abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 juli 2019 @ 00:12:54 #1
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187839774
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 10 juli 2019 @ 00:14:32 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187839801
https://www.12gobiking.nl/sensa-milano-ltd-tiagra-2019-101747

Mijn oog is gevallen op bovenstaande, ik ben 1.99 is het frame goed? (61 cm)

Ik ben beginner beginner. Hier komt nog meer bij kijken zoals trappers en schoenen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_187839858
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 00:14 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.12gobiking.nl/sensa-milano-ltd-tiagra-2019-101747

Mijn oog is gevallen op bovenstaande, ik ben 1.99 is het frame goed? (61 cm)

Ik ben beginner beginner. Hier komt nog meer bij kijken zoals trappers en schoenen?
Helm, kleding (verschillende setjes voor alle weersomstandigheden). Onderhoudsspullen zoals reservebandjes, remblokjes, poetsspullen.

Verder zou je kunnen overwegen met je lengte toch bij een fietsenmaker langs te gaan die je goed op de fiets kan zetten. Vaker hebben ze ook wel fietsen van die prijs staan (overjarige modellen bijvoorbeeld). :)

Edit:
De fiets zelf is trouwens een prima fietsje.
  woensdag 10 juli 2019 @ 00:26:58 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187839966
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 00:14 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.12gobiking.nl/sensa-milano-ltd-tiagra-2019-101747

Mijn oog is gevallen op bovenstaande, ik ben 1.99 is het frame goed? (61 cm)

Ik ben beginner beginner. Hier komt nog meer bij kijken zoals trappers en schoenen?
Waarom nu eigenlijk een racefiets tov wat je eerst had bedacht?
En verder wat bizkit zegt, je hebt er nog heel wat spulletjes bij nodig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187841518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je mag wel een keer bij mij in het wiel komen hangen. Kun je net als de meneer vandaag ook 20 pr's rijden op een half uurtje tijd. :D
Ik kan zelf ook wel harder rijden hoor ;) Alleen ik doe het niet zo vaak in Nederland, gewoon lekker ontspannen. Daarom zijn bergen zo fijn, hoef je nog steeds niet hard/onveilig maar kun je wel lekker moe worden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187841609
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 00:14 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.12gobiking.nl/sensa-milano-ltd-tiagra-2019-101747

Mijn oog is gevallen op bovenstaande, ik ben 1.99 is het frame goed? (61 cm)

Ik ben beginner beginner. Hier komt nog meer bij kijken zoals trappers en schoenen?
Een wielerbroek is belangrijk als je relaxed wil fietsen. Als je het goedkoop wil houden dan kan je in het begin normale pedalen installeren, dan hoef je geen schoentjes of schoenplaatjes erbij te kopen. Een helm is ook handig, zeker wanneer je in groepjes rijdt. Zadeltasje voor je reservebandjes en gereedschap. Oh ja, een fietsbel wordt vaak vergeten. Handiger dan je denkt. Asssaver of makkelijk demonteerbaar spatbord. als je vaak in Nederland fietst.
  woensdag 10 juli 2019 @ 08:50:08 #7
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187841692
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:40 schreef Coppi het volgende:

[..]

Een wielerbroek is belangrijk als je relaxed wil fietsen. Als je het goedkoop wil houden dan kan je in het begin normale pedalen installeren, dan hoef je geen schoentjes of schoenplaatjes erbij te kopen. Een helm is ook handig, zeker wanneer je in groepjes rijdt. Zadeltasje voor je reservebandjes en gereedschap. Oh ja, een fietsbel wordt vaak vergeten. Handiger dan je denkt. Asssaver of makkelijk demonteerbaar spatbord. als je vaak in Nederland fietst.
Waarvan een helm, goedkoop belletje en broek me toch wel de essentials lijken.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187841806
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:27 schreef No-P het volgende:

[..]

De Kuhtai vond ik de leukste klim op die afstand.
Vanuit Innsbruck via https://www.strava.com/segments/5295337 dan afdalen en weer omhoog via Oetz https://www.strava.com/segments/4931140. Op de terugweg kun je dan nog bij Praxmar naar boven: https://www.strava.com/segments/697157 voor een rondje van 140km.
Als je er een rondje van wil maken met maar 1 klim kun je terug door het dal via Telfs.

De hinterhorn alm is wel een leuke klim: https://www.strava.com/segments/2540419
evenals de axamer lizum: https://www.strava.com/segments/701888.

Een leuke inkomer van 65km is van Innsbruck naar Hall in tirol naar boven via https://www.strava.com/activities/986079271/segments/38330189285 en dan doorfietsen tot Matrei am Brenner (of verder natuurlijk) en terug via Schonberg.

Natuurlijke moet je een keer het WK parcours hebben gedaan: naar boven richting Patsch https://www.strava.com/segments/11619213 en naar beneden via Igls. https://www.strava.com/activities/1000603872/segments/24513346773 (andersom is de route leuker vind ik)

Als je met de trein een stukje naar Oetz gaat zou je de Rettenbachferner vanuit Solden kunnen doen indien sneeuwvrij. https://www.strava.com/segments/1536920 evenals de Timmelsjoch (daar heb ik prachtig door de metershoge sneeuwmuren gefietst).
Zoiets: [ afbeelding ]

Verder wordt er veel gefietst richting de Achensee, grotendeels vlak-valsplat door het dal, iets glooiender via Gnadenwald (TIP), of juist helemaal noordelijk voor een grote ronde via Seefeld: zoiets (https://www.bikemap.net/e(...)2,11.4364243/terrain

Ook langs de brennerpas wordt veel gefietst.
Zeer bedankt hiervoor! Ga er eens goed naar kijken.

Kühtai wilde ik inderdaad doen, en als het even kan lijkt me de Rettenbachferner ook heel gaaf. Tussendoor misschien iets rustigere ritjes met de andere tips. Nogmaals bedankt.
Demain, on roule
  woensdag 10 juli 2019 @ 09:13:46 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187841898
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 00:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom nu eigenlijk een racefiets tov wat je eerst had bedacht?
En verder wat bizkit zegt, je hebt er nog heel wat spulletjes bij nodig.
Das niks wil wel blijven mijzelf pushen dus waarom niet dan de extra stap nemen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_187842234
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:13 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Das niks wil wel blijven mijzelf pushen dus waarom niet dan de extra stap nemen.
Wel een hele uitgave als je nog niet weet of je het leuk vindt, je kunt ook eerst een tweedehands frame op marktplaats kopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187842273
Prima fiets om mee te beginnen, mocht het niks zijn, moet je er niet raar van opkijken dat als je hem weer verkoopt dat het behoorlijk tegen kan vallen wat je er voor terug krijgt.

Ik ben zelf ook begonnen op zo'n soort fiets qua frame en afmontage en die staat nu vast op de trainer en ben voor buiten geupgrade naar carbon en een betere groep.
Ben zelf toen ook aan het rondzoeken geweest op de 2de hands markt, en heel veel was vrij vlot weg, of 3 uur rijden.
pi_187842645
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wel een hele uitgave als je nog niet weet of je het leuk vindt, je kunt ook eerst een tweedehands frame op marktplaats kopen?
Ik zou eerder zo'n nieuwe fiets van 799 kopen, dan een afgetrapte voor 400 euro op mp kopen. En wat veel is, is relatief he...sommige mensen sparen dat in 1 maand bij elkaar ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:32:03 #13
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187842980
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zou eerder zo'n nieuwe fiets van 799 kopen, dan een afgetrapte voor 400 euro op mp kopen. En wat veel is, is relatief he...sommige mensen sparen dat in 1 maand bij elkaar ;)
Heeft allebei z'n voor en tegens natuurlijk. Hier kan je goed het onderhoud in de gaten houden en weet je precies wat ermee gebeurt is.
Tweedehands krijg je een goedkopere en misschien lichtere/betere fiets. Met het risico dat je de eerste 6 maanden 3 keer bij de fietsenmaker langskomt.
Daarnaast is Marktplaats soms nogal een gedoe.

Mocht je het makkelijk kunnen missen, dan zou ik voor een goedkope nieuwe gaan. De goedkopere groepen van Shimano schakelen inmiddels prima voor de gemiddelde recreant.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187843029
Ik denk dat ik mijn mtb wil verkopen. Heb er slechts 3 keer op gefietst. Ik vind mtb-en wel heel leuk, maar niet bij mij in de omgeving.. Ben benieuwd of ik er nog wat voor krijg op marktplaats of wellicht terug bij de dealer..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:53:43 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187843280
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat ik mijn mtb wil verkopen. Heb er slechts 3 keer op gefietst. Ik vind mtb-en wel heel leuk, maar niet bij mij in de omgeving.. Ben benieuwd of ik er nog wat voor krijg op marktplaats of wellicht terug bij de dealer..
Zonde, wel een heel leuke sport, mits er goede trails liggen. Ik dacht dat dat over het algemeen redelijk goed was in Nederland.
Wat voor mountainbike is het, kunnen wel even kijken of we een prijs kunnen schatten.

Heb zelf 400 euro betaald voor een 5/6 jaar oude Merida hardtail met SRAM X9 en prima vork. Wel een wat meer afgeragde variant.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:56:40 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187843309
Ik heb net voor mvr kaas dr verjaardag een nieuwe mtb gekocht, het instapmodel van Canyon. Wordt vandaag afgeleverd. Luchtvork en deore op een alu frame.
pi_187843330
Ben dit jaar al 3x buiten geweest met de racefiets. Moet bekennen dat ik meer plezier haal uit Zwift op het moment.
2 jonge kinderen maakt zwift toch wel erg handig, en fiets meer dan ooit.

Kan mezelf er maar niet toezetten om weer de weg op te gaan, zwift daarentegen zoveel mogelijk...meer mensen met dit "probeem"

Wellicht maar lid worden van DIRT (dads indoor riding trainers)
I am a Koala who Stretches :P
pi_187843399
Ik heb het juist compleet andersom. Ga nog liever met 0 graden fietsen, dan dat ik mezelf kapot zweet binnen.
pi_187843538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:50 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik zet hem op het lijstje. Misschien een rondje met FOK! doen? Ben er van 27 juli t/m 10 augustus.
Dan zit ik in Zuid Frankrijk dus ik kan niet aanhaken.
  woensdag 10 juli 2019 @ 11:35:48 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187843782
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:13 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Das niks wil wel blijven mijzelf pushen dus waarom niet dan de extra stap nemen.
https://www.canyon.com/nl(...)=2XL#!accordions=1_1

Daar heb je imo veel meer aan dan een racefiets met 25mm bandjes. En je houd geld over voor een helm en kleding.
pi_187843896
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:03 schreef Vinniiee het volgende:
Ik heb het juist compleet andersom. Ga nog liever met 0 graden fietsen, dan dat ik mezelf kapot zweet binnen.
Garage rolluik open en 2 ventilatoren doen wonderen, wellicht komt de buitenmotivatie weer binnenkort. Die rupsen hier in Brabant helpen iig niet mee
I am a Koala who Stretches :P
pi_187843912
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:57 schreef StretchingKoala het volgende:
Ben dit jaar al 3x buiten geweest met de racefiets. Moet bekennen dat ik meer plezier haal uit Zwift op het moment.
2 jonge kinderen maakt zwift toch wel erg handig, en fiets meer dan ooit.

Kan mezelf er maar niet toezetten om weer de weg op te gaan, zwift daarentegen zoveel mogelijk...meer mensen met dit "probeem"

Wellicht maar lid worden van DIRT (dads indoor riding trainers)
Een goede reden om niet aan kinderen te beginnen :+. Of je planning is verkeerd. Ik ken ook iemand. Vroeger fanatiek wedstrijdstrijder nu 2 kleine kinderen veel zwiften en af en toe een (trainings) koers. Zonde want het is heerlijk om buiten te zijn.
pi_187844139
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zonde, wel een heel leuke sport, mits er goede trails liggen. Ik dacht dat dat over het algemeen redelijk goed was in Nederland.
Wat voor mountainbike is het, kunnen wel even kijken of we een prijs kunnen schatten.

Heb zelf 400 euro betaald voor een 5/6 jaar oude Merida hardtail met SRAM X9 en prima vork. Wel een wat meer afgeragde variant.
Een Cube Acid, eind 2017 gekocht maar letterlijk 3x op gereden. Was nieuw 1099.

Hier rondom Den Haag heb je niet veel leuke trails, één technisch rondje van 3,5 km op de Uithof.. Dan kan ik het geld beter aan een Taxc/wahoo besteden en een mtb huren voor dagjes naar de Utrechtse heuvelrug of de Veluwe of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187844170
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:06:27 #25
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187844210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een Cube Acid, eind 2017 gekocht maar letterlijk 3x op gereden. Was nieuw 1099.

Hier rondom Den Haag heb je niet veel leuke trails, één technisch rondje van 3,5 km op de Uithof.. Dan kan ik het geld beter aan een Taxc/wahoo besteden en een mtb huren voor dagjes naar de Utrechtse heuvelrug of de Veluwe of zo.
Ja dan snap ik je wel inderdaad. Tacx/Wahoo of een spinabbonement is dan misschien beter.
Wat zal je op zoiets afschrijven? 300 euro ofzo?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:09:01 #26
130803 Gripper
Get a grip
pi_187844248
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een Cube Acid, eind 2017 gekocht maar letterlijk 3x op gereden. Was nieuw 1099.

Hier rondom Den Haag heb je niet veel leuke trails, één technisch rondje van 3,5 km op de Uithof.. Dan kan ik het geld beter aan een Taxc/wahoo besteden en een mtb huren voor dagjes naar de Utrechtse heuvelrug of de Veluwe of zo.
Als je m nieuw gekocht hebt, en je krijgt er nu nog eens een keer 700 ¤ voor, dan zijn dat 3 hele dure ritjes geweest... Als ie niet in de weg staat, waarom dan niet lekker houden en wat vaker naar de heuvelrug om lekker te spelen? De trails zijn echt fantastisch, en je rijdt met een grote smile weer terug naar huis.
Het komt voorlopig het dichtst in de buurt van je wens om een snelle trein naar de bergen :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_187844432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:44 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Garage rolluik open en 2 ventilatoren doen wonderen, wellicht komt de buitenmotivatie weer binnenkort. Die rupsen hier in Brabant helpen iig niet mee
Ah dat zal wellicht helpen ja. Maar een lekker rondje trappen in het zonnetje is toch wel fijn. Lijkt me niet dat je veel langer dan een uurtje op de tacx zit.

Die rupsen zitten hier ook veel op de Veluwezoom, maar als je die gebieden vermijd dan is er niks aan de hand. Heb misschien 4 van die bultjes gehad.
pi_187844434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:09 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je m nieuw gekocht hebt, en je krijgt er nu nog eens een keer 700 ¤ voor, dan zijn dat 3 hele dure ritjes geweest... Als ie niet in de weg staat, waarom dan niet lekker houden en wat vaker naar de heuvelrug om lekker te spelen? De trails zijn echt fantastisch, en je rijdt met een grote smile weer terug naar huis.
Het komt voorlopig het dichtst in de buurt van je wens om een snelle trein naar de bergen :P
Haha dat is waar.. Maar om hem lekker te laten rijden moet ik er ook nog wel wat aan laten doen denk ik, stuur minder breed maken en ben eigenlijk ook niet zo blij met klikpedalen in die mtb.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:30:00 #29
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187844557
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha dat is waar.. Maar om hem lekker te laten rijden moet ik er ook nog wel wat aan laten doen denk ik, stuur minder breed maken en ben eigenlijk ook niet zo blij met klikpedalen in die mtb.
Bij SPD moet je de plaatjes nemen die ook verticale lossing mogelijk maken. Die hebben mij al enkele keren gered. Vaak schiet je dan in de reflex al los.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187844786
Of gewoon met platte pedalen rijden.
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:59:42 #31
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187844986
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:45 schreef Vinniiee het volgende:
Of gewoon met platte pedalen rijden.
Vind ik toch echt een stuk minder als je door wil rammen, mist een behoorlijk stuk van je kracht.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 10 juli 2019 @ 13:13:45 #32
130803 Gripper
Get a grip
pi_187845223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha dat is waar.. Maar om hem lekker te laten rijden moet ik er ook nog wel wat aan laten doen denk ik, stuur minder breed maken en ben eigenlijk ook niet zo blij met klikpedalen in die mtb.
Stuur inkorten is heel goed te doen met een pijpsnijder (loodgieters gereedschap) . Daarmee maak je een mooie rechte snede zonder rafelrandjes.

En er bestaan ook SPD pedalen met 1 kant vlak, en 1 kant inklikbaar. Voor als je op technisch terrein liever niet vastzit.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_187845228
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 12:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Vind ik toch echt een stuk minder als je door wil rammen, mist een behoorlijk stuk van je kracht.
Ja, dat wel natuurlijk.
pi_187845299
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:45 schreef Najieto het volgende:

[..]

Een goede reden om niet aan kinderen te beginnen :+. Of je planning is verkeerd. Ik ken ook iemand. Vroeger fanatiek wedstrijdstrijder nu 2 kleine kinderen veel zwiften en af en toe een (trainings) koers. Zonde want het is heerlijk om buiten te zijn.
Tsja ligt toch ook echt aan jezelf en hoe je vrouw erin staat...ik ken ook een wedstrijd renner die 3 kinderen heeft, maar toch 7600km gefietst dit jaar. Staat zeer regelmatig bij de amateurs op het podium (volgens mij dit jaar meer koersen op het podium gestaan dan geen podium). Hij combineert regelmatig woonwerk met training en in het weekend stapt hij om 8u op de fiets voor 2-3 kwaliteitsuurtjes en pakt daarna snel de stofzuiger of wat dan ook moet gebeuren. Daarna nog de hele dag voor het gezin.

Het kan dus prima, maar vergt wel discipline en motivatie.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187845306
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:13 schreef Gripper het volgende:

[..]

Stuur inkorten is heel goed te doen met een pijpsnijder (loodgieters gereedschap) . Daarmee maak je een mooie rechte snede zonder rafelrandjes.

En er bestaan ook SPD pedalen met 1 kant vlak, en 1 kant inklikbaar. Voor als je op technisch terrein liever niet vastzit.
Oh dat is handig!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_187845816
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 00:14 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.12gobiking.nl/sensa-milano-ltd-tiagra-2019-101747

Mijn oog is gevallen op bovenstaande, ik ben 1.99 is het frame goed? (61 cm)

Ik ben beginner beginner. Hier komt nog meer bij kijken zoals trappers en schoenen?
Had zoals Kaasplank ook aangaf een instap mountainbike gekocht. Ben zelf begonnen op een goedkope hybride fiets van 150euro bij de fietsenmaker, grootste lol mee gehad halfjaar lang. Met jouw gewicht is het vooral belangrijk dat het bombproof is. De wat goedkopere racefietsen knappen de spaken snel uit je wielen, zelf me enige regelmaat gehad.
pi_187846023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tsja ligt toch ook echt aan jezelf en hoe je vrouw erin staat...ik ken ook een wedstrijd renner die 3 kinderen heeft, maar toch 7600km gefietst dit jaar. Staat zeer regelmatig bij de amateurs op het podium (volgens mij dit jaar meer koersen op het podium gestaan dan geen podium). Hij combineert regelmatig woonwerk met training en in het weekend stapt hij om 8u op de fiets voor 2-3 kwaliteitsuurtjes en pakt daarna snel de stofzuiger of wat dan ook moet gebeuren. Daarna nog de hele dag voor het gezin.

Het kan dus prima, maar vergt wel discipline en motivatie.
Mee eens. Maar dan is enige vorm van ruggengraat hebben wel wenselijk.
  woensdag 10 juli 2019 @ 15:45:19 #38
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_187847205
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 11:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

https://www.canyon.com/nl(...)=2XL#!accordions=1_1

Daar heb je imo veel meer aan dan een racefiets met 25mm bandjes. En je houd geld over voor een helm en kleding.
super! bedankt voor het meedenken!
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 10 juli 2019 @ 19:38:13 #39
545 dop
:copyright: dop
pi_187850712
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tsja ligt toch ook echt aan jezelf en hoe je vrouw erin staat...ik ken ook een wedstrijd renner die 3 kinderen heeft, maar toch 7600km gefietst dit jaar. Staat zeer regelmatig bij de amateurs op het podium (volgens mij dit jaar meer koersen op het podium gestaan dan geen podium). Hij combineert regelmatig woonwerk met training en in het weekend stapt hij om 8u op de fiets voor 2-3 kwaliteitsuurtjes en pakt daarna snel de stofzuiger of wat dan ook moet gebeuren. Daarna nog de hele dag voor het gezin.

Het kan dus prima, maar vergt wel discipline en motivatie.
dit is een beetje, ja maar ik ken 1 voorbeeld waar bij het wel kan verhaaltje.
In 95% van de gevallen werkt het niet zo en komen de prioriteiten anders te liggen.
Kinderen vreten tijd, zeker als ze heel klein zijn.
Dat wil niet zeggen dat je niet kan fietsen of sportief kan zijn. Maar het is gewoon lastiger.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 10 juli 2019 @ 19:48:01 #40
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_187850895
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:38 schreef dop het volgende:

[..]

dit is een beetje, ja maar ik ken 1 voorbeeld waar bij het wel kan verhaaltje.
In 95% van de gevallen werkt het niet zo en komen de prioriteiten anders te liggen.
Kinderen vreten tijd, zeker als ze heel klein zijn.
Dat wil niet zeggen dat je niet kan fietsen of sportief kan zijn. Maar het is gewoon lastiger.
En precies daarom hang ik al 3 jaar een Thule Chariot achter mijn Gravelbike. Combineren kan je leren!
  woensdag 10 juli 2019 @ 19:58:09 #41
545 dop
:copyright: dop
pi_187851051
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:48 schreef Yozzz het volgende:

[..]

En precies daarom hang ik al 3 jaar een Thule Chariot achter mijn Gravelbike. Combineren kan je leren!
Ik heb 2 kids weet hoe het werkt. Ook een fietskar gehad toen ze klein beetje waren
Maar wat is je langste ritje met kar en kind.
En welke gravel route rij je daar mee.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:01:17 #42
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_187851113
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:58 schreef dop het volgende:

[..]

Ik heb 2 kids weet hoe het werkt. Ook een fietskar gehad toen ze klein beetje waren
Maar wat is je langste ritje met kar en kind.
En welke gravel route rij je daar mee.
Langste was 85 km, maar dat was wat teveel. Pak toch steeds 45-60 km mee. En niet op gravelpaden, die fiets is alleen qua robuustheid wat beter uitgerust voor de fietskar :)
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:24:44 #43
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187851583
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 14:05 schreef Najieto het volgende:

[..]

Mee eens. Maar dan is enige vorm van ruggengraat hebben wel wenselijk.
Dat is het ongeacht of het nou over fietsen gaat of niet :7
.
pi_187851609
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:38 schreef dop het volgende:

[..]

dit is een beetje, ja maar ik ken 1 voorbeeld waar bij het wel kan verhaaltje.
In 95% van de gevallen werkt het niet zo en komen de prioriteiten anders te liggen.
Kinderen vreten tijd, zeker als ze heel klein zijn.
Dat wil niet zeggen dat je niet kan fietsen of sportief kan zijn. Maar het is gewoon lastiger.
Dat het lastiger is ontken ik niet.. Maar het is zeker mogelijk om op wedstrijd niveau te wielrennen. Ik noem nu 1 voorbeeld, maar kan zo nog 5 renners benoemen (en er zijn ongetwijfeld veel meer) met 1 of meer kinderen die al jaren goed mee draaien. En die kinderen zijn allemaal tussen de 0 en 5.

Je hebt ook een partner nodig die daar in mee wil gaan. Wij hebben zelf nog geen kinderwens, maar MissPatty zegt vaak genoeg dat wedstrijd wielrennen niet voorbij hoeft te zijn met kids en als dat wel het geval is, dat aan mezelf ligt. De ruimte is er gewoon.

Het is gewoon soms te makkelijk om kinderen/vrouw de schuld te geven. Misschien veranderen je prioriteiten en goesting, maar dat ligt dan aan jezelf.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:32:15 #45
545 dop
:copyright: dop
pi_187851732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat het lastiger is ontken ik niet.. Maar het is zeker mogelijk om op wedstrijd niveau te wielrennen. Ik noem nu 1 voorbeeld, maar kan zo nog 5 renners benoemen met 1 of meer kinderen die al jaren goed mee draaien. En die kinderen zijn allemaal tussen de 0 en 5.

Je hebt ook een partner nodig die daar in mee wil gaan. Wij hebben zelf nog geen kinderwens, maar MissPatty zegt vaak genoeg dat wedstrijd wielrennen niet voorbij hoeft te zijn met kids en als dat wel het geval is, dat aan mezelf ligt.

Het is gewoon soms te makkelijk om kinderen/vrouw de schuld te geven. Misschien veranderen je prioriteiten en goesting, maar dat ligt dan aan jezelf.
we spreken nog wel eens als jij papa bent.
Maar als je als vader je verantwoordelijkheid neemt dan zul je merken dat er heel wat uurtjes minder gefietst kan worden.
Dat gaat niet over schuld geven, maar keuzes maken.
Ik denk dat de papa's in dit topic dat alle zullen beamen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187852046
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:32 schreef dop het volgende:

[..]

we spreken nog wel eens als jij papa bent.
Maar als je als vader je verantwoordelijkheid neemt dan zul je merken dat er heel wat uurtjes minder gefietst kan worden.
Dat gaat niet over schuld geven, maar keuzes maken.
Ik denk dat de papa's in dit topic dat alle zullen beamen
Als ik papa ben kan het zijn dat mij prioriteiten anders komen te liggen en klaar ben met koersen etc. Dan is dat prima. Maar als ik dan nog goesting heb, hoeft het echt geen belemmering te zijn. Gewoon goed plannen.

Beetje makkelijk om dan te zeggen dat die gast dan zijn papa verantwoordelijkheid niet neemt. Je doet ze daarmee te kort. Hij en de andere papa's zijn er genoeg voor de kids. Alleen in het weekend zitten ze om 8u op de fiets voor 3uurtjes. Dan heb je de hele dag nog om papa te zijn.

Prioriteiten, plannen, kwaliteit ritjes.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:49:02 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187852082
Ik heb net een ventje van 4 maanden en ik betrap mezelf erop op dagen dat ik wil fietsen én die mogelijkheid heb qua partner en tijd, ik toch graag even bij mijn gezinnetje en kereltje wil zijn. Nu fiets ik voor werk genoeg; 10-15 uur per week, dus voor de basis maakt het niets uit voor zolang het duurt.

De laatste keer dat ik recreatief heb gefietst was met de HOMERIDE met Gripper. Nu moet mvr. kaas nog tot 1 augustus onregelmatig werken en daarna niet meer, dus afgelopen weekend en aankomend heb ik de zorg over de jongen overdag.
pi_187852110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb net een ventje van 4 maanden en ik betrap mezelf erop op dagen dat ik wil fietsen én die mogelijkheid heb qua partner en tijd, ik toch graag even bij mijn gezinnetje en kereltje wil zijn. Nu fiets ik voor werk genoeg; 10-15 uur per week, dus voor de basis maakt het niets uit voor zolang het duurt.

De laatste keer dat ik recreatief heb gefietst was met de HOMERIDE met Gripper.
Daar is niets mis mee...Dat zijn keuzes en heel begrijpelijk. Maar het is niet zo dat dat bij iedereen zo is.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 10 juli 2019 @ 20:52:00 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187852127
Ik kan iedere dinsdag of donderdag naar de club in principe, maar nu ik net vader ben vind ik dat ff minder belangrijk.
pi_187852204
MarcoD met kids. Al op 8k dit jaar!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187852381
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kan iedere dinsdag of donderdag naar de club in principe, maar nu ik net vader ben vind ik dat ff minder belangrijk.
Fijn dat dat kan en logisch dat je nu wat meer thuis wil zijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 10 juli 2019 @ 22:50:29 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187854784
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:56 schreef Patroon het volgende:
MarcoD met kids. Al op 8k dit jaar!
Kan je nagaan hoeveel hij zonder had gereden.

Ik gok DDX achtige praktijken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187855112
Ik zwift dus met de babyfoon voor mijn neus, kan je toch wat uurtjes meepakken. Helemaal in de avonden, dit jaar 3500km op zwift gezeten al met 2 kids onder de 2.

Naast dat ik het vermakelijk vind is het ook erg praktisch
I am a Koala who Stretches :P
  donderdag 11 juli 2019 @ 00:24:53 #54
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187856639
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:04 schreef StretchingKoala het volgende:
Ik zwift dus met de babyfoon voor mijn neus, kan je toch wat uurtjes meepakken. Helemaal in de avonden, dit jaar 3500km op zwift gezeten al met 2 kids onder de 2.

Naast dat ik het vermakelijk vind is het ook erg praktisch
Los van alle discussies is dit gewoon een super chille oplossing toch. Als je op deze manier lekker kan blijven fietsen is het ideaal. Zwift lijkt me ook leuk, maar m'n werkgever vergoedt m'n sportschool abonnement al :).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 11 juli 2019 @ 06:27:45 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187858306
Nooit gezwift, lijkt me heel eng.
  donderdag 11 juli 2019 @ 06:44:55 #56
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_187858337
Nee joh, is inderdaad serieus leuk. In de winter veel gedaan, inderdaad ook deels vanwege de kleine. Nu in de zomer weer wat meer naar buiten: vooral voor een uurtje knallen op de veldritfiets. Lange duurritjes doe ik nog zelden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_187859275
Mijn witte Canyon frame is volledig afgeschreven, rond bracket zie je scheuren tussen alu bracket en carbon aansluiting...balhoofdlagers zijn volledig kapot en niet meer te vervangen, buitenste lagerschaal blijft in het frame zitten etc...echt op nu. Dus daarom die nieuwe crosser gekocht. Eigenlijk zou ik het frame weggooien (of ophangen) en de Rival groep erafhalen...maar kreeg me net even en eureka moment!

Ik ga dat balhoofd gewoon goed stijf vastdraaien en dan kan die fiets permanent op de tacx. Ideaal als ik even op de tacx wil, dan hoef ik niet alles op te bouwen. Normaal gesproken ging in de winter mijn koersfiets permanent op de tacx en de winterfiets voor buiten, maar op dagen zoals vandaag had ik daar geen oplossing voor *O*
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 11 juli 2019 @ 11:47:00 #58
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187861072
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 06:44 schreef No-P het volgende:
Nee joh, is inderdaad serieus leuk. In de winter veel gedaan, inderdaad ook deels vanwege de kleine. Nu in de zomer weer wat meer naar buiten: vooral voor een uurtje knallen op de veldritfiets. Lange duurritjes doe ik nog zelden.
Ik kijk wel uit, straks durf ik net zoals jullie niet meer naar buiten. En als je dan gaat kan je niet meer sturen.
pi_187864732
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoeveel hij zonder had gereden.

Ik gok DDX achtige praktijken.
Denk ergens er tussenin, eerst studie en was het fietsen studieontwijkend toen studie + kind, daarna studie klaar + 2 kinderen opvoeden. Zonder dat alles waarschijnlijk wel wat meer meter gemaakt per jaar, en meer fietsen gehad :x

Het had in ieder geval makkelijker geweest om zoveel te rijden! Ik denk dat de tijd en alles wat er bij komt kijken (bij kinderen) chronisch onderschat wordt. Er zijn veel dingen waar je niet over nadenk als je bezig ben........

Maar niet onmogelijk dus ;-)

[ Bericht 4% gewijzigd door MarcoD op 11-07-2019 15:43:27 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_187865644
Ik fiets 8000 km per jaar met twee kinderen. Ik zie niet in hoe ik daar meer van zou kunnen maken. Als ik dat al zou willen. Dit past precies in de de planning zonder te belastend te zijn voor het huishouden (mogelijk denkt mijn vrouw hier iets anders over). Gewoon regelmaat houden en op vaste tijdstippen fietsen.
Aldus.
pi_187865682
Marco doet ook veel woon/werk, gratis tijd zegmaar die je anders in trein/auto had gezeten.
pi_187865880
Ik woon 2 kilometer van mij werk. Dat schier dus niet op.
Aldus.
pi_187866403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:20 schreef ddx het volgende:
Marco doet ook veel woon/werk, gratis tijd zegmaar die je anders in trein/auto had gezeten.
Eigenlijk alleen als ik niet in Beverwijk op locatie werk dan, dan is het 6 min van huis af. Maar anders idd woon-werkverkeer op de fiets. Kost een 15-20min extra maar je krijgt er 45 voor terug 💪
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_187869883
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:18 schreef Z het volgende:
Ik fiets 8000 km per jaar met twee kinderen. Ik zie niet in hoe ik daar meer van zou kunnen maken. Als ik dat al zou willen. Dit past precies in de de planning zonder te belastend te zijn voor het huishouden (mogelijk denkt mijn vrouw hier iets anders over). Gewoon regelmaat houden en op vaste tijdstippen fietsen.
Ben je er dan op een gegeven moment niet poepzat van. Telkens dezelfde beweging, zelfde wegen etc.
Ik ben zelf erg snel zat van dingen en hou niet van lange regelmaat. Wissel graag af met MTB marathons, race, cross, CrossFit e.d.
Vakman pur sang
  donderdag 11 juli 2019 @ 20:35:21 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187869912
Gewoon van fietsen je broodwinning maken. Snap het probleem niet.
  donderdag 11 juli 2019 @ 20:40:59 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187870009
Als ik nieuwe wielen voor m'n bombtrack moet kopen, waar moet ik dan allemaal op letten?

Ik heb 12 mm steekassen voor en achter
Voor 100 mm
Achter 142 mm
27.5"

Tubeless ready is natuurlijk het makkelijkst.

Wat is qua interne breedte ideaal? Volgens mij heb ik nu 21mm. Meer? of hetzelfde aanhouden? Zitten er verschillen tussen MTB 27.5 velgen en wat ik nodig heb?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187870163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik nieuwe wielen voor m'n bombtrack moet kopen, waar moet ik dan allemaal op letten?

Ik heb 12 mm steekassen voor en achter
Voor 100 mm
Achter 142 mm
27.5"

Tubeless ready is natuurlijk het makkelijkst.

Wat is qua interne breedte ideaal? Volgens mij heb ik nu 21mm. Meer? of hetzelfde aanhouden? Zitten er verschillen tussen MTB 27.5 velgen en wat ik nodig heb?
Indien 27,5” wielen zorgen dat ze geschikt zijn voor 12mm steekassen (voorwiel, tegenwoordig vaak dmv uitwisselbare einddoppen) en achter 142x12mm en niet voor de boost-standaard dus.

27,5 of 28”(29”) is beetje wat je zelf wil, qua breedte kan je best wel richting 30 mm intern gaan. Voor 27,5 mm zou ik zeker (veel) breder gaan, echt brede banden vallen daar sowieso veel beter op, en smallere banden kunnen dat ook best wel hebben >40 mm denk ik dan voor 30 mm banden niet doen. Als je veel verschillende breedtes (30-50 ofzo) erop wil dan rond de 25mm intern ongeveer.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_187870204
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik nieuwe wielen voor m'n bombtrack moet kopen, waar moet ik dan allemaal op letten?

Ik heb 12 mm steekassen voor en achter
Voor 100 mm
Achter 142 mm
27.5"

Tubeless ready is natuurlijk het makkelijkst.

Wat is qua interne breedte ideaal? Volgens mij heb ik nu 21mm. Meer? of hetzelfde aanhouden? Zitten er verschillen tussen MTB 27.5 velgen en wat ik nodig heb?
Zou dan wieltjes laten spaken, zo veel meer keus.
Vakman pur sang
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:01:05 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187870275
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zou dan wieltjes laten spaken, zo veel meer keus.
Dat kan.

Maar dan zit je al snel richting de 1000 euro voor wat moois.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:10:59 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187870448
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:53 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Indien 27,5” wielen zorgen dat ze geschikt zijn voor 12mm steekassen (voorwiel, tegenwoordig vaak dmv uitwisselbare einddoppen) en achter 142x12mm en niet voor de boost-standaard dus.

27,5 of 28”(29”) is beetje wat je zelf wil, qua breedte kan je best wel richting 30 mm intern gaan. Voor 27,5 mm zou ik zeker (veel) breder gaan, echt brede banden vallen daar sowieso veel beter op, en smallere banden kunnen dat ook best wel hebben >40 mm denk ik dan voor 30 mm banden niet doen. Als je veel verschillende breedtes (30-50 ofzo) erop wil dan rond de 25mm intern ongeveer.
Thanks.

Voor nu is het plan om een nieuwe wielset te kopen voor "weg"banden, en de oude set te gebruiken voor noppenbanden. Aangezien ik vooral op de weg/gravelbanden zal rijden wil ik daar de beste wielset voor.

Tijd om te gaan zoeken *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:11:00 #71
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_187870449
Ik ben wel klaar met de kutweer deze week :')
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:11:19 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187870457
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik ben wel klaar met de kutweer deze week :')
Het is hier nu prima weer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187870893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Thanks.

Voor nu is het plan om een nieuwe wielset te kopen voor "weg"banden, en de oude set te gebruiken voor noppenbanden. Aangezien ik vooral op de weg/gravelbanden zal rijden wil ik daar de beste wielset voor.

Tijd om te gaan zoeken *O*
Zo’n setjes dtswiss c1800 of cr1600 (lichter, duurder) is qua breedte, prijs degelijkheid best prima. Weet niet wat het mag kosten. Anders setje halfhoge en breed carbon voor de x-factor ;-)

(G1800/GR1600 ook leuke iets bredere opties) al deze sets komen met zo’n beetje alle denkbare einddoppen. De 1600 serie heeft een iets duurzamere freehub volgens mij.

[ Bericht 8% gewijzigd door MarcoD op 11-07-2019 21:38:07 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:39:42 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187871035
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:33 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Zo’n setjes dtswiss c1800 of cr1600 (lichter, duurder) is qua breedte, prijs degelijkheid best prima. Weet niet wat het mag kosten. Anders setje halfhoge en breed carbon voor de x-factor ;-)

(G1800/GR1600 ook leuke iets bredere opties) al deze sets komen met zo’n beetje alle denkbare einddoppen. De 1600 serie heeft een iets duurzamere freehub volgens mij.
https://www.chainreaction(...)eelset/rp-prod187193

Voor zover ik zie is deze toch ook geschikt? Of mis ik weer een duidelijk detail? Fulcrum heeft een systeem waarmee je alle soorten assen kan gebruiken.

Wat ik mooi vind van fulcrum is dat ze geen gaten in het velgbed boren. Dus geen gedoe met velglint als ik tubeless wil :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:41:10 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187871065
Over de prijs zit ik nog een beetje in dubio. Heb er opzich weinig moeite mee om er "flink" geld aan uit te geven (ergo, iets van 800 euro).

Anderzijds ga ik hem straks wel steeds overal en nergens parkeren. Ook 's nachts. En dan is het toch net wat prettiger als je niet meteen 3 maandlonen kwijtbent als iemand je fiets jat :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187871144
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ben je er dan op een gegeven moment niet poepzat van. Telkens dezelfde beweging, zelfde wegen etc.
Ik ben zelf erg snel zat van dingen en hou niet van lange regelmaat. Wissel graag af met MTB marathons, race, cross, CrossFit e.d.
Nee. Ik haal mijn motivatie meer uit het sporten en niet de route, het sociale of de afwisseling. Ik wil gewoon drie keer in de week sporten. Elke woensdagochtend hetzelfde rondje (maximaal aantal kms), 1 keer in de week intervallen (die verschillen wel elke week). En een rit in het weekend, daar differtieer ik wat meer. Was van plan om dit jaar m'n debuut te maken op Sloten, voor de afwisseling, maar dat is er nog niet van gekomen.
Aldus.
pi_187871211
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik nieuwe wielen voor m'n bombtrack moet kopen, waar moet ik dan allemaal op letten?

Ik heb 12 mm steekassen voor en achter
Voor 100 mm
Achter 142 mm
27.5"

Tubeless ready is natuurlijk het makkelijkst.

Wat is qua interne breedte ideaal? Volgens mij heb ik nu 21mm. Meer? of hetzelfde aanhouden? Zitten er verschillen tussen MTB 27.5 velgen en wat ik nodig heb?
Een vriend van mij die ongeveer hetzelfde fietst al jij, heeft een setje Hydras (Hson) van Wheeltech en onlangs een setje Hunts gekocht (650b). Die Hunts passen nog net in z'n Frame. Die Hunts zijn ook goed betaalbaar.
Aldus.
pi_187871474
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:46 schreef Z het volgende:

[..]

Nee. Ik haal mijn motivatie meer uit het sporten en niet de route, het sociale of de afwisseling. Ik wil gewoon drie keer in de week sporten. Elke woensdagochtend hetzelfde rondje (maximaal aantal kms), 1 keer in de week intervallen (die verschillen wel elke week). En een rit in het weekend, daar differtieer ik wat meer. Was van plan om dit jaar m'n debuut te maken op Sloten, voor de afwisseling, maar dat is er nog niet van gekomen.
Ik wou dat ik dat (op.lange termijn) kon, elke week hetzelfde rondje, verschrikkelijk.
Ik heb altijd een doel, train dan daarvoor ultiem (bv 200km marathon) en daarna ben ik het poepzat voor weken of maanden en wil ik totaal wat anders doen.
Nu ook een goede marathon gereden en totaal geen zin meer aan MTB, morgen naar de Provence en racefietje mee, maar als je er goed kunt hiken, FIA ferrate of iets zou ik dat liever doen.
Vakman pur sang
pi_187871619
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

https://www.chainreaction(...)eelset/rp-prod187193

Voor zover ik zie is deze toch ook geschikt? Of mis ik weer een duidelijk detail? Fulcrum heeft een systeem waarmee je alle soorten assen kan gebruiken.

Wat ik mooi vind van fulcrum is dat ze geen gaten in het velgbed boren. Dus geen gedoe met velglint als ik tubeless wil :P
Ja geschikt, als ik review kijk dan is deze set wel gewoon met gaten in het velgbed. Voor het doel waar je ze voor wilt zou ik wel 28” wielen nemen, dat past gewoon zonder problemen, is wat gangbaarder ook als je eens iets smallere banden zou willen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_187871632
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
Over de prijs zit ik nog een beetje in dubio. Heb er opzich weinig moeite mee om er "flink" geld aan uit te geven (ergo, iets van 800 euro).

Anderzijds ga ik hem straks wel steeds overal en nergens parkeren. Ook 's nachts. En dan is het toch net wat prettiger als je niet meteen 3 maandlonen kwijtbent als iemand je fiets jat :P
Aan een dt swiss set kan je je eigenlijk geen buil vallen. En redelijk geprijsd en gewoon zonder problemen tubeless.

Dat beetje gewicht wat je bespaard door het dubbele uit te geven ga je toch niet merken.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_187871651
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 17:09 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen als ik niet in Beverwijk op locatie werk dan, dan is het 6 min van huis af. Maar anders idd woon-werkverkeer op de fiets. Kost een 15-20min extra maar je krijgt er 45 voor terug 💪
Ja zo ervaar ik dat ook. Met auto kost mij 35min. Met fiets 1u enkele rit. Als ik dan bijv met een omweg terug ga ben ik 19u thuis en heb ik al 2u gehad, wat mij eigenlijk 1.5u tijd kost. Is ook makkelijker dan na het eten nog 2u op de fiets te stappen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187871704
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik wou dat ik dat (op.lange termijn) kon, elke week hetzelfde rondje, verschrikkelijk.
Ik heb altijd een doel, train dan daarvoor ultiem (bv 200km marathon) en daarna ben ik het poepzat voor weken of maanden en wil ik totaal wat anders doen.
Nu ook een goede marathon gereden en totaal geen zin meer aan MTB, morgen naar de Provence en racefietje mee, maar als je er goed kunt hiken, FIA ferrate of iets zou ik dat liever doen.
Ik vind ook eigenlijk dat je het best doelloos kan sporten. Dus zonder groot doel zoals een 200km marathon. Na grote pieken krijg je dan grote dalen. En het moet steeds gekker/extremer.
Aldus.
pi_187876751
en dan win je gisteren gewoon een setje Scope wielen bij Mantel via een facebook actie! *O*
mooie 45mm hoge carbonnen wielset! Stond gisteren echt te stuiteren in de kamer toen ik het bericht zag :D

De oude (lees 2 maand oud :D ) ga ik dan mooi als winterset gebruiken aangezien ik het hele jaar wel doorfiets. Ik had alleen afgelopen week een zooi binnenbandjes gekocht bij Decathlon, die zijn nu te laag voor de nieuwe wielen. Zijn er ergens ventielverlengers te krijgen waarbij de kern van de biba er niet uit kan? Kan alleen nog maar verlengers vinden voor uitneembare kernen.

Maar goed, dat is een kleinigheidje.. misschien dat ik wel tubeless ga rijden (al zie ik nog steeds niet het voordeel ervan in.. ) de scope's zijn in ieder geval tubeless ready, en krijg er schwalbe pro tubeless bandjes bij :)
pi_187876833
Van harte. Die Decathlon binnenbandjes kosten (bijna) niks toch?
Aldus.
pi_187876878
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:45 schreef Z het volgende:
Van harte. Die Decathlon binnenbandjes kosten (bijna) niks toch?
klopt, 3 euro per 2 :P
Maar zo'n verlenger lijkt me sowieso handig om bij te hebben mocht je een biba moeten wisselen en je zelf door je bandjes heen bent en een kortere van iemand moet lenen..
pi_187876912
Ik heb ze laatst in het wild gezien, die Scope-wielen, en vond ze erg mooi.
Aldus.
pi_187876926
Nice, van harte! Vond het wel een vreemde actie, want je kon volgens mij alleen disc wielen winnen?
  vrijdag 12 juli 2019 @ 08:57:47 #88
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187876946
Nice Flipmoehoe!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187876994
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:34 schreef Flipmoehoe het volgende:
en dan win je gisteren gewoon een setje Scope wielen bij Mantel via een facebook actie! *O*
mooie 45mm hoge carbonnen wielset! Stond gisteren echt te stuiteren in de kamer toen ik het bericht zag :D

De oude (lees 2 maand oud :D ) ga ik dan mooi als winterset gebruiken aangezien ik het hele jaar wel doorfiets. Ik had alleen afgelopen week een zooi binnenbandjes gekocht bij Decathlon, die zijn nu te laag voor de nieuwe wielen. Zijn er ergens ventielverlengers te krijgen waarbij de kern van de biba er niet uit kan? Kan alleen nog maar verlengers vinden voor uitneembare kernen.

Maar goed, dat is een kleinigheidje.. misschien dat ik wel tubeless ga rijden (al zie ik nog steeds niet het voordeel ervan in.. ) de scope's zijn in ieder geval tubeless ready, en krijg er schwalbe pro tubeless bandjes bij :)
Mooi man. 👍
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187877145
Tnx!

Ik heb inderdaad de geteste wielset gewonnen, voor schijfremmen en met de witte decals.
De geteste set is tubeless gemaakt, denk dat hij ook zo aankomt. Dit laat ik dus ook zo. :)
pi_187877236
Grats! Beetje jaloers :P
pi_187877507
Klein beetje maar
  vrijdag 12 juli 2019 @ 10:11:46 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187877804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:51 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

klopt, 3 euro per 2 :P
Maar zo'n verlenger lijkt me sowieso handig om bij te hebben mocht je een biba moeten wisselen en je zelf door je bandjes heen bent en een kortere van iemand moet lenen..
Ik heb plakkertjes bij me voor dat geval. Ik vertrouw die ventielverlengers niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 10:23:18 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187877946
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187877989
quote:
die plakkertjes heb ik laatst al aangeschaft nadat ik 2 lekke banden had in Zeeland en me moest laten ophalen..
  vrijdag 12 juli 2019 @ 10:37:39 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187878140
Ventielverlengers heb ik wel trouwens, zaten bij de wielen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187878194
ik wacht morgen wel even af met spullen bestellen.. Geen idee wat er allemaal bij zit.
via de track and trace moeten ze morgenmiddag komen, ben benieuwd!
pi_187878491
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 10:41 schreef Flipmoehoe het volgende:
ik wacht morgen wel even af met spullen bestellen.. Geen idee wat er allemaal bij zit.
via de track and trace moeten ze morgenmiddag komen, ben benieuwd!
Wel gaaf, al heb ik een schijthekel aan deel en win acties...daardoor is Facebook echt aids geworden en kom ik er niet zoveel meer..
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 12 juli 2019 @ 11:03:06 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187878520
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wel gaaf, al heb ik een schijthekel aan deel en win acties...daardoor is Facebook echt aids geworden en kom ik er niet zoveel meer..
Het probleem wat ik met facebook heb is dat ik nauwelijks nog persoonlijke berichten zie. Voornamelijk berichten van bedrijven. Ben daarom ook rustig bezig om bedrijven te ontvolgen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187878597
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het probleem wat ik met facebook heb is dat ik nauwelijks nog persoonlijke berichten zie. Voornamelijk berichten van bedrijven. Ben daarom ook rustig bezig om bedrijven te ontvolgen.
Ja klopt, het is echt een reclame bord geworden en daar hebben we allemaal aan mee gedaan met dat deel en win gedoe.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187878772
Nu het over Scope wielen ging, zag ik deze advertentie op MP. WTF is daar gebeurd? :X

https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr
  vrijdag 12 juli 2019 @ 11:49:29 #103
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187879221
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:34 schreef Flipmoehoe het volgende:
en dan win je gisteren gewoon een setje Scope wielen bij Mantel via een facebook actie! *O*
mooie 45mm hoge carbonnen wielset! Stond gisteren echt te stuiteren in de kamer toen ik het bericht zag :D

De oude (lees 2 maand oud :D ) ga ik dan mooi als winterset gebruiken aangezien ik het hele jaar wel doorfiets. Ik had alleen afgelopen week een zooi binnenbandjes gekocht bij Decathlon, die zijn nu te laag voor de nieuwe wielen. Zijn er ergens ventielverlengers te krijgen waarbij de kern van de biba er niet uit kan? Kan alleen nog maar verlengers vinden voor uitneembare kernen.

Maar goed, dat is een kleinigheidje.. misschien dat ik wel tubeless ga rijden (al zie ik nog steeds niet het voordeel ervan in.. ) de scope's zijn in ieder geval tubeless ready, en krijg er schwalbe pro tubeless bandjes bij :)
:D
  vrijdag 12 juli 2019 @ 11:50:21 #104
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187879238
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:20 schreef Vinniiee het volgende:
Nu het over Scope wielen ging, zag ik deze advertentie op MP. WTF is daar gebeurd? :X

https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr
Stoepje geschaafd/gevallen?
pi_187879273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja klopt, het is echt een reclame bord geworden en daar hebben we allemaal aan mee gedaan met dat deel en win gedoe.
klopt helemaal.. Zet er zelf ook bijna geen persoonlijke dingen meer op. Heel enkel een foto. Maar dat zet ik ook op instagram.

Maar goed, deze actie heeft me wel een mooie wielset opgeleverd die ik anders never nooit niet zou kopen :)
  vrijdag 12 juli 2019 @ 11:54:27 #106
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187879302
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja klopt, het is echt een reclame bord geworden en daar hebben we allemaal aan mee gedaan met dat deel en win gedoe.
Ga naar de facebookpagina en like ons!! :) :)
pi_187881541
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Stoepje geschaafd/gevallen?
"velgen beschadigd, verder 100% in orde" :').
  vrijdag 12 juli 2019 @ 14:03:12 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187881550
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:02 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

"velgen beschadigd, verder 100% in orde" :').
Wat is daar gek aan? Beschadiging betekend niet dat ze stuk zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 14:13:53 #109
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187881698
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan? Beschadiging betekend niet dat ze stuk zijn.
Zou die wel als "stuk" betitelen. :')
pi_187881755
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan? Beschadiging betekend niet dat ze stuk zijn.
Ik zou daar toch niet lekker op fietsen. En al helemaal niet ¤550 voor neertellen.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 14:21:38 #111
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187881835
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:17 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ik zou daar toch niet lekker op fietsen. En al helemaal niet ¤550 voor neertellen.
Je kan er nog wel mee fietsen waarschijnlijk, maar de krassen zitten over het remoppervlak dus je remmen spreken niet meer goed aan. Dat gaat dan schokkerig en dat is wel onveilig.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:25:25 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187882913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je kan er nog wel mee fietsen waarschijnlijk, maar de krassen zitten over het remoppervlak dus je remmen spreken niet meer goed aan. Dat gaat dan schokkerig en dat is wel onveilig.
Ah, ik dacht te zien dat er wat oppervlakkige schade was toen ik het op mijn mobiel zag. Maar op groot scherm zie ik dat die inderdaad hun beste tijd wel gehad hebben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:52:40 #113
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187883483
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ah, ik dacht te zien dat er wat oppervlakkige schade was toen ik het op mijn mobiel zag. Maar op groot scherm zie ik dat die inderdaad hun beste tijd wel gehad hebben.
Ja best wel diepe krassen ook die set is rijp voor de vuilbak.
pi_187884230
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja best wel diepe krassen ook die set is rijp voor de vuilbak.
Dat zie je best vaak op MP, Wielsets gewoon compleet rijp voor de sloop :')
Vakman pur sang
pi_187886486
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat zie je best vaak op MP, Wielsets gewoon compleet rijp voor de sloop :')
En er dan nog 250 piek voor vragen :D
pi_187898698
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:34 schreef Flipmoehoe het volgende:
en dan win je gisteren gewoon een setje Scope wielen bij Mantel via een facebook actie! *O*
mooie 45mm hoge carbonnen wielset! Stond gisteren echt te stuiteren in de kamer toen ik het bericht zag :D

De oude (lees 2 maand oud :D ) ga ik dan mooi als winterset gebruiken aangezien ik het hele jaar wel doorfiets. Ik had alleen afgelopen week een zooi binnenbandjes gekocht bij Decathlon, die zijn nu te laag voor de nieuwe wielen. Zijn er ergens ventielverlengers te krijgen waarbij de kern van de biba er niet uit kan? Kan alleen nog maar verlengers vinden voor uitneembare kernen.

Maar goed, dat is een kleinigheidje.. misschien dat ik wel tubeless ga rijden (al zie ik nog steeds niet het voordeel ervan in.. ) de scope's zijn in ieder geval tubeless ready, en krijg er schwalbe pro tubeless bandjes bij :)
Tof.. Gefeliciteerd!
Gebruik zelf verlengers van alivio, maar ook van alie. Prima..
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 13 juli 2019 @ 13:53:51 #117
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187899210
Waarom ventielverlengers gaan gebruiken als je ook bandjes met een langer ventiel kan kopen?
.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 14:37:56 #118
545 dop
:copyright: dop
pi_187899808
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:53 schreef Yankee het volgende:
Waarom ventielverlengers gaan gebruiken als je ook bandjes met een langer ventiel kan kopen?
Als Ik met een groep rij is het meestal iedereen 1 bandje mee.
Als Je dan lek hebt gehad ben je dus aangewezen op een bandje van een ander. Niet iedereen heeft 55mm velgen met 80mm ventiel. Dus dan kan een verlenger in eens heel handig zijn. Weegt niks, neemt geen ruimte.
Ook al ga je ze zelden gebruiken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187901083
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:37 schreef dop het volgende:

[..]

Als Ik met een groep rij is het meestal iedereen 1 bandje mee.
Als Je dan lek hebt gehad ben je dus aangewezen op een bandje van een ander. Niet iedereen heeft 55mm velgen met 80mm ventiel. Dus dan kan een verlenger in eens heel handig zijn. Weegt niks, neemt geen ruimte.
Ook al ga je ze zelden gebruiken.
Dit inderdaad...
Plus verlenger is zwart en ventiel is brons of zilver.
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:26:50 #120
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187902781
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:37 schreef dop het volgende:

[..]

Als Ik met een groep rij is het meestal iedereen 1 bandje mee.
Als Je dan lek hebt gehad ben je dus aangewezen op een bandje van een ander. Niet iedereen heeft 55mm velgen met 80mm ventiel. Dus dan kan een verlenger in eens heel handig zijn. Weegt niks, neemt geen ruimte.
Ook al ga je ze zelden gebruiken.
Gelukkig nog nooit gehad *O*
.
pi_187906603
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:26 schreef Yankee het volgende:

[..]

Gelukkig nog nooit gehad *O*
Maar jij bent gewoon goed in orde.

Gewoon zorgen dat je goed bent. Dan hoef je je geen zorgen te maken over verlengers.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 13 juli 2019 @ 22:54:59 #122
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187907349
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar jij bent gewoon goed in orde.

Gewoon zorgen dat je goed bent. Dan hoef je je geen zorgen te maken over verlengers.
Of anders gewoon twee binnenbandjes meenemen, en natuurlijk je telefoon zodat de fiets direct op MP kan wanneer je vaker lek weet te rijden *O*

Maar kom op zeg ventielverlengers _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Yankee op 14-07-2019 08:01:50 ]
.
pi_187907439
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:54 schreef Yankee het volgende:

[..]

Of anders gewoon twee binnenbandjes meenemen, en natuurlijk je telefoon zodat de fiets direct op MP kan wanneer je vaker lekt weet te rijden *O*

Maar kom op zeg ventielverlengers _O-
:D
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 14 juli 2019 @ 19:12:39 #124
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_187922560
Is een fulcrum racing 4 db stevig genoeg voor cx? 70kg.
Heb een setje op het oog voor mijn titanium fiets voor wat simpel werk over de verharde weg en een sporadische gravelweg. Over een tijdje wil ik hem ook. gebruiken in mijn CX fiets.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 14 juli 2019 @ 21:15:47 #125
279824 Mansjester
City>United
pi_187925439
Ik had van de week ook voor het eerst lek met nieuwe fiets met hoge velgen. Kreeg mn buitenband echt niet meer goed terug nadat ik mn binnenband had vervangen :')

Iemand die me hielp lukte het ook niet, moesten echt nog 10 cm ofzo. Moet ik een andere tactiek gebruiken bij hoge velgen? Ben nu een uur gaan wandelen naar dichtstbijzijnde station
  zondag 14 juli 2019 @ 21:20:07 #126
545 dop
:copyright: dop
pi_187925519
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:15 schreef Mansjester het volgende:
Ik had van de week ook voor het eerst lek met nieuwe fiets met hoge velgen. Kreeg mn buitenband echt niet meer goed terug nadat ik mn binnenband had vervangen :')

Iemand die me hielp lukte het ook niet, moesten echt nog 10 cm ofzo. Moet ik een andere tactiek gebruiken bij hoge velgen? Ben nu een uur gaan wandelen naar dichtstbijzijnde station
sommige band/velg combinaties zijn wat lastiger. (Niets meer hoog of laag temaken)
Goed de draad van de band in de hiel van de velg drukken.
Als je vast loopt opnieuw vanaf het begin de band in de hiel drukken om wat extra ruimte te krijgen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 14 juli 2019 @ 21:48:33 #127
279824 Mansjester
City>United
pi_187926070
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:20 schreef dop het volgende:

[..]

sommige band/velg combinaties zijn wat lastiger. (Niets meer hoog of laag temaken)
Goed de draad van de band in de hiel van de velg drukken.
Als je vast loopt opnieuw vanaf het begin de band in de hiel drukken om wat extra ruimte te krijgen.
Hmm. Zal het morgen thuis nog eens rustig proberen. Maar was echt niet te doen tot op heden :@
pi_187926127
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 19:12 schreef No-P het volgende:
Is een fulcrum racing 4 db stevig genoeg voor cx? 70kg.
Heb een setje op het oog voor mijn titanium fiets voor wat simpel werk over de verharde weg en een sporadische gravelweg. Over een tijdje wil ik hem ook. gebruiken in mijn CX fiets.
Ik heb een (tweedehands) setje quattro’s in m’n racefiets. Die dingen zijn echt bombproof.
pi_187926242
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 19:12 schreef No-P het volgende:
Is een fulcrum racing 4 db stevig genoeg voor cx? 70kg.
Heb een setje op het oog voor mijn titanium fiets voor wat simpel werk over de verharde weg en een sporadische gravelweg. Over een tijdje wil ik hem ook. gebruiken in mijn CX fiets.
Ik heb ook ergens een setje fulcrum racing wielen idd niet stuk te krijgen, denk krupstahl want ze wegen ong 20kg per stuk.
Vakman pur sang
  zondag 14 juli 2019 @ 22:24:48 #130
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187926756
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:48 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Hmm. Zal het morgen thuis nog eens rustig proberen. Maar was echt niet te doen tot op heden :@
Beginnen bij je ventiel, dan zo ver mogelijk erop. Als je het niet haalt beide handen naar de buitenband bij je ventiel brengen. Met deze handen proberen zoveel mogelijk materiaal richting het laatste stukje te trekken, dus stapje voor stapje een goede sjor aan weerszijden. Bij het laatste stukje aangekomen kan dat net schelen. Verder beetje heen en weer wiebelen aan het eind wil ook nog wel eens helpen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 14 juli 2019 @ 22:31:20 #131
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187926872
En als het echt niet lukt je bandenlichter gebruiken. Maar pas wel op dat je je binnenband niet vernielt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 14 juli 2019 @ 22:37:07 #132
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187926978
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:31 schreef kanovinnie het volgende:
En als het echt niet lukt je bandenlichter gebruiken. Maar pas wel op dat je je binnenband niet vernielt.
Dit inderdaad, heel erg focussen op niet je binnenbandje tussen de bandenlichter en de velg klemmen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 14 juli 2019 @ 22:44:21 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187927109
Hebben jullie die foto van die Belgische baanrenner gezien?

Stuk hout dwars door z’n torso. 200 hechtingen :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 15 juli 2019 @ 06:19:30 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187929595
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:31 schreef kanovinnie het volgende:
En als het echt niet lukt je bandenlichter gebruiken.
:') :N
  maandag 15 juli 2019 @ 06:26:24 #135
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187929606
Tubeless ready janten zijn strakker en de rand is scherp. Verder is het allemaal techniek om de band in de velg te krijgen. Rond masseren vanaf het ventiel en 't ventiel naar binnen duwen zover mogelijk en de biba helemaal leeg.
pi_187930342
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:17 schreef the_critic het volgende:

[..]

Tof.. Gefeliciteerd!
Gebruik zelf verlengers van alivio, maar ook van alie. Prima..
Aliexpress, dat ik daar niet aan gedacht heb! terwijl ik er best veel vandaan haal :)
ga daar beide versies wel bestellen, voor uitneembare kern en voor ventielen met een vaste kern.
Voor nu heb ik vast 2 binnenbandjes gekocht met een langer ventiel.

Natuurlijk kreeg ik de schijfrem er niet af.. filmpjes op YT doen ze het allemaal met een dop/sleutel waarmee je ook de cassette los kan halen. Die heb ik wel, cassette was dus zo gewisseld.. maar de disc zelf zat vast met een lockring die je met een bottem bracket sleutel los kan halen.. Daarvoor even naar de FM geweest. Ook gevraagd wat zo'n sleutel kost.. 50 euries!! :X
Die heb ik dus ook zelf van ali gehaald, met 4 euro klaar nu.. Sleutel heb ik alleen nodig om 's winters en van het voorjaar de schijven te wisselen..
pi_187930357
dit zijn de wielen onder de fiets btw..
Ben er super blij mee, ze waren al tubeless gemaakt met 28mm schwalbe one pro bandjes.
Gisteren 75km gefietst en ze zijn echt goed stijf, wegen geen drol ook!
Maken mooi geluidje, ook een lekkere ratel in de body *D

pi_187930371


Heb de wielen toch maar gehouden. De markt voor carbonnen wielen op MP is behoorlijk verzadigd (weinig interesse). Vind ze mooi staan bij mijn frame, de wielen zijn precies hoog genoeg. Ze rijden ook heel lekker, zeker in vergelijking met mijn oude set (alu Reynolds). Het is dat ik ze voor een mooie prijs heb kunnen kopen, ik zou nooit ¤ 1300,- aan een wielset uitgeven. Ik zie (nog) niet in wat dat oplevert ten opzichte van een wielset van zeg 500-700 euro.
Aldus.
pi_187930534
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2019 09:16 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]

Heb de wielen toch maar gehouden. De markt voor carbonnen wielen op MP is behoorlijk verzadigd (weinig interesse). Vind ze mooi staan bij mijn frame, de wielen zijn precies hoog genoeg. Ze rijden ook heel lekker, zeker in vergelijking met mijn oude set (alu Reynolds). Het is dat ik ze voor een mooie prijs heb kunnen kopen, ik zou nooit ¤ 1300,- aan een wielset uitgeven. Ik zie (nog) niet in wat dat oplevert ten opzichte van een wielset van zeg 500-700 euro.
Ik neem wel aan dat je andere remblokken erop gezet hebt?

Verder zijn duurdere wielen van dezelfde leverancier om de volgende prijs duurder: Lichter/Stijver/Hoger/Schijfrem.
pi_187930804
Zit momenteel in de Alpen en moet zeggen dat ik nog niet zo lekker daal met 65mm carbon.
Het waait flink en soms rukt je stuur alle kanten op.
Rij nog maar 500km met deze hoge wielen ga je daar nog aan wennen waardoor je lekker met losse handen kunt dalen?
Vakman pur sang
  maandag 15 juli 2019 @ 09:58:24 #141
545 dop
:copyright: dop
pi_187930878
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Zit momenteel in de Alpen en moet zeggen dat ik nog niet zo lekker daal met 65mm carbon.
Het waait flink en soms rukt je stuur alle kanten op.
Rij nog maar 500km met deze hoge wielen ga je daar nog aan wennen waardoor je lekker met losse handen kunt dalen?
65mm is wel heel flink, ik rij 55mm en dat is met mijn gewicht en grote prima te doen 90kilo 1,96meter.
kleinere en lichtere rijders zullen eerder last hebben.

vrom van de velg is ook bepalend, sommige (ouderwetse) velgen zijn ook meer wind gevoelig
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187930892
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Zit momenteel in de Alpen en moet zeggen dat ik nog niet zo lekker daal met 65mm carbon.
Het waait flink en soms rukt je stuur alle kanten op.
Rij nog maar 500km met deze hoge wielen ga je daar nog aan wennen waardoor je lekker met losse handen kunt dalen?
Met dalen moet je op de bovenbuis gaan zitten. Hierdoor komt er meer gewicht op het voorwiel waardoor dit minder gaat wapperen. ;)
pi_187931166
Hoe koud is het als je vanaf 2000 meter of hoger in de Alpen afdaalt rond deze tijd van het jaar? Red je het met zon'sportful hot pack zonder mouwen in combinatie met armstukken?
Demain, on roule
pi_187931387
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:20 schreef Mykonos het volgende:
Hoe koud is het als je vanaf 2000 meter of hoger in de Alpen afdaalt rond deze tijd van het jaar? Red je het met zon'sportful hot pack zonder mouwen in combinatie met armstukken?
2 jaar terug ook afgedaald in Oostenrijk van 2000 naar 400 meter. Was toen een warme dag van +/- 30 graden. Had het boven niet koud, was prima temperatuur daar.
Heb toen alleen zon windstopper zonder mouwen aangedaan en had het niet koud :)
pi_187931832
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:20 schreef Mykonos het volgende:
Hoe koud is het als je vanaf 2000 meter of hoger in de Alpen afdaalt rond deze tijd van het jaar? Red je het met zon'sportful hot pack zonder mouwen in combinatie met armstukken?
Hangt er een beetje van af. Ik vind een bodywarmer meestal meer dan genoeg. Hoewel ik ook wel eens op de Galibier heb gestaan met 4 graden en regen.
pi_187931836
Ff verderop in La Meije was het alweer 25 graden.
pi_187932118
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 09:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik neem wel aan dat je andere remblokken erop gezet hebt?

Verder zijn duurdere wielen van dezelfde leverancier om de volgende prijs duurder: Lichter/Stijver/Hoger/Schijfrem.
Ja, zaten bij de wielen. Het gaat mij er meer om dat ik het lastig vind om voor materiaal + ontwikkeling + marketing + ... het voor zo'n product lastig te beredeneren vind dat dat ¤ 1.300,- moet kosten. Het lijkt me ook dat, naar mate de prijs stijgt, de mate waarin de wielen beter worden steeds kleiner wordt.
Aldus.
  maandag 15 juli 2019 @ 12:43:59 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187933163
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:26 schreef Z het volgende:

[..]

Ja, zaten bij de wielen. Het gaat mij er meer om dat ik het lastig vind om voor materiaal + ontwikkeling + marketing + ... het voor zo'n product lastig te beredeneren vind dat dat ¤ 1.300,- moet kosten. Het lijkt me ook dat, naar mate de prijs stijgt, de mate waarin de wielen beter worden steeds kleiner wordt.
Naarmate de wielen duurder worden, wordt de oplage kleiner. Ik heb m'n Bora's ook voor die prijs en heb er nog geen moment spijt van gehad. Zou ze weer kopen.
pi_187934773
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:26 schreef Z het volgende:

[..]

Ja, zaten bij de wielen. Het gaat mij er meer om dat ik het lastig vind om voor materiaal + ontwikkeling + marketing + ... het voor zo'n product lastig te beredeneren vind dat dat ¤ 1.300,- moet kosten. Het lijkt me ook dat, naar mate de prijs stijgt, de mate waarin de wielen beter worden steeds kleiner wordt.
Het is wat het je waard is en wat je doel is. In een vlakke rechte lijn is mijn huidige setup (42mm voor, 65mm achter) op mijn aerofiets een stuk sneller dan mijn 30mm voor en achter op mijn klimfiets. Dat veranderd bergop uiteraard. Mijn aerowielen wegen 1700 gram, mijn klimwielen 1400 gram. En dan zijn die eerste van Carbon en die 2e van aluminium. Qua prijs zijn de aero wielen het dubbele, maar ik zou ze (net als Kaas) echt niet willen missen onder die fiets. Zeker omdat ik er ook tijdritten mee doe.

En verder zien lage wielen er uiteraard niet uit onder een aerofiets, ook belangrijk voor foto's natuurlijk. ;)
pi_187934968
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:20 schreef Mykonos het volgende:
Hoe koud is het als je vanaf 2000 meter of hoger in de Alpen afdaalt rond deze tijd van het jaar? Red je het met zon'sportful hot pack zonder mouwen in combinatie met armstukken?
Beste redelijk te doen mits je geen koukleum bent en niet te lang boven blijft stilstaan. In juni vanaf de Gavia en de Stelvio afgedaald, die zijn rond de 2700m in een vergelijkbare outfit. Boven was het een beetje frisjes, maar 15 minuten later ben je zover afgedaald dat de temperatuur weer aangenaam is. Volgens mij heb je een prima outfit voor zomerse afdalingen.
pi_187935383
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 14:42 schreef Coppi het volgende:

[..]

Beste redelijk te doen mits je geen koukleum bent en niet te lang boven blijft stilstaan. In juni vanaf de Gavia en de Stelvio afgedaald, die zijn rond de 2700m in een vergelijkbare outfit. Boven was het een beetje frisjes, maar 15 minuten later ben je zover afgedaald dat de temperatuur weer aangenaam is. Volgens mij heb je een prima outfit voor zomerse afdalingen.
Gaat in principe wel goed komen dus. Meeste klimmen zijn ook weer niet zo hoog, maar vooral van belang mocht ik de Rettenbachferner gaan doen. Lijkt me heel vet, maar ook heel zwaar, eerst maar eens afwachten hoe eind juli het weer gaat zijn.
Demain, on roule
  maandag 15 juli 2019 @ 18:19:06 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187938555
Mooie wielen Z en Flipmoehoe.
pi_187939499
Thnx.
Aldus.
pi_187940121
Net gearriveerd in Italië, een van de plaatsjes langs Sella Ronda. Morgen mooi weer, eens zien hoe het klimmen hier gaat bevallen.
  maandag 15 juli 2019 @ 20:53:07 #155
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187941579
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:51 schreef Vinniiee het volgende:
Net gearriveerd in Italië, een van de plaatsjes langs Sella Ronda. Morgen mooi weer, eens zien hoe het klimmen hier gaat bevallen.
Sellaronda is genot, Giau is ook een mooie proef
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187941659
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 20:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Sellaronda is genot, Giau is ook een mooie proef
Die had ik wel meegenomen in een van mijn routes :P
  maandag 15 juli 2019 @ 21:04:21 #157
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187941813
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:51 schreef Vinniiee het volgende:
Net gearriveerd in Italië, een van de plaatsjes langs Sella Ronda. Morgen mooi weer, eens zien hoe het klimmen hier gaat bevallen.
Gaaf, mooi fietsen daar ^O^
.
pi_187941944
Ik heb daar wel eens gewintersport. Prachtig gebied! En super lekker eten ook. Was wel fucking koud toen (-25).
Aldus.
  maandag 15 juli 2019 @ 21:21:42 #159
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187942201
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2019 21:09 schreef Z het volgende:
Ik heb daar wel eens gewintersport. Prachtig gebied! En super lekker eten ook. Was wel fucking koud toen (-25).
Dan zou ik wel effe een extra jasje aantrekken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187942635
Als ik van het balkon af spring, land ik zo bovenop de skilift.
pi_187943734
Iemand al eens een kapotte vrij nieuwe Dura ace cassette 11sp meegemaakt?
De middelste tandwielen zijn gepuntlast met zijn drieën op 1 ring, eentje is losgekomen.(18t)
Nu op vakansie als een domme wielertoerist een nieuwe cassette moeten kopen a 2X de adviesprijs. :'(
Vakman pur sang
  maandag 15 juli 2019 @ 22:35:03 #162
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187943763
Nee maar dat komt omdat ik ten eerste met campa rij en ten tweede nooit een dure aids cassette zou kopen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187943776
Op de valreep over anderhalve week een weekje Ardennen geboekt *O*. Standplaats Stavelot. Iemand tips voor must do’s? Of gewoon lekker dwalen over de klimmetjes daar? Luxemburg is in de buurt dus daar wil ik ook een uitstapje naar maken.
pi_187943805
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:35 schreef Najieto het volgende:
Op de valreep over anderhalve week een weekje Ardennen geboekt *O*. Standplaats Stavelot. Iemand tips voor must do’s? Of gewoon lekker dwalen over de klimmetjes daar?
Stockeu :'(
pi_187943847
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
Nee maar dat komt omdat ik ten eerste met campa rij en ten tweede nooit een dure aids cassette zou kopen.
Wat een haat op Shimano joh, die cassette zat al op de fiets. Nog nooit iets kapot gehad aan Shimano, Sram of die Franse bagger.
Vakman pur sang
pi_187943908
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Stockeu :'(
Hoogteverschil: 227 m
Steilste stuk: 21% -O-

Gaat op mijn lijstje B-)
  maandag 15 juli 2019 @ 22:43:17 #167
545 dop
:copyright: dop
pi_187943942
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand al eens een kapotte vrij nieuwe Dura ace cassette 11sp meegemaakt?
De middelste tandwielen zijn gepuntlast met zijn drieën op 1 ring, eentje is losgekomen.(18t)
Nu op vakansie als een domme wielertoerist een nieuwe cassette moeten kopen a 2X de adviesprijs. :'(
klinkt een beetje vreemd, zelfs als hij los komt zou het niet uit moeten maken, gezien hij door de lockring en body tegen gehouden wordt.
Kan me dus niet helemaal voorstellen hoe hij nu precies los is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187943996
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:43 schreef dop het volgende:

[..]

klinkt een beetje vreemd, zelfs als hij los komt zou het niet uit moeten maken, gezien hij door de lockring en body tegen gehouden wordt.
Kan me dus niet helemaal voorstellen hoe hij nu precies los is.
Dit moet het duidelijk maken:
De middelste vd bovenste rij, tandwielen zijn vast geklinkt aan 1 spider.
Vakman pur sang
  maandag 15 juli 2019 @ 22:46:38 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187944017
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat een haat op Shimano joh, die cassette zat al op de fiets. Nog nooit iets kapot gehad aan Shimano, Sram of die Franse bagger.
Italiaans moet je dus ook hebben.

Maargoed, zo'n cassette zou daarop niet stuk mogen gaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187944058
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Italiaans moet je dus ook hebben.

Maargoed, zo'n cassette zou daarop niet stuk mogen gaan.
Ohja campa is italiaanse bagger.
Vakman pur sang
pi_187944090
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand al eens een kapotte vrij nieuwe Dura ace cassette 11sp meegemaakt?
De middelste tandwielen zijn gepuntlast met zijn drieën op 1 ring, eentje is losgekomen.(18t)
Nu op vakansie als een domme wielertoerist een nieuwe cassette moeten kopen a 2X de adviesprijs. :'(
Je kan toch ook een ultegra of desnoods 105 kopen ter nood vervanging. Die kosten geen drol.
pi_187944164
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:49 schreef Najieto het volgende:

[..]

Je kan toch ook een ultegra of desnoods 105 kopen ter nood vervanging. Die kosten geen drol.
Heb Ultegra gekocht, maar in de Franse Alpen in de enige fietswinkel in de buurt is die opeens goud waard. :D
Vakman pur sang
pi_187945221
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 15:10 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Gaat in principe wel goed komen dus. Meeste klimmen zijn ook weer niet zo hoog, maar vooral van belang mocht ik de Rettenbachferner gaan doen. Lijkt me heel vet, maar ook heel zwaar, eerst maar eens afwachten hoe eind juli het weer gaat zijn.
Veel plezier op de Rettenbachferner. Lijkt mij een machtige beklimming. Je moet je inderdaad gewoon een beetje aanpassen aan het weer en je verstand gebruiken. Paar graadjes kouder is een kledinglaagje erbij.
  maandag 15 juli 2019 @ 23:56:12 #174
545 dop
:copyright: dop
pi_187945364
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit moet het duidelijk maken:
De middelste vd bovenste rij, tandwielen zijn vast geklinkt aan 1 spider.
[ afbeelding ]
ah okay. Die zit niet gepuntlast maar geklonken.
Zou nooit los mogen. Zelf ook nooit gezien.

Zou zeggen garantie gevalletje.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187945390
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:35 schreef Najieto het volgende:
Op de valreep over anderhalve week een weekje Ardennen geboekt *O*. Standplaats Stavelot. Iemand tips voor must do’s? Of gewoon lekker dwalen over de klimmetjes daar? Luxemburg is in de buurt dus daar wil ik ook een uitstapje naar maken.
Vanuit Stavelot uiteraard de Stockeu. Thier de Coo, die begint in de buurt van PlopsaCoo is ook echt een geweldige klim. Het steile stuk lijkt maar niet op te houden. Wat mij betreft bijna net zo zwaar als de Stockeu. Ook de Haute Levee moet je gedaan hebben. Echt een kloteklim. Eerst recht vanuit Stavelot recht omhoog over een gevaarlijke weg waar het verkeer langs je scheurt. Daarna volgt de beloning met nog zo'n die kilometer klimmen of licht stijgende weg. Na dat eerste stuk lijkt dat een makkie.
De aller aller allermooiste klim van de Ardennen is de Col de Haussire. Is waarschijnlijk ook iets zwaarder dan de Stockeu. Begint vanuit La Roche net naast de kerk. Eertst over de kinderkopjes omhoog naar het kerkhof en dan volgt nog een beestachtige klim. Doordat je halfin een stuk daalt kan hij ook nog een stuk langer worden. Op het Strava-segment Col D'Haussire (till finish), staan nu zo'n 6 leden van Fok!Recreatieve fietsers genoteerd. Ieder van hen een ware held.
https://www.strava.com/segments/1302728
  dinsdag 16 juli 2019 @ 06:11:58 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187946531
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand al eens een kapotte vrij nieuwe Dura ace cassette 11sp meegemaakt?
De middelste tandwielen zijn gepuntlast met zijn drieën op 1 ring, eentje is losgekomen.(18t)
Nu op vakansie als een domme wielertoerist een nieuwe cassette moeten kopen a 2X de adviesprijs. :'(
Nooit gezien.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 07:46:02 #177
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187947066
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 23:58 schreef Coppi het volgende:

[..]

Vanuit Stavelot uiteraard de Stockeu. Thier de Coo, die begint in de buurt van PlopsaCoo is ook echt een geweldige klim. Het steile stuk lijkt maar niet op te houden. Wat mij betreft bijna net zo zwaar als de Stockeu. Ook de Haute Levee moet je gedaan hebben. Echt een kloteklim. Eerst recht vanuit Stavelot recht omhoog over een gevaarlijke weg waar het verkeer langs je scheurt. Daarna volgt de beloning met nog zo'n die kilometer klimmen of licht stijgende weg. Na dat eerste stuk lijkt dat een makkie.
De aller aller allermooiste klim van de Ardennen is de Col de Haussire. Is waarschijnlijk ook iets zwaarder dan de Stockeu. Begint vanuit La Roche net naast de kerk. Eertst over de kinderkopjes omhoog naar het kerkhof en dan volgt nog een beestachtige klim. Doordat je halfin een stuk daalt kan hij ook nog een stuk langer worden. Op het Strava-segment Col D'Haussire (till finish), staan nu zo'n 6 leden van Fok!Recreatieve fietsers genoteerd. Ieder van hen een ware held.
https://www.strava.com/segments/1302728
Heb de mountainbikeklim gedaan, wat een beest.
Dacht even voor de grap mijn vrienden eruit te sprinten langs dat kerkje en schrok me kapot toen ik zag hoe ver die doorliep. Bij de begraafplaats viel het kwartje dat het de Haussire was.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 16 juli 2019 @ 07:46:47 #178
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187947072
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand al eens een kapotte vrij nieuwe Dura ace cassette 11sp meegemaakt?
De middelste tandwielen zijn gepuntlast met zijn drieën op 1 ring, eentje is losgekomen.(18t)
Nu op vakansie als een domme wielertoerist een nieuwe cassette moeten kopen a 2X de adviesprijs. :'(
Verkapte "kijk mij eens sterk zijn" post ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187947208
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:35 schreef Najieto het volgende:
Op de valreep over anderhalve week een weekje Ardennen geboekt *O*. Standplaats Stavelot. Iemand tips voor must do’s? Of gewoon lekker dwalen over de klimmetjes daar? Luxemburg is in de buurt dus daar wil ik ook een uitstapje naar maken.
Als je steil wil dan de Stockeu, Ferme Libert en de Côte des Hézalles. Verder ligt de Redoute binnen bereik, Thier de Coo, Cote de Wanne. Côte de Brume is ook mooi. Ik heb wel wat routes langs al die klimmetjes als je wilt.
Aldus.
pi_187947334
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 08:12 schreef Z het volgende:

[..]

Als je steil wil dan de Stockeu, Ferme Libert en de Côte des Hézalles. Verder ligt de Redoute binnen bereik, Thier de Coo, Cote de Wanne. Côte de Brume is ook mooi. Ik heb wel wat routes langs al die klimmetjes als je wilt.
Le Rosier is ook mooi.

Ja, hoi.
pi_187947351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 08:31 schreef cafca het volgende:

[..]

Le Rosier is ook mooi.

Ja, hoi.
Mooie loper idd.

Ik zie weinig ritjes meer van jou voorbij komen? Goesting? Blessure? ...?
Aldus.
pi_187947387
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 08:33 schreef Z het volgende:

[..]

Mooie loper idd.

Ik zie weinig ritjes meer van jou voorbij komen? Goesting? Blessure? ...?
Gecompliceerde armbreuk, tijdje geleden alweer.
Inmiddels 4 operaties verder, nu weer rustig aan het opbouwen, maar nog een lange weg te gaan....
pi_187947506
@Coppi Dank voor de suggesties. ^O^

quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 08:12 schreef Z het volgende:

[..]

Als je steil wil dan de Stockeu, Ferme Libert en de Côte des Hézalles. Verder ligt de Redoute binnen bereik, Thier de Coo, Cote de Wanne. Côte de Brume is ook mooi. Ik heb wel wat routes langs al die klimmetjes als je wilt.
Graag *O*
pi_187948985
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 22:35 schreef Najieto het volgende:
Op de valreep over anderhalve week een weekje Ardennen geboekt *O*. Standplaats Stavelot. Iemand tips voor must do’s? Of gewoon lekker dwalen over de klimmetjes daar? Luxemburg is in de buurt dus daar wil ik ook een uitstapje naar maken.
Dit vond ik een heel mooi rondje, dan heb je eerst Haute Levée en vervolgens Rosier, Thier de Coo en de Wanne. Eventueel kun je de Stockeu er zo bij aanplakken

https://www.strava.com/activities/70684885

Het is ook wel leuk om naar Baraque Michelle te fietsen vond ik. Als je dat doet vanuit Malmedy dan heb je ook een paar haarspeldbochten.
pi_187949441
Net de Giau beklommen vanaf de zuidkant, wat een klim! Had in het begin moeite met pacen, even gestopt en toen ging het beter. Niet veel later kwam ik een Belg tegen, die reed hier een BRM van 200km. Samen omhoog gefietst.

Had mezelf een ruim doel gesteld, 1,75-2 uur, volgens mij heb ik er iets van 1,5 uur over gedaan. Helaas onderweg wel mijn windvestje verloren (had die onder mijn shirt gestopt).
pi_187949725
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:27 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dit vond ik een heel mooi rondje, dan heb je eerst Haute Levée en vervolgens Rosier, Thier de Coo en de Wanne. Eventueel kun je de Stockeu er zo bij aanplakken

https://www.strava.com/activities/70684885

Het is ook wel leuk om naar Baraque Michelle te fietsen vond ik. Als je dat doet vanuit Malmedy dan heb je ook een paar haarspeldbochten.
Edit ik keek niet goed. Komt er wel bijna langs. Deze gaan op ook opslaan ^O^
  dinsdag 16 juli 2019 @ 13:15:17 #187
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187950361
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:02 schreef Vinniiee het volgende:
Net de Giau beklommen vanaf de zuidkant, wat een klim! Had in het begin moeite met pacen, even gestopt en toen ging het beter. Niet veel later kwam ik een Belg tegen, die reed hier een BRM van 200km. Samen omhoog gefietst.

Had mezelf een ruim doel gesteld, 1,75-2 uur, volgens mij heb ik er iets van 1,5 uur over gedaan. Helaas onderweg wel mijn windvestje verloren (had die onder mijn shirt gestopt).
Lekker gedaan hoor, vooral die viessteile strook in de tunnel is lekker.

Zelf gereden tijdens de Maratona toen ik al kapot zat en de naweeën van een weekje buikgriep moest verwerken. Vies rotding is het :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Fretwork op 16-07-2019 16:08:13 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 16 juli 2019 @ 13:33:58 #188
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187950588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:27 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dit vond ik een heel mooi rondje, dan heb je eerst Haute Levée en vervolgens Rosier, Thier de Coo en de Wanne. Eventueel kun je de Stockeu er zo bij aanplakken

https://www.strava.com/activities/70684885

Het is ook wel leuk om naar Baraque Michelle te fietsen vond ik. Als je dat doet vanuit Malmedy dan heb je ook een paar haarspeldbochten.
Ik rij meestal gelijk door naar Baraque de Frituur.
pi_187950607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 07:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Heb de mountainbikeklim gedaan, wat een beest.
Dacht even voor de grap mijn vrienden eruit te sprinten langs dat kerkje en schrok me kapot toen ik zag hoe ver die doorliep. Bij de begraafplaats viel het kwartje dat het de Haussire was.
Dan kom je wel van een kouwe kermis thuis. Ik wist niet dat er ook een speciale route voor de mountainbikes was, maar daar let je natuurlijk niet op als racefietser. Ik vind het ook wel mooi dat er bovenop een bord staat dat nadrukkelijk vermeldt dat het oom de zwaarte klim van Belgie gaat.
pi_187950702
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik rij meestal gelijk door naar Baraque de Frituur.
Ah, je bedoeld Friterie La Baraque de Fraiture. Die ligt inderdaad op het hoogste punt zoals dat hoort in Belgie.
pi_187951497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:15 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lekker gedaan hoor, vooral die viesstijle strook in de tunnel is lekker.

Zelf gereden tijdens de Maratona toen ik al kapot zat en de naweeën van een weekje buikgriep moest verwerken. Vies rotding is het :P
Was blijkbaar toch dichter bij de twee uur, dan anderhalf. Verkeerd gekeken op de fietscomputer toen ik eraan begon denk ik :P
pi_187951718
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 14:45 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Was blijkbaar toch dichter bij de twee uur, dan anderhalf. Verkeerd gekeken op de fietscomputer toen ik eraan begon denk ik :P
Optimistisch afronden noemen we dat ;)
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:07:45 #193
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187952444
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 14:45 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Was blijkbaar toch dichter bij de twee uur, dan anderhalf. Verkeerd gekeken op de fietscomputer toen ik eraan begon denk ik :P
Snap ik wel, helder denken kon ik ook niet meer, was enkel hectometers tellen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:10:06 #194
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187952479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:35 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dan kom je wel van een kouwe kermis thuis. Ik wist niet dat er ook een speciale route voor de mountainbikes was, maar daar let je natuurlijk niet op als racefietser. Ik vind het ook wel mooi dat er bovenop een bord staat dat nadrukkelijk vermeldt dat het oom de zwaarte klim van Belgie gaat.
In mijn herinnering buig je ergens na de begraafplaats/paintball naar links en loopt ie even iets vlakker. Daar ga je dan links het bos in (en nog steiler).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 16 juli 2019 @ 21:09:57 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187957729
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:15 schreef Fretwork het volgende:
toen ik al kapot zat en de naweeën van een weekje buikgriep moest verwerken.
Echte wielrenner al die Fretwork. O+
pi_187958062
De Giau ooit in 40 min al weelend opgeknalt. :P
Vakman pur sang
pi_187958213
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
De Giau ooit in 40 min al weelend opgeknalt. :P
Jij fietst 300+ watt gemiddeld?
  dinsdag 16 juli 2019 @ 21:40:07 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187958233
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
De Giau ooit in 40 min al weelend opgeknalt. :P
Op de brommer?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187958404
GSX-R750 ja. ;(
Vakman pur sang
pi_187958730
Ik heb sinds een tijd een nieuwe racefiets (Bianchi) en gek genoeg voel ik me op die fiets iets minder op mijn gemak dan op mijn oude (ook een Bianchi). Nu zit ik te denken waar dat door komt en nu dacht ik dat het misschien met de wielen te maken had. Op mijn oude fiets zitten Campagnolo Vento wielen, op mijn nieuwe fiets Mavic Aksiums. Kan het natuurlijk gemakkelijk even testen door de wielen om te wisselen, maar die andere wielen liggen momenteel ergens anders.

Iemand een idee waarom die Aksiums anders/minder lekker zouden rijden dan de Vento's?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 22:30:07 #201
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187959071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:12 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb sinds een tijd een nieuwe racefiets (Bianchi) en gek genoeg voel ik me op die fiets iets minder op mijn gemak dan op mijn oude (ook een Bianchi). Nu zit ik te denken waar dat door komt en nu dacht ik dat het misschien met de wielen te maken had. Op mijn oude fiets zitten Campagnolo Vento wielen, op mijn nieuwe fiets Mavic Aksiums. Kan het natuurlijk gemakkelijk even testen door de wielen om te wisselen, maar die andere wielen liggen momenteel ergens anders.

Iemand een idee waarom die Aksiums anders/minder lekker zouden rijden dan de Vento's?
Hoe bedoel je minder op je gemak? Zenuwachtig/twijfelend in bochtjes of met de handen los?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 16 juli 2019 @ 22:31:55 #202
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187959108
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 21:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Echte wielrenner al die Fretwork. O+
O+

Heb hem uiteindelijk maar net binnen de tijd uitgereden :')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187962812
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Hoe bedoel je minder op je gemak? Zenuwachtig/twijfelend in bochtjes of met de handen los?
nee dat niet, maar ik heb gewoon een minder lekker gevoel op doe fiets. alsof de wegligging minder lekker is ofzo
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 17 juli 2019 @ 08:31:10 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187962830
Hoe hard zijn je banden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 17 juli 2019 @ 08:56:02 #205
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187963150
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 08:30 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

nee dat niet, maar ik heb gewoon een minder lekker gevoel op doe fiets. alsof de wegligging minder lekker is ofzo
Wat Kano zegt, plus überhaupt andere banden? Kan ook nog flink schelen in geometrie (balhoofdhuishoek, wielbasis, tapered headset).

Verder kan je misschien net iets anders over je fiets zitten vanwege andere setup (stuurbreedte, zadelpositie, stuurpenlengte en -positie).

Zijn het vergelijkbare Bianchi's (racy/comfortabel/etc)?

Verder zijn Aksium's wat zwaar, maar het klinkt niet alsof dat je probleem is. Dit zou je voornamelijk moeten merken bij het versnellen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187963298
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:12 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb sinds een tijd een nieuwe racefiets (Bianchi) en gek genoeg voel ik me op die fiets iets minder op mijn gemak dan op mijn oude (ook een Bianchi). Nu zit ik te denken waar dat door komt en nu dacht ik dat het misschien met de wielen te maken had. Op mijn oude fiets zitten Campagnolo Vento wielen, op mijn nieuwe fiets Mavic Aksiums. Kan het natuurlijk gemakkelijk even testen door de wielen om te wisselen, maar die andere wielen liggen momenteel ergens anders.

Iemand een idee waarom die Aksiums anders/minder lekker zouden rijden dan de Vento's?
Bianchi - Bianchi zegt niet zoveel... Zelfde model? Anders eerst eens kijken of alles wel zelfde staat.. Stuur cm verder of dichter, langere of korter pen
En zelfde banden? Hoog vs laag?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_187963337
Edit.. Wat ze hierboven al zeggen dus.. Slimme mensen
everyone's a critic...
even you ! !
pi_187964993
Aksium en Vento verschelen niet heel veel van elkaar volgens mij.
pi_187965082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 22:12 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb sinds een tijd een nieuwe racefiets (Bianchi) en gek genoeg voel ik me op die fiets iets minder op mijn gemak dan op mijn oude (ook een Bianchi). Nu zit ik te denken waar dat door komt en nu dacht ik dat het misschien met de wielen te maken had. Op mijn oude fiets zitten Campagnolo Vento wielen, op mijn nieuwe fiets Mavic Aksiums. Kan het natuurlijk gemakkelijk even testen door de wielen om te wisselen, maar die andere wielen liggen momenteel ergens anders.

Iemand een idee waarom die Aksiums anders/minder lekker zouden rijden dan de Vento's?
Kijk ook eens naar je balhoofd speling, die doet ook veel.
Vakman pur sang
pi_187966135
Nou, de eerste Bianchi was een 61 cm, wat eigenlijk te groot is voor mijn lengte (1.79 ongeveer). Deze die ik nu heb is een 55 cm, wat eigenlijk een maat te klein is ;-) Maar op zich zou 55 cm wel iets beter bij mijn lengte moeten passen dan 61 cm denk ik. Ik ben ooit eens opgemeten en daar zeiden ze dat een framemaat 56/57 ideaal voor me is.

Verder zijn ze op zich vergelijkbaar qua model en afmontage, allebei aluminium racefietsen met carbon voorvork. Dit is een compact, die andere gewoon een dubbel. Bandenspanning zet ik altijd op 7,5 bar voor, 8 bar achter, bij beide fietsen.

Qua banden heb ik nu een Continental Ultra Sport. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor buitenband ik op die andere fiets had, maar ik heb verschillende banden gehad en daar nooit verschil in gemerkt.

Ik snap dat ik verschil moet merken als ik van een 61 naar een 55 cm ga. Wat ik in elk geval merk is dat deze fiets niet meer te groot voor me is ;-) Toch heb ik het gevoel alsof er in de wegligging iets anders is. Ik voelde altijd wel dat die andere iets te groot voor me was, maar ik vond het altijd zo'n prettige fiets - en deze fiets voelt meer alsof het wel de juiste maat is, maar alsof er iets niet lekker fietst. Op de een of andere manier rijdt die andere zo soepel, maar dat is moeilijk uit te leggen waar hem dat in zit.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:54:45 #211
545 dop
:copyright: dop
pi_187966286
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:44 schreef JohnDDD het volgende:
Nou, de eerste Bianchi was een 61 cm, wat eigenlijk te groot is voor mijn lengte (1.79 ongeveer). Deze die ik nu heb is een 55 cm, wat eigenlijk een maat te klein is ;-) Maar op zich zou 55 cm wel iets beter bij mijn lengte moeten passen dan 61 cm denk ik. Ik ben ooit eens opgemeten en daar zeiden ze dat een framemaat 56/57 ideaal voor me is.

Verder zijn ze op zich vergelijkbaar qua model en afmontage, allebei aluminium racefietsen met carbon voorvork. Dit is een compact, die andere gewoon een dubbel. Bandenspanning zet ik altijd op 7,5 bar voor, 8 bar achter, bij beide fietsen.

Qua banden heb ik nu een Continental Ultra Sport. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor buitenband ik op die andere fiets had, maar ik heb verschillende banden gehad en daar nooit verschil in gemerkt.

Ik snap dat ik verschil moet merken als ik van een 61 naar een 55 cm ga. Wat ik in elk geval merk is dat deze fiets niet meer te groot voor me is ;-) Toch heb ik het gevoel alsof er in de wegligging iets anders is. Ik voelde altijd wel dat die andere iets te groot voor me was, maar ik vond het altijd zo'n prettige fiets - en deze fiets voelt meer alsof het wel de juiste maat is, maar alsof er iets niet lekker fietst. Op de een of andere manier rijdt die andere zo soepel, maar dat is moeilijk uit te leggen waar hem dat in zit.
tja conti ultra sport is vooral een degelijke en duurzame band. Maar als het om grip gaat scoort hij matig tot slecht.
Daar is wel behoorlijk wat winst te halen met een betere band.
Hoe lang en zwaar ben je ? Bandenspanning van 8bar het s ook niet erg bevorderlijk. Dat kan zeker naar 7 en bij 25mm waarschijnlijk zelfs naar 6bar.
En dan het verschil in frame maat 😲
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187966297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:44 schreef JohnDDD het volgende:
Nou, de eerste Bianchi was een 61 cm, wat eigenlijk te groot is voor mijn lengte (1.79 ongeveer). Deze die ik nu heb is een 55 cm, wat eigenlijk een maat te klein is ;-) Maar op zich zou 55 cm wel iets beter bij mijn lengte moeten passen dan 61 cm denk ik. Ik ben ooit eens opgemeten en daar zeiden ze dat een framemaat 56/57 ideaal voor me is.

Verder zijn ze op zich vergelijkbaar qua model en afmontage, allebei aluminium racefietsen met carbon voorvork. Dit is een compact, die andere gewoon een dubbel. Bandenspanning zet ik altijd op 7,5 bar voor, 8 bar achter, bij beide fietsen.

Qua banden heb ik nu een Continental Ultra Sport. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor buitenband ik op die andere fiets had, maar ik heb verschillende banden gehad en daar nooit verschil in gemerkt.

Ik snap dat ik verschil moet merken als ik van een 61 naar een 55 cm ga. Wat ik in elk geval merk is dat deze fiets niet meer te groot voor me is ;-) Toch heb ik het gevoel alsof er in de wegligging iets anders is. Ik voelde altijd wel dat die andere iets te groot voor me was, maar ik vond het altijd zo'n prettige fiets - en deze fiets voelt meer alsof het wel de juiste maat is, maar alsof er iets niet lekker fietst. Op de een of andere manier rijdt die andere zo soepel, maar dat is moeilijk uit te leggen waar hem dat in zit.
met 179cm is een 55 nog aan de grote kant. ligt natuurlijk ook aan je lichaamsbouw of je korte of lange benen hebt. Ik heb bijvoorbeeld met 178 een 53cm frame. En dan ook nog met een korte stuurpen. Daar zit ik prettig op. Op je oude fiets zal je wel heel erg gestrekt gezeten hebben. Natuurlijk wen je daaraan, maar ga je vast ook snel wennen aan deze betere houding.

Ook vind ik je bandenspanning aan de hoge kant. fiets je met 25mm banden dan zou ik zo 1 bar of meer laten zakken..

Edit: Dop was me 30 seconden voor met de bandenspanning ;)
pi_187966504
Ik fiets met 23 mm. Misschien maakt dat het verschil? Ik had denk ik eerst wel 25 mm banden. Ik heb altijd gelezen dat 8 of 7,5 bar een optimale bandenspanning is en had dat bij mijn oude fiets ook altijd. Ik moet wel zeggen dat ik ook erg weinig lek rijd - hoewel geen idee of dat met de spanning te maken heeft of niet.

Krijg ik niet meer rolweerstand bij een lagere spanning?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_187966519
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:55 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

met 179cm is een 55 nog aan de grote kant. ligt natuurlijk ook aan je lichaamsbouw of je korte of lange benen hebt. Ik heb bijvoorbeeld met 178 een 53cm frame. En dan ook nog met een korte stuurpen. Daar zit ik prettig op. Op je oude fiets zal je wel heel erg gestrekt gezeten hebben. Natuurlijk wen je daaraan, maar ga je vast ook snel wennen aan deze betere houding.

Ook vind ik je bandenspanning aan de hoge kant. fiets je met 25mm banden dan zou ik zo 1 bar of meer laten zakken..

Edit: Dop was me 30 seconden voor met de bandenspanning ;)
Wow ik vind 53 wel erg klein! Op mijn oude fiets zat ik best gestrekt inderdaad. Op deze niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_187966595
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Ik fiets met 23 mm. Misschien maakt dat het verschil? Ik had denk ik eerst wel 25 mm banden. Ik heb altijd gelezen dat 8 of 7,5 bar een optimale bandenspanning is en had dat bij mijn oude fiets ook altijd. Ik moet wel zeggen dat ik ook erg weinig lek rijd - hoewel geen idee of dat met de spanning te maken heeft of niet.

Krijg ik niet meer rolweerstand bij een lagere spanning?
1 bar per 10kg lichaamsgewicht is grove richtlijn. Hoe dikker de band, hoe lager de druk in principe voor dezelfde rolweerstand. Per saldo wordt de rolweerstand minder bij hogere druk in dezelfde band maar het comfort wordt minder. Tevens bij nat weer iets meer slipgevaar door verminderd contactoppervlak. Dit alles op basis van vouwbandjes. Tubes zet je iets harder vanwege het ronder profiel.
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:14:15 #216
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187966634
Meten is vergelijken mensen, ik had een 50cm met 181 lengte maar de zitbuis was 6cm sloping korter gebouwd. Kijkt u naar de lengte balhoofdbuis en effectieve lengte frame.
pi_187966654
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:55 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

met 179cm is een 55 nog aan de grote kant. ligt natuurlijk ook aan je lichaamsbouw of je korte of lange benen hebt. Ik heb bijvoorbeeld met 178 een 53cm frame. En dan ook nog met een korte stuurpen. Daar zit ik prettig op. Op je oude fiets zal je wel heel erg gestrekt gezeten hebben. Natuurlijk wen je daaraan, maar ga je vast ook snel wennen aan deze betere houding.

Ook vind ik je bandenspanning aan de hoge kant. fiets je met 25mm banden dan zou ik zo 1 bar of meer laten zakken..

Edit: Dop was me 30 seconden voor met de bandenspanning ;)
Elk merk is anders, frame maten zijn lastig te vergelijken. Ik rij een Scott 54, een Isaac TT 53 en een Rose 56 en ik ben 1.82. Tevens is binnenbeenlengte met name van belang.
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:30:40 #218
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187966873
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:44 schreef JohnDDD het volgende:
Nou, de eerste Bianchi was een 61 cm, wat eigenlijk te groot is voor mijn lengte (1.79 ongeveer). Deze die ik nu heb is een 55 cm, wat eigenlijk een maat te klein is ;-) Maar op zich zou 55 cm wel iets beter bij mijn lengte moeten passen dan 61 cm denk ik. Ik ben ooit eens opgemeten en daar zeiden ze dat een framemaat 56/57 ideaal voor me is.

Verder zijn ze op zich vergelijkbaar qua model en afmontage, allebei aluminium racefietsen met carbon voorvork. Dit is een compact, die andere gewoon een dubbel. Bandenspanning zet ik altijd op 7,5 bar voor, 8 bar achter, bij beide fietsen.

Qua banden heb ik nu een Continental Ultra Sport. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor buitenband ik op die andere fiets had, maar ik heb verschillende banden gehad en daar nooit verschil in gemerkt.

Ik snap dat ik verschil moet merken als ik van een 61 naar een 55 cm ga. Wat ik in elk geval merk is dat deze fiets niet meer te groot voor me is ;-) Toch heb ik het gevoel alsof er in de wegligging iets anders is. Ik voelde altijd wel dat die andere iets te groot voor me was, maar ik vond het altijd zo'n prettige fiets - en deze fiets voelt meer alsof het wel de juiste maat is, maar alsof er iets niet lekker fietst. Op de een of andere manier rijdt die andere zo soepel, maar dat is moeilijk uit te leggen waar hem dat in zit.
Denk dat je framemaat het grootste verschil maakt. Op een groter en zwaarder frame zit je wellicht wat hoger maar sowieso uitgestrekter. Het zou me niet verbazen als je nu meer gewicht op je stuur/voorwiel hebt omdat je niet meer áchter je stuur aan fietst.
Mijn gevoel zegt me dat je door die positieverschuiving veel sportievere bochten kan nemen, maar dat je je minder stabiel voelt rechtuit. In dat geval is het wat meer wennen dan echt een probleem.

Dit blijft slechts schatten op basis van de informatie die wij krijgen natuurlijk.

Overigens denk ik dat 55 voor de meeste mensen van 1.79 prima zal zijn bij een gemiddeld merk, ligt verder natuurlijk aan je exacte lichaamsverhoudingen en voorkeur. Ter vergelijking, ik zit met 1.83 aan een L Canyon en een 56cm Kona, maar bij veel andere merken zou ik een 58 moeten hebben. Dit is voornamelijk omdat ik een wat hoge zit heb.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187966927
En een 61 is gewoon veel langer en dus zal een korter frame ook wat nerveuzer voelen
everyone's a critic...
even you ! !
pi_187966936
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Denk dat je framemaat het grootste verschil maakt. Op een groter en zwaarder frame zit je wellicht wat hoger maar sowieso uitgestrekter. Het zou me niet verbazen als je nu meer gewicht op je stuur/voorwiel hebt omdat je niet meer áchter je stuur aan fietst.
Mijn gevoel zegt me dat je door die positieverschuiving veel sportievere bochten kan nemen, maar dat je je minder stabiel voelt rechtuit. In dat geval is het wat meer wennen dan echt een probleem.

Dit blijft slechts schatten op basis van de informatie die wij krijgen natuurlijk.

Overigens denk ik dat 55 voor de meeste mensen van 1.79 prima zal zijn bij een gemiddeld merk, ligt verder natuurlijk aan je exacte lichaamsverhoudingen en voorkeur. Ter vergelijking, ik zit met 1.83 aan een L Canyon en een 56cm Kona, maar bij veel andere merken zou ik een 58 moeten hebben. Dit is voornamelijk omdat ik een wat hoge zit heb.
Ik heb denk ik wel 6 jaar met die andere fiets gefietst, maar ik fiets nu alweer 2 jaar op de nieuwe fiets, dus zou er toch wel aan gewend moeten zijn. Maar goed, misschien probeer ik binnenkort nog eens de wielen om te wisselen, en dan kijk ik hoe dat voelt. Misschien zijn het toch wel de banden. Maar het kan in principe ook best een kwestie van balans/druk etc. zijn
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_187966942
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:34 schreef the_critic het volgende:
En een 61 is gewoon veel langer en dus zal een korter frame ook wat nerveuzer voelen
Dat is misschien ook wel een punt: ik had bij de 61 het gevoel dat er meer stabiliteit was
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:43:04 #222
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187967033
Je had eerst een French fit en nu een competitive fit.
pi_187967157
Mijn vroegere Bianchi Infinito Carbon fiets was gewoon een nerveus sturend karretje in de voorbouw erg slap.
Vakman pur sang
pi_187968080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar je balhoofd speling, die doet ook veel.
Nog even hierover...wat kan ik hier precies mee/aan doen? Losser zetten?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 17 juli 2019 @ 14:50:07 #225
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187968115
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nog even hierover...wat kan ik hier precies mee/aan doen? Losser zetten?
Altijd strak, en volgens de juiste aandraaimomenten (vaak 5-6 Nm, zonder momentsleutel; vast is vast). Je wilt geen speling in je balhoofd hebben, maar juist een directe krachtoverbrenging.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187968320
Speling op het balhoofd kun je voelen door met je voorrem stevig ingedrukt de fiets en en weer te bewegen of door te luisteren naar een rammelend geluid als je het voorwiel van een klein afstandje op de grond laat stuiteren.

Je hebt nog niet echt duidelijk beschreven wat je voelt en in welke situatie het zich wel of niet voordoet. Dat kan nog richting geven.

Voelt je fiets bijvoorbeeld sloom aan en vertraagt hij (te) snel als je rechtuit fietst? (verdenking: rolweerstand banden, wiellagers, snelspanners te strak)
Kun je je kracht niet goed kwijt (positie, met name zadelhoogte, setback en positie schoenplaatjes)?
Rijd je wel echt langzamer (comfort in je frame en banden kan hem ook "slomer" doen aanvoelen)?
Voelt je fiets instabiel aan bij rechtuit rijden? (eigenschap frame(geometrie) of speling in het balhoofd)?
Of juist in bochten (grip banden, stijfheid wielen, speling op de naven, positie op de fiets icm gewichtsverdeling)?

Wielen verwisselen is alvast een goede check. Check ook de speling in de wiellagers: druk met de wielen gemonteerd de velgrand richting de rem en beweeg hem heen en weer tussen de remblokken. Heb je hiervoor geleidelijk meer kracht nodig of zit er rond het midden een stukje beweging in met weinig weerstand (speling)? Het wiel mag ook geen krakend/klonkend geluid maken als je dit doet. Conti Ultrasport zijn low-budget banden, daar valt nog wel wat winst te behalen.

Tot slot is de vraag of een te grote fiets een goed referentiekader is. Als de fiets technisch in orde is en je positie op de fiets is juist en je hebt geen lichamelijke klachten, dan moet je het misschien maar accepteren :)
  woensdag 17 juli 2019 @ 15:09:09 #227
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187968388
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 15:04 schreef eentwee het volgende:
Speling op het balhoofd kun je voelen door met je voorrem stevig ingedrukt de fiets en en weer te bewegen of door te luisteren naar een rammelend geluid als je het voorwiel van een klein afstandje op de grond laat stuiteren.

Je hebt nog niet echt duidelijk beschreven wat je voelt en in welke situatie het zich wel of niet voordoet. Dat kan nog richting geven.

Voelt je fiets bijvoorbeeld sloom aan en vertraagt hij (te) snel als je rechtuit fietst? (verdenking: rolweerstand banden, wiellagers, snelspanners te strak)
Kun je je kracht niet goed kwijt (positie, met name zadelhoogte, setback en positie schoenplaatjes)?
Rijd je wel echt langzamer (comfort in je frame en banden kan hem ook "slomer" doen aanvoelen)?
Voelt je fiets instabiel aan bij rechtuit rijden? (eigenschap frame(geometrie) of speling in het balhoofd)?
Of juist in bochten (grip banden, stijfheid wielen, speling op de naven, positie op de fiets icm gewichtsverdeling)?

Wielen verwisselen is alvast een goede check. Check ook de speling in de wiellagers: druk met de wielen gemonteerd de velgrand richting de rem en beweeg hem heen en weer tussen de remblokken. Heb je hiervoor geleidelijk meer kracht nodig of zit er rond het midden een stukje beweging in met weinig weerstand (speling)? Het wiel mag ook geen krakend/klonkend geluid maken als je dit doet. Conti Ultrasport zijn low-budget banden, daar valt nog wel wat winst te behalen.

Tot slot is de vraag of een te grote fiets een goed referentiekader is. Als de fiets technisch in orde is en je positie op de fiets is juist en je hebt geen lichamelijke klachten, dan moet je het misschien maar accepteren :)
Goede uitleg ^O^
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 17 juli 2019 @ 15:21:41 #228
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187968493
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 15:04 schreef eentwee het volgende:
Speling op het balhoofd kun je voelen door met je voorrem stevig ingedrukt de fiets en en weer te bewegen of door te luisteren naar een rammelend geluid als je het voorwiel van een klein afstandje op de grond laat stuiteren.
Behalve als je Shimano hebt want die remhendels klapperen zo dat je niet meer goed kan horen of je balhoofd speling heeft. :P
pi_187968498
Zelf werd ik vorige week ook een beetje (onaangenaam) verrast door een vreemd stuurgevoel toen ik een ritje maakte op mijn nieuwe Schwalbe One classic 25mm banden. Voelde wat "sketchy" aan bij het insturen. Nu is het wel zo dat ik ze heb gemonteerd op (smalle) Mavic Open Pro velgen en ze daar desondanks ruim 26mm breed opvallen. Wellicht werkt deze combinatie niet goed en "rollen" ze teveel in bochten. Aan de wielen zelf kan het niet liggen, die bevielen prima met andere banden, en ook niet aan en te lage bandenspanning.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187968555
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 15:22 schreef eentwee het volgende:
Zelf werd ik vorige week ook een beetje (onaangenaam) verrast door een vreemd stuurgevoel toen ik een ritje maakte op mijn nieuwe Schwalbe One classic 25mm banden. Voelde wat "sketchy" aan bij het insturen. Nu is het wel zo dat ik ze heb gemonteerd op (smalle) Mavic Open Pro velgen en ze daar desondanks ruim 26mm breed opvallen. Wellicht werkt deze combinatie niet goed en "rollen" ze teveel in bochten. Aan de wielen zelf kan het niet liggen, die bevielen prima met andere banden, en ook niet aan en te lage bandenspanning.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar mijn idee maakt Schwalbe waardeloze racebanden. Maar dat zeg ik uit persoonlijke ervaring, ooit een set snelle banden gekocht met een hobbel erin, kreeg nieuwe, hobbel erin, enz enz.
Vakman pur sang
pi_187968627
Ultremo's hadden daar last van, de voorloper van de One. Dit zijn eigenlijk de eerste Schwalbe banden die ik voor de racefiets koop. Ik geef ze nog een paar ritten de kans. Als het zo blijft probeer ik ze ook wel even op een bredere velg.
  woensdag 17 juli 2019 @ 15:33:59 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187968694
Ik heb Challenge en Dugast voor de CX, Vittoria Corsa G en Vredestein senso Superiore voor de koersfietsen, en voor mijn spatborden winter(weg)fiets Conti GP 4 Season.
  woensdag 17 juli 2019 @ 15:39:12 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187968806
Vant weekend naar Aywaille een paar daagjes en de CX gaat mee is de bedoeling, evenals mvr. kaas nieuwe mtb. Even een rondje proberen daar.
pi_187968843
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Altijd strak, en volgens de juiste aandraaimomenten (vaak 5-6 Nm, zonder momentsleutel; vast is vast). Je wilt geen speling in je balhoofd hebben, maar juist een directe krachtoverbrenging.
Hier ben ik het niet mee eens. Een balhoofd stel je niet met een momentsleutel af maar juist op gevoel. Het moet zeker vast, maar net zo vast dat er net geen speling meer op zit. Als je dit namelijk te vast zet lopen de lagers stroef. Dus beetje vast draaien en dan voelen of de speling weg is, zo niet...weer iets vaster tot de speling weg is.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187968870
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 15:04 schreef eentwee het volgende:
Speling op het balhoofd kun je voelen door met je voorrem stevig ingedrukt de fiets en en weer te bewegen of door te luisteren naar een rammelend geluid als je het voorwiel van een klein afstandje op de grond laat stuiteren.

Je hebt nog niet echt duidelijk beschreven wat je voelt en in welke situatie het zich wel of niet voordoet. Dat kan nog richting geven.

Voelt je fiets bijvoorbeeld sloom aan en vertraagt hij (te) snel als je rechtuit fietst? (verdenking: rolweerstand banden, wiellagers, snelspanners te strak)
Kun je je kracht niet goed kwijt (positie, met name zadelhoogte, setback en positie schoenplaatjes)?
Rijd je wel echt langzamer (comfort in je frame en banden kan hem ook "slomer" doen aanvoelen)?
Voelt je fiets instabiel aan bij rechtuit rijden? (eigenschap frame(geometrie) of speling in het balhoofd)?
Of juist in bochten (grip banden, stijfheid wielen, speling op de naven, positie op de fiets icm gewichtsverdeling)?

Wielen verwisselen is alvast een goede check. Check ook de speling in de wiellagers: druk met de wielen gemonteerd de velgrand richting de rem en beweeg hem heen en weer tussen de remblokken. Heb je hiervoor geleidelijk meer kracht nodig of zit er rond het midden een stukje beweging in met weinig weerstand (speling)? Het wiel mag ook geen krakend/klonkend geluid maken als je dit doet. Conti Ultrasport zijn low-budget banden, daar valt nog wel wat winst te behalen.

Tot slot is de vraag of een te grote fiets een goed referentiekader is. Als de fiets technisch in orde is en je positie op de fiets is juist en je hebt geen lichamelijke klachten, dan moet je het misschien maar accepteren :)
Die truc met de rem indrukken is met discs niet te doen, aangezien met discs er ook speling op de blokjes zit, dat voelt dan als speling in het balhoofd, maar dat is het dan niet. Beste druk je dan de voorrem in en beweeg je het stuur heen en weer, terwijl je met je hand om de spacers/balhoofd voelt of er speling op zit.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187968982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 15:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. Een balhoofd stel je niet met een momentsleutel af maar juist op gevoel. Het moet zeker vast, maar net zo vast dat er net geen speling meer op zit. Als je dit namelijk te vast zet lopen de lagers stroef. Dus beetje vast draaien en dan voelen of de speling weg is, zo niet...weer iets vaster tot de speling weg is.
Klopt ja, en dat zal doorgaans wel bij minder dan 5 Nm zijn. Op het moment dat je je vervolgens je stuurpen vastzet (wel met momentsleutel) doet die andere bout ook niet veel meer. Dit is de enige plek waar ik op mijn lichte fiets een aluminium bout heb gebruikt.
  woensdag 17 juli 2019 @ 15:48:52 #237
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187969012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 15:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. Een balhoofd stel je niet met een momentsleutel af maar juist op gevoel. Het moet zeker vast, maar net zo vast dat er net geen speling meer op zit. Als je dit namelijk te vast zet lopen de lagers stroef. Dus beetje vast draaien en dan voelen of de speling weg is, zo niet...weer iets vaster tot de speling weg is.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 15:47 schreef eentwee het volgende:

[..]

Klopt ja, en dat zal doorgaans wel bij minder dan 5 Nm zijn. Op het moment dat je je vervolgens je stuurpen vastzet (wel met momentsleutel) doet die andere bout ook niet veel meer. Dit is de enige plek waar ik op mijn lichte fiets een aluminium bout heb gebruikt.
Yes, foutje. Bedoelde de bouten die je stuurpen klemmen. Top cap moet inderdaad een stuk minder strak. My bad
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 17 juli 2019 @ 18:44:50 #238
117107 MarcoD
.........
pi_187972216
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:12 schreef jpjedi het volgende:

[..]

1 bar per 10kg lichaamsgewicht is grove richtlijn. Hoe dikker de band, hoe lager de druk in principe voor dezelfde rolweerstand. Per saldo wordt de rolweerstand minder bij hogere druk in dezelfde band maar het comfort wordt minder. Tevens bij nat weer iets meer slipgevaar door verminderd contactoppervlak. Dit alles op basis van vouwbandjes. Tubes zet je iets harder vanwege het ronder profiel.
Toen we nog op 21mm bandjes reden misschien, ik vind boven de 6 bar al ruk fietsen...
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_187972993
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:44 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Toen we nog op 21mm bandjes reden misschien, ik vind boven de 6 bar al ruk fietsen...
Ook beetje persoonlijk, ik rij op 8 bar bij 25mm en 72kg op de TT en 7 bar bij 28mm op de koersfiets.
pi_187973073
Qua banden zweer ik bij GP’s. Al 10 jaar. Qua Tubes de Corsa grafeen.
pi_187973381
Meer mensen recente ervaring met Schwalbe?
De MTB banden zijn wel erg goed vind ik.
Rij de laatste rijd veel Vredestijn die doen het altijd goed (fortezza senso superiore).
Vakman pur sang
pi_187973603
Ik fiets op Swalbe Durano (zat er al op). Schijnen wel wat meer rolweerstand te hebben, maar wel lekbestendig. Heb twee keer lek gehad, maar wel op zo'n manier dat de volgende ochtend de band pas leeg was.

Binnenkort maar eens wat anders proberen, ze zijn bijna versleten.
  woensdag 17 juli 2019 @ 20:23:30 #243
545 dop
:copyright: dop
pi_187974184
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Meer mensen recente ervaring met Schwalbe?
De MTB banden zijn wel erg goed vind ik.
Rij de laatste rijd veel Vredestijn die doen het altijd goed (fortezza senso superiore).
schwalbe maakt nogal veel verschillende banden zeker voor mtb. Variërend van goed tot zeer matig.
Voor race vind ik dat ze vaak wel degelijke banden maken, maar net niet top.
En ook wat uitschieters naar beneden.
Op mtb wel mijn eerste keuze op race zeker niet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187974843
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:59 schreef Vinniiee het volgende:
Ik fiets op Swalbe Durano (zat er al op). Schijnen wel wat meer rolweerstand te hebben, maar wel lekbestendig. Heb twee keer lek gehad, maar wel op zo'n manier dat de volgende ochtend de band pas leeg was.

Binnenkort maar eens wat anders proberen, ze zijn bijna versleten.
Ik heb ook een tijdje op Schwalbe Durano gereden, vond wel dat ze snel versleten waren.
pi_187975333
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:52 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb ook een tijdje op Schwalbe Durano gereden, vond wel dat ze snel versleten waren.
Ja, dat wel. Heb er nog geen 4000km mee gefietst.
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:26:52 #246
117107 MarcoD
.........
pi_187975679
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:29 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ook beetje persoonlijk, ik rij op 8 bar bij 25mm en 72kg op de TT en 7 bar bij 28mm op de koersfiets.
83 kg, 25mm, max 5 bar voor (vaak lager), max 5,5 achter (vaak lager). Pomp meestal 1x per week op dus druk zakt vaak iets richting de 4,5 en dan pomp ik weer wat bij. Vittoria Corsa speed, velgen 25mm extern.
Biba

[ Bericht 1% gewijzigd door MarcoD op 17-07-2019 21:59:38 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_187975739
Als je bandendruk vermeldt, wellicht ook handig om te zeggen of je met biba of tubeless rijdt :P
pi_187976620
10bar, 23mm, tubeless. ;)
  woensdag 17 juli 2019 @ 22:22:05 #249
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187977256
83kg, 28mm Bontrager R4 Classic met latex bibas, 6-6.5 bar

Daarvoor Continental GP4000 ii 25mm met butyl 7-7.5 bar
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 17 juli 2019 @ 22:23:36 #250
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187977296
Oh, en de zelfde tijd als ddx op de Motieweg in Holten en daardoor mede-snelste Fok!er *O*


Met m'n bolle reet
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187977642


[ Bericht 100% gewijzigd door xTDRx op 17-07-2019 22:38:08 (Oeps) ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 06:37:30 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187981329
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:13 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Heb er nog geen 4000km mee gefietst.
Dat is op zich redelijk, als je wil dat je banden minder snel slijten moet je ze een paar jaar in de kelder leggen. Dus koop je dan nu bijv. 4 in de discount en leg je 2 weg. Het rubber hard dan langzaam uit zonder droogtescheurtjes. Je rijdt dan minder snel lek en ze slijten minder snel. Echter, hoe zachter de compound ook hoe meer grip. Dus als ze té lang liggen dan worden ze keihard. Weet je nog dat WvA het wk veldrijden won in Bieles omdat hij met die groene tubes reed en geen lekke band had zoals de rest? Dat was niet omdat die groene tubes zo goed waren maar omdat ze zo oud waren.

Als je nu met durano rijdt en je stapt voor de zomer over op een Vittoria Corsa G dan weet je niet wat er gebeurt die band loopt 2x zo licht. En neem er dan ook meteen een superlight binnenband bij. Het is alleen geen band om van de winter mee door te trainen, dan heb je beter wat stevigers.

[ Bericht 10% gewijzigd door kaasplankje op 18-07-2019 06:42:48 ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 08:01:44 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187981738
Banden zijn net als mensen. Hoe ouder hoe taaier.

Kijk maar naar kaas en dop
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187981840
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 06:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is op zich redelijk, als je wil dat je banden minder snel slijten moet je ze een paar jaar in de kelder leggen. Dus koop je dan nu bijv. 4 in de discount en leg je 2 weg. Het rubber hard dan langzaam uit zonder droogtescheurtjes. Je rijdt dan minder snel lek en ze slijten minder snel. Echter, hoe zachter de compound ook hoe meer grip. Dus als ze té lang liggen dan worden ze keihard. Weet je nog dat WvA het wk veldrijden won in Bieles omdat hij met die groene tubes reed en geen lekke band had zoals de rest? Dat was niet omdat die groene tubes zo goed waren maar omdat ze zo oud waren.

Als je nu met durano rijdt en je stapt voor de zomer over op een Vittoria Corsa G dan weet je niet wat er gebeurt die band loopt 2x zo licht. En neem er dan ook meteen een superlight binnenband bij. Het is alleen geen band om van de winter mee door te trainen, dan heb je beter wat stevigers.
Weer eens wat anders dan een fles whiskey laten rijpen in de kelder :T
pi_187982026
Klopt ja, voor veldrijden leggen de meesten de bandjes nog steeds 2 jaartjes in de kelder.
pi_187982158
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 08:40 schreef jpjedi het volgende:
Klopt ja, voor veldrijden leggen de meesten de bandjes nog steeds 2 jaartjes in de kelder.
Kaas heeft een hele kelder vol banden

Ik koop ze zelf meestal ongeveer een half jaar tot een jaar voor ik ze er opleg
pi_187982562
Dat verhaal over banden bewaren in de kelder is al jaren geleden naar het rijk der fabelen verwezen. Maar als jij denkt dat het werkt moet je het vooral blijven doen ^O^
pi_187982777
Wat mensen al niet geloven.
Vakman pur sang
pi_187982985
Dat is geen onzin, ik heb het zelf ook jaren gedaan. Ik rij geen koersen meer en ik cross niet meer en verslijt amper banden meer met 5000km/jr
pi_187983057
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:19 schreef jpjedi het volgende:
Dat is geen onzin, ik heb het zelf ook jaren gedaan. Ik rij geen koersen meer en ik cross niet meer en verslijt amper banden meer met 5000km/jr
In de jaren 60 misschien, tegenwoordig maakt dat niet meer uit.
  donderdag 18 juli 2019 @ 10:29:17 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187983099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 09:36 schreef Najieto het volgende:
Dat verhaal over banden bewaren in de kelder is al jaren geleden naar het rijk der fabelen verwezen. Maar als jij denkt dat het werkt moet je het vooral blijven doen ^O^
Bron?

Ik geloof eerder frommage de wielergod van najieto
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187983264
Is toch logisch dat dit alleen geldt voor natuurrubber en natuurproducten als lange katoenvezels, zijde enz. Iets wat je in oude tubes terugvind.
Maar het gerucht gaat ook dat fietsenboeren die niet teveel voorraad van dure tubes willen hebben dit verhaal hebben verzonnen om zodoende geen grote voorraad te hebben en toch veel te verkopen.
Vakman pur sang
pi_187983499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bron?

Ik geloof eerder frommage de wielergod van najieto
Die kan ik niet vinden. Evenals een bron die het wel kan bevestigen. KaasGod is nogal van de oude stempel en vroeger deden de andere fietsGoden het ook dus dan moet het wel waar zijn.

En dit:
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Is toch logisch dat dit alleen geldt voor natuurrubber en natuurproducten als lange katoenvezels, zijde enz. Iets wat je in oude tubes terugvind.
Maar het gerucht gaat ook dat fietsenboeren die niet teveel voorraad van dure tubes willen hebben dit verhaal hebben verzonnen om zodoende geen grote voorraad te hebben en toch veel te verkopen.
Je behoort ook gewoon in orde te zijn. Dan rij je ook niet lek. Daar kan geen band die jaren in de kelder ligt tegenop.

[ Bericht 20% gewijzigd door Najieto op 18-07-2019 11:34:13 ]
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:51:05 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187985172
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 11:03 schreef Najieto het volgende:
Die kan ik niet vinden. Evenals een bron die het wel kan bevestigen. KaasGod is nogal van de oude stempel en vroeger deden de andere fietsGoden het ook dus dan moet het wel waar zijn.

En als ik het nu vooral vanuit eigen bevindingen beweer?

Overigens is de oldschool the right school. :7
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:20:18 #265
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187985594
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 08:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Weer eens wat anders dan een fles whiskey laten rijpen in de kelder :T
Whisky rijpt niet in de fles
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:22:33 #266
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187985622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En als ik het nu vooral vanuit eigen bevindingen beweer?

Overigens is de oldschool the right school. :7
Placebo ;)

Door die bandjes denk je dat je in orde bent, en daardoor rijd je niet meer lek
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:26:26 #267
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187985676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Placebo ;)

Door die bandjes denk je dat je in orde bent, en daardoor rijd je niet meer lek
Het is natuurlijk wel zo dat ik goed ben dat telt ook mee. Ik rijd ook nooit lek. Ik zie het glas liggen op straat en stuur ertussen door. Mocht ik toch lekrijden dan zat ik niet op te letten. Mijn gezichtsvermogen is (met correctie) ook ongeveer 25% beter dan die van een gemiddeld mens. De wereld die ik zie is dus niet jullie wereld.
pi_187985683
Wil Kaas zijn ;(
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:28:59 #269
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187985710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat ik goed ben dat telt ook mee. Ik rijd ook nooit lek. Ik zie het glas liggen op straat en stuur ertussen door. Mocht ik toch lekrijden dan zat ik niet op te letten. Mijn gezichtsvermogen is (met correctie) ook ongeveer 25% beter dan die van een gemiddeld mens. De wereld die ik zie is dus niet jullie wereld.
Verklaart wel waarom je je zo verbonden voelde met die roofvogel.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:32:44 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187985771
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Verklaard wel waarom je je zo verbonden voelde met die roofvogel.
Ja ik was een keer aan het klimmen bij Annecy in de buurt toen draaide ik door de haarspeldbocht en zat er zo'n bruine Steenarend op de weg 3-5m bij mij vandaan en die vloog toen traag op.
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:34:08 #271
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187985793
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja ik was een keer aan het klimmen bij Annecy in de buurt toen draaide ik door de haarspeldbocht en zat er zo'n bruine Steenarend op de weg 3-5m bij mij vandaan en die vloog toen traag op.
Oké, dat is wel vet.

Ik had dat laatst met wilde zwijnen, die zullen dan wel mijn spirit animals zijn.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187985796
Ik ben momenteel zo goed. Ik vertrek met 7bar in de band en kom met 8bar terug.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:35:33 #273
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187985816
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:34 schreef Patroon het volgende:
Ik ben momenteel zo goed. Ik vertrek met 7bar in de band en kom met 8bar terug.
Koude schuur?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187985861
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:20 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Whisky rijpt niet in de fles
Je snapt me wel.
pi_187985897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:35 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Koude schuur?
Veel remmen
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:40:20 #276
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187985900
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Je snapt me wel.
Ik dacht, waarschuw je even, je kan met gerust hart aan de borrel vanavond.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:40:47 #277
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187985910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:40 schreef cafca het volgende:

[..]

Veel remmen
Gewoon trainen met de rem erop, beetje weerstandstraining :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:45:06 #278
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187985975
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oké, dat is wel vet.

Ik had dat laatst met wilde zwijnen, die zullen dan wel mijn spirit animals zijn.
Oh die zie ik ook wel eens oversteken, in de Ardennen. Het was op Col de Bluffy. Ging ik vroeger heen met papakaas. Col de la Forclaz op.
pi_187986030
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 06:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is op zich redelijk, als je wil dat je banden minder snel slijten moet je ze een paar jaar in de kelder leggen. Dus koop je dan nu bijv. 4 in de discount en leg je 2 weg. Het rubber hard dan langzaam uit zonder droogtescheurtjes. Je rijdt dan minder snel lek en ze slijten minder snel. Echter, hoe zachter de compound ook hoe meer grip. Dus als ze té lang liggen dan worden ze keihard. Weet je nog dat WvA het wk veldrijden won in Bieles omdat hij met die groene tubes reed en geen lekke band had zoals de rest? Dat was niet omdat die groene tubes zo goed waren maar omdat ze zo oud waren.

Als je nu met durano rijdt en je stapt voor de zomer over op een Vittoria Corsa G dan weet je niet wat er gebeurt die band loopt 2x zo licht. En neem er dan ook meteen een superlight binnenband bij. Het is alleen geen band om van de winter mee door te trainen, dan heb je beter wat stevigers.
Toevallig zat ik naar die band te kijken (Vittoria). Binnenkort maar eens halen en erop gooien.
pi_187986516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

En als ik het nu vooral vanuit eigen bevindingen beweer?

Overigens is de oldschool the right school. :7
Dan denk ik dat jij in sprookjes gelooft :+
pi_187987141
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oh die zie ik ook wel eens oversteken, in de Ardennen. Het was op Col de Bluffy. Ging ik vroeger heen met papakaas. Col de la Forclaz op.
De forclaz _O_ zo vaak opgeweest.

Maar qua bandjes en rijpen. Nu ik nadenk heb ik al zeker 2 (zou ook 3 kunnen zijn) jaar geen lek meer gereden. En ik pak regelmatig een hard zandpad of gravelweg. (Met 'verse' bandjes van Vredestijn).
Als we met een groepje gaan altijd wel 1,2 of 3 lekke banden. Wat mankeert die mensen :N
Vakman pur sang
pi_187987213
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oh die zie ik ook wel eens oversteken, in de Ardennen. Het was op Col de Bluffy. Ging ik vroeger heen met papakaas. Col de la Forclaz op.
Ik zag laatst een das op mijn trainigsrondje. Ging spontaan een stukje harder fietsen :)
  donderdag 18 juli 2019 @ 14:56:31 #283
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187987228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:55 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik zag laatst een das op mijn trainigsrondje. Ging spontaan een stukje harder fietsen :)
Nice! Waar moet ik die zoeken. Lijkt me echt heel gaaf.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 18 juli 2019 @ 14:59:13 #284
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187987270
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:16 schreef Najieto het volgende:

[..]

Dan denk ik dat jij in sprookjes gelooft :+
Ik geloof niks, ik constateer.
pi_187987273
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:56 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nice! Waar moet ik die zoeken. Lijkt me echt heel gaaf.
Hier bij de Loonse en Drunense Duinen zitten ze. Maar je ziet ze niet heel vaak, zijn best wel schuw.
pi_187987333
Een das! Cool! In de duinen zie je af en toe vossen, die zij niet heel schuw, ook leuk. Verder zie ik wel eens redelijk bijzondere vogels (heb ik oog voor), ook leuk.
Aldus.
pi_187987336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:55 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik zag laatst een das op mijn trainigsrondje. Ging spontaan een stukje harder fietsen :)
Was het geen wasbeer? Die heb ik daar vaak gezien in de bossen rond Annecy.
Eentje rende zelfs is 50 meter naast me, terug op de camping geloofde niemand me. :{
Vakman pur sang
  donderdag 18 juli 2019 @ 15:03:38 #288
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187987338
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Was het geen wasbeer? Die heb ik daar vaak gezien in de bossen rond Annecy.
Eentje rende zelfs is 50 meter naast me, terug op de camping geloofde niemand me. :{
Nou is Annecy nogal een stukje van de Loonse en Drunense Duinen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187987356
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Was het geen wasbeer? Die heb ik daar vaak gezien in de bossen rond Annecy.
Eentje rende zelfs is 50 meter naast me, terug op de camping geloofde niemand me. :{
Nee, die zitten hier in Brabant niet ;)
pi_187987359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oh die zie ik ook wel eens oversteken, in de Ardennen. Het was op Col de Bluffy. Ging ik vroeger heen met papakaas. Col de la Forclaz op.
Col d' Bluffy... _O_

https://www.strava.com/segments/685947

2012 alweer...waar blijft de tijd? :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187987405
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:05 schreef cafca het volgende:

[..]

Nee, die zitten hier in Brabant niet ;)
Ah Brabant had je het over. :')
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 20:19:44 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_187992550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:55 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik zag laatst een das op mijn trainigsrondje. Ging spontaan een stukje harder fietsen :)
Gaaf! Ik zag gisteren een vosje O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187999400
ik gisteren 4 reeën, en 3 hazen op weg naar het werk :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Flipmoehoe op 19-07-2019 12:35:19 ]
pi_188001459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 08:56 schreef Flipmoehoe het volgende:
ik gisteren 4 reetjes, en 3 hazen op weg naar het werk :)
4 reetjes? Reed je langs een homo-parkeerplaats? _O-
Vakman pur sang
pi_188002387
dikke billen, 5 reten :7
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:56:00 #296
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188002777
Ik zag vandaag een meeuw, en een stadsduif. :)
pi_188002791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zag vandaag een meeuw, en een stadsduif. :)
Mooi man, die Rotterdamse fauna!
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:07:32 #298
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188002956
En een hont! Die vergat ik nog.
pi_188002993
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:02 schreef Z het volgende:
Een das! Cool! In de duinen zie je af en toe vossen, die zij niet heel schuw, ook leuk. Verder zie ik wel eens redelijk bijzondere vogels (heb ik oog voor), ook leuk.
Die vossen in de duinen kan je gewoon voeren uit je hand.
Niet goed.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:14:19 #300
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188003053
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:10 schreef Leonos het volgende:

[..]

Die vossen in de duinen kan je gewoon voeren uit je hand.
Niet goed.
Komt door "dierenactivisten"die het zielig vinden als een wild dier honger heeft.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:37:34 #301
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_188003383
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

4 reetjes? Reed je langs een homo-parkeerplaats? _O-
Niks mis met lekkere hertjes en reetjes hoor
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')