abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187417059
Een familielid heeft iets zeer verwerpelijks gedaan, maar heeft nu hulp nodig.
Laat je dan je eigen normen en waarden varen om je familielid te helpen of moet je je familielid dan maar laten kuchen omdat je het verwerpelijke wat deze persoon heeft gedaan niet kan verenigen met je eigen normen en waarden?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:11:43 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187417087
Ligt eraan wat diegene voor verwerpelijks heeft gedaan en welke gevolgen dit had etc. En wat voor hulp hij nu nodig heeft en wat evt andere opties zijn.
pi_187417091
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Laat je dan je eigen normen en waarden varen om je familielid te helpen of moet je je familielid dan maar laten kuchen omdat je het verwerpelijke wat deze persoon heeft gedaan niet kan verenigen met je eigen normen en waarden?
Ligt eraan wat het verwerpelijke is. Zonder die info kan er moeilijk een antwoord worden gegeven.
pi_187417093
Nu moet je ook wel delen wat diegene gedaan heeft, na je gemier in dat andere topic.
pi_187417096
Ik zou helpen met mate. Helpen met praktische dingen, maar niet met financiële hulp uit eigen kas.
Google is your friend, abuse your friends
pi_187417121
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:12 schreef Metalfrost het volgende:
Ik zou helpen met mate. Helpen met praktische dingen, maar niet met financiële hulp uit eigen kas.
Je zou die persoon bijvoorbeeld in je huis laten wonen (tijdelijk) maar geen geld geven bedoel je?
pi_187417138
Hangt van de details af natuurlijk.
pi_187417143
En heeft de hulp te maken met het verwerpelijke om het in stand te houden of om te zorgen dat hij er geen consequenties van zal ondervinden? Of staat het er los van?
pi_187417191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:14 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je zou die persoon bijvoorbeeld in je huis laten wonen (tijdelijk) maar geen geld geven bedoel je?
Gelijk in je huis laten wonen is nogal rigoureus voor je eigen gezin. Maar gewoon praktische hulp, bijvoorbeeld omdat iemand niet goed ter been is, lijkt me geen probleem.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:20:23 #10
5428 crew  miss_sly
pi_187417198
Hangt af van de relatie met het familielid. Een vage neef is wat anders dan een ouder of broer/zus. En daarnaast hangt het af van het verwerpelijke dat die persoon heeft gedaan. Als laatste is het afhankelijk van wat voor hulp ik geacht word te geven.

Dus wat meer details :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187417226
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:14 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nee dat komt te dichtbij. Ik zou die persoon hulp bieden bij het vinden van onderdak. En inderdaad zélf géén financiële middelen aanbieden, maar wel hulp bieden bij de weg er naartoe.
pi_187417239
Hoe moeten mensen hier nou advies op geven als je niet mee deelt wat voor verwerpelijks het desbetreffende familielid heeft gedaan en om wat voor hulp het gaat?
pi_187417264
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
En heeft de hulp te maken met het verwerpelijke om het in stand te houden of om te zorgen dat hij er geen consequenties van zal ondervinden? Of staat het er los van?
Die consequenties ondervindt deze persoon nu, want hij kan nergens anders heen. Maar aan de andere kant, hij heeft het allemaal aan zichzelf te danken, en ik vind het niet door de beugel kunnen en nu wil hij dat ik hem help terwijl ik eigenlijk denk dat het niet mijn probleem is.

Maar hun hebben ook altijd voor mij klaar gestaan als ik mezelf weer eens in de nesten had gewerkt en zoals jullie weten is dat een van mijn weinige talenten. Dus hij heeft me nogal eens geholpen als ik hulp nodig had.
Daarom vind ik nu niet dat ik nee kan zeggen terwijl mijn hoofd iets heel anders denkt. En nog niet te vergeten hoe ik dit aan overige gezinsleden uit moet gaan leggen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:26:51 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187417280
Iets meer uitleg, graag. Op basis hiervan kunnen we geen goed advies geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187417283
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:25 schreef Cryptocoryne het volgende:
Daarom vind ik nu niet dat ik nee kan zeggen terwijl mijn hoofd iets heel anders denkt. En nog niet te vergeten hoe ik dit aan overige gezinsleden uit moet gaan leggen.
Misschien kun je wat context geven in welk mate de verwerpelijkheid reikt.
pi_187417311
Kan hij niet tijdelijk naar een vakantiepark dan? Iemand in je huis is echt heel invasief.
pi_187417321
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Misschien kun je wat context geven in welk mate de verwerpelijkheid reikt.
Hij mag 10 dagen niet naar zijn eigen huis. Dan weet je wel genoeg lijkt me. Hij kan niet bij ons pa en ons moeder want die wonen te dicht bij zijn huis en mijn andere broer heeft al gezegd dat hij zijn handen er van aftrekt.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:30:37 #18
5428 crew  miss_sly
pi_187417346
Ik zou echt heel erg uitkijken met iemand in huis nemen. Zeker in jouw situatie met je dochter, je vrouw die niet helemaal fit is, je baby, etc. Ik denk dat jullie huiselijke situatie al moeilijk genoeg is zonder dat je iemand bij je in laat wonen. Ik vind dat je dat ook zeker mag zeggen.

Daarnaast kun je mee zoeken naar een andere mogelijkheid om te wonen.
pi_187417352
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:29 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Hij mag 10 dagen niet naar zijn eigen huis. Dan weet je wel genoeg lijkt me. Hij kan niet bij ons pa en ons moeder want die wonen te dicht bij zijn huis en mijn andere broer heeft al gezegd dat hij zijn handen er van aftrekt.
En wat is de reden daarvoor? Heeft hij een gezin/partner die hij mishandeld heeft of iets in die trant?
pi_187417359
quote:

[..]

Nee eerlijk gezegd niet. Mag je dan na die 10 dagen terugkomen of hoe zit dat?

En onderdak bieden gaat ten koste van jouw gezin. Niet doen dus.
pi_187417360
quote:

[..]

10 dagen niet naar zijn eigen huis.
Wel toegang tot financiële middelen?

In het geval van wél toegang tot die middelen; ik zou een goedkoop hotel bellen en vragen wat zij te bieden hebben.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:32:04 #22
451005 Grems
Clown World
pi_187417378
En dan ook 0.0 context bieden :')

Dat hangt natuurlijk af van wat het verwerpelijke gedrag is en natuurlijk in welke mate iemand familie is.

Komt je neef net vrij nadat hij veroordeeld is voor het bruut verkrachten van zijn kinderen of heeft je broer zich zonder medeweten van zijn echtgenoot laten uitwonen op de parking?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:34:05 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187417418
Leuk, een raadspelletje.
pi_187417595
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:34 schreef Lienekien het volgende:
Leuk, een raadspelletje.
Ik zal het even in een spoiler zetten, want eigenlijk gaat het niet zozeer om wat hij heeft gedaan maar meer dat ik het verwerpelijk vind en eigenlijk geen zin heb om hem te helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187417623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:44 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zal het even in een spoiler zetten, want eigenlijk gaat het niet zozeer om wat hij heeft gedaan maar meer dat ik het verwerpelijk vind en eigenlijk geen zin heb om hem te helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stuur hem lekker naar een hotel.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:47:03 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187417641
quote:
... dat ik het verwerpelijk vind en eigenlijk geen zin heb om hem te helpen.

...
Dan gaat ie maar ergens anders tukken, toch?
Of stel een harde grens: Maandagochtend weer vertrekken. bv.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:48:20 #27
5428 crew  miss_sly
pi_187417664
quote:

[..]

SPOILER
Ik zou het niet doen. Jouw gezin gaat voor en heeft het al niet gemakkelijk.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:50:44 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187417712
quote:

[..]

SPOILER
Dit vermoedde ik al.

Ik vind dat je genoeg redenen hebt om hem niet in je huis te willen hebben. Mocht je het toch overwegen, dan alleen akkoord gaan als je vrouw zonder aarzelen ook akkoord is. En er een duidelijke grens aan stellen, dus zo en zo lang en een volgende keer dat hij het weer flikt, hoeft hij niet meer aan te kloppen.
pi_187417743
Met de hormonen van je vrouw nu zou ik niet nog meer problemen in huis halen.
Jullie hebben het zelf al moeilijk genoeg.
pi_187417806
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit vermoedde ik al.

Ik vind dat je genoeg redenen hebt om hem niet in je huis te willen hebben. Mocht je het toch overwegen, dan alleen akkoord gaan als je vrouw zonder aarzelen ook akkoord is. En er een duidelijke grens aan stellen, dus zo en zo lang en een volgende keer dat hij het weer flikt, hoeft hij niet meer aan te kloppen.
Ik hoef haar niet het hele verhaal te vertellen, ze heeft niet heel veel contact met mijn familie dus ze weet van niets verder.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:56:39 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187417824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:55 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik hoef haar niet het hele verhaal te vertellen, ze heeft niet heel veel contact met mijn familie dus ze weet van niets verder.
Ik raad je sterk af om tegen je vrouw te liegen.
pi_187417826
quote:

[..]

SPOILER
Naar een hotel sturen. Hulp bieden in de trant van even zoeken naar een goedkoop hotel in de buurt omdat hij daar waarschijnlijk de middelen niet voor heeft. Maar niet op financiële wijze. Dat zoekt hij zelf maar uit.

En ook niet laten bemoeien met het verloop van je eigen gezin. Dat is jouw basis, en niets is waardig genoeg om die te laten verloederen door zo'n figuur.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:57:07 #33
5428 crew  miss_sly
pi_187417833
quote:

[..]

Dat doet er niet toe. Het gaat erom dat er iemand in huis komt.
pi_187417855
quote:

[..]

Vertel haar in elk geval wat er speelt, en op welke wijze jij bereid bent te helpen.
En als zij dan vragen stelt, deze in alle eerlijkheid beantwoorden.
Mocht zij niet eens zijn met het idee de persoon in kwestie te gaan helpen, volg haar advies dan op.
Het is geenszins aan de orde om jouw persoonlijke leven overhoop te gaan gooien door iemand die zich niet in die cirkel bevindt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Metalfrost op 14-06-2019 12:08:55 ]
pi_187417990
quote:

[..]

Die consequenties ondervindt deze persoon nu, want hij kan nergens anders heen. Maar aan de andere kant, hij heeft het allemaal aan zichzelf te danken, en ik vind het niet door de beugel kunnen en nu wil hij dat ik hem help terwijl ik eigenlijk denk dat het niet mijn probleem is.

Maar hun hebben ook altijd voor mij klaar gestaan als ik mezelf weer eens in de nesten had gewerkt en zoals jullie weten is dat een van mijn weinige talenten. Dus hij heeft me nogal eens geholpen als ik hulp nodig had.
Je bedoelt... met je gezinsleden te overleggen?
Of ga jij voor hen bepalen wie er in hun huis komt logeren?

-Edit- En persoonlijk zou ik iemand met zulke woede issues, die blijkbaar pasgeleden ontploft is, niet in de buurt van mijn depressieve zwangere vrouw, peuter en tienerdochter willen hebben. Daar kan geen gevoelde verplichting vanuit het verleden tegenop.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187418075
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:58 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Vertel haar in elk geval wat er speelt, en op welke wijze jij bereid bent te helpen.
En als zij dan vragen stelt, deze in alle eerlijkheid beantwoorden.
Mocht zij niet eens zijn met het idee de persoon in kwestie te gaan helpen, volg haar advies dan op.
Het is geenszins aan de orde om jouw persoonlijke leven overhoop te gaan gooien door iemand die zich niet in die cirkel bevindt.
Ik heb daar ook nul zin in maar hij heeft mij ook zo vaak geholpen dat ik me nu verantwoordelijk voel om hem ook te helpen. Ik vind het ook lullig tegenover mijn schoonzus.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 12:13:46 #37
5428 crew  miss_sly
pi_187418097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:12 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik heb daar ook nul zin in maar hij heeft mij ook zo vaak geholpen dat ik me nu verantwoordelijk voel om hem ook te helpen. Ik vind het ook lullig tegenover mijn schoonzus.
Je mag hem wel helpen. Alleen niet door hem in huis te nemen.
pi_187418099
quote:

[..]

En de enige oplossing is hem in jullie huis nemen?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187418164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je mag hem wel helpen. Alleen niet door hem in huis te nemen.
Hoe moet ik hem dan helpen? Hij heeft geen geld, geen auto, zelfs geen kleren, zij werkt totaal niet mee en ik snap het ook wel van haar. Hij kan niet bij een van mijn andere broers terecht, de een wil er niks mee te maken hebben, de andere is nog aan het herstellen van zijn hartwip. Bij ons pa en ons moeder kan hij niet want daar zit ie te dichtbij zijn eigen huis. Hij weet dat ik twee kamers overheb en verwacht ook dat ik hem help na alles wat hij voor mij heeft gedaan.
pi_187418192
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:18 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Hoe moet ik hem dan helpen? Hij heeft geen geld, geen auto, zelfs geen kleren, zij werkt totaal niet mee en ik snap het ook wel van haar. Hij kan niet bij een van mijn andere broers terecht, de een wil er niks mee te maken hebben, de andere is nog aan het herstellen van zijn hartwip. Bij ons pa en ons moeder kan hij niet want daar zit ie te dichtbij zijn eigen huis. Hij weet dat ik twee kamers overheb en verwacht ook dat ik hem help na alles wat hij voor mij heeft gedaan.
Hij heeft een ruimte nodig om tien dagen te verblijven. Er zijn meer opties dan die twee kamers die je over hebt.
pi_187418216
Dus het antwoord op je vraag in de OP is dat je je eigen normen en waarden laat varen
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 12:22:01 #42
5428 crew  miss_sly
pi_187418218
quote:

[..]

Help hem met geld en het zoeken naar een goedkope tijdelijke oplossing.
Ik snap echt dat je hem wil helpen, zeker als hij voor jou klaar heeft gestaan toen jij stomme dingen hebt gedaan. Maar je hebt wel een gezin dat in redelijk zwaar weer zit en een tijdelijke huisgenoot kan al heel moeilijk zijn als alles perfect gaat met iedereen.
pi_187418233
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hij heeft een ruimte nodig om tien dagen te verblijven. Er zijn meer opties dan die twee kamers die je over hebt.
Zoals?
pi_187418261
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Zoals?
Hotel?
Vakantiehuis?
AirBnB?

Vrienden?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 12:25:50 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187418276
Gewoon de consequenties van zijn gedrag laten dragen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187418332
Een vrouwenmishandelaar in je gezin nemen; ik zeg doen! ^O^

Nee echt, gewoon helpen ergens goedkoop onderdak te vinden, eventueel een paar knaken geven en wat oude kleren en dan toedeledokie! :W
pi_187418355
quote:

[..]

Niet alles hoeft op een balans gegooid te worden.
Zeker niet als het welzijn van je eigen gezin hierdoor mogelijk op het spel komt te staan.
Tijdens zijn verblijf zal er vast een dialoog komen met jouw vrouw.
Stel dat zij woorden krijgt met hem, krijgt hij dan dezelfde losse handjes, denk je?
Zulke situaties moet je voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen.
En soms komen vrouwen, huiselijke geweldsituaties nooit meer te boven.

Hulp bieden omdat het je broer is en hij je geholpen heeft toen jij in de problemen zat: ja.
In huis halen en dan je gezin op het spel te zetten: nee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfrost op 14-06-2019 12:35:12 ]
  vrijdag 14 juni 2019 @ 12:44:25 #48
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187418576
Is dit ook een van de familieleden die zich zo negatief over K haar verleden heeft uitgesproken?
Indien ja apart dat hij verwacht dat ze hem verwelkomt. :{

quote:
Hij heeft geen geld, geen auto, zelfs geen kleren, zij werkt totaal niet mee en ik snap het ook wel van haar.
Betekent dat einde oefening van de relatie? Zijn ze getrouwd? Als hij schulden moet maken voor onderdak komt dat uiteindelijk ook bij haar terecht dus een stukje meewerken om bij geld te komen zou voor haar ook niet gek zijn. Of verwacht zij ook dat jij het wel oplost?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_187418629
quote:

Hij weet dat ik twee kamers overheb en verwacht ook dat ik hem help na alles wat hij voor mij heeft gedaan.
Trap hier niet in. Je bent hem niets verschuldigd over wat hij zichzelf (en anderen) heeft aangedaan.

En als je het toch doet, wees enorm voorbereid op de keiharde realiteit dat hij niet weg is na tien dagen en waarschijnlijk je van alles in huis mist. Ik ken tientallen voorbeelden waarbij dit slecht is afgelopen en geen één waarbij het goed is afgelopen.

Doe het niet. Je wordt meegesleurd in zijn draaikolk van ellende.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_187418726
quote:

[..]

Oké dus ook geen geld. Dan verandert er wel iets.
Nog steeds absoluut geen reden om je gezin hierin te laten lijden.

Wat je doet is:
- vertel je vrouw de gehele situatie, zonder poespas of gedoe.
- vertel de manier waarop jij je broer gaat helpen
- neem haar advies serieus en neem het mee in de keuzes

- je vraagt zijn kledingmaten. Ga naar de kringloopwinkel en haal wat kleding voor hem. Kost geen duit en jij helpt je broer.
- was de kleding uit zodat het niet meer naar kringloopwinkel ruikt.
- haal een shoppertas bij de lokale supermarkt. Stop hier de kleding in.

- ga op internet zoeken naar hotels, bed-and-breakfasts of iets in die trant.
- kies de goedkoopste per nacht uit. Reserveer voor 9 nachten.
- reserveer 60-80 euro voor hem voor de hele 10 dagen. Zat genoeg om hiervan elke avond naar de snackbar te kunnen gaan.
- koop wat magazines, dienend voor leesvoer
- breng hem naar de tijdelijke verblijfplaats.

Al met al 150-200 euro kwijt om je broer voor 10 dagen te helpen.
Plus je zet je gezin niet op het spel.
Win-win. Gewoon doen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 12:56:52 #51
486040 HarrylnDeWarrie
HarryInDeWarrie
pi_187418750
Als je wil helpen dan met je eigen vrouw overleggen hoe zij erover denk.

Ik zou hed niet doen..oké hij was daar voor jou..Maar he vrouwen slaan ? Kom op
Wappiemappielekkerrappie ik ben Harry.
pi_187418751
WTF heb ik net gelezen...

Jij hebt een broer die zijn agressie zo slecht onder controle heeft dat hij zijn eigen vrouw (meerdere keren) in elkaar slaat waar zijn eigen kinderen bij zijn....

En jij wil hem persé in huis nemen???
Met het risico dat je:
-je eigen gezinssituatie flink overhoop gooit,
-je zwangere vrouw een berg stress brengt,
-je zwangere vrouw en daarmee ongeboren baby mogelijk in gevaar brengt (en haar daar dan niet van op de hoogte stellen??!!)
-je tienerdochter en een peuter aan hetzelfde risico bloot stelt...
-je relatie met je andere broers op het spel zet,
-je mishandelde schoonzus goed in de kou zet...
-het risico loopt dat schoonzus het licht ziet en hem ook na die 10 dagen niet meer binnenlaat en jij hem maar weer je huis uit moet zien te krijgen???????

DAT.... of hem wat geld lenen... Hmm... lastig zeg. :X
pi_187418785
Heb je een tuin dan mag hij met een tentje daar 10 dagen staan poept hij maar in een emmer en mag hij wel even bij het warm eten aanschuiven. :D
  vrijdag 14 juni 2019 @ 13:14:52 #54
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_187418966
Dat je hem onderdak geeft wil niet zeggen dat je achter z’n acties staat. Doet je familie denk ik meer kwaad als je ‘m laat stikken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_187419026
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 13:14 schreef Tyr80 het volgende:
Dat je hem onderdak geeft wil niet zeggen dat je achter z’n acties staat. Doet je familie denk ik meer kwaad als je ‘m laat stikken.
Als je hem tijdelijk in een hotel plaatst met de financiën uit eigen portemonnee, geef je hem ook onderdak. En dat terwijl je de rode lijn van het eigen gezin ongemoeid laat.
pi_187419124
quote:

[..]

Zij werkt niet mee? Gaat het dan misschien wel langer dan 10 dagen duren? Lijkt me dat je daar ook best rekening mee mag houden. Leger des Heils / Crisisopvang misschien iets?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_187419523
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 13:14 schreef Tyr80 het volgende:
Dit ja. Wij kennen zijn karakter en de omstandigheden natuurlijk niet, maar als er 0% kans is dat hij bij jouw in huis ook gaat meppen zou ik hem gewoon later logeren. Natuurlijk moet je hem ook laten weten dat wat hij gedaan heeft echt niet kan, maar dat weet hij zelf denk ik ook wel.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 14:07:14 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187419571
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:00 schreef Basutei het volgende:
maar dat weet hij zelf denk ik ook wel.
Het heeft hem niet weerhouden om het vaker te doen volgens de OP. Dusja, of dat veel zegt
pi_187419750
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:00 schreef Basutei het volgende:

[..]

Dit ja. Wij kennen zijn karakter en de omstandigheden natuurlijk niet, maar als er 0% kans is dat hij bij jouw in huis ook gaat meppen zou ik hem gewoon later logeren. Natuurlijk moet je hem ook laten weten dat wat hij gedaan heeft echt niet kan, maar dat weet hij zelf denk ik ook wel.
Onder welke omstandigheden mag je vrouw in haar gezicht slaan?
pi_187419766
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 13:19 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Als je hem tijdelijk in een hotel plaatst met de financiën uit eigen portemonnee, geef je hem ook onderdak. En dat terwijl je de rode lijn van het eigen gezin ongemoeid laat.
Ik heb even rondgekeken naar hotels, de goedkoopste was 100 euro per nacht en die is nota bene vlak bij mijn huis. Dus dan is het een beetje onzinnig om hem in dat hotel te stoppen op mijn kosten terwijl ik 5 minuten bij dat hotel vandaan woon.
pi_187419775
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:30 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik heb even rondgekeken naar hotels, de goedkoopste was 100 euro per nacht en die is nota bene vlak bij mijn huis. Dus dan is het een beetje onzinnig om hem in dat hotel te stoppen op mijn kosten terwijl ik 5 minuten bij dat hotel vandaan woon.
Camping!
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 14:34:27 #62
5428 crew  miss_sly
pi_187419823
quote:

[..]

Hou er rekening mee dat het niet bij die 10 dagen blijft! Help hem een andere oplossing zoeken. Camping, volkstuincomplex met huisjes, vakantiepark, crisisopvang, hostel.

Echt, begin er niet aan!

En, als je dat toch wil doen: bespreek het 100% eerlijk met je vrouw, niets achterhouden, en vraag wat zij ervan vindt. Als zij het niet wil, zeker niet doen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 14:35:23 #63
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187419837
de kans dat hij langer blijft dan 10 dagen, is zeker aanwezig...
  vrijdag 14 juni 2019 @ 14:35:37 #64
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_187419841
Dat ligt aan jouw moraal.

Wij kennen jouw moraal niet, dus kunnen wij jou ook geen advies geven.

Wat veel reageerders hier nu doen is wat zij zouden doen in jouw situatie.

Maar de vraag is moraal vs. familie. En dat moraal is een vraagteken, en jouw waarde van je familie trouwens ook.

Als die persoon iets gedaan heeft wat jij zelf al verwerpelijk vindt, dan lijkt het me dat je zelf al weet hoe je er over denkt.

Als je kind een snoepje heeft gestolen en je wil het kind beschermen maar hem toch duidelijk vertellen dat het niet meer mag, is dat wat anders dan wanneer je neef een aanslag gepleegd heeft en bij jou vraagt of hij mag onderduiken.

Maar nogmaals, het ligt dus aan je moraal. Je kunt het eerste afkeuren, maar ook het 2e goedkeuren.
pi_187420340
Neem die vent niet in huis, ook al heeft hij jou vaak geholpen. Help hem zoeken met onderdak, maar niet je eigen huis. Daar is je thuissituatie veel te kwetsbaar voor.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 15:25:05 #66
545 dop
:copyright: dop
pi_187420466
quote:

[..]

SPOILER
wel slapen, maar verder niet overdag in huis misschien een optie?
Zodat je gezin er verder niet mee word belast. 22:00 tot 7:00 bijvoorbeeld.
Echt letterlijk alleen slaap plek voor een aantal dagen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187420480
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 14:28 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Onder welke omstandigheden mag je vrouw in haar gezicht slaan?
Als een vrouw jouw eerst in je gezicht slaat.
pi_187420577
quote:

[..]

Dus eigenlijk vind je openheid naar je gezin en hun rust en veiligheid van ondergeschikt belang?
Kan ook een moraal zijn.

Want open en eerlijk overleg met hen, en mee laten wegen van hun mening, lijkt vooralsnog niet de planning, omdat je daar niets over zegt en vragen erover ontwijkt.

SPOILER
pi_187420753
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:56 schreef Mammietje het volgende:
WTF heb ik net gelezen...

Jij hebt een broer die zijn agressie zo slecht onder controle heeft dat hij zijn eigen vrouw (meerdere keren) in elkaar slaat waar zijn eigen kinderen bij zijn....

En jij wil hem persé in huis nemen???
Met het risico dat je:
-je eigen gezinssituatie flink overhoop gooit,
-je zwangere vrouw een berg stress brengt,
-je zwangere vrouw en daarmee ongeboren baby mogelijk in gevaar brengt (en haar daar dan niet van op de hoogte stellen??!!)
-je tienerdochter en een peuter aan hetzelfde risico bloot stelt...
-je relatie met je andere broers op het spel zet,
-je mishandelde schoonzus goed in de kou zet...
-het risico loopt dat schoonzus het licht ziet en hem ook na die 10 dagen niet meer binnenlaat en jij hem maar weer je huis uit moet zien te krijgen???????

DAT.... of hem wat geld lenen... Hmm... lastig zeg. :X
Zwanger?
pi_187420802
Nee.. ik heb mijn hele familie afgestoten na verschillende acties. Doei !
Ik was hier...
pi_187420939
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 15:48 schreef Chia het volgende:

[..]

Zwanger?
Gewoon nog een kind erbij, dat lost alles op.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 16:42:21 #72
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187421488
quote:

[..]

Welnee. Omgeving Tilburg toch?
https://www.hoteliers.com(...)ilburg/hostel-roots/
Vanaf 26,50. Ja geen prive kamer maar dat is jouw probleem niet. Hij ligt droog.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_187421500
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 15:48 schreef Chia het volgende:

[..]

Zwanger?
OUD / Depressief door de hormonen, deel 11

Ontopic, ik zou het in jouw geval niet doen. En dan niet eens zozeer vanwege die vent an sich, maar vooral vanwege de kwestbaarheid van je overige gezinsleden.
pi_187421605
quote:

[..]

Airbnb heeft toch wel iets goedkopers. Kamer met een bed erin voor 35 euro ofzo!?
pi_187422030
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:42 schreef Elpis het volgende:

[..]

Welnee. Omgeving Tilburg toch?
https://www.hoteliers.com(...)ilburg/hostel-roots/
Vanaf 26,50. Ja geen prive kamer maar dat is jouw probleem niet. Hij ligt droog.
http://www.bredanightflig(...)icle&id=95&Itemid=77
40 per nacht voor een single room.

En wat bedoel je met droog liggen? alcohol/drugs is in de buurstad toch ook nog wel te vinden voor zo'n type?
pi_187422378
Woonruimte voor je broer in een stacaravan op een arbeidsmigranten camping dan betaald hij 100 euro per week voor een stapelbed. (Droomgaard) :P
pi_187422502
Wat ik zou doen?
Hem een bed geven. Hij is nu eenmaal mijn broer en heeft mij in het verleden ook hulp gegeven.
Maar als hij zich in mijn huis misdraagt mag hij weg.
Dat zou ik doen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 18:12:03 #78
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187422530
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 17:28 schreef Chia het volgende:

[..]

http://www.bredanightflig(...)icle&id=95&Itemid=77
40 per nacht voor een single room.

En wat bedoel je met droog liggen? alcohol/drugs is in de buurstad toch ook nog wel te vinden voor zo'n type?
Ik had het over regen. :') Als hij geen geld heeft voor een kamer, dan ook niet voor drank.
pi_187422546
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:09 schreef Fancy2 het volgende:
Wat ik zou doen?
Hem een bed geven. Hij is nu eenmaal mijn broer en heeft mij in het verleden ook hulp gegeven.
Maar als hij zich in mijn huis misdraagt mag hij weg.
Dat zou ik doen.
Waarom moet dat bed per se in jouw huis zijn dan? Vooral als je broer geen goede verstandhouding heeft met de overige gezinsleden en er.in het gezin zelf al meer dan genoeg problemen spelen.

Het lijkt mij voor iedereen beter als dat onderdak dan buiten de deur wordt gezocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2019 18:34:36 ]
pi_187422560
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:12 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ik had het over regen. :') Als hij geen geld heeft voor een kamer, dan ook niet voor drank.
Oh dacht dat je bedoelde dat TS elke oplossing buiten de deur om die reden af houdt. _O-
  vrijdag 14 juni 2019 @ 18:14:44 #81
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187422569
Nogal afhankelijk van wat, vreemdgegaan ja dan wel, een kind misbruikt nee val dan maar dood.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187422748
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Was moet dat bed per se in jouw huis zijn dan? Vooral als je broer geen goede verstandhouding heeft met de overige gezinsleden en er.in het gezin zelf al meer dan genoeg problemen spelen.

Het lijkt mij voor iedereen beter als dat onderdak dan buiten de deur wordt gezocht.
Lastige zaak idd
pi_187422800
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:30 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Lastige zaak idd
Buitenshuis onderdak voor 10 dagen voor hem regelen lijkt me niet zo lastig.
pi_187422827
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Buitenshuis onderdak voor 10 dagen voor hem regelen lijkt me niet zo lastig.
Wel als je het geld er niet voor hebt.
pi_187422885
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:37 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Wel als je het geld er niet voor hebt.
Volgens TS is geld geen probleem
pi_187423007
quote:

[..]

Ik heb even rondgekeken naar hotels, de goedkoopste was 100 euro per nacht en die is nota bene vlak bij mijn huis.
In een blokhut op een camping, bed and breakfast. Mag ook wat verder van jouw huis. 20-40 km als max aangeven. Met de auto ben je daar in 30 minuten.
quote:
Dus dan is het een beetje onzinnig om hem in dat hotel te stoppen op mijn kosten terwijl ik 5 minuten bij dat hotel vandaan woon.
In jouw situatie is de kernwaarde: deze man niet in mijn directe omgeving bij je vrouw laten. Ongeacht dat het familie is.
Wat zou je doen als zij slachtoffer wordt van zijn losse handjes?
Niet alleen fysieke mishandeling, maar ook psychische?

Stel je komt voor je vrouw op. Gaat hem dan in elkaar slaan, omdat hij aan je vrouw komt.
Moet jij de cel in, omdat wraakneming niet in de Nederlandse wetgeving past.
Je vrouw gaat dan door een hel omdat ze met die man opgescheept zit.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom je nog erover peinst dat je 'm in huis moet nemen.
Natuurlijk is het je broer.
Ja hij heeft klaar gestaan voor jou vroeger.
Maar dat was vroeger. Nu heeft ie bewezen losse handjes te hebben.
Veiligheid voor alles, vooral voor je vrouw.
Neem het risico voor recidive, gewoon niet.

Er zijn zat campings, hotels, bed and breakfast gelegenheden in een straal van 30km van elke plaats in Nederland. Neem die kernwaarde aan, want er zijn al teveel risico's in het leven.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 18:52:13 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187423048
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:41 schreef Chia het volgende:

[..]

Volgens TS is geld geen probleem
Waar lees je dat?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 18:56:53 #88
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187423108
Ik zou iemand met zulke losse handjes niet in huis nemen. Zeer zeker niet in een huishouden was het niet altijd op rolletjes loopt. Er een kwetsbare vrouw rondloopt, een tienerdochter en een peuter. En jij die hun natuurlijk wil beschermen.
Om het nog niet te hebben over de stress en frustratie bij je broer op dit moment. Waardoor hij zeker en vast niet zijn beste zelf zal zijn.

Hou er ook rekening mee dat er een stevige kans is dat de vrouw van je broer hem niet terug laat komen. Dat 10 dagen grote kans heeft om fiks uit te lopen.

Zou hem vooral helpen met een eigen (tijdelijke) stek vinden. Evt wat financieel bijstaan als dat nodig is, maar vooral helpen zoeken naar iets voor zichzelf en hem ook adviseren om niet terug te gaan omdat wat daar gebeurd is echt niet kan en je broer eerst maar eens keihard aan zijn agressie probleem moet gaan werken.
Evt kan je wat bemiddelen tussen hem en zijn vrouw zodat hij kleding e.d. kan krijgen mits jij (of een ander vertrouwd persoon) dat ophaalt. Dat je op die manier helpt.

Het is hard en ik snap de spagaat waar je in zit, maar wil je dit risico echt lopen? Want iemand die zijn vrouw voor de neus van zijn kinderen zo slaat dat er verwondingen zijn en politie ingrijpt op deze manier is niet misselijk. Dat doen ze niet om een wissewasje.

Maar jij kent de situatie beter, kan beter inschatten of er sprake is van een serieus agressie probleem, of dat het daarop uitgelopen is door een extreem toxische relatie.

Is het dat laatste overleg dan eerlijk met je vrouw en je tienerdochter. Wat denken zij? Van de hele situatie, wat hij gedaan heeft en van het idee hem 10 dagen of langer in huis te hebben?
Zouden zij zich veilig voelen ermee?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187423200
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 18:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Niet in dit topic, maar meende dat laatst gelezen te hebben, kan het alleen zo niet vinden.

En een paar 100¤ is het ook meer dan waard als die broer dan niet bij hen in huis komt.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 19:05:41 #90
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187423240
Ja joh neem er eentje die slaags als dat is in huis, waterdicht plan. Je ziet niet dat je je vrouw en jezelf hiermee in gevaar brengt?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_187423331
Dat je hier zelf het antwoord niet op weet vind ik al genoeg zeggen. Alsjeblieft zeg.
pi_187423732
Hoppa....Koepeltentje, slaapzak, luchtbed kosten 5 tientjes en dan op zoek naar een camping. Klaar.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_187423817
Nou hij is zelfstandig op eigen houtje hier al naar toe gekomen terwijl ik werken was, dacht dat die mn vrouw kon commanderen, hem net even duidelijk gemaakt dat we dat hier anders doen. Ben er alweer helemaal klaar mee, en dan vind die koekert het nog volkomen onterecht dat hij een huisverbod heeft.
Morgen direct zoeken naar een betere oplossing.
pi_187423865
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:45 schreef Cryptocoryne het volgende:
Nou hij is zelfstandig op eigen houtje hier al naar toe gekomen terwijl ik werken was, dacht dat die mn vrouw kon commanderen, hem net even duidelijk gemaakt dat we dat hier anders doen. Ben er alweer helemaal klaar mee, en dan vind die koekert het nog volkomen onterecht dat hij een huisverbod heeft.
En je broer buiten zetten en houden totdat je een andere oplossing hebt.
pi_187423875
quote:
Waarom niet vanavond?

Ik vind je totaal respectloos naar de rest van je gezin toe.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 19:50:10 #96
184769 crew  Deisyy
pi_187423887
quote:
https://www.airbnb.nl/roo(...)493_4wVLVOmzAtIAjuQs

350 Euro voor 10 dagen, dat lijkt me het geld meer dan waard om thuis rust te hebben.

Succes ermee!
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_187423898
Boek een huisje bij centerparcs ofzo voor hem.. Zo een neem je toch niet in huis.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187423952
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Waarom niet vanavond?

Wat verwacht je nou van me, dat ik hem nou met een hoop gedoe buiten gooi? Ik moet hier nog langer wonen ja! En gezien zijn staat lijkt het me niet verstandig om hem nu terug naar Tilburg te brengen.
pi_187423959
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Waarom niet vanavond?

What else is new?
pi_187423995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:53 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Wat verwacht je nou van me, dat ik hem nou met een hoop gedoe buiten gooi? Ik moet hier nog langer wonen ja! En gezien zijn staat lijkt het me niet verstandig om hem nu terug naar Tilburg te brengen.
Groot gelijk en het blijft natuurlijk wel familie
pi_187424007
quote:

[..]

Het gaat er niet om wat ik van je verwacht, maar dat jij je gezin beschermt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

What else is new?
Klopt ;(
pi_187424020
quote:

[..]

Er zijn hier genoeg links gepost om vanavond nog huisvesting buiten de deur voor hem te regelen.

En waarom moet het per se in Tilburg zijn? Kan ook in Breda hoor: http://www.bredanightflig(...)icle&id=95&Itemid=77

Maar je wilt geen oplossing. Je wilt gewoon per se je broer in huis nemen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2019 19:59:32 ]
pi_187424023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:55 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Groot gelijk en het blijft natuurlijk wel familie
In be4 het slotje, wat TS vast weer gaat vragen.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 19:56:35 #104
184769 crew  Deisyy
pi_187424025
quote:

[..]

Ga een biertje met hem drinken en laat hem achter in de kroeg, hij loopt nu al je vrouw te commanderen dat is tamelijk respectloos.
pi_187424135
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 19:56 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ga een biertje met hem drinken en laat hem achter in de kroeg, hij loopt nu al je vrouw te commanderen dat is tamelijk respectloos.
Goed idee! Ik kan zelf ook wel een biertje gebruiken nu. En ja dat ie mijn vrouwtje loopt te commanderen staat me ook niet aan en daar heb ik ook iets van gezegd op verzoek van mn vrouwke. Die gek wou dat ze een ei voor hem ging bakken want hij had al in geen 3 dagen fatsoenlijk te vreten gehad.
En zo gaat hij ook om met zijn eigen vrouw, ik ben traditioneel maar hij spant wel de kroon wat dat betreft.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 20:03:27 #106
184769 crew  Deisyy
pi_187424155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:02 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Goed idee! Ik kan zelf ook wel een biertje gebruiken nu. En ja dat ie mijn vrouwtje loopt te commanderen staat me ook niet aan en daar heb ik ook iets van gezegd op verzoek van mn vrouwke. Die gek wou dat ze een ei voor hem ging bakken want hij had al in geen 3 dagen fatsoenlijk te vreten gehad.
En zo gaat hij ook om met zijn eigen vrouw, ik ben traditioneel maar hij spant wel de kroon wat dat betreft.
Je moet je gezin beschermen tegen zo'n persoon, ook al is het je broer, dan maar op zo'n manier.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 20:05:30 #107
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_187424194
quote:

[..]

Ik zou hem echt direct buiten zetten.
Iemand die te gast is dient zich te gedragen.
pi_187424266
quote:

[..]

Als hij zich direct al zo gedraagt is het duidelijk; nooit in huis nemen zo'n figuur. Is wachten op flinke confrontaties anders.

Geef hem desnoods wat geld mee als je perse voelt dat je iets voor hem wilt doen, en laat het hem verder maar uitzoeken in een hotel of camping.
pi_187424290
En dan 'gewoon' na 10 dagen afkoeltijd lekker weer naar huis? Verder niks? Wat vaag eigenlijk.

Iemand in huis halen is nogal wat. Op zich is de periode te overzien, maar ik raad je sterk aan er open en eerlijk met je vrouw over te praten. Als zij niet wil is het gewoon nee. Het is zijn probleem. Maak het niet jouw probleem.

edit: oh wacht, ik was op pagina 1 blijven haken van de 3. Even verder lezen :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187424312
quote:
En ja dat ie mijn vrouwtje loopt te commanderen staat me ook niet aan en daar heb ik ook iets van gezegd op verzoek van mn vrouwke. Die gek wou dat ze een ei voor hem ging bakken want hij had al in geen 3 dagen fatsoenlijk te vreten gehad.
En zo gaat hij ook om met zijn eigen vrouw,
:') wat een pipo

Geef 'm geld mee en zeg 'omdat je mijn broer bent', wijs 'm de weg en trek de deur achter je dicht.
pi_187424363
quote:

[..]

Hij gedraagt zich als een onbeschofte lul richting jouw vrouw, en zij verzoekt vervolgens jou dat jij daar dan wat tegen hem over zegt?

Als mijn pa's broer dat bij mijn ma zou flikken, nog los van het hele 'zijn vrouw slaan'-gebeuren, zou ze hem toch echt zelf flink lik op stuk geven.

En als je vrouw het dan blijkbaar lastig vindt om voor zichzelf op te komen tegen jouw broer, vind je dan niet iets waar jij haar in zou moeten faciliteren? Bijvoorbeeld door naar haar mening te vragen en er naar te handelen?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 14 juni 2019 @ 20:15:52 #112
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_187424374
Al die users die hier roepen 'je moet je gezin beschermen tegen zo iemand' lijken me wat aan het overdrijven.
Het lijkt me niet dat z'n broer er continu op los slaat.

Ik heb ook soms vrienden over de vloer die weleens iemand klappen hebben gegeven, moet ik daar mijn gezin ook tegen beschermen?

Je broer dient zich wel gewoon te gedragen en je vrouw niet te commanderen.

Ook zou ik duidelijk maken dat het opvangen van hem, wanneer ie niet naar huis mag omdat ie z;n vrouwen tikken heeft gegeven, maar eenmalig is.

Vrouwen slaan is zeer verwerpelijk uiteraard.
pi_187424444
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij gedraagt zich als een onbeschofte lul richting jouw vrouw, en zij verzoekt vervolgens jou dat jij daar dan wat tegen hem over zegt?

Als mijn pa's broer dat bij mijn ma zou flikken, nog los van het hele 'zijn vrouw slaan'-gebeuren, zou ze hem toch echt zelf flink lik op stuk geven.

En als je vrouw het dan blijkbaar lastig vindt om voor zichzelf op te komen tegen jouw broer, vind je dan niet iets waar jij haar in zou moeten faciliteren? Bijvoorbeeld door naar haar mening te vragen en er naar te handelen?
Ik was werken toen hij hier met niks voor de deur stond, mijn vrouw wist niet precies hoe te reageren en heeft hem binnen gelaten. Maar toen ze mij belde heb ik wel eerlijk gezegd hoe het zit en toen kwam ze aan met dat hij haar had gezegd om een ei te bakken met 3 boterhammen, niet dat hij het vroeg, en dat past mij niet.
pi_187424457
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:15 schreef SugeLucky het volgende:
Al die users die hier roepen 'je moet je gezin beschermen tegen zo iemand' lijken me wat aan het overdrijven.
Het lijkt me niet dat z'n broer er continu op los slaat.

Ik heb ook soms vrienden over de vloer die weleens iemand klappen hebben gegeven, moet ik daar mijn gezin ook tegen beschermen?

Je broer dient zich wel gewoon te gedragen en je vrouw niet te commanderen.

Ook zou ik duidelijk maken dat het opvangen van hem, wanneer ie niet naar huis mag omdat ie z;n vrouwen tikken heeft gegeven, maar eenmalig is.

Vrouwen slaan is zeer verwerpelijk uiteraard.
Met vrienden 'die weleens iemand klappen hebben gegeven' bedoel je dan dus dat ze andere mannen klappen hebben gegeven? Want je eindigt met 'vrouwen slaan is zeer verwerpelijk'.

En dan is mijn vervolg-vraag; wat is de reden dat het slaan van juist het slaan van een vrouw (tov een man) zo verwerpelijk is?
pi_187424562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik was werken toen hij hier met niks voor de deur stond, mijn vrouw wist niet precies hoe te reageren en heeft hem binnen gelaten. Maar toen ze mij belde heb ik wel eerlijk gezegd hoe het zit en toen kwam ze aan met dat hij haar had gezegd om een ei te bakken met 3 boterhammen, niet dat hij het vroeg, en dat past mij niet.
Ok.

Je zegt dat je vrouw niet precies wist hoe te reageren. Weet ze dat nu wel? Maw, wat vindt zij? En dan doel ik niet alleen op de eieren, maar op de hele situatie.

En je geeft aan dat jullie ook wel een beetje van de traditionele rolverdeling zijn. Jij de kostwinnaar, zij het huishouden? (Als jullie dat samen in goed overleg zo afgesproken hebben, hoor je mij niet oordelen hoor.)

En hoort 'beslissen over wie er in het huis overnacht' niet bij het huishouden?
pi_187424694
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:10 schreef Isabeau het volgende:
En dan 'gewoon' na 10 dagen afkoeltijd lekker weer naar huis? Verder niks? Wat vaag eigenlijk.

Iemand in huis halen is nogal wat. Op zich is de periode te overzien, maar ik raad je sterk aan er open en eerlijk met je vrouw over te praten. Als zij niet wil is het gewoon nee. Het is zijn probleem. Maak het niet jouw probleem.

edit: oh wacht, ik was op pagina 1 blijven haken van de 3. Even verder lezen :@

Ook op de laatste pagina nog een prima post.
pi_187424748
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:33 schreef probeer het volgende:

Ook op de laatste pagina nog een prima post.
Ik zag dat het nog actueel is. Maar ik lees eigenlijk tussen de regels door dat hij hem wel 10 dagen onderdak gaat geven. Want hij heeft ook zoveel voor hem gedaan. Ik denk dat het nog tegen zal vallen, maar goed. Tien dagen. Zo voorbij. En dan nog jarenlang verwijten van je vrouw moeten aanhoren, gok ik zo :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187425241
quote:

[..]

SPOILER
Nee, ik zou hem niet in huis laten.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 21:18:47 #119
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_187425374
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:10 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Nee, ik zou hem niet in huis laten.
Te laat, hij is al binnengelaten door dd vrouw van TS.
pi_187425402
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:18 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Te laat, hij is al binnengelaten door dd vrouw van TS.
De vrouw van TS houdt van SM?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 21:25:13 #121
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_187425462
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

De vrouw van TS houdt van SM?
Waarom denk je dat ik dat weet? :+
pi_187425767
Kan er een samenvatting gegeven worden zodat mensen die net in het topic stappen ook met goed advies ontopic kunnen reageren?
pi_187425961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:41 schreef phoenyx het volgende:
Kan er een samenvatting gegeven worden zodat mensen die net in het topic stappen ook met goed advies ontopic kunnen reageren?
Familielid van TS heeft losse handjes en mag daardoor 10 dagen niet in de buurt van zijn gezin komen. Familielid heeft geen onderdak en ook geen centen en andere benodigheden. TS vraagt zich af of hij familielid moet helpen. De laatste stand van zaken is dat familielid zichzelf uitnodigde in het huis van TS en daar meteen als opperbevelhebber tekeer ging.
pi_187425971
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Moreel gezien zou je je familie moeten helpen, zelfs al heeft diegene iemand vermoord.
pi_187425988
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Familielid van TS heeft losse handjes en mag daardoor 10 dagen niet in de buurt van zijn gezin komen. Familielid heeft geen onderdak en ook geen centen en andere benodigheden. TS vraagt zich af of hij familielid moet helpen. De laatste stand van zaken is dat familielid zichzelf uitnodigde in het huis van TS en daar meteen als opperbevelhebber tekeer ging.
Oke ja dat met dat eitje. Dank je trouwens voor deze samenvatting. Denk dat vrijwel iedereen automatisch wel zou weten wat te doen maar ja.
pi_187425997
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:50 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Moreel gezien zou je je familie moeten helpen, zelfs al heeft diegene iemand vermoord.
Haha oke dan
pi_187426026
quote:

[..]

Koekoek
  vrijdag 14 juni 2019 @ 21:53:40 #128
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187426036
quote:
Maar hun hebben ook altijd voor mij klaar gestaan als ik mezelf weer eens in de nesten had gewerkt en zoals jullie weten is dat een van mijn weinige talenten.
Quod erat demonstrandum. :P

Correctie. Je hebt hem eruit gegooid. En dat zonder bloed of politie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elpis op 14-06-2019 22:52:44 ]
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:08:53 #129
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_187426302
quote:

[..]

Goed idee! Ik kan zelf ook wel een biertje gebruiken nu.
Jij drinkt niet!
Prrrrr
pi_187426388
Wat is moraal? Om te weten of je moraal goed zit heb je kennis nodig. Dat is een hele nieuwe beerput, gezien Nederland grotendeels uit mensen bestaat met het IQ van een walnoot.
Best lekker trouwens walnoten.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_187426417
Hier kan een slotje op. Heb m'n broer net buiten geflikkerd. Deed mijn vrouw een oneerbaar voorstel. Tis dat ze me tegenhield anders had hij een paar butsen gehad. Senna slaapt bij haar vriend. Jules lag al te bed. Maar ben echt boos nu. Kankerlijer. Direct mijn kiet uitgegooid, vuile teinglijer, mijn vrouw commanderen. Echt..
pi_187426480
Wilde al voorspellen dat TS met zijn broer op de vuist zou gaan en dat ook zijn buren vervolgens de politie bellen. So close.
pi_187426485
Duurde deze keer nog lang voordat je om een slotje ging vragen
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:19:30 #134
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_187426504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:15 schreef Cryptocoryne het volgende:
Hier kan een slotje op. Heb m'n broer net buiten geflikkerd. Deed mijn vrouw een oneerbaar voorstel. Tis dat ze me tegenhield anders had hij een paar butsen gehad. Senna slaapt bij haar vriend. Jules lag al te bed. Maar ben echt boos nu. Kankerlijer. Direct mijn kiet uitgegooid, vuile teinglijer, mijn vrouw commanderen. Echt..
Ik vind het zo bizar dat bij jullie nog geen ondertoezichtstelling ofzo is uitgesproken. Die kinderen gaan echt stuk bij jullie.
Prrrrr
pi_187426522
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Duurde deze keer nog lang voordat je om een slotje ging vragen
Tja eerst even een drankje en ruzie maken met broerlief hè. Dat kost 2 uurtjes om te escaleren. Daarna kan er pas weer gereageerd worden.
pi_187426553
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:19 schreef mspoez het volgende:

[..]

Ik vind het zo bizar dat bij jullie nog geen ondertoezichtstelling ofzo is uitgesproken. Die kinderen gaan echt stuk bij jullie.
Ik zorg goed voor mijn gezin, een ots is niet nodig
pi_187426637
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:18 schreef Chia het volgende:
Wilde al voorspellen dat TS met zijn broer op de vuist zou gaan en dat ook zijn buren vervolgens de politie bellen. So close.
Ik zie geen wouten hier mop. Brabant komen ze kennelijk niet, ik heb hem met geen vinger aangeraakt.
pi_187426648
quote:
Wtf...

Edit: als hij een dusdanig onbenul heeft van zelfs de meest basale omgangvormen en de mogelijke gevolgen ervan snap ik niet dat je uberhaupt overwoog hem in huis te nemen? Sorry hoor, maar wat een impulsieve debiel...
pi_187426656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

pi_187426733
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wtf...
Ja hij is weg. Geen respect voor mijn vrouw is geen respect voor mij, als je mijn vrouw niet accepteert hoef je bij mij niet aan te komen
pi_187426743
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Mwa.
pi_187426808
Heeft diegene een kind verkracht of een Snickers gejat? Beide verwerpelijk maar wel degelijk een verschil of je iemand wel of niet help met wat dan ook.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:37:48 #143
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_187426842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:36 schreef Silven het volgende:
Heeft diegene een kind verkracht of een Snickers gejat? Beide verwerpelijk maar wel degelijk een verschil of je iemand wel of niet help met wat dan ook.
Of je leest het topic even.
Prrrrr
pi_187426859
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:32 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Mwa.
Ik zorg goed voor ze, we hebben geen schulden, we zijn financiël gezond. Na de laatste melding bij veilig thuis zijn er geen nieuwe meldingen gedaan. Alles gaat dus goed.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:39:32 #145
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_187426874
Jouw kinderen zijn emotioneel echt niet veilig. Zoek hulp!
Prrrrr
pi_187426911
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:39 schreef mspoez het volgende:
Jouw kinderen zijn emotioneel echt niet veilig. Zoek hulp!
Zeur niet
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:42:28 #147
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_187426923
I rest my case.
Prrrrr
pi_187426999
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:37 schreef mspoez het volgende:

[..]

Of je leest het topic even.
Spoiler met het verhaal gemist, sorry.

Ik zou hem dan zeker wel helpen. Je weet immers niet wat er allemaal exact heeft plaatsgevonden, wat de rol van de vrouw is geweest, of er wederzijds geweld is gebruikt, of het gedrag enigszins te verklaren valt door omstandigheden of psychologische toestand, etcetera.
pi_187427090
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:46 schreef Silven het volgende:

[..]

Spoiler met het verhaal gemist, sorry.

Ik zou hem dan zeker wel helpen. Je weet immers niet wat er allemaal exact heeft plaatsgevonden, wat de rol van de vrouw is geweest, of er wederzijds geweld is gebruikt, of het gedrag enigszins te verklaren valt door omstandigheden of psychologische toestand, etcetera.
Lees verder.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:54:34 #150
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187427174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:31 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja hij is weg. Geen respect voor mijn vrouw is geen respect voor mij, als je mijn vrouw niet accepteert hoef je bij mij niet aan te komen
Kan geen nieuws zijn. Ik verwees al eerder in dit topic naar het zwartspreken eerder door je familie over je vrouw.
pi_187427217
Is dit waarschijnlijk echt of is iemand creatief?
pi_187427859
Ha, TS wil weer slotje.

Weer een topic met een vraag om advies van deze TS. Zowat iedereen raadt hem unaniem af hem in huis te nemen, omwille vanzijn gezin, hij blijft erbij om het toch te doen en voila... kerel misdraagt zich.

Goed dat je hem eruit gooide, maar je had je vrouw een hoop ellende kunnen besparen door dat uren eerder te doen.

En dat gedrag van je broer... lijkt mij dat dit niet helemaal nieuw voor je was? Iemand die ergens te gast is en anderen zo rondcommmandeert, dat ontstaat niet plotseling.
pi_187427912
quote:
Dus jouw vrouw commanderen en oneerbaar voorstel doen zorgt ervoor dat je hem eruit gooit?
Maar dat hij zijn eigen vrouw slaat maakt je niet veel uit :?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cat-astrophe op 14-06-2019 23:42:05 ]
  vrijdag 14 juni 2019 @ 23:45:43 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187428338
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ha, TS wil weer slotje.

Weer een topic met een vraag om advies van deze TS. Zowat iedereen raadt hem unaniem af hem in huis te nemen, omwille vanzijn gezin, hij blijft erbij om het toch te doen en voila... kerel misdraagt zich.

Goed dat je hem eruit gooide, maar je had je vrouw een hoop ellende kunnen besparen door dat uren eerder te doen.

En dat gedrag van je broer... lijkt mij dat dit niet helemaal nieuw voor je was? Iemand die ergens te gast is en anderen zo rondcommmandeert, dat ontstaat niet plotseling.
Sorry Cat, maar je hebt een stuk gemist. Zijn broer stond uit zichzelf al bij TS op de stoep toen TS zelf aan het werk was.

En hij keurt het mishandelen door de broer toch echt wel af, hoor.
pi_187428958
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sorry Cat, maar je hebt een stuk gemist. Zijn broer stond uit zichzelf al bij TS op de stoep toen TS zelf aan het werk was.

En hij keurt het mishandelen door de broer toch echt wel af, hoor.
Ik denk niet dat ik iets gemist heb.
Ik had gelezen dat broer op de stoep stond toen TS nog aan het werk was.

Hier lijkt TS zelf thuis te zijn gekomen:

quote:
En ruim twee uur later wordt hij door TS naar buiten gegooid.
quote:
Dat had hij dus twee uur eerder ook al kunnen doen.
Nadat hij (wellicht pas bij thuiskomst) van zijn vrouw hoorde dat broer haar commandeerde eieren te bakken. Maar er moest eerst een oneerbaar voorstel bij komen voordat de maat vol was.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 00:30:30 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187429101
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 00:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik iets gemist heb.
Ik had gelezen dat broer op de stoep stond toen TS nog aan het werk was.

Hier lijkt TS zelf thuis te zijn gekomen:
[..]

En ruim twee uur later wordt hij door TS naar buiten gegooid.
[..]

Dat had hij dus twee uur eerder ook al kunnen doen.
Nadat hij (wellicht pas bij thuiskomst) van zijn vrouw hoorde dat broer haar commandeerde eieren te bakken. Maar er moest eerst een oneerbaar voorstel bij komen voordat de maat vol was.
Jij schreef dat iedereen hem adviseerde het niet te doen en dat hij er bij bleef om het wel te doen. Dat strookt gewoon niet met de feiten.
pi_187429168
quote:

[..]

Zegt wie? Verzonnen principes.
pi_187429453
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 00:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Zegt wie? Verzonnen principes.
Meer religie ethiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2019 01:57:28 ]
pi_187429836
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 00:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij schreef dat iedereen hem adviseerde het niet te doen en dat hij er bij bleef om het wel te doen. Dat strookt gewoon niet met de feiten.
Same shit, different month.
TS is gewoon een bullebak waar de overheid keihard moet ingrijpen.

Jammer dat Fok! hem een platform blijft geven, waarbij hij advies vraagt maar ondertussen bij het typen van zijn OP allang zijn keuze weet.
Hell To The Liars
  zaterdag 15 juni 2019 @ 01:59:12 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187430043
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 01:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Jammer dat Fok! hem een platform blijft geven, waarbij hij advies vraagt maar ondertussen bij het typen van zijn OP allang zijn keuze weet.
Ik ben het niet met je eens. Maar jij bent zeker niet de enige die bij deze TS alles in een negatief licht ziet.

Ook iemand die veel fouten maakt hoef je niet daarbovenop nog eens onterechte verwijten te gaan maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lienekien op 15-06-2019 02:06:27 ]
pi_187431063
quote:

[..]

Nee hij zat al hier op de bank toen ik thuis kwam. Het is niet dat ik hem opgehaald heb ofzo.
Ik had er al geen zin in. Ook niet om weer geld erin te pompen omdat hij zijn vrouw als een ondergeschikt wezen behandeld. Toen hij dat bij mijn vrouw ook probeerde was de maat zo vol voor mij. Ik snap mijn andere broer nu beter, want bij hem heeft hij de vorige keer iets soortgelijks geflikt. En ik hoop van harte dat m'n schoonzus hem nu echt buitenflikkert, ik zal haar helpen waar ik kan.
pi_187431077
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 01:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat moet de overheid hier komen doen?
pi_187431122
quote:

[..]

Ik lees het anders. Jij noemt het zaken in een negatief licht zien, ik noem het herkenning (en daardoor voorspellen van) van een patroon.

Blijkbaar heeft TS keer op keer escalaties nodig voordat hij slimmere keuzes maakt.
En dat vind ik jammer, voor TS en voor zijn naasten.
pi_187431199
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 08:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik lees het anders. Jij noemt het zaken in een negatief licht zien, ik noem het herkenning (en daardoor voorspellen van) van een patroon.

Blijkbaar heeft TS keer op keer escalaties nodig voordat hij slimmere keuzes maakt.
Ik had hier niet echt een keus hè. Of je wil zeggen dat ik hem meteen buiten had moeten zetten?
pi_187431207
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 08:34 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik had hier niet echt een keus hè. Of je wil zeggen dat ik hem meteen buiten had moeten zetten?
Die keuze had je inderdaad.
pi_187431211
Wanneer gaat er eens wat gebeuren aan deze Troll. Keer op keer een nieuwe username.. Iedere keer weer een een of ander raar verhaal... En dan ineens doet hij zijn vrouw een vuil voorstel.. Ja hoor :')
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 15 juni 2019 @ 08:43:43 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187431258
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 08:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, en kennelijk ziet een aantal users dan ook alles in dat licht. Dan deugt dus gewoon niks meer.

Ik heb er net over gepost in fb.
pi_187431577
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hotel?
Vakantiehuis?
AirBnB?

Vrienden?
Iedereen zegt hotel maar de man geeft geen geld. Een hotel voor 10 dagen is prijzig
pi_187431767
Ah het is al opgelost zie ik. Maar ik zal mn familieleden altijd helpen, het maakt niet uit wat ze hebben gedaan en of het tegen mn normen in gaat.tenzij ze mij iets hebben geflikt dan. Maar helpen kan op meerdere manieren,de manier waarop ik help ligt aan de situatie. Maar fijn dat t (voor jou) opgelost is.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 09:43:05 #170
52191 DABAMaster