abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:20:06 #201
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187538142
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:39 schreef exode het volgende:
Zo, hydrofiele slaapzak bij de Prenatal besteld. Wilden we al een tijdje kopen maar met de 30 graden op komst maar snel even gedaan.

CB weer gesproken, ze konden eigenlijk niet echt adviseren. Er is geen actief beleid om kindjes eerder te vaccineren voor Frankrijk. Ze zien geen gevaarlijke uitbraak.
Als we willen inenten moet het in de eerste week van juli omdat ze dan 1 is en net genoeg tijd om de reacties door te komen en dat het echt werkzaam is eind juli. Dus we gaan het maar doen.

Opa's en oma's. Juul heeft 2 oma's en 1 opa. Mijn vader is 13 jaar geleden overleden. Beide oma's zijn fysiek niet zo goed meer. Mijn schoonmoeder is jaren geleden geopereerd aan een hersentumor en is nooit meer de oude geworden. Mijn moeder heeft een paar jaar geleden een TIA gehad en heeft oa een te hoge bloeddruk en een hart die hulp nodig heeft zeg maar.
Grootouders zijn er al heel lang niet meer.
Ze heeft wel 6 ooms en 4 tantes, 4 grote neven en 3 grote nichten. En natuurlijk de leukste grote broer.
Hier dus waar we contact mee hebben en (daadwerkelijk volgens bloedband):
2 overgrootoma's (4)
2 oma's, 1 opa en 1 stiefopa (5)
3 tantes, 3 ooms en 1 nicht :P . Mijn nichtje wordt volgende week 1 O+

Hier volgende week extra check bij het CB. Verpleegkundige kwam vandaag langs en ze vermoeden toch dat de PE, inleiding/bevalling en al het vocht ook invloed heeft gehad op Bas zijn gewicht, ontlasting en gedrag. Hij blijft een beetje gelig en komt nog niet helemaal lekker aan. Zit nu bij 11 dagen op 3100 gram, geboortegewicht was 3225 gram. Hij heeft ook 3 dagen stabiel gezeten op 3000 gram en dat was ook al ongebruikelijk gaf ze aan, dus ze nemen nu dat gewicht als start/laagste uitgangswaarde in combinatie met het gewicht na 24 uur (3,1 kg).

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 17:25:47 ]
  vrijdag 21 juni 2019 @ 17:28:33 #202
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187538256
Huilt hij veel of is hij erg onrustig, d-e? Ik zie je regelmatig schrijven over krampjes. Ik dacht eerder te lezen dat het juist super goed ging! Maar fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden en dat er een extra controle komt.
Heb jij er zelf nog last van?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187538576
Vandaag hebben onze kanjers allebei een mijlpaal te pakken!

Onze diva heeft zich voor t eerst op haar buik weten te draaien en vindt dit zo leuk dat ze blijft draaien 😀.

Bij ons prinsje zijn de eerste puntjes door van de ondertanden.

Zo leuk dat ze allebei hun eigen ontwikkeling hebben 🙂
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:00:56 #204
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187538695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 17:28 schreef Mariposas het volgende:
Huilt hij veel of is hij erg onrustig, d-e? Ik zie je regelmatig schrijven over krampjes. Ik dacht eerder te lezen dat het juist super goed ging! Maar fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden en dat er een extra controle komt.
Heb jij er zelf nog last van?
Hij heeft zijn momenten inderdaad, maar over het algemeen is hij gewoon een rustige en tevreden baby. Ik had gisteren weer monsterlijke stuwing (3e keer :X). Het is telkens een beetje gelinkt aan het regelen, stuwing en bijbehorend gedrag. Ik blijf hem dan maar ook gewoon telkens aanleggen.

Ik hou zelf nog best veel vocht vast in mijn lichaam inderdaad. Zit momenteel onder de uitslag van de nieruitval op mijn bovenbenen, linkerbeen loopt zelfs door tot enkel en het loopt door tot mijn navel. Wel zijn de harde vochtschijven/plekken uit mijn buik verdwenen nu en ben ik minder snel benauwd. Ook heb ik nog weinig gevoel in mijn vingertoppen dus telefoon typen is vreselijk, laptop is heerlijk.
Om een idee te geven, ik zat op +24 kg de avond voor de inleiding. Ben er nu 16,6 kwijt en hij is nog geen 2 weken oud :X.

Het is hier gewoon telkens 3 stappen vooruit en 1 stap achteruit, zowel bij mij als bij hem. Nou ja, dan zit er uiteindelijk een stijgende lijn in. Volgende week woensdag pas naar het CB daarvoor, dan is hij 16 dagen en ziet het er vast weer anders uit. Ik maak mij er dan ook niet al te druk om, maar vind het wel jammer dat al dit soort dingen nodig zijn omdat er niet naar mij geluisterd is als patient.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 18:25:52 ]
pi_187539043
@Aure: @Helsinki: @Lemijn: @Framblij89: @Mariposas: @douche-eendje:

Bedankt voor jullie reacties op mijn consultatiebureau-vraag. Jullie hebben gelijk, ik ben niets verplicht. Het helpt om andermans overwegingen te lezen: ik ben inderdaad niet erg wantrouwend of sceptisch bij voorbaat. Wel heb ik het idee dat veel hulp in mijn geval wat overbodig zal zijn: ik heb mijn eigen hulpbronnen (fok! ;) en familie/vrienden) en ben goed geïnformeerd. Ik heb het groeiboekje doorgebladerd wat we bij de gehoortest kregen en daar staan wel een aantal adviezen in waar ik mijn kanttekeningen bij kan zetten. Tegelijkertijd vind ik een aantal medische checks wel fijn (zoals die gehoortest). Ik ga het maandag wel bespreken met de verpleegkundige. Zijn groei bijhouden lijkt me nu alleen maar leuk :D
Ik moet zeggen dat ik die vragenlijst ook niet zo prettig vind. Ik begrijp de signaalfunctie wel, en het zou bij ons alleen maar positieve vinkjes geven. Maar mijns inziens hoeft er niet in een dossier te komen staan wat ons opleidingsniveau is of hoe onze relatie is sinds onze zoon er is.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:28:29 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187539088
@BobbyMcGee, toen ze mijn opleidingsniveau vroeg, uhm tsja. mbo, post-hbo en een internationale certificering waarvoor ik een puntenregistratie bij moet houden. Maar welk niveau dat is, tsja. Zit dan op het niveau van een physician assistent, uiteindelijk is een arts nog altijd eindverantwoordelijke over mijn werk.
Ik heb ook aangegeven dat ik als ik twijfel echt wel aangeef dat en waarom, mijn netwerk groot genoeg is voor hulp. Maar dat ik het wel prettig vind als ze ook naar mij luisteren.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:55:37 #207
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187539441
Mehehe ik moest zo lachen bij die vragenlijst. Vroegen ze eerst ons beroep (cytologisch/biomedisch analist en klinisch chemisch analist), en daarna: "Opleidingsniveau, nou dat lijkt me WO he?"
Euhhhh nee :+ doe maar mbo hoor, fancy beroepsnaam betekent nog niet meteen WO geschoold :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:05:54 #208
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187539590
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:55 schreef pinquit het volgende:
Mehehe ik moest zo lachen bij die vragenlijst. Vroegen ze eerst ons beroep (cytologisch/biomedisch analist en klinisch chemisch analist), en daarna: "Opleidingsniveau, nou dat lijkt me WO he?"
Euhhhh nee :+ doe maar mbo hoor, fancy beroepsnaam betekent nog niet meteen WO geschoold :')
Ja ik heb na jouw/mijn opleiding dus nog 'even' die 2 anderen er achteraan geplakt :P. Celmaatje O+.

En ik heb serieus nu een stuk navelstreng in mn formalinepotje. Ik hoop zo dat het lukt straks, die coupe :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, voedertijd :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 21-06-2019 19:11:09 ]
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:27:51 #209
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187539918
Die foto _O-
  vrijdag 21 juni 2019 @ 19:51:41 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187540297
Geen placenta gedaan D-E?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 20:14:28 #211
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187540690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 19:51 schreef pinquit het volgende:
Geen placenta gedaan D-E?
Nee vond ik wat teveel gedoe. Heb wel goede foto's inclusief de verkeerde navelstrenginsertie :+
pi_187540964
Haha d-e die foto's zien er gek uit!

Hier ook alweer ongesteld geweest, na 9 weken. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat het nog iets langer zou duren, dat verminderd vruchtbaar zijn. Ik ben nog niet aan de anticonceptie en nu moet ik daar wel weer aan denken.

Ik heb trouwens een vraagje.. Morgen gaan we voor het eerst een dagje weg met M . Dat betekent dus ook dat ik buiten moet voeden en verschonen. Hoe doen jullie dat?
En is het eigenlijk wel verstandig om zo lang buiten te zijn met een baby van bijna 11 weken?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 20:57:06 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187541439
Wij zijn terug van onze korte vakantie. Prul is een enorme liefhebber van het zwembad en daar hebben we dan ook veel tijd doorgebracht. Het was heerlijk *O* al ben ik niet echt minder moe dan vorige week -O-

Cvb: buiten buiten of ergens binnen maar niet thuis?

In het eerste geval: verschonen op een matje in je reiswieg? In het tweede geval is er vast wel een verschoontafel of een bank die je kunt gebruiken. Ook dan gebruik ik een matje, omdat ik niet weet hoe schoon anderen het achterlaten.

En voeden doe ik altijd en overal. Wel in de schaduw en uit de wind, maar vaak is er wel een bankje of de achterbank van de auto.

Wat ga je doen btw?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187541451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 20:28 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje.. Morgen gaan we voor het eerst een dagje weg met M . Dat betekent dus ook dat ik buiten moet voeden en verschonen. Hoe doen jullie dat?
En is het eigenlijk wel verstandig om zo lang buiten te zijn met een baby van bijna 11 weken?
Ja hoor, dat kan prima, zeker in dit warme weer.

Buiten voeden zorg ik dat ik ergens comfortabel kan zitten. Ik heb een hemdje onder mijn shirt aan en doe dan shirt omhoog en hemdje omlaag, zodat ik niet halfnaakt zit te voeden. Verschonen doe ik bij voorkeur bij kindvriendelijke horeca met een verschoonplek, maar indien nodig ook gewoon op een bankje met mijn eigen verschoonmatje.
pi_187542528
@Tink89 fijn dat de vakantie geslaagd was! Het was ook wel heerlijk weer om te zwemmen :)

Echt buiten buiten. We gaan van Rotterdam naar Zierikzee. Beetje de omgeving verkennen daar/ wandelen.

@lunapuella ik vind het ontzettend spannend/ eng :P
Ik zat te denken om een jurk aan te doen met knopen, zodat ik de bovenste knopen los kan maken en voeden.

Ik neem sowieso ook gekolfde melk mee, maar gaat niet lukken om melk mee te nemen voor de hele dag. En daarnaast moet de melk in mijn borsten natuurlijk ook leeg gedronken worden :P
  vrijdag 21 juni 2019 @ 22:23:54 #216
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187542715
Ik verschoon overal. Vanmiddag nog op Mn hoedenplank van Mn auto. Ik leg er dan een hydrofiele luier onder voor het idee. Heb geen matje.. dacht dat ik die wel zou krijgen van Mn schoonmoeder. Maar eens eentje halen bij de Hema.

En natuurlijk kunnen jullie zolang de hort op. Zolang jij er maar bent komt alles goed toch? Succes en veel plezier.

Ik heb een onrustig kindje.
Vannacht lag hij alleen maar te woelen in zn bed. Af en toe een gilletje en dan weer niks. Ik kon er ook niet van slapen dus we lagen wakker van 00:00 tot 04:20 :o Ik heb hem gewoon zo vaak aangelegd als hij wilde, maar dat bleek het toch niet te zijn.
Vandaag leek het weer die kant op te gaan en toen dacht ik dus terug aan iemand die iets poste over te warm aangekleed zijn. Dekentje eraf gehaald en zn broek uit en voila: 30 min slaap voor hem. Dat is al meer dan niets!

En ik schaam me echt voor deze decadente aankoop.. maar ik heb vanmiddag een airco gekocht :D :o
En zo vloog het plan om ons belastinggeld in te zetten voor een vakantie weer uit het raam
Ik zag het niet zitten om samen in onze slaapkamer vast geplakt te liggen of mogelijk ons te gaan ergeren aan elkaars lichaam ivm te veel hitte. Plus; er kan geen deur open ivm mijn k.u.t. Kat die werkelijk óveral piest sinds week 30 van Mn zwangerschap. Die stress nekt me ook zo he.. bah..
Zonder hoop geen leven.
pi_187542777
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:31 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe zien jullie stopcontactbeveiliging? Hebben jullie dat? Ik ben me aan het oriënteren, maar er is zoveel keuze dat ik geen idee heb wat ik moet kopen. Heeft iemand hier ervaringen?
Wij hebben die insteekdingen van de Ikea. Even wennen, maar werkt goed.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 23:05:57 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187543665
Whahahaha Sisu, ik heb vanmiddag ook een airco gekocht :')
Voor de kamers van de grote kinderen dan, die slapen op zolder ;( bij ons valt het wel mee met de hitte.
Ik heb zo zo zo geen zin in die hitte van volgende week :{

En ik stak vandaag mijn dochter in een jurkje. Ze vond er het hare van :P :') :D
Ze zei er verder niks van, maar d'r gezicht sprak boekdelen.

Hahahah :')
  vrijdag 21 juni 2019 @ 23:13:44 #219
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187543844
Ik was zo gefrustreerd over m'n niet-gestofzuigde huis dat ik na de bevalling een Robotstofzuiger heb gekocht. Hij heet Robert-Jan en levert matig werk, maar geen frustraties meer. 8-)

Baby's in jurkjes O+ O+ blijft dat nou ook een beetje zitten? Of kruipt die jurk dan steeds omhoog?

M'n baby ging huilen omdat ik hem te warm had aangekleed in de draagzak :@ blijkbaar had hij aan een romper met korte mouw genoeg, broekje kon uit. Dat warmhebben heeft hij niet van mij. :P
Het was trouwens zo knus met hem in de draagzak O+
pi_187546859
Ceviche, hier ook al jaren een robotstofzuiger. Ik vind het met de kat echt ideaal dat hij elke dag een rondje gaat. Wil er eigenlijk ook wel een voor boven haha. Tijdens mijn zwangerschap een Dyson steelstofzuiger gekocht wat ook echt een gouden ding is. Onze nieuwe bank is een enorme stof en haren vanger en nu kan ik hem in mum van tijd stofzuigen. Echt ideaal.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_187547289
Robotstofzuiger 💕. Beste hormonale aankoop van afgelopen zwangerschap. De kleuter heeft hem Robby genoemd en volgens hem is Robby deel van ons gezin.

Ik voed overal en dat geldt ook voor verschonen. De tofste plek waar we Frits hebben verschoond was een jazzcafé in Barcelona op twee fusten en een plank. Met een hydrofiel in de tas kom je een heel eind.

Wij blijven in de hitte wat meer binnen of verplaatsen ons heel traag naar gelegenheden met airco. Voor Frits zetten we een badje op in de schaduw, Fred blijft dus veel binnen.

Ik moest gnorfen om het jurkje, Pinq.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 09:12:59 #222
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187547526
Heb je een goede vakantie gehad, Tink? Welkom terug :*.

CVB, inderdaad makkelijke kleding aan voor het borstvoeden. Hydrofiel vond ik ook prettig voor wat privacy. Verschonen doen we net hoe het uitkomt. Vaak gaan we wat drinken en dan is er ook wel bij de toiletten de ruimte om hem te verschonen. Zo niet, dan op een bankje inderdaad. Bij onze luiertas zit een matje daarvoor (je kunt ze ook los kopen).

Wat lief, pinq O+!

Welke airco hebben jullie gekocht? :). Ik heb gisteren op 3 woningen gereageerd maar het ziet ernaar uit dat we deze zomer nog steeds in onze hellhole van een appartement zitten. Aan de andere kant: het is overal wel warm.

L. is vandaag eens aan het werk en ik ben maar een beetje wat dingen in het huishouden doen en wachten tot onze boodschappen komen :'). Stond allemaal voor gisteren op de planning maar ik had er écht geen zin in. Dus we zijn op zoek naar een huishoudelijk hulp die om de week kan komen helpen. Ben benieuwd.

En over de nachten hebben we eindelijk niets te klagen. We zitten er wel over na te denken om I. op z'n eigen kamertje te laten slapen omdat ik het idee heb dat we hem steeds wakker maken met onze geluiden. Een krakende vloer of het gesnurk van papa en het is gebeurd. Maar ik vind het ook wel jammer en juist zo fijn om samen te slapen ;(.
pi_187547788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:12 schreef Helsinki het volgende:
En over de nachten hebben we eindelijk niets te klagen. We zitten er wel over na te denken om I. op z'n eigen kamertje te laten slapen omdat ik het idee heb dat we hem steeds wakker maken met onze geluiden. Een krakende vloer of het gesnurk van papa en het is gebeurd. Maar ik vind het ook wel jammer en juist zo fijn om samen te slapen ;(.
Hier precies hetzelfde, heb ook het idee dat we frummie telkens wakker maken, maar de nachten gaan nu juist zo ontzettend goed *klopt af*, alleen hier word het ook onwijs warm in de slaapkamer en in haar kamertje blijft het nog iets koeler, weet niet hoe het zit met die hele hete dagen.
Het is zo fijn en gemakkelijk om ze naast je te hebben :')

Wij hebben ook besloten om een huishoudelijke hulp te nemen voor eens in de twee weken, ik kan er gewoon niet meer tegen op schoonmaken, frum eist natuurlijk veel aandacht op, m’n vriend werkt fulltime, en ik werk er ook nog naast. Nou kennen we dit vrouwtje al heel erg goed dus dat scheelt weer, krijgen nog een (beetje) korting ook :).

@pinquit die foto is geniaal _O- wat een mooie tattoo trouwens (voor zover je ‘m kan zien) O+

Wow @douche-eendje wat een gek gezicht _O- had geen idee dat het er zo uit kon zien

En door jullie wil ik nu ook een robot stofzuiger. Iemand ook nog ervaring met een stoom dweil? Ik heb tijdens m’n zwangerschap urenlang naar zo’n dweil zitten zoeken maar m’n vriend verklaarde me redelijk voor gek (waarom dan :?)
pi_187547847
Hier ook een schoonmaakster 1x per 2 weken. Echt een aanrader hoor. Als de grote dingen zoals de badkamer schoonmaken en het hele huis dwijlen wegvallen, scheelt dat enorm. Ik overweeg zelfs om er een wekelijks ding van te maken. Als het stress tussen vriend en mij scheelt, is me dat die 40 euro wel waard.

Vannacht sliep bug gewoon van 00.00u Tot 08.00u. O+ Fijn voor vriend die de nachtvoedingen doet. Mijn wekker gaat nog steeds om 03.30. Hoe doen de volledige borstvoedinggevers dit? Mijn borsten staan echt op klappen na 5 uur niet kolven. Ik zou geen 8 uur kunnen halen. En neemt je productie dan af?
pi_187547867
@Framblij89 Ik heb een stoomdweil! Ooit gevraagd voor mijn verjaardag. Goud waard. Dweilen is echt zo gebeurt en ik heb het idee dat het echt schoon is. In tegenstelling tot zo'n handdweil en ranzig soppie dat je door je huis uitsmeert.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:10:20 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187547971
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:57 schreef Rebubbled het volgende:
Hier ook een schoonmaakster 1x per 2 weken. Echt een aanrader hoor. Als de grote dingen zoals de badkamer schoonmaken en het hele huis dwijlen wegvallen, scheelt dat enorm. Ik overweeg zelfs om er een wekelijks ding van te maken. Als het stress tussen vriend en mij scheelt, is me dat die 40 euro wel waard.

Vannacht sliep bug gewoon van 00.00u Tot 08.00u. O+ Fijn voor vriend die de nachtvoedingen doet. Mijn wekker gaat nog steeds om 03.30. Hoe doen de volledige borstvoedinggevers dit? Mijn borsten staan echt op klappen na 5 uur niet kolven. Ik zou geen 8 uur kunnen halen. En neemt je productie dan af?
Je borsten wennen eraan en wrs haalt je kleintje 's ochtends flink in door vaker om voeding te vragen.

En ik wil ook een schoonmaakster, maar vind het veel geld en heb geen zin om elke week op een vast moment te moeten opruimen omdat de schoonmaakster komt poetsen.

Prul sliep vanochtend na 2 uur wakker met een paar minuutjes jengelen (echt geen huilen, meer kletsen eigenlijk) helemaal zelf in en slaapt al ruim een uur. Knappe baby :D (ksst, fokwet).

Ik ga zo even een dunne slaapzak halen. Bij de kruidvat hydrofiele slaapzakken voor een tientje. Goede deal *O*
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 22 juni 2019 @ 10:22:20 #227
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187548105
Framblij, ik wil dus ook niets verpesten _O-.

Mag ik vragen hoeveel jullie per uur betalen?
* Helsinki zet een stoomdweil op haar verlanglijstje

Met kolven stimuleer je de productie toch? Dan zou ik proberen of je dat af kunt gaan bouwen voor de nacht. Maar ik ben geen expert. Heb je de vraag ook in het BV topic gesteld?
  zaterdag 22 juni 2019 @ 11:56:52 #228
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187549136
@douche-eendje fijn dat bas over het algemeen tevreden is. :) mijn oudste kreeg ook al zo vroeg last van krampjes, maar die huilde wel echt ontzettend veel. Gelukkig is dat bij jullie niet zo. En komt vast wel goed met de groei, doet hij er alleen net even wat langer over.
Krijg je nog iets van nazorg ivm de p-e? Het klinkt heftig en wat ik van mijn omgeving weet is dat je het herstel ook niet moet onderschatten.

@Rebubbled waarom doet je vriend de nachtvoedingen? Waarom geef jij dan niet zelf borstvoeding? Als je volledige bv geeft, dan past je productie zich aan naar het ritme van je baby. Dus als ze dan s nachts doorslaapt, heb je op een gegeven moment ook geen stuwing meer s nachts. Je zou wel even de ergste druk eraf kunnen kolven, maar met leegkolven hou je je productie in stand. Hier kolf ik wel, maar ik volg daarin het ritme van mijn baby.

Hier een schoonmaakster, omdat ik aan het begin van mijn zwangerschap echt 0% energie had. En een robotstofzuiger komt ook op mijn eindeloos lange verlanglijstje.
En stoomdweil heb ik ook, maar gebruik ik te weinig. :P
pi_187550577
Robotstofzuiger O+
Beste aankoop tijdens de zwangerschap haha! Elke avond maakt hij trouw een rondje door het huis. Beneden dan. In de middag als hij weer is opgeladen zet ik het op de bovenverdieping aan.

De heren liggen nog lekker te tukken, zo maar even wakker maken want verdrietige kleuter omdat het zwembad stuk is. Gaan we maar eens even op pad om wat nieuws te kopen. Net het gras gemaaid, dacht daar worden ze wel wakker van maar niks hoor..
pi_187551510
Ik wil ook graag een schoonmaakster, na jaren zeuren van mijn man. Ik hou niet van vreemden in mijn huis en al helemaal niet als ze aan m'n spullen zitten. Maar ik heb echt geen zin meer om mijn energie te verspillen aan schoonmaken. Nu nog een goede vinden.

Een robot stofzuiger is misschien ook weleens handig, maar moet ik overlaten aan die nerd van een man van mij :+

En bedankt trouwens, m'n winkelmandje zit weer vol op de Lodger site O-)
pi_187552700
@Mariposas Borstvoeding is hier helaas nog steeds meer hobby dan een effectieve voedingsmethode. Ze is een luie drinker, dus het duurt ontzettend lang en na een uur heb ik nog steeds een baby die om melk vraagt. Het is wel gezellig en fijn ontspannend voor het slapengaan voor haar. Maar de rest van de tijd kolf ik. 's Nachts slaap ik liever dan zo'n eindeloze sessie te doen. En ik kolf vaker dan de keren dat zij wil eten. We zaten 4 weken geleden namelijk op 600cc kunstvoeding per dag, ondertussen is dat max. 100cc. Ik ben een inhaalslag aan het maken, nadat we eigenlijk naar 100% kunstvoeding zouden gaan.

@Helsinki, mijn schoonmaakster kost 13 euro per uur. 3 uur voor 40 hebben we er uiteindelijk van gemaakt.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 18:08:15 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187553341
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:56 schreef Mariposas het volgende:
@:douche-eendje fijn dat bas over het algemeen tevreden is. :) mijn oudste kreeg ook al zo vroeg last van krampjes, maar die huilde wel echt ontzettend veel. Gelukkig is dat bij jullie niet zo. En komt vast wel goed met de groei, doet hij er alleen net even wat langer over.
Krijg je nog iets van nazorg ivm de p-e? Het klinkt heftig en wat ik van mijn omgeving weet is dat je het herstel ook niet moet onderschatten.
Het nazorg-deel moet nog gestart gaan worden, maar er zijn helaas meerdere dingen niet helemaal lekker gelopen tijdens mijn zwangerschap en bevalling uiteindelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schoonmaakster hebben we momenteel nog niet, maar mijn schoonzusje is klaar met school en werkt nu 3 dagen dus ik heb haar weer gevraagd :@. Ook al is het maar voor een paar weken.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 22-06-2019 18:22:51 ]
pi_187554065
Een luierwissel waarbij alles ondergeplast en ondergepoept werd, én hij daarna ook een lading melk eruit gooide. Wat een gedoe zo :')
  zaterdag 22 juni 2019 @ 19:14:40 #234
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187554200
Ah wat balen, Bobby!

L. was pas om half 7 thuis maar ik heb het gered: boodschappen binnen, gekookt, samen met de baby gedoucht, hondje uitgelaten, het weer voor komende week vervloekt en nu is het tijd om me te verdiepen in welke mobiele airco we het beste kunnen aanschaffen :').

Mijn jongetje wil trouwens echt niet slapen en is nu bijna 5 uur wakker }:|.

@Rebubbled, valt mee!
  zaterdag 22 juni 2019 @ 19:29:23 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187554360
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
Een luierwissel waarbij alles ondergeplast en ondergepoept werd, én hij daarna ook een lading melk eruit gooide. Wat een gedoe zo :')
_O- .

Nou, nu is hij wel echt leeg dan.

M'n man heeft vandaag een cosleeper gekocht. Wiegje gaat naar oma voor als hij daar is. Wiegje werkt niet bij ons

[ Bericht 7% gewijzigd door douche-eendje op 22-06-2019 19:57:54 ]
pi_187554874
Wij zijn weer terug van een dagje Zierikzee. Heerlijk gewandeld met manlief en M. M heeft constant geslapen, is alleen 1x wakker geweest om te drinken. Ze heeft gekolfde melk gehad, maar het was niet genoeg, dus ze heeft ook live aan de borst gedronken. Ik heb mijn angsten om live te voeden overwonnen :P

Ik wil ook een robotstofzuiger, stoomdweil en een schoonmaakster :')

Ik houd niet van huishouden, maar wil wel dat het huis netjes en schoon is. Nu komt mijn moeder mij wekelijks paar uurtjes helpen. Ze komt eigenlijk om M te zien, maar als ze hier is, kan ze niet stilzitten :P

Hoe komen jullie aan een schoonmaakster? Waar moet ik zoeken? Klinkt wel erg aantrekkelijk op dit moment, want mij lukt het voorlopig niet.
pi_187554927
Zierikzee, Cava O+ Place to be 8-)

Goed hoor, dat je hebt gevoed. Na die eerste keer is het verder vaak stukken laagdrempeliger.

Schoonmaakster: wij deden dat via, jawel: sopje.nl :') Maar beter is via-via, is mijn ervaring.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 20:21:55 #238
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187554941
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 18:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het nazorg-deel moet nog gestart gaan worden, maar er zijn helaas meerdere dingen niet helemaal lekker gelopen tijdens mijn zwangerschap en bevalling uiteindelijk.

Waarschijnlijk ten overvloede, maar ik adviseer je om je volledige medisch dossier bij zowel je verloskundige praktijk als het ziekenhuis op te vragen. Voor je eigen verwerking, en wellicht wordt er ook wat meer duidelijk zo. :Y

@CaVaBien dat klinkt als een heerlijk dagje!
Schoonmaakster hebben wij via Helpling.

@Rebubbled klinkt bekend, ik kolf daarom ook in de nacht. Het wordt vanzelf wel beter!
  zaterdag 22 juni 2019 @ 20:25:16 #239
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187554980
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 19:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

_O- .

Nou, nu is hij wel echt leeg dan.

M'n man heeft vandaag een cosleeper gekocht. Wiegje gaat naar oma voor als hij daar is. Wiegje werkt niet bij ons

Waarom denk je dat ik ‘m wegdeed. :P
pi_187555772
@Jentin sopje _O- krijg bij die naam wel hele foute associaties :+

@Helsinki wij gaan 12,50 per uur betalen en dan 3 uur.
Zijn onze babies trouwens familie ofzo? :') zoiets als exode en jentin. Frum was gister om 1900 ook 5 uur wakker en wilde ook niet slapen :N
Ze krijgt dan wel 3 tandjes tegelijk dus het is ook wel te begrijpen. Het verbaasd me wel dat de nachten zo vreselijk goed gaan, had me wel een paar keer verslapen voor werk daardoor :')

Wij hebben trouwens zo’n pilaar ventilator, vorig jaar gekregen van m’n schoonmoeder omdat ze me zo sneu vond met die hitte _O-

Oké ik heb m’n vriend ook zo ver gekregen om een stoomdweil te kopen *O*
  zaterdag 22 juni 2019 @ 21:50:50 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187556260
Ik had hier een vraag getypt over die stoomdweilien maar die vervolgens toch maar meegenomen naar de SC.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:03:06 #242
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187556407
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ten overvloede, maar ik adviseer je om je volledige medisch dossier bij zowel je verloskundige praktijk als het ziekenhuis op te vragen. Voor je eigen verwerking, en wellicht wordt er ook wat meer duidelijk zo. :Y

@:cavabien dat klinkt als een heerlijk dagje!
Schoonmaakster hebben wij via Helpling.

@:Rebubbled klinkt bekend, ik kolf daarom ook in de nacht. Het wordt vanzelf wel beter!
Was ik sowieso al van plan, maar wil ook weten wanneer er wat is overgedragen.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:03:29 #243
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187556412
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik ‘m wegdeed. :P
Hij gaat naar m'n schoonouders :+ want er zullen wel meer kleinkinderen komen. Dus we zijn er nog altijd heel blij mee want m'n schoonmoeder gaat echt niet in maternale houding met hem slapen :P
pi_187561229
@Helsinki

Hier 2 uur per week een schoonmaakster voor ¤ 25,-.
Voor die 25 euro is elke week de badkamer schoon, de toiletten, het hele huis met de stofzuiger en dweil en gebeurt er iets extra (soms ramen, soms koelkast, keukenkastjes, net wat we vragen). Ik wil nooit meer zonder denk ik. :9

Maar hoor ook wel verhalen van 15-17,50 per uur. Hebben hier via-via, dan ken je al andere ervaringen en weet je wie je in huis haalt.. Ze heeft een sleutel van ons huis, dus ook als we er niet zijn kan het gewoon doorgaan. Ik zie nu al op tegen haar vakantie. :9

--

Vorig jaar in juni/juli met de hitte ook een (mobiele) airco gekocht. Het vreet stroom natuurlijk, maar was hoogzwanger anders niet te doen hier thuis. Nu binnen alweer 25 graden en ze voorspellen hier nu dindag-zaterdag 38 graden, met woensdagnacht niet onder de 24 graden.

Nuon gaat weer gelukkig worden. *)
pi_187561231
SPOILER
Mini-ToT heeft het wel naar zijn zin in het water! :D

De bubbels vindt hij niet echt eng, maar erg prettig vindt hij ze ook niet, dus die laten we nog maar ff uit als hij er in zit. :)
De band die om z'n nekje gaat is hij ook wat minder dol op. Ook moeten zijn voetjes de bodem wel blijven raken. Soms gaat het wel even goed als je hem wil laten drijven, maar niet te lang.

Maar goed; dit was ook pas zijn 2e "zwemavontuur". :)

[ Bericht 15% gewijzigd door ToT op 23-06-2019 10:27:51 ]
pi_187564047
Wij overleven de hitte zo ook wel. 8-)

SPOILER
  zondag 23 juni 2019 @ 14:42:48 #247
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187564251
Wij vanmorgen ook :+. Duinen op loopafstand van je huis O+. We hadden alleen toch net de verkeerde niet-wandelwagenproof route van 3 km gekozen met een interessant klimmetje met trappen en meer. Nou ja, we zijn gelijk handig met kinderwagen :')

Nu lekker in huis in de koelte, binnen. Want het is buiten nu echt een stuk warmer dan vanmorgen merkte ik net :X

[ Bericht 16% gewijzigd door douche-eendje op 23-06-2019 15:06:20 ]
pi_187566949
Vandaag weer met mini-ToT rond zitten spetteren, maar toen hij in dat zwembandje door het bad heen rende en nogal hard tegen de hoek van het (opblaas)bad aan botste met dat opgeblazen zwembandje, raakte hij flink overstuur.
Ja het is een vierkante bak met uiteraard niet al te veel bewegingsvrijheid er in.
Hij vindt het loopstoeltje duidelijk leuker. Maar goed; ben benieuwd hoe het op vakantie zal gaan als we wat in zee gaan zwemmen en hij dus niet met zijn voetjes de bodem kan raken. :)
Lijkt me wel echt gaaf, zo met mini-ToT in dat zwembandje rondzwemmen! :D
Wel oppassen voor kwallen natuurlijk. :Y
  zondag 23 juni 2019 @ 18:10:09 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187567333
quote:
17s.gif Op zondag 23 juni 2019 14:42 schreef douche-eendje het volgende:
Wij vanmorgen ook :+. Duinen op loopafstand van je huis O+. We hadden alleen toch net de verkeerde niet-wandelwagenproof route van 3 km gekozen met een interessant klimmetje met trappen en meer. Nou ja, we zijn gelijk handig met kinderwagen :')
[ afbeelding ]
Nu lekker in huis in de koelte, binnen. Want het is buiten nu echt een stuk warmer dan vanmorgen merkte ik net :X
Geen idee hoe warm het bij jullie was, maar is het niet een beetje te warm voor je baby met het dek op de reiswieg?

Prul heeft vandaag ook in het badje gespeeld. Ze is echt zo dol op water.

Overigens: hoeveel warm eten eten jullie 7-maanders? Prul at net een half ei, een flinke eetlepel zoeteaardappelpuree en 3 eetlepels courgette. Al met al echt een flink bakje vol, meer dan een potje iig. En ze had misschien nog wel meer gelust. En dan had ze vandaag al een borstvoeding of zes, een bijna hele boterham, hele rijstwafel en één flinke bak geraspte peer op...
pi_187567753
Vanochtend was het wel lekker, maar niet zo warm als vanmiddag hoor ;) wij hadden vanochtend ook gewoon het dekje erop. ‘S middags heeft ‘ie buiten heel lang geslapen in de wagen terwijl ik de oudste en een vriendinnetje uit liet in de speeltuin O+

Zo genoten vandaag O+ Vol gestort op beide kinderen. Vriend was bezig met het leggen van zonnepanelen, dus stond er wel alleen voor vandaag. Op zich niet erg, maar man, compleet gesloopt na zo’n dag zonder een moment voor mezelf :')

Gelukkig morgen weer een werkdag :9 *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')