abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:49:22 #51
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187416235
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 23:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

quote:
13s.gif Op donderdag 13 juni 2019 22:38 schreef -mosrednA het volgende:

[..]
quote:
23:28[/url] schreef phoenyx het volgende:[/b]

Bedankt voor de TR's. Ik heb e.e.a. teruggelezen en besloten alles te laten staan. Ik denk, mede dankzij het verloop van de discussie met hele heldere en nuttige argumenten van madam-april en -mosrednA hun kant en voor een onwetende best begrijpelijke vragen van Phoenyx haar kant, dat het het topic geen goed doet wanneer ik ga vegen. Onwetendheid is geen misdaad en hoewel de reacties best heel scherp zijn, kan het goed zijn ze terug te lezen en zo de context van jullie reacties te begrijpen.

Ter afsluiting; mijn complimenten voor het duidelijke uitleggen wat een psychose nu is en hoe het iedereen kan overkomen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:49:59 #52
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187416244
Oh, ik heb de quote verneukt. Sorry.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_187419656
@Samzz Bedankt voor het meekijken en sorry voor het ongemak.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2019 14:18:52 ]
  zaterdag 15 juni 2019 @ 08:46:43 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187431279
Graag jullie mening/beleid in dezen, mods.

R&P / Moraal boven familie stellen?

De discussie die daar ontstaat en dan bijv. deze kwestie, die mij in deze feedback meer op zijn plaats lijkt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 08:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wanneer gaat er eens wat gebeuren aan deze Troll. Keer oph keer een nieuwe username.. Iedere keer weer een een of ander raar verhaal... En dan ineens doet hij zijn vrouw een vuil voorstel.. Ja hoor :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_187431583
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 08:46 schreef Lienekien het volgende:
Graag jullie mening/beleid in dezen, mods.

R&P / Moraal boven familie stellen?

De discussie die daar ontstaat en dan bijv. deze kwestie, die mij in deze feedback meer op zijn plaats lijkt.
[..]

Ja sorry ik erger mij enorm aan al die trolls die keer op keer van nickname wisselen en gewoon lekker hun gang kunnen gaan op dit forum. Van mij zou daar best wel wat meer aan gedaan mogen worden. Want het drukt nogal een stempel op dit forum in een niet al te positieve zin.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 15 juni 2019 @ 09:42:22 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187431800
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja sorry ik erger mij enorm aan al die trolls die keer op keer van nickname wisselen en gewoon lekker hun gang kunnen gaan op dit forum. Van mij zou daar best wel wat meer aan gedaan mogen worden. Want het drukt nogal een stempel op dit forum in een niet al te positieve zin.
Ja, dat snap ik, hoor.

Zelf sta ik er misschien net even anders in. Ik vind het n.l. ook niet goed om een user die kennelijk wel zo in de haak is dat hij mag blijven posten dan bij elke gelegenheid af te branden. Mijn ergernis is dat in de ogen van een aantal users deze TS dus blijkbaar niks meer goed kan doen en dat is ook onwerkbaar.

Vandaar dat ik het hier aankaart.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 09:48:40 #57
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187431886
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, hoor.

Zelf sta ik er misschien net even anders in. Ik vind het n.l. ook niet goed om een user die kennelijk wel zo in de haak is dat hij mag blijven posten dan bij elke gelegenheid af te branden. Mijn ergernis is dat in de ogen van een aantal users deze TS dus blijkbaar niks meer goed kan doen en dat is ook onwerkbaar.

Vandaar dat ik het hier aankaart.
Ja, dat is ook goed om te doen. Ik hebt mee naar achteren genomen om met CG en AH, maar ook FA's te bespreken wat de beste optie gaat zijn.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Vis een optie? zaterdag 15 juni 2019 @ 09:48:57 #58
70532 loveli
N
pi_187431890
Inspiratie gekregen door dit topic waarin wordt verteld over een huisverbod van 10 dagen na huiselijk geweld. WGR / Advies gevraagd mbt rechten vader en moeder
Start een topic met vage OP, en hoppa in post 17 verwijzing naar 10 dagen niet thuis mogen komen "dan weet je wel genoeg".

Is fok zo dood dat ze trolls nodig hebben om aandacht te genereren? Door dit soort users verpest je fok, helemaal als ze ook nog eens in OUD mogen trollen.
crap in = crap out
  zaterdag 15 juni 2019 @ 09:50:26 #59
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187431912
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:48 schreef loveli het volgende:
Inspiratie gekregen door dit topic waarin wordt verteld over een huisverbod van 10 dagen na huiselijk geweld. WGR / Advies gevraagd mbt rechten vader en moeder
Start een topic met vage OP, en hoppa in post 17 verwijzing naar 10 dagen niet thuis mogen komen "dan weet je wel genoeg".

Is fok zo dood dat ze trolls nodig hebben om aandacht te genereren? Door dit soort users verpest je fok, helemaal als ze ook nog eens in OUD mogen trollen.
Ik mis de connectie met R&P even :@?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 09:52:53 #60
5428 crew  miss_sly
pi_187431949
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik mis de connectie met R&P even :@?
Ik vermoed dat ze de ts van het topic waar Lienekien het over heeft ervan verdenkt het topic verzonnen te hebben en dat topic als inspiratie gebruikt is.

Ik schaar me in deze trouwens, misschien naïef en onterecht, achter Lienekien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187431954
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik mis de connectie met R&P even :@?
Het topic wat Crypto daarna geopend heeft hier
  Vis een optie? zaterdag 15 juni 2019 @ 09:53:35 #62
70532 loveli
N
pi_187431964
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik mis de connectie met R&P even :@?
Topic was eerst geopend in OUD en daarna verhuisd naar WGR. Genoemde user opent topics in R&P en OUD voor zoveel mogelijk aandacht, in OUD wordt heel serieus gereageerd vanuit eigen ervaring door mensen die de user nog wel serieus nemen.
crap in = crap out
  zaterdag 15 juni 2019 @ 09:55:06 #64
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187432000
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Topic was eerst geopend in OUD en daarna verhuisd naar WGR. Genoemde user opent topics in R&P en OUD voor zoveel mogelijk aandacht, in OUD wordt heel serieus gereageerd vanuit eigen ervaring door mensen die de user nog wel serieus nemen.
Duidelijk. Thanks.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_187432271
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze de ts van het topic waar Lienekien het over heeft ervan verdenkt het topic verzonnen te hebben en dat topic als inspiratie gebruikt is.

Ik schaar me in deze trouwens, misschien naïef en onterecht, achter Lienekien.
+1 dat niet alles negatief afgeschilderd hoeft te worden en mooi dat Lienekien nog de moeite neemt om het voor hem op te nemen _O_

Dat gezegd hebbende: ondanks dat deze user een handje er van heeft om nogal minimaal terug te geven aan de community (andere users herhaaldelijk op niet mis te verstane wijze blijft verwijten wat hij zelf net zo hard doet en topicsluiting aan blijven vragen wanneer het hem uitkomt oa) waar hij wel veelvuldig gebruik van wenst te maken. Het betreft hier gewoon een wisselwerking imo, dus ik zou het sjiek vinden als er niet alleen gemod wordt op de uitsluitend negatieve reacties die hij ook niet geheel onterecht genereerd. Dan krijgen andere mensen misschien ook wat minder het idee dat hij ruim baan zou krijgen..
pi_187432536
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 10:17 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

+1 dat niet alles negatief afgeschilderd hoeft te worden en mooi dat Lienekien nog de moeite neemt om het voor hem op te nemen _O_

Dat gezegd hebbende: ondanks dat deze user een handje er van heeft om nogal minimaal terug te geven aan de community (andere users herhaaldelijk op niet mis te verstane wijze blijft verwijten wat hij zelf net zo hard doet en topicsluiting aan blijven vragen wanneer het hem uitkomt oa) waar hij wel veelvuldig gebruik van wenst te maken. Het betreft hier gewoon een wisselwerking imo, dus ik zou het sjiek vinden als er niet alleen gemod wordt op de uitsluitend negatieve reacties die hij ook niet geheel onterecht genereerd. Dan krijgen andere mensen misschien ook wat minder het idee dat hij ruim baan zou krijgen..
Goede post ^O^

Ik denk dat Lienekien onder andere op mij doelt als het gaat om negatief wegzetten.
Als ik mijn reacties in dit topic teruglees (en ik wist wie TS was) vind ik niet dat ik hem afbrand. Ik probeer hem na te laten denken over zijn acties en keuzes. Ik doe dat wellicht niet op de goede manier want TS kan er weinig mee. En ik ben het met hem oneens.

Maar dit topic verloopt net als al zijn topics: een OP met dilemma en vraag om advies/mening, nooit een zichtbare inspanning na te denken over visies die anders zijn dan de zijne, en dat zijn er vaak veel. Maar die meteen afwijzen.
Doet zijn eigen ding en vervolgens escaleert het (wat het merendeel van de posters al mijlenver ziet aankomen). Of TS vraagt en krijgt een slotje. Of hij verdwijnt en komt terug met een ander account.

Het zou fijn zijn als op deze drie zaken meer gemodereerd wordt, al is dat bij zijn wisseling van accounts lastig.

Ik denk niet dat hij een troll is. Maar een vent die zich probeert staande te houden in onrust en naar zijn mening het beste doet wat hij kan voor zijn gezin. Dit forum lijkt niet de manier waarop het gezin uit die onrust kan komen. Zijn topics lijken vooral frustratie op te wekken bij hem, en bij de mensen die er goedbedoeld posten. Zolang hij niet écht open kan staan voor advies, de diverse opties die er zijn serieus kan bekijken, hulp kan aanvaarden en van daaruit keuzes maken, komt hij geen stap vooruit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 15 juni 2019 @ 14:10:39 #67
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187435061
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:06 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Misschien is het ook de schuld van anderen?

Lekker demoniseren.

Ik merk dat er de laatste tijd een negatieve trend bezig is op FOK! en er geen serieus topic geopend kan worden zonder getroll, maar goed volgens jou ligt dat weer aan anderen behalve de users die trollen.

Vergeet ik bijna dat er natuurlijk wel genote kan worden als je net te groff uit de hoek komt. Een topic doodtrollen in R&P mag wel door meerdere users maar een wat hardere mening geven mag dan weer niet.
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:08 schreef Vollenhoven het volgende:
Als mods nou eens strak zouden moderen in de wat serieuzere subforums, in plaats van admins te vragen voor perma bans omdat iemand een user tagt of een user de hele tijd wordt getagd, dan hoeven dit soort topics ook niet geopend te worden. :)
Deze reactie hoort in FB.

Zal later nog wel even reageren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187435094
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

Deze reactie hoort in FB.

Zal later nog wel even reageren.
Lekker de discussie verplaatsen wanneer het te heet onder de voeten wordt.

Ik ben niet teleurgesteld.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 14:15:13 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187435116
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:12 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Lekker de discussie verplaatsen wanneer het te heet onder de voeten wordt.

Ik ben niet teleurgesteld.
Nee hoor. Het hoorde alleen niet in het topic thuis gezien je veel algemenere R&P zaken aanhaalt die niks met Phoenyx te maken hebben.

Ik wou tijd stoppen in een uitgebreide reactie, maar als dit je houding is, en als je alleen maar wil rellen waar dat kan, dan stop ik er verder ook geen moeite in. Heb wel betere dingen te doen dan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187436167
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee hoor. Het hoorde alleen niet in het topic thuis gezien je veel algemenere R&P zaken aanhaalt die niks met Phoenyx te maken hebben.

Ik wou tijd stoppen in een uitgebreide reactie, maar als dit je houding is, en als je alleen maar wil rellen waar dat kan, dan stop ik er verder ook geen moeite in. Heb wel betere dingen te doen dan.
Het ging hier over het gedrag van TS op het forum, daar waar jij kritiek leverde op haar gedrag, benoemde ik punten waar TS haar gedrag vandaan komt (namelijk trollen die de sfeer verstoren).

Vervolgens haal jij mijn bericht weg en plaatst het hier, onder de noemer het gaat hier over het algemeen van FOK!

Jij beschuldigt TS van het niet kunnen nemen van kritiek, maar zodra iemand kritiek levert haal jij het weg. Komt op mij erg zwak over.

Uberhaupt is het erg tricky om als mod plaats te nemen in discussies en tegelijkertijd te modden. Het is het een of het ander, laatst gebeurde dat ook al in POL, terwijl het nooit in VBL gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2019 15:23:00 ]
pi_187437292
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 10:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Goede post ^O^

Ik denk dat Lienekien onder andere op mij doelt als het gaat om negatief wegzetten.
Als ik mijn reacties in dit topic teruglees (en ik wist wie TS was) vind ik niet dat ik hem afbrand. Ik probeer hem na te laten denken over zijn acties en keuzes. Ik doe dat wellicht niet op de goede manier want TS kan er weinig mee. En ik ben het met hem oneens.
Ik snap heel goed waarom je zo reageert, nog niet zo lang geleden ben ik zelf nog een stukje groffer te werk gegaan dus ik moet ook gewoon hand in eigen boezem steken wat dat betreft. Maar we creëren zo wel mede een sfeer waarin nuance verloren gaat. In dit geval zit er denk ik wel een wezenlijk verschil tussen iemand gewoon binnen laten en ook daadwerkelijk in huis nemen, daar stap je dan toch een beetje overheen ook al had het in de praktijk min of meer hetzelfde geweest kunnen zijn.

quote:
Maar dit topic verloopt net als al zijn topics: een OP met dilemma en vraag om advies/mening, nooit een zichtbare inspanning na te denken over visies die anders zijn dan de zijne, en dat zijn er vaak veel. Maar die meteen afwijzen.
Doet zijn eigen ding en vervolgens escaleert het (wat het merendeel van de posters al mijlenver ziet aankomen). Of TS vraagt en krijgt een slotje. Of hij verdwijnt en komt terug met een ander account.
We weten niet in hoeverre hij erover nadenkt, we zien hoogstens dat hij er gewoonweg niet over post. Niet geheel onlogisch gezien bepaalde reacties, al zou het aan de andere kant ook juist meer uitnodigen en sympathie wekken om wel te posten hoe iets afloopt e.d. Maar dat is zijn keuze, net zoals wij die hebben in of en zo ja we (blijven) reageren.

quote:
Het zou fijn zijn als op deze drie zaken meer gemodereerd wordt, al is dat bij zijn wisseling van accounts lastig.

Ik denk niet dat hij een troll is. Maar een vent die zich probeert staande te houden in onrust en naar zijn mening het beste doet wat hij kan voor zijn gezin. Dit forum lijkt niet de manier waarop het gezin uit die onrust kan komen. Zijn topics lijken vooral frustratie op te wekken bij hem, en bij de mensen die er goedbedoeld posten. Zolang hij niet écht open kan staan voor advies, de diverse opties die er zijn serieus kan bekijken, hulp kan aanvaarden en van daaruit keuzes maken, komt hij geen stap vooruit.
Ik denk dat hier wel een aandachtspuntje is ja, want niet iedereen heeft door dat het weer deze user met bijbehorende context betreft. Aan een kant zou je de ruimte moeten krijgen om met schone lei een topic te kunnen openen, maar aan de andere kant voelen bepaalde mensen zich ook genaaid dat ze onbedoeld weer moeite hebben gestoken in dezelfde persoon. Dan vind ik het met het oog op de community-insteek van FOK! ook geen rare overweging om daar nog eens naar te kijken. Als men willens en wetens dan alsnog reageert is het hun eigen pakkie an en anders kan er gewoon gemeden worden. Lijkt me qua moderatie ook wat duidelijker en prettiger werken..
  zaterdag 15 juni 2019 @ 16:25:19 #72
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187437634
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 15:22 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Het ging hier over het gedrag van TS op het forum, daar waar jij kritiek leverde op haar gedrag, benoemde ik punten waar TS haar gedrag vandaan komt (namelijk trollen die de sfeer verstoren).

Vervolgens haal jij mijn bericht weg en plaatst het hier, onder de noemer het gaat hier over het algemeen van FOK!

Jij beschuldigt TS van het niet kunnen nemen van kritiek, maar zodra iemand kritiek levert haal jij het weg. Komt op mij erg zwak over.

Het is niet alsof ik je post helemaal verwijderd heb he, enkel even verhuist omdat je punten opnoemde die gaan over de moderatie van R&P en dat hoort bij FB. Dan staat het nog steeds op FOK!, dus hoe is dat zwak? :? Sorry, dat argument raakt kant noch wal. Het gedrag van Phoenyx heeft ook niks te maken met de moderatie.

Als hij trollt dan doen we daar wat aan. Dan spreken we hem daar op aan. Maar hij is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag (waar hij advies om vroeg - en dan geven mensen dat nou eenmaal). Als anderen trollend reageren (waar jij ook een handje van hebt - laten we wel wezen) in andere topics (of waar dan ook) dan doen we daar ook wat aan. TR's helpen dan ^O^ Ook wij zien niet alles. Maar uiteindelijk zijn er zat serieuze topics waar er goed wordt gereageerd.

Harde meningen geven is ook gewoon prima hoor, zolang het on-topic is, en het geen getroll is. Maar wat de een een harde mening vind....iemand anders kan dat weer getroll vinden. Dat moeten wij als mods elke keer inschatten. Soms gaat dat goed, soms maken we een inschattingsfout.

En uiteindelijk zijn mods ook gewoon users, dus ik zie niet in waarom we niet onze mening mogen geven. Zolang alles binnen de policy gebeurd is er niks aan de hand.

Als je verder ontevreden bent over de moderatie dan kan ik je sterk aanraden om forum@fok.nl een mailtje te doen :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187437667
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als anderen trollend reageren (waar jij ook een handje van hebt - laten we wel wezen)
Ik ben de eerste om dat toe te geven. :)
  zaterdag 15 juni 2019 @ 16:45:09 #74
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187438026
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:09 schreef Scary_Mary het volgende:

Ik denk dat hier wel een aandachtspuntje is ja, want niet iedereen heeft door dat het weer deze user met bijbehorende context betreft. Aan een kant zou je de ruimte moeten krijgen om met schone lei een topic te kunnen openen, maar aan de andere kant voelen bepaalde mensen zich ook genaaid dat ze onbedoeld weer moeite hebben gestoken in dezelfde persoon. Dan vind ik het met het oog op de community-insteek van FOK! ook geen rare overweging om daar nog eens naar te kijken. Als men willens en wetens dan alsnog reageert is het hun eigen pakkie an en anders kan er gewoon gemeden worden. Lijkt me qua moderatie ook wat duidelijker en prettiger werken..
Zelfs wij, als mods, hebben niet meteen door dat een specifieke user een kloon is van een andere user. Als we vermoeden dat het gaat om een kloon van gebande (zogenaamde kvg) dan kunnen we dat laten checken door de FA's, maar verder hebben wij er ook geen kijk op. Geen 100% kijk in ieder geval. Het is daarom ook wat onmogelijk voor ons om andere users eventueel te waarschuwen (als we dat al zouden moeten willen) dat het om een bekende user gaat zeg maar.

Het is héél belangrijk (de policy) dat mensen met een schone lei kunnen posten als ze die drang voelen. Iedereen is vrij om talloze kloontjes aan te maken (behalve als een van de accounts een ban heeft), dus zelfs als we zouden weten dat het om een bekende user gaat (met een bepaalde historie) kunnen we er niet veel mee. Iedereen verdiend die privacy (behalve kvg's dan). Al snap ik heel goed dat dat storend is, ik vind het zelf, als user, ook echt kut om moeite te stoppen in posts, terwijl het topic gewoon helemaal verzonnen is. Snap het dan ook wel dat er users zijn die dan die TS/troll gaan bashen of zelf gaan trollen, maar uiteindelijk maak je dan van de dader een slachtoffer.

Maar er worden soms ook topics geopend, waarvan bijna iedereen al wel weet hoe laat het is. Als een topic ook maar iets van potentie heeft mogen wij een topic gewoon niet sluiten, wie de TS ook wel niet is. Alleen als blijkt dat TS inderdaad zijn eigen topic om zeep helpt, of als blijkt dat het inderdaad een grote act was. Snap dat het dan frustrerend is voor mensen binnen R&P dat ze vrijspel lijken te krijgen, maar wij moeten nu eenmaal de policy zoveel mogelijk volgen. Vervolgens gaan er users toch reageren in zo'n topic (van een bekende lol/troll user) waarna het snel uit de hand loopt en we juist de mensen die reageren moeten gaan noten en waarschuwen. In zulke situaties is het juist beter om niet te reageren, dan is de lol er ook snel af voor zo'n TS.

Naast het noten/verwijderen van overduidelijke trolls/troll posts kunnen wij niet veel doen helaas.

Hopelijk begrijp ik je een beetje, anders heb je een hele wall of text voor niks gelezen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187439314
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zelfs wij, als mods, hebben niet meteen door dat een specifieke user een kloon is van een andere user. Als we vermoeden dat het gaat om een kloon van gebande (zogenaamde kvg) dan kunnen we dat laten checken door de FA's, maar verder hebben wij er ook geen kijk op. Geen 100% kijk in ieder geval. Het is daarom ook wat onmogelijk voor ons om andere users eventueel te waarschuwen (als we dat al zouden moeten willen) dat het om een bekende user gaat zeg maar.
Ik dacht dat de term kloon sloeg op accounts naast de reguliere zeg maar, niet zoals in dit geval verder gaan onder een nieuw account.
Bedoelde ook niet zozeer dat er vanuit jullie gewaarschuwd dient te worden, maar er zijn ook eerder situaties geweest waarin het niet wenselijk was te gaan raden naar iemands kloonaccount. Althans dat leek even zo, maar wordt ook niet altijd weg gehaald of openlijk terug gefloten geloof ik.

quote:
Het is héél belangrijk (de policy) dat mensen met een schone lei kunnen posten als ze die drang voelen. Iedereen is vrij om talloze kloontjes aan te maken (behalve als een van de accounts een ban heeft), dus zelfs als we zouden weten dat het om een bekende user gaat (met een bepaalde historie) kunnen we er niet veel mee. Iedereen verdiend die privacy (behalve kvg's dan). Al snap ik heel goed dat dat storend is, ik vind het zelf, als user, ook echt kut om moeite te stoppen in posts, terwijl het topic gewoon helemaal verzonnen is. Snap het dan ook wel dat er users zijn die dan die TS/troll gaan bashen of zelf gaan trollen, maar uiteindelijk maak je dan van de dader een slachtoffer.
Iets te gechargeerd imho, want is een wisselwerking waarbij men naast dader dan ook gewoon slachtoffer van het eigen gedrag kan worden.
Tevens denk ik dat we een deel missen en dat is de groep users die niet gaan bashen, maar gewoonweg niet meer posten. Kom ik zo op terug..

quote:
Maar er worden soms ook topics geopend, waarvan bijna iedereen al wel weet hoe laat het is. Als een topic ook maar iets van potentie heeft mogen wij een topic gewoon niet sluiten, wie de TS ook wel niet is. Alleen als blijkt dat TS inderdaad zijn eigen topic om zeep helpt, of als blijkt dat het inderdaad een grote act was. Snap dat het dan frustrerend is voor mensen binnen R&P dat ze vrijspel lijken te krijgen, maar wij moeten nu eenmaal de policy zoveel mogelijk volgen. Vervolgens gaan er users toch reageren in zo'n topic (van een bekende lol/troll user) waarna het snel uit de hand loopt en we juist de mensen die reageren moeten gaan noten en waarschuwen. In zulke situaties is het juist beter om niet te reageren, dan is de lol er ook snel af voor zo'n TS.
Ik heb het niet over topics sluiten dit keer, maar de roep van de ts zelf om het te laten sluiten wanneer die klaar is. Nieuwe mensen die de boel gesloten of verwijderd willen hebben krijgen een niet altijd even verwelkomende no can do en joh, het zakt vanzelf wel weg. Kennelijk geldt dat dus niet voor iedereen.
Verder is het niet altijd even zichtbaar wie er terug gefloten wordt. Ik snap dat het makkelijker is om een aantal posts gewoon maar te wissen en het algemeen te benoemen van niet meer doen hè, maar het helpt denk ik niet mee aan dat gevoel van vrij spel of weinig tot niet optreden tegen bepaalde users en/of bepaalde manieren van reageren.

En wat dat laatste betreft, juist dat probeer ik dus aan te halen hierboven. Het niet meer reageren is een leuk korte termijnidee, maar het haalt de onderliggende issue niet weg en speelt het steeds minder posten en helemaal weg blijven in de kaart. Dat zou je dus een beetje kunnen tegen gaan door bijvoorbeeld transparanter om te gaan met het (door andere users) mogen noemen wie het is, zodat users onderling ook de kans krijgen om beter te beslissen of ze trek hebben om erop te reageren (plus houd je het ook wat meer uit dm's).
Nu waren er eerder situaties waarin het onwenselijk leek (Maghrebijnse) en wel verwijderd en terug gefloten werd, maar is het dacht ik laatst niet verwijderd bij ChristmasRoses/DitoPikachu oid. Hoe zit dat nu eigenlijk?

quote:
Naast het noten/verwijderen van overduidelijke trolls/troll posts kunnen wij niet veel doen helaas.

Hopelijk begrijp ik je een beetje, anders heb je een hele wall of text voor niks gelezen :P
Ik ben zo een beetje de laatste die over wall of texts mag zeuren natuurlijk :') Dus dan zeur ik maar weer over iets anders en dan vind ik het gewoon niet helemaal aansluiten bij wat ik aan probeer te kaarten. Wellicht ben ik te onduidelijk geweest en als mod zit je ook gewoon klem, maar ik laat het er maar bij..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')