Natuurlijk had je een keus.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 08:34 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik had hier niet echt een keus hè. Of je wil zeggen dat ik hem meteen buiten had moeten zetten?
Als iemand onaangekondigd en onuitgenodigd aan de deur staat bij je vrouw als je zelf niet thuis bent, heb je niet heel veel keus.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 10:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Natuurlijk had je een keus.
Maar om een of andere reden kon jij dat niet zien. Vanuit je moraal waarschijnlijk.
Hij had zijn broer al drie dagen (toen hij vastgehouden werd) kunnen zeggen dat hij niet welkom is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als iemand onaangekondigd en onuitgenodigd aan de deur staat bij je vrouw als je zelf niet thuis bent, heb je niet heel veel keus.
Ja ik zeg ook niet dat ik hem in huis zou halen maar meer dat ik op een of andere manier wel zou helpenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 09:46 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja maar je vrouw is ook je familie, dus je vrouwenmeppende broer in huis halen schaadt andere familieleden dan weer hè.
er is een verschil tussen iemands gedrag goedkeuren en iemand helpen. Als mn ouders of broer een ander iets aan doet vind ik dat vreselijk en zal ik dat ook zeggen tegen ze en boos zijn maar t blijft mn familie , ik blijf van ze houden. Een gewelddadig iemand in huis nemen wanneer je een gezin hebt is natuurlijk niet verstandig.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Incest, geweld, maakt jou niet uit?
Het een hoeft t ander niet uit te sluiten. Maar mijn loyaliteit zal bij mn broer blijven liggen en bij die van zn kids uiteraard. Niet bij zijn vrouw want die is geen familie van mij. Waarbij ik niet zeg dat ikquote:Op zaterdag 15 juni 2019 10:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als mijn broer zijn vrouw zou slaan, dan zou hij zeker niet bij mij kunnen crashen. De loyaliteit zou in mijn geval bij mijn schoonzusje en de kinderen liggen.
Blinde loyaliteiten richting familie.. ik doe er niet meer aan want uiteindelijk werd ik er ongelukkig van.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 11:20 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Het een hoeft t ander niet uit te sluiten. Maar mijn loyaliteit zal bij mn broer blijven liggen en bij die van zn kids uiteraard. Niet bij zijn vrouw want die is geen familie van mij. Waarbij ik niet zeg dat ik
ga toekijken hoe mn broer zn vrouw mishandeld ofzoiets of ik hem enigszins ga helpen waardoor dat mogelijk is,ik zorg wel dat ze veilig is en mn broer haar niet aan kan raken.
dat laatste wel idd...dat als het met hun moeder niet goed gaat. Maar dat geld ook voor de vader. Ik zou ook bekijken wat in t belang vd kids is en dan alles tegen elkaar afwegen. Maar hulp aan je broer betekent niet perse dat je iets doet dat tegen de moeder en kids is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 12:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Blinde loyaliteiten richting familie.. ik doe er niet meer aan want uiteindelijk werd ik er ongelukkig van.
Als mijn broer de moeder van mijn neefje en nichtje slaat, dan krijgt hij geen hulp van mij als die situatie escaleert. Als hij problemen heeft met de huurbaas of belastingdienst, dan is het een ander verhaal. Uiteindelijk betalen mijn neefje en nichtje de rekening, door mijn broer in huis te halen sluit ik de deur voor zijn kinderen. En met zijn kinderen kan het onmogelijk goed gaan als hun moeder mishandeld wordt.
Helaas blijven zulke personen toch familie. Ik zou ze helpen maar wel dat ik dan niets meer met ze te maken heb. Contact puur zakelijk houden en geen gelach en al.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Een familielid heeft iets zeer verwerpelijks gedaan, maar heeft nu hulp nodig.
Laat je dan je eigen normen en waarden varen om je familielid te helpen of moet je je familielid dan maar laten kuchen omdat je het verwerpelijke wat deze persoon heeft gedaan niet kan verenigen met je eigen normen en waarden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |