abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187494907
Ik ben een nieuwetijds kind. Slim, intelligent maar ook gevoelig voor vibraties om mij heen. Ik scherm me van negatieve energie af om mij optimaal te kunnen exploiteren en te ontwikkelen. Mijn denkniveau niet laten aantasten door de massa, de oudetijdskinderen. Om dit te bewerkstelligen draag ik saaie kleding om niet gezien te worden en vermijd ik liever het contact met vreemden. Zijn hier ook nog andere nieuwetijdskinderen? Wat voor tips kun je mij meegeven om jullie te kunnen opleiden? Bedankt voor jullie input :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 23:45:44 #2
236264 crew  capricia
pi_187494945
Dit is mijn tip.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 juni 2019 @ 23:46:38 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187494959
Dat is grappig want ik draag juist saaie kleding om nieuwetijdskinderen zoals jij weg te jagen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_187494983
Wat is de definitie van een nieuwe tijdskind?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_187495037
Mag ik vragen waarom je dan wel op een openbaar forum als dit om meningen vraagt?
  Miss 200.000.000! dinsdag 18 juni 2019 @ 23:53:04 #6
367000 roos94
pi_187495062
En wij moeten allemaal maar weten wat een nieuwetijdskind betekent?
pi_187495079
Spreken is zilver, zwijgen is goud.
pi_187495167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:53 schreef roos94 het volgende:
En wij moeten allemaal maar weten wat een nieuwetijdskind betekent?
https://www.nieuwetijdskind.com/
pi_187495172
Afschermen van de aura is lastig als je hooggevoelig bent
  woensdag 19 juni 2019 @ 00:03:22 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187495232
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:59 schreef LelijKnap het volgende:
Ik adviseer een met lood-gevoerde regenjas.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_187495237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik adviseer een met lood-gevoerde regenjas.
En een kookpan voor het hoofd?
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 00:04:44 #12
236264 crew  capricia
pi_187495242
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_187495253
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Gvd.
Heb je de ascentieverschijnselen nog niet ervaren?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2019 00:05:35 ]
  woensdag 19 juni 2019 @ 00:07:27 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187495288
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:43 schreef firefly3 het volgende:
Ik scherm me van negatieve energie af
Zegt iemand met een fok! account.

Ok ik ben klaar met cynische posts voor vandaag. Voelde lekker. Dat dan weer wel.
  woensdag 19 juni 2019 @ 00:08:46 #15
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_187495301
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

die comments ook die eronder staan, :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 00:09:07 #16
236264 crew  capricia
pi_187495306
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik klikte op je link.
Met een 7 jarig emotioneel opstandig kind hier in huis. Ik ga hier niet in mee. 8-)
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 19 juni 2019 @ 00:09:56 #17
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_187495315
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zegt iemand met een fok! account.

Ok ik ben klaar met cynische posts voor vandaag. Voelde lekker. Dat dan weer wel.
zulke onzin altijd "ik scherm mij af van negatieve energie" wat doe je dan heel de dag gefrustreerd op fok zitten op je zolderkamertje :')

lekker man, zo in je eigen schelpje :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_187495328
quote:
Ik ben een nieuwetijds kind. Slim, intelligent maar ook gevoelig voor vibraties om mij heen. Ik scherm me van negatieve energie af om mij optimaal te kunnen exploiteren en te ontwikkelen. Mijn denkniveau niet laten aantasten door de massa, de oudetijdskinderen. Om dit te bewerkstelligen draag ik saaie kleding om niet gezien te worden en vermijd ik liever het contact met vreemden. Zijn hier ook nog andere nieuwetijdskinderen? Wat voor tips kun je mij meegeven om jullie te kunnen opleiden? Bedankt voor jullie input :)
De tering hey.
Hét sneeuwvlokje onder de sneeuwvlokjes dit.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 19 juni 2019 @ 00:12:16 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187495347
Is TS weer aan het trollen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_187495353
www.nieuwetijdskind.com/o(...)begaafde-leerlingen/

Dit snap ik dan weer niet. Typisch zo een eigenlijk-ben-je-hoogbegaafd-artikel maar daarin posten ze dan wel weer deze mooie;

_O- Zullen ze het sarcasme nou echt niet zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2019 00:13:13 ]
pi_187495367
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:10 schreef Metalfrost het volgende:
De tering hey.
Hét sneeuwvlokje onder de sneeuwvlokjes dit.
Is volgens mij ook waar de term toendertijd vandaan kwam, medio 06'.
pi_187495369
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:12 schreef LelijKnap het volgende:

Dit snap ik dan weer niet. Typisch zo een eigenlijk-ben-je-hoogbegaafd-artikel maar daarin posten ze dan wel weer deze mooie;

[ afbeelding ]

Dan ben je toch wel echt fucking achterlijk als je dat niet inziet.
  woensdag 19 juni 2019 @ 00:16:34 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187495397
quote:

[ afbeelding ]

Echt bizar dit...

Die mensen zien fokke & sukke niet als een zwartgallige outlet voor sarcasme en spot maar als lieve infotainment cartoons bedoeld om hun punt exact te demonstreren.

Misschien leven die mensen wel echt in een andere dimensie.
pi_187495437
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik klikte op je link.
Met een 7 jarig emotioneel opstandig kind hier in huis. Ik ga hier niet in mee. 8-)
Heb je het kopje 'bewust opvoeden' misschien bewust genegeerd? O-)
pi_187495445
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:16 schreef SpecialK het volgende:

Die mensen zien fokke & sukke niet als een zwartgallige outlet voor sarcasme en spot maar als lieve infotainment cartoons bedoeld om hun punt exact te demonstreren.

Misschien leven die mensen wel echt in een andere dimensie.
_O- Ja... het is wel super aandoenlijk tho.
pi_187495547
Gewoon afkappen die hap. Don't Let Your Kids Do Anything That Makes You Dislike Them - JBP

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2019 00:31:41 ]
  woensdag 19 juni 2019 @ 06:55:38 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187496794
quote:

[ afbeelding ]

Het zijn gewoon autisten die zich beter voelen dan de redt. Die zien dat niet
The End Times are wild
pi_187496858
Wat een oudetijdskinderen in dit topic zeg
pi_187496934
quote:
Bedankt voor de interessante link. Ik denk dat er weinig nieuwetijds kinderen op fok zijn, maar meer oudetijds kinderen. Er zijn tot nu toe maar enkele tips waar ik wat mee kan (Bijvoorbeeld die van Sjemmert, Spreken is zilver, zwijgen is goud. Waarom zou ik met oudetijds kinderen in mijn omgeving gaan praten? Die weten en ervaren toch minder als wat ik zélf ervaar. Ik zie de wereld in een veel bredere perspectief dan oudetijds kinderen. Daar kunnen zij echter vrij weinig aan doen. Het is als een soort gave hebben, je hebt het of je hebt het niet. Of het genetisch is, is nog niet duidelijk. Wat mij ook opvalt is dat er onder oudetijds kinderen weinig spiritualiteit is, zij zitten erg in een "2d wereld", oftewel 3d wereld. Gelukkig wordt het besef en waardering steeds groter voor nieuwetijds kinderen, omdat wij beter begrepen dienen te worden door de medemens. Zodra de mens zich verder ontwikkeld denk ik dat er in de toekomst meer nieuwetijds kinderen geboren zullen worden. Deze nieuwetijds kinderen kunnen samenwerken om de technologie en kennis sneller vooruit te brengen. Ik hoop dat er meer begrip en respect getoond gaat worden naar nieuwetijds kinderen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  PR/Manusje van alles woensdag 19 juni 2019 @ 07:35:58 #31
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187496956
Wees maar niet bang hoor, met dit gedachtegoed wil niemand met jou praten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 19 juni 2019 @ 07:40:06 #32
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187496987
Toch bijzonder, ik denk bij kinderen uit deze tijd vooral aan de cinnamon challenge en youtube vloggers.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_187497008
Eerstewereldproblemen :{
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 19 juni 2019 @ 07:44:03 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187497022
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 07:33 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Bedankt voor de interessante link. Ik denk dat er weinig nieuwetijds kinderen op fok zijn, maar meer oudetijds kinderen. Er zijn tot nu toe maar enkele tips waar ik wat mee kan (Bijvoorbeeld die van Sjemmert, Spreken is zilver, zwijgen is goud. Waarom zou ik met oudetijds kinderen in mijn omgeving gaan praten? Die weten en ervaren toch minder als wat ik zélf ervaar. Ik zie de wereld in een veel bredere perspectief dan oudetijds kinderen. Daar kunnen zij echter vrij weinig aan doen. Het is als een soort gave hebben, je hebt het of je hebt het niet. Of het genetisch is, is nog niet duidelijk. Wat mij ook opvalt is dat er onder oudetijds kinderen weinig spiritualiteit is, zij zitten erg in een "2d wereld", oftewel 3d wereld. Gelukkig wordt het besef en waardering steeds groter voor nieuwetijds kinderen, omdat wij beter begrepen dienen te worden door de medemens. Zodra de mens zich verder ontwikkeld denk ik dat er in de toekomst meer nieuwetijds kinderen geboren zullen worden. Deze nieuwetijds kinderen kunnen samenwerken om de technologie en kennis sneller vooruit te brengen. Ik hoop dat er meer begrip en respect getoond gaat worden naar nieuwetijds kinderen.
Jij bent geen Nieuwetijdskind. Jouw houding ten opzichte van je omgeving weerspreekt alles waar dit voor staat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_187497050
quote:

[..]

wat is de dedinitie van oude tijds kind? Is dat puur het niet zijn van een nieuwe tijdskind?

Toch opvallend dat nieuwe tijds kinderen geniaal zijn. Maar wel moeite hebben met presteren, samenwerken en "prikkels". Jij hebt zeker ook veel last van de straling uit je I-pad of telefoon?
  woensdag 19 juni 2019 @ 08:03:56 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187497127
quote:

[..]

Wat heb je allemaal al gemaakt, ontwikkeld of uitgevonden dan?
The End Times are wild
pi_187497150
Ik zou gewoon wachten tot de nieuwe tijd begint in je kamer. We roepen je wel als het zo ver is.
Onder deze lijn niet schrijven
  woensdag 19 juni 2019 @ 08:12:06 #38
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_187497168
Amsterdam, 9 mei 2006. Een verschijnsel dat steeds vaker voorkomt, vooral in het Westen des lands. Ouders en pedagogen beginnen nú pas in te zien dat dit geen voorbijgaand iets is. De zogenoemde Oudetijdskinderen.

. . . . Uit Urk weggeslopen? Nee, Kniertje (echte naam Caithlyn) komt toch écht uit de Amsterdamse Grachtengordel!

Misschien is het u opgevallen dat uw kind soms héél anders kan reageren dan zijn leeftijdsgenootjes. Dat het soms 'zomaar', vanuit zichzelf, met een uiterst reactionaire uitspraak komt, terwijl het zoiets nooit van u of uw partner gehoord kan hebben. Of pertinent weigert de door u met liefde bereide, linksdraaiende zemelen te eten. De kans is groot dat u dan een zogenaamd 'Oudetijdskind' (OTK) heeft.

Een Oudetijdskind is een eigenlijk heel natuurlijke reactie op de jachtige wereld van vandaag. Instinktief voelen deze kinderen aan dat al deze ijdelheid tot niets leidt, en al voordat ze zich volledig ontplooid hebben, verzetten ze zich hiertegen. Voel u vooral niet zelf schuldig aan dit gedrag, het is een verschijnsel dat zich in de meest progressieve en suffisante gezinnen kan openbaren. Probeer u er ook niet tegen te verzetten: dat zal enkel nóg heftigere tegenreactie veroorzaken.

'Ik weet niet zeker of mijn kind een Oudetijdskind is, waar herken ik het aan?'
Er is niet één bepaald kenmerk of lijstje met kenmerken te geven waarmee u uw kind als OTK kunt classificeren. Ieder kind is volledig uniek en heeft zijn eigen karakter. Toch komen onderstaande kenmerken relatief vaker bij OTK kinderen voor:

- Wreedheid tegen dieren: Hoewel u uw kind voor zijn eerste verjaardag het lidmaatschap van Greenpeace gegeven hebt kan het zich soms ongewoon gemeen tegen dieren gedragen. Of het nu de hond van de buren betreft, of de kikkers in de sloot, het kind lijkt er keer op keer genoegen in te scheppen het dier te laten lijden.

- Een archaïsch uiterlijk, zoals men ook wel eens op schilderijen van Breugel of Bosch tegenkomt. In plaats van de fijne, bleke langschedeltjes in zijn of haar klasje, is het conterfeitsel van úw kind juist eerder primitief te noemen.

- Een voorkeur voor dierlijke voeding. En dan liefst zo rauw mogelijk. Het kind lijkt zich altijd te verheugen wanneer er bij die 'foute' zwager van u gebarbecued gaat worden.

- Wild en baldadig speelgedrag. Wanneer het kind in uw PC-Hooftstraat-tractor naar de Reiki-massage neemt, schopt het daar de boel in de war door de meisjes aan hun haren te trekken en zich tijdens de meditatie ostentatief te vervelen.

- Een ongezonde fascinatie met religie. Vooral het Katholicisme oefent op OTK een grote aantrekkingskracht uit. De primitieve rituelen met kaarsen en wierook, Mariaverering en het pesjonkelen, zijn van die zeldzame dingen die de aandacht van uw kind wél voor langere tijd kunnen vasthouden.

Deze lijst met kenmerken is verre van volledig. Ook het bewust vermijden van Anglicismen of Nederengels in het taalgebruik, het ongewoon aanhankelijk zijn naar de grootouders en een afkeer van allerhande electronische apparatuur kunnen duiden op OTK.

Indien uw kind één of meerdere van bovengenoemde eigenschappen bezit, is er een kans dat het een OTK betreft. Raakt u nu vooral niet in paniek, het is een verschijnsel dat steeds vaker voorkomt in onze geseculariseerde poldermaatschappij. Er wordt momenteel hard gewerkt aan het ontwikkelen van allerlei therapieën, die genoemde symptomen behandelen, en zelfs doen afzwakken.

Aan het woord is de moeder van Caithlyn: 'Toen ik Caithlyn droeg waren mijn partner en ik zó vol van het begrip 'Kinderen van het licht' (zg NTK red.) Aan de inseminatie ging een bezoek aan een sterrenkundige vooraf om het juiste tijdstip te bepalen. Ook hebben wij eerst uitgebreid gecontroleerd of het aura van de donor wel de juiste kleur bezat. Tijdens een Kabbalistisch ritueel, onder begeleiding van Tantraïsche muziek, hebben we toen de Maan-Zon-bevruchtingsrite voltrokken. We hebben dus echt ons best gedaan om ons kind zo veel mogelijk in het Aquarius-tijdperk te laten passen.'

'Wanneer merkte u dat uw kind tóch anders was als zijn grachtengordelvriendjes?'
'In het begin sluit je toch je ogen ervoor, denk ik. Het uit zich in allerlei kleine dingetjes, waarvan je denkt dat ze gewoon bij het zelfontplooïngsproces horen. Zo wou Caithlyn al heel snel geen Caithlyn meer heten, maar stond ze er op dat we haar Kniertje noemden. Ook trok ze heel erg naar de vader van Murray (haar partner) toe, een vieze, oude, reactionaire conservatief. Eerst dachten wij dat dit misschien kwam door een onbalans tussen Yin en Yang in ons huishouden, dus hebben wij speciaal hiervoor een leuke gezinshomo aangetrokken. Hier wou ze echter helemaal geen contact mee hebben. Ze zei dat ze hem "raar" vond.'

'Heeft u inmiddels geaccepteerd dat Caithlyn anders is?'
'Nou, je schaamt je soms tóch. Vooral wanneer ze in een gesprek met van die ontzettend reactionaire uitspraken komt. Uitspraken over negers, homo's of allochtonen. Vorige week nog begon ze opeens over de Foetor Judaïcus, midden in de kringloopwinkel! Waar haalt ze het vandaan, vraag je jezelf dan af. En iedereen maar jóu, de opvoeder, aankijken!'

'Zijn er ook nog praktische problemen aan verbonden?'
'Nou, eten bijvoorbeeld. Ze weigert gewoon alles wat we haar voorzetten. Vlees, ja dat wil ze wel. Hoe meer, rauwer en vetter hoe beter. En kleding is ook zo een probleem. Ze is nu in een periode dat ze alleen nog maar klederdracht wil dragen. Dat wordt hier in Amsterdam dus nergens meer verkocht, dan zit je de hele zaterdagmiddag in de SUF richting Urk of Zeeland. Zo kan ik nog wel even doorgaan, voor haar verjaardag wou ze een tol hebben. Een tol, nou vraag ik je!'

Herkent u zichzelf of uw kind in bovenstaande? Denkt u dat uw kind óók een OTK is? Sinds vorig jaar is er de zelfhulpgroep 'Opvoeders van Oudetijdskinderen.' Hier kunt u met andere opvoeders ervaringen en praktische tips uitwisselen. Volgende maand is het thema: 'Hoe naai ik zelf klederdracht.'

Stichting 'Opvoeders van Oudetijdskinderen' heeft ook een website:www.oudetijdskinderen.nl

OUD / Is uw kind een Oudetijdskind?
Prrrrr
  woensdag 19 juni 2019 @ 08:14:06 #39
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187497179
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 07:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jij bent geen Nieuwetijdskind. Jouw houding ten opzichte van je omgeving weerspreekt alles waar dit voor staat.
Het is een lastig concept om te begrijpen maar een act opvoeren op een forum zegt nul komma niks over hoe je je irl opstelt.
And so is the past
  woensdag 19 juni 2019 @ 08:32:00 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187497253
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 08:12 schreef mspoez het volgende:
Amsterdam, 9 mei 2006. Een verschijnsel dat steeds vaker voorkomt, vooral in het Westen des lands. Ouders en pedagogen beginnen nú pas in te zien dat dit geen voorbijgaand iets is. De zogenoemde Oudetijdskinderen.

. . . . Uit Urk weggeslopen? Nee, Kniertje (echte naam Caithlyn) komt toch écht uit de Amsterdamse Grachtengordel!

Misschien is het u opgevallen dat uw kind soms héél anders kan reageren dan zijn leeftijdsgenootjes. Dat het soms 'zomaar', vanuit zichzelf, met een uiterst reactionaire uitspraak komt, terwijl het zoiets nooit van u of uw partner gehoord kan hebben. Of pertinent weigert de door u met liefde bereide, linksdraaiende zemelen te eten. De kans is groot dat u dan een zogenaamd 'Oudetijdskind' (OTK) heeft.

Een Oudetijdskind is een eigenlijk heel natuurlijke reactie op de jachtige wereld van vandaag. Instinktief voelen deze kinderen aan dat al deze ijdelheid tot niets leidt, en al voordat ze zich volledig ontplooid hebben, verzetten ze zich hiertegen. Voel u vooral niet zelf schuldig aan dit gedrag, het is een verschijnsel dat zich in de meest progressieve en suffisante gezinnen kan openbaren. Probeer u er ook niet tegen te verzetten: dat zal enkel nóg heftigere tegenreactie veroorzaken.

'Ik weet niet zeker of mijn kind een Oudetijdskind is, waar herken ik het aan?'
Er is niet één bepaald kenmerk of lijstje met kenmerken te geven waarmee u uw kind als OTK kunt classificeren. Ieder kind is volledig uniek en heeft zijn eigen karakter. Toch komen onderstaande kenmerken relatief vaker bij OTK kinderen voor:

- Wreedheid tegen dieren: Hoewel u uw kind voor zijn eerste verjaardag het lidmaatschap van Greenpeace gegeven hebt kan het zich soms ongewoon gemeen tegen dieren gedragen. Of het nu de hond van de buren betreft, of de kikkers in de sloot, het kind lijkt er keer op keer genoegen in te scheppen het dier te laten lijden.

- Een archaïsch uiterlijk, zoals men ook wel eens op schilderijen van Breugel of Bosch tegenkomt. In plaats van de fijne, bleke langschedeltjes in zijn of haar klasje, is het conterfeitsel van úw kind juist eerder primitief te noemen.

- Een voorkeur voor dierlijke voeding. En dan liefst zo rauw mogelijk. Het kind lijkt zich altijd te verheugen wanneer er bij die 'foute' zwager van u gebarbecued gaat worden.

- Wild en baldadig speelgedrag. Wanneer het kind in uw PC-Hooftstraat-tractor naar de Reiki-massage neemt, schopt het daar de boel in de war door de meisjes aan hun haren te trekken en zich tijdens de meditatie ostentatief te vervelen.

- Een ongezonde fascinatie met religie. Vooral het Katholicisme oefent op OTK een grote aantrekkingskracht uit. De primitieve rituelen met kaarsen en wierook, Mariaverering en het pesjonkelen, zijn van die zeldzame dingen die de aandacht van uw kind wél voor langere tijd kunnen vasthouden.

Deze lijst met kenmerken is verre van volledig. Ook het bewust vermijden van Anglicismen of Nederengels in het taalgebruik, het ongewoon aanhankelijk zijn naar de grootouders en een afkeer van allerhande electronische apparatuur kunnen duiden op OTK.

Indien uw kind één of meerdere van bovengenoemde eigenschappen bezit, is er een kans dat het een OTK betreft. Raakt u nu vooral niet in paniek, het is een verschijnsel dat steeds vaker voorkomt in onze geseculariseerde poldermaatschappij. Er wordt momenteel hard gewerkt aan het ontwikkelen van allerlei therapieën, die genoemde symptomen behandelen, en zelfs doen afzwakken.

Aan het woord is de moeder van Caithlyn: 'Toen ik Caithlyn droeg waren mijn partner en ik zó vol van het begrip 'Kinderen van het licht' (zg NTK red.) Aan de inseminatie ging een bezoek aan een sterrenkundige vooraf om het juiste tijdstip te bepalen. Ook hebben wij eerst uitgebreid gecontroleerd of het aura van de donor wel de juiste kleur bezat. Tijdens een Kabbalistisch ritueel, onder begeleiding van Tantraïsche muziek, hebben we toen de Maan-Zon-bevruchtingsrite voltrokken. We hebben dus echt ons best gedaan om ons kind zo veel mogelijk in het Aquarius-tijdperk te laten passen.'

'Wanneer merkte u dat uw kind tóch anders was als zijn grachtengordelvriendjes?'
'In het begin sluit je toch je ogen ervoor, denk ik. Het uit zich in allerlei kleine dingetjes, waarvan je denkt dat ze gewoon bij het zelfontplooïngsproces horen. Zo wou Caithlyn al heel snel geen Caithlyn meer heten, maar stond ze er op dat we haar Kniertje noemden. Ook trok ze heel erg naar de vader van Murray (haar partner) toe, een vieze, oude, reactionaire conservatief. Eerst dachten wij dat dit misschien kwam door een onbalans tussen Yin en Yang in ons huishouden, dus hebben wij speciaal hiervoor een leuke gezinshomo aangetrokken. Hier wou ze echter helemaal geen contact mee hebben. Ze zei dat ze hem "raar" vond.'

'Heeft u inmiddels geaccepteerd dat Caithlyn anders is?'
'Nou, je schaamt je soms tóch. Vooral wanneer ze in een gesprek met van die ontzettend reactionaire uitspraken komt. Uitspraken over negers, homo's of allochtonen. Vorige week nog begon ze opeens over de Foetor Judaïcus, midden in de kringloopwinkel! Waar haalt ze het vandaan, vraag je jezelf dan af. En iedereen maar jóu, de opvoeder, aankijken!'

'Zijn er ook nog praktische problemen aan verbonden?'
'Nou, eten bijvoorbeeld. Ze weigert gewoon alles wat we haar voorzetten. Vlees, ja dat wil ze wel. Hoe meer, rauwer en vetter hoe beter. En kleding is ook zo een probleem. Ze is nu in een periode dat ze alleen nog maar klederdracht wil dragen. Dat wordt hier in Amsterdam dus nergens meer verkocht, dan zit je de hele zaterdagmiddag in de SUF richting Urk of Zeeland. Zo kan ik nog wel even doorgaan, voor haar verjaardag wou ze een tol hebben. Een tol, nou vraag ik je!'

Herkent u zichzelf of uw kind in bovenstaande? Denkt u dat uw kind óók een OTK is? Sinds vorig jaar is er de zelfhulpgroep 'Opvoeders van Oudetijdskinderen.' Hier kunt u met andere opvoeders ervaringen en praktische tips uitwisselen. Volgende maand is het thema: 'Hoe naai ik zelf klederdracht.'

Stichting 'Opvoeders van Oudetijdskinderen' heeft ook een website:www.oudetijdskinderen.nl

OUD / Is uw kind een Oudetijdskind?
Uit de tijd dat ik nog mijn best deed voor een tipic
The End Times are wild
pi_187498451
Je vind jezelf slim en intelligent en komt vervolgens met dit topic.. Juist ja.. :')
pi_187499282
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 08:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uit de tijd dat ik nog mijn best deed voor een tipic
Haha mooie

quote:
10s.gif Op vrijdag 12 mei 2006 08:29 schreef milagro het volgende:

[..]

je krijgt er jeuk op de verkeerde plaatsen van , huuuuuuh, ril, brrrrrr.

volgens mij heb ik "nugeentijdskinderen" , als ik ze wat vraag te doen, krijg ik steevast te horen
"jaaahaaaa, zo, ik doe het zo" :{
pi_187499305
quote:

[..]

Je ziet de 4de dimensie?
pi_187500436
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 07:40 schreef Rauw. het volgende:
Toch bijzonder, ik denk bij kinderen uit deze tijd vooral aan de cinnamon challenge en youtube vloggers.
Het is een term uit de jaren 80 geloof ik :)
pi_187500769
Mijn tip is om niet in het openbaar te zeggen dat je in die onzin gelooft om niet uitgelachen te worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_187500809
Heb zelf een Indigokind die ook een autisme spectrum stoornis heeft en transgender is. Wat het meeste helpt is minecraft. Xij gaat helemaal op in die wereld en vergeet even alle problemen uit het echte leven.
pi_187500928
Ook ik heb veel symptomen die duiden op ascentie, vooral als ik aan de whiskey zit! Als ik dan moet pissen heb ik een een zalig gevoel vertrekkend vanuit mijn bekken..

Wat een ongelofelijke kk-onzin dit zeg!
Flaming and gaming..
  woensdag 19 juni 2019 @ 13:08:07 #48
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_187501192
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:47 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Wat is de definitie van een nieuwe tijdskind?
Groen
pi_187501963
quote:
Ik scherm me van negatieve energie af om mij optimaal te kunnen exploiteren en te ontwikkelen.
pi_187502100
Hoi,

Ja hier ook een bijzonder Nieuwetijdskind. Ik heb zelf het geluk gehad dat mijn ouders dit al vroeg zagen en me altijd hebben behandeld naar hoe dat hoort bij een NTK. Ik vermoed dat ook wel dat dit geholpen heeft bij mijn latere spirituele verlichting, maar dat ter zijde.

Soms wel lastig om te leven tussen al die oudetijdsmensen. Wat zijn die toch traag en onbewust. Soms is het wel eenzaam om zo bewust te zijn en zo veel wijzer dan de rest, maar uiteraard ben ik er daarom ook om als gids te dienen naar het Nieuwe Bewustzijn.
Eens kijken
pi_187502276
Overigens komen de meesten van ons oorspronkelijk van de Pleiaden, ver weg van ons sterrenstelsel. Maar wij kunnen contact onderhouden met onze intergalactische astraalfamilie.
Via telepathische boodschappen worden we geleid om de intens verdeelde aarde tot eenheid te brengen. Dit proces is al langere tijd bezig.
Eens kijken
pi_187502336
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:12 schreef Lienekien het volgende:
Is TS weer aan het trollen?
Uiteraard, volgens mij kan hij niet anders
pi_187502541
quote:
Nee, er zijn hier niet meer aandachtshoeren die hun kansloze instelling willen opfleuren door te zeggen dat ze iets bijzonders zijn.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187502556
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:59 schreef LelijKnap het volgende:
Een groot denker zei eens: "Mag ik misschien uw hele hoofd een paars aura geven?"
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:12:49 #56
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_187503023
quote:
Gristus op een houtvlot _O-

Vast en zeker niet zijn/haar officiële naam
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:13:26 #57
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_187503031
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een groot denker zei eens: "Mag ik misschien uw hele hoofd een paars aura geven?"
Was dat Van Kooten of De Bie?
pi_187503043
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:13 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Was dat Van Kooten of De Bie?
Tedje van Es dus......
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:15:46 #59
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_187503056
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Tedje van Es dus......
Zat ik toch in de goede hoek :P
pi_187505600
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 14:15 schreef Maharski het volgende:
Hoi,

Ja hier ook een bijzonder Nieuwetijdskind. Ik heb zelf het geluk gehad dat mijn ouders dit al vroeg zagen en me altijd hebben behandeld naar hoe dat hoort bij een NTK. Ik vermoed dat ook wel dat dit geholpen heeft bij mijn latere spirituele verlichting, maar dat ter zijde.

Soms wel lastig om te leven tussen al die oudetijdsmensen. Wat zijn die toch traag en onbewust. Soms is het wel eenzaam om zo bewust te zijn en zo veel wijzer dan de rest, maar uiteraard ben ik er daarom ook om als gids te dienen naar het Nieuwe Bewustzijn.
Hoi andere Nieuwetijdskind! Vertel, wat zijn jouw ervaringen? Ben jij ook gepest (online en in het echt) omdat je vaak slimmer overkwam en de rest hier jaloers op is? Hoe ga je om met oudetijdskinderen, denk je dat iedere OTK achterloopt op intellectualiteit? Ik heb er zelf het meest last van als zij bijvoorbeeld in de weg lopen of domme dingen zeggen die niet waar zijn.

Echt goed dat je je als gids opsteld. Zo kun je OTK helpen om een steentje te kunnen bijdragen voor het verder ontwikkelen van de samenleving. Hier is een grote behoefte naar, gezien klimaatverandering en milieuproblemen. Ook in de ruimteindustrie en luchtvaartindustrie is er een sterke vraag naar slimme mensen. Ik zeg overigens niet dat alle OTK dom zijn, begrijp mij niet verkeerd.
pi_187512826
Staand slapen tijdens volle maan en je sokken vullen met kruidnagelen.
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:54:01 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187513055
Geef mij eens een voorbeeld van wat een nieuwetijdskind al heeft ontdekt/gemaakt/bedacht.
Vaag over dingen leuteren zet geen zoden aan de dijk.
pi_187513267
Ik word zo moe van al die labeltjes de laatste tijd. Iedereen is anders. En daardoor allemaal hetzelfde.

Ik ben écht anders. Uiteraard.
  donderdag 20 juni 2019 @ 07:30:27 #64
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187515162
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 23:54 schreef Momo... het volgende:
Geef mij eens een voorbeeld van wat een nieuwetijdskind al heeft ontdekt/gemaakt/bedacht.

Een nieuw labeltje waarmee je jezelf boven een ander kan plaatsen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_187518487
quote:
Alle uitvindingen en theorieen die Einstein, Stephen Hawkins en Bill gates hebben ontwikkeld bijvoorbeeld. Dit noem ik erg significant voor de maatschappij
pi_187518567
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Alle uitvindingen en theorieen die Einstein, Stephen Hawkins en Bill gates hebben ontwikkeld bijvoorbeeld. Dit noem ik erg significant voor de maatschappij
En hoe kom je aan de wijsheid dat einstein, bill gates en stephen hawking nieuwe tijdskinderen zijn?

Voel je dat aan je vibraties?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:40:46 #67
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_187519177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Stephen Hawking was geen mens. Hij praatte op dezelfde toon als Robin uit Bassie en Adriaan.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_187520055
quote:
Nou zeg, niet zo pushen!
Jij bent overduidelijk een oudetijdskind...
  donderdag 20 juni 2019 @ 15:37:12 #69
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_187520678
quote:
Ik zou gaan janken in een jankkamer op de uni. Succes met je aankomende burnout.
pi_187520752
Moet dit niet in ONZ?
pi_187521272
Goed plan, iedereen die het niet met je eens is oudetijdskinderen noemen.
pi_187528424
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:40 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Stephen Hawking was geen mens. Hij praatte op dezelfde toon als Robin uit Bassie en Adriaan.
Haha dat is waar. Maar toch vind ik hem heel erg slim. Ik denk niet dat die robot van Bassie en Adriaan zo slim was :D
pi_187528515
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En hoe kom je aan de wijsheid dat einstein, bill gates en stephen hawking nieuwe tijdskinderen zijn?

Voel je dat aan je vibraties?
Ik heb nog een nieuwetijdskind gevonden. Er staat in zijn/haar topic ook over bill gates. Zeer interessant leesvoer hoe diegene zoveel ontwikkeld lijkt.

TRU / Nog meer nieuwetijdskinderen hier ?

quote:
"Storm is zels een Indigo Kid."
'Wat is dat?'
"Dat zijn kinderen die de wereld gaan veroveren. Ze hebben vaak al heel jong een enorme wijsheid. Daarnaast heeft ze Asperger, dat is een milde vorm van autisme. Niet erg hoor, als je maar goed wordt begeleid. Bill Gates heeft ook Asperger, Mark Zuckerberg ook, dat zijn niet de minsten."
pi_187528552
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:45 schreef capricia het volgende:
Dit is mijn tip.
Als een mod gaan lopen trollen in een serieus topic. :')
pi_187528929
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik heb nog een nieuwetijdskind gevonden. Er staat in zijn/haar topic ook over bill gates. Zeer interessant leesvoer hoe diegene zoveel ontwikkeld lijkt.

TRU / Nog meer nieuwetijdskinderen hier ?
[..]

Ja? En waar haal je vandaan dat Bill Gates, Albert Einstein of Stephen Hawking nieuwetijdskinderen zijn?

Nieuwetijdskind is een fantasieterm voor ouders die niet kunnen verkroppen dat hun kind autistisch is of iets pdd nos achtigs heeft. Een schaamlapje voor vervlogen dromen. Jammer dat je zo geïndoctrineerd bent het zelf te geloven.
pi_187529213
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja? En waar haal je vandaan dat Bill Gates, Albert Einstein of Stephen Hawking nieuwetijdskinderen zijn?

Nieuwetijdskind is een fantasieterm voor ouders die niet kunnen verkroppen dat hun kind autistisch is of iets pdd nos achtigs heeft. Een schaamlapje voor vervlogen dromen. Jammer dat je zo geïndoctrineerd bent het zelf te geloven.
:

'Wat is dat?'
"Dat zijn kinderen die de wereld gaan veroveren. Ze hebben vaak al heel jong een enorme wijsheid. Daarnaast heeft ze Asperger, dat is een milde vorm van autisme. Niet erg hoor, als je maar goed wordt begeleid. Bill Gates heeft ook Asperger, Mark Zuckerberg ook, dat zijn niet de minsten."
pi_187529312
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:08 schreef firefly3 het volgende:

[..]

:

'Wat is dat?'
Oooo iemand op internet zei het....ja, ik ben overtuigd. Het moet wel waar zijn :') (er staat overigens alleen dat ze Asperger hebben/hadden, gewoon autistisch dus)

donderdag 20 juni 2019 @ 23:39:31 #78
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187529699
quote:
_O- een artikel over hoogbegaafde kinderen en dan die foto van dat kind met bril...
Lekker middeleeuwse gedachten hebben ze in de nieuwe tijd..
https://www.nieuwetijdski(...)begaafde-leerlingen/

[ Bericht 10% gewijzigd door Zolderkamer op 20-06-2019 23:45:31 ]
pi_187531158
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- een artikel over hoogbegaafde kinderen en dan die foto van dat kind met bril...
arm kind om met zo'n bril rond te moeten lopen.
pi_187531165
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_187531339
"Nieuwetijdskind" is de term die zwakbegaafde ouders hebben bedacht om zich beter te voelen over hun teleurstellende kinderen.
Conscience do cost.
pi_187531779
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 06:58 schreef ems. het volgende:
"Nieuwetijdskind" is de term die zwakbegaafde ouders hebben bedacht om zich beter te voelen over hun teleurstellende kinderen.
He zonnestraaltje
pi_187531882
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:26 schreef McBrokkie het volgende:

[..]

Als een mod gaan lopen trollen in een serieus topic. :')
lol serieus topic. Als dit een serieus topic is en de nieuwetijd eraankomt mag je mij een spuitje geven.
pi_187531883
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 06:58 schreef ems. het volgende:
precies
pi_187531906
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:44 schreef soeverein het volgende:

[..]

lol serieus topic. Als dit een serieus topic is en de nieuwetijd eraankomt mag je mij een spuitje geven.
Wanneer?
pi_187531926
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:48 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Wanneer?
Dat staat er toch? Als dit serieus is en de nieuwetijd begonnen is.

hintje: nieuwetijd gaat er nooit komen. Dit soort knurft ideeën, en de gekkies die het aanhangen, worden er vanzelf weer uitgewied.
pi_187531957
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:52 schreef soeverein het volgende:

[..]

Dat staat er toch? Als dit serieus is en de nieuwetijd begonnen is.

hintje: nieuwetijd gaat er nooit komen. Dit soort knurft ideeën, en de gekkies die het aanhangen, worden er vanzelf weer uitgewied.
Het zit jou ook allemaal niet mee zo te horen.
pi_187532277
Die nieuwetijdskinderen zijn toch gewoon autisten die niet zo genoemd willen worden?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 21 juni 2019 @ 10:02:27 #89
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_187532700
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:17 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Haha dat is waar. Maar toch vind ik hem heel erg slim. Ik denk niet dat die robot van Bassie en Adriaan zo slim was :D
Hmmm... slim was Hawking wel ja. Geen idee of ik hem nu kan vergelijken met een pratende wekkerradio. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 21 juni 2019 @ 10:32:54 #90
286575 Roces18
Chef de party
pi_187533035
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:45 schreef capricia het volgende:
Dit is mijn tip.
Oh laatste keer dat ik dat deed kreeg ik een note.
:(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 21 juni 2019 @ 10:34:22 #91
286575 Roces18
Chef de party
pi_187533055
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:08 schreef firefly3 het volgende:

[..]

:

'Wat is dat?'
autisme, asperger etc... zijn allemaal verzonnen aandoeningen voor kinderen die gewoon een paar klappen nodig hebben
pi_187535632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 10:02 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hmmm... slim was Hawking wel ja. Geen idee of ik hem nu kan vergelijken met een pratende wekkerradio. :P
Een wekkerradio kan tenminste muziek aanzetten :P
pi_187536960
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:56 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Het zit jou ook allemaal niet mee zo te horen.
Want?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:38:50 #94
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_187539252
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Een wekkerradio kan tenminste muziek aanzetten :P
Haha, in your face Hawking! :D
pi_187540454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 15:30 schreef soeverein het volgende:

[..]

Want?
Je chakra's staan niet allemaal open.
pi_187542442
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 10:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

autisme, asperger etc... zijn allemaal verzonnen aandoeningen voor kinderen die gewoon een paar klappen nodig hebben
Jij bent het bewijs hoe erg wij gepest worden. De psycholoog heeft mij duidelijk gemaakt dat asperger geen gek iets is, maar iets wat heel normaal is en in sommige gevallen hoogbegaafdheid is. Bij mij is uiteindelijk wat hoogbegaafdheid en ook elementen van indigo naar voren gekomen.

https://holistik.nl/indigokind/
:

Aan het daadwerkelijk uitvoeren van hun missie beginnen de meeste indigokinderen overigens pas rond hun 30e levensjaar. Ze zijn dan volwassen genoeg om een bijdrage te leveren aan een mooiere wereld en anderen te helpen zonder hun eigen welzijn uit het oog te verliezen (want dat laatste is een belangrijke valkuil voor indigokinderen).

KENMERKEN VAN EEN INDIGOKIND
Een indigokind is per definitie hooggevoelig. Maar je herkent een nieuwstijdskind pas echt aan onderstaande eigenschappen:

Indigokinderen doen vaak wijze uitspraken, veelal op jonge leeftijd. Ook zijn ze vroeg volwassen.
Nieuwetijdskinderen hebben een enorm sterk rechtvaardigheidsgevoel. Met bedrog, liegen en onechtheid hebben ze veel moeite.
Nieuwetijdskinderen leven vanuit intuïtie en gevoel. Ze voelen dingen aan en handelen daarnaar zonder daarbij na te denken.
Indigo’s voelen zich zeer sterk verbonden met de natuur. En hebben het nodig om hiermee veel in contact te zijn.
Nieuwetijdskinderen hebben een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Ze nemen al vroeg allerlei problemen en zorgen van anderen over en willen deze oplossen. Ze zijn al vroeg de ‘ouder’ in het gezin. Dit komt omdat ze van nature erg zorgzaam zijn en precies aanvoelen wat de ander nodig heeft.
Ze hebben een duidelijk doel of sterke missie om te helpen en de wereld op een positieve manier te veranderen.
Indigo’s hebben een spirituele levenshouding. Ze kijken naar de wereld vanuit het hart en niet vanuit het verstand.
Nieuwetijdskinderen zijn ongevoelig voor autoriteit. Ze hebben moeite met gezag. Daardoor komen ze soms rebels, opstandig of eigenzinnig over op mensen
Ze beschikken over een spirituele gave. Indigo’s zijn zeer intuïtief, empathisch en helder voelend.
Ze voelen een sterke verbinding met de geestelijke wereld.
Ze voelen zich één met alles. Hierdoor zijn ze enigszins grenzeloos en kunnen ze minder makkelijk de scheiding voelen tussen zichzelf en de ander.
Indigo’s zijn als een spiegel. Ze kijken dwars door uiterlijk gedrag en maskers heen en voelen feilloos aan hoe iemand zich werkelijk voelt. En dat kan soms best confronterend zijn.
Nieuwetijdskinderen zijn origineel en creatief. Ze zien meer dan logische verbanden, en kunnen nieuwe paden betreden en ontdekkingen doen.
Ze zijn erg visueel ingesteld en denken in beelden.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 22:26:41 #97
286575 Roces18
Chef de party
pi_187542784
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 22:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Jij bent het bewijs hoe erg wij gepest worden. De psycholoog heeft mij duidelijk gemaakt dat asperger geen gek iets is, maar iets wat heel normaal is en in sommige gevallen hoogbegaafdheid is. Bij mij is uiteindelijk wat hoogbegaafdheid en ook elementen van indigo naar voren gekomen.

https://holistik.nl/indigokind/
:

Aan het daadwerkelijk uitvoeren van hun missie beginnen de meeste indigokinderen overigens pas rond hun 30e levensjaar. Ze zijn dan volwassen genoeg om een bijdrage te leveren aan een mooiere wereld en anderen te helpen zonder hun eigen welzijn uit het oog te verliezen (want dat laatste is een belangrijke valkuil voor indigokinderen).

KENMERKEN VAN EEN INDIGOKIND
Een indigokind is per definitie hooggevoelig. Maar je herkent een nieuwstijdskind pas echt aan onderstaande eigenschappen:

Indigokinderen doen vaak wijze uitspraken, veelal op jonge leeftijd. Ook zijn ze vroeg volwassen.
Nieuwetijdskinderen hebben een enorm sterk rechtvaardigheidsgevoel. Met bedrog, liegen en onechtheid hebben ze veel moeite.
Nieuwetijdskinderen leven vanuit intuïtie en gevoel. Ze voelen dingen aan en handelen daarnaar zonder daarbij na te denken.
Indigo’s voelen zich zeer sterk verbonden met de natuur. En hebben het nodig om hiermee veel in contact te zijn.
Nieuwetijdskinderen hebben een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Ze nemen al vroeg allerlei problemen en zorgen van anderen over en willen deze oplossen. Ze zijn al vroeg de ‘ouder’ in het gezin. Dit komt omdat ze van nature erg zorgzaam zijn en precies aanvoelen wat de ander nodig heeft.
Ze hebben een duidelijk doel of sterke missie om te helpen en de wereld op een positieve manier te veranderen.
Indigo’s hebben een spirituele levenshouding. Ze kijken naar de wereld vanuit het hart en niet vanuit het verstand.
Nieuwetijdskinderen zijn ongevoelig voor autoriteit. Ze hebben moeite met gezag. Daardoor komen ze soms rebels, opstandig of eigenzinnig over op mensen
Ze beschikken over een spirituele gave. Indigo’s zijn zeer intuïtief, empathisch en helder voelend.
Ze voelen een sterke verbinding met de geestelijke wereld.
Ze voelen zich één met alles. Hierdoor zijn ze enigszins grenzeloos en kunnen ze minder makkelijk de scheiding voelen tussen zichzelf en de ander.
Indigo’s zijn als een spiegel. Ze kijken dwars door uiterlijk gedrag en maskers heen en voelen feilloos aan hoe iemand zich werkelijk voelt. En dat kan soms best confronterend zijn.
Nieuwetijdskinderen zijn origineel en creatief. Ze zien meer dan logische verbanden, en kunnen nieuwe paden betreden en ontdekkingen doen.
Ze zijn erg visueel ingesteld en denken in beelden.
allemaal zelfverzonnen termen zodat jullie allemaal in je eigen schelpje kunnen blijven :') en dan verwarren jullie het ook nog met hoogbegaafdheid _O- _O- _O- _O-
pi_187543379
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoogbegaafd zonder het benodigde hoge iq. Dan verzinnen we gewoon iets ‘ speciaals ‘.
Whatever...
pi_187543776
Wat zijn de negatieve kenmerken van een nieuwetijdkind, of zijn die er niet?
pi_187547085
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 08:34 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

He zonnestraaltje
Het is geen belediging, het is een constatering. Verzonnen termen die voortkomen uit de drang om speciaal te zijn.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')