Hoe bedoel je minder op je gemak? Zenuwachtig/twijfelend in bochtjes of met de handen los?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 22:12 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb sinds een tijd een nieuwe racefiets (Bianchi) en gek genoeg voel ik me op die fiets iets minder op mijn gemak dan op mijn oude (ook een Bianchi). Nu zit ik te denken waar dat door komt en nu dacht ik dat het misschien met de wielen te maken had. Op mijn oude fiets zitten Campagnolo Vento wielen, op mijn nieuwe fiets Mavic Aksiums. Kan het natuurlijk gemakkelijk even testen door de wielen om te wisselen, maar die andere wielen liggen momenteel ergens anders.
Iemand een idee waarom die Aksiums anders/minder lekker zouden rijden dan de Vento's?
quote:Op dinsdag 16 juli 2019 21:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Echte wielrenner al die Fretwork.
nee dat niet, maar ik heb gewoon een minder lekker gevoel op doe fiets. alsof de wegligging minder lekker is ofzoquote:Op dinsdag 16 juli 2019 22:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe bedoel je minder op je gemak? Zenuwachtig/twijfelend in bochtjes of met de handen los?
Wat Kano zegt, plus überhaupt andere banden? Kan ook nog flink schelen in geometrie (balhoofdhuishoek, wielbasis, tapered headset).quote:Op woensdag 17 juli 2019 08:30 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
nee dat niet, maar ik heb gewoon een minder lekker gevoel op doe fiets. alsof de wegligging minder lekker is ofzo
Bianchi - Bianchi zegt niet zoveel... Zelfde model? Anders eerst eens kijken of alles wel zelfde staat.. Stuur cm verder of dichter, langere of korter penquote:Op dinsdag 16 juli 2019 22:12 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb sinds een tijd een nieuwe racefiets (Bianchi) en gek genoeg voel ik me op die fiets iets minder op mijn gemak dan op mijn oude (ook een Bianchi). Nu zit ik te denken waar dat door komt en nu dacht ik dat het misschien met de wielen te maken had. Op mijn oude fiets zitten Campagnolo Vento wielen, op mijn nieuwe fiets Mavic Aksiums. Kan het natuurlijk gemakkelijk even testen door de wielen om te wisselen, maar die andere wielen liggen momenteel ergens anders.
Iemand een idee waarom die Aksiums anders/minder lekker zouden rijden dan de Vento's?
Kijk ook eens naar je balhoofd speling, die doet ook veel.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 22:12 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb sinds een tijd een nieuwe racefiets (Bianchi) en gek genoeg voel ik me op die fiets iets minder op mijn gemak dan op mijn oude (ook een Bianchi). Nu zit ik te denken waar dat door komt en nu dacht ik dat het misschien met de wielen te maken had. Op mijn oude fiets zitten Campagnolo Vento wielen, op mijn nieuwe fiets Mavic Aksiums. Kan het natuurlijk gemakkelijk even testen door de wielen om te wisselen, maar die andere wielen liggen momenteel ergens anders.
Iemand een idee waarom die Aksiums anders/minder lekker zouden rijden dan de Vento's?
tja conti ultra sport is vooral een degelijke en duurzame band. Maar als het om grip gaat scoort hij matig tot slecht.quote:Op woensdag 17 juli 2019 12:44 schreef JohnDDD het volgende:
Nou, de eerste Bianchi was een 61 cm, wat eigenlijk te groot is voor mijn lengte (1.79 ongeveer). Deze die ik nu heb is een 55 cm, wat eigenlijk een maat te klein is ;-) Maar op zich zou 55 cm wel iets beter bij mijn lengte moeten passen dan 61 cm denk ik. Ik ben ooit eens opgemeten en daar zeiden ze dat een framemaat 56/57 ideaal voor me is.
Verder zijn ze op zich vergelijkbaar qua model en afmontage, allebei aluminium racefietsen met carbon voorvork. Dit is een compact, die andere gewoon een dubbel. Bandenspanning zet ik altijd op 7,5 bar voor, 8 bar achter, bij beide fietsen.
Qua banden heb ik nu een Continental Ultra Sport. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor buitenband ik op die andere fiets had, maar ik heb verschillende banden gehad en daar nooit verschil in gemerkt.
Ik snap dat ik verschil moet merken als ik van een 61 naar een 55 cm ga. Wat ik in elk geval merk is dat deze fiets niet meer te groot voor me is ;-) Toch heb ik het gevoel alsof er in de wegligging iets anders is. Ik voelde altijd wel dat die andere iets te groot voor me was, maar ik vond het altijd zo'n prettige fiets - en deze fiets voelt meer alsof het wel de juiste maat is, maar alsof er iets niet lekker fietst. Op de een of andere manier rijdt die andere zo soepel, maar dat is moeilijk uit te leggen waar hem dat in zit.
met 179cm is een 55 nog aan de grote kant. ligt natuurlijk ook aan je lichaamsbouw of je korte of lange benen hebt. Ik heb bijvoorbeeld met 178 een 53cm frame. En dan ook nog met een korte stuurpen. Daar zit ik prettig op. Op je oude fiets zal je wel heel erg gestrekt gezeten hebben. Natuurlijk wen je daaraan, maar ga je vast ook snel wennen aan deze betere houding.quote:Op woensdag 17 juli 2019 12:44 schreef JohnDDD het volgende:
Nou, de eerste Bianchi was een 61 cm, wat eigenlijk te groot is voor mijn lengte (1.79 ongeveer). Deze die ik nu heb is een 55 cm, wat eigenlijk een maat te klein is ;-) Maar op zich zou 55 cm wel iets beter bij mijn lengte moeten passen dan 61 cm denk ik. Ik ben ooit eens opgemeten en daar zeiden ze dat een framemaat 56/57 ideaal voor me is.
Verder zijn ze op zich vergelijkbaar qua model en afmontage, allebei aluminium racefietsen met carbon voorvork. Dit is een compact, die andere gewoon een dubbel. Bandenspanning zet ik altijd op 7,5 bar voor, 8 bar achter, bij beide fietsen.
Qua banden heb ik nu een Continental Ultra Sport. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor buitenband ik op die andere fiets had, maar ik heb verschillende banden gehad en daar nooit verschil in gemerkt.
Ik snap dat ik verschil moet merken als ik van een 61 naar een 55 cm ga. Wat ik in elk geval merk is dat deze fiets niet meer te groot voor me is ;-) Toch heb ik het gevoel alsof er in de wegligging iets anders is. Ik voelde altijd wel dat die andere iets te groot voor me was, maar ik vond het altijd zo'n prettige fiets - en deze fiets voelt meer alsof het wel de juiste maat is, maar alsof er iets niet lekker fietst. Op de een of andere manier rijdt die andere zo soepel, maar dat is moeilijk uit te leggen waar hem dat in zit.
Wow ik vind 53 wel erg klein! Op mijn oude fiets zat ik best gestrekt inderdaad. Op deze niet.quote:Op woensdag 17 juli 2019 12:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
met 179cm is een 55 nog aan de grote kant. ligt natuurlijk ook aan je lichaamsbouw of je korte of lange benen hebt. Ik heb bijvoorbeeld met 178 een 53cm frame. En dan ook nog met een korte stuurpen. Daar zit ik prettig op. Op je oude fiets zal je wel heel erg gestrekt gezeten hebben. Natuurlijk wen je daaraan, maar ga je vast ook snel wennen aan deze betere houding.
Ook vind ik je bandenspanning aan de hoge kant. fiets je met 25mm banden dan zou ik zo 1 bar of meer laten zakken..
Edit: Dop was me 30 seconden voor met de bandenspanning
1 bar per 10kg lichaamsgewicht is grove richtlijn. Hoe dikker de band, hoe lager de druk in principe voor dezelfde rolweerstand. Per saldo wordt de rolweerstand minder bij hogere druk in dezelfde band maar het comfort wordt minder. Tevens bij nat weer iets meer slipgevaar door verminderd contactoppervlak. Dit alles op basis van vouwbandjes. Tubes zet je iets harder vanwege het ronder profiel.quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Ik fiets met 23 mm. Misschien maakt dat het verschil? Ik had denk ik eerst wel 25 mm banden. Ik heb altijd gelezen dat 8 of 7,5 bar een optimale bandenspanning is en had dat bij mijn oude fiets ook altijd. Ik moet wel zeggen dat ik ook erg weinig lek rijd - hoewel geen idee of dat met de spanning te maken heeft of niet.
Krijg ik niet meer rolweerstand bij een lagere spanning?
Elk merk is anders, frame maten zijn lastig te vergelijken. Ik rij een Scott 54, een Isaac TT 53 en een Rose 56 en ik ben 1.82. Tevens is binnenbeenlengte met name van belang.quote:Op woensdag 17 juli 2019 12:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
met 179cm is een 55 nog aan de grote kant. ligt natuurlijk ook aan je lichaamsbouw of je korte of lange benen hebt. Ik heb bijvoorbeeld met 178 een 53cm frame. En dan ook nog met een korte stuurpen. Daar zit ik prettig op. Op je oude fiets zal je wel heel erg gestrekt gezeten hebben. Natuurlijk wen je daaraan, maar ga je vast ook snel wennen aan deze betere houding.
Ook vind ik je bandenspanning aan de hoge kant. fiets je met 25mm banden dan zou ik zo 1 bar of meer laten zakken..
Edit: Dop was me 30 seconden voor met de bandenspanning
Denk dat je framemaat het grootste verschil maakt. Op een groter en zwaarder frame zit je wellicht wat hoger maar sowieso uitgestrekter. Het zou me niet verbazen als je nu meer gewicht op je stuur/voorwiel hebt omdat je niet meer áchter je stuur aan fietst.quote:Op woensdag 17 juli 2019 12:44 schreef JohnDDD het volgende:
Nou, de eerste Bianchi was een 61 cm, wat eigenlijk te groot is voor mijn lengte (1.79 ongeveer). Deze die ik nu heb is een 55 cm, wat eigenlijk een maat te klein is ;-) Maar op zich zou 55 cm wel iets beter bij mijn lengte moeten passen dan 61 cm denk ik. Ik ben ooit eens opgemeten en daar zeiden ze dat een framemaat 56/57 ideaal voor me is.
Verder zijn ze op zich vergelijkbaar qua model en afmontage, allebei aluminium racefietsen met carbon voorvork. Dit is een compact, die andere gewoon een dubbel. Bandenspanning zet ik altijd op 7,5 bar voor, 8 bar achter, bij beide fietsen.
Qua banden heb ik nu een Continental Ultra Sport. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor buitenband ik op die andere fiets had, maar ik heb verschillende banden gehad en daar nooit verschil in gemerkt.
Ik snap dat ik verschil moet merken als ik van een 61 naar een 55 cm ga. Wat ik in elk geval merk is dat deze fiets niet meer te groot voor me is ;-) Toch heb ik het gevoel alsof er in de wegligging iets anders is. Ik voelde altijd wel dat die andere iets te groot voor me was, maar ik vond het altijd zo'n prettige fiets - en deze fiets voelt meer alsof het wel de juiste maat is, maar alsof er iets niet lekker fietst. Op de een of andere manier rijdt die andere zo soepel, maar dat is moeilijk uit te leggen waar hem dat in zit.
Ik heb denk ik wel 6 jaar met die andere fiets gefietst, maar ik fiets nu alweer 2 jaar op de nieuwe fiets, dus zou er toch wel aan gewend moeten zijn. Maar goed, misschien probeer ik binnenkort nog eens de wielen om te wisselen, en dan kijk ik hoe dat voelt. Misschien zijn het toch wel de banden. Maar het kan in principe ook best een kwestie van balans/druk etc. zijnquote:Op woensdag 17 juli 2019 13:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denk dat je framemaat het grootste verschil maakt. Op een groter en zwaarder frame zit je wellicht wat hoger maar sowieso uitgestrekter. Het zou me niet verbazen als je nu meer gewicht op je stuur/voorwiel hebt omdat je niet meer áchter je stuur aan fietst.
Mijn gevoel zegt me dat je door die positieverschuiving veel sportievere bochten kan nemen, maar dat je je minder stabiel voelt rechtuit. In dat geval is het wat meer wennen dan echt een probleem.
Dit blijft slechts schatten op basis van de informatie die wij krijgen natuurlijk.
Overigens denk ik dat 55 voor de meeste mensen van 1.79 prima zal zijn bij een gemiddeld merk, ligt verder natuurlijk aan je exacte lichaamsverhoudingen en voorkeur. Ter vergelijking, ik zit met 1.83 aan een L Canyon en een 56cm Kona, maar bij veel andere merken zou ik een 58 moeten hebben. Dit is voornamelijk omdat ik een wat hoge zit heb.
Dat is misschien ook wel een punt: ik had bij de 61 het gevoel dat er meer stabiliteit wasquote:Op woensdag 17 juli 2019 13:34 schreef the_critic het volgende:
En een 61 is gewoon veel langer en dus zal een korter frame ook wat nerveuzer voelen
Nog even hierover...wat kan ik hier precies mee/aan doen? Losser zetten?quote:Op woensdag 17 juli 2019 11:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar je balhoofd speling, die doet ook veel.
Altijd strak, en volgens de juiste aandraaimomenten (vaak 5-6 Nm, zonder momentsleutel; vast is vast). Je wilt geen speling in je balhoofd hebben, maar juist een directe krachtoverbrenging.quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:47 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nog even hierover...wat kan ik hier precies mee/aan doen? Losser zetten?
Goede uitlegquote:Op woensdag 17 juli 2019 15:04 schreef eentwee het volgende:
Speling op het balhoofd kun je voelen door met je voorrem stevig ingedrukt de fiets en en weer te bewegen of door te luisteren naar een rammelend geluid als je het voorwiel van een klein afstandje op de grond laat stuiteren.
Je hebt nog niet echt duidelijk beschreven wat je voelt en in welke situatie het zich wel of niet voordoet. Dat kan nog richting geven.
Voelt je fiets bijvoorbeeld sloom aan en vertraagt hij (te) snel als je rechtuit fietst? (verdenking: rolweerstand banden, wiellagers, snelspanners te strak)
Kun je je kracht niet goed kwijt (positie, met name zadelhoogte, setback en positie schoenplaatjes)?
Rijd je wel echt langzamer (comfort in je frame en banden kan hem ook "slomer" doen aanvoelen)?
Voelt je fiets instabiel aan bij rechtuit rijden? (eigenschap frame(geometrie) of speling in het balhoofd)?
Of juist in bochten (grip banden, stijfheid wielen, speling op de naven, positie op de fiets icm gewichtsverdeling)?
Wielen verwisselen is alvast een goede check. Check ook de speling in de wiellagers: druk met de wielen gemonteerd de velgrand richting de rem en beweeg hem heen en weer tussen de remblokken. Heb je hiervoor geleidelijk meer kracht nodig of zit er rond het midden een stukje beweging in met weinig weerstand (speling)? Het wiel mag ook geen krakend/klonkend geluid maken als je dit doet. Conti Ultrasport zijn low-budget banden, daar valt nog wel wat winst te behalen.
Tot slot is de vraag of een te grote fiets een goed referentiekader is. Als de fiets technisch in orde is en je positie op de fiets is juist en je hebt geen lichamelijke klachten, dan moet je het misschien maar accepteren
Behalve als je Shimano hebt want die remhendels klapperen zo dat je niet meer goed kan horen of je balhoofd speling heeft.quote:Op woensdag 17 juli 2019 15:04 schreef eentwee het volgende:
Speling op het balhoofd kun je voelen door met je voorrem stevig ingedrukt de fiets en en weer te bewegen of door te luisteren naar een rammelend geluid als je het voorwiel van een klein afstandje op de grond laat stuiteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 15:22 schreef eentwee het volgende:
Zelf werd ik vorige week ook een beetje (onaangenaam) verrast door een vreemd stuurgevoel toen ik een ritje maakte op mijn nieuwe Schwalbe One classic 25mm banden. Voelde wat "sketchy" aan bij het insturen. Nu is het wel zo dat ik ze heb gemonteerd op (smalle) Mavic Open Pro velgen en ze daar desondanks ruim 26mm breed opvallen. Wellicht werkt deze combinatie niet goed en "rollen" ze teveel in bochten. Aan de wielen zelf kan het niet liggen, die bevielen prima met andere banden, en ook niet aan en te lage bandenspanning.Naar mijn idee maakt Schwalbe waardeloze racebanden. Maar dat zeg ik uit persoonlijke ervaring, ooit een set snelle banden gekocht met een hobbel erin, kreeg nieuwe, hobbel erin, enz enz.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Hier ben ik het niet mee eens. Een balhoofd stel je niet met een momentsleutel af maar juist op gevoel. Het moet zeker vast, maar net zo vast dat er net geen speling meer op zit. Als je dit namelijk te vast zet lopen de lagers stroef. Dus beetje vast draaien en dan voelen of de speling weg is, zo niet...weer iets vaster tot de speling weg is.quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Altijd strak, en volgens de juiste aandraaimomenten (vaak 5-6 Nm, zonder momentsleutel; vast is vast). Je wilt geen speling in je balhoofd hebben, maar juist een directe krachtoverbrenging.
Die truc met de rem indrukken is met discs niet te doen, aangezien met discs er ook speling op de blokjes zit, dat voelt dan als speling in het balhoofd, maar dat is het dan niet. Beste druk je dan de voorrem in en beweeg je het stuur heen en weer, terwijl je met je hand om de spacers/balhoofd voelt of er speling op zit.quote:Op woensdag 17 juli 2019 15:04 schreef eentwee het volgende:
Speling op het balhoofd kun je voelen door met je voorrem stevig ingedrukt de fiets en en weer te bewegen of door te luisteren naar een rammelend geluid als je het voorwiel van een klein afstandje op de grond laat stuiteren.
Je hebt nog niet echt duidelijk beschreven wat je voelt en in welke situatie het zich wel of niet voordoet. Dat kan nog richting geven.
Voelt je fiets bijvoorbeeld sloom aan en vertraagt hij (te) snel als je rechtuit fietst? (verdenking: rolweerstand banden, wiellagers, snelspanners te strak)
Kun je je kracht niet goed kwijt (positie, met name zadelhoogte, setback en positie schoenplaatjes)?
Rijd je wel echt langzamer (comfort in je frame en banden kan hem ook "slomer" doen aanvoelen)?
Voelt je fiets instabiel aan bij rechtuit rijden? (eigenschap frame(geometrie) of speling in het balhoofd)?
Of juist in bochten (grip banden, stijfheid wielen, speling op de naven, positie op de fiets icm gewichtsverdeling)?
Wielen verwisselen is alvast een goede check. Check ook de speling in de wiellagers: druk met de wielen gemonteerd de velgrand richting de rem en beweeg hem heen en weer tussen de remblokken. Heb je hiervoor geleidelijk meer kracht nodig of zit er rond het midden een stukje beweging in met weinig weerstand (speling)? Het wiel mag ook geen krakend/klonkend geluid maken als je dit doet. Conti Ultrasport zijn low-budget banden, daar valt nog wel wat winst te behalen.
Tot slot is de vraag of een te grote fiets een goed referentiekader is. Als de fiets technisch in orde is en je positie op de fiets is juist en je hebt geen lichamelijke klachten, dan moet je het misschien maar accepteren
Klopt ja, en dat zal doorgaans wel bij minder dan 5 Nm zijn. Op het moment dat je je vervolgens je stuurpen vastzet (wel met momentsleutel) doet die andere bout ook niet veel meer. Dit is de enige plek waar ik op mijn lichte fiets een aluminium bout heb gebruikt.quote:Op woensdag 17 juli 2019 15:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. Een balhoofd stel je niet met een momentsleutel af maar juist op gevoel. Het moet zeker vast, maar net zo vast dat er net geen speling meer op zit. Als je dit namelijk te vast zet lopen de lagers stroef. Dus beetje vast draaien en dan voelen of de speling weg is, zo niet...weer iets vaster tot de speling weg is.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 15:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. Een balhoofd stel je niet met een momentsleutel af maar juist op gevoel. Het moet zeker vast, maar net zo vast dat er net geen speling meer op zit. Als je dit namelijk te vast zet lopen de lagers stroef. Dus beetje vast draaien en dan voelen of de speling weg is, zo niet...weer iets vaster tot de speling weg is.
Yes, foutje. Bedoelde de bouten die je stuurpen klemmen. Top cap moet inderdaad een stuk minder strak. My badquote:Op woensdag 17 juli 2019 15:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Klopt ja, en dat zal doorgaans wel bij minder dan 5 Nm zijn. Op het moment dat je je vervolgens je stuurpen vastzet (wel met momentsleutel) doet die andere bout ook niet veel meer. Dit is de enige plek waar ik op mijn lichte fiets een aluminium bout heb gebruikt.
Toen we nog op 21mm bandjes reden misschien, ik vind boven de 6 bar al ruk fietsen...quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:12 schreef jpjedi het volgende:
[..]
1 bar per 10kg lichaamsgewicht is grove richtlijn. Hoe dikker de band, hoe lager de druk in principe voor dezelfde rolweerstand. Per saldo wordt de rolweerstand minder bij hogere druk in dezelfde band maar het comfort wordt minder. Tevens bij nat weer iets meer slipgevaar door verminderd contactoppervlak. Dit alles op basis van vouwbandjes. Tubes zet je iets harder vanwege het ronder profiel.
Ook beetje persoonlijk, ik rij op 8 bar bij 25mm en 72kg op de TT en 7 bar bij 28mm op de koersfiets.quote:Op woensdag 17 juli 2019 18:44 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Toen we nog op 21mm bandjes reden misschien, ik vind boven de 6 bar al ruk fietsen...
schwalbe maakt nogal veel verschillende banden zeker voor mtb. Variërend van goed tot zeer matig.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Meer mensen recente ervaring met Schwalbe?
De MTB banden zijn wel erg goed vind ik.
Rij de laatste rijd veel Vredestijn die doen het altijd goed (fortezza senso superiore).
Ik heb ook een tijdje op Schwalbe Durano gereden, vond wel dat ze snel versleten waren.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:59 schreef Vinniiee het volgende:
Ik fiets op Swalbe Durano (zat er al op). Schijnen wel wat meer rolweerstand te hebben, maar wel lekbestendig. Heb twee keer lek gehad, maar wel op zo'n manier dat de volgende ochtend de band pas leeg was.
Binnenkort maar eens wat anders proberen, ze zijn bijna versleten.
Ja, dat wel. Heb er nog geen 4000km mee gefietst.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje op Schwalbe Durano gereden, vond wel dat ze snel versleten waren.
83 kg, 25mm, max 5 bar voor (vaak lager), max 5,5 achter (vaak lager). Pomp meestal 1x per week op dus druk zakt vaak iets richting de 4,5 en dan pomp ik weer wat bij. Vittoria Corsa speed, velgen 25mm extern.quote:Op woensdag 17 juli 2019 19:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ook beetje persoonlijk, ik rij op 8 bar bij 25mm en 72kg op de TT en 7 bar bij 28mm op de koersfiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |