abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:40:29 #152
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187519176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:37 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Gewoon heel huis vol ijsklontjes :')
Verhuizen naar een huis van ijsklontjes :+
pi_187519553
Juul is op 30-06-2018 geboren die heeft de eerste maanden amper kleding aan gehad. Wij vreesden dat ze bij temperaturen onder de 20 graden zou bevriezen als baby die in de eeuwig durende hittegolf was geboren.

Wij hadden voor onszelf in de woonkamer een aircooler, matig tevreden over.
We hebben meerdere hoge ventilatoren en verder zochten we de schaduw op in bijvoorbeeld het bos.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 juni 2019 @ 14:30:20 #154
74056 crew  ToT
pi_187519771
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:13 schreef Sisu het volgende:

Tot, waa, nu al spareribs verslinden? Knappe eter!
Elke keer weer verbaasd als ik kleintjes zo goed verschillende dingen zie eten. Hier nooit gelukt.

:D HAHAHA! :D Nee joh, zijn 3e en 4e tandje zijn nu NET aan het doorkomen! :D
Het was puur omdat hij naar dat botje zat te graaien dat we het hem even gegeven hebben. Ook omdat ergens op kauwen ook wel goed is om die 2 tandjes door te laten komen. (De bovenste hoektanden zijn ook in aantocht, maar dat lijkt nog net ietsjes langer te gaan duren.)

De werkelijkheid, qua eten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187522387
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 14:30 schreef ToT het volgende:

[..]

:D HAHAHA! :D Nee joh, zijn 3e en 4e tandje zijn nu NET aan het doorkomen! :D
Het was puur omdat hij naar dat botje zat te graaien dat we het hem even gegeven hebben. Ook omdat ergens op kauwen ook wel goed is om die 2 tandjes door te laten komen. (De bovenste hoektanden zijn ook in aantocht, maar dat lijkt nog net ietsjes langer te gaan duren.)

De werkelijkheid, qua eten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik moet zeggen dat ik ook wel een dikke vette brainfart had toen ik die foto zag _O-

Kijk is :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 juni 2019 @ 17:53:58 #156
74056 crew  ToT
pi_187522442
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 17:49 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Nou, ik moet zeggen dat ik ook wel een dikke vette brainfart had toen ik die foto zag _O-

Kijk is :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo dan! :D Indrukwekkend!
Mini-ToT is net zo oud, maar staan lukt alleen maar tegen de rugleuning van de bank aan, met stevige ondersteuning dus. :)
  donderdag 20 juni 2019 @ 18:01:36 #157
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187522565
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 17:49 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Nou, ik moet zeggen dat ik ook wel een dikke vette brainfart had toen ik die foto zag _O-

Kijk is :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed! Ik ben benieuwd wanneer ze echt los kan lopen.
Zo kan ze net naar buiten kijken dus ik snap het wel :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 juni 2019 @ 19:05:42 #158
74056 crew  ToT
pi_187523915
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 17:49 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Nou, ik moet zeggen dat ik ook wel een dikke vette brainfart had toen ik die foto zag _O-

Kijk is :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mevrouw ToT zegt overigens dat ze er een heel stuk ouder lijkt dan 9 maanden, en als ik haar met mini-ToT vergelijk, ben ik het daar wel mee eens! :Y
pi_187524692
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:33 schreef Framblij89 het volgende:
Nou dat wordt wat dan volgende week met die vreselijk hoge temperaturen :{ mijn huis wordt ook heel erg warm (plat dak) dus ik ga waarschijnlijk niet meer weten waar ik het zoeken moet.

Vorig jaar was het natuurlijk nog warmer maar toen had frummie het niet echt door want die zat al in warm vruchtwater. :') paar weken geleden toen het zo warm was toen was ze eigenlijk niet veel anders, maar toch schijt ik ervoor in m’n broek :')

Iemand tips? Ik ga sowieso niet voor 3en naar buiten en hou alles potdicht.

Edit, voor de kleertjes, deze is dan wel voor ‘s nachts [ afbeelding ]
Hier is slaapkamer nu zo'n 23 graden. Meneer ligt in een lange mouwen romper onder dekbed en laken met slaapzakje. Zijn meerdere mogelijkheden. Deze gaat er van uit dat je alleen een slaapzak gebruikt denk ik. Maar hij is dan ook nog newborn die zijn temperatuur nog niet helemaal lekker vast kan houden. Het is of dit, of kruiken om het bedje warm te houden :P

We zijn vandaag bij mijn oma en mijn mans oma koffie wezen drinken en ik heb een supersnel rondje gedaan samen met man in het dorp, babykleertjes kopen :+. Zo fijn O+

Borstvoeding loopt lekker, wasbare luiers zijn geniaal hier en ik voel mij als ik op let met wat ik kan doen nog aardig wat leuke dingen doen. Morgenmiddag wil ik graag als Bas zich gedraagt met mijn man naar de parkeerplaats van de duinopgang. Op 20 minuten wandelen zit een leuke koffiedrink-plek, daar een koffietje of 2 drinken en dan weer terug.

[ Bericht 6% gewijzigd door douche-eendje op 20-06-2019 19:57:19 ]
pi_187525448
Gewoon niet zo veel doen en je kind niet zoveel aan trekken Framblij :P Jip heeft vorig jaar amper kleding in maat 56 en 62 aan gehad :') meestal alleen een romper of summersuit. En met slapen vaak alleen een luier en een hydrofiele slaapzak a 0.5 TOG.
pi_187527023
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Mevrouw ToT zegt overigens dat ze er een heel stuk ouder lijkt dan 9 maanden, en als ik haar met mini-ToT vergelijk, ben ik het daar wel mee eens! :Y
Aah wat tof haha! Ik snap wel wat jullie bedoelen ;) maar vind frum niet gek veel ouder lijken dan mini ToT, hij heeft ook een aardig wijs koppie. Grappig dat ouders altijd vergelijken he, gaat gewoon automatisch _O-

@Aure waar kan je die hydrofiele slaapzakken kopen? Mevrouwtje slaapt dus echt niet zonder en we hebben wel zomer slaapzakken maar weet niet of die 0.5 TOG zijn, zal wel even in dat lipje kijken! En inderdaad dan maar zo min mogelijk doen en zo veel mogelijk drinken :Y

@douche-eendje ja kruiken lijkt me nu inderdaad wel iets te overdreven om te gebruiken :') wat leuk dat die kleine 2 overgroot ouders heeft! Vind dat zo bijzonder, 4 generaties O+

@Ceviche wij hebben een super grote boom voor het raam en ze vindt die altijd mega interessant, dus volgens mij is ze nu wel blij inderdaad dat ze ein-de-lijk die boom van dichtbij kan zien :')
pi_187527124
Die van Jip is van Lodger, wat aan de dure kant, maar echt een ontzettend fijne zachte dunne stof. Ik zou zelf ook wel onder dat stofje willen liggen :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 juni 2019 @ 21:08:56 #163
74056 crew  ToT
pi_187527163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:03 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Aah wat tof haha! Ik snap wel wat jullie bedoelen ;) maar vind frum niet gek veel ouder lijken dan mini ToT, hij heeft ook een aardig wijs koppie. Grappig dat ouders altijd vergelijken he, gaat gewoon automatisch _O-

Haha, echt wel! :D
En dank je, dat vinden wij zelf ook wel, dat van dat wijze koppie! :@
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:10:03 #164
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187527191
Nou, dochterlief is inmiddels 11 maanden, en wordt volgende maand al 1. Nu vraag ik me af wanneer ongeveer het moment begint dat ze 'nee' snappen? :P Ik snap dat dat nu nog niet is, want als ze nu ergens aankomt waar ze niet aan mag en we zeggen 'nee', dan grijnst ze en doet het dan nog een keer, maar wanneer begint ongeveer het besef van 'nee' ?

Of is dat niet te zeggen? :P

Ze heeft inmiddels wel ontdekt hoe de versterker aan moet, en ook de volume knop dus ik moest straks heel snel zijn met zachter zetten :') Dat willen we dus niet, maar goed het hoort erbij. Ik vroeg me dus even af wanneer dat besef ongeveer een beetje begint te komen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187527507
Denk dat het vooral is wanneer het besef + gevolg komt. :9
Hier net zo'n smurk als er een nee is. Ze lijkt al heel goed te weten wat er niet mag hoor, aan haar reactie af en toe te zien. Maar 't is nog veel te tof.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:29:15 #166
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187527559
O lacht ook het allerhardst als ik nee zeg of mijn stem verhef (bijvoorbeeld als hij bijt tijdens het voeden). Gewoon echt schaterlachen :')

Of als ik hem ergens wegpluk omdat hij een of ander acrobatencapriool uithaalt waarbij ik de kans op dwarslaesie inschat als reëel. Hinniken! :+ :')
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:31:47 #167
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187527597
Hoe zien jullie stopcontactbeveiliging? Hebben jullie dat? Ik ben me aan het oriënteren, maar er is zoveel keuze dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Heeft iemand hier ervaringen?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:42:06 #168
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187527782
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:31 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe zien jullie stopcontactbeveiliging? Hebben jullie dat? Ik ben me aan het oriënteren, maar er is zoveel keuze dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Heeft iemand hier ervaringen?
Wij hadden die plugs die je met een sleuteltje moest vastzetten...

Hier heb je een hele webshop trouwens met dat spul.. https://www.kinderveiligheidswinkel.nl/stopcontactbeveiliging
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:43:41 #169
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187527809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Wij hadden die plugs die je met een sleuteltje moest vastzetten...

Hier heb je een hele webshop trouwens met dat spul.. https://www.kinderveiligheidswinkel.nl/stopcontactbeveiliging
Deze? https://www.kinderveiligh(...)thoezen-met-sleutels
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187527815
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:31 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe zien jullie stopcontactbeveiliging? Hebben jullie dat? Ik ben me aan het oriënteren, maar er is zoveel keuze dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Heeft iemand hier ervaringen?
Ik vond de plaatjes die je met dubbelzijdig tape op een stopcontact kunt plakken zo irritant dat ik besloten heb om gewoon kindveilige wandcontactdozen te kopen voor de plekken waar mijn, destijds peuters, bij konden komen. Qua gebruik merk ik nu eigenlijk geen verschil tussen de normale en de kindveilige wandcontactdozen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:50:00 #171
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187527923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:03 schreef Framblij89 het volgende:
@:Aure waar kan je die hydrofiele slaapzakken kopen? Mevrouwtje slaapt dus echt niet zonder en we hebben wel zomer slaapzakken maar weet niet of die 0.5 TOG zijn, zal wel even in dat lipje kijken! En inderdaad dan maar zo min mogelijk doen en zo veel mogelijk drinken :Y
Hydrofiele slaapzakken kun je ook bij Prenatal kopen. Heb er vanmiddag ook eentje voor mijn bijna peuter gekocht. Vorig jaar ook goed bevallen. En de prijs valt mee :)

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:10 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, dochterlief is inmiddels 11 maanden, en wordt volgende maand al 1. Nu vraag ik me af wanneer ongeveer het moment begint dat ze 'nee' snappen? :P Ik snap dat dat nu nog niet is, want als ze nu ergens aankomt waar ze niet aan mag en we zeggen 'nee', dan grijnst ze en doet het dan nog een keer, maar wanneer begint ongeveer het besef van 'nee' ?

Of is dat niet te zeggen? :P

Ze heeft inmiddels wel ontdekt hoe de versterker aan moet, en ook de volume knop dus ik moest straks heel snel zijn met zachter zetten :') Dat willen we dus niet, maar goed het hoort erbij. Ik vroeg me dus even af wanneer dat besef ongeveer een beetje begint te komen?
De mijne is bijna 2 jaar en luistert ook nog niet naar 'nee'. En met 'ik ben 2 en ik zeg nee' in het vooruitzicht en daarna 'ik ben drie en ik wil nie' verwacht ik dat ook nog niet op korte termijn :P
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:59:30 #173
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187528094
quote:
Die zijn helaas uit het assortiment.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 22:01:53 #174
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187528141
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:50 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Hydrofiele slaapzakken kun je ook bij Prenatal kopen. Heb er vanmiddag ook eentje voor mijn bijna peuter gekocht. Vorig jaar ook goed bevallen. En de prijs valt mee :)
[..]

De mijne is bijna 2 jaar en luistert ook nog niet naar 'nee'. En met 'ik ben 2 en ik zeg nee' in het vooruitzicht en daarna 'ik ben drie en ik wil nie' verwacht ik dat ook nog niet op korte termijn :P
Oh nou, dat wordt nog een kutverhaal dan :')
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:10:10 #175
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187528310
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die zijn helaas uit het assortiment.
I know, maar ik bedoel dit type sleuteltje wat wij hadden. Er zijn tegenwoordig prima alternatieven gelukkig :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187528392
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:03 schreef Framblij89 het volgende:

@:douche-eendje ja kruiken lijkt me nu inderdaad wel iets te overdreven om te gebruiken :') wat leuk dat die kleine 2 overgroot ouders heeft! Vind dat zo bijzonder, 4 generaties O+

@Framblij89

Het is dat we geen contact hebben met de andere opa&oma van mijn man, maar hij heeft er eigenlijk 4 :@.

Voor mijn oma is Bas achterkleinkind #17. Ik ben 1 van de 16 kleinkinderen, waarvan er nu 9 kinderen hebben en er bij meerdere stellen die al kinderen hebben nog een wens is voor meer. De andere 7 zijn nog studerende of werken echt net, dus die komen ook ooit nog :'). Maarja, dat heb je nou eenmaal met die boerengezinnen van vroeger. Mijn oma heeft 10 kinderen gekregen, dus dan gaat het echt hard.

De oma van mijn man heeft 3 kleinkinderen (mijn man, zwager en schoonzusje :P) en ik denk dat een 2e kleinkind ook van ons zal komen. Zijn opa is in November overleden de dag nadat wij de vroege echo hadden gehad.
pi_187531223
@Ceviche hier hebben we steeds 'ruzie' met mijn man over de kleding van M. Zijn motto is 'lekker fris', want te warm is gevaarlijker dan te koud. Ik krijg dan ook regelmatig linkjes opgestuurd met artikelen over de eventuele gevolgen van als een baby het te warm heeft :P

Ik kreeg trouwens van de kraamverzorgster mee dat de baby 1 laag extra nodig heeft. Dus stel dat ik het aangenaam vind om in korte mouwen te zijn buiten, dan moet M lange mouwen aan.
pi_187531405
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Of als ik hem ergens wegpluk omdat hij een of ander acrobatencapriool uithaalt waarbij ik de kans op dwarslaesie inschat als reëel. Hinniken! :+ :')
_O- _O-
pi_187531969
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

@:framblij89

Het is dat we geen contact hebben met de andere opa&oma van mijn man, maar hij heeft er eigenlijk 4 :@.

Voor mijn oma is Bas achterkleinkind #17. Ik ben 1 van de 16 kleinkinderen, waarvan er nu 9 kinderen hebben en er bij meerdere stellen die al kinderen hebben nog een wens is voor meer. De andere 7 zijn nog studerende of werken echt net, dus die komen ook ooit nog :'). Maarja, dat heb je nou eenmaal met die boerengezinnen van vroeger. Mijn oma heeft 10 kinderen gekregen, dus dan gaat het echt hard.

De oma van mijn man heeft 3 kleinkinderen (mijn man, zwager en schoonzusje :P) en ik denk dat een 2e kleinkind ook van ons zal komen. Zijn opa is in November overleden de dag nadat wij de vroege echo hadden gehad.
Wauw dat is wel echt bizar groot zeg! maar inderdaad als je oma al 10 kids heeft gekregen (respect trouwens, hoe dan :{) dan gaat het super hard met alle kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Mijn oma kwam uit een gezin van 11 kinderen, maar die heeft zij allemaal overleefd, wel sneu. Dus ik heb ook nog door heel Nederland familie rondlopen maar geen idee wie het zijn :D

Heeft zijn opa nog wel de foto’s kunnen zien?

Mijn vriend heeft ook nog zijn opa en oma, en die zijn echt dol verliefd op frum, zo lief O+

@CaVaBien ja die tip kreeg ik ook van de kraamzorg! maar weet niet of dat na zo veel maanden ook nog geldt ;( verder heb ik exact hetzelfde als jouw vriend gehad haha mijnuss werd helemaal debiel van alle linkjes die ik doorstuurde _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 juni 2019 @ 08:58:25 #180
74056 crew  ToT
pi_187531972
:') Gadverdamme, stap ik met mijn blote voet in een plas baby-kwijl op de grond :')
Maar goed, de 2 boventandjes zijn nu in ieder geval wel duidelijk doorgekomen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 juni 2019 @ 09:00:14 #181
74056 crew  ToT
pi_187532001
@ opa's en oma's en dergelijke; mini-ToT heeft hier in Nederland een oom en een oma. In de Filipijnen een oom, een tante, een oma en een overgrootmoeder.
Er bestaat waarschijnlijk nog wel een opa + bijbehorende familie, maar het contact daarmee is zo'n 18 jaar geleden verloren mee gegaan. Veel pogingen gedaan hem terug te vinden, maar helaas.... -O-
  vrijdag 21 juni 2019 @ 09:20:22 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187532227
Ik was op m'n 21e nogal vroeg met 't eerste kleinkind en achterkleinkind ter wereld brengen, maar nu 13 jaar later ben ik nog steeds de enige met kroost :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 21 juni 2019 @ 09:24:43 #183
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187532273
@Framblij89, ze is zelfs boos geworden op de verloskundige omdat het haar werd afgeraden nog een keer zwanger te worden toen de laatste op haar 41e kwam. Alle kinderen borstvoeding gegeven en je baby verwennen bestaat niet is haar motto. Kreeg gisteren Bas ook bijna niet meer terug :P.

Zijn opa zag bijna niks meer, maar we hebben hem wel kunnen vertellen dat. En gisteren zat onze Meneer de Directeur bij mijn man in zijn armen in de stoel van opa, 'Meneer de Directeur'. Opa was terminaal door hartfalen en heeft zelf mogen kiezen voor zijn einde. 90 jaar geworden. Zijn levensverwachting was ooit hooguit 60. 30 bonus jaren ^O^.

Bas had vannacht een fijne nacht op mijn stuwing. Van 2-4 liggen drinken, brullen en poepen :')

[ Bericht 16% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 09:30:01 ]
pi_187532436
Zo, hydrofiele slaapzak bij de Prenatal besteld. Wilden we al een tijdje kopen maar met de 30 graden op komst maar snel even gedaan.

CB weer gesproken, ze konden eigenlijk niet echt adviseren. Er is geen actief beleid om kindjes eerder te vaccineren voor Frankrijk. Ze zien geen gevaarlijke uitbraak.
Als we willen inenten moet het in de eerste week van juli omdat ze dan 1 is en net genoeg tijd om de reacties door te komen en dat het echt werkzaam is eind juli. Dus we gaan het maar doen.

Opa's en oma's. Juul heeft 2 oma's en 1 opa. Mijn vader is 13 jaar geleden overleden. Beide oma's zijn fysiek niet zo goed meer. Mijn schoonmoeder is jaren geleden geopereerd aan een hersentumor en is nooit meer de oude geworden. Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een TIA gehad en heeft oa een te hoge bloeddruk en een hart die hulp nodig heeft zeg maar.
Grootouders zijn er al heel lang niet meer.
Ze heeft wel 6 ooms en 4 tantes, 4 grote neven en 3 grote nichten. En natuurlijk de leukste grote broer.
pi_187532554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:07 schreef Aure het volgende:
Die van Jip is van Lodger, wat aan de dure kant, maar echt een ontzettend fijne zachte dunne stof. Ik zou zelf ook wel onder dat stofje willen liggen :P
Die tip had ik van jou gehad toch? Ik had al weken een vrij grote bestelling in het winkelmandje.. maar vond het toch wat te duur. Toen mocht ik het van mezelf bestellen als ik over de 40 weken zwanger zou zijn.. dat feest ging niet door :') Maar een ziekenhuisopname vond ik ook wel een reden om geld te spenderen :D Dus nu slaap ik elke nacht onder die XL witte Swaddle (met zoon, die profiteert er ook van mee :P ). De wikkeldoek is ook heerlijk :Y Bedankt dat je me op het bestaan van Lodger hebt gewezen *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door BobbyMcGee op 21-06-2019 09:56:22 ]
pi_187532596
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:51 schreef BobbyMcGee het volgende:
Die tip had ik van jou gehad toch? Ik had al weken een vrij grote bestelling in het winkelmandje.. maar vond het toch wat te duur. Toen mocht ik het van mezelf bestellen als ik over de 40 weken zwanger zou zijn.. dat feest ging niet door :') Maar een ziekenhuisopname vond ik ook wel een reden om geld te spenderen :D Dus nu slaap ik elke nacht onder die XL witte Swaddle. De wikkeldoek is ook heerlijk :Y Bedankt dat je me op het bestaan van Lodger hebt gewezen *O*
Je had een code voor maarliefst 5 euro korting toch? :+
pi_187532617
Hier hebben de kleintjes 2 opa's en 3 oma's.
Mijn ouders zien ze elke week, de vader van vriend 2 keer per jaar, met zijn moeder helemaal geen contact en zijn stiefmoeder kan mij niet luchten of zien dus die zien we ook nooit. Jammer voor hen, maar ik ben wel blij dat mijn eigen ouders zo gek met ze zijn!

Opa en oma van vriend vragen gelukkig wel regelmatig naar ze en die zien we ook vaker. Mijn opa is al een paar jaar alleen, maar zien we om de week ofzo. Ook hij is gek met ze!

Verder gaat het goed hier, ik ben het zitten aan het oefenen met ze dus overal liggen grote kussens in de woonkamer. Het is hilarisch, zit de een rechtop en dan wil je de ander rechtop zetten ligt broer alweer op zn rug te spartelen _O- .

Vincent vind het wel best ook, die speelt liever op zijn buik en doet een dappere poging tot tijgeren maar duwt zichzelf tot eigen frustratie alleen achteruit. Gelukkig vaak grote zus die dan het speeltje maar even aangeeft.

Ik kreeg van de week voor het eerst te horen dat ze wel eens 1-eiig kunnen zijn. Die mevrouw wilde het echt niet geloven dat ze duidelijk twee eiig zijn. Ik zal eens even twee portretjes naast elkaar zetten, mogen jullie even mee kijken haha!



[ Bericht 4% gewijzigd door aapieannie op 21-06-2019 09:59:22 (Foto toegevoegd) ]
pi_187532640
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:54 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Je had een code voor maarliefst 5 euro korting toch? :+
Oh dan was jij het? :D bij deze bedankt!
pi_187532656
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:56 schreef BobbyMcGee het volgende:
Oh dan was jij het? :D bij deze bedankt!
Graag gedaan hoor! Maar pas jij onder een Swaddler van 1.20 bij 1.20?
pi_187532774
Ik was het in ieder geval niet :D maar ik ben wel ook fan van Lodger. Het blijft ook gewoon mooi. Jip zijn slaapzak doet nu een 2e ronde, want ik had hem vorig jaar een tikkeltje te groot in 68-80 besteld en daar past ie nu nog in *O*
pi_187532855
Mijn kinderen hebben drie opa's en drie oma's, best luxe. Onze ouders leven allemaal nog, en mijn opa en oma aan moeders kant ook. In de praktijk hebben ze vooral een goede band met mijn ouders, want die zijn relatief jong, gezond en mobiel, dus die komen vaak langs. Mijn opa en oma zijn natuurlijk al in de tachtig en opa wordt bovendien dement. Mijn schoonouders wonen ver weg en zijn ook niet zo gezond - schoonmoeder heeft fibro en schoonvader heeft na TIA's vasculaire dementie ontwikkeld. Dus die zien we beduidend minder.
pi_187533315
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:58 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor! Maar pas jij onder een Swaddler van 1.20 bij 1.20?
Nee, maar het dekbed zit zo ingestopt dat het maar tot mijn middel komt. Zodat het jongetje er niet onder kan belanden. Dus de swaddler hoeft alleen mijn bovenlijf maar te bedekken.
pi_187534914
Haha Aapie, ze hebben inderdaad heel veel overeenkomsten!

Hier zojuist voor het eerst weer ongesteld geworden. Ik had de hoop dat de borstvoeding dit nog een tijdje uit zou stellen, maar nee. Bijna 8 weken na de geboorte. Het stokje van mijn cup steekt soms in het litteken en ik heb plezantere sensaties gehad daar beneden dan dit. :( Mijn lichaam is weer klaar voor meer baby's. Hoezee.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 juni 2019 @ 12:53:13 #194
74056 crew  ToT
pi_187535095
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vingerafdrukken op cameralenzen zijn altijd zo fijn om weg te poetsen! :')
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:07:21 #195
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187535257
hahaha toffe foto! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:07:51 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187535264
En jemig Rebubbled, ZO SNEL ALWEER ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:21:46 #197
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187535430
Ons jochie heeft last van hele harde ontlasting ;(. Het is heel donker en vast. Toen ik hem aan het verschonen was begon hij te poepen en jeetje, het zag er echt naar uit (vond ik dan).

En een tweede tandje komt door ook een dezer dagen door.

Wij hebben bij de Prenatal zomerslaapzakjes gekocht maar ik kwam die van Lodger daarna tegen en die lijkt me echt heel fijn! Maar ja, dan hebben we er 4 en dat lijkt me een beetje veel.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 21 juni 2019 @ 13:26:14 #198
74056 crew  ToT
pi_187535482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:21 schreef Helsinki het volgende:
Ons jochie heeft last van hele harde ontlasting ;(. Het is heel donker en vast. Toen ik hem aan het verschonen was begon hij te poepen en jeetje, het zag er echt naar uit (vond ik dan).

En een tweede tandje komt door ook een dezer dagen door.

Wij hebben bij de Prenatal zomerslaapzakjes gekocht maar ik kwam die van Lodger daarna tegen en die lijkt me echt heel fijn! Maar ja, dan hebben we er 4 en dat lijkt me een beetje veel.
Ah rottig. Dat heeft mini-ToT eigenlijk alleen als hij worteltjes heeft gegeten. -O-
pi_187536333
Ah helsinki dat is naar, als ze zoveel moeite moeten doe he?!

Het CB belde net wederom, er is vandaag toevallig een officiele briefing uit dat advies is om BMR alleen te vervroegen als je naar een risico gebied gaat en dat is Frankrijk niet.
Ze hadden het ook met de arts overlegd en die vond vervroegen ook niet nodig, sterker nog die gaf aan dat we dan binnen een aantal jaren een keer extra moeten komen omdat ze net te vroeg wordt ingeeent.
Wij gaan weg als ze net geen 13 maanden is, dan moet ze bij 12,5 maand ingeent worden en dat vinden ze net te vroeg. Het kan natuurlijk wel, maar dan is de bescherming niet afdoende tot de 9e jaar want de 12 maanden grens is niet hard zeg maar.
Als we naar een risico gebied zouden gaan, had het wel gemoeten en had ze voor haar 4e nog een keer een BMR prik moeten halen.
We gaan er een weekend over nadenken. De eigenaren van de camping waar we heengaan, geven ook aan dat er alleen Nederlanders komen in de periode dat wij er zijn en dat er in dat gebied geen mazelen zijn.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 16:59:25 #200
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187537902
Aapie, wat een leuke koppies. Ik verbaas me er steeds over hoe 'oud' ze al zijn. Ik zie alleen verschil omdat het duidelijke foto's zijn en ze stilstaan :+ op straat had ik ook gedacht dat ze een-eiig zijn :) wel benieuwd in hoeverre ze later op elkaar lijken, als dat baby er af is :)

Tot, wat een leuke actiefoto :)

Lastige keuze nog steeds, Exode :{
Klinkt wel alsof beide keuzes goed zijn :)

@Rebubbled ahh wat een poep :( ik heb weleens gehoord dat de eerste menstruatie erg heftig is, ik hoop dat het meevalt :*

Vandaag afsluitend gesprek gehad met de vk, was echt een goed gesprek :) Ik heb gevraagd of er een bevalverslag was en of ik daar een kopie van mocht en de vk vroeg gelijk of ik dan niet meteen het hele dossier wilde. Zo fijn om alles na te kunnen lezen en er waren ook wat dingen die ik nog niet wist. Helpt voor mij om het goed af te sluiten :)
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:20:06 #201
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187538142
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:39 schreef exode het volgende:
Zo, hydrofiele slaapzak bij de Prenatal besteld. Wilden we al een tijdje kopen maar met de 30 graden op komst maar snel even gedaan.

CB weer gesproken, ze konden eigenlijk niet echt adviseren. Er is geen actief beleid om kindjes eerder te vaccineren voor Frankrijk. Ze zien geen gevaarlijke uitbraak.
Als we willen inenten moet het in de eerste week van juli omdat ze dan 1 is en net genoeg tijd om de reacties door te komen en dat het echt werkzaam is eind juli. Dus we gaan het maar doen.

Opa's en oma's. Juul heeft 2 oma's en 1 opa. Mijn vader is 13 jaar geleden overleden. Beide oma's zijn fysiek niet zo goed meer. Mijn schoonmoeder is jaren geleden geopereerd aan een hersentumor en is nooit meer de oude geworden. Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een TIA gehad en heeft oa een te hoge bloeddruk en een hart die hulp nodig heeft zeg maar.
Grootouders zijn er al heel lang niet meer.
Ze heeft wel 6 ooms en 4 tantes, 4 grote neven en 3 grote nichten. En natuurlijk de leukste grote broer.
Hier dus waar we contact mee hebben en (daadwerkelijk volgens bloedband):
2 overgrootoma's (4)
2 oma's, 1 opa en 1 stiefopa (5)
3 tantes, 3 ooms en 1 nicht :P . Mijn nichtje wordt volgende week 1 O+

Hier volgende week extra check bij het CB. Verpleegkundige kwam vandaag langs en ze vermoeden toch dat de PE, inleiding/bevalling en al het vocht ook invloed heeft gehad op Bas zijn gewicht, ontlasting en gedrag. Hij blijft een beetje gelig en komt nog niet helemaal lekker aan. Zit nu bij 11 dagen op 3100 gram, geboortegewicht was 3225 gram. Hij heeft ook 3 dagen stabiel gezeten op 3000 gram en dat was ook al ongebruikelijk gaf ze aan, dus ze nemen nu dat gewicht als start/laagste uitgangswaarde in combinatie met het gewicht na 24 uur (3,1 kg).

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 17:25:47 ]
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:28:33 #202
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187538256
Huilt hij veel of is hij erg onrustig, d-e? Ik zie je regelmatig schrijven over krampjes. Ik dacht eerder te lezen dat het juist super goed ging! Maar fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden en dat er een extra controle komt.
Heb jij er zelf nog last van?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187538576
Vandaag hebben onze kanjers allebei een mijlpaal te pakken!

Onze diva heeft zich voor t eerst op haar buik weten te draaien en vindt dit zo leuk dat ze blijft draaien 😀.

Bij ons prinsje zijn de eerste puntjes door van de ondertanden.

Zo leuk dat ze allebei hun eigen ontwikkeling hebben 🙂
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:00:56 #204
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187538695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:28 schreef Mariposas het volgende:
Huilt hij veel of is hij erg onrustig, d-e? Ik zie je regelmatig schrijven over krampjes. Ik dacht eerder te lezen dat het juist super goed ging! Maar fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden en dat er een extra controle komt.
Heb jij er zelf nog last van?
Hij heeft zijn momenten inderdaad, maar over het algemeen is hij gewoon een rustige en tevreden baby. Ik had gisteren weer monsterlijke stuwing (3e keer :X). Het is telkens een beetje gelinkt aan het regelen, stuwing en bijbehorend gedrag. Ik blijf hem dan maar ook gewoon telkens aanleggen.

Ik hou zelf nog best veel vocht vast in mijn lichaam inderdaad. Zit momenteel onder de uitslag van de nieruitval op mijn bovenbenen, linkerbeen loopt zelfs door tot enkel en het loopt door tot mijn navel. Wel zijn de harde vochtschijven/plekken uit mijn buik verdwenen nu en ben ik minder snel benauwd. Ook heb ik nog weinig gevoel in mijn vingertoppen dus telefoon typen is vreselijk, laptop is heerlijk.
Om een idee te geven, ik zat op +24 kg de avond voor de inleiding. Ben er nu 16,6 kwijt en hij is nog geen 2 weken oud :X.

Het is hier gewoon telkens 3 stappen vooruit en 1 stap achteruit, zowel bij mij als bij hem. Nou ja, dan zit er uiteindelijk een stijgende lijn in. Volgende week woensdag pas naar het CB daarvoor, dan is hij 16 dagen en ziet het er vast weer anders uit. Ik maak mij er dan ook niet al te druk om, maar vind het wel jammer dat al dit soort dingen nodig zijn omdat er niet naar mij geluisterd is als patient.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 18:25:52 ]
pi_187539043
@Aure: @Helsinki: @Lemijn: @Framblij89: @Mariposas: @douche-eendje:

Bedankt voor jullie reacties op mijn consultatiebureau-vraag. Jullie hebben gelijk, ik ben niets verplicht. Het helpt om andermans overwegingen te lezen: ik ben inderdaad niet erg wantrouwend of sceptisch bij voorbaat. Wel heb ik het idee dat veel hulp in mijn geval wat overbodig zal zijn: ik heb mijn eigen hulpbronnen (fok! ;) en familie/vrienden) en ben goed geïnformeerd. Ik heb het groeiboekje doorgebladerd wat we bij de gehoortest kregen en daar staan wel een aantal adviezen in waar ik mijn kanttekeningen bij kan zetten. Tegelijkertijd vind ik een aantal medische checks wel fijn (zoals die gehoortest). Ik ga het maandag wel bespreken met de verpleegkundige. Zijn groei bijhouden lijkt me nu alleen maar leuk :D
Ik moet zeggen dat ik die vragenlijst ook niet zo prettig vind. Ik begrijp de signaalfunctie wel, en het zou bij ons alleen maar positieve vinkjes geven. Maar mijns inziens hoeft er niet in een dossier te komen staan wat ons opleidingsniveau is of hoe onze relatie is sinds onze zoon er is.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:28:29 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187539088
@BobbyMcGee, toen ze mijn opleidingsniveau vroeg, uhm tsja. mbo, post-hbo en een internationale certificering waarvoor ik een puntenregistratie bij moet houden. Maar welk niveau dat is, tsja. Zit dan op het niveau van een physician assistent, uiteindelijk is een arts nog altijd eindverantwoordelijke over mijn werk.
Ik heb ook aangegeven dat ik als ik twijfel echt wel aangeef dat en waarom, mijn netwerk groot genoeg is voor hulp. Maar dat ik het wel prettig vind als ze ook naar mij luisteren.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:55:37 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187539441
Mehehe ik moest zo lachen bij die vragenlijst. Vroegen ze eerst ons beroep (cytologisch/biomedisch analist en klinisch chemisch analist), en daarna: "Opleidingsniveau, nou dat lijkt me WO he?"
Euhhhh nee :+ doe maar mbo hoor, fancy beroepsnaam betekent nog niet meteen WO geschoold :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:05:54 #208
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187539590
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:55 schreef pinquit het volgende:
Mehehe ik moest zo lachen bij die vragenlijst. Vroegen ze eerst ons beroep (cytologisch/biomedisch analist en klinisch chemisch analist), en daarna: "Opleidingsniveau, nou dat lijkt me WO he?"
Euhhhh nee :+ doe maar mbo hoor, fancy beroepsnaam betekent nog niet meteen WO geschoold :')
Ja ik heb na jouw/mijn opleiding dus nog 'even' die 2 anderen er achteraan geplakt :P. Celmaatje O+.

En ik heb serieus nu een stuk navelstreng in mn formalinepotje. Ik hoop zo dat het lukt straks, die coupe :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, voedertijd :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 19:11:09 ]
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:27:51 #209
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187539918
Die foto _O-
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:51:41 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187540297
Geen placenta gedaan D-E?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 21 juni 2019 @ 20:14:28 #211
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187540690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:51 schreef pinquit het volgende:
Geen placenta gedaan D-E?
Nee vond ik wat teveel gedoe. Heb wel goede foto's inclusief de verkeerde navelstrenginsertie :+
pi_187540964
Haha d-e die foto's zien er gek uit!

Hier ook alweer ongesteld geweest, na 9 weken. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat het nog iets langer zou duren, dat verminderd vruchtbaar zijn. Ik ben nog niet aan de anticonceptie en nu moet ik daar wel weer aan denken.

Ik heb trouwens een vraagje.. Morgen gaan we voor het eerst een dagje weg met M . Dat betekent dus ook dat ik buiten moet voeden en verschonen. Hoe doen jullie dat?
En is het eigenlijk wel verstandig om zo lang buiten te zijn met een baby van bijna 11 weken?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 20:57:06 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187541439
Wij zijn terug van onze korte vakantie. Prul is een enorme liefhebber van het zwembad en daar hebben we dan ook veel tijd doorgebracht. Het was heerlijk *O* al ben ik niet echt minder moe dan vorige week -O-

Cvb: buiten buiten of ergens binnen maar niet thuis?

In het eerste geval: verschonen op een matje in je reiswieg? In het tweede geval is er vast wel een verschoontafel of een bank die je kunt gebruiken. Ook dan gebruik ik een matje, omdat ik niet weet hoe schoon anderen het achterlaten.

En voeden doe ik altijd en overal. Wel in de schaduw en uit de wind, maar vaak is er wel een bankje of de achterbank van de auto.

Wat ga je doen btw?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187541451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 20:28 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje.. Morgen gaan we voor het eerst een dagje weg met M . Dat betekent dus ook dat ik buiten moet voeden en verschonen. Hoe doen jullie dat?
En is het eigenlijk wel verstandig om zo lang buiten te zijn met een baby van bijna 11 weken?
Ja hoor, dat kan prima, zeker in dit warme weer.

Buiten voeden zorg ik dat ik ergens comfortabel kan zitten. Ik heb een hemdje onder mijn shirt aan en doe dan shirt omhoog en hemdje omlaag, zodat ik niet halfnaakt zit te voeden. Verschonen doe ik bij voorkeur bij kindvriendelijke horeca met een verschoonplek, maar indien nodig ook gewoon op een bankje met mijn eigen verschoonmatje.
pi_187542528
@Tink89 fijn dat de vakantie geslaagd was! Het was ook wel heerlijk weer om te zwemmen :)

Echt buiten buiten. We gaan van Rotterdam naar Zierikzee. Beetje de omgeving verkennen daar/ wandelen.

@lunapuella ik vind het ontzettend spannend/ eng :P
Ik zat te denken om een jurk aan te doen met knopen, zodat ik de bovenste knopen los kan maken en voeden.

Ik neem sowieso ook gekolfde melk mee, maar gaat niet lukken om melk mee te nemen voor de hele dag. En daarnaast moet de melk in mijn borsten natuurlijk ook leeg gedronken worden :P
  vrijdag 21 juni 2019 @ 22:23:54 #216
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187542715
Ik verschoon overal. Vanmiddag nog op Mn hoedenplank van Mn auto. Ik leg er dan een hydrofiele luier onder voor het idee. Heb geen matje.. dacht dat ik die wel zou krijgen van Mn schoonmoeder. Maar eens eentje halen bij de Hema.

En natuurlijk kunnen jullie zolang de hort op. Zolang jij er maar bent komt alles goed toch? Succes en veel plezier.

Ik heb een onrustig kindje.
Vannacht lag hij alleen maar te woelen in zn bed. Af en toe een gilletje en dan weer niks. Ik kon er ook niet van slapen dus we lagen wakker van 00:00 tot 04:20 :o Ik heb hem gewoon zo vaak aangelegd als hij wilde, maar dat bleek het toch niet te zijn.
Vandaag leek het weer die kant op te gaan en toen dacht ik dus terug aan iemand die iets poste over te warm aangekleed zijn. Dekentje eraf gehaald en zn broek uit en voila: 30 min slaap voor hem. Dat is al meer dan niets!

En ik schaam me echt voor deze decadente aankoop.. maar ik heb vanmiddag een airco gekocht :D :o
En zo vloog het plan om ons belastinggeld in te zetten voor een vakantie weer uit het raam
Ik zag het niet zitten om samen in onze slaapkamer vast geplakt te liggen of mogelijk ons te gaan ergeren aan elkaars lichaam ivm te veel hitte. Plus; er kan geen deur open ivm mijn k.u.t. Kat die werkelijk óveral piest sinds week 30 van Mn zwangerschap. Die stress nekt me ook zo he.. bah..
Zonder hoop geen leven.
pi_187542777
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:31 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe zien jullie stopcontactbeveiliging? Hebben jullie dat? Ik ben me aan het oriënteren, maar er is zoveel keuze dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Heeft iemand hier ervaringen?
Wij hebben die insteekdingen van de Ikea. Even wennen, maar werkt goed.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 23:05:57 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187543665
Whahahaha Sisu, ik heb vanmiddag ook een airco gekocht :')
Voor de kamers van de grote kinderen dan, die slapen op zolder ;( bij ons valt het wel mee met de hitte.
Ik heb zo zo zo geen zin in die hitte van volgende week :{

En ik stak vandaag mijn dochter in een jurkje. Ze vond er het hare van :P :') :D
Ze zei er verder niks van, maar d'r gezicht sprak boekdelen.


Hahahah :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 21 juni 2019 @ 23:13:44 #219
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187543844
Ik was zo gefrustreerd over m'n niet-gestofzuigde huis dat ik na de bevalling een Robotstofzuiger heb gekocht. Hij heet Robert-Jan en levert matig werk, maar geen frustraties meer. 8-)

Baby's in jurkjes O+ O+ blijft dat nou ook een beetje zitten? Of kruipt die jurk dan steeds omhoog?

M'n baby ging huilen omdat ik hem te warm had aangekleed in de draagzak :@ blijkbaar had hij aan een romper met korte mouw genoeg, broekje kon uit. Dat warmhebben heeft hij niet van mij. :P
Het was trouwens zo knus met hem in de draagzak O+
pi_187546859
Ceviche, hier ook al jaren een robotstofzuiger. Ik vind het met de kat echt ideaal dat hij elke dag een rondje gaat. Wil er eigenlijk ook wel een voor boven haha. Tijdens mijn zwangerschap een Dyson steelstofzuiger gekocht wat ook echt een gouden ding is. Onze nieuwe bank is een enorme stof en haren vanger en nu kan ik hem in mum van tijd stofzuigen. Echt ideaal.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_187547289
Robotstofzuiger 💕. Beste hormonale aankoop van afgelopen zwangerschap. De kleuter heeft hem Robby genoemd en volgens hem is Robby deel van ons gezin.

Ik voed overal en dat geldt ook voor verschonen. De tofste plek waar we Frits hebben verschoond was een jazzcafé in Barcelona op twee fusten en een plank. Met een hydrofiel in de tas kom je een heel eind.

Wij blijven in de hitte wat meer binnen of verplaatsen ons heel traag naar gelegenheden met airco. Voor Frits zetten we een badje op in de schaduw, Fred blijft dus veel binnen.

Ik moest gnorfen om het jurkje, Pinq.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 09:12:59 #222
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187547526
Heb je een goede vakantie gehad, Tink? Welkom terug :*.

CVB, inderdaad makkelijke kleding aan voor het borstvoeden. Hydrofiel vond ik ook prettig voor wat privacy. Verschonen doen we net hoe het uitkomt. Vaak gaan we wat drinken en dan is er ook wel bij de toiletten de ruimte om hem te verschonen. Zo niet, dan op een bankje inderdaad. Bij onze luiertas zit een matje daarvoor (je kunt ze ook los kopen).

Wat lief, pinq O+!

Welke airco hebben jullie gekocht? :). Ik heb gisteren op 3 woningen gereageerd maar het ziet ernaar uit dat we deze zomer nog steeds in onze hellhole van een appartement zitten. Aan de andere kant: het is overal wel warm.

L. is vandaag eens aan het werk en ik ben maar een beetje wat dingen in het huishouden doen en wachten tot onze boodschappen komen :'). Stond allemaal voor gisteren op de planning maar ik had er écht geen zin in. Dus we zijn op zoek naar een huishoudelijk hulp die om de week kan komen helpen. Ben benieuwd.

En over de nachten hebben we eindelijk niets te klagen. We zitten er wel over na te denken om I. op z'n eigen kamertje te laten slapen omdat ik het idee heb dat we hem steeds wakker maken met onze geluiden. Een krakende vloer of het gesnurk van papa en het is gebeurd. Maar ik vind het ook wel jammer en juist zo fijn om samen te slapen ;(.
pi_187547788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:12 schreef Helsinki het volgende:
En over de nachten hebben we eindelijk niets te klagen. We zitten er wel over na te denken om I. op z'n eigen kamertje te laten slapen omdat ik het idee heb dat we hem steeds wakker maken met onze geluiden. Een krakende vloer of het gesnurk van papa en het is gebeurd. Maar ik vind het ook wel jammer en juist zo fijn om samen te slapen ;(.
Hier precies hetzelfde, heb ook het idee dat we frummie telkens wakker maken, maar de nachten gaan nu juist zo ontzettend goed *klopt af*, alleen hier word het ook onwijs warm in de slaapkamer en in haar kamertje blijft het nog iets koeler, weet niet hoe het zit met die hele hete dagen.
Het is zo fijn en gemakkelijk om ze naast je te hebben :')

Wij hebben ook besloten om een huishoudelijke hulp te nemen voor eens in de twee weken, ik kan er gewoon niet meer tegen op schoonmaken, frum eist natuurlijk veel aandacht op, m’n vriend werkt fulltime, en ik werk er ook nog naast. Nou kennen we dit vrouwtje al heel erg goed dus dat scheelt weer, krijgen nog een (beetje) korting ook :).

@pinquit die foto is geniaal _O- wat een mooie tattoo trouwens (voor zover je ‘m kan zien) O+

Wow @douche-eendje wat een gek gezicht _O- had geen idee dat het er zo uit kon zien

En door jullie wil ik nu ook een robot stofzuiger. Iemand ook nog ervaring met een stoom dweil? Ik heb tijdens m’n zwangerschap urenlang naar zo’n dweil zitten zoeken maar m’n vriend verklaarde me redelijk voor gek (waarom dan :?)
pi_187547847
Hier ook een schoonmaakster 1x per 2 weken. Echt een aanrader hoor. Als de grote dingen zoals de badkamer schoonmaken en het hele huis dwijlen wegvallen, scheelt dat enorm. Ik overweeg zelfs om er een wekelijks ding van te maken. Als het stress tussen vriend en mij scheelt, is me dat die 40 euro wel waard.

Vannacht sliep bug gewoon van 00.00u Tot 08.00u. O+ Fijn voor vriend die de nachtvoedingen doet. Mijn wekker gaat nog steeds om 03.30. Hoe doen de volledige borstvoedinggevers dit? Mijn borsten staan echt op klappen na 5 uur niet kolven. Ik zou geen 8 uur kunnen halen. En neemt je productie dan af?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_187547867
@Framblij89 Ik heb een stoomdweil! Ooit gevraagd voor mijn verjaardag. Goud waard. Dweilen is echt zo gebeurt en ik heb het idee dat het echt schoon is. In tegenstelling tot zo'n handdweil en ranzig soppie dat je door je huis uitsmeert.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:10:20 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187547971
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:57 schreef Rebubbled het volgende:
Hier ook een schoonmaakster 1x per 2 weken. Echt een aanrader hoor. Als de grote dingen zoals de badkamer schoonmaken en het hele huis dwijlen wegvallen, scheelt dat enorm. Ik overweeg zelfs om er een wekelijks ding van te maken. Als het stress tussen vriend en mij scheelt, is me dat die 40 euro wel waard.

Vannacht sliep bug gewoon van 00.00u Tot 08.00u. O+ Fijn voor vriend die de nachtvoedingen doet. Mijn wekker gaat nog steeds om 03.30. Hoe doen de volledige borstvoedinggevers dit? Mijn borsten staan echt op klappen na 5 uur niet kolven. Ik zou geen 8 uur kunnen halen. En neemt je productie dan af?
Je borsten wennen eraan en wrs haalt je kleintje 's ochtends flink in door vaker om voeding te vragen.

En ik wil ook een schoonmaakster, maar vind het veel geld en heb geen zin om elke week op een vast moment te moeten opruimen omdat de schoonmaakster komt poetsen.

Prul sliep vanochtend na 2 uur wakker met een paar minuutjes jengelen (echt geen huilen, meer kletsen eigenlijk) helemaal zelf in en slaapt al ruim een uur. Knappe baby :D (ksst, fokwet).

Ik ga zo even een dunne slaapzak halen. Bij de kruidvat hydrofiele slaapzakken voor een tientje. Goede deal *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:22:20 #227
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187548105
Framblij, ik wil dus ook niets verpesten _O-.

Mag ik vragen hoeveel jullie per uur betalen?
* Helsinki zet een stoomdweil op haar verlanglijstje

Met kolven stimuleer je de productie toch? Dan zou ik proberen of je dat af kunt gaan bouwen voor de nacht. Maar ik ben geen expert. Heb je de vraag ook in het BV topic gesteld?
  zaterdag 22 juni 2019 @ 11:56:52 #228
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187549136
@douche-eendje fijn dat bas over het algemeen tevreden is. :) mijn oudste kreeg ook al zo vroeg last van krampjes, maar die huilde wel echt ontzettend veel. Gelukkig is dat bij jullie niet zo. En komt vast wel goed met de groei, doet hij er alleen net even wat langer over.
Krijg je nog iets van nazorg ivm de p-e? Het klinkt heftig en wat ik van mijn omgeving weet is dat je het herstel ook niet moet onderschatten.

@Rebubbled waarom doet je vriend de nachtvoedingen? Waarom geef jij dan niet zelf borstvoeding? Als je volledige bv geeft, dan past je productie zich aan naar het ritme van je baby. Dus als ze dan s nachts doorslaapt, heb je op een gegeven moment ook geen stuwing meer s nachts. Je zou wel even de ergste druk eraf kunnen kolven, maar met leegkolven hou je je productie in stand. Hier kolf ik wel, maar ik volg daarin het ritme van mijn baby.

Hier een schoonmaakster, omdat ik aan het begin van mijn zwangerschap echt 0% energie had. En een robotstofzuiger komt ook op mijn eindeloos lange verlanglijstje.
En stoomdweil heb ik ook, maar gebruik ik te weinig. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187550577
Robotstofzuiger O+
Beste aankoop tijdens de zwangerschap haha! Elke avond maakt hij trouw een rondje door het huis. Beneden dan. In de middag als hij weer is opgeladen zet ik het op de bovenverdieping aan.

De heren liggen nog lekker te tukken, zo maar even wakker maken want verdrietige kleuter omdat het zwembad stuk is. Gaan we maar eens even op pad om wat nieuws te kopen. Net het gras gemaaid, dacht daar worden ze wel wakker van maar niks hoor..
pi_187551510
Ik wil ook graag een schoonmaakster, na jaren zeuren van mijn man. Ik hou niet van vreemden in mijn huis en al helemaal niet als ze aan m'n spullen zitten. Maar ik heb echt geen zin meer om mijn energie te verspillen aan schoonmaken. Nu nog een goede vinden.

Een robot stofzuiger is misschien ook weleens handig, maar moet ik overlaten aan die nerd van een man van mij :+

En bedankt trouwens, m'n winkelmandje zit weer vol op de Lodger site O-)
pi_187552700
@Mariposas Borstvoeding is hier helaas nog steeds meer hobby dan een effectieve voedingsmethode. Ze is een luie drinker, dus het duurt ontzettend lang en na een uur heb ik nog steeds een baby die om melk vraagt. Het is wel gezellig en fijn ontspannend voor het slapengaan voor haar. Maar de rest van de tijd kolf ik. 's Nachts slaap ik liever dan zo'n eindeloze sessie te doen. En ik kolf vaker dan de keren dat zij wil eten. We zaten 4 weken geleden namelijk op 600cc kunstvoeding per dag, ondertussen is dat max. 100cc. Ik ben een inhaalslag aan het maken, nadat we eigenlijk naar 100% kunstvoeding zouden gaan.

@Helsinki, mijn schoonmaakster kost 13 euro per uur. 3 uur voor 40 hebben we er uiteindelijk van gemaakt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 18:08:15 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187553341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:56 schreef Mariposas het volgende:
@:douche-eendje fijn dat bas over het algemeen tevreden is. :) mijn oudste kreeg ook al zo vroeg last van krampjes, maar die huilde wel echt ontzettend veel. Gelukkig is dat bij jullie niet zo. En komt vast wel goed met de groei, doet hij er alleen net even wat langer over.
Krijg je nog iets van nazorg ivm de p-e? Het klinkt heftig en wat ik van mijn omgeving weet is dat je het herstel ook niet moet onderschatten.
Het nazorg-deel moet nog gestart gaan worden, maar er zijn helaas meerdere dingen niet helemaal lekker gelopen tijdens mijn zwangerschap en bevalling uiteindelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schoonmaakster hebben we momenteel nog niet, maar mijn schoonzusje is klaar met school en werkt nu 3 dagen dus ik heb haar weer gevraagd :@. Ook al is het maar voor een paar weken.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 22-06-2019 18:22:51 ]
pi_187554065
Een luierwissel waarbij alles ondergeplast en ondergepoept werd, én hij daarna ook een lading melk eruit gooide. Wat een gedoe zo :')
  zaterdag 22 juni 2019 @ 19:14:40 #234
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187554200
Ah wat balen, Bobby!

L. was pas om half 7 thuis maar ik heb het gered: boodschappen binnen, gekookt, samen met de baby gedoucht, hondje uitgelaten, het weer voor komende week vervloekt en nu is het tijd om me te verdiepen in welke mobiele airco we het beste kunnen aanschaffen :').

Mijn jongetje wil trouwens echt niet slapen en is nu bijna 5 uur wakker }:|.

@Rebubbled, valt mee!
  zaterdag 22 juni 2019 @ 19:29:23 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187554360
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
Een luierwissel waarbij alles ondergeplast en ondergepoept werd, én hij daarna ook een lading melk eruit gooide. Wat een gedoe zo :')
_O- .

Nou, nu is hij wel echt leeg dan.

M'n man heeft vandaag een cosleeper gekocht. Wiegje gaat naar oma voor als hij daar is. Wiegje werkt niet bij ons

[ Bericht 7% gewijzigd door douche-eendje op 22-06-2019 19:57:54 ]
pi_187554874
Wij zijn weer terug van een dagje Zierikzee. Heerlijk gewandeld met manlief en M. M heeft constant geslapen, is alleen 1x wakker geweest om te drinken. Ze heeft gekolfde melk gehad, maar het was niet genoeg, dus ze heeft ook live aan de borst gedronken. Ik heb mijn angsten om live te voeden overwonnen :P

Ik wil ook een robotstofzuiger, stoomdweil en een schoonmaakster :')

Ik houd niet van huishouden, maar wil wel dat het huis netjes en schoon is. Nu komt mijn moeder mij wekelijks paar uurtjes helpen. Ze komt eigenlijk om M te zien, maar als ze hier is, kan ze niet stilzitten :P

Hoe komen jullie aan een schoonmaakster? Waar moet ik zoeken? Klinkt wel erg aantrekkelijk op dit moment, want mij lukt het voorlopig niet.
pi_187554927
Zierikzee, Cava O+ Place to be 8-)

Goed hoor, dat je hebt gevoed. Na die eerste keer is het verder vaak stukken laagdrempeliger.

Schoonmaakster: wij deden dat via, jawel: sopje.nl :') Maar beter is via-via, is mijn ervaring.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 20:21:55 #238
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187554941
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 18:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het nazorg-deel moet nog gestart gaan worden, maar er zijn helaas meerdere dingen niet helemaal lekker gelopen tijdens mijn zwangerschap en bevalling uiteindelijk.

Waarschijnlijk ten overvloede, maar ik adviseer je om je volledige medisch dossier bij zowel je verloskundige praktijk als het ziekenhuis op te vragen. Voor je eigen verwerking, en wellicht wordt er ook wat meer duidelijk zo. :Y

@CaVaBien dat klinkt als een heerlijk dagje!
Schoonmaakster hebben wij via Helpling.

@Rebubbled klinkt bekend, ik kolf daarom ook in de nacht. Het wordt vanzelf wel beter!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 22 juni 2019 @ 20:25:16 #239
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187554980
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

_O- .

Nou, nu is hij wel echt leeg dan.

M'n man heeft vandaag een cosleeper gekocht. Wiegje gaat naar oma voor als hij daar is. Wiegje werkt niet bij ons

Waarom denk je dat ik ‘m wegdeed. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187555772
@Jentin sopje _O- krijg bij die naam wel hele foute associaties :+

@Helsinki wij gaan 12,50 per uur betalen en dan 3 uur.
Zijn onze babies trouwens familie ofzo? :') zoiets als exode en jentin. Frum was gister om 1900 ook 5 uur wakker en wilde ook niet slapen :N
Ze krijgt dan wel 3 tandjes tegelijk dus het is ook wel te begrijpen. Het verbaasd me wel dat de nachten zo vreselijk goed gaan, had me wel een paar keer verslapen voor werk daardoor :')

Wij hebben trouwens zo’n pilaar ventilator, vorig jaar gekregen van m’n schoonmoeder omdat ze me zo sneu vond met die hitte _O-

Oké ik heb m’n vriend ook zo ver gekregen om een stoomdweil te kopen *O*
  zaterdag 22 juni 2019 @ 21:50:50 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187556260
Ik had hier een vraag getypt over die stoomdweilien maar die vervolgens toch maar meegenomen naar de SC.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:03:06 #242
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187556407
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ten overvloede, maar ik adviseer je om je volledige medisch dossier bij zowel je verloskundige praktijk als het ziekenhuis op te vragen. Voor je eigen verwerking, en wellicht wordt er ook wat meer duidelijk zo. :Y

@:cavabien dat klinkt als een heerlijk dagje!
Schoonmaakster hebben wij via Helpling.

@:Rebubbled klinkt bekend, ik kolf daarom ook in de nacht. Het wordt vanzelf wel beter!
Was ik sowieso al van plan, maar wil ook weten wanneer er wat is overgedragen.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:03:29 #243
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187556412
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik ‘m wegdeed. :P
Hij gaat naar m'n schoonouders :+ want er zullen wel meer kleinkinderen komen. Dus we zijn er nog altijd heel blij mee want m'n schoonmoeder gaat echt niet in maternale houding met hem slapen :P
pi_187561229
@Helsinki

Hier 2 uur per week een schoonmaakster voor ¤ 25,-.
Voor die 25 euro is elke week de badkamer schoon, de toiletten, het hele huis met de stofzuiger en dweil en gebeurt er iets extra (soms ramen, soms koelkast, keukenkastjes, net wat we vragen). Ik wil nooit meer zonder denk ik. :9

Maar hoor ook wel verhalen van 15-17,50 per uur. Hebben hier via-via, dan ken je al andere ervaringen en weet je wie je in huis haalt.. Ze heeft een sleutel van ons huis, dus ook als we er niet zijn kan het gewoon doorgaan. Ik zie nu al op tegen haar vakantie. :9

--

Vorig jaar in juni/juli met de hitte ook een (mobiele) airco gekocht. Het vreet stroom natuurlijk, maar was hoogzwanger anders niet te doen hier thuis. Nu binnen alweer 25 graden en ze voorspellen hier nu dindag-zaterdag 38 graden, met woensdagnacht niet onder de 24 graden.

Nuon gaat weer gelukkig worden. *)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 juni 2019 @ 10:22:10 #245
74056 crew  ToT
pi_187561231
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini-ToT heeft het wel naar zijn zin in het water! :D

De bubbels vindt hij niet echt eng, maar erg prettig vindt hij ze ook niet, dus die laten we nog maar ff uit als hij er in zit. :)
De band die om z'n nekje gaat is hij ook wat minder dol op. Ook moeten zijn voetjes de bodem wel blijven raken. Soms gaat het wel even goed als je hem wil laten drijven, maar niet te lang.

Maar goed; dit was ook pas zijn 2e "zwemavontuur". :)

[ Bericht 15% gewijzigd door ToT op 23-06-2019 10:27:51 ]
pi_187564047
Wij overleven de hitte zo ook wel. 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 juni 2019 @ 14:42:48 #247
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187564251
Wij vanmorgen ook :+. Duinen op loopafstand van je huis O+. We hadden alleen toch net de verkeerde niet-wandelwagenproof route van 3 km gekozen met een interessant klimmetje met trappen en meer. Nou ja, we zijn gelijk handig met kinderwagen :')

Nu lekker in huis in de koelte, binnen. Want het is buiten nu echt een stuk warmer dan vanmorgen merkte ik net :X

[ Bericht 16% gewijzigd door douche-eendje op 23-06-2019 15:06:20 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 juni 2019 @ 17:43:50 #248
74056 crew  ToT
pi_187566949
Vandaag weer met mini-ToT rond zitten spetteren, maar toen hij in dat zwembandje door het bad heen rende en nogal hard tegen de hoek van het (opblaas)bad aan botste met dat opgeblazen zwembandje, raakte hij flink overstuur.
Ja het is een vierkante bak met uiteraard niet al te veel bewegingsvrijheid er in.
Hij vindt het loopstoeltje duidelijk leuker. Maar goed; ben benieuwd hoe het op vakantie zal gaan als we wat in zee gaan zwemmen en hij dus niet met zijn voetjes de bodem kan raken. :)
Lijkt me wel echt gaaf, zo met mini-ToT in dat zwembandje rondzwemmen! :D
Wel oppassen voor kwallen natuurlijk. :Y
  zondag 23 juni 2019 @ 18:10:09 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187567333
quote:
17s.gif Op zondag 23 juni 2019 14:42 schreef douche-eendje het volgende:
Wij vanmorgen ook :+. Duinen op loopafstand van je huis O+. We hadden alleen toch net de verkeerde niet-wandelwagenproof route van 3 km gekozen met een interessant klimmetje met trappen en meer. Nou ja, we zijn gelijk handig met kinderwagen :')
[ afbeelding ]
Nu lekker in huis in de koelte, binnen. Want het is buiten nu echt een stuk warmer dan vanmorgen merkte ik net :X
Geen idee hoe warm het bij jullie was, maar is het niet een beetje te warm voor je baby met het dek op de reiswieg?

Prul heeft vandaag ook in het badje gespeeld. Ze is echt zo dol op water.

Overigens: hoeveel warm eten eten jullie 7-maanders? Prul at net een half ei, een flinke eetlepel zoeteaardappelpuree en 3 eetlepels courgette. Al met al echt een flink bakje vol, meer dan een potje iig. En ze had misschien nog wel meer gelust. En dan had ze vandaag al een borstvoeding of zes, een bijna hele boterham, hele rijstwafel en één flinke bak geraspte peer op...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187567753
Vanochtend was het wel lekker, maar niet zo warm als vanmiddag hoor ;) wij hadden vanochtend ook gewoon het dekje erop. ‘S middags heeft ‘ie buiten heel lang geslapen in de wagen terwijl ik de oudste en een vriendinnetje uit liet in de speeltuin O+

Zo genoten vandaag O+ Vol gestort op beide kinderen. Vriend was bezig met het leggen van zonnepanelen, dus stond er wel alleen voor vandaag. Op zich niet erg, maar man, compleet gesloopt na zo’n dag zonder een moment voor mezelf :')

Gelukkig morgen weer een werkdag :9 *O*
  zondag 23 juni 2019 @ 18:44:12 #251
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187567890
@Tink89, het viel hier vanmorgen best mee. We wonen op 5km van de zee af in een dorp een stuk boven het Noordzeekanaal, het is hier altijd een stuk koeler dan landinwaarts. Op het heetst van de dag zaten wij al weer binnen :).

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 23-06-2019 18:50:26 ]
  zondag 23 juni 2019 @ 18:59:22 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187568168
quote:
17s.gif Op zondag 23 juni 2019 18:44 schreef douche-eendje het volgende:
@:tink89, het viel hier vanmorgen best mee. We wonen op 5km van de zee af in een dorp een stuk boven het Noordzeekanaal, het is hier altijd een stuk koeler dan landinwaarts. Op het heetst van de dag zaten wij al weer binnen :).
Dat klinkt al beter, hier was het al heel vroeg heet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187569207
quote:
17s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:55 schreef douche-eendje het volgende:

Quote naar ander topic.

Wat precies is wat ik bedoel, d-e... Mijn ongecompliceerde zwangerschap en dito bevalling maakten dat ik nog geen km kon lopen na 2 weken. Als je nog zoveel moet herstellen van jouw complicaties zou ik 5km als een héle grote prestatie zien. Niet als een 'ik ben er nog niet'. Want niemand die ik ken, is er al weer na twee weken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187570102
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:59 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Wat precies is wat ik bedoel, d-e... Mijn ongecompliceerde zwangerschap en dito bevalling maakten dat ik nog geen km kon lopen na 2 weken. Als je nog zoveel moet herstellen van jouw complicaties zou ik 5km als een héle grote prestatie zien. Niet als een 'ik ben er nog niet'. Want niemand die ik ken, is er al weer na twee weken.
Wat Nanuke zegt inderdaad. Twee weken. Ik mocht al blij zijn dat ik de trap alleen op en af kon :')
pi_187570235
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:59 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Wat precies is wat ik bedoel, d-e... Mijn ongecompliceerde zwangerschap en dito bevalling maakten dat ik nog geen km kon lopen na 2 weken. Als je nog zoveel moet herstellen van jouw complicaties zou ik 5km als een héle grote prestatie zien. Niet als een 'ik ben er nog niet'. Want niemand die ik ken, is er al weer na twee weken.
Dit inderdaad. Ik leefde een week boven en in week 2 liep ik een rondje van 300 meter en was bekaf :') Na een ongecompliceerde zwangerschap en bevalling.
  zondag 23 juni 2019 @ 21:18:46 #256
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187570402
Ik vond de weekboodschappen (na twee weken) in mijn eentje doen al een hele prestatie. En dat rondje in de supermarkt laat ik bij een eventuele tweede baby ook wel zitten denk ik :+.

Haha. Ik wil net een airco bestellen en wat denk je? Uitverkocht :). En nu denk ik: hebben vandaag ook overleefd dus de komende week moet ook wel lukken. Het wordt daarna ook weer wat minder zag ik. Zie er wel enorm tegenop om morgen te gaan werken want geen airco daar en last van mijn pols die ik eigenlijk zoveel mogelijk moet ontzien van de dokter, maar wat natuurlijk niet gaat met een baby en al dat getil :).

Wij hadden barbecue gepland voor vandaag. Hartstikke gezellig en I. bleef er hartstikke rustig bij zitten. Beetje brabbelen, stokbroodje eten, met water knoeien en daar dan weer om lachen O+. Zo fijn hoe het ging! (Soms ben ik een beetje te zenuwachtig voor een gillende baby, maar het ging vandaag en gisteren (ijsje halen in de stad) echt heel goed).

Plaatje bij het praatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijkt zo ernstig :D.

[ Bericht 3% gewijzigd door Helsinki op 23-06-2019 21:25:47 ]
  zondag 23 juni 2019 @ 22:13:35 #257
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187571544
Leuke foto's O+
En hij kijkt er inderdaad heel serieus bij, Helsinki :D

Wij hadden gisteren de kap van de kinderwagen ook omhoog, vanwege de zon. Maar beter niet dus? Draagzak is ook niet echt een optie met dit weer en zo'n parasolletje schijnt heel onhandig te zijn.

De dag na de bevalling moesten we van het ziekenhuis naar de parkeergarage, m'n moeder drong aan op zo'n shuttledienst, maar dat wilde ik echt per se niet ('dat is voor mensen die niet kunnen lopen, mam') . Die garage was zo'n 500 meter lopen ofzo, kon best vond ik. En het ging ook, alleen niet zo snel. Heb m'n moeder nog half uitgelachen dat ze hem op de heenweg wel heeft gebruikt :@
Pas na een week kwam ik er door de kraamzorg achter dat ze in principe 3 dagen bedrust aanhouden voor bevallen vrouwen. Ik had geen idee :X maar 5 km lopen na 2 weken, dat zat er écht niet in hoor :D

Fijn om te lezen hoe jullie het doen met de warmte :)
pi_187572754
Ik denk dat de fiets wel is goedgekeurd. :9

  zondag 23 juni 2019 @ 23:31:24 #259
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187573431
Dat tongetje O+.

Wat hebben jullie kindjes aan tijdens het slapen? I. nu een luier en zomerslaapzakje maar ben bang dat het veel te warm is.
pi_187573804
Als actief bezig is zie je dat tongetje ook echt van links naar rechts gaan in hoog tempo. :9

Ze draagt nu een luier, romper zonder mouwen en een zomerslaapzak. Oefenen zonder slaapzak, maar dat is nog geen succes.
  maandag 24 juni 2019 @ 01:56:31 #261
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187574655
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:59 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Wat precies is wat ik bedoel, d-e... Mijn ongecompliceerde zwangerschap en dito bevalling maakten dat ik nog geen km kon lopen na 2 weken. Als je nog zoveel moet herstellen van jouw complicaties zou ik 5km als een héle grote prestatie zien. Niet als een 'ik ben er nog niet'. Want niemand die ik ken, is er al weer na twee weken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfff ik werd net wakker en Bas tegelijk ook. Bedompte warme slaapkamer -O-. Zit nu maar beneden, hij ligt te slapen in de box en ik ben klaarwakker. Raam staat open, man ligt te slapen want hij gaat over een paar uur werken na 3 weken thuis te zijn geweest. Hele dag&nacht in de weer met kleertjes en laagjes erop/eraf, pfff. 2 weken terug zaten we bijna met een pasgeborene die nog een romper met lange mouwen, warm pak, muts, dekentjes en kruiken nodig had om op temperatuur te blijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 24-06-2019 02:14:37 ]
pi_187574707
Wat een heerlijke foto's!

I zo serieus aan de barbecue. O+
En die "zenuwen" zijn herkenbaar. Alhoewel wij er veel op uittrekken met Draakje, schiet het toch altijd even door mij heen. Ik vind het wel makkelijker nu hij in een kinderstoel kan zitten en brood kan eten. Want brood is bezigheidstherapie nummer 1 *;
Hoe heb jij vorige zomer trouwens overleefd zonder airco dan? :o
Hier staat mijn grote vriend van vorig jaar De Ventilator heerlijk te draaien O+ Uren voor dat ding doorgebracht!

Spookje lekker fietsen O+

Draakje ligt alleen in luier te slapen. Begonnen in romper, maar dat was als nog te warm :+ Kind heeft het extreem snel warm.

D-e, dikke :* voor je spoiler. Hoop dat je zo nog even kan slapen.

Hoe beschermen jullie je baby's tegen muggen? Vooralsnog is hij volgens mij nog niet geprikt. (Ik daarentegen o.a. precies 2x op het kootje van m'n pink :( )

[ Bericht 8% gewijzigd door Fuchsia_roze op 24-06-2019 02:27:45 ]
  maandag 24 juni 2019 @ 07:09:27 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187575138
Ah, die barbecuefoto :D brood en rijstwafel is hier ook echt favoriet.
De zenuwen zijn wel herkenbaar, maar prul is (met uitzondering van 's nachts) geen moeilijke baby meer, dus het wordt wel steeds minder. En na zeven maanden voel ik me ook weer mezelf en raak ik niet meer van alles in hormonale paniek, dat helpt ook...

Fietsen O+ O+ ik wil ook! Maar hoewel prul verwoede pogingen doet om te (gaan) zitten, kan ze dat nog niet. Nog even wachten dus.

Prul slaapt in een romper zonder mouwen en een zomerslaapzak. Het is nooit warmer dan een graad of 24 op haar kamer en ze heeft het snel koud 's nachts.

D-e, dikke :* ! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Ik had dat in het begin ook (hg-zwangerschap, ingeleide bevalling die voor geen meter opschoot, het gevoel dat m'n lijf gefaald had...). M'n inbox staat voor je open!

Fuchsia; ik ben compleet lek geprikt op vakantie, prul heeft niks. Geen idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb...

Hier hadden we gisteren het badje opgezet. Prul was er intens gelukkig mee. En ik heb zulke mooie vakantiefoto's, zou ze bijna delen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187575543
@Helsinki wat een leuke foto! En wat is jouw baby al groot! Ik kan me nog de pasgeboren foto's herinneren :P Fijn dat het gezellig was en dat het allemaal goed is gegaan.

Leuke foto nj! Ze lijkt heel blij met de fiets :)

Ik was eigenlijk best wel snel fit na de bevalling. Ik lag dan wel de eerste drie dagen in het ziekenhuis, maar omdat M op neonatologie lag (en dat was een afstandje lopen) en ik per se op zoveel mogelijk voedingsmomenten aanwezig wilde zijn, liep ik dagelijks zo'n 6x heen en terug. Op een gegeven moment werd de arts daar zelfs boos op mij en zei dat hij me zou wegsturen als ik de volgende keer niet met een rolstoel zou komen :P

En dan vonden ze het gek dat mijn bloeddruk zo hoog was. Logisch als ik zoveel beweeg en tussendoor kolf en andere dingen moet doen :P

M is vannacht zowat elk uur wakker geworden vanaf 3 uur. Giet die liters koffie maar in mijn lichaam, ben kapot :')
pi_187576024
Ja hoiii, wat is het warm he? Pfff. Ik ga vanmiddag zwemmen met B want die heeft tropenrooster.
Gisteren de hele dag naar Oud Valkenveen geweest, Juul vond het erg gezellig. (was een speeldag van Meer dan gewenst voor roze gezinnen, met name voor B zo leuk. Binnen no time meerdere vriendjes en vriendinnetjes die dus allemaal of 2 papa's of 2 mama's hadden.)

Ah die foto NJ, heerlijk vrolijk.

Muggen, B is gisteren in Oud Valkenveen lekgeprikt, 48 (!) muggenbulten. Juul 0....
Met slapen doen we haar alleen een luier aan en een zomerslaapzakje (een hele dunne van Puckababy). Zonder slaapzak slaapt mevrouw niet. Voordat ze gaat slapen, draait de ventilator in haar slaapkamer en 's nachts gaat het raam volledig open.
En we hebben voor haar van die antimug stickers voor op haar slaapzakje. Ze is nog nooit geprikt, maar of dat door de stickers komt, geen idee.
  maandag 24 juni 2019 @ 09:54:40 #266
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187576410
Koert sliep vannacht in een romper met korte mouw, en hij heeft heerlijk doorgeslapen van 12:30 tot 06:30 O+
Hij is overdag ineens heel actief, wil niet meer in de box, slaapt nauwelijks, en drinkt meer, maar niet zoveel als op een regeldag. Misschien is het de warmte? :?

48 muggenbulten :o bizar.
pi_187579089
Jemig 48 muggenbulten! Wat heftig :N

Ik word ook altijd helemaal lek geprikt (nu zelfs onder m’n voet 4 keer, wat word je daar eng van zeg) maar frum tot nu toe 0 keer *klopt af*

Frum lijkt nog niet veel last te hebben van de hitte, slapen ging gisteravond wel echt slecht (sliep pas om 0:00 :')), maar dat kan ook door de tandjes komen natuurlijk.

Tis geen BFD maar ach :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en gaan jullie ook pas vanaf 3/half 4 naar buiten (tenzij het moet uiteraard)?

@Ceviche ja zou goed kunnen hoor dat dat door de warmte komt, of een sprongetje?
pi_187579253
Ik heb vriend vriendelijk verzocht kleuter op te pikken van school. Ik vind het echt te warm om met de jongens in de wagen naar school te lopen ( ook voor mijzelf).
Helaas moeten we straks wel door de volle zon naar zwemles lopen. Ik doe ze lekker in alleen romper, het is bij zwemles al warm genoeg altijd...

Er wordt hier duidelijk minder geslapen overdag, maar ze blijven wel vrolijk dus dat scheelt al een slok op de borrel. Het is momenteel 27 graden op hun slaapkamer.

@exode arme B zoveel bulten! K zit ook helemaal onder. Die slaapt vanaf vandaag dus onder een klamboe. Afgelopen nacht stond ze om 3 uur huilen in de gang omdat ze zo'n jeuk had...
De baby's worden nog aardig met rust gelaten.
pi_187579301
@douche-eendje: nog een laatste noot over je fysieke gesteldheid: omdat we zo gelijk oplopen qua uitgerekende datum is de vergelijking snel gemaakt. Het viel me tijdens de zwangerschap al op dat je nog zo actief was en dat als 'rustig aan doen' beschreef. Je bakte bijvoorbeeld nog brood - dat heb ik ook een periode fanatiek gedaan en ik zag dat soort dingen aan het einde van mijn zwangerschap echt niet meer zitten, terwijl ik me fysiek bovengemiddeld goed voelde - denk ik - in vergelijking met de gemiddelde zwangere. Wellicht heb je gewoon een wat betere basisconditie of hoger activiteitengehalte dan de gemiddelde persoon (in ieder geval dan mij ;) ). Nu ook weer; vijf km lopen red ik ook nog amper, terwijl mijn bevalling perfect verliep. Nu heeft die borstontsteking er bij mij wel weer ingehakt, maar toch. Ik wil één dezer dagen eens naar de supermarkt wandelen (1,5 km verderop) maar ik zie er wat tegenop omdat ik nog zo snel vermoeid raak. En het is nu drie weken postpartum.
:* voor het mentale stuk en de kraamweek. Lijkt me nog heel wat om te verwerken. Het is dan ook een feestje waard als je nu weer tot meer in staat bent :Y
Ik las ergens je enthousiasme over wasbare luiers. Wij zijn ze nu ook aan het gebruiken. Wat gebruik je en wat vinden jullie het prettigst werken?


Jeugdverpleegkundige van het cb is geweest. Kind heeft ons een stressvolle ochtend laten beleven: hij poepte om half 9 zijn luier zo vol (die 's nachts al een keer was verwisseld) dat hij mij en het dekbed onderpoepte. Ik heb de voeding nog maar afgemaakt en daarna zijn we razendsnel samen onder de douche gegaan. Klokslag 9 uur waren we weer frisgewassen in de kleren toen de verpleegkundige voor de deur stond *O*

Het jongetje heeft zich op z'n allerbest gedragen: hij was heel relaxed en helder aan het rondkijken gedurende het bezoek. O+

De verpleegkundige had begrip voor onze bezwaren omtrent het wegen en meten en benadrukte dat alles vrijblijvend was. We hebben A. wel even op de weegschaal gelegd: hij is in anderhalve week 600 gram aangekomen :o Dikzakje O+
  maandag 24 juni 2019 @ 15:26:41 #270
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187580193
@BobbyMcGee 600 gram :o hoe zwaar weegt hij nu, Bobby?

Welke luiers heb je?
Ik ben vandaag mijn wasbare luiers luiers aan het testen, en de eerste luier was een succesje :N binnenkant vies, buitenkant droog/schoon :) . Ik gebruik pockets en inleggers van aliexpress, nu vooral om te kijken of het wat voor ons is. Ik heb er ook maar een paar in huis.
pi_187580278
Vanaf vandaag bij Kruidvat ook weer Pampers (4 voor 25,-) en Olvarit (8+4) in de aanbieding, voor wie die merken gebruikt.

Verder veel dingen nu al uitverkocht online, zoals de zwemluiers..
pi_187580356
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:26 schreef Ceviche het volgende:
@:BobbyMcGee 600 gram :o hoe zwaar weegt hij nu, Bobby?

Welke luiers heb je?
Ik ben vandaag mijn wasbare luiers luiers aan het testen, en de eerste luier was een succesje :N binnenkant vies, buitenkant droog/schoon :) . Ik gebruik pockets en inleggers van aliexpress, nu vooral om te kijken of het wat voor ons is. Ik heb er ook maar een paar in huis.
Ik had al het vermoeden dat hij goed gegroeid was :) Hij drinkt veel, poept en plast enorm veel, en lijkt per voeding groter en dikker. Hij weeg nu precies 4000 gram. Hij lijkt ook steeds meer op de babyfoto's van zijn vader, die dat gewicht als geboortegewicht had ;)

Ik heb een huurpakket. Daar zit één All-in-one luier in die nog te groot is. Verder tweedelige systemen, waarbij de meeste voorgevormde luiers zijn (van Blumchen, Ella's house en Anavy) waar dus een overbroekje bij moet. En er zitten wat prefolds bij. Prefolds hebben tot nu toe mijn mans voorkeur. Ik vind het vouwen nog wat meer gedoe, maar het houdt alles wel beter binnen en past mooier.
Er zitten wat luiers met hennep bij. Die durven we niet te gebruiken want ze voelen zo ontzettend ruw aan :o Arme billetjes van ons kind! Maar het zou veel absorberender moeten zijn terwijl je wel een slanke luier hebt. De luiers van Anavy, daar zit een inlegger bij die je met een drukknoopje vast kunt maken. Maar dat is zo'n enorm pakket om z'n billen dat het haast tot zijn knieën komt.. doet ook wat sneu aan.
Ik vind het wel jammer dat er geen pockets + inleggers in het huurpakket zitten. Was benieuwd hoe ik dat zou vinden.
pi_187580419
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 13:59 schreef Framblij89 het volgende:

Oh en gaan jullie ook pas vanaf 3/half 4 naar buiten (tenzij het moet uiteraard)?

Gisteren hebben de halve dag buiten gezeten omdat we bezoek hadden met twee kinderen van 3 en 5. Met de tuinsproeier aan konden die zich zo goed vermaken in onze grote tuin. Binnen had dat niet gewerkt. Nu hebben we wel een overkapping, de wind waait daar wat onderdoor en je zit goed in de schaduw. Maar na een paar uur had ik toch de indruk dat ons jongetje wat oververhit aan het worden was, ik was blij dat we weer naar binnen gingen. Vandaag is een binnendagje. Ik denk dat we tegen de avond weer buiten wat gaan rommelen en zitten; als het wat koeler is.
  maandag 24 juni 2019 @ 15:50:01 #274
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187580669
De,
Hoe lief ik het ook vind dat zo veel van ons je wat proberen af te remmen.. je voelt het zelf het beste aan.
Na week 2 liep ik ook naar de basisschool van Mn dochter wat op 2 km afstand is én weer terug natuurlijk. Om dan ook maar gelijk wat kleine boodschappen te halen. Als je voelt dat het kunt en je geniet ervan.. go for iT.

Ik begin een beetje vast te lopen. Of nouja. Ik merk dat ik echt een paar maanden ‘kwijt’ ben en dat Mn schoonfamilie dit niet normaal vind. Ik zat zo in Mn cocon dat alles een beetje langs me heen is gegaan. Hoe het ging met man’ s opa (ziekenhuis in en uit, revalidatie, Nu weer thuis) , hoe het ging met Mn schoonzus (bevalling/herstel).. dat soort dingen.
En nu ook; ik wil eigenlijk nog steeds niemand om me heen. Ik kan niet tegen drukte en wil gewoon met Mn gezin samen zijn. Is dat echt zo gek?
Ik bedoel, aan jullie durf ik dit oprecht te vragen. Is het vreemd dat ik geen behoefte heb aan de buitenwereld en dat ik me eigenlijk alleen focus op Ru, ro en Mn man?
Is het herkenbaar voor iemand?
Want het tweede punt is; ik wil niet te laat door krijgen dat ik in een depressie beland.. iets waar ik vrij gevoelig voor ben. Ik voel me niet somber overigens, want O+ baby en kleuter O+ Tijd vliegt gewoon voorbij.
Zonder hoop geen leven.
  maandag 24 juni 2019 @ 15:58:35 #275
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187580839
Ik heb exact hetzelfde Sisu! Niks geks denk ik :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_187580860
Wat is het warm zeg vandaag. Binnenshuis is het 27 graden en buiten 30 graden. Wij gaan dus niet naar buiten zolang het tropisch warm is.

Ik heb een baby die steeds niet langer dan 10 min slaapt vandaag. Best vermoeiend :P
Ze is net in bad geweest, nu ga ik haar in bed leggen en zelf douchen. Ik moet ook echt even opfrissen :P

En daarna maar de aircooler aan..
  maandag 24 juni 2019 @ 16:01:20 #277
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187580893
@BobbyMcGee, mijn basisconditie ligt in lange ziekenhuisgangen. Van de dichtbij-parkeerplaats waar mijn auto stond tot naar mijn werkplek lopen kostte al een kwartier, dat deed ik t/m 36 weken dus 2x per dag met daarbij nog alle andere afstanden door een ziekenhuis heen en veel traplopen. Ik denk dat dat ook wel invloed heeft op mijn activiteitgehalte/basisconditie. Brood bakken is iets waar ik heel gelukkig van kan worden, kost ook aardig wat heen en weer gewandel door mijn huis en spierkracht van mijn armen, maar zo leuk om te doen O+. En spierkracht in mijn armen bouw je sowieso wel op als moeder, beetje 3+ kg spartelende baby vasthouden.

Voor de luiers, ik gebruik inleggers met overbroekjes inderdaad. Heb uiteindelijk alles van Milovia aangeschaft omdat dat een fijn slank systeem is en het past echt perfect om Bas zijn bips. We hebben nu 2 keer een klein lekje gehad omdat we het inlegvel er niet goed in hadden gestopt, tsja dan kun je erop wachten dat de urine doortrekt naar het rompertje.
Ik heb uiteindelijk een heel assortiment aangeschaft :') want MeneerEend stond de eerste keer dat er een wegwerpluier gebruikt moest worden omdat alles in de was zat gewoon te vloeken hoe naar wegwerp werkte.
SPOILER: luierpraatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sisu :*. Ik ken mijn grenzen goed genoeg inderdaad. Mijn schoonmoeder was net hier, zij heeft heerlijk met haar kleinkind op de bank gezeten en ik heb even een uurtje op bed gelegen. ^O^
En wat jij aangeeft, dat merk ik ook en ik vind het ergens vervelend dat mijn wereldje zo klein geworden is, ik heb behoefte aan buiten en mensen om mij heen. Vooral al die fijne lieve mensen die er voor ons zijn. Ik was net ook echt superblij dat mijn schoonmoeder hier was, want echt, dagen alleen thuis zitten met een baby is niet goed voor mijn hoofd, dat moet dingen doen en leren.
Ik denk dat het per persoon wisselend is waar je behoefte aan hebt. Zit jij lekker in je cocon en voel je je daar prima, blijf lekker daar zitten. Mooi zat daar binnen toch? :*
pi_187580972
Ooh en sisu ik heb precies hetzelfde.

Ik heb geen behoefte aan mensen om mij heen op dit moment. Alleen M, mijn man en mijn moeder af en toe.

Ik kwam laatst mijn schoonmoeder tegen in het centrum. Ze heeft het niet direct zo verwoord, maar het kwam erop neer dat ze gekwetst is dat ik niet af en toe langsga, terwijl we dichtbij wonen. Ze heeft M al 2 maanden niet gezien ofzo (behalve dus even vluchtig in het centrum).
  maandag 24 juni 2019 @ 16:13:53 #279
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187581111
@Sisu mijn vk zei van de week nog dat het heel normaal is om je naar binnen te richten, naar je eigen gezinnetje. Iets met biologisch bepaald en oertijd geloof ik. En afgezien daarvan, soms ben ik zo bezig met Koert dat ik niet eens tijd heb om te eten, dus dan heb ik al helemaal geen tijd/energie voor bijv. schoonfamilie. Helemaal niet raar hoor, dat dat nu op een lager pitje staat.

Bobby, jammer dat er geen pockets bijzitten. Het schijnt dat ze sneller lekken maar ze zijn verder wel handig (en dat lekken is vaak wel op te lossen). Misschien een idee om er 1 te kopen en te kijken hoe dat gaat? Evt kun je hem daarna doorverkopen (met die duurdere is dat de moeite wel waard).
pi_187581748
ik breek even in voor wasbare luier praat, of zou ik dit mee moeten nemen naar het wasbare luier topic?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 juni 2019 @ 17:28:09 #281
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187582481
Let wel op met grenzen aanvoelen: dat gaat niet altijd op. Na mijn eerste zwangerschap ben ik veel te snel alles gaan doen, ik voelde me al snel weer de oude. Ik liep kilometers met de baby. Noodgedwongen ook wel, want huilbaby. Na zes weken weer alles gaan doen, waaronder paardrijden. Een paar maanden later had ik alsnog een verzakking. Bekkenbodemspier toch nog niet sterk genoeg. En helaas kan ik nu ook geen explosieve springbewegingen maken zonder urine te verliezen.
Ik doe nu super rustig aan, veel minder dan ik zou willen en fysiek zou kunnen. Voor mij wel echt een uitdaging :+ maar ik weet dat het op lange termijn echt beter is.

Dit weer. 👌🏻 Ik ben een tropenmens. 8-)
Vandaag kreeg ik deze voedingsjurk van H&M binneN, die gaat voorlopig niet meer uit.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 24 juni 2019 @ 17:45:25 #282
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187582749
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 17:28 schreef Mariposas het volgende:
Let wel op met grenzen aanvoelen: dat gaat niet altijd op. Na mijn eerste zwangerschap ben ik veel te snel alles gaan doen, ik voelde me al snel weer de oude. Ik liep kilometers met de baby. Noodgedwongen ook wel, want huilbaby. Na zes weken weer alles gaan doen, waaronder paardrijden. Een paar maanden later had ik alsnog een verzakking. Bekkenbodemspier toch nog niet sterk genoeg. En helaas kan ik nu ook geen explosieve springbewegingen maken zonder urine te verliezen.
Ik doe nu super rustig aan, veel minder dan ik zou willen en fysiek zou kunnen. Voor mij wel echt een uitdaging :+ maar ik weet dat het op lange termijn echt beter is.

Dit weer. 👌🏻 Ik ben een tropenmens. 8-)
Vandaag kreeg ik deze voedingsjurk van H&M binneN, die gaat voorlopig niet meer uit.
[ afbeelding ]
Meer bewegen dan lopen of fietsen, blegh :{w :+. Ik zal maar gelijk ook opbiechten dat ik afgelopen November eens een keer mijn rijbewijs heb gehaald en sinds januari auto rij toen de 5 sneeuwvlokjes weg waren :'). Ik heb altijd dichtbij een station gewoond tot ik hier ging wonen. Deed alles lopend of op de fiets, voor verder weg bus/trein/ov-fiets maar hier bleek dat toch wat minder handig.
Zo'n soort jurkje komt hier morgen ook binnen met nog wat anderen erbij. Jurkjes en zomer O+.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:30:09 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187583764
Ik ben geen beweger, al loop ik met prul wel meer dan ooit tevoren. Ik was nog heel lang moe en nu vind ik zwemmen wel heel leuk, maar verder...neuh.

En ik had net een aanvaring met m'n schoonmoeder. M'n man was vergeten om te vertellen dat hij een cursus had op papadag en dus vloog hij last minute z'n ouders in. Op zich lief dat ze willen komen, maar ik heb er elke keer zo'n rotgevoel bij... Het werkt gewoon niet zo lekker.
Net kwam ik thuis, kreeg ik meteen te horen dat 'ze waardeloos gegeten had'. Had ze haar brood, rijstwafel en melk niet op. Na een beetje doorvragen bleek dat ze het allemaal maar 1 keer aangeboden hadden en als prul dan geen interesse had, deden ze niks meer tot het volgende 'voedingsmomenf'. Prul is voeding op verzoek gewend, dus dat werkt natuurlijk niet. Toen ik vroeg waar de melk gebleven was, bleek dat ze meer dan een hele voeding hadden weggegoten, omdat prul het niet wilde. Vervolgens kreeg ik te horen dat 'ze gewoon geen fles meer wilde na 1,5 alleen maar borst ' en dat 'we dat natuurlijk hadden kunnen zien aankomen '. Met andere woorden: ik was het zelf schuld...

Prul heeft net de borst gedronken en 6 hele grote eetlepels groente en een halve boterham op. Hoezo geen honger?

M'n man heeft net besloten dat ze niet meer komen oppassen. Ze snappen ons, onze manier van opvoeden en ons meisje gewoon niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 24 juni 2019 @ 18:46:21 #284
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187584086
@Tink89 pff, ik zou ook echt niet blij zijn :X een voeding weggooien omdat ze er even geen zin in heeft :X
Gelukkig zit je op een lijn met je man. Als het niet fijn voelt er inderdaad lekker mee stoppen :)
pi_187584115
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:38 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Gisteren hebben de halve dag buiten gezeten omdat we bezoek hadden met twee kinderen van 3 en 5. Met de tuinsproeier aan konden die zich zo goed vermaken in onze grote tuin. Binnen had dat niet gewerkt. Nu hebben we wel een overkapping, de wind waait daar wat onderdoor en je zit goed in de schaduw. Maar na een paar uur had ik toch de indruk dat ons jongetje wat oververhit aan het worden was, ik was blij dat we weer naar binnen gingen. Vandaag is een binnendagje. Ik denk dat we tegen de avond weer buiten wat gaan rommelen en zitten; als het wat koeler is.
Ja dus wel lekker de hele erge warmte een beetje proberen te ontwijken. Vind dit echt niet chill (echte klagende Nederlander he *)) en schijt in m’n broek en hoop dat het snel weer over is met die bloed hitte. Bah :r

@Sisu nee dat is echt niet gek, ik heb nu pas dat ik een beetje meer onder de mensen wil en kan zijn, eerst veel te onrustig en snel overprikkeld, en wilde ook in m’n coconnetje zitten met de kleine en m’n vriend O+ Laat je niet gek maken en als je je niet somber voelt, waarom zou je dan in een depressie raken. Ben er zelf ook eventjes bang voor geweest omdat ik toch wel uit m’n omgeving te horen kreeg dat als ik me zo blijf ‘afsluiten’ ik vanzelf wel depressief word.

Lekker genieten jij O+
Het zit volgens mij toch ook in ons menselijk systeem of wat? Instinct en oershizzle :Y

Edit: had dus niet gezien dat er weer een volgende pagina was. Klote hitte.

@Tink89 dat is wel echt heel erg vervelend, lekker makkelijk ook om de schuld op jou/jullie te schuiven.
pi_187585570
29 graden is het momenteel in haar slaapkamer. Zon staat er vol op nu. Raam dus nog dicht, wel haar kamerdeur een heel stuk open.

Ze is nog wakker net als B. Daar is het ook snikheet al heeft hij een ventilator bovenop zich staan.

Pffff morgen nog even door en daarna gelukkig minder warm.

Zelf trek ik het op zich wel maar die kinderen, eten minder, slapen minder etc.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 24 juni 2019 @ 20:03:37 #287
74056 crew  ToT
pi_187585746
-O- Mini-ToT wil al een hele week bijna niet eten en ook drinken is een heel stuk minder dan gewoonlijk. -O-
  maandag 24 juni 2019 @ 20:11:35 #288
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187585888
Ah Tink, dat is echt niet leuk inderdaad -O-, ik snap dan wel dat je nu besluit dat je schoonouders op laten passen zo niet gaat. Is voor jullie niet leuk, voor Prul niet leuk en waarschijnlijk op lange termijn ook voor je schoonouders niet leuk omdat zij telkens met een mopperende Prul zitten, of juist jullie na een dag werk.

Voorwaarde voor oppassen is hier toch ook wel dat onze opvoedstijl gesnapt wordt. Ja, als Bas een krampje heeft en ik zie dat hij zichzelf daarin kan troosten, prima dan laat ik hem even mopperen en vaak komt er dan een luierlading vol poep uit. Maar zodra het huilen is dan moet hij toch echt opgepakt worden en dat heeft schoonmoeder vanmiddag ook gemerkt toen ze hier was :P. En jeetje, wat poept een pasgeboren baby veel zeg :o :').
pi_187586452
De dame hier heeft besloten dat slaap echt voor baby's is. De uren vliegen er af. Combinatie van warmte, tandjes en karakter denk ik.

's avonds kan ze momenteel echt pas tegen 23u/00u de slaap vatten, wakker tussen 7u en 8u en soms amper 1-2 uurtjes aan dutjes. 10 uur slaap is toch wat weinig onder 't jaar denk ik. :9
  maandag 24 juni 2019 @ 20:44:20 #290
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187586455
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:03 schreef ToT het volgende:
-O- Mini-ToT wil al een hele week bijna niet eten en ook drinken is een heel stuk minder dan gewoonlijk. -O-
Oppassen dat hij niet uitdroogt -O- nog wel voldoende plasluiers en tranen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 24 juni 2019 @ 20:46:17 #291
74056 crew  ToT
pi_187586490
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:44 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Oppassen dat hij niet uitdroogt -O- nog wel voldoende plasluiers en tranen?
Plasluiers zijn wel een stuk minder dan normaal, maar hij plast nog wel. Je voelt wel wat gewicht in de luiers.
@tranen; hij huilt sowieso niet vaak met tranen, maar je ziet ze nog wel als hij wat meer overstuur is.
pi_187587230
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:44 schreef NicolasJoy het volgende:
De dame hier heeft besloten dat slaap echt voor baby's is. De uren vliegen er af. Combinatie van warmte, tandjes en karakter denk ik.

's avonds kan ze momenteel echt pas tegen 23u/00u de slaap vatten, wakker tussen 7u en 8u en soms amper 1-2 uurtjes aan dutjes. 10 uur slaap is toch wat weinig onder 't jaar denk ik. :9
Zelfde hier hoor :s) , al een paar dagen pas slapen om 0:00... dan slaapt ze thank god wel door tot 5.30 maar ja tis inderdaad niet veel.. denk dat we er weinig aan kunnen doen }:|

@ToT en lepeltjes diksap of water? Dat ook niet? Is hij bezig om iets nieuws te leren?

Is natuurlijk ook weer zo’n periode dat ze minder melk gaan drinken of niet? Frum drinkt nml nu ook 600ml melk per dag en eten gaat ook vrij slecht door tandjes en nieuwe dingen die ze weer kan.

Weten de mensen die KV geven hier trouwens of er een max aan water geven zit? Overal lees je verschillende dingen en vind het nu zo lastig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Framblij89 op 24-06-2019 21:35:42 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 24 juni 2019 @ 21:33:39 #293
74056 crew  ToT
pi_187587340
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:28 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Zelfde hier hoor :s) , al een paar dagen pas slapen om 0:00... dan slaapt ze thank god wel door tot 5.30 maar ja tis inderdaad niet veel.. denk dat we er weinig aan kunnen doen }:|

@:ToT en lepeltjes diksap of water? Dat ook niet? Is hij bezig om iets nieuws te leren?
Hij is de afgelopen dagen ongelooflijk hyper (is op dit moment ook super vrolijk en er is geen spoortje van slaap te bekennen; in bed leggen levert alleen maar gehuil op) en overdag zit hij heerlijk rond te rennen in de warme jacuzzi.
Verder zijn niet de 2 voortandjes boven doorgekomen en zijn de 2 hoektandjes daar nu in aantocht.
Limonade van Diksap gaat soms redelijk, maar hij heeft nu net ook zo'n 100ml melk gedronken.

Mijn vrouw zegt trouwens dat de sterk verminderde eetlust begonnen is toen ze naar het zwembad waren gegaan.
pi_187587482
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij is de afgelopen dagen ongelooflijk hyper (is op dit moment ook super vrolijk en er is geen spoortje van slaap te bekennen; in bed leggen levert alleen maar gehuil op) en overdag zit hij heerlijk rond te rennen in de warme jacuzzi.
Verder zijn niet de 2 voortandjes boven doorgekomen en zijn de 2 hoektandjes daar nu in aantocht.
Limonade van Diksap gaat soms redelijk, maar hij heeft nu net ook zo'n 100ml melk gedronken.

Mijn vrouw zegt trouwens dat de sterk verminderde eetlust begonnen is toen ze naar het zwembad waren gegaan.
Oh dus bij jullie ook 4 tegelijk :9 hier 3 tegelijk. Tbf ik denk dat het eerder daarmee heeft te maken dan met het zwembad. Dat drukkende gevoel is natuurlijk niet bevorderlijk voor eten en drinken, eten laat ik nu ook maar voor wat het is, alles wat frum eet is mooi meegenomen, zolang er maar genoeg vocht binnen komt. Maar mini ToT is zo te lezen ook heel erg vrolijk en actief dus denk dat je je niet heel veel zorgen hoeft te maken verder :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 24 juni 2019 @ 21:41:33 #295
74056 crew  ToT
pi_187587523
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:39 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Oh dus bij jullie ook 4 tegelijk :9 hier 3 tegelijk. Tbf ik denk dat het eerder daarmee heeft te maken dan met het zwembad. Dat drukkende gevoel is natuurlijk niet bevorderlijk voor eten en drinken, eten laat ik nu ook maar voor wat het is, alles wat frum eet is mooi meegenomen, zolang er maar genoeg vocht binnen komt. Maar mini ToT is zo te lezen ook heel erg vrolijk en actief dus denk dat je je niet heel veel zorgen hoeft te maken verder :Y
Klopt, ik denk ook dat het aan de tandjes ligt, en ikzelf persoonlijk maak me nog niet zo heel erg veel zorgen. ;)
Maar hij moet wel genoeg vocht binnen krijgen natuurlijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 24 juni 2019 @ 21:52:40 #296
74056 crew  ToT
pi_187587746
Ik draai een baby-tv speeldoosje met een slaapliedje op voor hem, hij helemaal hyper met zijn handjes dat opwindmechanisme proberen te draaien! _O-
Hij probeerde me daarna nog super enthousiast te knuffelen toen ik even weg liep en weer terug kwam. O+


Gehuil boven nu, omdat mevrouw ToT probeert hem te laten slapen! :')
pi_187588246
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:28 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Zelfde hier hoor :s) , al een paar dagen pas slapen om 0:00... dan slaapt ze thank god wel door tot 5.30 maar ja tis inderdaad niet veel.. denk dat we er weinig aan kunnen doen }:|

@:ToT en lepeltjes diksap of water? Dat ook niet? Is hij bezig om iets nieuws te leren?

Is natuurlijk ook weer zo’n periode dat ze minder melk gaan drinken of niet? Frum drinkt nml nu ook 600ml melk per dag en eten gaat ook vrij slecht door tandjes en nieuwe dingen die ze weer kan.

Weten de mensen die KV geven hier trouwens of er een max aan water geven zit? Overal lees je verschillende dingen en vind het nu zo lastig.
Met dit warme weer stoppen wij 10% meer water dan anders in de flessen + ze krijgt de hele dag door de 360 graden cup voor water.
  maandag 24 juni 2019 @ 22:24:43 #298
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187588401
Met deze temperaturen bied ik ook de hele dag water aan, framblij. Hij heeft net zoals wij ook echt veel dorst (hij krijgt bv, maar behalve op een heel rustig plekje in gedimd licht, drinkt hij telkens maar heel kort vanwege afleiding).

Heb vorige week al een paar keer gedacht: wat is hij toch mieperig (nou ja mieperig klinkt wat lieflijk voor zijn standaardvolume :')) en dan pas denk ik aan zijn fles water en blijkt dat de oplossing. Dus inmiddels weet ik beter en krijgt hij om de haverklap water :+
  maandag 24 juni 2019 @ 22:42:35 #299
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187588733
Bedankt voor al jullie reacties. Wat fijn om te weten dat ik niet alleen ben met dit gevoel. Het gaat inderdaad om prikkels, maar ook niet volgen wat er gezegd wordt (of geen interesse in hebben.. :@ ). Maar zo gauw Mn ruuntje een kik geeft wil ik er voor hem zijn. Hij is nog zo klein!
Tevens snap ik Mn schoonmoeder ook wel. Ze vergelijkt me in alles met haar dochter, maar dat is toch heel anders. Zij wonen op 1 km afstand van elkaar en zien elkaar dagelijks terwijl wij elkaar soms een maand niet zien.
Maar ik vind het echt heel moeilijk om steeds met haar opmerkingen om te gaan. Ik ga dan zo twijfelen aan mezelf. Dus bedankt. Misschien moet ik het er maar eens met haar over hebben.
De reden waarom ik over de depressie begon is omdat ik voor de zwangerschap aan de medicatie zat en ik nu een beetje zoekende ben in de basis sisu ofzo. Hormonen die weer wisselen. Lastig lastig. Ik ben bang dat ik de tekenen mis die in het begin nog klein zijn.. maar goed. Niets aan de hand!
Joh, en oh wat een rijkdom he. Lig nu gewoon met 2 slapende kinderen in bed. Heerlijk. Ru doet het goed met de hitte. Gelukkig is ons huis redelijk koel. Mede dankzij de lawaaierige airco O+ .

Tot
Het is ook echt heel warm. Ik weet nog goed hoeveel zorgen je je daar om kunt maken. Hopelijk Lurkt hij snel weer een fles leeg. En anders wellicht wat waterig fruit en groenten aanbieden? Koude Komkommers enzo? Ik herinner me dat wij dan ook gingen douchen. Dan speelde ze met het water en dronk ze het zo op. (4 jaar later passen we deze truc nog steeds toe :D )


— ik lees wel mee maar de puf en concentratie voor grote reacties is er nog niet zo. Komt wel weer!
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 02:04:54 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187591035
Dit weer -O-. Onze slaapkamer bleef maar warm dus we hebben onze kampeerspullen beneden neergelegd en slapen in de koele woonkamer. Nou ja, toch nog kamperen dit jaar dan :D
  dinsdag 25 juni 2019 @ 03:59:21 #301
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187591232
De airco die ik vrijdag bestelde is al 2x vertraagd en ik ben bang dat hij er morgen nogsteeds niet is :'(

De kinderen slapen bij mij en m'n lief slaapt beneden. Mazzelaar.
Ik word elke keer gewekt, de kinderen worden om beurten wakker, en wekken elkaar met een hoest/nies/huil/kreun/draai/bots/vulmaaraan.

Wat een hellllllll :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')