abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187519771
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:13 schreef Sisu het volgende:

Tot, waa, nu al spareribs verslinden? Knappe eter!
Elke keer weer verbaasd als ik kleintjes zo goed verschillende dingen zie eten. Hier nooit gelukt.

:D HAHAHA! :D Nee joh, zijn 3e en 4e tandje zijn nu NET aan het doorkomen! :D
Het was puur omdat hij naar dat botje zat te graaien dat we het hem even gegeven hebben. Ook omdat ergens op kauwen ook wel goed is om die 2 tandjes door te laten komen. (De bovenste hoektanden zijn ook in aantocht, maar dat lijkt nog net ietsjes langer te gaan duren.)

De werkelijkheid, qua eten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187522387
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 14:30 schreef ToT het volgende:

[..]

:D HAHAHA! :D Nee joh, zijn 3e en 4e tandje zijn nu NET aan het doorkomen! :D
Het was puur omdat hij naar dat botje zat te graaien dat we het hem even gegeven hebben. Ook omdat ergens op kauwen ook wel goed is om die 2 tandjes door te laten komen. (De bovenste hoektanden zijn ook in aantocht, maar dat lijkt nog net ietsjes langer te gaan duren.)

De werkelijkheid, qua eten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik moet zeggen dat ik ook wel een dikke vette brainfart had toen ik die foto zag _O-

Kijk is :s)
SPOILER
pi_187522442
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 17:49 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Nou, ik moet zeggen dat ik ook wel een dikke vette brainfart had toen ik die foto zag _O-

SPOILER
Zo dan! :D Indrukwekkend!
Mini-ToT is net zo oud, maar staan lukt alleen maar tegen de rugleuning van de bank aan, met stevige ondersteuning dus. :)
  donderdag 20 juni 2019 @ 18:01:36 #157
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187522565
quote:

[..]

SPOILER
Wat goed! Ik ben benieuwd wanneer ze echt los kan lopen.
Zo kan ze net naar buiten kijken dus ik snap het wel :D
pi_187523915
quote:

[..]

SPOILER
Mevrouw ToT zegt overigens dat ze er een heel stuk ouder lijkt dan 9 maanden, en als ik haar met mini-ToT vergelijk, ben ik het daar wel mee eens! :Y
pi_187524692
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:33 schreef Framblij89 het volgende:
Nou dat wordt wat dan volgende week met die vreselijk hoge temperaturen :{ mijn huis wordt ook heel erg warm (plat dak) dus ik ga waarschijnlijk niet meer weten waar ik het zoeken moet.

Vorig jaar was het natuurlijk nog warmer maar toen had frummie het niet echt door want die zat al in warm vruchtwater. :') paar weken geleden toen het zo warm was toen was ze eigenlijk niet veel anders, maar toch schijt ik ervoor in m’n broek :')

Iemand tips? Ik ga sowieso niet voor 3en naar buiten en hou alles potdicht.

Edit, voor de kleertjes, deze is dan wel voor ‘s nachts [ afbeelding ]
Hier is slaapkamer nu zo'n 23 graden. Meneer ligt in een lange mouwen romper onder dekbed en laken met slaapzakje. Zijn meerdere mogelijkheden. Deze gaat er van uit dat je alleen een slaapzak gebruikt denk ik. Maar hij is dan ook nog newborn die zijn temperatuur nog niet helemaal lekker vast kan houden. Het is of dit, of kruiken om het bedje warm te houden :P

We zijn vandaag bij mijn oma en mijn mans oma koffie wezen drinken en ik heb een supersnel rondje gedaan samen met man in het dorp, babykleertjes kopen :+. Zo fijn O+

Borstvoeding loopt lekker, wasbare luiers zijn geniaal hier en ik voel mij als ik op let met wat ik kan doen nog aardig wat leuke dingen doen. Morgenmiddag wil ik graag als Bas zich gedraagt met mijn man naar de parkeerplaats van de duinopgang. Op 20 minuten wandelen zit een leuke koffiedrink-plek, daar een koffietje of 2 drinken en dan weer terug.

[ Bericht 6% gewijzigd door douche-eendje op 20-06-2019 19:57:19 ]
pi_187525448
Gewoon niet zo veel doen en je kind niet zoveel aan trekken Framblij :P Jip heeft vorig jaar amper kleding in maat 56 en 62 aan gehad :') meestal alleen een romper of summersuit. En met slapen vaak alleen een luier en een hydrofiele slaapzak a 0.5 TOG.
pi_187527023
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 19:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Mevrouw ToT zegt overigens dat ze er een heel stuk ouder lijkt dan 9 maanden, en als ik haar met mini-ToT vergelijk, ben ik het daar wel mee eens! :Y
Aah wat tof haha! Ik snap wel wat jullie bedoelen ;) maar vind frum niet gek veel ouder lijken dan mini ToT, hij heeft ook een aardig wijs koppie. Grappig dat ouders altijd vergelijken he, gaat gewoon automatisch _O-

@Aure waar kan je die hydrofiele slaapzakken kopen? Mevrouwtje slaapt dus echt niet zonder en we hebben wel zomer slaapzakken maar weet niet of die 0.5 TOG zijn, zal wel even in dat lipje kijken! En inderdaad dan maar zo min mogelijk doen en zo veel mogelijk drinken :Y

@douche-eendje ja kruiken lijkt me nu inderdaad wel iets te overdreven om te gebruiken :') wat leuk dat die kleine 2 overgroot ouders heeft! Vind dat zo bijzonder, 4 generaties O+

@Ceviche wij hebben een super grote boom voor het raam en ze vindt die altijd mega interessant, dus volgens mij is ze nu wel blij inderdaad dat ze ein-de-lijk die boom van dichtbij kan zien :')
pi_187527124
Die van Jip is van Lodger, wat aan de dure kant, maar echt een ontzettend fijne zachte dunne stof. Ik zou zelf ook wel onder dat stofje willen liggen :P
pi_187527163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:03 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Aah wat tof haha! Ik snap wel wat jullie bedoelen ;) maar vind frum niet gek veel ouder lijken dan mini ToT, hij heeft ook een aardig wijs koppie. Grappig dat ouders altijd vergelijken he, gaat gewoon automatisch _O-

Haha, echt wel! :D
En dank je, dat vinden wij zelf ook wel, dat van dat wijze koppie! :@
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:10:03 #164
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187527191
Nou, dochterlief is inmiddels 11 maanden, en wordt volgende maand al 1. Nu vraag ik me af wanneer ongeveer het moment begint dat ze 'nee' snappen? :P Ik snap dat dat nu nog niet is, want als ze nu ergens aankomt waar ze niet aan mag en we zeggen 'nee', dan grijnst ze en doet het dan nog een keer, maar wanneer begint ongeveer het besef van 'nee' ?

Of is dat niet te zeggen? :P

Ze heeft inmiddels wel ontdekt hoe de versterker aan moet, en ook de volume knop dus ik moest straks heel snel zijn met zachter zetten :') Dat willen we dus niet, maar goed het hoort erbij. Ik vroeg me dus even af wanneer dat besef ongeveer een beetje begint te komen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187527507
Denk dat het vooral is wanneer het besef + gevolg komt. :9
Hier net zo'n smurk als er een nee is. Ze lijkt al heel goed te weten wat er niet mag hoor, aan haar reactie af en toe te zien. Maar 't is nog veel te tof.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:29:15 #166
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187527559
O lacht ook het allerhardst als ik nee zeg of mijn stem verhef (bijvoorbeeld als hij bijt tijdens het voeden). Gewoon echt schaterlachen :')

Of als ik hem ergens wegpluk omdat hij een of ander acrobatencapriool uithaalt waarbij ik de kans op dwarslaesie inschat als reëel. Hinniken! :+ :')
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:31:47 #167
16180 crew  CoolGuy
pi_187527597
Hoe zien jullie stopcontactbeveiliging? Hebben jullie dat? Ik ben me aan het oriënteren, maar er is zoveel keuze dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Heeft iemand hier ervaringen?
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:42:06 #168
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187527782
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:31 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe zien jullie stopcontactbeveiliging? Hebben jullie dat? Ik ben me aan het oriënteren, maar er is zoveel keuze dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Heeft iemand hier ervaringen?
Wij hadden die plugs die je met een sleuteltje moest vastzetten...

Hier heb je een hele webshop trouwens met dat spul.. https://www.kinderveiligheidswinkel.nl/stopcontactbeveiliging
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:43:41 #169
16180 crew  CoolGuy
pi_187527809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Wij hadden die plugs die je met een sleuteltje moest vastzetten...

Hier heb je een hele webshop trouwens met dat spul.. https://www.kinderveiligheidswinkel.nl/stopcontactbeveiliging
Deze? https://www.kinderveiligh(...)thoezen-met-sleutels
pi_187527815
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:31 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vond de plaatjes die je met dubbelzijdig tape op een stopcontact kunt plakken zo irritant dat ik besloten heb om gewoon kindveilige wandcontactdozen te kopen voor de plekken waar mijn, destijds peuters, bij konden komen. Qua gebruik merk ik nu eigenlijk geen verschil tussen de normale en de kindveilige wandcontactdozen.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:50:00 #171
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187527923
quote:
@:Aure waar kan je die hydrofiele slaapzakken kopen? Mevrouwtje slaapt dus echt niet zonder en we hebben wel zomer slaapzakken maar weet niet of die 0.5 TOG zijn, zal wel even in dat lipje kijken! En inderdaad dan maar zo min mogelijk doen en zo veel mogelijk drinken :Y
Hydrofiele slaapzakken kun je ook bij Prenatal kopen. Heb er vanmiddag ook eentje voor mijn bijna peuter gekocht. Vorig jaar ook goed bevallen. En de prijs valt mee :)

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:10 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, dochterlief is inmiddels 11 maanden, en wordt volgende maand al 1. Nu vraag ik me af wanneer ongeveer het moment begint dat ze 'nee' snappen? :P Ik snap dat dat nu nog niet is, want als ze nu ergens aankomt waar ze niet aan mag en we zeggen 'nee', dan grijnst ze en doet het dan nog een keer, maar wanneer begint ongeveer het besef van 'nee' ?

Of is dat niet te zeggen? :P

Ze heeft inmiddels wel ontdekt hoe de versterker aan moet, en ook de volume knop dus ik moest straks heel snel zijn met zachter zetten :') Dat willen we dus niet, maar goed het hoort erbij. Ik vroeg me dus even af wanneer dat besef ongeveer een beetje begint te komen?
De mijne is bijna 2 jaar en luistert ook nog niet naar 'nee'. En met 'ik ben 2 en ik zeg nee' in het vooruitzicht en daarna 'ik ben drie en ik wil nie' verwacht ik dat ook nog niet op korte termijn :P
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:59:30 #173
16180 crew  CoolGuy
pi_187528094
quote:
Die zijn helaas uit het assortiment.
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 22:01:53 #174
16180 crew  CoolGuy
pi_187528141
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:50 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Hydrofiele slaapzakken kun je ook bij Prenatal kopen. Heb er vanmiddag ook eentje voor mijn bijna peuter gekocht. Vorig jaar ook goed bevallen. En de prijs valt mee :)
[..]

De mijne is bijna 2 jaar en luistert ook nog niet naar 'nee'. En met 'ik ben 2 en ik zeg nee' in het vooruitzicht en daarna 'ik ben drie en ik wil nie' verwacht ik dat ook nog niet op korte termijn :P
Oh nou, dat wordt nog een kutverhaal dan :')
  donderdag 20 juni 2019 @ 22:10:10 #175
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187528310
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die zijn helaas uit het assortiment.
I know, maar ik bedoel dit type sleuteltje wat wij hadden. Er zijn tegenwoordig prima alternatieven gelukkig :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187528392
quote:

@:douche-eendje ja kruiken lijkt me nu inderdaad wel iets te overdreven om te gebruiken :') wat leuk dat die kleine 2 overgroot ouders heeft! Vind dat zo bijzonder, 4 generaties O+

@Framblij89

Het is dat we geen contact hebben met de andere opa&oma van mijn man, maar hij heeft er eigenlijk 4 :@.

Voor mijn oma is Bas achterkleinkind #17. Ik ben 1 van de 16 kleinkinderen, waarvan er nu 9 kinderen hebben en er bij meerdere stellen die al kinderen hebben nog een wens is voor meer. De andere 7 zijn nog studerende of werken echt net, dus die komen ook ooit nog :'). Maarja, dat heb je nou eenmaal met die boerengezinnen van vroeger. Mijn oma heeft 10 kinderen gekregen, dus dan gaat het echt hard.

De oma van mijn man heeft 3 kleinkinderen (mijn man, zwager en schoonzusje :P) en ik denk dat een 2e kleinkind ook van ons zal komen. Zijn opa is in November overleden de dag nadat wij de vroege echo hadden gehad.
pi_187531223
@Ceviche hier hebben we steeds 'ruzie' met mijn man over de kleding van M. Zijn motto is 'lekker fris', want te warm is gevaarlijker dan te koud. Ik krijg dan ook regelmatig linkjes opgestuurd met artikelen over de eventuele gevolgen van als een baby het te warm heeft :P

Ik kreeg trouwens van de kraamverzorgster mee dat de baby 1 laag extra nodig heeft. Dus stel dat ik het aangenaam vind om in korte mouwen te zijn buiten, dan moet M lange mouwen aan.
pi_187531405
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Of als ik hem ergens wegpluk omdat hij een of ander acrobatencapriool uithaalt waarbij ik de kans op dwarslaesie inschat als reëel. Hinniken! :+ :')
_O- _O-
pi_187531969
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

@:framblij89

Het is dat we geen contact hebben met de andere opa&oma van mijn man, maar hij heeft er eigenlijk 4 :@.

Voor mijn oma is Bas achterkleinkind #17. Ik ben 1 van de 16 kleinkinderen, waarvan er nu 9 kinderen hebben en er bij meerdere stellen die al kinderen hebben nog een wens is voor meer. De andere 7 zijn nog studerende of werken echt net, dus die komen ook ooit nog :'). Maarja, dat heb je nou eenmaal met die boerengezinnen van vroeger. Mijn oma heeft 10 kinderen gekregen, dus dan gaat het echt hard.

De oma van mijn man heeft 3 kleinkinderen (mijn man, zwager en schoonzusje :P) en ik denk dat een 2e kleinkind ook van ons zal komen. Zijn opa is in November overleden de dag nadat wij de vroege echo hadden gehad.
Wauw dat is wel echt bizar groot zeg! maar inderdaad als je oma al 10 kids heeft gekregen (respect trouwens, hoe dan :{) dan gaat het super hard met alle kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Mijn oma kwam uit een gezin van 11 kinderen, maar die heeft zij allemaal overleefd, wel sneu. Dus ik heb ook nog door heel Nederland familie rondlopen maar geen idee wie het zijn :D

Heeft zijn opa nog wel de foto’s kunnen zien?

Mijn vriend heeft ook nog zijn opa en oma, en die zijn echt dol verliefd op frum, zo lief O+

@CaVaBien ja die tip kreeg ik ook van de kraamzorg! maar weet niet of dat na zo veel maanden ook nog geldt ;( verder heb ik exact hetzelfde als jouw vriend gehad haha mijnuss werd helemaal debiel van alle linkjes die ik doorstuurde _O-
pi_187531972
:') Gadverdamme, stap ik met mijn blote voet in een plas baby-kwijl op de grond :')
Maar goed, de 2 boventandjes zijn nu in ieder geval wel duidelijk doorgekomen.
pi_187532001
@ opa's en oma's en dergelijke; mini-ToT heeft hier in Nederland een oom en een oma. In de Filipijnen een oom, een tante, een oma en een overgrootmoeder.
Er bestaat waarschijnlijk nog wel een opa + bijbehorende familie, maar het contact daarmee is zo'n 18 jaar geleden verloren mee gegaan. Veel pogingen gedaan hem terug te vinden, maar helaas.... -O-
  vrijdag 21 juni 2019 @ 09:20:22 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187532227
Ik was op m'n 21e nogal vroeg met 't eerste kleinkind en achterkleinkind ter wereld brengen, maar nu 13 jaar later ben ik nog steeds de enige met kroost :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 21 juni 2019 @ 09:24:43 #183
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187532273
@Framblij89, ze is zelfs boos geworden op de verloskundige omdat het haar werd afgeraden nog een keer zwanger te worden toen de laatste op haar 41e kwam. Alle kinderen borstvoeding gegeven en je baby verwennen bestaat niet is haar motto. Kreeg gisteren Bas ook bijna niet meer terug :P.

Zijn opa zag bijna niks meer, maar we hebben hem wel kunnen vertellen dat. En gisteren zat onze Meneer de Directeur bij mijn man in zijn armen in de stoel van opa, 'Meneer de Directeur'. Opa was terminaal door hartfalen en heeft zelf mogen kiezen voor zijn einde. 90 jaar geworden. Zijn levensverwachting was ooit hooguit 60. 30 bonus jaren ^O^.

Bas had vannacht een fijne nacht op mijn stuwing. Van 2-4 liggen drinken, brullen en poepen :')

[ Bericht 16% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 09:30:01 ]
pi_187532436
Zo, hydrofiele slaapzak bij de Prenatal besteld. Wilden we al een tijdje kopen maar met de 30 graden op komst maar snel even gedaan.

CB weer gesproken, ze konden eigenlijk niet echt adviseren. Er is geen actief beleid om kindjes eerder te vaccineren voor Frankrijk. Ze zien geen gevaarlijke uitbraak.
Als we willen inenten moet het in de eerste week van juli omdat ze dan 1 is en net genoeg tijd om de reacties door te komen en dat het echt werkzaam is eind juli. Dus we gaan het maar doen.

Opa's en oma's. Juul heeft 2 oma's en 1 opa. Mijn vader is 13 jaar geleden overleden. Beide oma's zijn fysiek niet zo goed meer. Mijn schoonmoeder is jaren geleden geopereerd aan een hersentumor en is nooit meer de oude geworden. Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een TIA gehad en heeft oa een te hoge bloeddruk en een hart die hulp nodig heeft zeg maar.
Grootouders zijn er al heel lang niet meer.
Ze heeft wel 6 ooms en 4 tantes, 4 grote neven en 3 grote nichten. En natuurlijk de leukste grote broer.
pi_187532554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:07 schreef Aure het volgende:
Die van Jip is van Lodger, wat aan de dure kant, maar echt een ontzettend fijne zachte dunne stof. Ik zou zelf ook wel onder dat stofje willen liggen :P
Die tip had ik van jou gehad toch? Ik had al weken een vrij grote bestelling in het winkelmandje.. maar vond het toch wat te duur. Toen mocht ik het van mezelf bestellen als ik over de 40 weken zwanger zou zijn.. dat feest ging niet door :') Maar een ziekenhuisopname vond ik ook wel een reden om geld te spenderen :D Dus nu slaap ik elke nacht onder die XL witte Swaddle (met zoon, die profiteert er ook van mee :P ). De wikkeldoek is ook heerlijk :Y Bedankt dat je me op het bestaan van Lodger hebt gewezen *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door BobbyMcGee op 21-06-2019 09:56:22 ]
pi_187532596
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:51 schreef BobbyMcGee het volgende:
Die tip had ik van jou gehad toch? Ik had al weken een vrij grote bestelling in het winkelmandje.. maar vond het toch wat te duur. Toen mocht ik het van mezelf bestellen als ik over de 40 weken zwanger zou zijn.. dat feest ging niet door :') Maar een ziekenhuisopname vond ik ook wel een reden om geld te spenderen :D Dus nu slaap ik elke nacht onder die XL witte Swaddle. De wikkeldoek is ook heerlijk :Y Bedankt dat je me op het bestaan van Lodger hebt gewezen *O*
Je had een code voor maarliefst 5 euro korting toch? :+
pi_187532617
Hier hebben de kleintjes 2 opa's en 3 oma's.
Mijn ouders zien ze elke week, de vader van vriend 2 keer per jaar, met zijn moeder helemaal geen contact en zijn stiefmoeder kan mij niet luchten of zien dus die zien we ook nooit. Jammer voor hen, maar ik ben wel blij dat mijn eigen ouders zo gek met ze zijn!

Opa en oma van vriend vragen gelukkig wel regelmatig naar ze en die zien we ook vaker. Mijn opa is al een paar jaar alleen, maar zien we om de week ofzo. Ook hij is gek met ze!

Verder gaat het goed hier, ik ben het zitten aan het oefenen met ze dus overal liggen grote kussens in de woonkamer. Het is hilarisch, zit de een rechtop en dan wil je de ander rechtop zetten ligt broer alweer op zn rug te spartelen _O- .

Vincent vind het wel best ook, die speelt liever op zijn buik en doet een dappere poging tot tijgeren maar duwt zichzelf tot eigen frustratie alleen achteruit. Gelukkig vaak grote zus die dan het speeltje maar even aangeeft.

Ik kreeg van de week voor het eerst te horen dat ze wel eens 1-eiig kunnen zijn. Die mevrouw wilde het echt niet geloven dat ze duidelijk twee eiig zijn. Ik zal eens even twee portretjes naast elkaar zetten, mogen jullie even mee kijken haha!

[ Bericht 4% gewijzigd door aapieannie op 21-06-2019 09:59:22 (Foto toegevoegd) ]
pi_187532640
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:54 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Je had een code voor maarliefst 5 euro korting toch? :+
Oh dan was jij het? :D bij deze bedankt!
pi_187532656
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:56 schreef BobbyMcGee het volgende:
Oh dan was jij het? :D bij deze bedankt!
Graag gedaan hoor! Maar pas jij onder een Swaddler van 1.20 bij 1.20?
pi_187532774
Ik was het in ieder geval niet :D maar ik ben wel ook fan van Lodger. Het blijft ook gewoon mooi. Jip zijn slaapzak doet nu een 2e ronde, want ik had hem vorig jaar een tikkeltje te groot in 68-80 besteld en daar past ie nu nog in *O*
pi_187532855
Mijn kinderen hebben drie opa's en drie oma's, best luxe. Onze ouders leven allemaal nog, en mijn opa en oma aan moeders kant ook. In de praktijk hebben ze vooral een goede band met mijn ouders, want die zijn relatief jong, gezond en mobiel, dus die komen vaak langs. Mijn opa en oma zijn natuurlijk al in de tachtig en opa wordt bovendien dement. Mijn schoonouders wonen ver weg en zijn ook niet zo gezond - schoonmoeder heeft fibro en schoonvader heeft na TIA's vasculaire dementie ontwikkeld. Dus die zien we beduidend minder.
pi_187533315
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:58 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor! Maar pas jij onder een Swaddler van 1.20 bij 1.20?
Nee, maar het dekbed zit zo ingestopt dat het maar tot mijn middel komt. Zodat het jongetje er niet onder kan belanden. Dus de swaddler hoeft alleen mijn bovenlijf maar te bedekken.
pi_187534914
Haha Aapie, ze hebben inderdaad heel veel overeenkomsten!

Hier zojuist voor het eerst weer ongesteld geworden. Ik had de hoop dat de borstvoeding dit nog een tijdje uit zou stellen, maar nee. Bijna 8 weken na de geboorte. Het stokje van mijn cup steekt soms in het litteken en ik heb plezantere sensaties gehad daar beneden dan dit. :( Mijn lichaam is weer klaar voor meer baby's. Hoezee.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_187535095
SPOILER
Vingerafdrukken op cameralenzen zijn altijd zo fijn om weg te poetsen! :')
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:07:21 #195
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187535257
hahaha toffe foto! O+
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:07:51 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187535264
En jemig Rebubbled, ZO SNEL ALWEER ;(
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:21:46 #197
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187535430
Ons jochie heeft last van hele harde ontlasting ;(. Het is heel donker en vast. Toen ik hem aan het verschonen was begon hij te poepen en jeetje, het zag er echt naar uit (vond ik dan).

En een tweede tandje komt door ook een dezer dagen door.

Wij hebben bij de Prenatal zomerslaapzakjes gekocht maar ik kwam die van Lodger daarna tegen en die lijkt me echt heel fijn! Maar ja, dan hebben we er 4 en dat lijkt me een beetje veel.
pi_187535482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:21 schreef Helsinki het volgende:
Ons jochie heeft last van hele harde ontlasting ;(. Het is heel donker en vast. Toen ik hem aan het verschonen was begon hij te poepen en jeetje, het zag er echt naar uit (vond ik dan).

En een tweede tandje komt door ook een dezer dagen door.

Wij hebben bij de Prenatal zomerslaapzakjes gekocht maar ik kwam die van Lodger daarna tegen en die lijkt me echt heel fijn! Maar ja, dan hebben we er 4 en dat lijkt me een beetje veel.
Ah rottig. Dat heeft mini-ToT eigenlijk alleen als hij worteltjes heeft gegeten. -O-
pi_187536333
Ah helsinki dat is naar, als ze zoveel moeite moeten doe he?!

Het CB belde net wederom, er is vandaag toevallig een officiele briefing uit dat advies is om BMR alleen te vervroegen als je naar een risico gebied gaat en dat is Frankrijk niet.
Ze hadden het ook met de arts overlegd en die vond vervroegen ook niet nodig, sterker nog die gaf aan dat we dan binnen een aantal jaren een keer extra moeten komen omdat ze net te vroeg wordt ingeeent.
Wij gaan weg als ze net geen 13 maanden is, dan moet ze bij 12,5 maand ingeent worden en dat vinden ze net te vroeg. Het kan natuurlijk wel, maar dan is de bescherming niet afdoende tot de 9e jaar want de 12 maanden grens is niet hard zeg maar.
Als we naar een risico gebied zouden gaan, had het wel gemoeten en had ze voor haar 4e nog een keer een BMR prik moeten halen.
We gaan er een weekend over nadenken. De eigenaren van de camping waar we heengaan, geven ook aan dat er alleen Nederlanders komen in de periode dat wij er zijn en dat er in dat gebied geen mazelen zijn.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 16:59:25 #200
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187537902
Aapie, wat een leuke koppies. Ik verbaas me er steeds over hoe 'oud' ze al zijn. Ik zie alleen verschil omdat het duidelijke foto's zijn en ze stilstaan :+ op straat had ik ook gedacht dat ze een-eiig zijn :) wel benieuwd in hoeverre ze later op elkaar lijken, als dat baby er af is :)

Tot, wat een leuke actiefoto :)

Lastige keuze nog steeds, Exode :{
Klinkt wel alsof beide keuzes goed zijn :)

@Rebubbled ahh wat een poep :( ik heb weleens gehoord dat de eerste menstruatie erg heftig is, ik hoop dat het meevalt :*

Vandaag afsluitend gesprek gehad met de vk, was echt een goed gesprek :) Ik heb gevraagd of er een bevalverslag was en of ik daar een kopie van mocht en de vk vroeg gelijk of ik dan niet meteen het hele dossier wilde. Zo fijn om alles na te kunnen lezen en er waren ook wat dingen die ik nog niet wist. Helpt voor mij om het goed af te sluiten :)
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:20:06 #201
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187538142
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:39 schreef exode het volgende:
Zo, hydrofiele slaapzak bij de Prenatal besteld. Wilden we al een tijdje kopen maar met de 30 graden op komst maar snel even gedaan.

CB weer gesproken, ze konden eigenlijk niet echt adviseren. Er is geen actief beleid om kindjes eerder te vaccineren voor Frankrijk. Ze zien geen gevaarlijke uitbraak.
Als we willen inenten moet het in de eerste week van juli omdat ze dan 1 is en net genoeg tijd om de reacties door te komen en dat het echt werkzaam is eind juli. Dus we gaan het maar doen.

Opa's en oma's. Juul heeft 2 oma's en 1 opa. Mijn vader is 13 jaar geleden overleden. Beide oma's zijn fysiek niet zo goed meer. Mijn schoonmoeder is jaren geleden geopereerd aan een hersentumor en is nooit meer de oude geworden. Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een TIA gehad en heeft oa een te hoge bloeddruk en een hart die hulp nodig heeft zeg maar.
Grootouders zijn er al heel lang niet meer.
Ze heeft wel 6 ooms en 4 tantes, 4 grote neven en 3 grote nichten. En natuurlijk de leukste grote broer.
Hier dus waar we contact mee hebben en (daadwerkelijk volgens bloedband):
2 overgrootoma's (4)
2 oma's, 1 opa en 1 stiefopa (5)
3 tantes, 3 ooms en 1 nicht :P . Mijn nichtje wordt volgende week 1 O+

Hier volgende week extra check bij het CB. Verpleegkundige kwam vandaag langs en ze vermoeden toch dat de PE, inleiding/bevalling en al het vocht ook invloed heeft gehad op Bas zijn gewicht, ontlasting en gedrag. Hij blijft een beetje gelig en komt nog niet helemaal lekker aan. Zit nu bij 11 dagen op 3100 gram, geboortegewicht was 3225 gram. Hij heeft ook 3 dagen stabiel gezeten op 3000 gram en dat was ook al ongebruikelijk gaf ze aan, dus ze nemen nu dat gewicht als start/laagste uitgangswaarde in combinatie met het gewicht na 24 uur (3,1 kg).

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 17:25:47 ]
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:28:33 #202
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187538256
Huilt hij veel of is hij erg onrustig, d-e? Ik zie je regelmatig schrijven over krampjes. Ik dacht eerder te lezen dat het juist super goed ging! Maar fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden en dat er een extra controle komt.
Heb jij er zelf nog last van?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187538576
Vandaag hebben onze kanjers allebei een mijlpaal te pakken!

Onze diva heeft zich voor t eerst op haar buik weten te draaien en vindt dit zo leuk dat ze blijft draaien 😀.

Bij ons prinsje zijn de eerste puntjes door van de ondertanden.

Zo leuk dat ze allebei hun eigen ontwikkeling hebben 🙂
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:00:56 #204
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187538695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:28 schreef Mariposas het volgende:
Huilt hij veel of is hij erg onrustig, d-e? Ik zie je regelmatig schrijven over krampjes. Ik dacht eerder te lezen dat het juist super goed ging! Maar fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden en dat er een extra controle komt.
Heb jij er zelf nog last van?
Hij heeft zijn momenten inderdaad, maar over het algemeen is hij gewoon een rustige en tevreden baby. Ik had gisteren weer monsterlijke stuwing (3e keer :X). Het is telkens een beetje gelinkt aan het regelen, stuwing en bijbehorend gedrag. Ik blijf hem dan maar ook gewoon telkens aanleggen.

Ik hou zelf nog best veel vocht vast in mijn lichaam inderdaad. Zit momenteel onder de uitslag van de nieruitval op mijn bovenbenen, linkerbeen loopt zelfs door tot enkel en het loopt door tot mijn navel. Wel zijn de harde vochtschijven/plekken uit mijn buik verdwenen nu en ben ik minder snel benauwd. Ook heb ik nog weinig gevoel in mijn vingertoppen dus telefoon typen is vreselijk, laptop is heerlijk.
Om een idee te geven, ik zat op +24 kg de avond voor de inleiding. Ben er nu 16,6 kwijt en hij is nog geen 2 weken oud :X.

Het is hier gewoon telkens 3 stappen vooruit en 1 stap achteruit, zowel bij mij als bij hem. Nou ja, dan zit er uiteindelijk een stijgende lijn in. Volgende week woensdag pas naar het CB daarvoor, dan is hij 16 dagen en ziet het er vast weer anders uit. Ik maak mij er dan ook niet al te druk om, maar vind het wel jammer dat al dit soort dingen nodig zijn omdat er niet naar mij geluisterd is als patient.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 18:25:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')