ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Unblocking Paris Jun 12, 2019 Written by Kevin Smith With the start of tunnel boring on the eastern extension of RER Line E in Paris, momentum is building for the project which promises to ease congestion on the city’s saturated commuter network. Kevin Smith explores the intricacies of the undertaking and outlines the challenges facing contractors.
THE ground beneath the streets of Paris, like many modern metropolises, is a Swiss cheese of tunnels and underground infrastructure. Work on the latest addition, a 6km underground extension of RER Line E from St Lazare west to La Défense began on February 19 when TBM Virginie entered the ground.
The ¤3.7bn project is in effect the final stage of Line E, the first phase of which opened in 1999. The line improved connectivity from the east to the centre of Paris and this latest extension is aiming to improve connectivity from the west.
As well as the underground section, the scheme involves upgrading 2km of existing underground infrastructure between La Défense and Nanterre-la-Jolie and upgrading the 47km line to Poissy and Mantes-la-Jolie to accommodate Line E trains on the same tracks used by Transilien Line J services to Vernon.
Ile-de-France Mobility and French National Railways (SNCF) are also spending ¤2bn on new RER New Generation double-deck EMUs (pictured) built by Alstom and Bombardier that will be used on Line E as well as RER Line D from 2021. The first test train will be delivered by the end of this year. The plan is to complete the extension to Nanterre and the complete project, including high capacity signalling in the central section, by 2024.
The impact of the project for Paris commuters is expected to be significant.
The majority travel from the east and the west suburbs of the city during the morning and evening peaks. This places significant pressure on RER Line A, which currently serves 1.2 million passengers per day. With passengers packed into these trains, and the first sections of the Grand Paris Express orbital metro network not due to open until 2030, the extension of Line E is considered a more immediate solution to ease congestion. The trains will operate at speeds of up to 120km/h on the core section, saving commuters travelling from the western suburbs to La Défense around 17 minutes on their current journey.
Mr Xavier Gruz, director of the Eole-Nexteo project at SNCF, says it is estimated that more than 50% of Line A passengers travelling through the central section will switch to Line E once it comes on line. “For instance, people who commute from La Défense to Gare du Nord will no longer go through Châtelet and will use Line E,” Gruz says. “We also see that 10-12% decrease in traffic on lines B and D, which go through Gare du Nord. The objective is to take off some of the load that is supported by the RER lines inside Paris.”
Line E itself is forecast to carry 700,000 passengers per day, up from around 340,000 at present. Operation on the line’s 20km core underground section will be enhanced by the introduction of CBTC, which will enable 22 trains per hour, per direction to use the complete Rosa Parks – Nanterre-la-Folie section during the peak, with 16 of these trains operating on the line east of Rosa Parks, which comprises branches to Tournan and Chelles-Gourney, and six on the western section from Mantes-la-Jolie. There is the possibility to increase capacity to 28 trains with headways of 108 seconds once the Paris – Normandy upgrade is completed around 2030. Currently trains are operating at 180-second intervals.
SNCF Engineering is designing the Nexteo CBTC solution with support from Paris Transport Authority (RATP), which has deployed CBTC on Paris metro lines 1, 3, 5, 9 and 14, and industry partner Siemens, which was awarded a ¤186m contract in 2016. Trains will operate at GoA2 in the central section, which encompasses the new line as well as the existing underground line from Haussmann-St Lazare to Rosa Parks.
Siemens France is supplying its Vicos operational control system and Airlink radio communication for the project. While preparatory work to install the new signalling system alongside legacy equipment began earlier this year, installation of Nexteo equipment will begin in 2022. Gruz says the new tunnel will open initially with the use of a lineside signalling system, with the aim of commissioning Nexteo by the end of 2023 and fully opening the line the following year. “It gives us one year to test out the system and make sure that it can be scaled up,” he says.
The new project will add three new stations, including two new entirely-underground stations at CNIT-La Défense and Porte Maillot, and a new surface station at Nanterre La Folie, which will connect with the existing underground platforms. Modifications will also be made to existing stations with the line set to interchange with RER lines A and C, metro Line 1, light rail Line T2, and lines 15 and 18 of the Grand Paris Express network.
Inevitably building a new tunnel in the heart of Paris presents challenges. Gruz says the area around La Défense in particular is difficult because of the density of the buildings and because construction of the station itself is taking place directly below the iconic Centre for New Industries and Technologies (CNIT) building.
The 11-storey structure is supported by temporary jacks while work takes place in a vault which has been excavated with three contact points to the building. Gruz says great care has been taken to ensure that the work does not disturb everyday activities in the building, which is home to shops, a hotel and offices. “We also have to comply with the maximum permissible level of noise and vibration night and day because of the hotel,” Gruz says.
Contractors face similar challenges at Porte Maillot. Here work is complicated by the station’s proximity to the Paris Congress Hall as well as the presence of the neighbouring automated metro Line 1, which is used by 800,000 passengers per day as well as RER Line C, road tunnels and a car park. “We are trying to build the new station in between all of these pieces of infrastructure,” Gruz says.
The final major challenge relates to minimising the impact on everyday Parisians. With construction taking place in the heart of the city, Gruz says care is taken when delivering equipment. For example, the concrete segments used by the TBM, which was built by Herrenknecht, Germany, and at 1800 tonnes and with an 11m-diameter, is the biggest currently working in Europe, are delivered by rail up to the last mile where transport switches to road. In addition, barges on the River Seine are transporting spoil from the double-track single bore tunnel out of the city centre. However, with work taking place at 30m below the city’s streets, and with the area under construction only inhabited in the 19th century, Gruz says disruption from archaeological finds is not likely.
Work to upgrade the existing infrastructure is taking place alongside construction of the new tunnel. Specifically, this involves upgrading the existing line to Poissy and Mantes-la-Jolie, including realigning tracks and infrastructure on the section beyond Nanterre La Folie. Contractors will also construct a new 800m elevated section and deliver improvements to increase speed and capacity on existing passing loops, and enhance platform capacity at stations, including the total reconstruction of Mantes-la-Jolie.
A significant element of the work is to upgrade signalling. As well as CBTC through the core section, Gruz says the project is also upgrading signalling on the outlying network. While the ATS+ solution is partially derived from Nexteo’s specification, Gruz says a complete rollout of Nexteo is too expensive on the outlying sections.
The work will involve installing new computerised interlockings, with Alstom responsible for the western section to Mantes-la-Jolie under a ¤112m contract, and Siemens delivering the eastern portion to Chelles and Tournan under a ¤163m agreement.
“We are currently developing tools to ensure the connection with the ATS+ system for the operators using this system,” Gruz says. “The objective is to gain one path during the peak and also to make the system more robust and reliable. This is a line that does not work very well when there are a lot of delays.”
Gruz compares the Line E project with London’s Crossrail and the signalling upgrades in Copenhagen. “These are the two benchmarks that we have worked from,” he says.
Like Crossrail, the Line E project will offer enhanced cross-city connectivity and go a long way to providing desperately needed extra capacity. Although as the project ramps up in the next few years, SNCF will be keen to avoid the problems that have delayed the London project and deliver the scheme on time and budget. Long-suffering RER Line A commuters cannot wait much longer.
Betaalmuur, kan je een paar screenshots op imgur flikkeren?
Gebruik je toevallig een adblocker/privacyblocker? De site van IRJ is een beetje brak gebouwd, als het script van AddThis niet geladen kan worden werkt de hele site niet
Gebruik je toevallig een adblocker/privacyblocker? De site van IRJ is een beetje brak gebouwd, als het script van AddThis niet geladen kan worden werkt de hele site niet
Gebruik je toevallig een adblocker/privacyblocker? De site van IRJ is een beetje brak gebouwd, als het script van AddThis niet geladen kan worden werkt de hele site niet
Ja, een privacyblocker, een adblocker én een pihole.
Hier hadden we het afgelopen zaterdag nog over. DB spuit nogal wat glysofaat dus. Geen idee of 67ton de hoeveelheid werkzame stof (meestal 360g/L) of de hoeveelheid concentraat is.
Op vrijdag 14 juni 2019 22:16 schreef derLudolf het volgende: Hier hadden we het afgelopen zaterdag nog over. DB spuit nogal wat glysofaat dus. Geen idee of 67ton de hoeveelheid werkzame stof (meestal 360g/L) of de hoeveelheid concentraat is.
Alles veroorzaakt kanker. Zelfs humus van biologisch dynamische kikkererwten
Indien met zorgt toegepast is glysofaat een prima middel.
Met zorg? Je moet er geen bad in nemen maar als glyfosaat daadwerkelijk zo kankerverwekkend zou zijn had de hele wereld kanker en kankerprevalentie neemt al enkele jaren af.
Met zorg? Je moet er geen bad in nemen maar als glyfosaat daadwerkelijk zo kankerverwekkend zou zijn had de hele wereld kanker en kankerprevalentie neemt al enkele jaren af.
Ja net als alle middelen. Niet als het hard waait, of veel te veel of te weinig. En ik vind het niet echt tof als graan wordt doodgespoten vlak voor de oogst. Want op die manier krijgt je wel voedsel meer relatief veel residu.
Hoewel, om mezelf tegen te spreken met dat laatste: eens in de zeven jaar een glas wijn en je krijgt al meer gifstoffen binnen dan in die tijd gewoon je dagelijkse eten.
Als het echt rotzooi was en er dikke claims zouden volgen dan had Bayer Monsanto nooit en te nimmer overgenomen
Ja net als alle middelen. Niet als het hard waait, of veel te veel of te weinig. En ik vind het niet echt tof als graan wordt doodgespoten vlak voor de oogst. Want op die manier krijgt je wel voedsel meer relatief veel residu.
Residu waarvan aangetoond is dat het niet kankerverwekkend is in de aangetroffen hoeveelheden.
quote:
Hoewel, om mezelf tegen te spreken met dat laatste: eens in de zeven jaar een glas wijn en je krijgt al meer gifstoffen binnen dan in die tijd gewoon je dagelijkse eten.
Euhhhh, nee.
quote:
Als het echt rotzooi was en er dikke claims zouden volgen dan had Bayer Monsanto nooit en te nimmer overgenomen
Ja, dat klopt. Ach laten we het trein sc noemen en we mogen het overal over hebben Maar volgens mij zitten we wel aardig op een lijn qua mening, dus ik zei het niet omdat ik geen gelijk kon krijgen ofzo
Het veroorzaakt wel een grote sterfte onder bijen en andere insecten?
Grote sterfte is nog steeds niet met zekerheid aangetoond maar dat weet ik niet helemaal zeker, laatste onderzoek wat ik las was dat vooral bestuivende grondbijen er last van hadden, maar opzich hoeft dat helemaal niet zo problematisch te zijn. De alternatieven trouwens, overige pesticiden, zijn vele malen schadelijker voor zowel ons als de omgeving.
Op zaterdag 15 juni 2019 21:43 schreef Dr_Flash het volgende: uitstervende bijen betekent geen plantaardig voedsel meer. Dat hoeft op zich best problematisch te zijn.
Het is alleen niet geheel duidelijk of het direct door glyfosaat komt of door een combinatie van factoren. En "gewone" pesticiden sterven ze nog vele malen harder van uit, dat is echt zoveel giftiger voor alles. Brrr. Eng spul.
Hoe het ook zij, het is duidelijk dat Glyfosaat ook teringspul is. Dat moet toch ook genoeg zijn om ermee te willen stoppen (wat ze ook doen trouwens, dat willen)
Op zaterdag 15 juni 2019 22:11 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe het ook zij, het is duidelijk dat Glyfosaat ook teringspul is. Dat moet toch ook genoeg zijn om ermee te willen stoppen (wat ze ook doen trouwens, dat willen)
Op zaterdag 15 juni 2019 22:11 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe het ook zij, het is duidelijk dat Glyfosaat ook teringspul is. Dat moet toch ook genoeg zijn om ermee te willen stoppen (wat ze ook doen trouwens, dat willen)
Het is grofweg het minst giftige bestrijdingsmiddel dat bestaat, met geheel onterecht een slechte naam.
Er worden nu heel ingrijpende beslissingen gemaakt op basis van hoaxen en zwamverhalen.
Nee, was een recente publicatie over verstoorde hormoonhuishouding/inwendige flora bij insecten die verstoord werden door expliciet glyfosaat maar wel met de kanttekening more research is needed. Even kijken of ik het nog kan terugvinden.
Nee, was een recente publicatie over verstoorde hormoonhuishouding/inwendige flora bij insecten die verstoord werden door expliciet glyfosaat maar wel met de kanttekening more research is needed. Even kijken of ik het nog kan terugvinden.
Oeh, die had ik nog niet gezien. Ik hoop dat je hem kan delen.
Tevens, we hadden het over bijen he? Andere insecten mogen kapotstuk.
https://www.pnas.org/content/115/41/10305.short deze geloof ik! Ik moet er wel bijzeggen dat dit ver van mijn vakgebied ligt, ik lees Evolutionary Analysis voor de leuk maar er zijn veel dingen die ik niet begrijp en ik mis veel kennis dus misschien dat ik het verkeerd heb geïnterpreteerd.
https://www.pnas.org/content/115/41/10305.short deze geloof ik! Ik moet er wel bijzeggen dat dit ver van mijn vakgebied ligt, ik lees Evolutionary Analysis voor de leuk maar er zijn veel dingen die ik niet begrijp en ik mis veel kennis dus misschien dat ik het verkeerd heb geïnterpreteerd.
We vonden hetzelfde artikel. Ik lees daar niks over het huidige probleem met de bijen, dat ze in de winter met t hele volk tegelijk omkomen ipv overwinteren. Hooguit dat ze misschien wat zwakker worden, maar dat link ik niet aan plotselinge sterfte.
Overigens is het niet geheel mijn vakgebied, ik weet (veel) meer over toxiciteit bij mensen dan bij bijen.
Een Keolis "Blauwnet" FLIRT halteert op het gloednieuwe maar ongebruikte station van Zwolle Stadshagen. De afgelopen twee weken hebben Keolis en ProRail geprobeerd om een haltering bij Stadshagen in de huidige dienstregeling, die is ontworpen voor 100 km/u, in te passen.
De lijn tussen Zwolle en Kampen is een aantal jaar geleden gemoderniseerd. De topsnelheid werd verhoogd van 100 km/u naar 140 km/u en het traject werd tegelijkertijd geëlektrificeerd. Bij Stadshagen werd een nieuw station gebouwd, maar een paar dagen voor de geplande opening kwam ProRail erachter dat de funderingen onder de spoorweg geen 140 km/u aankan. Dit is nodig om bediening van station Stadshagen in de dienstregeling te kunnen inpassen, en aansluitingen in alle windrichtingen op het centraal station van Zwolle te behouden.
We vonden hetzelfde artikel. Ik lees daar niks over het huidige probleem met de bijen, dat ze in de winter met t hele volk tegelijk omkomen ipv overwinteren. Hooguit dat ze misschien wat zwakker worden, maar dat link ik niet aan plotselinge sterfte.
Overigens is het niet geheel mijn vakgebied, ik weet (veel) meer over toxiciteit bij mensen dan bij bijen.
Heb je het over honingbijen? Want met honingbijen is er helemaal niets aan de hand.
Grote sterfte is nog steeds niet met zekerheid aangetoond maar dat weet ik niet helemaal zeker, laatste onderzoek wat ik las was dat vooral bestuivende grondbijen er last van hadden, maar opzich hoeft dat helemaal niet zo problematisch te zijn. De alternatieven trouwens, overige pesticiden, zijn vele malen schadelijker voor zowel ons als de omgeving.
Of wat te denken van grasland wat niet wordt doodgespoten voor de grondbewerking. Je hebt enorm veel gras dat tussen je gewas groeit, je moet vaker met andere herbiciden spuiten in je gewas of mechanisch bestrijden (1x met een 42m brede spuit er door kost minder diesel dan 3x met een wiedeg of schoffel van 6m). Bovendien is je stikstofbalans volledig naar de kloten. Het verteren van ondergeploegd vers gras kost in eerste instantie stikstof. Het merendeel daarvan komt pas vrij als het gewas het niet meer nodig is en zal dan deels in het grondwater verdwijnen. Bij doodgespoten gras komt veel sneller stikstof vrij en is dus als het ware voeding voor het nieuwe gewas.
Het een sluit het ander niet uit, in de biologische landbouw vinden ook ontwikkelingen plaats een je kunt zeker van elkaar leren. Maar een middel halsoverkop te verbieden is gewoon stom.
Bovendien is geen enkel middel (zelfs geen medicijn) zoveel onderzocht als glysofaat. En ze kunnen nog steeds niet keihard bewijzen dat het kankerverwekkend is.
Wat ook speelt met bijenvolken is dat imkers met bepaalde volken/"lijnen" zijn doorgegaan die gunstige eigenschappen hadden. Veel honing bijvoorbeeld. Tegelijkertijd waren die veel gevoeliger voor de varomijt en zouden neonics een veel kleinere rol spelen. De hoeveelheid neonics die wordt gespoten valt op zich mee, boeren geven vaak voorkeur aan andere middelen.
Op zaterdag 15 juni 2019 22:45 schreef derLudolf het volgende: Het een sluit het ander niet uit, in de biologische landbouw vinden ook ontwikkelingen plaats
Biologische landbouw zou per direct strafbaar moeten worden. Misdaad tegen de menselijkheid. We produceren nu dankzij de bioindustrie genoeg voedsel voor iedereen en worden ook steeds beter in het op de goede plaats krijgen (er lijden zoveel minder mensen honger dan 20 jaar geleden, echt absurd veel minder), terwijl we met de biologische landbouw een stuk of elf planeten nodig hebben als de aarde.
Ik denk dat we moeten inzetten op kunstmatige kweek en algenproducten eigenlijk. Dat lijkt vooralsnog de meeste pro's en minste cons te hebben. Als we dat uberhaupt halen voordat het klimaat onherstelbaar beschadigd is.
Biologische landbouw zou per direct strafbaar moeten worden. Misdaad tegen de menselijkheid. We produceren nu dankzij de bioindustrie genoeg voedsel voor iedereen en worden ook steeds beter in het op de goede plaats krijgen (er lijden zoveel minder mensen honger dan 20 jaar geleden, echt absurd veel minder), terwijl we met de biologische landbouw een stuk of elf planeten nodig hebben als de aarde.
Biologisch is een niche product. Geen alternatief. Je kunt met insecten ook bestrijding van bladluis doen bijvoorbeeld.
Ach ja, er moet maar weer eens een goede hongersnood komen. Dan weet men hoe goed we het hier hebben, hoor efficiënt de voedselproductie is en dat ze dat niet zomaar even zelf op hun volkstuintje kunnen.
Het is overigens een misvatting dat je in biologische teelt niet mag spuiten. Je mag niet spuiten met synthetische middelen. Met iets natuurlijks als kopersulfaat mag je spuiten. In de gangbare teelt is kopersulfaat overigens verboden omdat synthetische alternatieven minder schadelijk zijn.
Tja algen.... Hmm ik heb toch liever aardappels met bonen dan zo'n bordje snot
Biologische landbouw zou per direct strafbaar moeten worden. Misdaad tegen de menselijkheid. We produceren nu dankzij de bioindustrie genoeg voedsel voor iedereen en worden ook steeds beter in het op de goede plaats krijgen (er lijden zoveel minder mensen honger dan 20 jaar geleden, echt absurd veel minder), terwijl we met de biologische landbouw een stuk of elf planeten nodig hebben als de aarde.
Er zijn gewoon te veel mensen. Agent Smith had gelijk. Bio-industrie is roofbouw plegen op andere organismen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 16 juni 2019 09:47 schreef Zilverberk het volgende: Mijn kind heeft het idee dat in de dubbeldekkers de bovenlaag vrijwel altijd stiltecoupés zijn, klopt dat eigenlijk?
De stiltecoupés zitten inderdaad bij dubbeldekkers bovenin, maar slechts één rijtuig/bak heeft de stiltecoupés, de andere rijtuigen/bakken zijn normaal of werkcoupé. Dus de stiltecoupé zit wel boven, maar boven is niet per definitie stiltecoupé.
Omdat het voor de meeste mensen TE duidelijk was heeft NS tegenwoordig behalve stiltecoupés en hiermagjewelpratencoupés ook rustcoupés en loungecoupés. Dat is niet hetzelfde maar een beetje wel. Ongeveer.
Op zondag 16 juni 2019 11:08 schreef Dr_Flash het volgende: Omdat het voor de meeste mensen TE duidelijk was heeft NS tegenwoordig behalve stiltecoupés en hiermagjewelpratencoupés ook rustcoupés en loungecoupés. Dat is niet hetzelfde maar een beetje wel. Ongeveer.
Zijn er ook "ik ben blij dat ik een zitplaats heb moet ik nu ook nog opletten waar in de tweede klas ik ga zitten" coupés
Op zondag 16 juni 2019 11:08 schreef Dr_Flash het volgende: Omdat het voor de meeste mensen TE duidelijk was heeft NS tegenwoordig behalve stiltecoupés en hiermagjewelpratencoupés ook rustcoupés en loungecoupés. Dat is niet hetzelfde maar een beetje wel. Ongeveer.
Wat zijn rustcoupés en loungecoupés eigenlijk? Ik ga echt te weinig met de trein tegenwoordig.
Edit: "De vernieuwde intercity's zijn dus niet langer ingedeeld in twee, maar in drie zones: ontmoetingscoupés waar je gewoon mag praten, werk- en rustcoupés waar je zachtjes mag praten en stiltecoupés waar je je mond moet houden."
Ik reis dus binnen werktijd. Mag hij mooi met z'n pauperbak in de file staan.
Trouwens, op Zwolle-Hengelo is het OV sneller. No contest. Waar ik moet zijn dan.
Ik doe er op t moment al 20 minuten over om op het station te komen (niet per auto, want waar moet je dat blik laten). Dat is één van de redenen dat ik niet meer zo vaak in de trein zit.
Op zondag 16 juni 2019 10:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Volgens mij is het meer dan één bak. In DDZ4 is geloof ik alleen de mDDM geen houjebekplek.
Nope, stiltecoupé is echt maar één bak, bij DDZ is dat het stuurstandrijtuig. De andere rijtuigen zijn geen stiltecoupés.
Wat zijn rustcoupés en loungecoupés eigenlijk? Ik ga echt te weinig met de trein tegenwoordig.
min of meer hetzelfde als stiltecoupés en praatcoupés, alleen iets minder strikt te handhaven. Of zo. Totale onzin eigenlijk.
Ik haat stiltecoupés. Ik loop altijd door naar een niet-stiltecoupé. Niet omdat ik per se herrie wil, zeker niet. Om 6:30 is het in de andere coupé ook lekker rustig . Maar omdat ik in de stiltecoupé altijd bang ben dat er iemand gaat praten of bellen (heb ik ook geen moeite mee) en dat er dan iemand wat van gaat zeggen (plaatsvervangende schaamte )
min of meer hetzelfde als stiltecoupés en praatcoupés, alleen iets minder strikt te handhaven. Of zo. Totale onzin eigenlijk.
Ik haat stiltecoupés. Ik loop altijd door naar een niet-stiltecoupé. Niet omdat ik per se herrie wil, zeker niet. Om 6:30 is het in de andere coupé ook lekker rustig . Maar omdat ik in de stiltecoupé altijd bang ben dat er iemand gaat praten of bellen (heb ik ook geen moeite mee) en dat er dan iemand wat van gaat zeggen (plaatsvervangende schaamte )
Dus nee, geen stiltecoupé voor mij
Ik ben meestal al blij als ik gewoon kan zitten en er geen wijdbeens zittende man naast mij neerploft. Stilte is een bonus.
Gister zat ik heerlijk rustig in de stiltecoupé (3 man of zo, 1e klas) tussen Amersfoort en Hengelo. Alleen één van de drie zat op haar tablet te typen met toetsenbordgeluid... Daar zeg ik dan toch echt even wat van, ze had het zelf niet door
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 16 juni 2019 12:13 schreef dennistd het volgende: Gister zat ik heerlijk rustig in de stiltecoupé (3 man of zo, 1e klas) tussen Amersfoort en Hengelo. Alleen één van de drie zat op haar tablet te typen met toetsenbordgeluid... Daar zeg ik dan toch echt even wat van, ze had het zelf niet door
In maart is de Dinner Train begonnen aan zijn tour door het land. De trein, die voorheen ook wel bekend was als Panorama Rail Restaurant en Amsterdam Dinner Train, vertrok deze keer vanaf het voorheen vaste vertrekstation Amsterdam Centraal. Via Hilversum reed de trein naar Utrecht, om na kopmaken in Maarn terug te keren naar de hoofdstad. Hier passeert de trein, met RFS 101001 voorop en 101002 achterop, het station Hollandsche Rading.
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 16-06-2019 18:58:59 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanaf Enschede en Hengelo zal het wel een retourtje Stroe worden denk ik... Of ze moeten een voorspanloc met ATB-NG inzetten om via Nijverdal te kunnen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zeker niet, ATB-NG is een compleet ander systeem dan ETCS/ERTMS. Sterker nog: volgens mij is er momenteel geen enkel materieel dat beide heeft. De enige die het zou moeten hebben is Arriva met hun drielandenexpres, maar door het ontbreken van dat laatste is het nu een tweelandenexpres.
ATB-NG heeft altijd nog zijn eigen invoerscherm en afleesscherm, hier in het midden zichtbaar in een Zwenzwoka-FLIRT:
Op zondag 16 juni 2019 18:55 schreef dennistd het volgende: Zeker niet, ATB-NG is een compleet ander systeem dan ETCS/ERTMS. Sterker nog: volgens mij is er momenteel geen enkel materieel dat beide heeft. De enige die het zou moeten hebben is Arriva met hun drielandenexpres, maar door het ontbreken van dat laatste is het nu een tweelandenexpres.
ATB-NG heeft altijd nog zijn eigen invoerscherm en afleesscherm, hier in het midden zichtbaar in een Zwenzwoka-FLIRT:
Op zondag 16 juni 2019 18:55 schreef dennistd het volgende: Zeker niet, ATB-NG is een compleet ander systeem dan ETCS/ERTMS. Sterker nog: volgens mij is er momenteel geen enkel materieel dat beide heeft. De enige die het zou moeten hebben is Arriva met hun drielandenexpres, maar door het ontbreken van dat laatste is het nu een tweelandenexpres.
ATB-NG heeft altijd nog zijn eigen invoerscherm en afleesscherm, hier in het midden zichtbaar in een Zwenzwoka-FLIRT:
Ja, maar naar wat ik begrepen heb, hebben het overgrote gedeelte van die machines een pakket waar ATB-NG bij inzit. Misschien dat ze niet gecertificeerd zijn om ermee te rijden, maar volgens mij zit het er wel op, op alle 185's en 189's die ERTMS hebben en ook op de Vectrons.
Op zondag 16 juni 2019 18:55 schreef dennistd het volgende: Zeker niet, ATB-NG is een compleet ander systeem dan ETCS/ERTMS. Sterker nog: volgens mij is er momenteel geen enkel materieel dat beide heeft. De enige die het zou moeten hebben is Arriva met hun drielandenexpres, maar door het ontbreken van dat laatste is het nu een tweelandenexpres.
ATB-NG heeft altijd nog zijn eigen invoerscherm en afleesscherm, hier in het midden zichtbaar in een Zwenzwoka-FLIRT:
Wat weer een discussie. Nee het is nergens 100 % stil. Niet op je werk, niet in de trein, niet in de stiltecoupé, niet in een mortuarium. Waar ik echt LAST van heb, is als mensen stennis gaan maken omdat andere mensen "geluid" zouden maken in een stiltecoupé.
Alleen al daarom wil ik niet in een stiltecoupé zitten. Hoewel ik rust op zich best waardeer. Dit schiet zijn doel gewoon compleet voorbij.
Op zondag 16 juni 2019 20:29 schreef b2py het volgende: Als je in de trein wilt werken kan je gewoon niet de illusie hebben dat het er 100% stil is.
Nee maar dat is het thuis ook niet. Vogels, als de wind verkeerd staat hoor je de snelweg. Dat is gewoon omgevingsgeluid en daar kan volgens mij iedereen tegen.
Op zondag 16 juni 2019 18:55 schreef dennistd het volgende: Zeker niet, ATB-NG is een compleet ander systeem dan ETCS/ERTMS. Sterker nog: volgens mij is er momenteel geen enkel materieel dat beide heeft.
Heeft de Thalys het niet?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Maar als we toch bezig zijn, dan wil ik naast de stiltecoupés ook graag blèrende-kutkinderen-coupés, dronken-studenten-coupés en blije-bejaarden-coupés. Mag van mij ook allemaal in een trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
het grappige van al die doelgroepencoupés is dat de behoefte daaraan heel strikt gescheiden is over de dag. blèrende kutkinderencoupés heb je nodig tussen 9:30 en 16:00, dronken-studenten-coupes na 22:30, blije bejaarden-coupés tegelijk met de krijskinderen okee needs more research
Op zondag 16 juni 2019 22:42 schreef Janneke141 het volgende: Maar als we toch bezig zijn, dan wil ik naast de stiltecoupés ook graag blèrende-kutkinderen-coupés, dronken-studenten-coupés en blije-bejaarden-coupés. Mag van mij ook allemaal in een trouwens.
Ik kies met mijn dochter altijd de 1e klas niet-stiltecoupé uit met de meest zure rustzoeker die er is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 16 juni 2019 22:45 schreef Dr_Flash het volgende: het grappige van al die doelgroepencoupés is dat de behoefte daaraan heel strikt gescheiden is over de dag. blèrende kutkinderencoupés heb je nodig tussen 9:30 en 16:00, dronken-studenten-coupes na 22:30, blije bejaarden-coupés tegelijk met de krijskinderen okee needs more research
Mja, en blije bejaarden met hun blèrende kleinkinderen verplicht splitsen over verschillende coupés moesten we misschien ook maar niet willen.
Toch vind ik die stiltecoupés altijd wel een fantastisch sociaal experiment. Het is dat het kraakt, maar anders zou ik echt mijn popcorn erbij pakken als er weer eens een stilteridder een belchinees gaat aanspreken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Even iets anders, volgend jaar gaan we als het goed is met een stuk of 12 achttienminners en 2 volwassenen richting Tsjechië. Is dat een beetje betaalbaar te treinen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op zondag 16 juni 2019 22:51 schreef Janneke141 het volgende: Even iets anders, volgend jaar gaan we als het goed is met een stuk of 12 achttienminners en 2 volwassenen richting Tsjechië. Is dat een beetje betaalbaar te treinen?
Op zondag 16 juni 2019 22:51 schreef Janneke141 het volgende: Even iets anders, volgend jaar gaan we als het goed is met een stuk of 12 achttienminners en 2 volwassenen richting Tsjechië. Is dat een beetje betaalbaar te treinen?
Laten we zeggen dat het een beetje meer mag kosten dan een busje huren plus benzine of diesel, maar niet te veel.
Voor 14 personen treintickets boeken gaat vast niet goedkoper zijn dan dit, though. Een voertuig huren is redelijk aan de prijs, maar de prijs per zitplaats daalt echt heel snel als je met zo'n groep bent.
Zilverberk ik zou graag nogeens met jou een keer met de trein op een weekendje naar Praag op en neer willen of zo Dat lijkt me supertof. Maar ja, kan natuurlijk niet en zo
Op zondag 16 juni 2019 23:22 schreef Dr_Flash het volgende: Zilverberk ik zou graag nogeens met jou een keer met de trein op een weekendje naar Praag op en neer willen of zo Dat lijkt me supertof. Maar ja, kan natuurlijk niet en zo
Op zondag 16 juni 2019 22:51 schreef Janneke141 het volgende: Even iets anders, volgend jaar gaan we als het goed is met een stuk of 12 achttienminners en 2 volwassenen richting Tsjechië. Is dat een beetje betaalbaar te treinen?
Ik ga over 2,5 week naar Tsjechië, dat kost me zo'n ¤19 voor Bad Bentheim -> Praag. In Tsjechië zelf kost de trein ook niet veel.
Ik kom met wat verschillende combinaties voor Bentheim -> Praag op 500CZK uit voor een volwassene en 363CZK voor een kind (15 t/m 17 jaar). Dat is dus 1000+4356=5356CZK totaal, wat neerkomt op ¤210. Doe daar wat twee groepstickets Nijmegen -> Oldenzaal (¤73) bij en voor Oldenzaal -> Bentheim een Gruppenkarte (¤2,15 p.p.). Al met al voor totaal ¤315.
[ Bericht 7% gewijzigd door dennistd op 16-06-2019 23:48:54 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ga over 2,5 week naar Tsjechië, dat kost me zo'n ¤19 voor Bad Bentheim -> Praag. In Tsjechië zelf kost de trein ook niet veel.
Ik kom met wat verschillende combinaties voor Bentheim -> Praag op 500CZK uit voor een volwassene en 363CZK voor een kind (15 t/m 17 jaar). Dat is dus 1000+4356=5356CZK totaal, wat neerkomt op ¤210. Doe daar wat twee groepstickets Nijmegen -> Oldenzaal (¤73) bij en voor Oldenzaal -> Bentheim een Gruppenkarte (¤2,15 p.p.). Al met al voor totaal ¤315.
Kijk, dat is interessant. Bedankt!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Koop ik net het kaartje voor de terugreis vanuit Tsjechië, hoor ik nadat ik betaald heb ineens een stoomtrein. Blijkt dat de app van de ČD te zijn die de melding geeft dat er een nieuw ticket beschikbaar is
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 17-06-2019 14:47:49 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ga over 2,5 week naar Tsjechië, dat kost me zo'n ¤19 voor Bad Bentheim -> Praag. In Tsjechië zelf kost de trein ook niet veel.
Ik kom met wat verschillende combinaties voor Bentheim -> Praag op 500CZK uit voor een volwassene en 363CZK voor een kind (15 t/m 17 jaar). Dat is dus 1000+4356=5356CZK totaal, wat neerkomt op ¤210. Doe daar wat twee groepstickets Nijmegen -> Oldenzaal (¤73) bij en voor Oldenzaal -> Bentheim een Gruppenkarte (¤2,15 p.p.). Al met al voor totaal ¤315.
Op maandag 17 juni 2019 14:37 schreef dennistd het volgende: Koop ik net het kaartje voor de terugreis vanuit Tsjechië, hoor ik nadat ik betaald heb ineens een stoomtrein. Blijkt dat de app van de ČD te zijn die de melding geeft dat er een nieuw ticket beschikbaar is
Op maandag 17 juni 2019 14:37 schreef dennistd het volgende: Koop ik net het kaartje voor de terugreis vanuit Tsjechië, hoor ik nadat ik betaald heb ineens een stoomtrein. Blijkt dat de app van de ČD te zijn die de melding geeft dat er een nieuw ticket beschikbaar is
Op maandag 17 juni 2019 14:37 schreef dennistd het volgende: Koop ik net het kaartje voor de terugreis vanuit Tsjechië, hoor ik nadat ik betaald heb ineens een stoomtrein. Blijkt dat de app van de ČD te zijn die de melding geeft dat er een nieuw ticket beschikbaar is
Op maandag 17 juni 2019 14:37 schreef dennistd het volgende: Koop ik net het kaartje voor de terugreis vanuit Tsjechië, hoor ik nadat ik betaald heb ineens een stoomtrein. Blijkt dat de app van de ČD te zijn die de melding geeft dat er een nieuw ticket beschikbaar is
Meteen de app geinstaleerd voor mijn tickets naar Tsjechie komende zomer
Treinreizigers hoeven in de toekomst niet meer in- en uit te checken als ze in Oost-Nederland overstappen op een trein van een andere vervoerder. Dat is in elk geval de wens van de provincies Overijssel en Gelderland, die ze hebben opgenomen in hun nota Uitgangspunten Spoor.
Klein detail: het geldt niet voor overstappen van en naar NS-treinen
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
ProRail-baas Pier Eringa vertrekt per 1 september naar Transdev, het moederbedrijf van onder meer Connexxion, Hermes en Witte Kruis. Bij het van oorsprong Franse vervoersconcern, dat in 20 landen actief is en wereldwijd 82.000 werknemers telt, wordt Eringa verantwoordelijk voor het Nederlandse bedrijf. Transdev Nederland heeft ongeveer 8.900 mensen in dienst en maakt naar eigen zeggen 500.000 reizen per dag mogelijk.
'Een wild plan' Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, onder wiens toezicht ProRail officieel valt, lag afgelopen jaren geregeld overhoop met de in 2015 toegetreden Eringa. Zo lekte de topman plannen in de media om op eigen houtje betonnen blokken voor open spoorovergangen te plaatsen. Dat viel niet in goede aarde bij staatssecretaris Stientje Veldhoven (D66), die het bij monde van een woordvoerder destijds 'een wild plan' noemde. Over zijn gedrag zei hij een interview met FD afgelopen najaar: 'Ik krijg zeker tweewekelijks op mijn sodemieter'.
De Nederlandse spoorwegbeheerder maakte in maart bekend dat Eringa op korte termijn zijn werk als president-commissaris zou neerleggen. Hij verlengde zijn termijn toen met enkele maanden, in aanloop naar de situatie waarin ProRail zijn status als zelfstandige bv kwijtraakt.
Zover is het nog niet. Per 1 januari 2021 zal ProRail de transformatie ondergaan naar een zogenoemd zelfstandig bestuursorgaan (zbo). Het kabinet wil meer greep op de financiën en prestaties van de ProRail. Het besluit stuitte op breed verzet en ook Eringa was niet enthousiast. De spoorbeheerder ontvangt ieder jaar ¤2 mrd aan belastinggeld. Naar eigen biedt de omvorming 'nieuwe kansen om de positie als publieke uitvoerder en deskundig adviseur van de minister te versterken'.
Dieselliefhebbers opgelet, er rijdt net een tandem van 2 Class 66 (RheinCargo) door Deventer richting het oosten. Geen idee of ze naar Zutphen of Hengelo gaan, maar kijk maar ff als je zin hebt
Op dinsdag 18 juni 2019 22:12 schreef Mr_Klaasje het volgende: Met gele containers erachter? Op naar Oldenzaal! Die rijdt meestal iets later op de avond.
Eén van de twee stond met de Bauer-trein (die gele containers) kapot in Zuidbroek richting Veendam een paar dagen terug, die andere is hem toen te hulp gekomen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
DB: marktaandeel Cargo moet omhoog, Schenker niet verkocht
NIEUWE STRATEGIE Deutsche Bahn wil de komende jaren focussen op zijn kerntaken. Dit betekent onder meer dat het marktaandeel van DB Cargo flink moet stijgen. Tevens maakte topman Richard Lutz Bekend dat DB Schenker niet wordt verkocht, dat er tientallen miljarden worden geïnvesteerd en dat het personeelsbestand flink gaat uitbreiden.
Tijdens een bijeenkomst in Potsdam deed Lutz zijn strategie uit de doeken, in aanwezigheid van de Raad van Toezicht van Deutsche Bahn. Een belangrijke doelstelling voor DB is het vergroten van het vrachtvolume. De komende jaren moeten maar liefst 70% meer goederen worden vervoerd over het spoor. Dit moet resulteren in een marktaandeel van 25% in 2030. Dat is nu nog 18%.
Investeringen Om dit alles mogelijk te maken, wil DB Cargo flink investeren in materieel en personeel. Zo gaat het bedrijf driehonderd locomotieven aanschaffen en honderdduizend man personeel werven, al gaat het hier om totalen, dus inclusief personenvervoer en andere activiteiten. Met dit alles is een bedrag gemoeid van meer dan tien miljard euro.
Het vrachtvervoer van DB zit al geruime tijd in financieel zwaar weer. Vorig jaar boekte ‘Cargo’ een verlies van 190 miljoen euro. Dat was een verdubbeling van het tekort van een jaar eerder. Ook de omzet daalde, al ging het hier om een bescheiden afname van 1,5%. Het volume was vorig jaar 5,5% lager dan het jaar ervoor.
Klimaat Volgens Lutz speelt Deutsche Bahn een centrale rol in het behalen van klimaatdoelstellingen. ‘Alleen als we erin slagen om verkeer massaal naar het spoor te verplaatsen, kunnen we deze doelen halen’, zei hij. Daarmee deed hij een oproep aan onder meer de politiek en overheid om deze ‘model shift’ mogelijk te maken. Volgens hem zijn gezamenlijke inspanningen noodzakelijk om de groei van het treinverkeer te realiseren
Hoewel de komende jaren de focus op het thuisland ligt, is DB niet van plan zich volledig terug te trekken uit het buitenland. Volgens Lutz kan het spoor niet zonder een internationaal perspectief. Ook goede verbindingen met andere modaliteiten zijn van groot belang.
DB Schenker Mede daarom blijft de internationaal opererende logistiek dienstverlener DB Schenker in eigen handen. Eerder dit jaar waren er berichten dat deze in de etalage zou staan. Ook de Duitse rekenkamer vond het een goed idee om Schenker te verkopen. Lutz meldt echter helemaal niet van plan te zijn om het bedrijfsonderdeel van de hand te doen.
Volgens hem is het een belangrijke tak van het groepsportfolio en heeft het daardoor veel toegevoegde waarde. Dat blijkt ook uit de cijfers. DB Schenker bleek vorig jaar een echte winstmachine. Het zag zijn omzet stijgen met 3,8% en zijn resultaat voor belastingen zelfs met 5,5%.
Wat betreft Arriva, meerdere partijen hebben interesse in een overname van dat bedrijfsonderdeel. Een Amerikaans consortium, Keolis en een Duitse vermogensbeheerder hebben belangstelling in het Brits/Duitse Arriva.
Maar stel de verkoop gaat door. Dan blijft het toch nog tot einde concessie zowel van de bus als trein dit gaat nog jaren duren voordat je iets ziet veranderen in het straatbeeld. Ik denk dat Keolis dan de beste papieren heeft. Maar het gaat natuurlijk weer wie het meeste geld gaat bieden.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Als Keolis de boel overneemt (mág overnemen) zal het merk Arriva uiteindelijk wel uitgefaseerd worden. De andere gegadigden zijn niet bekend als OV-aanbieder, en zullen waarschijnlijk de naam Arriva in stand houden.
Het enige wat er dan verandert is dat de tagline "a DB company" weer van de voertuigen wordt verwijderd.
Maar stel de verkoop gaat door. Dan blijft het toch nog tot einde concessie zowel van de bus als trein dit gaat nog jaren duren voordat je iets ziet veranderen in het straatbeeld. Ik denk dat Keolis dan de beste papieren heeft. Maar het gaat natuurlijk weer wie het meeste geld gaat bieden.
Waarom? Ze moeten de verplichtingen overnemen maar kunnen prima ander logo op bus en trein plakken
Ik meen ergens te hebben gelezen dat naam en het logo van Syntus ook nog op meerdere plekken in het land zal worden gebruikt tot dat de desbetreffende concessies zijn afgelopen. Vermoedelijk gaat het met Arriva dan ook zo, mocht dit in handen komen van Keolis.
Bedankt voor de feedback. Ik heb het meegenomen naar de backoffice en vanaf volgende week is de trein langer namelijk 6 bakken icm
Doe nou maar gewoon normaal en probeer te doen alsof je die roodhemden datamine daadwerkelijk gebruikt "om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn"
Ik kwam dit interview tegen met Roger van Boxtel door het typetje Margreet Dolman: https://bettyasfalt.tv/watch/103 Ergens in dat interview verteld hij dat in januari al de nachttrein naar Oostenrijk terug komt in Nederland
Ik zit momenteel in de tweede klasse van een Tsjechische Pendolino bij Pilsen, als je dit vergelijkt met waarmee de NS over de HSL boemelt is het in Nederland vrij treurig gesteld
Op zaterdag 22 juni 2019 12:20 schreef J.B. het volgende: Ik zit momenteel in de tweede klasse van een Tsjechische Pendolino bij Pilsen, als je dit vergelijkt met waarmee de NS over de HSL boemelt is het in Nederland vrij treurig gesteld
Je weet dat er nieuwe treinen zijn besteld eah? Okay.
Ja, en? Zodat we ruim 10 jaar na opening van de HSL kunnen wat ze in België al sinds 2002 doen, namelijk intercity's met 200 erover laten rijden?
Ja en ondertussen is met de trein reizen in België duurder geworden dan hier, kan je om 22:43 met de laatste intercity van Antwerpen naar Brussel (waar er sowieso buiten de spits maar één van per uur rijdt die een beetje aantrekkelijk is) en is de schuldenlast van de NMBS zo hoog dat NS begin jaren '90 er nog een puntje aan had kunnen zuigen.
Geef mij maar gewoon wat we nu hebben met wat vertraging. Die drie minuten snelheidswinst, kom op zeg.
ja en etmet hebben ze ook niet en zo. Wauw. Ik wil gewoon het beste van alles
Dat is allemaal best fair maar dat gezeik met die onderbuiken om vervolgens bij de Jumbo te gaan klagen dat de overheid de Albert Heijn verkeerde opdrachten verstrekt terwijl er gewoon duidelijk is waar het allemaal aan ligt is gewoon onzinnige nonsens en brengt niemand ook maar één stap verder.
Buiten dat heeft NS veel snellere treinen dan dat in eigendom, die goedgekeurd zijn voor dienstregelingssnelheden tot 330km/u, dus als we zo nodig met feitjes moeten gaan gooien dan wint NS het nog steeds van de CD. En ik weet dat die opmerking fucking nutteloos is, het is om te illustreren hoe kansloos het is om één goed iets op te hemelen, lekker cherry picken, in een land wat verder een redelijk deplorabele staat van de spoorwegen heeft. Voor de azijnpissers; Daarmee bedoel ik dus Tsjechië.
ehm nee. Het gaat er niet om wat NS in eigendom heeft, het gaat erom wat ze ermee doen. Dat is namelijk waar de reiziger voor betaalt. Als de NS 330 kmh+ treinen in eigendom heeft en over een HSL met aftandse rijtuigen nauwelijks 160 km/h durft te rijden, MET toeslag, dan heeft de betalende reisiger er dus gewoon niks aan en heeft NS effectively die snellere treinen niet.
Op zaterdag 22 juni 2019 21:36 schreef Dr_Flash het volgende: ehm nee. Het gaat er niet om wat NS in eigendom heeft, het gaat erom wat ze ermee doen. Dat is namelijk waar de reiziger voor betaalt. Als de NS 330 kmh+ treinen in eigendom heeft en over een HSL met aftandse rijtuigen nauwelijks 160 km/h durft te rijden, MET toeslag, dan heeft de betalende reisiger er dus gewoon niks aan en heeft NS effectively die snellere treinen niet.
Naast wat James zegt: We weten allemaal dat NS dat ook niet wil maar dat het nou eenmaal niet zo simpel is als even naar Bentink in Apeldoorn of Pijp-lines in Enschede om even een paar dozen met ICE's mee te nemen, kom nou zeg.
Haha, ja. Naar Frankfurt. Maar binnen Nederland is dat ook maar een treurige boemel.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja en ondertussen is met de trein reizen in België duurder geworden dan hier, kan je om 22:43 met de laatste intercity van Antwerpen naar Brussel (waar er sowieso buiten de spits maar één van per uur rijdt die een beetje aantrekkelijk is) en is de schuldenlast van de NMBS zo hoog dat NS begin jaren '90 er nog een puntje aan had kunnen zuigen.
Geef mij maar gewoon wat we nu hebben met wat vertraging. Die drie minuten snelheidswinst, kom op zeg.
Het is een scheve dienstregeling, waarbij de net 50km tussen de 50 minuten en 57 minuten afgelegd wordt en als je geluk hebt hoef je niet over te stappen. 23:09 is laatste reismogelijkheid vanavond.
Waar ik straks om 0:36 nog van Breda naar Tilburg zou kunnen. Niet dat enig weldenkend mens dat zou doen, maar toch.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Naast wat James zegt: We weten allemaal dat NS dat ook niet wil maar dat het nou eenmaal niet zo simpel is als even naar Bentink in Apeldoorn of Pijp-lines in Enschede om even een paar dozen met ICE's mee te nemen, kom nou zeg.
Ik mis een steekhoudend argument eigenlijk, "kom nou zeg".
Met Pinkpop zat ik even naar de dienstregeling vanaf Landgraaf te kijken. Er gingen nog tot na 2 uur treinen naar de randstad en daarna ieder half uur naar Eindhoven tot de ochtenddienstregeling. En volgens mij hoef je in Aidshoven dan niet langer dan een uur te wachten voor je verder kan naar een stad die niet naar pis ruikt.
Wat is er eigenlijk mis mee om naar pis te ruiken? Callmeweird maar ik krijg daar een instant vakantie-associatie van
Ja, stiekem denk ik dan aan in de rij staan voor de camping van Lowlands op donderdagochtend(vroeger nog tot in de middag/avond), met die smerige oververhitte dixies, hehehehe.
Ghehe Lowlands. Alleen twee keer crew geweest en dat was best prima als ik die toeristencampings zag . Al is daar staan vast ook best tof als je er niet op bent ingesteld dat het enigszins beter wordt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Terug naar treintjes. Ik zit binnenkort een weekend in de hoek Wiesbaden/Mainz. Treintechnisch nog wat te beleven daar?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 22 juni 2019 22:28 schreef JDude het volgende: Ghehe Lowlands. Alleen twee keer crew geweest en dat was best prima als ik die toeristencampings zag . Al is daar staan vast ook best tof als je er niet op bent ingesteld dat het enigszins beter wordt.
Prima toeven; als je geen verwachtingen hebt
14 bandjes heb ik in de woonkamer hangen. Walgelijk festival <3 Nog steeds superkut dat er geen festivaltreinen meer naar 't Harde rijden.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
LL06. Die was wel episch. Zelfs als broodjeshamburgerbakker.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Slechtste LL waar ik geweest ben, niet qua line up, niet qua sfeer, maar het weer was fucking kut en een of andere gasdebiel had bedacht dat we wel tegenover de 24uurstent konden gaan staan. Wat een schijtidee.
Om 23:00 op zondagavond zat ik in de trein naar huis. Plan-V. Coebergh te drinken.
Slechtste LL waar ik geweest ben, niet qua line up, niet qua sfeer, maar het weer was fucking kut en een of andere gasdebiel had bedacht dat we wel tegenover de 24uurstent konden gaan staan. Wat een schijtidee.
Om 23:00 op zondagavond zat ik in de trein naar huis. Plan-V. Coebergh te drinken.
Schrijf je dat op of weet je dat nog gewoon uit je hoofd
Leuke locjes. Zag laatst nog een 151 door Haren komen met een VW treintje
Mocht iemand ook nog een antwoord op mijn on topic vraag hebben ...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Schrijf je dat op of weet je dat nog gewoon uit je hoofd
Ik kan me herinneren wat ik met wie gegeten heb op 10 januari 1994. Ik heb geen absoluut geheugen en wil nog weleens de volgorde van events door elkaar halen maar ik kan me vanaf dat ik twee jaar en drie maanden oud was zo'n beetje m'n hele leven gedetailleerd herinneren. En ik weet nog niet zo heel lang dat dat vrij bizar is.
quote:
\Leuke locjes. Zag laatst nog een 151 door Haren komen met een VW treintje
De 151 is echt met afstand m'n favoriete klassieke Duitse e-lok. Van de moderne is het de Vectron alhoewel je die eigenlijk stiekem Belgisch zou kunnen noemen want de Reeks 18/19 is volgens mij de oer-Vectron. Ik heb trouwens ook een Vectron in H0 <3
Dit ligt achter de locomotieven en daar zitten de biljetten die ik van jou heb gekregen bij:
Voor de niet ingewijden; Fles verzamelt bankbiljetten en ik heb van ieder land waar ik zelfstandig geld heb uitgegeven een biljet bewaard, maar ik had geen Deutschmark, Franse Franc, Belgische Franc, Luxemburgse Franc en die heb ik van Fles gehad <3
Eerder deze week is er een nieuwe statusupdate over de Hoekse Lijn verschenen. Als er geen verdere tegenslagen zijn zou de exploitatie in september 2019 kunnen starten.
Nog een ‘meevaller’, het dek voor de onderdoorgang van de Blankenburgverbinding is ook al ingeschoven zodat daar later niet nog gedaan hoeft te worden.
Op zondag 23 juni 2019 11:09 schreef GlennQuagmire het volgende: Klein vraagje: weet iemand of je een first minute europe ticket van de tsjechische spoorwegen mag combineren met een reservering van de DB?
Waarom niet? Ik doe het in ieder geval wel met mijn Tsjechië-reis over 1,5 week.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 23 juni 2019 13:36 schreef DeaDLocK2K het volgende: De ombouw van de rest zou langer gaan duren, maar de hele lijn wordt ook nog lang niet opgeleverd, een klein stukje maar.
het zou t/m hoek van holland haven al open zijn, naar Strand zou wat langer duren.
Op zondag 23 juni 2019 11:09 schreef GlennQuagmire het volgende: Klein vraagje: weet iemand of je een first minute europe ticket van de tsjechische spoorwegen mag combineren met een reservering van de DB?
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen? En desnoods laat je aan de conducteur enkel je First Minute ticket zien, het is immers toch zonder reserveringsplicht.
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen? En desnoods laat je aan de conducteur enkel je First Minute ticket zien, het is immers toch zonder reserveringsplicht.
Ja nee ik zou het ook niet weten maar vond het een beetje vreemd om twee vervoerders samen te gebruiken.
Rail Force One 1829 kwam vanmiddag Oldenzaal binnengereden met een sleep ketelwagens aan de haak, afkomstig uit Bad Bentheim. Op sommige wagons zat een briefje met daarop 'ethanol' geplakt.
Waar dit ding heen ging zou ik niet weten, ik hou me niet echt bezig met goederen.
Afgelopen zaterdag werd er een open dag georganiseerd bij het NS Componentenbedrijf (voorheen NedTrain) in Berkel-Enschot. Bij deze werkplaats worden geen hele treinen behandeld, maar zoals de naam al doet vermoeden slechts componenten van treinen. Deze worden bij andere werkplaatsen losgehaald van de trein en per vrachtwagen naar hier gestuurd.
Desondanks is er wel een spooraansluiting op het emplacement Tilburg Industrie, waarop normaal gesproken alleen een Sik geparkeerd staat. Speciaal voor de open dag stonden er ook een VIRM, en reed Plan U 114 van het Spoorwegmuseum pendelritten van en naar station Tilburg. Als een van de laatste ritten komt het stel hier binnenrijden als IC 28223 Tilburg -> Tilburg Industrie.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die stoptrein naar Bielefeld lijkt ook steeds populairder te worden als wat er op het perron op staat te wachten iets van een anecdotale indicatie mag heten.
Op maandag 24 juni 2019 11:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: Die stoptrein naar Bielefeld lijkt ook steeds populairder te worden als wat er op het perron op staat te wachten iets van een anecdotale indicatie mag heten.
Waren twee achter elkaar uitgevallen (9.30u en 10.30u) doordat deze stellen niet naar Nederland konden.
Vanmiddag zelfs drie achter elkaar, de laatste door te grote vertraging (+26, gekeerd in Oldenzaal).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Aanrijding met een persoon lees ik. Dat duurt dan nog wel even...
Ik dacht slim te zijn met omweg via stoptrein naar Hoofddorp maar we staan stil bij Naarden. Er werd wel wat omgeroepen maar kon het niet verstaan door beppende wijven
Ik dacht slim te zijn met omweg via stoptrein naar Hilversum maar we staan stil bij Naarden. Er werd wel wat omgeroepen maar kon het niet verstaan door beppende wijven
Dit staat op NS.nl:
quote:
Utrecht-Hilversum-Weesp laatste update: maandag 24 juni 2019, 17.21 uur
Tussen Naarden-Bussum en Weesp is er een verstoring in de treindienst door een defecte trein. Zodra we meer weten informeren we u verder.
Amsterdam-Amersfoort; Hoofddorp-Schiphol-Hilversum laatste update: maandag 24 juni 2019, 17.30 uur
Tussen Schiphol Airport en Hilversum rijden er minder treinen en tussen Hilversum en Amsterdam Centraal rijden er geen Intercity's door een defecte trein. Dit duurt tot ongeveer 18:30 uur.
Op Utrecht Centraal is iemand aangereden op spoor 18. Sporen 12-21 zijn gesloten.
Geen wonder dat er niks kan rijden, de enige manier om vanuit Amsterdam nog in Utrecht te kunnen komen is door t.h.v. Maarssen naar het meeste linkse spoor te gaan, 8 kilometer verkeerd spoor te rijden, en dan in Utrecht op spoor 5 of 7 aan te komen.
Prima om mensen weg te krijgen, maar een dienstregeling kun je er niet mee uitvoeren.
Ik denk dat de reiziger niks merkt. Sgm is even ruk voor de reiziger . Alleen nu ook minder capaciteit
(Ik hoop dat ik fout zit)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op dinsdag 25 juni 2019 07:58 schreef Dr_Flash het volgende: Flikker toch op met je hittegolf. Het is een paar dagen warm en heel het land is van de kook.
Dit gedeelte van het continent is er simpelweg niet op ingesteld. In 2005 vielen er in Nederland bij een soortgelijke situatie 1500 extra doden, in Frankrijk 15.000. Ga weg met je bagatellisering van oprechte problemen.
Op dinsdag 25 juni 2019 07:58 schreef Dr_Flash het volgende: Flikker toch op met je hittegolf. Het is een paar dagen warm en heel het land is van de kook.
"Ze zouden eigenlijk een flesje cola moeten aanbieden. koude cola"
Dit gedeelte van het continent is er simpelweg niet op ingesteld. In 2005 vielen er in Nederland bij een soortgelijke situatie 1500 extra doden, in Frankrijk 15.000. Ga weg met je bagatellisering van oprechte problemen.
Dat zijn trouwens mensen die anders op een later moment overleden zouden zijn. Niet "extra doden". En inderdaad, we zijn er niet op ingesteld. Dat is ook juist het hele issue. Misschien moeten we dat eens wel gaan doen, want dit zal niet de laatste keer zijn.
De 17 locs van type 1700 die nu op de Houtrakpolder staan, zullen worden gesloopt door Beelen. Tesamen met rijtuigen van Plan U, die verkocht waren maar niet zijn opgehaald.
detail: de sloop dient voor einde van dit jaar plaats te vinden. de opslagcapaciteit (lees houtrakpolder) dient voor 15 december 2019 beschikbaar te komen voor het terzijde stellen van oud materieel (>100 bakken).
zou 15 december dan de einddatum zijn van al het DDM1 en DDAR materieel?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dat zijn trouwens mensen die anders op een later moment overleden zouden zijn. Niet "extra doden". En inderdaad, we zijn er niet op ingesteld. Dat is ook juist het hele issue. Misschien moeten we dat eens wel gaan doen, want dit zal niet de laatste keer zijn.
Dat zijn trouwens mensen die anders op een later moment overleden zouden zijn. Niet "extra doden".
Zo kun je alles wel relativeren. Het aantal kinderen onder verkeersdoden bijvoorbeeld, ik noem maar iets. Maakt allemaal niet uit want over 70 a 80 jaar als ze allemaal bejaard zijn gaan ze toch wel dood.
Zo kun je alles wel relativeren. Het aantal kinderen onder verkeersdoden bijvoorbeeld, ik noem maar iets. Maakt allemaal niet uit want over 70 a 80 jaar als ze allemaal bejaard zijn gaan ze toch wel dood.
Zo kun je alles wel relativeren. Het aantal kinderen onder verkeersdoden bijvoorbeeld, ik noem maar iets. Maakt allemaal niet uit want over 70 a 80 jaar als ze allemaal bejaard zijn gaan ze toch wel dood.
Zo kun je alles wel relativeren. Het aantal kinderen onder verkeersdoden bijvoorbeeld, ik noem maar iets. Maakt allemaal niet uit want over 70 a 80 jaar als ze allemaal bejaard zijn gaan ze toch wel dood.
Je zou het ook een geaccepteerd risico & gevolg kunnen noemen
In het verleden waarschijnlijk niet. Maar dit soort extreem weer wordt steeds gebruikelijker. Op enig moment in de toekomst zal er toch eens over nagedacht moeten worden.
Op dinsdag 25 juni 2019 12:20 schreef spectrumanalyser het volgende: De 17 locs van type 1700 die nu op de Houtrakpolder staan, zullen worden gesloopt door Beelen. Tesamen met rijtuigen van Plan U, die verkocht waren maar niet zijn opgehaald.
Het is iets complexer: Beelen doet de 1700 en de dubbeldeksbakken
Op dinsdag 25 juni 2019 12:37 schreef James1988 het volgende: Engineering porn: Trafikverket is bezig om de drukste spoorverbinding van Zweden te moderniseren, en dat doen ze zo:
15:58 ingecheckt in Eindhoven (die van 15:57 reed natuurlijk wel op tijd weg ) Wat zal ik doen: De 16:07 naar Den Helder (+10) of meteen gaan voor de 16:17 naar Schiphol? Hmm de eerste zal wel ramvol zitten, ik ga vast naar spoor 6 voor de 16:17 naar Schiphol. Dan verandert het scherm: de 16:17 heeft ook +5. Nou ja krijg t lazarus maar dan, de 16:17 staat er al en als ik vast ga zitten heb ik airco. Prima, ik weer omlopen naar spoor 4 en die trein in.
16:17: "Het duurt nog wel even, we wachten nog op het deel uit Maastricht. Als je naar Den Bosch of Utrecht moet kun je beter de 16:07 (+5) pakken". Ja daag ik blijf niet omlopen. Deze zal ook zo wel gaan toch?
16:21 *boink* Ah, daar heb je het deel uit Maastricht. We zullen zo wel vertrekken. Toch?
16:27 "We hebben even last van een vloeistoflekkage in één van de treinstellen, dus het duurt wat langer!" De 16:17 +5 en ook de 16:27 naar Enkhuizen zijn inmiddels vertrokken.
16:34 Eindelijk vertrekken we uit Eindhoven (+27). Nou ja, misschien halen we dan nog nèt de overstap in Den Bosch op de trein naar Zwolle. Duimen maar.
16:51 Helaas. Op het moment dat we uiterlijk langs het perron hadden moeten staan, staan we stil tussen Vught en Den Bosch. Goodbye aansluiting. Maar wacht, ik kan gewoon blijven zitten tot Utrecht, we liggen immers perfect in het pad van de trein van een half uur later
16:58 Vertrek uit Den Bosch (+30) vrijwel meteen omroep: we gaan wat tijd verliezen want we zitten vast achter een [kennelijk vertraagde, red.] stopper.
17:16 Stapvoetse passage Geldermalsen. Eén of ander zeldzaam leeghoofd heeft besloten de toch al vertraagde stopper ondanks de geplande inhaalactie toch voor onze IC uit te sturen. Deze persoon wens ik een nacht slapen op legoblokjes. Uiteindelijk wordt bij Houten (want viersporig) pas de stopper ingehaald na ook Culemborg stapvoets gepasseerd te hebben.
17:34 Aankomst Utrecht Centraal (+38) Ik blijk toch nog wat conditie in mijn vadsige kadaver te hebben en sprint (veel plezier met jullie MI's ) naar spoor 12 waar de IC naar Enschede gelukkig nog klaar staat. Ik haal hem en vind een zitplaats
Oh ja, de airco doet het niet. " />
Uiteindelijk maar 12 minuten later thuis dan de planning. Maar als het vrijdag weer dit weer is werk ik thuis
Op dinsdag 25 juni 2019 12:37 schreef James1988 het volgende: Engineering porn: Trafikverket is bezig om de drukste spoorverbinding van Zweden te moderniseren, en dat doen ze zo:
NS hoeft de boete van 41 miljoen die ze van ACM kregen voor machtsmisbruik bij de aanbesteding in Limburg niet te betalen. Volgens de rechter is namelijk niet bewezen dat NS een machtspositie heeft op het Hoofdrailnet
Op donderdag 27 juni 2019 16:02 schreef dennistd het volgende: NS hoeft de boete van 41 miljoen die ze van ACM kregen voor machtsmisbruik bij de aanbesteding in Limburg niet te betalen. Volgens de rechter is namelijk niet bewezen dat NS een machtspositie heeft op het Hoofdrailnet
onder andere is key in dat bericht. in het bericht op de FP staat bijvoorbeeld: De rechtbank is van oordeel dat ACM niet overtuigend heeft bewezen dat NS een economische machtspositie heeft. ACM heeft geen onderzoek gedaan naar de voorwaarden waaronder de Staat de concessie voor het Hoofdrailnet aan NS heeft verleend.
Op donderdag 27 juni 2019 20:27 schreef BLS het volgende: Deze zomer wordt begonnen met de vernieuwing van Hannover Hbf. Al in 2033 moet het klaar zijn! En daarna gaan ze er nog een nieuw perron bij bouwen.