Deze geitjes spelen voor de plezier. Is plezier geen emotie? Je kunt zeggen dat het "instinct is" en dat ze geen plezier hebben, maar het is een beetje makkelijk om alles op instinct te gooien terwijl de hersenen met hormonen werken (geluk en plezier gevoelens opwekken). De reden dat ze spelen zie ik dat ze de emotie "plezier" moeten hebben voordat ze zodanig getriggert worden om te spelen.quote:Op zondag 12 mei 2019 16:14 schreef cherrycoke het volgende:
Dieren werken op instinct, niet op menselijke emoties.
O nee...quote:Op zondag 12 mei 2019 16:14 schreef cherrycoke het volgende:
Ik denk dat een vogel zich niet stoort aan de verandering van de omgeving en daardoor haat krijgt aan de mens.quote:Op zondag 12 mei 2019 16:09 schreef firefly3 het volgende:
Vogels en dergelijke zien steeds meer dat de natuur verdwijnt. Beginnen dieren zoals vogels de mens niet te haten, met al die gebouwen in de omgeving en bomen die gekapt zijn? Moeten we niet meer denken aan de dieren op Aarde?
Dat dieren geen emotie voelen is zo achterhaald.quote:Op zondag 12 mei 2019 16:14 schreef cherrycoke het volgende:
Dat is waar, denk dat wij dat ook doen als mens. Interessante link die je deelde overigens!quote:Op maandag 1 juli 2019 18:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik denk dat een vogel zich niet stoort aan de verandering van de omgeving en daardoor haat krijgt aan de mens.
Bijvoorbeeld 2 weken geleden bij de luchtmachtdagen op Volkel.
De vogels deden gewoon wat ze altijd doen tussen alle herrie en drukte van de vliegtuigen.
Zo zie je ook gewoon de vogels hun ding doen in de stad.
Ze zullen zich aanpassen aan hun (leef)omgeving
Sommigen misschien, maar genoeg vogels zijn al verdwenen in Nederland of zullen dat binnenkort gaan doen.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik denk dat een vogel zich niet stoort aan de verandering van de omgeving en daardoor haat krijgt aan de mens.
Bijvoorbeeld 2 weken geleden bij de luchtmachtdagen op Volkel.
De vogels deden gewoon wat ze altijd doen tussen alle herrie en drukte van de vliegtuigen.
Zo zie je ook gewoon de vogels hun ding doen in de stad.
Ze zullen zich aanpassen aan hun (leef)omgeving
Tja als o.a. hun specifiek voedsel verdwijnt.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Sommigen misschien, maar genoeg vogels zijn al verdwenen in Nederland of zullen dat binnenkort gaan doen.
Ik denk dat dat op termijn beter zou zijn. Zegmaar. Jammer voor ons. Wij hebben collectief gefaald en niet zo een beetje ook. Laat het maar een ander soort proberenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 23:48 schreef illusions het volgende:
Tuurlijk hebben dieren emotie, maar zo slim om te denken van "kutmensen verneuken de wereld voor ons" gaat het ook weer niet natuurlijk. Beetje trolltopic dit volgens mij, maar als dieren zo dachten hadden de koeien allang een complot gesmeed om ons af te maken.
Mja, ik weet niet of we gefaald hebben. Er gaat een heleboel natuurlijk enorm fout en we verneuken de boel grandioos, maar de wereld herstelt zich wel hoor, we zijn onszelf alleen maar aan het uitroeien eigenlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 23:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat op termijn beter zou zijn. Zegmaar. Jammer voor ons. Wij hebben collectief gefaald en niet zo een beetje ook. Laat het maar een ander soort proberen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |