abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:10:20 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187547971
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:57 schreef Rebubbled het volgende:
Hier ook een schoonmaakster 1x per 2 weken. Echt een aanrader hoor. Als de grote dingen zoals de badkamer schoonmaken en het hele huis dwijlen wegvallen, scheelt dat enorm. Ik overweeg zelfs om er een wekelijks ding van te maken. Als het stress tussen vriend en mij scheelt, is me dat die 40 euro wel waard.

Vannacht sliep bug gewoon van 00.00u Tot 08.00u. O+ Fijn voor vriend die de nachtvoedingen doet. Mijn wekker gaat nog steeds om 03.30. Hoe doen de volledige borstvoedinggevers dit? Mijn borsten staan echt op klappen na 5 uur niet kolven. Ik zou geen 8 uur kunnen halen. En neemt je productie dan af?
Je borsten wennen eraan en wrs haalt je kleintje 's ochtends flink in door vaker om voeding te vragen.

En ik wil ook een schoonmaakster, maar vind het veel geld en heb geen zin om elke week op een vast moment te moeten opruimen omdat de schoonmaakster komt poetsen.

Prul sliep vanochtend na 2 uur wakker met een paar minuutjes jengelen (echt geen huilen, meer kletsen eigenlijk) helemaal zelf in en slaapt al ruim een uur. Knappe baby :D (ksst, fokwet).

Ik ga zo even een dunne slaapzak halen. Bij de kruidvat hydrofiele slaapzakken voor een tientje. Goede deal *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:22:20 #227
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187548105
Framblij, ik wil dus ook niets verpesten _O-.

Mag ik vragen hoeveel jullie per uur betalen?
* Helsinki zet een stoomdweil op haar verlanglijstje

Met kolven stimuleer je de productie toch? Dan zou ik proberen of je dat af kunt gaan bouwen voor de nacht. Maar ik ben geen expert. Heb je de vraag ook in het BV topic gesteld?
  zaterdag 22 juni 2019 @ 11:56:52 #228
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187549136
@douche-eendje fijn dat bas over het algemeen tevreden is. :) mijn oudste kreeg ook al zo vroeg last van krampjes, maar die huilde wel echt ontzettend veel. Gelukkig is dat bij jullie niet zo. En komt vast wel goed met de groei, doet hij er alleen net even wat langer over.
Krijg je nog iets van nazorg ivm de p-e? Het klinkt heftig en wat ik van mijn omgeving weet is dat je het herstel ook niet moet onderschatten.

@Rebubbled waarom doet je vriend de nachtvoedingen? Waarom geef jij dan niet zelf borstvoeding? Als je volledige bv geeft, dan past je productie zich aan naar het ritme van je baby. Dus als ze dan s nachts doorslaapt, heb je op een gegeven moment ook geen stuwing meer s nachts. Je zou wel even de ergste druk eraf kunnen kolven, maar met leegkolven hou je je productie in stand. Hier kolf ik wel, maar ik volg daarin het ritme van mijn baby.

Hier een schoonmaakster, omdat ik aan het begin van mijn zwangerschap echt 0% energie had. En een robotstofzuiger komt ook op mijn eindeloos lange verlanglijstje.
En stoomdweil heb ik ook, maar gebruik ik te weinig. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187550577
Robotstofzuiger O+
Beste aankoop tijdens de zwangerschap haha! Elke avond maakt hij trouw een rondje door het huis. Beneden dan. In de middag als hij weer is opgeladen zet ik het op de bovenverdieping aan.

De heren liggen nog lekker te tukken, zo maar even wakker maken want verdrietige kleuter omdat het zwembad stuk is. Gaan we maar eens even op pad om wat nieuws te kopen. Net het gras gemaaid, dacht daar worden ze wel wakker van maar niks hoor..
pi_187551510
Ik wil ook graag een schoonmaakster, na jaren zeuren van mijn man. Ik hou niet van vreemden in mijn huis en al helemaal niet als ze aan m'n spullen zitten. Maar ik heb echt geen zin meer om mijn energie te verspillen aan schoonmaken. Nu nog een goede vinden.

Een robot stofzuiger is misschien ook weleens handig, maar moet ik overlaten aan die nerd van een man van mij :+

En bedankt trouwens, m'n winkelmandje zit weer vol op de Lodger site O-)
pi_187552700
@Mariposas Borstvoeding is hier helaas nog steeds meer hobby dan een effectieve voedingsmethode. Ze is een luie drinker, dus het duurt ontzettend lang en na een uur heb ik nog steeds een baby die om melk vraagt. Het is wel gezellig en fijn ontspannend voor het slapengaan voor haar. Maar de rest van de tijd kolf ik. 's Nachts slaap ik liever dan zo'n eindeloze sessie te doen. En ik kolf vaker dan de keren dat zij wil eten. We zaten 4 weken geleden namelijk op 600cc kunstvoeding per dag, ondertussen is dat max. 100cc. Ik ben een inhaalslag aan het maken, nadat we eigenlijk naar 100% kunstvoeding zouden gaan.

@Helsinki, mijn schoonmaakster kost 13 euro per uur. 3 uur voor 40 hebben we er uiteindelijk van gemaakt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 18:08:15 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187553341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:56 schreef Mariposas het volgende:
@:douche-eendje fijn dat bas over het algemeen tevreden is. :) mijn oudste kreeg ook al zo vroeg last van krampjes, maar die huilde wel echt ontzettend veel. Gelukkig is dat bij jullie niet zo. En komt vast wel goed met de groei, doet hij er alleen net even wat langer over.
Krijg je nog iets van nazorg ivm de p-e? Het klinkt heftig en wat ik van mijn omgeving weet is dat je het herstel ook niet moet onderschatten.
Het nazorg-deel moet nog gestart gaan worden, maar er zijn helaas meerdere dingen niet helemaal lekker gelopen tijdens mijn zwangerschap en bevalling uiteindelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schoonmaakster hebben we momenteel nog niet, maar mijn schoonzusje is klaar met school en werkt nu 3 dagen dus ik heb haar weer gevraagd :@. Ook al is het maar voor een paar weken.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 22-06-2019 18:22:51 ]
pi_187554065
Een luierwissel waarbij alles ondergeplast en ondergepoept werd, én hij daarna ook een lading melk eruit gooide. Wat een gedoe zo :')
  zaterdag 22 juni 2019 @ 19:14:40 #234
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187554200
Ah wat balen, Bobby!

L. was pas om half 7 thuis maar ik heb het gered: boodschappen binnen, gekookt, samen met de baby gedoucht, hondje uitgelaten, het weer voor komende week vervloekt en nu is het tijd om me te verdiepen in welke mobiele airco we het beste kunnen aanschaffen :').

Mijn jongetje wil trouwens echt niet slapen en is nu bijna 5 uur wakker }:|.

@Rebubbled, valt mee!
  zaterdag 22 juni 2019 @ 19:29:23 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187554360
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
Een luierwissel waarbij alles ondergeplast en ondergepoept werd, én hij daarna ook een lading melk eruit gooide. Wat een gedoe zo :')
_O- .

Nou, nu is hij wel echt leeg dan.

M'n man heeft vandaag een cosleeper gekocht. Wiegje gaat naar oma voor als hij daar is. Wiegje werkt niet bij ons

[ Bericht 7% gewijzigd door douche-eendje op 22-06-2019 19:57:54 ]
pi_187554874
Wij zijn weer terug van een dagje Zierikzee. Heerlijk gewandeld met manlief en M. M heeft constant geslapen, is alleen 1x wakker geweest om te drinken. Ze heeft gekolfde melk gehad, maar het was niet genoeg, dus ze heeft ook live aan de borst gedronken. Ik heb mijn angsten om live te voeden overwonnen :P

Ik wil ook een robotstofzuiger, stoomdweil en een schoonmaakster :')

Ik houd niet van huishouden, maar wil wel dat het huis netjes en schoon is. Nu komt mijn moeder mij wekelijks paar uurtjes helpen. Ze komt eigenlijk om M te zien, maar als ze hier is, kan ze niet stilzitten :P

Hoe komen jullie aan een schoonmaakster? Waar moet ik zoeken? Klinkt wel erg aantrekkelijk op dit moment, want mij lukt het voorlopig niet.
pi_187554927
Zierikzee, Cava O+ Place to be 8-)

Goed hoor, dat je hebt gevoed. Na die eerste keer is het verder vaak stukken laagdrempeliger.

Schoonmaakster: wij deden dat via, jawel: sopje.nl :') Maar beter is via-via, is mijn ervaring.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 20:21:55 #238
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187554941
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 18:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het nazorg-deel moet nog gestart gaan worden, maar er zijn helaas meerdere dingen niet helemaal lekker gelopen tijdens mijn zwangerschap en bevalling uiteindelijk.

Waarschijnlijk ten overvloede, maar ik adviseer je om je volledige medisch dossier bij zowel je verloskundige praktijk als het ziekenhuis op te vragen. Voor je eigen verwerking, en wellicht wordt er ook wat meer duidelijk zo. :Y

@CaVaBien dat klinkt als een heerlijk dagje!
Schoonmaakster hebben wij via Helpling.

@Rebubbled klinkt bekend, ik kolf daarom ook in de nacht. Het wordt vanzelf wel beter!
  zaterdag 22 juni 2019 @ 20:25:16 #239
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187554980
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

_O- .

Nou, nu is hij wel echt leeg dan.

M'n man heeft vandaag een cosleeper gekocht. Wiegje gaat naar oma voor als hij daar is. Wiegje werkt niet bij ons

Waarom denk je dat ik ‘m wegdeed. :P
pi_187555772
@Jentin sopje _O- krijg bij die naam wel hele foute associaties :+

@Helsinki wij gaan 12,50 per uur betalen en dan 3 uur.
Zijn onze babies trouwens familie ofzo? :') zoiets als exode en jentin. Frum was gister om 1900 ook 5 uur wakker en wilde ook niet slapen :N
Ze krijgt dan wel 3 tandjes tegelijk dus het is ook wel te begrijpen. Het verbaasd me wel dat de nachten zo vreselijk goed gaan, had me wel een paar keer verslapen voor werk daardoor :')

Wij hebben trouwens zo’n pilaar ventilator, vorig jaar gekregen van m’n schoonmoeder omdat ze me zo sneu vond met die hitte _O-

Oké ik heb m’n vriend ook zo ver gekregen om een stoomdweil te kopen *O*
  zaterdag 22 juni 2019 @ 21:50:50 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187556260
Ik had hier een vraag getypt over die stoomdweilien maar die vervolgens toch maar meegenomen naar de SC.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:03:06 #242
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187556407
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ten overvloede, maar ik adviseer je om je volledige medisch dossier bij zowel je verloskundige praktijk als het ziekenhuis op te vragen. Voor je eigen verwerking, en wellicht wordt er ook wat meer duidelijk zo. :Y

@:cavabien dat klinkt als een heerlijk dagje!
Schoonmaakster hebben wij via Helpling.

@:Rebubbled klinkt bekend, ik kolf daarom ook in de nacht. Het wordt vanzelf wel beter!
Was ik sowieso al van plan, maar wil ook weten wanneer er wat is overgedragen.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:03:29 #243
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187556412
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik ‘m wegdeed. :P
Hij gaat naar m'n schoonouders :+ want er zullen wel meer kleinkinderen komen. Dus we zijn er nog altijd heel blij mee want m'n schoonmoeder gaat echt niet in maternale houding met hem slapen :P
pi_187561229
@Helsinki

Hier 2 uur per week een schoonmaakster voor ¤ 25,-.
Voor die 25 euro is elke week de badkamer schoon, de toiletten, het hele huis met de stofzuiger en dweil en gebeurt er iets extra (soms ramen, soms koelkast, keukenkastjes, net wat we vragen). Ik wil nooit meer zonder denk ik. :9

Maar hoor ook wel verhalen van 15-17,50 per uur. Hebben hier via-via, dan ken je al andere ervaringen en weet je wie je in huis haalt.. Ze heeft een sleutel van ons huis, dus ook als we er niet zijn kan het gewoon doorgaan. Ik zie nu al op tegen haar vakantie. :9

--

Vorig jaar in juni/juli met de hitte ook een (mobiele) airco gekocht. Het vreet stroom natuurlijk, maar was hoogzwanger anders niet te doen hier thuis. Nu binnen alweer 25 graden en ze voorspellen hier nu dindag-zaterdag 38 graden, met woensdagnacht niet onder de 24 graden.

Nuon gaat weer gelukkig worden. *)
pi_187561231
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini-ToT heeft het wel naar zijn zin in het water! :D

De bubbels vindt hij niet echt eng, maar erg prettig vindt hij ze ook niet, dus die laten we nog maar ff uit als hij er in zit. :)
De band die om z'n nekje gaat is hij ook wat minder dol op. Ook moeten zijn voetjes de bodem wel blijven raken. Soms gaat het wel even goed als je hem wil laten drijven, maar niet te lang.

Maar goed; dit was ook pas zijn 2e "zwemavontuur". :)

[ Bericht 15% gewijzigd door ToT op 23-06-2019 10:27:51 ]
pi_187564047
Wij overleven de hitte zo ook wel. 8-)

SPOILER
  zondag 23 juni 2019 @ 14:42:48 #247
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187564251
Wij vanmorgen ook :+. Duinen op loopafstand van je huis O+. We hadden alleen toch net de verkeerde niet-wandelwagenproof route van 3 km gekozen met een interessant klimmetje met trappen en meer. Nou ja, we zijn gelijk handig met kinderwagen :')

Nu lekker in huis in de koelte, binnen. Want het is buiten nu echt een stuk warmer dan vanmorgen merkte ik net :X

[ Bericht 16% gewijzigd door douche-eendje op 23-06-2019 15:06:20 ]
pi_187566949
Vandaag weer met mini-ToT rond zitten spetteren, maar toen hij in dat zwembandje door het bad heen rende en nogal hard tegen de hoek van het (opblaas)bad aan botste met dat opgeblazen zwembandje, raakte hij flink overstuur.
Ja het is een vierkante bak met uiteraard niet al te veel bewegingsvrijheid er in.
Hij vindt het loopstoeltje duidelijk leuker. Maar goed; ben benieuwd hoe het op vakantie zal gaan als we wat in zee gaan zwemmen en hij dus niet met zijn voetjes de bodem kan raken. :)
Lijkt me wel echt gaaf, zo met mini-ToT in dat zwembandje rondzwemmen! :D
Wel oppassen voor kwallen natuurlijk. :Y
  zondag 23 juni 2019 @ 18:10:09 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187567333
quote:
17s.gif Op zondag 23 juni 2019 14:42 schreef douche-eendje het volgende:
Wij vanmorgen ook :+. Duinen op loopafstand van je huis O+. We hadden alleen toch net de verkeerde niet-wandelwagenproof route van 3 km gekozen met een interessant klimmetje met trappen en meer. Nou ja, we zijn gelijk handig met kinderwagen :')
[ afbeelding ]
Nu lekker in huis in de koelte, binnen. Want het is buiten nu echt een stuk warmer dan vanmorgen merkte ik net :X
Geen idee hoe warm het bij jullie was, maar is het niet een beetje te warm voor je baby met het dek op de reiswieg?

Prul heeft vandaag ook in het badje gespeeld. Ze is echt zo dol op water.

Overigens: hoeveel warm eten eten jullie 7-maanders? Prul at net een half ei, een flinke eetlepel zoeteaardappelpuree en 3 eetlepels courgette. Al met al echt een flink bakje vol, meer dan een potje iig. En ze had misschien nog wel meer gelust. En dan had ze vandaag al een borstvoeding of zes, een bijna hele boterham, hele rijstwafel en één flinke bak geraspte peer op...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187567753
Vanochtend was het wel lekker, maar niet zo warm als vanmiddag hoor ;) wij hadden vanochtend ook gewoon het dekje erop. ‘S middags heeft ‘ie buiten heel lang geslapen in de wagen terwijl ik de oudste en een vriendinnetje uit liet in de speeltuin O+

Zo genoten vandaag O+ Vol gestort op beide kinderen. Vriend was bezig met het leggen van zonnepanelen, dus stond er wel alleen voor vandaag. Op zich niet erg, maar man, compleet gesloopt na zo’n dag zonder een moment voor mezelf :')

Gelukkig morgen weer een werkdag :9 *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')