abonnement Unibet Coolblue
pi_187652660
Welkom in het dreumestopic! *O* .

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187652808
Gefeliciteerd nog Stroopwafelmeisje. *O*

Bonusfoto want trots. O+ Dat hoogste handje werd uiteindelijk wel stijf van het vasthouden maar loslaten wou hij niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij vroeg overigens ook steeds naar 'kuunta', dat is voor hem speeltuin. :D In het kader van zelfverzonnen taaltje.

Aloria fijn dat hij ineens mama zei, hopelijk volgt er snel meer.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 21:05:11 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187652912
Och mijn hemel, wat een prachtig kind PKM! Terecht dat je trots bent. Kan je die foto niet in enorm formaat aan je muur hangen? *; .

En LDG ook al zulke heerlijke plaatjes. Genieten met die kleine mensjes van ons he? Ik herken wel wat Stroop ook schreef, dat er dingen echt weer makkelijker worden als al die kiezen er zijn en het lopen soepel gaat en de communicatie weer een boost heeft gehad. De lows zijn zeker niet minder low :') maar het fijne wordt wel steeds fijner!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187653073
Wauw ldg, wat een grote vent al. Heerlijk zo'n vakantie O+

Stroopwafelmeisje gefeliciteerd nog met je peutermeisje *O*

Heerlijk vrolijke foto pkm.

Die verhalen over brabbelende kindjes, zo leuk! Hier nog niet veel. Baba, mama, daadi, neh, daa, bah en pfoessss. En alle dieren zijn pfoessss. :D het is dus vaak "daa pfoess" incl wijzen en grote ogen O+
  vrijdag 28 juni 2019 @ 21:19:53 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187653234
Ik heb trouwens nog een mamamaaaaa-update: Jacob zei vanmorgen papa tegen zijn vader. Die was erg blij *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187653676
Hier is het alleen maar da, met uitgestoken wijsvinger...

Ik moet echt iets vinden om m'n Keukenlades dreumes proof te krijgen. Vanmiddag had meneer alle suikerversiering voor bovenop de zandkoekjes van peuter te pakken gekregen, open gemaakt, op de grond gestrooid en zat heerlijk te smikkelen... O+
pi_187653766
Aloria, wat heftig zeg, ik denk dat de andere dames hier al goede tips/adviezen hebben gegeven. Maar zulke zorgen over je kleintje kijken me heel moeilijk :*

PKM, wat een ongelofelijk knap ventje is Banaan toch he? *;

De vakantiefoto’s van de kapitein _O_ Ziet er heerlijk ontspannen uit.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187653900
Oh ja, heerlijke foto's inderdaad van banaan en kapitein!

Mijn dreumes was zelfs not-impressed met bobux slofjes... En nee, dat is geen camouflage print!
pi_187654291
Aloria ik heb geen advies of tips maar ik hoop dat je geruststelling vindt in welke vorm dan ook :*

Banaan! Wat is ie mooi! O+

Haha Jagar! Hij wil dus gewoon niks aan z’n voeten begrijp ik? :P Toffe print!

Mooie foto’s ldg! Wat is ie al groot! O+

Onze chauffeur staat klaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hij was vooral not amused dat opa en oma en de auto weer weggingen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187662616
Leuke foto’s weer. O+ Alleen herinneren huilende kinderen er ook aan hoe lastig het soms kan zijn. :P

Ik verveel mij echt het leplazerus met dit weer. -O-

Klaagmodus: aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaagmodus: uit.
Zennnn. :z
Opgelucht? Ja. Moe? Ook. }:|
pi_187662925
Lieve venco, schop die vent ook eens n beetje in beweging :* gedeelde smart enzo.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187662938
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:15 schreef vencodark het volgende:
Leuke foto’s weer. O+ Alleen herinneren huilende kinderen er ook aan hoe lastig het soms kan zijn. :P

Ik verveel mij echt het leplazerus met dit weer. -O-

Klaagmodus: aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaagmodus: uit.
Zennnn. :z
Opgelucht? Ja. Moe? Ook. }:|
Oh, venco. Geef die man van je een schop onder z’n kont....Jullie zijn samen toch een team?

Vanmorgen sliep O langer dan 5.15, maar was peuter om 5.30 wakker, die vervolgens iedereen wakker maakte... -O-
pi_187662993
Pff jagar ;( ik zou echt goed gefrustreerd zijn op zo'n moment :X sneu voor je jongen natuurlijk, maar pfff weinig slaap is wel een van de dingen die me in no time uit balans krijgen :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187663018
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:40 schreef littledrummergirl het volgende:
Pff jagar ;( ik zou echt goed gefrustreerd zijn op zo'n moment :X sneu voor je jongen natuurlijk, maar pfff weinig slaap is wel een van de dingen die me in no time uit balans krijgen :X
Je raakt er wel een beetje aan gewend...Maar ik kijk zo uit naar straks een weekend weg met de duutser en dan gewoon 2 ononderbroken nachten hebben, want dat is al heeel lang geleden.
pi_187663036
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Je raakt er wel een beetje aan gewend...Maar ik kijk zo uit naar straks een weekend weg met de duutser en dan gewoon 2 ononderbroken nachten hebben, want dat is al heeel lang geleden.
Kan ik me voorstellen, en dan wordt je vast nog wel n keer wakker uit gewoonte maar dan weer gewoon kunnen omdraaien is hemels O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187663048
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 13:43 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, en dan wordt je vast nog wel n keer wakker uit gewoonte maar dan weer gewoon kunnen omdraaien is hemels O+
Ja, die vrijheid om eens even voor niemand te hoeven zorgen....
pi_187663541
Ach Jagar, wat ontzettend vervelend die vroege ochtenden! Zou bijna een soort inzamelingsactie voor je willen starten, dat we allemaal een uurtje slaap inleveren en dat dan aan jou geven :*

Venco, geef die man van je inderdaad een welgemeende schop onder zijn derričre. Komt ie gewoon niet uit zichzelf helpen? En als je hem vraagt om 2/3 uurtjes de boel te runnen, zodat jij iets voor jezelf kan doen?

Vind het zelf momenteel ook wel weer wat zwaarder doordat Simon slechter slaapt, we er standaard weer bij moeten blijven zitten tot ie slaapt, hij wordt 's nachts weer wakker, hij wil weer vaker bij mij drinken.
Hier is er ontzettend veel overlast van de processie rups, manlief zit helemaal onder en wordt gek van de jeuk. Maar door die kl*te rupsen vind ik het ook lastiger om met Simon naar buiten te gaan, bang dat ie ook onder komt te zitten. De hele wijk staat vol met eiken. Je ziet in de straat ook bijna niemand in de tuin zitten.

Dank nog voor alle felicitaties! Ben echt zo opgelucht dat ik iets anders gevonden heb!

Wat een leuke foto's weer O+

Stroop, nog gefeliciteerd met jet peutermeisje *O* *O*

Kan het bijna niet geloven hoe snel de tijd vliegt, maar nog 5 nachten en dan hebben we hier ook een heuse peuter in huis :o Alhoewel ie qua buien soms al een voorproefje neemt :+
pi_187663821
Haha de peuterbuien zijn hier ook in aankomst _O- alles is "VAN MIJ!" en alle voorstellen die we doen krijgen standaard "niet }:|" als antwoord. Soms noemen we een hele reeks opties op en als er dan iets tussen zit wat hij wel heel leuk vind en dat hij dat dus kan kiezen, dan straalt ie van oor tot oor en is ie supertrots dat hij invloed heeft gehad op iets :D O+ vaak gaat het dan over een liedje wat we zingen, een keuze in eten, iets om mee te spelen oid. Hij vind het prachtig :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187663945
Hier ook vaak "nee" als antwoord op alles :) .
Zijn knuffels moeten soms bij mij op schoot, prima. Maar ik mag er niet mee knuffelen, want dan trekt ie ze uit mijn handen :D
Opeens ook soort van verlatingsangst ofzo. We wonen splitlevel, keuken hoger dan de woonkamer. Maar ik mag niet naar de keuken om iets te pakken/op te ruimen, want mama moet in woonkamer blijven (ook al kan ie mij gewoon zien vanuit de woonkamer), dan is het huilen en stampvoeten en blijft ie bij het traphekje staan wachten tot ik terug ben.
Als ik op de bank zit, komt ie me vaak ook halen. Dan word ik aan het handje meegenomen naar bv. de blokken, want mama moet ook spelen.

We gaan straks naar vrienden, die hebben een badje voor de kindjes en we gaan BBQ'en :)
pi_187664092
Ik zou best kunnen proberen mijn man te motiveren gezellig bij ons te zijn maar we zijn de laatste tijd vaak in conflict dus wellicht is even met rust laten én semi negeren het beste.
Beter niet om mij heen dan chagrijnig en ruzie krijgen. -O-
Dus we zitten inmiddels al een tijdje rondom het badje, zandbak en tuintafel heen te keutelen. Gaat prima zo. Lekker aan de kersen. :9
En vanavond niet koken. :{w
pi_187666128
Oh Jagar wat pittig :{

En Venco wat vervelend! Het alleen doen lijkt me erg zwaar, zeker met 2 kinderen en helemaal als je man er gewoon is. Denk je zelf nog dat daar verbetering in gaat komen?

Casper vreet op dit moment ook energie, vooral buitenshuis waar het niet dreumesproof Casperproof is doet ie alleen maar dingen wat niet mogen. Met je hand in de wcpot roeren bijvoorbeeld, keukenkastjes openmaken, stekkers eruit halen, de trap op klimmen etc en bij corrigeren volgt altijd een gigantische driftbui en daarna herhaling van wat ie aan het doen was. Uit de situatie halen heeft geen effect hier want hij zoekt m meteen zelf weer op. Herkent iemand dit en hoe lossen jullie dit op? Ik probeer weggaan nu gewoon te vermijden of ik ga na een half uur van ellende weg en ben voor de rest van de dag al bekaf }:|
pi_187667563
Hier ook over 1,5 maand een peuter in huis.
De buien heeft hij al :')
Hij is het vaak niet eens en krijst dan de hele straat bij elkaar, afleiden helpt soms maar helaas niet altijd.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 21:42:24 #23
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187671116
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh Jagar wat pittig :{

En Venco wat vervelend! Het alleen doen lijkt me erg zwaar, zeker met 2 kinderen en helemaal als je man er gewoon is. Denk je zelf nog dat daar verbetering in gaat komen?

Casper vreet op dit moment ook energie, vooral buitenshuis waar het niet dreumesproof Casperproof is doet ie alleen maar dingen wat niet mogen. Met je hand in de wcpot roeren bijvoorbeeld, keukenkastjes openmaken, stekkers eruit halen, de trap op klimmen etc en bij corrigeren volgt altijd een gigantische driftbui en daarna herhaling van wat ie aan het doen was. Uit de situatie halen heeft geen effect hier want hij zoekt m meteen zelf weer op. Herkent iemand dit en hoe lossen jullie dit op? Ik probeer weggaan nu gewoon te vermijden of ik ga na een half uur van ellende weg en ben voor de rest van de dag al bekaf }:|
Dit herken ik! En ik weet het eigenlijk ook niet. Ik merk dat ik idd weggaan ontwijk, zeker als ik alleen met hem ben.
Aan de andere kant bedenk ik me dat hij het ook moet leren en nooit zal leren als hij nooit in die situaties komt. Dus vanmorgen alleen met hem op de fiets naar het dorp, ik stond een cadeautje uit te zoeken voor manlief, en Mie stond alweer buiten. Rustig bij mij ij de buurt blijven is er niet bij, want hij giert van het lachen als ik hem achterna moet rennen of hem anderszins corrigeer :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187675180
Ik herken het ook. Ik ga het niet uit de weg. Ik loop continu te corrigeren en uit te leggen. Drama en driftbuien laat ik uitrazen. Hele vermoeiende dagen, maar hij heeft zo'n behoefte aan begrenzing. Zo jammer dat hij nog te klein is om het te onthouden. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_187675183
Casper O+ En ook een beetje boevige Casper zo te lezen, lastig dat het je afremt de deur uit te gaan, maar wat LadyS ook zegt; hij zal het uiteindelijk toch moeten gaan leren allemaal.

Jagar die foto van O :D Hij doet nog net niet de stervende zwaan :P En wat balen dat peuter nu vroeg wakker werd :o

Venco, wat de anderen ook zeggen; geef die man van je een schop onder de billen! Waarom laat hij jou alles doen, het zijn ook zijn kinderen? :*

Tolstoi, wat balen voor je man zeg, ik hoor van veel mensen hoe naar de jeuk is :X Snap ook wel dat het je afremt naar buiten te gaan! En stom dat je mannetje weer slechter slaapt }:|

Hier slecht geslapen door de hitte en een of ander ^{%{$]+|$|${*{ feest op het dorp wat tot 2 uur doorging, ook was ik zo stom geweest gisteravond veel water te drinken waardoor ik 300 keer naar de wc moest :+ Straks ga ik even een eind wandelen in mijn eentje, hopelijk doet dat wat voor mijn humeur.

Ons nieuwe vloerkleed is in ieder geval goedgekeurd door de jury, het is heerlijk zacht dus ze gaat er de hele tijd op liggen _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187677263
Lekker kleedje hoor rena :D wel klote van je nacht zeg :*

En ook een knuffel voor venco :* balen dat het zo gaat nu tussen jullie. Ik hoop dat jullie er snel samen uit kunnen komen.
pi_187678283
:D leuk dat ze steeds op het zachte kleed gaat liggen, Rena!
Wel balen van je nacht :(

Voor Venco een :* Hoop ook dat het snel beter gaat.

Hier ook een belabberde nacht, Simon werd om kwart voor 3 huilend wakker, na melk duurde het even voordat ie weer sliep, ik moest erbij blijven zitten. Vervolgens was ie ok 5 uur weer wakker, toen is manlief gegaan. Daarna werd ik wakker van het geklets van Simon rond 6 uur, maar hij viel weer in slaap en schrokken we 9 uur wakker, Simon lag ook nog te slapen :)

BBQ en badje was helemaal leuk, Simon heeft lekker gespeeld met het andere kindje en lekker meegegeten van de BBQ en het stokbrood, leuk om te zien.
pi_187681474
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 16:31 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh Jagar wat pittig :{

En Venco wat vervelend! Het alleen doen lijkt me erg zwaar, zeker met 2 kinderen en helemaal als je man er gewoon is. Denk je zelf nog dat daar verbetering in gaat komen?

Casper vreet op dit moment ook energie, vooral buitenshuis waar het niet dreumesproof Casperproof is doet ie alleen maar dingen wat niet mogen. Met je hand in de wcpot roeren bijvoorbeeld, keukenkastjes openmaken, stekkers eruit halen, de trap op klimmen etc en bij corrigeren volgt altijd een gigantische driftbui en daarna herhaling van wat ie aan het doen was. Uit de situatie halen heeft geen effect hier want hij zoekt m meteen zelf weer op. Herkent iemand dit en hoe lossen jullie dit op? Ik probeer weggaan nu gewoon te vermijden of ik ga na een half uur van ellende weg en ben voor de rest van de dag al bekaf }:|
En hem afleiden? Dus niet alleen uit de situatie halen, maar dan ook van “hé kijk nou, deze auto kan extra hard rijden” oid. Of om hulp vragen. “Kun jij mijn schoenen aangeven?” En vooral geen haast hebben of dingen gedaan willen hebben. Wij doen er ook een half uur over om weg te gaan. Soms is het net een flauwe comedy, trek je de een de schoenen aan, heeft de ander ze alweer half uitgetrokken en nr 3 ligt door de kamer te rollen.

En voor buitenshuis tuigjes. Geweldige dingen, ze kunnen zelfstandig lopen maar niet de straat op of er opeens vandoor. Ze lopen echt zoveel beter mee sinds we die dingen hebben, zodat we ze eigenlijk meestal niet eens meer nodig hebben (maar als we dat doen sprinten ze er wel opeens vandoor). En ik heb nog geen enkele negatieve reactie gehad, wel al een stuk of vijf positieve, puur over de tuigjes en niet de schattigheid met de rugtasjes. Maar wellicht ook omdat het een tweeling is en men er daarom meer begrip voor heeft. Desondanks, probeer het uit! Voor nog geen ¤10 heb je er een op Ali en kunnen ze ook nog wat kleine lichte boodschappen voor je dragen ;)
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zondag 30 juni 2019 @ 17:06:29 #29
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187683635
Wij hebben tijdens de vakantie voor het eerst ook n rugtasje met riempje gebruikt, topding, staat cute, de kapitein kan een beetje scharrelen maar raced niet ineens de weg op ^O^ hij vind hem zelf ook heel tof, dat helpt wel. Hij heeft denk ik ook niet door dat het zijn tas is die ervoor zorgt dat hij niet zo ver weg kan. Wij hebben er een van skiphop :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door littledrummergirl op 30-06-2019 17:11:58 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187696656
Ja hallooo, ik hoor hier nu echt. *O* Gisteren is Juul 1 jaar geworden....1 jaar...ik begrijp er niets van, voor mijn gevoel is ze net geboren.

Dus hoi! Voor wie mij niet kent en vooral mijn dochter niet: exode, mama van B van ruim 5 jaar en van Juul die gisteren dus 1 werd. We wonen in de omgeving van Utrecht. Ik woon samen met de leukste vrouw ter wereld, zij heeft beide kinderen ook gedragen. (we zijn dus 2 vrouwen :D )

Juul is een enorme boef, knuffelt graag, kan enorm hard gillen, heeft ogen die alles voor elkaar krijgen, laat zich niets afpakken, is gek op dieren, kruipt het hele huis rond, gaat staan maar zet nog niet echt stapjes, is stapelgek op haar grote broer en dat is wederzijds.
Ze wijst naar alles wat ze wilt hebben, lacht vrijwel altijd en eet alles wat in de buurt van haar mond komt.

Kortom mijn vrouw heeft wederom een leuk kind gemaakt. O+

En de plaatjes bij de praatjes. Juul met moi en Juul afgelopen zaterdag op haar feestje, voor het eerst taart en ze bleef ervan eten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187697256
Haha Rena, vast lekker zacht dat kleed O+

Je meisje alweer 1 Exode. Gefeliciteerd *O*
pi_187697444
Hoi exode! Juul ook alweer 1 jaar! Nog gefeliciteerd!

Billy moest hier afgelopen zaterdag niks van zijn taart hebben. Wel tot aan de bodem aan toe tot smots geknepen, maar hij wou geen taart eten :D .

Dus ook hoi :W
pi_187697613
Gefeliciteerd Exode en Juul! *O* Dat taartje ziet er ook heerlijk uit :)

Cocooinelle, ook gefeliciteerd! *O*

Jagar, hoe laat was het vanmorgen?

MIjn kinderen sliepen vannacht bij mijn ouders en uiteraard sliepen ze uit. T werd om 8.30 wakker, M om 7.30. Bij ons zijn ze minstens een uur eerder wakker. Dit gebeurt echt altijd :D
  maandag 1 juli 2019 @ 13:39:03 #34
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187697830
Welkom billy en juul *O* gefeliciteerd!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187697954
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:23 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Gefeliciteerd Exode en Juul! *O* Dat taartje ziet er ook heerlijk uit :)

Cocooinelle, ook gefeliciteerd! *O*

Jagar, hoe laat was het vanmorgen?

MIjn kinderen sliepen vannacht bij mijn ouders en uiteraard sliepen ze uit. T werd om 8.30 wakker, M om 7.30. Bij ons zijn ze minstens een uur eerder wakker. Dit gebeurt echt altijd :D
4. 10 -O- , Maar meneer had 39 graden koorts. Helaas vertikte hij het om verder te slapen..

Welkom voor alle nieuwe dreumessen!
pi_187698503
Welkom coccinelle en Exode, gefeliciteerd met jullie nieuwbakken dreumesen *O*

Jagar, beterschap voor O, jammer dat je hem niet uit kunt leggen dat je van slapen sneller opknapt he? :{

@minilot , je had me trouwens nog geīnspireerd;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze vindt het machtig mooi :D Giechelen en schateren als ze zichzelf ziet O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187699188
Welkom nieuwe aanwas, gezellig *O* En nog gefeliciteerd met jullie dreumesen!

Tof zo met die spiegel rena!

Metropolis festival gister was heeeerlijk. Helaas zaten er wel processierupsen in het park, dus de jeuk is alom aanwezig vandaag :P Ik hoop dat het bij Jip een beetje meevalt...
  maandag 1 juli 2019 @ 21:05:14 #38
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187705210
Welkom nieuwe dreumesen!

Wat een toffe jurk rena O+ . En je foto's brengen me op het idee om de spiegel hier eens van kruip- naar loophoogte te verplaatsen 8)7 .

Jacob had de hele dag alleen maar buitengespeeld op de crčche. Dus ik dacht die wil thuis wel lekker nieuwe energie opdoen middels eten maar nee hoor, hij ging in rechte lijn naar het balkon, of preciezer: met zijn kleine gietertje nar mijn grote waar nog wat water in zat. Of ik die van hem even wilde vullen. Zodat hij zijn broek nat kon gieteren. Maar ik klaag niet want zijn buitenliefde vind ik heerlijk. En de waterliefde beter dan de waterangst van een poosje geleden.

Het 'even in een hoek van de kamer zitten lezen' is doorontwikkeld naar 'op het logeerbed liggen en in slaap vallen'. Typisch zoiets waar ik niet bij uit wilde komen. Komende dagen maar eens moed proberen te verzamelen om deze gewoonte weer terug om te bouwen naar gewoon in bed leggen en weggaan. Wel moeilijk want ik wil zijn behoefte aan nabijheid ook wel serieus nemen.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 13:23 schreef OliviaIsTaken het volgende:
MIjn kinderen sliepen vannacht bij mijn ouders en uiteraard sliepen ze uit. T werd om 8.30 wakker, M om 7.30. Bij ons zijn ze minstens een uur eerder wakker. Dit gebeurt echt altijd :D
Jep. Volgens mij is het een geheime afspraak. Jacob wordt bij mijn ouders ook altijd later wakker.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187705330
FF afleiden werkt ook meestal niet, corrigeren leidt tot zo’n driftbui dat hij dan echt even onbereikbaar is. En helaas is ie dan niet vergeten wat ie aan het doen was maar gaat daar dan gewoon mee verder. Maar helpen heb ik vandaag gebruikt en dat hielp soms wel! ^O^ Een tuigje ga ik ook wel gebruiken, ik zet m neer en weg is ie :')

Jij hebt ook een leuke ldg!

Welkom nieuwe aanwas *O*

Leuke foto en leuk kleed rena! O+ Daar wil ik ook wel op liggen :') En leuk jurkje heeft ze aan trouwens!

@Malteser hoe is het met jullie? Heb je hier volgens mij al een tijdje niet gezien.

OiT dat doen ze inderdaad altijd :')

De vakantie hier is heerlijk! Het ritme is zoek en hij slaapt alleen in de auto, bij voorkeur 5 minuten voor we ergens aankomen :') Maar verder is ie goed te pas! In het kader van een vervroegde DFD een paar plaatjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 juli 2019 @ 21:13:14 #40
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187705395
Welkom nieuwe dreumesjes O+ En bijhorende mama’s. ;)

Gaan jullie kinderen al uit logeren?
U. hebben we tot nu toe altijd opgehaald, ook al was het ‘s nachts x uur. Weet niet hoe hij zou reageren op uit logeren.

We zijn vandaag weer naar de dierentuin geweest. De vorige keer hebben we een abo afgesloten, dus die hebben we nu alweer terug verdiend. ;)
We hebben een heerlijke dag gehad. Hij was zo lief de hele dag. Uiteindelijk heeft ‘ie een heerlijk dutje gedaan. Hij is zo heerlijk. Hij groeit zo veel te snel nu.. pff.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rena & Belle, wat een heerlijke foto’s. O+
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 1 juli 2019 @ 21:20:47 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187705547
Wow Fleur die bekende schommel met een fantastische achtergrond! Goed gedaan O+.

@D.U.M.A.N. ja, Jacob gaat wel met enige regelmaat uit logeren. Alleen bij zijn vader* en mijn ouders. Gaat prima, hij hangt er niet de lading aan die het voor ons heeft. En het heeft een groot voordeel: zelf ongestoord slapen en heel rustig opstaan _O_ .
Verder hielp het mij wel dat ik ooit las dat als je er vroeg mee start, het ook niet zo'n 'ding' wordt. Dat vind ik fijn. Want los dat het mij als alleenstaande natuurlijk wat broodnodige rust geeft, merk ik ook dat het echt goed is voor de band met zijn vader en grootouders dat hij daar soms langer achter elkaar is. Het maakt dat ze wederzijds beter op elkaar zijn ingespeeld. Waardoor het voor Jacob makkelijker is om erheen te gaan. Et cetera -> opwaartse spiraal die fijn is voor iedereen.

* bij zijn vader noemen we het geen logeren maar het effect is voor mij natuurlijk hetzelfde

edit: wat tof van de dierentuin!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 juli 2019 @ 21:32:33 #42
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187705784
@Lemijn Fijn dat het voor jullie werkt!
Ik zou willen dat dat hier ook zo zou zijn...
ook fijn om even ander geluid te horen. In de Veilig Samen Slapen-groep is iedereen juist van “logeren doen we pas als kind er zelf om vraagt”. Maar van mij mag het ook wel eerder.
Ben zo jaloers op iedereen die gewoon een weekendje weg kan of zelfs een avondje weg kan. Ik zit echt aan huis gebonden omdat U. persé mij moet hebben om in slaap te komen. Heb morgen een uitje en etentje met werk en hou nu al weer m’n hart vast.
/afschrijven
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 1 juli 2019 @ 21:38:55 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187705923
Ja ik weet dat dat een populaire manier is om ernaar te kijken van er zelf om vragen. Het was hier geen optie om daarop te wachten, vanwege vader in ander huis. Ik moest mezelf echt wel forceren hoor de eerste (en tweede) keer maar het voelde daarna gewoon prima en verder ben ik gewoon nog mijn kindvolgende langvoedende zelf :P. En dat hij zich bij meer mensen genoeg op zijn gemak voelt om te gaan slapen is echt een fijn gevoel. Hij heeft nog steeds het liefste mij maar als ik er niet ben dan zijn de alternatieven meer dan goed genoeg. Ik vind dat oprecht goed voor hem.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 juli 2019 @ 21:42:41 #44
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187706015
Wij laten de kapitein ook af en toe bij opa en oma logeren. Eens in de drie maanden ofzo. Wel graag maar 1 nachtje want t zijn toch wel ouwe mensjes die minder alert zijn ect. Ik laat ze bijv ook niet autorijden met hem :X.

Hij vind het er leuk en wordt altijd giga verwend met aandacht en spelen :Y dus voor nachtje best prima
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187706265
Jip ging met 7 maanden voor het eerst één nachtje, dat vond ik stiekem super spannend, ook omdat hij toen nog 'maar' 3 weken uit het ziekenhuis was. Toen hij 10 maanden was, was ie 4 nachten uit logeren :D dat was echt heerlijk, maar ik vond het ook heel fijn om hem weer op te halen :)

Deze zomer gaat hij nog 2 weekenden logeren, bij beide opa's en oma's. Tot nu is hij alleen bij mijn ouders geweest.
pi_187706348
Jip vindt het trouwens ook heerlijk bij opa en oma en sliep daar zelfs beter dan thuis :D
pi_187706471
Ik kan niet wachten tot O een keer gaat logeren. Bij T vond ik het de eerste keer fijn dat er mensen in ons huis kwamen, zodat hij in het vertrouwde kon blijven. Denk dat we dat bij O ook zo doen. Opa en oma hier, ik een de duutser een weekend naar Londen ofzo. Denk ergens in de herfst...
pi_187706762
Gefeliciteerd exode & cocci *O*

Wij waren laatst voor het eerst een nachtje weg samen, opa en oma kwamen bij ons in huis ‘logeren’. De kindjes hebben prima geslapen, maar ik vond het echt verschrikkelijk en ga voorlopig geen nachtjes meer weg :@ Eventueel een dagje is zat. Ik vind het echt het fijnste als we ‘s nachts allemaal weer op het nest zijn :Y

LBF wat een fijne foto’s zo buiten O+ Fijne vakantie nog!
Make your own kind of music.
  maandag 1 juli 2019 @ 22:29:34 #49
221912 minilot
Nancy boy
pi_187707074
Günther heeft nog niet gelogeerd, was tot dusver niet nodig. Mijn lief en ik hebben nog helemaal niet de neiging gehad om er getweeën op uit te gaan: we vinden het simpelweg veel te leuk om Günther altijd bij ons te hebben, hoe klef dat ook klinkt :+
Mijn man en ik hebben afzonderlijk van elkaar wel wat feestjes gehad, maar dan is de ander dus thuis om op te passen. Als ik zelf weg ben betekent dat dat Günther en mijn man als het meezit samen rond middernacht een keer in slaap kukelen, want zonder borst erin slaapt de koter niet zo gemakkelijk. :7
Gelukkig kan -ie in zo'n geval altijd wel prima uitslapen. We hadden gisteren bijvoorbeeld bezoek en toen ging Günther pas tegen elf uur 's avonds naar bed, maar sliep vanmorgen uit tot half tien, dus dat was qua uren slaap gewoon prima :)

Zou wel benieuwd zijn naar hoe -ie het logerend zou doen, maar zit er dus nog niet erg om te springen 8-)

[ Bericht 16% gewijzigd door minilot op 01-07-2019 22:37:25 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 1 juli 2019 @ 22:38:26 #50
221912 minilot
Nancy boy
pi_187707263
Fleur en Duman, wat een heerlijke foto's! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 1 juli 2019 @ 22:41:20 #51
221912 minilot
Nancy boy
pi_187707310
Duman, dat je aan huis gebonden zou zijn is natuurlijk een kwestie van perceptie: als het maar heel af en toe eens voorkomt, zou het dan zo'n ramp zijn als U. een keertje veel later slaapt dan gewoonlijk? :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_187707353
Oeh aure, naar van die rotrupsen :X

Lemijn, ik hoop hem ook gauw naar loophoogte te kunnen verplaatsen, maar tot op heden nog steeds geen losloper. Probeer me nog geen zorgen te maken maar is af en toe lastig.

Bedankt voor de complimenten over het jurkje, van mijn schoonzusje gekregen die net 3 weken in Afrika is geweest, ik vind hem ook zo tof O+

Vakantiefoto’s van Casper, wat een geweldige omgeving zeg O+

U in de dierentuin *; Keertje een meet doen :P ?

Wat betreft logeren, ze is hier een keer noodgedwongen wezen logeren toen ze 3 weken was ivm mijn galblaasoperatie en daarna 1 of 2 keer bij mijn schoonouders maar verder nog niet eigenlijk. Ik heb er zelf niet zo’n behoefte aan, uitslapen kan ik toch niet goed en ik zie haar gezichtje het liefst in de ochtend :@ Ben wel een keer een nacht weggeweest met een vriendin maar dan was manlief gewoon bij haar, dan heb ik er minder moeite mee.

Ik moet haar nu ook gaan opgeven voor de peuterspeelzaal maar ik zie er echt zo tegenop, ik wil haar niet bij vreemden achterlaten :@ Ik had er minder moeite mee om haar als kleinere baby achter te laten dan nu gek genoeg.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 1 juli 2019 @ 22:49:22 #53
221912 minilot
Nancy boy
pi_187707439
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 22:44 schreef rena het volgende:
van mijn schoonzusje gekregen die net 3 weken in Afrika is geweest, ik vind hem ook zo tof O+
Erg gaaf jurkje inderdaad en wat een dotje van een kind erin toch hč? O+

C. gaat ook naar de creche, toch? Waarom precies daar nog de peuterspeelzaal bovenop, eigenlijk? En ik snap je weerstand helemaal hoor. :* Maar komt heus goed!
Let me see you stripped down to the bone
pi_187707495
Nee, ze gaat 1 dagje naar mijn schoonouders en de andere dag dat ik werk is ze bij mijn man, dus het is denk ik ook gewoon de nieuwigheid en het feit dat het al best rap dichterbij komt, morgen is ze alweer 19 maanden :o Ga jij Gunther naar de psz doen tegen die tijd?

Ze vond de jurk zelf trouwens ook geweldig, als ik de zebra aanwijs gaat ze hinniken :D O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 1 juli 2019 @ 22:57:19 #55
221912 minilot
Nancy boy
pi_187707610
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 22:52 schreef rena het volgende:
Nee, ze gaat 1 dagje naar mijn schoonouders en de andere dag dat ik werk is ze bij mijn man, dus het is denk ik ook gewoon de nieuwigheid en het feit dat het al best rap dichterbij komt, morgen is ze alweer 19 maanden :o Ga jij Gunther naar de psz doen tegen die tijd?
Ah oké, dan zat dat verkeerd in mijn hoofd :) Ja, dan is dr stap voor jou natuurlijk ook een flinke :Y

En yup, als -ie 2 is. Zucht. Snif. Zo erg geen zin in, maar voor de jongeman vast hartstikke leuk en zinnig. Grmbl. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_187707654
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 22:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah oké, dan zat dat verkeerd in mijn hoofd :) Ja, dan is dr stap voor jou natuurlijk ook een flinke :Y

En yup, als -ie 2 is. Zucht. Snif. Zo erg geen zin in, maar voor de jongeman vast hartstikke leuk en zinnig. Grmbl. ;)
Dat moet ik ook maar bedenken haha, maar soms lastiger dan ik dacht. De band met mijn aapje lijkt alleen maar sterker te worden, ik geniet zo van de dreumesfase O+ Over het algemeen :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 1 juli 2019 @ 23:04:37 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187707751
Jacob is nu 23 maanden en ik hoor van de crecheleidsters dat hij nu per week meer contact zoekt met de andere kinderen en er lol mee heeft. Gelijk op met zijn plots hard groeiende woordenschat, denk ik. En ook hierbij geldt dat ik het fijn vind dat hij op zo'n andere plek helemaal op zijn gemak is trouwens. Maar tegelijk herken ik wel van die band die maar doorgroeit en de gezelligheid elke dag, dus ik kan jullie aarzeling helemaal navoelen. Ben dus eigenlijk blij dat het hier al gewoon is dat we niet 24/7 samen zijn.

Rena ik weet niet of het helpt maar Jacob was ruim 20 maanden toen hij echt van de ene op de andere dag opstond en weg liep. Volgens mij ontwikkelt ze zich verder keurig toch? Dan gun ik je dat je je geen zorgen maakt dan dat hoeft niet :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 juli 2019 @ 23:16:41 #58
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187708064
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 22:41 schreef minilot het volgende:
Duman, dat je aan huis gebonden zou zijn is natuurlijk een kwestie van perceptie: als het maar heel af en toe eens voorkomt, zou het dan zo'n ramp zijn als U. een keertje veel later slaapt dan gewoonlijk? :*
Slapen is het probleem niet. Dat doe ‘ie ook niet als ik er wel naast lig. ;)
Hij gaat dan echt krijsen en raakt helemaal overstuur. Man zit dan ook op hetzelfde randje. Niet fijn voor U., niet fijn voor man en niet fijn voor mij.

@rena Ja, leuk!! Moeten we echt doen. :) Ga volgende week weer. Ken het park dan uit m’n hoofd, maar goed. 😂
Leuk jurkje inderdaad! En mooi tapijt!
Protčge moi de mes désirs.
pi_187708237
Kan ik me voorstellen rena, is ook een grote stap zo ineens! Ik weet niet eens hoe dat bij ons gaat straks wat betreft psz, eens uitzoeken :P

Wat betreft logeren doet hij dat vrij regelmatig maar alleen bij mijn ouders. Die vinden dat zelf fantastisch, Casper vindt het daar geweldig en ze doen het daar hetzelfde als wij eigenlijk. Als hij ‘s nachts wakker wordt ligt hij tussen mijn ouders in bijvoorbeeld. En ik vind het een fijn idee dat met name mijn moeder hem heel goed aanvoelt en hem prima snapt, heeft een emmer vol geduld en wordt niet anders van een drift- of huilbui. Hij logeert er alleen als we een feestje o.i.d. hebben, en door bovenstaande kiezen we er dan voor om samen te gaan i.p.v. dat een van ons thuis blijft.

Mooie foto’s van U. Duman O+
  maandag 1 juli 2019 @ 23:23:57 #60
221912 minilot
Nancy boy
pi_187708244
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Slapen is het probleem niet. Dat doe ‘ie ook niet als ik er wel naast lig. ;)
Hij gaat dan echt krijsen en raakt helemaal overstuur.
Ai, dat is andere koek ja. Wat sneu, voor jullie allebei! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_187708380
Grappig dat hij meer contact zoekt Lemijn! Ik blijf me er hier soms over verbazen hoe Casper zelf contact zoekt met andere kinderen of anderen met hem. Gisteren pakte hij een bal af van een andere dreumes en toen speelden ze een uur samen :') Totaal geen angst. Kan ik nog wat van leren _O- En zijn beste vriendin is een meisje van 3, hij kan geen gesprek met haar voeren maar dat meisje blijft hem constant opzoeken.
  maandag 1 juli 2019 @ 23:42:12 #62
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187708669
Hier elke maand een keertje logeren.
Weet niet meer zo goed wanneer nou de eerste keer was, wel was het voor de eerste verjaardag.

Afgelopen weekend waren dus beide kinderen van vrijdag t/m zondag logeren.
Ze hebben sinds kort beide een eigen kamer bij mijn ouders.

En ook daar slaapt hij snachts gewoon door en is in de ochtend laat wakker, maar stel dat hij toch wakker zou worden weet ik zeker dat hij zich zou laten troosten door ččn van mijn ouders. En hij vindt het daar gewoon leuk & gezellig, constante aandacht en zich vol vreten.

Gister bij het uitzwaaien van mijn moeder was het voor de eerste keer huilen geblazen :D
  maandag 1 juli 2019 @ 23:45:25 #63
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187708742
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 22:57 schreef minilot het volgende:

[..]

En yup, als -ie 2 is. Zucht. Snif. Zo erg geen zin in, maar voor de jongeman vast hartstikke leuk en zinnig. Grmbl. ;)
Nee?

Ik wel hoor, psz is echt zo leuk voor die kleintjes.
En een ochtendje of middagje vrijheid ook :P

Hoeveel dagdelen ben je van plan?
pi_187708980
Wat schattig Fleur O+

Ik ben blij dat Jip al naar de opvang gaat, hij lijkt het daar echt enorm naar zijn zin te hebben. De laatste tijd gaat hij ook continu op ontdekkingsreis :D hij 'ontsnapt' vaak naar de peutergroep om daar de peuters uit te dagen en nu met het warme weer ontsnapt hij ook wel eens door de open deur naar buiten en dan gaat ie daar zitten spelen :') (op eigen omheind terrein van de opvang hoor). En hij heeft ook al zoveel leuke interactie met de andere kinderen daar O+ Ik vind het ook tof dat ze hem gewoon laten ontdekken als ie er vandoor gaat en hem niet meteen weer naar de groep halen.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 00:33:17 #65
221912 minilot
Nancy boy
pi_187709511
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 23:45 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee?

Ik wel hoor, psz is echt zo leuk voor die kleintjes.
En een ochtendje of middagje vrijheid ook :P

Hoeveel dagdelen ben je van plan?
Ik heb doordat ik na zowat twintig jaar fulltime werken gestopt ben om voor Günther te zorgen eigenlijk het idee dat mijn leven nu al louter bestaat uit vrije ochtenden en -middagen! :@

En tsja. Eh. Ik zal me te zijner tijd eens inlezen omtrent hoeveel dagdelen pedagogisch gezien het meest ideaal is. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_187710758
Exode en Cocci, gefeliciteerd met jullie dreumesen *O* *O*

Mooie foto's weer voorbij zien komen O+
Fleur, waar zijn jullie ook alweer met vakantie?

Logeren doen we hier (nog) niet aan. Scheelt ook dat opa en oma dik anderhalf uur rijden hier vandaan wonen. Ik kan het vooral emotioneel nog niet aan geloof ik :@ :@ :@
Eigenlijk zijn we steeds met z'n drietjes, of af en toe met z'n tweetjes als manlief of ik alleen ergens naar toe gaan.

Psz is ook zo'n dingetje... Ik denk dat het goed voor Simon is als ik zie hoe hij nu op andere kinderen reageert, maar vind dat toch ook moeilijk/stap van loslaten. Van het weekend bij een speeltuintje zaten oudere meiden (denk 10-12 jaar), daar ging ie ook steeds naartoe om blaadjes en takjes te laten zien O+
Probleem is dat wij (doordat manlief niet werkt) geen recht hebben op toeslagen, dus komen de volledige kosten van de psz voor eigen rekening. Daar moeten we even goed naar kijken of dat dan financieel haalbaar is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 07:24:32 #67
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_187710799
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 07:16 schreef TolstoiFan het volgende:

Psz is ook zo'n dingetje... Ik denk dat het goed voor Simon is als ik zie hoe hij nu op andere kinderen reageert, maar vind dat toch ook moeilijk/stap van loslaten. Van het weekend bij een speeltuintje zaten oudere meiden (denk 10-12 jaar), daar ging ie ook steeds naartoe om blaadjes en takjes te laten zien O+
Probleem is dat wij (doordat manlief niet werkt) geen recht hebben op toeslagen, dus komen de volledige kosten van de psz voor eigen rekening. Daar moeten we even goed naar kijken of dat dan financieel haalbaar is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Psz kost niet zo veel. Ik betaalde geloof ik 11 euro per keer. Nu hebben ze alles omgegooid en zijn het kdv prijzen :( Maar wij krijgen toeslag. Als je daar geen recht op hebt kan je via de gemeente ook een bedrage krijgen.
pi_187711033
Via de gemeente idd, @TolstoiFan

quote:
Voorzieningen voor ouders zonder recht op kinderopvangtoeslag
Gemeenten houden echter een belangrijke rol bij het kortdurend voorschools aanbod en de voorschoolse educatie. De gemeenten blijven verantwoordelijk voor de financiering van voorschoolse voorzieningen voor peuters waarvan de ouders geen recht hebben op kinderopvangtoeslag. In 2016 zijn bestuurlijke afspraken gemaakt tussen de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) om ervoor te zorgen dat alle ouders van peuters die nog geen gebruik maken van een voorschoolse voorziening een aanbod voor deelname krijgen van de gemeente.

Hiervoor stelt het Rijk via een decentralisatie-uitkering aan gemeenten een budget beschikbaar dat oploopt tot structureel ¤ 60 miljoen per jaar vanaf 2021. Dit budget is specifiek voor het bereiken van peuters in de leeftijdsgroep van 2,5 tot 4 jaar van niet-werkende ouders die momenteel geen gebruik maken van een voorschoolse voorziening.
bron

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187711572
Dank allemaal :D En hooiiii Cocci, jij ook gefeliciteerd!

Wat een leuke foto's DUMAN! Knap kereltje is het.

En die rupsen...ik ben er zo klaar mee. Wij wonen in een nogal groene gemeente, ik heb meerdere routes die ik nu vermijd. En ons favoriete zomerplekje aan de Plassen is ook vergeven van die dingen (de nesten zijn weg, maar die haartjes zijn overal). Vreemd genoeg zitten alleen B en ik onder, Juul en mijn vrouw hebben nergens last van.

Logeren, tja, we merken wel dat het echt anders is geworden met 2 kinderen. B kan best bij mijn moeder logeren, maar Juul erbij kan niet. Dat is echt teveel voor haar, sowieso is een dreumes niet echt handig voor mijn moeder. Bij mijn schoonouders kan het ook niet, daar mocht B al nooit logeren, teveel gedoe. (schoonouders zijn een lang verhaal).

Samen uit logeren kan eigenlijk alleen bij de broer van mijn vrouw en gezin en bij de zus van mijn vrouw en gezin. B heeft bij beide al vaker gelogeerd. 20 juli gaan ze samen bij mijn zwager en schoonzus logeren, voor de eerste keer voor Juul. We hadden een logeeradres voor B gevraagd, maar mijn schoonzus antwoordde 'Alleen als Juul ook meekomt' O+
En komende zondag gaan ze voor het eerst samen naar mijn zus, een middagje, wij gaan high tea'en.

Juul gaat 2 dagen naar het KDV dus ze is wel gewend als anderen voor haar zorgen. En sinds ze niet meer eenkennig is, vind ik het ook makkelijk om haar 'over te dragen'.

Op andere kinderen is ze stapelgek, het is bij ons dan ook vaak een zoete inval. Buurtkinderen, vriendjes en vriendinnetjes van B, de speeltuin waar alle kinderen om haar heen cirkelen. Een enorm verschil met de eerste jaren van B. Die had in principe alleen ons ter vermaak. We woonden in een wijk waar iedereen op zichzelf was en hij had natuurlijk geen broer of zus. Juul groeit wat dat betreft wel anders op de eerste jaren van haar leven.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 09:12:19 #70
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187711575
Je krijgt voor psz geen kot, maar betaald naar inkomen toch?
Je hebt 7 schalen volgens mij, wij vallen in de 4de en betalen dan rond de 30 euro voor 2 dagdelen.
In overleg kan je een extra dagdeel kopen, dus ze kunnen max. 3 dagdelen hier.
Kinderen vanaf 3 gaan automatisch door naar de middaggroep.

Bij mij dochter was dit allemaal veel losser wat betreft ochtend/middag en dagdelen.
Maar misschien is dat locatie afhankelijk.
pi_187711609
Welkom nieuwe dreumesen! *O*

Het is weer dinsdag!
V is gister naar de kapper geweest, nu al spijt ;(
Maar hij moest helaas wel geknipt worden want hij sjravelde zich klitten in zijn haar in z’n slaap.
Het is even wennen, hij lijkt opeens veel ouder haha.
Kan niet wachten totdat het weer een beetje langer is O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187712656
Lemijn, het helpt zeker wel om dat soort dingen te horen :Y Ik heb gisteren ook even advies gevraagd aan Takkie, die kinderfysio is, en die zei een beetje hetzelfde idd. Ik denk dat ik het toch nog even aankijk en anders gewoon een keertje langsga bij een fysio. Ze ontwikkelt zich verder heel snel momenteel, op het lopen na :+

Ik heb hetzelfde als mini, mijn dagen met C voelen eigenlijk ook gewoon vrij, helemaal nu ze wat ouder wordt en wat meer zelf begint te spelen, ik geniet echt van de meeste dagen O+ Als wij de PSZ hier gaan doen moeten we 2 dagdelen afnemen, je hebt niet eens een keus voor 1 dagdeel, dat vind ik ergens wel jammer ook al snap ik het argument wel dat ze dan sneller wennen.

Tolstoi, wat een rotnieuws ;( Hopelijk kunnen ze hem toch goed behandelen!

V. heeft een heerlijk snuitje, ook met nieuw kapsel :Y O+

Net op het moment dat ik dacht dat mijn meisje niet schattiger kon worden, gaat ze foto’s van papa kusjes geven als hij er niet is;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo en nu houd ik op met mijn kind te spammen :@ Als ik trouwens de zebra op haar jurk aanwijs gaat ze hinniken _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:03:34 #73
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187712676
Dinsdag *O* ik ben happy want sinds de vakantie gedoogt de kapitein af en toe iets op zn hoofd ^O^


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 11:07:10 #74
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187712712
Eens dat vrije dagen met kind ondertussen ook als vrij voelen :Y in het begin was het echt nog onwijs aanpoten en vermoeiend maar nu is het meestal gewoon leuk en gezellig als we samen vrij zijn O+

Ik had hem ook echt heel erg gemist toen hij gisteren voor het eerst sinds drie weken vakantie weer na de opvang was O+ heb hem lekker vroeg weer opgehaald :@ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187712936
Kapitein O+

Rena, schattig!!!

En Flav, staat hem goed hoor dat korte :) Maar het is altijd wennen als ze net naar de kapper zijn geweest :P

Ik vind de dagen met Jip ook heerlijk, maarja ik werk ook gewoon 4 dagen :P Ik stop wel vaak wat eerder met werken en dan haal ik hem vroeg op (tussen 4 en 5 :+ ). Maar ik vind de opvang wel een toegevoegde waarde hebben voor hem, dus ik zou het ook niet anders willen. Komt denk ik ook wel omdat we het ontzettend getroffen hebben met de opvang waar hij zit. Echt alleen maar liefde voor hen. Hij gaat trouwens maar 3 dagen naar de opvang, dat vind ik wel gewoon zat. Idealiter zou ik een dag minder willen werken, maar dat zit er voorlopig nog even niet in. Misschien ooooit.
pi_187713072
Tolstoi, wat een naar nieuws zeg..heel veel sterkte.

LDG, wat is hij al groot zeg!!

Ik vind de dagen dat de kinderen thuis zijn best druk eigenlijk, werkdagen zijn soms rustiger :D Niet altijd hoor, als alles soepeltjes gaat is het heerlijk en natuurlijk geniet ik van ze. Maar soms, als ze allebei slecht gehumeurd zijn en tegelijkertijd het op een krijsen zetten vind ik het best pittig! Vooral dus eigenlijk als ze allebei iets van me nodig hebben, dat zijn drukke momenten.

Wat betreft logeren, ze gaan dus allebei weleens een nachtje naar mijn ouders toe. Vinden beide partijen gelukkig heel fijn, mijn ouders vragen er regelmatig om. Hebben we mazzel mee :) Ook hier geldt, ik geniet enorm van ze maar ik geniet er ook van als man en ik een avondje samen hebben of een nachtje weg kunnen.
Naar de kinderopvang gaan ze twee dagen per week en dat bevalt ook goed :)

Jagar, nieuwe nacht, nieuwe kansen. Hoe was het vanmorgen? Hopelijk later dan 4.10 uur?
pi_187713840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:38 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Tolstoi, wat een naar nieuws zeg..heel veel sterkte.

LDG, wat is hij al groot zeg!!

Ik vind de dagen dat de kinderen thuis zijn best druk eigenlijk, werkdagen zijn soms rustiger :D Niet altijd hoor, als alles soepeltjes gaat is het heerlijk en natuurlijk geniet ik van ze. Maar soms, als ze allebei slecht gehumeurd zijn en tegelijkertijd het op een krijsen zetten vind ik het best pittig! Vooral dus eigenlijk als ze allebei iets van me nodig hebben, dat zijn drukke momenten.

Wat betreft logeren, ze gaan dus allebei weleens een nachtje naar mijn ouders toe. Vinden beide partijen gelukkig heel fijn, mijn ouders vragen er regelmatig om. Hebben we mazzel mee :) Ook hier geldt, ik geniet enorm van ze maar ik geniet er ook van als man en ik een avondje samen hebben of een nachtje weg kunnen.
Naar de kinderopvang gaan ze twee dagen per week en dat bevalt ook goed :)

Jagar, nieuwe nacht, nieuwe kansen. Hoe was het vanmorgen? Hopelijk later dan 4.10 uur?
het was echt een verschrikkelijke nacht. Meneer sliep erg onrustig met veel huilen tussendoor, waardoor ik pas om 3 i slaap viel. Een om 4 werd hij wakker en was echt ontroostbaar en uur lang. Geen idee wat er aan de hand was. Maar goed, vervolgens sliep hij wel tot 7.... En nu is hij naar de opvang, even 1op1 tijd met de oudste en voorbereiden op vakantie. We hebben net de auto gewassen en zitten nu in het IKEA restaurant c_/
pi_187713903
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

het was echt een verschrikkelijke nacht. Meneer sliep erg onrustig met veel huilen tussendoor, waardoor ik pas om 3 i slaap viel. Een om 4 werd hij wakker en was echt ontroostbaar en uur lang. Geen idee wat er aan de hand was. Maar goed, vervolgens sliep hij wel tot 7.... En nu is hij naar de opvang, even 1op1 tijd met de oudste en voorbereiden op vakantie. We hebben net de auto gewassen en zitten nu in het IKEA restaurant c_/
Oh nee! Maar als we de rest van de nacht negeren, kunnen we zeggen dat hij tot 07.00 uur heeft geslapen ;) :D
Geniet van je 1-op-1 tijd met je oudste (ook een T. dacht ik, toch?)!
pi_187714817
Poeh Jagar, hoe hou je het vol. -O-

Laten logeren ben ik echt nog niet aan toe. Banaan valt in slaap aan de borst en breng ik ook zo terug in slaap als hij wakker wordt. Snel, simpel, enige nadeel is dat ik mijn borsten niet kan loskoppelen. De beperking in vrijheid valt me nog altijd wel mee. Ik denk dat ik de lange middagdut waar je je dag voor moet onderbreken een grotere beperking vind.

Ik heb ook een tijdje terug ingeschreven bij de peuterspeelzaal, die doen sowieso maar twee ochtenden dus geen extra dagdelen voor ons.
Toevallig waren de kinderen en leidsters vandaag ook in de speeltuin maar Banaan had nauwelijks interesse. Dat zal ongetwijfeld nog gaan veranderen. Ik zie er nog niet zo tegenop en denk dat hij het heel leuk gaat vinden en dat het fijn is als zijn werkte groter wordt.
Die ochtenden dat hij dan weg is zie ik ook niet als vrij. Ik overweeg juist om dan wat meer vrijwilligerswerk te gaan doen, zodat we allebei meer tijd met leeftijdgenoten kunnen doorbrengen. ;)

Tolstoi :*

Rena en Duman ik ben ook in voor een meet in de dierentuin. :)

Lemijn leuk om te lezen hoe Jacob nou ineens meer interesse krijgt in andere kinderen. Banaan vindt het vaak maar matig interessant en heeft wat plakdagen. Ik snap dat het uiteindelijk verandert maar lezen hoe dat bij jou gaat maakt het toch al wat beter.

Van afgelopen weekend, mijn moeder had een stapel kaartjes gehaald voor de draaimolen. Het eerste rondje was wat spannend maar hij vond het steeds leuker. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al jullie DFD bijdrages ook. _O_
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187716508
Oh PKM, je ziet zijn lach steeds groter worden :D O+ Zo’n lief zacht gezichtje heeft hij nog!

De kapitein en zijn hoed _O_

Jagar :o Misschien tandjesleed? Wel lekker even naar de Ikea met je oudste, kom jij ook altijd met de halve zaak terug of ben ik de enige :7 ?

Meeten in de dierentuin lijkt me ook leuk, ik ben inmiddels over mijn meet angst heen na de vorige meet, iedereen was erg aardig :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187716625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:45 schreef rena het volgende:
Oh PKM, je ziet zijn lach steeds groter worden :D O+ Zo’n lief zacht gezichtje heeft hij nog!

De kapitein en zijn hoed _O_

Jagar :o Misschien tandjesleed? Wel lekker even naar de Ikea met je oudste, kom jij ook altijd met de halve zaak terug of ben ik de enige :7 ?

Meeten in de dierentuin lijkt me ook leuk, ik ben inmiddels over mijn meet angst heen na de vorige meet, iedereen was erg aardig :Y
Behalve eten hebben we helemaal niets gekocht!

Ja, ik heb geen idee wat het is. Wellicht tandjes, maar we mogen niet in de mond kijken...
pi_187716873
Weer goedgekeurd bij het CB. Twee prikken rijker en geen kik gegeven. Dat hij bij het weggaan de auto moest achterlaten was veel erger.

Stats: 14maand, 11kg en 84cm
Hij schiet met lengte bovenaan de curve uit :o

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 03-07-2019 07:53:29 ]
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:32:29 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187719513
Wat een heerlijke foto's en filmpjes weer O+ .

Mijn bijdrages zijn in het thema spelen met water. Want dat is echt het allerallerleukste. Op de eerste foto gietert hij zijn broek nat omdat gieter, en op de tweede foto zet hij mijn keuken blank in plaats van verder te helpen met de afwas. Meestal laat ik het maar want die tevreden blik waarmee hij bezig kan zijn is toch wel goud waard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens is poging 1 in het doorbreken van het tijdrovende slaapritueel gelukt *O* . Ik heb tussen eten en naar bed gaan 3x verteld hoe we het gingen doen, waarvan de eerste keer ook wat we niet gingen doen, en toen voerde ik dat uit en toen ging hij liggen slapen. *) . Kan nog toeval zijn natuurlijk maar so far so good.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187719874
Jacob O+ Hij lijkt veel op jou vind ik! Maar ik weet natuurlijk niet hoe zijn vader er uit ziet :D

Jip heeft net nog een lange tuk in de wandelwagen gedaan dus die scharrelt nog lekker rond in de woonkamer, druk in de weer met een verhuisdoos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:50:36 #85
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187719889
Ik heb hier ook gemerkt dat van tevoren uitleggen wat er gaat gebeuren soms n hoop gedoe voorkomt. Hem ineens onderbreken in zn spel om hem in de auto te zetten zorgt voor boosheid. Hem uitleggen dat hij zo zijn schoenen mag gaan pakken omdat we met de auto weg gaan gaat meestal tien keer makkelijker :D.

Behalve dan die keer dat ik de auto sleutels even kwijt was :') toen was ie boos dat we niet naar de auto gingen zoals ik had gezegd :( :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 20:03:41 #86
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187720135
Oeh ja herkenbaar. Voorbereiden helpt wel maar bij sleutelwoorden als buiten of auto kan het ook voor drama zorgen als het niet diezelfde minuut gebeurt :X . Zometeen, straks, dadelijk, even wachten etc is ook moeilijk te snappen.

Aure ik wou nog zeggen dat je verhaal over Jips opvang zo heerlijk klonk. Wat fijn dat hij de vrijheid heeft daar om zo te verdwalen.
En Jacobs vader is ook blond en blauwogig :D. En gelijkend. Maar dat hij op mij lijkt is heel waar. *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187720618
O+ O+ voor alle mooie foto's vandaag O+

Hier even te druk dus geen tijd voor bijlees, maar DFD O+ dus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Schanu op 02-07-2019 20:37:27 ]
pi_187722260
Logeren gebeurt hier wel af en toe. Fijn, want van alle kanten wordt er dan genoten. Opa en oma zijn gelukkig heel gemakkelijk en laten peuter ook gewoon in hun bed slapen.
Laatste keer was wat minder prettig. De oma van mijn vriend lag al een tijdje slecht en wij gingen goed op stap terwijl de kindjes gingen logeren. En net die ochtend gebeurde het natuurlijk. En zo stonden er 2 hyperdepieper kinders om half 9 aan de deur :')

Vanmorgen een primeur, samen met 2 wandelende kinderen de hond uitgelaten en Mijm deed het super goed. Heel lief meelopen, handje geven bij het oversteken en uiteraard iedere kliko (‘Mama, kiko, pupahooien (= prullenbak gooien)’). Zo tof dat dit soort dingen ineens makkelijker gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187722920
ook nog maar even meedoen met DFD
L met zijn favoriete buitenspeelgoed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een halve bijlees
*O* gefeliciteerd exode en coccinelle *O*

Logeren hebben we nog niet gedaan, is ook nog niet nodig geweest.
Met slapen gaat het hier wisselend. De twee kiezen zijn door maar nu lijken we in de fase tussen de 1 en 2 slaapjes te zitten. met 2 slaapjes gaat L savonds steeds later slapen terwijl de ochtend onverminderd vroeg blijft. Met 1 slaapje is hij zowel smiddags als savonds te moe om te eten. Morgen bij tussendoor wat meer eten aan te bieden.
pi_187725055
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:03 schreef LeSage het volgende:
Logeren gebeurt hier wel af en toe. Fijn, want van alle kanten wordt er dan genoten. Opa en oma zijn gelukkig heel gemakkelijk en laten peuter ook gewoon in hun bed slapen.
Laatste keer was wat minder prettig. De oma van mijn vriend lag al een tijdje slecht en wij gingen goed op stap terwijl de kindjes gingen logeren. En net die ochtend gebeurde het natuurlijk. En zo stonden er 2 hyperdepieper kinders om half 9 aan de deur :')

Vanmorgen een primeur, samen met 2 wandelende kinderen de hond uitgelaten en Mijm deed het super goed. Heel lief meelopen, handje geven bij het oversteken en uiteraard iedere kliko (‘Mama, kiko, pupahooien (= prullenbak gooien)’). Zo tof dat dit soort dingen ineens makkelijker gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zit jij gewoon stiekem oude foto’s van S te posten en af te wachten hoe lang het duurt voor we dat door hebben...

Hier wordt weinig gelogeerd. Grote broer doet dat wel af en toe, maar drie kinderen is toch wat veel voor de meeste mensen... De meiden zijn 1 keer geweest toen ze een half jaar waren en rond 1 jaar nog een keertje dacht ik. Grote broer gaat vaker, maar ook hooguit eens per drie maanden.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_187726742
Vandaag mijn laatste dag met een dreumes :o Echt, waar is de tijd gebleven??
Vanavond de hele woonkamer weer volhangen met slingers en ballonnen en we moeten zijn keukentje nog in elkaar zetten.

Simon had gister nog even een generale repetitie voor zijn peuterbuien: hij wilde met zijn loopauto steeds tegen de muur botsen, dat voorkwam ik door de auto tegen te houden. Toen zette hij het toch op een gillen en krijsen :')
En tijdens het eten nog een keer, want hij kreeg een bakje met de verkeerde kleur :')
Ja, dat gaat ook weer een mooi jaar worden :+

O+ voor alle mooie foto's en filmpjes!
pi_187726885
Bijlees zodra de mannen straks naar zwemles zijn. :)

Verlate DFD, reeksje van de laatste door Günther bedwongen glijbaan in het dorp:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^

En gestoepkrijtschminkt worden door één van z'n ooms, in onze achtertuin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Volgende week is -ie alweer anderhalf! :o

[ Bericht 8% gewijzigd door minilot op 03-07-2019 07:56:42 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_187726986
LeSage, ik vind het knap, met twee kinderen de hond uitlaten! Heel af en toe neem ik de oudste wel mee maar daar blijft het bij. Laatst liep hij een stukje achter me en zei: “kijk mama, poep!”. Had hij een hondendrol vast....

Ff, ik kan me heel goed voorstellen dat drie kinderen laten logeren een beetje veel van het goede is. Ik kijk ook uit naar logeerpartijtjes bij en met vriendjes later. :D
pi_187728089
Juul voelt zich duidelijk geen baby meer. Ze gaat ineens stappen achter de poppennwagen die ze voor haar verjaardag heeft gehad. Het gaat niet heel soepel, maar ze gaat :o
Er komen weer kiezen of tanden door, ze kwijlt alles nat en zit constant met een hand of vinger in haar mond.

En B is helemaal blij, Juul bouwt met Mega Blocks, in zijn hoofd is ze volgende week klaar voor de Lego (niet om met hem te bouwen, nee mijnheer baalt dat hij zijn Lego steeds moet opruimen zodat zij het niet in haar mond kan doen)

Leuke foto's op de glijbaan Minilot! Wat is ie al groot. :)
pi_187731199
Simon is ziek, de dag voor zijn verjaardag ;(, koorts 39+ graden, hij is volgens manlief hangerig en duidelijk zichzelf niet.
Ik vermoed de 5e of 6e ziekte, want afgelopen weekend waren we op bezoek bij vrienden, op het kdv van hun kindje heerste de 5e of 6e ziekte (weet niet meer welke).
pi_187738049
Och Tolstoi, wat sneu ;(

Mini, wat een heerlijk kind heb je toch O+

FF, je zou het bijna denken :D ze lijken ooit zķ ontzettend op elkaar.

Mijm was vanmorgen even op de speelzaal van S., omdat er een juf afscheid nam. Mijm vond het fantastisch! Werd door grote broer rondgeleid en wilde volgens oma ook wel blijven!

OIT :X dat is echt wel heel smerig _O- nu durf ik ook niet meer met de jongens hoor.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 3 juli 2019 @ 21:24:20 #97
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187738385
Dat is vast de zesde ziekte dan Tolstoi, wat een beroerde timing :{ . Maar wie weet valt het mee en is ie morgen opeens een stuk beter.... hadden jullie een volle agenda voor morgen?

Oi Olivia die poep-obsessie... kijken jullie dreumesen ook graag nog even in de luier wat ze zojuist gefabriceerd hebben? :7 .

minilot ik ben echt onder de indruk van die glijbaanfoto's. Jacob zou dat niet durven en/of snel opgeven als hij de eerste tree niet opkomt. Doet me eraan denken dat je laatst ook schreef dat hij alle trappen zelf op- en afgaat. Ik til de laatste tijd meestal weer, want ik vraag of hij zelf naar boven gaat maar 9 van de 10 keer staat hij binnen 2 treden jammerend met zijn armen omhoog. Misschien moet hij even bij Günther de kunst afkijken?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187739233
Awww, arme Simon! Beterschap voor 'm!

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 21:24 schreef Lemijn het volgende:
Misschien moet hij even bij Günther de kunst afkijken?
Indien verkapt date-voorstel: ik zeg joe! *)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:08:44 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187739753
Uiteraard *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:18:39 #100
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187740164
Ik zou blij zijn Lemijn, mijnes gaat ook alle trappen op en af :X ik vind het maar eng.
Loop er wel achteraan natuurlijk :D alsnog eng.
En lekker buiten op de bank, stoelen, tafel of whatever klimmen :') ik zie dat echt een dezer dagen fout gaan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:26:18 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187740472
Maar ze moeten het toch leren, dus waarom niet nu? Ik word juist een beetje simpel met het rondsjouwen van die 15? kg. Hij is lief hoor, ik heb hem graag vast, en mijn armen worden heel sterk. Het is gewoon de ingewikkelde balans tussen kind volgen en kind willen aanmoedigen om zichzelf te ontwikkelen en zelfstandiger te worden en uitdagingen aan te gaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:31:45 #102
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187740672
Hier zijn we zo ver dat meneer niet meer naar boven wil klimmen, maar de trap rechtop wil betreden zoals wij dat doen. Dus nu gaan de handjes omhoog met bijhorend gegil en loopt hij de trap op.


Dat vind ik prima. Waar ik dan weer niet goed van word is dat hij met iedereen flirt. Ie-der-een. Je moet dan automatisch ook een gesprek aangaan met die mensen waar U mee praat/speelt, maar heel vaak zit ik daar echt niet op te wachten. :')
Vermoeiend dit.
Protčge moi de mes désirs.
pi_187740745
Hier van de week een leuk gesprek over een poepluier.
Mijm had duidelijk een volle luier, dus ik vroeg: ‘Wat zit er in je luier, Mijm?’
Hij begint te grinniken en zegt: ‘Piemoh!’ _O-

Dat voorbeeld doet niet altijd iets, Lemijn. S. durft niets, Mijm alles. En ook al doet Mijm het eerst, meestal durft S. het alsnog niet.
Ik mag Mijm écht de trap niet meer optillen, terwijl S. dat geen enkel probleem vindt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187740783
Ik ben wel blij dat Jip zelf de trap op kan (vier hoog, geen lift) , hoewel hij soms na elke trede even moet laten zien welk pluisje er nu weer ligt en dan duurt het dus een baard voordat ie boven is :') af lukt hem nog niet, maar dat komt vast ook nog wel.
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:35:40 #105
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187740830
Mijnes flirt met niemand, kijkt vooral boos naar vreemde mensen :D vooral als ze tegen hem praten.


quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 22:26 schreef Lemijn het volgende:
Maar ze moeten het toch leren, dus waarom niet nu? Ik word juist een beetje simpel met het rondsjouwen van die 15? kg. Hij is lief hoor, ik heb hem graag vast, en mijn armen worden heel sterk. Het is gewoon de ingewikkelde balans tussen kind volgen en kind willen aanmoedigen om zichzelf te ontwikkelen en zelfstandiger te worden en uitdagingen aan te gaan.
Maar je weet dat hij het kan toch?
Zou ik prima genoeg vinden :D
pi_187740946
O klimt ook overal op. Laatst was hij op een grote stoel geklommen, uit mijn zicht. Ik zag geen precies face first naar beneden vallen. Ik denk dat hij op z'n tong gebeten heeft in dat proces, want daar zat een wondje dat enorm bloedde... Weer een paar jaar van m'n leven.

Meneer heeft op het moment echt een nasty hoest... Hij heeft er echt laat van en ligt al de hele avond afwisselend huilend en hoestend in bed. Dit wordt een lange (of juist korte) nacht...
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:42:49 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187741101
@SacreCoeur: oefenen oefenen oefenen sterker worden. Ik hoop blijkbaar op een sterk jongetje dat straks als hij een grote peuter is niet meer eindeloos in een buggy hangt maar gewoon zelf loopt en klimt. Maar dat gaat natuurlijk vooral over mijzelf. Dat als je iets kan, je die vaardigheid moet gebruiken en niet zo zoutzakkerig moet doen. Dat vind ik blijkbaar voor mezelf en dat projecteer ik op mijn kind.

En zeg dat nou niet @LeSage dan heeft mijn date met Günther geen zin meer!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187741258
Oh sorry. Sinds Mijm steeds meer enge dingen voor doet heeft S. ineens veel minder angst. Hij wordt een echte durfal :Y O-)

Beterschap voor O, Jagar. En sterkte voor je nacht ;( :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:51:44 #109
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187741498
Oh, en OIT.. bahhh!!! :X Ik zou echt even heel hard gehuild hebben, midden op straat. 😂
Protčge moi de mes désirs.
pi_187741546
Wat een leuke foto’s weer!!

Tolstoi wat sneu dat hij ziek is, hopelijk heeft hij er morgen niet veel last van. Alvast een hele fijne dag en gefeliciteerd met Simon!

Mini toffe glijbaanserie! N kon hier ook al vrij vlot zelf het trapje op en glijden. Ik blijf er wel altijd achter staan om een eventuele val op te vangen, maar help verder niet. Komt voort door mijn broertje die ergens rond 2 jaar z’n bovenbeen heeft gebroken doordat hij van een trede van de glijbaan gleed.
Nog een tip, met mij. iPhone kan ik slowmotion filmpjes maken. Dat is echt geniaal voor wanneer die kleintjes van een glijbaan glijden. Echt doen! :D

Hebben meer dreumessen rond 21 maanden een fase dat ze opeens hartverscheurend huilen en armpjes om je heen klemmen als je ze naar de opvang / opa en oma brengt.
Mijn kind ging altijd met een grote lach, maar sinds een week is dat naar het andere uiterste omgeslagen en ik vind dat echt niet tof. Moet er zelf steeds bijna / net wel van huilen. ;(
Van mij mag die fase heel snel weer over zijn!
pi_187746054
Ik lees over klimmende dreumesen :W

Vlokje is een ware klimgeit, al sinds ze een maand of 10 is overigens maar nu met 13 maanden wordt het alleen maar erger. Trappen, stoelen, vensterbanken, tafels, keukenkastjes, niets is veilig. En niet alleen de salontafel, via een stoel klimt ze ook op de eettafel in de keuken en zelfs via de tuinstoelen op de tuintafel. Of ze pakt een stoel en schuift die zelf ergens naartoe ok erop te klimmen. Ik sta soms echt doodsangsten uit :@
Hoe gaan andere ouders hiermee om? Nee zeggen, eraf plukken, niets helpt. Ze zet dan haar meest ondeugende grijns op en herhaalt het trucje gewoon.

Ik ben heel erg van het laat maar ontdekken en leren, maar 1 seconde de andere kant op kijken en mevrouw staat te dansen op een instabiele tuinstoel of tuintafel, of staat op de vensterbank onze ramen af te likken. Dat gaat me gewoon net wat te ver, als ze dan haar evenwicht verliest kan ze zo naar vallen dat ik niet eens aan de consequenties durf te denken :{
pi_187746532
Jeetje, als ik dit allemaal lees, ben ik in staat alles wat hoger dan 10 cm is het huis uit te gooien ;) Juul heeft vooralsnog geen interesse in klimmen, is ze ook veel te lui voor _O-

Ze heeft wel interesse in de knikkers van grote broer en gelukkig doet ze die niet meer standaard in haar mond nu, maar gooit ze die weg als ze 1 er vindt. Dat hebben we haar geleerd want echt, met een jongen van ruim 5 jaar in huis is een baby/dreumesproof huis een illusie geloof ik.

Wanneer hebben jullie de box weg gedaan? Wij denken erover om het na de zomervakantie te doen, ze is dan 14 maanden. Met name omdat ze steeds meer speelgoed heeft wat niet in de box kan (poppenwagen, poppenwieg, fisher price boerderij etc) en er dus een enorme berg Juul spullen in de woonkamer opstapelt.
pi_187746746
box is weggegaan toen O denk ik een maand of 9 was, exode. Hij zat er echt nooit meer in...

Pff, wat een nacht. O heeft tot half 3 liggen huilen en hoesten. NIets was goed. Niet bij mijn in bed, niet aan de borst. Zetpil hielp niet, water drinken hielp niet. Rechtop rondlopen was niet goed. Om half 3 viel hij eindelijk in een diepe slaap. De rest van de tijd sliep hij ook wel, maar had hij erg veel last van het hoesten. Vervolgens werd om 5 T wakker, die en uur wakker was. En morgen gaan we op vakantie. Jippie.
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:56:52 #114
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187746985
Wij hebben een maand geleden de box weggedaan.
Heb zo 'n Ikea keukentje gekocht en mijn woonkamer begon te veel op een kdv te lijken.
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 10:02:55 #115
382129 crew  Donna
pi_187747048
Ja de box kan hier ook wel weg (15 maanden). Het is een opslagplaats voor speelgoed/knuffels geworden. Het wordt tijd voor een mooie speelgoedkist.
pi_187747221
De box staat hier ook nog steeds in boxvorm, we zouden eigenlijk de voorkant en plaat er uit moeten halen, dan is het een speelhuisje. Maar op dit moment is onder de box de enige plek waar onze kat rustig haar eten op kan eten, zonder dat Jip boven op dr neus zit :')
pi_187747235
Juul gaat met name 's ochtends of einde dag nog even in de box. Wat ze ook prima vindt, dan hebben wij de handen wat vrij voor de ochtend of avondspits in huis.

Op zolder van mijn schoonouders staat het oude keukentje van B al klaar. Dat is een keukentje die uit de kleuterklas van de school van mijn vrouw komt. Zo'n oerdegelijk ding, ze heeft hem destijds helemaal opgeknapt en geverfd. Moeten alleen nieuwe pannetjes etc kopen, die zijn gedurende de jaren verdwenen, kapot gemaakt of in gebruik als schelpenbewaarding in de zandbak.
Die komt in de plaats van de box in de woonkamer.

Oh hahaha Aure, de kat onder de box _O-
  donderdag 4 juli 2019 @ 10:17:41 #118
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187747256
Onze hond moet buiten eten en drinken en zodra de tuindeur open gaat moet ik als de sodemieter die bakken weghalen. :D
pi_187747295
:D

Hier staat het speelbord met brokjes dus onder de box, maar alsnog kan Jip er soms bij als we het net niet ver genoeg eronder hebben geschoven... En dan vind ik hem dus kauwend op kattenbrokjes.. Ik probeer hem dan daarna wel meteen iets anders te laten eten, want anders meurt ie de hele tijd uit zijn mond naar kattenbrokjes :r
pi_187747478
zolang L nog niet uit de box klimt laat ik de box mooi staan. Hij zit sochtends fijn even in de box met wat speelgoed of de tv aan zodat ik het ochtendrondje snel kan doen. We hebben een box op wieltjes dus ik rol de box daarna aan de kant zodat er speelruimte is (of zoals momenteel voor het bureau om te voorkomen dat L steeds de pc aan en uit zet)

Trapklimmen doet L al sinds hij overal en nergens op klimt. Trap naar beneden kan hij ook, dat ben ik wel bewust gaan oefenen. Als hij in een onbewaakt ogenblik toch ergens bij een trap omhoog klimt is het fijn dat hij er ook veilig zelf weer naar beneden kan.
pi_187749092
Hier ook een klauteraar. Als het kan laat ik hem zijn gang gaan. Klimt hij te hoog dan kom ik erbij om ongelukken te voorkomen.

Trap op kan hij zelf in enorm tempo maar meestal pak ik hem bij de oksels en stapt hij omhoog. Bonuspunten als het hem lukt een trede over te slaan. Soms wil hij leuning vasthoudend omhoog en heel af en toe probeert hij juist iets zonder zelf zijn handen te gebruiken.
Naar beneden kan hij zelf, als hij weet dat hij het zelf moet doen zie ik dat ook. Meestal komt het neer op onder begeleiding staand naar beneden. Net zo vaak laat ik hem op zijn kont naar beneden gaan, vindt hij prachtig. :D
Tillen doe ik alleen als hij niet fit is. En al zijn bovenstaande manieren niet allemaal de weg naar echt zelf traplopen, is het wel goed voor de spieren en zelfvertrouwen. Die glijbaan van Minilot zou ik dan zelf wel bijstaan, hij mag niet zonder hulp op dingen die hoger zijn dan hijzelf.

Lol Aure om je kat. :D

Jagar :*

Tolstoi gefeliciteerd, hoe gaat het met Simon? En benieuwd na de vorige trapdiscussie, hoe doen jullie dat nou?

Wij ruimen vanochtend nadat de boodschappen gebracht werden ook de voorraadkast op. Banaan opende de maggifles en druppelde ermee door de kamer. Hij vingerverfde met de boter. Rook aan de tijm en schudde daarna het bakje leeg.
Even later wou mijn man Banaan niet meenemen naar boven om om te kleden, deed hij liever alleen want dat was makkelijker zonder. o|O

Gisteren een naar ongeluk in bad. Hij was nog niet vol maar we waren er al wel in (want moeten wachten is de hel). Uiteindelijk draaide hij de koude kraan dicht en kwam er heet water uit, pakte hij een bekertje en goot dat over zijn buik (vindt hij een leuk spelletje met koud water). Ging allemaal in een paar seconden, voor ik het doorhad was het al gebeurd en krijste hij het uit.
Gelijk gekoeld met koud water en na lang koelen bleek het gelukkig mee te vallen. Maar wat was ik geschrokken. :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 4 juli 2019 @ 13:13:20 #122
221912 minilot
Nancy boy
pi_187749483
Aiii PKM, dat zal inderdaad schrikken geweest zijn! Gelukkig dat het uiteindelijk meeviel, maar brrr!
Vingerverven met boter: check. Hier zowat dagelijks op tafel, tijdens het eten. Momenteel vaak rondjes en dan verklaart -ie glunderend 'oe!'. Bijna goed :') (Ik schrijf vaak O.tto op en lees dan de letters voor)

Inzake 'die glijbaan van minilot', de eerste heleboel keer stond ik er uiteraard wel achter, maar als de jongeman voor de zesduizendste keer probleemloos omhoog is geklommen geloof ik het verder wel. En of het echt zo is weet ik natuurlijk niet, maar het voelt wél zo: ik heb sterk de indruk dat Günther een stuk voorzichtiger doet als ik voldoende afstand neem. Het lijkt erop dat -ie meteen wat roekelozer beweegt wanneer ik duidelijk klaarsta om 'm op te vangen.

Over glijbanen gesproken: we probeerden gisteren een ander speeltuintje en de glijbaan daar vergt een wiebelbruggetje! Dat was wel even heel spannend! :D Maar na een paar keer vloog -ie eroverheen :) Beter dan ik zelf zou doen :') #kluns

Let me see you stripped down to the bone
pi_187749932
Dat ziet er gaaf uit Mini. Erbisveen overvloed aan speeltuintjes hier in de buurt maar helaas weinig variatie.

Begrijpelijk hoor dat je er dan niet steeds bij blijft staan. Misschien dat ik het dan ook wel zou geloven en aan de kant zou gaan. Die lat met wat hij zelf mag verschuift ook best snel.

Ik herken wel wat je zegt, dat zonder vangnet het allemaal voorzichtiger gaat. De vervelendste vallen waren als hij dacht dat we hem wel konden helpen maar hij toch net buiten handbereik was.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 4 juli 2019 @ 13:55:18 #124
221912 minilot
Nancy boy
pi_187750215
En inderdaad : Simon, gefeliciflapstaart, ventje! :W @TolstoiFan
Tevens nogmaals beterschap! :*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 4 juli 2019 @ 13:58:32 #125
221912 minilot
Nancy boy
pi_187750263
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:

Pff, wat een nacht. O heeft tot half 3 liggen huilen en hoesten. NIets was goed. Niet bij mijn in bed, niet aan de borst. Zetpil hielp niet, water drinken hielp niet. Rechtop rondlopen was niet goed. Om half 3 viel hij eindelijk in een diepe slaap. De rest van de tijd sliep hij ook wel, maar had hij erg veel last van het hoesten. Vervolgens werd om 5 T wakker, die en uur wakker was. En morgen gaan we op vakantie. Jippie.
Bwuuuuh, wat een nacht inderdaad! Nachtelijk hoesten is al rottig als je volwassen bent, maar vast helemaal als je nog maar een ukkie bent. :*

Waar gaat de vakantie heen? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_187750498
oei schrikken Pannenkoekenmix!
De kraan vervangen voor een thermostaatkraan? dan kan zoiets niet meer gebeuren. ook makkelijk in de toekomst wanneer hij zelf in bad mag.

minilot tof klautertoestel hebben jullie daar. Dat zou ik ook nog wel aandurven met die banen tussen de loopplanken.
De glijbaan in onze speeltuin is een hele onhandige. ik moet L nog helpen met omhoog klimmen alleen moet ik daarna omlopen voor het glijden dus totdat L zelf kan glijden kan dat alleen wanneer er nog iemand bij is.
pi_187751557
Oh PKM, wat schrikken! Gelukkig goed afgelopen :*

Pfff wat een nacht weer Jagar, ondanks dat wel alvast een fijne vakantie gewenst, hopelijk met slapende kinderen :*

Simon nu een peutertje :o Gefeliciteerd!

Klimmen en klauteren doet ze hier ook veel en steeds actiever, de trap gaat ze nu heel rap op naar boven (alleen als wij er bij zijn :P ), ze vindt het zelf wel handig :D

Gisteren deed ze tot 2 keer toe losse stapjes tussen bank en tafel, elke keer als ik denk het gaat niet gebeuren bewijst ze me gelukkig weer het tegendeel :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 4 juli 2019 @ 19:38:59 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187755315
Jacob zegt ja _O_ .

En plaste voor het eerst op het potje _O_ .

En hij ging net na herhalen van het slaapprotocol met wat extra liedjes en knuffels gewoon slapen ondanks dat hij afgelopen nacht uit logeren was geweest _O_ .

[ Bericht 18% gewijzigd door Lemijn op 04-07-2019 19:56:57 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187756461
Wat goed van C rena!

En supergoed van Jacob lemijn!

Hier ligt N nu net ook binnen afzienbare tijd te slapen! Wel huilen want slapen is echt niet leuk. Maar ze had vandaag bij opa en oma haar slaapje overgeslagen dus was echt dood op.
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:59:30 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187757570
Dat doorbreken van het ritme is meestal geen succes he Nolita? Hoe saaier hoe beter gaat voor Jacob in ieder geval zeker op.

Tolstoi, gefeliciteerd met Simon! Ik hoop dat hij niet (al te) ziek was vandaag en jullie een fijne verjaardag hadden. Tot snel! *O* !

Rena wat fijn van de stapjes :).

Wat schrikken PKM. Wat gebeuren die dingen toch snel he.

Fijne vakantie Jagär. Ik hoop dat je op magische wijze meer slaap krijgt dan thuis.

Nolita wat vervelend van het moeizaam afscheid nemen. Ik herinner me dat niet exact van 21 maanden maar dat soort dingen komen en gaan gewoon in vlagen volgens mij, ook wel fases genoemd ;). Net als moeite met loslaten bij slapen. Bij de opvang vind ik het ook wel rot, dan knuffelen we wat langer maar niet veel langer want ik moet gewoon weg en ik weet ook dat het altijd snel over is, hij vindt de overgang lastig maar als die klaar is is het ook klaar. Dat weet ik omdat ik vaak genoeg nog een paar minuten om het hoekje heb staan luisteren.

Schanu ik moest een beetje glimlachen om je vraag van hoe om te gaan met dat dreumesgedrag. Want ik snap je wanhoop maar je kan niks anders doen dan je doet toch?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187758473
Lieve allemaal, een jaar is weer voorbij gevlogen. We hebben een verse peuter in huis!!! *O* *O* Heel erg bedankt voor alle adviezen, tips, relativering en delen van ervaringen in dit bij tijden zware, maar ook o zo leuke dreumesjaar O+ :* *O*

Simon ging gister met 39,5 graden koorts naar bed, sliep supersnel in. Wij hadden daardoor de hele avond om zijn keukentje in elkaar te klussen en de slingers en ballonnen op te hangen.

Vandaag was de koorts weg, echter blijkt ie nu iets van buikgriep te hebben. Dat begon echt op te spelen zo rond de tijd dat we de BBQ gingen aansteken, toen hebben we in een klein anderhalf uur zo'n 10 diarree luiers moeten verschonen, waarvan de laatste met ernstige lekkage, het liep zo langs zijn been :')
Hij was er verder gelukkig niet ziek onder en gewoon vrolijk. Wel weinig gegeten, maar goed gedronken.

Hij is vreselijk verwend door opa en oma en door een oom en natuurlijk door ons. Het leukste vond ie echt het uitpakken, daar nam ie de tijd voor en bij elk afgescheurd snipper cadeaupapier moest dat eerst opgeruimd worden :D Zijn keukentje vind ie helemaal geweldig, tijdens het verschonen van elke diarreeluier vertelde hij dat ie met het keukentje wilde spelen O+
Zaterdag doen we het dunnetjes over met nog een klein feestje *O* *O*

Geniet van jullie leuke lieve dreumesjes en tot snel in het peutertopic :W :W :W :W :W
pi_187762046
Gefeliciteerd Tolstoi O+ die buikgriep heerst helaas een beetje, Jip had hem laatst ook, maar ook weinig last van verder behalve die vele vieze luiers :r Veel plezier alvast voor morgen! Hopelijk is ie dan weet helemaal opgeknapt :)
  vrijdag 5 juli 2019 @ 19:00:27 #133
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187768850
Gefeliciteerd simon *O* tot over twee maanden ( :o ;( O+ :X }:| :? :D) bij de peuters :W
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187769039
Gefeliciteerd TolStoi! *O*

Wat goed van C!

En wat goed van Jacob!

Wat schrikken PKM! ;(

Leuke speeltuintjes mini!

Hier net ook een vieze diarreeluier, de slaapkamer hier stinkt nog :'). We zijn vandaag weer 900km doorgereisd en Casper doet het heel goed in de auto! *O* Het slapen en ritme buiten de auto is daarentegen wel helemaal ruk, ik hoop dat dat thuis weer goed komt :X

De nieuwste update hier is het geluid van een pauw, die hadden ze bij ons appartement in Italië. :')
pi_187769139
Gefeliciteerd Tolstoi! *O*
Tot over 1,5 maand.

Vriendlief is V’s verjaardagskado halen.
Via marktplaats een duplo trein met veel raisl en uitbreidingen plus nog een doos Duplo voor een schijntje op de kop weten te tikken :D
We gaan hem zo even testen, V ligt toch in bed haha!

Verder kom ik niet echt bij gelezen :@
pi_187771760
Ja-zeggende Jacob *O* Gek genoeg zit ja hier al een tijdje in de vocabulaire van C, en ze snapt ook wat ze er mee bedoelt over het algemeen!

Tolstoi, klinkt als een heerlijke verjaardag *O* Balen van de diarree maar gelukkig heeft hij er weinig last van.

Fleur, wat kan die poep soms lekker doorstinken in een kamer he :') ?

Hier een leuk weekend voor de boeg, morgen werken en ‘s avonds verjaardag van mijn zwager en zondag doen we het wel rustig aan denk ik, maar vieren we mijn verjaardag een beetje met de kinderen, ik word maandag 32 :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 5 juli 2019 @ 23:12:22 #137
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187772742
Ja, snappen wat je kinderen bedoelen is best praktisch. Zo zegt Jacob al weken koeg en inmiddels heb ik door dat dat gooien betekent. Weggooien, leeggieten, op de grond smijten: allemaal koeg. Dus nu weet ik wat hij met voor mij onzichtbare pluisjes doet, maar kan ik hem ook tegenhouden als hij aankondigt iets breekbaars van tafel te gooien.
We komen er wel, samen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187781869


Groetjes vanuit zuid Duitsland!
pi_187784157
O in Duitsland O+

Mijn dreumes liep net los van de stoel naar de bank *O* :'( *O* Ben ongesteld dus ik zit te grienen als een idioot nu :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:07:22 #140
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187784176
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 20:05 schreef rena het volgende:
O in Duitsland O+

Mijn dreumes liep net los van de stoel naar de bank *O* :'( *O* Ben ongesteld dus ik zit te grienen als een idioot nu :')
jaaaaa *O* O+ geniet ervan mama :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187784336
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 20:05 schreef rena het volgende:
O in Duitsland O+

Mijn dreumes liep net los van de stoel naar de bank *O* :'( *O* Ben ongesteld dus ik zit te grienen als een idioot nu :')
*O* *O* Go C Go *O* *O*
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:48:55 #142
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187784708
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 20:05 schreef rena het volgende:
O in Duitsland O+

Mijn dreumes liep net los van de stoel naar de bank *O* :'( *O* Ben ongesteld dus ik zit te grienen als een idioot nu :')
Jeej! het kan echt opeens snel gaan hoor.
Voor je het weet rent ze de kamer door.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:11:31 #143
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187786293
Rena O+ O+ Jeeej!
Protčge moi de mes désirs.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:12:05 #144
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187786309
Misschien een rare vraag zo.. maar dragen jullie kindjes dezelfde maat voor bovenkleertjes en onderkleertjes? :)

Dus bijvoorbeeld shirtjes 80 en broekjes 80? Of komt shirtjes 80 en broekjes 74 ook wel voor?
Protčge moi de mes désirs.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:13:38 #145
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187786342
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Misschien een rare vraag zo.. maar dragen jullie kindjes dezelfde maat voor bovenkleertjes en onderkleertjes? :)
:N
Na een tijdje groeide hij vooral aan zn bovenlijf. Nog steeds heeft hij n maatje verschil, zn broeken zijn kleiner dan zn shirts. :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:15:48 #146
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187786388
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:N
Na een tijdje groeide hij vooral aan zn bovenlijf. Nog steeds heeft hij n maatje verschil, zn broeken zijn kleiner dan zn shirts. :Y
Oke. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_187786426
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Misschien een rare vraag zo.. maar dragen jullie kindjes dezelfde maat voor bovenkleertjes en onderkleertjes? :)

Dus bijvoorbeeld shirtjes 80 en broekjes 80? Of komt shirtjes 80 en broekjes 74 ook wel voor?
Mijm heeft op dit moment van maat 80 t/m maat 92 in de kast liggen. Ligt maar net aan het modelletje of merk. En Next werkt bijvoorbeeld met leeftijd. Ik kijk gewoon of iets nog past en anders gaat het naar zolder :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:20:50 #148
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187786471
Sowieso zijn die broekmaten me een groot raadsel :') kan zo per merk 10 cm verschillen _O-

Daarom koop ik vaak dezelfde waarvan ik weet dat de pasvorm goed is bij kapteintje (jogjeans vd hema in alle kleuren vd regenboog _O_).

[ Bericht 4% gewijzigd door littledrummergirl op 06-07-2019 22:53:11 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:25:23 #149
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187786542
Hier liggen echt allerlei maten door elkaar van 74 tot 86.
Hangt ook van het merk af, maar soms van H&M ook twee verschillende maten aan.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:52:15 #150
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187787089
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier liggen echt allerlei maten door elkaar van 74 tot 86.
Hangt ook van het merk af, maar soms van H&M ook twee verschillende maten aan.
ik heb ook twee dunne linnen h&m broekjes voor kaptein, zelfde maat. Een is een hobbezak met kruis tot de knieën die hij nog 3 jaar aankan en de ander is wat flodderig maar verder wel ok. Schiet mij maar lek _O- gelukkig lukt shoppen op t oog tegenwoordig best ok :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187787172
C! *O* *O* *O*

Mooie foto Jagar, veel plezier! Is hij weer beter?

Hier broekjes vaak 80 en shirts 86, kan verschillen per merk maar dit is het meestal :)

[ Bericht 8% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 07-07-2019 09:28:40 ]
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:59:47 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187787256
Go C! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187787263
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Misschien een rare vraag zo.. maar dragen jullie kindjes dezelfde maat voor bovenkleertjes en onderkleertjes? :)

Dus bijvoorbeeld shirtjes 80 en broekjes 80? Of komt shirtjes 80 en broekjes 74 ook wel voor?
V draagt zijn korte broeken van vorig jaar maat 74 nu nog haha.
In zijn lange broeken maat 80 of 86, ligt aan het merk.
Boven kleding 86 of 92, ligt ook aan het merk :7
pi_187790664
C wat goed *O*

Leuke foto van O.!

Jip draagt ook van alles wat, 68/74/80. 74 is wel een beetje zijn maat nu denk ik. Het meeste 68 is echt te klein en het meeste 80 te groot.
pi_187791093
Goedzo C!!

Geniet nog van jullie vakantie jagar en fleur, ik vind dat zo genieten met dreumes. Over een maand mogen wij ook weer!

Kledingmaat verschilt hier ook per merk. Verschil tussen shirt en broek is alleen bij korte broeken aan de orde. Ze draagt nu idd ook die van vorig jaar (74) nog; ook een aantal shirtjes (74) past nog net. 80 zit haar nu goed en ze draagt een sporadische 86 die dan nog wat ruim is.

N is zo attent. Ik was boven gebleven om te douchen, kom ik beneden zegt ze: ‘lekker gedoucht mama?’ O+
pi_187791453
Wat lief Nolita O+

Vakantie.. Ik wil ook! Maar wij gaan pas in oktober dus nog even geduld. Gelukkig is het rustig op werk in de zomer, dus kan ik toch alvast een beetje bijkomen :+
  zondag 7 juli 2019 @ 10:35:16 #157
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187791527
Mijn vraag ging niet zozeer over het verschil qua merk, but I got my answer. Thanks. :)
Protčge moi de mes désirs.
pi_187792363
Ik lees vaak bovenkleding een maat groter. Bij L zijn de lange broeken een maat groter dan de bovenkleding, puur voor de lengte want kont heeft hij niet :')
Op dit moment bovenkleding maat 80, lange broeken maat 86. Zo ongeveer dan. Ik merk sowieso dat in de zomer de maten verder uiteen lopen omdat ik geen rekening hoef te houden met mouw- en pijplengte.

Kleding van vorig jaar :o Vorig jaar zomer zat L nog in maat 56

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 07-07-2019 11:56:28 ]
pi_187792781
C draagt van boven 86 en soms 92, maar van onder past ze soms nog in 80, soms 86.

*)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 7 juli 2019 @ 12:27:07 #160
221912 minilot
Nancy boy
pi_187792800
Günther heeft nu meestal 92 en soms al 98 en met een beetje proppen sommige kleding van sommige merken nog in 86 al staat dat dan doorgaans wat al te sexy strak. 8-)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 7 juli 2019 @ 12:28:08 #161
221912 minilot
Nancy boy
pi_187792819
..maar belangrijker: C'TJE LOOPT! Awesome! _O_ Oh @rena, dat gaat, zo zo zo leuk zijn de komende tijd! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 7 juli 2019 @ 13:05:30 #162
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187793152
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:25 schreef rena het volgende:
C draagt van boven 86 en soms 92, maar van onder past ze soms nog in 80, soms 86.

*)
Dat gaat al best voortvarend :D gooooo c


Oh en noddles O+ of zie ik het verkeerd?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 7 juli 2019 @ 13:21:45 #163
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187793328
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:25 schreef rena het volgende:
C draagt van boven 86 en soms 92, maar van onder past ze soms nog in 80, soms 86.

*)
Woohooo O+ Binnenkort samen met U. door de dierentuin rennen, dus. O+

Ik gooi er ook even een filmpje in. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_187793613
C. lekker aan de wandel, fijn! *O*

Jagar hoe gaat het slapen tijdens vakantie? Ik werd vanochtend heel vroeg wakker gemaakt, ik hoop dat jullie dan een keer mochten uitslapen.

Banaan past met zijn buik echt niet meer in zijn maat 80 korte broek. Zijn hoofd past soms niet meer in shirtjes maat 86. Afhankelijk van merk draagt hij 86/92.
Het verschil in schoenen vind ik veel groter, volgens mij zitten we tussen 21 voor laarzen en 23 voor schoenen.

Elleska we hebben inderdaad een thermostaatkraan nou bij het bad. Die klus was al wel gepland voor vakantie van mijn man en heeft hij nou eerder gedaan.

Banaan oefent vreemde loopjes. Hij vindt het soms leuk even op zijn tenen te lopen, heeft een vrolijk huppeltje en loopt soms met zijn ogen dicht. :D

Mooi effectief woord Lemijn, koeg. Fijn ook dat je nu weet wat hij bedoelt. Dat vind ik wel bijzonder, hoe je uit heel veel verschillende klanken steeds beter begrijpt wat er bedoeld wordt, zonder dat het al echt kloppende woorden zijn.

Banaan gaat nou heel snel met woordjes leren. Elke dag komt er wel wat bij. Laatst begon hij ineens met "koeka", wat ik vertaalde naar "koelkast", dat was gelukkig een goede gok. Hij begon pas ineens met "kaak" en heeft daarna pas geleerd wat dat dan betekent. Nou wijst hij die vol trots aan.
Hij brabbelt er ook op los, soms een paar keer dezelfde onverstaanbare zin achter elkaar. Leuk hoor hoe hij van alles probeert. O+

Vandaag trouwens op bezoek bij mijn schoonmoeder en vandaag vond ze het toch wel leuk om oma genoemd te worden. Misschien had ze echt meer tijd nodig om aan het idee te wennen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187794053
Gooo C, wat leuk rena! *O*
pi_187794832
U. O+ wat een lol.

En C. aan de wandel, wat tof!

Hier is broek ook vaak een maat kleiner dan bovenstuk.
  zondag 7 juli 2019 @ 20:48:55 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187802759
C. *O* Wat goed!
En U. met de oven :o Mie maakt hem steeds open, is normaal niet erg natuurlijk, maar al hij een keer aanstaat wel. Ik moet even zoeken of er kinderbeveiliging is voor ovens :{

Jongens, ik heb hier opeens ook een "lastige" slaper :o (vanuit mijn eigen referentiekader, ik besef maar al te goed dat het niet al te veel voorstelt) Het is al een paar dagen aan de gang. Heel overtuigend "nee nee nee nee" en "niet!" roepen als we hem naar bed willen brengen. Of soms laat hij zich wel goed in bed leggen, kusje, zwaaien enzo, en dan opeens huilen en drama. Hij is vaak wel moe en wil naast mij in bed ook gewoon slapen.
Net begon hij weer nee te roepen en vervolgens naar ons bed te wijzen. Dus nu slaapt hij alleen in ons bed :o Het gaat hem dus blijkbaar niet om dat hij niet wil slapen of per se bij ons wil liggen.
Ik weet niet zo goed wat ik nu zou moeten doen. Aan de ene kant vind ik geen probleem dat hij in ons bed slaapt, aan de andere kant wil ik hem het niet aanleren (ik heb hem door hem vanavond in ons bed te leggen al verpest denk ik :') )
Om de zijkant van zijn ledikant te halen is hij nog een beetje klein denk ik? (ruim 20 maanden nu)
Iemand ervaring en ideeën hierover?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 7 juli 2019 @ 21:00:25 #168
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187802963
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 20:48 schreef LadyS het volgende:
Ik moet even zoeken of er kinderbeveiliging is voor ovens :{

Ja, dat is er.

Bij onze Smeg en de Ikea oven van mijn ouders zit het standaard.
Een soort klipje wat je omhoog moet duwen terwijl je de oven open doet (je moet dus altijd twee handen gebruiken).
  zondag 7 juli 2019 @ 21:03:04 #169
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187803036
Ah top! Net als een traphekje, zeg maar. Ik ga even googlen!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 7 juli 2019 @ 21:05:17 #170
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187803077
@LadyS Die beveiliging zit er op. Is inderdaad een schuifknopje. Ik maak hem nooit open als U. meekijkt, dus wij weet nog niet hoe die open moet. ;)
Protčge moi de mes désirs.
pi_187803123
C. *O*

U. O+

Ik zoek behang :') Casper gooide net toen er 3sec niemand op hem lette een glas van het balkon (4 meter) hier bij de verhuurders in de tuin }:| :X

Ah wat balen LadyS! zeg ik vanaf ons bed met een bijna slapende dreumes naast me. Dus boks :')
  zondag 7 juli 2019 @ 21:12:49 #172
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187803224
Het is stiekem ook wel gezellig vind ik O+, Fleur. Hoewel ik nu dus gewoon beneden op de bank zit, en hij in zijn eentje in het grote bed ligt :o
En behang kan ik hier ook geregeld gebruiken ja :X , dus daar ook een boks :')

Verstandig Duman, Mie zou dat idd ook meteen doorhebben. Die doet alles meteen na, vooral de dingen die hij juist niet na zou moeten doen :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187803902
Nog een slaapboks; N leek moe dus een kwartier eerder aan slaapritueel begonnen (19:15) en ze slaapt nu nog niet. In ons bijzijn bleef ze onrustig dus nu ervoor gekozen om op de gang te zitten (en tussendoor troosten) ze is nu rustig, maar hoor haar nog sniffen. ;(
Hoe doen mensen met 2 kinderen dit? Heb wel een wens voor een tweede maar op zo’n avonden ben ik blij dat ze nog alleen is. :@
Om 22:00 ga ik zelf naar bed, doei avond.
Als ze dan nog niet slaapt geef ik ook maar toe, in de hoop dat ze dan wel gaat slapen, maar in principe start ze de nacht altijd in eigen bed. Ik wil namelijk niet al om 20:00 naar bed. :)
Als ze in het grote bed in zou slapen zou ik haar daarna in het ledikant tillen.

Wat hoop je te bereiken met de zijkant uit het ledikant? Hier met 19 maanden eruit gehaald dus het kan zeker al. Hier gedaan omdat ze uit bed klom en dus viel en dat wilde ik niet nog een keer laten gebeuren. Nu klimt ze altijd meteen uit bed als ze wakker wordt en komt naar ons toe gelopen, prima vinden wij.

Ter relativering voor mezelf; een half jaar geleden waren dit soort avonden al lange tijd de standaard. Inmiddels komen ze nog maar 1 keer per week of per 2 weken zelfs voor. Meestal doet ze een half uur over het inslapen.

Ik geloof dat ze slaapt nu...jeej _O_
pi_187804164
Hier gaat het ledikantje echt nog niet weg :P
Hij kan er (nog) niet uitklimmen dus ook nog geen reden toe.
Hij kletst altijd gezellig met zijn knuffels als we hem in bed leggen dus denk dat hij met een gewoon bedje op ontdekking gaat haha.

Ik doe geen uitspraken over slaap, fokwet en zulks :X

Baby gaat hier gewoon met het ritme van dreumes mee Nolita.
Dat zal niet voor iedereen op gaan maar zo doen wij het.
pi_187805837
Ah, slecht gaan slapen is dus een gedeelde afspraak vandaag :') Hier kwam 't omdat we haar te vroeg naar bed deden, terwijl ze nog een uurtje had geslapen in de namiddag. Sowieso kansloos. Toch ging mijn teerbeminde haar op bed leggen, want hij hoopte zo op nog een avondje lezen in de tuin. Helaas :')

@Nolita: onze oplossing voor dat probleem is vier jaar tussen de geboortes van nummer 1 en 2 :+ Oudste is superflexibel en kunnen we alles uitleggen, dus nooit stress daarover. 's Avonds is het weliswaar spitsuur, maar hij doucht bijvoorbeeld al zelf en gaat gewoon slapen als hij naar bed moet.
Ik heb diepe bewondering voor mensen met een dreumes en een baby (@Flav _O_ ) En nog dieper voor mensen met peuter-dreumes-baby. Ik denk dat je mij kan afvoeren dan.

Even nog jompelen voor C van @rena *O* *O* Ik kan me je blijdschap levendig indenken.

Qua maten: Phi zit in 74 en soms een smalle 80. De babyspeks gaan er ineens rap af, maar ze is dan ook enorm druk met kruipen en optrekken. Vanavond een kruiprace door het huis met haar grote broer, allebei gierend van de lach O+

Grappig trouwens: Caesar is best een moederskind, maar Phi trekt juist erg naar mijn teerbeminde. Als in: ze kruipt mij straal voorbij als papa in zicht is _O-

Ik las iets over vakantie. Ik heb sinds mijn verhuizing hiernaartoe nog steeds een doorlopend vakantiegevoel als ik gewoon thuis ben. Zeker nu het seizoen begonnen is, hangt hier zo'n lekker sfeertje, vind ik. We fietsen zo naar het strandje waar geen (toeristen)kip is. Dus we gaan niet weg, want met een baby dreumes vind ik het vaak gedoe :P Ik ga pas lekker op vakantie-met-kind als gaan slapen geen issue meer is. Vooralsnog is het nog krijsen als we haar op bed leggen, tenzij ze knock-out gaat met de fles :{ Geen idee ook hoe we dat moeten doorbreken. Laten huilen doen we niet (maar toch ook wel, want soms moet ik echt even tot tien tellen voor ik weer verder kan :X ) Iemand een idee?

Dit was mijn opstel :Y)
pi_187806090
Lastig Jentin! Hier is bed ook meteen krijsen. Ik laat hem dan meestal wel even liggen want meestal is het binnen 1 minuut gejengel en dan stil. Als dat niet zo is dan ga ik er weer naartoe. Behalve nu op vakantie, hier hebben we alles verpest geloof ik :')

Hier nu ook nog geen tweede, Casper heeft temperament voor 2 3,4. Echt, zweet breekt me regelmatig uit door zijn acties, driftbuien en eigen wil.

Heeft iemand tips tegen jeuk door (ik denk) luierirritatie? Het zit net onder zijn navel daar waar de luier sluit en hij begint meteen met krabben als de luier uit gaat. De billencreme zalfjes lijken niks te doen helaas.
pi_187806164
Dirk sloot aan bij het clubje, hij ligt nu net stil op bed. Dat is op zich al een overwinning deze avond, maar ik hoop toch echt dat het nu klaar is. :X

PS. Bij 20mnd zit een periode van slaapregressie. Duurt ongeveer 6 weken, succes. Of als je Dirk heet slaap je daarna nooit meer normaal s avonds. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 7 juli 2019 @ 23:43:14 #178
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187806170
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:36 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hier nu ook nog geen tweede, Casper heeft temperament voor 2 3,4. Echt, zweet breekt me regelmatig uit door zijn acties, driftbuien en eigen wil.
Oh, zo herkenbaar. :X
Maar ik ben wel klaar voor nummer 2. Alleen man nog niet. :Y)
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 8 juli 2019 @ 07:56:02 #179
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187807909
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:36 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Heeft iemand tips tegen jeuk door (ik denk) luierirritatie? Het zit net onder zijn navel daar waar de luier sluit en hij begint meteen met krabben als de luier uit gaat. De billencreme zalfjes lijken niks te doen helaas.
miss de bepanthen eeczeemzalf?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 8 juli 2019 @ 08:46:34 #180
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187808198
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 21:50 schreef Nolita het volgende:

Wat hoop je te bereiken met de zijkant uit het ledikant? Hier met 19 maanden eruit gehaald dus het kan zeker al. Hier gedaan omdat ze uit bed klom en dus viel en dat wilde ik niet nog een keer laten gebeuren. Nu klimt ze altijd meteen uit bed als ze wakker wordt en komt naar ons toe gelopen, prima vinden wij.

Nou, het was meer hardop denken eigenlijk. Want ik dacht eerst dat hij niet in zijn ledikant wilde omdat hij niet wilde slapen. Of dat hij in ons bed wilde liggen omdat hij niet alleen wilde zijn. Maar gisteren lag hij dus én alleen én ging hij gewoon slapen, alleen dan wel in ons bed. Dus ik zat me af te vragen waar het nu aan lag en hoe er mee om te gaan.
En één van de opties die bij mij te binnenschoot is dat hij gewoon niet meer in zijn ledikant wil en ik was benieuwd of jullie nog andere inzichten hadden. :s)

quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:36 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Heeft iemand tips tegen jeuk door (ik denk) luierirritatie? Het zit net onder zijn navel daar waar de luier sluit en hij begint meteen met krabben als de luier uit gaat. De billencreme zalfjes lijken niks te doen helaas.
Mie heeft dat ook een tijdje gehad, het was heel hardnekkig. Ben ook bij de HA geweest en die dacht dat het een schimmeltje was. Dus een tijdje met Daktacort gesmeerd, maar het bleef maar komen. Uiteindelijk een kweekje genomen, bleek het helemaal geen schimmel te zijn :') Advies van de HA was toen: barriere vormen tussen huid en urine, met bepanthen of sudocrem ofzo.
Het is nu zo goed als weg, af en toe laait het wel weer op.
Een leidster van het kdv opperde nog een allergie voor Pampers. In die tijd droeg hij vaak Pampers en nu ik dat ook minder doe, lijkt het ook minder. Maar dat kan net zo goed toeval zijn, ik ben niet zo goed in onthouden bij welke luier (we gebruiken meerdere merken, maar nu zijn we de Pamper aan het opmaken, die staan boven en worden nu bijna niet meer gebruikt) welke reactie geeft.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 8 juli 2019 @ 08:49:38 #181
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187808223
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:42 schreef Nanuke het volgende:
Dirk sloot aan bij het clubje, hij ligt nu net stil op bed. Dat is op zich al een overwinning deze avond, maar ik hoop toch echt dat het nu klaar is. :X

PS. Bij 20mnd zit een periode van slaapregressie. Duurt ongeveer 6 weken, succes. Of als je Dirk heet slaap je daarna nooit meer normaal s avonds. :')
En? Was het inderdaad klaar?

Slaapregressie, dat kan ook nog ja. Ik hoop dan dat het hier na 6 weken wel klaar is ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187808335
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:49 schreef LadyS het volgende:

[..]

En? Was het inderdaad klaar?

Slaapregressie, dat kan ook nog ja. Ik hoop dan dat het hier na 6 weken wel klaar is ;)
Ja, er was eindelijk stilte in huis. En nu allebei stikchagrijnig want waarom zou je langer slapen als je zo laat pas sliep? Dus c_/ voor mij en hopelijk een langere middagdut voor Dirk vandaag.

Ik hoop het ook voor jullie. Zo lang slecht gaan slapen s avonds is echt funest voor mijn humeur inmiddels. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187808959
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:28 schreef minilot het volgende:
..maar belangrijker: C'TJE LOOPT! Awesome! _O_ Oh @:rena, dat gaat, zo zo zo leuk zijn de komende tijd! O+
Alleen al het plezier wat ze nu heeft als ze succesvol oversteekt tussen stoel en tafel of bank is prachtig. Ze is nog niet super stabiel maar ze doet ferme pogingen, een mooier verjaardagscadeau had ik me niet kunnen wensen O+

LDG, idd Noddles :Y Het begint haar alleen minder goed te passen jammer genoeg, en ik heb nog een stel nieuwe broekjes in grotere maat liggen :X Ze wordt smaller in haar middel en ik kan de touwtjes nog zo aantrekken, zakken ze toch een beetje af }:|

Duman, hopelijk ja :Y Dat filmpje van U :D , de gelukzalige geluidjes O+ C zegt “auw” als we bij de oven staan, ik heb het een keer gezegd toen hij aanstond dat dat auw doet en dat heeft ze onthouden :+

PKM, mijn schoonmoeder wil omi genoemd worden omdat ze oma oud vind klinken, en C noemt haar tot noch toe gewoon oma :D _O-

Casper :o Boef! Niemand geraakt met het glas :P ?

LadyS, slaapregressie klinkt logisch als ik het zo lees, maar knap waardeloos zeg :X Ik zeg bewust helemaal niks over het slapen van C hier :')

Jentin, wat lekker een vakantiegevoel als je gewoon thuis bent, hier heb ik dat ook wel een beetje want we hebben zo’n fijn huis O+ Alleen niet bij het strand! Wat lastig van het slapen van Phi, ik heb helaas geen tips :{

Wat een saai weer vandaag, ik ben jarig en net vandaag schijnt er geen zonnetje :+ Vier het verder niet echt, maar ga vanavond wel lekker sushi eten met een vriendin :9~ Mijn 2e verjaardag als moeder en wat een verschil met vorig jaar hoe ik me nu voel, het heeft bij mij echt een tijdje geduurd voordat ik me echt mama voelde maar ik heb nu echt de smaak te maken hoor O+ O+ Ben echt heel erg gegroeid het afgelopen jaar en kijk echt uit naar het komende jaar met mijn eigenwijze dreumes en haar lieve grote zus.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187809201
Gefeliciteerd rena! *O*

Ik ga als we weer thuis zijn gelijk even kijken naar die Bepanthen en voor nu blijf ik dan smeren met sudocreme. Thanks :)
pi_187809304
Dank je wel :)

Bepanthen werkt hier vaak wel beter dan sudocreme, maar dat is denk ik ook per huidje verschillend. Ik gebruik het soms ook bij mezelf als ik een plekje oid heb.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187809888
Even een snelle bijlees en -post:

Ik zie mooie (vakantie)foto's van mooie kindjes voorbij komen O+

Gefeliciteerd en welkom Exode, Juul ook al een heuse dreumes! *O*

En op het potje plassende Jacob, wat goed van hem!! *O*

Processierups, check. Vlokje en ik hebben er beide last van gehad, vrouwlief en Jewel dan weer niet. Het viel hier gelukkig wel mee, Vlokje leek er weinig last van te hebben en bij mij was het na enkele dagen al weg.

Tolstoi, gefeliciteerd met je peuter ( :o ) Simon! *O*

Hoera voor lopende C *O* En nog gefeliciteerd met je verjaardag Rena!

Duman, verschillende maten komt hier ook voor. Jewel had qua broeken vaak een maatje groter nodig de 1e 2 jaar omdat haar benen langer waren. Wat altijd weer problemen opleverde omdat ze wel weer smal is. Qua rokjes en korte broeken zit ze juist vaak 1 of soms zelfs 2 maten kleiner dan qua shirts, omdat ze smaller is.

LadyS, herkenbaar die slaapissues. Mijn peuter wilde de 1e 1,5 jaar ook alleen bij ons slapen. Eigen bed was lava. Dat ging tussendoor soms even goed, maar altijd tijdelijk. Toen ze bijna 1 jaar en 7 maanden was, is Vlokje geboren wat voor een ommekeer leek te zorgen. Het ging een tijdje goed, maar zonder duidelijke reden ging het ook net zo hard weer mis. Jewel heeft toen wederom veel tussen ons in geslapen of, als we geluk hadden, in het campingbedje naast ons bed. Toen ging het weer even goed, en nu is het opnieuw mis. Het komt en gaat hier dus, zonder duidelijke aanleiding. Wij hebben min of meer geaccepteerd dat het er kennelijk een beetje bij hoort. Het aangaan van de strijd om haar in haar eigen bed te laten slapen loopt altijd op niets uit en zorgt ervoor dat Vlokje ook wakker ligt en mee gaat huilen, dus we kiezen voor de voor ons makkelijkste en rustigste optie: meeveren.

Voor wat betreft wel of geen ledikant, Vlokje hebben we met 11 maanden ( :X ) al overgedaan naar een peuterbed. Doodeng, ik vond Jewel al jong toen ze met 15 maanden naar een peuterbed ging namelijk, maar het bleek voor Vlokje de instant oplossing voor de slaapproblematiek. Tot 11 maanden sliep ze alleen bij/op mij, maar sinds het peuterbed slaapt ze opeens in haar eigen bed. En uitslapen, niet normaal, als het aan haar ligt pit ze elke dag door tot 10 uur volgens mij. Ik kan het nog steeds niet goed geloven, maar het gaat nu dus al 2 maanden goed dus dit was voor ons wel echt de oplossing. Toen ze een maand geleden een nachtje bij oma in het campingbedje sliep, was ze als vanouds weer elke uur wakker en gooide ze haar speen door de hele kamer :')

Fleur, wat vervelend van de uitslag. Vlokje is altijd erg gebaat bij de zalfjes van Calendulan. Bij Jewel heb ik ook wel eens gesmeerd met koelzalf als ze veel jeuk had van de uitslag, dat gaf haar wat verlichting.

De vakantie zit er hier helaas alweer op. Vlokje zit vandaag op de opvang en dat gaat gelukkig hartstikke goed. Grappig, na een maandje afwezigheid brachten we nu opeens een lopende dreumes O+ Dan besef je toch weer even hoe snel het gaat en hoe snel ze groot worden.

Edit, ik lees net in Bitcare dat Vlokje over is naar de dreumesgroep, ze zit nu met haar 13 maanden bij dreumesen van 1,5 tot 2,5 jaar. Over groot worden gesproken :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Schanu op 08-07-2019 13:37:48 ]
  maandag 8 juli 2019 @ 20:39:58 #187
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187819236
Nou, hij ligt weer in ons bed (alleen dus). Verder is er niks aan de hand, slaapt hij net zo makkelijk als anders.
En misschien had ik het in mijn eerdere posts niet helemaal duidelijk, hoor, maar ik heb er verder geen last van. Ik weet dus alleen niet zo goed wat nu te doen :D Ik denk dat hem weer proberen in zijn ledikant te laten slapen drama oplevert, en daar heeft niemand wat aan.
Als ik zo hier lees, en op het verdere internet, is 20/21 maanden wel jong maar niet heeeel jong om die zijkant eraf te halen of een peuterbedje te gebruiken.
@Schanu, 11 maanden :o En een groot-worden-boks hier, want Mie kreeg vandaag de uitnodiging om naar de peuterspeelzaal te komen. 26 augustus al. Wel bij dezelfde peuterjuf als ik (en mijn pubers ook) vroeger had O+

@rena Gefeliciteerd *O* Jammer van het weer, hier breekt nu pas een beetje de zon door :{
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187825329
Nog gefeliciteerd rena! En wow een stapper! *O*

Ik probeer bij te lezen maar het is duidelijk 'drukte voor de vakantie'. Ik heb over 2 weken vakantie en nu veel mensen dat beseffen word ik overladen met vragen etc.

Hebben jullie een fijne vakantie gehad Shanu?

Juul had zaterdagnacht besloten dat slapen voor baby's was. 7 keer wakker geweest, deze mama had liters koffie nodig zondag. Gelukkig heeft ze daarna haar slaapritme weer opgepakt.

En het mooie van ruim 4 jaar verschil tussen Juul en groete broer B: Juul krijgt weer een kies door en B is voor het eerste aan het wisselen. Er zit 1 melktand los. :D
En plus 1 op Jentin, B is aardig zelfstandig en natuurlijk veel naar school. Dat geeft rust en onze handen vrij op veel momenten. Op vakantie wordt dat ook relaxt, B vermaakt zich wel en maakt snel vriendjes, dus maar 1 kiddie om achteraan te rennen steeds.
(Ik benoem de nadelen niet he, dat snappen jullie wel... :@ )
pi_187827378
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 21:09 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

@:Malteser hoe is het met jullie? Heb je hier volgens mij al een tijdje niet gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief dat je het vraagt. Het gaat goed hoor.

We kochten een huis, we gooiden ons huis in de verkoop, verkochten dat in 1,5 week en gingen de dag na het tekenen van het verkoopcontract op vakantie. Het was dus vooral een beetje druk (je huis verkoopklaar maken is met twee kinderen best een uitdaging).

Maar Mars gaat heel goed. Hij is nu ruim 14,5 maand, weegt 10 kilo bij 80 centimeter, is nog altijd ons blije ei met jawel: ÉÉN TAND! Het kind heeft een tand jongens, het is ongelooflijk.
Eet goed en lust alles, klimt zelf in zijn TrippTrapp, zingt de hele dag zelfverzonnen liedjes en zwemmen is echt hemel op aarde. Dus die voor ons doen veel te grote camping met bizarre hoeveelheid zwembaden is een paradijs voor hem. En voor zijn broer ook trouwens.

Ik zal mijn best doen om weer aan te haken en wat terug te lezen. O+
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:14:54 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187827391
Aaaah wat is dat toch voor waardeloze dreumesgewoonte om af en toe om half 6 wakker te worden, op geen enkele manier meer verder te slapen en dan de hele ochtend van vermoeidheid een humeur te hebben om op te schieten. Zo irritant. Ik ga dan altijd maar gewoon naar buiten, boodschappen doen vooral, maar ik moest hem bijna continu dragen en alles gaat op standje roep-gil-huil. Hard. Hoog. NEE! DIE! Dus nu ben ik doof en ook uitgeput. Grrrrrrrrrr.
Het zijn wel goede dagen om duidelijkheid te testen: "Jacob ik ben het zat, ik breng je nu naar boven en je gaat naar bed zonder gezeur of getreuzel." Zijn reactie was een luide kreet maar binnen 3 minuten zat ik op de bank van de stilte te genieten.
|:( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:18:46 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187827440
Hee Malteser! Wat leuk van je te lezen! Waar ben je naartoe verhuisd? En wat fijn dat Mars het zo goed doet.

LadyS ik zou het wel weten en de zijkant eruit slopen. Slapen voor alles toch? En op mijn eigen bed zou ik wel spannend vinden ivm rollen.

Verder teruglezen zit er even niet in.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187827548
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:18 schreef Lemijn het volgende:
Hee Malteser! Wat leuk van je te lezen! Waar ben je naartoe verhuisd? En wat fijn dat Mars het zo goed doet.

LadyS ik zou het wel weten en de zijkant eruit slopen. Slapen voor alles toch? En op mijn eigen bed zou ik wel spannend vinden ivm rollen.

Verder teruglezen zit er even niet in.
We zijn nog niet verhuisd. Maar het nieuwe huis is gekocht en het huidige is verkocht. We blijven in dezelfde plaats, maar verhuizen naar een andere wijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:31:02 #193
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187827648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

We zijn nog niet verhuisd. Maar het nieuwe huis is gekocht en het huidige is verkocht. We blijven in dezelfde plaats, maar verhuizen naar een andere wijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja dat had ik eigenlijk al gelezen. Wat een leuk verhaal. En in dezelfde plaats blijven is wel relaxed natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187828542
Fijn Malteser! :) En klinkt fijn jullie nieuwe huis!

Oh dat is ook niet fijn Lemijn! Wel herkenbaar :P

Ik gooi er voor DFD nog een paar vakantiefoto’s in. Bijna weer naar huis, ook prima :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187828770
Exode, bijna vakantie voor jullie, wat heerlijk! Waar gingen jullie ook alweer heen?
Onze vakantie was heel fijn, we hebben enorme mazzel gehad met het weer en stiekem was het best heel fijn om zo dicht bij huis te blijven.

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis en aankoop van jullie nieuwe huis, Malteser! Wat een bijzondere en mooie verhuizing O+ En fijn dat het zo goed gaat met Mars!

Lemijn, dat zijn pittige dreumesbuien. Dat hij dan zo vroeg wakker is en jullie beide met slaaptekort kampen maakt het ook niet makkelijker :{

O+ O+ voor jouw knappe Casper, Fleur
pi_187828857
Dank voor de felicitaties O+ 32 alweer, tijd gaat voor mezelf ook al zo snel lijkt het.

Schanu, ja ze is nu wel echt een dreumesje he en als ik soms de foto’s voorbij zie komen ook wel een wijsneusje of niet? O+

Exode, grappig he dat de een begint met wisselen en de ander ze juist begint te krijgen. Grote zus is hier denk ik bijna klaar met wisselen, terwijl de kleine volop bezig is met kiezen (gok ik; want ik mag maar af en toe voelen). Waar gaan jullie heen op vakantie?

Lemijn, wat irritant he soms die fase, ze kunnen er zelf niks aan doen maar het is en blijft frustrerend af en toe :X

Malteser, het klinkt heel bijzonder waar jullie gaan wonen O+ Mooi voor je man :Y

Casper op vakantie O+ en bekende speelgoedtelefoon, wij hebben hem in het wit. Wat een heerlijk irritant geluid komt er uit he >:) ?

Ik kreeg gisteren ballonnen en C was helemaal in haar nopjes met de doos, ik moest ook telkens het deksel er op doen _O-

:D *;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187832028
Aaaaah wat een leuke foto's!

Wij gaan eerst 3 dagen naar Disneyland en dan 2 weken met onze vouwwagen op een kleine camping in midden Frankrijk. Disneyland doen we voor onszelf :@ Mijn vrouw is stapelgek op Pixar en B neemt dat over. We hebben van die Magic hours pasjes en VIP pasjes zodat we weinig in de rij hoeven (hopen we). Maar we gaan vooral voor de beleving O+
En dan dus 2 weken ontprikkelen _O- Camping heeft maar 20 plaatsen en geen entertainment etc, heerlijk. B kan lekker zijn gang gaan en Juul heeft ook een zee van ruimte daar.

Eigenlijk wilden we naar Zweden, maar dat gaan we toch volgend jaar doen als B zijn zwemdiploma heeft en Juul kan lopen.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:23:43 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187833542
OMG rena die foto is veel te schattig. Wat een lekker guitige blik heeft ze!

Mooi contrast Exode, Disneyland en een camping met 20 plaatsen. Hoeveel km moeten jullie rijden?

Het laatste uur van de dag was Jacob heel goed te hebben. Fijn, dan onthoud ik gewoon alleen dat uur ^O^ .

Hier mijn hangdreumes die op zijn fietsje de dag overdenkt, met nieuwe zonnebril (oude gesloopt, ben benieuwd hoelang deze het uithoudt - bedenk me nu dat ik er beter gelijk 2 had kunnen kopen) en zonder kleren want knoeiboel. Daarna hebben we nog lekker boekjes zitten lezen en we hadden zelfs geen conflict over het tandenpoetsen!
Ik ben wel slechthorender dan een week geleden want met zoveel gillen werkt hij rap aan zijn volume. Au.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg, over dag potje. Hij heeft vandaag 2x erop gezeten, steeds op zijn verzoek, de eerste keer leverde dat niks op en de tweede keer een plasje. Maar volgens mij is het volstrekt willekeurig. Heeft dit überhaupt zin? Potje mee op vakantie straks (rond 2e verjaardag) of bespaar ik mezelf beter de moeite?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187833917
Stoere foto Lemijn!

Wij wonen in de omgeving van 030, Disneyland is precies op de helft naar de camping. De camping is 900 kilometer vanaf thuis. Naar Disney gaan we om een uur of 03:30 weg, in de hoop dat de koters dan nog even slapen in de auto.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B kreeg pas interesse in plassen op het potje en de wc toen hij bijna 3 jaar was. Daarvoor ook nooit geprobeerd, ik ben geloof ik van team 'we zien wel wanneer ze eraan toe zijn'.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:52:34 #200
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187834074
De kaptein doet verstoppertje in zn bed _O- ik hoor net "1,2,3,4,5,6,7,8,10 weggisgesieeeen ik kooom!" 🤣 uit het kamertje komen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187834416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:23 schreef Lemijn het volgende:
Zeg, over dag potje. Hij heeft vandaag 2x erop gezeten, steeds op zijn verzoek, de eerste keer leverde dat niks op en de tweede keer een plasje. Maar volgens mij is het volstrekt willekeurig. Heeft dit überhaupt zin? Potje mee op vakantie straks (rond 2e verjaardag) of bespaar ik mezelf beter de moeite?
Hier was het potje ook in trek voor af en toe, op vakantie speciaal een inklapbaar reispotje meegenomen maar niemand had er interesse in :’) peuter pakte liever de wc en de meiden wilden er enkel af en toe op zitten maar hij is niet gebruikt. Zonde van het meenemen. Maar het ene kind is het andere niet, dus ik zou nog even afwachten of hij er interesse in blijft houden. Hier is de interesse in zindelijkheid momenteel weer geheel afwezig helaas.

Wat een geweldige foto Rena!

Veel plezier Exode! Hebben jullie het Disneyland hotel? Mijn 3-jarige heeft het er nog steeds veel over (we zijn in maart geweest) en heeft nu zijn eigen spaarpot om zelf geld te sparen om weer naar Mickey Mouse te gaan, wat hij ook heel fanatiek doet. De meiden vonden vooral het labyrint erg leuk om in rond te rennen, en it’s a small world. Ze slapen sindsdien met knabbel en babbel-knuffels (waarvan we laatst maar reserve exemplaren mee hebben laten nemen).
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  dinsdag 9 juli 2019 @ 20:12:46 #202
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187834526
@exode ik was ook van plan om niet meer moeite te investeren dan zinnig in het zindelijkheidsgebeuren, maar dit is allemaal wel Jacobs initiatief. Ik denk dat hij het op de opvang ziet? Eigenlijk is mijn vraag of net 2 überhaupt een reële leeftijd is om zindelijk te kunnen worden. Zo niet dan ruim ik het potje liever op want het is ook een hoop gedoe elke keer. Maar ik stel die vraag binnenkort wel eens bij de peuters. Alhoewel, FF, jij hebt wel hoop blijkbaar?

Wat schattig LDG. En wat knap dat hij dat allemaal kan zeggen :o .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187835158
Dat zou best kunnen Lemijn, dat hij het de andere kindjes ziet doen.

FF we slapen in Seqouia Lodge, we twijfelden tussen deze en Newport maar deze leek ons geschikter voor een rennende B en gillende Juul. :)

Wat leuk dat jullie het zo leuk hebben gevonden. B wil 100x in de attractie van Buzz lightyear zegt ie.
pi_187836353
Haha verstoppertje in je eentje, zo voel je je nooit alleen :D

Omg fleur wát een knap mannetje O+

Rena die doos is altijd een succes!

Lemijn, M is van Nov'13 en had zomer '15 ook ineens veel interesse in plassen. Dat ging heel kort goed. Lees: 2 weken ofzo. }:|
Daarna ook echt 0 interesse en pas een jaar later weer en toen ook wel vrij vlot echt zindelijk. Maar ik moet zeggen dat wij geen potje hadden want haat aan die dingen :@
Ik zou het potje gewoon laten staan en kijken of z'n interesse blijft.

Have fun Exode!

:W Malteser!
Hier ook een "maffe" qua tanden. 1e met 13/14 mnd. Nu met 15 mnd 4 door en lijkt er ineens een kies aan te komen :?

Hier een kleine dreumes na het opsmikkelen van een kippenpoot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:49:36 #205
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_187836459
Mabawa O+

Is ze wel uitgehuwelijkt? Met mij überblonde jongen met krullen zal ze gekke mooie kindjes maken! Wat een knapperd, zeg!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 21:51:04 #206
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_187836488


Groetjes vanuit de Alpen! O begint het beter slapen door te krijgen, het is nu meestal in ieder geval na 6en! Over op 1 dutje per dag, vandaag op mijn rug tijdens het wandelen... hij doet het super...
pi_187836939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 20:44 schreef exode het volgende:
Dat zou best kunnen Lemijn, dat hij het de andere kindjes ziet doen.

FF we slapen in Seqouia Lodge, we twijfelden tussen deze en Newport maar deze leek ons geschikter voor een rennende B en gillende Juul. :)

Wat leuk dat jullie het zo leuk hebben gevonden. B wil 100x in de attractie van Buzz lightyear zegt ie.
Toffe plannen! Ik hoop voor jullie dat het zwembad klaar is. In mei mocht je als Seqouia gast zwemmen bij Newport vanwege renovatie. Prima natuurlijk maar met twee kleine kinderen misschien niet heel handig.
pi_187837570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Toffe plannen! Ik hoop voor jullie dat het zwembad klaar is. In mei mocht je als Seqouia gast zwemmen bij Newport vanwege renovatie. Prima natuurlijk maar met twee kleine kinderen misschien niet heel handig.
Wij zaten in newport (en nachtje Davy crocket) maar geen zwembad gezien. Vind ik ook een beetje zonde tijdens een paar dagen Disney... sequoia is voor nu wel de betere optie denk ik, ze zijn de korte route vanuit daar naar het park aan het verbouwen dus we moesten elke keer een heel eind omlopen, dan zit je bij sequoia beter momenteel.

Lemijn, wij doen er nu niet zoveel meer mee. Af en toe rond het verschonen vraag ik of ze op het potje willen (willen ze meestal niet) en dat is het. Komt wel een keer. Grote peuter is ook pas een paar maanden (plas)zindelijk. Ik heb het geduld ook niet om ze er steeds weer op te zetten en in de gaten te houden.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  dinsdag 9 juli 2019 @ 23:04:36 #209
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187838238
Ik heb nog geen idee wanneer wij gaan beginnen, bij mijn dochter nooit echt een potje gebruikt alleen een wc verkleiner. Laatst wel in de wc gepoept :') meneer heeft er een handje van om lekker iedere keer in bad te poepen, meestal gaat het ongemerkt :D maar vorige week had ik het wel door en heb hem zo boven de wc gehangen.

De 14 maanden prik overleeft, ging vrij soepel. En hij kreeg een complimentje over zijn loophouding? schijnbaar loopt hij al heel erg goed recht, was ze verbaasd over? en hij zegt al een aantal woordjes redelijk goed, gaat echt zo snel opeens. 78cm lang en 10kg, lekker gemiddeld.
pi_187841254
Mabawa wat een knap kind zeg O+

En leuke foto van je gezin Jagar! Die beentjes O+ fijne vakantie nog!

En de vakantiefoto's van Fleur zijn ook al zo fijn om te zien!

Jip is weer enorm aan het hoesten en slaapt daardoor weer slecht, want hij hoest zichzelf wakker en vervolgens heeft ie ook last van een zere keel... We laten hem nu thee met honing drinken, dat lijkt wel wat te helpen. Vannacht was in ieder geval een betere nacht dan die ervoor. Nu hopen dat dit een gewone verkoudheid is en het niet weer een longontsteking wordt }:|

Maar verder is het echt een heerlijk kind. Hij begint grapjes te snappen en vindt zichzelf ook bijzonder grappig, wat ik dan weer hilarisch vind. En hij is zo makkelijk in de omgang met iedereen, sowieso houdt ie wel van aandacht dus overal waar ie is zoekt ie het contact met de mensen op :D *; ben benieuwd hoe dat over een paar maanden op vakantie is :D
  woensdag 10 juli 2019 @ 08:03:30 #211
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187841434
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:18 schreef Lemijn het volgende:
.

LadyS ik zou het wel weten en de zijkant eruit slopen. Slapen voor alles toch? En op mijn eigen bed zou ik wel spannend vinden ivm rollen.

Nou, gisteren snel de zijkant eruit, kamer netjes gemaakt enz. enz. Mie vond het reuze-interessant dat hij zelf zijn bed in en uit kon klimmen. Papa helpen met de boormachine enzo.
's Avonds: zijn bed is lava, ons bed is lava, de hele bovenverdieping is lava. Zelf samen in het grote bed is lava. Naar beneden gaan was ook lava. }:| Uiteindelijk heeft hij tot 22.30 rondgescharrelt, hij was wel heel gezellig. Laatjes open en dicht, sokken in en uit de la, lampje aan en uit. Om 22.30 klom hij bij ons in bed en binnen 1 minuut sliep hij.

En wat een leuke foto van Jacob O+ Potjes staat hier ook ter beschikking trouwens, maar ben er net als FF niet goed in om consequent er steeds op te zetten. Mie geeft wel steeds zelf aan dat hij aan poepen is ("bobop" met zijn hand op zijn kruis a la Michael Jackson O+). Ik moet nog even hanige onderbroekjes kopen die snel uit kunnen voor het snelle oefenen

Malteser, leuk om een update te horen *O* En wat gaaf dat je kinderen in het ouderlijk huis van je man gaan opgroeien O+ Het huis van mijn moeder vind ik dat ook zo geschikt voor, maar dat is 1. niet te betalen (gewoon rijtjeshuis, maar locatie, locatie, locatie ) en de buren zijn echt ruk, die zeiken alleen maar :')

Rena, wat een pretletter heb je daar O+

Mabawa, O+

Jagar, war fijn dat hij wat langer slaapt! Misschien toch door de verandering van omgeving ofzo?

Exode, leuk Disneyland! Wil ik ook wel weer heen, maar ik denk dat ik wacht tot Mie wat ouder is, zodat hij er ook wat meer aan heeft. Vind het een dure hobby om daarheen te gaan :@

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187842716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Mabawa O+

Is ze wel uitgehuwelijkt? Met mij überblonde jongen met krullen zal ze gekke mooie kindjes maken! Wat een knapperd, zeg!
Dat zou echt een prachtige multiculti trouwerij zijn :D
Ik ben voor!

Veel plezier in de Alpen, wateen mooi plaatje!
pi_187842726
Oh exode, dat klinkt echt super, wij willen ook graag eens naar Disney, maar waarschijnlijk als C wat groter is.

Jacob met bril 8-) Lastig dilemma over het potje, ik denk zelf dat hij misschien nog wel vrij jong is om het echt te begrijpen? Hier zegt ze ook wel bah als ze gepoept heeft en zo, maar ze geeft nog niet aan wanneer ze moet.

Die kapitein en het tellen :o _O-

Mabawa, wat een ontzettend knap meisje heb jij zeg, wow O+

Jagar, wat fijn dat hij beter lijkt te gaan slapen! Fijne vakantie!

Jip, niet weer ziek worden ;( Hij klinkt als een heerlijk mannetje O+

Hier begint ze ook steeds meer karakter te krijgen en woordjes te zeggen, ik vind het zo leuk ondanks de driftbuien af en toe ;) Ook snapt ze ineens zo veel, wat het al een stuk makkelijker maakt :)

Ik zou zo graag lekker een eind gaan wandelen, maar ze komen binnen nu en 12.45 een slimme meter installeren dus ik zit verplicht thuis :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187843021
Hihi, iedereen verklaart ons ook voor gek dat we met Juul die dan 13 maanden is naar Disney gaan. Maar B is dan 5,5 en zoals gezegd is mijn vrouw fan van Pixar. Wij zijn ook 2 keer naar Disney geweest met zijn 2en voordat de kiddies er waren. We gaan dus voornamelijk voor onszelf en B en Juul lift er gezellig op mee.
Malteser, het zwembad is nog dicht als wij er zijn. Dat wisten we ook bij boeken, hij zou 01-08 open gaan, de dag dat wij verderrijden naar de camping maar dat is alweer 28-08 geworden. Voor ons geen teleurstelling want we wisten het dus al.
We hadden ook wat minder keuze, Davy Crocket zijn we bijvoorbeeld niet welkom met een vouwwagen op het parkeerterrein.
We wilden perse een hotel op loopafstand zodat we (of 1 van de 2) met Juul naar de kamer terug kan tussendoor. Juul is niet bepaald een wagenslaper. En 's avonds kan zo ook makkelijk 1 van de 2 met B naar de parade ofzo.

Oh leuke foto Jagar en wat klinkt het leuk jullie vakantie. Veel plezier nog!
Wow Mabawa wat een mooierd! Heerlijk blik in de ogen ook.

Fijn dat de prik er weer in zit SC, hopelijk valt de reactie mee.

En terwijl ik dit tik, cirkelt er een politieheli boven ons huis....zal ik de deur maar even op slot draaien? ;)
pi_187844497
Wat een mooie kindjes hier toch altijd O+

Rena nog gefeli met je verjaardag!

En Malteser succes alvast met de geplande verhuizing. Mooie geschiedenis om daar te wonen :)

Wij zijn vorig jaar ook naar disney geweest exode met baby van 5 maanden en kindjes van bijna 3 en 6,5. Ik vond het de hel op aarde. Maar dat was meer omdat er overal prikkels waren. De kindjes vonden het fantastisch, en een hele beleving :Y Die extra magic time hebben wij goed benut!

Dit jaar helaas geen vakantieplannen hier. We hebben een nieuwe tuin. Dus we zouden enkel budget hebben voor een kampeervakantie. Maar dat lijkt me vreselijk..

We hebben eindelijk niet zoveel last meer van de processierups! En man wat gaat die ontwikkeling van de dreumessen hard. Dat kletsen O+ A. lijkt elke dag wel nieuwe woordjes te zeggen.
  woensdag 10 juli 2019 @ 13:31:01 #216
221912 minilot
Nancy boy
pi_187845503
Kort, want druk - wat een retecoole foto van Jacob! *O*
Straks de rest van de oogst eens bekijken op een groter scherm dan mijn telefoon O+

Günther is gister anderhalf geworden, hoezee! Morgenochtend derhalve meteen proefles peutergymnastiek bij de turnvereniging - zin in! O+ Miste de dreumesyoga toch wel een beetje nadat dat afgelopen lente stopte..
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 10 juli 2019 @ 13:35:17 #217
221912 minilot
Nancy boy
pi_187845557
@exode, heel veel plezier! *O* Ben al twee jaar niet in Disneyland geweest (gaan meestal jaarlijks met Eftelingvriendengroep maar kwam er even niet van), instant heel veel zin als ik jou zo hoor O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_187846263
Songeur, ja ik denk dat we alle4 overprikkeld vertrekken :D Wij zijn dus stapel op kamperen, vooral met onze vouwwagen. Ik vind die vrijheid en dat buiten zijn zo fijn. We zijn wel van de kleine campings, het tegenovergestelde van Disney dus 8-)
Een nieuwe tuin is ook fijn! Lekker thuis genieten, heerlijk. En om huis zijn genoeg leuke dingen te doen en te beleven.

1,5 jaar Minilot, pfoeh, dat gaat snel!
  woensdag 10 juli 2019 @ 16:23:56 #219
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187847750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:31 schreef minilot het volgende:
Kort, want druk - wat een retecoole foto van Jacob! *O*
Straks de rest van de oogst eens bekijken op een groter scherm dan mijn telefoon O+

Günther is gister anderhalf geworden, hoezee! Morgenochtend derhalve meteen proefles peutergymnastiek bij de turnvereniging - zin in! O+ Miste de dreumesyoga toch wel een beetje nadat dat afgelopen lente stopte..
Ohja goeie! Wij waren weer ingeschreven voor O+ muziekles O+ maar de juf werd zwanger }:| dus het ging niet door. Ik ga ook weer iets leuks zoeken om samen te doen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 10 juli 2019 @ 18:31:24 #220
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187849618
Super knappe kindjes weer O+
Disney O+
Vakantie O+

Wij gaan in september op vakantie. Wilden ook nog stedentrips maken, maar last minute boeken is best wel duur. Eens kijken of we nog een goede deal tegenkomen.

U. is naar de kapper geweest. Zo’n spijt van.. maar het moest helaas.
Voor:


Na:

Mijn knapperd.
Protčge moi de mes désirs.
pi_187850402
Voor je het weet hangt het weer in z'n ogen! Ook zonder lang kapsel is het nog een knapperd. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187852646
Mijnes is nog steeds jaloers op die snelgroeiende lokken van de jouwes Duman O+

En wat lijkt ie al groot zo!

Dame heeft vandaag ontdekt dat staan en zitten op de salontafel dikke pret is.
pi_187853018
Disney staat hier op de Bucket list voor ooit als ons gezin compleet is en de kindjes oud genoeg om een herinnering mee te nemen. Zelf ook nog nooit geweest, maar lijkt me juist voor de kinderen wel heel gaaf een keer.

Ik vind u nog steeds heel mooi duman!

Hier sinds deze week 2 staartjes wat meer naar voren en het haar aan de achterkant los, want met ‘al’ het haar in 2 staartjes naar achteren begon het nu wel heel vervelend in haar ogen te hangen. Ik ben de kapper nog altijd aan het uitstellen. :@

Minilot ik ben benieuwd naar hoe gunther de proefles vindt!

Een cyclus vraagje; voor de zwangerschap was deze heel regelmatig 26 dagen; erna afwisselend 26/27; de laatste maanden 25; en deze maand plots 24 dagen...ik hoop dat het hier stopt want anders wordt het wel heel kort allemaal. Hoe doen jullie cyclussen het?
pi_187859051
@Nolita: cyclus gaat hier prima. Kwam na 9 maanden weer op gang. Na de eerste keer zat er ineens weer een maand tussen. Sindsdien zo goed als 30 dagen. Soms scheelt het een dagje maar dat is niet zo bijzonder. :)
pi_187859258
Wat een enorme knapperd is U toch, ik vind dat haar zo stoer. O+
Dat prethoofd Songeur, heerlijk.

Juul is 's nachts weer onrustig, ze gaat haar hele bed door slapend waardoor ze haar speen en knuffel kwijtraakt en dat is brullen. We hebben het lang kunnen voorkomen door haar slaapzak onder het matras te proppen zeg maar, maar daar wordt ze nu heel boos van. Vannacht trof ik haar op haar buik, bij haar voeteneind, dwars in bed met haar voeten half door de spijlen heen.

Maar ze is zo leuk en het wordt alleen maar leuker. Ze vindt het heerlijk om samen op de grond te zitten en dan een zachte bal over te gooien of rollen. Ze krijgt er zelfs de slappe lach van. O+
Ze speelt nu ook bewust verstoppertje, gaat met pretogen B uitdagen die zich dan gaat verstoppen voor haar. Echt mijn moederhart :D :@ O+
pi_187859903
Ik vind U nog steeds een enorme hunk hoor O+

Songeur, die van jou is ook al groot zeg, knap dametje O+

Nolita, hier juist hele een steeds langer wordende cyclus sinds ik niet meer aan de pil ben. Eerst was het vrij regelmatig maar nu zit ik tussen de 30 en 35 dagen soms.

Exode, hier hebben we ook wel eens van die periodes dat ze soms ineens weer wakker word van verkeerd gerold/speen kwijt, maar gaat vaak wel weer over gelukkig.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187860265
Nolita, cylcus hier zit sinds de zwangerschap tussen de 28 en 39 dagen, maar de laatste maanden lijkt het een beetje uit te komen op een gemiddelde van 30-32 dagen.
pi_187860586
Duman, U is nog steeds een knapperd! En enige troost, het groeit zo snel weer aan :)

Nolita, mijn cycli waren ook wat wisselend de eerste maanden, maar er zit nu weer regelmatig in. Zo grappig trouwens, na mijn tweede bevalling voel ik opeens mijn eisprong terwijl ik dat vroeger nooit had. Ik weet eigenlijk niet of dat door de bevallingen/zwangerschappen komt of door het feit dat ik gewoon ouder wordt.

Disney wil ik ook graag heen! Met de oudste zal het wel kunnen denk ik, maar voor M is er nog weinig aan vermoed ik. En we kunnen inderdaad ook voor onszelf gaan, maar we hebben al aardig wat tripjes gehad dit jaar dus Disneyland wordt een toekomstplan. We gaan binnenkort wel voor het eerst naar De Efteling met de oudste!

Malteser, wat gaaf dat jullie nu het huis kunnen kopen. Gefeliciteerd!

Jagar, groetjes aan jullie! Hoop dat jullie een fijne tijd hebben daar :)

Hoeveel 17-maanders lopen er nog steeds niet trouwens? M kan prima een paar stappen zetten maar geeft het al heel snel op als ze ongeduldig wordt. Kruipen gaat een stuk sneller natuurlijk :D
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:08:20 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187862335
Ik snap je D.U.M.A.N.! Al vind ik het ook nog steeds prachtig. Mijn oplossing is trouwens om het niet zo kort te laten knippen als jij nu hebt gedaan, en dan relatief snel weer te gaan.
Nolita ik weet niet hoe het is als je streven is om wat langer haar te kweken, maar Jacobs kapsel ging er echt van vooruit toen de dode babypunten eraf waren. Ik ken ook veel mensen die uit principe het haar niet knippen maar als dat niet je punt is zou mijn advies zijn: ga vast een keer. Als ik nu foto's terug zie van rond anderhalf jaar dan baal ik wel dat we niet eerder zijn gegaan.

OiT, mijnes liep nog lang niet bij 17 maanden, wel overal langs maar niet los. Ik dacht ook dat het was omdat hij sneller kroop maar toen hij eenmaal liep bleek dat echt onzin. Los lopen gaat echt stukken sneller dan langslopen of kruipen.

Lastig dat wakker worden omdat er dingen kwijt zijn exode. Dat is wel een reden waarom ik blij ben dat Jacob nooit een speen heeft gebruikt. En ook een reden waarom hij twee vrijwel identieke knuffels in bed heeft. Maar goed in ruil daarvoor hadden we eindeloze nachtvoedingen en andersoortig slaapdrama :P.
Overigens word ik in dat slapen wel per maand relaxter. Ik was nooit heel bezorgd of zo maar we hebben nu al zo vaak periodes van onbegrijpelijk slecht slapen gehad die ook weer over gingen dat ik me steeds minder druk maak. Ik lees hier vaak allerlei vermoeiend gedrag en dan denk ik oh ja, dat hadden wij ook! Maar het verdween allemaal weer: tig keer wakker, lang wakker, vroeg wakker, niet inslapen 's avonds. En het kwam weer terug. En het ging weer.

Hoe ging de afgelopen nacht @LadyS?

Leuke foto Songeur! En herkenbare speelgoedmanden.

Wat een heerlijk meisje Mawaba. En dank voor je potjeservaring. Verwachtingen staan op 0 en dan zien we wel.

*; voor de Alpenfoto van Jagär. Echt prachtig.

Ik hoop ook op geen longontsteking voor Jip deze keer, Aure. En leuk he van die grapjes. Jacob verstopte net met de lunch steeds zijn vork onder zijn bord en keek me dan grijnzend aan, gebarend van 'waar ie is nou?'. x10, uiteraard.

Oh jongens dat geklets is zo tof. Wat ik nu de hele dag hoor is aan, uit, open dicht, op, af, leeg. Niet volmaakt uitgesproken maar hij ondertitelt op die manier de hele dag wat er gebeurt. Hoef ik dat niet meer te doen :s) .

En dan nog wat: Jacob had kaas op zijn boterham vanmiddag. Hij kreeg eerst de helft en at de kaas eraf en wilde toen de andere helft. Kreeg hij niet, ik zei dat hij eerst zijn brood op moest eten. Drama natuurlijk maar hij deed het uiteindelijk wel. Dat herhaalde zich met de tweede helft. Ik aarzelde wel een beetje want ik vond het aan de ene kant onnodig streng van mezelf (want wat maakt het uit, hij mag toch zelf de regie over wat hij eet, wat is ertegen om pindakaas op de broodresten te smeren etc) maar ik merkte dat ik me er gewoon aan stoorde :o. En het een slechte gewoonte vind die ik niet wil.
Hoe doen jullie dat?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:17:49 #230
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187862538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:08 schreef Lemijn het volgende:

Hoe doen jullie dat?
Niet.
Ik heb daar geen zin in.
Zou dus gewoon pindakaas smeren of iets anders geven. :P

Ik ben soft wat eten betreft typte ik :') maar eigenlijk ben ik met alles soft.
Zolang hij zichzelf of andere geen pijn doet ben ik niet streng volgens mij.

Hier is kaas het nieuwste woordje :D
Hij imiteert echt hele willekeurige woorden.
pi_187863037
Lemijn ik ben allang blij als er kaas/pindakaas of wat dan ook van het broodje gegeten wordt. Ik vind het ook wel storend maar doe daar dus niks mee. Als het broodbeleg op is krijgt hij trouwens dat niet extra.
Ook zo'n vervelende gewoonte vind ik dat hij zijn water leeg giet in zijn bord. Nou moet hij ook dat zelf maar weten, soms eet hij zijn verder geweigerde brood wel als het geweekt is.

Ik vind het praten ook zo leuk. O+ De hele dag door aan/uit, iedereen is buurman (buunda) en van elke laatste zin die ik maak herhaalt hij het laatste woord en ik dan ook nog maar eens als verbetering.
Zichzelf ziet hij nog steeds als "jij" maar hij zegt nou ook weleens "ik" terwijl hij naar zichzelf wijst.
Hij begint nou woorden die hij gebaarde uit te spreken maar ook van woorden die hij al kon zeggen maakt hij ineens het gebaar.

Nolita mijn cyclus is 26 dagen en best stabiel. Het is voor mijn gevoel wel korter op elkaar dan voor de zwangerschap maar de tijd lijkt ook wel te vliegen.

Nog steeds een knap kereltje Duman. Wij gaan vandaag. Ik heb mijn eigen knipbeurt tegelijkertijd gepland, vandaag is de eer dus aan mijn man om hem op zijn plek te houden. Zul je zien dat hij vandaag keurig blijft zitten. ;)

Gefeliciteerd Malteser, wat een bijzondere verhuizing gaan jullie doen. *O*

Beterschap voor Jip. :*

Wij hebben weinig te klagen met slaap. Hij vermaakt zich met in slaap vallen met mijn onderlip een plop geluidje laten maken, ik kriebel ergens en hij giechelt, we babbelen nog een beetje na, ik zing een liedje en hij kruipt tegen me aan.
Soms duurt het in slaap vallen wat langer, is hij idioot vroeg wakker of 's nachts wat onrustig maar dat zijn allemaal fases. Wat ik wel jammer vind is dat mijn man er niet meer bij komt liggen 's nachts maar iedereen slaapt goed zo, dat is het belangrijkste.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_187863671
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:08 schreef Lemijn het volgende:
En dan nog wat: Jacob had kaas op zijn boterham vanmiddag. Hij kreeg eerst de helft en at de kaas eraf en wilde toen de andere helft. Kreeg hij niet, ik zei dat hij eerst zijn brood op moest eten. Drama natuurlijk maar hij deed het uiteindelijk wel. Dat herhaalde zich met de tweede helft. Ik aarzelde wel een beetje want ik vond het aan de ene kant onnodig streng van mezelf (want wat maakt het uit, hij mag toch zelf de regie over wat hij eet, wat is ertegen om pindakaas op de broodresten te smeren etc) maar ik merkte dat ik me er gewoon aan stoorde :o. En het een slechte gewoonte vind die ik niet wil.
Hoe doen jullie dat?
Ik smeer boter op het brood, als ze dan eerst de kaas/worst opeten hebben ze daarna iig nog iets wat het geen droge hap maakt. En verder is het idd opeten als je meer wilt, eet je het niet op dan heb je blijkbaar geen honger meer en krijg je niks nieuws meer. Werkt alleen voor de laatste boterham soms dus niet. Ik vind het idd ook gewoon een slechte gewoonte, net als korstjes laten liggen. Prima, maar dan krijg je ook niks nieuws meer tot het op is. Ze eten het nu overigens bij 80% van de boterhammen tegelijk op, 10% eerst kaas en dan brood en 10% alleen de kaas.

Grote peuter heeft trouwens de eerste 2 jaar hierom alleen maar smeersels op brood gehad, maar die is dol op kaas en worst en daardoor zijn de meiden daar ook al redelijk snel op over gestapt. Vandaag probeerden ze een boterham met tonijn maar dat vonden ze niet lekker (na proeven), dus dan mats ik ze wel met een nieuwe boterham met ander beleg. Grote peuter eet dat wel graag dus ik heb de resten stiekem op zijn bord gelegd als nieuwe boterham waar hij wel heel blij mee was (want in het zicht het naar een ander schuiven is drama door beide betrokkenen)
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_187864013
Simon eet ook vaak eerst de kaas of worst/kipfilet op en dan pas zijn brood. We smeren ook altijd boter op zijn boterham, dus hij eet geen droog brood. We geven hem geen nieuw beleg als hij besluit eerst de kaas op te eten. Hij krijgt wel meteen een hele boterham in 1 keer en dan komt het wel eens voor dat ie dan dus de hele boterham zonder beleg eet. Maar brood is een grote favoriet, dus met of zonder beleg, hij eet het altijd op en laat zelden iets liggen. Kruimels probeert ie ook nog op te eten :D
pi_187864038
Lemijn, Juul heeft 4 knuffels en 2 spenen in haar bed. Best knap sat ze ze allemaal kwijtraakt 's nachts. Gelukkig zijn dit soort nachten een uitzondering.
B had ook nooit een speen. Wel een kleine vossenknuffel die nog steeds heilig is. Dat ding is na 5,5 jaar meer een lapje dan een knuffel.
pi_187864372
Ik vind brood zelf erg lekker qua voedingsstoffen nou niet bepaald essentieel: als Günther geen zin in boterhammen heeft, maar wel in, zeg, kip, yoghurt, omeletje, doperwtjes en fruit dan vind ik dat eigenlijk allemaal een stuk nuttiger dan die boterham. :) Ik maak me er dus niet druk om als -ie een poosje brood weigert: hij ziet zelf maar wat -ie eet van de min of meer gezonde dingen die ik aanbied. Wat qua eetgewoontes zo 'hoort', daar heb ik zelf al geen boodschap aan, laat staan dat ik dat mijn koter ga opdringen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 11-07-2019 15:18:09 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_187864435
quote:
3s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:45 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Hij vermaakt zich met in slaap vallen met mijn onderlip een plop geluidje laten maken
:D *boks* Deze doet dat ook, bij voorkeur tijdens de borstvoeding! O+
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:00:34 #237
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187865354
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

net als korstjes laten liggen. Prima, maar dan krijg je ook niks nieuws meer tot het op is.
Maar kan toch dat ze dat minder lekker vinden? moeten ze het dan toch eten?
Ik vind dat lastig, ik heb zelf soms ook geen zin in korstjes en eet het dan niet :D :')

Ik heb van huis uit meegekregen dat je moet eten wat je lekker vindt.
Vriend juist dat je soms iets moet eten wat je minder (of niet) lekker vindt om te groeien/gezond te zijn etc.
Net als bord leeg eten anders geen toetje, daar krijg ik kriebels van.
pi_187865559
Die calvinistische obsessie met korstjes vind ik altijd wel geinig: het is nou niet zo dat korstjes op wat voor manier ook gezonder zijn dan de rest van het brood (theoretisch zelfs pietsje minder), het moet dus wel puur om een sowieso-netjes-alles-opeten-principe gaan. Nou, borden hoeven hier niet leeg en Günther lust gewoonlijk best
ook korstjes maar indien niet dan lusten de vogels buiten het wel, of ik :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:19:14 #239
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187865663
Mijnes geeft ze alleen maar aan de hond, dus ik haal ze er gewoon af.
Wil geen dikke hond ;( :D
pi_187865708
Bij M ben ik nog niet strikt met het eten van korstjes. Ze eet haar boterhammen heel netjes langs de korstjes op :) Op de opvang eet ze haar korstjes trouwens wel gewoon op, daar zijn ze dus wat ‘strenger’. Vind ik overigens prima. Ik ben geen voorstander van het weggooien van eten dus eigenlijk heb ik liever dat ze de korstjes wel gewoon op eet, maar ik trek het nog niet om ook bij haar de strijd aan te gaan :D Zoonlief (bijna 4) moet van ons namelijk wel de korstjes opeten en daar heeft hij niet altijd zin in.
pi_187865714
SC, Haha, herkenbaar. Laatst gooide M zelfs haar hele bord met eten op de grond voor de hond. Hij is tegenwoordig ook altijd bij de eettafel in de buurt als de kinderen daar zitten...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 11 juli 2019 @ 16:25:09 #242
269689 crew  Viv
pi_187865755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:13 schreef minilot het volgende:
Die calvinistische obsessie met korstjes vind ik altijd wel geinig: het is nou niet zo dat korstjes op wat voor manier ook gezonder zijn dan de rest van het brood
Zo deden ze het vroeger wel voorkomen ja, alsof dáár nou net álle voedingsstoffen in zitten. :')

Van mij hoeven de korstjes ook niet op, behalve als ze nog een nieuwe boterham wil, dan moet ze eerst de vorige helemaal opeten. Desgewenst smeer ik dan wel nog een extra likje broodbeleg op die korstjes.
pi_187865774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:25 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zo deden ze het vroeger wel voorkomen ja, alsof dáár nou net álle voedingsstoffen in zitten. :')
Dat ja, fantastisch! :D
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:34:13 #244
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187865856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:25 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Van mij hoeven de korstjes ook niet op, behalve als ze nog een nieuwe boterham wil, dan moet ze eerst de vorige helemaal opeten. Desgewenst smeer ik dan wel nog een extra likje broodbeleg op die korstjes.
Dus moeten de korsten toch eigenlijk wel op :P

Denk dat de mijne na 1 boterham zonder korst zou gaan spelen, na een halfuur weer honger hebben en dat komt op hetzelfde neer. Maar ieder zijn/haar ding natuurlijk, mijn vriend zou daar ook wel strenger in willen zijn denk ik.
pi_187865875
Goed, ieder z'n eigen manier natuurlijk. Wij zijn dan weer 'streng' in dat er gewoonlijk nooit snoep, koek, chips of limonade in huis is. Günther drinkt thuis (afgezien van borstvoeding) alleen water. Verder eet -ie twee of drie keer per dag een maaltijd en er is geen vast tussendoortje: daar doen we hier thuis uit gewoonte niet zo aan. Als -ie bij uitzondering tussentijds eens trek heeft krijgt -ie wat fruit of een paar slokken uit mij.

Dus tsja, onstreng in de zin van dat -ie volledig zelf mag bepalen of hij iets opeet, wel streng in de zin dat alles dat ik 'm aanbied relatief gezond is. Dus er bestaat vooralsnog geen risico op een koter die alleen hagelslag op witte boterhammen wil of macaroni met ketchup :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_187865910
Dat gezegd hebbende, mijn lief past vanavond eens op ( 8-) ) want ik ben tot circa middernacht de deur uit en ik geloof dat de heren pizza gaan bestellen. :+
Even inventariseren: vinden jullie dat ook dáár de korstjes van op moeten? *)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:41:55 #247
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187865974
omg, ik eet ook geen korstjes van een pizza (tenzij van NY pizza).
En we eten vanavond friet, want daar heb ik zin in.
Ik ben echt een klein kind.

Maar even heel iets anders, wanneer krijgen ze last van de 14m prik? we hebben tot nu toe nog nergens last van gehad, maar ik lees dat dat nog na 14 dagen kan?
pi_187865982
Ik heb nooit een issue gemaakt van korstjes. Heel in het begin haalde ik ze eraf, toen ze eenmaal goed aten, liet ik ze eraan zitten en ze eten allebei gewoon hele boterhammen. Ik heb het bestaan van korstjes als apart broodonderdeel ook gewoon nooit benoemd. Phi schuift sowieso vooralsnog vrijwel alles naar binnen :Y) Ook hier niks nieuws als de korsten wel een keer blijven liggen. Niet omdat het korstjes zijn, maar omdat ik een hekel heb aan eten weggooien. Maar ik zeg dan dus ook 'Even je brood opeten' en niet 'de korstjes'. De taalnerd in mij denkt dat het helpt :')

Iemand nog belegtips? Pindakaas, smeerkaas, appelstroop, jam, die spreads van Blue Band en kipfilet doen het hier goed. Maar verder totaal inspiratieloos. Ei is een van de weinige dingen die ze niet wil.

Edit: pizzakorstjes zijn een van de hoogtepunten van pizza, imho :Y) Caesar eet ze ook graag.
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 16:43:26 #249
382129 crew  Donna
pi_187865998
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:41 schreef SacreCoeur het volgende:

Maar even heel iets anders, wanneer krijgen ze last van de 14m prik? we hebben tot nu toe nog nergens last van gehad, maar ik lees dat dat nog na 14 dagen kan?
G heeft er geen last van gehad. Ze was rond 10-11 dagen erna een beetje hangerig, maar verder niks aan de hand.
pi_187866055
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:41 schreef SacreCoeur het volgende:
omg, ik eet ook geen korstjes van een pizza (tenzij van NY pizza).
En we eten vanavond friet, want daar heb ik zin in.
Ik ben echt een klein kind.

Maar even heel iets anders, wanneer krijgen ze last van de 14m prik? we hebben tot nu toe nog nergens last van gehad, maar ik lees dat dat nog na 14 dagen kan?
Friet boks hier ook met frikandel :D
N. Kreeg 2 weken na die prik koorts en werd ze heel erg hangerig.
pi_187866160
Günther ook pas twee weken post-prik last, maar die was er ook meteen zowat een week goed ziek van.
Let me see you stripped down to the bone
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 11 juli 2019 @ 16:58:43 #252
269689 crew  Viv
pi_187866238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Dus moeten de korsten toch eigenlijk wel op :P
Nee, het moet niet. Ik zal haar nooit dwingen iets te eten of drinken, heb daar zelf nare ervaringen mee uit mijn jeugd. :X Dat ze pas een volgende boterham krijgt als de vorige op is, is bij ons een algemene regel die voor al het eten geldt (dus niet omdat wij nou zo pro-korstjes zijn, maar wel tegen onnodige verspilling). Ik geef bijvoorbeeld ook geen nieuwe mandarijn als ze daarom vraagt, terwijl ze (een deel van) de vorige nog op haar bordje heeft liggen.
pi_187866357
Hier eet ze de korstjes redelijk goed op, als het een keer wat minder gaat doe ik daar niet echt moeilijk over, omdat het vaak gebeurd op momenten dat ik vermoed dat ze last heeft van haar gebit.

Verder wel veelal de gezonde opties, volkoren of meergranenbrood en weinig zoetigheid er op, af en toe appelstroop of die Blueband spreads. Ze krijgt nu wel af en toe na het avondeten een klein Danoontje en als we frietjes eten mag ze nu ook gewoon mee eten. Ben iets flexibeler aan het worden omdat ze verder haar fruit en groente supergoed eet tot noch toe. Ze drinkt verder alleen water of melk.

Als ik haar soms ‘s ochtends uit bed haal is het eerste wat ze zegt; “ETEN, NJAM NJAM” :') :') :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187866800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:00 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar kan toch dat ze dat minder lekker vinden? moeten ze het dan toch eten?
Ik vind dat lastig, ik heb zelf soms ook geen zin in korstjes en eet het dan niet :D :')

Ik heb van huis uit meegekregen dat je moet eten wat je lekker vindt.
Vriend juist dat je soms iets moet eten wat je minder (of niet) lekker vindt om te groeien/gezond te zijn etc.
Net als bord leeg eten anders geen toetje, daar krijg ik kriebels van.
Als ze nooit korstjes eten zou dat misschien kunnen, maar ze eten meestal hun korstjes gewoon op en soms zelfs los als eerste. Het is dus geen kwestie van niet lusten maar imo gewoon een kwestie van uittesten hoe ver ze kunnen gaan. En ik ga uit principe geen nieuwe boterham geven als ik de vorige half weggegooid heb, dan maak je het jezelf op de langere termijn alleen maar moeilijker. Dat werkt met alle andere etenswaren net zo, als ze twee happen van een appel nemen krijgen ze niet dan maar een peer of een nieuwe appel. En brood is qua zoutgehalte sowieso niet een van de gezondere dingen om te geven dus het is niet zo dat ze perse 2 boterhammen moeten eten.

Wij werken qua toetjes bewust met een ‘soms gewoon niet’-systeem, meestal juist als ze heel veel gegeten hebben. Maar de meeste dagen is het wel een toetje tenzij er iemand extreem slecht gegeten heeft. En de beste eter van de maaltijd mag (als eerste) kiezen. En beste is niet meeste, maar met de minste aansporing/knoeien/hulp.

Bij pizza eten ze overigens ook de korstjes op voordat ze een nieuw stuk krijgen, tenzij de korsten zwart zijn, dan krijgen ze ze überhaupt niet.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_187866944
Oh jongens, dit is de laatste mijn kind loopt (af en toe, dat nog wel) los video, maar ik ben zo trots :D :'( O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187868384
Blijf gerust delen @rena, hartstikke leuk om te zien! O+

Hier wel steevast een toetje na het avondeten, maar da's altijd gewoon twee soorten vers fruit :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_187868424
Ze stond net ook voor het eerst zelf op zonder zich ergens aan op te trekken _O_ Gaat hard ineens :o Ik dacht dat ik niet zo’n hysterisch blije moeder zou worden, maar dat heb ik gelukkig niet op film :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187868579
Leuk is dat het, lopen rena. Ik vind dat zijn enorme stap. Mijn O loopt nu alleen maar, en ook hele stukken. Alleen schoenen vertikt hij nog steeds, dus op leren slofjes. Ik vind lopende dreumesen zo schattig. Alleen jammer dat ze niet luisteren en regelmatig zo omdraaien en weer de andere kant oplopen. Een handje vasthouden wil meneer ook niet...
pi_187868710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 19:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuk is dat het, lopen rena. Ik vind dat zijn enorme stap. Mijn O loopt nu alleen maar, en ook hele stukken. Alleen schoenen vertikt hij nog steeds, dus op leren slofjes. Ik vind lopende dreumesen zo schattig. Alleen jammer dat ze niet luisteren en regelmatig zo omdraaien en weer de andere kant oplopen. Een handje vasthouden wil meneer ook niet...
jaa dat terug lopen }:
ben je tien minuten onderweg voor 200 meter, draait ie om en rent ie terug 8)7, aaaand repeat _O- }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187868751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:08 schreef Lemijn het volgende:
En dan nog wat: Jacob had kaas op zijn boterham vanmiddag. Hij kreeg eerst de helft en at de kaas eraf en wilde toen de andere helft. Kreeg hij niet, ik zei dat hij eerst zijn brood op moest eten. Drama natuurlijk maar hij deed het uiteindelijk wel. Dat herhaalde zich met de tweede helft. Ik aarzelde wel een beetje want ik vond het aan de ene kant onnodig streng van mezelf (want wat maakt het uit, hij mag toch zelf de regie over wat hij eet, wat is ertegen om pindakaas op de broodresten te smeren etc) maar ik merkte dat ik me er gewoon aan stoorde . En het een slechte gewoonte vind die ik niet wil.
Hoe doen jullie dat?
Gesmolten kaas op brood

Of inderdaad gewoon het broodbeleg eerst laten opeten en daarna het brood. Ik smeer sowieso geen nieuwe beleg op het brood. Heeft ook geen zin want zelfs pindakaas wordt net zo goed van het brood gegeten.
pi_187868809
Rena, wat een enthousiasme in dat lopen zeg! O+ Ik vind wel dat ze haar voeten wat apart neer zet, maar ik heb er verder geen verstand van, dus misschien beeld ik me dat in. :@

Eten: ik ben geloof ik wel flexibel. Boterhammen gaan vaak zonder korstjes, die eet ik dan. Soms wil hij nog wel stukjes. S avonds krijgt hij maar net wat hij wil, wat neerkomt op een beetje aardappels, soms vlees, af en toe een rijstkorrel en vooral geen groente -behalve in de vorm van soep. Dirk vindt avondeten niet nodig blijkbaar. :') Brood en fruit en kaas zijn lievelings, en ik ga er maar vanuit dat de rest vanzelf ooit goed komt. Ik doe weinig tot niet echt aan tussendoortjes, en sowieso niet aan toetjes. Als hij heel slecht gegeten heeft krijgt hij soms wel nog fruit, maar bewust niet aan tafel.

Slapen is hier bij fases goed, ook daarbij ga ik er maar vanuit dat het ooit verandert.

Praten: oh dat is zo leuk. Inmiddels veelal zinnen van 3 woorden, en hij kletst bij alles wat hij doet. Boekjes 'leest' hij ineens ook zelf. O+ Ongelooflijk dat hij ooit een hulpeloze baby was, zoveel als hij nu kan. Dit jaar gaat echt veel sneller dan het 1e jaar. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187869249
Nanuke, klopt, ze zet haar voeten nog flink naar binnen toe, maar dit schijnt zichzelf nog te gaan corrigeren. Ze is gecontroleerd op heupdysplasie toen ze kleiner was en dat is het niet.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187869631
Mijn lopertje is wel een echte pro inmiddels. Die kan sinds een paar dagen zelfs achteruit lopen en op haar teentjes. Vind ik zo knap!
Kruipen en vallen doet ze nooit. Heel anders dan mijn zoon die klunzig bleef. *O*
pi_187870068
Ik lees iedere keer zo braaf mee met jullie, maar kan de puf niet vinden om mee te schrijven. We gaan op het moment een hele lastige fase door, zeker met Mijm. Hij is zķ schattig en lief, maar ook zo ondeugend en hij luistert op het moment dramatisch. Dit in combinatie met peuter met meningen enzo is wel even lastig.

Rena, zo leuk, dat lopen!

Broodkorstjes moeten hier wel op voordat er een nieuwe boterham komt, gewoon omdat ik voedselverspilling heel vervelend vind. Op hoeft dus niet, maar dan ook niets nieuws.
Ik ben op dit moment overigens meer bezig met 2 jongens een beetje netjes te laten eten. Ze smeren het echt overal en dat vind ik zo ergerlijk.

Vanmorgen hadden we een pittige ochtend, peuter kwam nogal chagrijnig uit zijn bed gerold en dan heeft ook Mijm het zwaar :')
Vanmiddag bedacht ik dus spontaan om een eind te fietsen met de bakfiets en voordat ik het wist had ik een ronde van ruim 20 km gehad. Heerlijk uitgewaaid alledrie O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 11 juli 2019 @ 20:55:51 #265
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187870202
@Lemijn Zonder verder bijlees ook, Het was gisteren ook drama. En nu weer. Ik snap er echt niks van. Voor nu heb ik zijn bedje met de open kant tegen de muur gezet en een slaapzak aangetrokken. Net als we eerst altijd deden. Ik ben eigenlijk tegen laten huilen, maar ik doe dat nu wel eventjes (met mijn tanden op elkaar, verschrikkelijk vind ik het). Ik heb het idee dat we daar hopelijk wat mee doorbreken.
Ik kan ook geen reden bedenken waarom hij opeens dit doet. Hij weet zelf ook niet wat hij wil volgens mij. In zijn eigen bed niet, in ons bed niet (ook niet samen met ons), naar beneden niet.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:06:24 #266
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187870376
Man is bij hem geweest en heeft dingen gezegd als: je moet nu slapen, slaap lekker, blabla en daarna liep hij weer weg. Mie ging eerst helemaal over rooie, maar heel snel daarna werd hij een stuk rustiger en lag hij alleen nog te mekkeren. Lastig dit. Ik weet niet waar ik nu goed aan doe: ik ben bang als ik hem eruit haal dat ik het in stand hou op de lange termijn, aan de andere kant zou ik hem het liefst eruit halen en bij me nemen
sorry voor de egopost :@ en ik weet ook echt wel dat het erger kan dan dit:@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187870386
Oh wat goed rena! Wat gaat het snel.

Korstjes is hier geen issue. Wij zien het gewoon als onderdeel van de boterham niet iets losstaands. Dus die moeten gewoon op voordat er een nieuwe gesmeerd wordt. Dat is met beide kinderen gelukkig geen probleem.
pi_187870723
Hier gaat de ene keer een hele boterham op, de andere keer beland het in z'n geheel op de vloer. Ik verzamel het dan 1 keertje om nog eens aan te bieden. Ligt aan de bui of het dan op gaat ja of nee. Zo niet dan niet. Dan volgt er sneller een eetmoment of leg ik 'r nog ff aan.
Ze eet trouwens liever een warme hap dan brood, dus meestal 2 keer wel een warme maaltijd op een dag.

Duman, je U. Zo groot dan ineens O+ knapperd!

Oohh Rena zo cute! Hier worden sinds deze week voorzichtig de eerste losse stappen gezet. Maar na max 5 laat ze zich met beleid zakken en gaat ze weer kruipen.

Ohh Lesage wat een mooie foto O+
pi_187870949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:06 schreef exode het volgende:
Korstjes is hier geen issue. Wij zien het gewoon als onderdeel van de boterham niet iets losstaands. Dus die moeten gewoon op voordat er een nieuwe gesmeerd wordt. Dat is met beide kinderen gelukkig geen probleem.
I love you O+ :P Jij zegt vaak wat ik bedoel, maar dan een stuk bondiger :+

Pittig met Mie zo, @LadyS. Ik vind laten huilen ook niet te doen, maar ik probeer het soms als ik echt niks beters weet. Het heeft nog nooit gewerkt :') Ze gaat echt totaal over de flos en ik voel me ellendig. Ik doe het dus alleen als ik zelf echt even rustig tot tien moet tellen omdat ik dat slaapgeneuzel zo beu ben.

@LeSage, wat een prachtplaat!

@Mabawa, ik wilde nog zeggen dat ik je dochter zo'n ontzettend moppie vind.

Duman, U. is echt een mooi jochie. Ik hou juist wel van zo'n kort stoer koppie, maar weet van mijn oudste wel dat ik het ook even slikken vond. Ik heb zelfs nog een haarlok van zijn eerste kappersbeurt in zo'n tamelijk pathetisch verzilverd doosje :D

Lopen, dat gaat hier nog wel een tijd duren. Ze trekt zich veel op, maar lang niet altijd tot staan. Kruipen doet ze wel als de brandweer. Ik heb vanmorgen vreselijk gelachen daarom. Ik ging douchen (dat is hier op de begane grond) en zij zat in de serre te spelen met vier kuub Duplo. Om bij de douche te komen moet ze dan door de serre, de woonkamer, de keuken, de bijkeuken, de pantry en een slaapkamer, dus best een stuk. Terwijl ik stond te douchen, hoorde ik in rap tempo een klik-klak geluid naderbij komen, een beetje alsof er een hysterische tapdancende piraat aankwam (ofzo :') ), maar dat was dus Phi die met twee blokken Duplo in recordtempo aan kwam kruipen. Wel handig, daardoor had ik genoeg tijd om de (inloop)douche te barricaderen met de wasmand en haar babybadje, zodat ze niet bij me onder de douche zou kruipen, met kleding en al :P
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:37:11 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187870981
Lastig he LadyS? Hier doorbreek ik die dingen wel altijd met heel duidelijke uitleg en dan eventueel even laten huilen. Want hij komt er zelf niet altijd uit, zulke gekke periodes, en ze worden er zo moe van. Sterkte ermee.
Nog even een edit vanwege Jentins post tussendoor: ik heb het nog nooit kunnen doorbreken met laten huilen alleen, het begint echt met overdag al duidelijk uitleggen hoe het zal gaan. Het is de onvoorspelbaarheid van niet gaan slapen en mijn wisselende reacties daarop die het drama veroorzaken meestal.

Leuk jullie broodverhalen. Helemaal eens met korstjes hoeven niet op maar bord moet wel leeg voor er een nieuwe boterham komt. En natuurlijk smeer ik daar wel eens nog wat beleg op, en ik stop ook wel eens wat in mijn mond, dat kan hier wel omdat hij meestal gewoon alles opeet zonder iets. En hij vindt brood gewoon lekker, dat scheelt ook. De tip om het geen korstjes te noemen vind ik wel geniaal :o .

Iemand vroeg naar broodbeleg en noemde daarbij een indrukwekkende lijst opties! Wij hebben pindakaas, kaas, jam en appelstroop, en vaak niet eens al die dingen. Soms humus of biologische ham of zo. That's it. Ik houd het graag simpel, ik eet zelf ook dagelijks pindakaas... :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:39:37 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187871033
Mooie foto LeSage, en sterkte met je pittige kinderen. De combinatie van heel schattig en heel ondeugend klinkt me wel bekend in de oren.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:47:42 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187871162
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:35 schreef minilot het volgende:
Goed, ieder z'n eigen manier natuurlijk. Wij zijn dan weer 'streng' in dat er gewoonlijk nooit snoep, koek, chips of limonade in huis is. Günther drinkt thuis (afgezien van borstvoeding) alleen water. Verder eet -ie twee of drie keer per dag een maaltijd en er is geen vast tussendoortje: daar doen we hier thuis uit gewoonte niet zo aan. Als -ie bij uitzondering tussentijds eens trek heeft krijgt -ie wat fruit of een paar slokken uit mij.
Dit boeit me. Eten jullie soms maar 2x per dag? Op wat voor tijden dan? Het scheelt dat jullie niet in een opvang-/werkritme zitten natuurlijk.
Ik merk wel dat ik een stuk makkelijker dan een half jaar geleden tussendoortjes kan skippen. Dan zit er dus een keer niks tussen de hoofdmaaltijden in. Ik plak ook best vaak het fruit achter ontbijt of lunch aan. En als een maaltijd is afgelopen ruim ik de boel op en is er dus niet een half uur later weer een boterham. Ten eerste zijn er muizen hier in het huizenblok dus het eten moet tussendoor gewoon weggeruimd |:(, en ten tweede is het voor zijn (en mijn) tanden beter om niet tig keer per dag te eten. Waar tegenover staat dat hij wel de hele dag water mag en nogal vaak vraagt om bv weer de laatste tijd.... en dat meestal ook wel krijgt dan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:50:30 #273
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187871221
@Jentin hij slaapt nu gelukkig. Ik hoop dat dit ook nuttig was voor de komende dagen/avonden :') want ik ga dit niet nog een avond doen, denk ik

@Lemijn, ik heb hem ook duidelijk uitgelegd dat hij nu in zijn eigen bed ging slapen, want morgen vroeg weer op, want kdv etc. Sterker nog: dat heb ik gedaan met jou in mijn achterhoofd ;), want ik had al eerder gelezen dat jij dat zo aanpakt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:56:05 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187871335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:50 schreef LadyS het volgende:
@:jentin hij slaapt nu gelukkig. Ik hoop dat dit ook nuttig was voor de komende dagen/avonden :') want ik ga dit niet nog een avond doen, denk ik

@:Lemijn, ik heb hem ook duidelijk uitgelegd dat hij nu in zijn eigen bed ging slapen, want morgen vroeg weer op, want kdv etc. Sterker nog: dat heb ik gedaan met jou in mijn achterhoofd ;), want ik had al eerder gelezen dat jij dat zo aanpakt.
Ik laat zelf die redenen weg. Omdat Jacob dat toch niet begrijpt. Ik vertel alleen maar precies wat we gaan doen, met als slot dat hij gaat liggen en proberen te slapen en dat ik dan weg ga. Ik heb ook gemerkt dat dingen benoemen over morgen hem soms juist in de war maakt, hij roept dan juist actief nee of hij wil leuke dingen nu.
Maar Mie is een ander kind dus het is logisch dat je op een andere aanpak uitkomt :). Succes, het is gezeik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187871392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:50 schreef LadyS het volgende:
@:jentin hij slaapt nu gelukkig. Ik hoop dat dit ook nuttig was voor de komende dagen/avonden :') want ik ga dit niet nog een avond doen, denk ik

@:Lemijn, ik heb hem ook duidelijk uitgelegd dat hij nu in zijn eigen bed ging slapen, want morgen vroeg weer op, want kdv etc. Sterker nog: dat heb ik gedaan met jou in mijn achterhoofd ;), want ik had al eerder gelezen dat jij dat zo aanpakt.
een interne lemijn _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187871457
Ik heb ook, meerdere :7 , fokkers intern. Niet eens specifieke teksten, maar wel een bepaalde instelling die me soms helpt. Fok _O_
pi_187871503
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 22:01 schreef Jentin het volgende:
Ik heb ook, meerdere :7 , fokkers intern. Niet eens specifieke teksten, maar wel een bepaalde instelling die me soms helpt. Fok _O_
dat heb ik ook ja _O- wat van de lassiez faire van minilot, wat van de doordachte acties van lemijn en zo zijn er nog wel meer :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 juli 2019 @ 22:21:53 #278
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_187871797
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:56 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik laat zelf die redenen weg. Omdat Jacob dat toch niet begrijpt. Ik vertel alleen maar precies wat we gaan doen, met als slot dat hij gaat liggen en proberen te slapen en dat ik dan weg ga. Ik heb ook gemerkt dat dingen benoemen over morgen hem soms juist in de war maakt, hij roept dan juist actief nee of hij wil leuke dingen nu.
Maar Mie is een ander kind dus het is logisch dat je op een andere aanpak uitkomt :). Succes, het is gezeik.
Oh nou, dan heb ik alleen het gedeelte "uitleg" onthouden, haha :P
Ik riep overigens ook nog zoiets als: nee, je gaat nu echt in je eigen bed slapen, dus nu je slaapzak aan, enz"
Wel liet ik hem overdag zijn kamer en zijn bed zien. Erin klimmen is leuk, erin blijven niet }:|


Minilot zit bij mij ook geregeld intern idd :D haha
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_187872200
Haha grappig om te lezen. Zo maken we er toch maar allemaal wat van hč met die dreumessen. Fijn dat hij nu slaapt ladys.
N speelt nu overdag vaker dat ze slaapt (een paar seconden, maar toch), maar echt slapen blijft stom volgens haar.

Over dat haar opknapt van een knipbeurt heb ik nagevraagd bij mijn kapper die aangaf dat dit niet per definitie zo zou zijn en mij de tip gaf het gewoon te laten groeien en desnoods zelf wat puntjes eraf te knippen als het erg ongelijk was. Maar zelf knippen begin ik dus echt niet aan.
Denk voor haar 2de toch maar eens te gaan, maar er hoeft echt niet veel af wat mij betreft!

N slaapt nu in de rode jurk die ze vandaag aan had, want haar knuffel schanulleke ( ‘nulle’ ) heeft ook een rode jurk aan. O+

Boterham hier net als de meesten, ze mag zelf bepalen hoe ze de boterham eet, maar ze krijgt pas een volgende als alles op is. Wat eigenlijk nooit aan de orde is hier, ze eet altijd maar 1 boterham of minder in 1 eetmoment.

Thnx nog voor de input over cyclussen; Ik werd 10 weken na de bevalling alweer ongesteld dus ben inmiddels alweer aan cyclus 24 bezig. :X
Ik lees iig dat 21 dagen nog net oke is dus dan zit het nog goed met 24 dagen. Maar vond het wel opvallend. On the bright side: zo komt het moment dat we voor de tweede gaan ook weer wat sneller in zicht. :D
pi_187872275
Jahoi, ik zat in mijn uppie in de bios (kijken of ik Günther kon spotten bij registratie van het jubileumconcert van The Cure vorig jaar :)) en moest daarna naar de tram hollen terwijl ik met een schuin oog door dit topic scrollde en ik dacht eeeeven: 'oef, ze hebben door hoe vunzig ik ben!' - maar het viel mee: mijn opvoedinsteek zit in jullie. :7 Aha. Likewise, met een aantal van jullie :Y ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_187872391
Schanullekeknuffel! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_187873108
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:47 schreef Lemijn het volgende:
Ik merk wel dat ik een stuk makkelijker dan een half jaar geleden tussendoortjes kan skippen. Dan zit er dus een keer niks tussen de hoofdmaaltijden in. Ik plak ook best vaak het fruit achter ontbijt of lunch aan. En als een maaltijd is afgelopen ruim ik de boel op en is er dus niet een half uur later weer een boterham. Ten eerste zijn er muizen hier in het huizenblok dus het eten moet tussendoor gewoon weggeruimd , en ten tweede is het voor zijn (en mijn) tanden beter om niet tig keer per dag te eten. Waar tegenover staat dat hij wel de hele dag water mag en nogal vaak vraagt om bv weer de laatste tijd.... en dat meestal ook wel krijgt dan.
Dat wordt dus beter? Hier last van een cranky dreumes wanneer hij honger heeft. Ik neem dan ook altijd eten mee als ik met hem de deur uit ga.
Vandaag was dat ook weer mijn redding. Midden in de winkel had L het ineens helemaal gehad. Even met hem naar buiten. Sinds kort 'gebaart' hij om eten. Hij voert het gebaar bij mijn mond uit ipv zijn eigen maar oke het was duidelijk, hij had HONGER!! We hadden net buiten de deur gegeten maar toen was hij te druk met iedereen om hem heen dus niet zo gek dat hij nog honger had.
  donderdag 11 juli 2019 @ 23:33:39 #283
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187873402
@Elleska:
Iets beter ja. Alhoewel hij vandaag na het boodschappen doen aanhoudend brood gebaarde, wat synoniem staat voor eten maar toen heeft hij op de fiets maar vast een droge :7 boterham gekregen. Toen was het wel al half 12. Ik vergeet het gewoon soms of hij vraagt een appel bij het ontbijt en dan vind ik het wel mooi. En na het slapen wil hij vaak niks behalve bv natuurlijk.

@inner forumleden: nooit last van O-) . Wel gezellig te weten dat ik soms in jullie hoofden mag zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187873405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:47 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit boeit me. Eten jullie soms maar 2x per dag? Op wat voor tijden dan? Het scheelt dat jullie niet in een opvang-/werkritme zitten natuurlijk.
Soms slaapt Günther nogal uit tot, zeg, een uur of half tien 's morgens. Dan eten we laat in de ochtend een flink ontbijt (eieren, brood, kazen, vlees, yoghurt, fruit, vaak wat doperwtjes of bonen of kikkererwten). Voorheen at -ie in de wagen nog wel vaak een boterham bij het naar buiten gaan, maar sinds we alles lopend doen komt dat er niet meer zo van.. Zo rond de middagdut (tussen twee en vijf uur 's middags) wil -ie graag bij me drinken. Na afloop van de dut helpt -ie me in de keuken bij de dinervoorbereidingen en dan gaat er soms al wel een tomaatje of wat anders in bij het aanrecht. Dan meestal ergens tussen zeven en acht 's avonds beginnen met het avondeten + fruit en dan nog borstvoeding bij het slapen en meestal 's nachts ook wel wat slokjes.
Als -ie 's morgens eerder wakker is dan ontbijten we wat minder uitgebreid en eten we tussen de middag ook iets :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 11-07-2019 23:44:29 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 11 juli 2019 @ 23:45:01 #285
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187873609
Mijne eet wel echt de hele dag door (ook soms tijdens het spelen). Hij vraagt er ook echt om en wordt huilerig bij honger. Maar hij krijgt natuurlijk geen bv, alleen nog maar 2 flessen halfvolle melk (180). We hebben gebruikelijk 2 maaltijdmomenten, onbijt en avondeten :D daartussen doe ik maar wat. Hij slaapt sowieso rond lunchtijd en krijgt meestal als hij wakker is mijn leftovers of we gaan naar buiten en eten ergens iets kleins, daarna (en voor zijn middagslaap) is het een ratjetoe van vanalles en nog wat tot het avondeten.
  donderdag 11 juli 2019 @ 23:48:33 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187873702
Ik heb gemerkt dat er bij lunch en avondeten veel beter wordt gegeten als hij de paar uur daarvoor niet heeft gesnackt. Dat is niet perse beter misschien maar ik neem dat wel mee in of/hoeveel ik tussendoor aanbied.

@minilot tnx. Logisch gevolg van jullie ritme dus.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187873710
Tijdens het spelen in de tuin at Günther de afgelopen weken wel geregeld rode besjes, maar inmiddels is de struik leeg. Geen luiers vol pitjes meer! :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_187873731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 23:33 schreef Lemijn het volgende:
@:elleska:
Iets beter ja. Alhoewel hij vandaag na het boodschappen doen aanhoudend brood gebaarde, wat synoniem staat voor eten maar toen heeft hij op de fiets maar vast een droge :7 boterham gekregen. Toen was het wel al half 12. Ik vergeet het gewoon soms of hij vraagt een appel bij het ontbijt en dan vind ik het wel mooi. En na het slapen wil hij vaak niks behalve bv natuurlijk.

@:inner forumleden: nooit last van O-) . Wel gezellig te weten dat ik soms in jullie hoofden mag zijn.
Dat plakje droog brood komt mij ook héél bekend voor.
En eten op de fiets ook. Iets wat we standaard doen na een speelochtend. Mooi alvast op de fiets lunchen. Dat voorkomt dat hij op de fiets in slaap valt en dan kan hij bij thuiskomst direct door naar bed.
Nog een voordeel is dat ik daarna in alle rust kan eten, op de bank, met netflix en hete thee. Heerlijk!
pi_187873749
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 23:48 schreef Lemijn het volgende:

@:minilot tnx. Logisch gevolg van jullie ritme dus.
Jup, en gewoontes van ons als ouders. Wij aten al nooit tussendoortjes, wel graag lang tafelen met een hoop verschillende dingen bij de maaltijden. Zoiets draag je automatisch over, denk ik. En inderdaad wel een stuk beter voor de tanden om, zeg, een banaan meteen met je ontbijt op te eten dan twee uur later los.
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 11 juli 2019 @ 23:54:13 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187873795
Een boterham op de fiets of in de auto gaat altijd zo lekker probleemloos met korstjes en al 8-) en zonder gooien of gedoe. Heeft wel wat he? Ik gebruik dat vooral in de auto tegen in slaap vallen of zodat er iets in zit als hij in slaap valt en het werkt ook goed tegen huilen-want-saai. Maar ik doe het niet standaard want wil niet dat hij autorijden met eten associeert.
En alleen eten is best relaxed af en toe inderdaad. Kan de geheime voorraad hagelslag weer eens worden gebruikt :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187873870
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 23:54 schreef Lemijn het volgende:
En alleen eten is best relaxed af en toe inderdaad. Kan de geheime voorraad hagelslag weer eens worden gebruikt :Y) .
:D *boks*
Let me see you stripped down to the bone
pi_187874099
Haha, ik kom nog weg met 3 stukjes hagelslag op een boterham strooien. Die worden dan wel met uiterste precisie eerst opgegeten en daarna pas boterham met boter :Y) om maar even terug te komen op het vraagstuk over het beleg als eerste opeten.

En ja het verbaasde mij ook dat eten op de fiets zo netjes ging. Ik doe alles lopend of op de fiets (geen rijbewijs) dus er zijn genoeg fietsritjes zonder eten.
Eten in de auto vindt mijn man vast geen goed plan. Maar in de auto vind ik het dan weer niet erg dat hij slaapt. Op de fiets vind ik dat nog steeds eng al weet ik wel dat zijn nek inmiddels sterk genoeg is. En in bed slaapt hij na een speelochtend zo 2 a 3 uur, zo lang ga ik geen rondjes fietsen met een slapend kind.
pi_187876204
Interessant dit. :) Ik heb voor hem geen diksap, snoep of koekjes in huis, daardoor vind ik het sporadisch buiten de deur of bij opa en oma of een keer een snoepbanaantje van de cassičre niet zo erg. Korstjes moeten wel op voor ie een nieuwe boterham krijgt.

Ik pas juist in huis heel erg op met zoetigheid etc, bij hem dan :Y) 1x iets aanbieden is levenslange wetenschap dat er meer bestaat en vaak weet ie ook waar het staat :') Tussendoortjes krijgt hij wel, hij is gek op cracottes, die krijgt hij en heb ik ook standaard in mijn tas indien nodig. Ook een cranky dreumes bij honger. Af en toe een keer rozijntjes.

En nog een *O* voor de stappende dreumes van rena!

Hoe is het met Jip Aure?

Wij zijn weer opweg naar huis na ons kleine eurotripje (Oostenrijk-Italië-Kroatië-Zuid-Duitsland). Wie nog gaat, geniet ervan! Vakantie met een dreumes is zo leuk O+

[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-07-2019 07:41:55 ]
pi_187876261
Gaat goed hoor Fleur, ben alleen een beetje te moe om hier uitgebreid te reageren :P maar het lijkt er op dat we de ergste dagen hebben gehad en hij het zelf heeft opgelost. Het hoesten is een stuk minder en hij slaapt ook weer beter. Dus meer dan een flinke verkoudheid lijkt het niet te zijn gelukkig *O*

Goede reis terug!
pi_187876329
Fijn! *O*
pi_187876602
Wat betreft het eten van korstjes heb ik hier ook wel een bijzonder exemplaar. Ik snij zijn brood nog in stukjes en als hij een stukje met korst heeft spuugt hij het meteen uit. Zonder korst eet ie het meteen op. Maar als ik dan de korstjes plat knijp tussen mijn vingers :') eet hij het wel op 8)7
pi_187876655
Tja, dan wordt bij ons het lot van een tweede wel snel duidelijk :D
Peuter weet inmiddels natuurlijk van het bestaan van appelsap, hagelslag en ijsjes. Dus onze dreumes ook. Ik geef hem vaak wel de gezondste opties, maar soms heb ik geen zin in strijd en wil hij hetzelfde eten als peuter, dan vind ik het wel prima.

Boterhammen onderweg na de boodschappen doe ik ook vaak. Dan kunnen ze bij thuiskomst meteen door naar boven. En alleen lunchen inderdaad O+

Wij gaan over 2 weken op vakantie en ben nu alweer zenuwachtig over de reis. Of de jongens zich 1200 km kunnen vermaken (deels ‘s nachts, dus hopelijk slapend) en of de nieuwe auto er al is of dat we in het Foxje van mijn schoonmoeder gaan proppen :')

Fijn dat het beter gaat met Jip, Aure! En de wegen van dreumessen zijn ooit ondoorgrondelijk _O- :Y)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187876864
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:16 schreef Aure het volgende:
Wat betreft het eten van korstjes heb ik hier ook wel een bijzonder exemplaar. Ik snij zijn brood nog in stukjes en als hij een stukje met korst heeft spuugt hij het meteen uit. Zonder korst eet ie het meteen op. Maar als ik dan de korstjes plat knijp tussen mijn vingers :') eet hij het wel op 8)7
Hier gaat het ook een beetje zo, hoewel ze ze soms ook zonder problemen eet. Als ik ze wat zachter maak eet ze ze wel.

Goede terugreis Fleur!

Ik heb ook wel een paar inner fokkers haha, vooral op het gebied van geduld hebben en haar zelf dingen laten ontdekken zonder te veel er boven op te zitten :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187877581
oh, alleen eten O+ ...

dreumes is duidelijk een tweede kind, die weet ondertussen van het bestaan van jam, pannenkoeken, taart, koekjes en chips. Hij wil echt alles wat wij ook hebben, en omdat peuter het ook krijgt is het niet te doen nee te zeggen. Het enige wat nog wel lukt is hem water te laten drinken. Peuter drinkt eigenlijk ook altijd water, maar soms water met appelsap. Tot nu toe is dreumes tevreden met water.....

Jongens, hij slaapt hier standaard tot 6.15! *O*
  Moderator vrijdag 12 juli 2019 @ 09:57:28 #300
382129 crew  Donna
pi_187877646
G krijgt eigenlijk alles wel te eten. Niet zo vaak korstjes, dat duurt me te lang.

:9 :')
pi_187879472
Superfijn Jagar! Geniet ervan! *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')