https://www.nieuwetijdskind.com/quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:53 schreef roos94 het volgende:
En wij moeten allemaal maar weten wat een nieuwetijdskind betekent?
Ik adviseer een met lood-gevoerde regenjas.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:59 schreef LelijKnap het volgende:
Afschermen van de aura is lastig als je hooggevoelig bent
En een kookpan voor het hoofd?quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik adviseer een met lood-gevoerde regenjas.
Gvd.quote:
Heb je de ascentieverschijnselen nog niet ervaren?quote:
Zegt iemand met een fok! account.quote:
die comments ook die eronder staan,quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heb je de ascentieverschijnselen nog niet ervaren?
Ik klikte op je link.quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heb je de ascentieverschijnselen nog niet ervaren?
zulke onzin altijd "ik scherm mij af van negatieve energie" wat doe je dan heel de dag gefrustreerd op fok zitten op je zolderkamertjequote:Op woensdag 19 juni 2019 00:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zegt iemand met een fok! account.
Ok ik ben klaar met cynische posts voor vandaag. Voelde lekker. Dat dan weer wel.
De tering hey.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:43 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben een nieuwetijds kind. Slim, intelligent maar ook gevoelig voor vibraties om mij heen. Ik scherm me van negatieve energie af om mij optimaal te kunnen exploiteren en te ontwikkelen. Mijn denkniveau niet laten aantasten door de massa, de oudetijdskinderen. Om dit te bewerkstelligen draag ik saaie kleding om niet gezien te worden en vermijd ik liever het contact met vreemden. Zijn hier ook nog andere nieuwetijdskinderen? Wat voor tips kun je mij meegeven om jullie te kunnen opleiden? Bedankt voor jullie input
Is volgens mij ook waar de term toendertijd vandaan kwam, medio 06'.quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:10 schreef Metalfrost het volgende:
De tering hey.
Hét sneeuwvlokje onder de sneeuwvlokjes dit.
Dan ben je toch wel echt fucking achterlijk als je dat niet inziet.quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:12 schreef LelijKnap het volgende:
www.nieuwetijdskind.com/o(...)begaafde-leerlingen/
Dit snap ik dan weer niet. Typisch zo een eigenlijk-ben-je-hoogbegaafd-artikel maar daarin posten ze dan wel weer deze mooie;
[ afbeelding ]
Zullen ze het sarcasme nou echt niet zien?
Echt bizar dit...quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:12 schreef LelijKnap het volgende:
Dit snap ik dan weer niet. Typisch zo een eigenlijk-ben-je-hoogbegaafd-artikel maar daarin posten ze dan wel weer deze mooie;
[ afbeelding ]
Heb je het kopje 'bewust opvoeden' misschien bewust genegeerd?quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik klikte op je link.
Met een 7 jarig emotioneel opstandig kind hier in huis. Ik ga hier niet in mee.
quote:Op woensdag 19 juni 2019 00:16 schreef SpecialK het volgende:
Die mensen zien fokke & sukke niet als een zwartgallige outlet voor sarcasme en spot maar als lieve infotainment cartoons bedoeld om hun punt exact te demonstreren.
Misschien leven die mensen wel echt in een andere dimensie.
Het zijn gewoon autisten die zich beter voelen dan de redt. Die zien dat nietquote:Op woensdag 19 juni 2019 00:12 schreef LelijKnap het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt voor de interessante link. Ik denk dat er weinig nieuwetijds kinderen op fok zijn, maar meer oudetijds kinderen. Er zijn tot nu toe maar enkele tips waar ik wat mee kan (Bijvoorbeeld die van Sjemmert, Spreken is zilver, zwijgen is goud. Waarom zou ik met oudetijds kinderen in mijn omgeving gaan praten? Die weten en ervaren toch minder als wat ik zélf ervaar. Ik zie de wereld in een veel bredere perspectief dan oudetijds kinderen. Daar kunnen zij echter vrij weinig aan doen. Het is als een soort gave hebben, je hebt het of je hebt het niet. Of het genetisch is, is nog niet duidelijk. Wat mij ook opvalt is dat er onder oudetijds kinderen weinig spiritualiteit is, zij zitten erg in een "2d wereld", oftewel 3d wereld. Gelukkig wordt het besef en waardering steeds groter voor nieuwetijds kinderen, omdat wij beter begrepen dienen te worden door de medemens. Zodra de mens zich verder ontwikkeld denk ik dat er in de toekomst meer nieuwetijds kinderen geboren zullen worden. Deze nieuwetijds kinderen kunnen samenwerken om de technologie en kennis sneller vooruit te brengen. Ik hoop dat er meer begrip en respect getoond gaat worden naar nieuwetijds kinderen.quote:
Jij bent geen Nieuwetijdskind. Jouw houding ten opzichte van je omgeving weerspreekt alles waar dit voor staat.quote:Op woensdag 19 juni 2019 07:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bedankt voor de interessante link. Ik denk dat er weinig nieuwetijds kinderen op fok zijn, maar meer oudetijds kinderen. Er zijn tot nu toe maar enkele tips waar ik wat mee kan (Bijvoorbeeld die van Sjemmert, Spreken is zilver, zwijgen is goud. Waarom zou ik met oudetijds kinderen in mijn omgeving gaan praten? Die weten en ervaren toch minder als wat ik zélf ervaar. Ik zie de wereld in een veel bredere perspectief dan oudetijds kinderen. Daar kunnen zij echter vrij weinig aan doen. Het is als een soort gave hebben, je hebt het of je hebt het niet. Of het genetisch is, is nog niet duidelijk. Wat mij ook opvalt is dat er onder oudetijds kinderen weinig spiritualiteit is, zij zitten erg in een "2d wereld", oftewel 3d wereld. Gelukkig wordt het besef en waardering steeds groter voor nieuwetijds kinderen, omdat wij beter begrepen dienen te worden door de medemens. Zodra de mens zich verder ontwikkeld denk ik dat er in de toekomst meer nieuwetijds kinderen geboren zullen worden. Deze nieuwetijds kinderen kunnen samenwerken om de technologie en kennis sneller vooruit te brengen. Ik hoop dat er meer begrip en respect getoond gaat worden naar nieuwetijds kinderen.
wat is de dedinitie van oude tijds kind? Is dat puur het niet zijn van een nieuwe tijdskind?quote:Op woensdag 19 juni 2019 07:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bedankt voor de interessante link. Ik denk dat er weinig nieuwetijds kinderen op fok zijn, maar meer oudetijds kinderen. Er zijn tot nu toe maar enkele tips waar ik wat mee kan (Bijvoorbeeld die van Sjemmert, Spreken is zilver, zwijgen is goud. Waarom zou ik met oudetijds kinderen in mijn omgeving gaan praten? Die weten en ervaren toch minder als wat ik zélf ervaar. Ik zie de wereld in een veel bredere perspectief dan oudetijds kinderen. Daar kunnen zij echter vrij weinig aan doen. Het is als een soort gave hebben, je hebt het of je hebt het niet. Of het genetisch is, is nog niet duidelijk. Wat mij ook opvalt is dat er onder oudetijds kinderen weinig spiritualiteit is, zij zitten erg in een "2d wereld", oftewel 3d wereld. Gelukkig wordt het besef en waardering steeds groter voor nieuwetijds kinderen, omdat wij beter begrepen dienen te worden door de medemens. Zodra de mens zich verder ontwikkeld denk ik dat er in de toekomst meer nieuwetijds kinderen geboren zullen worden. Deze nieuwetijds kinderen kunnen samenwerken om de technologie en kennis sneller vooruit te brengen. Ik hoop dat er meer begrip en respect getoond gaat worden naar nieuwetijds kinderen.
Wat heb je allemaal al gemaakt, ontwikkeld of uitgevonden dan?quote:Op woensdag 19 juni 2019 07:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is een lastig concept om te begrijpen maar een act opvoeren op een forum zegt nul komma niks over hoe je je irl opstelt.quote:Op woensdag 19 juni 2019 07:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jij bent geen Nieuwetijdskind. Jouw houding ten opzichte van je omgeving weerspreekt alles waar dit voor staat.
Uit de tijd dat ik nog mijn best deed voor een tipicquote:Op woensdag 19 juni 2019 08:12 schreef mspoez het volgende:
Amsterdam, 9 mei 2006. Een verschijnsel dat steeds vaker voorkomt, vooral in het Westen des lands. Ouders en pedagogen beginnen nú pas in te zien dat dit geen voorbijgaand iets is. De zogenoemde Oudetijdskinderen.
. . . . Uit Urk weggeslopen? Nee, Kniertje (echte naam Caithlyn) komt toch écht uit de Amsterdamse Grachtengordel!
Misschien is het u opgevallen dat uw kind soms héél anders kan reageren dan zijn leeftijdsgenootjes. Dat het soms 'zomaar', vanuit zichzelf, met een uiterst reactionaire uitspraak komt, terwijl het zoiets nooit van u of uw partner gehoord kan hebben. Of pertinent weigert de door u met liefde bereide, linksdraaiende zemelen te eten. De kans is groot dat u dan een zogenaamd 'Oudetijdskind' (OTK) heeft.
Een Oudetijdskind is een eigenlijk heel natuurlijke reactie op de jachtige wereld van vandaag. Instinktief voelen deze kinderen aan dat al deze ijdelheid tot niets leidt, en al voordat ze zich volledig ontplooid hebben, verzetten ze zich hiertegen. Voel u vooral niet zelf schuldig aan dit gedrag, het is een verschijnsel dat zich in de meest progressieve en suffisante gezinnen kan openbaren. Probeer u er ook niet tegen te verzetten: dat zal enkel nóg heftigere tegenreactie veroorzaken.
'Ik weet niet zeker of mijn kind een Oudetijdskind is, waar herken ik het aan?'
Er is niet één bepaald kenmerk of lijstje met kenmerken te geven waarmee u uw kind als OTK kunt classificeren. Ieder kind is volledig uniek en heeft zijn eigen karakter. Toch komen onderstaande kenmerken relatief vaker bij OTK kinderen voor:
- Wreedheid tegen dieren: Hoewel u uw kind voor zijn eerste verjaardag het lidmaatschap van Greenpeace gegeven hebt kan het zich soms ongewoon gemeen tegen dieren gedragen. Of het nu de hond van de buren betreft, of de kikkers in de sloot, het kind lijkt er keer op keer genoegen in te scheppen het dier te laten lijden.
- Een archaïsch uiterlijk, zoals men ook wel eens op schilderijen van Breugel of Bosch tegenkomt. In plaats van de fijne, bleke langschedeltjes in zijn of haar klasje, is het conterfeitsel van úw kind juist eerder primitief te noemen.
- Een voorkeur voor dierlijke voeding. En dan liefst zo rauw mogelijk. Het kind lijkt zich altijd te verheugen wanneer er bij die 'foute' zwager van u gebarbecued gaat worden.
- Wild en baldadig speelgedrag. Wanneer het kind in uw PC-Hooftstraat-tractor naar de Reiki-massage neemt, schopt het daar de boel in de war door de meisjes aan hun haren te trekken en zich tijdens de meditatie ostentatief te vervelen.
- Een ongezonde fascinatie met religie. Vooral het Katholicisme oefent op OTK een grote aantrekkingskracht uit. De primitieve rituelen met kaarsen en wierook, Mariaverering en het pesjonkelen, zijn van die zeldzame dingen die de aandacht van uw kind wél voor langere tijd kunnen vasthouden.
Deze lijst met kenmerken is verre van volledig. Ook het bewust vermijden van Anglicismen of Nederengels in het taalgebruik, het ongewoon aanhankelijk zijn naar de grootouders en een afkeer van allerhande electronische apparatuur kunnen duiden op OTK.
Indien uw kind één of meerdere van bovengenoemde eigenschappen bezit, is er een kans dat het een OTK betreft. Raakt u nu vooral niet in paniek, het is een verschijnsel dat steeds vaker voorkomt in onze geseculariseerde poldermaatschappij. Er wordt momenteel hard gewerkt aan het ontwikkelen van allerlei therapieën, die genoemde symptomen behandelen, en zelfs doen afzwakken.
Aan het woord is de moeder van Caithlyn: 'Toen ik Caithlyn droeg waren mijn partner en ik zó vol van het begrip 'Kinderen van het licht' (zg NTK red.) Aan de inseminatie ging een bezoek aan een sterrenkundige vooraf om het juiste tijdstip te bepalen. Ook hebben wij eerst uitgebreid gecontroleerd of het aura van de donor wel de juiste kleur bezat. Tijdens een Kabbalistisch ritueel, onder begeleiding van Tantraïsche muziek, hebben we toen de Maan-Zon-bevruchtingsrite voltrokken. We hebben dus echt ons best gedaan om ons kind zo veel mogelijk in het Aquarius-tijdperk te laten passen.'
'Wanneer merkte u dat uw kind tóch anders was als zijn grachtengordelvriendjes?'
'In het begin sluit je toch je ogen ervoor, denk ik. Het uit zich in allerlei kleine dingetjes, waarvan je denkt dat ze gewoon bij het zelfontplooïngsproces horen. Zo wou Caithlyn al heel snel geen Caithlyn meer heten, maar stond ze er op dat we haar Kniertje noemden. Ook trok ze heel erg naar de vader van Murray (haar partner) toe, een vieze, oude, reactionaire conservatief. Eerst dachten wij dat dit misschien kwam door een onbalans tussen Yin en Yang in ons huishouden, dus hebben wij speciaal hiervoor een leuke gezinshomo aangetrokken. Hier wou ze echter helemaal geen contact mee hebben. Ze zei dat ze hem "raar" vond.'
'Heeft u inmiddels geaccepteerd dat Caithlyn anders is?'
'Nou, je schaamt je soms tóch. Vooral wanneer ze in een gesprek met van die ontzettend reactionaire uitspraken komt. Uitspraken over negers, homo's of allochtonen. Vorige week nog begon ze opeens over de Foetor Judaïcus, midden in de kringloopwinkel! Waar haalt ze het vandaan, vraag je jezelf dan af. En iedereen maar jóu, de opvoeder, aankijken!'
'Zijn er ook nog praktische problemen aan verbonden?'
'Nou, eten bijvoorbeeld. Ze weigert gewoon alles wat we haar voorzetten. Vlees, ja dat wil ze wel. Hoe meer, rauwer en vetter hoe beter. En kleding is ook zo een probleem. Ze is nu in een periode dat ze alleen nog maar klederdracht wil dragen. Dat wordt hier in Amsterdam dus nergens meer verkocht, dan zit je de hele zaterdagmiddag in de SUF richting Urk of Zeeland. Zo kan ik nog wel even doorgaan, voor haar verjaardag wou ze een tol hebben. Een tol, nou vraag ik je!'
Herkent u zichzelf of uw kind in bovenstaande? Denkt u dat uw kind óók een OTK is? Sinds vorig jaar is er de zelfhulpgroep 'Opvoeders van Oudetijdskinderen.' Hier kunt u met andere opvoeders ervaringen en praktische tips uitwisselen. Volgende maand is het thema: 'Hoe naai ik zelf klederdracht.'
Stichting 'Opvoeders van Oudetijdskinderen' heeft ook een website:www.oudetijdskinderen.nl
OUD / Is uw kind een Oudetijdskind?
Haha mooiequote:Op woensdag 19 juni 2019 08:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uit de tijd dat ik nog mijn best deed voor een tipic
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:29 schreef milagro het volgende:
[..]
je krijgt er jeuk op de verkeerde plaatsen van , huuuuuuh, ril, brrrrrr.
volgens mij heb ik "nugeentijdskinderen" , als ik ze wat vraag te doen, krijg ik steevast te horen
"jaaahaaaa, zo, ik doe het zo"![]()
Je ziet de 4de dimensie?quote:Op woensdag 19 juni 2019 07:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is een term uit de jaren 80 geloof ikquote:Op woensdag 19 juni 2019 07:40 schreef Rauw. het volgende:
Toch bijzonder, ik denk bij kinderen uit deze tijd vooral aan de cinnamon challenge en youtube vloggers.
Groenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:47 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Wat is de definitie van een nieuwe tijdskind?
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:43 schreef firefly3 het volgende:
Ik scherm me van negatieve energie af om mij optimaal te kunnen exploiteren en te ontwikkelen.
Nee, er zijn hier niet meer aandachtshoeren die hun kansloze instelling willen opfleuren door te zeggen dat ze iets bijzonders zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:43 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben een nieuwetijds kind. Slim, intelligent maar ook gevoelig voor vibraties om mij heen. Ik scherm me van negatieve energie af om mij optimaal te kunnen exploiteren en te ontwikkelen. Mijn denkniveau niet laten aantasten door de massa, de oudetijdskinderen. Om dit te bewerkstelligen draag ik saaie kleding om niet gezien te worden en vermijd ik liever het contact met vreemden. Zijn hier ook nog andere nieuwetijdskinderen? Wat voor tips kun je mij meegeven om jullie te kunnen opleiden? Bedankt voor jullie input
Een groot denker zei eens: "Mag ik misschien uw hele hoofd een paars aura geven?"quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:59 schreef LelijKnap het volgende:
Afschermen van de aura is lastig als je hooggevoelig bent
Gristus op een houtvlotquote:Op woensdag 19 juni 2019 14:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nieuwetijdski(...)ergetische-trilling/
Auteur heet nog Hermelijn ook.![]()
[ afbeelding ]
Was dat Van Kooten of De Bie?quote:Op woensdag 19 juni 2019 14:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Een groot denker zei eens: "Mag ik misschien uw hele hoofd een paars aura geven?"
Hoi andere Nieuwetijdskind! Vertel, wat zijn jouw ervaringen? Ben jij ook gepest (online en in het echt) omdat je vaak slimmer overkwam en de rest hier jaloers op is? Hoe ga je om met oudetijdskinderen, denk je dat iedere OTK achterloopt op intellectualiteit? Ik heb er zelf het meest last van als zij bijvoorbeeld in de weg lopen of domme dingen zeggen die niet waar zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2019 14:15 schreef Maharski het volgende:
Hoi,
Ja hier ook een bijzonder Nieuwetijdskind. Ik heb zelf het geluk gehad dat mijn ouders dit al vroeg zagen en me altijd hebben behandeld naar hoe dat hoort bij een NTK. Ik vermoed dat ook wel dat dit geholpen heeft bij mijn latere spirituele verlichting, maar dat ter zijde.
Soms wel lastig om te leven tussen al die oudetijdsmensen. Wat zijn die toch traag en onbewust. Soms is het wel eenzaam om zo bewust te zijn en zo veel wijzer dan de rest, maar uiteraard ben ik er daarom ook om als gids te dienen naar het Nieuwe Bewustzijn.
Een nieuw labeltje waarmee je jezelf boven een ander kan plaatsen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:54 schreef Momo... het volgende:
Geef mij eens een voorbeeld van wat een nieuwetijdskind al heeft ontdekt/gemaakt/bedacht.
Alle uitvindingen en theorieen die Einstein, Stephen Hawkins en Bill gates hebben ontwikkeld bijvoorbeeld. Dit noem ik erg significant voor de maatschappijquote:Op woensdag 19 juni 2019 23:54 schreef Momo... het volgende:
Geef mij eens een voorbeeld van wat een nieuwetijdskind al heeft ontdekt/gemaakt/bedacht.
Vaag over dingen leuteren zet geen zoden aan de dijk.
En hoe kom je aan de wijsheid dat einstein, bill gates en stephen hawking nieuwe tijdskinderen zijn?quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Alle uitvindingen en theorieen die Einstein, Stephen Hawkins en Bill gates hebben ontwikkeld bijvoorbeeld. Dit noem ik erg significant voor de maatschappij
Stephen Hawking was geen mens. Hij praatte op dezelfde toon als Robin uit Bassie en Adriaan.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Alle uitvindingen en theorieen die Einstein, Stephen Hawkins en Bill gates hebben ontwikkeld bijvoorbeeld. Dit noem ik erg significant voor de maatschappij
Nou zeg, niet zo pushen!quote:Op woensdag 19 juni 2019 23:54 schreef Momo... het volgende:
Vaag over dingen leuteren zet geen zoden aan de dijk.
Ik zou gaan janken in een jankkamer op de uni. Succes met je aankomende burnout.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:43 schreef firefly3 het volgende:
Haha dat is waar. Maar toch vind ik hem heel erg slim. Ik denk niet dat die robot van Bassie en Adriaan zo slim wasquote:Op donderdag 20 juni 2019 13:40 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Stephen Hawking was geen mens. Hij praatte op dezelfde toon als Robin uit Bassie en Adriaan.
Ik heb nog een nieuwetijdskind gevonden. Er staat in zijn/haar topic ook over bill gates. Zeer interessant leesvoer hoe diegene zoveel ontwikkeld lijkt.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En hoe kom je aan de wijsheid dat einstein, bill gates en stephen hawking nieuwe tijdskinderen zijn?
Voel je dat aan je vibraties?
quote:"Storm is zels een Indigo Kid."
'Wat is dat?'
"Dat zijn kinderen die de wereld gaan veroveren. Ze hebben vaak al heel jong een enorme wijsheid. Daarnaast heeft ze Asperger, dat is een milde vorm van autisme. Niet erg hoor, als je maar goed wordt begeleid. Bill Gates heeft ook Asperger, Mark Zuckerberg ook, dat zijn niet de minsten."
Ja? En waar haal je vandaan dat Bill Gates, Albert Einstein of Stephen Hawking nieuwetijdskinderen zijn?quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb nog een nieuwetijdskind gevonden. Er staat in zijn/haar topic ook over bill gates. Zeer interessant leesvoer hoe diegene zoveel ontwikkeld lijkt.
TRU / Nog meer nieuwetijdskinderen hier ?
[..]
:quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja? En waar haal je vandaan dat Bill Gates, Albert Einstein of Stephen Hawking nieuwetijdskinderen zijn?
Nieuwetijdskind is een fantasieterm voor ouders die niet kunnen verkroppen dat hun kind autistisch is of iets pdd nos achtigs heeft. Een schaamlapje voor vervlogen dromen. Jammer dat je zo geïndoctrineerd bent het zelf te geloven.
Oooo iemand op internet zei het....ja, ik ben overtuigd. Het moet wel waar zijnquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
:
"Storm is zels een Indigo Kid."
'Wat is dat?'
"Dat zijn kinderen die de wereld gaan veroveren. Ze hebben vaak al heel jong een enorme wijsheid. Daarnaast heeft ze Asperger, dat is een milde vorm van autisme. Niet erg hoor, als je maar goed wordt begeleid. Bill Gates heeft ook Asperger, Mark Zuckerberg ook, dat zijn niet de minsten."
quote:
arm kind om met zo'n bril rond te moeten lopen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]een artikel over hoogbegaafde kinderen en dan die foto van dat kind met bril...
Lekker middeleeuwse gedachten hebben ze in de nieuwe tijd..
https://www.nieuwetijdski(...)begaafde-leerlingen/
He zonnestraaltjequote:Op vrijdag 21 juni 2019 06:58 schreef ems. het volgende:
"Nieuwetijdskind" is de term die zwakbegaafde ouders hebben bedacht om zich beter te voelen over hun teleurstellende kinderen.
lol serieus topic. Als dit een serieus topic is en de nieuwetijd eraankomt mag je mij een spuitje geven.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:26 schreef McBrokkie het volgende:
[..]
Als een mod gaan lopen trollen in een serieus topic.
preciesquote:Op vrijdag 21 juni 2019 06:58 schreef ems. het volgende:
"Nieuwetijdskind" is de term die zwakbegaafde ouders hebben bedacht om zich beter te voelen over hun teleurstellende kinderen.
Wanneer?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:44 schreef soeverein het volgende:
[..]
lol serieus topic. Als dit een serieus topic is en de nieuwetijd eraankomt mag je mij een spuitje geven.
Dat staat er toch? Als dit serieus is en de nieuwetijd begonnen is.quote:
Het zit jou ook allemaal niet mee zo te horen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:52 schreef soeverein het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Als dit serieus is en de nieuwetijd begonnen is.
hintje: nieuwetijd gaat er nooit komen. Dit soort knurft ideeën, en de gekkies die het aanhangen, worden er vanzelf weer uitgewied.
Hmmm... slim was Hawking wel ja. Geen idee of ik hem nu kan vergelijken met een pratende wekkerradio.quote:Op donderdag 20 juni 2019 22:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Haha dat is waar. Maar toch vind ik hem heel erg slim. Ik denk niet dat die robot van Bassie en Adriaan zo slim was
autisme, asperger etc... zijn allemaal verzonnen aandoeningen voor kinderen die gewoon een paar klappen nodig hebbenquote:Op donderdag 20 juni 2019 23:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
:
"Storm is zels een Indigo Kid."
'Wat is dat?'
Een wekkerradio kan tenminste muziek aanzettenquote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:02 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Hmmm... slim was Hawking wel ja. Geen idee of ik hem nu kan vergelijken met een pratende wekkerradio.
Want?quote:Op vrijdag 21 juni 2019 08:56 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Het zit jou ook allemaal niet mee zo te horen.
Haha, in your face Hawking!quote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een wekkerradio kan tenminste muziek aanzetten
Jij bent het bewijs hoe erg wij gepest worden. De psycholoog heeft mij duidelijk gemaakt dat asperger geen gek iets is, maar iets wat heel normaal is en in sommige gevallen hoogbegaafdheid is. Bij mij is uiteindelijk wat hoogbegaafdheid en ook elementen van indigo naar voren gekomen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 10:34 schreef Roces18 het volgende:
[..]
autisme, asperger etc... zijn allemaal verzonnen aandoeningen voor kinderen die gewoon een paar klappen nodig hebben
allemaal zelfverzonnen termen zodat jullie allemaal in je eigen schelpje kunnen blijvenquote:Op vrijdag 21 juni 2019 22:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij bent het bewijs hoe erg wij gepest worden. De psycholoog heeft mij duidelijk gemaakt dat asperger geen gek iets is, maar iets wat heel normaal is en in sommige gevallen hoogbegaafdheid is. Bij mij is uiteindelijk wat hoogbegaafdheid en ook elementen van indigo naar voren gekomen.
https://holistik.nl/indigokind/
:
Aan het daadwerkelijk uitvoeren van hun missie beginnen de meeste indigokinderen overigens pas rond hun 30e levensjaar. Ze zijn dan volwassen genoeg om een bijdrage te leveren aan een mooiere wereld en anderen te helpen zonder hun eigen welzijn uit het oog te verliezen (want dat laatste is een belangrijke valkuil voor indigokinderen).
KENMERKEN VAN EEN INDIGOKIND
Een indigokind is per definitie hooggevoelig. Maar je herkent een nieuwstijdskind pas echt aan onderstaande eigenschappen:
Indigokinderen doen vaak wijze uitspraken, veelal op jonge leeftijd. Ook zijn ze vroeg volwassen.
Nieuwetijdskinderen hebben een enorm sterk rechtvaardigheidsgevoel. Met bedrog, liegen en onechtheid hebben ze veel moeite.
Nieuwetijdskinderen leven vanuit intuïtie en gevoel. Ze voelen dingen aan en handelen daarnaar zonder daarbij na te denken.
Indigo’s voelen zich zeer sterk verbonden met de natuur. En hebben het nodig om hiermee veel in contact te zijn.
Nieuwetijdskinderen hebben een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Ze nemen al vroeg allerlei problemen en zorgen van anderen over en willen deze oplossen. Ze zijn al vroeg de ‘ouder’ in het gezin. Dit komt omdat ze van nature erg zorgzaam zijn en precies aanvoelen wat de ander nodig heeft.
Ze hebben een duidelijk doel of sterke missie om te helpen en de wereld op een positieve manier te veranderen.
Indigo’s hebben een spirituele levenshouding. Ze kijken naar de wereld vanuit het hart en niet vanuit het verstand.
Nieuwetijdskinderen zijn ongevoelig voor autoriteit. Ze hebben moeite met gezag. Daardoor komen ze soms rebels, opstandig of eigenzinnig over op mensen
Ze beschikken over een spirituele gave. Indigo’s zijn zeer intuïtief, empathisch en helder voelend.
Ze voelen een sterke verbinding met de geestelijke wereld.
Ze voelen zich één met alles. Hierdoor zijn ze enigszins grenzeloos en kunnen ze minder makkelijk de scheiding voelen tussen zichzelf en de ander.
Indigo’s zijn als een spiegel. Ze kijken dwars door uiterlijk gedrag en maskers heen en voelen feilloos aan hoe iemand zich werkelijk voelt. En dat kan soms best confronterend zijn.
Nieuwetijdskinderen zijn origineel en creatief. Ze zien meer dan logische verbanden, en kunnen nieuwe paden betreden en ontdekkingen doen.
Ze zijn erg visueel ingesteld en denken in beelden.
Hoogbegaafd zonder het benodigde hoge iq. Dan verzinnen we gewoon iets ‘ speciaals ‘.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]een artikel over hoogbegaafde kinderen en dan die foto van dat kind met bril...
Lekker middeleeuwse gedachten hebben ze in de nieuwe tijd..
https://www.nieuwetijdski(...)begaafde-leerlingen/
Het is geen belediging, het is een constatering. Verzonnen termen die voortkomen uit de drang om speciaal te zijn.quote:
levenslang wajong genietenquote:Op vrijdag 21 juni 2019 23:10 schreef soeverein het volgende:
Wat zijn de negatieve kenmerken van een nieuwetijdkind, of zijn die er niet?
Laat je anders ffe nakijken door een psych. Dat is mijn tip.quote:Op woensdag 19 juni 2019 07:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wajong is niet erg als je net zoals ik niet functioneer in groepen. Als ik het woordje scrum team hoor, krijg ik al kippenvel. Wie dit bedacht hebt weet ik niet maar mensen functioneren veel beter als ze alleen gelaten worden is mijn mening.quote:
Dat is mijn broer, ik woon nog bij onze ouders en zit zelf liever alleen op de kamer dan drukke verjaardagen en feestjes. Op een vrouw afstappen en sociaal zijn durf ik niet. Maar het is niet erg, ik ben tenminste geen oudetijdskind die niet stilstaat met de aarde, natuur, klimaat en technologische vooruitgang. Ik ben ook spiritueel en emotiegevoelig. Ik denk dat wij, nieuwetijdskinderen, een nieuw gen hebben. Hopelijk ontdekken wetenschappers dit gen snel. Ik ben persoonlijk een voorstander van meer nieuwetijdskinderen en minder oudetijdskinderen.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 09:53 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Laat je anders ffe nakijken door een psych. Dat is mijn tip.
En hoe pas jij je pua shit toe als je vreemden wilt vermijden?![]()
Zolang je als nieuwetijdskind (quote:Op zaterdag 22 juni 2019 10:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat is mijn broer, ik woon nog bij onze ouders en zit zelf liever alleen op de kamer dan drukke verjaardagen en feestjes. Op een vrouw afstappen en sociaal zijn durf ik niet. Maar het is niet erg, ik ben tenminste geen oudetijdskind die niet stilstaat met de aarde, natuur, klimaat en technologische vooruitgang. Ik ben ook spiritueel en emotiegevoelig. Ik denk dat wij, nieuwetijdskinderen, een nieuw gen hebben. Hopelijk ontdekken wetenschappers dit gen snel. Ik ben persoonlijk een voorstander van meer nieuwetijdskinderen en minder oudetijdskinderen.
quote:Op zaterdag 22 juni 2019 11:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zolang je als nieuwetijdskind () niet op een meisje durft af te stappen zal het doorgeven van dat gen gelukkig wat lastig gaan.
Dit doet mij beetje denken aan de horoscoop die bladen wel eens delen. Iedereen kan zich erin vinden en heeft er wel wat van weg. Het maakt je dus niet bijzonder maar gewoon mens.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 22:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij bent het bewijs hoe erg wij gepest worden. De psycholoog heeft mij duidelijk gemaakt dat asperger geen gek iets is, maar iets wat heel normaal is en in sommige gevallen hoogbegaafdheid is. Bij mij is uiteindelijk wat hoogbegaafdheid en ook elementen van indigo naar voren gekomen.
https://holistik.nl/indigokind/
:
Aan het daadwerkelijk uitvoeren van hun missie beginnen de meeste indigokinderen overigens pas rond hun 30e levensjaar. Ze zijn dan volwassen genoeg om een bijdrage te leveren aan een mooiere wereld en anderen te helpen zonder hun eigen welzijn uit het oog te verliezen (want dat laatste is een belangrijke valkuil voor indigokinderen).
KENMERKEN VAN EEN INDIGOKIND
Een indigokind is per definitie hooggevoelig. Maar je herkent een nieuwstijdskind pas echt aan onderstaande eigenschappen:
Indigokinderen doen vaak wijze uitspraken, veelal op jonge leeftijd. Ook zijn ze vroeg volwassen.
Nieuwetijdskinderen hebben een enorm sterk rechtvaardigheidsgevoel. Met bedrog, liegen en onechtheid hebben ze veel moeite.
Nieuwetijdskinderen leven vanuit intuïtie en gevoel. Ze voelen dingen aan en handelen daarnaar zonder daarbij na te denken.
Indigo’s voelen zich zeer sterk verbonden met de natuur. En hebben het nodig om hiermee veel in contact te zijn.
Nieuwetijdskinderen hebben een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Ze nemen al vroeg allerlei problemen en zorgen van anderen over en willen deze oplossen. Ze zijn al vroeg de ‘ouder’ in het gezin. Dit komt omdat ze van nature erg zorgzaam zijn en precies aanvoelen wat de ander nodig heeft.
Ze hebben een duidelijk doel of sterke missie om te helpen en de wereld op een positieve manier te veranderen.
Indigo’s hebben een spirituele levenshouding. Ze kijken naar de wereld vanuit het hart en niet vanuit het verstand.
Nieuwetijdskinderen zijn ongevoelig voor autoriteit. Ze hebben moeite met gezag. Daardoor komen ze soms rebels, opstandig of eigenzinnig over op mensen
Ze beschikken over een spirituele gave. Indigo’s zijn zeer intuïtief, empathisch en helder voelend.
Ze voelen een sterke verbinding met de geestelijke wereld.
Ze voelen zich één met alles. Hierdoor zijn ze enigszins grenzeloos en kunnen ze minder makkelijk de scheiding voelen tussen zichzelf en de ander.
Indigo’s zijn als een spiegel. Ze kijken dwars door uiterlijk gedrag en maskers heen en voelen feilloos aan hoe iemand zich werkelijk voelt. En dat kan soms best confronterend zijn.
Nieuwetijdskinderen zijn origineel en creatief. Ze zien meer dan logische verbanden, en kunnen nieuwe paden betreden en ontdekkingen doen.
Ze zijn erg visueel ingesteld en denken in beelden.
De tering wat een zwakzinnige ben jij. Volgens mij heb je retardheid.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 10:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat is mijn broer, ik woon nog bij onze ouders en zit zelf liever alleen op de kamer dan drukke verjaardagen en feestjes. Op een vrouw afstappen en sociaal zijn durf ik niet. Maar het is niet erg, ik ben tenminste geen oudetijdskind die niet stilstaat met de aarde, natuur, klimaat en technologische vooruitgang. Ik ben ook spiritueel en emotiegevoelig. Ik denk dat wij, nieuwetijdskinderen, een nieuw gen hebben. Hopelijk ontdekken wetenschappers dit gen snel. Ik ben persoonlijk een voorstander van meer nieuwetijdskinderen en minder oudetijdskinderen.
Gewoon zware vorm van autisme. Zal ondanks al zijn geweldige kwaliteiten ook nooit zijn ouderlijk huis verlaten en levenslang teren op een wajong.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 13:31 schreef Roces18 het volgende:
[..]
De tering wat een zwakzinnige ben jij. Volgens mij heb je retardheid.
Dan ga je toch gewoon lekker vrachtwagenchauffeur worden?quote:Op zaterdag 22 juni 2019 10:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wajong is niet erg als je net zoals ik niet functioneer in groepen.
Kom nou, dan moet hij naar buiten en zich melden bij mensen die hij niet kent om te laden of te lossen. Dat durft hij allemaal niet hoor. En met zulke geweldige kwaliteiten ga je toch niet werken, dat laat je anderen doen. Wij als oudetijdsmensen zijn nog niet klaar voor zijn superieure eigenschappen. Hij is de voorloper van een nieuwe generatie. In de toekomst woont iedereen bij zijn ouders op zolder. Het wordt nog stil op straat.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 15:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon lekker vrachtwagenchauffeur worden?
Nu ben je namelijk anderen tot last.. waarom zouden zij voor jou moeten betalen?
autismequote:Op zaterdag 22 juni 2019 14:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gewoon zware vorm van autisme. Zal ondanks al zijn geweldige kwaliteiten ook nooit zijn ouderlijk huis verlaten en levenslang teren op een wajong.
De natuur vind altijd een oplossing. Er zijn bewijzen van afzonderlijke stambomen van evolutie van dieren die dezelfde eigenschappen ontwikkelen. Nieuwetijdskinderen komen heus niet van 1 familie, maar van mensen wereldwijd. Net als dat asperge niet van 1 familie afkomt.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 11:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zolang je als nieuwetijdskind () niet op een meisje durft af te stappen zal het doorgeven van dat gen gelukkig wat lastig gaan.
Ik vind het alleen fijn om op mijn eigen toilet te zitten. En ik vind het eng om te praten met vrachtwagencollega's, laat staan een stoere vrachtwagen durven rijden. Ik heb tot nu toe nog nooit een passend baantje gevonden want ik heb het nooit getroffen helaas. Het is niet eerlijk dat mensen mij hierop beoordelen. Ik vind het gewoon beter als ik mijn intelligentie thuis gebruik en goed ga nadenken over het universum. Verder lees ik veel dingen. Oudetijdskinderen noem ik meer de werkmieren. Zij zijn ook zeer nuttig. Niets voor mij, de bouw of vrachtwagenchauffeur.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 15:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon lekker vrachtwagenchauffeur worden?
Nu ben je namelijk anderen tot last.. waarom zouden zij voor jou moeten betalen?
Ja dat had je in die tijd ook maar dan was je gewoon een zonderling of een kluizenaar.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 16:22 schreef Roces18 het volgende:
[..]
autismedenk je dat ze in de middeleeuwen autisme hadden?
gewoon verzonnen termen
Ik denk dat de oplossing van de natuur is dat je socially awkward bent en daardoor de kans dat je je voortplant bijna 0 is.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De natuur vind altijd een oplossing. Er zijn bewijzen van afzonderlijke stambomen van evolutie van dieren die dezelfde eigenschappen ontwikkelen. Nieuwetijdskinderen komen heus niet van 1 familie, maar van mensen wereldwijd. Net als dat asperge niet van 1 familie afkomt.
ja is een autist tegenwoordig een synoniem voor zonderling of kluizenaar? wat is er mis met die woorden danquote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat had je in die tijd ook maar dan was je gewoon een zonderling of een kluizenaar.
Ik denk niet dat het een synoniem is. Er zijn denk ik meerdere dingen die iemand zich als zonderling of kluizenaar kunnen laten gedragen. Autisme is gewoon 1 van die dingen. Nu woont TS op de zolder van zijn ouders, in de middeleeuwen was hij misschien afgezonderd in het bos gaan wonen.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 18:10 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja is een autist tegenwoordig een synoniem voor zonderling of kluizenaar? wat is er mis met die woorden dan
nou ik geloof er niks van.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 18:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een synoniem is. Er zijn denk ik meerdere dingen die iemand zich als zonderling of kluizenaar kunnen laten gedragen. Autisme is gewoon 1 van die dingen. Nu woont TS op de zolder van zijn ouders, in de middeleeuwen was hij misschien afgezonderd in het bos gaan wonen.
Nou ik ken een vrouw met een autische zoon en er valt gewoon echt niet te ontkennen dat er iets ernstig mis is met die jongen. Er is bijna geen contact mee te maken, zit volledig in zijn eigen wereld, en kan zich rustig 14 uur vermaken met een elastiekje of een paperclip. Dus ik ben er wel van overtuigd dat autisme bestaat.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 18:19 schreef Roces18 het volgende:
[..]
nou ik geloof er niks van.
die hele zorgindustrie is gemaakt om zichzelf te onderhouden
zullen ze ook allemaal ''ziektes'' verzinnen om lekker geld te verdienen
kunnen allemaal de tering krijgen wat overigens een echte ziekte is
zal de eerste ziekte zijn die ze tegenkomen in hun leven
dat is gewoon old fashioned schizofreniequote:Op zaterdag 22 juni 2019 18:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou ik ken een vrouw met een autische zoon en er valt gewoon echt niet te ontkennen dat er iets ernstig mis is met die jongen. Er is bijna geen contact mee te maken, zit volledig in zijn eigen wereld, en kan zich rustig 14 uur vermaken met een elastiekje of een paperclip. Dus ik ben er wel van overtuigd dat autisme bestaat.
Nee, heeft niks met schizofrenie te maken.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 18:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
dat is gewoon old fashioned schizofrenie
Hebben je ouders je dat verteld?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:43 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben een nieuwetijds kind. Slim, intelligent maar ook gevoelig voor vibraties om mij heen.
onee met retartedheid zoals ik al zeiquote:Op zaterdag 22 juni 2019 18:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, heeft niks met schizofrenie te maken.
retarded vanwege zwaar autisme inderdaad.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 19:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]
onee met retartedheid zoals ik al zei
Ik kan best begrijpen dat iemand met autisme tegen veel problemen aanloopt.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind het alleen fijn om op mijn eigen toilet te zitten. En ik vind het eng om te praten met vrachtwagencollega's, laat staan een stoere vrachtwagen durven rijden. Ik heb tot nu toe nog nooit een passend baantje gevonden want ik heb het nooit getroffen helaas. Het is niet eerlijk dat mensen mij hierop beoordelen. Ik vind het gewoon beter als ik mijn intelligentie thuis gebruik en goed ga nadenken over het universum. Verder lees ik veel dingen. Oudetijdskinderen noem ik meer de werkmieren. Zij zijn ook zeer nuttig. Niets voor mij, de bouw of vrachtwagenchauffeur.
Ik lag ook liever een beetje onderuit, mezelf wijs te maken dat ik anders was... Maar dat krijg ik mn strot dan weer niet uit..quote:Op zaterdag 22 juni 2019 17:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind het alleen fijn om op mijn eigen toilet te zitten. En ik vind het eng om te praten met vrachtwagencollega's, laat staan een stoere vrachtwagen durven rijden. Ik heb tot nu toe nog nooit een passend baantje gevonden want ik heb het nooit getroffen helaas. Het is niet eerlijk dat mensen mij hierop beoordelen. Ik vind het gewoon beter als ik mijn intelligentie thuis gebruik en goed ga nadenken over het universum. Verder lees ik veel dingen. Oudetijdskinderen noem ik meer de werkmieren. Zij zijn ook zeer nuttig. Niets voor mij, de bouw of vrachtwagenchauffeur.
same same bij mij valt het onder hetzelfde kopjequote:Op zaterdag 22 juni 2019 20:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
retarded vanwege zwaar autisme inderdaad.
Ja maar het is ook bewezen. Het was bij mij al vroeg geconstateerd.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hebben je ouders je dat verteld?
Door een pendelzwendelaar of door een astroloog?quote:Op zondag 23 juni 2019 09:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja maar het is ook bewezen. Het was bij mij al vroeg geconstateerd.
Ik ben een nieuwetijdskind, niet gewoon een autist. Autisten kunnen ook oudetijdskinderen zijn. Veel mensen maken deze denkfout. Ik voel me niet verheven boven de werkmieren. Zij zorgen voor de bouw van de maatschappij en zorgen dat alles werkt. Ik heb hier respect voor. De wereld heeft echter ook leiders nodig. Dat zijn de mensen die denken. Ik ben een echte denker, geen doener. Ik ben slecht in knutselen en heb liever geen vuile handen voor niets. Dat zijn mijn eigen keuzes. Waarom achter een baas aan lopen terwijl ik zelf goed bent in filosofie en spiritualiteit?quote:Op zaterdag 22 juni 2019 20:30 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Ik kan best begrijpen dat iemand met autisme tegen veel problemen aanloopt.
Zelfs in die mate dat het deelnemen aan de maatschappij moeilijk of zelfs onmogelijk is.
Maar als je dan jezelf als hoog verheven boven diezelfde maatschappij plaatst dan hoef je natuurlijk ook niet op al teveel begrip te rekenen.
Het zijn wel die "werkmieren" die zorgen dat mensen met wat voor beperking dan ook geholpen kunnen worden. En daarvoor hoef je de werkenden niet op je blote knieën te bedanken maar een beetje respect is wel op z'n plaats.
Nee, door mijn psycholoog en mijn ouders. Ik heb echt alle eigenschappen van een nieuwetijdskind.quote:Op zondag 23 juni 2019 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door een pendelzwendelaar of door een astroloog?
Oh, sinds wanneer is nieuwe tijds kind een begrip uit de klinische psychologie?quote:Op zondag 23 juni 2019 09:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, door mijn psycholoog en mijn ouders. Ik heb echt alle eigenschappen van een nieuwetijdskind.
Het is gewoon aanstelleritus wat je hebt, alleen het woord is dan weer veranderd.quote:Op zondag 23 juni 2019 09:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, door mijn psycholoog en mijn ouders. Ik heb echt alle eigenschappen van een nieuwetijdskind.
En ga je dat op kosten van de maatschappij doen of draag je daar ook nog wat aan bij in de vorm van belasting betalen?quote:Op zondag 23 juni 2019 09:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben een nieuwetijdskind, niet gewoon een autist. Autisten kunnen ook oudetijdskinderen zijn. Veel mensen maken deze denkfout. Ik voel me niet verheven boven de werkmieren. Zij zorgen voor de bouw van de maatschappij en zorgen dat alles werkt. Ik heb hier respect voor. De wereld heeft echter ook leiders nodig. Dat zijn de mensen die denken. Ik ben een echte denker, geen doener. Ik ben slecht in knutselen en heb liever geen vuile handen voor niets. Dat zijn mijn eigen keuzes. Waarom achter een baas aan lopen terwijl ik zelf goed bent in filosofie en spiritualiteit?
De psycholoog vond de eigenschappen. Mijn ouders hadden het toen opgezocht en we zijn er over eens dat ik een nieuwetijdskind ben. Al die eigenschappen ben ik gewoonquote:Op zondag 23 juni 2019 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, sinds wanneer is nieuwe tijds kind een begrip uit de klinische psychologie?
Eerder een New age parapsychologisch begrip.
https://skepsis.nl/indigo/
En wat doe je er concreet mee?quote:Op zondag 23 juni 2019 10:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De psycholoog vond de eigenschappen. Mijn ouders hadden het toen opgezocht en we zijn er over eens dat ik een nieuwetijdskind ben. Al die eigenschappen ben ik gewoon
En toen ging je naar de gemeente en vertelde dat je een nieuwetijds kind was en daarom een uitkering kwam halen...quote:Op zondag 23 juni 2019 10:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De psycholoog vond de eigenschappen. Mijn ouders hadden het toen opgezocht en we zijn er over eens dat ik een nieuwetijdskind ben. Al die eigenschappen ben ik gewoon
Nieuwetijdskinderen hoeven naar mijn mening geen belasting te betalen, ik heb het al zwaar genoeg en ik wordt snel moe. Het zijn oudetijdskinderen die het milieu zo vervuilen en terecht hun belastingen moeten betalen. Ik ben geen milieuvervuiler want ik zit binnen. Ik haat warme periodes zoals deze. Het maakt me moe en het is hier warm. Ik heb liever dat de regen in de herfst tegen het raam aan tikt. Dan kijk ik hoe mensen in de ochtend naar school of werk gaan en schrijf ik op een blaadje wie ik gezien heb.quote:Op zondag 23 juni 2019 10:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
En ga je dat op kosten van de maatschappij doen of draag je daar ook nog wat aan bij in de vorm van belasting betalen?
Minder vreten en meer bewegen dan..quote:Op zondag 23 juni 2019 10:57 schreef firefly3 het volgende:
ik heb het al zwaar genoeg en ik wordt snel moe.
Filosoferen over het universum en kwantumtechnologie. Ik ben nu bezig met mijn eigen ideeën project om oneindig veel energie op te wekken door middel van de snaartheorie door energie op te schalen door het met zichzelf te vermenigvuldigen op kwantumniveau.quote:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffectquote:Op zondag 23 juni 2019 11:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Filosoferen over het universum en kwantumtechnologie. Ik ben nu bezig met mijn eigen ideeën project om oneindig veel energie op te wekken door middel van de snaartheorie door energie op te schalen door het met zichzelf te vermenigvuldigen op kwantumniveau.
Ik ben niet dik. Ik ben namelijk ecto.quote:Op zondag 23 juni 2019 10:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Minder vreten en meer bewegen dan..![]()
Zoals ik al zei, je ouders vinden je wat bijzonders i.p.v. een lui stuk vretenquote:Op zondag 23 juni 2019 10:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mooie leider ben je dan, wordt zo niet wat als je lui en moe bent. Wel lief van je ouders dat ze er een mooi verhaal van hebben gemaakt voor je.quote:Op zondag 23 juni 2019 10:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nieuwetijdskinderen hoeven naar mijn mening geen belasting te betalen, ik heb het al zwaar genoeg en ik wordt snel moe weinig motiverend . Het zijn oudetijdskinderen die het milieu zo vervuilen en terecht hun belastingen moeten betalen. Ik ben geen milieuvervuiler want ik zit binnen. Ik haat warme periodes zoals deze. Het maakt me moe en het is hier warm. Ik heb liever dat de regen in de herfst tegen het raam aan tikt. Dan kijk ik hoe mensen in de ochtend naar school of werk gaan en schrijf ik op een blaadje wie ik gezien heb.
quote:Op zondag 23 juni 2019 11:04 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Mooie leider ben je dan, wordt zo niet wat als je lui en moe bent. Wel lief van je ouders dat ze er een mooi verhaal van hebben gemaakt voor je.
En concreet?quote:Op zondag 23 juni 2019 11:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Filosoferen over het universum en kwantumtechnologie. Ik ben nu bezig met mijn eigen ideeën project om oneindig veel energie op te wekken door middel van de snaartheorie door energie op te schalen door het met zichzelf te vermenigvuldigen op kwantumniveau.
Ik ben filosoof. Het liefst wil ik betaald krijgen hiervoor. Helaas is er een grote onderwaardering voor filosofen.quote:
Mijn ouders kennen me gelukkig en begrijpen dat ik snel moe ben en onrustig. Een computerspelletje maakt mij rustig of documentaires op televisie. Ik doe dit liever dan dat ik vakken moet vullen en flauw val.quote:Op zondag 23 juni 2019 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je ouders vinden je wat bijzonders i.p.v. een lui stuk vreten
Mooi vraagstuk om uit te werken datquote:Op zondag 23 juni 2019 11:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben filosoof. Het liefst wil ik betaald krijgen hiervoor. Helaas is er een grote onderwaardering voor filosofen.
Ik ken nog wel middelen die je permanent rustig makenquote:Op zondag 23 juni 2019 11:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mijn ouders kennen me gelukkig en begrijpen dat ik snel moe ben en onrustig. Een computerspelletje maakt mij rustig of documentaires op televisie. Ik doe dit liever dan dat ik vakken moet vullen en flauw val.
Waar heb je je PhD gehaald?quote:Op zondag 23 juni 2019 11:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben filosoof. Het liefst wil ik betaald krijgen hiervoor. Helaas is er een grote onderwaardering voor filosofen.
Verwend lui stuk vreten dusquote:Op zondag 23 juni 2019 11:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mijn ouders kennen me gelukkig en begrijpen dat ik snel moe ben en onrustig. Een computerspelletje maakt mij rustig of documentaires op televisie. Ik doe dit liever dan dat ik vakken moet vullen en flauw val.
Zoals ik al zei... Meer bewegen.. afvallen en dan val je ook niet flauw.. kasplantjequote:Op zondag 23 juni 2019 11:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat voor middelen bedoel je precies? Dan geef ik het even door aan mijn ouders, bedankt.quote:Op zondag 23 juni 2019 11:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken nog wel middelen die je permanent rustig maken
Ik weet niet wie of wat Hakuna is. Ik ken alleen Hakuna Matata, van disney the Lion King.quote:Op zondag 23 juni 2019 12:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
andere vraag, ben jij hetzelfde als Hakuna gezien jullie liefde voor primaire kleuren?
Ik heb geen PhD gehaald, maar wel VWO. Na mijn VWO diploma voelde ik meer en meer vermoeidheid opkomen. Daarom ben ik ook niet verder gaan studeren want ik merkte dat sommige vakken op het VWO al te makkelijk waren voor mij en ik niet van drukke schoolklassen hou. Mocht ik later een keer zin hebben dan doe ik wel een LOI cursusje ofzo, maar ik zie het nut er niet echt van inquote:
Dan kunnen dit soort kneusjes het uiteindelijk óf ineens prima zelf, óf ze plegen zelfmoordquote:Op zondag 23 juni 2019 19:14 schreef mspoez het volgende:
Super goed idee. Heb je ook al besloten wat je gaat doen als je ouders zorgbehoevend worden?
Zie DMquote:Op zondag 23 juni 2019 18:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat voor middelen bedoel je precies? Dan geef ik het even door aan mijn ouders, bedankt.
Thx! Dan huren mijn ouders denk ik een verzorgster in die voor ons kookt enzo. En hopelijk mag ik dan meebepalen bij de sollicitaties als ik de foto's te zien krijg van de dames.quote:Op zondag 23 juni 2019 19:14 schreef mspoez het volgende:
Super goed idee. Heb je ook al besloten wat je gaat doen als je ouders zorgbehoevend worden?
Geil. Ik zou in de advertentie laten zetten wat je leuk vindt, cup D en zo, blond of juist niet, naaldhakken of juist klompjes?quote:Op zondag 23 juni 2019 20:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Thx! Dan huren mijn ouders denk ik een verzorgster in die voor ons kookt enzo. En hopelijk mag ik dan meebepalen bij de sollicitaties als ik de foto's te zien krijg van de dames.
Met je eens dat er veel oudetijdskinderen hier zijn. Ze verdraaien mijn woorden of noemen mij lui enzo. Ik ben gewoon fysiek niet zo sterk. Ik moet het meer hebben van mijn intelligentie. Er is veel jaloezie ook.quote:Op zondag 23 juni 2019 20:46 schreef scrupuleus het volgende:
Dit loopt uit de hand!
Ik ga mijn handen voor mijn ogen doen en ik zou graag de oudetijdskinderen de ruimte geven om het topic te verlaten of hun gedrag te verbeteren.
Als je oudetijdskinderen niet ziet zijn ze er niet. Elementair.quote:Op zondag 23 juni 2019 20:46 schreef scrupuleus het volgende:
Dit loopt uit de hand!
Ik ga mijn handen voor mijn ogen doen en ik zou graag de oudetijdskinderen de ruimte geven om het topic te verlaten of hun gedrag te verbeteren.
Ik zeg niet dat iemand met autisme ook automatisch een nieuwetijdskind is.quote:Op zondag 23 juni 2019 09:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben een nieuwetijdskind, niet gewoon een autist. Autisten kunnen ook oudetijdskinderen zijn. Veel mensen maken deze denkfout. Ik voel me niet verheven boven de werkmieren. Zij zorgen voor de bouw van de maatschappij en zorgen dat alles werkt. Ik heb hier respect voor. De wereld heeft echter ook leiders nodig. Dat zijn de mensen die denken. Ik ben een echte denker, geen doener. Ik ben slecht in knutselen en heb liever geen vuile handen voor niets. Dat zijn mijn eigen keuzes. Waarom achter een baas aan lopen terwijl ik zelf goed bent in filosofie en spiritualiteit?
Wat voor baan stel je me voor? Ik heb gekeken voor thuis filosofie, maar er is echt niets voor mijn specialisme. De wereld is er blijkbaar nog niet klaar voor. Het zijn allemaal baantjes met fysieke arbeid of op kantoor achter de pc. Ik wil filosoferen en oplossingen bedenken terwijl ik thuis ben want dan werk ik het beste. Andere mensen op dezelfde kamer zou mij gek maken. Ik heb mijn rust nodig, dit is al bewezen. Ik ga niet uit mijn omgeving. Ik ben wel vorige jaar naar de efteling geweest. Dat vond ik wel fijn, ondanks de vele geluiden en muziek voelde ik me op mijn gemak. Er zat ook geen druk op mij om mee te doen met wilde attracties. Ik wil niet onder druk gezet worden door een baas die zegt wat ik moet doen, ik zou niet met de stress om kunnen gaan. Geef mij eigen keuzes en op mijn eigen tempo. Morgen is weer een dag en dan kijk ik wel verder. Ook al ben ik 29, alles moet op zijn tijd. Als die tijd er niet is (of nooit is) so be it. Ik ben trots op wie ik ben en ook mijn ouders, dat is het belangrijkste. Onvoorwaardelijke liefde. Ik had vorige week een verhaal geschreven en dat verhaal heeft ook veel indruk gemaakt op mijn familie. Het is een soort autobiografie van mezelf als nieuwetijdskind. Ze vinden het knap hoe ik met mezelf om ga en dat ik veel op Wikipedia zit. Als ze iets willen weten heb ik het altijd snel opgezocht en vinden ook het nieuwetijdkind dat in me zit interessant. Mensen die over werk beginnen te praten vermijd ik liever, ze hebben een spiegel voor hunzelf want eigenlijk praten zij over hunzelf.quote:Op zondag 23 juni 2019 21:21 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat iemand met autisme ook automatisch een nieuwetijdskind is.
Waar het mij om ging is dat er groepen mensen zijn die niet kunnen werken en dat de maatschappij daar een zorgplicht voor heeft. Maar dat er net zo goed een groep is die gewoon geen zin heeft om te werken en daar allerlei uitvluchten voor verzint.
Jij komt met allerlei redenen om niet te hoeven werken die kant nog wal raken.
Volgens jouw denkbeelden bestaat er kennelijk alleen maar fysiek werk en als je dat niet kunt hoef je niet te werken.
De wereld heeft denkers en doeners nodig, maar aan een denker die nooit wat doet heb je niet zoveel.
Je bent kennelijk van mening dat de oudetijdskinderen vastzitten in hun denkbeelden terwijl het in dit geval duidelijk andersom is.
Ik wil vier miljoen en drie vrouwen op afroepquote:
Geen probleem, ik heb nog meer tips, maar ik wil je niet overladen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 07:33 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zijn tot nu toe maar enkele tips waar ik wat mee kan (Bijvoorbeeld die van Sjemmert, Spreken is zilver, zwijgen is goud.
Wat is jouw specialisme precies? Wat heb je precies te bieden?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat voor baan stel je me voor? Ik heb gekeken voor thuis filosofie, maar er is echt niets voor mijn specialisme. De wereld is er blijkbaar nog niet klaar voor. Het zijn allemaal baantjes met fysieke arbeid of op kantoor achter de pc. Ik wil filosoferen en oplossingen bedenken terwijl ik thuis ben want dan werk ik het beste. Andere mensen op dezelfde kamer zou mij gek maken. Ik heb mijn rust nodig, dit is al bewezen. Ik ga niet uit mijn omgeving. Ik ben wel vorige jaar naar de efteling geweest. Dat vond ik wel fijn, ondanks de vele geluiden en muziek voelde ik me op mijn gemak. Er zat ook geen druk op mij om mee te doen met wilde attracties. Ik wil niet onder druk gezet worden door een baas die zegt wat ik moet doen, ik zou niet met de stress om kunnen gaan. Geef mij eigen keuzes en op mijn eigen tempo. Morgen is weer een dag en dan kijk ik wel verder. Ook al ben ik 29, alles moet op zijn tijd. Als die tijd er niet is (of nooit is) so be it. Ik ben trots op wie ik ben en ook mijn ouders, dat is het belangrijkste. Onvoorwaardelijke liefde. Ik had vorige week een verhaal geschreven en dat verhaal heeft ook veel indruk gemaakt op mijn familie. Het is een soort autobiografie van mezelf als nieuwetijdskind. Ze vinden het knap hoe ik met mezelf om ga en dat ik veel op Wikipedia zit. Als ze iets willen weten heb ik het altijd snel opgezocht en vinden ook het nieuwetijdkind dat in me zit interessant. Mensen die over werk beginnen te praten vermijd ik liever, ze hebben een spiegel voor hunzelf want eigenlijk praten zij over hunzelf.
Alsof de wereld jou wat schuldig isquote:Op dinsdag 25 juni 2019 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat voor baan stel je me voor? Ik heb gekeken voor thuis filosofie, maar er is echt niets voor mijn specialisme. De wereld is er blijkbaar nog niet klaar voor. Het zijn allemaal baantjes met fysieke arbeid of op kantoor achter de pc. Ik wil filosoferen en oplossingen bedenken terwijl ik thuis ben want dan werk ik het beste. Andere mensen op dezelfde kamer zou mij gek maken. Ik heb mijn rust nodig, dit is al bewezen. Ik ga niet uit mijn omgeving. Ik ben wel vorige jaar naar de efteling geweest. Dat vond ik wel fijn, ondanks de vele geluiden en muziek voelde ik me op mijn gemak. Er zat ook geen druk op mij om mee te doen met wilde attracties. Ik wil niet onder druk gezet worden door een baas die zegt wat ik moet doen, ik zou niet met de stress om kunnen gaan. Geef mij eigen keuzes en op mijn eigen tempo. Morgen is weer een dag en dan kijk ik wel verder. Ook al ben ik 29, alles moet op zijn tijd. Als die tijd er niet is (of nooit is) so be it. Ik ben trots op wie ik ben en ook mijn ouders, dat is het belangrijkste. Onvoorwaardelijke liefde. Ik had vorige week een verhaal geschreven en dat verhaal heeft ook veel indruk gemaakt op mijn familie. Het is een soort autobiografie van mezelf als nieuwetijdskind. Ze vinden het knap hoe ik met mezelf om ga en dat ik veel op Wikipedia zit. Als ze iets willen weten heb ik het altijd snel opgezocht en vinden ook het nieuwetijdkind dat in me zit interessant. Mensen die over werk beginnen te praten vermijd ik liever, ze hebben een spiegel voor hunzelf want eigenlijk praten zij over hunzelf.
Redeneerden we maar eens zo.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 06:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof de wereld jou wat schuldig is
ah... ik had het net met over de bloemetjes en de bijtjes en enzo....quote:Op dinsdag 25 juni 2019 06:31 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Niks mis mee![]()
Ik heb meer last van de bultjes van vermoedelijk de eikenprocessierups.
Of jij bent 'blijkbaar nog niet klaar voor' de wereld.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat voor baan stel je me voor? Ik heb gekeken voor thuis filosofie, maar er is echt niets voor mijn specialisme. De wereld is er blijkbaar nog niet klaar voor.
Nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 06:33 schreef FANN het volgende:
[..]
ah... ik had het net met over de bloemetjes en de bijtjes en enzo....
met Haags
ken je Haags?
Dat is toch precies wat TS doet. Ikke Ikke Ikkequote:Op dinsdag 25 juni 2019 06:15 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Redeneerden we maar eens zo.
Elkaar wat schuldig zijn, ipv ikke ikke ikke.
De slachtofferrol is strong in this one.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 00:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd waarvan hij denkt te zullen gaan leven op het moment dat zijn ouders overlijden.. Ik kan me niet voorstellen dat hij voor een uitkering zou kiezen gezien zijn afkeer van 'otk' en alles wat door hen is opgebouwd..quote:Op dinsdag 25 juni 2019 23:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De slachtofferrol is strong in this one.
Kansloze houding. Het ligt natuurlijk allemaal aan anderen en de wereld om je heen.
Ik kan je melden dat je een eenzaam en verbitterd kutleven gaat hebben als je er zelf niets moois van maakt. Zelfs al zou het allemaal aan anderen liggen (wat niet zo is) dan nog ben jij toch echt de enige die jouw situatie kan verbeteren.
Succes daarmee. Ik wens je een keiharde schop onder je hol toe. Je hebt het nodig.
Ik ben deels spiritueel. Ik ken het wel, alleen heb ik er nog wat moeite mee. Ik raak dan afgeleid door gedachten in mijn hoofd. Deze gedachten zijn bij mij erg moeilijk uit te zetten omdat ik telkens wil ontdekken en leren. Mijn leergierige hoofd is haast niet uit te zetten. Ik ben continue bezig met zelfontwikkeling. Het liefst doe ik dat 25 uur per dag. Helaas bevat een dag niet zoveel uren om jezelf te verbeteren. Misschien ooit een keer in de verre toekomst. Dan weet ik zeker dat de mensheid nog harder kan groeien.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 00:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Geen probleem, ik heb nog meer tips, maar ik wil je niet overladen.
Wel eens aan mediteren gedacht ?
Ik denk dat het goed voor jou is om dat eens te proberen. Het is belangrijk voor grote denkers om de hersenen soms ook even een moment van rust te geven, even nergens aan denken. Ook al is het maar voor heel even. Met wat oefening kun je dan steeds wat langer. Je zult zien dat je met deze momenten van rust minder snel moe zal worden en beter kan nadenken op de momenten dat er wel inspanning vereist is.
Ik ben een filosoof. Ik brainstorm over zaken zoals de natuur en universum. Hier ben ik zeer goed en bedreven in.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 01:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat is jouw specialisme precies? Wat heb je precies te bieden?
Kom eens met interessante ideeën over het universum en natuur? Met Wikipedia kom je niet ver als echt diep op de materie in wilt gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2019 07:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben een filosoof. Ik brainstorm over zaken zoals de natuur en universum. Hier ben ik zeer goed en bedreven in.
Zie PoHi van TS.quote:Op woensdag 26 juni 2019 07:59 schreef Momo... het volgende:
[..]
Kom eens met interessante ideeën over het universum en natuur? Met Wikipedia kom je niet ver als echt diep op de materie in wilt gaan.
Niet aan mij specifiek, maar wel wat aan Nieuwetijdskinderen in het algemeen. Ik ben blij met mijn wajong, maar het had wel wat meer gemogen. Vooral omdat ik ook een keer leuke dingen wil doenquote:Op dinsdag 25 juni 2019 06:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof de wereld jou wat schuldig is
En wat hebben andere mensen daar aan?quote:Op woensdag 26 juni 2019 07:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben een filosoof. Ik brainstorm over zaken zoals de natuur en universum. Hier ben ik zeer goed en bedreven in.
Ik weet dat het moeilijk kan zijn door je conditie. Tegelijkertijd denk ik dat het juist extra voordelig kan zijn als het je uiteindelijk wel lukt. Begin met slechts enkele minuten en probeer langzaam uit te breiden.quote:Op woensdag 26 juni 2019 07:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben deels spiritueel. Ik ken het wel, alleen heb ik er nog wat moeite mee. Ik raak dan afgeleid door gedachten in mijn hoofd. Deze gedachten zijn bij mij erg moeilijk uit te zetten omdat ik telkens wil ontdekken en leren. Mijn leergierige hoofd is haast niet uit te zetten. Ik ben continue bezig met zelfontwikkeling. Het liefst doe ik dat 25 uur per dag. Helaas bevat een dag niet zoveel uren om jezelf te verbeteren. Misschien ooit een keer in de verre toekomst. Dan weet ik zeker dat de mensheid nog harder kan groeien.
Ik ben er wel klaar voor, alleen vind ik het jammer dat er zo weinig voorzieningen voor de Nieuwetijdsgeneratie zijn. Hiermee bedoel ik rustige stille werkruimtes zonder dat een werkgever je stress bezorgt en kortere werkdagen. Liefst ook in een tuin met maximaal twee personen.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 06:41 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Of jij bent 'blijkbaar nog niet klaar voor' de wereld.
Ik krijg aan processierups grenzende jeuk van deze houding... je krijgt een gratis zak geld van de maatschappij, maar “het had wel wat meer mogen zijn”.quote:Op woensdag 26 juni 2019 08:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Niet aan mij specifiek, maar wel wat aan Nieuwetijdskinderen in het algemeen. Ik ben blij met mijn wajong, maar het had wel wat meer gemogen. Vooral omdat ik ook een keer leuke dingen wil doen
Welnee, jij zoekt (en hebt gevonden) naar excuses en uitvluchten om geen fuck te maken van je leven.quote:Op woensdag 26 juni 2019 14:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben er wel klaar voor, alleen vind ik het jammer dat er zo weinig voorzieningen voor de Nieuwetijdsgeneratie zijn. Hiermee bedoel ik rustige stille werkruimtes zonder dat een werkgever je stress bezorgt en kortere werkdagen. Liefst ook in een tuin met maximaal twee personen.
Waarom een sombere leven toewensen? Ik heb trouwens geen sombere leven want ik vermaak mij prima. Ik heb altijd boeken, spelletjes of dingen die ik online bestel. Ik ben al een paar maanden zoet met mijn nieuwe 3d printer. Ik maak fantasie figuren en print ze hierna uit. Ik speel vervolgens spelletjes boven als familie langskomt. Heel vet en zelf geverfd. Hierdoor kom ik tot rust en voel ik me veilig. Volgende week maandag gaan we in de duinen wandelen. Dit is voor mij ook rustgevend want daar zijn weinig mensen. En daarna barbecue in de tuin, maar dan brengt mijn ma het eten naar boven toe.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 23:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De slachtofferrol is strong in this one.
Kansloze houding. Het ligt natuurlijk allemaal aan anderen en de wereld om je heen.
Ik kan je melden dat je een eenzaam en verbitterd kutleven gaat hebben als je er zelf niets moois van maakt. Zelfs al zou het allemaal aan anderen liggen (wat niet zo is) dan nog ben jij toch echt de enige die jouw situatie kan verbeteren.
Succes daarmee. Ik wens je een keiharde schop onder je hol toe. Je hebt het nodig.
Ze zijn inderdaad trots op mij. Sommige Wikipedia pagina's zijn heel moeilijk. Deze kan ik ook goed uitleggen aan mensen wat er precies staat in mijn eigen woorden. Verder zijn er natuurlijk nog andere dingen op het internet waar ik goed in ben, bijvoorbeeld de goedkoopste vliegtickets vinden voor iemand omdat ik echt super veel sites verzameld heb en vergeleken. Dit kan je veel geld schelen omdat ik dit bijhou.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 23:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Je ouders zijn er trots op dat je veel op Wikipedia zit en snel dingen kan opzoeken.
Je realiseert je dat kinderen op de basisschool dit ook kunnen he. Die plukken hele spreekbeurten van Wiki...
Ik weet niet. Ik lees vooral heel veel minachting voor de mensen om je heen, het werkende voetvolk. En heel voor “wil niet” en “kan niet”...
Mooi man. Wat een aanwinst voor de maatschappijquote:Op woensdag 26 juni 2019 18:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad trots op mij. Sommige Wikipedia pagina's zijn heel moeilijk. Deze kan ik ook goed uitleggen aan mensen wat er precies staat in mijn eigen woorden. Verder zijn er natuurlijk nog andere dingen op het internet waar ik goed in ben, bijvoorbeeld de goedkoopste vliegtickets vinden voor iemand omdat ik echt super veel sites verzameld heb en vergeleken. Dit kan je veel geld schelen omdat ik dit bijhou.
Lezen kun je anders niet zo goed. Ik wens je helemaal geen somber leven toe.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom een sombere leven toewensen? Ik heb trouwens geen sombere leven want ik vermaak mij prima. Ik heb altijd boeken, spelletjes of dingen die ik online bestel. Ik ben al een paar maanden zoet met mijn nieuwe 3d printer. Ik maak fantasie figuren en print ze hierna uit. Ik speel vervolgens spelletjes boven als familie langskomt. Heel vet en zelf geverfd. Hierdoor kom ik tot rust en voel ik me veilig. Volgende week maandag gaan we in de duinen wandelen. Dit is voor mij ook rustgevend want daar zijn weinig mensen. En daarna barbecue in de tuin, maar dan brengt mijn ma het eten naar boven toe.
Hoe meer TS typt hoe meer ik hem begin te vatten.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 23:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Je ouders zijn er trots op dat je veel op Wikipedia zit en snel dingen kan opzoeken.
Je realiseert je dat kinderen op de basisschool dit ook kunnen he. Die plukken hele spreekbeurten van Wiki...
Ik weet niet. Ik lees vooral heel veel minachting voor de mensen om je heen, het werkende voetvolk. En heel voor “wil niet” en “kan niet”...
Wellicht moet je ook eens gek doen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:43 schreef Lienekien het volgende:
Zijn er nou echt users die deze troll serieus nemen?
Dan zou ik wel naar ONZ gaan.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:05 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Wellicht moet je ook eens gek doen.
Ik denk bijvoorbeeld dat het universum een kopie is van een ander universum, omdat alles meerdere malen voorkomt. Er zijn nu overal oerknallen gaande. En de natuur is een kettingreactie. Dit zijn enkele voorbeelden die ik hebquote:Op woensdag 26 juni 2019 07:59 schreef Momo... het volgende:
[..]
Kom eens met interessante ideeën over het universum en natuur? Met Wikipedia kom je niet ver als echt diep op de materie in wilt gaan.
Ik zou het wel kunnen, maar ik denk niet dat ik de druk aan kan van de leraren die boos worden op mij als ik dingen op mijn eigen tempo doe. Ik wil namelijk op mijn eigen snelheid werken, het liefst binnen en niet buiten op een school. Ik wil niet daar naartoe reizen en telkens proefwerken maken. Ik haat tentamens want ik kan niet tegen al die verwachtingen, druk en stress.quote:Op woensdag 26 juni 2019 08:41 schreef Degodvader het volgende:
Ga naar een universiteit, regel daarna een PhD, wordt de grootste wetenschapper van onze tijd: tadaa, je hebt van je zwakte je kracht gemaakt.
Vanalles, want al onze kennis en wetenschap is gebaseerd op natuurkunde. Kijk maar naar de televisie die jij altijd kijkt, dit is ook puur natuurkunde (satellieten etc) en ruimtevaart. Zonder deze kennis hadden we ook geen internet en pc.quote:Op woensdag 26 juni 2019 09:02 schreef madam-april het volgende:
[..]
En wat hebben andere mensen daar aan?
In dat geval, begin maar gewoon met schrijven. Als je daadwerkelijk fantastische ideeën hebt, kun je de bamaphd ook overslaan. Je hoeft strikt genomen niet wetenschappelijk geschoold te zijn om mee te doen in de wetenschap (of filosofie indien je die twee wil onderscheiden)quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zou het wel kunnen, maar ik denk niet dat ik de druk aan kan van de leraren die boos worden op mij als ik dingen op mijn eigen tempo doe. Ik wil namelijk op mijn eigen snelheid werken, het liefst binnen en niet buiten op een school. Ik wil niet daar naartoe reizen en telkens proefwerken maken. Ik haat tentamens want ik kan niet tegen al die verwachtingen, druk en stress.
Plato, Aurelius, Lock en Kant mogen allen jou voeten nog niet kussen. Jou filosofische inzichten zijn van ongekend niveau.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik denk bijvoorbeeld dat het universum een kopie is van een ander universum, omdat alles meerdere malen voorkomt. Er zijn nu overal oerknallen gaande. En de natuur is een kettingreactie. Dit zijn enkele voorbeelden die ik heb
quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:06 schreef soeverein het volgende:
[..]
Plato, Aurelius, Lock en Kant mogen allen jou voeten nog niet kussen. Jou filosofische inzichten zijn van ongekend niveau.
Neuh, je roept gewoon maar watquote:Op donderdag 27 juni 2019 21:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik denk bijvoorbeeld dat het universum een kopie is van een ander universum, omdat alles meerdere malen voorkomt. Er zijn nu overal oerknallen gaande. En de natuur is een kettingreactie. Dit zijn enkele voorbeelden die ik heb
Je hebt niks te willen etter. En slim ben je ook al niet.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zou het wel kunnen, maar ik denk niet dat ik de druk aan kan van de leraren die boos worden op mij als ik dingen op mijn eigen tempo doe. Ik wil namelijk op mijn eigen snelheid werken, het liefst binnen en niet buiten op een school. Ik wil niet daar naartoe reizen en telkens proefwerken maken. Ik haat tentamens want ik kan niet tegen al die verwachtingen, druk en stress.
Bo tochquote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:03 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Je hebt niks te willen etter. En slim ben je ook al niet.
Misschien dat hij dat kan bereiken met meer liefde en ondersteuning.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:08 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik heb nog werkelijks niks baanbrekends gehoord van deze luie uitkeringstrekker.
Een kopje thee zekerquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:49 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Misschien dat hij dat kan bereiken met meer liefde en ondersteuning.
Absoluut niet in staat zijn normaal te kunnen functioneren, maar intussen een hoop eisen stellen en vinden dat je zak gratis geld van de overheid niet goed genoeg gevuld is. Je bent geen nieuwetijdskind, je bent een nieuwetijdsuitkeringstrekker. De zaken die jij zogenaamd toevoegt weet je vervolgens met geen mogelijkheid inhoudelijk uit te leggen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:56 schreef firefly3 het volgende:
Waarom een sombere leven toewensen? Ik heb trouwens geen sombere leven want ik vermaak mij prima. Ik heb altijd boeken, spelletjes of dingen die ik online bestel. Ik ben al een paar maanden zoet met mijn nieuwe 3d printer. Ik maak fantasie figuren en print ze hierna uit. Ik speel vervolgens spelletjes boven als familie langskomt. Heel vet en zelf geverfd. Hierdoor kom ik tot rust en voel ik me veilig. Volgende week maandag gaan we in de duinen wandelen. Dit is voor mij ook rustgevend want daar zijn weinig mensen. En daarna barbecue in de tuin, maar dan brengt mijn ma het eten naar boven toe.
Gefeliciteerd, zoals elk ander persoon met enigszins een breinquote:Sommige Wikipedia pagina's zijn heel moeilijk. Deze kan ik ook goed uitleggen aan mensen wat er precies staat in mijn eigen woorden.
Weer ouders met een mongool die het niet kunnen verkroppen en zichzelf en mongool voorliegen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:43 schreef x3ro het volgende:
[..]
Absoluut niet in staat zijn normaal te kunnen functioneren, maar intussen een hoop eisen stellen en vinden dat je zak gratis geld van de overheid niet goed genoeg gevuld is. Je bent geen nieuwetijdskind, je bent een nieuwetijdsuitkeringstrekker. De zaken die jij zogenaamd toevoegt weet je vervolgens met geen mogelijkheid inhoudelijk uit te leggen.
[..]
Gefeliciteerd, zoals elk ander persoon met enigszins een brein
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:48 schreef Momo... het volgende:
Rustig maar mensen dit waarschijnlijk een trol.Gezien pohi nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kom maar terug als je het met wiskunde en liefst met goed opgezette experimenten die de boel staven de boel kunt bewijzen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je bent nog lui, laf en zelfgenoegzaam ook.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Leuke dingen kosten geen geld. Verbind je met die noodlijdende boom in het bos, ga op bezoek bij wijze demente ouderen, huppel door het park bij volle maan en mediteer op de stoep van het gemeentehuis!quote:Op woensdag 26 juni 2019 08:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Niet aan mij specifiek, maar wel wat aan Nieuwetijdskinderen in het algemeen. Ik ben blij met mijn wajong, maar het had wel wat meer gemogen. Vooral omdat ik ook een keer leuke dingen wil doen
Zoveel wijsheidquote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:57 schreef mspoez het volgende:
[..]
Leuke dingen kosten geen geld. Verbind je met die noodlijdende boom in het bos, ga op bezoek bij wijze demente ouderen, huppel door het park bij volle maan en mediteer op de stoep van het gemeentehuis!
Je woont nog bij je ouders, hoeveel geld ben je kwijt aan vaste lasten boodschappen etc.?quote:Op woensdag 26 juni 2019 08:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik bedoel, wat hebben anderen aan jouw gebrainstorm en gefilosofeer over natuurkunde en het universum.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Vanalles, want al onze kennis en wetenschap is gebaseerd op natuurkunde. Kijk maar naar de televisie die jij altijd kijkt, dit is ook puur natuurkunde (satellieten etc) en ruimtevaart. Zonder deze kennis hadden we ook geen internet en pc.
Dankje voor je tips. Daar kan ik wat mee denk ik, heerlijk tot rust komen. Dat vind ik beter dan drukke activiteiten ondernemen. Vooral met dit mooie weer droom ik liever weg dan dat ik teveel inspanning verricht. Stress is één van de gevaarlijkste dingen waar mensen mee te maken hebben en wil stress liever zoveel mogelijk vermijden. Ik hielp een keer mijn tante in de tuin om dode takken te verzamelen en in een vuilniszak te doen, dat gaat nog wel. Maar ik vind toch dat ik teveel energie van buitenaf krijg als ik verplicht dingen moet doen. Dan voel ik me als slaaf. Wat jij me stuurde is een leuke documentaire bedankt hiervoorquote:Op woensdag 26 juni 2019 10:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik weet dat het moeilijk kan zijn door je conditie. Tegelijkertijd denk ik dat het juist extra voordelig kan zijn als het je uiteindelijk wel lukt. Begin met slechts enkele minuten en probeer langzaam uit te breiden.
Wel eens van DMT gehoord ? Aka the spirit molecule. Als je dieper in het spirituele wil duiken en de andere kant van de realiteit eens wil beleven dan raad ik je aan DMT eens te proberen.
Wat zou jij als tip meegeven? Ik vind het geen excuus, want ik voel me daadwerkelijk moe als ik aan werken moet gaan denken en ik denk niet dat ik het vol kan houden als ik het probeer. Ik slaap liever uit en ik denk dat het ook gezonder is om uit te slapen. En ik kan een goede bijdrage leveren door aan belangrijke dingen te filosoferen. Dat heeft meer waarde voor de mensheid zeg maar dan vakkenvullen ofzo. Want theorieen kun je uitbouwen in de praktijk en sommige uitvinden zijn heel belangrijk voor de mens. Bijvoorbeeld die Nederlander die de oceanen opschoond met zijn idee of Tesla. Het is niet zo dat ik dat al kan, maar het kan zeker geen kwaad vind ik om ideeen op te doen en wie weet.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welnee, jij zoekt (en hebt gevonden) naar excuses en uitvluchten om geen fuck te maken van je leven.
Ik doe toch al wat met mijn leven? Dat ik veel thuis blijf betekent niet dat ik geen leven heb. Iedere dag lees ik wat anders of kom ik met nieuwe gedachten. Ik hou bijvoorbeeld een dagboek bij en schrijf hierin wat ik ontdekt heb en wat mij verder kan helpen om mijn zelfontwikkeling te verbeteren. Soms sla ik het een dagje over, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik lees mijn "dagboek" ook weleens terug om te kijken of ik dingen kan verbeteren.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Lezen kun je anders niet zo goed. Ik wens je helemaal geen somber leven toe.
Ik wens je verstand en wijsheid toe. Hopelijk zet dat je er toe aan om wat te doen met je leven in plaats van je te wentelen in zelfmedelijden en zieligheid.
Bedankt! Ja dat is ook mijn idee om thuis zelf te schrijven over wat ik denk over wetenschap,filosofie en spiritualiteitquote:Op donderdag 27 juni 2019 21:05 schreef Degodvader het volgende:
[..]
In dat geval, begin maar gewoon met schrijven. Als je daadwerkelijk fantastische ideeën hebt, kun je de bamaphd ook overslaan. Je hoeft strikt genomen niet wetenschappelijk geschoold te zijn om mee te doen in de wetenschap (of filosofie indien je die twee wil onderscheiden)
Idd zijn zoveel dingen die geen of weinig geld kosten. Waar ik momenteel van geniet is een Eekhoorn in onze tuin. Zie hem sinds 1 a 2 weken en komt redelijk tam over. Leuk om te zien, zo vaak zie je ze niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:57 schreef mspoez het volgende:
[..]
Leuke dingen kosten geen geld. Verbind je met die noodlijdende boom in het bos, ga op bezoek bij wijze demente ouderen, huppel door het park bij volle maan en mediteer op de stoep van het gemeentehuis!
Je doet iets met je leven maar wat jij doet kost een hoop geld, want je eet en je poept en je zet de kachel aan. Waar draag je bij?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik doe toch al wat met mijn leven? Dat ik veel thuis blijf betekent niet dat ik geen leven heb. Iedere dag lees ik wat anders of kom ik met nieuwe gedachten. Ik hou bijvoorbeeld een dagboek bij en schrijf hierin wat ik ontdekt heb en wat mij verder kan helpen om mijn zelfontwikkeling te verbeteren. Soms sla ik het een dagje over, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik lees mijn "dagboek" ook weleens terug om te kijken of ik dingen kan verbeteren.
Betaal je eigenlijk kostgeld aan je ouders?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bedankt! Ja dat is ook mijn idee om thuis zelf te schrijven over wat ik denk over wetenschap,filosofie en spiritualiteitdrie onderwerpen waar ik erg van hou. Misschien dat ik een boek ga proberen te maken, soort van autobiografie en ideeën die ik allemaal heb over de wereld. Leuk dat je al weet welke richting ik op wil gaan.Ik wil echt laten zien aan de wereld wat ik kan, maar wel op mijn eigen tempo en eigen keuzes. Gelukkig steunt mijn familie mij hier goed in en krijg ik weinig verplichtingen om te doen. We hebben ook een vaatwasser bijvoorbeeld en dit soort bijzaakjes wordt gelukkig door mijn ouders gedaan zodat ik mezelf meer kan focussen. Het afsluiten van de buitenwereld met een koptelefoon vind ik ook fijn en doe ik graag om tot rust te komen.
Neem een voorbeeld aan Baudet. #relaxandreloadquote:Op vrijdag 28 juni 2019 23:25 schreef pokkerdepok het volgende:
antwoord op OP:
afschermen lukt toch niet. leer doseren. en zelf ook nemen als mensen iets geven. zoek balans.
bij mij resulteerd het meestal in een eindeloos opbouwen van spanning, en dan release zoeken. vrij extreem. keiharde tekno en drugs doet het wel, af en toe.
ja want die is ook helemaal niet geestelijk gestoord...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 23:26 schreef soeverein het volgende:
[..]
Neem een voorbeeld aan Baudet. #relaxandreload
Geen probleem. In de documentaire wordt ook gesproken over de pineal gland oftewel de pijnappelklier. De pijnappelklier is zeer belangrijk in spiritueel opzicht en wordt ook wel het derde oog genoemd. Bij kinderen functioneert deze pijnappelklier goed, maar als je ouder wordt dan krimpt deze en raakt de klier verkalkt waardoor hij niet meer werkt. Om je spirituele potentieel te verhogen doe je er goed aan om je pijnappelklier te ontkalken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dankje voor je tips. Daar kan ik wat mee denk ik, heerlijk tot rust komen. Dat vind ik beter dan drukke activiteiten ondernemen. Vooral met dit mooie weer droom ik liever weg dan dat ik teveel inspanning verricht. Stress is één van de gevaarlijkste dingen waar mensen mee te maken hebben en wil stress liever zoveel mogelijk vermijden. Ik hielp een keer mijn tante in de tuin om dode takken te verzamelen en in een vuilniszak te doen, dat gaat nog wel. Maar ik vind toch dat ik teveel energie van buitenaf krijg als ik verplicht dingen moet doen. Dan voel ik me als slaaf. Wat jij me stuurde is een leuke documentaire bedankt hiervoor
ik heb even wat gelezen wat je schrijft... en ik denk dat je jezelf niet echt helpt. alles wat je doet lijkt gericht op vermijden van waar je moeite mee hebt.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik doe toch al wat met mijn leven? Dat ik veel thuis blijf betekent niet dat ik geen leven heb. Iedere dag lees ik wat anders of kom ik met nieuwe gedachten. Ik hou bijvoorbeeld een dagboek bij en schrijf hierin wat ik ontdekt heb en wat mij verder kan helpen om mijn zelfontwikkeling te verbeteren. Soms sla ik het een dagje over, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik lees mijn "dagboek" ook weleens terug om te kijken of ik dingen kan verbeteren.
Wie zijn Lock&Kant? Zou mooi zijn als ik op dat niveau zou zijn zoals je beschrijft. Ik denk echter dat dit nog een tijdje gaat duren ben ik bang. Je zet me onder druk. Druk is zwaar voor me en maakt dingen niet meer mogelijk bij mij.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:06 schreef soeverein het volgende:
[..]
Plato, Aurelius, Lock en Kant mogen allen jou voeten nog niet kussen. Jou filosofische inzichten zijn van ongekend niveau.
Dankje Nieuwetijdskind. Mensen die dingen niet begrijpen reageren gemeen uit eigen angst.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:49 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Misschien dat hij dat kan bereiken met meer liefde en ondersteuning.
Alles is energie in een universum. E=MC2. Twee universums hebben twee keer zoveel massa. E=2MC2 = 0.5E=MC. M=0.5C. Oftewel de lichtsnelheid doet er twee keer zo lang over om twee universums te doorkruisen wat waar is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kom maar terug als je het met wiskunde en liefst met goed opgezette experimenten die de boel staven de boel kunt bewijzen.
Even terug naar de natuurkunde en wiskunde les op de middelbare.quote:Op zondag 30 juni 2019 12:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Alles is energie in een universum. E=MC2. Twee universums hebben twee keer zoveel massa. E=2MC2 = 0.5E=MC. M=0.5C. Oftewel de lichtsnelheid doet er twee keer zo lang over om twee universums te doorkruisen wat waar is.
Sorry ik ben het niet helemaal met je eens. Ik wordt gelukkig van de efteling en Xbox. Ook wordt ik gelukkig als mijn moeder mij 75 euro geeft voor mijn verjaardag. Meestal vraag ik geld. Als ik maar 10 euro zou krijgen van mijn tante zou ik haar niet eens uitnodigen om de envelop te brengen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 20:57 schreef mspoez het volgende:
[..]
Niets maar ik wil rijk worden. Ik heb 10 jaar lang wajong gespaard en zakgeld en verjaardagsgeld en mijn ouders betalen mijn dingen dus ik zit over de 50 duizend euro. Daar ben ik mijn ouders en regering zeer dankbaar voor. Maar het heeft wel 10 jaar geduurd door die regering en dat vind ik te lang en niet eerlijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 21:19 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je woont nog bij je ouders, hoeveel geld ben je kwijt aan vaste lasten boodschappen etc.?
Dus je hebt geen kosten en nog vind je de Wajong die je krijgt te weinig en vind je dat meer zou moeten krijgen omdat 'je ook weleens wat leuks wil doen'..quote:Op zondag 30 juni 2019 12:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Niets maar ik wil rijk worden. Ik heb 10 jaar lang wajong gespaard en zakgeld en verjaardagsgeld en mijn ouders betalen mijn dingen dus ik zit over de 50 duizend euro. Daar ben ik mijn ouders en regering zeer dankbaar voor. Maar het heeft wel 10 jaar geduurd door die regering en dat vind ik te lang en niet eerlijk.
Sorry ik kan daar niet van genietenquote:Op vrijdag 28 juni 2019 22:25 schreef dennissch het volgende:
[..]
Idd zijn zoveel dingen die geen of weinig geld kosten. Waar ik momenteel van geniet is een Eekhoorn in onze tuin. Zie hem sinds 1 a 2 weken en komt redelijk tam over. Leuk om te zien, zo vaak zie je ze niet.
Vraag er gelijk een barbecue bij.quote:Op zondag 30 juni 2019 13:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Sorry ik kan daar niet van genieten
wel geprobeerd. Ik heb thuis drie konijnen die mijn ouders verzorgen want ik wilde er één, en toen nog twee gevraagd. Niet dat ik perse konijnen wilde maar meer om te zien hoe mijn ouders moeite voor mij doen geeft mij voldoening. Misschien dat ik op mijn verjaardag nog een konijntje ga vragen.
Ik kost niet veel geld. Alleen de apparatuur die ik heb kost veel stroom maar als ik het niet gekocht had, had een ander het wel gekocht. Dus het komt neer op 0. Maar die pc's heb ik nodig om bitcoins te maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 23:03 schreef mspoez het volgende:
[..]
Je doet iets met je leven maar wat jij doet kost een hoop geld, want je eet en je poept en je zet de kachel aan. Waar draag je bij?
Nee. Ze hebben het wel een keer gezegd dat ik het misschien zou moeten maar toen kreeg ik een stressaanval/druk op me want ik kan die druk niet aan en lieten ze mij alleen. Mijn gezondheid gaat voorop en dat begrijpen ze nu gelukkig want ze vragen het niet meer.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 23:13 schreef madam-april het volgende:
[..]
Betaal je eigenlijk kostgeld aan je ouders?
Nieuwetijdskind? Manipulatief, verwend, wereldvreemd, grootheidswaanzin, zo maar een paar termen die meer op z’n plek zijn.quote:Op zondag 30 juni 2019 13:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Sorry ik kan daar niet van genieten
wel geprobeerd. Ik heb thuis drie konijnen die mijn ouders verzorgen want ik wilde er één, en toen nog twee gevraagd. Niet dat ik perse konijnen wilde maar meer om te zien hoe mijn ouders moeite voor mij doen geeft mij voldoening. Misschien dat ik op mijn verjaardag nog een konijntje ga vragen.
John Locke niet kennen en claimen een filosoof te zijn :p. De state of nature van John Locke en de rechtvaardiging van individuele vrijheden los van God is een van de belangrijkste filosofische principes van de Westerse wereld.quote:Op zondag 30 juni 2019 12:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wie zijn Lock&Kant? Zou mooi zijn als ik op dat niveau zou zijn zoals je beschrijft. Ik denk echter dat dit nog een tijdje gaat duren ben ik bang. Je zet me onder druk. Druk is zwaar voor me en maakt dingen niet meer mogelijk bij mij.
Gvd zegquote:Op zondag 30 juni 2019 13:29 schreef soeverein het volgende:
Kant is die duitser die moeilijke boekjes schreef over dat God dood is.
Je hebt gelijk. Ik moet ook nemen als mensen iets geven. Ik had een keer "nee" moeten zeggen van mijn ouders maar dat had ik toen eigenlijk niet moeten doen en niet moeten luisteren. Mensen geven omdat ze dat willen. Ik weet niet meer wat het precies was, zal wel een goedkoop dingetje zijn geweest anders wist ik het nog wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 23:25 schreef pokkerdepok het volgende:
antwoord op OP:
afschermen lukt toch niet. leer doseren. en zelf ook nemen als mensen iets geven. zoek balans.
bij mij resulteerd het meestal in een eindeloos opbouwen van spanning, en dan release zoeken. vrij extreem. keiharde tekno en drugs doet het wel, af en toe.
Kant lezen is genotquote:Op zondag 30 juni 2019 13:36 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ik heb er hier 3 in de kast staan maar dacht we blijven even op het nieuwetijdskind niveau.
de mesomorph lichaamstypes zijn allang ontkracht. Als je echt zo slim was had je dat wel geweten.quote:Op zondag 23 juni 2019 11:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben niet dik. Ik ben namelijk ecto.
maar ik bedoel, het gaat om je algehele houding naar het leven. je gevoeligheid is geen handicap, weet je. het is een talent. en je dan verstoppen omdat je de negatieve kant daarvan niet aankan, dat leidt nergens toe. leer er zo snel mogelijk mee om te gaan, en dan ben je beter dan anderen. (dat klinkt arrogant, maar je mag best eerlijk zijn naar je talenten)quote:Op zondag 30 juni 2019 13:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik moet ook nemen als mensen iets geven. Ik had een keer "nee" moeten zeggen van mijn ouders maar dat had ik toen eigenlijk niet moeten doen en niet moeten luisteren. Mensen geven omdat ze dat willen. Ik weet niet meer wat het precies was, zal wel een goedkoop dingetje zijn geweest anders wist ik het nog wel.
Ik denk dat oudetijdskinderen een zeer gekalkt pijnappelklier hebben. Zeer veel kalk waardoor zij niet spiritueel zijn en geen medeleven en respect naar ons, nieuwetijdskinderen kunnen uiten. De witte kalk die daar in zit bij hun is stug en verroest. Daarom komen er minder doorbrekende ideeën van oudetijdskinderen. Het kalk zit denk ik bij hun gehecht aan de pijnappelklier wanden. Dit vertraagt het denken. Geen idee hoe het sterke kalk verwijderd kan worden bij hun. Ik zie het niet goed voor hun in helaas en zij zullen hun meningen altijd klaar hebben helaas. Kalk dat erg stevig aangehecht is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 23:57 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Geen probleem. In de documentaire wordt ook gesproken over de pineal gland oftewel de pijnappelklier. De pijnappelklier is zeer belangrijk in spiritueel opzicht en wordt ook wel het derde oog genoemd. Bij kinderen functioneert deze pijnappelklier goed, maar als je ouder wordt dan krimpt deze en raakt de klier verkalkt waardoor hij niet meer werkt. Om je spirituele potentieel te verhogen doe je er goed aan om je pijnappelklier te ontkalken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pijnappelklier
https://www.nieuwetijdski(...)tkalk-en-ontgift-je/
Hoi medenieuwetijdskind. Veel respect voor jou. Je hebt het denk ik erg zwaar. Wat is HUTS? Ik hoop dat jij deze tip volgt (als je dat al niet doet): zorg dat je Wajong krijgt. Jij verdient het. Jij hebt het net als mij moeilijkheden met anderen die nog niet zoveel bereikt hebben. Ik wens jou heel veel sterkte toe en ik waardeer je.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 00:10 schreef damsco het volgende:
Hoi hoi TS, ik ben ook een nieuwetijdskind. Zelf merk ik dat ik tijdens mijn menstruatie (ik ben man maar ik merk dat ik maandelijks spiritueel ovuleer) helemaal tot de kern van mijzelf kom. HUTS.
Wat probeer jij precies te zeggen. Je wilt dat ik vaker de deur uit ga? Of wat bedoel je concreet. Wat je ideeën of gedachten ook zijn, ik kan niet tegen gepush en druk. Dat werkt avarechts bij mij. Ik ga nu liever binnen zitten en op internet spulletjes kopen. Net heb ik mijn ouders overtuigd dat ik een bank mag uitzoeken want het moet mij rust geven. De woonkamer van ons vind ik echt lelijk en druk dus mijn doel is om langzaam alles opnieuw in te richten zonder dat mijn ouders het echt door hebben. We hebben een zwarte bank omdat mijn moeder altijd zegt dat je dan vlekken moeilijker ziet. Ik heb besloten dat mijn moeder (soms trekken van een oudetijdskind naar mijn mening) maar vaker moet schoonmaken en rekening moet houden wat rust in mijn hoofd brengt in plaats wat zij wilt. Dus ik kies voor een witte bank. Hierdoor zie ik tenminste dat het schoon is en ga ik niet nadenken. Dus zoals je leest verschuil ik mij niet echt maar neem ik proactief stappen om mijn grenzen aan te geven.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 01:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik heb even wat gelezen wat je schrijft... en ik denk dat je jezelf niet echt helpt. alles wat je doet lijkt gericht op vermijden van waar je moeite mee hebt.
je moet juist werken aan je zwakke punten. zodat je sterker wordt. als je niet tegen stress kan, leer jezelf er beter mee om te kunnen gaan. doseer het, maar doe dingen IPV ze te vermijden.
en nu denk je misschien, nee, dat kan ik niet en al die ellende die dat geeft...
onzin. je bent gevoeliger dan anderen. leer ermee omgaan, in plaats van je te verschuilen. dan doe je werkelijk de mensheid een plezier. noem het maar evolutie. als alle nieuwetijdskinderen binnen gaan zitten en de wereld niet aankunnen, dan heeft het geen zin.
Ja dat is mijn objectieve mening. Ze kunnen het beter Wajongetje noemen. Ik voel me niet gewaardeerd met dat kleine bedrag. Ik vind dat ze een 50 uur werkweek moeten opzetten. Dan is er meer geld voor de zwakkere voor onze samenleving, zoals mij. Die altijd tussen boot en wal vallen. Mensen zijn lui.quote:Op zondag 30 juni 2019 13:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dus je hebt geen kosten en nog vind je de Wajong die je krijgt te weinig en vind je dat meer zou moeten krijgen omdat 'je ook weleens wat leuks wil doen'..
Wat als je ouders straks doodgaan?quote:Op zondag 30 juni 2019 18:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja dat is mijn objectieve mening. Ze kunnen het beter Wajongetje noemen. Ik voel me niet gewaardeerd met dat kleine bedrag. Ik vind dat ze een 50 uur werkweek moeten opzetten. Dan is er meer geld voor de zwakkere voor onze samenleving, zoals mij. Die altijd tussen boot en wal vallen. Mensen zijn lui.
Gesproken als een ware filosoof.quote:Op zondag 30 juni 2019 18:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja dat is mijn objectieve mening. Ze kunnen het beter Wajongetje noemen. Ik voel me niet gewaardeerd met dat kleine bedrag. Ik vind dat ze een 50 uur werkweek moeten opzetten. Dan is er meer geld voor de zwakkere voor onze samenleving, zoals mij. Die altijd tussen boot en wal vallen. Mensen zijn lui.
quote:
Voor als je nog twijfelt.quote:Op zondag 30 juni 2019 18:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik een Rietquote:Op zondag 30 juni 2019 18:31 schreef Duibuqi het volgende:
Dus wat is jouw boomsterrenbeeld volgens Keltische druïdeastrologie? Ik ben een Els.
https://www.nieuwetijdski(...)he-druideastrologie/
Dankjewel.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 00:10 schreef damsco het volgende:
Hoi hoi TS, ik ben ook een nieuwetijdskind. Zelf merk ik dat ik tijdens mijn menstruatie (ik ben man maar ik merk dat ik maandelijks spiritueel ovuleer) helemaal tot de kern van mijzelf kom. HUTS.
nu draai je het om. als nieuwetijdskind staan wij juist boven dit soort zaken zoals een hele dag op kantoor te zitten. wij zij n juist sensitiever en hebben problemen in een dergelijke setting. als oudetijdskind kun je juist een bijdrage leveren door nieuwetijdskinderen te helpen volledig te ontplooien door ons te voorzien van levensbehoefte.quote:Op zondag 30 juni 2019 18:04 schreef Momo... het volgende:
Lastig als straks iedereen nieuwetijdskind is en in de Wajong zit wie zorgt er voor je eten? Wie zorgt ervoor dat je zorg krijgt als je ziek bent? Wie zorgt ervoor dat er gebouwt kan worden?
dankjewel firefly3. de instanties zijn bezig mij een indicatie te geven. pas dan kom ik volledig tot bloei. ik hoop jouw voorbeeld te mogen volgen.quote:Op zondag 30 juni 2019 17:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoi medenieuwetijdskind. Veel respect voor jou. Je hebt het denk ik erg zwaar. Wat is HUTS? Ik hoop dat jij deze tip volgt (als je dat al niet doet): zorg dat je Wajong krijgt. Jij verdient het. Jij hebt het net als mij moeilijkheden met anderen die nog niet zoveel bereikt hebben. Ik wens jou heel veel sterkte toe en ik waardeer je.
Nee sorry, ik ben niet alwetend. Sommige dingen weet ik wel, of interesseren me niet echt zodat ik het vergeet. Ik hou meer van zelf denken over dingen.quote:Op zondag 30 juni 2019 13:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Filosoof van lik-me-vessie.
Agnes Kant ken je toch wel?
En het is Locke.
Bedankt voor de informatie. Ik verdiep me niet in alles en wat andere mensen doen. Ik vind het veel leuker om zelf te filosoferen over de natuur, wetenschap en natuurkunde. Zo kom ik zelf op creatieve ideeën en ik vind het leuk om weg te dromen in de mogelijkheden die de wereld allemaal biedt. Zelf dingen verzinnen en de puzzelstukken zelf helemaal oplossen. Dit zijn voor mij de interessante dingen.quote:Op zondag 30 juni 2019 13:29 schreef soeverein het volgende:
[..]
John Locke niet kennen en claimen een filosoof te zijn :p. De state of nature van John Locke en de rechtvaardiging van individuele vrijheden los van God is een van de belangrijkste filosofische principes van de Westerse wereld.
Kant is die duitser die moeilijke boekjes schreef over dat God dood is.
ja okee, nou kan ik je niet meer serieus nemen. jammer, best goeie trol.quote:Op zondag 30 juni 2019 17:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat probeer jij precies te zeggen. Je wilt dat ik vaker de deur uit ga? Of wat bedoel je concreet. Wat je ideeën of gedachten ook zijn, ik kan niet tegen gepush en druk. Dat werkt avarechts bij mij. Ik ga nu liever binnen zitten en op internet spulletjes kopen. Net heb ik mijn ouders overtuigd dat ik een bank mag uitzoeken want het moet mij rust geven. De woonkamer van ons vind ik echt lelijk en druk dus mijn doel is om langzaam alles opnieuw in te richten zonder dat mijn ouders het echt door hebben. We hebben een zwarte bank omdat mijn moeder altijd zegt dat je dan vlekken moeilijker ziet. Ik heb besloten dat mijn moeder (soms trekken van een oudetijdskind naar mijn mening) maar vaker moet schoonmaken en rekening moet houden wat rust in mijn hoofd brengt in plaats wat zij wilt. Dus ik kies voor een witte bank. Hierdoor zie ik tenminste dat het schoon is en ga ik niet nadenken. Dus zoals je leest verschuil ik mij niet echt maar neem ik proactief stappen om mijn grenzen aan te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |