🤮🤮🤮🤮🤮quote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, er is altijd wel een tokkie die klappen gaat uitdelen. Dat weet die Edwin ook. Hij zit net zo fout als die gast die klappen wil geven, misschien nog wel meer met dat geëtter van hem. Eigenlijk zou hij een paar flinke stompen voor die hypocriete harses moeten krijgen i.p.v als een laffe Henk richting de polisie te rennen.
Vandaar dat je idd dacht dat het niet met elkaar in verband staat. Het Pegida in Eindhoven verhaaltje speelt al een tijdje en dit is een hoofdstuk, mogelijk de laatste. Ik ben benieuwd.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:23 schreef Tem het volgende:
Ik was daar niet van op de hoogte, ik hou Pegida en moskees niet dagelijks bij. Maar die foto is niet van vandaag, er was niet zo'n enorme groep tegendemonstranten. De situatie was dat Edwin daar stond te flyeren voor zijn varkenslagerij en tweede slavink gratis en er een opstootje ontstond. Niet veel meer volgens mij.
Nu gaan al die kneuzen hier lopen janken over zogenaamde fysieke agressie. Hij heeft er niets aan overgehouden en de agressie komt van beide kanten en daar is Pegida op uit. Dus dan had hij wat mij betreft er ook een gebroken neus aan over mogen houden. Nu is het maar een beetje, meh.
Precies, het is geboren uit conservatisme en daarmee als gevolg uitsluiting en insluiting. Vrijheid in zijn algemeenheid is daar geen onderdeel van.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:26 schreef LelijKnap het volgende:
Ze zeggen dat deze afkeer voortkomt uit een liefde voor vrijheid, maar daar kun je reële vraagtekens bijzetten.
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:25 schreef Blubbertut het volgende:
[..]
Jij deelt zeker Volk en Vaderland uit
quote:
Intimidatie door buitenlanders volgens Tem: "Part and parcel of living in a big city."quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is een legitieme denkwijze maar is niet te verenigen met de mondialisering waarin we leven.
Welke variant van conservatisme? Een Nederland zonder islam? In elk geval niet van een conservatief christelijk land. Ze willen een 'liberaal/verlicht/seculier Nederland' conserveren en stuiten met de confrontatie met islamitische migratie idd op de bekende tolerantie-paradox. Wij allemaal trouwens.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:37 schreef Tem het volgende:
Precies, het is geboren uit conservatisme en daarmee als gevolg uitsluiting en insluiting. Vrijheid in zijn algemeenheid is daar geen onderdeel van.
Dat is een legitieme denkwijze maar is niet te verenigen met de mondialisering waarin we leven. Het is eerder een regressieve opvatting.
Ach, welnee. Ik ageer voornamelijk tegen die krokodillentranen van de groep hypocrieten die in het ene topic staan te juigen wanneer een bootje met vluchtelingen wordt lekgeschoten en nu met z'n allen gaan janken over een bijna handgemeen met een beroepsprovocateur. Dan zet ik het even aan natuurlijk. Dat heeft niet zoveel met antifa te maken, eerder een hekel aan kutmensen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vandaar dat je idd dacht dat het niet met elkaar in verband staat. Het Pegida in Eindhoven verhaaltje speelt al een tijdje en dit is een hoofdstuk, mogelijk de laatste. Ik ben benieuwd.
Mi praat je veel te makkelijk over geweldpleging. Ik begrijp de verleiding om zo te denken als je een hekel hebt aan provocateurs, maar met daadwerkelijk beargumenteren dat het prima of zelfs wenselijk zou zijn zit je wat mij betreft dik op Antifa-terrein.
Je hebt me gewoon gemist.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:45 schreef LelijKnap het volgende:
Jij zit lekker te ageren en dingen 'even aan te zetten' maar owee als ik met een kleine overdrijving binnen kom vallen.
Dit is trouwens wel grappig want FvD'ers en voornamelijk Baudet zetten nogal haar vraagtekens bij de Verlichting en hangen de romantiek aan. Terwijl het conservatisme veel kracht put uit het verzet tegen de Islam en je daarvoor juist de waarden van de Verlichting moet aanvaarden om een beetje slagvaardig te kunnen zijn. Apart wel.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welke variant van conservatisme? Een Nederland zonder islam? In elk geval niet van een conservatief christelijk land. Ze willen een 'liberaal/verlicht/seculier Nederland' conserveren en stuiten met de confrontatie met islamitische migratie idd op de bekende tolerantie-paradox. Wij allemaal trouwens.
Welk 'het conservatisme' moet die waarden van de verlichtingen aanvaarden? Naar mijn beleving is namelijk omgedraaid: omdat ze uitgaan van die waarden moeten ze zich tegen (de intolerantie van) de islam verzetten.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:53 schreef Tem het volgende:
Dit is trouwens wel grappig want FvD'ers en voornamelijk Baudet zetten nogal haar vraagtekens bij de Verlichting en hangen de romantiek aan. Terwijl het conservatisme veel kracht put uit het verzet tegen de Islam en je daarvoor juist de waarden van de Verlichting moet aanvaarden om een beetje slagvaardig te kunnen zijn. Apart wel.
Teringjantjequote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe onzeker moet je wel niet zijn als je anti-islam foldertjes moet verspreiden?
Typisch dat de politie überhaupt de moeite neemt om deze haatzaaier te beschermen.
Nee, want conservatisme verwerpt de waarden van de verlichting en zoekt zijn waarden meer in traditie van de groep. En die kunnen ook een religieuze oorsprong hebben, zoals de Christelijke waarden. En dan ga je meer richting uitsluiting en insluiting dan wanneer je de stroming van de Verlichting volgt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welk 'het conservatisme' moet die waarden van de verlichtingen aanvaarden? Naar mijn beleving is namelijk omgedraaid: omdat ze uitgaan van die waarden moeten ze zich tegen (de intolerantie van) de islam verzetten.
Verlichtingswaarden maken onderhand deel uit van de traditie van de groep. Daarom is het me niet helemaal duidelijk op wie je nou precies doelt met conservatieven.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:06 schreef Tem het volgende:
Nee, want conservatisme verwerpt de waarden van de verlichting en zoekt zijn waarden meer in traditie van de groep. En die kunnen ook een religieuze oorsprong hebben, zoals de Christelijke waarden. En dan ga je meer richting uitsluiting en insluiting dan wanneer je de stroming van de Verlichting volgt.
Geweld goedkeurenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
Prima zaak. Twee derde van de moskeeën hebben al reeds met xenofoob geweld te maken, goed dat er terug wordt gevochten.
Naja, de conservatieve stroming in Nederland en daarbuiten is toch niet zo moeilijk te herkennen? PVV, FvD, Pegida, Pro-Pieten, SGP en dat soort clubs. Anti-EU, nationalistisch, anti-globalisten, anti-elite, Trump aanhangers.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Verlichtingswaarden maken onderhand deel uit van de traditie van de groep. Daarom is het me niet helemaal duidelijk op wie je nou precies doelt met conservatieven.
Het is zo raar dat het 'heilige' demonstratierecht nu opeens irrelevant geworden is en er gewoon geweld gebruikt mag worden tegen demonstranten. Geen DNA--testen, gevangenisstraffen of lange rechtprocedures. GEwoon niks.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:23 schreef Zorro het volgende:
En wat zegt de lokale krant?
Pegida is de schuld. Niet de rellende rotjongens die de zaak kort en klein slaan, nee Pegida "houdt Eindhoven in een wurggreep"
Tuurlijk.
https://www.ed.nl/eindhov(...)-wurggreep~ade9f02e/
We maken er een zooitje van. Vallen die allemaal onder dezelfde noemer en verwerpen de verlichting? Ik denk dat het gros van PVV-stemmers veeleer vrijheidsliefhebbende drugsgebruikers zijn dan kerkgangers (ala SGP) of boreale romantici (ala de harde kern van FvD).quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:16 schreef Tem het volgende:
Naja, de conservatieve stroming in Nederland en daarbuiten is toch niet zo moeilijk te herkennen? PVV, FvD, Pegida, Pro-Pieten, SGP en dat soort clubs. Anti-EU, nationalistisch, anti-globalisten, anti-elite, Trump aanhangers.
De PVV'er dat is de oude PvdA-er die zich helemaal niet meer thuis voelt in zijn werk- en woonomgeving en verbaasd is dat de politiek dit allemaal heeft laten gebeuren.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We maken er een zooitje van. Vallen die allemaal onder dezelfde noemer en verwerpen de verlichting? Ik denk dat het gros van PVV-stemmers veeleer vrijheidsliefhebbers drugsgebruikers zijn dan kerkgangers (ala SGP) of boreale romantici (ala de harde kern van FvD).
Net zoals de versplintering binnen het Christelijke geloof zie je ook nuance-verschillen binnen het conservatisme natuurlijk. Zeker in Nederland! Maar ik denk dat je grofweg wel een tweedeling kan maken tussen conservatieven en progressieven in Nederland (waarbij progressief tegenwoordig een scheldwoord is volgens mij). Interessant is te onderzoeken welke kernwaarden iedere groep deelt. Denk dat we binnen 10 minuten al een eind komen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We maken er een zooitje van. Vallen die allemaal onder dezelfde noemer en verwerpen de verlichting? Ik denk dat het gros van PVV-stemmers veeleer vrijheidsliefhebbers drugsgebruikers zijn dan kerkgangers (ala SGP) of boreale romantici (ala de harde kern van FvD) zijn.
Het is een provocateur. Kan er geen medelijden mee hebben. Hij mag demonstreren, maar vindt dat dat allemaal op zijn manier moet en als dat niet wordt toegestaan gaat hij weer wat anders verzinnen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)ie-in-eindhoven.html
Hoe onzeker moet je wel niet zijn over je geloof als je zo reageert op een foldertje van deze irrelevante man? Typisch wel weer dat de politie de demonstrant meeneemt ipv het tuig die daar met de vuisten aan het zwaaien is.
En op dát moment werden ze tokkie.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De PVV'er dat is de oude PvdA-er die zich helemaal niet meer thuis voelt in zijn werk- en woonomgeving en verbaasd is dat de politiek dit allemaal heeft laten gebeuren.
Edit: laat ook maar.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Boonje komt op zijn loontje, etc.
En wat een overdreven reacties hier. Hij is weggejaagd, hij is niet mishandeld toch?
Toch is het lastig. Voorheen kon je de conservatieve groep ook opdelen in subgroepen maar deelden ze zonder twijfel een basis (in het christelijke), maar nu moet je de conservatieven bij elkaar verzamelen op basis van overeenkomstigheid in afkeer jegens het een en ander, om van daaruit terug te redeneren bij welke afsplitsing ze horen; christelijk, boreaal, verlicht, ...quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:26 schreef Tem het volgende:
Net zoals de versplintering binnen het Christelijke geloof zie je ook nuance-verschillen binnen het conservatisme natuurlijk. Zeker in Nederland! Maar ik denk dat je grofweg wel een tweedeling kan maken tussen conservatieven en progressieven in Nederland (waarbij progressief tegenwoordig een scheldwoord is volgens mij). Interessant is te onderzoeken welke kernwaarden iedere groep deelt. Denk dat we binnen 10 minuten al een eind komen.
Waarschijnlijk omdat de politie hem snel heeft afgevoerd, als die Turken hem te pakken hadden gekregen had ie wss nu in een ziekenhuis gelegenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Boonje komt op zijn loontje, etc.
En wat een overdreven reacties hier. Hij is weggejaagd, hij is niet mishandeld toch?
Het is een beetje zo'n pestkop op de middelbare school die continu het bloed onder je nagels vandaan haalt, maar dan moord en brand schreeuwt en loopt te janken als ie een keer door iemand op z'n bek geslagen wordt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een provocateur. Kan er geen medelijden mee hebben. Hij mag demonstreren, maar vindt dat dat allemaal op zijn manier moet en als dat niet wordt toegestaan gaat hij weer wat anders verzinnen.
Eindhoven zit niet te wachten op deze kakkerlak.
