quote:De voorman van Pegida wordt belaagd bij een flyeractie in Eindhoven ANP
De voorman van anti-islambeweging Pegida, Edwin Wagensveld, is in Eindhoven belaagd. Dat gebeurde bij een flyeractie in de buurt van de Al-Fourqaan moskee in stadsdeel Woensel. Wagensveld is daarna "voor zijn eigen veiligheid meegenomen", aldus een politiewoordvoerder.
Rond drie uur vond het opstootje tussen de flyeraars en enkele tientallen omstanders plaats. Er is niemand aangehouden.
Op dit filmpje op Twitter is te zien hoe Wagensveld wegrent voor omstanders die hem willen slaan:https://nos.nl/artikel/22(...)ie-in-eindhoven.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eind mei braken rellen uit bij een demonstratie van Pegida. Enkele honderden tegendemonstranten keerden zich toen tegen de Pegida-aanhangers. Ze gooiden met stenen en andere voorwerpen.
Hoe onzeker moet je wel niet zijn over je geloof als je zo reageert op een foldertje van deze irrelevante man? Typisch wel weer dat de politie de demonstrant meeneemt ipv het tuig die daar met de vuisten aan het zwaaien is.
Hoe onzeker moet je wel niet zijn als je anti-islam foldertjes moet verspreiden?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)ie-in-eindhoven.html
Hoe onzeker moet je wel niet zijn over je geloof als je zo reageert op een foldertje van deze irrelevante man? Typisch wel weer dat de politie de demonstrant meeneemt ipv het tuig die daar met de vuisten aan het zwaaien is.
Wat had de politie dan moeten doen volgens jou?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Schandalig dat de politie zijn veiligheid niet kan garanderen.
Beetje simpel dit. Iedereen heeft het recht zijn boodschap te verspreiden (binnen de marges van de wet). En ja, de poltie hoort mensen te beschermen, ook als ze jou niet aan staan.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe onzeker moet je wel niet zijn als je anti-islam foldertjes moet verspreiden?
Typisch dat de politie überhaupt de moeite neemt om deze haatzaaier te beschermen.
Preventief alle moskeebezoekers opsluiten natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat had de politie dan moeten doen volgens jou?
zorgen dat die lui veilig konden demonstreren.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Had die lui van pegida in een vak gezet. Paar hekken d'r om. Weet ik veel.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Preventief alle moskeebezoekers opsluiten natuurlijk.
https://www.at5.nl/artike(...)te-lang-onderbelichtquote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden dan van moskeeen die met geweld te maken hebben gehad?
Dus een anonieme mafkees zet een pop zonder hoofd voor de deur van een moskee en dat noemen we dan geweld?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)te-lang-onderbelicht
Jezus wat een domme vraag.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jep en een nachtclub gewoon neermaaien met kalasjnikovs dat is gewoon onze eigen schuld. Ow en islam is vrede natuurlijk!!!quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dus een anonieme mafkees zet een pop zonder hoofd voor de deur van een moskee en dat noemen we dan geweld?
Nee, dat schaart de politie onder 'burgerplicht'quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep en een nachtclub gewoon neermaaien met kalasjnikovs dat is gewoon onze eigen schuld. Ow en islam is vrede natuurlijk!!!
Dat is ook zo. Maar dit soort sukkels lokken het uit en daar vind ik wat van.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:10 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Beetje simpel dit. Iedereen heeft het recht zijn boodschap te verspreiden (binnen de marges van de wet). En ja, de poltie hoort mensen te beschermen, ook als ze jou niet aan staan.
Zou mooi worden als ik iedere folder rondbrenger die hier aan de deur kom een hoek geef.
Vind je dat ook van anti-Piet demonstranten?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zorgen dat die lui veilig konden demonstreren.
Omdat je van tevoren weet wat je kan verwachten. Zo maakt Pegida zichzelf relevant. Het is duidelijk dat in Eindhoven het geweldsmonopolie niet bij de overheid ligt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:13 schreef Hathor het volgende:
Wat heeft dat Pegida toch met Eindhoven? Waarom steeds daar als je vantevoren al weet wat je kan verwachten?
Zou niet uit moeten maken. Ook sukkels hebben rechten.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar dit soort sukkels lokken het uit en daar vind ik wat van.
Het is maar een TV serie, hè?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Je we are borg past in iig goed bij je mentaliteit.
Typisch, iemand die oorzaak-en-gevolgrelaties door elkaar haalt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe onzeker moet je wel niet zijn als je anti-islam foldertjes moet verspreiden?
Typisch dat de politie überhaupt de moeite neemt om deze haatzaaier te beschermen.
Moslims zijn idd sukkels dat zij dit soort acties maar uit blijven lokken met hun domme overdreven en agressieve intolerante reacties ja. Daar vind ik ook wat van.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat spreek ik niet tegen. Maar wat mij verbaast, is dat sommigen verbaasd zijn dat uitlokken ook daadwerkelijk een reactie oplevert.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:35 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Zou niet uit moeten maken. Ook sukkels hebben rechten.
Anders mag iedereen die denkt moreel gelijk te hebben geweld gebruiken.
In Rotterdam zou hetzelfde gebeurt zijn, Den Haag idem, Utrecht ook, Amsterdam ook. Alle Nederlandse (wat zeg ik, westerse) steden worden geteisterd door dit soort aggressieve mohammedanen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:27 schreef Bluesdude het volgende:
Het is toch simpel
Die Wagensveld is een lul die moslims provoceert en pest.
En het is hem gelukt zo aan te tonen dat hij de vreedzame good guy is en "de moslims" vreselijk slechte mensen zijn. En vele medehaatzaaiers vinden dat prachtig
Hij had ook in een andere stad kunnen flyeren.
Daar zijn jongeren minder opgefokt door al dat gerel van de laatste weken in Eindhoven.
Ah, de welbekende "had ze maar geen rokje moeten dragen".quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat spreek ik niet tegen. Maar wat mij verbaast, is dat sommigen verbaasd zijn dat uitlokken ook daadwerkelijk een reactie oplevert.
Je meet met 2 maten. Jij zou nooit gebak klaarzetten als een stel moslims voor jouw huis komt demonstreren met de boodschap dat blanken gevaarlijk zijn.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:43 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Moslims zijn idd sukkels dat zij dit soort acties maar uit blijven lokken met hun domme overdreven en agressieve intolerante reacties ja. Daar vind ik ook wat van.
Hadden ze maar klaar gestaan met thee en een koekje, daarmee zet je pegida in hun hemdje. Maar neeeeeeeeee.....
Marcherende gewapende militaire politie, rupsvoertuigen, waterkanonnen.. "and the muslims will pay for it."quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Preventief alle moskeebezoekers opsluiten natuurlijk.
Omdat de meeste mensen zelf niet geneigd zijn om zo snel naar geweld te grijpen. Die kunnen zich er dus maar weinig bij voorstellen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat spreek ik niet tegen. Maar wat mij verbaast, is dat sommigen verbaasd zijn dat uitlokken ook daadwerkelijk een reactie oplevert.
Klopt als een bus. Maar heb je me nu overtuigd dat Pegida hier het slachtoffer is? Nee, ik blijf het teringlijers vinden die niets constructiefs bijdragen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:45 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ah, de welbekende "had ze maar geen rokje moeten dragen".
Doet er allemaal niet zoveel toe. Ook teringlijers die niets constructiefs bijdragen hebben grondrechten.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Maar heb je me nu overtuigd dat Pegida hier het slachtoffer is? Nee, ik blijf het teringlijers vinden die niets constructiefs bijdragen.
Pegida zelf staat te boek als een gewelddadige club.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:48 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen zelf niet geneigd zijn om zo snel naar geweld te grijpen. Die kunnen zich er dus maar weinig bij voorstellen.
Het zegt toch wel wat over die personen in dat filmpje.
En dat is ook een prima principe. Maar gelukkig is Pegida afgevoerd in dezequote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:49 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Doet er allemaal niet zoveel toe. Ook teringlijers die niets constructiefs bijdragen hebben grondrechten.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
En dat is ook een prima principe. Maar gelukkig is Pegida afgevoerd in deze.
In dit voorval zijn de feiten duidelijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Pegida zelf staat te boek als een gewelddadige club.
Dat is de boodschap niet hè.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je meet met 2 maten. Jij zou nooit gebak klaarzetten als een stel moslims voor jouw huis komt demonstreren met de boodschap dat blanken gevaarlijk zijn.
Wat een treurigheid weer.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)te-lang-onderbelicht
Ter verdediging: dat hebben ze wel eens geprobeerd. In Enschede stond Pegida voor het hek van een moskee te demonstreren terwijl daar een paar (oude) moslims thee zaten te drinken - en die boden hen een kopje aan.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:43 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Moslims zijn idd sukkels dat zij dit soort acties maar uit blijven lokken met hun domme overdreven en agressieve intolerante reacties ja. Daar vind ik ook wat van.
Hadden ze maar klaar gestaan met thee en een koekje, daarmee zet je pegida in hun hemdje. Maar neeeeeeeeee.....
Dat tuig in elkaar meppen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eng gevaarlijk mannetje gespot.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
Prima zaak. Twee derde van de moskeeën hebben al reeds met xenofoob geweld te maken, goed dat er terug wordt gevochten.
Fraaie geweldsverheerlijking Klopkoek.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
Prima zaak. Twee derde van de moskeeën hebben al reeds met xenofoob geweld te maken, goed dat er terug wordt gevochten.
Dit is toch al jaren bekend?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Eng gevaarlijk mannetje gespot.
Klopkoek is wel flink aan het radicaliseren de laatste tijd.quote:
Pegida wint deze slag hoor, het laat zien dat booslims niet in de samenleving passen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij zit nu wel op het niveau dat ik dit moet melden bij de politie.quote:
Ja natuurlijk wtf.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind je dat ook van anti-Piet demonstranten?
Abo komt goed uit bij zulke mensen. Hoef dat protofascisme allemaal niet meer te lezen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Klopkoek is wel flink aan het radicaliseren de laatste tijd.
Die kans is minimaal - in de cultuur van de hier aanwezige moslims wordt dat als een teken van zwakte ipv volwassenheid gezien. Vooral bij jongeren speelt dat gevoel sterk;dus die zullen altijd uitlokbaar blijven.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:12 schreef Tyr80 het volgende:
Een krachtig standpunt van de moslims zou zijn om hier dikke vette schijt aan te hebben. Ja, die kans lijkt mij ook klein.
Mislukt ? Ze hebben weer precies gekregen wat ze wilden. Een groot succes voor Pegida.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, dat klooien bij moskeeën is nu wel vaak genoeg mislukt. Zoek nu maar een andere manier van protesteren.
O ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Mislukt ? Ze hebben weer precies gekregen wat ze wilden. Een groot succes voor Pegida.
Inderdaad. Aan de ene kant denk ik: simpel doorzichtig trucje van Pegida wat altijd werkt (dus kansloos van Pegida). Aan de andere kant wordt wel zichtbaar hoe makkelijk deze mensen naar geweld schakelen als ze iets niet leuk vinden. En dat vind ik dan wel weer zorgelijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:26 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Mislukt ? Ze hebben weer precies gekregen wat ze wilden. Een groot succes voor Pegida.
Nee, dat is geen oplossing. Ten eerste is het recht op demonstratie een groot goed, en dat moet goed beschermt worden in onze rechtstaat. Ten tweede wint geweld dan, dat is geen goed signaal.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:28 schreef Jigzoz het volgende:
Nou ja, misschien moet de politie dan de volgende keer maar van tevoren aangeven dat ze niet meer meekomen.
ja lekker toegeven aan moslims omdat ze geweld gebruiken dat zal een prima boodschap zijnquote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, dat klooien bij moskeeën is nu wel vaak genoeg mislukt. Zoek nu maar een andere manier van protesteren.
Dan worden ze nog blijer. Het summum zou zijn als Edwin zwaargewond in het ziekenhuis zou belanden door het uitgeven van wat flyertjes. Dat kunnen ze tot in de eeuwigheid uitmelken om te laten zien hoe walgelijk slecht en gewelddadig moslims zijn en hoe ze niet in onze samenleving passen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja.
Nou ja, misschien moet de politie dan de volgende keer maar van tevoren aangeven dat ze niet meer meekomen.
Dat 'klooien bij moskeeën is een groot succes voor Pegida. En aangezien de burgemeester tot 3x toe Pegida verboden heeft daar weer te demonstreren heeft Wagensveld iets nieuws verzonnen. Gewoon met wat foldertjes door Eindhoven lopen heeft al hetzelfde gewenste effect op de Turkse jongeren.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
Zo kennen we jou weer.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja.
Dat is toch de boodschap die Pegida duidelijk wil maken? Nou, gelukt. Je kunt ook een Ajax-demonstratie gaan houden bij de supportersvereniging van Feijenoord om duidelijk te maken dat dat ruzie wordt. Net zo zinnig.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja lekker toegeven aan moslims omdat ze geweld gebruiken dat zal een prima boodschap zijn
Ja, juist zoals ze het daar ook deden. Gewoon keurig in een vak, niet op een veldje achteraf. Iedereen veilig.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind je dat ook van anti-Piet demonstranten?
Volgens jou is de boodschap die Pegida duidelijk wilt maken dat moslims gewelddadige criminelen zijn en daarin wil je ze gelijk geven?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is toch de boodschap die Pegida duidelijk wil maken? Nou, gelukt. Je kunt ook een Ajax-demonstratie gaan houden bij de supportersvereniging van Feijenoord om duidelijk te maken dat dat ruzie wordt. Net zo zinnig.
Best link, mensen die de Grondwet zo selectief willen interpreteren. De gevolgen van wat jij wil zijn dat PEGIDA in elkaar geslagen wordt. Dit vindt jij blijkbaar prima.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja.
Nee. Hij wil duidelijk maken dat moslims gewelddadig reageren als je hun religie aanvalt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens jou is de boodschap die Pegida wil duidelijk maken dat moslims gewelddadige criminelen zijn en daarin wil je ze gelijk geven?
Oké en dat is dus zo dus zijn de protesten niet meer nodig?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Hij wil duidelijk maken dat moslims gewelddadig reageren als je hun religie aanvalt.
Voetbalhooligans doen niet aan demonstraties, die doen aan rellen. Dat is iets anders.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is toch de boodschap die Pegida duidelijk wil maken? Nou, gelukt. Je kunt ook een Ajax-demonstratie gaan houden bij de supportersvereniging van Feijenoord om duidelijk te maken dat dat ruzie wordt. Net zo zinnig.
Of dit soort protesten nodig zijn? Nee, natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oké en dat is dus zo dus zijn de protesten niet meer nodig?
Maar moslims reageren dus gewelddadig als je wat over hun religie zegt?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of dit soort protesten nodig zijn? Nee, natuurlijk niet.
En dus dat het gewelddadige criminelen zijn die niet passen in de Nederlandse samenleving.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Hij wil duidelijk maken dat moslims gewelddadig reageren als je hun religie aanvalt.
Mwah, ik vraag me af of er zo'n groot verschil is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:35 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Voetbalhooligans doen niet aan demonstraties, die doen aan rellen. Dat is iets anders.
Een aantal blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar moslims reageren dus gewelddadig als je wat over hun religie zegt?
Als je gewoon gelijk antwoord op mijn vragen geeft in plaats dat selectieve gelul van je.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een aantal blijkbaar wel.
Maak even je punt.
Wagensveld draagt geen rokje. Wagensveld laat omstanders zijn blote kut zien. En is dan “verbijsterd” dat die tussen zʼn benen willen graaien.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:45 schreef Oostwoud het volgende:
Ah, de welbekende "had ze maar geen rokje moeten dragen".
Wat natuurlijk ook gewoon aanranding/verkrachting IS.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wagensveld draagt geen rokje. Wagensveld laat omstanders zijn blote kut zien. En is dan “verbijsterd” dat die tussen zʼn benen willen graaien.
Dat is allemaal nogal kort door de bocht, maar goed.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:37 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En dus dat het gewelddadige criminelen zijn die niet passen in de Nederlandse samenleving.
En jij geeft hem gelijk.
Ok.
En dat is een heel veel zinnigere vraag. Ik weet het niet. Maar in ieder geval niet door om de zoveel weken weer ergens te proberen om een gewelddadige reactie te ontlokken.quote:Wat is de vervolgstap ?
Pffffff.... Dan niet.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je gewoon gelijk antwoord op mijn vragen geeft in plaats dat selectieve gelul van je.
Wat ga je verkrachting ook nog even goedpraten? Jezus christus te paard.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wagensveld draagt geen rokje. Wagensveld laat omstanders zijn blote kut zien. En is dan “verbijsterd” dat die tussen zʼn benen willen graaien.
Het verschil is de omvang. Van vele tienduizenden supporters van een club heb je een groepje van tientallen hooligans. Een paar Pegida gasten zorgen er gelijk voor dat er in een wijk honderden rellende en gewelddadige Turken zijn. En dat was ook gebeurd als ze in Den Haag, Rotterdam of Amsterdam waren geweest.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Mwah, ik vraag me af of er zo'n groot verschil is.
Voetbalhooligans misbruiken een sport om te rellen.
Sommige moslims misbruiken een religie om te rellen.
Capuchon op en los.
Niet echt. Met geweld reageren op een flyertje maakt je een gevaar voor de samenleving. Zo simpel is het echt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is allemaal nogal kort door de bocht, maar goed.
Voor Pegida is dat prima zinnig. Wat moeten de moslims als groep en de rest van maatschappij hier echter mee ? Tsja.quote:En dat is een heel veel zinnigere vraag. Ik weet het niet. Maar in ieder geval niet door om de zoveel weken weer ergens te proberen om een gewelddadige reactie te ontlokken.
Tja, ik praat het geweld van die relturken ook niet goed. Maar Wagensveld vráágt erom, de domme lul.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:39 schreef Kassamiep het volgende:
Wat natuurlijk ook gewoon aanranding/verkrachting IS.
Maak jij je punt eens: PEGIDA bevalt je niet en je ziet ze liever niet demonstreren. Prima, maar draai er dan niet zo omheen. De Grondwet maalt niet om jouw selectieve goedkeuring.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat is een heel veel zinnigere vraag. Ik weet het niet. Maar in ieder geval niet door om de zoveel weken weer ergens te proberen om een gewelddadige reactie te ontlokken.
Nou ja, ze zien ook maar. Ik vind het een vrij stupide vertoning, maar als Pegida dit per se nodig vindt, dan gaan ze hun gang maar.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:41 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Niet echt. Met geweld reageren op een flyertje maakt je een gevaar voor de samenleving. Zo simpel is het echt.
[..]
Voor Pegida is dat prima zinnig. Wat moeten de moslims als groep en de rest van maatschappij hier echter mee ? Tsja.
Stel je niet zo aan, dankje.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat ga je verkrachting ook nog even goedpraten? Jezus christus te paard.
Dan zou iedereen niet meer mogen spreken? Want het ene woord lokt een andere woord uit. Dat schiet toch ook nooit op? Dan zouden de vijanden van mensen succes hebben? Dat moet je de vijanden van mensen nooit gunnen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou sorry maar ik vind anno 2019 het goedpraten van iemand bij de kut grijpen nogal shocking, mag ik.quote:
Het mag niet, maar als jij op straat aan iedereen je kut laat zien, moet je niet raar opkijken dat het gebeurt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Nou sorry maar ik vind anno 2019 het goedpraten van iemand bij de kut grijpen nogal shocking, mag ik.
Maar zo te lezen ben je niet de enige die zo denkt. @:seven![]()
Ik vind dat eigenlijk wel raar. Zijn mannen zulke onbeheerste lui dat ze op elke blote kut die ze zien duiken dan?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het mag niet, maar als jij op straat aan iedereen je kut laat zien, moet je niet raar opkijken dat het gebeurt.
Godsamme, zijn we “anno 2019” ons gezond verstand verloren?
Lekker geweld verheerlijken.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Sowieso het hele downplayen van een verkrachting vind ik te zot om op in te gaan.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk wel raar. Zijn mannen zulke onbeheerste lui dat ze op elke blote kut die ze zien duiken dan?
Echt he, om maar niet te beginnen over vrouwen met korte rokjes.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
nee, hoor, want de meeste mensen die niet de religie van de wrede aanhangen kunnen hun lusten wel beheersen. Moslims kennen echter de begrippen zelfbeheersing en zelfreflectie niet, dat is wel duidelijk. Het is altijd de schuld van de ander, ook al gaat wat je doet tegen elke wettelijke en morele code in, de ander heeft schuld. Dat is de denkwijze die vanuit hun religie ingegoten wordt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het mag niet, maar als jij op straat aan iedereen je kut laat zien, moet je niet raar opkijken dat het gebeurt.
Godsamme, zijn we “anno 2019” ons gezond verstand verloren?
Sommige mannen wel, ja. Een aanzienlijk deel.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind dat eigenlijk wel raar. Zijn mannen zulke onbeheerste lui dat ze op elke blote kut die ze zien duiken dan?
Of vrouwen die het wagen om alleen te gaan joggen in het park. Je vraagt er gewoon om,dus moet je niet verbaasd zijn dat het gebeurt. Beschaving is immers maar een dun laagje vernis.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:53 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Echt he, om maar niet te beginnen over vrouwen met korte rokjes.
Waarmee ze de controle over hun emotionele toestand volledig overgeven aan deze mensen van Pegida. Volledig. Als een kind.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Die kans is minimaal - in de cultuur van de hier aanwezige moslims wordt dat als een teken van zwakte ipv volwassenheid gezien. Vooral bij jongeren speelt dat gevoel sterk;dus die zullen altijd uitlokbaar blijven.
Dat agressief tuig die hem probeerden te slaan oppakken natuurlijk!quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen ken jij die hun zelfbeheersing verliezen bij een potloodventer?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Sommige mannen wel, ja. Een aanzienlijk deel.
Maar mag de vrouw die op straat aan iedereen haar blote kut laat zien ook “onbeheerst” worden genoemd?
Een man die hetzelfde doet, heet “potloodventer” en wordt door iedereen verafschuwd.
Dan is de oplossing dus die mannen professionele hulp aan te bieden om daar overheen te komen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Alleen praat het een het ander niet goed.quote:Maar mag de vrouw die op straat aan iedereen haar blote kut laat zien ook “onbeheerst” worden genoemd?
Daar zeg je iets waars.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:55 schreef Kassamiep het volgende:
Beschaving is immers maar een dun laagje vernis.
Niet veel.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:56 schreef Bensel het volgende:
Hoeveel vrouwen ken jij die hun zelfbeheersing verliezen bij een potloodventer?
Hebben we het over vrouwen in het echte leven of over vrouwen op beeldschermen waar sommige mannen op hun zolderkamertje naar kijken ? Die reacties verschillen namelijk nogal.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:56 schreef Bensel het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen ken jij die hun zelfbeheersing verliezen bij een potloodventer?
Ik denk dat weinig mensen het normaal vinden, of het nou een man of een vrouw is die het doet. Maar vrouwen storten zich iig niet op de man die dat doet...quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar mag de vrouw die op straat aan iedereen haar blote kut laat zien ook “onbeheerst” worden genoemd?
Een man die hetzelfde doet, heet “potloodventer” en wordt door iedereen verafschuwd.
En weer zijn het de mannen dusquote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet veel.
Ik ken wel een aantal mannen die (zeggen dat ze) gaan flippen als ze een potloodventer tegenkomen.
In het echte leven natuurlijk. Of denk je dat Ringo het over pornofilms had?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:00 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hebben we het over vrouwen in het echte leven of over vrouwen op beeldschermen waar sommige mannen op hun zolderkamertje naar kijken ? Die reacties verschillen namelijk nogal.
Het is ontopic in de zin dat er gediscussieerd wordt of uitlokking (bijv. de nonstop stroom van pegida pesterijen) een gewelddadige (bijv. de booslims hier) of anderszins verboden reactie (Edwin vol in zijn kruis grijpen omdat hij dat iedereen toont) rechtvaardigt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Het hoeft niet eens een mannen-vrouwen dingetje te worden, je verkracht iemand niet basta, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn en verder ook wat off-topic aan het geraken zo.
Vaak wordt het dat nogal snel. Zag vandaag nog een topic (ok, wel op de FP) waar een vrouw in elkaar geslagen was door een man. Dat wordt dan door (te) veel mannen niet afgekeurd maar er wordt in plaats daarvan meteen naar vrouw gewezen. Wellicht was ze wel een rotwijf dat het verdiende. Als 1e reactie..quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Het hoeft niet eens een mannen-vrouwen dingetje te worden, je verkracht iemand niet basta, zo moeilijk hoeft dat niet te zijn en verder ook wat off-topic aan het geraken zo.
Snap niet eens dat ik deze woorden nog moet neerschrijven maar goed het zij zo.
Dit dusquote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:10 schreef Enchanter het volgende:
Ongelooflijk dat 'mensen' hier het geweld nog goedpraten ook
Man man man
Man man man, wat een krokodillentranen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:10 schreef Enchanter het volgende:
Ongelooflijk dat 'mensen' hier het geweld nog goedpraten ook
Man man man
Ohnee,uilokking is het.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
EDIT: En Kassamiep heeft wel een punt. Het gaat er idd ook over of het al dan niet uitlokking is.
Ja daar heb je wel weer gelijk mee, al onstaat er wanneer een man in elkaar geslagen wordt geen nieuws bericht.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vaak wordt het dat nogal snel. Zag vandaag nog een topic (ok, wel op de FP) waar een vrouw in elkaar geslagen was door een man. Dat wordt dan door (te) veel mannen niet afgekeurd maar er wordt in plaats daarvan meteen naar vrouw gewezen. Wellicht was ze wel een rotwijf dat het verdiende. Als 1e reactie..![]()
En ja, ik ga hierna weer on topic
EDIT: En Kassamiep heeft wel een punt. Het gaat er idd ook over of het al dan niet uitlokking is.
Nou ja, ʼrechtvaardigtʼ... Het is voorspelbaar, je kunt het verwachten. Dat weet die provocateur dondersgoed, en daarom doet ie het. Om er vervolgens héél verontwaardigd over te doen. Zo rolt deze nepduitser.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:07 schreef Kassamiep het volgende:
Het is ontopic in de zin dat er gediscussieerd wordt of uitlokking (bijv. de nonstop stroom van pegida pesterijen) een gewelddadige (bijv. de booslims hier) of anderszins verboden reactie (Edwin vol in zijn kruis grijpen omdat hij dat iedereen toont) rechtvaardigt.
Uitlokking is het zeker wél. Bijna alles wat Pegida doet is dat. Zeker acties als varken willen BBQ-en voor een moskee etc.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:15 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ohnee,uilokking is het.
De vraag is of "Partij A doet iets slechts" betekent dat Partij B ook iets slechts mag doen.
Voor mij is het antwoord duidelijk nee; maar voor sommigen hier lijkt het ja te zijn.
Volgens mij wel. Lees er vaak genoeg over i.i.g.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel weer gelijk mee, al onstaat er wanneer een man in elkaar geslagen wordt geen nieuws bericht.
Je denkt het bagatelliseren van verkrachting en het verheerlijken van geweld is nog niet afdoende laat ik nog een hele bevolking schofferen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, ʼrechtvaardigtʼ... Het is voorspelbaar, je kunt het verwachten. Dat weet die provocateur dondersgoed, en daarom doet ie het. Om er vervolgens héél verontwaardigd over te doen. Zo rolt deze nepduitser.
Nee, dat is niet wat de politie zegt of doet. De politie deëscaleert. Dat is hun taak.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:20 schreef sol1taire het volgende:
Het signaal wat de politie afgeeft is dat geweld soms toegestaan is.
Misschien wordt iemand van deze mensen de volgende geprovoceerd door een vrouw met ontblote bovenarmen en besluit deze persoon dan ook een paar pofferts uit te delen.
Toegestaan dus want provocatie.
En dat staat dan ook gewoon in het regionale sufferdje.quote:
De politie hoort geweldplegers aan te pakken. Dat hebben ze hier nagelaten en dus een verkeerd signaal afgegeven.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat de politie zegt of doet. De politie de-escaleert. Dat is hun taak.
Hij is niet in elkaar geslagen, dus ze hebben zich prima gekweten van hun taak.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:28 schreef sol1taire het volgende:
[..]
De politie hoort geweldplegers aan te pakken. Dat hebben ze hier nagelaten en dus een verkeerd signaal afgegeven.
De vorige keer waren er ruim honderd rellende Turken, 6 gewonde agenten en amper arrestaties. Dit keer is er zelfs niemand gearresteerd.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is niet in elkaar geslagen, dua ze hebben zich prima gekweten van hun taak.
Precies, er is altijd wel een tokkie die klappen gaat uitdelen. Dat weet die Edwin ook. Hij zit net zo fout als die gast die klappen wil geven, misschien nog wel meer met dat geëtter van hem. Eigenlijk zou hij een paar flinke stompen voor die hypocriete harses moeten krijgen i.p.v als een laffe Henk richting de polisie te rennen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, ʼrechtvaardigtʼ... Het is voorspelbaar, je kunt het verwachten. Dat weet die provocateur dondersgoed, en daarom doet ie het. Om er vervolgens héél verontwaardigd over te doen. Zo rolt deze nepduitser.
Allemaal oneigenlijke redenen o.b.v. persoonlijke voorkeuren om duidelijk te maken dat je geweld wel okay vindt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, er is altijd wel een tokkie die klappen gaat uitdelen. Dat weet die Edwin ook. Hij zit net zo fout als die gast die klappen wil geven, misschien nog wel meer met dat geëtter van hem. Eigenlijk zou hij een paar flinke stompen voor die hypocriete harses moeten krijgen i.p.v als een laffe Henk richting de polisie te rennen.
Ok. Dus in het fictieve geval dat een enigzins schaars geklede vrouw langs een moskee loopt en een paar corrigerende tikken krijgt zal de politie de aanstichtster van het geweld dus verwijderen van het toneel en verder niks doen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is niet in elkaar geslagen, dus ze hebben zich prima gekweten van hun taak.
Het gaat om nu. En wat mij betreft hebben ze gedaan wat ze moeten doen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De vorige keer waren er ruim honderd rellende Turken, 6 gewonde agenten en amper arrestaties. Dit keer is er zelfs niemand gearresteerd.
Beetje raar om dan het optreden van de politie toe te juichen.
Temmetje is weer lekker op de hoogte.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:36 schreef LelijKnap het volgende:
''Er is altijd wel 'een tokkie die klappen gaat uidelen/tot geweld overgaat...''
Sure, één tokkie, of één buurt, wat is het verschil.
[ afbeelding ]
Niemand heeft tikken gekregen. Dus prima opgelost.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:35 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Ok. Dus in het fictieve geval dat een enigzins schaars geklede vrouw langs een moskee loopt en een paar corrigerende tikken krijgt zal de politie de aanstichtster van het geweld dus verwijderen van het toneel en verder niks doen.
Dan zijn ze prima deescalerend te werk gegaan.
Ja met hem in gesprek of negeer hem en hij is er binnen de kortste keer weg.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Zoals deze mensen zich gedragen maken ze Pegida alleen maar groter. Laat die man gewoon zijn vervelende acties houden.
Die held vooraan die zijn vriend een rugduwtje geeftquote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:36 schreef LelijKnap het volgende:
''Er is altijd wel 'een tokkie die klappen gaat uidelen/tot geweld overgaat...''
Sure, één tokkie, of één buurt, wat is het verschil.
[ afbeelding ]
Je hoeft namelijk niet op provocerend gedrag te reageren. Die idioten die hem fysiek willen aanvallen graven hun eigen ondergangquote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja met hem in gesprek of negeer hem en hij is er binnen de kortste keer weg.
Valt wel mee geloof ik. Pegida is nog steeds min of meer hetzelfde als een jaar terug.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Zoals deze mensen zich gedragen maken ze Pegida alleen maar groter. Laat die man gewoon zijn vervelende acties houden.
Nee, dat zit vaak meer in jouw kamp. Ouwe vlaggenverzamelaar.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:35 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Allemaal oneigenlijke redenen o.b.v. persoonlijke voorkeuren om duidelijk te maken dat je geweld wel okay vindt.
Grappig dat je deze reactie nalaat bij users die openlijk geweld aan het toejuichen zijn.quote:
Note to zelf; geen snoepjes (met varkens gelatine) als ik toevallig voor de moskee langs loop.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja, ik praat het geweld van die relturken ook niet goed. Maar Wagensveld vráágt erom, de domme lul.
Welk kamp? Nu niet gaan draaien, jij zit geweld toe te juichen. Het gaat om jou.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:40 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, dat zit vaak meer in jouw kamp. Ouwe vlaggenverzamelaar.
Ik heb geen idee hoeveel mensen fan zijnquote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Valt wel mee geloof ik. Pegida is nog steeds min of meer hetzelfde als een jaar terug.
Nee en ik snap ook dat je boos bent op de lui maar helpen zal het niet.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je hoeft namelijk niet op provocerend gedrag te reageren. Die idioten die hem fysiek willen aanvallen graven hun eigen ondergang
Que?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:40 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Grappig dat je deze reactie nalaat bij users die openlijk geweld aan het toejuichen zijn.
Het gaat om vandaag..quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Iedereen lijkt hier ook te vergeten dat het helemaal niet Pegida was waar de agressie van die Turken op gericht was. Pegida werd bekogeld en zat na een paar minuten alweer in de bus huiswaarts. Vervolgens hebben ruim 100 man een half uur gereld tegen de politie. Ze werden met flessen, vuurwerk en stoeptegels bekogeld en fysiek aangevallen met als resultaat vele gewonden agenten.
Als het echt puur om het uitlokken zou zijn geweest dan was het na 5 minuten weer rustig geweest in de wijk. Maar Turkse jongeren zijn gewoon van nature gewelddadig en verzinnen wel een reden of doelwit om hun agressie op te koelen.
Hoop Tokkies onder de moslims dan!quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, er is altijd wel een tokkie die klappen gaat uitdelen. Dat weet die Edwin ook. Hij zit net zo fout als die gast die klappen wil geven, misschien nog wel meer met dat geëtter van hem. Eigenlijk zou hij een paar flinke stompen voor die hypocriete harses moeten krijgen i.p.v als een laffe Henk richting de polisie te rennen.
Nee hoor, ik hoor voortdurend argumenten om waarom het terecht was dat er gereld werd of dat barbecueën voor een moskee een gerechtvaardigde reden is om geweld te gebruiken.quote:
Wie betwist dat dan?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hoop Tokkies onder de moslims dan!
Als reactie op een persoonlijke aanval...quote:
Niet volgens de OP.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik hoor voortdurend argumenten om waarom het terecht was dat er gereld werd of dat barbecueën voor een moskee een gerechtvaardigde reden is om geweld te gebruiken.
We hebben het hier over demonstraties van Pegida, uitlokking en geweld.
Welnee, beetje stompzinnig om te denken wanneer je ergens gaat demonstreren met als doel te provoceren je een dikke kans hebt dat je een tik krijgt. Zelfde dat anti-zwartepieten klappen kunnen verwachten van tokkie pro-pieten. Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Het dient geen enkel doel behalve mensen willens en wetens frustreren.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:41 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Welk kamp? Nu niet gaan draaien, jij zit geweld toe te juichen. Het gaat om jou.
Nou en. Het gaat om Pegida en rellende moslims/Turken. Past prima in dit topic.quote:
Reclame voor afwasborstels en varkensrollade.quote:
Owh, je voelt je aangevallen ofzo? Je schreef een heel stuk over dingen die eerder gebeurd zijn en NIKS met het voorval in de OP te maken hebben. Leek me toch wel opportuun om dat iig te vermelden.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou en. Het gaat om Pegida en rellende moslims/Turken. Past prima in dit topic.
Nee, ik geef je gewoon argumenten waarom jouw klacht over dat we het alleen over vandaag moeten hebben onzinnig is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, je voelt je aangevallen ofzo? Je schreef een heel stuk over dingen die eerder gebeurd zijn en NIKS met het voorval in de OP te maken hebben. Leek me toch wel opportuun om dat iig te vermelden.
Nee, je deed alsof eerdere voorvallen vandaag plaats vonden. Dat vergt m.i. een correctie in dit topic. Dus een reactie erop.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, ik geef je gewoon argumenten waarom jouw klacht over dat we het alleen over vandaag moeten hebben onzinnig is.
En mijn eerste reactie naar jou was dat er vandaag niemand gearresteerd is en Wagensveld een flyeractie moest stoppen vanwege agressie.
En dit is ineens erg?quote:
Er is vandaag niet gereld en vorige week wel. Je kan heel makkelijk uit mijn woordkeuze opmaken waarover ik het heb.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, je deed alsof eerdere voorvallen vandaag plaats vonden. Dat vergt m.i. een correctie in dit topic. Dus een reactie erop.
Ja. Tegen de huisregels en onwaar.quote:
Welnee, die foto staat los van dit incident. Groepen die zich keren tegen te politie niet voorbehouden aan moslims. Slaat dus als een tang op een varken in deze context.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je bent vooral boos omdat ik je 'één tokkie'-argument verkracht hebt.
Huilebalk, wat zit je je weer aan te stellen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:37 schreef LelijKnap het volgende:
Je bent dan ook in gesprek met de Antifa-afdeling van FOK!. De (online) voetsoldaten van totalitaire bewegingen in Europa.
De foto staat op allerlei manieren in verband met dit incident. En 'dit incident' was meer dan die ene die een klap; zie de horde die achter hem aankwam in het filmpje.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:59 schreef Tem het volgende:
Welnee, die foto staat los van dit incident. Groepen die zich keren tegen te politie niet voorbehouden aan moslims. Slaat dus als een tang op een varken in deze context.
Je bent wat zuur geworden. Ik dacht vooral aan Ringo toen ik dat schreef.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:59 schreef Tem het volgende:
Jij begint over dat ik onderdeel ben van een antifa-afdeling van FOK! (als die er al zou zijn überhaupt tussen alle FvD fanboys). Ik heb niets met antifa dus vandaar de reactie.
Man man man manquote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Tegen de huisregels en onwaar.
Vandaar dat je Ringo quotte toch?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De foto staat op allerlei manieren in verband met dit incident. En 'dit incident' was meer dan die ene die een klap; zie de horde die achter hem aankwam in het filmpje.
[..]
Je bent wat zuur geworden. Ik dacht vooral aan Ringo toen ik dat schreef.
Je reageert op een reactie op mijn post dus niet zo gek dat ik mij aangesproken voel natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:02 schreef LelijKnap het volgende:
Je bent wat zuur geworden. Ik dacht vooral aan Ringo toen ik dat schreef.
Je hebt volkomen gelijk maar ik vind vooral het eerste deel van deze zin het herhalen waard:quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zal geen traan laten als Edwin een gebroken neus had overgehouden aan zijn acties, maar de foute partij is toch overduidelijk de partij die de neus kapot wilde slaan.
quote:Ik zal geen traan laten als Edwin een gebroken neus had overgehouden aan zijn acties
Joh, ik noem Ringo omdat hij toevallig net tegen mij begon toen ik met die reactie op Tem bezig was, en ik 'm zo op een handige manier aandacht terug kon schenken. Eigenlijk dacht ik vooral aan jou.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vandaar dat je Ringo quotte toch?
Die zo'n idiote BNW-beschuldiging overigens ook niet verdient.
Ik vraag me onderhand trouwens af of je dit misschien gemist hebt: https://www.ed.nl/eindhov(...)s://www.google.com/& ?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:05 schreef Tem het volgende:
Je reageert op een reactie op mijn post dus niet zo gek dat ik mij aangesproken voel natuurlijk.
Er was trouwens niet eens een klap. Een paar tokkiewijven krijgen ruzie en twee gasten gaan die Edwin achterna zonder maar een klap te incasseren staat hij tussen de sterke arm. Valt allemaal wel mee dus.
Ben altijd al zuur geweest, trouwens. Vraag het maar aan de crew
Ja, je superieure intellect spat er weer vanaf.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Joh, ik noem Ringo omdat hij toevallig net tegen mij begon toen ik met die reactie op Tem bezig was, en ik 'm zo op een handige manier aandacht terug kon schenken. Eigenlijk dacht ik vooral aan jou.
Nou niet gaan flirten hè? Dat vind ik engquote:
Weer iemand met het "had ze maar geen rokje moeten dragen"-argument.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Welnee, beetje stompzinnig om te denken wanneer je ergens gaat demonstreren met als doel te provoceren je een dikke kans hebt dat je een tik krijgt. Zelfde dat anti-zwartepieten klappen kunnen verwachten van tokkie pro-pieten. Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Het dient geen enkel doel behalve mensen willens en wetens frustreren.
Voor je het weet zeg je op een dag; ''je hebt eigenlijk ook wel gelijk''.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou niet gaan flirten hè? Dat vind ik eng
Die kans lijkt me vrij klein..quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Voor je het weet zeg je op een dag; ''je hebt eigenlijk ook wel gelijk''.
Nee, dat is totaal iets anders. Maar goed, je snapt het weer niet zoals gewoonlijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:13 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Weer iemand met het "had ze maar geen rokje moeten dragen"-argument.
Als je anti islam flyers wil verspreiden moet dat in een vrij, westers land gewoon kunnen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
De geweldplegers een knuppel in de onderontwikkelde nekken leggenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie haat zaait zal geweld oogstenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
Klopt, dit zijn mensen die op een dag zo een tram in kunnen stappen met een pistool en dan verward genoemd worden in de krant.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:17 schreef Blubbertut het volgende:
[..]
Als je anti islam flyers wil verspreiden moet dat in een vrij, westers land gewoon kunnen.
Als je daar met geweld op reageert ben je niet geëvolueerd
Net als de moslims in kwestie. Ze verdienen elkaar.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Maar heb je me nu overtuigd dat Pegida hier het slachtoffer is? Nee, ik blijf het teringlijers vinden die niets constructiefs bijdragen.
Ik was daar niet van op de hoogte, ik hou Pegida en moskees niet dagelijks bij. Maar die foto is niet van vandaag, er was niet zo'n enorme groep tegendemonstranten. De situatie was dat Edwin daar stond te flyeren voor zijn varkenslagerij en tweede slavink gratis en er een opstootje ontstond. Niet veel meer volgens mij.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik vraag me onderhand trouwens af of je dit misschien gemist hebt: https://www.ed.nl/eindhov(...)s://www.google.com/& ?
Onzinquote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Pegida zelf staat te boek als een gewelddadige club.
Welke agressie gaat er uit van pak 'em beet 10 Pegida-demonstranten? Je bent de werkelijkheid aan het vertroebelen, met je leugens.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:23 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik was daar niet van op de hoogte, ik hou pediga en moskees niet dagelijks bij. Maar die foto is niet van vandaag, er was niet zo'n enorme groep tegendemonstranten. De situatie was dat Edwin daar stond te flyeren voor zijn varkenslagerij en tweede slavink gratis en er een opstootje ontstond. Niet veel meer volgens mij.
Nu gaan al die kneuzen hier lopen janken over zogenaamde fysieke agressie. Hij heeft er niets aan overgehouden en de agressie komt van beide kanten en daar is Pegida op uit. Dus dan had hij wat mij betreft er ook een gebroken neus aan over mogen houden. Nu is het maar een beetje, meh.
Jij deelt zeker Volk en Vaderland uitquote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is een behoorlijk verschil. En de insinuatie dat ze daar wel rijp voor zijn deugd niet. Pegida is in dat opzicht niet de rechtse versie van Antifa. Voor de rest hangt Pegida ook niet bepaald een ideologie aan. Ze zijn vooral anti-religie en in het bijzonder anti-islam. Ze zeggen dat deze afkeer voortkomt uit een liefde voor vrijheid, maar daar kun je reële vraagtekens bijzetten.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:21 schreef ems. het volgende:
Behalve dat deze pegidaers vooralsnog geen geweld hebben gepleegd, dan.
🤮🤮🤮🤮🤮quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Vandaar dat je idd dacht dat het niet met elkaar in verband staat. Het Pegida in Eindhoven verhaaltje speelt al een tijdje en dit is een hoofdstuk, mogelijk de laatste. Ik ben benieuwd.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:23 schreef Tem het volgende:
Ik was daar niet van op de hoogte, ik hou Pegida en moskees niet dagelijks bij. Maar die foto is niet van vandaag, er was niet zo'n enorme groep tegendemonstranten. De situatie was dat Edwin daar stond te flyeren voor zijn varkenslagerij en tweede slavink gratis en er een opstootje ontstond. Niet veel meer volgens mij.
Nu gaan al die kneuzen hier lopen janken over zogenaamde fysieke agressie. Hij heeft er niets aan overgehouden en de agressie komt van beide kanten en daar is Pegida op uit. Dus dan had hij wat mij betreft er ook een gebroken neus aan over mogen houden. Nu is het maar een beetje, meh.
Precies, het is geboren uit conservatisme en daarmee als gevolg uitsluiting en insluiting. Vrijheid in zijn algemeenheid is daar geen onderdeel van.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:26 schreef LelijKnap het volgende:
Ze zeggen dat deze afkeer voortkomt uit een liefde voor vrijheid, maar daar kun je reële vraagtekens bijzetten.
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:25 schreef Blubbertut het volgende:
[..]
Jij deelt zeker Volk en Vaderland uit
quote:
Intimidatie door buitenlanders volgens Tem: "Part and parcel of living in a big city."quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is een legitieme denkwijze maar is niet te verenigen met de mondialisering waarin we leven.
Welke variant van conservatisme? Een Nederland zonder islam? In elk geval niet van een conservatief christelijk land. Ze willen een 'liberaal/verlicht/seculier Nederland' conserveren en stuiten met de confrontatie met islamitische migratie idd op de bekende tolerantie-paradox. Wij allemaal trouwens.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:37 schreef Tem het volgende:
Precies, het is geboren uit conservatisme en daarmee als gevolg uitsluiting en insluiting. Vrijheid in zijn algemeenheid is daar geen onderdeel van.
Dat is een legitieme denkwijze maar is niet te verenigen met de mondialisering waarin we leven. Het is eerder een regressieve opvatting.
Ach, welnee. Ik ageer voornamelijk tegen die krokodillentranen van de groep hypocrieten die in het ene topic staan te juigen wanneer een bootje met vluchtelingen wordt lekgeschoten en nu met z'n allen gaan janken over een bijna handgemeen met een beroepsprovocateur. Dan zet ik het even aan natuurlijk. Dat heeft niet zoveel met antifa te maken, eerder een hekel aan kutmensen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vandaar dat je idd dacht dat het niet met elkaar in verband staat. Het Pegida in Eindhoven verhaaltje speelt al een tijdje en dit is een hoofdstuk, mogelijk de laatste. Ik ben benieuwd.
Mi praat je veel te makkelijk over geweldpleging. Ik begrijp de verleiding om zo te denken als je een hekel hebt aan provocateurs, maar met daadwerkelijk beargumenteren dat het prima of zelfs wenselijk zou zijn zit je wat mij betreft dik op Antifa-terrein.
Je hebt me gewoon gemist.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:45 schreef LelijKnap het volgende:
Jij zit lekker te ageren en dingen 'even aan te zetten' maar owee als ik met een kleine overdrijving binnen kom vallen.
Dit is trouwens wel grappig want FvD'ers en voornamelijk Baudet zetten nogal haar vraagtekens bij de Verlichting en hangen de romantiek aan. Terwijl het conservatisme veel kracht put uit het verzet tegen de Islam en je daarvoor juist de waarden van de Verlichting moet aanvaarden om een beetje slagvaardig te kunnen zijn. Apart wel.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welke variant van conservatisme? Een Nederland zonder islam? In elk geval niet van een conservatief christelijk land. Ze willen een 'liberaal/verlicht/seculier Nederland' conserveren en stuiten met de confrontatie met islamitische migratie idd op de bekende tolerantie-paradox. Wij allemaal trouwens.
Welk 'het conservatisme' moet die waarden van de verlichtingen aanvaarden? Naar mijn beleving is namelijk omgedraaid: omdat ze uitgaan van die waarden moeten ze zich tegen (de intolerantie van) de islam verzetten.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:53 schreef Tem het volgende:
Dit is trouwens wel grappig want FvD'ers en voornamelijk Baudet zetten nogal haar vraagtekens bij de Verlichting en hangen de romantiek aan. Terwijl het conservatisme veel kracht put uit het verzet tegen de Islam en je daarvoor juist de waarden van de Verlichting moet aanvaarden om een beetje slagvaardig te kunnen zijn. Apart wel.
Teringjantjequote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, want conservatisme verwerpt de waarden van de verlichting en zoekt zijn waarden meer in traditie van de groep. En die kunnen ook een religieuze oorsprong hebben, zoals de Christelijke waarden. En dan ga je meer richting uitsluiting en insluiting dan wanneer je de stroming van de Verlichting volgt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welk 'het conservatisme' moet die waarden van de verlichtingen aanvaarden? Naar mijn beleving is namelijk omgedraaid: omdat ze uitgaan van die waarden moeten ze zich tegen (de intolerantie van) de islam verzetten.
Verlichtingswaarden maken onderhand deel uit van de traditie van de groep. Daarom is het me niet helemaal duidelijk op wie je nou precies doelt met conservatieven.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:06 schreef Tem het volgende:
Nee, want conservatisme verwerpt de waarden van de verlichting en zoekt zijn waarden meer in traditie van de groep. En die kunnen ook een religieuze oorsprong hebben, zoals de Christelijke waarden. En dan ga je meer richting uitsluiting en insluiting dan wanneer je de stroming van de Verlichting volgt.
Geweld goedkeurenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
Naja, de conservatieve stroming in Nederland en daarbuiten is toch niet zo moeilijk te herkennen? PVV, FvD, Pegida, Pro-Pieten, SGP en dat soort clubs. Anti-EU, nationalistisch, anti-globalisten, anti-elite, Trump aanhangers.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Verlichtingswaarden maken onderhand deel uit van de traditie van de groep. Daarom is het me niet helemaal duidelijk op wie je nou precies doelt met conservatieven.
Het is zo raar dat het 'heilige' demonstratierecht nu opeens irrelevant geworden is en er gewoon geweld gebruikt mag worden tegen demonstranten. Geen DNA--testen, gevangenisstraffen of lange rechtprocedures. GEwoon niks.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:23 schreef Zorro het volgende:
En wat zegt de lokale krant?
Pegida is de schuld. Niet de rellende rotjongens die de zaak kort en klein slaan, nee Pegida "houdt Eindhoven in een wurggreep"
Tuurlijk.
https://www.ed.nl/eindhov(...)-wurggreep~ade9f02e/
We maken er een zooitje van. Vallen die allemaal onder dezelfde noemer en verwerpen de verlichting? Ik denk dat het gros van PVV-stemmers veeleer vrijheidsliefhebbende drugsgebruikers zijn dan kerkgangers (ala SGP) of boreale romantici (ala de harde kern van FvD).quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:16 schreef Tem het volgende:
Naja, de conservatieve stroming in Nederland en daarbuiten is toch niet zo moeilijk te herkennen? PVV, FvD, Pegida, Pro-Pieten, SGP en dat soort clubs. Anti-EU, nationalistisch, anti-globalisten, anti-elite, Trump aanhangers.
De PVV'er dat is de oude PvdA-er die zich helemaal niet meer thuis voelt in zijn werk- en woonomgeving en verbaasd is dat de politiek dit allemaal heeft laten gebeuren.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We maken er een zooitje van. Vallen die allemaal onder dezelfde noemer en verwerpen de verlichting? Ik denk dat het gros van PVV-stemmers veeleer vrijheidsliefhebbers drugsgebruikers zijn dan kerkgangers (ala SGP) of boreale romantici (ala de harde kern van FvD).
Net zoals de versplintering binnen het Christelijke geloof zie je ook nuance-verschillen binnen het conservatisme natuurlijk. Zeker in Nederland! Maar ik denk dat je grofweg wel een tweedeling kan maken tussen conservatieven en progressieven in Nederland (waarbij progressief tegenwoordig een scheldwoord is volgens mij). Interessant is te onderzoeken welke kernwaarden iedere groep deelt. Denk dat we binnen 10 minuten al een eind komen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We maken er een zooitje van. Vallen die allemaal onder dezelfde noemer en verwerpen de verlichting? Ik denk dat het gros van PVV-stemmers veeleer vrijheidsliefhebbers drugsgebruikers zijn dan kerkgangers (ala SGP) of boreale romantici (ala de harde kern van FvD) zijn.
Het is een provocateur. Kan er geen medelijden mee hebben. Hij mag demonstreren, maar vindt dat dat allemaal op zijn manier moet en als dat niet wordt toegestaan gaat hij weer wat anders verzinnen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)ie-in-eindhoven.html
En op dát moment werden ze tokkie.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De PVV'er dat is de oude PvdA-er die zich helemaal niet meer thuis voelt in zijn werk- en woonomgeving en verbaasd is dat de politiek dit allemaal heeft laten gebeuren.
Edit: laat ook maar.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Boonje komt op zijn loontje, etc.
En wat een overdreven reacties hier. Hij is weggejaagd, hij is niet mishandeld toch?
Toch is het lastig. Voorheen kon je de conservatieve groep ook opdelen in subgroepen maar deelden ze zonder twijfel een basis (in het christelijke), maar nu moet je de conservatieven bij elkaar verzamelen op basis van overeenkomstigheid in afkeer jegens het een en ander, om van daaruit terug te redeneren bij welke afsplitsing ze horen; christelijk, boreaal, verlicht, ...quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:26 schreef Tem het volgende:
Net zoals de versplintering binnen het Christelijke geloof zie je ook nuance-verschillen binnen het conservatisme natuurlijk. Zeker in Nederland! Maar ik denk dat je grofweg wel een tweedeling kan maken tussen conservatieven en progressieven in Nederland (waarbij progressief tegenwoordig een scheldwoord is volgens mij). Interessant is te onderzoeken welke kernwaarden iedere groep deelt. Denk dat we binnen 10 minuten al een eind komen.
Waarschijnlijk omdat de politie hem snel heeft afgevoerd, als die Turken hem te pakken hadden gekregen had ie wss nu in een ziekenhuis gelegenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Boonje komt op zijn loontje, etc.
En wat een overdreven reacties hier. Hij is weggejaagd, hij is niet mishandeld toch?
Het is een beetje zo'n pestkop op de middelbare school die continu het bloed onder je nagels vandaan haalt, maar dan moord en brand schreeuwt en loopt te janken als ie een keer door iemand op z'n bek geslagen wordt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een provocateur. Kan er geen medelijden mee hebben. Hij mag demonstreren, maar vindt dat dat allemaal op zijn manier moet en als dat niet wordt toegestaan gaat hij weer wat anders verzinnen.
Eindhoven zit niet te wachten op deze kakkerlak.
Daarom groeit de islam als een inktvlek over de wereld, over het westen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:05 schreef SugeLucky het volgende:
Ook niet slim om bij een moskee zulke flyers uit te gaan delen natuurlijk. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
Hoezo niet slim? Hij krijgt precies dat waar hij op uit is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:05 schreef SugeLucky het volgende:
Ook niet slim om bij een moskee zulke flyers uit te gaan delen natuurlijk. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
Deze post vat het goed samen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:15 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daarom groeit de islam als een inktvlek over de wereld, over het westen.
Als overheden niet genoeg / veel tegengas (durven) geven, niet (durven) provoceren en niet (durven) tegenwerken en daarom het liefst zoveel mogelijk buigen , gedogen en meepraten.
Omdat ze weten / er op rekenen dat (veel) moslims anders door het dolle gaan.
De vlek wordt groter en het merendeel van de mensheid kijkt doof en stom toe.
De islam heeft feitelijk al gezegevierd over Noord-West Europa. Geen macht die dat nog gaat tegenhouden.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:19 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Deze post vat het goed samen.
Mensen die Pegida provocatie verwijten, of "het viel wel mee met het geweld" zijn mensen die als eerste gaan knielen voor de oemma. Het zijn vergenoeglijke lafaards die voor ruimdenkende wijsgeren worden aangezien.
Je ziet het in het filmpje dat ik hierboven gepost hebt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
De islam heeft feitelijk al gezegevierd over Noord-West Europa. Geen macht die dat nog gaat tegenhouden.
Ook niet slim om in een kort rokje langs de moskee te lopen. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:05 schreef SugeLucky het volgende:
Slechte vergelijking. Niet slim van je.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:59 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Ook niet slim om in een kort rokje langs de moskee te lopen. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het verschil is de omvang. Van vele tienduizenden supporters van een club heb je een groepje van tientallen hooligans. Een paar Pegida gasten zorgen er gelijk voor dat er in een wijk honderden rellende en gewelddadige Turken zijn. En dat was ook gebeurd als ze in Den Haag, Rotterdam of Amsterdam waren geweest.
Blijkbaar heb je het nieuws van onlangs gemist. Lees dan maar even terug wat er op dezelfde locatie als het 'incident' van is gebeurd:quote:
Honderden inderdaad.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je het nieuws van onlangs gemist. Lees dan maar even terug wat er op dezelfde locatie als het 'incident' van is gebeurd:
NWS / ME zet charges in tegen Turkse jongeren #2
Daar zou Erdogan ook therapie voor moeten krijgenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:16 schreef TLC het volgende:
Iemand belagen omdat je t niet eens bent met diens mening
ffs grow de neuk op
Yup.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:15 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daarom groeit de islam als een inktvlek over de wereld, over het westen.
Als overheden niet genoeg / veel tegengas (durven) geven, niet (durven) provoceren en niet (durven) tegenwerken en daarom het liefst zoveel mogelijk buigen , gedogen en meepraten.
Omdat ze weten / er op rekenen dat (veel) moslims anders door het dolle gaan.
De vlek wordt groter en het merendeel van de mensheid kijkt doof en stom toe.
Ook niet slim om voor de deur van de moskee te schijten. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:59 schreef MadameMossel het volgende:
Ook niet slim om in een kort rokje langs de moskee te lopen. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
Domme aso's gaan nu eenmaal door het lint, als ware het hun modus operandi is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ook niet slim om voor de deur van de moskee te schijten. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
Domme asoʼs schijten op andermans stoep.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:52 schreef SpaceOddity het volgende:
Domme aso's gaan nu eenmaal door het lint, als ware het hun modus operandi is.
Zelfreinigend vermogen heet dat.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:54 schreef Black_Baron het volgende:
Ach. Die veroordeelde buitenlandse crimineel probeert de boel op te hitsen in Eindhoven. Buurtbewoners hebben geen trek in die onzin en donderen hem de wijk uit.
Zelfbeschermend. Gewoon bang dat de andere tribe weer alle palen uit de grond zouden trekken. Die vrouw had zonder twijfel naar de zolderkamer van Anne gewezen.quote:
Ja schijten.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Domme asoʼs schijten op andermans stoep.
Zijn we gewend van blankenhatende racist bluesdude.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:45 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
In Rotterdam zou hetzelfde gebeurt zijn, Den Haag idem, Utrecht ook, Amsterdam ook. Alle Nederlandse (wat zeg ik, westerse) steden worden geteisterd door dit soort aggressieve mohammedanen.
Je draait de zaken om.
Ok, waar staat dat precies / uit welk van alle filmpjes blijkt, dat het om honderden rellende en gewelddadige Turken gaat?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat waren er inderdaad honderden:
https://www.ed.nl/eindhov(...)ichtgewond~aa70bec9/
In de comments, tijdlijn en de video's.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, waar staat dat precies / uit welk van alle filmpjes blijkt, dat het om honderden rellende en gewelddadige Turken gaat?
https://www.ed.nl/eindhov(...)ls-dilemma~aff5954c/quote:Een vorige demonstratie in de buurt van de moskee liep volledig uit de hand. Honderden moslimjongeren lieten een tegengeluid horen. Zij keerden zich uiteindelijk tegen de politie waarbij er met stenen en ijzeren buizen werd gegooid. Ook vernielden de jongeren tuinen en auto’s in het tumult. Daarop werd de demonstratie uit veiligheidsoogpunt afgebroken.
Ach hemeltje, Tommy Robinson helemaal aan zijn lot overgelaten, en die doet zelf nog wel geen vlieg kwaad...quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je ziet het in het filmpje dat ik hierboven gepost hebt.
Robinson wordt gewoon aan z'n lot overgelaten en in de steek gelaten door de politie en de politieke elite en de provocateurs / dader worden als slachtoffer gezien.
Tandeloos buigen voor de meute.
Totaal bizar.
(en nogmaals : ik ben totaal geen fan van Robinson)
Super relevant dit.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ach hemeltje, Tommy Robinson helemaal aan zijn lot overgelaten, en die doet zelf nog wel geen vlieg kwaad...
Robinson deelt wel klapjes uit na provocatie maar als ie ze zelf ontvangt is leiden in last bij de aanhang.quote:
Ga je je ongelijk nog toegeven of vind je nog steeds dat het geen honderden rellenden Turken waren?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, waar staat dat precies / uit welk van alle filmpjes blijkt, dat het om honderden rellende en gewelddadige Turken gaat?
Niet honderden rellende Turken nee. Maar van de honderden aanwezigen lijkt toch een aanzienlijk deel te rellen ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ga je je ongelijk nog toegeven of vind je nog steeds dat het geen honderden rellenden Turken waren?
Ok, daar kan ik in meegaan. Hoewel al die Turkse vlaggen toch wel doet vermoeden dat een groot deel, en waarschijnlijk meer dan 100, van hen Turken waren.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet honderden rellende Turken nee. Maar van de honderden aanwezigen lijkt toch een aanzienlijk deel te rellen ja.
Zeer waarschijnlijk ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ok, daar kan ik in meegaan. Hoewel al die Turkse vlaggen toch wel doet vermoeden dat een groot deel, en waarschijnlijk meer dan 100, van hen Turken waren.
Het is schandalig dat ie klappen uitdeelt, net zoals het schandalig(er?) is dat politie niet hun taak doet.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Robinson deelt wel klapjes uit na provocatie maar als ie ze zelf ontvangt is leiden in last bij de aanhang.
Dit somt de huidige verhoudingen wel op. En dat is onacceptabel.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
In gelijke situaties wordt in Nederland verschillend gehandeld. Pegida mag demonstreren, maar niet bij de moskee. Kick Out Zwarte Piet mag demonstreren, maar niet bij de intocht van Sinterklaas. Oh wacht, toch wel.
Idem bij het oppakken van mensen die andermans recht op demonstratie belemmeren. De Blokkeerfriezen werden met veel vertoon vervolgd en tot absurd hoge straffen veroordeeld. Het moslimtuig dat met geweld Pegida-demonstraties onmogelijk maakt, komt weg zonder straf. Ook vandaag is er weer niemand aangehouden.
Begrijp me goed, ik vind dat neo-nazi'tjes als Robinson en Wagensveld ook recht hebben op het uiten van hun mening maar beide kleine crimineeltjes zijn me te marginaal om daar zwaarwichtige syllogismen aan te hangen als dat de vrijheid van meningsuiting in het algemeen in gevaar is. Het zijn simpelweg licht verstandelijk beperkten die provorceren en zo nu en dan eens tegen een klap oplopen van andere marginalen, het zijn geen serieuze politieke actoren. De politie en het gerechtelijk apparaat kunnen niet altijd paraat staan om bij elke ruzie tussen low-lifes sussend op te treden en bepalen wie wat precies heeft gezegd en gedaan.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:55 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Het is schandalig dat ie klappen uitdeelt, net zoals het schandalig(er?) is dat politie niet hun taak doet.
Het is vrij apart om het recht op bescherming af te halen hangen op iemands politieke voorkeur of ideeën.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Begrijp me goed, ik vind dat neo-nazi'tjes als Robinson en Wagensveld ook recht hebben op het uiten van hun mening maar beide kleine crimineeltjes zijn me te marginaal om daar zwaarwichtige syllogismen aan te hangen als dat de vrijheid van meningsuiting in het algemeen in gevaar is. Het zijn simpelweg licht verstandelijk beperkten die provorceren en zo nu en dan eens tegen een klap oplopen van andere marginalen, het zijn geen serieuze politieke actoren. De politie kan er niet altijd zijn om bij elke ruzie tussen low-lifes sussend op te treden en bepalen wie wat precies heeft gezegd en gedaan.
Het gaat niet om de ideeen maar meer om de simpelheid van de ruzie. paupers vechten wel eens en idealiter treedt de politie dan op maar dat kan niet altijd. Beide partijen zijn een soort van hooligans en dit is hun mini-beverwijkje.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:03 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Het is vrij apart om het recht op bescherming af te halen hangen op iemands politieke voorkeur of ideeën.
D66 heeft dat een paar jaar lang in de media gedaan, maar daar is weinig actie op ondernomen.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:07 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zou men eigenlijk reageren als een groepje demonstranten voor een katholieke kerk gaat roepen dat het een stelletje kinderverkrachters zijn?
Dan is er geen haan die er naar kraait. De Turken/ Marokkanen zijn van die opgewonden standjes waar de politie bang voor isquote:Op zondag 16 juni 2019 00:07 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zou men eigenlijk reageren als een groepje demonstranten voor een katholieke kerk gaat roepen dat het een stelletje kinderverkrachters zijn?
Dit heb je toevallig weer gemist zeker:quote:Op zondag 16 juni 2019 00:01 schreef -XOR- het volgende:
De politie en het gerechtelijk apparaat kunnen niet altijd paraat staan om bij elke ruzie tussen low-lifes sussend op te treden en bepalen wie wat precies heeft gezegd en gedaan.
Sommigen op FOK!Forum maakten het zelfs zo bont om de acties van Brenton Tarrant begrijpelijk te noemen omdat er niets gedaan is tegen wat zij 'massaimmigratie' noemen. Voor de duidelijkheid, ik vergelijk een terreuraanslag niet met een demonstratie die uit de hand loopt.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:12 schreef Knudde het volgende:
Toen de anti-piet demonstranten met geweld te maken kregen, stonden ze hier op Fok massaal te juichen, nu is het zielig omdat een racistje klappen krijgt
Ja.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dit heb je toevallig weer gemist zeker:
https://www.youtube.com/r(...)ort+muslims+to+tommy
Hoe groter de mate van mongoolheid, hoe kleiner het recht op vvmu?quote:Op zondag 16 juni 2019 00:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja.
Niet goed, maar Tommy Robinson is een te grote mongool om te doen alsof de vrijheid van meningsuiting in politieke zin in gevaar is.
Nee, hij heeft recht op vvmu en de daders mogen gestraft worden. Het boeit mij echter niet meer dan een Bandidos-lid dat in elkaar gemept wordt omdat ie met graffiti 'Satudarah kuthomo's' op de muur van het Satudarah-clubhuis aan het spuiten is. Laten we niet net doen alsof Tommy met een serieuze politieke campagne bezig is in die lower-class migrantenwijk in Oldham. Die is puur aan het provorceren in de hoop klapjes te krijgen en zo schermutselingen uit te lokken tussen pakistanen en combat 18 leden, meer niet.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe groter de mate van mongoolheid, hoe kleiner het recht op vvmu?
Het verschil is dat de anti-pieten veel te zwaar gestraft worden voor iets waar ze niet eens geweld bij gebruikt hebben. En dit gewelddadige volk, daar doet de politie niets tegen.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:12 schreef Knudde het volgende:
Toen de anti-piet demonstranten met geweld te maken kregen, stonden ze hier op Fok massaal te juichen, nu is het zielig omdat een racistje klappen krijgt
Als we op basis van insinuaties wel/geen cares gaan uitdelen zijn we snel uitgespeeld natuurlijk. Inzake TR vind ik vooral het handelen van politie, lokale politiek, het OM en zelfs rechters zeer dubieus.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:32 schreef -XOR- het volgende:
Nee, hij heeft recht op vvmu en de daders mogen gestraft worden. Het boeit mij echter niet meer dan een Bandidos-lid dat in elkaar gemept wordt omdat ie met graffiti 'Satudarah kuthomo's' op de muur van het Satudarah-clubhuis aan het spuiten is. Laten we niet net doen alsof Tommy met een serieuze politieke campagne bezig is in die lower-class migrantenwijk in Oldham. Die is puur aan het provorceren in de hoop klapjes te krijgen en zo schermutselingen uit te lokken tussen pakistanen en combat 18 leden, meer niet.
Een Canadese bimbo alt-journaliste onder terrorisme-wetgeving ondervraagd en teruggestuurd. Dat is het VK.quote:Southern says she was questioned under the Schedule 7 of the Terrorism Act 2000, on her political views and her opinion on right-wing terrorism. She tells BBC Trending that she was refused entry on the grounds of her involvement "in the distribution of racist material in Luton".
In February, the Canadian activist displayed flyers saying "Allah is a gay god" outside a restaurant in the town centre. Southern, who has nearly half a million subscribers on YouTube and regularly posts politically charged stunts, says this was part of a "social experiment" video.
Dus jij vindt ook een Ajax-hooligan die in een Feyenoordvak zijn kont met een feyenoordsjaal afveegt en vervolgens klappen krijgt een ernstige inbreuk op de vrijheid van meningsuiting in politieke zin?quote:Op zondag 16 juni 2019 00:35 schreef LelijKnap het volgende:
Op zondag 16 juni 2019 00:32 schreef -XOR- het volgende:
Nee, hij heeft recht op vvmu en de daders mogen gestraft worden. Het boeit mij echter niet meer dan een Bandidos-lid dat in elkaar gemept wordt omdat ie met graffiti 'Satudarah kuthomo's' op de muur van het Satudarah-clubhuis aan het spuiten is. Laten we niet net doen alsof Tommy met een serieuze politieke campagne bezig is in die lower-class migrantenwijk in Oldham. Die is puur aan het provorceren in de hoop klapjes te krijgen en zo schermutselingen uit te lokken tussen pakistanen en combat 18 leden, meer niet.
De vergelijking gaat maak omdat het geen afgebakend sport-dingetje is; het zijn politiek/religieuze tegenstanders die eigen norm wet/algemeen geldend (micro of macro; straat, wijk, stad of land) pogen te maken; britten willen kritiek kunnen uiten en moslims dulden dat niet, waardoor britten zich nog meer...en moslims ook weer... etc. Je kan als politie/OM maar achter één van deze partijen staan en dat is zolang vvmu gewaaarborgd is in de (grond)wet, niet de islamistische.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:39 schreef -XOR- het volgende:
Dus jij vindt ook een Ajax-hooligan die in een Feyenoordvak zijn kont met een feyenoordsjaal afveegt en vervolgens klappen krijgt een ernstige inbreuk op de vrijheid van meningsuiting in politieke zin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |