Ligt eraan wat het verwerpelijke is. Zonder die info kan er moeilijk een antwoord worden gegeven.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Een familielid heeft iets zeer verwerpelijks gedaan, maar heeft nu hulp nodig.
Laat je dan je eigen normen en waarden varen om je familielid te helpen of moet je je familielid dan maar laten kuchen omdat je het verwerpelijke wat deze persoon heeft gedaan niet kan verenigen met je eigen normen en waarden?
Je zou die persoon bijvoorbeeld in je huis laten wonen (tijdelijk) maar geen geld geven bedoel je?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:12 schreef Metalfrost het volgende:
Ik zou helpen met mate. Helpen met praktische dingen, maar niet met financiële hulp uit eigen kas.
Gelijk in je huis laten wonen is nogal rigoureus voor je eigen gezin. Maar gewoon praktische hulp, bijvoorbeeld omdat iemand niet goed ter been is, lijkt me geen probleem.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je zou die persoon bijvoorbeeld in je huis laten wonen (tijdelijk) maar geen geld geven bedoel je?
Nee dat komt te dichtbij. Ik zou die persoon hulp bieden bij het vinden van onderdak. En inderdaad zélf géén financiële middelen aanbieden, maar wel hulp bieden bij de weg er naartoe.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:14 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je zou die persoon bijvoorbeeld in je huis laten wonen (tijdelijk) maar geen geld geven bedoel je?
Die consequenties ondervindt deze persoon nu, want hij kan nergens anders heen. Maar aan de andere kant, hij heeft het allemaal aan zichzelf te danken, en ik vind het niet door de beugel kunnen en nu wil hij dat ik hem help terwijl ik eigenlijk denk dat het niet mijn probleem is.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
En heeft de hulp te maken met het verwerpelijke om het in stand te houden of om te zorgen dat hij er geen consequenties van zal ondervinden? Of staat het er los van?
Misschien kun je wat context geven in welk mate de verwerpelijkheid reikt.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:25 schreef Cryptocoryne het volgende:
Daarom vind ik nu niet dat ik nee kan zeggen terwijl mijn hoofd iets heel anders denkt. En nog niet te vergeten hoe ik dit aan overige gezinsleden uit moet gaan leggen.
Hij mag 10 dagen niet naar zijn eigen huis. Dan weet je wel genoeg lijkt me. Hij kan niet bij ons pa en ons moeder want die wonen te dicht bij zijn huis en mijn andere broer heeft al gezegd dat hij zijn handen er van aftrekt.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:27 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Misschien kun je wat context geven in welk mate de verwerpelijkheid reikt.
En wat is de reden daarvoor? Heeft hij een gezin/partner die hij mishandeld heeft of iets in die trant?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:29 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Hij mag 10 dagen niet naar zijn eigen huis. Dan weet je wel genoeg lijkt me. Hij kan niet bij ons pa en ons moeder want die wonen te dicht bij zijn huis en mijn andere broer heeft al gezegd dat hij zijn handen er van aftrekt.
Nee eerlijk gezegd niet. Mag je dan na die 10 dagen terugkomen of hoe zit dat?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:29 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Hij mag 10 dagen niet naar zijn eigen huis. Dan weet je wel genoeg lijkt me. Hij kan niet bij ons pa en ons moeder want die wonen te dicht bij zijn huis en mijn andere broer heeft al gezegd dat hij zijn handen er van aftrekt.
10 dagen niet naar zijn eigen huis.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:29 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik zal het even in een spoiler zetten, want eigenlijk gaat het niet zozeer om wat hij heeft gedaan maar meer dat ik het verwerpelijk vind en eigenlijk geen zin heb om hem te helpen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2019 11:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik zal het even in een spoiler zetten, want eigenlijk gaat het niet zozeer om wat hij heeft gedaan maar meer dat ik het verwerpelijk vind en eigenlijk geen zin heb om hem te helpen.Stuur hem lekker naar een hotel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |