abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:26:18 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187740472
Maar ze moeten het toch leren, dus waarom niet nu? Ik word juist een beetje simpel met het rondsjouwen van die 15? kg. Hij is lief hoor, ik heb hem graag vast, en mijn armen worden heel sterk. Het is gewoon de ingewikkelde balans tussen kind volgen en kind willen aanmoedigen om zichzelf te ontwikkelen en zelfstandiger te worden en uitdagingen aan te gaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:31:45 #102
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187740672
Hier zijn we zo ver dat meneer niet meer naar boven wil klimmen, maar de trap rechtop wil betreden zoals wij dat doen. Dus nu gaan de handjes omhoog met bijhorend gegil en loopt hij de trap op.

Dat vind ik prima. Waar ik dan weer niet goed van word is dat hij met iedereen flirt. Ie-der-een. Je moet dan automatisch ook een gesprek aangaan met die mensen waar U mee praat/speelt, maar heel vaak zit ik daar echt niet op te wachten. :')
Vermoeiend dit.
Protège moi de mes désirs.
pi_187740745
Hier van de week een leuk gesprek over een poepluier.
Mijm had duidelijk een volle luier, dus ik vroeg: ‘Wat zit er in je luier, Mijm?’
Hij begint te grinniken en zegt: ‘Piemoh!’ _O-

Dat voorbeeld doet niet altijd iets, Lemijn. S. durft niets, Mijm alles. En ook al doet Mijm het eerst, meestal durft S. het alsnog niet.
Ik mag Mijm écht de trap niet meer optillen, terwijl S. dat geen enkel probleem vindt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187740783
Ik ben wel blij dat Jip zelf de trap op kan (vier hoog, geen lift) , hoewel hij soms na elke trede even moet laten zien welk pluisje er nu weer ligt en dan duurt het dus een baard voordat ie boven is :') af lukt hem nog niet, maar dat komt vast ook nog wel.
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:35:40 #105
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187740830
Mijnes flirt met niemand, kijkt vooral boos naar vreemde mensen :D vooral als ze tegen hem praten.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 22:26 schreef Lemijn het volgende:
Maar ze moeten het toch leren, dus waarom niet nu? Ik word juist een beetje simpel met het rondsjouwen van die 15? kg. Hij is lief hoor, ik heb hem graag vast, en mijn armen worden heel sterk. Het is gewoon de ingewikkelde balans tussen kind volgen en kind willen aanmoedigen om zichzelf te ontwikkelen en zelfstandiger te worden en uitdagingen aan te gaan.
Maar je weet dat hij het kan toch?
Zou ik prima genoeg vinden :D
pi_187740946
O klimt ook overal op. Laatst was hij op een grote stoel geklommen, uit mijn zicht. Ik zag geen precies face first naar beneden vallen. Ik denk dat hij op z'n tong gebeten heeft in dat proces, want daar zat een wondje dat enorm bloedde... Weer een paar jaar van m'n leven.

Meneer heeft op het moment echt een nasty hoest... Hij heeft er echt laat van en ligt al de hele avond afwisselend huilend en hoestend in bed. Dit wordt een lange (of juist korte) nacht...
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:42:49 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187741101
@SacreCoeur: oefenen oefenen oefenen sterker worden. Ik hoop blijkbaar op een sterk jongetje dat straks als hij een grote peuter is niet meer eindeloos in een buggy hangt maar gewoon zelf loopt en klimt. Maar dat gaat natuurlijk vooral over mijzelf. Dat als je iets kan, je die vaardigheid moet gebruiken en niet zo zoutzakkerig moet doen. Dat vind ik blijkbaar voor mezelf en dat projecteer ik op mijn kind.

En zeg dat nou niet @LeSage dan heeft mijn date met Günther geen zin meer!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187741258
Oh sorry. Sinds Mijm steeds meer enge dingen voor doet heeft S. ineens veel minder angst. Hij wordt een echte durfal :Y O-)

Beterschap voor O, Jagar. En sterkte voor je nacht ;( :*
  woensdag 3 juli 2019 @ 22:51:44 #109
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187741498
Oh, en OIT.. bahhh!!! :X Ik zou echt even heel hard gehuild hebben, midden op straat. 😂
pi_187741546
Wat een leuke foto’s weer!!

Tolstoi wat sneu dat hij ziek is, hopelijk heeft hij er morgen niet veel last van. Alvast een hele fijne dag en gefeliciteerd met Simon!

Mini toffe glijbaanserie! N kon hier ook al vrij vlot zelf het trapje op en glijden. Ik blijf er wel altijd achter staan om een eventuele val op te vangen, maar help verder niet. Komt voort door mijn broertje die ergens rond 2 jaar z’n bovenbeen heeft gebroken doordat hij van een trede van de glijbaan gleed.
Nog een tip, met mij. iPhone kan ik slowmotion filmpjes maken. Dat is echt geniaal voor wanneer die kleintjes van een glijbaan glijden. Echt doen! :D

Hebben meer dreumessen rond 21 maanden een fase dat ze opeens hartverscheurend huilen en armpjes om je heen klemmen als je ze naar de opvang / opa en oma brengt.
Mijn kind ging altijd met een grote lach, maar sinds een week is dat naar het andere uiterste omgeslagen en ik vind dat echt niet tof. Moet er zelf steeds bijna / net wel van huilen. ;(
Van mij mag die fase heel snel weer over zijn!
pi_187746054
Ik lees over klimmende dreumesen :W

Vlokje is een ware klimgeit, al sinds ze een maand of 10 is overigens maar nu met 13 maanden wordt het alleen maar erger. Trappen, stoelen, vensterbanken, tafels, keukenkastjes, niets is veilig. En niet alleen de salontafel, via een stoel klimt ze ook op de eettafel in de keuken en zelfs via de tuinstoelen op de tuintafel. Of ze pakt een stoel en schuift die zelf ergens naartoe ok erop te klimmen. Ik sta soms echt doodsangsten uit :@
Hoe gaan andere ouders hiermee om? Nee zeggen, eraf plukken, niets helpt. Ze zet dan haar meest ondeugende grijns op en herhaalt het trucje gewoon.

Ik ben heel erg van het laat maar ontdekken en leren, maar 1 seconde de andere kant op kijken en mevrouw staat te dansen op een instabiele tuinstoel of tuintafel, of staat op de vensterbank onze ramen af te likken. Dat gaat me gewoon net wat te ver, als ze dan haar evenwicht verliest kan ze zo naar vallen dat ik niet eens aan de consequenties durf te denken :{
pi_187746532
Jeetje, als ik dit allemaal lees, ben ik in staat alles wat hoger dan 10 cm is het huis uit te gooien ;) Juul heeft vooralsnog geen interesse in klimmen, is ze ook veel te lui voor _O-

Ze heeft wel interesse in de knikkers van grote broer en gelukkig doet ze die niet meer standaard in haar mond nu, maar gooit ze die weg als ze 1 er vindt. Dat hebben we haar geleerd want echt, met een jongen van ruim 5 jaar in huis is een baby/dreumesproof huis een illusie geloof ik.

Wanneer hebben jullie de box weg gedaan? Wij denken erover om het na de zomervakantie te doen, ze is dan 14 maanden. Met name omdat ze steeds meer speelgoed heeft wat niet in de box kan (poppenwagen, poppenwieg, fisher price boerderij etc) en er dus een enorme berg Juul spullen in de woonkamer opstapelt.
pi_187746746
box is weggegaan toen O denk ik een maand of 9 was, exode. Hij zat er echt nooit meer in...

Pff, wat een nacht. O heeft tot half 3 liggen huilen en hoesten. NIets was goed. Niet bij mijn in bed, niet aan de borst. Zetpil hielp niet, water drinken hielp niet. Rechtop rondlopen was niet goed. Om half 3 viel hij eindelijk in een diepe slaap. De rest van de tijd sliep hij ook wel, maar had hij erg veel last van het hoesten. Vervolgens werd om 5 T wakker, die en uur wakker was. En morgen gaan we op vakantie. Jippie.
  donderdag 4 juli 2019 @ 09:56:52 #114
298315 SacreCoeur
pi_187746985
Wij hebben een maand geleden de box weggedaan.
Heb zo 'n Ikea keukentje gekocht en mijn woonkamer begon te veel op een kdv te lijken.
  Moderator/colorchick donderdag 4 juli 2019 @ 10:02:55 #115
382129 crew  Donna
pi_187747048
Ja de box kan hier ook wel weg (15 maanden). Het is een opslagplaats voor speelgoed/knuffels geworden. Het wordt tijd voor een mooie speelgoedkist.
pi_187747221
De box staat hier ook nog steeds in boxvorm, we zouden eigenlijk de voorkant en plaat er uit moeten halen, dan is het een speelhuisje. Maar op dit moment is onder de box de enige plek waar onze kat rustig haar eten op kan eten, zonder dat Jip boven op dr neus zit :')
pi_187747235
Juul gaat met name 's ochtends of einde dag nog even in de box. Wat ze ook prima vindt, dan hebben wij de handen wat vrij voor de ochtend of avondspits in huis.

Op zolder van mijn schoonouders staat het oude keukentje van B al klaar. Dat is een keukentje die uit de kleuterklas van de school van mijn vrouw komt. Zo'n oerdegelijk ding, ze heeft hem destijds helemaal opgeknapt en geverfd. Moeten alleen nieuwe pannetjes etc kopen, die zijn gedurende de jaren verdwenen, kapot gemaakt of in gebruik als schelpenbewaarding in de zandbak.
Die komt in de plaats van de box in de woonkamer.

Oh hahaha Aure, de kat onder de box _O-
  donderdag 4 juli 2019 @ 10:17:41 #118
298315 SacreCoeur
pi_187747256
Onze hond moet buiten eten en drinken en zodra de tuindeur open gaat moet ik als de sodemieter die bakken weghalen. :D
pi_187747295
:D

Hier staat het speelbord met brokjes dus onder de box, maar alsnog kan Jip er soms bij als we het net niet ver genoeg eronder hebben geschoven... En dan vind ik hem dus kauwend op kattenbrokjes.. Ik probeer hem dan daarna wel meteen iets anders te laten eten, want anders meurt ie de hele tijd uit zijn mond naar kattenbrokjes :r
pi_187747478
zolang L nog niet uit de box klimt laat ik de box mooi staan. Hij zit sochtends fijn even in de box met wat speelgoed of de tv aan zodat ik het ochtendrondje snel kan doen. We hebben een box op wieltjes dus ik rol de box daarna aan de kant zodat er speelruimte is (of zoals momenteel voor het bureau om te voorkomen dat L steeds de pc aan en uit zet)

Trapklimmen doet L al sinds hij overal en nergens op klimt. Trap naar beneden kan hij ook, dat ben ik wel bewust gaan oefenen. Als hij in een onbewaakt ogenblik toch ergens bij een trap omhoog klimt is het fijn dat hij er ook veilig zelf weer naar beneden kan.
pi_187749092
Hier ook een klauteraar. Als het kan laat ik hem zijn gang gaan. Klimt hij te hoog dan kom ik erbij om ongelukken te voorkomen.

Trap op kan hij zelf in enorm tempo maar meestal pak ik hem bij de oksels en stapt hij omhoog. Bonuspunten als het hem lukt een trede over te slaan. Soms wil hij leuning vasthoudend omhoog en heel af en toe probeert hij juist iets zonder zelf zijn handen te gebruiken.
Naar beneden kan hij zelf, als hij weet dat hij het zelf moet doen zie ik dat ook. Meestal komt het neer op onder begeleiding staand naar beneden. Net zo vaak laat ik hem op zijn kont naar beneden gaan, vindt hij prachtig. :D
Tillen doe ik alleen als hij niet fit is. En al zijn bovenstaande manieren niet allemaal de weg naar echt zelf traplopen, is het wel goed voor de spieren en zelfvertrouwen. Die glijbaan van Minilot zou ik dan zelf wel bijstaan, hij mag niet zonder hulp op dingen die hoger zijn dan hijzelf.

Lol Aure om je kat. :D

Jagar :*

Tolstoi gefeliciteerd, hoe gaat het met Simon? En benieuwd na de vorige trapdiscussie, hoe doen jullie dat nou?

Wij ruimen vanochtend nadat de boodschappen gebracht werden ook de voorraadkast op. Banaan opende de maggifles en druppelde ermee door de kamer. Hij vingerverfde met de boter. Rook aan de tijm en schudde daarna het bakje leeg.
Even later wou mijn man Banaan niet meenemen naar boven om om te kleden, deed hij liever alleen want dat was makkelijker zonder. o|O

Gisteren een naar ongeluk in bad. Hij was nog niet vol maar we waren er al wel in (want moeten wachten is de hel). Uiteindelijk draaide hij de koude kraan dicht en kwam er heet water uit, pakte hij een bekertje en goot dat over zijn buik (vindt hij een leuk spelletje met koud water). Ging allemaal in een paar seconden, voor ik het doorhad was het al gebeurd en krijste hij het uit.
Gelijk gekoeld met koud water en na lang koelen bleek het gelukkig mee te vallen. Maar wat was ik geschrokken. :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 4 juli 2019 @ 13:13:20 #122
221912 minilot
Nancy boy
pi_187749483
Aiii PKM, dat zal inderdaad schrikken geweest zijn! Gelukkig dat het uiteindelijk meeviel, maar brrr!
Vingerverven met boter: check. Hier zowat dagelijks op tafel, tijdens het eten. Momenteel vaak rondjes en dan verklaart -ie glunderend 'oe!'. Bijna goed :') (Ik schrijf vaak O.tto op en lees dan de letters voor)

Inzake 'die glijbaan van minilot', de eerste heleboel keer stond ik er uiteraard wel achter, maar als de jongeman voor de zesduizendste keer probleemloos omhoog is geklommen geloof ik het verder wel. En of het echt zo is weet ik natuurlijk niet, maar het voelt wél zo: ik heb sterk de indruk dat Günther een stuk voorzichtiger doet als ik voldoende afstand neem. Het lijkt erop dat -ie meteen wat roekelozer beweegt wanneer ik duidelijk klaarsta om 'm op te vangen.

Over glijbanen gesproken: we probeerden gisteren een ander speeltuintje en de glijbaan daar vergt een wiebelbruggetje! Dat was wel even heel spannend! :D Maar na een paar keer vloog -ie eroverheen :) Beter dan ik zelf zou doen :') #kluns

Let me see you stripped down to the bone
pi_187749932
Dat ziet er gaaf uit Mini. Erbisveen overvloed aan speeltuintjes hier in de buurt maar helaas weinig variatie.

Begrijpelijk hoor dat je er dan niet steeds bij blijft staan. Misschien dat ik het dan ook wel zou geloven en aan de kant zou gaan. Die lat met wat hij zelf mag verschuift ook best snel.

Ik herken wel wat je zegt, dat zonder vangnet het allemaal voorzichtiger gaat. De vervelendste vallen waren als hij dacht dat we hem wel konden helpen maar hij toch net buiten handbereik was.
  donderdag 4 juli 2019 @ 13:55:18 #124
221912 minilot
Nancy boy
pi_187750215
En inderdaad : Simon, gefeliciflapstaart, ventje! :W @TolstoiFan
Tevens nogmaals beterschap! :*
  donderdag 4 juli 2019 @ 13:58:32 #125
221912 minilot
Nancy boy
pi_187750263
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 09:36 schreef Jagärtrut het volgende:

Pff, wat een nacht. O heeft tot half 3 liggen huilen en hoesten. NIets was goed. Niet bij mijn in bed, niet aan de borst. Zetpil hielp niet, water drinken hielp niet. Rechtop rondlopen was niet goed. Om half 3 viel hij eindelijk in een diepe slaap. De rest van de tijd sliep hij ook wel, maar had hij erg veel last van het hoesten. Vervolgens werd om 5 T wakker, die en uur wakker was. En morgen gaan we op vakantie. Jippie.
Bwuuuuh, wat een nacht inderdaad! Nachtelijk hoesten is al rottig als je volwassen bent, maar vast helemaal als je nog maar een ukkie bent. :*

Waar gaat de vakantie heen? :)
pi_187750498
oei schrikken Pannenkoekenmix!
De kraan vervangen voor een thermostaatkraan? dan kan zoiets niet meer gebeuren. ook makkelijk in de toekomst wanneer hij zelf in bad mag.

minilot tof klautertoestel hebben jullie daar. Dat zou ik ook nog wel aandurven met die banen tussen de loopplanken.
De glijbaan in onze speeltuin is een hele onhandige. ik moet L nog helpen met omhoog klimmen alleen moet ik daarna omlopen voor het glijden dus totdat L zelf kan glijden kan dat alleen wanneer er nog iemand bij is.
pi_187751557
Oh PKM, wat schrikken! Gelukkig goed afgelopen :*

Pfff wat een nacht weer Jagar, ondanks dat wel alvast een fijne vakantie gewenst, hopelijk met slapende kinderen :*

Simon nu een peutertje :o Gefeliciteerd!

Klimmen en klauteren doet ze hier ook veel en steeds actiever, de trap gaat ze nu heel rap op naar boven (alleen als wij er bij zijn :P ), ze vindt het zelf wel handig :D

Gisteren deed ze tot 2 keer toe losse stapjes tussen bank en tafel, elke keer als ik denk het gaat niet gebeuren bewijst ze me gelukkig weer het tegendeel :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 4 juli 2019 @ 19:38:59 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187755315
Jacob zegt ja _O_ .

En plaste voor het eerst op het potje _O_ .

En hij ging net na herhalen van het slaapprotocol met wat extra liedjes en knuffels gewoon slapen ondanks dat hij afgelopen nacht uit logeren was geweest _O_ .

[ Bericht 18% gewijzigd door Lemijn op 04-07-2019 19:56:57 ]
pi_187756461
Wat goed van C rena!

En supergoed van Jacob lemijn!

Hier ligt N nu net ook binnen afzienbare tijd te slapen! Wel huilen want slapen is echt niet leuk. Maar ze had vandaag bij opa en oma haar slaapje overgeslagen dus was echt dood op.
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:59:30 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187757570
Dat doorbreken van het ritme is meestal geen succes he Nolita? Hoe saaier hoe beter gaat voor Jacob in ieder geval zeker op.

Tolstoi, gefeliciteerd met Simon! Ik hoop dat hij niet (al te) ziek was vandaag en jullie een fijne verjaardag hadden. Tot snel! *O* !

Rena wat fijn van de stapjes :).

Wat schrikken PKM. Wat gebeuren die dingen toch snel he.

Fijne vakantie Jagär. Ik hoop dat je op magische wijze meer slaap krijgt dan thuis.

Nolita wat vervelend van het moeizaam afscheid nemen. Ik herinner me dat niet exact van 21 maanden maar dat soort dingen komen en gaan gewoon in vlagen volgens mij, ook wel fases genoemd ;). Net als moeite met loslaten bij slapen. Bij de opvang vind ik het ook wel rot, dan knuffelen we wat langer maar niet veel langer want ik moet gewoon weg en ik weet ook dat het altijd snel over is, hij vindt de overgang lastig maar als die klaar is is het ook klaar. Dat weet ik omdat ik vaak genoeg nog een paar minuten om het hoekje heb staan luisteren.

Schanu ik moest een beetje glimlachen om je vraag van hoe om te gaan met dat dreumesgedrag. Want ik snap je wanhoop maar je kan niks anders doen dan je doet toch?
pi_187758473
Lieve allemaal, een jaar is weer voorbij gevlogen. We hebben een verse peuter in huis!!! *O* *O* Heel erg bedankt voor alle adviezen, tips, relativering en delen van ervaringen in dit bij tijden zware, maar ook o zo leuke dreumesjaar O+ :* *O*

Simon ging gister met 39,5 graden koorts naar bed, sliep supersnel in. Wij hadden daardoor de hele avond om zijn keukentje in elkaar te klussen en de slingers en ballonnen op te hangen.

Vandaag was de koorts weg, echter blijkt ie nu iets van buikgriep te hebben. Dat begon echt op te spelen zo rond de tijd dat we de BBQ gingen aansteken, toen hebben we in een klein anderhalf uur zo'n 10 diarree luiers moeten verschonen, waarvan de laatste met ernstige lekkage, het liep zo langs zijn been :')
Hij was er verder gelukkig niet ziek onder en gewoon vrolijk. Wel weinig gegeten, maar goed gedronken.

Hij is vreselijk verwend door opa en oma en door een oom en natuurlijk door ons. Het leukste vond ie echt het uitpakken, daar nam ie de tijd voor en bij elk afgescheurd snipper cadeaupapier moest dat eerst opgeruimd worden :D Zijn keukentje vind ie helemaal geweldig, tijdens het verschonen van elke diarreeluier vertelde hij dat ie met het keukentje wilde spelen O+
Zaterdag doen we het dunnetjes over met nog een klein feestje *O* *O*

Geniet van jullie leuke lieve dreumesjes en tot snel in het peutertopic :W :W :W :W :W
pi_187762046
Gefeliciteerd Tolstoi O+ die buikgriep heerst helaas een beetje, Jip had hem laatst ook, maar ook weinig last van verder behalve die vele vieze luiers :r Veel plezier alvast voor morgen! Hopelijk is ie dan weet helemaal opgeknapt :)
  vrijdag 5 juli 2019 @ 19:00:27 #133
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187768850
Gefeliciteerd simon *O* tot over twee maanden ( :o ;( O+ :X }:| :? :D) bij de peuters :W
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187769039
Gefeliciteerd TolStoi! *O*

Wat goed van C!

En wat goed van Jacob!

Wat schrikken PKM! ;(

Leuke speeltuintjes mini!

Hier net ook een vieze diarreeluier, de slaapkamer hier stinkt nog :'). We zijn vandaag weer 900km doorgereisd en Casper doet het heel goed in de auto! *O* Het slapen en ritme buiten de auto is daarentegen wel helemaal ruk, ik hoop dat dat thuis weer goed komt :X

De nieuwste update hier is het geluid van een pauw, die hadden ze bij ons appartement in Italië. :')
pi_187769139
Gefeliciteerd Tolstoi! *O*
Tot over 1,5 maand.

Vriendlief is V’s verjaardagskado halen.
Via marktplaats een duplo trein met veel raisl en uitbreidingen plus nog een doos Duplo voor een schijntje op de kop weten te tikken :D
We gaan hem zo even testen, V ligt toch in bed haha!

Verder kom ik niet echt bij gelezen :@
pi_187771760
Ja-zeggende Jacob *O* Gek genoeg zit ja hier al een tijdje in de vocabulaire van C, en ze snapt ook wat ze er mee bedoelt over het algemeen!

Tolstoi, klinkt als een heerlijke verjaardag *O* Balen van de diarree maar gelukkig heeft hij er weinig last van.

Fleur, wat kan die poep soms lekker doorstinken in een kamer he :') ?

Hier een leuk weekend voor de boeg, morgen werken en ‘s avonds verjaardag van mijn zwager en zondag doen we het wel rustig aan denk ik, maar vieren we mijn verjaardag een beetje met de kinderen, ik word maandag 32 :)
And you know I might
  vrijdag 5 juli 2019 @ 23:12:22 #137
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187772742
Ja, snappen wat je kinderen bedoelen is best praktisch. Zo zegt Jacob al weken koeg en inmiddels heb ik door dat dat gooien betekent. Weggooien, leeggieten, op de grond smijten: allemaal koeg. Dus nu weet ik wat hij met voor mij onzichtbare pluisjes doet, maar kan ik hem ook tegenhouden als hij aankondigt iets breekbaars van tafel te gooien.
We komen er wel, samen.
pi_187781869

Groetjes vanuit zuid Duitsland!
pi_187784157
O in Duitsland O+

Mijn dreumes liep net los van de stoel naar de bank *O* :'( *O* Ben ongesteld dus ik zit te grienen als een idioot nu :')
And you know I might
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:07:22 #140
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187784176
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 20:05 schreef rena het volgende:
O in Duitsland O+

Mijn dreumes liep net los van de stoel naar de bank *O* :'( *O* Ben ongesteld dus ik zit te grienen als een idioot nu :')
jaaaaa *O* O+ geniet ervan mama :*
pi_187784336
quote:
O in Duitsland O+

*O* *O* Go C Go *O* *O*
  zaterdag 6 juli 2019 @ 20:48:55 #142
298315 SacreCoeur
pi_187784708
quote:
O in Duitsland O+

Jeej! het kan echt opeens snel gaan hoor.
Voor je het weet rent ze de kamer door.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:11:31 #143
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187786293
Rena O+ O+ Jeeej!
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:12:05 #144
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187786309
Misschien een rare vraag zo.. maar dragen jullie kindjes dezelfde maat voor bovenkleertjes en onderkleertjes? :)

Dus bijvoorbeeld shirtjes 80 en broekjes 80? Of komt shirtjes 80 en broekjes 74 ook wel voor?
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:13:38 #145
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187786342
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Misschien een rare vraag zo.. maar dragen jullie kindjes dezelfde maat voor bovenkleertjes en onderkleertjes? :)
:N
Na een tijdje groeide hij vooral aan zn bovenlijf. Nog steeds heeft hij n maatje verschil, zn broeken zijn kleiner dan zn shirts. :Y
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:15:48 #146
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187786388
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:N
Na een tijdje groeide hij vooral aan zn bovenlijf. Nog steeds heeft hij n maatje verschil, zn broeken zijn kleiner dan zn shirts. :Y
Oke. O+
pi_187786426
quote:

Dus bijvoorbeeld shirtjes 80 en broekjes 80? Of komt shirtjes 80 en broekjes 74 ook wel voor?
Mijm heeft op dit moment van maat 80 t/m maat 92 in de kast liggen. Ligt maar net aan het modelletje of merk. En Next werkt bijvoorbeeld met leeftijd. Ik kijk gewoon of iets nog past en anders gaat het naar zolder :)
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:20:50 #148
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187786471
Sowieso zijn die broekmaten me een groot raadsel :') kan zo per merk 10 cm verschillen _O-

Daarom koop ik vaak dezelfde waarvan ik weet dat de pasvorm goed is bij kapteintje (jogjeans vd hema in alle kleuren vd regenboog _O_).

[ Bericht 4% gewijzigd door littledrummergirl op 06-07-2019 22:53:11 ]
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:25:23 #149
298315 SacreCoeur
pi_187786542
Hier liggen echt allerlei maten door elkaar van 74 tot 86.
Hangt ook van het merk af, maar soms van H&M ook twee verschillende maten aan.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:52:15 #150
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187787089
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier liggen echt allerlei maten door elkaar van 74 tot 86.
Hangt ook van het merk af, maar soms van H&M ook twee verschillende maten aan.
ik heb ook twee dunne linnen h&m broekjes voor kaptein, zelfde maat. Een is een hobbezak met kruis tot de knieën die hij nog 3 jaar aankan en de ander is wat flodderig maar verder wel ok. Schiet mij maar lek _O- gelukkig lukt shoppen op t oog tegenwoordig best ok :Y
pi_187787172
C! *O* *O* *O*

Mooie foto Jagar, veel plezier! Is hij weer beter?

Hier broekjes vaak 80 en shirts 86, kan verschillen per merk maar dit is het meestal :)

[ Bericht 8% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 07-07-2019 09:28:40 ]
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:59:47 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187787256
Go C! *O* .
pi_187787263
quote:

V draagt zijn korte broeken van vorig jaar maat 74 nu nog haha.
In zijn lange broeken maat 80 of 86, ligt aan het merk.
Boven kleding 86 of 92, ligt ook aan het merk :7
pi_187790664
C wat goed *O*

Leuke foto van O.!

Jip draagt ook van alles wat, 68/74/80. 74 is wel een beetje zijn maat nu denk ik. Het meeste 68 is echt te klein en het meeste 80 te groot.
pi_187791093
Goedzo C!!

Geniet nog van jullie vakantie jagar en fleur, ik vind dat zo genieten met dreumes. Over een maand mogen wij ook weer!

Kledingmaat verschilt hier ook per merk. Verschil tussen shirt en broek is alleen bij korte broeken aan de orde. Ze draagt nu idd ook die van vorig jaar (74) nog; ook een aantal shirtjes (74) past nog net. 80 zit haar nu goed en ze draagt een sporadische 86 die dan nog wat ruim is.

N is zo attent. Ik was boven gebleven om te douchen, kom ik beneden zegt ze: ‘lekker gedoucht mama?’ O+
pi_187791453
Wat lief Nolita O+

Vakantie.. Ik wil ook! Maar wij gaan pas in oktober dus nog even geduld. Gelukkig is het rustig op werk in de zomer, dus kan ik toch alvast een beetje bijkomen :+
  zondag 7 juli 2019 @ 10:35:16 #157
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187791527
Mijn vraag ging niet zozeer over het verschil qua merk, but I got my answer. Thanks. :)
pi_187792363
Ik lees vaak bovenkleding een maat groter. Bij L zijn de lange broeken een maat groter dan de bovenkleding, puur voor de lengte want kont heeft hij niet :')
Op dit moment bovenkleding maat 80, lange broeken maat 86. Zo ongeveer dan. Ik merk sowieso dat in de zomer de maten verder uiteen lopen omdat ik geen rekening hoef te houden met mouw- en pijplengte.

Kleding van vorig jaar :o Vorig jaar zomer zat L nog in maat 56

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 07-07-2019 11:56:28 ]
pi_187792781
C draagt van boven 86 en soms 92, maar van onder past ze soms nog in 80, soms 86.

*)
And you know I might
  zondag 7 juli 2019 @ 12:27:07 #160
221912 minilot
Nancy boy
pi_187792800
Günther heeft nu meestal 92 en soms al 98 en met een beetje proppen sommige kleding van sommige merken nog in 86 al staat dat dan doorgaans wat al te sexy strak. 8-)
  zondag 7 juli 2019 @ 12:28:08 #161
221912 minilot
Nancy boy
pi_187792819
..maar belangrijker: C'TJE LOOPT! Awesome! _O_ Oh @rena, dat gaat, zo zo zo leuk zijn de komende tijd! O+
  zondag 7 juli 2019 @ 13:05:30 #162
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187793152
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:25 schreef rena het volgende:
C draagt van boven 86 en soms 92, maar van onder past ze soms nog in 80, soms 86.

*)
Dat gaat al best voortvarend :D gooooo c

Oh en noddles O+ of zie ik het verkeerd?
  zondag 7 juli 2019 @ 13:21:45 #163
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187793328
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:25 schreef rena het volgende:

*)
Woohooo O+ Binnenkort samen met U. door de dierentuin rennen, dus. O+

Ik gooi er ook even een filmpje in. O+
pi_187793613
C. lekker aan de wandel, fijn! *O*

Jagar hoe gaat het slapen tijdens vakantie? Ik werd vanochtend heel vroeg wakker gemaakt, ik hoop dat jullie dan een keer mochten uitslapen.

Banaan past met zijn buik echt niet meer in zijn maat 80 korte broek. Zijn hoofd past soms niet meer in shirtjes maat 86. Afhankelijk van merk draagt hij 86/92.
Het verschil in schoenen vind ik veel groter, volgens mij zitten we tussen 21 voor laarzen en 23 voor schoenen.

Elleska we hebben inderdaad een thermostaatkraan nou bij het bad. Die klus was al wel gepland voor vakantie van mijn man en heeft hij nou eerder gedaan.

Banaan oefent vreemde loopjes. Hij vindt het soms leuk even op zijn tenen te lopen, heeft een vrolijk huppeltje en loopt soms met zijn ogen dicht. :D

Mooi effectief woord Lemijn, koeg. Fijn ook dat je nu weet wat hij bedoelt. Dat vind ik wel bijzonder, hoe je uit heel veel verschillende klanken steeds beter begrijpt wat er bedoeld wordt, zonder dat het al echt kloppende woorden zijn.

Banaan gaat nou heel snel met woordjes leren. Elke dag komt er wel wat bij. Laatst begon hij ineens met "koeka", wat ik vertaalde naar "koelkast", dat was gelukkig een goede gok. Hij begon pas ineens met "kaak" en heeft daarna pas geleerd wat dat dan betekent. Nou wijst hij die vol trots aan.
Hij brabbelt er ook op los, soms een paar keer dezelfde onverstaanbare zin achter elkaar. Leuk hoor hoe hij van alles probeert. O+

Vandaag trouwens op bezoek bij mijn schoonmoeder en vandaag vond ze het toch wel leuk om oma genoemd te worden. Misschien had ze echt meer tijd nodig om aan het idee te wennen. :)
pi_187794053
Gooo C, wat leuk rena! *O*
pi_187794832
U. O+ wat een lol.

En C. aan de wandel, wat tof!

Hier is broek ook vaak een maat kleiner dan bovenstuk.
pi_187802759
C. *O* Wat goed!
En U. met de oven :o Mie maakt hem steeds open, is normaal niet erg natuurlijk, maar al hij een keer aanstaat wel. Ik moet even zoeken of er kinderbeveiliging is voor ovens :{

Jongens, ik heb hier opeens ook een "lastige" slaper :o (vanuit mijn eigen referentiekader, ik besef maar al te goed dat het niet al te veel voorstelt) Het is al een paar dagen aan de gang. Heel overtuigend "nee nee nee nee" en "niet!" roepen als we hem naar bed willen brengen. Of soms laat hij zich wel goed in bed leggen, kusje, zwaaien enzo, en dan opeens huilen en drama. Hij is vaak wel moe en wil naast mij in bed ook gewoon slapen.
Net begon hij weer nee te roepen en vervolgens naar ons bed te wijzen. Dus nu slaapt hij alleen in ons bed :o Het gaat hem dus blijkbaar niet om dat hij niet wil slapen of per se bij ons wil liggen.
Ik weet niet zo goed wat ik nu zou moeten doen. Aan de ene kant vind ik geen probleem dat hij in ons bed slaapt, aan de andere kant wil ik hem het niet aanleren (ik heb hem door hem vanavond in ons bed te leggen al verpest denk ik :') )
Om de zijkant van zijn ledikant te halen is hij nog een beetje klein denk ik? (ruim 20 maanden nu)
Iemand ervaring en ideeën hierover?
  zondag 7 juli 2019 @ 21:00:25 #168
298315 SacreCoeur
pi_187802963
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 20:48 schreef LadyS het volgende:
Ik moet even zoeken of er kinderbeveiliging is voor ovens :{

Ja, dat is er.

Bij onze Smeg en de Ikea oven van mijn ouders zit het standaard.
Een soort klipje wat je omhoog moet duwen terwijl je de oven open doet (je moet dus altijd twee handen gebruiken).
pi_187803036
Ah top! Net als een traphekje, zeg maar. Ik ga even googlen!
  zondag 7 juli 2019 @ 21:05:17 #170
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187803077
@LadyS Die beveiliging zit er op. Is inderdaad een schuifknopje. Ik maak hem nooit open als U. meekijkt, dus wij weet nog niet hoe die open moet. ;)
pi_187803123
C. *O*

U. O+

Ik zoek behang :') Casper gooide net toen er 3sec niemand op hem lette een glas van het balkon (4 meter) hier bij de verhuurders in de tuin }:| :X

Ah wat balen LadyS! zeg ik vanaf ons bed met een bijna slapende dreumes naast me. Dus boks :')
pi_187803224
Het is stiekem ook wel gezellig vind ik O+, Fleur. Hoewel ik nu dus gewoon beneden op de bank zit, en hij in zijn eentje in het grote bed ligt :o
En behang kan ik hier ook geregeld gebruiken ja :X , dus daar ook een boks :')

Verstandig Duman, Mie zou dat idd ook meteen doorhebben. Die doet alles meteen na, vooral de dingen die hij juist niet na zou moeten doen :')
pi_187803902
Nog een slaapboks; N leek moe dus een kwartier eerder aan slaapritueel begonnen (19:15) en ze slaapt nu nog niet. In ons bijzijn bleef ze onrustig dus nu ervoor gekozen om op de gang te zitten (en tussendoor troosten) ze is nu rustig, maar hoor haar nog sniffen. ;(
Hoe doen mensen met 2 kinderen dit? Heb wel een wens voor een tweede maar op zo’n avonden ben ik blij dat ze nog alleen is. :@
Om 22:00 ga ik zelf naar bed, doei avond.
Als ze dan nog niet slaapt geef ik ook maar toe, in de hoop dat ze dan wel gaat slapen, maar in principe start ze de nacht altijd in eigen bed. Ik wil namelijk niet al om 20:00 naar bed. :)
Als ze in het grote bed in zou slapen zou ik haar daarna in het ledikant tillen.

Wat hoop je te bereiken met de zijkant uit het ledikant? Hier met 19 maanden eruit gehaald dus het kan zeker al. Hier gedaan omdat ze uit bed klom en dus viel en dat wilde ik niet nog een keer laten gebeuren. Nu klimt ze altijd meteen uit bed als ze wakker wordt en komt naar ons toe gelopen, prima vinden wij.

Ter relativering voor mezelf; een half jaar geleden waren dit soort avonden al lange tijd de standaard. Inmiddels komen ze nog maar 1 keer per week of per 2 weken zelfs voor. Meestal doet ze een half uur over het inslapen.

Ik geloof dat ze slaapt nu...jeej _O_
pi_187804164
Hier gaat het ledikantje echt nog niet weg :P
Hij kan er (nog) niet uitklimmen dus ook nog geen reden toe.
Hij kletst altijd gezellig met zijn knuffels als we hem in bed leggen dus denk dat hij met een gewoon bedje op ontdekking gaat haha.

Ik doe geen uitspraken over slaap, fokwet en zulks :X

Baby gaat hier gewoon met het ritme van dreumes mee Nolita.
Dat zal niet voor iedereen op gaan maar zo doen wij het.
pi_187805837
Ah, slecht gaan slapen is dus een gedeelde afspraak vandaag :') Hier kwam 't omdat we haar te vroeg naar bed deden, terwijl ze nog een uurtje had geslapen in de namiddag. Sowieso kansloos. Toch ging mijn teerbeminde haar op bed leggen, want hij hoopte zo op nog een avondje lezen in de tuin. Helaas :')

@Nolita: onze oplossing voor dat probleem is vier jaar tussen de geboortes van nummer 1 en 2 :+ Oudste is superflexibel en kunnen we alles uitleggen, dus nooit stress daarover. 's Avonds is het weliswaar spitsuur, maar hij doucht bijvoorbeeld al zelf en gaat gewoon slapen als hij naar bed moet.
Ik heb diepe bewondering voor mensen met een dreumes en een baby (@Flav _O_ ) En nog dieper voor mensen met peuter-dreumes-baby. Ik denk dat je mij kan afvoeren dan.

Even nog jompelen voor C van @rena *O* *O* Ik kan me je blijdschap levendig indenken.

Qua maten: Phi zit in 74 en soms een smalle 80. De babyspeks gaan er ineens rap af, maar ze is dan ook enorm druk met kruipen en optrekken. Vanavond een kruiprace door het huis met haar grote broer, allebei gierend van de lach O+

Grappig trouwens: Caesar is best een moederskind, maar Phi trekt juist erg naar mijn teerbeminde. Als in: ze kruipt mij straal voorbij als papa in zicht is _O-

Ik las iets over vakantie. Ik heb sinds mijn verhuizing hiernaartoe nog steeds een doorlopend vakantiegevoel als ik gewoon thuis ben. Zeker nu het seizoen begonnen is, hangt hier zo'n lekker sfeertje, vind ik. We fietsen zo naar het strandje waar geen (toeristen)kip is. Dus we gaan niet weg, want met een baby dreumes vind ik het vaak gedoe :P Ik ga pas lekker op vakantie-met-kind als gaan slapen geen issue meer is. Vooralsnog is het nog krijsen als we haar op bed leggen, tenzij ze knock-out gaat met de fles :{ Geen idee ook hoe we dat moeten doorbreken. Laten huilen doen we niet (maar toch ook wel, want soms moet ik echt even tot tien tellen voor ik weer verder kan :X ) Iemand een idee?

Dit was mijn opstel :Y)
pi_187806090
Lastig Jentin! Hier is bed ook meteen krijsen. Ik laat hem dan meestal wel even liggen want meestal is het binnen 1 minuut gejengel en dan stil. Als dat niet zo is dan ga ik er weer naartoe. Behalve nu op vakantie, hier hebben we alles verpest geloof ik :')

Hier nu ook nog geen tweede, Casper heeft temperament voor 2 3,4. Echt, zweet breekt me regelmatig uit door zijn acties, driftbuien en eigen wil.

Heeft iemand tips tegen jeuk door (ik denk) luierirritatie? Het zit net onder zijn navel daar waar de luier sluit en hij begint meteen met krabben als de luier uit gaat. De billencreme zalfjes lijken niks te doen helaas.
pi_187806164
Dirk sloot aan bij het clubje, hij ligt nu net stil op bed. Dat is op zich al een overwinning deze avond, maar ik hoop toch echt dat het nu klaar is. :X

PS. Bij 20mnd zit een periode van slaapregressie. Duurt ongeveer 6 weken, succes. Of als je Dirk heet slaap je daarna nooit meer normaal s avonds. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 7 juli 2019 @ 23:43:14 #178
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187806170
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:36 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hier nu ook nog geen tweede, Casper heeft temperament voor 2 3,4. Echt, zweet breekt me regelmatig uit door zijn acties, driftbuien en eigen wil.
Oh, zo herkenbaar. :X
Maar ik ben wel klaar voor nummer 2. Alleen man nog niet. :Y)
  maandag 8 juli 2019 @ 07:56:02 #179
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187807909
quote:

Heeft iemand tips tegen jeuk door (ik denk) luierirritatie? Het zit net onder zijn navel daar waar de luier sluit en hij begint meteen met krabben als de luier uit gaat. De billencreme zalfjes lijken niks te doen helaas.
miss de bepanthen eeczeemzalf?
pi_187808198
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 21:50 schreef Nolita het volgende:

Wat hoop je te bereiken met de zijkant uit het ledikant? Hier met 19 maanden eruit gehaald dus het kan zeker al. Hier gedaan omdat ze uit bed klom en dus viel en dat wilde ik niet nog een keer laten gebeuren. Nu klimt ze altijd meteen uit bed als ze wakker wordt en komt naar ons toe gelopen, prima vinden wij.

Nou, het was meer hardop denken eigenlijk. Want ik dacht eerst dat hij niet in zijn ledikant wilde omdat hij niet wilde slapen. Of dat hij in ons bed wilde liggen omdat hij niet alleen wilde zijn. Maar gisteren lag hij dus én alleen én ging hij gewoon slapen, alleen dan wel in ons bed. Dus ik zat me af te vragen waar het nu aan lag en hoe er mee om te gaan.
En één van de opties die bij mij te binnenschoot is dat hij gewoon niet meer in zijn ledikant wil en ik was benieuwd of jullie nog andere inzichten hadden. :s)

quote:

Mie heeft dat ook een tijdje gehad, het was heel hardnekkig. Ben ook bij de HA geweest en die dacht dat het een schimmeltje was. Dus een tijdje met Daktacort gesmeerd, maar het bleef maar komen. Uiteindelijk een kweekje genomen, bleek het helemaal geen schimmel te zijn :') Advies van de HA was toen: barriere vormen tussen huid en urine, met bepanthen of sudocrem ofzo.
Het is nu zo goed als weg, af en toe laait het wel weer op.
Een leidster van het kdv opperde nog een allergie voor Pampers. In die tijd droeg hij vaak Pampers en nu ik dat ook minder doe, lijkt het ook minder. Maar dat kan net zo goed toeval zijn, ik ben niet zo goed in onthouden bij welke luier (we gebruiken meerdere merken, maar nu zijn we de Pamper aan het opmaken, die staan boven en worden nu bijna niet meer gebruikt) welke reactie geeft.
pi_187808223
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:42 schreef Nanuke het volgende:
Dirk sloot aan bij het clubje, hij ligt nu net stil op bed. Dat is op zich al een overwinning deze avond, maar ik hoop toch echt dat het nu klaar is. :X

PS. Bij 20mnd zit een periode van slaapregressie. Duurt ongeveer 6 weken, succes. Of als je Dirk heet slaap je daarna nooit meer normaal s avonds. :')
En? Was het inderdaad klaar?

Slaapregressie, dat kan ook nog ja. Ik hoop dan dat het hier na 6 weken wel klaar is ;)
pi_187808335
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 08:49 schreef LadyS het volgende:

[..]

En? Was het inderdaad klaar?

Slaapregressie, dat kan ook nog ja. Ik hoop dan dat het hier na 6 weken wel klaar is ;)
Ja, er was eindelijk stilte in huis. En nu allebei stikchagrijnig want waarom zou je langer slapen als je zo laat pas sliep? Dus c_/ voor mij en hopelijk een langere middagdut voor Dirk vandaag.

Ik hoop het ook voor jullie. Zo lang slecht gaan slapen s avonds is echt funest voor mijn humeur inmiddels. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187808959
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:28 schreef minilot het volgende:
..maar belangrijker: C'TJE LOOPT! Awesome! _O_ Oh @:rena, dat gaat, zo zo zo leuk zijn de komende tijd! O+
Alleen al het plezier wat ze nu heeft als ze succesvol oversteekt tussen stoel en tafel of bank is prachtig. Ze is nog niet super stabiel maar ze doet ferme pogingen, een mooier verjaardagscadeau had ik me niet kunnen wensen O+

LDG, idd Noddles :Y Het begint haar alleen minder goed te passen jammer genoeg, en ik heb nog een stel nieuwe broekjes in grotere maat liggen :X Ze wordt smaller in haar middel en ik kan de touwtjes nog zo aantrekken, zakken ze toch een beetje af }:|

Duman, hopelijk ja :Y Dat filmpje van U :D , de gelukzalige geluidjes O+ C zegt “auw” als we bij de oven staan, ik heb het een keer gezegd toen hij aanstond dat dat auw doet en dat heeft ze onthouden :+

PKM, mijn schoonmoeder wil omi genoemd worden omdat ze oma oud vind klinken, en C noemt haar tot noch toe gewoon oma :D _O-

Casper :o Boef! Niemand geraakt met het glas :P ?

LadyS, slaapregressie klinkt logisch als ik het zo lees, maar knap waardeloos zeg :X Ik zeg bewust helemaal niks over het slapen van C hier :')

Jentin, wat lekker een vakantiegevoel als je gewoon thuis bent, hier heb ik dat ook wel een beetje want we hebben zo’n fijn huis O+ Alleen niet bij het strand! Wat lastig van het slapen van Phi, ik heb helaas geen tips :{

Wat een saai weer vandaag, ik ben jarig en net vandaag schijnt er geen zonnetje :+ Vier het verder niet echt, maar ga vanavond wel lekker sushi eten met een vriendin :9~ Mijn 2e verjaardag als moeder en wat een verschil met vorig jaar hoe ik me nu voel, het heeft bij mij echt een tijdje geduurd voordat ik me echt mama voelde maar ik heb nu echt de smaak te maken hoor O+ O+ Ben echt heel erg gegroeid het afgelopen jaar en kijk echt uit naar het komende jaar met mijn eigenwijze dreumes en haar lieve grote zus.
And you know I might
pi_187809201
Gefeliciteerd rena! *O*

Ik ga als we weer thuis zijn gelijk even kijken naar die Bepanthen en voor nu blijf ik dan smeren met sudocreme. Thanks :)
pi_187809304
Dank je wel :)

Bepanthen werkt hier vaak wel beter dan sudocreme, maar dat is denk ik ook per huidje verschillend. Ik gebruik het soms ook bij mezelf als ik een plekje oid heb.
And you know I might
pi_187809888
Even een snelle bijlees en -post:

Ik zie mooie (vakantie)foto's van mooie kindjes voorbij komen O+

Gefeliciteerd en welkom Exode, Juul ook al een heuse dreumes! *O*

En op het potje plassende Jacob, wat goed van hem!! *O*

Processierups, check. Vlokje en ik hebben er beide last van gehad, vrouwlief en Jewel dan weer niet. Het viel hier gelukkig wel mee, Vlokje leek er weinig last van te hebben en bij mij was het na enkele dagen al weg.

Tolstoi, gefeliciteerd met je peuter ( :o ) Simon! *O*

Hoera voor lopende C *O* En nog gefeliciteerd met je verjaardag Rena!

Duman, verschillende maten komt hier ook voor. Jewel had qua broeken vaak een maatje groter nodig de 1e 2 jaar omdat haar benen langer waren. Wat altijd weer problemen opleverde omdat ze wel weer smal is. Qua rokjes en korte broeken zit ze juist vaak 1 of soms zelfs 2 maten kleiner dan qua shirts, omdat ze smaller is.

LadyS, herkenbaar die slaapissues. Mijn peuter wilde de 1e 1,5 jaar ook alleen bij ons slapen. Eigen bed was lava. Dat ging tussendoor soms even goed, maar altijd tijdelijk. Toen ze bijna 1 jaar en 7 maanden was, is Vlokje geboren wat voor een ommekeer leek te zorgen. Het ging een tijdje goed, maar zonder duidelijke reden ging het ook net zo hard weer mis. Jewel heeft toen wederom veel tussen ons in geslapen of, als we geluk hadden, in het campingbedje naast ons bed. Toen ging het weer even goed, en nu is het opnieuw mis. Het komt en gaat hier dus, zonder duidelijke aanleiding. Wij hebben min of meer geaccepteerd dat het er kennelijk een beetje bij hoort. Het aangaan van de strijd om haar in haar eigen bed te laten slapen loopt altijd op niets uit en zorgt ervoor dat Vlokje ook wakker ligt en mee gaat huilen, dus we kiezen voor de voor ons makkelijkste en rustigste optie: meeveren.

Voor wat betreft wel of geen ledikant, Vlokje hebben we met 11 maanden ( :X ) al overgedaan naar een peuterbed. Doodeng, ik vond Jewel al jong toen ze met 15 maanden naar een peuterbed ging namelijk, maar het bleek voor Vlokje de instant oplossing voor de slaapproblematiek. Tot 11 maanden sliep ze alleen bij/op mij, maar sinds het peuterbed slaapt ze opeens in haar eigen bed. En uitslapen, niet normaal, als het aan haar ligt pit ze elke dag door tot 10 uur volgens mij. Ik kan het nog steeds niet goed geloven, maar het gaat nu dus al 2 maanden goed dus dit was voor ons wel echt de oplossing. Toen ze een maand geleden een nachtje bij oma in het campingbedje sliep, was ze als vanouds weer elke uur wakker en gooide ze haar speen door de hele kamer :')

Fleur, wat vervelend van de uitslag. Vlokje is altijd erg gebaat bij de zalfjes van Calendulan. Bij Jewel heb ik ook wel eens gesmeerd met koelzalf als ze veel jeuk had van de uitslag, dat gaf haar wat verlichting.

De vakantie zit er hier helaas alweer op. Vlokje zit vandaag op de opvang en dat gaat gelukkig hartstikke goed. Grappig, na een maandje afwezigheid brachten we nu opeens een lopende dreumes O+ Dan besef je toch weer even hoe snel het gaat en hoe snel ze groot worden.

Edit, ik lees net in Bitcare dat Vlokje over is naar de dreumesgroep, ze zit nu met haar 13 maanden bij dreumesen van 1,5 tot 2,5 jaar. Over groot worden gesproken :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Schanu op 08-07-2019 13:37:48 ]
pi_187819236
Nou, hij ligt weer in ons bed (alleen dus). Verder is er niks aan de hand, slaapt hij net zo makkelijk als anders.
En misschien had ik het in mijn eerdere posts niet helemaal duidelijk, hoor, maar ik heb er verder geen last van. Ik weet dus alleen niet zo goed wat nu te doen :D Ik denk dat hem weer proberen in zijn ledikant te laten slapen drama oplevert, en daar heeft niemand wat aan.
Als ik zo hier lees, en op het verdere internet, is 20/21 maanden wel jong maar niet heeeel jong om die zijkant eraf te halen of een peuterbedje te gebruiken.
@Schanu, 11 maanden :o En een groot-worden-boks hier, want Mie kreeg vandaag de uitnodiging om naar de peuterspeelzaal te komen. 26 augustus al. Wel bij dezelfde peuterjuf als ik (en mijn pubers ook) vroeger had O+

@rena Gefeliciteerd *O* Jammer van het weer, hier breekt nu pas een beetje de zon door :{
pi_187825329
Nog gefeliciteerd rena! En wow een stapper! *O*

Ik probeer bij te lezen maar het is duidelijk 'drukte voor de vakantie'. Ik heb over 2 weken vakantie en nu veel mensen dat beseffen word ik overladen met vragen etc.

Hebben jullie een fijne vakantie gehad Shanu?

Juul had zaterdagnacht besloten dat slapen voor baby's was. 7 keer wakker geweest, deze mama had liters koffie nodig zondag. Gelukkig heeft ze daarna haar slaapritme weer opgepakt.

En het mooie van ruim 4 jaar verschil tussen Juul en groete broer B: Juul krijgt weer een kies door en B is voor het eerste aan het wisselen. Er zit 1 melktand los. :D
En plus 1 op Jentin, B is aardig zelfstandig en natuurlijk veel naar school. Dat geeft rust en onze handen vrij op veel momenten. Op vakantie wordt dat ook relaxt, B vermaakt zich wel en maakt snel vriendjes, dus maar 1 kiddie om achteraan te rennen steeds.
(Ik benoem de nadelen niet he, dat snappen jullie wel... :@ )
pi_187827378
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 21:09 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

@:Malteser hoe is het met jullie? Heb je hier volgens mij al een tijdje niet gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief dat je het vraagt. Het gaat goed hoor.

We kochten een huis, we gooiden ons huis in de verkoop, verkochten dat in 1,5 week en gingen de dag na het tekenen van het verkoopcontract op vakantie. Het was dus vooral een beetje druk (je huis verkoopklaar maken is met twee kinderen best een uitdaging).

Maar Mars gaat heel goed. Hij is nu ruim 14,5 maand, weegt 10 kilo bij 80 centimeter, is nog altijd ons blije ei met jawel: ÉÉN TAND! Het kind heeft een tand jongens, het is ongelooflijk.
Eet goed en lust alles, klimt zelf in zijn TrippTrapp, zingt de hele dag zelfverzonnen liedjes en zwemmen is echt hemel op aarde. Dus die voor ons doen veel te grote camping met bizarre hoeveelheid zwembaden is een paradijs voor hem. En voor zijn broer ook trouwens.

Ik zal mijn best doen om weer aan te haken en wat terug te lezen. O+
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:14:54 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187827391
Aaaah wat is dat toch voor waardeloze dreumesgewoonte om af en toe om half 6 wakker te worden, op geen enkele manier meer verder te slapen en dan de hele ochtend van vermoeidheid een humeur te hebben om op te schieten. Zo irritant. Ik ga dan altijd maar gewoon naar buiten, boodschappen doen vooral, maar ik moest hem bijna continu dragen en alles gaat op standje roep-gil-huil. Hard. Hoog. NEE! DIE! Dus nu ben ik doof en ook uitgeput. Grrrrrrrrrr.
Het zijn wel goede dagen om duidelijkheid te testen: "Jacob ik ben het zat, ik breng je nu naar boven en je gaat naar bed zonder gezeur of getreuzel." Zijn reactie was een luide kreet maar binnen 3 minuten zat ik op de bank van de stilte te genieten.
|:( .
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:18:46 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187827440
Hee Malteser! Wat leuk van je te lezen! Waar ben je naartoe verhuisd? En wat fijn dat Mars het zo goed doet.

LadyS ik zou het wel weten en de zijkant eruit slopen. Slapen voor alles toch? En op mijn eigen bed zou ik wel spannend vinden ivm rollen.

Verder teruglezen zit er even niet in.
pi_187827548
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:18 schreef Lemijn het volgende:
Hee Malteser! Wat leuk van je te lezen! Waar ben je naartoe verhuisd? En wat fijn dat Mars het zo goed doet.

LadyS ik zou het wel weten en de zijkant eruit slopen. Slapen voor alles toch? En op mijn eigen bed zou ik wel spannend vinden ivm rollen.

Verder teruglezen zit er even niet in.
We zijn nog niet verhuisd. Maar het nieuwe huis is gekocht en het huidige is verkocht. We blijven in dezelfde plaats, maar verhuizen naar een andere wijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:31:02 #193
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187827648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

We zijn nog niet verhuisd. Maar het nieuwe huis is gekocht en het huidige is verkocht. We blijven in dezelfde plaats, maar verhuizen naar een andere wijk.
SPOILER
Oh ja dat had ik eigenlijk al gelezen. Wat een leuk verhaal. En in dezelfde plaats blijven is wel relaxed natuurlijk.
pi_187828542
Fijn Malteser! :) En klinkt fijn jullie nieuwe huis!

Oh dat is ook niet fijn Lemijn! Wel herkenbaar :P

Ik gooi er voor DFD nog een paar vakantiefoto’s in. Bijna weer naar huis, ook prima :)

SPOILER
pi_187828770
Exode, bijna vakantie voor jullie, wat heerlijk! Waar gingen jullie ook alweer heen?
Onze vakantie was heel fijn, we hebben enorme mazzel gehad met het weer en stiekem was het best heel fijn om zo dicht bij huis te blijven.

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis en aankoop van jullie nieuwe huis, Malteser! Wat een bijzondere en mooie verhuizing O+ En fijn dat het zo goed gaat met Mars!

Lemijn, dat zijn pittige dreumesbuien. Dat hij dan zo vroeg wakker is en jullie beide met slaaptekort kampen maakt het ook niet makkelijker :{

O+ O+ voor jouw knappe Casper, Fleur
pi_187828857
Dank voor de felicitaties O+ 32 alweer, tijd gaat voor mezelf ook al zo snel lijkt het.

Schanu, ja ze is nu wel echt een dreumesje he en als ik soms de foto’s voorbij zie komen ook wel een wijsneusje of niet? O+

Exode, grappig he dat de een begint met wisselen en de ander ze juist begint te krijgen. Grote zus is hier denk ik bijna klaar met wisselen, terwijl de kleine volop bezig is met kiezen (gok ik; want ik mag maar af en toe voelen). Waar gaan jullie heen op vakantie?

Lemijn, wat irritant he soms die fase, ze kunnen er zelf niks aan doen maar het is en blijft frustrerend af en toe :X

Malteser, het klinkt heel bijzonder waar jullie gaan wonen O+ Mooi voor je man :Y

Casper op vakantie O+ en bekende speelgoedtelefoon, wij hebben hem in het wit. Wat een heerlijk irritant geluid komt er uit he >:) ?

Ik kreeg gisteren ballonnen en C was helemaal in haar nopjes met de doos, ik moest ook telkens het deksel er op doen _O-

:D *;
And you know I might
pi_187832028
Aaaaah wat een leuke foto's!

Wij gaan eerst 3 dagen naar Disneyland en dan 2 weken met onze vouwwagen op een kleine camping in midden Frankrijk. Disneyland doen we voor onszelf :@ Mijn vrouw is stapelgek op Pixar en B neemt dat over. We hebben van die Magic hours pasjes en VIP pasjes zodat we weinig in de rij hoeven (hopen we). Maar we gaan vooral voor de beleving O+
En dan dus 2 weken ontprikkelen _O- Camping heeft maar 20 plaatsen en geen entertainment etc, heerlijk. B kan lekker zijn gang gaan en Juul heeft ook een zee van ruimte daar.

Eigenlijk wilden we naar Zweden, maar dat gaan we toch volgend jaar doen als B zijn zwemdiploma heeft en Juul kan lopen.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:23:43 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187833542
OMG rena die foto is veel te schattig. Wat een lekker guitige blik heeft ze!

Mooi contrast Exode, Disneyland en een camping met 20 plaatsen. Hoeveel km moeten jullie rijden?

Het laatste uur van de dag was Jacob heel goed te hebben. Fijn, dan onthoud ik gewoon alleen dat uur ^O^ .

Hier mijn hangdreumes die op zijn fietsje de dag overdenkt, met nieuwe zonnebril (oude gesloopt, ben benieuwd hoelang deze het uithoudt - bedenk me nu dat ik er beter gelijk 2 had kunnen kopen) en zonder kleren want knoeiboel. Daarna hebben we nog lekker boekjes zitten lezen en we hadden zelfs geen conflict over het tandenpoetsen!
Ik ben wel slechthorender dan een week geleden want met zoveel gillen werkt hij rap aan zijn volume. Au.

SPOILER
Zeg, over dag potje. Hij heeft vandaag 2x erop gezeten, steeds op zijn verzoek, de eerste keer leverde dat niks op en de tweede keer een plasje. Maar volgens mij is het volstrekt willekeurig. Heeft dit überhaupt zin? Potje mee op vakantie straks (rond 2e verjaardag) of bespaar ik mezelf beter de moeite?
pi_187833917
Stoere foto Lemijn!

Wij wonen in de omgeving van 030, Disneyland is precies op de helft naar de camping. De camping is 900 kilometer vanaf thuis. Naar Disney gaan we om een uur of 03:30 weg, in de hoop dat de koters dan nog even slapen in de auto.

SPOILER
B kreeg pas interesse in plassen op het potje en de wc toen hij bijna 3 jaar was. Daarvoor ook nooit geprobeerd, ik ben geloof ik van team 'we zien wel wanneer ze eraan toe zijn'.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:52:34 #200
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187834074
De kaptein doet verstoppertje in zn bed _O- ik hoor net "1,2,3,4,5,6,7,8,10 weggisgesieeeen ik kooom!" 🤣 uit het kamertje komen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')