Daarom groeit de islam als een inktvlek over de wereld, over het westen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:05 schreef SugeLucky het volgende:
Ook niet slim om bij een moskee zulke flyers uit te gaan delen natuurlijk. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
Hoezo niet slim? Hij krijgt precies dat waar hij op uit is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:05 schreef SugeLucky het volgende:
Ook niet slim om bij een moskee zulke flyers uit te gaan delen natuurlijk. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
Deze post vat het goed samen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:15 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daarom groeit de islam als een inktvlek over de wereld, over het westen.
Als overheden niet genoeg / veel tegengas (durven) geven, niet (durven) provoceren en niet (durven) tegenwerken en daarom het liefst zoveel mogelijk buigen , gedogen en meepraten.
Omdat ze weten / er op rekenen dat (veel) moslims anders door het dolle gaan.
De vlek wordt groter en het merendeel van de mensheid kijkt doof en stom toe.
De islam heeft feitelijk al gezegevierd over Noord-West Europa. Geen macht die dat nog gaat tegenhouden.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:19 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Deze post vat het goed samen.
Mensen die Pegida provocatie verwijten, of "het viel wel mee met het geweld" zijn mensen die als eerste gaan knielen voor de oemma. Het zijn vergenoeglijke lafaards die voor ruimdenkende wijsgeren worden aangezien.
Je ziet het in het filmpje dat ik hierboven gepost hebt.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
De islam heeft feitelijk al gezegevierd over Noord-West Europa. Geen macht die dat nog gaat tegenhouden.
Ook niet slim om in een kort rokje langs de moskee te lopen. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:05 schreef SugeLucky het volgende:
Slechte vergelijking. Niet slim van je.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:59 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Ook niet slim om in een kort rokje langs de moskee te lopen. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het verschil is de omvang. Van vele tienduizenden supporters van een club heb je een groepje van tientallen hooligans. Een paar Pegida gasten zorgen er gelijk voor dat er in een wijk honderden rellende en gewelddadige Turken zijn. En dat was ook gebeurd als ze in Den Haag, Rotterdam of Amsterdam waren geweest.
Blijkbaar heb je het nieuws van onlangs gemist. Lees dan maar even terug wat er op dezelfde locatie als het 'incident' van is gebeurd:quote:
Honderden inderdaad.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je het nieuws van onlangs gemist. Lees dan maar even terug wat er op dezelfde locatie als het 'incident' van is gebeurd:
NWS / ME zet charges in tegen Turkse jongeren #2
Daar zou Erdogan ook therapie voor moeten krijgenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:16 schreef TLC het volgende:
Iemand belagen omdat je t niet eens bent met diens mening
ffs grow de neuk op
Yup.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:15 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Daarom groeit de islam als een inktvlek over de wereld, over het westen.
Als overheden niet genoeg / veel tegengas (durven) geven, niet (durven) provoceren en niet (durven) tegenwerken en daarom het liefst zoveel mogelijk buigen , gedogen en meepraten.
Omdat ze weten / er op rekenen dat (veel) moslims anders door het dolle gaan.
De vlek wordt groter en het merendeel van de mensheid kijkt doof en stom toe.
Ook niet slim om voor de deur van de moskee te schijten. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:59 schreef MadameMossel het volgende:
Ook niet slim om in een kort rokje langs de moskee te lopen. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
Domme aso's gaan nu eenmaal door het lint, als ware het hun modus operandi is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ook niet slim om voor de deur van de moskee te schijten. Je weet dat moslims dan door het dolle gaan.
Domme asoʼs schijten op andermans stoep.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:52 schreef SpaceOddity het volgende:
Domme aso's gaan nu eenmaal door het lint, als ware het hun modus operandi is.
Zelfreinigend vermogen heet dat.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:54 schreef Black_Baron het volgende:
Ach. Die veroordeelde buitenlandse crimineel probeert de boel op te hitsen in Eindhoven. Buurtbewoners hebben geen trek in die onzin en donderen hem de wijk uit.
Zelfbeschermend. Gewoon bang dat de andere tribe weer alle palen uit de grond zouden trekken. Die vrouw had zonder twijfel naar de zolderkamer van Anne gewezen.quote:
Ja schijten.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Domme asoʼs schijten op andermans stoep.
Zijn we gewend van blankenhatende racist bluesdude.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:45 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
In Rotterdam zou hetzelfde gebeurt zijn, Den Haag idem, Utrecht ook, Amsterdam ook. Alle Nederlandse (wat zeg ik, westerse) steden worden geteisterd door dit soort aggressieve mohammedanen.
Je draait de zaken om.
Ok, waar staat dat precies / uit welk van alle filmpjes blijkt, dat het om honderden rellende en gewelddadige Turken gaat?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat waren er inderdaad honderden:
https://www.ed.nl/eindhov(...)ichtgewond~aa70bec9/
In de comments, tijdlijn en de video's.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, waar staat dat precies / uit welk van alle filmpjes blijkt, dat het om honderden rellende en gewelddadige Turken gaat?
https://www.ed.nl/eindhov(...)ls-dilemma~aff5954c/quote:Een vorige demonstratie in de buurt van de moskee liep volledig uit de hand. Honderden moslimjongeren lieten een tegengeluid horen. Zij keerden zich uiteindelijk tegen de politie waarbij er met stenen en ijzeren buizen werd gegooid. Ook vernielden de jongeren tuinen en auto’s in het tumult. Daarop werd de demonstratie uit veiligheidsoogpunt afgebroken.
Ach hemeltje, Tommy Robinson helemaal aan zijn lot overgelaten, en die doet zelf nog wel geen vlieg kwaad...quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je ziet het in het filmpje dat ik hierboven gepost hebt.
Robinson wordt gewoon aan z'n lot overgelaten en in de steek gelaten door de politie en de politieke elite en de provocateurs / dader worden als slachtoffer gezien.
Tandeloos buigen voor de meute.
Totaal bizar.
(en nogmaals : ik ben totaal geen fan van Robinson)
Super relevant dit.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ach hemeltje, Tommy Robinson helemaal aan zijn lot overgelaten, en die doet zelf nog wel geen vlieg kwaad...
Robinson deelt wel klapjes uit na provocatie maar als ie ze zelf ontvangt is leiden in last bij de aanhang.quote:
Ga je je ongelijk nog toegeven of vind je nog steeds dat het geen honderden rellenden Turken waren?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, waar staat dat precies / uit welk van alle filmpjes blijkt, dat het om honderden rellende en gewelddadige Turken gaat?
Niet honderden rellende Turken nee. Maar van de honderden aanwezigen lijkt toch een aanzienlijk deel te rellen ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ga je je ongelijk nog toegeven of vind je nog steeds dat het geen honderden rellenden Turken waren?
Ok, daar kan ik in meegaan. Hoewel al die Turkse vlaggen toch wel doet vermoeden dat een groot deel, en waarschijnlijk meer dan 100, van hen Turken waren.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet honderden rellende Turken nee. Maar van de honderden aanwezigen lijkt toch een aanzienlijk deel te rellen ja.
Zeer waarschijnlijk ja.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ok, daar kan ik in meegaan. Hoewel al die Turkse vlaggen toch wel doet vermoeden dat een groot deel, en waarschijnlijk meer dan 100, van hen Turken waren.
Het is schandalig dat ie klappen uitdeelt, net zoals het schandalig(er?) is dat politie niet hun taak doet.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Robinson deelt wel klapjes uit na provocatie maar als ie ze zelf ontvangt is leiden in last bij de aanhang.
Dit somt de huidige verhoudingen wel op. En dat is onacceptabel.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
In gelijke situaties wordt in Nederland verschillend gehandeld. Pegida mag demonstreren, maar niet bij de moskee. Kick Out Zwarte Piet mag demonstreren, maar niet bij de intocht van Sinterklaas. Oh wacht, toch wel.
Idem bij het oppakken van mensen die andermans recht op demonstratie belemmeren. De Blokkeerfriezen werden met veel vertoon vervolgd en tot absurd hoge straffen veroordeeld. Het moslimtuig dat met geweld Pegida-demonstraties onmogelijk maakt, komt weg zonder straf. Ook vandaag is er weer niemand aangehouden.
Begrijp me goed, ik vind dat neo-nazi'tjes als Robinson en Wagensveld ook recht hebben op het uiten van hun mening maar beide kleine crimineeltjes zijn me te marginaal om daar zwaarwichtige syllogismen aan te hangen als dat de vrijheid van meningsuiting in het algemeen in gevaar is. Het zijn simpelweg licht verstandelijk beperkten die provorceren en zo nu en dan eens tegen een klap oplopen van andere marginalen, het zijn geen serieuze politieke actoren. De politie en het gerechtelijk apparaat kunnen niet altijd paraat staan om bij elke ruzie tussen low-lifes sussend op te treden en bepalen wie wat precies heeft gezegd en gedaan.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:55 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Het is schandalig dat ie klappen uitdeelt, net zoals het schandalig(er?) is dat politie niet hun taak doet.
Het is vrij apart om het recht op bescherming af te halen hangen op iemands politieke voorkeur of ideeën.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Begrijp me goed, ik vind dat neo-nazi'tjes als Robinson en Wagensveld ook recht hebben op het uiten van hun mening maar beide kleine crimineeltjes zijn me te marginaal om daar zwaarwichtige syllogismen aan te hangen als dat de vrijheid van meningsuiting in het algemeen in gevaar is. Het zijn simpelweg licht verstandelijk beperkten die provorceren en zo nu en dan eens tegen een klap oplopen van andere marginalen, het zijn geen serieuze politieke actoren. De politie kan er niet altijd zijn om bij elke ruzie tussen low-lifes sussend op te treden en bepalen wie wat precies heeft gezegd en gedaan.
Het gaat niet om de ideeen maar meer om de simpelheid van de ruzie. paupers vechten wel eens en idealiter treedt de politie dan op maar dat kan niet altijd. Beide partijen zijn een soort van hooligans en dit is hun mini-beverwijkje.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:03 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Het is vrij apart om het recht op bescherming af te halen hangen op iemands politieke voorkeur of ideeën.
D66 heeft dat een paar jaar lang in de media gedaan, maar daar is weinig actie op ondernomen.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:07 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zou men eigenlijk reageren als een groepje demonstranten voor een katholieke kerk gaat roepen dat het een stelletje kinderverkrachters zijn?
Dan is er geen haan die er naar kraait. De Turken/ Marokkanen zijn van die opgewonden standjes waar de politie bang voor isquote:Op zondag 16 juni 2019 00:07 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zou men eigenlijk reageren als een groepje demonstranten voor een katholieke kerk gaat roepen dat het een stelletje kinderverkrachters zijn?
Dit heb je toevallig weer gemist zeker:quote:Op zondag 16 juni 2019 00:01 schreef -XOR- het volgende:
De politie en het gerechtelijk apparaat kunnen niet altijd paraat staan om bij elke ruzie tussen low-lifes sussend op te treden en bepalen wie wat precies heeft gezegd en gedaan.
Sommigen op FOK!Forum maakten het zelfs zo bont om de acties van Brenton Tarrant begrijpelijk te noemen omdat er niets gedaan is tegen wat zij 'massaimmigratie' noemen. Voor de duidelijkheid, ik vergelijk een terreuraanslag niet met een demonstratie die uit de hand loopt.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:12 schreef Knudde het volgende:
Toen de anti-piet demonstranten met geweld te maken kregen, stonden ze hier op Fok massaal te juichen, nu is het zielig omdat een racistje klappen krijgt
Ja.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dit heb je toevallig weer gemist zeker:
https://www.youtube.com/r(...)ort+muslims+to+tommy
Hoe groter de mate van mongoolheid, hoe kleiner het recht op vvmu?quote:Op zondag 16 juni 2019 00:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja.
Niet goed, maar Tommy Robinson is een te grote mongool om te doen alsof de vrijheid van meningsuiting in politieke zin in gevaar is.
Nee, hij heeft recht op vvmu en de daders mogen gestraft worden. Het boeit mij echter niet meer dan een Bandidos-lid dat in elkaar gemept wordt omdat ie met graffiti 'Satudarah kuthomo's' op de muur van het Satudarah-clubhuis aan het spuiten is. Laten we niet net doen alsof Tommy met een serieuze politieke campagne bezig is in die lower-class migrantenwijk in Oldham. Die is puur aan het provorceren in de hoop klapjes te krijgen en zo schermutselingen uit te lokken tussen pakistanen en combat 18 leden, meer niet.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe groter de mate van mongoolheid, hoe kleiner het recht op vvmu?
Het verschil is dat de anti-pieten veel te zwaar gestraft worden voor iets waar ze niet eens geweld bij gebruikt hebben. En dit gewelddadige volk, daar doet de politie niets tegen.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:12 schreef Knudde het volgende:
Toen de anti-piet demonstranten met geweld te maken kregen, stonden ze hier op Fok massaal te juichen, nu is het zielig omdat een racistje klappen krijgt
Als we op basis van insinuaties wel/geen cares gaan uitdelen zijn we snel uitgespeeld natuurlijk. Inzake TR vind ik vooral het handelen van politie, lokale politiek, het OM en zelfs rechters zeer dubieus.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:32 schreef -XOR- het volgende:
Nee, hij heeft recht op vvmu en de daders mogen gestraft worden. Het boeit mij echter niet meer dan een Bandidos-lid dat in elkaar gemept wordt omdat ie met graffiti 'Satudarah kuthomo's' op de muur van het Satudarah-clubhuis aan het spuiten is. Laten we niet net doen alsof Tommy met een serieuze politieke campagne bezig is in die lower-class migrantenwijk in Oldham. Die is puur aan het provorceren in de hoop klapjes te krijgen en zo schermutselingen uit te lokken tussen pakistanen en combat 18 leden, meer niet.
Een Canadese bimbo alt-journaliste onder terrorisme-wetgeving ondervraagd en teruggestuurd. Dat is het VK.quote:Southern says she was questioned under the Schedule 7 of the Terrorism Act 2000, on her political views and her opinion on right-wing terrorism. She tells BBC Trending that she was refused entry on the grounds of her involvement "in the distribution of racist material in Luton".
In February, the Canadian activist displayed flyers saying "Allah is a gay god" outside a restaurant in the town centre. Southern, who has nearly half a million subscribers on YouTube and regularly posts politically charged stunts, says this was part of a "social experiment" video.
Dus jij vindt ook een Ajax-hooligan die in een Feyenoordvak zijn kont met een feyenoordsjaal afveegt en vervolgens klappen krijgt een ernstige inbreuk op de vrijheid van meningsuiting in politieke zin?quote:Op zondag 16 juni 2019 00:35 schreef LelijKnap het volgende:
Op zondag 16 juni 2019 00:32 schreef -XOR- het volgende:
Nee, hij heeft recht op vvmu en de daders mogen gestraft worden. Het boeit mij echter niet meer dan een Bandidos-lid dat in elkaar gemept wordt omdat ie met graffiti 'Satudarah kuthomo's' op de muur van het Satudarah-clubhuis aan het spuiten is. Laten we niet net doen alsof Tommy met een serieuze politieke campagne bezig is in die lower-class migrantenwijk in Oldham. Die is puur aan het provorceren in de hoop klapjes te krijgen en zo schermutselingen uit te lokken tussen pakistanen en combat 18 leden, meer niet.
De vergelijking gaat maak omdat het geen afgebakend sport-dingetje is; het zijn politiek/religieuze tegenstanders die eigen norm wet/algemeen geldend (micro of macro; straat, wijk, stad of land) pogen te maken; britten willen kritiek kunnen uiten en moslims dulden dat niet, waardoor britten zich nog meer...en moslims ook weer... etc. Je kan als politie/OM maar achter één van deze partijen staan en dat is zolang vvmu gewaaarborgd is in de (grond)wet, niet de islamistische.quote:Op zondag 16 juni 2019 00:39 schreef -XOR- het volgende:
Dus jij vindt ook een Ajax-hooligan die in een Feyenoordvak zijn kont met een feyenoordsjaal afveegt en vervolgens klappen krijgt een ernstige inbreuk op de vrijheid van meningsuiting in politieke zin?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |