abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187417059
Een familielid heeft iets zeer verwerpelijks gedaan, maar heeft nu hulp nodig.
Laat je dan je eigen normen en waarden varen om je familielid te helpen of moet je je familielid dan maar laten kuchen omdat je het verwerpelijke wat deze persoon heeft gedaan niet kan verenigen met je eigen normen en waarden?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:11:43 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187417087
Ligt eraan wat diegene voor verwerpelijks heeft gedaan en welke gevolgen dit had etc. En wat voor hulp hij nu nodig heeft en wat evt andere opties zijn.
pi_187417091
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:09 schreef Cryptocoryne het volgende:
Een familielid heeft iets zeer verwerpelijks gedaan, maar heeft nu hulp nodig.
Laat je dan je eigen normen en waarden varen om je familielid te helpen of moet je je familielid dan maar laten kuchen omdat je het verwerpelijke wat deze persoon heeft gedaan niet kan verenigen met je eigen normen en waarden?
Ligt eraan wat het verwerpelijke is. Zonder die info kan er moeilijk een antwoord worden gegeven.
pi_187417093
Nu moet je ook wel delen wat diegene gedaan heeft, na je gemier in dat andere topic.
pi_187417096
Ik zou helpen met mate. Helpen met praktische dingen, maar niet met financiële hulp uit eigen kas.
Google is your friend, abuse your friends
pi_187417121
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:12 schreef Metalfrost het volgende:
Ik zou helpen met mate. Helpen met praktische dingen, maar niet met financiële hulp uit eigen kas.
Je zou die persoon bijvoorbeeld in je huis laten wonen (tijdelijk) maar geen geld geven bedoel je?
pi_187417138
Hangt van de details af natuurlijk.
pi_187417143
En heeft de hulp te maken met het verwerpelijke om het in stand te houden of om te zorgen dat hij er geen consequenties van zal ondervinden? Of staat het er los van?
pi_187417191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:14 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je zou die persoon bijvoorbeeld in je huis laten wonen (tijdelijk) maar geen geld geven bedoel je?
Gelijk in je huis laten wonen is nogal rigoureus voor je eigen gezin. Maar gewoon praktische hulp, bijvoorbeeld omdat iemand niet goed ter been is, lijkt me geen probleem.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:20:23 #10
5428 crew  miss_sly
pi_187417198
Hangt af van de relatie met het familielid. Een vage neef is wat anders dan een ouder of broer/zus. En daarnaast hangt het af van het verwerpelijke dat die persoon heeft gedaan. Als laatste is het afhankelijk van wat voor hulp ik geacht word te geven.

Dus wat meer details :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187417226
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:14 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nee dat komt te dichtbij. Ik zou die persoon hulp bieden bij het vinden van onderdak. En inderdaad zélf géén financiële middelen aanbieden, maar wel hulp bieden bij de weg er naartoe.
pi_187417239
Hoe moeten mensen hier nou advies op geven als je niet mee deelt wat voor verwerpelijks het desbetreffende familielid heeft gedaan en om wat voor hulp het gaat?
pi_187417264
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
En heeft de hulp te maken met het verwerpelijke om het in stand te houden of om te zorgen dat hij er geen consequenties van zal ondervinden? Of staat het er los van?
Die consequenties ondervindt deze persoon nu, want hij kan nergens anders heen. Maar aan de andere kant, hij heeft het allemaal aan zichzelf te danken, en ik vind het niet door de beugel kunnen en nu wil hij dat ik hem help terwijl ik eigenlijk denk dat het niet mijn probleem is.

Maar hun hebben ook altijd voor mij klaar gestaan als ik mezelf weer eens in de nesten had gewerkt en zoals jullie weten is dat een van mijn weinige talenten. Dus hij heeft me nogal eens geholpen als ik hulp nodig had.
Daarom vind ik nu niet dat ik nee kan zeggen terwijl mijn hoofd iets heel anders denkt. En nog niet te vergeten hoe ik dit aan overige gezinsleden uit moet gaan leggen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:26:51 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187417280
Iets meer uitleg, graag. Op basis hiervan kunnen we geen goed advies geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187417283
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:25 schreef Cryptocoryne het volgende:
Daarom vind ik nu niet dat ik nee kan zeggen terwijl mijn hoofd iets heel anders denkt. En nog niet te vergeten hoe ik dit aan overige gezinsleden uit moet gaan leggen.
Misschien kun je wat context geven in welk mate de verwerpelijkheid reikt.
pi_187417311
Kan hij niet tijdelijk naar een vakantiepark dan? Iemand in je huis is echt heel invasief.
pi_187417321
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Misschien kun je wat context geven in welk mate de verwerpelijkheid reikt.
Hij mag 10 dagen niet naar zijn eigen huis. Dan weet je wel genoeg lijkt me. Hij kan niet bij ons pa en ons moeder want die wonen te dicht bij zijn huis en mijn andere broer heeft al gezegd dat hij zijn handen er van aftrekt.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 11:30:37 #18
5428 crew  miss_sly
pi_187417346
Ik zou echt heel erg uitkijken met iemand in huis nemen. Zeker in jouw situatie met je dochter, je vrouw die niet helemaal fit is, je baby, etc. Ik denk dat jullie huiselijke situatie al moeilijk genoeg is zonder dat je iemand bij je in laat wonen. Ik vind dat je dat ook zeker mag zeggen.

Daarnaast kun je mee zoeken naar een andere mogelijkheid om te wonen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187417352
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:29 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Hij mag 10 dagen niet naar zijn eigen huis. Dan weet je wel genoeg lijkt me. Hij kan niet bij ons pa en ons moeder want die wonen te dicht bij zijn huis en mijn andere broer heeft al gezegd dat hij zijn handen er van aftrekt.
En wat is de reden daarvoor? Heeft hij een gezin/partner die hij mishandeld heeft of iets in die trant?
pi_187417359
quote:

[..]

Nee eerlijk gezegd niet. Mag je dan na die 10 dagen terugkomen of hoe zit dat?

En onderdak bieden gaat ten koste van jouw gezin. Niet doen dus.
pi_187417360
quote:

[..]

10 dagen niet naar zijn eigen huis.
Wel toegang tot financiële middelen?

In het geval van wél toegang tot die middelen; ik zou een goedkoop hotel bellen en vragen wat zij te bieden hebben.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:32:04 #22
451005 Grems
Clown World
pi_187417378
En dan ook 0.0 context bieden :')

Dat hangt natuurlijk af van wat het verwerpelijke gedrag is en natuurlijk in welke mate iemand familie is.

Komt je neef net vrij nadat hij veroordeeld is voor het bruut verkrachten van zijn kinderen of heeft je broer zich zonder medeweten van zijn echtgenoot laten uitwonen op de parking?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 11:34:05 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187417418
Leuk, een raadspelletje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187417595
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:34 schreef Lienekien het volgende:
Leuk, een raadspelletje.
Ik zal het even in een spoiler zetten, want eigenlijk gaat het niet zozeer om wat hij heeft gedaan maar meer dat ik het verwerpelijk vind en eigenlijk geen zin heb om hem te helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187417623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:44 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zal het even in een spoiler zetten, want eigenlijk gaat het niet zozeer om wat hij heeft gedaan maar meer dat ik het verwerpelijk vind en eigenlijk geen zin heb om hem te helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stuur hem lekker naar een hotel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')