SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
Ja, ik werd ook niet wakker van zijn huiltjes en signalen. Mijn man moest mij regelmatig wakker maken voor een voeding. Nu ben ik al wakker voordat Bas wakker is, dat scheelt een hoop. Zit nu ook regelmatig een deel van de voeding op de babykamer in mn luie stoel te doen, luiertje verschonen etc en mijn man kan doorslapen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 15:57 schreef Sisu het volgende:
Merk je dat al zo snel DE?
Je zit zo lekker in je cocon. Echt fijn om te lezen.
Dat sowieso. Heb wel zakjes voor als backup straks als ik eens moet werken en bijvoorbeeld een keer zoveel kolf dat, maar er is ook een hack waarmee je van een zakje een flesje kan maken met wat elastieken (maar ik ben ook team wasbare luiers, wasbare zoogcompressen en heb nu lilypadz. Wil denk ik ook gewoon de lekschalen van medela want siliconen plak systeem en handen vrij!).quote:Op donderdag 20 juni 2019 19:48 schreef Lemijn het volgende:
Qua bewaren wil ik trouwens nog even pleiten voor bewaarflesjes in plaats van zakjes. Die kan je tenminste vaker dan 1x gebruiken.
Flesjes zijn ook goedkoper denk ikquote:Op donderdag 20 juni 2019 19:48 schreef Lemijn het volgende:
Qua bewaren wil ik trouwens nog even pleiten voor bewaarflesjes in plaats van zakjes. Die kan je tenminste vaker dan 1x gebruiken.
ik ben nog steeds benieuwd hoe die zakjes dan lekkenquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:30 schreef Cholula het volgende:
We schonken de zakjes over in flesjes voor de opvang, de kans op lekkage is best groot bij die dingen.
ik had mega productie en flinke toeschietreflex. Ik heb het eerste half jaar een melkbed gehad. Dus slapen op handdoeken etc.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 02:27 schreef Mariposas het volgende:
Ben ik nou de enige die nooit last heeft van lekkende borsten?Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten opvangen met zo’n opvangkolf. ik gebruikte de zoogkompressen ook alleen maar zodat de lanoline niet op m’n bh komt.
Ik lekte gisteren in totaal een ml of 10 dankzij stuwing die hij niet weggedronken kreegquote:Op vrijdag 21 juni 2019 02:27 schreef Mariposas het volgende:
Ben ik nou de enige die nooit last heeft van lekkende borsten?Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten opvangen met zo’n opvangkolf. ik gebruikte de zoogkompressen ook alleen maar zodat de lanoline niet op m’n bh komt.
Idd, hier lekken ze ook nooit. En ze hebben een dubbele sluiting.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:45 schreef Elleska het volgende:
Mariposas. die siliconen dingen zuigen vaccuum en hebben een licht kolvende werking. je vangt daardoor wat meer op dan enkel het lekken.
[..]
ik ben nog steeds benieuwd hoe die zakjes dan lekkenik liet ze zelfs liggend in de koelkast ontdooien. ligt dat dan aan het soort zakje misschien?
Ik heb hier nog een lading van ongebruikt staan, iemand interesse?quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:23 schreef Mariposas het volgende:
Die zakjes zijn echt waardeloos, ze lekten altijd bij mij, echt het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat het (leeg) minder ruimte in je keuken inneemt dan dezelfde hoeveelheid aan (lege) flesjes.
Beter koop je zo’n set flesjes: https://www.borstkolvensh(...)-schroefdop-191.html
En ook handig om op werk wat te bewaren. Ik heb wel eens in mijn waterfles gekolfd toen ik flesjes was vergeten.
Het ligt vooral aan de gebruiker.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:45 schreef Elleska het volgende:
Mariposas. die siliconen dingen zuigen vaccuum en hebben een licht kolvende werking. je vangt daardoor wat meer op dan enkel het lekken.
[..]
ik ben nog steeds benieuwd hoe die zakjes dan lekkenik liet ze zelfs liggend in de koelkast ontdooien. ligt dat dan aan het soort zakje misschien?
Ik heb wel interesse!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een lading van ongebruikt staan, iemand interesse?
Als je de avond van tevoren de flesjes van vriezer in koelkast zet, zijn ze wel ontdooit meestal.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Idd, hier lekken ze ook nooit. En ze hebben een dubbele sluiting.
Ik zou de flesjes juist irritant vinden. Zit je hele vriezer meteen vol.. en ik denk dat het ontdooien daarvan ook langer zou duren?
Het is wel verwarrend als het hier tegelijkertijd over lekkende borsten en lekkende zakjes moedermelk gaat. Ik las de eerste zin dus verkeerd, en daar kwam ik achter bij de tweede zin.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Idd, hier lekken ze ook nooit. En ze hebben een dubbele sluiting.
Super vervelend als je borsten bij het ontdooien de hele koelkast natmaken door het lekken.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het is wel verwarrend als het hier tegelijkertijd over lekkende borsten en lekkende zakjes moedermelk gaat. Ik las de eerste zin dus verkeerd, en daar kwam ik achter bij de tweede zin.
Ik in het begin ook hoor! Maar op een gegeven moment stopte dat, en bij de meeste mensen is dat zo. Je armen worden snel sterker! En dan heb je je kind gewoon lekker vast en kan je altijd zonder hulpmiddelen voeden. Dat is ook wat me een beetje tegenstaat: het wekt de indruk dat borstvoeding heel ingewikkeld is en dat je allerlei dingen moet aanschaffen om het tot een succes te maken.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:26 schreef Ceviche het volgende:
Lijkt me eigenlijk wel handigmaar ik ben sowieso veel met kussens in de weer bij het voeden.
Dan denk ik alsnog dat het aan de zakjes ligt. Een gewoon (ikea)ziplockzakje waar ik bijvoorbeeld vlees mee invries prik ik wel eens per ongeluk lek. maar de bv zakjes die ik heb gebruikt waren een stuk dikker, die zijn niet zomaar door te prikken, zelfs niet als er lucht in zat.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:46 schreef Cholula het volgende:
[..]
Het ligt vooral aan de gebruiker.Als er ook maar een klein beetje lucht in het zakje zat dan prikte ik zo'n zakje in de vriezer lek met een ander bevroren zakje.
Ik vind het een fijn ding. Hij blijft bijna altijd goed hangen ( een enkele keer niet, maar dat ligt dan aan mij). Ik gebruik hem dus vaak tijdens een voeding en dan 'kolf' ik tussen de 50 en de 120 ml. Ik raad hem zeker aan.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:54 schreef elamanilo het volgende:
OhhSisu, wat een plaatje die jongen van je! Die haartjes
Cholula, mijn vroedvrouw heeft me ook een haakaa aangeraden! Ik heb hem nog niet besteld, maar hoe bevalt ie jou?
Als je van die haakaa (siliconen) kolf de rand eerst omvouwt naar buiten, m daarna inknijpt en over je tepel zet, zuigt ie zo hard vacuum als mogelijk kan (en dat is niet heel hard) maar dan loopt er bij mij toch 60-80ml per voeding in. Dat kan toch niet alleen maar met weinig vet zijn?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 16:15 schreef Mariposas het volgende:
Wow, goede voorraad Limone! Op zich dus wel handig om lekborsten te hebben!
Maar ik las dat de lekmelk alleen geschikt is om te mengen met andere melk omdat er nauwelijks vet in zit, meng je die opgevangen melk dan ook?
Je kan zelf bepalen hoe stevig het vacuum van dat siliconen kolfje is. Je kan m slapjes inknijpen zodat 'ie maar net aan je borst blijft hangen, of je kan de rand omklappen en het flesje helemaal samenknijpen zodat hij maximaal vacuum maakt. Als je m slapjes knijpt, is het meer lekkage opvangen. Als je m stevig knijpt, doet ie meer.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
Als je bij elke voeding je andere borst ook kolft (ik begrijp dat zo'n siliconen kolf meer doet dan alleen lekmelk opvangen), creëer je dan geen overproductie als je al vrij veel melk hebt? Ik heb overigens die van Lansinoh besteld. Ik ben benieuwd hoe het werktOok wat opvangzakjes erbij, want de ruimte in mijn vriezer is beperkt dus efficient ruimtegebruik vind ik eigenlijk nu het meest belangrijk.
Tegen de zwaartekracht in voeden misschien?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
Als je bij elke voeding je andere borst ook kolft (ik begrijp dat zo'n siliconen kolf meer doet dan alleen lekmelk opvangen), creëer je dan geen overproductie als je al vrij veel melk hebt? Ik heb overigens die van Lansinoh besteld. Ik ben benieuwd hoe het werktOok wat opvangzakjes erbij, want de ruimte in mijn vriezer is beperkt dus efficient ruimtegebruik vind ik eigenlijk nu het meest belangrijk.
Ik merk bij mijn baby dat hij minder goed aanhapt omdat ik zo'n sterke toeschietreflex heb dat mijn tepelhoedje al helemaal volloopt met melk zonder dat hij zuigt. Dus met alleen wat likken of sabbelen heeft hij al een aantal monden vol met melk binnen. Ik koppel hem dan wel af en probeer de melk weg te laten lopen in een hydrofiel; dat is onbegonnen werk want het blijft maar doorstromen.Soms wil hij na die paar slokken ook niet meer verder drinken, wat frustrerend is want dan hapt hij niet meer aan als ik hem van de borst afhaal. Hij valt dan in slaap en wordt dan na een tijdje weer met honger wakker. Soms hapt hij wel aan en dan zorg ik er voor dat hij zo'n groot mogelijke hap maakt. Dan drinkt hij goed, maar verslikt hij zich ook vaak waardoor hij loslaat en hetzelfde gebeurt als wanneer ik hem zelf van de borst haal: hij wil niet meer drinken om na een half uur oid ineens te bedenken dat hij toch nog wel honger had.
Iemand tips over wat ik kan doen? Ik heb zelf de neiging om de tijd tussen voedingen wat te rekken zodat hij alleen drinkt als hij echt veel honger heeft en dan ook beter hapt en doordrinkt. Maar eigenlijk vind ik dat geen fijne oplossing, want ik leg liever aan bij wat subtielere voedingssignalen dan te moeten wachten tot hij gaat huilen.
Wat fijn dat het lukt om het zonder kunstvoeding te doen!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 20:43 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds, ik heb de hele vijf dagen vakantie geen kv gebruikt en prul is tevreden. Ik heb me nog nooit zo'n succesvolle voeder gevoeld![]()
En je armen worden zeker sterker ja! Ik heb uren met prul rondgelopen, vroeger kon ik zo lang nog geen pak melk sjouwen.
En geen tips voor overproductie hier. Nooit gehad...
Ja, dat is een goede. Ik probeer al zoveel mogelijk achterover te hangen tijdens het voeden. Echt liggend in die natuurlijke voed-houding voeden lukt nog niet zo goed. Het aanhappen gaat dat moeilijker omdat hij al zwiepend met zijn hoofd het tepelhoedje er dan vanaf veegtquote:Op vrijdag 21 juni 2019 20:50 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Tegen de zwaartekracht in voeden misschien?
Of zeg ik nu iets heel geks?
Ik heb het in ieder geval gedaan een tijdje bij mijn eerste, maar ik weet niet zo goed meer voor wat het was, voor de te grote tsr of de overproductie. Ik had beide iig. Het hielp wel
als ik de melk uit de lekkolf in de koelkast had staan kwam er altijd best een laagje vet bovendrijven. Misschien niet vet genoeg om alle voedingen van een dag te vervangen maar als je dat doet zul je sowieso moeten kolven met een gewone kolf.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 16:45 schreef Ceviche het volgende:
Zo klinken lektieten ineens superhandig maar ik vraag me ook af of jullie dat dan later nog mengen met andere melk (want in principe is het alleen voormelk wat je lekt, toch?)
Maar wat doe je dan met die info?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 23:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Eleska: tijd kan heel handig zijn. Er zit verschil in samenstelling in van bijvoorbeeld de ochtend en middag en de avond na bijv 21h.
De dag gekolfde overdag geven. De avond in de avond geven.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 08:27 schreef Elleska het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan met die info?
De samenstelling is elke dag anders, daar kan je toch onmogelijk rekening mee gaan houden?
Dat van maandag krijgt prul dinsdag, dat van dinsdag donderdag en dat van donderdag dan weer maandag. Denk dat ik dat laatste maar in de vriezer gooi voor de zekerheid. Txs!quote:Op zaterdag 22 juni 2019 20:29 schreef Lemijn het volgende:
Ik geloof dat ik, als het erg warm was, ik de koelelementen wel eens in de vriezer legde op mijn werk. Ik hield me eraan vast dat het 24 uur goed blijft op kamertemperatuur dus dat het wel los zou lopen. En ik vertrouwde ook steeds meer erop dat Jacob wel zou weigeren als het niet goed meer was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
quote:Op zondag 23 juni 2019 11:43 schreef Sisu het volgende:
Joeh! Ik ga me niet druk maken om ochtend-, middag- en avondmelk hoor. Alsof er geen 1001 andere zaken zijn waar je je al druk om maakt. Pick your battles enzo.
Ik geniet zo van het voeden. Gisteren naar een verjaardag geweest en steeds even terug getrokken als hij dorst had. Ging perfect. Hij is zo zen. Zo lief.
Hij lijkt ook zo veel meer in de wereld nu. Kijkt dapper om zich heen. Reageert op geluid. Echt. Mijn mooie kleine baby![]()
De borstvoeding gaat nu echt goed. Merk wel dat ik snachts nu veel melk heb. Twijfel of ik ga kolven snachts. Wakker ben ik toch wel en zo leg ik toch makkelijk een voorraadje aan.. what to do?Ik heb sinds drie dagen een Lansinoh siliconen handkolf. Die zuig je vacuüm aan de borst waar niet uit gedronken wordt, en vangt de lekkende melk op. Zo vang ik af en toe (gebruik hem niet elke voeding) 30 cc op zonder extra moeite. Vind het ideaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A balanced diet is a cookie in each hand
Ik voel je pijn! Vloeibaar goud. Veel te kostbaar om weggegooid te worden.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:31 schreef Tink89 het volgende:
Aah sisuik heb geen tips voor 's nachts, prul drinkt nog steeds 2-3 keer, dus geen melk over
![]()
M'n schoonmoeder heeft vandaag ruim een voeding aan melk weggegoten, omdat prul het volgens haar niet wilde. Ik moest er een beetje om huilen...
Hoelang was je beneden? Als dat meer dan een paar uur was: heb je toen gekolfd? (Dat lukt over het algemeen prima met tepels die pijn doen van het aanleggen, is een andere soort belasting.) Het komt namelijk op mij over alsof hij je productie wilde opkrikken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 02:21 schreef douche-eendje het volgende:
Vorige nacht heb ik beneden doorgebracht want Bas kwam ieder half uur en m'n tepels hadden het niet meer.
Momenteel drinkt hij beide borsten volledig leeg op een voeding, dus er is niet eens een druppeltje melk over voor mijn tepels om de boel te verzachten.
Ik heb niet gekolfd, ik heb hem het werk laten doenquote:Op donderdag 27 juni 2019 08:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoelang was je beneden? Als dat meer dan een paar uur was: heb je toen gekolfd? (Dat lukt over het algemeen prima met tepels die pijn doen van het aanleggen, is een andere soort belasting.) Het komt namelijk op mij over alsof hij je productie wilde opkrikken.
Ah mooi zo, dan las ik het verkeerd. Ik dacht dat je de baby boven had gelaten om even van dat frequente aanhappen af te komen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb niet gekolfd, ik heb hem het werk laten doen. Het gefeest begon rond een uur of 11, ben rond middernacht naar beneden gegaan en het heeft denk ik tot een uur of 3 geduurd. Ik lag op de bank, had de box naast de bank gezet en hij lag of in de box, of op mij te slapen.
Nee de baby woont aan m'n tepels momenteel. Leuk dat hij het vind johquote:Op donderdag 27 juni 2019 09:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ah mooi zo, dan las ik het verkeerd. Ik dacht dat je de baby boven had gelaten om even van dat frequente aanhappen af te komen.
Wat fijn voor jequote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:52 schreef Mariposas het volgende:
De baby is vandaag 10 weken oud. En eindelijk heb ik hem volledig aan de borst zonder iets te willen kapot te slaan van de pijn.(Slechts aan 1 kant moet ik wel even de eerste 30 seconden tanden op elkaar bijten.)
Vorige week weer eens met een tepelhoedje geprobeerd en dat ging goed. En inmiddels drinkt hij ook effectief, dus het kolven kan ik nu achterwege laten. Hoewel ik tepelhoedjes vervloek, biedt het nu echt de uitkomst.
Wat fijn Mariposas!quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:52 schreef Mariposas het volgende:
De baby is vandaag 10 weken oud. En eindelijk heb ik hem volledig aan de borst zonder iets te willen kapot te slaan van de pijn.(Slechts aan 1 kant moet ik wel even de eerste 30 seconden tanden op elkaar bijten.)
Vorige week weer eens met een tepelhoedje geprobeerd en dat ging goed. En inmiddels drinkt hij ook effectief, dus het kolven kan ik nu achterwege laten. Hoewel ik tepelhoedjes vervloek, biedt het nu echt de uitkomst.
Oh en @:rebubbled wat super dat je productie zo goed is nu!
Kloof klinkt heel naar. Ik heb ook zo’n kloof gehad als jij. Dat is nu ruim 9 weken geleden en het is helemaal dicht en genezen maar het is een soort groef gebleven en nog steeds een zwakke plek. Heb je nu wel passende borstschilden? En zet je kolf niet op standje turbo!
Voor flinke kloven kan ik trouwens heel erg Nursicare tepelverband aanraden. Dit zijn Polymem pads, Polymem is een product dat voor wondgenezing wordt gebruikt. Het is niet heel goedkoop maar voor mij werkte het echt super. Volgens mij heb ik dit al eerder genoemd hier, maar bij deze nogmaals. Je moet het wel via internet bestellen.
Geef het tijd, je baby is een maand oud, toch? Ik lees dat het de meeste vrouwen tussen de 3 en 6 maanden lukt om zonder tepelhoedje te voeden.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 21:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat fijn Mariposas!
Tepelhoedjes vervloeken, dat heb ik ook gedaan vandaag. Ik probeer het jonkje nu regelmatig aan te leggen zonder tepelhoedje, maar hij snapt niet wat hij met mijn vlakke tepels moet. En als hij dan een keer aanhapt is het met zo'n kleine hap dat mijn tepel eraan gaat. Ik ben bang dat hij het nooit leert. Als ik dan toch het tepelhoedje erbij pakt, drinkt hij perfect en lijkt hij haast opgelucht. Ik was vandaag zo gefrustreerd
Dat kan ook beginnende spruw zijn..quote:Op zaterdag 29 juni 2019 22:16 schreef TolstoiFan het volgende:
Ach, BobbyZo herkenbaar. Bij mij kwam het goed, maar ik kan me frustratie nog wel voorstellen!
Hier opeens weer veel pijn bij het voeden. Een tijdje terug had ik dat ook, dat ging zomaar over, nu is de pijn echt best erg, zo erg dat ik bij aanhappen echt op mijn tanden moet bijten en flink moet doorzuchten![]()
Pijn blijft ook langer hangen, maar verdwijnt wel tijdens de voeding.
Echter door de dag heen heb ik ook pijn aan mijn tepels, bv. als Simon op mij wil klimmen en zich afzet tegen mijn borsten of als ik er zelf aan zitIk zie niets raars...….
Ik zit te denken aan iets met mijn cyclus, Simon die kiezen aan het krijgen is, of het feit dat ie opeens weer veel vaker wil drinken.
3 tot 6 maandenquote:Op zondag 30 juni 2019 09:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Geef het tijd, je baby is een maand oud, toch? Ik lees dat het de meeste vrouwen tussen de 3 en 6 maanden lukt om zonder tepelhoedje te voeden.
Wat je kan proberen is tijdens de voeding afkoppelen, tepelhoedje verwijderen en weer aanleggen. Maar ik zou het niet haasten allemaal, lukt het niet dan probeer je het een andere dag. Zelf voel ik even absoluut geen behoefte om het zonder te proberen. Ik ben al lang blij dat het nu zo lukt.
Bij mijn oudste heb ik overigens geen tepelhoedje gebruikt en op kloven na in de eerste week, hem probleemloos gevoed. Vlakke en kleine tepels hoeven dus geen probleem te zijn.
Wat fijn dat het wat efficienter gaat!quote:Op maandag 1 juli 2019 14:26 schreef Rebubbled het volgende:
Wat goed D-E!
Hier gaat het ook met de dag beter. Ik ben gestart met haar na max 30 min voeden los te koppelen en niet meer als ze zuigbehoefte heeft mijn borst aanbieden als ze het speentje weigert. Ook wacht ik langer tussen voedingen, dan drinkt ze een stuk gulziger. Ze laat me nu iets meer met rust, we hebben langere pauzes tussen voedingen en ze voedt een stuk sneller. Ik hoef niet meer 6 uur achter elkaar te liggen en heb weer tijd voor mezelf. Ook mijn tepels krijgen wat meer rust zo. Ik denk dat we weer een paar stappen vooruit zijn qua borstvoeding.
Heb ik ook aan zitten denken, maar verder zijn er geen kenmerken te zien.quote:Op maandag 1 juli 2019 00:13 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dat kan ook beginnende spruw zijn..
Als Ru dat doet gaat het vaak om gas waar hij last van heeft.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:43 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
. Maar dat onrustige zoeken met een heen en weer schuddend hoofd.. we kunnen dan bezig blijven![]()
Bij mij blijft het tepelhoedje ook nooit goed plakken. Meestal plakt het tegen de wang van de baby als hij drinkt. Ik krijg het ook nooit goed vacuüm. Je tepel hoort zo ver mogelijk er in te zitten, bij mij komt ie tot halverwege.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 17:43 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
3 tot 6 maandenik weet niet of ik daar nu opgelucht over moet zijn of van baal. Iedereen maar zeggen dat het tepelhoedje een hulpmiddel is wat je tijdelijk even inzet
![]()
Fijn om te horen dat het wél kan. Wie weet komen wij ook zo ver.
Mijn frustratie en drang om snel af te bouwen komt ook voort uit hoe het nu mét tepelhoedje gaat. Vaak gaat het soepel en vlot, maar het komt ook regelmatig voor dat een voeding één grote worsteling is met een kind wat driftig met zijn armpjes maait, een tepelhoedje dat niet goed hecht waardoor het er afvalt zodra het kind met zijn mond of handjes het tepelhoedje raakt, en een krijsend ongeduldig kind als het tepelhoedje er niet snel genoeg weer op zit. Erg ontspannen gaat dat niet, ik vind het dan ook moeilijk om rustig te blijven.
Het is mij een raadsel waarom ze soms zo slecht blijven zitten. Kan ook gebeuren met net uitgekookte tepelhoedjes. Ik 'vouw' ze goed naar buiten, zorg dat ze vochtig zijn.. ik had al bedacht dat het misschien kwam door ons harde water. Soms lijkt er een waas van kalk aan te zitten. Maar een drupje azijn is ook niet altijd de oplossing.
De hypothese is nu wel dat het jonkje wat overprikkeld is en daardoor zo driftig en onrustig meent te moeten aanhappen. Als hij rustig een grote hap maakt, geeft het niet dat het tepelhoedje wat minder goed plakt. Maar dat onrustige zoeken met een heen en weer schuddend hoofd.. we kunnen dan bezig blijven![]()
Geweldig.quote:Op donderdag 4 juli 2019 23:11 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag 2 jaar BVIk vind het nog steeds fijn en heel bijzonder dat mijn lijf dat kan
![]()
wel een beetje trots![]()
Super, wat fijn dat het goed gaat.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 07:36 schreef douche-eendje het volgende:
Ik moest gisteren nog een keer extra wegen. Bas had net zijn blaas natuurlijk weer op epische wijze geleegd op het CB, maar nu voor het wegen.
Score was 100 gram erbij in 3 dagen. Ik produceer slagroom
Ah, ik ga eens kijken of dat helpt. Hij heeft vééél last van gas want hij verslikt zich continu en er zit ook vaak wel een boer dwars (dan hapt hij niet aan, houdt zijn lipjes stijf op elkaar - wat er heel geinig uit zietquote:Op woensdag 3 juli 2019 20:07 schreef Sisu het volgende:
[..]
Als Ru dat doet gaat het vaak om gas waar hij last van heeft.
Ik stop dan even met voeden. Warm zn buikje op met de Palm van Mn hand (die ik dan ook vaak kloksgewijs een beetje beweeg).
Dan wat tegendruk geven op zn voetjes of hem rechtop zetten voor een boertje. Zo gauw zn buik weer zacht aanvoelt / ik een boertje heb gehoord of scheetjes hapt hij altijd weer perfect aan. Misschien werkt het ook wel voor jou?
Dit, helemaalquote:Op woensdag 3 juli 2019 20:29 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Bij mij blijft het tepelhoedje ook nooit goed plakken. Meestal plakt het tegen de wang van de baby als hij drinkt. Ik krijg het ook nooit goed vacuüm. Je tepel hoort zo ver mogelijk er in te zitten, bij mij komt ie tot halverwege.
Er zijn nog wel meer reden om van het tepelhoedje af te willen. Bijvoorbeeld dat ik die dingen altijd kwijt raak in bed.en je moet niet vergeten ze mee te nemen als je de deur uit gaat (ik heb nu maar reserve voor in m’n tas gekocht). En discreet aanleggen is ook een illusie. Waarom komen ze in de horeca altijd mijn bestelling opnemen als ik net aan het aanleggen ben?
In de VS zijn dit soort crèmes zonder recept verkrijgbaar. Vrouwen maken daar zelf een cocktail van een paar soorten (een antibioticum, een schimmeldodend middel en een corticosteroïd tegen ontstekingsverschijnselen). Onder het mom van: het boeit niet wat de oorzaak is en we gaan geen tijd verspillen aan het verkeerde middeltje. Zoek maar eens op APNO (all-purpose nipple ointment).quote:Op zondag 7 juli 2019 09:50 schreef Mariposas het volgende:
Ik begreep dat niet alle huisartsen dit doen, omdat de voorgeschreven stoffen een antibioticum en schimmeldodend zijn, en dat is niet per se iets wat bijdraagt aan wondgenezing.
Klopt inderdaad! Mijn lk vertelde hierover. Ik geloof dat er ook triamcinolon bij zit, althans dat is wat ze in Nld gebruiken. Maar ik vond twee wel genoeg. Ik had eigenlijk vooral de fusidinezuur nodig, de miconazol was meer uit voorzorg, als we toch al aan het smeren zijn.quote:Op zondag 7 juli 2019 10:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
In de VS zijn dit soort crèmes zonder recept verkrijgbaar. Vrouwen maken daar zelf een cocktail van een paar soorten (een antibioticum, een schimmeldodend middel en een corticosteroïd tegen ontstekingsverschijnselen). Onder het mom van: het boeit niet wat de oorzaak is en we gaan geen tijd verspillen aan het verkeerde middeltje. Zoek maar eens op APNO (all-purpose nipple ointment). Jack Newman heeft dit bedacht trouwens.
Zie mijn editquote:Op zondag 7 juli 2019 11:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik geloof dat er ook triamcinolon bij zit, althans dat is wat ze in Nld gebruiken.
Ik kreeg die vraag al na 3 wekenquote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:13 schreef Takkie88 het volgende:
@:tolstoi; gefeliciteerd! Daar mag je ook zonder kleine lettertjes trots op zijn!
@:DE; fijn dat het nu zo lekker gaat!
Sofie is nu bijna 11 maanden. Ik merk dat steeds meer mensen om me heen vragen of ik nog steeds bv geef. En vervolgens vragen wanneer ik ga stoppen. Waarom maken andere hier zo’n ding van? Voorlopig vinden we het allebei nog erg fijn. Bovendien drinkt ze nog maar 3x per dag en ‘s nachts niet meer (dat wil niet zeggen dat ze doorslaapt). En is het dus prima ‘vol te houden’.
