abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187282207
ME grijpt in bij protest Turkse jongeren tegen Pegida

De mobiele eenheid heeft zondagavond in Eindhoven charges uitgevoerd toen betogers met stenen gooiden naar de politie en naar aanhangers van Pegida. Dat gebeurde vlakbij de Al-Fourqaan Moskee aan de Otterstraat tijdens een demonstratie van Pegida tegen de Ramadan. De uiterst rechtse beweging kreeg toestemming voor de demonstratie bij het gebedshuis.

De sfeer rond die demonstratie van Pegida wordt steeds grimmiger, laat de politie weten. Een groep allochtone jongeren zorgt voor ongeregeldheden en bekogelt politie en demonstranten. Rond 20.15 uur had de politie nog niemand aangehouden.

Volgens een woordvoerder van de gemeente is een kleine groep aanhangers van Pegida rond 19.25 uur begonnen aan een voettocht naar de Al-Fourqaan Moskee aan de Otterstraat. Rondom deze kleine optocht verzamelde zich een grote groep tegendemonstranten achter een Turkse vlag, die woedend reageren op Pegida.
https://www.telegraaf.nl/(...)-demonstratie-pegida
pi_187282210
Game on.
pi_187282672
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoe erg zijn Duindorpers?
Hoe erg zijn Friezen die een stel demonstranten uit de Randstad tegen willen houden?
Hoe erg zijn mensen die in hun eigen buurt opstaan tegen een troep intriganten en provocateurs van buitenaf?
Volgens mij zeg je met zin 2 en 3 in wezen hetzelfde?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187283171
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:47 schreef Ringo het volgende:

Hoe erg zijn Friezen die een stel demonstranten uit de Randstad tegen willen houden?
Erg.
Met geweld (zo nodig getolereerd binnen de gemeenschap); heel erg erg, dat is hier niet het geval
quote:
Hoe erg zijn mensen die in hun eigen buurt opstaan tegen een troep intriganten en provocateurs van buitenaf?
Erg.
Met geweld (zo nodig getolereerd binnen de gemeenschap); heel erg erg, dat is hier wel het geval.

En ''provocateurs''. :')
Jij bent ook echt een fantasievolle jankbal he? Zou haast denken; aanbidder van een pedofiele krijgsheer.
pi_187283319
quote:
4s.gif Op donderdag 6 juni 2019 00:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Erg.
Met geweld (zo nodig getolereerd binnen de gemeenschap); heel erg erg, dat is hier niet het geval
[..]

Erg.
Met geweld (zo nodig getolereerd binnen de gemeenschap); heel erg erg, dat is hier wel het geval.

En ''provocateurs''. :')
Jij bent ook echt een fantasievolle jankbal he? Zou haast denken; aanbidder van een pedofiele krijgsheer.
Buiten dat zin 2 en 3 hetzelfde lijkt te zijn kan ik me vinden in jouw nuance. Daar waar de blokkeerFriezen niet uit waren op geweld waren de 'blokkeermoslims' dat wel. Dat niet alleen, de blokkeermoslims initieerden zelfs het geweld.
pi_187283616
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 01:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

Buiten dat zin 2 en 3 hetzelfde lijkt te zijn kan ik me vinden in jouw nuance. Daar waar de blokkeerFriezen niet uit waren op geweld waren de 'blokkeermoslims' dat wel. Dat niet alleen, de blokkeermoslims initieerden zelfs het geweld.
Ja, en laten we die vergelijking even verder trekken;

De ''blokkeermoslims'', waarbij geweld gerechtvaardigd lijkt te zijn, worden met alle respect getolereerd.

Stel je voor; anti-zwate piet demo's worden niet toegestaan, juist en alleen omdat men vreest voor de gewelddadige represailles van tegenstanders daarvan (ondanks dat men hier inmiddels dus bekend mee is).
  donderdag 6 juni 2019 @ 07:18:33 #7
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187284479
Ombudsman: Jorritsma moet demonstratie Pegida toestaan
https://nos.nl/artikel/22(...)pegida-toestaan.html
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187285113
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 07:18 schreef NoPicNic het volgende:
Ombudsman: Jorritsma moet demonstratie Pegida toestaan
https://nos.nl/artikel/22(...)pegida-toestaan.html
Natuurlijk moet Jorritsma dat. Maar er is altijd nog het punt van de openbare orde.

Laat nu juist o.a. dát punt een punt zijn van Pegida. Zij kunnen hun grondwettelijk recht niet uitvoeren doordat er bepaalde groepen zijn in de samenleving (met name extreem links (AFA) en mensen met een moslim achtergrond) die hen het uitvoeren van dat grondwettelijke recht met geweld willen beletten.

Dat kan en mag in onze vrije meningsuiting maatschappij nooit en te nimmer geaccepteerd worden.

Dan maar flink in de buidel tasten voor een politie- of legermacht. Wat een waanzin eigenlijk.....
pi_187285586
Omroep Brabant: Jorritsma worstelt met duivels dilemma en zegt opnieuw nee tegen Pegida

Uit het Volkskrant artikel met de titel 'Pegida-demonstratie verboden, maar deskundigen hebben twijfels: ‘Zo geef je tegenstanders die geweld willen gebruiken hun zin’: ‘Dat is allemaal mooi en aardig, zo’n rapport van de ombudsman. Maar ik sta hier met mijn poten in de modder’, aldus de Eindhovense burgemeester. ‘Daarom zou ik graag van de rechter willen horen: geef ons handvatten hoe we hiermee om moeten gaan.’

Met de poten in de modder, typisch zo'n uitspraak van een slappe politicus die ferm over wil komen. :') Waarom is er een rechter nodig? Jorritsma wil verantwoordelijkheid af kunnen schuiven. De grondwet is klip en klaar over demonstratierecht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 11:06 schreef Oostwoud het volgende:
Geen rupsvoertuigen inzetten om de demonstratie door te laten gaan. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:21:40 #10
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187288232
Het lijkt er op dat democratische burgerrechten op grove wijze worden geschonden om de islam te beschermen in dit land.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187288384
quote:
4s.gif Op donderdag 6 juni 2019 01:43 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De 'blokkeermoslims'
Blokkeermoslims. :')

Weer een nieuwe term verzonnen, net als een Pegidabarbecue.

Hoe verzint men het? _O-
pi_187288543
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Blokkeermoslims. :')

Weer een nieuwe term verzonnen, net als een Pegidabarbecue.

Hoe verzint men het? _O-
Nou.....misschien omdat deze Turkse jongeren de weg blokkeerden voor Pegida zodat ze niet richting de moskee konden lopen. En ze blokkeerden de weg voor de ME busjes door midden op de weg te gaan bidden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_187307082
Pegida wil drie dagen demonstreren in Eindhoven

Anti-moslimorganisatie wil volgende week drie dagen op rij demonstreren in Eindhoven. De gemeente bevestigt dat er een vergunning is aangevraagd voor dinsdag 11, woensdag 12 en donderdag 13 juni.

De afgelopen aanvragen voor demonstraties werden afgewezen door burgemeester John Jorritsma. Die vond het risico op rellen zoals tijdens de eerste demonstratie op 26 mei te groot. Ook gaf hij aan sowieso geen protesten in de omgeving van de moskee of op andere drukke plekken in de stad toe te staan. Volgens Jorritsma zijn er signalen dat er een beweging tegen Pegida op gang wordt gebracht waarbij honderden tegendemonstranten naar Eindhoven zouden komen.

Pegida geeft niet op
Pegida-voorman Edwin Wagensveld gaf meteen al aan dat hij zal blijven proberen een nieuwe demonstratie in Eindhoven te houden. Nu heeft hij dus een aanvraag gedaan voor drie dagen op rij. Volgens de woordvoerder van de burgemeester gaat Jorritsma in ieder geval het gesprek aan. Hij wil nog niet vooruitlopen op een besluit.
https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~add44fc6/
  zaterdag 8 juni 2019 @ 08:47:22 #14
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187316300
Turks echtpaar tilt sociale dienst voor 160.000 euro
https://www.ad.nl/den-haa(...)0-000-euro~aa6ff12a/

Zo ben je een Turkse jongere en zo ben je 35 jaar later een nog-steeds-niet-Nederlandse sprekende Turkse oudere die de boel flest op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
pi_187316335
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 08:47 schreef NoPicNic het volgende:
Turks echtpaar tilt sociale dienst voor 160.000 euro
https://www.ad.nl/den-haa(...)0-000-euro~aa6ff12a/

Zo ben je een Turkse jongere en zo ben je 35 jaar later een nog-steeds-niet-Nederlandse sprekende Turkse oudere die de boel flest op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Totaal offtopic.

4 weken celstraf is wel weer bijzonder.
pi_187316712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:21 schreef NoPicNic het volgende:
Het lijkt er op dat democratische burgerrechten op grove wijze worden geschonden om de islam te beschermen in dit land.
Men is inconsequent omdat men werkelijk bang lijkt te zijn voor woede uit die hoek.

Licht offtopic maar imo speelt dat probleem in mindere mate oa ook hier een rol. Straat waar de handhavers normaliter binnen no time bij je zijn met een boete als je weliswaar in een vak maar een paar minuten te lang staat, maar ga je met z'n allen naar de moskee en parkeer je allemaal op een manier waardoor er echt serieuze hinder ontstaat? Dan gaan we "gedogen" want ja "het zijn er zoveel", komt er in het vervolg "overleg", etc.

Ergo, als je je als groep maar dreigend en ontvlambaar genoeg opstelt kun je daarmee wel degelijk dingen gedaan krijgen. Om te voorkomen dat dat van kwaad tot erger wordt zou dat echter keihard de kop ingedrukt moeten worden.
pi_187316907
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 08:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Totaal offtopic.

4 weken celstraf is wel weer bijzonder.
Tja straffen worden er gegeven als het de regering geld kost, hadden die mensen iemand het ziekenhuis in geslagen dan was die straf een heel stuk lager uitgevallen.
pi_187335492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:10 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het vonnis ook rekening hield met de voorwaardelijke straf voor illegaal wapenhandel waar hij eerder voor is veroordeeld.

"Illegaal wapenhandel"

Dus nee het is geen lieverdje.

Tenzij jij houdt van mensen die illegaal wapens verkopen aan derden.
Je doet net of Wagensveld via het darkweb kalashnikovs aan kaalkopjes heeft verkocht ofzo.
De man is al decennia lang ondernemer in Duitsland waar hij dingen verkoopt als pepperspray en airsoft wapens. En hij is op bestuurlijk niveau veroordeeld omdat hij producten verkocht waar de administratie niet van op orde was.

Niet netjes uiteraard, maar jouw woordkeuze slaat nergens op.
pi_187342954
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je doet net of Wagensveld via het darkweb kalashnikovs aan kaalkopjes heeft verkocht ofzo.
De man is al decennia lang ondernemer in Duitsland waar hij dingen verkoopt als pepperspray en airsoft wapens. En hij is op bestuurlijk niveau veroordeeld omdat hij producten verkocht waar de administratie niet van op orde was.

Niet netjes uiteraard, maar jouw woordkeuze slaat nergens op.
Veroordeeld voor:

- Belastingfraude
- Illegaal wapenbezit
- Verkopen van illegale wapens
- Aanranding

En weet ik veel allemaal niet meer.

Maar voor de rest is het gewoon een lieverdje hoor :)
Kopje thee erbij en aai over het bolletje
pi_187345891
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:46 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Veroordeeld voor:

- Belastingfraude
- Illegaal wapenbezit
- Verkopen van illegale wapens
- Aanranding

En weet ik veel allemaal niet meer.

Maar voor de rest is het gewoon een lieverdje hoor :)
Kopje thee erbij en aai over het bolletje
Zijn strafblad bestaat uit 1 taakstraf en wat boetes. Hij heeft nog nooit een gevangenis van binnen gezien. Ik ben hier niet om deze man een lieverdje te noemen, maar jouw woordkeuze is lachwekkend.
pi_187346890
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zijn strafblad bestaat uit 1 taakstraf en wat boetes. Hij heeft nog nooit een gevangenis van binnen gezien.
Veroordeeld voor een kleine 3 jaar _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2019 23:46:42 ]
pi_187347052
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 23:46 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Veroordeeld voor een kleine 3 jaar _O-
Heeft hij een taakstrafje voor gekregen. Op 5 minuten precies in deze video:

maandag 10 juni 2019 @ 00:05:17 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_187347172
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nou.....misschien omdat deze Turkse jongeren de weg blokkeerden voor Pegida zodat ze niet richting de moskee konden lopen. En ze blokkeerden de weg voor de ME busjes door midden op de weg te gaan bidden.
Dan zet je daar gewoon een paar waterkanonnen op, dan moet je ze eens zien renen die voddenbalen. En als er dan alsnog een paar blijven staan dan een charge van de ME eroverheen inclusief honden erbij. Vervolgens pik je degenen met de grootste bek eruit en die pak je op en laat ze een weekje brommen. Zo pak je reltuig aan, zo moeilijk is het allemaal niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187347228
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 00:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan zet je daar gewoon een paar waterkanonnen op, dan moet je ze eens zien renen die voddenbalen. En als er dan alsnog een paar blijven staan dan een charge van de ME eroverheen inclusief honden erbij. Vervolgens pik je degenen met de grootste bek eruit en die pak je op en laat ze een weekje brommen. Zo pak je reltuig aan, zo moeilijk is het allemaal niet.
Lijkt me een prima oplossing.
pi_187373484
De demonstratie van Pegida gaat door. Ze hebben toestemming om volgende week te demonstreren in Eindhoven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')