abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2019 @ 10:09:12 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187432157
Oh nevermind, het is allang geëscaleerd :+
Resistance is futile.
pi_187432206
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 08:34 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik had hier niet echt een keus hè. Of je wil zeggen dat ik hem meteen buiten had moeten zetten?
Natuurlijk had je een keus.
Maar om een of andere reden kon jij dat niet zien. Vanuit je moraal waarschijnlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 15 juni 2019 @ 10:21:30 #178
80382 manny
30 is best veel
pi_187432333
niet helpen is vaak de beste hulp. laat mensen zelf oplossingen vinden / gevolgen ondervinden.

helpen is vaak alleen het belemmeren van een leerervaring.

ts werd wel stevig voor het blok gezet overigens. lastig, maar wel verstandig om dan meteen “nee” te zeggen en degene zijn leermoment te gunnen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 10:22:46 #179
5428 crew  miss_sly
pi_187432349
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 10:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Natuurlijk had je een keus.
Maar om een of andere reden kon jij dat niet zien. Vanuit je moraal waarschijnlijk.
Als iemand onaangekondigd en onuitgenodigd aan de deur staat bij je vrouw als je zelf niet thuis bent, heb je niet heel veel keus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187432424
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als iemand onaangekondigd en onuitgenodigd aan de deur staat bij je vrouw als je zelf niet thuis bent, heb je niet heel veel keus.
Hij had zijn broer al drie dagen (toen hij vastgehouden werd) kunnen zeggen dat hij niet welkom is.
Hij had zijn broer kunnen zeggen te vertrekken toen zijn vrouw hem belde met de mededeling dat broer op de stoep stond. (Dat is een lastige, ik snap wel dat hij daar niet voor koos)
Hij had -wellicht wat vroeger dan normaal- van zijn werk kunnen vertrekken en zijn broer persoonlijk kunnen zeggen dat hij moest vertrekken.

Dit al dan niet gecombineerd met een zoektocht naar en evt financiering van ander onderdak. Had hij drie dagen de tijd voor.

Maar TS laat het liggen, zet zijn vrouw in een lastige situatie als broer voor de deur staat, laat het vervolgens escaleren met respectloos gedrag en een oneerbaar voorstel en dan kan hij hem opeens wel buiten zetten. Laat op de avond.

Nogmaals: keuze zat naar mijn mening.

Maar ik lees dat anderen daar anders in staan, en eens gaan we het niet worden daarin. Dus ik houd erover op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 15-06-2019 10:43:55 (Spelling) ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187432439
TS had wel tijd om er hier een topic over te openen, maar ff zijn vrouw inlichten en waarschuwen dat ze die broer niet binnen moest laten zat er niet in... :X
pi_187432711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja maar je vrouw is ook je familie, dus je vrouwenmeppende broer in huis halen schaadt andere familieleden dan weer hè.
Ja ik zeg ook niet dat ik hem in huis zou halen maar meer dat ik op een of andere manier wel zou helpen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2019 11:00:53 ]
pi_187432769
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Incest, geweld, maakt jou niet uit?
er is een verschil tussen iemands gedrag goedkeuren en iemand helpen. Als mn ouders of broer een ander iets aan doet vind ik dat vreselijk en zal ik dat ook zeggen tegen ze en boos zijn maar t blijft mn familie , ik blijf van ze houden. Een gewelddadig iemand in huis nemen wanneer je een gezin hebt is natuurlijk niet verstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2019 11:30:46 ]
pi_187432929
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 10:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als mijn broer zijn vrouw zou slaan, dan zou hij zeker niet bij mij kunnen crashen. De loyaliteit zou in mijn geval bij mijn schoonzusje en de kinderen liggen.
Het een hoeft t ander niet uit te sluiten. Maar mijn loyaliteit zal bij mn broer blijven liggen en bij die van zn kids uiteraard. Niet bij zijn vrouw want die is geen familie van mij. Waarbij ik niet zeg dat ik
ga toekijken hoe mn broer zn vrouw mishandeld ofzoiets of ik hem enigszins ga helpen waardoor dat mogelijk is,ik zorg wel dat ze veilig is en mn broer haar niet aan kan raken.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 12:26:21 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187433812
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 11:20 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Het een hoeft t ander niet uit te sluiten. Maar mijn loyaliteit zal bij mn broer blijven liggen en bij die van zn kids uiteraard. Niet bij zijn vrouw want die is geen familie van mij. Waarbij ik niet zeg dat ik
ga toekijken hoe mn broer zn vrouw mishandeld ofzoiets of ik hem enigszins ga helpen waardoor dat mogelijk is,ik zorg wel dat ze veilig is en mn broer haar niet aan kan raken.
Blinde loyaliteiten richting familie.. ik doe er niet meer aan want uiteindelijk werd ik er ongelukkig van.

Als mijn broer de moeder van mijn neefje en nichtje slaat, dan krijgt hij geen hulp van mij als die situatie escaleert. Als hij problemen heeft met de huurbaas of belastingdienst, dan is het een ander verhaal. Uiteindelijk betalen mijn neefje en nichtje de rekening, door mijn broer in huis te halen sluit ik de deur voor zijn kinderen. En met zijn kinderen kan het onmogelijk goed gaan als hun moeder mishandeld wordt.
Resistance is futile.
pi_187434812
Wacht, TS is Dennis?
"Pools are perfect for holding water"
pi_187435084
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Blinde loyaliteiten richting familie.. ik doe er niet meer aan want uiteindelijk werd ik er ongelukkig van.

Als mijn broer de moeder van mijn neefje en nichtje slaat, dan krijgt hij geen hulp van mij als die situatie escaleert. Als hij problemen heeft met de huurbaas of belastingdienst, dan is het een ander verhaal. Uiteindelijk betalen mijn neefje en nichtje de rekening, door mijn broer in huis te halen sluit ik de deur voor zijn kinderen. En met zijn kinderen kan het onmogelijk goed gaan als hun moeder mishandeld wordt.
dat laatste wel idd...dat als het met hun moeder niet goed gaat. Maar dat geld ook voor de vader. Ik zou ook bekijken wat in t belang vd kids is en dan alles tegen elkaar afwegen. Maar hulp aan je broer betekent niet perse dat je iets doet dat tegen de moeder en kids is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2019 14:14:12 ]
pi_187435270
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:52 schreef probeer het volgende:
Wacht, TS is Dennis?
Jep.
pi_187441626
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Een familielid heeft iets zeer verwerpelijks gedaan, maar heeft nu hulp nodig.
Laat je dan je eigen normen en waarden varen om je familielid te helpen of moet je je familielid dan maar laten kuchen omdat je het verwerpelijke wat deze persoon heeft gedaan niet kan verenigen met je eigen normen en waarden?
Helaas blijven zulke personen toch familie. Ik zou ze helpen maar wel dat ik dan niets meer met ze te maken heb. Contact puur zakelijk houden en geen gelach en al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')