... de wet heeft grenzen gesteld aan wat toelaatbaar is.

Het bezit van en (nep)vuurwapen, ook in je eigen huis, is voldoende strafbaar.
Een volwassene kan 9 maanden gevangenisstraf krijgen of een geldboete tot ¤ 20.500.
De straffen voor jongeren varieert van een taakstraf tot (voorwaardelijke) jeugddetentie.

Je kan het verbod dan belachelijk vinden, wat ieder een vrij staat en ga niet ridiculiseren omdat anderen dat wel "crimineel¨ vinden.
Waarmee je zijn punt enkel onderschrijft. Je noemt nu de maximumstraf op voor het bezitten van een vuurwapen en gaat voorbij aan de verschillende categorieën. Voor enkel het in bezit hebben van een nepwapen krijg je geen detentie, hooguit een HALT-straf.

Dat maakt je dus ook geen crimineel.
  zondag 18 augustus 2019 @ 16:08:53 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188506584
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:55 schreef opgebaarde het volgende:[..]Ik ben opgegroeid in een zeer veilige omgeving en ik kan jou verzekeren dat ik en zeker een paar kneuzerige vrienden als we de mogelijkheid hadden gehad zeker zo'n ding hadden gekocht.
Stoer. Ik ben opgegroeid in de grote stad en als ik een AK47 wil(de) hebben; heb ik die binnen 30 min voor 2 ruggen. En zeker weten dat ik dat NOOIT zal doen. Ook niet als kind, want m'n moeder zou eigenhandig m'n kop van m'n romp aframmen.

quote:
Niet om anderen bang mee te maken, maar wel omdat een aantal kinderen een wapen 'stoer' en gevaarlijk vinden.

Voor jou zijn wij keiharde criminelen die in de voetsporen van Holleeder op weg waren naar het einde. Blijkbaar hebben mijn vrienden en ik ergens het licht gezien.

Gek hè :)
Nergens wordt gesteld dat die jongens keiharde criminelen zijn. Het is wel de opmaat zoals trieste figuren als Holleeder daarin zijn en worden gezogen. Dat dan, desnoods op de man, ridiculiseren is de verrotting van onze maatschappij.

Wrs heb je, en dat meen ik, meer met geluk dan in wijsheid op tijd het "licht" gezien.
Je weet dan ook dat de grens om over de rand duiken, heel snel kan worden overschreden. Die ervaring moet een reden te meer zijn te weten dat dit soort "stoere" gedragingen NIET acceptabel zijn. Tot je 8e of zo is cowboytje spelen misschien nog (voor mij, sws weinig) aandoenlijk en daarna is het gewoon over.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 18 augustus 2019 @ 16:21:22 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188506740
quote:
18s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:08 schreef Vallon het volgende:

[..]


Nergens wordt gesteld dat die jongens keiharde criminelen zijn. Het is wel de opmaat zoals trieste figuren als Holleeder daarin zijn en worden gezogen. Dat dan, desnoods op de man, ridiculiseren is de verrotting van onze maatschappij.
Ja hoor.

Dit is net zo belachelijk als stellen dat een jointje opsteken de opmaat is voor in de goot liggend spuiten heroïne in je pootje zetten.
Huilen dan.
pi_188506839
quote:
18s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:08 schreef Vallon het volgende:
Nergens wordt gesteld dat die jongens keiharde criminelen zijn. Het is wel de opmaat zoals trieste figuren als Holleeder daarin zijn en worden gezogen.
_O-

Wereldvreemd tot op het bot.
  zondag 18 augustus 2019 @ 16:37:15 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188507004
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarmee je zijn punt enkel onderschrijft. Je noemt nu de maximumstraf op voor het bezitten van een vuurwapen en gaat voorbij aan de verschillende categorieën. Voor enkel het in bezit hebben van een nepwapen krijg je geen detentie, hooguit een HALT-straf.

Dat maakt je dus ook geen crimineel.
Ik reageer inhoudelijk. Dat je een taakstraf krijgt wil niet zeggen dat het geen misdaad was.

HALT-afdoening is niet van toepassing op (nep)vuurwapens. Het bezit van, laat staan gebruik, van (nep)vuurrwapens is volgens Art 26 Sr verboden. Het openbaar ministerie heeft hierbij de richtlijn 2016R017 waar de strafmaat wordt aangegeven. Voor "bezit" wordt een taakstraf geëist tot 100 uur.

Het OM kan onder voorwaarden, haar discretionaire bevoegdheid, besluiten te verwijzen naar een procedure HALT-afdoening. Dit in gevallen waar een zware strafoplegging aan het doel voorbijgaat (zoals hier) mede gezien de jeugdige spijtoptant: "educatie".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 18-08-2019 16:51:56 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188507119
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarmee je zijn punt enkel onderschrijft. Je noemt nu de maximumstraf op voor het bezitten van een vuurwapen en gaat voorbij aan de verschillende categorieën. Voor enkel het in bezit hebben van een nepwapen krijg je geen detentie, hooguit een HALT-straf.

Dat maakt je dus ook geen crimineel.
Voor het in bezit hebben van een nepwapen krijgt een minderjarige een taakstraf van tussen de 20 en 50 dagen of 15 dagen jeugddetentie. Plus een boete.
En zal een Psychologisch Pro Justitia Rapport gemaakt worden en als ze pech hebben komt er
Iemand van de raad voor de Kinderbescherming langs.
  zondag 18 augustus 2019 @ 16:49:47 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188507162
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja hoor.

Dit is net zo belachelijk als stellen dat een jointje opsteken de opmaat is voor in de goot liggend spuiten heroïne in je pootje zetten.
En, net zo belachelijk is dat je met een vuurwapen iemand anders kan/gaat neerschieten of bedreigen. Ik zie geen enkele andere reden voor bezit van een (nep)vuurwapen.

Ik ga verder - offtopic - niet in op de drugsvergelijking, die volledig mank gaat. Je wordt verslaafd (gemaakt) omdat anderen vinden dat het voor de drugsgebruiker toelaatbaar is. Drugsgebruik is nooit een vrijje keuze, al mag een gebruiker dat wel willen denken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188507207
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik reageer inhoudelijk. Dat je een taakstraf krijgt wil niet zeggen dat het geen misdaad was.

HALT-afdoening is niet van toepassing op (nep)vuurwapens. Het bezit van, laat staan gebruik, van (nep)vuurrwapens is volgens Art 26 Sr verboden. Het openbaar ministerie heeft hierbij de richtlijn 2016R017 waar de strafmaat wordt aangegeven. Voor "bezit" wordt een taakstraf geëist tot 100 uur.

Het OM kan onder voorwaarden, haar discretionaire bevoegdheid, besluiten te verwijzen naar een procedure HALT-afdoening. Dit in gevallen waar een zware strafoplegging aan het doel (zoals hier) mede gezien de jeugdige spijtoptant: "educatie".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope. Het gaat om jeugdstrafrecht. Voor de meer dan honderdste keer.

https://www.politie.nl/ni(...)t-voor-nepwapen.html

En hier is dat zelfs in combinatie met diefstal gebeurd. Ook een taakstraf.

https://www.recht.nl/rech(...)I:NL:RBNHO:2018:9431
pi_188507234
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:46 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Voor het in bezit hebben van een nepwapen krijgt een minderjarige een taakstraf van tussen de 20 en 50 dagen of 15 dagen jeugddetentie. Plus een boete.
En zal een Psychologisch Pro Justitia Rapport gemaakt worden en als ze pech hebben komt er
Iemand van de raad voor de Kinderbescherming langs.
Een taakstraf dus, ja. Heel goed. Als je dan niet op komt dagen wordt het wel een paar dagen zitten.
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:03:30 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188507395
quote:
Die jongens aldaar waren 12 en 13......, tot je 14e mag je wettelijk binnenskamers nog rondspelen met CE-goedgekeurd speelgoed. De burgemeesterszoon is bijna 16.

Wel heel goed dat je dit aankaart want het maakt ook prima duidelijk dat het wel degelijk gebruikelijk is dat dit soort dorpszaken in de publiciteit komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:03:38 #132
80382 manny
30 is best veel
pi_188507397
quote:
16s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

En, net zo belachelijk is dat je met een vuurwapen iemand anders kan/gaat neerschieten of bedreigen. Ik zie geen enkele andere reden voor bezit van een (nep)vuurwapen.

Ik ga verder - offtopic - niet in op de drugsvergelijking, die volledig mank gaat. Je wordt verslaafd (gemaakt) omdat anderen vinden dat het voor de drugsgebruiker toelaatbaar is. Drugsgebruik is nooit een vrijje keuze, al mag een gebruiker dat wel willen denken.
Man man man. Even reality check.

Rond die leeftijd loop je een beetje stoer te doen met een nepwapen dat je in Spanje hebt gekocht of te zwaaien met een vlindermes ofzo. Heb ik ook gedaan en nog nooit ook maar 1 keer gedacht daadwerkelijk iemand te steken of te bedreigen. Gewoon beetje klooien.

Drugsgebruik nooit vrijwillig ? In welke wereld leef je dan ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 17:10:40 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188507523
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

waarmee straatbendes in Amsterdam de boel terroriseren, toeristen angst aanjagen en elkaar "selfies" toesturen om te kunnen intimideren ?

Het is niet "gewoon" en de reden dat onze wetgeving dit terecht zwaar bestraft.
Voor kinderen tot/met 14 jaar is er nog enige clementie, de wet staat "spelgebruik" van CE-aangemerkte imitaties (binnenskamers) toe maar vanaf 15 jaar (het joch is bijna 16) ligt normaliter jeugddetentie op de loer als strafeis. Niet mals noch gewoon.
ok?

voor mij is het "gewoon" een verboden wapen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188507536
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die jongens aldaar waren 12 en 13......, tot je 14e mag je wettelijk binnenskamers nog rondspelen met CE-goedgekeurd speelgoed.
_O-
pi_188507547
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die jongens aldaar waren 12 en 13......, tot je 14e mag je wettelijk binnenskamers nog rondspelen met CE-goedgekeurd speelgoed. De burgemeesterszoon is bijna 16.
:D
quote:
Wel heel goed dat je dit aankaart want het maakt ook prima duidelijk dat het wel degelijk gebruikelijk is dat dit soort dorpszaken in de publiciteit komen.
Een bericht op politie.nl is natuurlijk wel even wat anders dan de landelijke publiciteit en aandacht die het hier krijgt.
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:13:15 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188507564
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:03 schreef manny het volgende:

[..]

Man man man. Even reality check.

Rond die leeftijd loop je een beetje stoer te doen met een nepwapen dat je in Spanje hebt gekocht of te zwaaien met een vlindermes ofzo. Heb ik ook gedaan en nog nooit ook maar 1 keer gedacht daadwerkelijk iemand te steken of te bedreigen. Gewoon beetje klooien.
Dan weet je dat nu dat je strontmazzel hebt gehad. Veder leven we nu en niet 10 of 20 jaar geleden toen alles nog rozengeur en WodkaLime was.

Nb: Ik begrijp de redenatie van "toen ik jong was" maar ga liever verder met "nu ik volwassen ben".
quote:
Drugsgebruik nooit vrijwillig ? In welke wereld leef je dan ?
Ik leef in een wereld die foute gedragingen probeert goed te lullen en zelfs te legaliseren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188507591
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dan weet je dat nu dat je strontmazzel hebt gehad. Veder leven we nu en niet 10 of 20 jaar geleden toen alles nog rozengeur en WodkaLime was.
Nou, het scheelde maar heel weinig of je begaf je in de onderwereld en gaf opdracht voor liquidaties als de rechterhand van Holleeder. Allemaal omdat je een nepwapen in bezit had.

:')
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:19:43 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188507670
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D
[..]

Een bericht op politie.nl is natuurlijk wel even wat anders dan de landelijke publiciteit en aandacht die het hier krijgt.
Zeik toch op met je trolgedrag. Jij komt zelf met politieberichtgeving als tegenargument dat ik het fout zie, waar ik dan stompzinnig genoeg (tegen beter weten in) op "hap".....
.... in geval van de burgemeesterszoon was "politieberichtgeving" kennelijk "eventjes anders" mede gelet op de privacy niet gebruikelijk en volgens de topadvocaat is een doofpot niet van toepassing.

Ik vind het wel leuk hoe ingehuurde deugstanders, waar is felle Whiskers....., één voor één hun eigen kegels omkieperen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188507695
quote:
13s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vind het wel leuk hoe ingehuurde deugstanders
Deugstanders? Wat zijn dat nu weer? En waar kan je die inhuren?

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2019 17:22:11 ]
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:23:42 #140
80382 manny
30 is best veel
pi_188507729
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, het scheelde maar heel weinig of je begaf je in de onderwereld en gaf opdracht voor liquidaties als de rechterhand van Holleeder. Allemaal omdat je een nepwapen in bezit had.

:')
Meerdere keren sprak het vlindermes tot mij "ga van school af, steel geld en steek iemand neer".
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:25:24 #141
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188507763
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, het scheelde maar heel weinig of je begaf je in de onderwereld en gaf opdracht voor liquidaties als de rechterhand van Holleeder. Allemaal omdat je een nepwapen in bezit had.

:')
Werkelijk hé?

Want OF je vind dit helemaal niks, OF je vind het holleder-level-misdaad.

En er zit natuurlijk niks tussenin :O
&lt;signature here&gt;.
pi_188507848
quote:
13s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zeik toch op met je trolgedrag. Jij komt zelf met politieberichtgeving als tegenargument dat ik het fout zie, waar ik dan stompzinnig genoeg (tegen beter weten in) op "hap".....
.... in geval van de burgemeesterszoon was "politieberichtgeving" kennelijk "eventjes anders" mede gelet op de privacy niet gebruikelijk en volgens de topadvocaat is een doofpot niet van toepassing.
Wat is precies je punt?
pi_188507957
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Werkelijk hé?

Want OF je vind dit helemaal niks, OF je vind het holleder-level-misdaad.

En er zit natuurlijk niks tussenin :O
Volgens Vallon en Hooyenaar leidt het bezitten van een nepwapen tot een crimineel bestaan waarbij liquidaties niet worden geschuwd. Je zou zomaar de nieuwe Holleeder kunnen worden en zo niet dan heb je heel erg veel geluk gehad!
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:40:26 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188508054
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens Vallon en Hooyenaar leidt het bezitten van een nepwapen tot een crimineel bestaan waarbij liquidaties niet worden geschuwd. Je zou zomaar de nieuwe Holleeder kunnen worden en zo niet dan heb je heel erg veel geluk gehad!
Een beetje zoals de zoon van Thatcher zeg maar?
Zullen we die ook postuum nog even als ongeschikt als premier markeren omdat ze een waardeloze zoon heeft opgevoed?
Ze was wel kneiterrechts trouwens, dus wellicht doet het een beetje zeer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:40:50 #145
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188508062
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens Vallon en Hooyenaar leidt het bezitten van een nepwapen tot een crimineel bestaan waarbij liquidaties niet worden geschuwd. Je zou zomaar de nieuwe Holleeder kunnen worden en zo niet dan heb je heel erg veel geluk gehad!
Da's de bullshit draai die jij er aan geeft, want dan ben je tenminste niet uitgeluld.

Wel zo simpel toch, reduceer het argument van je tegenstander tot iets belachelijks, en ga daarna vanuit je zogenaamd 'redelijke' ivoren toren die ander belachelijk lopen maken.
&lt;signature here&gt;.
pi_188508223
quote:
13s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Da's de bullshit draai die jij er aan geeft, want dan ben je tenminste niet uitgeluld.
Nope.
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dan weet je dat nu dat je strontmazzel hebt gehad.
quote:
18s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:08 schreef Vallon het volgende:
Nergens wordt gesteld dat die jongens keiharde criminelen zijn. Het is wel de opmaat zoals trieste figuren als Holleeder daarin zijn en worden gezogen. Dat dan, desnoods op de man, ridiculiseren is de verrotting van onze maatschappij.

Wrs heb je, en dat meen ik, meer met geluk dan in wijsheid op tijd het "licht" gezien.
Je weet dan ook dat de grens om over de rand duiken, heel snel kan worden overschreden. Die ervaring moet een reden te meer zijn te weten dat dit soort "stoere" gedragingen NIET acceptabel zijn. Tot je 8e of zo is cowboytje spelen misschien nog (voor mij, sws weinig) aandoenlijk en daarna is het gewoon over.
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 20:36 schreef Vallon het volgende:
Er is wel een linkje.... met deze zaak.... Willem Holleeder is zo ook als kind begonnen zoals nu "onze" jonge verdachte, door met "kwajongensstreken" crimineel gedrag te imiteren. O.a. door stoer met wapens te showen en daarmee "respect" af te dwingen in zijn bende.

Reden te meer dat je als ouder dat zo snel mogelijk de kop moet indrukken en keihard afstand te nemen. Dat geldt ook voor zg. wij zijn jong geweest "hangjongeren" vergoelijking waar slachtoffers tot pure wanhoop worden gedreven met hun terrorisme.
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:49:42 #147
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188508257
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nope.
Yup.
&lt;signature here&gt;.
pi_188508303
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Yup.
Het staat in de posts zijn gequote, letterlijk.
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:55:46 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188508371
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het staat in de posts zijn gequote, letterlijk.
Maar ik interpreteer niet de door jouw gewenste kan op :)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:00:53 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188508459
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ik interpreteer niet de door jouw gewenste kan op :)
Jij interpreteert letterlijke quotes een andere kant op?

Dus ik post dat het gras groen is en dan zeg jij dat het ook zou kunnen betekenen dat het rood is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')