Haha.quote:Op woensdag 26 mei 2021 14:31 schreef Phaidra het volgende:
Prachtig Duman. Mijn tweede bevalling was ook al een stuk meer vanuit gevoel en vertrouwen dan de eerste, maar niet hands-off. Ben je op je hurken bevallen? Ik snap anders niet zo heel goed hoe je kan persen met beide handen op het hoofdje van je baby
. Het was trouwens nooit bij me opgekomen dat dat kan, het hoofdje van je baby zelf al voelen (ja natuurlijk, logisch, maar goed
). Ik zou best nog eens willen bevallen, het is gewoon zo mooi
.
“The ring of fire” heb ik deze keer totaal niet als pijnlijk ervaren. Misschien door het water? Misschien was de “fire” de vorige keer wel het erge uitscheuren..quote:Op woensdag 26 mei 2021 14:41 schreef BobbyMcGee het volgende:
Heel mooi, DUMAN!
Ik heb het hoofdje van mijn baby ook gevoeld. Maar dat was 'per ongeluk'; ik dacht dat een washandje ertegen nog zou kunnen helpen tegen het brandende gevoel, maar zijn hoofdje was al te ver daarvoorIk ben erg benieuwd of ik bij een tweede bevalling ook meer zou kunnen voelen hoe ver ik ben en wat er gebeurd in mijn lijf.
Prachtig dat je zo kunt bevallen he
Het was zo een hel de vorige keer, dat persen. Was de controle totaal kwijt, wist niet wat me overkwam. De hand heeft me deze keer echt geholpen. Je voelt dat er wat gebeurt (het hoofdje zakt steeds verder), je voelt waar je naartoe moet drukken en je voelt dat het goed gaat. Denk aan mij tijdens het persen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:43 schreef Lemijn het volgende:
Bemoedigend om te lezen, Duman! Ik vond de vorige keer die persfase zo heftig, en verhalen die dat beschrijven als milder de tweede keer zijn altijd fijn.
Volgens mij heb je je droombevalling (niet doom-bevallingquote:Op vrijdag 29 november 2019 17:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wauw Bobby, wat een geweldig verhaal. Dit zou mijn doombevalling zijn.
En je man, wat goed van hem.
Wauw.
Ha, wat grappig! Jouw verhaal is helaas weg, maar kan me wel inbeelden wat er stond. Ik heb mijn droombevalling inderdaad gehad, als goedmaker van de eerste bevalling.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ha DUMAN, ik was na jouw bevallingsverhaal terug aan het lezen in dit topic. Je bevallingsverhaal deed me aan het mijne denken, al kreeg jij íets meer rust en was het minder een overrompelende achtbaanmaar kijk eens hoe je toen reageerde:
[..]
Volgens mij heb je je droombevalling (niet doom-bevalling) gekregen
Mijn verhaal was een hele lange versie van 'Ik beviel soepel thuis onder de douche, zonder verloskundige (ongepland)'quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ha, wat grappig! Jouw verhaal is helaas weg, maar kan me wel inbeelden wat er stond. Ik heb mijn droombevalling inderdaad gehad, als goedmaker van de eerste bevalling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bevalling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 11-08-2021 01:16:05 ]
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:27 schreef Cygne het volgende:
Vooraf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bevalling:Ik zit hier gewoon huilend dit verhaal te lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij dat jullie kindje er is en geniet ervan met jullie 4!Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donderdag, d-day:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nasleep:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijke noot:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Tink, wat mooi dat je je gehoord voelde en wat heftig dat je al die tijd geleefd hebt met het idee dat je je kindje niet zou mogen houden. Moedig dat je dit deelt en ik hoop dat dit gevoel jou snel niet meer overvalt.
Resistance is futile.![]()
Och Tink, wat een heftige kraamtijd, wat goed dat je hulp hebt daarvoor. Maar wel echt fijn dat de bevalling voor jou een betere ervaring is geweest dan de eerste keer. Dat maakt niet alles goed, maar het lijkt me wel een groot verschil maken!
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Ja hoi, schop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:29 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi, schop.Ben zo blij voor je dat dit een zoveel betere/fijnere ervaring is gewordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En wat tof dat je een goeie dosis haar op je tanden kreeg tijdens de bevalling
je hebt dingen toch maar mooi voor elkaar gekregen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!![]()
quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:29 schreef douche-eendje het volgende:
Ja hoi, schop.Mooi verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en wat bijzonder dat je van de commotie op het eind niets meegekregen hebt! Was je niet heel erg verbaasd?
Nee, ik kreeg echt maar flarden mee. Mijn lijf en brein waren echt alleen maar bezig met persen, ik had gewoon geen ruimte voor iets anders.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi verhaalen wat bijzonder dat je van de commotie op het eind niets meegekregen hebt! Was je niet heel erg verbaasd?
![]()
Mooi hè, hoe dat dan werkt. Ook dat instinctieve 'blijf van me af' gevoel, ik wil ook met rust gelaten worden als ik diep ga. Zo herkenbaar!quote:Op maandag 11 oktober 2021 19:07 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee, ik kreeg echt maar flarden mee. Mijn lijf en brein waren echt alleen maar bezig met persen, ik had gewoon geen ruimte voor iets anders.Resistance is futile.![]()
Ik heb de vorige keer bijna de gehele weeën periode en bevalling met mn ogen dicht gelegen, heel gezellig voor mn partner ookquote:Op maandag 11 oktober 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi hè, hoe dat dan werkt. Ook dat instinctieve 'blijf van me af' gevoel, ik wil ook met rust gelaten worden als ik diep ga. Zo herkenbaar!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!![]()
Haha, de hele tijd zo:quote:Op maandag 11 oktober 2021 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer bijna de gehele weeën periode en bevalling met mn ogen dicht gelegen, heel gezellig voor mn partner ook
Gezellig zijn voor je partner is gelukkig zo'n beetje het allerminst belangrijke tijdens een bevallingquote:Op maandag 11 oktober 2021 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer bijna de gehele weeën periode en bevalling met mn ogen dicht gelegen, heel gezellig voor mn partner ook
Goed verhaal, d-e! Ook altijd fijn om meer verhalen te lezen waarbij het best even spannend werd, maar geen traumatische ervaring werd
disclaimer![]()
Wow D-E, wat een oerervaring! Mooi om te lezen hoe je zelf de leiding bleef houden en hoe je lichaam helemaal aangaf wat er nodig was. En dat precies de juiste mensen om je heen waren (behalve die ene vpk..) ♥![]()
Mooie bevalling D-E! en heel fijn dat je je stem hebt gevonden en deze keer van je eigen kracht kon uitgaan.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.![]()
Dito. Maar ik was er niet voor een gezellig theekransje, ik was er om mn kind eruit te krijgenquote:Op maandag 11 oktober 2021 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja, ik kan het echt allemaal goed plaatsen. Heb donderdag nog een telefonische afspraak met mn therapeut, maar voor mij is het allemaal goed zo. Ik kijk er heel positief op terug, zelfs met alle zorgen de dagen erna eromheen.quote:Op maandag 11 oktober 2021 21:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Gezellig zijn voor je partner is gelukkig zo'n beetje het allerminst belangrijke tijdens een bevalling
Goed verhaal, d-e! Ook altijd fijn om meer verhalen te lezen waarbij het best even spannend werd, maar geen traumatische ervaring werdJa, het klopte gewoon precies zo. En ach, die verpleegkundige is wel zo'n type harde werker. Altijd fijn om zo iemand op je afdeling te hebben, maar niet in iedere situatie handigquote:Op maandag 11 oktober 2021 21:53 schreef elamanilo het volgende:
Wow D-E, wat een oerervaring! Mooi om te lezen hoe je zelf de leiding bleef houden en hoe je lichaam helemaal aangaf wat er nodig was. En dat precies de juiste mensen om je heen waren (behalve die ene vpk..) ♥.
Vandaag kwam de lactatiekundige langs van het ziekenhuis (ziekenhuis heeft ook kraamzorg, dus de lk van het ziekenhuis komt ook aan huis). Ik vertelde dat ik om haar had gevraagd vorige week vrijdag, maar ze ziek was etc. Toen kwam het er in het gesprek op neer dat zij vertelde dat er vorige week iemand met 36 weken bevallen was en ook om een consult had gevraagd, maar niet kon komen want ziek. Diegene had gebruik gemaakt van het bevalbad, de eerste met een medische indicatie en dat de afdeling er trots op is dat het zo goed is gegaan.
Dat was ik dus. Hopelijk heb ik de weg voor andere vrouwen met een medische indicatie of een vroeger-dan-verwacht bevalling vrij gemaakt![]()
.
![]()
Het was even zoeken naar het topic, maar ook ik wil graag mijn verhaal delen![]()
Het begin heb ik getypt tijdens het 'wachten', dus een soort van liveverslagVanaf de -- heb ik achteraf, in de afgelopen dagen, getypt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 10-11-2021 16:39:31 ]What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||![]()
Oh TGND, wat een verhaal, achteraf vooral... En sowieso die tijd dat je wel heftige persweeën had, maar niets ermee kon - lijkt me vreselijk. Hoe was je vriend uiteindelijk toen jullie allebei weer thuis waren en de kraamzorg mee opgestart had?
In ieder geval, je hebt het geweldig gedaan. Je hebt gewoon je dochter op de wereld gezet. 🥰![]()
Toen ik thuis kwam voelde vriend zich verschrikkelijk schuldig dat hij ons zo alleen had gelaten. Hij had niet geslapen, en mede daarom zijn we ook allebei naar bed gestuurd. Eenmaal weer uit bed was het allemaal goed. We hebben het er goed over gehad toen kraamzorg weg was en ik heb ook aangegeven dat het voor mij op dat moment ook juist beter was dat hij naar huis was gegaan, want die negatieve energie die hij op dat moment om zich heen had kon ik echt niet handelen. Dus dat hij wegging heb ik ook helemaal vrede meequote:Op woensdag 10 november 2021 16:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh TGND, wat een verhaal, achteraf vooral... En sowieso die tijd dat je wel heftige persweeën had, maar niets ermee kon - lijkt me vreselijk. Hoe was je vriend uiteindelijk toen jullie allebei weer thuis waren en de kraamzorg mee opgestart had?
In ieder geval, je hebt het geweldig gedaan. Je hebt gewoon je dochter op de wereld gezet. 🥰
En ja, ik heb het wel geflikt, maar er zijn momenten geweest dat ik serieus dacht dat ik het niet (meer) kon. Vond het echt heel heftig. Maar nu ligt er inderdaad wel een tevreden hummeltje op mijn borst te slapen
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||![]()
Heldin! 3,5 uur lang persen. Supergoed gedaan! De lange afwikkeling en wobble van je partner zijn hopelijk snel vergeten
.
In spoiler ons verhaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi, eponine! Fijn dat je goed terugkijkt op je bevalling, als ik het zo lees. Geniet van je gezin!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: