SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); kree of Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Altijd zonde, vooral bij oude auto's is het al snel "total loss" of je moet maar accepteren dat de deukjes er zitten...quote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Het was hier in de regio echt niet lekker. Normaal hou ik er wel van maar dit was net een tikkie té.![]()
Hagelstenen waren hier wel een cm of twee maar niet zo groot als die in Rotterdam kennelijk. Net even de auto gekeken en die hebben het hier overleefd zonder deuken.
twitter:helgavanleur twitterde op zaterdag 20-07-2019 om 16:22:06Dat zijn serieuze hagelstenen 😳 #duiveneieren (zeker voor Nederlandse begrippen!) #Rotterdam https://t.co/Omr86PAwEX reageer retweet
Holy crap... die kunnen zo in de vriezer, handig voor in de drankjes volgende week...quote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:helgavanleur twitterde op zaterdag 20-07-2019 om 16:22:06Dat zijn serieuze hagelstenen 😳 #duiveneieren (zeker voor Nederlandse begrippen!) #Rotterdam https://t.co/Omr86PAwEX reageer retweet
Mwah... om een hagelsteen te laten ontstaan is er vaak een aerosol nodig waarop het vocht kan bevriezen. En die zou zomaar uit de remschijven van een auto kunnen komen. Lijkt me niet zo gezond om in een drankje te tiefen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Holy crap... die kunnen zo in de vriezer, handig voor in de drankjes volgende week...
Ik zie niemandquote:Op zaterdag 20 juli 2019 17:04 schreef aloa het volgende:
Mensen blijven ook gewoon op het strand staan![]()
https://www.webcam-harlingen.nl/pages/cameras/strand.php
Vreselijk voor jequote:Op zaterdag 20 juli 2019 17:38 schreef tralalala het volgende:
Smerig benauwdEr zit niets anders op dan maar met een koud pilsje op het balkon te zitten.
Dit wordt echt naar.... Wij rijden die dag vanuit zuid Duitsland terug naar NL in een auto zonder airco.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 18:31 schreef aloa het volgende:
ICON laat zelfs 40 graden zien.
[ afbeelding ]
Hoe hadden we dat vroeger danquote:Op zaterdag 20 juli 2019 18:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit wordt echt naar.... Wij rijden die dag vanuit zuid Duitsland terug naar NL in een auto zonder airco.
Uitstekend!quote:Op zaterdag 20 juli 2019 18:31 schreef aloa het volgende:
ICON laat zelfs 40 graden zien.
[ afbeelding ]
Raam open. Niet zo miepen hoorquote:Op zaterdag 20 juli 2019 18:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit wordt echt naar.... Wij rijden die dag vanuit zuid Duitsland terug naar NL in een auto zonder airco.
Met 130 km/u is dat op den duur echt funest voor je oren. Maar goed, we rijden hier ook rond met 34 graden. Lekker zweten, soort gratis saunaquote:
Juist het rijden is een genot. Zo ervaar ik dat hier in ieder geval. In vergelijking met gewoon buiten.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met 130 km/u is dat op den duur echt funest voor je oren. Maar goed, we rijden hier ook rond met 34 graden. Lekker zweten, soort gratis sauna
Ik zou doorgaans niet voor de goedkoopste ventilatoren gaan. Ze maken namelijk vaak een irritant geluid, die goedkoopste.quote:
EC houdt het heet op vrijdag... ben benieuwd.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:54 schreef RemcoW23 het volgende:
Nieuwste run van Europees model lijkt vanaf vrijdagmiddag ook naar verkoeling te gaan. Weekend "slechts" 25 graden. Drie dagen 30+ is ook meer dan zat.
Maarja dat is de oper, die sowieso de laatste dagen alle kanten op schiet. Deze is wel in lijn met GFS, die verkoeling vanaf vrijdag al iets eerder in de run had getekend.
Even wachten op de pluim. Weinig regen gehad hier overigens. Sproeier maar weer aan
.
Jep.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:41 schreef tralalala het volgende:
Echt bizar veel geflits als ik vanaf Rhenen richting het oosten kijk, maar op buienradar niets te zien.
Hoe dan? Of zouden het die onweersbuien in Duitsland zijn, dat is wel heul ver weg.
Maar nog steeds grote kans op 25+quote:Op zaterdag 20 juli 2019 23:13 schreef INViCTuS het volgende:
Woensdag en donderdag dus tyfus heet. Niet te ver kijken, maar daarna waarschijnlijk minder
Het hele jaar, zonnetje, buitje, onweer, graadje of 22, ik stem voor.quote:Op zondag 21 juli 2019 00:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zoals vandaag zou het 6 weken lang moeten zijn.
Laat de winter wel gewoon de winter zijn!quote:Op zondag 21 juli 2019 00:37 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het hele jaar, zonnetje, buitje, onweer, graadje of 22, ik stem voor.
Ok, sorry hoor, zal het aanpassen. Verder nog iets?quote:Op zondag 21 juli 2019 00:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Laat de winter wel gewoon de winter zijn!
Hele jaar 22 graden is mij iets teveel.quote:Op zondag 21 juli 2019 00:42 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ok, sorry hoor, zal het aanpassen. Verder nog iets?
Zelfs vanuit Hengelo zag je dat complex liggen, prachtig gezicht was dat.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:41 schreef tralalala het volgende:
Echt bizar veel geflits als ik vanaf Rhenen richting het oosten kijk, maar op buienradar niets te zien.
Hoe dan? Of zouden het die onweersbuien in Duitsland zijn, dat is wel heul ver weg.
Pluim maar weer afwachten om te zien wat de leden doen.quote:
Laten we vooral hopen van niet.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:13 schreef Stokkie_ het volgende:
Normaal zien we dit soort kaarten enkel verder weg maar donderdag is wat dichter bij, zelf geloof ik niet dat het uit gaat komen.
[ afbeelding ]
ICON is wel één van de betere modellen.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:13 schreef Stokkie_ het volgende:
Normaal zien we dit soort kaarten enkel verder weg maar donderdag is wat dichter bij, zelf geloof ik niet dat het uit gaat komen.
[ afbeelding ]
twitter:janvissersweer twitterde op zondag 21-07-2019 om 10:15:48Hitte in de polder! Donderdag in veel streken rond 35, regionaal tot 37-38 graden. Vrijdag of zaterdag is de zinderende warmte grotendeels voorbij. https://t.co/3bWSD6JK99 https://t.co/P2CTZD15E5 reageer retweet
Ik bedoel, zelfs al wordt het 3 graden kouden dan die kaart dan hebben we al een record...quote:Op zondag 21 juli 2019 10:13 schreef Stokkie_ het volgende:
[ afbeelding ]
Pls noquote:Op zondag 21 juli 2019 10:13 schreef Stokkie_ het volgende:
[ afbeelding ]
Laat. Het. Wegblijven.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:13 schreef Stokkie_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dat het niet eens meer de vraag is óf het record er aan gaat, maar met hoeveel en zoveel keuze uit stations die de 40 aantikken lijkt me niet realistisch.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:13 schreef Stokkie_ het volgende:
[ afbeelding ]
Mee eens, 40 graden wordt het niet. Maar misschien wel net an 39? Nog steeds een record...quote:Op zondag 21 juli 2019 10:50 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat het niet eens meer de vraag is óf het record er aan gaat, maar met hoeveel en zoveel keuze uit stations die de 40 aantikken lijkt me niet realistisch.
Er moet zoveel "goed" gaan om uberhaupt die 40 te halen. Hier gaat het er even 2 graden overheen.
Donderdag wordt het iig wel warm ja.
Dauwpunt ligt vanaf dinsdag rond de 20 graden. Donderdag nog hoger zelfs, dat zal voor heel veel mensen niet echt lekker zijn.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
“Ah joh met die bloedhitte zal het wel meevallen, dauwpunten blijven laag..” aldus Dven :’)
Ik zie niks spannends. Maak me maar wakker als alles felpaars is.quote:Op zondag 21 juli 2019 11:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Dauwpunt ligt vanaf dinsdag rond de 20 graden. Donderdag nog hoger zelfs, dat zal voor heel veel mensen niet echt lekker zijn.
In combinatie met een onstabiele atmosfeer kan dit uiteraard wel voor zwaar onweer zorgen.
[ afbeelding ]
Waar zit je dan? Want in het weekend wordt het volgens mij gewoon nog steeds ca 27 graden?quote:Op zondag 21 juli 2019 11:56 schreef Kettlebell het volgende:
wel jammer dat het komend weekend zo hard in elkaar klapt![]()
De dagen waarop ik vrij ben is het nog steeds allemaal net niks.
Hier 19 graden zaterdag.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar zit je dan? Want in het weekend wordt het volgens mij gewoon nog steeds ca 27 graden?Vergeleken met 38 is het idd minder maar nog nog steeds volop dik zomers?
Het is hier sinds 1 juli als je het vergelijkt met vorig jaar 2,2 graden kouder gemiddeld. Zon in 2018 227 uur en 2019 135 uur.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hier op vrijdag al verkoeling met 24 graden en zaterdag 23.
Dit stemt mij wel tevreden eigenlijk.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is hier sinds 1 juli als je het vergelijkt met vorig jaar 2,2 graden kouder gemiddeld. Zon in 2018 227 uur en 2019 135 uur.
Matig.
Het is gewoon geen zomer wanneer je 's avonds/'s nachts nog een jas mee moet nemen (voor tijdens het fietsen).quote:Op zondag 21 juli 2019 12:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit stemt mij wel tevreden eigenlijk.
Hilversum. Al zie ik nu dat er nogal een significant verschil zit tussen de voorspelling van de WeatherPro app (27graden) en buienradar (20 graden)quote:Op zondag 21 juli 2019 12:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar zit je dan? Want in het weekend wordt het volgens mij gewoon nog steeds ca 27 graden?Vergeleken met 38 is het idd minder maar nog nog steeds volop dik zomers?
Ik zit die dag op kantoor. De airco in mijn kantoor kan dit niet aanquote:Op zondag 21 juli 2019 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kinders, zijn jullie klaar om....compleet weg te schroeien?
[ afbeelding ]
Ik ben er klaar voorquote:Op zondag 21 juli 2019 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
De koudste dag voorlopigquote:Op zondag 21 juli 2019 12:53 schreef MaLo het volgende:
Vandaag trouwens heerlijk, een afwisseling tussen zon en wolken en een briesjeen 24 graden
Vind het ook wat frisjes.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
blij dat ik in het koele Zuid Frankrijk zitquote:Op zondag 21 juli 2019 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Hoewel ik er eigenlijk niet op zit te wachten, wil ik wel een dag met een temperatuur van 40+°C meemaken... gewoon om te weten hoe dat is hier in Nederland.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 juli 2019 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Genot.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 juli 2019 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Dauwpunten tot een graad of 20. Als je dan al gaat huilen over bloedhitte dan ben je genetisch gewoon niet helemaal in orde. Of viesdik, natuurlijk. Deze zomer ook al heel wat vaker voorgekomen in Nederland (hoogste DP 23°C dit jaar) dus gevoelsmatig is er niets extreems aan, hoeveel jij ook wil emogiffen.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
“Ah joh met die bloedhitte zal het wel meevallen, dauwpunten blijven laag..” aldus Dven :’)
Op de één of andere manier hebben modellen het altijd lastig met hitte te voorspellen in Nederland. Meen dat er zelfs al eens een 45 graden op de kaarten heeft gestaan op iets minder dan een week vooruit. Uiteindelijk werd het in die streek 'slechts' 38 graden.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mee eens, 40 graden wordt het niet. Maar misschien wel net an 39? Nog steeds een record...
Start vloerkoeling op. Kom maar op.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Er is nog een luxere "Flex" versie, die kan uitgebreid worden met een accu en kan ook ingekort worden tot bureaukoelerquote:Op zondag 21 juli 2019 16:13 schreef RemcoW23 het volgende:
100 euro, 26 standen. De tandjes wat een ding
Dat is inderdaad een top ventilator! Heb m zelf ook, is érg stilquote:Op zondag 21 juli 2019 15:45 schreef MaGNeT het volgende:
Heb de ventilator vandaag al even aangehad in de woonkamer, toch wel lekker.
Ondanks dat het niet koelt, voelt het wel verkoelend.
Voor de slaapkamer een Duux Whisper besteld, komt morgen binnen.
[ afbeelding ]
Had er al eens eerder naar gekeken tijdens de vorige warme periode maar toen was alles uitverkocht
Jaren geleden al gedaan. Nog altijd perfecte keus.quote:Op zondag 21 juli 2019 17:34 schreef Dven het volgende:
Wordt het met zulke zomers niet gewoon eens tijd dat jullie allemaal gewoon aan de airco's gaan?
Kan zijn dat een bepaalde berekening lineair wordt doorgetrokken bijvoorbeeld, terwijl in werkelijk er steeds meer energie nodig is om nog 1 graad hoger te komen. Ik denk dat de modellen niet zo heel precies zijn bij zulke hoge temperaturen. Tenslotte mist er ook gewoon een hoop data en momenten om het te testen.quote:Op zondag 21 juli 2019 15:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Op de één of andere manier hebben modellen het altijd lastig met hitte te voorspellen in Nederland. Meen dat er zelfs al eens een 45 graden op de kaarten heeft gestaan op iets minder dan een week vooruit. Uiteindelijk werd het in die streek 'slechts' 38 graden.
Maar waar dat aan zal kunnen liggen?
Mijn vloerverwarming lust in de zomer koud water. Op een of andere manier werkt dat al goed genoeg tegen een fractie van de energiekosten.quote:Op zondag 21 juli 2019 17:34 schreef Dven het volgende:
Wordt het met zulke zomers niet gewoon eens tijd dat jullie allemaal gewoon aan de airco's gaan?
En opnieuw 40 graden voor Donderdag, slechts 4 dagen voorruit nu....quote:Op zondag 21 juli 2019 18:06 schreef RemcoW23 het volgende:
Verdomme. Oper van GFS gooit er nu ook 30+ tegen aan voor heel NL op vrijdag.
Was voorgaande runs nog tussen de 20-27 graden. GFS trekt dus naar EC toe. Hoopte dat GFS juist verkoeling zag en EC zou bijdraaien
.
Haha en dat ICON-model gooit half Nederland naar de 40+ op die dagquote:Op zondag 21 juli 2019 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En opnieuw 40 graden voor Donderdag, slechts 4 dagen voorruit nu....
Het zou maar uitkomen. Alle records verpulverdquote:Op zondag 21 juli 2019 18:17 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Haha en dat ICON-model gooit half Nederland naar de 40+ op die dag.
Ja is een goed planquote:Op zondag 21 juli 2019 18:23 schreef Resistor het volgende:
Ik hoorde dat het vannacht nog maar 14°C gaat worden, dus ik heb nu maar alle ramen en de schuifpui open gezet om de temperatuur binnen ook zo laag mogelijk te krijgen voor de komende week.
* Noppie2000 doet huilenquote:Op zondag 21 juli 2019 18:32 schreef RemcoW23 het volgende:
Als je een beetje goed geisoleerd huis hebt
Lekker doodgaan in bedquote:Op zondag 21 juli 2019 18:25 schreef aloa het volgende:
Nacht van donderdag/vrijdag lijkt het niet kouder te worden dan 25
Ik zou verkoeling zoeken op één van de waddeneilanden.quote:Op zondag 21 juli 2019 18:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Het zou maar uitkomen. Alle records verpulverd![]()
[ afbeelding ]
Ahhh wat een schattig meiskequote:Op zondag 21 juli 2019 19:22 schreef Momo... het volgende:
*kijkt naar voorspellingen*
[ afbeelding ]
Optyfen met die hitte
Ja maar donderdag heb ik geen tijdquote:Op zondag 21 juli 2019 19:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nja laten we dat record dan maar eens goed breken ook. Zijn we voorlopig van dat gezeik af.
Geen tijd voor wat, hitte?quote:Op zondag 21 juli 2019 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja maar donderdag heb ik geen tijd
Hitterecord houdt stand
Het elke 10 minuten updaten.quote:
Dan maak je maar tijdquote:Op zondag 21 juli 2019 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hitterecord houdt stand
Doe dan woensdagquote:Op zondag 21 juli 2019 20:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan maak je maar tijd
Wordt verdomme een historische dag ja.
Klb krijgt het druk...je zal er maar mod zijnquote:Op zondag 21 juli 2019 20:29 schreef grazz het volgende:
Heerlijk 40 graden............................. wanneer je in Spanje bent ofzo. Nu vind ik de zomer tot nu toe best matig. Zelfs vandaag vond ik het fris op momenten dat er bewolking was. Nu heb ik het al snel koud, maar echt lekker warm is het niet. Neuh, ik vind dit meer als lente dan zomer aanvoelen. 40 graden in Nederland lijkt me echt niet prettig, maar ik kijk er wel naar uit merk ik. Waar was jij op 25-7-19?
![]()
Nu al zin in de klaagtopics![]()
Joequote:Op zondag 21 juli 2019 20:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Klb krijgt het druk...je zal er maar mod zijn
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 21-07-2019 om 21:01:08Snoeihete donderdag zit nog steeds in de berekeningen. Dit is de temp. op ca 1500m. waar het 22-23 C kan worden. Zolang het zonnig is, zou het aan de grond toch zeker 38 C moeten kunnen worden. Maar meer is mogelijk. Komt NL record (38,6) in gevaar? #hittegolf https://t.co/V8XN2uXKUa reageer retweet
quote:Op zondag 21 juli 2019 20:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Klb krijgt het druk...je zal er maar mod zijn
quote:
En toen viel de stroom uit omdat heel NL massaal aan de airco en ventilators gaat..(overigens niet ondenkbaar he)quote:Op zondag 21 juli 2019 16:13 schreef RemcoW23 het volgende:
100 euro, 26 standen. De tandjes wat een ding
Valt mee, warmtepompen verbruiken in de winter meer. Daarnaast heb je op warme dagen meer zon, dus meer opbrengst van panelen.quote:Op zondag 21 juli 2019 22:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En toen viel de stroom uit omdat heel NL massaal aan de airco en ventilators gaat..(overigens niet ondenkbaar he)!
Ik vind jou wel een mooie user met je zonnepanelen fetish, overal zie ik jequote:Op zondag 21 juli 2019 22:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Valt mee, warmtepompen verbruiken in de winter meer. Daarnaast heb je op warme dagen meer zon, dus meer opbrengst van panelen.
Airco is overigens ook een warmtepomp, net als koelkast, vriezer, moderne droger, etc.
Ik kan op een mooie dag wel 250 van deze ventilators op m’n panelen laten draaien zonder ook maar iets te zien op de stroommeter
Zwemmen in bed jaquote:Op zondag 21 juli 2019 22:50 schreef Dagoduck het volgende:
In de nacht nog rond de 20 graden, dat wordt een avondje zwemmen in zee.
Is weer eens wat anders dan in geldquote:Op zondag 21 juli 2019 22:50 schreef Dagoduck het volgende:
In de nacht nog rond de 20 graden, dat wordt een avondje zwemmen in zee.
quote:Op zondag 21 juli 2019 22:30 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pompiedom... 🙄
Regio Zuid btw. Ook de warmste optie dus vandaar.
Kijk, dan hebben we het over een zomerquote:Op zondag 21 juli 2019 23:34 schreef RemcoW23 het volgende:
Ach als ik nog eens terugdenk aan vorig jaar zijn die drie warme dagen eigenlijk niet zo veel.
27/6 tm 8/8:
28, 29, 29, 29, 27, 28, 30, 29, 27, 27, 27, 26, 25, 22 (koud), 24, 27, 27, 27, 29, 31, 28, 26, 28, 27, 27, 29, 31, 33, 34, 37, 37, 28, 29, 33, 30, 30, 32, 33, 32, 28, 34, 36. Vanaf dat moment 25 en lager.
Zie dan de warmte maar eens uit huis te krijgen. Max. in huis was 27 graden.
Wel redelijke minimumtemperaturen: 15 graden diep in de nacht pas.
Ik dacht heel even oh vrijdag is het voorbij. Maar dan nog steeds 30 graden.quote:Op zondag 21 juli 2019 22:30 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pompiedom... 🙄
Heb ik ook niet eerder gezienquote:Op zondag 21 juli 2019 22:30 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pompiedom... 🙄
Uiteindelijk is het nu 18°C buiten, en binnen is het niet verder afgekoeld dan 22°Cquote:Op zondag 21 juli 2019 18:23 schreef Resistor het volgende:
Ik hoorde dat het vannacht nog maar 14°C gaat worden, dus ik heb nu maar alle ramen en de schuifpui open gezet om de temperatuur binnen ook zo laag mogelijk te krijgen voor de komende week.
Nou ja, met 38 graden zit je wel héél dicht bij hét record he.quote:Op maandag 22 juli 2019 04:59 schreef Resistor het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het nu 18°C buiten, en binnen is het niet verder afgekoeld dan 22°C
Nou ja, paar dagen hitte ga ik wel overleven. En ik denk dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden, ik verwacht zo'n 38°C uiteindelijk. Warm, maar geen records.
Niet mee eens, dan moet de temperatuur nog 0.7°C stijgen om het record te verbreken. Dat is een flinke afstand wanneer je over zulke hoge temperaturen spreekt. Frankrijk was wat dat betreft een absoluut unicum. Gebeurt hetzelfde in Spanje, Italië of Griekenland dan ga je opeens rond de 50°C graden zitten. Wat dat betreft ook wel enigszins angstaanjagend aangezien de mediterrane regio dit jaar absoluut geen hoge temperaturen heeft laten noteren. Wat ala de drukverdelingen voor aldaar 'goed' komen te liggen?quote:Op maandag 22 juli 2019 07:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, met 38 graden zit je wel héél dicht bij hét record he.
Nou ja, hij heeft het niet over 38.0 graden, maar over 'zo'n 38 graden'. Ik vind 38.7 daar nog wel onder vallen.quote:Op maandag 22 juli 2019 07:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet mee eens, dan moet de temperatuur nog 0.7°C stijgen om het record te verbreken. Dat is een flinke afstand wanneer je over zulke hoge temperaturen spreekt. Frankrijk was wat dat betreft een absoluut unicum. Gebeurt hetzelfde in Spanje, Italië of Griekenland dan ga je opeens rond de 50°C graden zitten. Wat dat betreft ook wel enigszins angstaanjagend aangezien de mediterrane regio dit jaar absoluut geen hoge temperaturen heeft laten noteren. Wat ala de drukverdelingen voor aldaar 'goed' komen te liggen?
Dat kan, ik niet. Je pakt een bandbreedte van bijna anderhalve graad in dat geval. Dat vind ik nogal wat.quote:Op maandag 22 juli 2019 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft het niet over 38.0 graden, maar over 'zo'n 38 graden'. Ik vind 38.7 daar nog wel onder vallen.
Vorig jaar zaten we er toch al een keer dichtbij?quote:Op maandag 22 juli 2019 07:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, met 38 graden zit je wel héél dicht bij hét record he.
Twee dagen met 38 graden verleden jaar. Waarvan eenmaal met het 'vrachtwagenincident' (arcen was toen ook de enige met 38 graden, de dag daarvoor meen ik ook nog op twee andere plaatsen.quote:Op maandag 22 juli 2019 08:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vorig jaar zaten we er toch al een keer dichtbij?
Ohja die vrachtwagenquote:Op maandag 22 juli 2019 08:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Twee dagen met 38 graden verleden jaar. Waarvan eenmaal met het 'vrachtwagenincident' (arcen was toen ook de enige met 38 graden, de dag daarvoor meen ik ook nog op twee andere plaatsen.
Zal die er van de week ook weer staan?quote:
Kweetnie. Het record is nu wel op meerdere plekken haalbaar geloof ik.quote:
Sowieso in de Bilt toch? Het is moeilijk te vinden op Internet, maar volgens mij is de maximum temperatuur in de Bilt ooit gemeten 35,7 graden. De verwachting voor donderdag zit daar al boven. Sowieso gaat het dagrecord voor 25 juli met ruim 4 graden verpulverd worden.quote:Op maandag 22 juli 2019 08:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kweetnie. Het record is nu wel op meerdere plekken haalbaar geloof ik.
Haha succes alvast!quote:Op maandag 22 juli 2019 08:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Sowieso in de Bilt toch? Het is moeilijk te vinden op Internet, maar volgens mij is de maximum temperatuur in de Bilt ooit gemeten 35,7 graden. De verwachting voor donderdag zit daar al boven. Sowieso gaat het dagrecord voor 25 juli met ruim 4 graden verpulverd worden.
Ik zit die avond bij een wedstrijd FC Utrecht... Een betonnen gebouw dat de hele dag in de zon heeft gestaan...
Ik ga al dood bij de gedachte
Het record stamt nog steeds uit 1944.quote:Op maandag 22 juli 2019 08:57 schreef jajablahblah het volgende:
Vrachtwagen incident?
Dat record is trouwens zaterdag a.s. een jaar geleden toch?
Weet even niet meer waar, maar er stond op die heetste dag vorig jaar een vrachtwagen bij zo'n meetstation, waardoor het daar nog net ff warmer leekquote:Op maandag 22 juli 2019 08:57 schreef jajablahblah het volgende:
Vrachtwagen incident?
https://twitter.com/SamHv(...)warmste-plek-te-zijnquote:Op maandag 22 juli 2019 08:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Weet even niet meer waar, maar er stond op die heetste dag vorig jaar een vrachtwagen bij zo'n meetstation, waardoor het daar nog net ff warmer leek
quote:Op maandag 22 juli 2019 08:57 schreef jajablahblah het volgende:
Vrachtwagen incident?
quote:Arcen heeft vrijdag mogelijk vals gespeeld om de warmste plek van het land te worden. Hart van Nederland meldt dat voor het meetinstrument een vrachtwagen is neergezet, waardoor het op die plek nog warmer werd.
Domme actie
Een verslaggever van het programma zag de vrachtwagen vrijdag staan. Volgens lokale weerman Lei Spreeuwenberg was het geen vals spelen. "Eerder een misplaatste grap", zegt hij. "Ook zonder die vrachtwagen was het hier het warmste. Het was een domme actie."
Warmste plek
Overigens is het Arcen wel gelukt. Met 38,1 graden was het wederom de warmste plek van Nederland, samen met het Zeeuwse Westdorpe. Donderdag werd Arcen met 38,2 graden ook al het warmst in heel het land en volgens Hart van Nederland waarschijnlijk zelfs in heel Europa.
https://www.1limburg.nl/a(...)rmste-plek-te-worden
Oh ja, Arcenquote:
Mijn "zo'n 38°C" is tussen de 37,6°C en 38,4°quote:Op maandag 22 juli 2019 07:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft het niet over 38.0 graden, maar over 'zo'n 38 graden'. Ik vind 38.7 daar nog wel onder vallen.
quote:Op maandag 22 juli 2019 08:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Sowieso in de Bilt toch? Het is moeilijk te vinden op Internet, maar volgens mij is de maximum temperatuur in de Bilt ooit gemeten 35,7 graden. De verwachting voor donderdag zit daar al boven. Sowieso gaat het dagrecord voor 25 juli met ruim 4 graden verpulverd worden.
Ik zit die avond bij een wedstrijd FC Utrecht... Een betonnen gebouw dat de hele dag in de zon heeft gestaan...
Ik ga al dood bij de gedachte
Valt nog iets voor te zeggen. Al zou ik het eerder houden op een bandbreedte van een halve graad.quote:Op maandag 22 juli 2019 09:59 schreef Resistor het volgende:
[..]
Mijn "zo'n 38°C" is tussen de 37,6°C en 38,4°
Dan is er een enorme neerslagpiek te zien iddquote:Op maandag 22 juli 2019 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zaterdag wordt een knalfuif, kan niet anders
Zijn extreem hete dagen zoals komende week een zeldzaamheid na pakweg de eerste week van augustus?quote:
Integendeel, daar lijkt het vooralsnog absoluut niet op. Denk dat je aan de kust sowieso niet goed zit. Binnenlanden vrijdag in de middag wel. Zaterdag lijkt de atmosfeer zo stabiel als wat te worden.quote:Op maandag 22 juli 2019 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zaterdag wordt een knalfuif, kan niet anders
In principe niet. Eén van de hoogste temperaturen ooit gemeten in Nederland was nog voorbij de eerste week augustus. 37.7C in Arcen op 12 augustus. Kans wordt natuurlijk wel kleiner. Arcen heeft op 19 augustus 2012 nog 36.3C gehaald.quote:Op maandag 22 juli 2019 10:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zijn extreem hete dagen zoals komende week een zeldzaamheid na pakweg de eerste week van augustus?
En die neerslagpiek in de pluim dan?quote:Op maandag 22 juli 2019 10:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Integendeel, daar lijkt het vooralsnog absoluut niet op. Denk dat je aan de kust sowieso niet goed zit. Binnenlanden vrijdag in de middag wel. Zaterdag lijkt de atmosfeer zo stabiel als wat te worden.
Uitlegje lifted index : Lifed index is temperatuurverschil tussen een deeltje lucht op grondhoogte en op de plek waar de luchtdruk 500hPa is. Dit verschilt maar ligt bijvoorbeeld deze zaterdag zo rond de 5600m
In de regel : Boven de 0 is onweer zeer onwaarschijnlijk, omdat de atmosfeer erg stabiel is. Bij positieve groter dan 2 is onweer in principe compleet uitgesloten voor omgeving Nederland.
0 tot -3 : onweer mogelijk indien randvoorwaarden aanwezig zijn (veel cape, front dat passeert, hitte-generatie etc.)
-3 tot -6 : onweer erg waarschijnlijk
-6 tot -9 : Zeer zware onweersbuien mogelijk
lager dan dat : Beter blijf je binnen
(ik laat me graag verbeteren)
Ieder geval, de verwachte capewaarden + LI voor vrijdag en zaterdag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, record in Den Helder is 34,6 graden. Zal hem wel weer net niet worden, vorig jaar werd het 34,5quote:
Ik niet, 19 graden hier zaterdag. Brr... heb een verjaardag dan, geef mij maar 25+.quote:Op maandag 22 juli 2019 11:08 schreef Pery het volgende:
Ik denk dat we donderdag snakken naar de 'koele' zaterdag met 25 graden. Daarna weer oplopend naar 30+
Zoals de kaarten er nu voorstaan kan je onweer op zaterdag absoluut vergeten. Maar goed, dat is enkel GFS, ECMWF geeft geen data vrij over LI dus er is altijd nog een slag om arm natuurlijk.quote:Op maandag 22 juli 2019 11:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En die neerslagpiek in de pluim dan?Of krijgen we dan alleen regen zonder onweer?
Onzekerheid vanaf vrijdag/zaterdag zo groot dat je daar met de beste wil van de wereld absoluut niets meer over kan zeggen.quote:Op maandag 22 juli 2019 11:08 schreef Pery het volgende:
Ik denk dat we donderdag snakken naar de 'koele' zaterdag met 25 graden. Daarna weer oplopend naar 30+
Ah die 2 kaartjes staan dus los van elkaarquote:Op maandag 22 juli 2019 11:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals de kaarten er nu voorstaan kan je onweer op zaterdag absoluut vergeten. Maar goed, dat is enkel GFS, ECMWF geeft geen data vrij over LI dus er is altijd nog een slag om arm natuurlijk.
Kijk je naar de vereenvoudigde neerslag kansen
[ afbeelding ]
Dan is het patroon min of meer gelijk, al valt het bij GFS wat vroeger. Zij gaan dus voor vrijdagmiddag (onweer en dan regenperiode) en bij ECMWF lijkt het allemaal iets later te gaan vallen (vrijdagavond)
Zaterdag overdag lijkt er alleszins niets te gaan gebeuren qua onweer.
Een noordelijk stromingspatroon lijkt in ieder geval uitgesloten. Dus 20 tot 25 graden zal het altijd wel zijn, prima waarden.quote:Op maandag 22 juli 2019 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Onzekerheid vanaf vrijdag/zaterdag zo groot dat je daar met de beste wil van de wereld absoluut niets meer over kan zeggen.
[ afbeelding ]
Koude lijkt voorlopig wel uitgesloten ja.quote:Op maandag 22 juli 2019 11:18 schreef Pery het volgende:
[..]
Een noordelijk stromingspatroon lijkt in ieder geval uitgesloten. Dus 20 tot 25 graden zal het altijd wel zijn, prima waarden.
Welke vrachtwagen (was op vakantie in die periode)quote:Op maandag 22 juli 2019 12:35 schreef jajablahblah het volgende:
Dat van die vrachtwagen had ik helemaal gemist![]()
Zonnesteek denk ik
Snap ik dat je hierdoor geen fan van MM wordt..quote:Op maandag 22 juli 2019 12:56 schreef MaGNeT het volgende:
Ik had het kunnen weten...
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis is bij de Mediamarkt ook niet meer dan een loze belofte...
Heb nog niet eens een verzendbevestiging of T&T dus vandaag komt er niets... geen fan...
Dat was ik al nietquote:Op maandag 22 juli 2019 12:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap ik dat je hierdoor geen fan van MM wordt..
is veel te duur geworden, en hun voorraad is ook 3x niks tegenwoordig. Toen ik op zoek was naar een airco was serieus alles uitverkocht. Enige dat ze op voorraad hadden was hun eigen merk airco die voor een premium van 400 euro bovenop de normale prijs verkocht kon worden. Bestel daar nooit meer.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat was ik al nietBestel het liefst bij CoolBlue maar die had 'm sowieso niet...
Lijkt mij logisch dat de voorraad van airco's snel leegverkocht is.quote:Op maandag 22 juli 2019 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
is veel te duur geworden, en hun voorraad is ook 3x niks tegenwoordig. Toen ik op zoek was naar een airco was serieus alles uitverkocht. Enige dat ze op voorraad hadden was hun eigen merk airco die voor een premium van 400 euro bovenop de normale prijs verkocht kon worden. Bestel daar nooit meer.
Mediamarkt heeft teveel logistieke problemen op dit moment, beetje onderschat hoeveel moeite het kost om te wisselen van warehouse. Daarom al weken lang leverproblemen.
Bol.com is het voor mij helemaal tegenwoordig. Vaak nog alles op voorraad, superbreed aanbod, is het niet via bol.com zelf dan is het wel via partners. Hadden ze daar niks meer?
Omdat het eigenlijk gewoon veel slimmer is om een airco/ventilator ergens in november te kopen ipv net voor een hittegolfquote:Op maandag 22 juli 2019 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
is veel te duur geworden, en hun voorraad is ook 3x niks tegenwoordig. Toen ik op zoek was naar een airco was serieus alles uitverkocht. Enige dat ze op voorraad hadden was hun eigen merk airco die voor een premium van 400 euro bovenop de normale prijs verkocht kon worden. Bestel daar nooit meer.
Mediamarkt heeft teveel logistieke problemen op dit moment, beetje onderschat hoeveel moeite het kost om te wisselen van warehouse. Daarom al weken lang leverproblemen.
Bol.com is het voor mij helemaal tegenwoordig. Vaak nog alles op voorraad, superbreed aanbod, is het niet via bol.com zelf dan is het wel via partners. Hadden ze daar niks meer?
Om dezelfde reden heb ik vorige week 2 elektrische kacheltjes gekocht, getest en op zolder gezet. Zo heb ik er in totaal 3 mocht m'n warmtepomp een keer storing hebben.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat het eigenlijk gewoon veel slimmer is om een airco/ventilator ergens in november te kopen ipv net voor een hittegolf.
Was nog ruim voor de vorige hittegolf, dus helemaal logisch was het niet. Maar dan ben ik blij dat er ook gewoon bedrijven zijn die, doordat ze het juiste business model hebben gekozen, wel gewoon voorraad hebben en fatsoenlijke levertijden hebbenquote:Op maandag 22 juli 2019 13:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat de voorraad van airco's snel leegverkocht is.
Dan is dat warehouse al jaren misquote:Op maandag 22 juli 2019 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, daar was hij uitverkochtquote:
In ieder geval bij coolblue en bol.com houden ze daar rekening mee. Ik dacht ook eind vorig jaar er eentje te kopen, maar in die winkels waren er maar een 4 modellen te koop. Ze halen ze dus uit hun aanbod rond die periodes.quote:Op maandag 22 juli 2019 14:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat het eigenlijk gewoon veel slimmer is om een airco/ventilator ergens in november te kopen ipv net voor een hittegolf.
Vorig jaar heb ik mijn ventilator midden juli besteld bij de Mediamarkt op een zondagavond om 23.30 en maandagochtend om 10.00 stond die al binnen dus het kan welquote:Op maandag 22 juli 2019 15:02 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
In ieder geval bij coolblue en bol.com houden ze daar rekening mee. Ik dacht ook eind vorig jaar er eentje te kopen, maar in die winkels waren er maar een 4 modellen te koop. Ze halen ze dus uit hun aanbod rond die periodes.
Zou het wel leuk vinden als er donderdag een bericht zou komen zoals vorig jaar. Wellicht Stephan5 aan de mouw trekken? Of een samenwerking met de Fok!Weerdienst.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hitterecord houdt stand
Dan willen ze wel andere producten op voorraad houden dan airco’s. Elektronica hoogseizoen in die periode. Kunt beter direct na de zomer shoppenquote:Op maandag 22 juli 2019 15:02 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
In ieder geval bij coolblue en bol.com houden ze daar rekening mee. Ik dacht ook eind vorig jaar er eentje te kopen, maar in die winkels waren er maar een 4 modellen te koop. Ze halen ze dus uit hun aanbod rond die periodes.
2018 wil graag een woordje met je spreken.quote:Op maandag 22 juli 2019 12:53 schreef RemcoW23 het volgende:
Zonnig, 26 graden en een lekker windje er bij. Voelt niet zo warm. Zo moet het gewoon eens 5 weken zijn.
Maarja, dat kan weer niet in NL.
Toen was het regelmatig een stuk warmer dan dat heur.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2018 wil graag een woordje met je spreken.
Ik heb geen wind op de zaak. Wel de warmtequote:Op maandag 22 juli 2019 16:13 schreef FlyingEagle het volgende:
Goed te doen vandaag met de warmte, staat een heerlijk windje.
Ik had het misschien even voluit moeten schrijven als Antistatische werkkleding jaquote:
ik had gister een bestelling gedaan voor afhalen bij mijn lokale Mediamarkt. Bestelbevestiging en alles gehad en het was op voorraad , dus op voorraad bij het desbetreffende filiaal volgens de site.quote:Op maandag 22 juli 2019 12:56 schreef MaGNeT het volgende:
Ik had het kunnen weten...
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis is bij de Mediamarkt ook niet meer dan een loze belofte...
Heb nog niet eens een verzendbevestiging of T&T dus vandaag komt er niets... geen fan...
quote:Op maandag 22 juli 2019 16:30 schreef Elan het volgende:
Oper gaat voor nog veel meer hitte. Weekend even iets van "afkoeling"
graad of 25, daarna weer 30+.
Gelukkig blijven de dauwpunten relatief laag
Vrijdag weer naar Scheveningen genot. Denk dat ik maar op het strand blijf slapenquote:
Ja, moet je doen.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrijdag weer naar Scheveningen genot. Denk dat ik maar op het strand blijf slapen
Precies, te warm om in de trein te zitten.quote:
Helaasch.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De Telegraaf heeft inmiddels bericht over het record!!!
Nou, dat moet wel misgaan. Bedankt TGquote:Op maandag 22 juli 2019 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
neequote:Op maandag 22 juli 2019 17:20 schreef Adrie072 het volgende:
Blijft dit beetje wind nog aanwezig de komende dagen?
Ik vond het al lang duren. Ze hebben natuurlijk dat zo vaak geschreeuwd de afgelopen 2 jaar dat het een beetje ongeloofwaardig begon te worden waarschijnlijk.quote:Op maandag 22 juli 2019 16:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sommige modellen komen morgen al met 36 in het zuiden....quote:Op maandag 22 juli 2019 17:14 schreef Dven het volgende:
Maxima lijken inmiddels bereikt te zijn. Maastricht, Ell, Hupsel en Enschede hadden gisteren de eerste benodigde 25+ in de pocket. Vandaag zijn daar nog heel wat bijgekomen.
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/n(...)d-gekkigheid-ten-topquote:Op maandag 22 juli 2019 17:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vond het al lang duren. Ze hebben natuurlijk dat zo vaak geschreeuwd de afgelopen 2 jaar dat het een beetje ongeloofwaardig begon te worden waarschijnlijk.
En je zal zien dat het idd nu ook niet verbroken wordt
Valt mee idd geen HITTE DES DOODS. (zal zeker wel op geenstijl staan? geen zin om daar te kijken)quote:Op maandag 22 juli 2019 17:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/n(...)d-gekkigheid-ten-top
Ze zijn nog redelijk nuchter.
quote:Op maandag 22 juli 2019 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Valt mee idd geen HITTE DES DOODS. (zal zeker wel op geenstijl staan? geen zin om daar te kijken)
Ik ging meteen kijken, en ja hoor 😂😂😂quote:Op maandag 22 juli 2019 17:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Valt mee idd geen HITTE DES DOODS. (zal zeker wel op geenstijl staan? geen zin om daar te kijken)
Ik was eerderquote:Op maandag 22 juli 2019 17:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik ging meteen kijken, en ja hoor 😂😂😂
Nou, over het geheel gezien was het nogal op en neer. de eerste 2/2.5 weken van juli waren redelijk aan de onderkant van de zomer en neigde eerder naar herfstig weer dan zomer. Wel wat te warm voor herfst, maar zomer was anders. Juni was prima. Komende 4 dagen gewoon achterlijk heetquote:
Twente koerst al sinds donderdag de 18e op 25+.quote:Op maandag 22 juli 2019 17:14 schreef Dven het volgende:
Maxima lijken inmiddels bereikt te zijn. Maastricht, Ell, Hupsel en Enschede hadden gisteren de eerste benodigde 25+ in de pocket. Vandaag zijn daar nog heel wat bijgekomen.
[ afbeelding ]
35+ zelfs.quote:Op maandag 22 juli 2019 17:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Twente koerst al sinds donderdag de 18e op 25+.
Neuh, ik bedoelde de max per dag sinds de 18e. Hittegolf zou daar vanaf de 18e zijn dus.quote:
Het is al weken een enorme bende daar. Zou lekker annuleren en elders wat bestellen.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:00 schreef MaGNeT het volgende:
Nog geen bericht van MediaMarkt dat m'n pakket is verzonden.
Gisteren besteld, morgen in huis lijkt het dus ook niet te gaan worden
Lekker op tijd pik.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:00 schreef MaGNeT het volgende:
Nog geen bericht van MediaMarkt dat m'n pakket is verzonden.
Gisteren besteld, morgen in huis lijkt het dus ook niet te gaan worden
Hij is inmiddels overal uitverkochtquote:Op maandag 22 juli 2019 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is al weken een enorme bende daar. Zou lekker annuleren en elders wat bestellen.
Juni was de warmste juni ooit. Dus wel ietsss meer dan prima.quote:Op maandag 22 juli 2019 17:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, over het geheel gezien was het nogal op en neer. de eerste 2/2.5 weken van juli waren redelijk aan de onderkant van de zomer en neigde eerder naar herfstig weer dan zomer. Wel wat te warm voor herfst, maar zomer was anders. Juni was prima. Komende 4 dagen gewoon achterlijk heet
Wat zoek je dan? Heb niet teruggelezen maar je had toch net een enorme nieuwe ventilator?quote:
Ja, voor de huiskamerquote:Op maandag 22 juli 2019 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat zoek je dan? Heb niet teruggelezen maar je had toch net een enorme nieuwe ventilator?
Is ook wel een beetje vertekend natuurlijk, eerste helft was relatief koel en wisselvallig en de tweede helft bloedheet, beetje zoals nu met juli ook het geval isquote:Op maandag 22 juli 2019 18:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Juni was de warmste juni ooit. Dus wel ietsss meer dan prima.
Die gewone torenventilatoren van drie of vier tientjes werken ook goed voor de slaapkamer.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, voor de huiskamerEn die werkt perfect maar zou veel te luid zijn voor m'n slaapkamer.
Dus heb ik zo'n Duux Whisper besteld... die overal uitverkocht is
Uitstekend weer!!quote:Op maandag 22 juli 2019 18:24 schreef Remzz het volgende:
Nieuwste GFS run geeft zondag en maandag net temperaturen onder de 30, daarna weer vrolijk de 35´ers in
Zaterdag ook al? Potver, ik had erop gehoopt door de eerdere pluimen dat er zaterdag een 'alle ramen open en eindelijk ff koelen' dag zou zijn.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:24 schreef RemcoW23 het volgende:
Nieuwe GFS-run verlengt hitte t/m dinsdag. Iedere dag in nagenoeg het hele land tropisch, behalve zondag (max 28 graden in zuiden).
Wachten op ensemble en EC vanavond.
Gaat dit over vorig jaar?quote:Op maandag 22 juli 2019 18:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Juni was de warmste juni ooit. Dus wel ietsss meer dan prima.
Ik ook, maar GFS denkt daar nu heel anders over. Terwijl dat model juist de meeste verkoeling in de kaarten had.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Zaterdag ook al? Potver, ik had erop gehoopt door de eerdere pluimen dat er zaterdag een 'alle ramen open en eindelijk ff koelen' dag zou zijn.
quote:Op maandag 22 juli 2019 18:24 schreef Remzz het volgende:
Nieuwste GFS run geeft zondag en maandag net temperaturen onder de 30, daarna weer vrolijk de 35´ers in
Al vind ik hier de manier waarop ze de temperatuur intekenen wel wat raar, soms 5 graden verschil op 10 kilometer.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:42 schreef aloa het volgende:
Harmonie laat woensdag de temperatuur al oplopen tot 37 graden.
(14.00 uur).
[ afbeelding ]
Het is een vrij fijnmazig model, maar weet niet precies waar allemaal rekening mee gehouden wordt. Een meertje ergens kan al veel invloed hebben bijvoorbeeld. Of een heuvel.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:45 schreef Remzz het volgende:
[..]
Al vind ik hier de manier waarop ze de temperatuur intekenen wel wat raar, soms 5 graden verschil op 10 kilometer.
Dat is een goedkope kopie van green fan van Balmudaquote:Op maandag 22 juli 2019 18:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, voor de huiskamerEn die werkt perfect maar zou veel te luid zijn voor m'n slaapkamer.
Dus heb ik zo'n Duux Whisper besteld... die overal uitverkocht is
fffuuuuquote:Op maandag 22 juli 2019 18:24 schreef Remzz het volgende:
Ik zie hetquote:Op maandag 22 juli 2019 18:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat is een goedkope kopie van green fan van Balmuda
Die heb ik dusquote:Op maandag 22 juli 2019 19:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zie hetDie is ruim 2x zo duur idd.
Waar? Antartica? Noordpool? USA? China? Noordelijk halfrond? Pluto?quote:Op maandag 22 juli 2019 19:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee dit jaar. Afgelopen juni was 'de warmste ooit'.
quote:Beste Andre,
Wij hadden afgelopen weekend, vanaf zaterdagmiddag, te kampen met een technische storing als gevolg van software problemen. Hierdoor konden we je geen bevestiging van de bestelling sturen per e-mail, kwam jouw bestelling niet bij ons magazijn aan en kon je bestelling ons magazijn niet verlaten om bij jou geleverd te worden. Enorm vervelend!
Probleem opgelost
Het probleem is inmiddels gelukkig opgelost. Helaas heeft jouw bestelling – met ordernummer 1234567890 – wel enige vertraging opgelopen door de storing. Onze excuses voor het ongemak.
We doen ons uiterste best om jouw bestelling alsnog zo spoedig mogelijk te bezorgen en verwachten dat dit binnen 3 werkdagen lukt. Je ontvangt een nieuwe e-mail zodra je bestelling onderweg is.
Met wat geluk heb je je ventilator dan als de hittegolf voorbij is.
Vriendelijke groet namens iedereen van MediaFail
Kan je koele lucht naar binnen blazen zaterdagquote:
Ze roepen nu dat zaterdag en zondag ook weer 30 graden gaat worden.quote:Op maandag 22 juli 2019 19:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan je koele lucht naar binnen blazen zaterdag
Ik probeer de bestelling te annuleren, valt ook niet mee, het is telefonisch "drukker dan normaal".quote:Op maandag 22 juli 2019 19:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan je koele lucht naar binnen blazen zaterdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |