Filosofie en ik ben sociaal-liberaal (het oude D66)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:11 schreef wielrennerdt het volgende:
Welke studie doe je en hoe links ben je?
Nee.quote:
Lekker man. Lopen alleen maar leuke chicks rond bij filosofie toch??quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:18 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Filosofie en ik ben sociaal-liberaal (het oude D66)
Dat ligt geheel aan je smaak. De chicks daar zijn natuurlijk vooral van het idealistische type, zoals Armand zingt in Ben Ik Te Min (die overigens een van zijn laatste optredens gaf tijdens deze bezetting in het Maagdenhuis).quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:39 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Lekker man. Lopen alleen maar leuke chicks rond bij filosofie toch??
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:39 schreef Maanvis het volgende:
Hoe ging dat als je seks wilde hebben in het maagdenhuis? Ik neem aan dat je er dan uit werd geflikkerd, want dan ben je geen maagd meer?
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]![]()
Er zijn wel wat hoekjes en gaatjes onderzocht, maar daar was ik geen onderdeel van. Ik sliep er namelijk niet.
Dat ik er niet vanaf het begin bij ben geweest.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]-> FOK!ker gespot
Waar heb je het meeste spijt van tijdens de bezetting?
Waarom was je er niet vanaf het begin bij?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat ik er niet vanaf het begin bij ben geweest.
Burgerlijke ongehoorzaamheid voelt heel goed. Het is niet alleen het uiten van je idealen, het is ook nog eens het praktiseren van je idealen. Zonder burgerlijke ongehoorzaamheid zaten we nu nog steeds in een theocratie waar stemrecht alleen zou gelden voor rijke vrije mannen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 12:55 schreef Posergoth6667 het volgende:
Hoe voelt het om een crimineel te zijn?
Het onderwijs is verneukt op dit moment (nog steeds, helaas). Wetenschappers lijden onder publicatiedruk, geesteswetenschappen worden wegbezuinigd, de Nederlandse taal verdwijnt steeds meer van de universiteit omdat het aantal studenten telt en er zijn nu eenmaal meer studenten op de internationale markt. Dit zijn slechts een paar punten waarop de universiteit nu in zekere zin lijdt onder haar eigen succes.quote:
Op het moment dat de demonstratie bezig was, was ik aanwezig bij de oprichting van de Bildung Academie. Ik hoorde dat de deur van het Maagdenhuis was ingetrapt van mensen die daar waren, maar dacht dat dit een herhaling zou zijn van de vorige kleine bezettingen en dus een druppel zou zijn op de politieke kaart. Ik ging dus naar huis, klapte mijn laptop open en toen zag ik dat AT5-goden een stream hadden van de bezetting en zag ik de beelden van ooglapje Van der Laan (RIP) en de regenteske houding van enkele College van Bestuur leden van de UvA. Toen realiseerde ik me dat ik een fout had gemaakt en besloot ik de volgende dag zoveel mogelijk daar aanwezig te zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom was je er niet vanaf het begin bij?
Roodquote:
Ik snij ze doormidden en lepel ze uitquote:
Een uilquote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:03 schreef Maanvis het volgende:
Als je een dier zou zijn, welke dan en waarom?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De uil symboliseert wijsheid en daar ga ik best wel goed op.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.![]()
Als jullie zo idealistisch zijn, waarom is er dan zo ontzettend veel vernielt en schade aanbracht?
Ik neem ook aan dat jullie de kosten netjes gezamelijk betaald hebben?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Wat vind je van het statement dat Halsema momenteel een betere burgemeester is dan van der Laan?Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
Je zet deze vraag neer alsof wij het zijn geweest die ook daadwerkelijk de vernieling en schade heb aangebracht, maar ik kan je garanderen dat de kerngroep in ieder geval niet verantwoordelijk is geweest voor enige schade. De voordeur is de enige kostenpost die direct aan de bezetters te linken is, maar wat dat betreft kan ik mijn handen wassen a la Pilatus.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:18 schreef raptorix het volgende:
Als jullie zo idealistisch zijn, waarom is er dan zo ontzettend veel vernielt en schade aanbracht?
Ik neem ook aan dat jullie de kosten netjes gezamelijk betaald hebben?
Wat deze bezetting uniek maakte in vergelijking met andere bezettingen was het open deur karakter. Normaal gesproken betekent een bezetting dat de bezetters er aanwezig zijn en verder niemand het gebouw in kan, maar er werd besloten om de deuren open te gooien waardoor iedereen in en uit kon lopen. Nu waren er natuurlijk portiers aangesteld in de avond en nacht (waarbij ik ook shifts heb gedraaid), maar het is onmogelijk om zicht te houden op wat mensen doen wanneer ze eenmaal binnen zijn. De kans is groot dat er eerder een groepje studenten binnen is gekomen die vrij weinig met de idealen hebben maar het gewoon geinig vonden, veel alcohol hebben gedronken en vervolgens overgingen tot vernieling. De harde kern van de bezetting gaat niet over op vandalisme.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Hahahahaquote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:12 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik snij ze doormidden en lepel ze uit!
@GGMM![]()
Het optreden van Van der Laan tijdens de bezetting van het Maagdenhuis was iconisch. Hij toonde zich kwetsbaar en toonde begrip voor de situatie, wat in totaal contrast stond met de optredens van het College van Bestuur van dat moment. Dat heeft Halsema nog niet kunnen tippen, maar ik ben niet enorm bezig met de lokale politiek.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:21 schreef Maanvis het volgende:
Wat vind je van het statement dat Halsema momenteel een betere burgemeester is dan van der Laan?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Let op het sleutelwoordje 'momenteel'quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Het optreden van Van der Laan tijdens de bezetting van het Maagdenhuis was iconisch. Hij toonde zich kwetsbaar en toonde begrip voor de situatie, wat in totaal contrast stond met de optredens van het College van Bestuur van dat moment. Dat heeft Halsema nog niet kunnen tippen, maar ik ben niet enorm bezig met de lokale politiek.. Overleden personen zijn uiteraard geen goede burgemeesters.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
Er dient een verschil te worden gemaakt tussen kraken en bezetten. Ik heb persoonlijk sympathie voor beiden, maar bij een bezetting ben je echt bezig met een politiek doel. Een bezetting is ook doorgaans bij een symbolisch gebouw dat in gebruik is, terwijl kraken betekent dat je een pand gaat betrekken dat al 6 maanden leeg is. Een samenleving waar minima 9 jaar op een wachtlijst moeten staan voordat ze kans maken op een sociale huurwoning is een samenleving waar kraken af en toe een must is. Het deed me ook enorm pijn in het hart toen de zogeheten slangenpanden op de spuistraat werden ontruimd, los van leegstand brengen krakers over het algemeen ook een bepaalde sfeer naar de plek waar ze gaan zitten. Tegenwoordig wordt dat dan ondervangen in zogeheten broadplaatsen, maar dan nog is het zonde om tot ontruiming over te gaan van panden die zo sterk het sfeerbeeld van het centrum van Amsterdam hebben bepaald.quote:Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Het lijkt me vrij normaal dat als je een kerngroep formeert je ook verantwoordelijk bent voor de orde, als je dan Jan en alleman binnenlaat dan weet je dat het een zooitje word. Vrij slap excuus.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Je zet deze vraag neer alsof wij het zijn geweest die ook daadwerkelijk de vernieling en schade heb aangebracht, maar ik kan je garanderen dat de kerngroep in ieder geval niet verantwoordelijk is geweest voor enige schade. De voordeur is de enige kostenpost die direct aan de bezetters te linken is, maar wat dat betreft kan ik mijn handen wassen a la Pilatus.
Wat deze bezetting uniek maakte in vergelijking met andere bezettingen was het open deur karakter. Normaal gesproken betekent een bezetting dat de bezetters er aanwezig zijn en verder niemand het gebouw in kan, maar er werd besloten om de deuren open te gooien waardoor iedereen in en uit kon lopen. Nu waren er natuurlijk portiers aangesteld in de avond en nacht (waarbij ik ook shifts heb gedraaid), maar het is onmogelijk om zicht te houden op wat mensen doen wanneer ze eenmaal binnen zijn. De kans is groot dat er eerder een groepje studenten binnen is gekomen die vrij weinig met de idealen hebben maar het gewoon geinig vonden, veel alcohol hebben gedronken en vervolgens overgingen tot vernieling. De harde kern van de bezetting gaat niet over op vandalisme.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Demonstreren is 1 ding, maar dit is crimineel gedrag. Ik zie geen verschil tussen jou kraker en een autodief.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Burgerlijke ongehoorzaamheid voelt heel goed. Het is niet alleen het uiten van je idealen, het is ook nog eens het praktiseren van je idealen. Zonder burgerlijke ongehoorzaamheid zaten we nu nog steeds in een theocratie waar stemrecht alleen zou gelden voor rijke vrije mannen.The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.![]()
We lieten niet Jan en alleman binnen. Je kan zoveel grenzen optuigen als je wilt, maar eenmaal binnen kan je alleen met Big Brother ervoor zorgen dat er geen grenzen worden overtreden. Dat is niet het soort samenleving wat wordt nagestreefd en de bezetting van het Maagdenhuis moest niet alleen een politiek statement zijn over onderwijs, maar er werd ook geprobeerd om de idealen in de praktijk te zetten. Een publieke universiteit wordt gefinancierd door publiek geld, geld van de belastingbetaler, geld van ons, maar dat betekent dat de gebouwen ook van ons zijn, publiek zijn en niet slechts het speelgoedballetje van de afdeling Marketing & Communicatie van een universiteit.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij normaal dat als je een kerngroep formeert je ook verantwoordelijk bent voor de orde, als je dan Jan en alleman binnenlaat dan weet je dat het een zooitje word. Vrij slap excuus.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
En daarmee dus ook eigendom van mij, iets wat jij dus laat vernielen, maar goed dit word een herhaling van zetten.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
We lieten niet Jan en alleman binnen. Je kan zoveel grenzen optuigen als je wilt, maar eenmaal binnen kan je alleen met Big Brother ervoor zorgen dat er geen grenzen worden overtreden. Dat is niet het soort samenleving wat wordt nagestreefd en de bezetting van het Maagdenhuis moest niet alleen een politiek statement zijn over onderwijs, maar er werd ook geprobeerd om de idealen in de praktijk te zetten. Een publieke universiteit wordt gefinancierd door publiek geld, geld van de belastingbetaler, geld van ons, maar dat betekent dat de gebouwen ook van ons zijn, publiek zijn en niet slechts het speelgoedballetje van de afdeling Marketing & Communicatie van een universiteit.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ik ben geen kraker, ik ben een bezetter. Zie post #37.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Demonstreren is 1 ding, maar dit is crimineel gedrag. Ik zie geen verschil tussen jou kraker en een autodief.
Wat betreft autodief: een autodief maakt geen politiek statement.
Een betere vergelijking zou zijn tussen een bezetter en iemand die illegaal download. Ga me niet vertellen dat je nog nooit een torrent hebt binnengehaald, dus hoe voelt het voor jou om crimineel te zijn?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Ik heb niets vernield. Gaan we ook de supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord verantwoordelijk houden voor het vandalisme wat voetbal hooligans veroorzaken? (verwoesting fontijnen in Rome springt bij mij in gedachte)quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
En daarmee dus ook eigendom van mij, iets wat jij dus laat vernielen, maar goed dit word een herhaling van zetten.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
ja dat doen ze welquote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik heb niets vernield. Gaan we ook de supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord verantwoordelijk houden voor het vandalisme wat voetbal hooligans veroorzaken? (verwoesting fontijnen in Rome springt bij mij in gedachte)Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Geloof ik gebeurt dat wel jaquote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik heb niets vernield. Gaan we ook de supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord verantwoordelijk houden voor het vandalisme wat voetbal hooligans veroorzaken? (verwoesting fontijnen in Rome springt bij mij in gedachte)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.![]()
Excuus.quote:
Waren je ouders danwel grootouders fout in de oorlog?
[ Bericht % gewijzigd door iteejer op 19-07-2019 15:08:09 ]''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti![]()
Nee, maar als de F-Side aangeeft zelf de orde te handhaven, en dan vervolgens er een zooitje van maakt dan valt er wel wat voor te zeggen om de organisatie verantwoordelijkheid te houden, het was niet zo dat er in 1 keer even 2000 studenten naar binnen stormden.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik heb niets vernield. Gaan we ook de supportersverenigingen van Ajax en Feyenoord verantwoordelijk houden voor het vandalisme wat voetbal hooligans veroorzaken? (verwoesting fontijnen in Rome springt bij mij in gedachte)🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Het heeft de problematiek van de universiteit op de politieke agenda gezet, maar in de praktijk is er vooralsnog vrij weinig veranderd. 2 september is er in Leiden een (groot) protest van WO in Actie, omdat de commissie Van Rijn heeft gemeld dat er nog meer geld naar technische universiteiten gealloceerd moet worden. ( https://woinactie.blogspo(...)over-actie-op-2.html )quote:
Wat ik nog niet heb genoemd is dat het protest niet alleen gedragen werd door studenten, maar dat het juist ook het wetenschappelijk personeel is wat baat heeft gehad bij deze bezetting. In tegenstelling tot 1969 zijn de studenten nu niet tegenover, maar met de docenten. Docenten hebben echter verplichtingen die ze lastiger kunnen verzaken dan studenten, dus het protest zal van de studenten moeten komen.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Nee. Mijn overgrootouder heeft nog Joden verstopt.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:52 schreef LanceVanceDance het volgende:
[..]
Excuus.
Waren je ouders danwel grootouders fout in de oorlog?
[ Bericht % gewijzigd door iteejer op 19-07-2019 15:08:18 ]Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Daar ben ik het dan wel mee eens. Het is alleen lastig om bij een dergelijke bezetting een organisatie aan te wijzen. Er was natuurlijk een kerngroep, maar de manier waarop politiek werd bedreven binnen de muren van het maagdenhuis betekende dat een ieder die zich wilde mengen in debatten dit ook kon doen. Je kan daar vraagtekens bij zetten en concluderen dat het een gefaald experiment is, je kan ook accepteren dat er in een samenleving altijd rotte appels zullen zijn. Wat mij betreft pakken ze de vandalen op, maar het is niet mogelijk te achterhalen wie dat waren.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, maar als de F-Side aangeeft zelf de orde te handhaven, en dan vervolgens er een zooitje van maakt dan valt er wel wat voor te zeggen om de organisatie verantwoordelijkheid te houden, het was niet zo dat er in 1 keer even 2000 studenten naar binnen stormden.
De 4 keer dat er bij mij is ingebroken waren ook kut, maar ook daar zijn de daders nog nooit van gevonden. Je kan dan wel het buurtbestuur verantwoordelijk houden, maar dieven zullen dieven blijven.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee. Mijn overgrootouder heeft nog Joden verstopt.![]()
Kun je trots op zijn.![]()
Achter de schermen politieke invloed hebben lijkt me wel wat.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:58 schreef raptorix het volgende:
Wat wil je eigenlijk met je studie gaan doen?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Afrondingsfase BAquote:Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Op dit moment niet, met een burn out achter de rug kan ik me dat nu niet veroorloven.quote:Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Je weet wat een burn out betekent? Ik heb gedurende de eerste paar jaren van mijn studie verschillende bestuursjaartjes gedaan en meegedraaid in de opleidingscommissie van mijn opleiding, tevens bezig geweest met verschillende projecten die ik op vrijwilligersbasis opzet. Ik schop niet overal tegenaan, er speelt op dit moment nog steeds vrij grote problematiek op de universiteit, zoals ook blijkt uit de actie van WO in Actie op 2 september.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:14 schreef LanceVanceDance het volgende:
[..]
Allereerst mijn excuses wat ik nu ga zeggen, maar je schetst wel het beeld wat ik voor ogen heb van een kraker.
Lekker profiteren van alle luxe die dit land te bieden heeft, maar wel overal tegenaan schoppen als iets je niet zint. Je zou een schop onder je kont moeten krijgen en je schouders er eens onder moeten zetten.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Kan het nog korter door de bocht? volgens mij niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:14 schreef LanceVanceDance het volgende:
[..]
Allereerst mijn excuses wat ik nu ga zeggen, maar je schetst wel het beeld wat ik voor ogen heb van een kraker.
Lekker profiteren van alle luxe die dit land te bieden heeft, maar wel overal tegenaan schoppen als iets je niet zint. Je zou een schop onder je kont moeten krijgen en je schouders er eens onder moeten zetten.![]()
Van dat laatste heb ik zelf (wetenschapper) geen last. Van slechte wetenschap, bullshitonderzoek en vakgenoten die met veel marketing (lees BS) hun onderzoeksgeld binnenhalen wel. Die verzieken het voor de rest.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Het onderwijs is verneukt op dit moment (nog steeds, helaas). Wetenschappers lijden onder publicatiedrukGood intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson![]()
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:25 schreef Doublepain het volgende:
Wat voor opvoeding heb je gehad dat je nu zo lui maakt? Ben je teveel verwend door je ouders dat je geen tegenslagen kan verwerken dit moment? Graag duiding hierover.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Je weet wat een burn out betekent? Ik heb gedurende de eerste paar jaren van mijn studie verschillende bestuursjaartjes gedaan en meegedraaid in de opleidingscommissie van mijn opleiding, tevens bezig geweest met verschillende projecten die ik op vrijwilligersbasis opzet. Ik schop niet overal tegenaan, er speelt op dit moment nog steeds vrij grote problematiek op de universiteit, zoals ook blijkt uit de actie van WO in Actie op 2 september.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
De onderbuik fokkertjes zien dat iemand links is en komen meteen lekker stoer lopen doen. Wat een kansloos collectief hebben we hier ook. En nee ik ben niet links ik ben rechts,![]()
Ik heb post bezorgd en een aantal jaar in een grote burgerketen de schijt opgeruimd van mensen die te lui waren om toiletborstels te gebruikenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heb je ook echt gewerkt?? Bedoel bestuursfuncties en vrijwilligerswerk is altijd mooie kletspraat, dat je daar een burnout van krijg is al grappig, maar heb uberhaupt ooit weleens gezweet voor 1 euro??Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wel recht door zee?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:29 schreef Questular het volgende:
De onderbuik fokkertjes zien dat iemand links is en komen meteen lekker stoer lopen doen. Wat een kansloos collectief hebben we hier ook. En nee ik ben niet links ik ben rechts,
Bestuursjaar enzo is in principe een beetje bier drinken en brallen. Opleidingscommissie eens per twee maanden een vergadering en borrel. En dat vrijwilligerswerk was vast geen 40 uur per week met enige vorm van druk op je presteren![]()
Hier kun je vragen stellen over een bepaald onderwerp. Links tuig roepen is zielig. Maar nee we moeten vooral zo reageren zodat mensen dadelijk liever 2x nadenken voordat ze mee willen doen aan deze leuke topic reeks, alleen omdat mensen niet het fatsoen hebben om normaal te reageren.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wel recht door zee?
Bestuursjaar enzo is in principe een beetje bier drinken en brallen. Opleidingscommissie eens per twee maanden een vergadering en borrel. En dat vrijwilligerswerk was vast geen 40 uur per week met enige vorm van druk op je presteren![]()
Zoals eerder gemeld zit ik in de afrondingsfase van BA en ben ik bezig met verschillende projecten opzetten.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:32 schreef Gary_Oak het volgende:
Wat doe je nu voor werk en verder in het dagelijks leven?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Favoriet: Whitehead, minst favoriet: Russellquote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:38 schreef Gary_Oak het volgende:
Wie is je favoriete en minst favoriete filosoof?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
De grootse is in ieder geval Homer Simpsons dat weet iedereenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:38 schreef Gary_Oak het volgende:
Wie is je favoriete en minst favoriete filosoof?![]()
![]()
Ben je niet bang dat je diploma straks niets waard is? De reden dat ik geen filosofie ging studeren, is omdat een filosofiediploma doorgaans een werklozenbriefje is. Natuurlijk moet je ook gewoon studeren wat je leuk vindt, maar de lage arbeidsperspectieven kan je moeilijk negeren.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Favoriet: Whitehead, minst favoriet: Russell![]()
Wat houdt een bestuursjaar volgens jou in dan? Heb je daar ervaring mee, zo nee dan slaat je opmerking nergens op. Een bestuursjaar kan van redelijk vrijblijvend tot erg intensief gaan, afhankelijk van de organisatie waar je in het bestuur zit. Het heeft wel een reden dat daarvoor gewoon beurzen worden uitgedeeld en in veel gevallen is het niet te combineren met een voltijdsstudie.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:39 schreef JanCees het volgende:
[..]ik ben working class gek
nooit werkloos geweest
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2019 14:42:57 ]![]()
Je loopt echt met je eigen domheid te koop. Ben je achter in de 20 en dan ga je mensen belachelijk lopen maken die een burnout hebben gehad. Je zou denken dat je inmiddels wel enige tegenslag in het leven bij jezelf of bij anderen hebt weten waar te nemen. Wat weet jij over zijn situatie verder? Wellicht draagt hij mantelzorg voor een ziek gezinslid, wellicht heeft hij een bepaalde thuissituatie gehad die niet zijn schuld was waardoor hij moeite heeft om alles rond te krijgen. Wellicht draagt hij een bepaalde bagage mee uit zijn jeugd, waar hij nu verantwoordelijkheid voor neemt, maar nog wel de mentale gevolgen van draagt.quote:
Grapje is leuk, maar bij sommige onderwerpen is een klein beetje terughoudendheid wel gepast. Je ziet dat iemand kwetsbaar is en jij gaat er op trappen, grote jongen ben je dan. Had meer van je verwacht.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2019 14:48:24 ]![]()
Serieuze vraag: wat wil je 'later als je groot bent' met je studie gaan doen? En wat wilde je bereiken door mee te demonstreren in het Maagdenhuis?Mon 'en!![]()
The Unexpected Way Philosophy Majors Are Changing The World Of Businessquote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:41 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat je diploma straks niets waard is? De reden dat ik geen filosofie ging studeren, is omdat een filosofiediploma doorgaans een werklozenbriefje is. Natuurlijk moet je ook gewoon studeren wat je leuk vindt, maar de lage arbeidsperspectieven kan je moeilijk negeren.
Het ligt er maar net aan in welk veld je aan de slag gaat. Het idee van een filosofiestudie is nadrukkelijk niet om je op te leiden voor een baan, maar om je de vaardigheden mee te geven die nodig zijn op een flexibele arbeidsmarkt. Als ik nu zou leren coderen en ik ben bezig met Python dan kan het zijn dat ik aan het eind van mijn studie achterloop op de feiten omdat er dan vervolgens een taal is die Gerrit heet waarmee de nieuwe AI's worden gemaakt. Aangezien logica een sterk onderdeel is van de filosofie is filosofie een studie die zich niet alleen met de zogeheten alpha's maar ook met de beta's kan meten.
Het is niet verstandig om slechts filosofie te leren, maar je moet daarnaast ook nog op andere vlakken bezig zijn met je persoonlijke ontwikkeling. Een hoop filosofen doen naast hun studie filosofie nog een andere studie (natuurkunde, biologie, psychologie, het komt allemaal voorbij). Ik heb mezelf dan ontwikkeld door me te richten op de bestuursjaartjes en de universiteitspolitiek van de universiteit waar ik zit.
Los daarvan hebben we nu te maken met een situatie waarin een hoop mensen economie, recht of psychologie gaan studeren maar er vervolgens achterkomen dat iedereen die studies al doet. De arbeidsmarkt is net als iedere markt een markt van vraag en aanbod, maar het aanbod van mensen met een filosofie achtergrond is slechts gering. Iemand die ervoor kiest om een filosofiestudie te doen zal zich daarmee dus onderscheiden op de arbeidsmarkt.
Nee, ik maak me geen zorgen om een baan, er zijn genoeg mogelijkheden in de velden waar ik aan de slag wil gaan en idealiter creeer ik mijn eigen baan (de trema werkt niet op dit toetsenbord...)Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Ik vind alle diefstal en vernieling erg matig en sterk afdoen aan de ideologie erachter.
Dat gezegd hebbende wat heeft jou doen besluiten jezelf aan te sluiten bij de bezetting en wat zou je anders doen mocht je ooit weer meedoen met een bezetting?
[ Bericht 2% gewijzigd door FlippingCoin op 19-07-2019 15:07:36 ]I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel![]()
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:49 schreef bloempjuh het volgende:
Serieuze vraag: wat wil je 'later als je groot bent' met je studie gaan doen?![]()
Mooie verwoording. Zie post #54.Los van politieke idealen was de bezetting ook enorm leerzaam. Iemand vroeg eerder of ik het op mijn CV zou zetten: nee, maar je leert wel enorm veel van bijvoorbeeld omgaan met media, het organiseren van evenementen, de manier waarop bepaalde mensen werken. Een medebezetter die zelf ook meer tegen de rechterkant van de politiek aanhangt omschreef de bezetting van het Maagdenhuis als een groot sociaal experiment en voor een gedeelte was het dat ook.quote:En wat wilde je bereiken door mee te demonstreren in het Maagdenhuis?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Ik heb ff eea opgeschoond, het is niet de bedoeling dat deze topicreeks wordt verkloot. Doe es niet plurkjes.. hou het leuk. Bij voorbaat dank![]()
![]()
Eens.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind alle diefstal en vernieling erg matig en sterk afdoen aan de ideologie erachter.Een van de partijen die de bezetting op touw heeft gezet was Humanities Rally en ik was pardoes aanwezig bij de oprichtingsvergadering van Humanities Rally omdat dit een van de eerste bijeenkomsten was van het Amsterdam Philosophy Platform. Op de universiteit waar ik zit werden de geesteswetenschappen verneukt en toen ik doorhad dat dit op andere universiteiten dus ook gebeurde was ik direct betrokken bij de gebeurtenissen.quote:Dat gezegd hebbende wat heeft jou doen besluiten jezelf aan te sluiten bij de bezetting
Daarbuiten voelde ik aan mijn water dat dit niet zomaar een bezetting zou zijn, zoals de 8 (?) bezettingen tussen 1969 en 2015.Deze zin klopt niet helemaal en begrijp ik derhalve niet.quote:en wat zou je mocht je ooit weer meedoen met een bezetting?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Laatste zin aangepast ik was woorden vergeten.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Een van de partijen die de bezetting op touw heeft gezet was Humanities Rally en ik was pardoes aanwezig bij de oprichtingsvergadering van Humanities Rally omdat dit een van de eerste bijeenkomsten was van het Amsterdam Philosophy Platform. Op de universiteit waar ik zit werden de geesteswetenschappen verneukt en toen ik doorhad dat dit op andere universiteiten dus ook gebeurde was ik direct betrokken bij de gebeurtenissen.
Daarbuiten voelde ik aan mijn water dat dit niet zomaar een bezetting zou zijn, zoals de 8 (?) bezettingen tussen 1969 en 2015.
[..]
Deze zin klopt niet helemaal en begrijp ik derhalve niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel![]()
Vrij weinig, maar hoewel ik betrokken was bij de kerngroep heb ik op veel momenten vooral een beschouwende instelling gehad, dus ik heb niet enorm gek veel gedaan om de bezetting een draai te geven.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 14:53 schreef FlippingCoin het volgende:
wat zou je anders doen mocht je ooit weer meedoen met een bezetting?
2015 was een geslaagde bezetting, maar de recente bezetting van het PC Hoofthuis liet bijvoorbeeld weer zien hoe het ook fout kan gaan. Ik was daar niet bij betrokken, maar de wijze waarop Halsema niet binnen werd gelaten en er daarmee een muur werd opgetrokken tussen de politieke macht en de bezetters was niet verstandig en zorgde voor negatieve framing.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Ik bedoelde mijn 'later als je groot bent' wel serieus, trouwens. Een vriend van me studeerde filosofie, puur om aan zijn vader te bewijzen dat hij slim genoeg was voor een universitaire studie.
Ik doe zelf ook niets met mijn (HBO) studie, hoor. Maar in mijn geval was het gewoon een domme studiekeuze.Mon 'en!![]()
Mijn antwoord was ook serieus. De politiek ingaan maar niet op het toneel verschijnen van de politieke arena is wel een van mijn ambities. De touwtjes achter de schermen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:21 schreef bloempjuh het volgende:
Ik bedoelde mijn 'later als je groot bent' wel serieus, trouwens. Een vriend van me studeerde filosofie, puur om aan zijn vader te bewijzen dat hij slim genoeg was voor een universitaire studie.
Ik doe zelf ook niets met mijn (HBO) studie, hoor. Maar in mijn geval was het gewoon een domme studiekeuze.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Ik had me dat jaar naast mijn reguliere studie ook nog ingeschreven voor een andere studie, deed bovendien honours van de reguliere studie en was bezig met een bestuursjaar voor mijn studievereniging. Ik had niet bepaald een lege agenda, maar ik besloot om me hier vol op te storten aangezien het aansloot bij zaken waar ik al vrij lang mee bezig was. Ik heb zelfs op een gegeven moment mijn bestuursgenoten gemeld dat ik misschien maar beter kon opstappen omdat ik er de tijd niet voor had, maar wat ik nog wel deed was zo belangrijk dat ze smeekten dat ik aan zou blijven. Ik heb door die periode wel enigszins vertraging opgelopen, maar wanneer je een bestuursjaar doet is nominaal+1 sowieso geoorloofd, dus het was geen onoverkomelijke vertraging.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:22 schreef Leonos het volgende:
Hoe kwam je aan de tijd om te gaan bezetten? Niet druk met studie of werk?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Ben je er achter gezien nog net zo trots op als het moment dat je/jullie dat gebouw kraakten?U MAD?![]()
Ik was dus niet bij het moment aanwezig dat de deuren werden ingetrapt, maar ik ben wel trots op de wijze waarop er om is gegaan met de media.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:35 schreef de_boswachter het volgende:
Ben je er achter gezien nog net zo trots op als het moment dat je/jullie dat gebouw kraakten?
Hoe kan het dat het UvA-bestuur helemaal niets van PR snapt?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Is het doel wat je beoogde te halen met de bezetting ook(deels) behaald?
Zou je zo weer aan een bezetting meedoen of organiseren?![]()
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:42 schreef Crabapple het volgende:
Is het doel wat je beoogde te halen met de bezetting ook(deels) behaald?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Het heeft de problematiek van de universiteit op de politieke agenda gezet, maar in de praktijk is er vooralsnog vrij weinig veranderd. 2 september is er in Leiden een (groot) protest van WO in Actie, omdat de commissie Van Rijn heeft gemeld dat er nog meer geld naar technische universiteiten gealloceerd moet worden. ( https://woinactie.blogspo(...)over-actie-op-2.html )
Wat ik nog niet heb genoemd is dat het protest niet alleen gedragen werd door studenten, maar dat het juist ook het wetenschappelijk personeel is wat baat heeft gehad bij deze bezetting. In tegenstelling tot 1969 zijn de studenten nu niet tegenover, maar met de docenten. Docenten hebben echter verplichtingen die ze lastiger kunnen verzaken dan studenten, dus het protest zal van de studenten moeten komen.Dat is afhankelijk van de wijze waarop het georganiseerd is en waarvoor het is. Ik zal zelf niet zo snel een deur intrappen, maar als ik het idee heb dat er weer een geslaagde bezetting is zou ik zo mee kunnen doen. De kans is echter groot dat een volgende bezetting zal zijn op het moment dat ik werk en dan is er simpelweg geen mogelijkheid meer om deel te nemen aan een bezetting. Bezetten is echt typisch iets dat vanuit studenten moet komen, omdat die nog in de fase zitten waarin ze tijd hebben om zichzelf te ontplooien.quote:Zou je zo weer aan een bezetting meedoen of organiseren?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Waarom bezet je een gebouw? Dat zou nou niet echt in mij opkomen als ik het ergens mee oneens ben. Dus waarom jullie wel?Somebody that I used to know![]()
Heb je de 14 delige reeks over de bezetting van het Maagdenhuis gelezen en zo ja wat vond je van de reacties?
Deel 1: NWS / Studenten vallen maagdenhuis binnen
Deel 14: NWS / Studenten vallen Maagdenhuis binnen #14Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Deze bezetting was niet gepland. Er was een demonstratie van Roeterseiland naar het Maagdenhuis georganiseerd waar een hoop mensen op afkwamen. Toen men eenmaal bij het Maagdenhuis was ging men richting de deur van het Maagdenhuis en in de spontaniteit van het moment en in de geest van protest was het ineens " WE GAAN NAAR BINNEN! "quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:50 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom bezet je een gebouw? Dat zou nou niet echt in mij opkomen als ik het ergens mee oneens ben. Dus waarom jullie wel?
Ik was daar dus zelf niet bij, maar ik heb wel andere demonstraties meegelopen en ik kan me indenken hoe de geest van het moment ervoor zorgt dat men ineens naar binnen gaat.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Gedeelte wel volgens mij, voorspelbare reactiesquote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Heb je de 14 delige reeks over de bezetting van het Maagdenhuis gelezen en zo ja wat vond je van de reacties?
Deel 1: NWS / Studenten vallen maagdenhuis binnen
Deel 14: NWS / Studenten vallen Maagdenhuis binnen #14Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Je zegt dat wat je aansprak over al het onderwijs ging maar ik heb het altijd gezien als een beetje een amsterdamse issue, welke landelijke issues vind jij dat er aangekaart werden?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ja, nou en? Waarom bedenk je (zo'n groep) dat? Het is toch niet jullie gebouw? Wat los je daarmee op/wat verwacht men ermee te bereiken?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:55 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Deze bezetting was niet gepland. Er was een demonstratie van Roeterseiland naar het Maagdenhuis georganiseerd waar een hoop mensen op afkwamen. Toen men eenmaal bij het Maagdenhuis was ging men richting de deur van het Maagdenhuis en in de spontaniteit van het moment en in de geest van protest was het ineens " WE GAAN NAAR BINNEN! "
Ik was daar dus zelf niet bij, maar ik heb wel andere demonstraties meegelopen en ik kan me indenken hoe de geest van het moment ervoor zorgt dat men ineens naar binnen gaat.Somebody that I used to know![]()
Het rendementsdenken, de crisis van de geesteswetenschappen, publicatiedruk. In Utrecht was er een protestgroep Science in Transition, een groep wetenschappers van divers pluimage heeft platform H.NU opgericht (Hervorming Nederlandse Universiteiten), vanuit de VU had Verbrugge een jaar daarvoor De Nacht van de Universiteit georganiseerd en naar aanleiding daarvan het boek Waartoe is de Universiteit op Aarde geredigeerd. Hoewel de locus van de bezetting in Amsterdam was en de concrete aanleiding een aantal zaken van de UvA, werd de bezetting zo groot doordat de problematiek wel degelijk aan de gang was op andere universiteiten.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Je zegt dat wat je aansprak over al het onderwijs ging maar ik heb het altijd gezien als een beetje een amsterdamse issue, welke landelijke issues vind jij dat er aangekaart werden?
Het bleef bovendien niet bij het Maagdenhuis. Net als in 69 ging de bezetting de grens over en geinspireerd door Amsterdam is in Londen het King's College bezet, werd in Rhodes University in Zuid-Afrika geprotesteerd. Het was zeker niet slechts een Amsterdams feestje.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Uiteindelijk is alle publiciteit vooral negatief geweest, waarom niet jezelf daarvan distantiėren en een normale manier van protesteren kiezen?![]()
Waar ik ook wel benieuwd naar ben, hoe is de followup ik neem aan dat er nog steeds dingen besproken worden/ actie gevoerd wordt, ben jij daar ook bij betrokken, of vond je dat het klaar was na de bezetting.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Maar dit gaat ervan uit alsof er bewust is nagedacht over het bezetten van het Maagdenhuis en zoals ik net beschreef was het een ingeving van het moment. Wat betreft jullie gebouw, het gebouw is van een publieke universiteit en zou dus wel degelijk van 'ons' zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, nou en? Waarom bedenk je (zo'n groep) dat? Het is toch niet jullie gebouw? Wat los je daarmee op/wat verwacht men ermee te bereiken?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:07 schreef S95Sedan het volgende:
Uiteindelijk is alle publiciteit vooral negatief geweest, waarom niet jezelf daarvan distantiėren en een normale manier van protesteren kiezen?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 15:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik was dus niet bij het moment aanwezig dat de deuren werden ingetrapt, maar ik ben wel trots op de wijze waarop er om is gegaan met de media.
Hoe kan het dat het UvA-bestuur helemaal niets van PR snapt?Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Ik vond niet dat het klaar was na de bezetting, maar op een gegeven moment is het probleem geagendeerd en zijn er bepaalde doelen bereikt, dus moet je het op een gegeven moment uit handen geven. De kerngroep is enigszins uit elkaar gevallen en niet iedereen zit op dezelfde lijn qua prioriteiten. Ik heb mijn voelsprieten erbij gehouden maar heb het overgelaten aan mensen die er meer tijd voor hadden. Een van de kernbezetters is bijvoorbeeld voorzitter geworden van de LSVb, weer anderen zijn de centrale universiteitsraad ingegaan. Ondertussen is WO in Actie opgericht waarbij juist ook de besturen van universiteit zich achter hebben geschaard, waarbij 2 september een Ware Opening van het Academische Jaar gaat zijn in Leiden. De kans is echter groot dat dergelijke protesten niet zo mediageniek zijn als een bezetting van het Maagdenhuis, dus je kan vraagtekens zetten bij de effectiviteit daarvan.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar ik ook wel benieuwd naar ben, hoe is de followup ik neem aan dat er nog steeds dingen besproken worden/ actie gevoerd wordt, ben jij daar ook bij betrokken, of vond je dat het klaar was na de bezetting.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
En wat wil je daarmee zeggen?quote:
Verder ga je niet in op mijn vraag waarom niet een alternatief te kiezen.![]()
Je suggereert dat de publiciteit vooral negatief is geweest, maar dat is niet mijn ervaring. Ik verwijs daarom naar dat artikel van Vice over de PR van de bezetters. Tevens noem je een 'normale' manier van protesteren, maar wat bereik je daarmee? Paar huilies op het Malieveld, nou, sjongejonge, dat is interessant. Paar toeters op het Museumplein, poehpoeh. Als je politieke idealen hebt, wil je politiek resultaat en dat bereik je in heel veel gevallen niet door een demonstratie. Studenten kunnen daarbij lastig staken, want dat betekent alleen maar dat ze afwezig zijn van colleges.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:18 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En wat wil je daarmee zeggen?
Verder ga je niet in op mijn vraag waarom niet een alternatief te kiezen.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Nee ik was vooral benieuwd naar waarom geweld en vernielingen worden goed gepraat onder het mom van 'anders bereik je niets'.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:23 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Je suggereert dat de publiciteit vooral negatief is geweest, maar dat is niet mijn ervaring. Ik verwijs daarom naar dat artikel van Vice over de PR van de bezetters. Tevens noem je een 'normale' manier van protesteren, maar wat bereik je daarmee? Paar huilies op het Malieveld, nou, sjongejonge, dat is interessant. Paar toeters op het Museumplein, poehpoeh. Als je politieke idealen hebt, wil je politiek resultaat en dat bereik je in heel veel gevallen niet door een demonstratie. Studenten kunnen daarbij lastig staken, want dat betekent alleen maar dat ze afwezig zijn van colleges.
Hoe je zoiets ook neerzet, uiteindelijk ben je gewoon medeplichting/schuldig want je bent erbij aanwezig en had ook in kunnen grijpen/weglopen. Vandaar dat ik ook aangaf dat alle aandacht vooral negatief is geweest.
De punten die je wil maken of wat je wil bereiken wordt daarmee teniet gedaan.![]()
Welk geweld? Dat moment dat een ME paard vol op het been van een van de bezetters terecht komt terwijl ze nota bene het gebouw al uit waren op de dag van ontruiming? Ik praat niets van geweld goed, helemaal niet. Er was geen geweld, behalve vanuit de politie tijdens de ontruiming.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 16:33 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee ik was vooral benieuwd naar waarom geweld en vernielingen worden goed gepraat onder het mom van 'anders bereik je niets'.
Qua vernielingen heb ik eerder al aangegeven dat dat niets is waar de kerngroep iets aan had kunnen doen. Vernielingen zijn niet oke, maar je kan niet verwachten dat ze niet gebeuren als je een open deur beleid hebt. Dit is echt iets wat elders bediscussieerd zou moeten worden, maar ik zie een analogie met de wijze waarop je een grens hanteert in een land. Je kan alle screening doen die je wilt, maar je gaat echt niet voorkomen dat iemand die een land binnenkomt de Trevi fontijn gaat vernietigen als die daar zin in heeft. (om maar weer naar voetbal hooligans te refereren)Maar alle aandacht is niet negatief geweest. Zowel NRC als Volkskrant als Trouw als De Correspondent hebben de bezetting onder de aandacht gebracht op een niet-negatieve manier. Het ligt er echt aan welke media je consummeert.quote:Hoe je zoiets ook neerzet, uiteindelijk ben je gewoon medeplichting/schuldig want je bent erbij aanwezig en had ook in kunnen grijpen/weglopen. Vandaar dat ik ook aangaf dat alle aandacht vooral negatief is geweest.
De punten die je wil maken of wat je wil bereiken wordt daarmee teniet gedaan.Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |