SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
Ja, ik werd ook niet wakker van zijn huiltjes en signalen. Mijn man moest mij regelmatig wakker maken voor een voeding. Nu ben ik al wakker voordat Bas wakker is, dat scheelt een hoop. Zit nu ook regelmatig een deel van de voeding op de babykamer in mn luie stoel te doen, luiertje verschonen etc en mijn man kan doorslapen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 15:57 schreef Sisu het volgende:
Merk je dat al zo snel DE?
Je zit zo lekker in je cocon. Echt fijn om te lezen.
Dat sowieso. Heb wel zakjes voor als backup straks als ik eens moet werken en bijvoorbeeld een keer zoveel kolf dat, maar er is ook een hack waarmee je van een zakje een flesje kan maken met wat elastieken (maar ik ben ook team wasbare luiers, wasbare zoogcompressen en heb nu lilypadz. Wil denk ik ook gewoon de lekschalen van medela want siliconen plak systeem en handen vrij!).quote:Op donderdag 20 juni 2019 19:48 schreef Lemijn het volgende:
Qua bewaren wil ik trouwens nog even pleiten voor bewaarflesjes in plaats van zakjes. Die kan je tenminste vaker dan 1x gebruiken.
Flesjes zijn ook goedkoper denk ikquote:Op donderdag 20 juni 2019 19:48 schreef Lemijn het volgende:
Qua bewaren wil ik trouwens nog even pleiten voor bewaarflesjes in plaats van zakjes. Die kan je tenminste vaker dan 1x gebruiken.
ik ben nog steeds benieuwd hoe die zakjes dan lekkenquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:30 schreef Cholula het volgende:
We schonken de zakjes over in flesjes voor de opvang, de kans op lekkage is best groot bij die dingen.
ik had mega productie en flinke toeschietreflex. Ik heb het eerste half jaar een melkbed gehad. Dus slapen op handdoeken etc.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 02:27 schreef Mariposas het volgende:
Ben ik nou de enige die nooit last heeft van lekkende borsten?Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten opvangen met zo’n opvangkolf. ik gebruikte de zoogkompressen ook alleen maar zodat de lanoline niet op m’n bh komt.
Ik lekte gisteren in totaal een ml of 10 dankzij stuwing die hij niet weggedronken kreegquote:Op vrijdag 21 juni 2019 02:27 schreef Mariposas het volgende:
Ben ik nou de enige die nooit last heeft van lekkende borsten?Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten opvangen met zo’n opvangkolf. ik gebruikte de zoogkompressen ook alleen maar zodat de lanoline niet op m’n bh komt.
Idd, hier lekken ze ook nooit. En ze hebben een dubbele sluiting.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:45 schreef Elleska het volgende:
Mariposas. die siliconen dingen zuigen vaccuum en hebben een licht kolvende werking. je vangt daardoor wat meer op dan enkel het lekken.
[..]
ik ben nog steeds benieuwd hoe die zakjes dan lekkenik liet ze zelfs liggend in de koelkast ontdooien. ligt dat dan aan het soort zakje misschien?
Ik heb hier nog een lading van ongebruikt staan, iemand interesse?quote:Op donderdag 20 juni 2019 20:23 schreef Mariposas het volgende:
Die zakjes zijn echt waardeloos, ze lekten altijd bij mij, echt het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat het (leeg) minder ruimte in je keuken inneemt dan dezelfde hoeveelheid aan (lege) flesjes.
Beter koop je zo’n set flesjes: https://www.borstkolvensh(...)-schroefdop-191.html
En ook handig om op werk wat te bewaren. Ik heb wel eens in mijn waterfles gekolfd toen ik flesjes was vergeten.
Het ligt vooral aan de gebruiker.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:45 schreef Elleska het volgende:
Mariposas. die siliconen dingen zuigen vaccuum en hebben een licht kolvende werking. je vangt daardoor wat meer op dan enkel het lekken.
[..]
ik ben nog steeds benieuwd hoe die zakjes dan lekkenik liet ze zelfs liggend in de koelkast ontdooien. ligt dat dan aan het soort zakje misschien?
Ik heb wel interesse!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een lading van ongebruikt staan, iemand interesse?
Als je de avond van tevoren de flesjes van vriezer in koelkast zet, zijn ze wel ontdooit meestal.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Idd, hier lekken ze ook nooit. En ze hebben een dubbele sluiting.
Ik zou de flesjes juist irritant vinden. Zit je hele vriezer meteen vol.. en ik denk dat het ontdooien daarvan ook langer zou duren?
Het is wel verwarrend als het hier tegelijkertijd over lekkende borsten en lekkende zakjes moedermelk gaat. Ik las de eerste zin dus verkeerd, en daar kwam ik achter bij de tweede zin.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Idd, hier lekken ze ook nooit. En ze hebben een dubbele sluiting.
Super vervelend als je borsten bij het ontdooien de hele koelkast natmaken door het lekken.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het is wel verwarrend als het hier tegelijkertijd over lekkende borsten en lekkende zakjes moedermelk gaat. Ik las de eerste zin dus verkeerd, en daar kwam ik achter bij de tweede zin.
Ik in het begin ook hoor! Maar op een gegeven moment stopte dat, en bij de meeste mensen is dat zo. Je armen worden snel sterker! En dan heb je je kind gewoon lekker vast en kan je altijd zonder hulpmiddelen voeden. Dat is ook wat me een beetje tegenstaat: het wekt de indruk dat borstvoeding heel ingewikkeld is en dat je allerlei dingen moet aanschaffen om het tot een succes te maken.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:26 schreef Ceviche het volgende:
Lijkt me eigenlijk wel handigmaar ik ben sowieso veel met kussens in de weer bij het voeden.
Dan denk ik alsnog dat het aan de zakjes ligt. Een gewoon (ikea)ziplockzakje waar ik bijvoorbeeld vlees mee invries prik ik wel eens per ongeluk lek. maar de bv zakjes die ik heb gebruikt waren een stuk dikker, die zijn niet zomaar door te prikken, zelfs niet als er lucht in zat.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 09:46 schreef Cholula het volgende:
[..]
Het ligt vooral aan de gebruiker.Als er ook maar een klein beetje lucht in het zakje zat dan prikte ik zo'n zakje in de vriezer lek met een ander bevroren zakje.
Ik vind het een fijn ding. Hij blijft bijna altijd goed hangen ( een enkele keer niet, maar dat ligt dan aan mij). Ik gebruik hem dus vaak tijdens een voeding en dan 'kolf' ik tussen de 50 en de 120 ml. Ik raad hem zeker aan.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:54 schreef elamanilo het volgende:
OhhSisu, wat een plaatje die jongen van je! Die haartjes
Cholula, mijn vroedvrouw heeft me ook een haakaa aangeraden! Ik heb hem nog niet besteld, maar hoe bevalt ie jou?
Als je van die haakaa (siliconen) kolf de rand eerst omvouwt naar buiten, m daarna inknijpt en over je tepel zet, zuigt ie zo hard vacuum als mogelijk kan (en dat is niet heel hard) maar dan loopt er bij mij toch 60-80ml per voeding in. Dat kan toch niet alleen maar met weinig vet zijn?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 16:15 schreef Mariposas het volgende:
Wow, goede voorraad Limone! Op zich dus wel handig om lekborsten te hebben!
Maar ik las dat de lekmelk alleen geschikt is om te mengen met andere melk omdat er nauwelijks vet in zit, meng je die opgevangen melk dan ook?
Je kan zelf bepalen hoe stevig het vacuum van dat siliconen kolfje is. Je kan m slapjes inknijpen zodat 'ie maar net aan je borst blijft hangen, of je kan de rand omklappen en het flesje helemaal samenknijpen zodat hij maximaal vacuum maakt. Als je m slapjes knijpt, is het meer lekkage opvangen. Als je m stevig knijpt, doet ie meer.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
Als je bij elke voeding je andere borst ook kolft (ik begrijp dat zo'n siliconen kolf meer doet dan alleen lekmelk opvangen), creëer je dan geen overproductie als je al vrij veel melk hebt? Ik heb overigens die van Lansinoh besteld. Ik ben benieuwd hoe het werktOok wat opvangzakjes erbij, want de ruimte in mijn vriezer is beperkt dus efficient ruimtegebruik vind ik eigenlijk nu het meest belangrijk.
Tegen de zwaartekracht in voeden misschien?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 18:06 schreef BobbyMcGee het volgende:
Als je bij elke voeding je andere borst ook kolft (ik begrijp dat zo'n siliconen kolf meer doet dan alleen lekmelk opvangen), creëer je dan geen overproductie als je al vrij veel melk hebt? Ik heb overigens die van Lansinoh besteld. Ik ben benieuwd hoe het werktOok wat opvangzakjes erbij, want de ruimte in mijn vriezer is beperkt dus efficient ruimtegebruik vind ik eigenlijk nu het meest belangrijk.
Ik merk bij mijn baby dat hij minder goed aanhapt omdat ik zo'n sterke toeschietreflex heb dat mijn tepelhoedje al helemaal volloopt met melk zonder dat hij zuigt. Dus met alleen wat likken of sabbelen heeft hij al een aantal monden vol met melk binnen. Ik koppel hem dan wel af en probeer de melk weg te laten lopen in een hydrofiel; dat is onbegonnen werk want het blijft maar doorstromen.Soms wil hij na die paar slokken ook niet meer verder drinken, wat frustrerend is want dan hapt hij niet meer aan als ik hem van de borst afhaal. Hij valt dan in slaap en wordt dan na een tijdje weer met honger wakker. Soms hapt hij wel aan en dan zorg ik er voor dat hij zo'n groot mogelijke hap maakt. Dan drinkt hij goed, maar verslikt hij zich ook vaak waardoor hij loslaat en hetzelfde gebeurt als wanneer ik hem zelf van de borst haal: hij wil niet meer drinken om na een half uur oid ineens te bedenken dat hij toch nog wel honger had.
Iemand tips over wat ik kan doen? Ik heb zelf de neiging om de tijd tussen voedingen wat te rekken zodat hij alleen drinkt als hij echt veel honger heeft en dan ook beter hapt en doordrinkt. Maar eigenlijk vind ik dat geen fijne oplossing, want ik leg liever aan bij wat subtielere voedingssignalen dan te moeten wachten tot hij gaat huilen.
Wat fijn dat het lukt om het zonder kunstvoeding te doen!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 20:43 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds, ik heb de hele vijf dagen vakantie geen kv gebruikt en prul is tevreden. Ik heb me nog nooit zo'n succesvolle voeder gevoeld![]()
En je armen worden zeker sterker ja! Ik heb uren met prul rondgelopen, vroeger kon ik zo lang nog geen pak melk sjouwen.
En geen tips voor overproductie hier. Nooit gehad...
Ja, dat is een goede. Ik probeer al zoveel mogelijk achterover te hangen tijdens het voeden. Echt liggend in die natuurlijke voed-houding voeden lukt nog niet zo goed. Het aanhappen gaat dat moeilijker omdat hij al zwiepend met zijn hoofd het tepelhoedje er dan vanaf veegtquote:Op vrijdag 21 juni 2019 20:50 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Tegen de zwaartekracht in voeden misschien?
Of zeg ik nu iets heel geks?
Ik heb het in ieder geval gedaan een tijdje bij mijn eerste, maar ik weet niet zo goed meer voor wat het was, voor de te grote tsr of de overproductie. Ik had beide iig. Het hielp wel
als ik de melk uit de lekkolf in de koelkast had staan kwam er altijd best een laagje vet bovendrijven. Misschien niet vet genoeg om alle voedingen van een dag te vervangen maar als je dat doet zul je sowieso moeten kolven met een gewone kolf.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 16:45 schreef Ceviche het volgende:
Zo klinken lektieten ineens superhandig maar ik vraag me ook af of jullie dat dan later nog mengen met andere melk (want in principe is het alleen voormelk wat je lekt, toch?)
Maar wat doe je dan met die info?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 23:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Eleska: tijd kan heel handig zijn. Er zit verschil in samenstelling in van bijvoorbeeld de ochtend en middag en de avond na bijv 21h.
De dag gekolfde overdag geven. De avond in de avond geven.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 08:27 schreef Elleska het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan met die info?
De samenstelling is elke dag anders, daar kan je toch onmogelijk rekening mee gaan houden?
Dat van maandag krijgt prul dinsdag, dat van dinsdag donderdag en dat van donderdag dan weer maandag. Denk dat ik dat laatste maar in de vriezer gooi voor de zekerheid. Txs!quote:Op zaterdag 22 juni 2019 20:29 schreef Lemijn het volgende:
Ik geloof dat ik, als het erg warm was, ik de koelelementen wel eens in de vriezer legde op mijn werk. Ik hield me eraan vast dat het 24 uur goed blijft op kamertemperatuur dus dat het wel los zou lopen. En ik vertrouwde ook steeds meer erop dat Jacob wel zou weigeren als het niet goed meer was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
quote:Op zondag 23 juni 2019 11:43 schreef Sisu het volgende:
Joeh! Ik ga me niet druk maken om ochtend-, middag- en avondmelk hoor. Alsof er geen 1001 andere zaken zijn waar je je al druk om maakt. Pick your battles enzo.
Ik geniet zo van het voeden. Gisteren naar een verjaardag geweest en steeds even terug getrokken als hij dorst had. Ging perfect. Hij is zo zen. Zo lief.
Hij lijkt ook zo veel meer in de wereld nu. Kijkt dapper om zich heen. Reageert op geluid. Echt. Mijn mooie kleine baby![]()
De borstvoeding gaat nu echt goed. Merk wel dat ik snachts nu veel melk heb. Twijfel of ik ga kolven snachts. Wakker ben ik toch wel en zo leg ik toch makkelijk een voorraadje aan.. what to do?Ik heb sinds drie dagen een Lansinoh siliconen handkolf. Die zuig je vacuüm aan de borst waar niet uit gedronken wordt, en vangt de lekkende melk op. Zo vang ik af en toe (gebruik hem niet elke voeding) 30 cc op zonder extra moeite. Vind het ideaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A balanced diet is a cookie in each hand
Ik voel je pijn! Vloeibaar goud. Veel te kostbaar om weggegooid te worden.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:31 schreef Tink89 het volgende:
Aah sisuik heb geen tips voor 's nachts, prul drinkt nog steeds 2-3 keer, dus geen melk over
![]()
M'n schoonmoeder heeft vandaag ruim een voeding aan melk weggegoten, omdat prul het volgens haar niet wilde. Ik moest er een beetje om huilen...
Hoelang was je beneden? Als dat meer dan een paar uur was: heb je toen gekolfd? (Dat lukt over het algemeen prima met tepels die pijn doen van het aanleggen, is een andere soort belasting.) Het komt namelijk op mij over alsof hij je productie wilde opkrikken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 02:21 schreef douche-eendje het volgende:
Vorige nacht heb ik beneden doorgebracht want Bas kwam ieder half uur en m'n tepels hadden het niet meer.
Momenteel drinkt hij beide borsten volledig leeg op een voeding, dus er is niet eens een druppeltje melk over voor mijn tepels om de boel te verzachten.
Ik heb niet gekolfd, ik heb hem het werk laten doenquote:Op donderdag 27 juni 2019 08:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoelang was je beneden? Als dat meer dan een paar uur was: heb je toen gekolfd? (Dat lukt over het algemeen prima met tepels die pijn doen van het aanleggen, is een andere soort belasting.) Het komt namelijk op mij over alsof hij je productie wilde opkrikken.
Ah mooi zo, dan las ik het verkeerd. Ik dacht dat je de baby boven had gelaten om even van dat frequente aanhappen af te komen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:59 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb niet gekolfd, ik heb hem het werk laten doen. Het gefeest begon rond een uur of 11, ben rond middernacht naar beneden gegaan en het heeft denk ik tot een uur of 3 geduurd. Ik lag op de bank, had de box naast de bank gezet en hij lag of in de box, of op mij te slapen.
Nee de baby woont aan m'n tepels momenteel. Leuk dat hij het vind johquote:Op donderdag 27 juni 2019 09:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ah mooi zo, dan las ik het verkeerd. Ik dacht dat je de baby boven had gelaten om even van dat frequente aanhappen af te komen.
Wat fijn voor jequote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:52 schreef Mariposas het volgende:
De baby is vandaag 10 weken oud. En eindelijk heb ik hem volledig aan de borst zonder iets te willen kapot te slaan van de pijn.(Slechts aan 1 kant moet ik wel even de eerste 30 seconden tanden op elkaar bijten.)
Vorige week weer eens met een tepelhoedje geprobeerd en dat ging goed. En inmiddels drinkt hij ook effectief, dus het kolven kan ik nu achterwege laten. Hoewel ik tepelhoedjes vervloek, biedt het nu echt de uitkomst.
Wat fijn Mariposas!quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:52 schreef Mariposas het volgende:
De baby is vandaag 10 weken oud. En eindelijk heb ik hem volledig aan de borst zonder iets te willen kapot te slaan van de pijn.(Slechts aan 1 kant moet ik wel even de eerste 30 seconden tanden op elkaar bijten.)
Vorige week weer eens met een tepelhoedje geprobeerd en dat ging goed. En inmiddels drinkt hij ook effectief, dus het kolven kan ik nu achterwege laten. Hoewel ik tepelhoedjes vervloek, biedt het nu echt de uitkomst.
Oh en @:rebubbled wat super dat je productie zo goed is nu!
Kloof klinkt heel naar. Ik heb ook zo’n kloof gehad als jij. Dat is nu ruim 9 weken geleden en het is helemaal dicht en genezen maar het is een soort groef gebleven en nog steeds een zwakke plek. Heb je nu wel passende borstschilden? En zet je kolf niet op standje turbo!
Voor flinke kloven kan ik trouwens heel erg Nursicare tepelverband aanraden. Dit zijn Polymem pads, Polymem is een product dat voor wondgenezing wordt gebruikt. Het is niet heel goedkoop maar voor mij werkte het echt super. Volgens mij heb ik dit al eerder genoemd hier, maar bij deze nogmaals. Je moet het wel via internet bestellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |