SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Feli !!!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker hoor, mijn verjaardag inluiden met 29 graden!
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Samen jarig met @Ghostbuster dusquote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:
28,2 WAT. Stijgt alleen maar. Ramen mogen weer dicht zo.quote:
Proost!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Mag Overijssel ook wat, we komen hier aardig te kortquote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:28 schreef Pery het volgende:
Volgens de laatste berekeningen zaterdag stevig onweer boven Brabant en Gelderland.
Het is dat ik mijn tanden al heb gepoetst, anders had ik er nog eentje genomen!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja! Lekker Karmelietje erbij en Tool op de achtergrond.
Toolquote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja! Lekker Karmelietje erbij en Tool op de achtergrond.
Moet haast nog wel af gaan koelen, record hoogste minimumtemperatuur is 24,4 graden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:31 schreef MakkieR het volgende:
30 graden in de nacht, dit is gewoon bizar
Het is een record op zich.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:31 schreef MakkieR het volgende:
30 graden in de nacht, dit is gewoon bizar
Nachtbraken is wel een goed idee, want slapen wordt hem niet met deze temperaturenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk dat ik niet ga slapen, zo lekker buiten. Ik hoef morgen toch niks te doen, alleen maar mooi te zijn (lukt niet hoor):
haha "maar 25"..quote:
Gefeliciteerd met je verjaardag!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk dat ik niet ga slapen, zo lekker buiten. Ik hoef morgen toch niks te doen, alleen maar mooi te zijn (lukt niet hoor):
Front lijkt boven het midden te stagneren, maar goed zover is het nog niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:28 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Mag Overijssel ook wat, we komen hier aardig te kort
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat wordt duimenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:42 schreef Pery het volgende:
[..]
Front lijkt boven het midden te stagneren, maar goed zover is het nog niet.
Is zijn naam Benjamin Button?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De meeste mensen worden ouder met de tijd.
Kwestie van juiste onderbouwingquote:
Dat record gaat er overal aan.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Moet haast nog wel af gaan koelen, record hoogste minimumtemperatuur is 24,4 graden.
Hé ook een 'leeuw'quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dank je! Moest jij niet vroeg naar bed?
Ik ben ook een leeuwquote:
Daar word je toch helemaal kriegel vanquote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:55 schreef Kriegel het volgende:
Het is hier gewoon weer warmer geworden!!![]()
Heb ik wel vaker gezien, ging het van 14 graden 's avonds naar 16 graden 's ochtends ofzo.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:55 schreef Kriegel het volgende:
Het is hier gewoon weer warmer geworden!!![]()
Nachtelijke opwarming, zit ik hier in een slechte aflevering van de Twilight Zone ofzo?
Wat vond de tuin ervan?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:56 schreef Djeez het volgende:
Net seks gehad, buiten in de tuin. Was prima te doen
Van harte gefeliciteerd met je 37ste verjaardag en nog vele jaren! Groetjes uit een snikheet Drenthequote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Drie weken hier.quote:
Buurman vroeg of het wat zachter kon, want hij moet morgen werkenquote:
Stevige zeewind van 6 bft (door het onweer boven zee)quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:58 schreef Dagoduck het volgende:
27,5 in Westdorpe, dat is ineens snel gegaan.
Ja, okay, als de wind 's nachts opeens van noord-west naar zuid draait (ofzo) kan dat inderdaad voorkomen omdat je dan in ander weer terechtkomt, maar bij dezelfde windrichting heb ik het geloof ik nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heb ik wel vaker gezien, ging het van 14 graden 's avonds naar 16 graden 's ochtends ofzo.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Buurman vroeg of het wat zachter kon, want hij moet morgen werken
Doe je goed! Er gaat niks boven buitensex op een zwoele avond.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:56 schreef Djeez het volgende:
Net seks gehad, buiten in de tuin. Was prima te doen
Schuift erbij. Feliquote:Op vrijdag 26 juli 2019 01:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Lijkt wel of ik in de Cariben ben. Dus nu een pinacolada en Welcome to Jam Rock opzetten. En een verjaardagsblowtje opsteken.
Die modellen zeggen 37 graden om 11 uur en afkoelen in de middagquote:Op vrijdag 26 juli 2019 01:23 schreef svann het volgende:
Binnen 28 graden, dan kan om een uur of drie alles open en om zes uur stijgt de temperatuur weer.
Wat moet dat morgen worden met zo'n warmte-opbouw?
Ik zei toch, Karmelietje.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 01:24 schreef Dagoduck het volgende:
Krijg nou nog gewoon een superdroge bek van het gewoon hier zitten.
De wereld in de zon, ok.quote:
Morgen gewoon 42 gradenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 01:23 schreef svann het volgende:
Binnen 28 graden, dan kan om een uur of drie alles open en om zes uur stijgt de temperatuur weer.
Wat moet dat morgen worden met zo'n warmte-opbouw?
Daar is het aan het einde van de nacht, alle tijd gehad om af te koelen.quote:
Het koelt daar niet af, het is gewoon de hele dag en nacht 28 graden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 01:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Daar is het aan het einde van de nacht, alle tijd gehad om af te koelen.
Vage shit.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 01:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Het koelt daar niet af, het is gewoon de hele dag en nacht 28 graden.
Dat is hier vlakbij, kom maar opquote:Op vrijdag 26 juli 2019 02:01 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dordrecht. Kan ook even tijdelijk zijn hoor, maar ineens klappen alle ramen dicht en open.
Hier ook in Leiden.quote:
Dit!quote:
Oquote:Op vrijdag 26 juli 2019 02:04 schreef svann het volgende:
[..]
Hier ook in Leiden.
En meteen is het buiten afgekoeld naar 27 graden.![]()
Voor binnen schiet dat niet op, maar iig verse lucht.
Voelt als meer dan een scheut, hier momenteel (Alblasserdam) ronduit stormachtig!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 02:11 schreef svann het volgende:
[..]
Een scheut westenwind?
Voor zolang het duurt, want de verwachting was oost.
Flinke wind ook hier ineens, net buiten A'dam. Helaas 29.8Cquote:Op vrijdag 26 juli 2019 02:11 schreef svann het volgende:
[..]
Een scheut westenwind?
Voor zolang het duurt, want de verwachting was oost.
yup en lekker genieten hoe alle buren door de achtertuin rennen om alles veilig te stellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 02:19 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben van geluk mijn bed uitgesprongen en op mijn balkon gaan zitten
Zooo lekker die wind
* ACT-F is jaloersquote:Op vrijdag 26 juli 2019 02:22 schreef minilot het volgende:
Dekbed maar even vanuit de hoek van de slaapkamer gevist.Het blijft ook maar doorgaan! Inmiddels ook de eerste flitsen in de lucht gespot
Echt nietquote:Op vrijdag 26 juli 2019 02:44 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Ineens windkracht 5 en regen. Westenwind.
Gok ik ook, was van 02:25 zag ik. Geen idee hoeveel nu, te lui om naar beneden te gaanquote:Op vrijdag 26 juli 2019 03:04 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Op dit moment niet meer...
Het maximum minimum recordquote:Op vrijdag 26 juli 2019 04:20 schreef Pery het volgende:
Heb niet het idee dat het nog 4 graden gaat afkoelen, dus opnieuw het minimumrecord voor Deelen (?)
Ik door de snikhete kamer. 4 uurtjes max. Wil wel slapen nog maar lukt niet meer. Beetje hoofdpijn ookquote:Op vrijdag 26 juli 2019 05:03 schreef ACT-F het volgende:
Wakker geworden door stevige woei, maar nog steeds warm met bijna 26 graden.
Bij mij is de windrichting plots veranderd. De oostenwind heeft plaats gemaakt voor een stevige westenwind. Ik moest mijn balkondeur dicht doen omdat alles door de lucht vloogquote:Op vrijdag 26 juli 2019 05:09 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik door de snikhete kamer. 4 uurtjes max. Wil wel slapen nog maar lukt niet meer. Beetje hoofdpijn ook
Haha, waar zit jij dan? Noord holland?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 05:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bij mij is de windrichting plots veranderd. De oostenwind heeft plaats gemaakt voor een stevige westenwind. Ik moest mijn balkondeur dicht doen omdat alles door de lucht vloog
In Goor, Twente. Dat maakt het zo frappant. Het begon echt plotsklaps dat ik wakker schrok door de ramen die dicht waaiden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 05:14 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Haha, waar zit jij dan? Noord holland?
Schei uit. Binnen is het nog 26 graden en buiten net zo. De wind is weer gaan liggen en lijkt nu weer uit het oosten te komen?quote:
Is het in Bulgarije ook zo hommeles?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 05:23 schreef Dven het volgende:
Ah, iedereen leeft nog
Zelden dit topic zo actief gezien rond dit uur
Niemand kan meer slapenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 05:23 schreef Dven het volgende:
Ah, iedereen leeft nog
Zelden dit topic zo actief gezien rond dit uur
Windstil en onbewolkt, 16 graden en vandaag tot een koele 32 graden. Niets te klagenquote:
Zo is dat !quote:Op vrijdag 26 juli 2019 07:15 schreef kree het volgende:
ik wil de meest grote onweer storm ooit nu vandaag
En zo snel mogelijk ook. Nu is het wel weer leuk geweest met die tering hitte
Ik heb zo'n voorgevoel dat het vies gaat tegenvallen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 07:29 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Zo is dat !![]()
De atmosfeer staat weer ouderwets op ontploffen vandaag
Doe maar na 15:30 voor het midden van het land, dan ben ik zeker thuis en kan de parasol van het balkon halen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 07:15 schreef kree het volgende:
ik wil de meest grote onweer storm ooit nu vandaag
En zo snel mogelijk ook. Nu is het wel weer leuk geweest met die tering hitte
ja in de middag is een mooie tijd welquote:Op vrijdag 26 juli 2019 07:36 schreef Resistor het volgende:
[..]
Doe maar na 15:30 voor het midden van het land, dan ben ik zeker thuis en kan de parasol van het balkon halen.
heerlijk hallelujahquote:Op vrijdag 26 juli 2019 07:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik denk dat de zon het hier moeilijk gaat krijgen vandaag, gezien de bewolking die er nu al is.
Yup. Nieuwe hoogste dagminimum temperatuur 25,6 graden! Weer een record verpulverd (was 24,4)quote:Op vrijdag 26 juli 2019 04:20 schreef Pery het volgende:
Heb niet het idee dat het nog 4 graden gaat afkoelen, dus opnieuw het minimumrecord voor Deelen (?)
Het zou nog kunnen, als we vandaag en morgen 30+ krijgen, maar dat zit er morgen niet inquote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:09 schreef _UserName_ het volgende:
Eigenlijk heb ik wel medelijden met Dagoduck, net niet de 30. Je had er nog een nodig voor een hittegolf? Telt ie van vandaag nog wel mee, als die komt?
Morgen mag je blij zijn dat je de 20 nog niet eens haalt denk ik. Althans, zou ik zijn na gister 40+quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het zou nog kunnen, als we vandaag en morgen 30+ krijgen, maar dat zit er morgen niet in
00:00u, Westdorpe? En vele andere die na 00:00u nog 30+ waren. Als je bedoelt 30+ na afkoeling; dat is te specifiek en zou ook niet kloppen gezien het op meerdere plekken na 00u nog 30+ was.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat is eigenlijk de vroegst gemeten 30 graden ooit (qua tijdstip) in Nederland?
Je bedoeld genotsrecordquote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
Nou, gelukkig zijn we het kouderecord van 2 weken geleden helemaal vergeten.
Zo jammer dat ik toen Gerrit Hiemstra en co niet de apocalyps heb horen uitroepen...quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:20 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Morgen mag je blij zijn dat je de 20 nog niet eens haalt denk ik. Althans, zou ik zijn na gister 40+
1:40 uur was de laatste 30 graden volgens mij of 1:50. Echt bizar.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:21 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
00:00u, Westdorpe? En vele andere die na 00:00u nog 30+ waren. Als je bedoelt 30+ na afkoeling; dat is te specifiek en zou ook niet kloppen gezien het op meerdere plekken na 00u nog 30+ was.
Goed idee, sluit jij de deal?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mag van mij van april t/m september 25+ zijn, met de helft daarvan 30 graden
Precies, dus in hoeverre kan je zeggen "vroegst gemeten 30 graden"? Officieel zou dat om 00:00u zijn.. Dat het afkoelt tot onder de 30 en daarna weer opwarmt doet er dan eigenlijk niet meer toe.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
1:40 uur was de laatste 30 graden volgens mij of 1:50. Echt bizar.
Ze hebben wel een verdeling tussen dag en nacht bij het KNMI, dag is tussen 8 en 20 uur in de zomer geloof ik.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:28 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Precies, dus in hoeverre kan je zeggen "vroegst gemeten 30 graden"? Officieel zou dat om 00:00u zijn.. Dat het afkoelt tot onder de 30 en daarna weer opwarmt doet er dan eigenlijk niet meer toe.
Oh, dat wist ik niet. Dan zou je de vroegste 30-er op de dag wel kunnen traceren inderdaad. Maar waar? Had al gekeken bij de data van het knmi maar dan zou ik alles moeten downloaden van een hele lange tijd. Daar is het te warm voorquote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze hebben wel een verdeling tussen dag en nacht bij het KNMI, dag is tussen 8 en 20 uur in de zomer geloof ik.
ging gister al dood? was niet te doen manquote:
De dag duurt tot 2 uur in de nacht. Daarom ging het vorig jaar mis met die hittegolf.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze hebben wel een verdeling tussen dag en nacht bij het KNMI, dag is tussen 8 en 20 uur in de zomer geloof ik.
Alsof dat zin had gehadquote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dank je! Moest jij niet vroeg naar bed?
Naja, bedoel meer bij de start van een 'normale' werkdag, dus zeg vanaf 06u.. wat is dan de vroegst gemeten 30er?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:21 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
00:00u, Westdorpe? En vele andere die na 00:00u nog 30+ waren. Als je bedoelt 30+ na afkoeling; dat is te specifiek en zou ook niet kloppen gezien het op meerdere plekken na 00u nog 30+ was.
Nog even volhouden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:43 schreef DJMO het volgende:
van mij mag het wel weer wat minder inmiddels
Geen idee. Ik vernam dat de dag van 8:00 tot 20:00 duurt volgens het KNMI, van 20:00 tot 8:00 zal dan wel als nacht worden aangemerkt. Dat zou opgezocht moeten worden via data van het knmi maar denk dat dat een speld in een hooiberg is, je moet de juiste dag en station vinden. Maar gezien de records die al zijn gevallen zou ik zeggen: wacht af tot het ergens 30 graden wordt, dan zal er vast wel een vermelding komen dat het nog nooit zo vroeg zo warm was. Ik gok zelf op Volkel voor 9:00 nog. Daar is het nu 28.4 graden (08:30u)quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja, bedoel meer bij de start van een 'normale' werkdag, dus zeg vanaf 06u.. wat is dan de vroegst gemeten 30er?
Eindeloos. Ging maar door boven Amsterdam. Leek alsof de wolken hier ontstonden en dan verder trokken. Ook heel veel regen soms.quote:
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 26 juli 2019 00:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh wacht, ja, kan ook omgekeerd zijn geweest. Ik was een tikje wazig in m'n hoofd op het moment dat ik het las, kun je je denk ik wel voorstellen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het noorden wordt volgens mij het warmste dit weekend.
Ja, dat klinkt inderdaad omgekeerdquote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:48 schreef Momo... het volgende:
Zaterdag voorspelling limburg 21 graden, groningen 31 graden
Amsterdam. Wilde midden in de nacht de balkondeur open doen, maar er kwamen echt van die harde valwinden, later afgewisseld werden met onweer.quote:
Ja, dit is geen weer voor een blanke.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:43 schreef DJMO het volgende:
van mij mag het wel weer wat minder inmiddels
ok dan, dat was ff plaatselijk dan denk ik?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:52 schreef DW457 het volgende:
[..]
Amsterdam. Wilde midden in de nacht de balkondeur open doen, maar er kwamen echt van die harde valwinden, later afgewisseld werden met onweer.
QFTquote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dit is geen weer voor een blanke.
op het water verbrand je 10x snellerquote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:53 schreef Olga het volgende:
Leuk die regen en onweer vannacht hier in 072. Helaas heeft het qua temperatuur weinig geholpen. Zometeen varen voordat het weer te warm wordt
Jaquote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:57 schreef kree het volgende:
[..]
op het water verbrand je 10x sneller
Heb je factor 10000 zonnebrand wel?
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/actueel-weer/extremenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:34 schreef aloa het volgende:
[..]
De dag duurt tot 2 uur in de nacht. Daarom ging het vorig jaar mis met die hittegolf.
wel leuk varenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:58 schreef Olga het volgende:
[..]
Ja
En we gaan maar twee uurtjesJuist vanwege de hitte
Hier je antwoord, nieuwe weerdag begint om 2 uur:quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:45 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vernam dat de dag van 8:00 tot 20:00 duurt volgens het KNMI, van 20:00 tot 8:00 zal dan wel als nacht worden aangemerkt. Dat zou opgezocht moeten worden via data van het knmi maar denk dat dat een speld in een hooiberg is, je moet de juiste dag en station vinden. Maar gezien de records die al zijn gevallen zou ik zeggen: wacht af tot het ergens 30 graden wordt, dan zal er vast wel een vermelding komen dat het nog nooit zo vroeg zo warm was. Ik gok zelf op Volkel voor 9:00 nog. Daar is het nu 28.4 graden (08:30u)
Het is heerlijk. Maar gewoon met dit weer niet te lang.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:00 schreef kree het volgende:
[..]
wel leuk varenhou ervan maar kagerplassen zijn voor mij het dichtste in de buurt om wel eens zeilbootje te huren
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is het nou dus vandaag al wel 30+ geweest, of niet? Weerplaza zegt van wel maar eigenlijk een beetje vreemd.
Ik bedoel, gister en eergister rond 10 uur 30 graden. Nu 02:00 uur? Een onbreekbaar record dan.
En ja de temperatuur is natuurlijk verder omlaag gegaan, maar intussen is nu om 9 uur alweer bijna 30 graden
Edit" oke ik moet nog ff wakker worden.
Dat record zal er dus niet aan gaan gezien Volkel nu het warmst is met 28.9 graden om 08:50uquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hier je antwoord, nieuwe weerdag begint om 2 uur:
https://www.weerwoord.be/m/2518584
# Datum Station Tijdstip Bewijsmethode
1 26-7-2019 Schiphol 02:10 Weerkaart
2 27-7-2018 Deelen 09:10 Weerkaart
3 24-7-2019 Maastricht 09:40 Weerkaart
4 19-7-2006 Maastricht 09:50 Weerkaart
5 4-7-2015 Arcen 09:50 Weerkaart
Amsterdam had om 2:10 nog 30.8 graden.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 08:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
1:40 uur was de laatste 30 graden volgens mij of 1:50. Echt bizar.
Ja, maar toen was ik net gaan slapen, zie post #258.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:04 schreef Montov het volgende:
[..]
Amsterdam had om 2:10 nog 30.8 graden.
ja inderdaad, vraag me af trouwens want zit die sateliet beelden eens te kijken.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:03 schreef Olga het volgende:
[..]
Het is heerlijk. Maar gewoon met dit weer niet te lang.
Is het btw al bijna winter?
Nee, dat record zal er niet aangaan omdat het om 2:10 uur staat. En het is een record van vandaag.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:04 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat record zal er dus niet aan gaan gezien Volkel nu het warmst is met 28.9 graden om 08:50u
Trekt allemaal langs ons heen, zo lijkt het vooralsnog in ieder geval.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:06 schreef kree het volgende:
[..]
ja inderdaad, vraag me af trouwens want zit die sateliet beelden eens te kijken.
Er is wel wat gaane ten zuiden belgie maar of dat nu hier gaat komen nog? Denk niet
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:07 schreef Pery het volgende:
Ah neee toch. Nu weer 33 graden de verwachting morgen ipv 27
Oke ik snap hoe het zit nu. Het is dus officieel al 30 graden geweest vandaag (op het vroegst mogelijke punt, dus ook niet meer te verbreken) maar apart is het wel. Voelt niet helemaal eerlijk ofzo. Maarja aan de andere kant waar zou je dan de grens moeten leggen.quote:
Dan strookt dat aardig met hoe ik het in het begin zei, alleen dan 2 uur later omdat dan "de dag" begint voor het knmi. Dus die temperatuur wordt niet in twee dagvakken verdeeld (08:00-20:00 en 20:00-08:00)?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, dat record zal er niet aangaan omdat het om 2:10 uur staat. En het is een record van vandaag.
ik doe de moeite al niet eens meer, zelfde buiten als binnen bij mij.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oke ik snap hoe het zit nu. Het is dus officieel al 30 graden geweest vandaag (op het vroegst mogelijke punt, dus ook niet meer te verbreken) maar apart is het wel. Voelt niet helemaal eerlijk ofzo. Maarja aan de andere kant waar zou je dan de grens moeten leggen.
Ach, na een vrachtwagen in Arcen en Deelen gister is zelfs het weer niet meer te vertrouwen. Wen er maar aanquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oke ik snap hoe het zit nu. Het is dus officieel al 30 graden geweest vandaag (op het vroegst mogelijke punt, dus ook niet meer te verbreken) maar apart is het wel. Voelt niet helemaal eerlijk ofzo. Maarja aan de andere kant waar zou je dan de grens moeten leggen.
Tja, dat is was hier staat:quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:09 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan strookt dat aardig met hoe ik het in het begin zei, alleen dan 2 uur later omdat dan "de dag" begint voor het knmi. Dus die temperatuur wordt niet in twee dagvakken verdeeld (08:00-20:00 en 20:00-08:00)?
Voor de tabellen dus.quote:Opgetreden extremen
In de kaartjes worden de maximum- en minimumtemperatuur, alsmede de hoeveelheid neerslag, zonneschijn en hoogste windsnelheid gepresenteerd over het voorgaande etmaal. Het etmaal loopt van 00-24 uur UT (01-01 uur wintertijd, 02-02 uur zomertijd).
In de tabel wordt overzicht gegeven van de hoogst en laagst gemeten temperatuur en van de totale hoeveelheid neerslag in de voorbije 24 uur. De dag wordt daartoe in twee blokken verdeeld. De dag loopt van 06-18 UTC, de nacht van 18-6 UTC, in de winter overeenkomend met 07-19 uur Nederlandse tijd, in de zomer met 8-20 uur Nederlandse tijd.
@heywoodu is er niet met zijn tabelquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Gilze-Rijen pakt de leiding om 09.00 29.1
Moest ik ook niet aan denken. Op dag 3 al z'n werk verzuimen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
@:heywoodu is er niet met zijn tabel
Jij met je 29.6quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:13 schreef Dagoduck het volgende:
Wat een kaart, wat een kaart.
[ afbeelding ]
Hoogste temperatuur om 9u in de afgelopen dagen was 28,1 Maastricht op woensdag.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
@:heywoodu is er niet met zijn tabel
Komt ook wel wat hierheen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:14 schreef Elan het volgende:
Boven België gaat het vandaag compleet los. #jelly
Als het weerstation een kilometer naar het westen of zuiden had gelegen was het gewoon 30 geweestquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Jij met je 29.6hele godganse land boven de 30.
Op naar de 41!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:15 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoogste temperatuur om 9u in de afgelopen dagen was 28,1 Maastricht op woensdag.
Confronterend.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:16 schreef Dven het volgende:
Het waren drukke dagen in DASOO
[ afbeelding ] Top 100 posts per reeks van 23-07-2019 t/m 25-07-2019
nr / aantal posts / reeks
001 7015 [COS-UTO2 #1] Wat een HUFTERS!!!
002 5142 [40+ SC ]
003 [b]4117 De Atmosfeer Staat Op Ontploffen [/b]
004 4070 [ONZ-SC]
005 2060 ESF Slowchat
006 1928 [SC Relaties]
007 1841 DAGBAGGER#1
008 1618 [Etappe 18] Embrun - Valloire #1
009 1608 VBL Slowchat, voor internethooligans en andere debielen
010 1262 [Voorronde Champions League] Dinsdagavond 20.00 uur PSV - FC Basel #1
klik hier voor meer stats
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "De Atmosfeer Staat Op Ontploffen" van 20-07-2019 t/m 25-07-2019
nr / aantal posts / gebruiker
01 343 Dven
02 260 Dagoduck
03 218 Nattekat
04 173 Zipportal
05 160 ACT-F
06 158 haags_kwartiertje
07 137 DemonRage
08 136 heywoodu
09 134 Eyjafjallajoekull
10 122 RemcoW23
11 108 Elan
12 105 aloa
13 097 Pery
14 086 LTVDK
15 085 Nikonlover
15 085 INViCTuS
15 085 _UserName_
18 082 Momo...
19 078 Rabieluh
20 072 NaturalScience
21 070 Lola69
22 067 Linkse_krijger
23 066 Maver24
24 064 Houtenbeen
25 063 Greys
26 062 Whiskers2009
27 055 MaGNeT
28 047 dick_laurent
29 045 MaLo
30 041 Jor_Dii
30 041 JDude
32 036 DuizendGezichten
33 035 Maharski
34 031 kree
34 031 Kriegel
36 028 Geschiedkundige
37 026 jajablahblah
38 025 Geenfrietmaarpatat
39 021 Perrin
39 021 Metalfreak
De oudjes van de 40+sc kregen zoveel aandacht vanwege het hitteplan. Geen wonder dat die hoog scoren. Die posts kan je ook wel bij DASOO rekenen.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:16 schreef Dven het volgende:
Het waren drukke dagen in DASOO
[ afbeelding ] Top 100 posts per reeks van 23-07-2019 t/m 25-07-2019
nr / aantal posts / reeks
001 7015 [COS-UTO2 #1] Wat een HUFTERS!!!
002 5142 [40+ SC ]
003 [b]4117 De Atmosfeer Staat Op Ontploffen [/b]
004 4070 [ONZ-SC]
005 2060 ESF Slowchat
006 1928 [SC Relaties]
007 1841 DAGBAGGER#1
008 1618 [Etappe 18] Embrun - Valloire #1
009 1608 VBL Slowchat, voor internethooligans en andere debielen
010 1262 [Voorronde Champions League] Dinsdagavond 20.00 uur PSV - FC Basel #1
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "De Atmosfeer Staat Op Ontploffen" van 20-07-2019 t/m 25-07-2019
nr / aantal posts / gebruiker
01 343 Dven
02 260 Dagoduck
03 218 Nattekat
04 173 Zipportal
05 160 ACT-F
06 158 haags_kwartiertje
07 137 DemonRage
08 136 heywoodu
09 134 Eyjafjallajoekull
10 122 RemcoW23
11 108 Elan
12 105 aloa
13 097 Pery
14 086 LTVDK
15 085 Nikonlover
15 085 INViCTuS
15 085 _UserName_
18 082 Momo...
19 078 Rabieluh
20 072 NaturalScience
21 070 Lola69
22 067 Linkse_krijger
23 066 Maver24
24 064 Houtenbeen
25 063 Greys
26 062 Whiskers2009
27 055 MaGNeT
28 047 dick_laurent
29 045 MaLo
30 041 Jor_Dii
30 041 JDude
32 036 DuizendGezichten
33 035 Maharski
34 031 kree
34 031 Kriegel
36 028 Geschiedkundige
37 026 jajablahblah
38 025 Geenfrietmaarpatat
39 021 Perrin
39 021 Metalfreak
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De oudjes van de 40+sc kregen zoveel aandacht vanwege het hitteplan. Geen wonder dat die hoog scoren. Die posts kan je ook wel bij DASOO rekenen.
Oke, ik denk dat ik het snap. Maar wel verwarrend. De dag begint om 2 uur, er zijn 2 dagvlakken en 2 uur zit daar ergens in het midden. Ik zou denken: meet de dagvlakken apart van elkaar, dus vanaf 6:00 en vanaf 18:00. Dan zie je werkelijk waar en wanneer het het vroegst 30 graden werd na afkoeling. Nu is het toch wel een beetje meeliften op de dag van gister. Maar goed, zoals ik al zei: Na Arcen en Deelen moeten we er maar aan wennenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tja, dat is was hier staat:
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/actueel-weer/extremen
[..]
Voor de tabellen dus.
quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De oudjes van de 40+sc kregen zoveel aandacht vanwege het hitteplan. Geen wonder dat die hoog scoren. Die posts kan je ook wel bij DASOO rekenen.
Haha ik neem aan dat ze daar afgelopen week mee bedoelen?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu lees ik weer over een super hittegolf. Het kan ook nooit eens normaal hè.
Wat is dat, vijf dagen 30 graden waarvan 3 dagen 35?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha ik neem aan dat ze daar afgelopen week mee bedoelen?
Alles voor de clicksquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou ja, als 20+ warm is, 25+ zomers en 30+ tropisch, wat zijn 35+ en 40+ dan? Ik zou zeggen 30+ sub-tropisch, 35+ tropisch en 40+ woestijnisch, of zoquote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:20 schreef Elan het volgende:
[..]
ja zoiets. Ging niet over Den Helder iig.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat is dat, vijf dagen 30 graden waarvan 3 dagen 35?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |