abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 14 juli 2019 @ 21:20:07 #126
545 dop
:copyright: dop
pi_187925519
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:15 schreef Mansjester het volgende:
Ik had van de week ook voor het eerst lek met nieuwe fiets met hoge velgen. Kreeg mn buitenband echt niet meer goed terug nadat ik mn binnenband had vervangen :')

Iemand die me hielp lukte het ook niet, moesten echt nog 10 cm ofzo. Moet ik een andere tactiek gebruiken bij hoge velgen? Ben nu een uur gaan wandelen naar dichtstbijzijnde station
sommige band/velg combinaties zijn wat lastiger. (Niets meer hoog of laag temaken)
Goed de draad van de band in de hiel van de velg drukken.
Als je vast loopt opnieuw vanaf het begin de band in de hiel drukken om wat extra ruimte te krijgen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 14 juli 2019 @ 21:48:33 #127
279824 Mansjester
City>United
pi_187926070
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:20 schreef dop het volgende:

[..]

sommige band/velg combinaties zijn wat lastiger. (Niets meer hoog of laag temaken)
Goed de draad van de band in de hiel van de velg drukken.
Als je vast loopt opnieuw vanaf het begin de band in de hiel drukken om wat extra ruimte te krijgen.
Hmm. Zal het morgen thuis nog eens rustig proberen. Maar was echt niet te doen tot op heden :@
pi_187926127
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 19:12 schreef No-P het volgende:
Is een fulcrum racing 4 db stevig genoeg voor cx? 70kg.
Heb een setje op het oog voor mijn titanium fiets voor wat simpel werk over de verharde weg en een sporadische gravelweg. Over een tijdje wil ik hem ook. gebruiken in mijn CX fiets.
Ik heb een (tweedehands) setje quattro’s in m’n racefiets. Die dingen zijn echt bombproof.
pi_187926242
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 19:12 schreef No-P het volgende:
Is een fulcrum racing 4 db stevig genoeg voor cx? 70kg.
Heb een setje op het oog voor mijn titanium fiets voor wat simpel werk over de verharde weg en een sporadische gravelweg. Over een tijdje wil ik hem ook. gebruiken in mijn CX fiets.
Ik heb ook ergens een setje fulcrum racing wielen idd niet stuk te krijgen, denk krupstahl want ze wegen ong 20kg per stuk.
Vakman pur sang
  zondag 14 juli 2019 @ 22:24:48 #130
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187926756
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:48 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Hmm. Zal het morgen thuis nog eens rustig proberen. Maar was echt niet te doen tot op heden :@
Beginnen bij je ventiel, dan zo ver mogelijk erop. Als je het niet haalt beide handen naar de buitenband bij je ventiel brengen. Met deze handen proberen zoveel mogelijk materiaal richting het laatste stukje te trekken, dus stapje voor stapje een goede sjor aan weerszijden. Bij het laatste stukje aangekomen kan dat net schelen. Verder beetje heen en weer wiebelen aan het eind wil ook nog wel eens helpen.
  zondag 14 juli 2019 @ 22:31:20 #131
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187926872
En als het echt niet lukt je bandenlichter gebruiken. Maar pas wel op dat je je binnenband niet vernielt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 14 juli 2019 @ 22:37:07 #132
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187926978
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:31 schreef kanovinnie het volgende:
En als het echt niet lukt je bandenlichter gebruiken. Maar pas wel op dat je je binnenband niet vernielt.
Dit inderdaad, heel erg focussen op niet je binnenbandje tussen de bandenlichter en de velg klemmen.
  zondag 14 juli 2019 @ 22:44:21 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187927109
Hebben jullie die foto van die Belgische baanrenner gezien?

Stuk hout dwars door z’n torso. 200 hechtingen :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 15 juli 2019 @ 06:19:30 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187929595
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:31 schreef kanovinnie het volgende:
En als het echt niet lukt je bandenlichter gebruiken.
:') :N
  maandag 15 juli 2019 @ 06:26:24 #135
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187929606
Tubeless ready janten zijn strakker en de rand is scherp. Verder is het allemaal techniek om de band in de velg te krijgen. Rond masseren vanaf het ventiel en 't ventiel naar binnen duwen zover mogelijk en de biba helemaal leeg.
pi_187930342
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 13:17 schreef the_critic het volgende:

[..]

Tof.. Gefeliciteerd!
Gebruik zelf verlengers van alivio, maar ook van alie. Prima..
Aliexpress, dat ik daar niet aan gedacht heb! terwijl ik er best veel vandaan haal :)
ga daar beide versies wel bestellen, voor uitneembare kern en voor ventielen met een vaste kern.
Voor nu heb ik vast 2 binnenbandjes gekocht met een langer ventiel.

Natuurlijk kreeg ik de schijfrem er niet af.. filmpjes op YT doen ze het allemaal met een dop/sleutel waarmee je ook de cassette los kan halen. Die heb ik wel, cassette was dus zo gewisseld.. maar de disc zelf zat vast met een lockring die je met een bottem bracket sleutel los kan halen.. Daarvoor even naar de FM geweest. Ook gevraagd wat zo'n sleutel kost.. 50 euries!! :X
Die heb ik dus ook zelf van ali gehaald, met 4 euro klaar nu.. Sleutel heb ik alleen nodig om 's winters en van het voorjaar de schijven te wisselen..
pi_187930357
dit zijn de wielen onder de fiets btw..
Ben er super blij mee, ze waren al tubeless gemaakt met 28mm schwalbe one pro bandjes.
Gisteren 75km gefietst en ze zijn echt goed stijf, wegen geen drol ook!
Maken mooi geluidje, ook een lekkere ratel in de body *D

66478580_10158542318321521_5608430361689194496_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_oc=AQl_YvXch-O9rUSnup7QrraSfIxBehlaNxilU-R_lDfgfHK4oKP7DDJPODOPFxjvf50&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=94ac373d7d45160b560f1fd0115b2c23&oe=5DB9BADD
pi_187930371
index.jpg

Heb de wielen toch maar gehouden. De markt voor carbonnen wielen op MP is behoorlijk verzadigd (weinig interesse). Vind ze mooi staan bij mijn frame, de wielen zijn precies hoog genoeg. Ze rijden ook heel lekker, zeker in vergelijking met mijn oude set (alu Reynolds). Het is dat ik ze voor een mooie prijs heb kunnen kopen, ik zou nooit ¤ 1300,- aan een wielset uitgeven. Ik zie (nog) niet in wat dat oplevert ten opzichte van een wielset van zeg 500-700 euro.
Aldus.
pi_187930534
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2019 09:16 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]

Heb de wielen toch maar gehouden. De markt voor carbonnen wielen op MP is behoorlijk verzadigd (weinig interesse). Vind ze mooi staan bij mijn frame, de wielen zijn precies hoog genoeg. Ze rijden ook heel lekker, zeker in vergelijking met mijn oude set (alu Reynolds). Het is dat ik ze voor een mooie prijs heb kunnen kopen, ik zou nooit ¤ 1300,- aan een wielset uitgeven. Ik zie (nog) niet in wat dat oplevert ten opzichte van een wielset van zeg 500-700 euro.
Ik neem wel aan dat je andere remblokken erop gezet hebt?

Verder zijn duurdere wielen van dezelfde leverancier om de volgende prijs duurder: Lichter/Stijver/Hoger/Schijfrem.
pi_187930804
Zit momenteel in de Alpen en moet zeggen dat ik nog niet zo lekker daal met 65mm carbon.
Het waait flink en soms rukt je stuur alle kanten op.
Rij nog maar 500km met deze hoge wielen ga je daar nog aan wennen waardoor je lekker met losse handen kunt dalen?
Vakman pur sang
  maandag 15 juli 2019 @ 09:58:24 #141
545 dop
:copyright: dop
pi_187930878
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Zit momenteel in de Alpen en moet zeggen dat ik nog niet zo lekker daal met 65mm carbon.
Het waait flink en soms rukt je stuur alle kanten op.
Rij nog maar 500km met deze hoge wielen ga je daar nog aan wennen waardoor je lekker met losse handen kunt dalen?
65mm is wel heel flink, ik rij 55mm en dat is met mijn gewicht en grote prima te doen 90kilo 1,96meter.
kleinere en lichtere rijders zullen eerder last hebben.

vrom van de velg is ook bepalend, sommige (ouderwetse) velgen zijn ook meer wind gevoelig
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187930892
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Zit momenteel in de Alpen en moet zeggen dat ik nog niet zo lekker daal met 65mm carbon.
Het waait flink en soms rukt je stuur alle kanten op.
Rij nog maar 500km met deze hoge wielen ga je daar nog aan wennen waardoor je lekker met losse handen kunt dalen?
Met dalen moet je op de bovenbuis gaan zitten. Hierdoor komt er meer gewicht op het voorwiel waardoor dit minder gaat wapperen. ;)
pi_187931166
Hoe koud is het als je vanaf 2000 meter of hoger in de Alpen afdaalt rond deze tijd van het jaar? Red je het met zon'sportful hot pack zonder mouwen in combinatie met armstukken?
Demain, on roule
pi_187931387
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:20 schreef Mykonos het volgende:
Hoe koud is het als je vanaf 2000 meter of hoger in de Alpen afdaalt rond deze tijd van het jaar? Red je het met zon'sportful hot pack zonder mouwen in combinatie met armstukken?
2 jaar terug ook afgedaald in Oostenrijk van 2000 naar 400 meter. Was toen een warme dag van +/- 30 graden. Had het boven niet koud, was prima temperatuur daar.
Heb toen alleen zon windstopper zonder mouwen aangedaan en had het niet koud :)
pi_187931832
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:20 schreef Mykonos het volgende:
Hoe koud is het als je vanaf 2000 meter of hoger in de Alpen afdaalt rond deze tijd van het jaar? Red je het met zon'sportful hot pack zonder mouwen in combinatie met armstukken?
Hangt er een beetje van af. Ik vind een bodywarmer meestal meer dan genoeg. Hoewel ik ook wel eens op de Galibier heb gestaan met 4 graden en regen.
pi_187931836
Ff verderop in La Meije was het alweer 25 graden.
pi_187932118
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 09:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik neem wel aan dat je andere remblokken erop gezet hebt?

Verder zijn duurdere wielen van dezelfde leverancier om de volgende prijs duurder: Lichter/Stijver/Hoger/Schijfrem.
Ja, zaten bij de wielen. Het gaat mij er meer om dat ik het lastig vind om voor materiaal + ontwikkeling + marketing + ... het voor zo'n product lastig te beredeneren vind dat dat ¤ 1.300,- moet kosten. Het lijkt me ook dat, naar mate de prijs stijgt, de mate waarin de wielen beter worden steeds kleiner wordt.
Aldus.
  maandag 15 juli 2019 @ 12:43:59 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187933163
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:26 schreef Z het volgende:

[..]

Ja, zaten bij de wielen. Het gaat mij er meer om dat ik het lastig vind om voor materiaal + ontwikkeling + marketing + ... het voor zo'n product lastig te beredeneren vind dat dat ¤ 1.300,- moet kosten. Het lijkt me ook dat, naar mate de prijs stijgt, de mate waarin de wielen beter worden steeds kleiner wordt.
Naarmate de wielen duurder worden, wordt de oplage kleiner. Ik heb m'n Bora's ook voor die prijs en heb er nog geen moment spijt van gehad. Zou ze weer kopen.
pi_187934773
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:26 schreef Z het volgende:

[..]

Ja, zaten bij de wielen. Het gaat mij er meer om dat ik het lastig vind om voor materiaal + ontwikkeling + marketing + ... het voor zo'n product lastig te beredeneren vind dat dat ¤ 1.300,- moet kosten. Het lijkt me ook dat, naar mate de prijs stijgt, de mate waarin de wielen beter worden steeds kleiner wordt.
Het is wat het je waard is en wat je doel is. In een vlakke rechte lijn is mijn huidige setup (42mm voor, 65mm achter) op mijn aerofiets een stuk sneller dan mijn 30mm voor en achter op mijn klimfiets. Dat veranderd bergop uiteraard. Mijn aerowielen wegen 1700 gram, mijn klimwielen 1400 gram. En dan zijn die eerste van Carbon en die 2e van aluminium. Qua prijs zijn de aero wielen het dubbele, maar ik zou ze (net als Kaas) echt niet willen missen onder die fiets. Zeker omdat ik er ook tijdritten mee doe.

En verder zien lage wielen er uiteraard niet uit onder een aerofiets, ook belangrijk voor foto's natuurlijk. ;)
pi_187934968
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 10:20 schreef Mykonos het volgende:
Hoe koud is het als je vanaf 2000 meter of hoger in de Alpen afdaalt rond deze tijd van het jaar? Red je het met zon'sportful hot pack zonder mouwen in combinatie met armstukken?
Beste redelijk te doen mits je geen koukleum bent en niet te lang boven blijft stilstaan. In juni vanaf de Gavia en de Stelvio afgedaald, die zijn rond de 2700m in een vergelijkbare outfit. Boven was het een beetje frisjes, maar 15 minuten later ben je zover afgedaald dat de temperatuur weer aangenaam is. Volgens mij heb je een prima outfit voor zomerse afdalingen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')