abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187727322
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:49 schreef elamanilo het volgende:
Wow D-E, wat een belevenis is dat allemaal geweest. Ik vind het zo knap dat je zo bij jezelf bent gebleven, ondanks wat er allemaal gebeurde. Misschien ook heel erg je redding dat je zelf kennis van zaken had in combi met je intuītie, om echt naar jezelf te luisteren. Maar ook heel erg om te merken dat een ander het onderspit delft in dezelfde situatie... Ook na de geboorte/ nu blijf je zo goed naar jezelf (en baby) luisteren 😘 en wat een fijne mensen om he heen. ♥

Dank voor het delen van je uitgebreide verhaal! Ik ben nog bezig aan de mijne. 😅
Ja het was alles wat ik wel en niet gehoopt had. Bevallen doe ik namelijk zo weer hoor, graag zelfs. Vond het leuk en mooi om te mogen doen. Maar alles er omheen, nee. Ik vond het alles behalve een persoonlijke bevalling. Ik lag daar omdat ik medische zorg nodig had, maar ben nog altijd een mens.
Maar ik heb op genoeg momenten gelukkig wel mensen gehad die naar mij luisterden, maar juist op momenten dat het lekker ging mentaal. Op de momenten dat het nodig was, voelde ik mij zo alleen en in de steek gelaten. R. was altijd op app-afstand of waggelafstand in de buurt, wij hebben elkaar echt gevonden door zwangerschapsyoga, het dagenlange gerommel in het ziekenhuis en nu ook gewoon heel veel contact.

Ik ben ook benieuwd naar jouw verhaal!

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 03-07-2019 09:21:36 ]
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:07:28 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187739709
Ik heb je verhaal ook gelezen d-e. Wat een heftige tijd is het toch voor je geweest. Met enerzijds steeds proberen te berusten in wat er gebeurt en anderzijds gewoon de emoties die horen bij deze onzekere tijd en de teleurstellingen. Echt heel jammer dat niet iedereen de rust en focus had om gewoon naar je te luisteren en te horen/voelen wat je nodig had. Fijn als je dat nog kan terugkoppelen, ze zouden er wat van kunnen leren.

Maar vooral, nog een keer: goed gedaan _O_ ! Je kind op de wereld gezet! *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187750474
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja het was alles wat ik wel en niet gehoopt had. Bevallen doe ik namelijk zo weer hoor, graag zelfs. Vond het leuk en mooi om te mogen doen. Maar alles er omheen, nee. Ik vond het alles behalve een persoonlijke bevalling. Ik lag daar omdat ik medische zorg nodig had, maar ben nog altijd een mens.
Maar ik heb op genoeg momenten gelukkig wel mensen gehad die naar mij luisterden, maar juist op momenten dat het lekker ging mentaal. Op de momenten dat het nodig was, voelde ik mij zo alleen en in de steek gelaten. R. was altijd op app-afstand of waggelafstand in de buurt, wij hebben elkaar echt gevonden door zwangerschapsyoga, het dagenlange gerommel in het ziekenhuis en nu ook gewoon heel veel contact.

Ik ben ook benieuwd naar jouw verhaal!
En sorry! Ik zat op mijn mobiel toen ik het topic sloot en mijn mobiel + fok werkt niet zo goed samen, dus ik kon het forum niet meer op om een nieuwe te openen... :')
pi_188227488
Inmiddels is het al bijna 6 :'( maanden geleden, maar wilde m'n bevallingsverhaal toch nog delen O+ Omdat ik die van S. ook nog regelmatig weer eventjes teruglees.

Sorry voor het lange verhaal :')

Laatste weken zwangerschap
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bevalling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:27:21 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188228165
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:26 schreef krijgerrtje het volgende:
Inmiddels is het al bijna 6 :'( maanden geleden, maar wilde m'n bevallingsverhaal toch nog delen O+ Omdat ik die van S. ook nog regelmatig weer eventjes teruglees.

Sorry voor het lange verhaal :')

Laatste weken zwangerschap
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bevalling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een achtbaan! Ik dacht echt 'keizersnede, sowieso' :+ . Mooi verhaal met een prachtig einde!
Resistance is futile.
pi_188228214
Mooi Krijger!

Ik herken helemaal het gevoel van “ik ben mega goed” in persen O+
Ik was vooral verbaasd dat het al klaar was O+

En vooral wat mooi hoe je de “minder leuke” stukken niet laat overheersen maar geniet van de mooie momenten van het bevallen! Respect O+

Oh en het teruglezen doe ik ook regelmatig hier ;) van alle drie dan :)
pi_188228313
Mega goed in persen O+
Schudden voor gebruik
pi_188230650
Ja dat wil ik echt nog wel 10x doen hoor O+ En hulde aan m’n VK! Na S. toch lang het gevoel gehad dat ik niet zelf bevallen was, dat de gyn toen de boel opengeknipt had en haar eruit gehaald had.

Mijn VK was de eerste die na 4 jaar zei: ja hallo, ze was een sterrenkijker en je hebt haar er zonder hulpmiddelen in een kwartier uitgeperst: weet je wel hķe knap dat is?

Pas toen kon ik ook anders naar de vorige bevalling kijken :+ Alleen jammer dat die aanloop naar het persen zo lang duurt he :') _O-
pi_190184060
De baby is volgende week al 6 maanden oud dus het wordt de hoogste tijd om mijn bijzondere bevallingsverhaal eens neer te pennen. Het is geen kort verhaal :+ Onder een spoiler, en ik haal 'm op den duur weer weg. dus niet quoten graag

*Plop*

[ Bericht 93% gewijzigd door BobbyMcGee op 30-11-2019 19:19:18 ]
pi_190184292
Wow Bobby, wat een bevalling zeg. Wat knap van je man dat hij zo rustig is gebleven, en wat een fijne verloskundige heb je zeg! Wat een oerbevalling!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 29 november 2019 @ 13:39:41 #12
269689 crew  Viv
pi_190184320
Ha, dat laatste zei ik onlangs al in Z&G. O+
pi_190184539
Wow Bobby, wat hebben jullie dat knap gedaan samen! O+ Echt prachtig! Zo krijg ik er bijna zin in :D.
  vrijdag 29 november 2019 @ 14:12:48 #14
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190184650
Wauw Bobby, wat een verhaal!
De VK klinkt ook echt super relaxed :D
Heb je lang moeten bijkomen van je stormbevalling?
pi_190186249
Wooow zo mooi en gaaf dit O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 29 november 2019 @ 16:44:14 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_190186397
Wat een ervaring, Bobby! Ik ben wel benieuwd hoe je er zelf op terugkijkt? Volgens mij heel positief, toch?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_190186610
Mooi verhaal Bobby! Je bent een goede verteller. :Y
Hoeveel tijd zat er ongeveer tussen de geboorte en het moment dat de verloskundige binnenkwam? :o
Knap van jullie. O+
  vrijdag 29 november 2019 @ 17:02:13 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_190186646
Wat een gave bevalling O+
disclaimer
pi_190186676
Wauw Bobby, wat een geweldig verhaal. Dit zou mijn doombevalling zijn. O+
En je man, wat goed van hem. O+

Wauw. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_190186768
Wauw Bobby het klinkt wel als een heel mooie bevalling zo. O+
pi_190186778
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 06:57 schreef krijgerrtje het volgende:
Ja dat wil ik echt nog wel 10x doen hoor O+ En hulde aan m’n VK! Na S. toch lang het gevoel gehad dat ik niet zelf bevallen was, dat de gyn toen de boel opengeknipt had en haar eruit gehaald had.

Mijn VK was de eerste die na 4 jaar zei: ja hallo, ze was een sterrenkijker en je hebt haar er zonder hulpmiddelen in een kwartier uitgeperst: weet je wel hķe knap dat is?

Pas toen kon ik ook anders naar de vorige bevalling kijken :+ Alleen jammer dat die aanloop naar het persen zo lang duurt he :') _O-
Heb net ook jouw verhaal gelezen. Wat een achtbaan! :o Wel heel knap van je! Hoe kijk je er nu op terug?
Protčge moi de mes désirs.
pi_190187495
Wauw Bobby samen met je man O+ prachtig!
pi_190189439
Ohhh Bobby wat een mooi verhaal O+ Wat mooi zo: helemaal met z’n tweeën gedaan O+ Ik kan me voorstellen dat het ook beangstigend was misschien, maar lijkt me heel fijn om zo op terug te kunnen kijken. En dat berichtje op het geboortekaartje... wauw O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 17:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb net ook jouw verhaal gelezen. Wat een achtbaan! :o Wel heel knap van je! Hoe kijk je er nu op terug?
Nog steeds heel goed! O+ Zou heel graag zen en rustig en kalm die weeën willen doorstaan, maar zo ben ik ook gewoon niet. Ik wil vloeken en tieren en schelden. Ik ben dan niet thuis bevallen zoals ik wilde, maar heb wel de hele bevalling het gevoel gehad de regie te hebben. Zéker tijdens het persen toen de VPK en VK op een afstandje bleven staan en Vriend naast me stond :Y Een goede begeleiding is uiteindelijk zoooo belangrijk.
pi_190191289
Wat een reacties O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 14:12 schreef Ceviche het volgende:
Wauw Bobby, wat een verhaal!
De VK klinkt ook echt super relaxed :D
Heb je lang moeten bijkomen van je stormbevalling?
Nee, eigenlijk niet. De verloskundige waarschuwde me dat ik erge naweeën zou kunnen krijgen, maar dat viel reuze mee. Ook mentaal heb ik er niet echt van bij hoeven komen - niet erger dan dat iedereen bij moet komen van een bevalling want hoe dan ook is het een heftige en intense gebeurtenis.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:44 schreef Mariposas het volgende:
Wat een ervaring, Bobby! Ik ben wel benieuwd hoe je er zelf op terugkijkt? Volgens mij heel positief, toch?
Ja, ik kijk er heel positief op terug. Nu komt dat ook omdat ik niet meer goed kan terughalen hoeveel pijn het deed. Als ik er aan terugdenk lijkt het wel een droom te zijn geweest. Wellicht komt dat ook door de snelheid.
Ik weet nog wel dat de paniek eventjes echt heel groot was. Maar omdat dat moment binnen een kwartier voorbij was, kijk ik daar ook goed op terug. Het was zo'n snelle bevalling en dat zonder verloskundige in de buurt, logisch dat je dan even in paniek raakt. En mijn man verzekerde me later dat ik best rustig bleef en goed in staat was om naar zijn aanwijzingen te luisteren ondanks de hevigheid van de persweeën en de bijbehorende pijn.

Het is ook echt bizar dat je het idee hebt dat het ab-so-luut niet past en de pijn hevig en brandend is, en dat je vervolgens amper schade opgelopen blijkt te hebben. Zo'n vagina is een fantastisch wonderlijk ding *O*

En, die ontsluitingsweeën vond ik echt heel erg meevallen. Ik heb ook gewoon niet zulke erge weeën gehad. Op mijn weeëntimer is te zien dat ik tot 23 uur (dus één uur voor de geboorte) slechts één echt vervelende wee had gehad. En ik had er ook best veel adempauze tussen, waarin ik me juist heel warm/loom voelde. Die endorfinen deden fantastisch werk O+ Het beladvies - elke vijf minuten een wee van tenminste één minuut, en dat voor de duur van een uur - dat heb ik amper gehaald. Vandaar ook dat we niet eerder de verloskundige belden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:59 schreef vencodark het volgende:
Mooi verhaal Bobby! Je bent een goede verteller. :Y
Hoeveel tijd zat er ongeveer tussen de geboorte en het moment dat de verloskundige binnenkwam? :o
Knap van jullie. O+
Ik denk niet meer dan een minuut of vijf. Maar dat is best lang op zo'n moment :D
pi_190197024
Prachtig Bobby O+
  zaterdag 30 november 2019 @ 10:58:13 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190197272
Mooi Bobby O+
Resistance is futile.
  zaterdag 30 november 2019 @ 12:10:50 #27
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190198017
Wat een prachtige bevalling Bobby O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190346319
Vandaag is ons meisje 10 dagen oud en heb ik haar bevallingsverhaal uitgeschreven nu alles nog vers in mijn geheugen zit :)

Vrijdag 29 november 2019
Vandaag ben 39 weken en 6 dagen zwanger. Vriendlief moet al vroeg weg voor een tentamen. Het is dus aan mij om de kids weg te brengen naar de opvang.
Bij de opvang zijn ze verbaasd me te zien, ze vinden het dapper dat ik nog gewoon rondloop. Ik voel me prima, verwacht dat het allemaal nog wel even gaat duren, dus besluit na het wegbrengen van de kindjes nog even langs de supermarkt te gaan voor avondeten en een lekkere lunch.

Thuis post ik een berichtje op Insta met een poll, zal ze nog in november geboren worden of wordt het toch een december-kindje? Een 100% score voor december is de uitslag van de poll.

Ik ga nog even slapen en geniet daarna van een lekkere lunch. Ik merk dat ik harde buiken heb en dat er zelfs regelmaat in zit. Iedere 11 minuten voel ik een harde buik. Grappig, zo regelmatig is het deze zwangerschap nog niet geweest. Omdat de harde buiken absoluut niet pijnlijk zijn, verwacht ik dat ze wel weg zullen gaan als ik iets ga doen. Ik app mijn broertje of hij thuis is en of hij zin heeft in mijn gezelschap. Hij gaat eerst nog even een uurtje slapen, maar zal me appen als ie wakker is. Prima, ik moet me toch nog opfrissen en aankleden :). Terwijl ik me aan het opfrissen ben merk ik dat de harde buiken van om de 11 minuten naar om de 8 minuten zijn gegaan. Dat vind ik toch opmerkelijk dus ik stuur D. een appje:

Had een uurtje harde buiken om de 11 minuten..lijkt nu naar om de 8 minuten te gaan...Maar doet nog geen pijn..

Mijn broertje is wakker en even twijfel ik, zal ik wel gaan? De harde buiken doen absoluut geen pijn, maar de regelmaat blijft en dat is nieuw. Ik besluit gewoon te gaan, het zal wel voorwerk zijn en anders ben ik zo weer thuis!

Bij mijn broertje is het gezellig. We kletsen wat en hij vraagt of het al rommelt. Ik vertel dat ik al een paar uur regelmatige harde buiken heb. Hij schrikt er een beetje van, straks breken mijn vliezen op zijn bank, maar ik vertel hem dat het echt nog wel dagen kan duren hoor, no worries! Ondertussen blijven de harde buiken komen. Ik time nu niet meer, maar ze lijken zelfs wat sneller op elkaar te komen.

Vriendlief belt of ik op de terugweg nog even wat bij de supermarkt wil meenemen, dus na 2 uurtjes bij broertje op de bank vertrek ik richting supermarkt. In de auto voel ik dat de harde buiken intenser worden. Pijn doet het nog steeds niet, maar ze duren langer en zorgen voor meer druk naar onder. Ik ben blij. Misschien levert het vast wat extra centimeters op.

Eenmaal thuis maak ik het avondeten klaar. Vriendlief moet nog wat werken dus na het eten breng ik de jongens naar bed. Dat was al even geleden, was de laatste weken een beetje te zwaar, maar vandaag ging dat prima. Met harde buiken, dat wel!

Als vriendlief rond een uur of 9 klaar is met werken gaan we een film kijken (Edge of Fear, een hele slechte film wauw!) en ik besluit de harde buiken maar weer te gaan timen, ze komen nog sneller op elkaar nu. Zo een minuut of 4 na elkaar en ze houden ook al bijna een minuut aan. Maar nog steeds doen ze geen pijn. Mijn vader appt of het al rommelt. Ik stel hem gerust, niks aan de hand paps!

Na de film willen we gaan slapen. Het aanrecht staat nog vol met vaat, de vaatwasser heeft gedraaid maar moet nog leeg. Vaak zijn we lui en doen we dit de volgende ochtend pas, maar nu besluit ik het toch nog even te doen. Mocht er toch een bevalling gaan doorzetten dan moet vriendlief er wel bij kunnen om het bad te vullen :).

De volgende avond vieren we pakjesavond. Er moeten dus nog 12 pakjes ingepakt worden. Tussen de harde buiken door pakken we de pakjes in. Zal pakjesavond doorgaan vraag ik mij af? Ik denk stiekem toch wel dat die harde buiken straks over zullen gaan in weeën. Na het inpakken gaan we lekker liggen en al snel valt vriendlief is slaap. Ik niet, iedere keer als ik indommel word ik wakker van een harde buik. Ik probeer te timen door te kijken hoe laat het is op het moment van de harde buik, maar vergeet steeds hoe laat de vorige ook al weer was. Erg lekker lig ik ook niet dus om kwart over 3 besluit ik de tv maar weer aan te zetten en een goede weeëntimer te downloaden. Zittend beginnen de harde buiken langzaam steeds wat pijnlijker te worden. Ik weet het nu zeker, de bevalling is begonnen, we krijgen toch nog een november-kindje :). D. wordt af en toe wakker, maar ik vind het nog prima te doen. Ik kijk tv en speel Phase 10 op mijn telefoon, hij mag nog lekker blijven slapen.

Om half 5 moet ik naar het toilet. Mijn darmen willen leeg. Hiervan wordt D. weer wakker. Ik besluit dat ik niet langer in ontkenning ga, we gaan bevallen! Ik weet zeker dat als ik de zwaartekracht laat werken het wel weer eens snel kan gaan dus al die tijd ben ik blijven zitten op bed. Maar nu is het tijd voor actie! D. gaat naar beneden en gaat het bad vullen, ik ga ousste wakker maken. Ik zeg haar dat haar zusje er aan komt, de bevalling is begonnen. Dat is natuurlijk een beetje gek wakker worden dus ze moet er even van huilen. Ik vertel haar dat het nog heel goed gaat met mama en dat ze nog steeds mag kiezen er niet bij te blijven. Maar ze wil blijven :). Nu ik sta voel ik inderdaad dat de weeën pijnlijker worden, ik moet me er echt op focussen. Ik bel mijn ouders dat ze de jongens moeten komen halen.
Een half uurtje later zijn ze er en vertrekken ze met de jongens. Dochter wil echt bij de bevalling blijven dus die heeft zich op de bank geīnstalleerd met een filmpje en tijdens iedere wee die ik opvang zie ik haar met een half oog mij in de gaten houden.

Het bad loopt langzaam vol en vriendlief heeft de verloskundige gebeld. Ik vraag of ik er al in mag, en zeg ook dat ik denk dat de verloskundige nu wel een beetje mag gaan opschieten. De zwaartekracht doet wat ie moet doen, de weeën zijn inmiddels best pijnlijk!

Ik mag in bad en dat is echt heerlijk! Tussen de weeën door kan ik heerlijk ontspannen en ook de pijn van de weeën is goed te doen. Ze worden alleen wel snel nog heftiger. Om 6:15 uur is de verloskundige er en ze meet 8 cm ontsluiting. De kraamzorg laat nog op zich wachten. Het is druk en ze kunnen niemand bereiken. De verloskundige wil wachten met het breken van de vliezen tot de kraamzorg er is, maar ik krijg al wat persdrang en zie dat wachten niet zo zitten.

Om half 7 breekt de verloskundige mijn vliezen en heb ik nog maar een klein randje ontsluiting over. Ook nu wil de verloskundige wachten op de kraamzorg en vraagt ze mij dus de weeën weg te zuchten. Dit lukt niet goed, de persdrang is te heftig en van alle heftigheid vergeet ik helemaal hoe dat puffen ook al weer werkt (grappig, ik leer wekelijks andere zwangere vrouwen hoe dat puffen werkt, maar het lukt mij zelf nu totaal niet :D). Het lukt me wel 5 hele minuten om niet mee te persen, maar daarna geef ik aan dat ik echt heel graag wil persen. Dus om 5 over half 7 begin ik voorzichtig mee te persen op het hoogtepunt van de wee. Om 10 over half 7 is de kraamzorg er dan ook eindelijk en begin ik met actief persen. Ik heb het zwaar, zwaarder dan ik me kan herinneren van de vorige bevallingen, maar om 6:47 uur is ze er al. Onze mooie dochter J.ulée L.eana. Thuis, in bad, in het bijzijn van haar grote zus, precies zoals we het gehoopt hadden O+.

Oudste en D. knippen samen de navelstreng door. Ik ben zo trots ook op mijn grote meisje. Ze vond het spannend, maar niet spengend (haar woorden :)) en heeft het zo goed gedaan. Mij af en toe een slokje water gegeven, kusjes op mn hoofd en mijn hand vast gehouden. 100 vragen aan de verloskundige gesteld en de placenta van top tot teen bewonderd. En bovendien ontzettend verliefd op haar kleine zusje O+

O en pakjesavond ging 's avonds gewoon door :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Sicilia op 09-12-2019 16:12:36 ]
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190350260
Ogg Sicilia, wat een heerlijk verhaal O+ En pakjes avond wat gewoon door ging :D met het mooiste pakje erbij! *O*
pi_190351433
Dat klinkt aardig zoals het hier ging bij de jongste. :)
pi_190352218
Wauw wat gaaf Sicilia! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 december 2019 @ 21:01:41 #32
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190352647
Mooi verhaal Sicilia! Wat tof dat je dochter erbij was. Hoe had je haar daarop voorbereid? En waarom moest jij de bevalling proberen tegen te houden omdat de kraamzorg er niet was? Ik weet dat de meeste verloskundigen die extra handen fijn vinden, maar het is niet alsof kinderen anders niet geboren kunnen worden toch. Ik zou me daaraan storen :o . Maar hopelijk was jij meer zen of gewoon genoeg bezig met je proces.

De eerdere verhalen waren ook prachtig O+ . Ik hou van bevallingsverhalen O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 december 2019 @ 21:07:09 #33
269689 crew  Viv
pi_190352758
Ik ben ook thuis bevallen zonder kraamzorg (die kwam binnen tussen baby en placenta), maar geen moment dat de verloskundige daarom tijd probeerde te rekken of zo. :o

Wel grappig dat je bij je vierde bevalling en als zwangerschapscursus-docent even niet meer wist hoe dat puffen moest. :D O+
  maandag 9 december 2019 @ 21:08:29 #34
327807 Mariposas
יה&#14
pi_190352789
Wat een bijzondere ervaring, sicilia! Ik zou me denk ik echt niet kunnen focussen met een kind erbij, ik kan tijdens de bevalling heel slecht tegen prikkels. Maar het lijkt me wel heel mooi en bijzonder!
Waarom werden je vliezen handmatig gebroken eigenlijk?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_190352983
Ja ik heb echt geen idee waarom ze zo graag op de kraamzorg wilde wachten. Ik ben drie keer zonder kraamzorg bevallen haha, dus dat leek mij dit keer ook prima. Wachten was wat mij betreft ook echt geen optie, ik kon het gewoon niet tegen houden.

Dochter hebben we voorbereid door de bevallingen van haar broertjes terug te kijken. Ik heb al mijn bevallingen gefilmd. We hebben die een paar weken voor de bevalling samen gekeken zodat ze zou zien hoe ik omga met pijn en weeën en wat ze een beetje kan verwachten van een bevalling. Toen hebben we uiteraard de keuze aan haar gelaten. Ze wilde er dolgraag bij zijn. Ze is ook super trots dat ze er bij geweest is en mij heeft kunnen steunen O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190353008
O en mijn vliezen werden gebroken omdat ik al erge persdrang had, maar er een randje ontsluiting bleef staan. We hoopten zo dat dat laatste randje ook zou verdwijnen.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190369429
Ha, dat laatste vroeg ik me ook af, waarom je vliezen gebroken moesten worden.

Wat een mooie bevalling Sicilia O+ en wat bijzonder dat je dochter er bij kon zijn.
Ik ben niet echt een doemdenker wat betreft bevallingen, maar was je niet bang dat er iets onverwachts zou gebeuren? Het lijkt me dan lastig om je aandacht ook deels bij je dochter te moeten hebben. En dan doel ik niet direct op complicaties met levensgevaar/spanning, maar ook iets als dat je ineens naar het ziekenhuis moet en zelf dat eerst moet verwerken, of dat je meer pijn hebt dan verwacht en daar van in paniek raakt.. zo'n scenario. Of had je haar ook op zulke dingen voorbereid?
pi_191679692
Ik heb even de tijd genomen om alles op te schrijven. Wees gewaarschuwd: het is veel. Ik heb het maar even verdeeld over drie delen:

- Zwangerschap
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Bevalling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Nasleep
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even wat foto's (haal ik waarschijnlijk weg)
:W

Ondanks dat het niet ideaal was, kijk ik er toch niet echt met slechte gevoelens op terug. Niet dat ik sta te springen om het opnieuw te doen. Maar ik had er sowieso geen romantisch beeld van en nooit heb ik interventies als storend ervaring. Ik ben blij dat ik in het ziekenhuis was en ik ben blij met hoe er gehandeld is. Niet dat alles perfect was, maar er werd veel meegedacht en goed doorgepakt. Er was echt oog voor ons en onze emoties.
Maar volgende keer mag er toch echt een ruggenprik in :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Bottoms_up op 27-02-2020 09:00:21 ]
pi_191680174
:* Wat een heftig jaar hebben jullie gehad! Ik snap heel goed dat je meer tijd nodig hebt voor de verwerking. Maar ik zie op de foto's een prachtige jongeman O+ Wat een geluk om hem in je armen te mogen sluiten :*
pi_191724396
Jeetje BU wat heftig. Gelukkig gaat het nu goed met hem en jou.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 05:18:06 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191727069
Wat heftig BU! En fijn dat je toch gewoon van hem weet te genieten nu.
Resistance is futile.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 05:24:45 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191727098
@Sicilia, prachtige bevalling! En wat geweldig dat je oudste erbij mocht zijn, hoe oud is ze?
Resistance is futile.
pi_192286946
Mijn bevallingsverhaal O+

Het is woensdag 26 februari, we worden wakker in een witte wereld, sneeuw *O* eindelijk deze winter! Het dooit al dus we ontbijten snel en gaan naar buiten. Manlief is ook thuis want hij durft niet meer naar zijn werk door de grote afstand, gezien mijn vorige bevalling 2 uur duurde zou hij deze anders zomaar kunnen missen! Omdat het carnavals vakantie is mag onze zoon ook thuis blijven dus tot zijn grote geluk kunnen we een sneeuwpop maken en op zijn skietjes door de tuin schuifelen. Ook maken we even op mijn verzoek een buik foto in de sneeuw. Nog niet wetende dat dit mijn laatste buikfoto zal zijn.
Ik ben die dag 39 weken en 1 dag zwanger en dat is geweldig, onze zoon kwam plotseling met 32 weken precies en dat we nu zo ver gekomen zijn is dus oh zo fijn. Toen ik de 37 weken eenmaal gehaald had ging alvast de vlag uit en mocht ik terug naar de verloskundige voor mijn zo gewenste thuisbevalling in bad. Ergens had ik in mijn hoofd dat het nu ook wel 40 weken zou worden en dus maart voor ze geboren zou worden. Onze dochter dacht daar toch anders over.

Mijn moeder komt met de peuter spelen en gezien mijn al maanden slechte slapen doe ik in de ochtend alvast een dutje. Af en toe trekt er wat laag in mijn buik maar anders dan de gebruikelijke vele harde buiken, wijst niets erop dat de bevalling zal beginnen. Wel zegt mijn schoonzus dat ik op de doorgestuurde buikfoto een “bevallerig” hoofd heb :D in de middag doe ik lekker nog een keer een tukkie, dat bleek toevallig heel goed uit te komen!
Als peuter eenmaal in bed ligt nestel ik mij in de hoek van de bank om “call the midwife” terug te kijken. Ik zit er net lekker in als om 21.00 uur ineens een grote golf warm water uit mij stroomt, zelfs op de bank! Ik spring op en roep mijn man, mij vliezen zijn gebroken! Hij loopt eerst verdwaasd drie rondjes door de kamer voor mijn gevraagde handdoeken mij bereiken :P we vangen een beetje op en het is mooi helder met witte vlokjes, ik stel hem gerust dat als het begint met gebroken vliezen het best nog een hele tijd kan duren. Maar gezien de snelheid de vorige keer hadden we afgesproken de verloskundige wel te bellen mochten mijn vliezen breken. Dus met een grote lach op mij gezicht bel ik haar, het is begonnen, onze dochter komt er aan! Ik heb er zin in. Al tijdens het telefoon gesprek beginnen er zachtjes weeen op te komen. De vk was net bij een andere vrouw met gebroken vliezen en is op 10 minuutjes afstand, gezien ik al wat voel komt ze toch maar even langs.
Als ze er is hebben de weeen ondertussen al wat doorgezet, dit gaat gebeuren! Ze controleerd de ligging en het hartje en besluit al snel niet meer weg te gaan. Ze gaat met manlief aan de slag het bevalbad op te zetten en alle spullen te verzamelen. Die blijken toch niet zo strategisch door het huis verspreid, ik had wellicht iets beter met de aanstaande papa van twee moeten communiceren wat mijn logica achter de verschillende plekken was. Ik ben zelf ook nog maar een paar keer naar boven gelopen toen hij voor de derde keer zonder aankleed kussen beneden kwam.

De weeen nemen een beetje toe in kracht en in frequentie en ik loop en hang een beetje rond in de kamer tussen al het geregel door. Af en toe even hangen over de tafel of zitten op de leuning van de bank. Prima op te vangen zo! Zo lang ik in beweging blijf gaat het helemaal prima.
Ondertussen is de bank aan de kant geschoven en met een matras erop verworden tot bed en staat het bevalbad opgepompt klaar. Het kan gevuld worden! Het is ondertussen 22.00 uur en ik heb volgens het bevalverslag elke 2-3 minuten een wee, nog steeds prima op te vangen. Af en toe blijft er eentje een beetje “hangen” maar met een diepe ademhalings instructie van de vk gaat die dan ook weer mooi weg, dit gaat weer vlot! Iets over tien kwam ook verloskundige nummer 2 binnen, bijna afgestudeerd, zij gaat de bevalling leiden. Achteraf bleek ze zelf 20 weken zwanger van haar eerste kindje O+

Iets voor 22.30 werd ik een beetje misselijk, een goed teken want dan ben je vaak een eind op weg. Gelukkig hoef ik niet over te geven en blijft het bij wat vage misselijkheid. Het bad was ondertussen half vol, en het warme water was op! Ook de cooker kraan was uitgeput. Oeps! Tip voor ieder ander die in een bevalbad wil bevallen, zorg voor een water koker. Dan kan je tenminste onbeperkt emmers warm water maken :')
Om 22.30 voelde ik je al een beetje zakken, tijd om in het bad te gaan. Daarvoor wilde ze toch nog even mijn ontsluiting checken. Even op het geīmproviseerde bed dus, een uitdaging om tussen de weeen door lang genoeg te gaan liggen. Liggend weeen opvangen is zooooveel naarder dan staand en bewegend! Ik weet meteen weer waarom ik dit níet wilde. De vk geeft me de tijd en het lukt tussen twee ween door om even te voelen, 8 cm, helemaal zoals verwacht, we zijn er bijna en heel vlot!
Ondertussen had ik enkel nog een onderbroek en een topje aan, die eerste gaat nu ook uit en ik stap in het nog steeds half volle bad. Het lukt niet eens mijn buik helemaal onder water te krijgen :D toch is het direct fijn om in het warme water te zijn en op de zachte bodem van het bad op mijn knieën hangend over de rand te zitten.

Om 22.38 uur begint er wat pers drang te komen en voel ik dat ik moet poepen, niet een mooie met het schepnetje op te scheppen drol maar allemaal kleine flieberetjes, ja dat dacht ik dus even niet! Mijn kind gaat niet geboren worden tussen de bruine sliertjes! De verloskundige en de papa zijn het er niet mee eens (“het zal niet het eerste kindje dat op de wc geboren word” :+ ) maar ik laat mij niet tegen houden, klim uit het bad loop naar de wc (gelukkig maar 2 meter) en doe daar zo snel mogelijk mijn ding om vervolgens weer terug het bad in te gaan.
Ik kon weer ontspannen en de persween gingen gewoon verder waar ze gebleven waren.

Ondertussen was de kraamverzorgster gebeld dat ze haast moest maken en om 22.45 uur kwam zij samen met ook een stagiair binnen. Ik al volop aan het persen en de stagiair die nog nooit een bevalling had gezien. Flink druk in onze kleine kamer met 5 personen en ik! Ze hebben zich nog voorgesteld maar daar heb ik niet zoveel van mee gekregen. Ze gingen meteen aan de slag met de kleertjes kruiken en het ondertussen weer beschikbare warme water. Ergens tussendoor kreeg ik nog vaag wat mee van een slang een kraan en een overstroming in de keuken..

Elke pers wee perste mijn lijf 3 keer en ging ik er in mee. Twee maal met diepe kreun geluiden en het lukte met de derde wee zonder geluid, ik voelde haar dan het meeste zakken. In de bubbel van mijn bevalbad voelde ik ondertussen zelf hoe ver ze al was, nog maar 2 vingerkootjes diep voelde ik haar koppie, met haar! Om 22.54 uur was daar “the ring of fire” als een te strak elastiekje. Even heb ik au gejammer, wachtend op de volgende wee. Op de derde golf van die wee lukte me het om haar te laten gaan, door dat strakke elastiekje heen te duwen. Om 23.00 uur werd op handen en knieën het hoofdje geboren. De verloskundige kon dit door die houding helemaal niet zien en voelde even of het wel klopte wat ik zei. Ik wist ook even niet hoe nu verder, ze stelde voor op mijn rug te draaien en dit voelde inderdaad veel logischer, zo hangend voorover kon ik haar niet goed aanpakken.

Als ik bevallingen zie vind ik dit altijd het spannendste moment, het lijkt zo lang te duren voor er weer een wee komt, ook nu. Ik weet dat ik vanaf dit punt geholpen kan worden. Op mijn verzoek helpt te verloskundige een beetje met de schoudertjes en al vlug volgt die zo gewenste wee en word ze geboren om 23.03 uur 26-2-2020 onder water, papa pakt haar aan en ik neem haar over in mijn armen, daar is ze dan.
Het ging zo snel dat ik helemaal beduusd ben, ik vind haar zo klein, ik noem haar verfrommeld en wat zit ze heerlijk onder het huidsmeer. Ze kijkt ons helemaal ontspannen en met grote ogen aan. O+ Geen huilen, ik vraag of ze het toch wel doet en word al snel verzekerd dat ze het prachtig “doet”. Het enige wat we het hele eerste uur horen is 1 piepklein kermpje, precies zoals we gewenst hadden.

Zo zitten we even verwonderd met zijn drieën naar elkaar te kijken. Als snel voel ik het bad koud worden, de slang staat nog aan en het warme water is weer op (het bad was wel eindelijk vol net voor ze geboren werd! *O* )
Omdat ik de navelstreng graag uit wil laten kloppen en deze niet zo lang is moet ik haar op mijn buik vast houden en zo met wat extra handjes uit het bad klimmen, ging prima, ik ga op de bank liggen om de placenta geboren te laten worden. Het liefst wil ik een halve Lotus. Helaas wil de placenta niet zo graag. Als de navelstreng is uitgeklopt word ze toch maar afgenaveld (met een cord ring, zo fijn! Alleen een mini elastiekje in plaats van een enorme klem).
Ik krijg oxytocine en er word flink in mijn buik gedrukt, onze dochter gaat huid op huid bij papa in de stoel en de verloskundigen concentreren zich op mij. Au! :{ Dit is pijnlijker dan de weeen, ik mis mijn zen hormonen direct! 36 minuten na haar geboorte volgt na een katheter en wat tractie aan de navelstreng, dan toch de placenta. Eigenlijk is 30 minuten de limiet voor naar het ziekenhuis moeten bij een thuisbevalling maar dat is ons gelukkig bespaard gebleven. Ik heb enkel een schaafwondje, super fijn!

Onze kleine meid mag weer terug bij mij en ik kan haar eindelijk aanleggen, ze hapt direct super goed aan! Een natuurtalent, wat fijn! We gaan met zijn allen naar boven en na een fijne douche kruipen we in bed. Broerlief heeft ondertussen door alles heen geslapen maar wordt nu toch wakker. Daar zitten we dan op het grote bed met onze zoon en dochter, wat een geluk.

Het was, behalve de placenta, alles wat we hadden gehoopt. Thuis, vlot, in bad en mijn lijf deed precies wat het moest doen en ik volgde. Zelfs de verloskundigen noemde mijn bevalling een traktatie en vonden het mooi te zien hoe ik mijn oerkrachten kon volgen, zo heb ik het zelf ook ervaren. Ik wens dat het voor iedereen zo mooi mag zijn.

Ondertussen is ze alweer een maand oud en ruim een kilo zwaarder dan toen, ze doet het geweldig, alle liefde! O+
pi_192289104
Prachtig verhaal! Van harte gefeliciteerd.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 07:16:48 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192297801
Dank voor je verhaal zo-is-dat, prachtig! O+.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:20:02 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192299622
Mooi Zo-is-dat O+
Resistance is futile.
pi_192314707
O+ Dank! En graag gedaan, zo fijn om een positief verhaal te kunnen delen hier!

Ik kan zelf nooit genoeg krijgen van foto’s, filmpjes en verhalen over geboortes O+
pi_192429253
Ik doe dit altijd liefst snel ;).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:22:46 #49
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192429599
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 3 april 2020 @ 13:38:51 #50
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192429848
Ohhhh sillie O+ O+ O+
pi_192429966
Aah sillie, prachtig O+
pi_192430605
O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_192430758
Wauw. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:16:34 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192433364
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:59 schreef silliegirl het volgende:
Ik doe dit altijd liefst snel ;).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi sillie O+
Ik hoop dat het mij straks ook zo gaat :P
Resistance is futile.
pi_192512213
Bijna een jaar na de geboorte van Lily heb ik de kracht gevonden om ons geboorteverhaal uit te schrijven. Ik zet hem in een spoiler met de disclaimer dat het best heftig is en wellicht is twee weken voor je UD dit lezen niet de beste optie. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens de eerste controle van de hechtingen krijg ik een enorme paniekaanval. Ik wil niet dat de kraamzorg bij de hechtingen in de buurt komt. De keer erop gebeurt dit weer. Dan worden de hechtingen ook nog eens afgestoten door mijn lichaam en eindig ik met een groot gapend gat. Ik beland in het ziekenhuis voor een borstontsteking, Lily hapt niet aan, ik kolf elke 2 uur, ook 's nachts. Ik slaap niet. Ik heb een overweldigend gevoel dat ik Lily enorm heb gefaald tijdens de geboorte. Ik huil alleen maar. Binnen twee weken ben ik dankzij de verloskundige en huisarts in behandeling bij het GGZ programma 'Als Roze Wolken Donderen' voor postnatale depressie en posttraumatische stressstoornis.

Een jaar later kan ik zeggen dat alles is goed gekomen gelukkig. Dankzij de EMDR behandelingen zijn de geestelijke wonden van de geboorte genezen, maar de littekens zullen altijd blijven. Het meest pijnlijke voor mij blijft dat ik die eerste minuten met mijn dochter nooit meer terug krijg. Dat moment loslaten valt me zwaar. Maar ik zou het zo allemaal morgen nog een keer doen, voor haar. Moederschap. :)

PS. Ik heb in de kraamtijd enorm veel gehad aan de ervaringen van en het contact met Framblij en Helsinki. Nog enorm bedankt daarvoor. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Rebubbled op 08-04-2020 12:39:29 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:57:27 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192512921
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:10 schreef Rebubbled het volgende:
Bijna een jaar na de geboorte van Lily heb ik de kracht gevonden om ons geboorteverhaal uit te schrijven. Ik zet hem in een spoiler met de disclaimer dat het best heftig is en wellicht is twee weken voor je UD dit lezen niet de beste optie. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens de eerste controle van de hechtingen krijg ik een enorme paniekaanval. Ik wil niet dat de kraamzorg bij de hechtingen in de buurt komt. De keer erop gebeurt dit weer. Dan worden de hechtingen ook nog eens afgestoten door mijn lichaam en eindig ik met een groot gapend gat. Ik beland in het ziekenhuis voor een borstontsteking, Lily hapt niet aan, ik kolf elke 2 uur, ook 's nachts. Ik slaap niet. Ik heb een overweldigend gevoel dat ik Lily enorm heb gefaald tijdens de geboorte. Ik huil alleen maar. Binnen twee weken ben ik dankzij de verloskundige en huisarts in behandeling bij het GGZ programma 'Als Roze Wolken Donderen' voor postnatale depressie en posttraumatische stressstoornis.

Een jaar later kan ik zeggen dat alles is goed gekomen gelukkig. Dankzij de EMDR behandelingen zijn de geestelijke wonden van de geboorte genezen, maar de littekens zullen altijd blijven. Het meest pijnlijke voor mij blijft dat ik die eerste minuten met mijn dochter nooit meer terug krijg. Dat moment loslaten valt me zwaar. Maar ik zou het zo allemaal morgen nog een keer doen, voor haar. Moederschap. :)

PS. Ik heb in de kraamtijd enorm veel gehad aan de ervaringen van en het contact met Framblij en Helsinki. Nog enorm bedankt daarvoor. :*
Best heftig maar wat een schatje is Lily! Hoe gaat het nu met jou?
Resistance is futile.
pi_192513063
Poeh rebubbled, wat heftig. Je vertelde al dat het zwaar is geweest en nu snap ik heel goed waarom je dat zo voelde.

Heel goed dat je het hebt uitgetypt, dan ben je het kwijt. En goed dat je hulp hebt gezocht toen dat nodig was.

Ondertussen bijna een jaar voorbij en volgens mij doen jullie het hartstikke goed mama-dochter. Lily ziet er altijd zo blij uit op foto's O+
  woensdag 8 april 2020 @ 13:15:27 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192513205
Wow rebubbled, dat is inderdaad heel erg heftig. Irritant joh, zo'n kakelverpleegkundige. Ik had er ook zo een, brrrt.

Wat enorm fijn dat je snel hulp had en het nu goed met jullie gaat! O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 8 april 2020 @ 13:33:05 #59
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_192513488
Heftig Rebubbled! En ondanks dat mijn bevalling heel anders was, herken ik bepaalde gevoelens wel.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 8 april 2020 @ 13:48:27 #60
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_192513768
Jeetje, wat een verhaal, Rebubbled. Fijn dat het nu beter gaat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 april 2020 @ 13:48:30 #61
269689 crew  Viv
pi_192513769
Rebubbled :* fijn dat je uiteindelijk twee rustige mensen aan je bed kreeg, en dat je snel na de bevalling gespecialiseerde hulp kreeg, en dat het nu goed gaat.

En over die eerste minuten.. ik hoop dat die pijn nog slijt. :* Zij lag die minuten immers wel op jou, met jouw armen om haar heen gesloten. O+ Ondanks dat je er mentaal even niet bij kon zijn, heb je haar wel vanaf het begin die geborgenheid gegeven. :Y
  woensdag 8 april 2020 @ 15:29:58 #62
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192515390
Oh Rebubbled :'(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_192524265
Het gaat nu inderdaad uitstekend met Lily en mij. Ik hield ook echt meteen enorm van haar en sloeg juist helemaal door in het overbeschermende ipv de andere kant van PND, waarbij je niets voor je baby voelt. Lichamelijk is de knip nog steeds een heikel punt. Van seks is nog geen sprake, ik moet er niet aan denken, dus daar moet ik nog wat mee. En Vivi, ik vertel mezelf ook geregeld dat er zoveel meer minuten zijn dat ik haar wel zie, die veeeeel belangrijker zijn dan dat begin. Relativeren kan ik het ondertussen wel. Maar als ik het zo opschrijf of teruglees, doet het nog steeds pijn.

Dank voor de lieve reacties. :)
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_192526675
Och rebubbled ;( wat een bevalling. :* zo anders dan je het je voorstelt van tevoren..
pi_192528788
Man, wat heftig allemaal. En die nasleep dan ook. :*
Je baby is wel prachtig. O+

En dat je nog verdriet kan hebben van die eerste minuten, begrijp ik wel maar, zoals iemand al terecht zei, je had haar in wel lekker in je armen en ze wist dat jij het was.
Dát is ook een ontmoeting. :Y
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:00:44 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195800865
Kick ;)

De bevalling - 25 september 2020

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk enorm positief terug op de bevalling. Het filmpje circuleert in verloskundige kringen, schijnbaar is het vrij uitzonderlijk dat een hands-off bevalling werkelijk lukt. Ik kijk 'm zelf ook regelmatig terug en dan ben ik best trots op mezelf, en ook op mijn man en mijn zoontje want zonder hun hulp was het niet zo'n mooie ervaring geworden. Het was een ontzettend krachtige ervaring die me heel veel vertrouwen in mijn wilskracht en mijn lijf heeft gegeven. Ook mijn man vond het prachtig om het op deze manier mee te maken. Ik zou het zo weer doen!

En dit is dan 'Colin':

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_195801077
Wat een bijzondere ervaring Seven! Echt geweldig dat het zo gegaan is als je van tevoren hebt bedacht.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:46:58 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_195801404
Wat een goed verhaal Seven. Bijzonder en fijn dat het eigenlijk helemaal volgens plan is gegaan O+ knap dat je zo op je lichaam kon vertrouwen _O_
En wat een droppie O+
disclaimer
pi_195801903
Wat een prachtige bevalling, @Seven. O+ Ontzettend bijzonder! En dat voor je eerste keer. O+
Protčge moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:35:55 #70
269689 crew  Viv
pi_195802176
Mooi verhaal @Seven. ! O+ Bijzonder dat je zo precies kon voelen wat er allemaal gebeurde, ik ben niet zo "in touch" met mijn lichaam geloof ik. :D
pi_195803216
Ik herken veel in je verhaal Seven, het brengt me weer terug naar mijn eigen bevalling. Fantastisch dat het zo goed gegaan is.

@Rebubbled: net jouw verhaal ook gelezen. Heftig ;( heel begrijpelijk dat het een tijd duurde voordat je het kon opschrijven. Fijn dat er snel hulp is ingeschakeld. Wat is Bug al onmiskenbaar haarzelf op die foto O+
pi_195805373
@Rebubbled ik heb je hele verhaal nu net pas gelezen :*
En wat lief, graag gedaan O+ , ben blij dat we je wat hebben kunnen steunen.

@Seven wat mooi O+
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:12:57 #73
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198181671
Heeft even geduurd, maar heb eindelijk mijn verhaal op papier! Natuurlijk veels te lang geworden! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al kijk ik zeker niet negatief terug op mijn bevalling. Ik ben achteraf erg blij dat mijn bevalling Woensdag toch uit zichzelf van start is gegaan! Natuurlijk ben ik wel ietsje teleurgesteld dat ik niet mijn gewenste water bevalling kon hebben en dat ik uiteindelijk een keizersnee moest ondergaan, maar Baby J is veilig en gezond en dat is gewoon het aller-aller belangrijkste.

En het gaat goed met ons! Ik herstel zeer goed van mijn keizersnee. En Baby J is alweer 19 dagen oud vandaag. :o Hij begint ons nu heerlijk aan te staren en met zijn ogen te volgen. Hij houdt van contrast. Is flink chagerijnig als hij een dagje niet gepoept heeft en mega relaxed als hij het weer kwijt is! _O- Ook past hij NU al nauwelijks meer in zijn 0-1 maanden kleding! ( :'( Wat groeien ze toch enorm snel! :'( )

O+ O+
pi_198183581
Prachtig opgeschreven Bienelientjee en ook best wel herkenbaar van mijn eerste (al was die spoedsectio op 5,5 cm wegens niet vorderende ontsluiting en stress op t hartje...). Vooral de nacht alleen heeft er bij mij toen erg ingehakt, vooral hoe je de afhankelijkheid beschrijft en niet zelf je kind kunnen pakken etc. Praat erover :* het is ook heftig.
Kwak
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:39:53 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198184556
Mooi verhaal Bienelientje! En wat een enorm lange weg is het voor je geweest zeg, zoveel uren wakker en aan het werk en dan nog de keizersnee er overheen... lukt het om rustig aan te doen? De dubbelheid van dankbaar dat hij er is en verdrietig over hoe het anders liep lijkt me heel logisch. Ik hoop dat er ruimte is om daarover te praten!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198194144
Wat een ervaring Bien! Ik herken er veel van, precies eenzelfde verloop en lengte, alleen uiteindelijk een kunstverlossing terwijl de OK vast werd klaargezet. Ik heb echt even gehuild tijdens het lezen. Het wegvallen tussen de weeën overkwam mij ook van de vermoeidheid. Wat goed dat je er evengoed positief op terugkijkt.

Ik snap je verdriet omtrent het er lichamelijk niet direct kunnen zijn elke keer als J. je nodig had. Ik heb ook enorm verdriet gehad om hoe Lily soms werd behandeld in het ziekenhuis en dat ik niet heb ingegrepen. (Heel hard telkens haar hoofdje op mijn borst drukken om aan te happen, waardoor ze na een dag een aversie tegen mijn borst had, chapeau zusters..) Weet dat je een heel leven met hem tegemoet gaat en dit maar een kort moment was. Je hebt nog zoveel mooie tijd met hem te gaan. O+ Hopelijk kun je daar wat troost in vinden.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 28 februari 2021 @ 10:30:24 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198245975
Bien, wat een topprestatie! Mag je trots op zijn! :Y ^O^
Resistance is futile.
  zondag 28 februari 2021 @ 14:45:27 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198250042
Wat een uitputtingsslag Bien! Powervrouw O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198543880
Hannah is vandaag precies 6 weken oud alweer en het hele huis is in diepe rust. Prima moment om dus eens mijn bevallingsverslag op te schrijven. (En pas een dag later te plaatsen, want het helpt om op versturen te drukken als je iets wilt posten. :') )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198548802
Wat is dat snel gegaan zeg :o goed gedaan O+

Dat laatste stukje van zelf de baby aanpakken en dat de baby dan opeens op je ligt is zo herkenbaar. Ik was ook totaal van de kaart toen ze mij daarvoor aanmoedigden :')

Maar super mooi geschreven Nanuke, jullie mooie lieve meisje O+
pi_198553401
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 09:18 schreef Nanuke het volgende:
Hannah is vandaag precies 6 weken oud alweer en het hele huis is in diepe rust. Prima moment om dus eens mijn bevallingsverslag op te schrijven. (En pas een dag later te plaatsen, want het helpt om op versturen te drukken als je iets wilt posten. :') )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi geschreven, jullie Hannah O+
  woensdag 17 maart 2021 @ 20:23:10 #82
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198554426
Prachtig!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198557284
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 09:18 schreef Nanuke het volgende:
Hannah is vandaag precies 6 weken oud alweer en het hele huis is in diepe rust. Prima moment om dus eens mijn bevallingsverslag op te schrijven. (En pas een dag later te plaatsen, want het helpt om op versturen te drukken als je iets wilt posten. :') )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gij snelle O+
  donderdag 18 maart 2021 @ 01:14:12 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198562903
Mooi Nanuke, fantastisch gedaan joh! Klinkt een beetje als een droombevalling, al snap ik heel goed dat je dat in het moment zelf niet zo ervaren hebt ;) .

Ik had ook een paar weeën waarop ik niet durfde te persen trouwens :@
Resistance is futile.
pi_198563548
Achteraf zeker. :Y In het moment is bevallen nooit prettig, maar ik blijf het een heel mooi en bijzondere gebeurtenis vinden. De VK zei later nog dat een van de redenen om aan te nemen dat het zo snel ging, was dat ik me zo verdrietig voelde. Mijn hoofd kon niet bijbenen wat er in mijn lijf gebeurde.

quote:
2s.gif Op donderdag 18 maart 2021 01:14 schreef Seven. het volgende:

Ik had ook een paar weeën waarop ik niet durfde te persen trouwens :@
Daar is geen :@ voor nodig joh! Is toch ook doodeng, het gevoel hebben dat het niet past, de pijn van dat hoofdje daar en dan toch door moeten gaan.

Bedankt allemaal voor de lieve reacties. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198565251
Leuk om weer even na te gaan hoe het ook alweer ging

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_198567006
Wat een heftige keizersnede was dat Wolken, maar gelukkig is Sam daar O+ en wat een geluk dat de stagiaires er waren zodat iemand meteen kon helpen!
pi_198635816
Een vacuumpomp bij een keizersnede, dat hoor je niet vaak! :o Gelukkig was hij er op tijd O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  maandag 22 maart 2021 @ 20:50:48 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198640336
Ik ben vrijdag bevallen van onze tweede zoon, en heb nu even een momentje om het op te schrijven O+

Net als Wolken een tweede (geplande) sectio, maar wel een ander verhaal

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_198642544
Jeetje Wolken! Zware keizersnede. Gelukkig goed afgelopen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198642628
Ah en Kwak! Bij het posten zag ik die van jou. Wat fijn dat ze meteen het litteken hebben meegenomen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 22 maart 2021 @ 23:30:36 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198643060
@Wolken en @kwakz0r best heftige verhalen allebei, maar dan toch zo'n mooie terugblik ^O^ . Superfijn!
Resistance is futile.
pi_198643530
Mooie verhalen! Klinkt ergens toch ook wel fijn, zo’n geplande keizersnede. Kun je je er in ieder geval zo goed als het kan op voorbereiden.

Toch wel heftig dat er een vaccuumpomp aan te pas moest komen Wolken, maar het klinkt in alsof je het niet te negatief ervaren hebt, dat is fijn!

Misschien dat ik binnenkort mijn verhaal ook eens van me af schrijf hier.
pi_198644576
Bohhhh Wolken, wat een verhaal! Het leest alsof je er vrij koel onder bent gebleven!

En dan dan een hele andere ervaring van Kwakz0r! Fijn dat het beter dan verwacht gaat O+
pi_198656393
Oke, ik doe bijna 6 maanden na dato ook mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Smart_ass op 23-03-2021 20:39:15 ]
  dinsdag 23 maart 2021 @ 22:27:38 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198658736
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:33 schreef Smart_ass het volgende:
Oke, ik doe bijna 6 maanden na dato ook mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi en positief verhaal. En gezien de bevallingsstatistieken van je vk en zkh: ik zou me niet afvragen of het echt wel nodig was. Je was al bijna 24 uur bezig toen je de eerste medische ingreep kreeg, dat vind ik dan weer badass.
Resistance is futile.
pi_198658839
@Seven. Dat is ook zo, en dat geeft ook aan hoe zij erin stonden. Het heeft inderdaad ook allemaal zo lang geduurd juist omdat zij mij en mijn lichaam de kans wilden geven om het zelf te doen, maar soms is het niet anders!
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:40:04 #98
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199626431
Na 6 maanden post ik mijn verhaal ook maar. :)

Ik weet heel goed dat anderen dit zweverig kunnen vinden of dat het bij anderen niet ging zoals ze voor ogen hadden. Heb daardoor getwijfeld of ik ‘m wel moest delen of niet, maar besloten het toch te doen. Dit is mijn verhaal, mijn ervaring en mijn mindset. Dit is wat voor mij heeft gewerkt. En ik hoop dat anderen er ook iets uit kunnen halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:49:37 #99
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199626612
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Na 6 maanden post ik mijn verhaal ook maar. :)

Ik weet heel goed dat anderen dit zweverig kunnen vinden of dat het bij anderen niet ging zoals ze voor ogen hadden. Heb daardoor getwijfeld of ik ‘m wel moest delen of niet, maar besloten het toch te doen. Dit is mijn verhaal, mijn ervaring en mijn mindset. Dit is wat voor mij heeft gewerkt. En ik hoop dat anderen er ook iets uit kunnen halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Valt reuze mee hoor qua zweverig, ik vind het een mooi verhaal en het lijkt me een geweldige ervaring om het op deze manier alleen en in je eigen bubbel te kunnen doen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199627203
Prachtig Duman O+. Mijn tweede bevalling was ook al een stuk meer vanuit gevoel en vertrouwen dan de eerste, maar niet hands-off. Ben je op je hurken bevallen? Ik snap anders niet zo heel goed hoe je kan persen met beide handen op het hoofdje van je baby :@. Het was trouwens nooit bij me opgekomen dat dat kan, het hoofdje van je baby zelf al voelen (ja natuurlijk, logisch, maar goed 8)7). Ik zou best nog eens willen bevallen, het is gewoon zo mooi O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_199627313
Heel mooi, DUMAN!
Ik heb het hoofdje van mijn baby ook gevoeld. Maar dat was 'per ongeluk'; ik dacht dat een washandje ertegen nog zou kunnen helpen tegen het brandende gevoel, maar zijn hoofdje was al te ver daarvoor :D Ik ben erg benieuwd of ik bij een tweede bevalling ook meer zou kunnen voelen hoe ver ik ben en wat er gebeurd in mijn lijf.

Prachtig dat je zo kunt bevallen he O+
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:05:17 #102
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_199627637
Prachtig Duman O+ Brengt me helemaal terug naar mijn eigen bevalling O+ O+ O+

Zo zou het voor iedereen moeten mogen zijn 🍀
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:40:07 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199630484
D.U.M.A.N. wat mooi O+
Resistance is futile.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:27:28 #104
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199631105
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:31 schreef Phaidra het volgende:
Prachtig Duman O+. Mijn tweede bevalling was ook al een stuk meer vanuit gevoel en vertrouwen dan de eerste, maar niet hands-off. Ben je op je hurken bevallen? Ik snap anders niet zo heel goed hoe je kan persen met beide handen op het hoofdje van je baby :@. Het was trouwens nooit bij me opgekomen dat dat kan, het hoofdje van je baby zelf al voelen (ja natuurlijk, logisch, maar goed 8)7). Ik zou best nog eens willen bevallen, het is gewoon zo mooi O+.
Haha. :P Het is dat ik het te intiem vind, anders had ik foto’s gedeeld.
Heb even terug gekeken. Ik zat op m’n knieën, een hand op m’n knie en mn andere hand op haar hoofd. Nadat haar hoofd was geboren heb ik een knie opgetrokken en zo floepte ze eruit en heb ik haar opgevangen.

Mooi he! Zou het ook zo weer willen doen.. maar ben gelukkig nog niet klaar voor nog een baby. :+
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:29:19 #105
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199631129
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:41 schreef BobbyMcGee het volgende:
Heel mooi, DUMAN!
Ik heb het hoofdje van mijn baby ook gevoeld. Maar dat was 'per ongeluk'; ik dacht dat een washandje ertegen nog zou kunnen helpen tegen het brandende gevoel, maar zijn hoofdje was al te ver daarvoor :D Ik ben erg benieuwd of ik bij een tweede bevalling ook meer zou kunnen voelen hoe ver ik ben en wat er gebeurd in mijn lijf.

Prachtig dat je zo kunt bevallen he O+
“The ring of fire” heb ik deze keer totaal niet als pijnlijk ervaren. Misschien door het water? Misschien was de “fire” de vorige keer wel het erge uitscheuren..
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:32:00 #106
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199631158
Wat fijn dat je precies aanvoelde wat je nodig had, @D.U.M.A.N. ! En ook een mooi ervaring voor je zus denk ik.

Ring of fire heb ik beide keren niet gevoeld, maar bij de tweede bevalling voelde het wel alsof mijn bekken uit elkaar spleten.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:43:35 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199631316
Bemoedigend om te lezen, Duman! Ik vond de vorige keer die persfase zo heftig, en verhalen die dat beschrijven als milder de tweede keer zijn altijd fijn.

En je wensen zijn herkenbaar, ik hoop ook 's nachts te bevallen omdat het dan zo lekker rustig en stil is. Dat de mensen eromheen daar 's nachts hun bed voor uit moeten is dan maar zo :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199633849
Wat fijn dat je zo’n mooie ervaring had, Duman! Bijzonder om te mogen lezen O+ Dankjewel voor het delen
  woensdag 26 mei 2021 @ 21:30:23 #109
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199634270
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:43 schreef Lemijn het volgende:
Bemoedigend om te lezen, Duman! Ik vond de vorige keer die persfase zo heftig, en verhalen die dat beschrijven als milder de tweede keer zijn altijd fijn.
Het was zo een hel de vorige keer, dat persen. Was de controle totaal kwijt, wist niet wat me overkwam. De hand heeft me deze keer echt geholpen. Je voelt dat er wat gebeurt (het hoofdje zakt steeds verder), je voelt waar je naartoe moet drukken en je voelt dat het goed gaat. Denk aan mij tijdens het persen. B-)
Protčge moi de mes désirs.
pi_199635052
Wat een mooi verhaal Duman, bedankt voor het delen! O+ Ik zal die van mij ook nog eens opschrijven.
pi_199638578
Ha DUMAN, ik was na jouw bevallingsverhaal terug aan het lezen in dit topic. Je bevallingsverhaal deed me aan het mijne denken, al kreeg jij íets meer rust en was het minder een overrompelende achtbaan :) maar kijk eens hoe je toen reageerde:

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 17:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wauw Bobby, wat een geweldig verhaal. Dit zou mijn doombevalling zijn. O+
En je man, wat goed van hem. O+

Wauw. O+
Volgens mij heb je je droombevalling (niet doom-bevalling :+ ) gekregen O+
  donderdag 27 mei 2021 @ 10:51:27 #112
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199638996
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ha DUMAN, ik was na jouw bevallingsverhaal terug aan het lezen in dit topic. Je bevallingsverhaal deed me aan het mijne denken, al kreeg jij íets meer rust en was het minder een overrompelende achtbaan :) maar kijk eens hoe je toen reageerde:
[..]

Volgens mij heb je je droombevalling (niet doom-bevalling :+ ) gekregen O+
Ha, wat grappig! Jouw verhaal is helaas weg, maar kan me wel inbeelden wat er stond. Ik heb mijn droombevalling inderdaad gehad, als goedmaker van de eerste bevalling. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_199650233
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ha, wat grappig! Jouw verhaal is helaas weg, maar kan me wel inbeelden wat er stond. Ik heb mijn droombevalling inderdaad gehad, als goedmaker van de eerste bevalling. O+
Mijn verhaal was een hele lange versie van 'Ik beviel soepel thuis onder de douche, zonder verloskundige (ongepland)' ;)
pi_200853491
Vooraf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bevalling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 11-08-2021 01:16:05 ]
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:38:56 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200853770
O+ Cygne, wat een mooi verhaal (en moeilijk, maar met goede afloop). De liefde voor elkaar spat eraf. Vooral die laatste zin O+. Veel geluk met z'n viertjes.
KuikenGuppy
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:21:14 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200854486
Prachtig Cygne! Dankjewel voor het delen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 11 augustus 2021 @ 00:14:50 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200855116
Oh mooi Cygne O+ fijne bevalling en fijn dat jullie lieve kindje er is O+
Resistance is futile.
pi_200857672
Wow Cygne, wat een weg hebben jullie afgelegd, maar daar is hij! Wat klinkt het rustig en sereen. Nu op naar mooie avonturen met zn viertjes O+
pi_200869986
Oh prachtig Cygne! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200873110
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 22:27 schreef Cygne het volgende:
Vooraf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bevalling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit hier gewoon huilend dit verhaal te lezen ;(

Blij dat jullie kindje er is en geniet ervan met jullie 4!
  donderdag 12 augustus 2021 @ 13:46:32 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_200876335
Cygne O+
disclaimer
pi_200876410
Oh, ik word zo blij van die bevalverhalen. Gewoon om te bedenken dat je zo'n magisch moment mee gaat maken binnenkort, hoe het ook loopt (thuis/ziekenhuis). Bedankt voor het mogen meelezen en ik hoop mijn verhaal hier binnen nu en een paar weken ook te mogen delen. :)
  Moderator donderdag 12 augustus 2021 @ 18:18:25 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200879989
Cygne O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_201008998
Zo, mijn verhaal had ik al op papier gezet een paar uur na de bevalling. Even aangepast, typfoutjes eruit gehaald en het geprobeerd wat meer geordend op te schrijven.

Deel 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deel 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:52:18 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201011193
Prachtig en herkenbaar, Komkommerschijfje! En wat goed dat je het zo snel hebt opgeschreven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201011646
Prachtig O+ En ook hier herkenning. Wat kan het toch prachtig mooi zijn O+
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:50:07 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201017730
Wauw Komkommerschijfje, wat een droom van een bevalling!
Resistance is futile.
pi_201018960
Ja, ik kijk er ook met ontzettend veel genoegen op terug. Het was heftig, maar het ging zo vlot en voorspoedig, dat het helemaal goed was. Ik kon me van tevoren geen voorstelling maken van hoe het zou zijn, maar het is me echt 1000% meegevallen qua alle toeters en bellen. Ik denk dat het heel erg heeft geholpen dat ik rond ben gaan lopen en bijna continu heb gestaan. Ik denk inderdaad dat mijn bevalling er wel eentje uit het boekje was, net als de zwangerschap. Echt heel erg dankbaar voor.
pi_201023493
Herkenbaar komkommerschijfje, het klinkt magisch O+
  donderdag 2 september 2021 @ 13:52:10 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201181702
Welkom op de wereld ventje. Wat houd ik ontzettend veel van je. Ga je nooit meer weg?

Woensdag, het begin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Donderdag, d-day:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nasleep:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijke noot:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 2 september 2021 @ 20:16:33 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201186459
Tink, wat mooi dat je je gehoord voelde en wat heftig dat je al die tijd geleefd hebt met het idee dat je je kindje niet zou mogen houden :* . Moedig dat je dit deelt en ik hoop dat dit gevoel jou snel niet meer overvalt.
Resistance is futile.
pi_201186905
Och Tink, wat een heftige kraamtijd, wat goed dat je hulp hebt daarvoor :*. Maar wel echt fijn dat de bevalling voor jou een betere ervaring is geweest dan de eerste keer. Dat maakt niet alles goed, maar het lijkt me wel een groot verschil maken!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_201718552
Ja hoi, schop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201719179
quote:
17s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:29 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi, schop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben zo blij voor je dat dit een zoveel betere/fijnere ervaring is geworden O+. En wat tof dat je een goeie dosis haar op je tanden kreeg tijdens de bevalling :D je hebt dingen toch maar mooi voor elkaar gekregen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:44:03 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201719210
quote:
17s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:29 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi, schop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi verhaal O+ en wat bijzonder dat je van de commotie op het eind niets meegekregen hebt! Was je niet heel erg verbaasd?
Resistance is futile.
pi_201719454
quote:
7s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mooi verhaal O+ en wat bijzonder dat je van de commotie op het eind niets meegekregen hebt! Was je niet heel erg verbaasd?
Nee, ik kreeg echt maar flarden mee. Mijn lijf en brein waren echt alleen maar bezig met persen, ik had gewoon geen ruimte voor iets anders.
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:32:52 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201720724
quote:
17s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Nee, ik kreeg echt maar flarden mee. Mijn lijf en brein waren echt alleen maar bezig met persen, ik had gewoon geen ruimte voor iets anders.
Mooi hč, hoe dat dan werkt. Ook dat instinctieve 'blijf van me af' gevoel, ik wil ook met rust gelaten worden als ik diep ga. Zo herkenbaar!
Resistance is futile.
pi_201721069
quote:
7s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mooi hč, hoe dat dan werkt. Ook dat instinctieve 'blijf van me af' gevoel, ik wil ook met rust gelaten worden als ik diep ga. Zo herkenbaar!
Ik heb de vorige keer bijna de gehele weeën periode en bevalling met mn ogen dicht gelegen, heel gezellig voor mn partner ook _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:56:12 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201721217
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik heb de vorige keer bijna de gehele weeën periode en bevalling met mn ogen dicht gelegen, heel gezellig voor mn partner ook _O-
Haha, de hele tijd zo:

:{w
Resistance is futile.
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:10:38 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_201721605
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik heb de vorige keer bijna de gehele weeën periode en bevalling met mn ogen dicht gelegen, heel gezellig voor mn partner ook _O-
Gezellig zijn voor je partner is gelukkig zo'n beetje het allerminst belangrijke tijdens een bevalling ;)

Goed verhaal, d-e! Ook altijd fijn om meer verhalen te lezen waarbij het best even spannend werd, maar geen traumatische ervaring werd O+
disclaimer
pi_201722570
Wow D-E, wat een oerervaring! Mooi om te lezen hoe je zelf de leiding bleef houden en hoe je lichaam helemaal aangaf wat er nodig was. En dat precies de juiste mensen om je heen waren (behalve die ene vpk..) ♥
pi_201726016
Mooie bevalling D-E! en heel fijn dat je je stem hebt gevonden en deze keer van je eigen kracht kon uitgaan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201733454
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik heb de vorige keer bijna de gehele weeën periode en bevalling met mn ogen dicht gelegen, heel gezellig voor mn partner ook _O-
Dito. Maar ik was er niet voor een gezellig theekransje, ik was er om mn kind eruit te krijgen :P
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:10 schreef SQ het volgende:

[..]
Gezellig zijn voor je partner is gelukkig zo'n beetje het allerminst belangrijke tijdens een bevalling ;)

Goed verhaal, d-e! Ook altijd fijn om meer verhalen te lezen waarbij het best even spannend werd, maar geen traumatische ervaring werd O+
Ja, ik kan het echt allemaal goed plaatsen. Heb donderdag nog een telefonische afspraak met mn therapeut, maar voor mij is het allemaal goed zo. Ik kijk er heel positief op terug, zelfs met alle zorgen de dagen erna eromheen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:53 schreef elamanilo het volgende:
Wow D-E, wat een oerervaring! Mooi om te lezen hoe je zelf de leiding bleef houden en hoe je lichaam helemaal aangaf wat er nodig was. En dat precies de juiste mensen om je heen waren (behalve die ene vpk..) ♥
Ja, het klopte gewoon precies zo. En ach, die verpleegkundige is wel zo'n type harde werker. Altijd fijn om zo iemand op je afdeling te hebben, maar niet in iedere situatie handig ;).

Vandaag kwam de lactatiekundige langs van het ziekenhuis (ziekenhuis heeft ook kraamzorg, dus de lk van het ziekenhuis komt ook aan huis). Ik vertelde dat ik om haar had gevraagd vorige week vrijdag, maar ze ziek was etc. Toen kwam het er in het gesprek op neer dat zij vertelde dat er vorige week iemand met 36 weken bevallen was en ook om een consult had gevraagd, maar niet kon komen want ziek. Diegene had gebruik gemaakt van het bevalbad, de eerste met een medische indicatie en dat de afdeling er trots op is dat het zo goed is gegaan.
Dat was ik dus. Hopelijk heb ik de weg voor andere vrouwen met een medische indicatie of een vroeger-dan-verwacht bevalling vrij gemaakt O+ ^O^ .
pi_201734030
Ja wat goed dat ze trots zijn op de zo positieve ervaring! Dat helpt zeker mee.
  woensdag 10 november 2021 @ 16:09:37 #145
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202113114
Het was even zoeken naar het topic, maar ook ik wil graag mijn verhaal delen :)

Het begin heb ik getypt tijdens het 'wachten', dus een soort van liveverslag :+ Vanaf de -- heb ik achteraf, in de afgelopen dagen, getypt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 10-11-2021 16:39:31 ]
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_202113289
Oh TGND, wat een verhaal, achteraf vooral... En sowieso die tijd dat je wel heftige persweeën had, maar niets ermee kon - lijkt me vreselijk. Hoe was je vriend uiteindelijk toen jullie allebei weer thuis waren en de kraamzorg mee opgestart had?

In ieder geval, je hebt het geweldig gedaan. Je hebt gewoon je dochter op de wereld gezet. 🥰
  woensdag 10 november 2021 @ 16:48:18 #147
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202113803
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh TGND, wat een verhaal, achteraf vooral... En sowieso die tijd dat je wel heftige persweeën had, maar niets ermee kon - lijkt me vreselijk. Hoe was je vriend uiteindelijk toen jullie allebei weer thuis waren en de kraamzorg mee opgestart had?

In ieder geval, je hebt het geweldig gedaan. Je hebt gewoon je dochter op de wereld gezet. 🥰
Toen ik thuis kwam voelde vriend zich verschrikkelijk schuldig dat hij ons zo alleen had gelaten. Hij had niet geslapen, en mede daarom zijn we ook allebei naar bed gestuurd. Eenmaal weer uit bed was het allemaal goed. We hebben het er goed over gehad toen kraamzorg weg was en ik heb ook aangegeven dat het voor mij op dat moment ook juist beter was dat hij naar huis was gegaan, want die negatieve energie die hij op dat moment om zich heen had kon ik echt niet handelen. Dus dat hij wegging heb ik ook helemaal vrede mee :)

En ja, ik heb het wel geflikt, maar er zijn momenten geweest dat ik serieus dacht dat ik het niet (meer) kon. Vond het echt heel heftig. Maar nu ligt er inderdaad wel een tevreden hummeltje op mijn borst te slapen O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 11 november 2021 @ 00:04:26 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202119418
Heldin! 3,5 uur lang persen _O_ . Supergoed gedaan! De lange afwikkeling en wobble van je partner zijn hopelijk snel vergeten ;) .
Resistance is futile.
pi_203154238
In spoiler ons verhaal :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203154366
Mooi, eponine! Fijn dat je goed terugkijkt op je bevalling, als ik het zo lees. Geniet van je gezin!
pi_203155107
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:20 schreef eponine het volgende:
In spoiler ons verhaal :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt als een fijne ervaring O+ zo veel meer rust t.o.v. de vorige keer. En wat mooi dat je zo'n duidelijke rol voor je partner voor ogen had.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203155388
Wat een mooie ervaring Eponine! Zo rustig en kalm kan het ook gaan O+ Heeft deze ervaring je geholpen om ook nog meer te verwerken wat er vorige keer allemaal is gebeurd?
Wat lief, die grote broer voor z’n heeele kleine zusje O+
pi_203156530
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:26 schreef elamanilo het volgende:
Wat een mooie ervaring Eponine! Zo rustig en kalm kan het ook gaan O+ Heeft deze ervaring je geholpen om ook nog meer te verwerken wat er vorige keer allemaal is gebeurd?
Wat lief, die grote broer voor z’n heeele kleine zusje O+
Het was inderdaad fijn om het deze keer op een rustiger manier mee te mogen maken. En ik denk dat het ook wel geholpen heeft inderdaad, hoewel ik er nooit echt veel last van gehad heb verder hoe het toen gelopen is. Behalve dus de angst voor een ‘spontane natuurlijke’ bevalling en dat het weer zou eindigen zoals de eerste keer. We zijn in ieder geval heel tevreden met de keuzes die we gemaakt hebben en ik voel me zowel lichamelijk als mentaal een stuk beter dan vorige keer.

Ben zo benieuwd naar jouw verhaal! Maar neem je tijd, hoop dat het allemaal goed gaat daar :*
  donderdag 13 januari 2022 @ 19:02:28 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203173947
Mooi eponine! Fijne bevalling zo ^O^ .
Resistance is futile.
pi_203843161
Ik heb mijn verhaal weer opgeschreven. Het stukje over de bevalling zelf was ook niet zoveel werk :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203844584
Mooi, bottoms! Wel heftig dat het zo hard ging. Het lijkt me ook nogal wat om twee uur na de nageboorte alweer weg te moeten wezen. 🥲
Anyway, super goed gedaan! Geniet van je gezin!
pi_203844603
Wat een snelheid! Ik kan me voorstellen dat je t niet bij kon benen. Fijn dat ze er gezond en wel is!

Ik ga mijn bevallingsverhaal ook eens opschrijven voor het wegzakt, misschien deel ik hem hier ook nog wel.
pi_203846348
Bij deze dan ook die van mij

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:54:06 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203846740
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb mijn verhaal weer opgeschreven. Het stukje over de bevalling zelf was ook niet zoveel werk :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw. Ging echt hard. Kan me direct voorstellen dat je een rustig aanloopje nodig hebt om in je bubbel te komen ;) . Gefeliciteerd O+
Resistance is futile.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 15:00:49 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203846809
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:19 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Bij deze dan ook die van mij

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn LaBelleFleur, vooral kunnen genieten met z'n allen O+ .
Resistance is futile.
pi_203847108
Mooie verhalen Bottoms en LBF!

Idd wat een snelheid Bottoms.

En LBF, heel fijn dat jouw tweede bevalling iets van de negatieve gevoelens over de eerste bevalling heeft weggenomen!
pi_205781146
Nu Elvie bijna een jaar wordt, sta ik toch af en toe stil bij onze bevalling en hoe ik dat thank god nooit meer hoef te doen. :') En ik bedacht me dat ik het nooit heb opgeschreven, dus hier gaan we.

7-9-2021
Ik zit op 41.3 en ik ben er flink klaar mee. Zo'n enorme toeter met een 2,5 jarige er ook nog bij. Ik zit om 22u nog wat administratie te doen, wanneer ik het voel. Dat bekende gevoel van de vorige keer. Die eerste twijfelachtige kramp. Onmiskenbaar de eerste wee. 22u, zo laat begon het met Lily ook. Met haar was ik 33 uur bezig. Volledig uitgeput, een knip, een vacuümpomp en een PTSD ervaring later was ze er. De hele martelgang schiet door mijn hoofd en ik beloof mezelf: 'Je hoeft die martelgang niet nog eens door. Of alles gaat voorspoedig en we doen het thuis, zonder interventies, iedereen blijft van je af. Of we gaan voor een ruggenprik in een ander ziekenhuis en alle poespas die mogelijk is om haar er snel uit te krijgen. Maar geen 33 uur ellende. Geen uitputting. Geen trauma. Je bent veilig. Iedereen luistert dit keer naar je. Iedereen is op de hoogte.'

Ik ga naar mijn partner en zeg hem dat het begonnen is. Met grote ogen en vol adrenaline kijkt hij me aan. 'Relax, het zal wel weer een tijdje duren voordat alles goed op gang is. Ik ga proberen te slapen. Probeer hetzelfde.' Ik bel de VK als heads up, sms het kraambureau en laat mijn beste vriendin weten dat het begonnen is en ik haar laat weten wanneer ze echt hierheen moet komen om op de oudste te passen. En zo kruip ik met een kruik en twee paracetamol in bed. Kijken of ik de kop eraf kan slapen. En dat lukt enigszins. Soms word ik wakker van een intense wee, maar door het meeste slaap ik heen.

8-9-2021
Rond 6u is slapen echt niet meer mogelijk. Maar de weëentimer zegt dat ik nog in de latente fase ben. 'Cool bro', denk ik pissig. Zo voelt het niet. Ik moet de VK bellen als ze minstens 1 minuut duren en elke 5 minuten komen. Ze blijven hangen tussen de 8 en 6 minuten. Ik ga New Girl kijken en rond 10u komt mijn vriendin. We kletsen wat en soms keer ik in mezelf om een wee op te vangen, om vervolgens weer verder te praten. Dit gaat tot ca. 15u. Dan begin ik me toch echt wel moe te voelen. Het duurt wel weer lang.. De angst voor 33 uur kruipt soms over me heen. Toch niet weer hč? Een tweede komt toch sneller? Kan ik dit dan gewoon niet ofzo?

Ik vertrek naar de douche en zet muziek op. Ik wil alleen zijn. Het water helpt me de pijn te managen. Elke wee roep ik 'Ja!' En mijn partner roept 'Timer gestart!' terug. Ik roep 'Stop!' en hij stopt de timer. 7 minuten, 9 minuten, 6 minuten, 5 minuten. 'Vijf! Yes! Kom op!' 7 minuten.. 6 minuten.. 9 minuten... Latente fase zegt de app. Niet de VK bellen dus. We moeten nog door.

Rond 17u ben ik er klaar mee. Dit wordt weer een gebed zonder eind. Ik wil haar eruit. Ik wil niet meer. Dit is fucking bullshit. Mijn lichaam is echt kut. WTF. We besluiten de VK te bellen. Ik gooi de handdoek in de ring. Ik wil de ruggenprik en de hele reutemeteut. Ik doe het niet meer.

De plaatsvervanger neemt op. Over een uur neemt mijn eigen VK de dienst over. Kan ik het nog een uur volhouden? Dan kan ik bij haar bevallen, met haar overleggen, veilig, met haar. Ja, dat wil ik liever en ik hypnobirth mezelf nog zo'n 10 weeën verder. 18u gaat mijn telefoon. 'Ik wil niet meer. Ik kan niet meer.' - 'Ik heb het gehoord.' zegt ze aan de andere kant van de lijn. Ze legt me uit dat de kans groot is dat ik nog in de latente fase zit. Nog voor de 5cm. Het ziekenhuis zal me waarschijnlijk door de enorme drukte terug naar huis sturen tot ik 5cm heb. Ze probeert me zo vriendelijk mogelijk te vertellen dat ik dit toch echt nog even moet volhouden. 'Ik kom naar je toe. Gaan we kijken hoever je bent en ik ga hoe dan ook niet meer bij je weg.' Dat was onze afspraak. Ik zou er niet alleen voor staan. Ze zal me beschermen, voor me opkomen, zorgen dat niemand me iets kan aandoen. Ik ben veilig.

Mijn vliezen breken. 'Een bakje! Een bakje!' roep ik. We moeten het immers opvangen. Maar alles verdwijnt in het logeerbed, waar ik na de douche een fijne hangplek op een stapel dekens en kussens heb gevonden om de weeën op te vangen. Alles is nat. De dekens, kussens en het matras. Alles, behalve het bed met de matrasbeschermer in de andere kamer. Hier had ik even niet over nagedacht nee. De deurbel gaat en de VK komt binnen. Haar liefdevolle gezicht verschijnt om de deurpost. 'Het vruchtwater ligt hier, als je de kleur wilt weten..' Ik maak wat wijzende gebaren. 'Het is oké joh, hoe gaat het?'

We bespreken nogmaals de mogelijke 5cm en de afwijzing van het ziekenhuis. Ze wil teleurstelling managen en ik begrijp het. De app zegt nog steeds latente fase. 'Kom op het andere bed liggen, dan ga ik even kijken.' Ik strompel naar het andere, droge, bed. De weeën lijken heftiger en sneller te worden. De timer zegt eindelijk actieve fase. Misschien kan ik dan toch nog naar het ziekenhuis! Ze toucheert me en kijkt me verschrikt aan. 'Je zit op 9cm.. Ik weet niet hoe je hier bent gekomen, maar je bent er. We gaan helemaal niet meer naar het ziekenhuis.' 'Thank god!', roep ik! Ik ben er bijna! Het is bijna voorbij! Ik geef aan weer op mijn dekenstapel te willen kruipen, daar was ik het meest comfortabel. Geen probleem, de VK gaat haar spullen uit de auto halen. 'Blijf hier!' zeg ik. De eerste perswee doet zich namelijk aan. Alles in me doet mee. De VK geeft instructies aan mijn vriend om in haar auto haar koffer met spullen te pakken en de baarkruk. Ook moet hij de kraamzorg NU bellen en er is een kruik nodig. 'Hot water bottle.' Mijn partner spreekt Engels. Ik hoor over en weer de verwarring. Mijn partner probeert namelijk uit te vogelen of een colafles met heet water vullen goed is, hij kan er wel een leeggooien. Of heeft ze meer een thermosbeker nodig? :') 'Een kruik! Die elektrische. Bovenste la commode.', blaf ik hem toe. Het kwartje valt.

En dan begint het persen. Eerst op mijn handen en knieën, lukt niet. Ik ben zo moe. Ik probeer het hangend op mijn stapel dekens, lukt niet. Zie je, ik kan dit niet. Ik probeer het op de baarkruk en hang slap en uitgeput in de armen van mijn partner tussen de persweeën door, lukt niet. 'Minder herrie maken en meer kracht in de weeën stoppen!' zegt mijn VK streng. Dat heb ik echt even nodig, want de neerwaartse spiraal dat ik een slappe zak ben die dit gewoon niet kan neemt me langzaam over. Ik wil het nog een keer hangend op mijn dekens proberen. Ik ben zo moe. We zijn ondertussen 45 minuten bezig met persen, bijna 22 uur in totaal.

'We gaan het liggend op je rug proberen.' zegt de VK. 'Ik weet dat je het niet wil, maar ik kan zo niet meten hoe het met je dochter gaat en dat wordt nu wel belangrijk.' Oké, ik ga mee. Strompelend, met een kind half in mijn geboorte kanaal, klim ik op het verhoogde bed op klossen. Ik vervloek ze. De VK geeft aan dat ze tegen mijn perineum zal drukken, zodat ik beter voel waar ik heen moet persen. De perswee komt, geen geluid maken, PERSEN. En ik voel haar een stuk geboren worden. 'Dat is hem! Zo doe je het goed! Nog een keer!' Ik kan dit! Ik kan het wel! Fuck wat doet dat hoofd in mijn vagina pijn.. Jezus Christus. Daar komt de volgende wee. Ik pers, ze glijdt en glibbert zo in de armen van de VK. Ik ben leeg. Het is gedaan. De euforie komt over me heen.

'Ik ben niet meer zwanger!! Het is klaar!! Ik ben bevallen! Ik ben THUIS bevallen! Ik ben klaar! Het is voorbij! Ik heb het helemaal alleen gedaan! Je bent eruit kleintje! We hebben het gedaan!' roep ik luid. Ik krijg mijn kleine babietje. God wat is ze klein zeg. De placenta komt kort erna ook. Ik heb een klein eerstegraad scheurtje welke ik niet laat hechten. Daar heb ik van de vorige keer genoeg herinneringen aan voor de rest van mijn leven. Nee bedankt.

De deurbel gaat. De kraamzorg is er. Terwijl ik mijn kleine Elvie knuffel en aan mijn borst leg, hoor ik de VK de kraamzorg up to speed brengen. Mijn partner is mijn vriendin, die beneden op de oudste past, vertellen dat Elvie er is.

Ik voel een golf bloed uit me stromen. Iets in me haalt me uit de euforie en focust me erop. Ik voel nog een golf. 'Euhmm.. ik denk dat het niet goed gaat..' zeg ik. De VK en kraamzorg komen meteen naar me toe. Het bed zit onder het bloed. Gelukkig is er hier wel een matrasbeschermer. Nog een golf. 'Ik ga je oxytocine geven. Ik was er al bang voor, je baarmoeder is te moe om goed te krimpen. Hij blijft volstromen met bloed en elke nawee komt dat er in een golf uit.' Ik krijg een shot in mijn bovenbeen. De VK drukt ferm op mijn baarmoeder om de aderen handmatig dicht te houden. De kraamzorg verwisselt en weegt de opvangmatjes. 500 ml, 1 liter. 'Ik ga je nog een spuit geven en de ambulance bellen.' zegt de VK. In haar ogen zie ik de spanning. Maar ook de jarenlange kennis. Ik vertrouw haar. 1,5 liter zegt de kraamzorg. Nog een golf. En nog een. 2 liter, zegt de kraamzorg bezorgd. De VK probeert ondertussen half aan mijn partner uit te leggen wat er gebeurd, maar de boodschap komt niet echt aan. Wanneer de deurbel gaat en er 6 brandweermannen met breekijzers, mokers, een brancard en 2 ambulance broeders binnen komen rennen, valt het kwartje.

Ik word op de brancard getilt en vastgebonden. 'We gaan je zo uit het raam takelen.' legt iemand uit. Ik mag niet van de trap af, want verticaal stroomt het bloed nog harder. Terwijl ze me naar het raam schuiven vraag ik hoe vaak ze al iemand hebben laten vallen. Nog nooit, is het antwoord. Oké, mijn paniek heeft niets aan het antwoord. Eens moet de eerste keer zijn, schreeuwt de stem in mijn hoofd. Daar ga ik. Zonder baby, die gaat met papa mee naar het ziekenhuis. Ik zie mijn raamkozijn, gevolgd door de sterrenlucht en voel de koude avondlucht. Dan verschijnen de daken van de huizen, de boomtoppen, de bovenkant van mijn voordeur, alle gezichten van al mijn buren. De buren hebben besloten dat die blauwe zwaailichten HET moment zijn om de hond uit te laten. Cool cool. Ik doe half een zwaaitje. Eenmaal beneden word ik de ambulance in gerold.

Golf. De bloeddrukmeter laat zeer lage waarden zien. De mevrouw in de ambulance stelt me allerlei vragen en af en toe vraagt ze 'Voel je je duizelig? Moe? Hoor je suisen?' Golf. Het bloeddrukapparaat begint te piepen. Ze herhaalt haar vragen, maar nu met een ernstigere toon. Ik voel me prima. Golf. Ik snap heel goed dat ik lig dood te bloeden, maar daar voel je niks van, zo blijkt. Ik voel me piek fijn, terwijl de sirenes boven mijn hoofd loeien, de bloeddrukmeter gestresst piept en de banden gieren.

In het ziekenhuis krijg ik een infuus, en nog een, en nog een prik, en bloed afnemen, en een zak met spul eraan en nog een. Ik voel me prima. Ik voel me veilig. Ik overleef dit wel.

De golven stoppen en de sfeer onder de specialisten klaart op. De oxytocine thuis heeft het meeste werk gedaan. Ik knuffel Elvie, die ondertussen ook is gearriveerd. Ik heb nog net voldoende HB om geen bloedtransfusie te hoeven. 0,1 genoeg. Om 01u 's nachts word ik uit het ziekenhuis ontslagen en mogen we met een receptje voor ijzertabletten naar huis. Want de ziekenhuizen zijn immers vol en mijn bed is nodig voor de volgende.

Thuis aangekomen hebben de kraamzorg en vriendin al het bloed opgeruimd. De matrasbeschermer was hier toch niet tegen bestand. Alle bedden zijn vies, maar ze is er. Mijn kleine Elvie.

Ik doe dit nooit meer. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 07:14:03 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205781469
@Rebubbled wat een verhaal! Heb je het super fantastisch zelf gedaan, en dan alsnog naar het ziekenhuis. Echt fucking knap hoor. En wat bijzonder dat je zo rustig bleef onderweg naar het ziekenhuis.
Resistance is futile.
pi_205781947
Omg rebubbled, wat heftig! Ik kreeg al plaatsvervangend stress door het alleen maar te lezen. Hoe voel je je er nu bij?
Laaste zin idem hier. :P
pi_205782463
Intens om te lezen, Rebubbled
Ik kan de dunne lijn tussen controle houden en angst voor herhaling van je trauma voelen
pi_205786862
Jeetje, Rebubbled. Ik ben er een beetje stil van. Ik kan me nog herinneren dat het een heftige nasleep had, maar zo intens...
Je hoeft het inderdaad nooit meer te doen. En nu bijna je dreumes in huis. 🥰
pi_205788287
De dag na de bevalling kreeg ik een maaginfectie en ben ik na een halve dag kotsen en uitdrogen alsnog opgenomen in het ziekenhuis, daar niet van.. :')

Ik kijk er bijzonder goed op terug. Het voelde als een stukje genoegdoening na de eerste bevalling dat ik het toch helemaal zelf heb gedaan. Mijn VK, de ambulancevrouw en het ziekenhuispersoneel hebben me constant het gevoel gegeven dat ze de situatie onder controle hadden, ondanks dat de spanning bij hun ook zichtbaar was. In het ziekenhuis, overigens vanwege de spoed alsnog het ziekenhuis waar ik absoluut niet heen wilde.., heb ik wel na een paar minuten aan minimale communicatie door de artsen en allerlei ongevraagde handelingen geroepen dat ik een geboortetrauma heb en wil dat ze me meenemen in alles wat ze deden. Toen veranderde de houding aanzienlijk. Waarom kan dat niet gewoon meteen joh?

Grappig, Bottom, dat je er hetzelfde over denkt. :D Hier echt geen twijfel over een derde. Gezin compleet of niet, ik doe het niet meer. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205789810
wat een rollercoaster Rebubbled, maar wat heb je je er onwijs goed doorheen geslagen! En wat fijn dat je er, ondanks het een en ander aan interventies achteraf en een heuse brandweerreddding zo'n goed gevoel aan hebt over gehouden. Ondanks alle onvoorziene omstandigheden is het op jouw manier gegaan O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:40:17 #169
342418 VKV
Plausibel
pi_205790118
Jeetje Rebubbled, knap dat je er zo goed op terug kan kijken! Ik kreeg ook helemaal stress door het lezen alleen al.
pi_206360525
Wilde het voor mezelf uittypen als herinnering voor later en om op een rijtje te zetten wat er gebeurd is.
Het is best een lang verhaal geworden, dus maar even in een spoiler gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tldr; korte thuisbevalling, gezonde moeder en dochter. O+
pi_206457975
Woah Loka wat is dat mega snel gegaan zeg! Lijkt me echt wel een mindfuck. Gelukkig waren ze er nog precies op tijd en is alles goed met jullie. O+ Kan me voorstellen dat je bij een eventuele volgende wel wat dichter bij huis zou blijven haha.

Ik wilde ook graag mijn bevallingsverhaal uittypen nu ik er nog zoveel mogelijk van weet, dus bij deze haha. Gooi hem ook wel ff in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 26-10-2022 20:53:59 ]
pi_206458091
Wow Bami, wat mooi O+ (en rugweeën zijn om te jánken ja, bij m’n oudste had ik die :X)
pi_206458217
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:56 schreef eponine het volgende:
Wow Bami, wat mooi O+ (en rugweeën zijn om te jánken ja, bij m’n oudste had ik die :X)
Ja huuu, de hele bevalling alleen maar dat gehad. Geen idee hoe het in mijn buik voelde want de pijn in mijn rug overheerste alles. :') Daarom was de Tens ook zo fijn denk ik.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 20:31:01 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206458642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 09:38 schreef Lokasenna het volgende:
Wilde het voor mezelf uittypen als herinnering voor later en om op een rijtje te zetten wat er gebeurd is.
Het is best een lang verhaal geworden, dus maar even in een spoiler gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tldr; korte thuisbevalling, gezonde moeder en dochter. O+
Fantastisch verhaal, best gek dat je nog half in de ontkenning zat terwijl je dochter al half geboren was :P .
Resistance is futile.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 20:41:10 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206458841
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:50 schreef Bami het volgende:
Woah Loka wat is dat mega snel gegaan zeg! Lijkt me echt wel een mindfuck. Gelukkig waren ze er nog precies op tijd en is alles goed met jullie. O+ Kan me voorstellen dat je bij een eventuele volgende wel wat dichter bij huis zou blijven haha.

Ik wilde ook graag mijn bevallingsverhaal uittypen nu ik er nog zoveel mogelijk van weet, dus bij deze haha. Gooi hem ook wel ff in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi O+ mijn bevalling verliep ook ongeveer zo. En inderdaad, dat terug de baarmoeder in tijdens het persen: ik wist dat het zou gebeuren maar het was wel een heel raar gevoel :+
Resistance is futile.
pi_206464794
Mooi, Bami! Het klinkt een beetje als mijn bevalling. Daar kijk ik ook super goed op terug.
Geniet van je kleine meid!
pi_206465856
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:50 schreef Bami het volgende:
Woah Loka wat is dat mega snel gegaan zeg! Lijkt me echt wel een mindfuck. Gelukkig waren ze er nog precies op tijd en is alles goed met jullie. O+ Kan me voorstellen dat je bij een eventuele volgende wel wat dichter bij huis zou blijven haha.

Ik wilde ook graag mijn bevallingsverhaal uittypen nu ik er nog zoveel mogelijk van weet, dus bij deze haha. Gooi hem ook wel ff in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mooi, precies zoals je wilde! En zo lang jezelf overtuigen dat het maar voorwerk is, haha. Heeft je man die nacht nog een beetje geslapen of had die wel door dat het echt begonnen was?
Rugweeen klinkt wel naar, fijn dat je de tens had daarvoor.

Ja ik vond het mentaal best heftig dat het zo snel ging. Nu voelt het achteraf een beetje alsof ik niet mag meepraten over hoe een 'echte' bevalling is, soort imposters syndrome. En het volgende moment heb ik dan weer een schuldgevoel dat ik durf te klagen over zo'n makkelijke bevalling. Maar goed, het zal vanzelf wel een plekje krijgen.

quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 20:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Fantastisch verhaal, best gek dat je nog half in de ontkenning zat terwijl je dochter al half geboren was :P .
Ja achteraf had ik het kunnen weten met die persdrang, maar wist ik veel, had het ook nooit eerder gedaan. _O-
  donderdag 27 oktober 2022 @ 16:24:22 #178
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206467157
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Wat mooi, precies zoals je wilde! En zo lang jezelf overtuigen dat het maar voorwerk is, haha. Heeft je man die nacht nog een beetje geslapen of had die wel door dat het echt begonnen was?
Rugweeen klinkt wel naar, fijn dat je de tens had daarvoor.

Ja ik vond het mentaal best heftig dat het zo snel ging. Nu voelt het achteraf een beetje alsof ik niet mag meepraten over hoe een 'echte' bevalling is, soort imposters syndrome. En het volgende moment heb ik dan weer een schuldgevoel dat ik durf te klagen over zo'n makkelijke bevalling. Maar goed, het zal vanzelf wel een plekje krijgen.
[..]
Ja achteraf had ik het kunnen weten met die persdrang, maar wist ik veel, had het ook nooit eerder gedaan. _O-
Wees vooral maar blij dat jouw bevalling zo soepel ging. Maar elke bevalling maakt indruk en dat die van jou zo snel ging maakt dat je nauwelijks tijd had die indrukken te verwerken. Dus ik snap je wel.

Na het lezen van jullie verhalen kijk ik, gek genoeg, wel uit naar weer bevallen. Omdat ik hoop dat het een volgende keer wel zo mag gaan als bij jullie. Hopelijk vergeet ik dan mijn nare bevalling een beetje.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_206467348
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Wat mooi, precies zoals je wilde! En zo lang jezelf overtuigen dat het maar voorwerk is, haha. Heeft je man die nacht nog een beetje geslapen of had die wel door dat het echt begonnen was?
Rugweeen klinkt wel naar, fijn dat je de tens had daarvoor.

Ja ik vond het mentaal best heftig dat het zo snel ging. Nu voelt het achteraf een beetje alsof ik niet mag meepraten over hoe een 'echte' bevalling is, soort imposters syndrome. En het volgende moment heb ik dan weer een schuldgevoel dat ik durf te klagen over zo'n makkelijke bevalling. Maar goed, het zal vanzelf wel een plekje krijgen.
Man had slecht geslapen, maar niet omdat hij dacht dat het al begonnen was, hij had geen idee. Hij kwam toevallig net die nacht heel moeilijk in slaap en na een paar uur maakte ik hem alweer wakker. Toen hij het bevalbad op ging zetten ging hij er ook nog vanuit dat het nog heel lang kon duren voor ze er echt was. Ik had hem steeds voorbereid op eerste bevallingen die 24u kunnen duren haha. Dus was best even wennen voor hem dat ze er 3,5 uur later al was. :+

Ik herken dat wel van een vriendin van mij. Haar eerste was ook een mega snelle bevalling en daar moest ze echt ff van bijkomen en aan wennen, dat had tijd nodig om een plekje te krijgen. Is helemaal niet gek denk ik en zou ik zeker geen schuldgevoel over hebben. Het was heel anders dan je verwacht had, en dat is omschakelen en gewoon heftig. Ook als het alsnog een soepel bevalling was. Dat gevoel mag ruimte krijgen, en mocht het toch niet vanzelf een plekje krijgen dan kan ik me ook voorstellen dat je daar een keer met iemand over gaat praten. Ik kan me best voorstellen dat het in zijn eigen vorm een traumatische ervaring kan zijn, als opeens je baby er al is zonder dat je bewust een bevallingsproces doorgemaakt hebt. :*
pi_206467394
quote:
17s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:24 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Na het lezen van jullie verhalen kijk ik, gek genoeg, wel uit naar weer bevallen. Omdat ik hoop dat het een volgende keer wel zo mag gaan als bij jullie. Hopelijk vergeet ik dan mijn nare bevalling een beetje.
Dat hoop ik ook heel erg voor je! Ben je nog steeds erg dankbaar voor de Tens trouwens, die heeft me echt door het wachten op het bad heen geholpen.

Man en ik hebben juist al een paar keer tegen elkaar gezegd dat we het misschien maar bij 1 kind moeten houden, want de kans dat bij een volgende de zwangerschap en bevalling weer zo soepel verlopen en de baby net zo schattig is leek ons vrij klein. _O-
pi_206467517
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:58 schreef Bami het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook heel erg voor je! Ben je nog steeds erg dankbaar voor de Tens trouwens, die heeft me echt door het wachten op het bad heen geholpen.

Man en ik hebben juist al een paar keer tegen elkaar gezegd dat we het misschien maar bij 1 kind moeten houden, want de kans dat bij een volgende de zwangerschap en bevalling weer zo soepel verlopen en de baby net zo schattig is leek ons vrij klein. _O-
Mijn tweede bevalling was easy peasy tegenover m’n eerste (die ook easy zou zijn als ik geen weeenstorm gekregen had).

Mooie verhalen, hoor! O+
Protčge moi de mes désirs.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:47:05 #182
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206467865
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:58 schreef Bami het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook heel erg voor je! Ben je nog steeds erg dankbaar voor de Tens trouwens, die heeft me echt door het wachten op het bad heen geholpen.

Man en ik hebben juist al een paar keer tegen elkaar gezegd dat we het misschien maar bij 1 kind moeten houden, want de kans dat bij een volgende de zwangerschap en bevalling weer zo soepel verlopen en de baby net zo schattig is leek ons vrij klein. _O-
Graag gedaan! O+ Fijn dat het je zo geholpen heeft. Die ervaring heb ik zelf gelukkig ook (ik had ook alleen maar rugweeën).
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_206833170
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 00:51 schreef Rebubbled het volgende:

Ik doe dit nooit meer. :')
Wat een pittige bevalling. Knap gedaan.

Persoonlijk vind ik het in tegenwoordige tijd echt onverantwoord om thuis te bevallen.

Zoveel risico en zoals hier gebeurd enorme belasting om de hulpverlening. Nog los van het risico voor je eigen gezondheid en je gezin. Wat gewoon voorkomen wordt als je in het ziekenhuis preventief bevalt.
Love is in the air!
pi_206833549
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:32 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het in tegenwoordige tijd echt onverantwoord om thuis te bevallen.

Zoveel risico en zoals hier gebeurd enorme belasting om de hulpverlening. Nog los van het risico voor je eigen gezondheid en je gezin. Wat gewoon voorkomen wordt als je in het ziekenhuis preventief bevalt.
:O
Protčge moi de mes désirs.
pi_206836546
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:32 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Wat een pittige bevalling. Knap gedaan.

Persoonlijk vind ik het in tegenwoordige tijd echt onverantwoord om thuis te bevallen.

Zoveel risico en zoals hier gebeurd enorme belasting om de hulpverlening. Nog los van het risico voor je eigen gezondheid en je gezin. Wat gewoon voorkomen wordt als je in het ziekenhuis preventief bevalt.
:') :') :') :') :') :') :')
pi_206844160
Loksenna, het is wel logisch dat als alles zo vlug gaat de eerste keer, dat je amper tijd had om het gevoelsmatig bij te houden! En je mag hier best tegen ons daarover je hart luchten :*
Verder wel heel fijn dat alles zo soepel ging en je alles gewoon thuis kon doen en benzine geen issue was. ;)

Bami, prachtige ervaring! En inderdaad, nog mooier dan in de boekjes :D O+

Ik wil mijn verhaal ook nog delen! Even kijken of ik dat kan opschrijven binnenkort.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:43:33 #187
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210432662
Zo. Flinke lap tekst :@.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:54:32 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210432749
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 16:43 schreef Debsterr het volgende:
Zo. Flinke lap tekst :@.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, droombevalling! O+
Wat fijn Debsterr, zo blij voor jullie O+ .
Resistance is futile.
pi_210432903
Hele mooie, fijne bevalling. O+ Prachtig!
Protčge moi de mes désirs.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')