Ik heb al deze crèmes gewoon in huis jongonss.quote:Op zondag 7 juli 2019 10:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
In de VS zijn dit soort crèmes zonder recept verkrijgbaar. Vrouwen maken daar zelf een cocktail van een paar soorten (een antibioticum, een schimmeldodend middel en een corticosteroïd tegen ontstekingsverschijnselen). Onder het mom van: het boeit niet wat de oorzaak is en we gaan geen tijd verspillen aan het verkeerde middeltje. Zoek maar eens op APNO (all-purpose nipple ointment).
Jack Newman heeft dit bedacht trouwens.(Of ja: zijn variant is wél alleen op recept verkrijgbaar, maar als vrouwen dit niet krijgen van hun arts of als ze goedkoper uit willen zijn, dan maken ze het na met vrij verkrijgbare middelen.)
Na 1 week verbetering, na 2 weken dicht.quote:Op zondag 7 juli 2019 11:49 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik heb al deze crèmes gewoon in huis jongonss.Als dit werkt ga ik echt huilen dat ik dit niet eerder wist. Fml. Mariposas, hoelang duurde het bij jou voor het aansloeg?
Ik laat het een beetje aan Simon over, als hij aangeeft niet meer te willen, dan is dat het einde. Of als ik er helemaal klaar mee ben, dan ook. Het moet voor allebei nog fijn zijn, en dat is het nog steedsquote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:53 schreef BobbyMcGee het volgende:
Tolstoi, wat mooi! Denk je dat je nog lang blijft voeden?
We zaten op 2 voedingen per dag ('s ochtends en 's avonds) voor het slaapdrama weer begon. Als ik hem 's middags naar bed wil, wil hij nu ook weer drinken, dat is dan de 3e voeding. Als manlief hem 's middags naar bed brengt vraagt ie nergens naar. En hij wordt nu weer regelmatig 's nachts wakker, dan wil ie ook drinken, dus momenteel zit ik op 3 -4 voedingen per dag.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:03 schreef Aure het volgende:
Mooie mijlpaal Tolstoi! Hoeveel voedingen krijgt Simon nog bij jou?
Na 3 weken alquote:Op zondag 7 juli 2019 11:42 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik kreeg die vraag al na 3 weken![]()
Ik mag toch hopen dat je hem ook na het einde van de borstvoedingsperiode nog zal blijven voeden.quote:Op zondag 7 juli 2019 22:21 schreef Lemijn het volgende:
Bij mij verloopt dat gesprek altijd zo:
- oh, voed je hem nog?
- ja
- wanneer ga je stoppen?
- dat weet ik niet, we zien wel.
Klaar.
Bij mij gaat het precies hetzelfde. Er verder interesseert het me niet wat een ander ervan vind.quote:Op zondag 7 juli 2019 22:21 schreef Lemijn het volgende:
De vraag over wanneer je stopt is niet perse met een oordeel he. Het kan wel kritiek zijn (wanneer stop je nou eindelijk eens jij rare langvoeder) maar het kan ook pure interesse of verbazing zijn (oh ja doorgaan na je verlof/de eerste verjaardag kan ook, maar hee, wanneer stop je dan eigenlijk wel?).
Bij mij verloopt dat gesprek altijd zo:
- oh, voed je hem nog?
- ja
- wanneer ga je stoppen?
- dat weet ik niet, we zien wel.
Klaar.
Wat fijn en kut tegelijk!quote:Op woensdag 10 juli 2019 12:05 schreef Rebubbled het volgende:
Oké de apno heeft wonderen verricht. Het gat is dicht. Na 9 weken een open en erg pijnlijk gat te hebben gehad, is hij in 3 dagen tijd dicht gegroeid. Jeetje wat baal ik dat ik dit niet eerder wist en al die tijd met zulke pijn heb rondgelopen en gevoed.
Heb je het idee dat je borsten te vol zijn? Geregeld stuwing? Nog harde klieren na de voeding? Baby die moeite heeft met het allemaal weg drinken of een te wild tsr?quote:Op woensdag 10 juli 2019 21:01 schreef Sisu het volgende:
Rebubbled! Waaatt?!!!
Kan bovenstaande tip over de crèmetjes aub in de op?
Hier gaat het allemaal prima.
Maar Ru heeft wel veel last van krampjes en de laatste 2 dagen geen ontlasting. Wel gewoon goede plasluiers.
Op la leche league lees ik dat het kan komen door te magere melk (te volle borsten) en of een te lange tijd tussen de voedingen. Soms zit er 4 uur tussen. andere keren elk uur . ligt er maar net aan wat hij aangeeft.
Moet ik hier iets mee of is het gewoon normaal voor 6 weken?
Ja, vooral als hij even niet geweest is.quote:Heb je het idee dat je borsten te vol zijn? Geregeld stuwing? Nog harde klieren na de voeding? Baby die moeite heeft met het allemaal weg drinken of een te wild tsr?
Yep!quote:Op donderdag 11 juli 2019 10:42 schreef CaVaBien het volgende:
En ik begreep dat je dan een kwart van je werktijd mag gebruiken om te kolven? Dus als ik 8 uur werk, dan mag ik 2 uur betaald kolven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Hoe doe je dat met de melk? In de koelkast en dan thuis invriezen? Binnen een week gebruiken? Koeltasje mee?quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U is trouwens 16 maanden en ik kolf nog steeds op werk. 1 tot 2 keer, in mijn eigen tijd. Niemand doet er moeilijk over op werk.
Wij hebben drie kolfruimtes op werk met een eigen koel- en vriesdeel. De melk die ik kolf, doe ik in m’n koeltas en doe de tas in de koelkast. Op erg warme dagen leg ik het koelelement in de vriezer, maar vaak is dat niet nodig.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:09 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met de melk? In de koelkast en dan thuis invriezen? Binnen een week gebruiken? Koeltasje mee?
Tof! Hier nog steeds een Medela-flesje in de vriezer met wat melk van de laatste keer kolven uit december 2017.quote:Op donderdag 11 juli 2019 12:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
M’n moederdagcadeau is er.Zó blij mee! Echt het meest dierbare geschenk dat ik ooit heb gehad. ❤
Een druppel moedermelk en een maansteen.
Ik bleek zwanger te zijn tijdens mijn arbeidsvoorwaardengesprek. Rond 12 weken heb ik het verteld, en iedereen was juist erg positief. Als ze dit aankunnen, kunnen ze kolven ook wel aan.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:09 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Als ik er al zou werken zou ik er minder moeite mee hebben, maar het is misschien wel wat veel gevraagd als je net begint.
Dat kan zeker!quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:16 schreef Ceviche het volgende:
Kun je melk nog wel invriezen zo lang na het kolven (ook al is het gekoeld)?
Wat een luxequote:Op donderdag 11 juli 2019 13:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wij hebben drie kolfruimtes op werk met een eigen koel- en vriesdeel. De melk die ik kolf, doe ik in m’n koeltas en doe de tas in de koelkast. Op erg warme dagen leg ik het koelelement in de vriezer, maar vaak is dat niet nodig.
Ik geef 100 ml mee naar de opvang. Als ik iets meer over heb, vries ik dat in. Soms kom je net een beetje te kort, dus dan is het fijn om kleine zakjes melk te hebben.
Ik heb een Aventkolf, maar heb het tasje van Medela erbij gehaald. Super handig.
https://www.bol.com/nl/p/(...)tP86DfhoC5bMQAvD_BwE
Als in: vooruitdenken en het binnen 24 uur na het kolven invriezen als het na 5-7 dagen koelkast niet opgedronken zal zijn.quote:
Ja dat bedoel ik inderdaad.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als in: vooruitdenken en het binnen 24 uur na het kolven invriezen als het na 5-7 dagen koelkast niet opgedronken zal zijn.
Niet als in: op dag 5 na het kolven alsnog invriezen omdat het niet opgedronken is.
Bij m'n vorige baan had ik een positieve test 1 dag voor m'n eerste werkdag daarquote:Op donderdag 11 juli 2019 13:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik bleek zwanger te zijn tijdens mijn arbeidsvoorwaardengesprek. Rond 12 weken heb ik het verteld, en iedereen was juist erg positief. Als ze dit aankunnen, kunnen ze kolven ook wel aan.
Probeer er positief in te staan, zie het niet als een belemmering. Maar als je het echt niet fijn vindt, kan je er voor kiezen om er pas over te beginnen tijdens je tweede gesprek.
Nee, helaas. Die sieraden zijn prachtig, maar waren op dat moment helaas een beetje boven budget.quote:Op donderdag 11 juli 2019 13:12 schreef Lemijn het volgende:
Wat mooi D.U.M.A.N! Komt het van deze site? Ik heb daar al vaak op gekeken maar kan niet kiezen dus nooit besteld. Wil het wel graag, als eigen gekozen geboortecadeau nog.
https://www.lalecheleague(...)waren-van-moedermelkquote:Op donderdag 11 juli 2019 13:33 schreef Ceviche het volgende:
Ik dacht dat het na het kolven zo snel mogelijk moest worden ingevroren (binnen een uur). Gebaseerd op niks hoor, maar dat idee had ik.
Sowieso goed om te weten, soms kolf ik voor een later moment op dezelfde dag, dan weet ik nu dat het later op de dag ook nog de vriezer in kan als het niet gebruikt wordt.
Echt hoor, bedankt voor jullie input
Ik heb daar een hartje van als ketting als je een foto wilt zienquote:Op donderdag 11 juli 2019 13:12 schreef Lemijn het volgende:
Wat mooi D.U.M.A.N! Komt het van deze site? Ik heb daar al vaak op gekeken maar kan niet kiezen dus nooit besteld. Wil het wel graag, als eigen gekozen geboortecadeau nog.
Yes!quote:Op donderdag 11 juli 2019 14:02 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ik heb daar een hartje van als ketting als je een foto wilt zien
Ik had het wel gelezen maar compleet verkeerd begrepenquote:Op donderdag 11 juli 2019 13:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
https://www.lalecheleague(...)waren-van-moedermelk
Oh wolken, wat mooi! Zo subtiel! Ik ga er ook naar op zoekquote:Op donderdag 11 juli 2019 14:44 schreef Wolken het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan staat op de achterkant zijn naam en geboortedatum gegraveerd.
Ontdooide melk of verse melk?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:48 schreef Rebubbled het volgende:
Hoe gaan jullie om met een partner die moeite heeft in te schatten wat de baby nodig heeft en dus geregeld melk overheeft wat uiteindelijk niet meer bruikbaar is? Vooral voor het slapen gaan, altijd met het idee 'ze wil vast straks nog wel wat.' Vanochtend weer 60cc weg kunnen gooien en ik word hier zoo boos om. Misschien hebben jullie hier een handigheidje voor.
Kleine porties klaarzetten. ik weet niet hoeveel je baby drinkt, maar ik bied het aan per 60 ml. Gaat dat snel op en lijkt er nog honger te zijn, dan mag er een zelfde portie achteraan. Bij twijfel mag er een halve portie van 30 ml achteraan.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:48 schreef Rebubbled het volgende:
Hoe gaan jullie om met een partner die moeite heeft in te schatten wat de baby nodig heeft en dus geregeld melk overheeft wat uiteindelijk niet meer bruikbaar is? Vooral voor het slapen gaan, altijd met het idee 'ze wil vast straks nog wel wat.' Vanochtend weer 60cc weg kunnen gooien en ik word hier zoo boos om. Misschien hebben jullie hier een handigheidje voor.
Melk uit de koelkast van ca. 1 a 2 dag en oud opgewarmd in de flessenwarmer. Kan max 8 uur buiten de koelkast bewaard toch? Opnieuw in de koelkast zetten is geen optie, want je mag het niet weer opwarmen. Mag je baby koude melk uit de koelkast?quote:
Die 8 uur geldt voor versgekolfde melk, niet voor opgewarmde. Dat moet je na de voeding echt weggooien als er over is (ik hield 1 uur aan). Maar je vriend warmt alvast melk op voor zo nodig later in de nacht? Dat is dus niet volgens de adviezen. Wat @Mariposas zei kan wel, als je 's avonds kolft en dan een flesje daarmee klaarzetten buiten de koelkast.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 15:17 schreef Rebubbled het volgende:
Melk uit de koelkast van ca. 1 a 2 dag en oud opgewarmd in de flessenwarmer. Kan max 8 uur buiten de koelkast bewaard toch?
Mag wel, maar dat willen niet alle baby's drinken. Die van mij liet het dan uit haar mond lopen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 15:17 schreef Rebubbled het volgende:
Mag je baby koude melk uit de koelkast?
Die adviezen zijn waarschijnlijk ook aan de voorzichtige kant. Er is natuurlijk geen wetenschappelijk onderzoek gedaan naar hoelang je moedermelk na het opwarmen precies kan laten staan tot de gemiddelde baby er wél ziek van wordt, dat is niet ethisch verantwoord.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 21:20 schreef Rebubbled het volgende:
Oh. Dan zijn we verkeerd voorgelicht of hebben we het verkeerd onthouden. In elk geval is er gelukkig niets gebeurd met de baby.
Bacteriegroei: die beestjes vermenigvuldigen zich het beste bij warmere temperaturen en dat heb je dan met 2 keer opwarmen ook 2 keer. (Direct na het kolven is het uiteraard ook warm, maar dat telt niet mee, omdat de melk in het begin nog meer bacteriën om zeep helpt dan er ontstaan.)quote:Op vrijdag 12 juli 2019 23:50 schreef Sisu het volgende:
Wat is het risico hiervan? Waarom mag je het niet her opwarmen?
Ik kan het ook googlen natuurlijk
Oh, dit gaat helemaal niet over bv, maar toch even reageren. Ik herken dit heel erg, maar is op, het is een enorme valkuil. Door alles zelf te doen krijgt je man het gevoel ook nooit, en zul jij het steeds lastiger vinden ook bijvoorbeeld baby eens bij man achter te laten, want hij kan het toch niet... En het is natuurlijk ook zijn kind!quote:Op zaterdag 13 juli 2019 01:39 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn partner heeft helaas hetzelfde probleem @:rebubbled dus ik heb geen tips.
Hij is heel lief en probeert echt te helpen/ bijspringen, maar ik vind het eigenlijk fijner om alles zelf te doen
Hij warmt te veel melk op, stopt als ze weigert en probeert het niet meer, waardoor we al een aantal keer 80cc hebben moeten weggooien. Dat deed wel een beetje pijn.
Verder doet hij de luier te losjes om, waardoor er standaard lekkage is als hij heeft verwisseld.
Hij ziet de slaapsignalen niet en kent haar ritme niet zo goed (in vergelijking met mij).
Ik ben een beetje een perfectionist, dus ik doe het allemaal liever zelf. Dan weet ik dat het allemaal gaat op mijn manier
Same here. Ik voed, hij doet de luiers en kleertjes (op dagen dat we allebei thuis zijn, toen ze kleiner waren en denk met de nieuwe baby ook weer zo). Krijg ik een frisse baby om te voedenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 09:30 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben blij dat ik mijn man blind vertrouw met prul en dat de verdeling vanaf het begin gelijk geweest is. Dat geeft echt wel rust.
quote:Op zondag 14 juli 2019 21:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat is het toch leuk om al 2 jaar te voeden!
Vanavond na het verhaaltje lezen zegt manlief tegen Simon "ga je lekker slapen?". Simon antwoordt: "nee, ga eerst melk drinken, lekkere melk drinken"![]()
![]()
![]()
En terwijl ik met hem naar zijn kamertje loop zegt ie nog een paar keer "lekker melk drinken"![]()
![]()
Heel herkenbaar. Mijn man werkt meer dan fulltime en ik ben volledig thuis, daardoor trekken de zorgtaken automatisch scheef.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:53 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat klinkt dat mooi, langvoedsters
Om ook nog te reageren op het gesprek over de zorgverdeling man/vrouw: ik merk dat hier, ondanks mijn vaste voornemen om het niet zo te laten zijn, ik toch automatisch een groter deel van de zorg op me neem. Sowieso heb ik een voorsprong in zorgen voor kinderen, dus ik weet veel beterén sinds de man weer 40 uur per week werkt, lijkt het zo dat ik beter aanvoel/begrijp wat ons kind nodig heeft dan hij.
Ben me er wel bewust van, en ik probeer hier in bij te sturen. We hebben het er afgelopen weekend ook over gehad met z'n tweeën, want de man schoot in het patroon waarbij hij een heleboel praktische dingen oppakte (huishoudelijke dingen, regeldingen) om mij te ontlasten. Terwijl ik het fijner vind als hij zich focust op ons kind als we samen thuis zijn, en dat voor een eerlijke zorgverdeling ook beter is.
Wie zegt zoiets dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 00:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat ik wel irritant vind is dat er tegenwoordig opmerkingen worden gemaakt tegen U., als in: “je bent al een grote jongen, je moet niet meer drinken”, ondanks de vele waarschuwingen. Ik kan daar zó slecht tegen. Achja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. En werkelijk niet met slechte bedoelingen, maar toch. Na 100 keer gezegd te hebben dat ik die opmerking niet wil horen en dat hij net zo lang mag drinken als hij wil, dringt het gewoon niet door.Protège moi de mes désirs.
quote:Op dinsdag 16 juli 2019 07:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zou gaan slaan geloof ik. Je kindje een vervelend gevoel aanpraten over drinken bij zijn mamaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. En werkelijk niet met slechte bedoelingen, maar toch. Na 100 keer gezegd te hebben dat ik die opmerking niet wil horen en dat hij net zo lang mag drinken als hij wil, dringt het gewoon niet door.Maar ik heb momenteel dan ook echt een heel kort lontje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op donderdag 18 juli 2019 12:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Hier is dat ook rondom de eisprong. Duurt een dag of 3, dan is het weer over.quote:Op donderdag 18 juli 2019 12:09 schreef Tink89 het volgende:
Nieuwe gewaarwording na 8 maanden: pijnlijke tepels. Als prul aanhapt, als de kolf z'n werk doet, als ik er langs kom met m'n bh, arm of jasje...![]()
Bij prul is niks te zien en bij mij ook niet en het is eigenlijk alleen links.
Maar dan wel links én rechts, of niet?quote:Op donderdag 18 juli 2019 12:47 schreef Jentin het volgende:
Bij mij is dat sinds m'n eerste zwangerschap hét teken dat er een eisprong aankomt. Echt heel gevoelig, precies zoals jij beschrijft. Retehandig voor een tweede, dat wel
Issie wel helemaal leeg na een voeding?quote:Op donderdag 18 juli 2019 20:51 schreef Rebubbled het volgende:
Hier weer een borstontsteking. Morgen naar de huisarts. Iemand een idee hoe het kan dat ik telkens (want dit is de 4e) ontstekingen krijg? Telkens zelfde borst, de hardwerkende. Tevens degene met alle tepelproblemen, maar dat lijkt nu juist opgelost..
Ik wissel af, maar prul drinkt 's nachts dan ook nog een keer of drie, dus echt vol zit ik nooit.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 10:22 schreef Rebubbled het volgende:
Leeg genoeg, aldus de LK. Mogelijk is het gewoon het afbouwen van de nachtkolfsessie geweest. Ik ga deze borst voortaan maar als eerste aanbieden in de ochtend. Hebben jullie een vaste startborst?
Dit had ik ook, bij mij hielp thee drinken of in mn borst knijpen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 10:49 schreef pinquit het volgende:
Het duurt bij mij vaak net iets te lang voordat het tsr komtdat is blijkbaar ook nog een mogelijkheid.
Nora wordt dan ongeduldig en wil eigenlijk niet meer verder
Bestaat er ook iets om die tsr sneller te laten werken?
Je schouders ontspannen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 10:49 schreef pinquit het volgende:
Het duurt bij mij vaak net iets te lang voordat het tsr komtdat is blijkbaar ook nog een mogelijkheid.
Nora wordt dan ongeduldig en wil eigenlijk niet meer verder
Bestaat er ook iets om die tsr sneller te laten werken?
Dankje voor het aanbod. Ik ga dinsdag naar de bijeenkomst in de borstvoedingswinkel hier in de buurt. Even kijken wat ze daar hebben en me aanraden. Waarschijnlijk is daar halen goedkoper dan een grote doos laten versturen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 09:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja lecithine, dat was ik! Ik had altijd heel snel last van verstoppingen, ook bij vorige baby. Met name aan 1 kant. Toen adviseerde mijn lk lecithine en ik heb er sindsdien nooit meer last van gehad. Ik ben er wel na een tijd mee gestopt en heb van de laatste pot nog driekwart over.
Is duur spul, mocht je het willen proberen en het niet vandaag al willen hebben, kan ik het evt tegen verzendkosten naar je toesturen (is wel pakketpost, grote pot). Of woonde je nou in het buitenland? Ik haal soms vaak users door elkaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 juli 2019 19:25 schreef Zo-is-dat het volgende:
Oh nee, zou mijn twee jarige dan toch willen stoppen![]()
Zojuist wilde hij liever gaan slapen dan nog even drinken. Het zal toch niet echt?
Ik kan en wil me er eigenlijk niks bij voorstellen dat het gisteren dan de laatste keer zou zijn.ondanks dat ik vanaf z’n 1 jaar de 2 jaar als nieuwe mijlpaal had gesteld zou ik het toch wel een beetje verdrietig vinden als het nu zou stoppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Drinkt hij alleen nog 's avonds voor het slapen Zo-is-dat? Lijkt me ook heel gek als het stopt. Maar wie weet bedenkt hij zich morgen weer.
[ Bericht 4% gewijzigd door Lemijn op 21-07-2019 21:45:37 (spoilertag toegevoegd) ]Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik was naar een borstvoedingsmeetup bij De Boezemvriend, daar terplekke gekocht. Ze hebben geen online shop helaas zie ik.quote:Op woensdag 24 juli 2019 17:02 schreef Stippelrientje het volgende:
Top! Ik ga die denk ik ook op mijn lijstje zetten.
Waar heb jij hem besteld? Tips?
Dan snap ik dat je haar even wakker gemaakt hebt. Drinken is met dit weer echt belangrijk. Prul vindt de hitte niks en is bovendien een beetje ziekig (koorts, ik vermoed tandjes lees), dus die heeft heel veel gedronken en ligt na een dik half uur in het bad spelen al in bed. Ze was doodop.quote:Op woensdag 24 juli 2019 17:06 schreef Rebubbled het volgende:
@:Tink89, hier een baby die door de hitte heen slaapt. Gisteren 2x erop uit geweest met zijn tweeën voor een aantal uur waarbij ze geen seconde heeft geslapen en dat moet vandaag verwerkt worden denk ik. Vanochtend heb ik haar in een sluimermoment wel even expres wakker gemaakt, want ze moest echt even drinken van me. Ging ook gulzig 1,5 borst in. Heeft prul het wel naar haar zin in de hitte?
Ik merk wel echt dat mijn productie behoorlijk verslapt in de loop van de dag, terwijl zij juist steeds meer wilt. Hoe gaan jullie daarmee om?
En veel thuiszorgwinkels hebben vrijwel alles van Medela ook staan aan onderdelen. Superfijn!quote:Op woensdag 24 juli 2019 17:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Zegt mij helemaal niks![]()
Maar ik kom er vast wel tegen in webshops.
Wat ik ook een toffe verbetering vind is dat de medela diepvrieszakjes en meer borstvoedingsgerelateerde zaken gewoon in het kruidvatschap staan
Ik zou heel graag die van Lansinoh gehad hebben toen A. net geboren was, heb meer dan eens een vol Haaka flesje laten vallenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 18:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
De versie van Lansinoh bevalt ook goed. Daar zit een koortje bij zodat je 'm om je nek kunt hangen. Dat heeft al eens voorkomen dat er een lading melk van mijn borst afviel![]()
En die is goedkoper dan de Haakaa.
Geen tips, maar wel een dikke knuffelquote:Op zaterdag 27 juli 2019 17:00 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik heb weer een borstontstekingomdat de vorige resulteerde in een ziekenhuis opname word ik daar best nerveus van. Nog tips?
Hoe vaak en hoe lang zal ik masseren?
We zijn een weekendje weg (timing) dus mijn man heeft net twee keer anderhalf uur gereden om de kolf op te halen.
Borst verwarmen voor het voeden/kolven, daarna koelen. De zere plek tijdens het kolven extra masseren, hoe pijnlijk ook. Dat helpt bij mij het beste. En als het met 2 dagen niet weg is, naar de huisarts voor antibiotica, hoe onwenselijk ook. Ibuprofen slikken kan ook, werkt ontstekingsremmend wanneer je een spiegel in je bloed opbouwt.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 17:00 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik heb weer een borstontstekingomdat de vorige resulteerde in een ziekenhuis opname word ik daar best nerveus van. Nog tips?
We zijn een weekendje weg (timing) dus mijn man heeft net twee keer anderhalf uur gereden om de kolf op te halen.
Wat naar Bobby! Welquote:Op zaterdag 27 juli 2019 17:00 schreef BobbyMcGee het volgende:
Mijn vlk vond het niet nodig om de huisarts in te schakelen (voor antibiotica) als de koorts onder de 39 graden bleef met paracetamol en/of ibuprofen en als er ook een dalende lijn in zat na een dag. Maar dit was een advies voor mij, bij twijfel zou ik bellen met de huisartsenpost.quote:Op zondag 28 juli 2019 04:22 schreef BobbyMcGee het volgende:
ik vroeg me inderdaad af wanneer je een huisarts inschakelt. Ik heb momenteel geen koorts of verhoging, dat scheelt.
Het masseren doe ik wel, vooral voor de voeding. En we hebben een icepack die oker na op mijn borst leg.
Is het ook normaal dat je productie keldert door een ontsteking? Ik zat eerst tegen overproductie aan rechts, maar nu is mijn baby soms niet verzadigd en wil hij links ook drinken. En ik krijg er bijna niets meer uit bij het nakolven.
Bedankt in ieder geval, Tink ook
Dat is voor ons precies de aftopper voor de nacht. Dus inderdaad een goeie vooruitgang! En je weet niet hoeveel prul daarnaast per voeding ooknog extra krijgt.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik wilde hetzelfde vragen...
Nadat ik overigens vorige week veel meer ging kolven door fenegriek + gezegende distel net maar even een nieuwe voorraad gehaald. Het scheelde zo'n 60 ml per dag, vond ik best veel.
Fenegriek is fijn, ja. Ik merkte ook een toename in productie nadat ik fenegriek begon te slikken.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik wilde hetzelfde vragen...
Nadat ik overigens vorige week veel meer ging kolven door fenegriek + gezegende distel net maar even een nieuwe voorraad gehaald. Het scheelde zo'n 60 ml per dag, vond ik best veel.
Holy shit wat een prachtige vrouw. Ben jij dat? Of is dat de liefde van je leven?quote:Op maandag 29 juli 2019 16:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik laat deze even hier.
[ afbeelding ]
16,5 maand met al onze ups en downs. Hopelijk mogen we nog lang door gaan.
Curry-oksels.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Fenegriek is fijn, ja. Ik merkte ook een toename in productie nadat ik fenegriek begon te slikken.
Vind het wel erg stinken.
Lief, dankjewel.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:52 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Holy shit wat een prachtige vrouw. Ben jij dat? Of is dat de liefde van je leven?
Jammer is dat hè?quote:Op maandag 29 juli 2019 18:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Lief, dankjewel.
De liefde van mijn leven kan geen bv geven.![]()
Nah, ik zou dit met niemand willen delen.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Jammer is dat hè?
Wat een schitterend stel zijn jij en U. toch!
Ja, dat vergat ikquote:
quote:Op maandag 29 juli 2019 22:54 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb mijn AliExpress nep-Haaka binnen en hij werkt top! ¤2,43.![]()
[ afbeelding ]
Mooie foto, @:d.u.m.a.n. !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |