abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_212732643
Ik vind dat de R&P-mods echt verkeerd handelen door topics van een bepaalde user die duidelijk de weg een beetje kwijt is steeds maar open te laten. Hoe goed bedoeld de reacties van anderen ook zijn, ze maken het denk ik eerder erger dan beter.
  donderdag 7 maart 2024 @ 20:06:31 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212733180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 19:40 schreef Raw85 het volgende:
Ik vind dat de R&P-mods echt verkeerd handelen door topics van een bepaalde user die duidelijk de weg een beetje kwijt is steeds maar open te laten. Hoe goed bedoeld de reacties van anderen ook zijn, ze maken het denk ik eerder erger dan beter.
Dat ligt volgens mij niet aan de mods....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212733309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 19:40 schreef Raw85 het volgende:
Ik vind dat de R&P-mods echt verkeerd handelen door topics van een bepaalde user die duidelijk de weg een beetje kwijt is steeds maar open te laten. Hoe goed bedoeld de reacties van anderen ook zijn, ze maken het denk ik eerder erger dan beter.
Tja, hij blijft topics openen als je ze sluit, ik snap de beslissing om ze open te laten wel.
Twiddel
  donderdag 7 maart 2024 @ 20:29:42 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212733765
Eigenlijk zou er een (tijdelijke) EBWB moeten bestaan.
Als iemand in een manie zit en zich dag en nacht helemaal de moeder post zou zo'n EigenBestWilBan een prima oplossing zijn, vooral voor diegene zelf, als je daarmee ook nog eens mogelijk voorkomt dat die user in een psychose raakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212734638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 20:29 schreef Leandra het volgende:
Eigenlijk zou er een (tijdelijke) EBWB moeten bestaan.
Als iemand in een manie zit en zich dag en nacht helemaal de moeder post zou zo'n EigenBestWilBan een prima oplossing zijn, vooral voor diegene zelf, als je daarmee ook nog eens mogelijk voorkomt dat die user in een psychose raakt.
Nou laten we dat vooral niet gaan doen. Dan zit je wel heel veel aannames te doen over een persoon en op basis van die aannames maar besluiten om hem iets te ontzeggen terwijl hij verder niks tegen de regels in doet. Beetje glad terrein naar mijn idee.. Gewoon de regels volgen zoals die er zijn en klaar.
pi_212734836
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:15 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou laten we dat vooral niet gaan doen. Dan zit je wel heel veel aannames te doen over een persoon en op basis van die aannames maar besluiten om hem iets te ontzeggen terwijl hij verder niks tegen de regels in doet. Beetje glad terrein naar mijn idee.. Gewoon de regels volgen zoals die er zijn en klaar.
Eens met je stelling over het doen van aannames. Dat is een glijdende schaal. Je kunt beter kijken naar postgedrag en uitspraken.

Zoals hier Keep_Walking in R&P / Veel mensen IRL vinden mij keihard en gemeen
Topics openen onder valse voorwendselen (wat niet in een forum als R&P past), daar is mogelijk wel beleid op?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 08:41:27 #82
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_212737387
Als mods is het de bedoeling dat we de policy handhaven. En hoe je het ook went of keert, K_W doet niets wat tegen de policy is dus onze handen zijn wat dat betreft ook een beetje gebonden. Hij is ook niet verplicht om advies op te volgen. Het enige puntje is dat het telkens een herhaling van zetten blijft wat voor iedereen zo'n beetje frustrerend is.

We zijn geen psychologen/psychiaters dus kunnen (en mogen) niet beoordelen of het goed of slecht voor iemand is om een topic aan te maken of te reageren. Tenzij er hele sterke aanwijzingen zijn, en dan spreek je echt over mensen die uitspreken suïcide te gaan plegen.

Negeren zou in dit geval het beste zijn. TS krijgt dan geen aandacht en hopelijk is de lol er dan snel af.
pi_212738658
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:41 schreef Armani XL het volgende:
Als mods is het de bedoeling dat we de policy handhaven. En hoe je het ook went of keert, K_W doet niets wat tegen de policy is dus onze handen zijn wat dat betreft ook een beetje gebonden. Hij is ook niet verplicht om advies op te volgen. Het enige puntje is dat het telkens een herhaling van zetten blijft wat voor iedereen zo'n beetje frustrerend is.
Nee, hij is niet verplicht advies op te volgen. Maar hij geeft nu duidelijk aan dat hij liegt. Dat hij om advies lijkt te vragen maar voor zichzelf allang heeft bedacht dat hij nergens iets mee gaat doen. Dat de reacties van de users misbruikt worden als vermaak en tijdverdrijf. Is dat ook niet een vorm van trollen?

quote:
We zijn geen psychologen/psychiaters dus kunnen (en mogen) niet beoordelen of het goed of slecht voor iemand is om een topic aan te maken of te reageren. Tenzij er hele sterke aanwijzingen zijn, en dan spreek je echt over mensen die uitspreken suïcide te gaan plegen.
(heeft niks met KW te maken maar ik licht hem er toch weer even uit, want het blijft voor mij een bron van verbazing en frustratie om deze gemiste kans om écht een verschil te kunnen maken)
Het blijft jammer dat het woord suïcide in de FOK! policy nog steeds het woord ‘slecht’ triggert.
Natuurlijk is dit geen plek om suïcideplannen uitgebreid te bespreken en tips te krijgen over hoe je zelfmoord pleegt (laten we het beestje maar echt bij de naam noemen). Maar mensen die hun huidige leven moe zijn, geen uitweg zien en door hier te posten geholpen kunnen worden uit hun tunnelvisie te komen… Als die hier posten is dat in mijn ogen juist ‘goed’. Omdat praten helpt. Om stoom af te blazen, het leven een dag langer vol te houden, perspectief te krijgen, moed te vatten om toch (weer) die stap richting hulpverlening te doen.
Als ze echt zelfmoord willen plegen… dan doen ze dat toch. En een topic op FOK! (wat uiteraard gemodereerd moet worden om het serieus te houden) verandert daar niks aan.
quote:
Negeren zou in dit geval het beste zijn. TS krijgt dan geen aandacht en hopelijk is de lol er dan snel af.
Je weet toch ook wel dat dat niet gaat gebeuren… naast de vaste users zijn er altijd nieuwe mensen die hem wel serieus nemen. En gaan reageren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212831904
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 08:41 schreef Armani XL het volgende:
Als mods is het de bedoeling dat we de policy handhaven. En hoe je het ook went of keert, K_W doet niets wat tegen de policy is dus onze handen zijn wat dat betreft ook een beetje gebonden.

Negeren zou in dit geval het beste zijn. TS krijgt dan geen aandacht en hopelijk is de lol er dan snel af.
In de policy staat het volgende:
Topics/Posts van users met vergaande problematiek waar FOK! niet bij kan helpen worden gesloten/verwijderd.

User geeft zelf herhaaldelijk aan te kampen met een harddrugsverslaving icm een ernstig chronisch psychische aandoening waardoor hij langdurige psychoses krijgt en waarvoor zijn medicatie is verhoogd en waarvoor hij mogelijk opgenomen wordt.

Is dit geen vergaande problematiek?

Je laatste opmerking over negeren klopt, maar users en mods houden zich hier niet aan. Ik zie mensen in het blauw hele discussies aangaan en ik zie anderen grappige opmerkingen maken waardoor user in de waan is dat hij midden in de nacht weer anderen moet gaan lastigvallen voor bewijsmateriaal voor FOK!
En er komen, tegen policy in, allerlei persoonlijke aanvallen en kwalificaties voorbij (dat hij liegt, geen verantwoordelijkheid neemt, loser etc).

Ik vind het zorgelijk en verdrietig.

[ Bericht 4% gewijzigd door FYazz op 15-03-2024 01:40:20 ]
pi_212857699
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 01:19 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik vind het zorgelijk en verdrietig.
De meeste verhalen van mensen die in het beginsel in R&P komen zijn zorgelijk en verdrietig.
De datingtopics enzo daargelaten.

Je zal niet zo snel een topic openen dat je een nieuwe partner heb gevonden of dat je medicatie voor een bepaalde aandoening je klachten hebben doen verdwijnen.

Maar als je goed kijkt in het forum, zie je ook veel mensen die je leerde kennen toen ze aan de grond zaten en hier hulp, vriendschap en steun kregen.

Dat hoop je ook bij bepaalde users in dit forum te zien, maar ook Fok! is een afspiegeling van de echte mensenwereld, dus sommige mensen willen/ kunnen zichzelf niet helpen, hebben te heftige problematiek of lopen tegen de muren van de GGZ aan.

Waar trek je de grens, wanneer trek je de grens?
Dat is niet aan ons, maar in principe is het niet aan de users om te zeggen jij hoort niet thuis.
Dat is wel eens frustrerend of irritant, maar daar is Danny altijd heel duidelijk in geweest en dat is wel benoemenswaardig.

Zie het als een gezellige kroeg waarbij je sommige bezoekers maandenlang ziet aftakelen in een hoekje met een grote mond, maar de zorg vermijden.
Hell To The Liars
  zondag 17 maart 2024 @ 23:22:05 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212867383
Ik heb het recht om te posten en topics maken over de zaken die mij bezighouden toch? Ik ben niet volledig ontspoord en krankzinnig, ik ben een mens met een beperking maar nog steeds hoog functionerend in de samenleving. Ik heb een goed leven met veel liefde en potentie in mijn toekomst. 🔮

Mijn topics zijn ook passend in R&P en binnen het beleid van FOK! Ik denk dat het ook een positieve bijdrage is aan de flow van de topics hier in R&P. Het is juist goed dat er variaties zijn in de topics en users die hier posten toch? Ik ben niet gevaarlijk hoor! Als je mijn topics niet kan uitstaan, dan kan je het negeren door het niet te openen.

Ik lees en waardeer alle reacties die ik krijg, ik ben dankbaar voor alle goed bedoelde adviezen en tips van anderen die ik krijg. Ik overweeg ook alles wat er tegen mij gezegd wordt en ik probeer zoveel mogelijk op iedereen te reageren. Ik ben er niet altijd eens met wat er gezegd wordt en dat is ook mijn recht. Redelijk vaak ook hebben mensen het mis of begrijpen mensen niet wat er aan de hand is en dat is omdat mijn situatie heel bijzonder en uniek is voor de meeste mensen hier. Ik heb Psychosegevoeligheid en dat is heel erg moeilijk te begrijpen voor mensen die het nooit hebben meegemaakt. Ik ben heel erg dankbaar voor de mensen die mij willen helpen en moeite doen om mij te begrijpen en inleven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 17 maart 2024 @ 23:23:29 #87
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212867392
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 10:50 schreef Droopie het volgende:

[..]
De meeste verhalen van mensen die in het beginsel in R&P komen zijn zorgelijk en verdrietig.
De datingtopics enzo daargelaten.

Je zal niet zo snel een topic openen dat je een nieuwe partner heb gevonden of dat je medicatie voor een bepaalde aandoening je klachten hebben doen verdwijnen.

Maar als je goed kijkt in het forum, zie je ook veel mensen die je leerde kennen toen ze aan de grond zaten en hier hulp, vriendschap en steun kregen.

Dat hoop je ook bij bepaalde users in dit forum te zien, maar ook Fok! is een afspiegeling van de echte mensenwereld, dus sommige mensen willen/ kunnen zichzelf niet helpen, hebben te heftige problematiek of lopen tegen de muren van de GGZ aan.

Waar trek je de grens, wanneer trek je de grens?
Dat is niet aan ons, maar in principe is het niet aan de users om te zeggen jij hoort niet thuis.
Dat is wel eens frustrerend of irritant, maar daar is Danny altijd heel duidelijk in geweest en dat is wel benoemenswaardig.

Zie het als een gezellige kroeg waarbij je sommige bezoekers maandenlang ziet aftakelen in een hoekje met een grote mond, maar de zorg vermijden.
Ik heb heel veel goede ervaringen met fok en heb ook veel vrienden gemaakt die ik hier heb leren kennen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_212874505
Waarom is mijn topic gesloten? Slaat echt nergens op.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 18:45:12 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212874837
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 18:13 schreef Playboy69 het volgende:
Waarom is mijn topic gesloten? Slaat echt nergens op.
Dan moet je het eens proberen zonder de onzin er omheen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212874841
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 18:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dan moet je het eens proberen zonder de onzin er omheen.
Is goed.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 18:48:52 #91
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212874885
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 18:45 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
Is goed.
Kijk. Nu ben jij goed bezig. ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')