SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.
Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Dat zijn die statistieken van lokale opsporingsinstanties uit o.a. 2017 en 2018 die een stijging in opgepakte mensensmokkelaars lieten zien gok ik, wat het met Trump en de niet bestaande jacht op pedofielen te maken zou hebben kan Refragmental je wellicht uitleggen.quote:
Absoluut niet, Clinton stond ongeveer precies in het politieke centrum. Natuurlijk in haar partij was ze een beetje rechts van het midden gezien Sanders wat aan de linkerkant zit.quote:Op maandag 8 juli 2019 10:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan doel je op Bill neem ik aan, want Hillary was helemaal niet zo centristisch. Misschien in vergelijking met een Sanders, maar ze stond binnen de Democratische partij iets links van het midden en dan niet het politieke midden, maar het midden van de partij.
Dit klinkt inderdaad als een man die signalen afwacht:quote:Op maandag 8 juli 2019 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind de context wel belangrijk.
Ik geloof niet dat hij zomaar iemand bij de poes greep, hij deed het waarschijnlijk wanneer men hij signaal kreeg dat het oké was om te doen.
Maar goed laat maar, heb weinig zin om het over iets te hebben waar in 1 niet bij was en 2 men er automatisch vanuit gaat dat het aanranding was.
De context was toch wel duidelijk geworden in die opname of heb jij gewoon een hele andere interpretatie van aanranding?quote:Op maandag 8 juli 2019 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Ik geloof niet dat hij zomaar iemand bij de poes greep, hij deed het waarschijnlijk wanneer men hij signaal kreeg dat het oké was om te doen.
Maar goed laat maar, heb weinig zin om het over iets te hebben waar in 1 niet bij was en 2 men er automatisch vanuit gaat dat het aanranding was.
Als ze een kort rokje droeg?quote:Op maandag 8 juli 2019 11:20 schreef Chivaz het volgende:
hij deed het waarschijnlijk wanneer men hij signaal kreeg dat het oké was om te doen.
Ma
Gewoon zaken als de DW Nominate score van haar tijd in de senaat bijvoorbeeld.quote:Op maandag 8 juli 2019 11:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Absoluut niet, Clinton stond ongeveer precies in het politieke centrum. Natuurlijk in haar partij was ze een beetje rechts van het midden gezien Sanders wat aan de linkerkant zit.
Maar ik snap niet waarom je zou denken dat Clinton links van het midden stond? Omdat ze voor equal pay for equal work was? Omdat ze wat regulering wilde invoeren? Zelfs Rutte hoor je tegenwoordig ouwehoeren dat bedrijven lonen moeten verhogen is hij dan ook links van het midden? Omdat ze niet tegen homohuwelijk was?
Er komt gewoon geen eind aan. Misschien maar een acting admiraal aanstellen.twitter:ckubeNBC twitterde op maandag 08-07-2019 om 03:45:57In a shocking move, the Admiral scheduled to lead U.S. Navy declines job, retires instead, after Navy Secretary questions his judgment https://t.co/MzLi9J6XHA via @nbcnews reageer retweet
Die fascistische griezel die die belachelijke propaganda cartoons voor Trump maakt heeft zijn beloning.twitter:jaketapper twitterde op zaterdag 06-07-2019 om 21:15:06Man who drew a cartoon the @ADL calls “blatantly anti-Semitic” says he was invited to the White House for a social media summit https://t.co/Fzckv4rJbD https://t.co/nmH1zyCV7C https://t.co/hvz4BpLNVt reageer retweet
Dat je iemands politiek steunt betekent niet dat je alles moet goedpraten. Ik was op zich blij met Obama als president, maar dat maakt niet dat hij geen fouten heeft gemaakt of slechte dingen heeft gedaan.quote:Op maandag 8 juli 2019 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Dat zou wel een probleem opleveren voor Trump. Amash zal als independent of libertarian nooit winnen, maar hij zal zeker stemmen krijgen van de nevertrumpers. Ik zie hem -conservatief, freedom caucus, tea party- geen stemmen halen bij de Democraten.twitter:yashar twitterde op zondag 07-07-2019 om 15:24:22News: In an interview with @jaketapper, Congressman @justinamash, who just left the Republican Party, says he won't rule out a run for President of the United States. https://t.co/E6Wyk5ZiQH reageer retweet
Zijn eigen woorden spreken dat flink tegen.quote:Op maandag 8 juli 2019 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Daar kunnen we lang op wachten, vermoed ik.quote:Op maandag 8 juli 2019 11:03 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Dat zijn die statistieken van lokale opsporingsinstanties uit o.a. 2017 en 2018 die een stijging in opgepakte mensensmokkelaars lieten zien gok ik, wat het met Trump en de niet bestaande jacht op pedofielen te maken zou hebben kan Refragmental je wellicht uitleggen.
Niet bestaande jacht inderdaad. Al zijn er onder Trump in 2018 alleen al meer pedos en mensensmokkelaars opgepakt dan de afgelopen 6-7 jaar van Obama bij elkaar opgeteld.quote:Op maandag 8 juli 2019 11:03 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Dat zijn die statistieken van lokale opsporingsinstanties uit o.a. 2017 en 2018 die een stijging in opgepakte mensensmokkelaars lieten zien gok ik, wat het met Trump en de niet bestaande jacht op pedofielen te maken zou hebben kan Refragmental je wellicht uitleggen.
Je hebt duidelijk mijn reactie niet (goed) gelezenquote:Op maandag 8 juli 2019 12:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Niet bestaande jacht inderdaad. Al zijn er onder Trump in 2018 alleen al meer pedos en mensensmokkelaars opgepakt dan de afgelopen 6-7 jaar van Obama bij elkaar opgeteld.
Inclusief:quote:Op maandag 8 juli 2019 12:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Niet bestaande jacht inderdaad. Al zijn er onder Trump in 2018 alleen al meer pedos en mensensmokkelaars opgepakt dan de afgelopen 6-7 jaar van Obama bij elkaar opgeteld.
Nogmaals, ik vraag mij af of de statistieken wel juist worden geďnterpreteerd. Ook is het twijfelachtig dat een eventuele koerswijziging is te danken aan Trump. Ik heb hem daar bijvoorbeeld nooit over gehoord (en dat terwijl hij werkelijk overal mee pronkt).quote:Op maandag 8 juli 2019 12:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het zou alleen al best vreemd zijn als Trump zich persoonlijk ging bemoeien met dit soort lokale onderzoeken.quote:Op maandag 8 juli 2019 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag mij af of de statistieken wel juist worden geďnterpreteerd. Ook is het twijfelachtig dat een eventuele koerswijziging is te danken aan Trump. Ik heb hem daar bijvoorbeeld nooit over gehoord (en dat terwijl hij werkelijk overal mee pronkt).
Kan het misschien zijn dat jullie dingen zien die er niet zijn? Qanon-aanhangers zien die statistieken bijvoorbeeld als bewijs dat Trump een oorlog voert tegen een internationaal pedo-netwerk, dat wordt aangestuurd door Democraten.
Bovendien beschikt Trump helemaal niet over de juridische knowhow om zich persoonlijk met dergelijke zaken te bemoeien.quote:Op maandag 8 juli 2019 12:46 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Het zou alleen al best vreemd zijn als Trump zich persoonlijk ging bemoeien met dit soort lokale onderzoeken.
Ook zou het heel vreemd zijn om Trump hier de credits voor te geven aangezien dit soort zaken nogal een lange onderzoeksperiode hebben.
Geloof dat de vorige keer dat die statistieken gepost werden het erop neer kwam dat ze nu ook alle hoerenlopers onder het kopje gooiden.quote:Op maandag 8 juli 2019 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag mij af of de statistieken wel juist worden geďnterpreteerd. Ook is het twijfelachtig dat een eventuele koerswijziging is te danken aan Trump. Ik heb hem daar bijvoorbeeld nooit over gehoord (en dat terwijl hij werkelijk overal mee pronkt).
Kan het misschien zijn dat jullie dingen zien die er niet zijn? Qanon-aanhangers zien die statistieken bijvoorbeeld als bewijs dat Trump een oorlog voert tegen een internationaal pedo-netwerk, dat wordt aangestuurd door Democraten.
Hij heeft er na aantreden wel een paar executive orders tegenaan gegooid, en januari 2018 was natuurlijk 'National Slavery and Human Trafficking Prevention Month' (never forget). Het was altijd wel een issue, maar meer om te gebruiken als stok tegen Mexicanen dan dat hij een pedokartel achternazit.quote:Op maandag 8 juli 2019 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)rij-amerika~a892f570quote:Captain USA-vrouwen is tegen Trump en voor een vrij Amerika
Megan Rapinoe is in eigen land een icoon van Mohammed Ali- achtige proporties.
De aanvoerder van het Amerikaanse vrouwenvoetbalteam staat tegenover Oranje in de finale van het WK.
Bij een zege weigert ze de huldiging in het ‘fucking White House’.
Wat zegt dat volgens jou dan? Ik ken het model dat ze gebruiken niet. Daarbij lijkt me dat als de politiek flink rechts van het midden zit je met een voorstel dat precies in het midden ligt in het model als links naar voren komt. Misschien kun je je mening wat duidelijker toelichten.quote:Op maandag 8 juli 2019 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gewoon zaken als de DW Nominate score van haar tijd in de senaat bijvoorbeeld.
Dit is dus fakenews.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
In 2018 alleen al zijn er meer dan 10000 arrestaties geweest mbt mensenhandel.
[ afbeelding ]
Denk je dat Trump op de hoogte is van iedere arrestatie?
https://www.ice.gov/news/(...)00-victims-across-usquote:In Fiscal Year 2016, U.S. Immigration and Customs Enforcement’s (ICE) Homeland Security Investigations (HSI) arrested 1,952 individuals for human trafficking – the illegal trade and exploitation of people for commercial gain, most commonly in the form of forced labor and commercial sexual exploitation. From those cases, over 400 trafficking victims were identified and offered critical services.
https://www.whitehouse.go(...)e-human-trafficking/quote:In FY 2018, Immigration and Customs Enforcement (ICE), Homeland Security Investigations (HSI) made 1588 Human Trafficking arrests while identifying and assisting 308 victims of the same heinous crime.
Simpel gezegd is een lage score 'meer liberal op de economische dimensie', vandaar dat Sanders daar ook op één staat. Het betreft een kwantificatie op basis van stemgedrag in de senaat. Je ziet dat Clinton ook juist links van het midden van de Democratische senatoren staat.quote:Op maandag 8 juli 2019 13:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat zegt dat volgens jou dan? Ik ken het model dat ze gebruiken niet. Daarbij lijkt me dat als de politiek flink rechts van het midden zit je met een voorstel dat precies in het midden ligt in het model als links naar voren komt. Misschien kun je je mening wat duidelijker toelichten.
Integendeel. ik denk dat hij een bepaalde achterban heel erg aansprak juist vanwege zijn radicalisme, waarbij een deel van de kiezers zich misschien ook wel wat voor de gek liet houden door loze, tegenstrijdige beloften. Clinton deed het nog wel aardig onder de wat meer gematigde kiezers in de voorsteden.quote:Trump staat er ook niet in omdat hij natuurlijk niet vanuit de politiek komt, denk je dat zijn succes de vorige verkiezing was dat hij het centrum meer aansprak dan Clinton?
Je doet het er gewoon om he?quote:Op maandag 8 juli 2019 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat hele gedoe met haar e-mails en de FBI die vlak voor de stemrondes aankondigde de zaak te heropenen haar ook stemmers heeft gekost. Als ze dat niet hadden gedaan dan had het er waarschijnlijk heel anders uitgezien.quote:Op maandag 8 juli 2019 13:50 schreef Monolith het volgende:
Integendeel. ik denk dat hij een bepaalde achterban heel erg aansprak juist vanwege zijn radicalisme, waarbij een deel van de kiezers zich misschien ook wel wat voor de gek liet houden door loze, tegenstrijdige beloften. Clinton deed het nog wel aardig onder de wat meer gematigde kiezers in de voorsteden.
Dat zal ongetwijfeld wel enig effect gehad hebben ja. Wat dat betreft hebben de Democraten ook meer recht van spreken als het aankomt op klagen over het optreden van de FBI dan de Republikeinen. Maar die opereren volgens het aloude VVD-adagium 'law and order, behalve voor onszelf'.quote:Op maandag 8 juli 2019 14:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik denk dat hele gedoe met haar e-mails en de FBI die vlak voor de stemrondes aankondigde de zaak te heropenen haar ook stemmers heeft gekost.
Bama wist een miljoen banen meer te creëren in zijn eerste 29 maanden dat Trump. Blijkbaar doet Trump toch iets verkeerd.twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 08-07-2019 om 14:30:57"Over 29 months, Obama added almost 1 million more jobs than Trump." https://t.co/AMDNBGTP8K reageer retweet
Daar heeft de media ook een rol in gespeeld. Dat email gedoe was een non-issue dat totaal niet in verhouding stond tot de media aandacht die het gekregen heeft.quote:Op maandag 8 juli 2019 14:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik denk dat hele gedoe met haar e-mails en de FBI die vlak voor de stemrondes aankondigde de zaak te heropenen haar ook stemmers heeft gekost. Als ze dat niet hadden gedaan dan had het er waarschijnlijk heel anders uitgezien.
Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking.quote:Op maandag 8 juli 2019 15:53 schreef Ulx het volgende:
Bama wist een miljoen banen meer te creëren in zijn eerste 29 maanden dat Trump. Blijkbaar doet Trump toch iets verkeerd.twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 08-07-2019 om 14:30:57"Over 29 months, Obama added almost 1 million more jobs than Trump." https://t.co/AMDNBGTP8K reageer retweet
Het was toch al bekend dat het een van de aanklachten een 'conspiracy to engage in sex trafficking of minors' was?quote:Op maandag 8 juli 2019 15:52 schreef Refragmental het volgende:
Om 17:00 persconferentie mbt zaak Epstein. Eerste paginas van unsealed indictment zijn al zichtbaar en spreken over "conspiracy" dus tenminste 1 andere naam zal vallen.
Ja maar wel een Trumpiaanse vergelijking.quote:Op maandag 8 juli 2019 15:54 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking.
Als ze dit kunnen bewijzen komt Epstein nooit meer vrij.twitter:Tom_Winter twitterde op maandag 08-07-2019 om 15:38:52MORE: The U.S. Attorney's Office for the Southern District of New York say the charges include the allegation that Epstein created and maintained a network and operation enabling him to sexually exploit and abuse dozens of underage girls or recruit other underage girls. https://t.co/V9u6RLhAfF reageer retweet
Ja, OK. Fair enough.quote:Op maandag 8 juli 2019 15:54 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking.
Ja simpel gezegd is een lage score volgens de onderzoekers meer liberaal op die dimensie. Maar stel de Republikeinen winnen heel veel zetels, dan zou Clinton in dat model heel erg naar links opschuiven zelfs als ze precies hetzelfde blijft stemmen? Of bepalen de onderzoekers zelf wat links en rechts is bij een sociaal economisch wetsvoorstel? Het lijkt dit tweede Het medium artikel legt niet echt veel duidelijker uit op welke manier er wordt gerekent.quote:Op maandag 8 juli 2019 13:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Simpel gezegd is een lage score 'meer liberal op de economische dimensie', vandaar dat Sanders daar ook op één staat. Het betreft een kwantificatie op basis van stemgedrag in de senaat. Je ziet dat Clinton ook juist links van het midden van de Democratische senatoren staat.
Afgezien van wat vingerwijzen naar rijke donatoren was het programma van Clinton ook best links en werd het onder druk van Sanders haar programma nog wel wat linkser.
op die manier lijkt het erop dat het een heel subjectieve methode is om te bepalen waar een politicus staat. Ik bedoel hoe bepaal je of een highway bill liberaal is of conservatief, gewoon welke partij hem ingediend heeft? Maar een voorstel van een democraat kan toch conservatief zijn en een republikein kan toch een liberaal voorstel tot stemming brengen?quote:Ideally, this data would be weighted. According to this scale, a liberal vote on an abortion bill is treated the same way as a liberal vote on a highway funding bill, even though one is more politically polarizing than the other.
twitter:jessemckinley twitterde op maandag 08-07-2019 om 16:04:32BREAKING: @NYGovCuomo will sign bill allowing release of @realDonaldTrump's state tax returns TODAY, less than a week after Congress sues for federal returns. https://t.co/dUXZdvuoEx reageer retweet
quote:The bill requires state tax officials to release the president's state returns for any "specified and legitimate legislative purpose" on the request of the chair of one of three congressional committees: the House Ways and Means Committee, the Senate Finance Committee and the Joint Committee on Taxation.
It is effective immediately, though it is unclear whether it would be challenged by the Trump administration, or used by the congressional committees; the Ways and Means Committee, for instance, has said previously that it remains focused on pursuing Mr. Trump's federal tax information.
Still, the state tax documents from New York -- the president's home state and business headquarters -- would likely contain much of the same information as the contested federal returns, tax experts say.
Ik betwijfel overigens of Trump ook in dit complot zit. Dat hij zijn leuter in kleine meisjes heeft gestoken lijkt me niet onwaarschijnlijk.twitter:TomNamako twitterde op maandag 08-07-2019 om 15:43:32Federal prosecutors have released the indictment against Jeffrey Epstein. “Epstein knew that many of his New York victims were underage, including because certain victims told him their age.”Paid hundreds in cash for recruits.https://t.co/XNYJB87clf reageer retweet
Dat soort classificatie is altijd subjectief. Ook jouw oordeel over de politicus Clinton.quote:Op maandag 8 juli 2019 16:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja simpel gezegd is een lage score volgens de onderzoekers meer liberaal op die dimensie. Maar stel de Republikeinen winnen heel veel zetels, dan zou Clinton in dat model heel erg naar links opschuiven zelfs als ze precies hetzelfde blijft stemmen? Of bepalen de onderzoekers zelf wat links en rechts is bij een sociaal economisch wetsvoorstel? Het lijkt dit tweede Het medium artikel legt niet echt veel duidelijker uit op welke manier er wordt gerekent.
Het zegt wel
[..]
op die manier lijkt het erop dat het een heel subjectieve methode is om te bepalen waar een politicus staat. Ik bedoel hoe bepaal je of een highway bill liberaal is of conservatief, gewoon welke partij hem ingediend heeft? Maar een voorstel van een democraat kan toch conservatief zijn en een republikein kan toch een liberaal voorstel tot stemming brengen?
Links van het midden in de Democratische partij hč? Niet iets links van het midden in het hele spectrum. Dat is nog wel een verschil.quote:Uiteindelijk geloof ik wel dat Clinton in de Amerikaanse politiek misschien wat links stond van het centrum. Maar dat medium artikel stelt ook al dat ze minder ver van het centrum staat dan Republikeinen die een gooi naar de kandidaatstelling deden.
Dat valt te bezien. Uiteindelijk was de campagne van Trump vooral een flinterdun allegaartje van inconsistente ideeën en zaken die hij er on the spot uitflapte.quote:Dan zou ik dus eerder denken dat het succes van Trump en de republikeinen dus inderdaad meer komt juist door mensen wat verder van het midden te mobiliseren. Dan vind ik het dus raar als mensen nu met het argument komen dat de democratische partij vooral geen linkse kandidaat moet selecteren want dan verlies je het centrum.
Ik denk dat Trump heel vaak het signaal kreeg dat het mocht, want hij was een bekende rijke kerel, maar ik denk dat Trump ook enige empathie of inschattingsvermogen miste om te kunnen zien als een vrouw helemaal geen signaal gaf en dat hij vervolgens toch gewoon deed wat hij wilde, gezien zijn gebrekkige filter. Hij is opgewonden, is alleen met een dame, mag meestal doen wat ie wil in dat soort situaties, dus nu ook. Met als gevolg dus een paar dozijn aanklachten aan ongewenste intimiteiten.quote:Op maandag 8 juli 2019 11:20 schreef Chivaz het volgende:
Lijkt mij eerder gewoon een gevalletje: Het is sinds Trump moeilijker de grens over te komen dus is human trafficking een stuk lucratiever geworden en worden er dus meer mensen opgepakt in deze business.quote:Op maandag 8 juli 2019 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk nogal wat gradaties in hoe subjectief iets is. Als ik claim dat Clinton centrist is, is dat heel subjectief. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan. Ik baseer me min of meer op gevoel, ja ik heb het gebeuren wel gevolgd maar ik heb niet echt een duidelijk framework waar ik me op baseer ofzo. Als jij dan komt met een bepaald model om te laten zien dat Clinton aan de linkerkant van de Democratische partij zit vind ik dat interessant. Ik wilde graag kijken hoe het model in elkaar zit. Dat blijft toch redelijk vaag wat mij betreft. Het zal minder subjectief zijn dan mijn mening maar of het de werkelijkheid voldoende benadert om conclusies uit te trekken betwijfel ik.quote:Op maandag 8 juli 2019 16:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat soort classificatie is altijd subjectief. Ook jouw oordeel over de politicus Clinton.
Dat snap ik maar het model dat je toonde had het over het Amerikaanse spectrum. Dat is dan natuurlijk niet het 'hele' spectrum want ik neem aan dat als je heel de wereld meeneemt met landen als Noord-Korea en Cuba dat ze niet bepaald aan de linker kant zal zitten.quote:Links van het midden in de Democratische partij hč? Niet iets links van het midden in het hele spectrum. Dat is nog wel een verschil.
Ja we zullen het sowieso meemaken, ik ben het met je eens dat het nog alle kanten op kan. Dat je met een verzoenende boodschap pensionado's in Florida zou kunnen bereiken betwijfel ik. Volgens mij zijn die lui zo conservatief als wat. Ik hoop vooral dat Biden niks wordt, want wat mij betreft kun je dan net zo goed Trump laten zitten en ik vind Trump waardeloos. Verder blijft het ook bijzonder hoe maar een paar staten er echt toe doen bij zo'n presidentsverkiezing. Dat zou me echt gekmakend lijken als je in een staat woont waar je stem min of meer waardeloos is.quote:Dat valt te bezien. Uiteindelijk was de campagne van Trump vooral een flinterdun allegaartje van inconsistente ideeën en zaken die hij er on the spot uitflapte.
Je zag dat rabiaat, maar consistent conservatieve types als Cruz het juist aflegden.
Bovendien won Trump omdat hij een paar swing states met een hele kleine marge won. Dat reproduceer je niet makkelijk.
Welke strategie je ook kiest, het gaat aankomen om staten in de rust belt, Florida, Virginia, North Carolina en Arizona.
Of je Alabama of California nou wint met 60 of 80 procent boeit verder niet voor de presidentsverkiezingen.
Je moet dus een boodschap hebben die in die staten voldoende aanslaat. Dat kan enerzijds door de fanatieke vleugel te enthousiasmeren, maar ook met een verbindende boodschap waar bijvoorbeeld ook de pensionados in Florida en de middenklasse in de suburbs zich kunnen vinden.
En helaas is het persoonlijkheidsaspect ook belangrijk. Wellicht dat, ondanks de hetze van Fox en veel trolletjes, Biden toch beter ligt bij veel kiezers dan een Warren of Harris.
We zullen het geleidelijk aan gaan meemaken.
twitter:NBCPolitics twitterde op maandag 08-07-2019 om 16:44:16JUST IN: New York governor signs a bill that would allow certain members of the US Congress to have access to President Trump's state tax returns. https://t.co/RrryU6LOjq reageer retweet
Nog meer problemen voor Trump. NY State zit ook al achter de campagne aan, dacht ik.twitter:AP twitterde op maandag 08-07-2019 om 07:34:38.@AP Exclusive: A federal grand jury in New York is investigating whether top Republican fundraiser Elliott Broidy used his position as vice chair of President Donald Trump’s inaugural committee to drum up foreign business deals. https://t.co/hFjj6xR1kk reageer retweet
Als de naam niet klopt dan is er toch een groot risico op fraude en dus zou hij definitief van de lijst moeten worden geschrapt?twitter:thedailybeast twitterde op maandag 08-07-2019 om 16:54:29Kris Kobach kicks off his U.S. Senate campaign by misspelling his own first name on the candidacy declaration forms https://t.co/xsUyHKimu4 reageer retweet
De oranje vrouwen zijn ook verder gekomen onder Trump dan onder elke president daarvoor. Wel krachtig die Trump.quote:Op maandag 8 juli 2019 12:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Google leidde me naar dit:quote:Op maandag 8 juli 2019 19:29 schreef Vis1980 het volgende:
Nou vraag ik mij iets af. Als iemand stopt met een campagne, gaat het opgebrachte geld dan weer terug naar de investeerder?
quote:Permissible Uses
The contributions can be used in the following ways:
• Donations to charities, as long as the candidate doesn’t receive compensation from the organizations and the donation is not used by the charity to benefit the candidate.
• A donation of a maximum of $2000 to another presidential candidate.
• Unlimited transfers to a local, state or national political party committee.
• Donations to state and local candidates or transfer to a future election campaign committee of the same candidate (Bernie Sanders transferred $1.5 million collected from his Senate campaign committee to his presidential committee).
https://www.investopedia.(...)-after-elections.asp
twitter:ABCPolitics twitterde op maandag 08-07-2019 om 19:32:14Speaker Nancy Pelosi invites the U.S. women's soccer team to Capitol Hill amid uncertainty over a White House invitation from President Trump https://t.co/oarHAdGZEM reageer retweet
twitter:ShimonPro twitterde op maandag 08-07-2019 om 19:42:42Epstein attorney Reid Weingarten: “To us, this indictment is essentially a do-over...This is the very stuff that was investigated by the feds in Florida.” @eorden reageer retweet
twitter:ShimonPro twitterde op maandag 08-07-2019 om 18:33:21Details from what FBI found inside Epstein’s $77 Million Manhattan mansion: Extraordinary volume of photographs of nude underage girls. Hundreds perhaps thousands of sexually suggestive photographs of fully or partially nude females. Safe containing compact disks with labels reageer retweet
Ik las net dat de landen waar Epstein vaak op vakantie naartoe ging, dat daar de ''seks'' grens verdacht vaak 14 of 15 jaar was.quote:Op maandag 8 juli 2019 21:32 schreef Ulx het volgende:
De aanklagers van de SDNY worden overspoeld met nieuwe meldingen over Epstein. De ontlasting raakt de vertilator nu goed.
Hopelijk stapt Katie Johnson ook naar dat bureau. Landverraad, verkiezingsfraude, corruptie en het ontvoeren van migrantenkinderen is veel mensen in rode staten wel een mulligan waard, maar kleine blanke blonde meisjes verkrachten is heel wat anders. Vergis je daar niet in.
De man is wel gevoelig. Een beetje kritiek en hij gaat uit zijn dak.quote:Op maandag 8 juli 2019 22:33 schreef Barbusse het volgende:
Doen weer goed; diplomatie. Echt prijzenswaardig dit.
Donald Trump: we will no longer deal with the British ambassador
https://www.theguardian.c(...)pp_Copy_to_clipboard
En uiteraard gaat het corp diplomitique Trump negeren hierover, want de UK is een te belangrijke bondgenoot voor ze.
quote:Attorney General William Barr said Monday that he sees a legal path to adding a citizenship question to the 2020 census, despite a Supreme Court ruling that blocked its inclusion, at least temporarily.
In an interview with The Associated Press, Barr said the Trump administration will take action in the coming days that he believes will allow the government to ask the controversial question. Barr would not detail the administration’s plans, though a senior official said President Donald Trump is expected to issue a presidential memorandum to the Commerce Department instructing it to include the question.
AP
Ugh, hier gaat echt geen einde aan komen he? Zelfs als ze dit weer verliezen zal het al effect kunnen sorteren in het afschrikken van bepaalde groepen om de census in te vullen.quote:Barr sees a way for census to legally ask about citizenship (AP)
EDGEFIELD, S.C. (AP) — Attorney General William Barr said Monday that he sees a legal path to adding a citizenship question to the 2020 census, despite a Supreme Court ruling that blocked its inclusion, at least temporarily.
In an interview with The Associated Press, Barr said the Trump administration will take action in the coming days that he believes will allow the government to ask the controversial question. Barr would not detail the administration’s plans, though a senior official said President Donald Trump is expected to issue a presidential memorandum to the Commerce Department instructing it to include the question.
The Supreme Court’s June ruling was a blow to Trump , who has been pressing for the government to ask about citizenship on next year’s census. The U.S. Census Bureau’s experts have said a question asking about citizenship would discourage immigrants from participating in the survey and result in a less accurate census. That in turn would redistribute money and political power away from Democratic-led cities where immigrants tend to cluster to whiter, rural areas where Republicans do well.
Barr said he has been in regular contact with Trump over the issue.
“I agree with him that the Supreme Court decision was wrong,” said Barr. He said he believes there is “an opportunity potentially to cure the lack of clarity that was the problem and we might as well take a shot at doing that.”
The Trump administration has argued that the question was being added to aid in enforcing the Voting Rights Act, which protects minority voters’ access to the ballot box. But Chief Justice John Roberts joined the court’s four more liberal members in last month’s Supreme Court decision, saying the administration’s justification for the question “seems to have been contrived.”
It’s unclear what new rationale for asking the question the administration might include in a presidential memorandum.
As the administration grapples for a way around the Supreme Court’s ruling, the Justice Department has shaken up its legal team handling the matter.
“Since these cases began, the lawyers representing the United States in these cases have given countless hours to defending the Commerce Department and have consistently demonstrated the highest professionalism, integrity and skill inside and outside the courtroom,” department spokeswoman Kerri Kupec said in a statement.
A department official told the AP the new team would consist of both career and politically appointed attorneys. James Burnham, a top lawyer in the department’s civil division, would no longer be leading the litigation team, said the official, who spoke only on condition of anonymity to discuss the matter ahead of the court filing.
An administration official said the new legal team may find it easier to argue the administration’s new position. The official spoke on condition of anonymity because the official wasn’t authorized to speak on the record.
Barr spoke to the AP after touring a federal prison in Edgefield, South Carolina, where he met with inmates and staff members to discuss the criminal justice reform law that Congress approved and Trump signed into law last year.
Eigenlijk zegt hij vrijwel letterlijk dat hij de diplomatieke banden met de UK verbreekt. Wŕt een domme man is het toch ookquote:Op maandag 8 juli 2019 22:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
De man is wel gevoelig. Een beetje kritiek en hij gaat uit zijn dak.
Je speculeert er lekker op los. Ik zou dat toch iets minder doen als ik jou was. Tot nu toe is er geen aanleiding om te denken dat Trump hier nauw bij betrokken was.quote:Op maandag 8 juli 2019 22:33 schreef Ulx het volgende:
Epstein is over. Die man heeft twee privé-vliegtuigen, huizen overal in de wereld en genoeg geld om uit handen van justitie te blijven als hij vlucht. Dus ik denk dat er geen borgtocht komt.
Dan zullen veel slachtoffers naar voren komen en dan zullen veel mensen erg nerveus worden. Dersh zeker weten. Trump misschien. Clinton misschien. Acosta kan zijn carriere ook wel vergeten mocht er na zijn deal nog iets zijn gebeurd.
Barr en McConnell komen in de shit mocht Trump worden genoemd. Want hoe bescherm je hem dan nog? Het onderzoek naar Epstein torpederen? Tientallen misbruikte kinderen zwartmaken? That shit won't wash. Dat komt terug bij de verkiezingen. En hard.
Dit kan echt de shitstorm der shitstormen worden.
Behalve de beschuldiging van Katie Johnson dat Epstein čn Trump haar zouden hebben verkracht toen ze dertien was. En aangezien Epstein nu het haasje is zal men haar verhaal zeker gaan verifieren.quote:Op maandag 8 juli 2019 22:51 schreef archito het volgende:
[..]
Je speculeert er lekker op los. Ik zou dat toch iets minder doen als ik jou was. Tot nu toe is er geen aanleiding om te denken dat Trump hier nauw bij betrokken was.
twitter:WashTimes twitterde op maandag 08-07-2019 om 21:11:46Attorney General William Barr says he's recused himself from Jeffrey Epstein case: Report https://t.co/ALinsHMC1P reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 08-07-2019 om 23:00:57New: Congressional Democrats have begun issuing dozens of subpoenas for financial records and other documents from Trump's private entities as part of an ongoing lawsuit alleging that his businesses violate the emoluments clause, WaPo reports.https://t.co/ExyHZ8w4Ko reageer retweet
twitter:kylegriffin1 twitterde op maandag 08-07-2019 om 23:05:03"The 37 subpoenas target information from a wide array of Trump’s businesses, including Trump Tower, his hotels in New York and Washington, and his Mar-a-Lago Club in South Florida, according to the Constitutional Accountability Center." https://t.co/jVbTbVGHfR reageer retweet
Blijf het een vreemd verhaal vinden. Blijkbaar had Obama die vraag in 2010 van de census geschrapt, maar heeft daarvoor er altijd bij gezeten.quote:Op maandag 8 juli 2019 22:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ugh, hier gaat echt geen einde aan komen he? Zelfs als ze dit weer verliezen zal het al effect kunnen sorteren in het afschrikken van bepaalde groepen om de census in te vullen.
De vraag heeft er nooit in gezeten in algemene zin voor de hele bevolking voor zover ik weet. Wat is je bron?quote:Op maandag 8 juli 2019 23:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Blijf het een vreemd verhaal vinden. Blijkbaar had Obama die vraag in 2010 van de census geschrapt, maar heeft daarvoor er altijd bij gezeten.
Sarah Huckabee Sanders, vermoed ik.quote:Op maandag 8 juli 2019 23:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De vraag heeft er nooit in gezeten in algemene zin voor de hele bevolking voor zover ik weet. Wat is je bron?
Dat heb je met narcisten. Als iemand hun persoonlijk aanvalt dan moet diegene kapot.quote:Op maandag 8 juli 2019 22:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt hij vrijwel letterlijk dat hij de diplomatieke banden met de UK verbreekt. Wŕt een domme man is het toch ook
twitter:thehill twitterde op maandag 08-07-2019 om 22:04:06JUST IN: Barr says Trump admin can legally add citizenship question to census https://t.co/OFvFrceSB7 https://t.co/s6mYnPwXhb reageer retweet
Aardig opiniestuk over wat de Epstein zaak nu eigenlijk betekent.twitter:nytopinion twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 03:01:06If the Jeffrey Epstein case were fiction, it would be both too sordid and too on-the-nose to be believable, like a season of “True Detective” penned by a doctrinaire Marxist, writes @michelleinbklyn https://t.co/xJRAPyIyOp reageer retweet
quote:“In 2000, a porter who worked next door to Epstein’s Manhattan home told a British newspaper, admiringly, ‘I often see Donald Trump and there are loads of models coming and going, mostly at night. It’s amazing.’”
dat Alex Acosta een doorn in de zij van Trump is nu.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:29 schreef Ulx het volgende:
Aardig opiniestuk over wat de Epstein zaak nu eigenlijk betekent.twitter:nytopinion twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 03:01:06If the Jeffrey Epstein case were fiction, it would be both too sordid and too on-the-nose to be believable, like a season of “True Detective” penned by a doctrinaire Marxist, writes @:michelleinbklyn https://t.co/xJRAPyIyOp reageer retweet
[..]
twitter:KlasfeldReports twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 02:24:26NEW: Plaintiffs in the N.Y. part of the #2020Census case argue that @TheJusticeDept counsel shouldn't be allowed to withdraw."Defendants’ mass withdrawal risks hindering Plaintiffs’ ability to litigate matters currently or soon to be pending before the Court," the letter says. https://t.co/aiSP0L23Xu reageer retweet
Whahahaha! LOL!twitter:KlasfeldReports twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 02:27:39"Even if these motions are granted, Plaintiffs request that the Court retain jurisdiction over the withdrawing attorneys in connection with Plaintiffs’ pending motion or any future sanctions motions."Read the 3-page letter here. cc: @CourthouseNews https://t.co/YpfZUA2Dh5 reageer retweet
een afgezaagde vertragingstactiek. Ze hebben de glibber Barr op die zaak gezetquote:Op dinsdag 9 juli 2019 13:25 schreef Ulx het volgende:
twitter:KlasfeldReports twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 02:24:26NEW: Plaintiffs in the N.Y. part of the #2020Census case argue that @:TheJusticeDept counsel shouldn't be allowed to withdraw."Defendants’ mass withdrawal risks hindering Plaintiffs’ ability to litigate matters currently or soon to be pending before the Court," the letter says. https://t.co/aiSP0L23Xu reageer retweet
Whahahaha! LOL!twitter:KlasfeldReports twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 02:27:39"Even if these motions are granted, Plaintiffs request that the Court retain jurisdiction over the withdrawing attorneys in connection with Plaintiffs’ pending motion or any future sanctions motions."Read the 3-page letter here. cc: @:CourthouseNews https://t.co/YpfZUA2Dh5 reageer retweet
"We komen met nieuwe advocaten!"
- "Om on dwars te zitten? Nee! Wat ons betreft niet."
En ze hebben een goed punt. Dit lijkt gewoon de hele tijd maar andere dingen roepen.
Je raadt nooit wie het topic geopend heeft.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 13:32 schreef Ulx het volgende:
Oh, en Amash is uit de GOP. Is de OP al aangepast?
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 13:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je raadt nooit wie het topic geopend heeft.
Mja, dit lijkt me dus typisch zo'n zaak die nooit voor 100% opgelost gaat worden. De hoeveelheid connecties 'in high places' van die vent zijn duizelingwekkend. Het gaat imo niet lang duren voor ze op bepaalde personen/instanties stuiten waar niemand z'n handen aan durft te branden.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 11:29 schreef Ulx het volgende:
Aardig opiniestuk over wat de Epstein zaak nu eigenlijk betekent.twitter:nytopinion twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 03:01:06If the Jeffrey Epstein case were fiction, it would be both too sordid and too on-the-nose to be believable, like a season of “True Detective” penned by a doctrinaire Marxist, writes @:michelleinbklyn https://t.co/xJRAPyIyOp reageer retweet
[..]
De GOP in battleground Pennsylvania rolt vechtend pver straat, en Trump kiest een kant in de hopeloos verdeelde partij. En niet iedereen vindt dat leuk.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 13:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je raadt nooit wie het topic geopend heeft.
Prima.twitter:kylegriffin1 twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 13:33:13Amy McGrath, a retired Marine lieutenant colonel and combat pilot, announced this morning that she's challenging Mitch McConnell for his Kentucky Senate seat in 2020. https://t.co/pbXLjeYAVw reageer retweet
dat wordt nog een leuke strijd in Kentucky.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:03 schreef Ulx het volgende:
Prima.twitter:kylegriffin1 twitterde op dinsdag 09-07-2019 om 13:33:13Amy McGrath, a retired Marine lieutenant colonel and combat pilot, announced this morning that she's challenging Mitch McConnell for his Kentucky Senate seat in 2020. https://t.co/pbXLjeYAVw reageer retweet
"I did not risk my life for democracy so you could block everything in the senate."
Lijkt me een aardige om mee te beginnen.
McTurtle wordt niet herkozen, maar het maakt verder niet meer uit want de schade die deze heeft aangericht gaat een generatie lang merkbaar zijn, minstens.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:03 schreef Ulx het volgende:
"I did not risk my life for democracy so you could block everything in the senate."
Lijkt me een aardige om mee te beginnen.
Allicht maar de realist zal opmerken dat ze volstrekt kansloos is.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:05 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
dat wordt nog een leuke strijd in Kentucky.
Geen idee, maar mijn familie in Louisville (notoire republikeinse stemmers) willen nu graag van McConnell af, die naar hun smaak veel te diep in de zak zit bij Trump.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Allicht maar de realist zal opmerken dat ze volstrekt kansloos is.
McConnell staat op een net approval van -25 in Kentucky. Tegen de 50% van de ondervraagden vindt dat hij het slecht doet.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Allicht maar de realist zal opmerken dat ze volstrekt kansloos is.
Dat is een understatement. De laatste twee jaar was zijn voornaamste tak het wringen en draaien om de politieke wangedrochten van Trump recht te draaien. Dat is echt een belediging voor deze gehaaide politicus. Daar rekenen ze hem echt wel op af.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
McConnell staat op een net approval van -25 in Kentucky. Tegen de 50% van de ondervraagden vindt dat hij het slecht doet.
Een familie is geen representatieve afspiegeling van de bevolking van Kentucky.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 14:33 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Geen idee, maar mijn familie in Louisville (notoire republikeinse stemmers) willen nu graag van McConnell af, die naar hun smaak veel te diep in de zak zit bij Trump.
Dit blijft 'ie hem en het VK kwalijk nemen totdat Darroch wordt teruggefloten.quote:WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw uitgehaald naar de Britse ambassadeur in zijn land. Hij noemde de diplomaat in een reeks Twitterberichten onder meer "maf" en "een erg domme kerel".
Ambassadeur Kim Darroch riep de toorn van Trump over zich af met een serie kritische memo's, die uitlekten via een Britse krant. De diplomaat zou onder meer hebben geschreven dat Trump "onzekerheid uitstraalt" en omschreef de Amerikaanse regering als onbekwaam en disfunctioneel.
De kritiek schoot Trump in het verkeerde keelgat. Hij haalde al eerder uit naar de ambassadeur en deed daar dinsdag nog een schepje bovenop. "Ik ken de ambassadeur niet, maar heb me laten vertellen dat hij een pompeuze dwaas is."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |