Met dit stukje historische uitleg heb ik besloten het toch maar eens te proberenquote:Op zaterdag 8 juni 2019 04:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hij is niet van thee, maar werd op brood geserveerd bij de thee, op de middag in Ost-Friesland. De rokerige smaak past bij Ostfriesische Tee.
Als je het gegeten hebt doe je dan een update? Ben wel benieuwd wat de (denk ik) jongere generatie ervan vindt.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 14:24 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Met dit stukje historische uitleg heb ik besloten het toch maar eens te proberen
Ik zat een paar honderd kilometer naastquote:Op zaterdag 8 juni 2019 14:24 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Met dit stukje historische uitleg heb ik besloten het toch maar eens te proberen
Het smaakt echt primaquote:Op maandag 10 juni 2019 17:55 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet eens WILLEN weten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Respectquote:Op maandag 10 juni 2019 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het smaakt echt prima
Mijn oma maakte het vroeger wel eens.
Mijnes ook, dan ging die tong eerst een dag in een emmer met zout water. En dan kregen we op zondag een groot stuk of dikke plakken bij het warm eten. En de rest werd dun gesneden voor op de boterham. Dat korrelige randje ...quote:Op maandag 10 juni 2019 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het smaakt echt prima
quote:Op maandag 10 juni 2019 18:09 schreef maily het volgende:
[..]
Mijnes ook, dan ging die tong eerst een dag in een emmer met zout water. En dan kregen we op zondag een groot stuk of dikke plakken bij het warm eten. En de rest werd dun gesneden voor op de boterham. Dat korrelige randje ...
Psst... samen ontbijten?quote:
En dat deed je dan op brood?quote:Op maandag 10 juni 2019 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het smaakt echt prima
Wtfquote:Op dinsdag 11 juni 2019 16:26 schreef UitStraling het volgende:
Mijn vader at vroeger wel eens varkenspootjes dungesneden op donker brood.
#jeugdtrauma.
Wife material ditquote:Op vrijdag 7 juni 2019 22:48 schreef Rumbling het volgende:
Verse witte boterham met harde korst, klein beetje boter om het te laten plakken en dan (Bos)vruchtenhagel
Ik heb dus gisteren de theeworst van Kips gekocht.quote:Op zondag 9 juni 2019 00:41 schreef praadje het volgende:
Ik zie net dat de AH de Duitse variant heeft. https://www.ah.nl/product(...)uitse-theeworst-fijn
Eerst die van Kips proberen en dan de volgende week die van de AH.
Ik lees ook dat er rookaroma aan de Kips wordt toegevoegd dus vandaar een ander receptuur.
Ojee ..... zo zie je maar weer, smaken verschillen.quote:Op woensdag 12 juni 2019 13:06 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik heb dus gisteren de theeworst van Kips gekocht.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgende week de "echte" van de AH proberen.
Ja lekker man.quote:
Ik vond het echt heel vies. Niets deed me denken aan de theeworst van vroeger. Toch ga ik nog een poging wagen met die Duitse van de AH.quote:Op woensdag 12 juni 2019 13:09 schreef maily het volgende:
[..]
Ojee ..... zo zie je maar weer, smaken verschillen.
Misschien dat ik de "echte" van de AH ook eens ga proberen
quote:Op woensdag 12 juni 2019 11:27 schreef junkiesietze het volgende:
momenteel smeerleverworst, de lachende koe smeerkaas. en gebakken ei sunny side up met kaas en wat ketchup
dat heel je bek onder de dooier zit als je een hap neemtquote:
Ohh heerlijk. En dat bedekt onder een plak gesmolten kaasquote:Op woensdag 12 juni 2019 14:46 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
dat heel je bek onder de dooier zit als je een hap neemt
De dooier is bij mij het laatste hapje. Wel heel ....quote:Op woensdag 12 juni 2019 14:46 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
dat heel je bek onder de dooier zit als je een hap neemt
Haha bij mij ook. Nog een klein stukje brood met ei bewaren om de restjes eigeel van je bord te schrapen. Wel een hele dooier maar die doormidden snijden zodat je nog eigeel op je bord hebt, heerlijk.quote:Op woensdag 12 juni 2019 14:48 schreef maily het volgende:
[..]
De dooier is bij mij het laatste hapje. Wel heel ....
Ja, geen shitload aan moestuin erop. Gewoon boter en kaasquote:Op woensdag 12 juni 2019 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Ben niet meer zo van de ingewikkelde broodjes. Goeie romige jong belegen boerenkaas, bij voorkeur van zo'n 60 kilo wiel, op grof volkoren is moeilijk te overtreffen.
Te ingewikkeldquote:Op woensdag 12 juni 2019 16:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Warme brie, walnoten en honing op een rustieke bol
Ik dacht dacht dat het aan mij lag. Ik vind hem tegenwoordig ook te droog. De gewone van Calvé bedoel ik.quote:Op woensdag 12 juni 2019 16:57 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:
[..]
Ik ben erg afgekickt op pindakaas, te droog ofzo
Probeer de "gewone" van de Appie eensquote:Op woensdag 12 juni 2019 18:01 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik dacht dacht dat het aan mij lag. Ik vind hem tegenwoordig ook te droog. De gewone van Calvé bedoel ik.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga ik eens doen. Moet toch theeworst halen![]()
quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:07 schreef praadje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga ik eens doen. Moet toch theeworst halen![]()
Je moet er ook wel margarine bij smeren om het lekker smeuïg te maken.quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:01 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik dacht dacht dat het aan mij lag. Ik vind hem tegenwoordig ook te droog. De gewone van Calvé bedoel ik.
Ik ben een grootverbruiker van boter op brood.quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je moet er ook wel margarine bij smeren om het lekker smeuïg te maken.
Boter gebruik ik echt alleen om te smeren op tulband, kerststol of duivekater.quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:13 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik ben een grootverbruiker van boter op brood.
Oh nee, ik moet echt boter op mijn boterhammen.quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boter gebruik ik echt alleen om te smeren op tulband, kerststol of duivekater.
Margarine alleen bij pindakaas of hagelslag e.d., maar als ik er worst ofzo op doe besmeer ik het gewoon met sambal (of een beetje Zaanse mayonaise).quote:Op woensdag 12 juni 2019 18:17 schreef praadje het volgende:
[..]
Oh nee, ik moet echt boter op mijn boterhammen.
Ik ook, na een flinke tijd die 100% met nootjes te hebben gehad. Lange nasmaak ofzo, dat je mond zo helemaal verwrongen wordt (of hoe heet dat?) Soms probeer ik het weer, maar steeds weer spijt.quote:Op woensdag 12 juni 2019 16:57 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:
[..]
Ik ben erg afgekickt op pindakaas, te droog ofzo
Smeersel op smeersel smeren gaat tegen mijn nature inquote:Op woensdag 12 juni 2019 18:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je moet er ook wel margarine bij smeren om het lekker smeuïg te maken.
Kaas en anders jam.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 21:45 schreef roos94 het volgende:
Wat vind jij echt het allerlekkerste broodbeleg?
Ik moest even opzoeken wat het was. Had er nog nooit van gehoord.quote:
Ik was er als kind gek op, laatst weer een potje gekocht en smaakt nogsteedsquote:Op donderdag 13 juni 2019 11:02 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik moest even opzoeken wat het was. Had er nog nooit van gehoord.
Ik las dat het een product is wat in de oorlog is ontstaan. Omgedraaid betekent het "geen boter beschikbaar".
De zoon van de laatste particuliere eigenaar vertelde echter in 2009 aan een verslaggever van de Telegraaf, dat de naam Beter dan boter betekent én een samenvoeging is van de namen van de zoon en neef van de oorspronkelijke producent Benno Benninga: Benno en Bob.
Leuk, ik hou van die weetjes. (voor degene die het ook niet kennen, het is caramelpasta).
Er is ook nog zo'n andere jam, die is echt goor behalve op een croissantje. Best raar.quote:Op woensdag 12 juni 2019 21:22 schreef maily het volgende:
Warm croissantje met brie/camembert en aardbeienjam
Marmelade?quote:Op donderdag 13 juni 2019 16:40 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:
[..]
Er is ook nog zo'n andere jam, die is echt goor behalve op een croissantje. Best raar.
Die heb ik toch al zeker 20 jaar niet meer gezien. Is dat spul nog wel verkrijgbaar?quote:Op donderdag 13 juni 2019 21:12 schreef praadje het volgende:
Lang geleden dat ik het nog gegeten heb maar cacaoboter uit de koeling. In zo'n zilverkleurig pakje
Ja, volgens mij wel. Staat me vaag bij dat ik het een paar maanden geleden nog gezien heb in de Jumbo.quote:Op donderdag 13 juni 2019 21:16 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Die heb ik toch al zeker 20 jaar niet meer gezien. Is dat spul nog wel verkrijgbaar?
Lekker droog ook, een heel broodje vol met saffraan.quote:Op donderdag 13 juni 2019 15:29 schreef Zorro het volgende:
Saffraan. Maar dat is natuurlijk wel duur.
Zit tegenwoordig in een kuipje volgens mij. Net als margarine.quote:Op donderdag 13 juni 2019 21:16 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Die heb ik toch al zeker 20 jaar niet meer gezien. Is dat spul nog wel verkrijgbaar?
Beats Labello any timequote:Op donderdag 13 juni 2019 21:12 schreef praadje het volgende:
Lang geleden dat ik het nog gegeten heb maar cacaoboter uit de koeling. In zo'n zilverkleurig pakje
Dat ga ik doen. Eerst de beruchte worst ergens op de kop tikken.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 22:39 schreef praadje het volgende:
[..]
Als je het gegeten hebt doe je dan een update? Ben wel benieuwd wat de (denk ik) jongere generatie ervan vindt.
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:09 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Dat ga ik doen. Eerst de beruchte worst ergens op de kop tikken.
Ossenworst is ook heel lekker. Vandaag had ik sinds eeuwen een hard pistoletje met tartaar, peper, zout en uitjes. Vers gemaakt door de slager. Dat smaakte toch ook wel weer heel goed.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:18 schreef Postbus100 het volgende:
Ik ken de theeworst wel. Op zich best lekker, maar niet heel bijzonder en na 2 boterhammen heb ik het ook wel weer gehad. Ik vind ossenworst lekkerder.
Overigens wel echt superlang geleden dat ik dàt gegeten heb (theeworst). Denk in mijn puberteit nog wel een keer. Dat is toch al zo'n 15 jaar geleden.
Bruine boterham met spekvet en bruine suiker .....quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:28 schreef Lunatiek het volgende:
Nogal wat mensen die van "ouderwets" broodbeleg houden: Bebogeen, kokosbrood, pindakaas... het beleg van de generatie van mijn ouders. Of gewoon kaas of jam.
En al die voedselfabrikanten maar nieuwe dingen verzinnen...
Witte geroosterde boterham met echte boter en witte kristalsuiker is ook niet te versmaden, en zo simpel.
Niet spekvet met stroop?quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:31 schreef maily het volgende:
[..]
Bruine boterham met spekvet en bruine suiker .....
Bebogeen vind ik altijd klinken alsof het rechtstreeks uit XTC lab komt of van een olieraffinaderijquote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:28 schreef Lunatiek het volgende:
Nogal wat mensen die van "ouderwets" broodbeleg houden: Bebogeen, kokosbrood, pindakaas... het beleg van de generatie van mijn ouders. Of gewoon kaas of jam.
Witte geroosterde boterham met echte boter en witte kristalsuiker is ook niet te versmaden, en zo simpel.
Hoe verloopt het Oost-Panamese zee-amoebe onderzoek. Graag een DM sturen als je weer veilig terug bent in NL.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:41 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Bebogeen vind ik altijd klinken alsof het rechtstreeks uit XTC lab komt of van een olieraffinaderij
Daar Kom ik later nog op terug, geduld is een schone zaak!quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoe verloopt het Oost-Panamese zee-amoebe onderzoek. Graag een DM sturen als je weer veilig terug bent in NL.
Ja, uit de broodrooster, snel roomboter erop en simpele kristalsuikerquote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:28 schreef Lunatiek het volgende:
Ik zou ook bruine suiker kiezen, met dat kraken en een wat ruwer mondgevoel.quote:
“Bij een explosie op de raffinaderij te Pernis is 500 ton Bebogeen vrijgekomen, de brandweer raad mensen aan deuren en ramen gesloten te houden”quote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:41 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Bebogeen vind ik altijd klinken alsof het rechtstreeks uit XTC lab komt of van een olieraffinaderij
Ikke die van Kips. Je moet ze eigenlijk allemaal proberen om een goed oordeel te vellenquote:Op zondag 16 juni 2019 09:50 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Goed dat je dit nog ff zegt. Welk merk beveel je aan?
Zie je, past perfect.quote:Op zondag 16 juni 2019 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
“Bij een explosie op de raffinaderij te Pernis is 500 ton Bebogeen vrijgekomen, de brandweer raad mensen aan deuren en ramen gesloten te houden”
“Bij een inval in een drugslab in Oeken heeft de politie 1500 kilo Bebogeen buitgemaakt met een straatwaarde van .....”
“Jesse Klaver, (groen links) heeft kamervragen gesteld nadat uit onderzoek ik gebleken dat er sporen van Bebogeen in broodtrommels zijn aangetroffen”
Ik zie net dat de AH de Duitse variant heeft. https://www.ah.nl/product(...)uitse-theeworst-fijnquote:Op zondag 16 juni 2019 09:50 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Goed dat je dit nog ff zegt. Welk merk beveel je aan?
Maar heb je dan ooit de "echte" theeworst geproefd van vroeger? Want die van Kips heb ik gelijk weggegooid.quote:Op zondag 16 juni 2019 10:11 schreef maily het volgende:
[..]
Ikke die van Kips. Je moet ze eigenlijk allemaal proberen om een goed oordeel te vellen
Geen idee van welk merk die vroeger waren ..... die ken ik dus niet.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:23 schreef praadje het volgende:
[..]
Maar heb je dan ooit de "echte" theeworst geproefd van vroeger? Want die van Kips heb ik gelijk weggegooid.
Ah, dan heb je ook geen goed vergelijkingsmateriaal. Die van vroeger likte je je vingers bij af. Ik probeer nog die van de AH, het Duitse merk en dan leg ik me er maar bij neer als het niets is.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:30 schreef maily het volgende:
[..]
Geen idee van welk merk die vroeger waren ..... die ken ik dus niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |