Zaterdag over 4 weken beginnen we alweer dus.quote:Feyenoord speelt op zaterdag 29 juni met de nieuwe hoofdcoach Jaap Stam de eerste oefenwedstrijd in aanloop naar het seizoen 2019-2020. Voor het derde jaar op rij is S.D.C. Putten sparringpartner.
Feyenoord trekt een week na de eerste vriendschappelijke wedstrijd naar het Riwal Hoogwerkers Stadion, waar samenwerkingspartner FC Dordrecht op zaterdag 6 juli de tegenstander is.
Momenteel wordt er hard gewerkt het programma verder uit te breiden. Zodra er meer bekend is over de voorbereiding in aanloop naar het nieuwe seizoen, wordt dit gecommuniceerd via de officiële clubkanalen.
Persoonlijk niet echt kapot van. Vond hem bij PSV al een matige speler.quote:Op woensdag 22 mei 2019 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is vooral relevant wat voor blessure hij heeft. Als het weer die achillespees is die opspeelt dan is het wel risicovol. Hij is daar dus al geopereerd.
Villa had in de winter interesse en heeft destijds kennelijk op het laatste moment de contractvoorwaarden in hun voorstel aangepast waardoor de deal niet doorging. Omdat zij dus ernstig twijfelden aan zijn fitheid.
Zag trouwens dat Narsingh daar ook mag vertrekken. Zou dat nog een optie zijn, indien Berghuis zou vertrekken?
5quote:Op woensdag 22 mei 2019 15:31 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Zaterdag over 4 weken beginnen we alweer dus.
Wat een naam voor een stadion ookquote:Op woensdag 22 mei 2019 15:31 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Zaterdag over 4 weken beginnen we alweer dus.
Daar heb je al een hele selectie van.quote:Op woensdag 22 mei 2019 23:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nou, die Schouten kost nu echt maar een prikkie. Je kan het proberen. Lijkt mij iemand waar je, zelfs als het weinig wordt, niet veel risico op loopt.
Niet mee eens. Feyenoord heeft juist een hoop brandhout in de selectie waar we niet makkelijk van af komen. Een Schouten heb je snel een niveautje lager gestort als het niks is.quote:
Die is nog jong en kan je volgend jaar allicht nog een jaar verhuren aan een Willem II, mocht hij dit jaar niet uit de verf komen. 5 jaar contract aanbieden en gaan.quote:Op woensdag 22 mei 2019 23:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Niet mee eens. Feyenoord heeft juist een hoop brandhout in de selectie waar we niet makkelijk van af komen. Een Schouten heb je snel een niveautje lager gestort als het niks is.
Het zijn ook wel een stel mietjes hoor, tering. Natuurlijk is het risicovol om er nu in te stappen, maar iemand met een beetje vertrouwen in eigen kunnen en een paar flinke ballen doet daar niet al te moeilijk over. De supporters zijn realistischer dan men vaak denkt. Die gaan niet zomaar het ontslag van de TD eisen als Feyenoord volgend seizoen als derde (of misschien wel 4e) eindigt.quote:
Dat hij uberhaupt is gevraagd is al te triest voor woorden.quote:
Hopelijk begint ie daar volgende week al, zijn we helemaal afhankelijk van ons NOS directeurtje.quote:Martin van Geel staat in nadrukkelijke belangstelling van Hannover 96. De Bundesliga-degradant is onder de indruk geraakt van zijn prestaties bij Feyenoord en wil hem als sport-directeur. Ook Willem II is in de markt. De Tilburgers zien in Van Geel hun nieuwe algemeen directeur.
Zwik feyenoorders meenemen, zoals die eerder ook al deedquote:Op donderdag 23 mei 2019 09:44 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Hopelijk begint ie daar volgende week al, zijn we helemaal afhankelijk van ons NOS directeurtje.
Misschien kan hij met Mario dan weer een dvdtje opzetten.quote:Op donderdag 23 mei 2019 10:10 schreef Craptacular het volgende:
Don Leo to the rescue. Hij komt wel om de boel te redden.
Iedereen die Moniz aanstelt kan je op geen enkele manier serieus nemen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 07:11 schreef PIETR het volgende:
[..]
Dat hij uberhaupt is gevraagd is al te triest voor woorden.
Afgaande op zijn speeches dicht ik hem ook niet de overtuigingskracht toe om mensen ondanks de staat van de club toch enthousiast te maken. Integendeel.quote:Op donderdag 23 mei 2019 10:22 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ik hoop toch wel dat als we over een week nog geen TD hebben die Jan de Jong de Kuip uitgeschopt is. Wat een beschamende vertoning begint dit te worden.
Eens. Dit zou echt bij uitstek het moment moeten zijn waarin je de plannen bekend maakt voor komend seizoen, Stam met wat interviewtjes, enthousiasme maar ook realisme naar buiten toe, nieuw elan, etc. In plaats daarvan blijft het doodstil.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Afgaande op zijn speeches dicht ik hem ook niet de overtuigingskracht toe om mensen ondanks de staat van de club toch enthousiast te maken. Integendeel.
Zou een verfrissing zijn voor dit topic.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:06 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Eens. Dit zou echt bij uitstek het moment moeten zijn waarin je de plannen bekend maakt voor komend seizoen, Stam met wat interviewtjes, enthousiasme maar ook realisme naar buiten toe, nieuw elan, etc. In plaats daarvan blijft het doodstil.
het gaat niet alleen om de sportieve uitdaging zolang die De Jong min of meer op de schopstoel zitquote:Op donderdag 23 mei 2019 02:12 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Het zijn ook wel een stel mietjes hoor, tering. Natuurlijk is het risicovol om er nu in te stappen, maar iemand met een beetje vertrouwen in eigen kunnen en een paar flinke ballen doet daar niet al te moeilijk over. De supporters zijn realistischer dan men vaak denkt. Die gaan niet zomaar het ontslag van de TD eisen als Feyenoord volgend seizoen als derde (of misschien wel 4e) eindigt.
Als opvolger van Van Bronckhorst zal Stam het ook niet makkelijk krijgen. Qua prijzen is Gio haast niet te evenaren, maar Jaap gaat het wel proberen.
zit hij echt op de schopstoel of vooral bij de mensen in het topic?quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om de sportieve uitdaging zolang die De Jong min of meer op de schopstoel zit
als je tegen je zin je TD moet ontslaan dan sta je niet echt sterk maar uiteraard weet ik niet hoe het intern zit.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zit hij echt op de schopstoel of vooral bij de mensen in het topic?
quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:33 schreef fetX het volgende:
[..]
Zou een verfrissing zijn voor dit topic.
quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:33 schreef fetX het volgende:
[..]
Zou een verfrissing zijn voor dit topic.
Die heeft ook nog bij Feyenoord gespeeld ja.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:07 schreef Der_Peemann het volgende:
Hallo, weet iemand hier (waarschijnlijk een van de Hep Hupperts), waar ik de video vind van de repo met Patrick Mtiliga over zijn passie voor Hip Hop? Die was toentertijd op Feyenoord TV.
Mtiligod!quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Die heeft ook nog bij Feyenoord gespeeld ja.Helemaal vergeten.
Jullie hebben Emile Ratelband nodig.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:02 schreef kapiteintje het volgende:
Op donderdag 23 mei 2019 10:22 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ik hoop toch wel dat als we over een week nog geen TD hebben die Jan de Jong de Kuip uitgeschopt is. Wat een beschamende vertoning begint dit te worden.
Afgaande op zijn speeches dicht ik hem ook niet de overtuigingskracht toe om mensen ondanks de staat van de club toch enthousiast te maken. Integendeel.
Er gaat vanalles mis in je quote, debiel.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:27 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Jullie hebben Emile Ratelband nodig.
Iemand van naam gaat daar niet instappen, maar je zou toch verwachten dat de Ferry de Haantjes van deze wereld zo'n once-in-a-lifetime kans niet laten lopen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Toen we bijna failliet waren en sportief aan de grond zaten, kwam Martin van Geel. Nu is er een eigen vermogen van 30 miljoen en gaat het sportief beter dan destijds, maar kennelijk durft niemand het aan. Toch apart.
Inderdaad.. de weigering van Ferry zegt meer over hem dan over Feyenoord. Kennelijk heeft hij een rubberen ruggengraat en denkt hij dat hij het niet aankan.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Iemand van naam gaat daar niet instappen, maar je zou toch verwachten dat de Ferry de Haantjes van deze wereld zo'n once-in-a-lifetime kans niet laten lopen.
Destijds was het verwachtingspatroon ook veel lager. Dat is toch logisch?quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Toen we bijna failliet waren en sportief aan de grond zaten, kwam Martin van Geel. Nu is er een eigen vermogen van 30 miljoen en gaat het sportief beter dan destijds, maar kennelijk durft niemand het aan. Toch apart.
Bij Excelsior is het afbreukrisico in ieder geval veel minder groot of zelfs nagenoeg helemaal niet aanwezig. Bij Feyenoord kun je als het tegenzit binnen enkele maanden voorgoed je carriere beschadigen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 20:39 schreef macca728 het volgende:
Ik snap het helemaal niet, lekker bij Excelsior blijven ????
Welke verwachtingen zijn er dan ? Kampioen kan je nooit worden, de enigste verwachting is dat het wat leuker wordt om te kijken.
Dat zegt dus veel over de situatie waarin Feyenoord verkeert. De gevestigde namen(wie dat ook moge zijn) willen hun handen er niet aanbranden want geen geld. En de newbies vinden het te gevaarlijk i.v.m. hun verdere carrière.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Iemand van naam gaat daar niet instappen, maar je zou toch verwachten dat de Ferry de Haantjes van deze wereld zo'n once-in-a-lifetime kans niet laten lopen.
Het is natuurlijk ook zo dat ze daar net de directeur kwijt zijn, als de technisch verantwoordelijke vertrekt ontstaat er helemaal een vacuüm. Stukje verantwoordelijkheidsgevoel en trouw naar de club die je een kans heeft gegeven.quote:Op donderdag 23 mei 2019 20:39 schreef macca728 het volgende:
Ik snap het helemaal niet, lekker bij Excelsior blijven ????
Welke verwachtingen zijn er dan ? Kampioen kan je nooit worden, de enigste verwachting is dat het wat leuker wordt om te kijken.
Met als nuanceverschil dat je bij Feyenoord een paar idioten in je voortuin aan kan treffen als het even wat minder gaat.quote:Op donderdag 23 mei 2019 22:40 schreef Haringkop het volgende:
Volgens mij valt dat verwachtingspatroon ook reuze mee, iedereen ziet wel wat er (on)mogelijk is. Men wil volgens mij vooral potentie zien naar de toekomst. Begin met de jeugd verder te hervormen en durf een speelwijze neer te zetten. Ik denk dat je dan als TD al een heel eind komt. En tuurlijk ben je de kop van jut als we ergens rond plek 7-8 uitkomen, maar gezien de mogelijkheden die er wel zijn is dat gewoon terecht. Bij geen enkele club in de eredivisie kan je ongestraft lopen aan kutten.
Nou, als er echt helemaal niks mogelijk is en we het volledig op onze jeugd moeten gooien dan kun je in zo'n eerste seizoen best eens 7e of 8e worden als het niet helemaal meezit.quote:Op donderdag 23 mei 2019 22:40 schreef Haringkop het volgende:
Volgens mij valt dat verwachtingspatroon ook reuze mee, iedereen ziet wel wat er (on)mogelijk is. Men wil volgens mij vooral potentie zien naar de toekomst. Begin met de jeugd verder te hervormen en durf een speelwijze neer te zetten. Ik denk dat je dan als TD al een heel eind komt. En tuurlijk ben je de kop van jut als we ergens rond plek 7-8 uitkomen, maar gezien de mogelijkheden die er wel zijn is dat gewoon terecht. Bij geen enkele club in de eredivisie kan je ongestraft lopen aan kutten.
yats kan er over meepratenquote:Op donderdag 23 mei 2019 22:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Met als nuanceverschil dat je bij Feyenoord een paar idioten in je voortuin aan kan treffen als het even wat minder gaat.
quote:Sjaak Troost volgt bij Feyenoord Martin van Geel op als technisch directeur
VOORLOPIG 1 Seizoen Feyenoord komt met een verrassende nieuwe technisch directeur op de proppen. Sjaak Troost stopt als commissaris en wordt in elk geval komend seizoen de opvolger van de vaak bekritiseerde Martin van Geel.
Ruim acht weken geleden kondigde Martin van Geel aan dat hij Feyenoord komende zomer zou gaan verlaten. Acht weken lang zochten de beleidsbepalers van de nummer 3 van de eredivisie naarstig naar een adequate opvolger. Maar dé droomkandidaat, die konden ze in de Kuip gewoon niet vinden.
Toch presenteert Feyenoord eerdaags officieel een nieuwe technisch directeur. Een verrassende zet. De 59-jarige Sjaak Troost zal Van Geel, die nog altijd op trainingscomplex 1908 zit om de lopende zaken af te handelen, per direct opvolgen. Troost neemt de leiding bij de transferperiode van komende zomer en gaat hoogstwaarschijnlijk ook als technische eindverantwoordelijke fungeren bij de window die op 1 februari 2020 sluit. De viervoudig international zal normaal gesproken na die periode weer terugtreden.
Feyenoord benoemt Troost dus op interim-basis, het vastleggen van de voormalig speler moet de club de tijd geven om alsnog de droomkandidaat te kunnen vinden. Daar heeft de clubleiding nu dus maanden extra de tijd voor. Troost werd recent wel genoemd als een van de mensen in de ‘denktank’ die actief zou meepraten over het beleid en vooral de aan te trekken spelers. Samen met hoofd opleidingen Stanley Brard en prominent jeugdtrainer Dirk Kuyt.
Weg uit rvc
Maar Troost gaat nu dus de kar zelf trekken. Om die reden zal hij tijdelijk terugtreden uit de raad van commissarissen, het controlerend orgaan van de club. Troost kan immers onmogelijk zichzelf controleren.
Troost was in januari 2018 toegetreden tot de raad van commissarissen van Feyenoord. Hij vulde toen de vacature in die was ontstaan door het vertrek van Rob Slotboom.
De voormalige verdediger werd als voetballer opgeleid op Varkenoord en speelde tussen 1978 en 1992 liefst 397 wedstrijden in de hoofdmacht. Hij veroverde één landstitel, vier KNVB-bekers en een Supercup met de club. Na zijn spelerscarrière diende Troost de club veertien jaar als commercieel directeur. Tussen september 2006 en februari 2007 maakte Troost ook al deel uit van de rvc van Feyenoord. De nieuwe technische baas heeft een eigen bedrijf in sales en consultancy en is tevens directeur van de Dirk Kuyt Foundation.
Jaap Stam
Voor de nieuwe trainer Jaap Stam is de komst van een technisch directeur uiteraard goed nieuws. Troost heeft zich in zijn nieuwe rol weliswaar nog nooit bewezen, maar de nieuwe hoofdtrainer wil uiteraard met een uitgebalanceerde selectie eind volgende maand aan zijn nieuwe klus beginnen.
Stam, die Said Bakkati (37) als rechterhand meeneemt naar de Kuip, weet dat er volop werk aan de winkel is in Rotterdam-Zuid. De voormalige speler van Manchester United en Lazio Roma zal afscheid willen nemen van enkele spelers die bij Feyenoord al geruime tijd op een dood spoor zitten. Tevens hoopt hij dat de club ondanks de lege portemonnee zal toeslaan als er zich buitenkansjes voordoen op de transfermarkt. Die taak is vanaf nu aan Troost, die de komende weken nog wordt ingewerkt door Martin van Geel.
Van Geel is toch nooit bedreigd? Of heb je het nu over dat uit z’n verband getrokken incident bij Veijnovic thuis? Wat meer weg had van een totaal onsmakelijke grap dan dat het iets met de situatie bij Feyenoord had te maken.quote:Op donderdag 23 mei 2019 22:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Met als nuanceverschil dat je bij Feyenoord een paar idioten in je voortuin aan kan treffen als het even wat minder gaat.
Waarom zou je genuanceerd doen als je ook gewoon dom Derksen en co. kan nablatenquote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:26 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Van Geel is toch nooit bedreigd? Of heb je het nu over dat uit z’n verband getrokken incident bij Veijnovic thuis? Wat meer weg had van een totaal onsmakelijke grap dan dat het iets met de situatie bij Feyenoord had te maken.
Maar niks mogelijk betekent dat spelers als Berghuis, Vilhena en Jorgensen blijven. Als die gaan dan is er wel wat ruimte om iets te doen. Daarnaast kan je ook creatief met huurspelers omgaan.quote:Op donderdag 23 mei 2019 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, als er echt helemaal niks mogelijk is en we het volledig op onze jeugd moeten gooien dan kun je in zo'n eerste seizoen best eens 7e of 8e worden als het niet helemaal meezit.
Maar volgens jou zou je dan terecht de kop van jut zijn.
Dan heb ik het dus over een situatie waarin we bijvoorbeeld noodgedwongen 5 of 6 jeugdspelers structureel het diepe in zouden moeten gooien zoals destijds onder Mario Been.
van Geel niet, maar een Gudde bijvoorbeeld wel. Je weet dat wanneer je bij Feyenoord aan de slag gaat het sentiment en de emotie hoog liggen. Het Feyenoordpubliek heeft zich meermaals bewezen meer dan 'een luis in de pels' te kunnen zijn. Dus ja, ik kijk er niet zo van op dat mensen zoiets in het achterhoofd zouden houden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:26 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Van Geel is toch nooit bedreigd? Of heb je het nu over dat uit z’n verband getrokken incident bij Veijnovic thuis? Wat meer weg had van een totaal onsmakelijke grap dan dat het iets met de situatie bij Feyenoord had te maken.
Een brevet van onvermogen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Nou, een tijdelijke TD van 1 jaar.
Ik heb echt geen idee wat ik er van moet vinden
Ja. Krabby zegt:quote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een brevet van onvermogen.
Ze weten het gewoon helemaal niet meer en voelen enorme tijdsdruk. Iets wat natuurlijk niet zo verwonderlijk is. Eigenlijk past het helemaal in het straatje van Feyenoord
Opdoeken die handel.quote:Volgens ingewijden binnen de club zal hij wel heel nauw gaan samenwerken met Dirk Kuijt, trainer Feyenoord Onder-19 en hoofd opleiding Stanley Brard.
Zo'n once-in-a-lifetime kans is het niet, misschien goed dat dat ook eens een keer bij de supporters gaat landen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Haha madquote:Op donderdag 23 mei 2019 19:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Inderdaad.. de weigering van Ferry zegt meer over hem dan over Feyenoord. Kennelijk heeft hij een rubberen ruggengraat en denkt hij dat hij het niet aankan.
Ik wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:33 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Op naar VBL / Feyenoord is een parodie op een voetbalclub ?
Op FR12 lees ik een hoop lovende reacties omdat Troost "een echte Feyenoorder" is en een goeie gast zou zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:36 schreef maxi-mus het volgende:
[..]. Je gaat toch geen TD voor één seizoen aantrekken. Man man man. En dan de onvermijdelijke Dirk Kuyt erbij, niet geremd door enige kennis van zaken. Wanneer leert men nou eens dat een goede (nou ja goede) voetballer niet per se een goede man is voor andere functies in de organisatie. Nee, dit is niet goed.
Nee, niet echt.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nu weet ik echt wel dat ik FR12 met een korreltje zout moet nemen, maar het is wel degelijk een graadmeter voor wat een deel van de aanhang denkt en vindt.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:06 schreef onlogisch het volgende:
Misschien pakken we volgend seizoen wel een Troostprijs.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:06 schreef onlogisch het volgende:
Misschien pakken we volgend seizoen wel een Troostprijs.
Natuurlijk gaat dat nu niet gebeuren. (Ook) deze oplossing is uit nood en wanhoop geboren. Ze.Weten.Het.Niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:12 schreef Haringkop het volgende:
Ik vind het sowieso wel vreemd dat je vanuit een toezichthoudende functie nu een operationele functie gaat bekleden. Hoetmer had er ook een handje van om tijdenlang de FC plannen zich bijna als directeur te manifesteren. Die functies zouden beter gescheiden moeten blijven.
Uiteindelijk kan ik mij niet voorstellen dat we op deze wijze nu echt de gehoopte koerswijziging gaan realiseren.
quote:Sjaak Troost wordt per 1 juni technisch directeur ad interim van Feyenoord. De oud-speler draagt vanaf die datum als titulair directielid tot en met 31 januari 2020 verantwoordelijkheid voor de scouting, alsmede het aan- en verkoopbeleid en het lange termijn transferbeleid.
Algemeen directeur Jan de Jong, aan wie Troost gaat rapporteren, is blij met de komst van de oer-Feyenoorder, nadat een zoektocht naar een technisch directeur voor onbepaalde tijd niet het gewenste resultaat bleek op te leveren. ‘Eerlijk is eerlijk: we hebben de markt goed geïnventariseerd, maar de ideale TD is momenteel niet voorhanden. Nu er belangrijke maanden aankomen zijn we daarom blij dat we tijdelijk een beroep kunnen doen op een ras-Feyenoorder, die deze functie goed kan en wil invullen. En eentje die, zoals het een Feyenoorder betaamt, opstaat nu de club hem nodig heeft.’
Troost ziet zijn periode als interim-directeur met vertrouwen tegemoet. ‘Omdat ik de club goed ken natuurlijk. En dus weet dat er - bijvoorbeeld met mijn mededirecteuren en mensen als Stanley Brard, Dirk Kuyt, de nieuwe trainer Jaap Stam en nog talloze anderen - genoeg collega’s met specifieke kennis en vaardigheden in huis zijn om samen tot goede besluiten voor Feyenoord te komen.’
Inderdaad. Ongelofelijk slecht signaal naar jeugd, eventuele nieuwe spelers en je huidige selectie..quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat nu niet gebeuren. (Ook) deze oplossing is uit nood en wanhoop geboren. Ze.Weten.Het.Niet.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat nu niet gebeuren. (Ook) deze oplossing is uit nood en wanhoop geboren. Ze.Weten.Het.Niet.
Een half jaar zelfs.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Berghuis, Vilhena en Jorgensen weg. Elia, Janmaat, Fer en Janssen komen. Wellicht Maher nog.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:33 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Benieuwd wat er de komende weken allemaal gaat gebeuren.
Ik zie Berghuis, Vilhena en Jorgensen inderdaad ook vertrekken, misschien Vermeer en Ayoub ook nog wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Berghuis, Vilhena en Jorgensen weg. Elia, Janmaat, Fer en Janssen komen. Wellicht Maher nog.
Is meteen een fraaie bijnaam voor Sjaak, 'Schrale' Troost. :quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:37 schreef Elan het volgende:
Schrale Troost dat we in elk geval niet jarenlang met Ferry de Haan zitten opgescheept.
Kijk eens aan, dan kunnen aankopen in ieder geval breed gedragen blijven worden.quote:Troost ziet zijn periode als interim-directeur met vertrouwen tegemoet. ‘Omdat ik de club goed ken natuurlijk. En dus weet dat er - bijvoorbeeld met mijn mededirecteuren en mensen als Stanley Brard, Dirk Kuyt, de nieuwe trainer Jaap Stam en nog talloze anderen - genoeg collega’s met specifieke kennis en vaardigheden in huis zijn om samen tot goede besluiten voor Feyenoord te komen.’
Nope. Tenminste iemand die wel verantwoordelijkheid duft te nemen, dus dit slaat nergens op.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:45 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Is meteen een fraaie bijnaam voor Sjaak, 'Schrale' Troost. :
[..]
Kijk eens aan, dan kunnen aankopen in ieder geval breed gedragen blijven worden.
Hij was een prima back, hard en had een goede rol in de succesjaren 82/83, 83/84. Verder altijd de club trouw gebleven, niets mis mee.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:55 schreef PIETR het volgende:
Zitten hier ook wat ouderen gasten? Hoe was Troost als speler? Speelde 397 wedstrijden, een ongekend aantal, maar je hoort zijn naam nooit vallen als het over oud spelers gaat.
Ik hou er nooit zo van als een directeur aangeeft dat hij zaken met anderen overlegt en goedkeuring van ze krijgt. Van Geel had hier ook een handje van. Klinkt een beetje als verstoppen en verantwoordelijkheid afschuiven.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:48 schreef PIETR het volgende:
[..]
Nope. Tenminste iemand die wel verantwoordelijkheid duft te nemen, dus dit slaat nergens op.
Voor een half jaar ja.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:48 schreef PIETR het volgende:
[..]
Nope. Tenminste iemand die wel verantwoordelijkheid duft te nemen, dus dit slaat nergens op.
Je moet toch wat als niemand wil komen? Het is triest, maar de tijd dringt en wie had het anders moeten gaan doen?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor een half jaar ja.
Wat je nu juist nodig hebt is een breed gedragen en zorgvuldig uitgewerkte toekomstvisie.
En zoals hier net al is gezegd is het bedrijfsmatig bijzonder vreemd dat iemand van een controlerende functie direct een uitvoerende taak krijgt.
Het deugt niet en je zou het zelfs kunnen uitleggen als machtsmisbruik. De RvC en de 49% die ze vertegenwoordigen is kennelijk de baas binnen de club.
"Het blijkt dat de kwaliteit van mensen, van het kaliber die bij Feyenoord passen, ook onvoldoende is. Je kan dus zeggen dat er ook niet al te veel kwaliteit rondloopt.quote:Troost kaatst terug: 'Kwaliteit van mensen die bij Feyenoord passen onvoldoende'
Sjaak Troost heeft nooit de ambitie gehad om technisch directeur te worden, maar hij weet zeker dat hij de functie goed kan invullen bij Feyenoord. Hij windt er desondanks geen doekjes om dat een betere kandidaat niet voorhanden was.
"We zijn er gewoon niet in geslaagd om een gepaste opvolger te vinden, zoeken of bereid te vinden. Uiteraard hebben we die pogingen wel gedaan", zegt Troost tegen Feyenoord TV. "Als Feyenoord zijnde denken we met de mensen binnen de club: we moeten nu iets gaan doen. En als we om ons heen kijken hebben we voldoende kennis, kunde en ervaring om aan de slag te gaan."
Troost kaatst de bal terug als wordt gesteld dat het 'gek' is dat Feyenoord geen opvolger van Martin van Geel heeft kunnen vinden.
"Het blijkt dat de kwaliteit van mensen, van het kaliber die bij Feyenoord passen, ook onvoldoende is. Je kan dus zeggen dat er ook niet al te veel kwaliteit rondloopt.
We zeggen: je bent Feyenoorder, maar niet voor de lol. En je kunt daaraan toevoegen: Als je eenmaal Feyenoorder bent, heb je levenslang. Dus je doet dit gewoon."
Troost ziet het op orde brengen van de A-selectie van trainer Jaap Stam als prioriteit. "Dat gaan we met het team doen en uiteraard met Jaap. We gaan kijken wat zijn wensen zijn. Welke jeugdspelers geven we de kans bij de A-selectie? Het totale plaatje is absolute prioriteit." Heeft de selectie een impuls nodig? "Dat hebben we eigenlijk al gedaan met het aantrekken van Jaap. Over de samenstelling van de selectie ga ik nu nog niet communiceren", aldus de ad interim.
Troost meent dat hij voldoende kennis heeft voor de functie. "Waar ik echt verstand van heb en waar ik mij thuis voel is de voetbalwereld. Ik heb een netwerk, maar als we met het team bij elkaar zitten hebben we een meganetwerk. Geloof me, de zaakwaarnemers weten mij wel te vinden."
Gezien deze oplossing kwam het ze maar al te goed uit dat er niemand is gevonden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:16 schreef PIETR het volgende:
[..]
Je moet toch wat als niemand wil komen? Het is triest, maar de tijd dringt en wie had het anders moeten gaan doen?
Jordi Cruijff heeft een contract in China dat in januari 2020 afloopt.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:34 schreef PIETR het volgende:
[..]
Een half jaar zelfs.
Wat ik me wel afvraag: als het nu niet is gelukt om iemand te vinden, waarom zou dat dan tussen nu en 6 maanden wel lukken?
Dat is zeker opvallend te noemen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jordi Cruijff heeft een contract in China dat in januari 2020 afloopt.
Ah, dat klinkt hoopvol. Zou mij ook niets verbazen als ze al iemand gesproken hebben die over een half jaar/jaar in wil stappen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jordi Cruijff heeft een contract in China dat in januari 2020 afloopt.
Na 2 minuten heb ik het maar uitgezet. Wat een armoede. Je ziet direct waarom hij niet in staat is een basisplaats te veroveren.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:54 schreef PIETR het volgende:
Sinisterra bij Colombia u20, speelt daar als linksbuiten.
Maar Jordi krijgt een miljoenensalaris, die zal toch niet ontzettend veel willen inleveren? (Geen idee wat een TD bij Feyenoord krijgt maar het zal een flik verschil zijn)quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:42 schreef fetX het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt hoopvol. Zou mij ook niets verbazen als ze al iemand gesproken hebben die over een half jaar/jaar in wil stappen.
Oldground die de hele wedstrijd heeft gezien vond hem redelijk goed volgens mij.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Na 2 minuten heb ik het maar uitgezet. Wat een armoede. Je ziet direct waarom hij niet in staat is een basisplaats te veroveren.
Dat is overdreven. Doet het aardig, maar niet heel opvallend.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Na 2 minuten heb ik het maar uitgezet. Wat een armoede. Je ziet direct waarom hij niet in staat is een basisplaats te veroveren.
@onlogisch schrijft Kokcu al af?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Oldground die de hele wedstrijd heeft gezien vond hem redelijk goed volgens mij.
Maar ja, jij schrijft Kokcu ook af op basis van 1 matig passje in een wedstrijd die nergens meer om gaat.
Ik schrijf 'm niet af. Ik zeg alleen maar dat op basis van dat ene passje je uitstekend kan beoordelen dat Kokcu nooit een hele grote gaat worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Oldground die de hele wedstrijd heeft gezien vond hem redelijk goed volgens mij.
Maar ja, jij schrijft Kokcu ook af op basis van 1 matig passje in een wedstrijd die nergens meer om gaat.
Martin van Geel kreeg iets meer dan 200.000 euro netto per jaar geloof ik.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar Jordi krijgt een miljoenensalaris, die zal toch niet ontzettend veel willen inleveren? (Geen idee wat een TD bij Feyenoord krijgt maar het zal een flik verschil zijn)
Je schreef hem gewoon af, ouwe geschiedvervalser.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik schrijf 'm niet af. Ik zeg alleen maar dat op basis van dat ene passje je uitstekend kan beoordelen dat Kokcu nooit een hele grote gaat worden.
Dat zie ik Jordi dan niet zo snel doen eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Martin van Geel kreeg iets meer dan 200.000 euro netto per jaar geloof ik.
Maar het was de bedoeling om de structuur binnen Feyenoord dusdanig aan te passen dat er geen sprake meer zou zijn van een zogenaamde 'Technisch Directeur' maar een 'Technisch Manager' met een rol in het technische hart, en daar zou een lager salarisplafond aan zijn verbonden schijnbaar, als we de media mogen geloven.
Wat een onzin. Spelers als van Persie hebben ook weleens onzettende baggerwedstrijden gespeeld waarin zelfs de meest simpele dingen mislukten.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik schrijf 'm niet af. Ik zeg alleen maar dat op basis van dat ene passje je uitstekend kan beoordelen dat Kokcu nooit een hele grote gaat worden.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen op basis van één pass hoor, dat is een tikkeltje opportunistisch.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat Kokcu nooit verder gaat komen dan een Duitse middenmotor.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:09 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Je schreef hem gewoon af, ouwe geschiedvervalser.
Leg me geen woorden in de mond, idioot.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:02 schreef onlogisch het volgende:
Aan dat passje zie je dat Kokcu geen échte grote wordt. Gewoon een normaal spelertje.
Ziedend.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
Leg me geen woorden in de mond, idioot.
Martin van Geel was eerst technisch manager. Toen Vitesse interesse had is hij naar de RvC gestapt. Die hebben hem toen directeur gemaakt, maar het daarbij behorende salaris van 800.000 ..quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Martin van Geel kreeg iets meer dan 200.000 euro netto per jaar geloof ik.
Maar het was de bedoeling om de structuur binnen Feyenoord dusdanig aan te passen dat er geen sprake meer zou zijn van een zogenaamde 'Technisch Directeur' maar een 'Technisch Manager' met een rol in het technische hart, en daar zou een lager salarisplafond aan zijn verbonden schijnbaar, als we de media mogen geloven.
Andere functie en volledige vrijheid om iets op te bouwen. Als je ambitie boven geld stelt zou ik het doen. Lekker in Nederland ook (al is hij volgens mij meer fan van Spanje). Voor het geld hoeft hij het toch niet meer te doen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar Jordi krijgt een miljoenensalaris, die zal toch niet ontzettend veel willen inleveren? (Geen idee wat een TD bij Feyenoord krijgt maar het zal een flik verschil zijn)
Kreeg hij zoveel?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:36 schreef PIETR het volgende:
[..]
Martin van Geel was eerst technisch manager. Toen Vitesse interesse had is hij naar de RvC gestapt. Die hebben hem toen directeur gemaakt, maar het daarbij behorende salaris van 800.000 ..
Ik geloof dat bijna niet. Je moet eens nagaan hoeveel geld 800.000 euro is als je dat een paar jaar achter elkaar krijgt met zijn takenpakket. Tering.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kreeg hij zoveel?![]()
Dat wist ik niet.
Voor een dergelijk salaris zie ik het Jordi Cruijff wel doen ook.
dat is de gekte in de voetbalwereldquote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik geloof dat bijna niet. Je moet eens nagaan hoeveel geld 800.000 euro is als je dat een paar jaar achter elkaar krijgt met zijn takenpakket. Tering.
Het is ook niet alsof hij een land moet besturen he.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)lokken-bij-feyenoordquote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik geloof dat bijna niet. Je moet eens nagaan hoeveel geld 800.000 euro is als je dat een paar jaar achter elkaar krijgt met zijn takenpakket. Tering.
Het is ook niet alsof hij een land moet besturen he.
best veel als ik zie dat Overmars 3 ton vast pakt, die heeft wel een bonus regelingquote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:07 schreef PIETR het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)lokken-bij-feyenoord
Minstens 7 ton dus. 5 jaar geleden, zou dus inmiddels 8 ton kunnen zijn. Volgens mij heeft Krabbendam dat bedrag een tijdje terug genoemd bij VI.
Heel veel inderdaad. Toen ik naar de salaris zocht zag ik dat ze voor Stam een afkoopsom hebben betaald. Ook 8 ton. Dat is nogal wat voor een club die geen geld heeft om transfers te doen ..quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
best veel als ik zie dat Overmars 3 ton vast pakt, die heeft wel een bonus regeling
Maar dat Vitesse 7 ton bood wil niet persé zeggen dat Feyenoord over dat bod heen is gegaan hé.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:07 schreef PIETR het volgende:
[..]
Minstens 7 ton dus. 5 jaar geleden, zou dus inmiddels 8 ton kunnen zijn. Volgens mij heeft Krabbendam dat bedrag een tijdje terug genoemd bij VI.
Wat een fooi voor Mark Netto.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
als ik hierboven lees dat Overmars schijnbaar 3 ton netto krijgt.
Dan heb ik het misschien verkeerd gelezen inderdaad. Wellicht is het terug te vinden in één van de jaarverslagen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dat Vitesse 7 ton bood wil niet persé zeggen dat Feyenoord over dat bod heen is gegaan hé.
Wellicht had van Geel sowieso al de voorkeur om bij Feyenoord te blijven en heeft Feyenoord het salaris wat Vitesse bood alleen wat meer hoeven te benaderen om hem bij Feyenoord te houden.
Ik dacht overigens echt dat hij 2 ton netto kreeg. Was ook wel logischer geweest als ik hierboven lees dat Overmars schijnbaar 3 ton netto krijgt.
Ik denk dat er wel wat tonnetje bovenop komen door bonussen e.d.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:23 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Wat een fooi voor Mark Netto.
Je kunt wel zien dat ze daar het topsportklimaat nog niet hebben.
Bizar. En zo'n Jan de Jong verdient ook iets dergelijks dan?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:07 schreef PIETR het volgende:
[..]
Nee, Jan betaalt contributie.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Bizar. En zo'n Jan de Jong verdient ook iets dergelijks dan?
Ook belangrijk dat Sjaak de club goed kent. Bij Feyenoord kijken ze overal naar behalve je kwaliteiten. In het interview zegt hij dat we meer punten hadden gewerkt als de spelers sommige wedstrijden harder hadden gewerktquote:Nu er belangrijke maanden aankomen zijn we daarom blij dat we tijdelijk een beroep kunnen doen op een ras-Feyenoorder, die deze functie goed kan en wil invullen. En eentje die, zoals het een Feyenoorder betaamt, opstaat nu de club hem nodig heeft.
Dus de 29e eerste oefenwedstrijd, 30e pas eerste openbare training. Benieuwd wanneer ze besloten beginnen.quote:Feyenoord traint in het seizoen 2019-2020 voor het eerst openbaar op zondag 30 juni. Vanaf 11:00 uur kunnen supporters de selectie van nieuwe hoofdcoach Jaap Stam in De Kuip aan het werk zien. De Open Dag vindt dit jaar plaats op zondag 21 juli.
De Kuip opent op deze dag in juli haar deuren voor jong en oud. Volgens traditie wordt de Feyenoord-selectie voor komend seizoen gepresenteerd aan de supporters en worden eventuele nieuwe aanwinsten per helikopter het stadion ingevlogen.
Nee ik zelf niet. Ik kreeg het door van een vriend uit Colombia die de tweede helft gezien heeft.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ah oke, excuus voor deze verwarring!quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:31 schreef Oldground het volgende:
[..]
Nee ik zelf niet. Ik kreeg het door van een vriend uit Colombia die de tweede helft gezien heeft.
Haha niet nodig, het had gekund.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:43 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ah oke, excuus voor deze verwarring!
Hoho, Fred Zwang is ook gestopt.quote:
Dirk Kuyt?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 22:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoho, Fred Zwang is ook gestopt.
Men is al tijden op zoek naar een nieuwe verzorger maar schijnt dat ze niemand kunnen vinden.
Stel je voor dat Kuyt als assistent zou worden toegevoegd, dan hebben we Dirk en Jaap op de bank zitten. FC Knudde ftw...quote:Op vrijdag 24 mei 2019 22:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoho, Fred Zwang is ook gestopt.
Men is al tijden op zoek naar een nieuwe verzorger maar schijnt dat ze niemand kunnen vinden.
Goed artikel ja en zeer schrijnend ook.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 00:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)koffietafel-a3961498
Artikel over jullie jeugdopleiding.
Ontzettend goed artikel en tevens enorm zorgwekkend. Dat Feyenoord niet innovatief is moge inmiddels wel duidelijk zijn, maar als je vast zit aan een oude kern - die volledig het gezag van het bestuur ondermijnd - die níét wil vernieuwen en iedereen er uit werkt die niet tot het oude clubje behoort, dan gaat het heel gauw mis.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 00:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)koffietafel-a3961498
Artikel over jullie jeugdopleiding.
Als dit je reactie is dan heb je het artikel niet echt begrepen Jan de Jongquote:Op zaterdag 25 mei 2019 01:30 schreef PIETR het volgende:
Wat is daar schrijnend aan? Onder Brard en Jansen en Taument en Adriaanse werd de opleiding 5 keer op rij tot de beste van Nederland uitgeroepen. Oranje bestond voor een groot deel uit Feyenoorders en voor de zelfopgeleide spelers werden miljoenen neergelegd.
Een groepje ervaren gasten die ergens de dienst uitmaken. Dat is toch overal zo? Wie is die Grootscholten dan?
Verandering leidt altijd tot weerstand, ik vraag mij wel af in hoeverre zo’n Grootscholten dan voldoende dekking heeft gekregen vanuit de hoofddirectie.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 02:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ontzettend goed artikel en tevens enorm zorgwekkend. Dat Feyenoord niet innovatief is moge inmiddels wel duidelijk zijn, maar als je vast zit aan een oude kern - die volledig het gezag van het bestuur ondermijnd - die níét wil vernieuwen en iedereen er uit werkt die niet tot het oude clubje behoort, dan gaat het heel gauw mis.
Het is zo zonde, na de geweldige lichting ‘94 heeft de jeugdopleiding vrijwel niks geleverd (enkel Karsdorp) en het afgelopen jaar leken we weer wat op te krabbelen. Echter, voorlopig wordt innovatie weer tegengehouden. Je weet precies hoe het gaat lopen: bestuurlijke rotzooi waarbij mensen die het al tig jaar verneuken steeds mogen blijven zitten, geen uitzicht op een hogere plek dan een derde plaats en uiteindelijk zakken we gewoon af.
Sommige mensen kunnen gewoon geen pas op de plaats maken.
Dat geen talent valt ook wel mee.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Het is ook wel erg simpel allemaal he.
Een prima generatie; 5 jaar op rij de beste jeugdopleiding. Geen generatie talent; jeugdopleiding opdoeken!
De werkelijke waarheid zal wel ergens in het midden liggen, zoals altijd.
Het is altijd een golfbeweging. Als je dan ook nog eens grote talenten kwijtraakt aan het buitenland denk ik dat het niet alleen maar slecht is.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:13 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Nouja, het is toch wel een stuk minder dan de generatie Wijnaldum/De Vrij enzo?
Ah, zo. Ja, eens.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is altijd een golfbeweging. Als je dan ook nog eens grote talenten kwijtraakt aan het buitenland denk ik dat het niet alleen maar slecht is.
Ik kan zo’n stuk met alleen maar anonieme bronnen (en dan ook nog eens precies 30) maar moeilijk serieus nemen.
Net als zo’n Grootscholten die er een blauwe maandag heeft rondgelopen en de succesjes achteraf claimt
Krabbendam, ben jij dat?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 07:47 schreef onlogisch het volgende:
Valt het je op dat je overal in je post in de verleden tijd praat @:PIETR ?
Ja, ervaring is nodig. In iedere organisatie en in alle lagen van de organisatie. Maar de nu heersende cultuur geeft aan dat de balans zoek is. Natuurlijk moet je de genoemde mannen dankbaar zijn. In één van de donkerste periodes uit haar bestaan hebben zij geleverd. Zij brachten jeugd die presteerden en de broodnodige miljoenen opleverden.
Maar je kan daar niet op blijven varen. Een doodssteek voor een gedegen en gezonde (verdere) ontwikkeling is alleen al de opmerking 'ja maar zo doen we het al 10 jaar'. Daar had Henry Ford ook geen boodschap aan. Je moet je door blijven ontwikkelen. Extreem zorgelijk dat er gezegd wordt dat 'het allemaal op het veld gebeurt'. Wat een bekrompen en bewezen achterhaalde theorie is dat zeg. Voetbal is tegenwoordig zoveel meer dan alleen een balletje trappen. Video-analyses hebben zich bewezen. Je bent niet meer van deze tijd als je daar niet in mee gaat. Hetzelfde geldt voor het verzamelen van data en daar iets mee doen. Het is Feyenoord vreemd. Het NCR schreef vorig jaar ook al in een stuk over hoe Feyenoord na het kampioenschap in verval raakte.
Ik schrik behoorlijk van dit artikel. Dit artikel is geschreven op basis van 30 anonieme bronnen. Het feit dat ze alleen anoniem willen reageren is ook wel een teken aan de wand lijkt meZoals het terecht in het artikel wordt aangegeven is het feit dat nu een Sjaak Troost TD wordt, zorgelijk te noemen. Sjaak is natuurlijk 'ouwe jongens krentenbrood'. Die houdt de bestaande cultuur natuurlijk in de hand. Goed, hij is slechts ad interim en zijn eerste taak is het A-elftal op orde brengen. Met een lege portemonnee ben je natuurlijk snel aangewezen op de eigen jeugd. En aangezien hij 0 ervaring heeft als TD, geen zak met geld heeft, zal hij heel makkelijk zijn oren laten hangen naar zijn vrienden van de jeugd.
Het bekende prullenbak-verhaaltje van Koeman is ook prima toepasbaar op de jeugdopleiding. Met de bouw van het nieuwe jeugdcomplex hoop ik dat Feyenoord een stukje professionalisering doorzet en afscheid neemt van vastgeroeste en door cultuur vastgebakken methodes/(ongeschreven) regels. Maar als je leest dat trainers niet over de juiste papieren beschikken dan zakt de moed je te wel in de schoenen hé. Je werkt bij Feyenoord. Je staat niet te ballen bij Kozakken Boys of zo. Het is tekenend voor de manier hoe er bij Feyenoord te werk wordt gegaan.
En dan is er de man die daar iets aan moet doen. Jan-fucking-de-Jong. De man die bij zijn aanstelling riep dat de jeugd de toekomst heeft. Buiten wat ongemakkelijke (tv)interviews met Jan ken ik Jan niet zo. Maar ik denk niet dat Jan een persoonlijkheid is die eens flink de bezem door de gevestigde orde kan/zal halen. Het is Jan niet gelukt een TD aan te stellen voor dit seizoen. Uit nood schuiven ze nu Sjaak Troost naar voren. Voor mij staat Jan niet 1-0, maar inmiddels 2-0 achter.
Het wordt nog een hels karwei om de selectie voor de start van het seizoen compleet te krijgen. Arme Jaap Stam is niet te benijden.
Als dit de mentaliteit is bij Feyenoord dan kan je de jeugdopleiding direct opdoeken. Wat een dommigheidquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:31 schreef PIETR het volgende:
Waar slaat het op dat Adriaanse, die al bijna een kwart eeuw in de jeugdopleiding rondloopt, een opleiding moet gaan volgen om de juiste papieren te halen? Wie zou hem iets kunnen leren dan? Noem mij één trainer met meer ervaring. Natuurlijk heeft hij daar geen zin in.
Als er iemand onomstreden is op varkenoord dan is dat Cor Adriaanse wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als dit de mentaliteit is bij Feyenoord dan kan je de jeugdopleiding direct opdoeken. Wat een dommigheid
Prima dat een beginnend jeugdtrainer zo'n opleiding moet volgen, maar iemand met 20+ jaar ervaring hoort zon papiertje toch gewoon te krijgen, op basis van zijn ervaring?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als dit de mentaliteit is bij Feyenoord dan kan je de jeugdopleiding direct opdoeken. Wat een dommigheid
Waarom dan?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan zo’n stuk met alleen maar anonieme bronnen (en dan ook nog eens precies 30) maar moeilijk serieus nemen.
Mooi dat zo’n Grootscholten precies weergeeft waarom hij eruit is gekankerd. Mijn hemel, Ivo Niehe is er niks bijquote:Reactie van Richard Grootscholten, voormalig hoofd jeugdopleiding: „Duidelijk is gebleken dat de gekozen vernieuwende werkwijze die na opdracht en onder mij heeft plaatsgevonden, veel heeft opgeleverd. Nu en in de nabije toekomst staan er wel spelers goed voorbereid klaar om het eerste elftal te versterken, daar waar zij bij mijn aantreden niet goed genoeg bleken.
mee eens hoor, als je als prof organisatie meent dat die man goed genoeg is dan moet dat voldoende zijnquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:39 schreef PIETR het volgende:
[..]
Prima dat een beginnend jeugdtrainer zo'n opleiding moet volgen, maar iemand met 20+ jaar ervaring hoort zon papiertje toch gewoon te krijgen, op basis van zijn ervaring?
Ja precies, onomstreden bij het vastgeroeste kliekje.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Als er iemand onomstreden is op varkenoord dan is dat Cor Adriaanse wel.
Nee, bij de spelers die onder hem getraind hebben.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja precies, onomstreden bij het vastgeroeste kliekje.
Dus omdat het 30 anonieme 'bronnetjes' zijn is direct alles onzin? Lekker makkelijk zeg.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ah, 1 artikel met 30 anonieme bronnetjes en er is een 'vastgeroest kliekje'.
Rot toch op.
Net zo makkelijk als alles voor waarheid aannemenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dus omdat het 30 anonieme 'bronnetjes' zijn is direct alles onzin? Lekker makkelijk zeg.
Verseput is een prima journalist, hij heeft 30 bronnen (dat is echt een hoog aantal voor een journalistiek stuk) gesproken, maanden aan dit stuk gewerkt en komt niet per se met punten die verrassend zijn. Maar ja, als het je niet uitkomt kan je altijd wel redenen verzinnen om het weg te wuiven. Feyenoord conservatief!? Foei, dat mag niet gezegd worden!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:50 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Net zo makkelijk als alles voor waarheid aannemen(vervelend is dat he).
Zoals ik direct al zei; ik denk dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Ik ontken ook niet dat er vast ruimte voor verbetering is.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:54 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Verseput is een prima journalist, hij heeft 30 bronnen (dat is echt een hoog aantal voor een journalistiek stuk) gesproken, maanden aan dit stuk gewerkt en komt niet per se met punten die niet zo verrassend zijn. Maar ja, als het je niet uitkomt kan je altijd wel redenen verzinnen om het weg te wuiven. Feyenoord conservatief!? Foei, dat mag niet gezegd worden!
Natuurlijk is er een kliekje, en zijn zij de baas op Varkenoord, maar dat is toch niet meer dan logisch gezien hun prestaties en verdiensten voor de club?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ah, 1 artikel met 30 anonieme bronnetjes en er is een 'vastgeroest kliekje'.
Rot toch op.
Ik zou dat niet een kliekje willen noemen, maar verder niet meer dan logisch ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:59 schreef PIETR het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een kliekje, en zijn zij de baas op Varkenoord, maar dat is toch niet meer dan logisch gezien hun prestaties en verdiensten voor de club?
Dat is wel zo ja, maar het is wel schrijnend om te zien hoe vernieuwing tegen wordt gewerkt als je dat artikel leest. Dan sta je de club in de weg met je kliekje.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:59 schreef PIETR het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een kliekje, en zijn zij de baas op Varkenoord, maar dat is toch niet meer dan logisch gezien hun prestaties en verdiensten voor de club?
Goede post.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 07:47 schreef onlogisch het volgende:
Valt het je op dat je overal in je post in de verleden tijd praat @:PIETR ?
Ja, ervaring is nodig. In iedere organisatie en in alle lagen van de organisatie. Maar de nu heersende cultuur geeft aan dat de balans zoek is. Natuurlijk moet je de genoemde mannen dankbaar zijn. In één van de donkerste periodes uit haar bestaan hebben zij geleverd. Zij brachten jeugd die presteerden en de broodnodige miljoenen opleverden.
Maar je kan daar niet op blijven varen. Een doodssteek voor een gedegen en gezonde (verdere) ontwikkeling is alleen al de opmerking 'ja maar zo doen we het al 10 jaar'. Daar had Henry Ford ook geen boodschap aan. Je moet je door blijven ontwikkelen. Extreem zorgelijk dat er gezegd wordt dat 'het allemaal op het veld gebeurt'. Wat een bekrompen en bewezen achterhaalde theorie is dat zeg. Voetbal is tegenwoordig zoveel meer dan alleen een balletje trappen. Video-analyses hebben zich bewezen. Je bent niet meer van deze tijd als je daar niet in mee gaat. Hetzelfde geldt voor het verzamelen van data en daar iets mee doen. Het is Feyenoord vreemd. Het NCR schreef vorig jaar ook al in een stuk over hoe Feyenoord na het kampioenschap in verval raakte.
Ik schrik behoorlijk van dit artikel. Dit artikel is geschreven op basis van 30 anonieme bronnen. Het feit dat ze alleen anoniem willen reageren is ook wel een teken aan de wand lijkt meZoals het terecht in het artikel wordt aangegeven is het feit dat nu een Sjaak Troost TD wordt, zorgelijk te noemen. Sjaak is natuurlijk 'ouwe jongens krentenbrood'. Die houdt de bestaande cultuur natuurlijk in de hand. Goed, hij is slechts ad interim en zijn eerste taak is het A-elftal op orde brengen. Met een lege portemonnee ben je natuurlijk snel aangewezen op de eigen jeugd. En aangezien hij 0 ervaring heeft als TD, geen zak met geld heeft, zal hij heel makkelijk zijn oren laten hangen naar zijn vrienden van de jeugd.
Het bekende prullenbak-verhaaltje van Koeman is ook prima toepasbaar op de jeugdopleiding. Met de bouw van het nieuwe jeugdcomplex hoop ik dat Feyenoord een stukje professionalisering doorzet en afscheid neemt van vastgeroeste en door cultuur vastgebakken methodes/(ongeschreven) regels. Maar als je leest dat trainers niet over de juiste papieren beschikken dan zakt de moed je te wel in de schoenen hé. Je werkt bij Feyenoord. Je staat niet te ballen bij Kozakken Boys of zo. Het is tekenend voor de manier hoe er bij Feyenoord te werk wordt gegaan.
En dan is er de man die daar iets aan moet doen. Jan-fucking-de-Jong. De man die bij zijn aanstelling riep dat de jeugd de toekomst heeft. Buiten wat ongemakkelijke (tv)interviews met Jan ken ik Jan niet zo. Maar ik denk niet dat Jan een persoonlijkheid is die eens flink de bezem door de gevestigde orde kan/zal halen. Het is Jan niet gelukt een TD aan te stellen voor dit seizoen. Uit nood schuiven ze nu Sjaak Troost naar voren. Voor mij staat Jan niet 1-0, maar inmiddels 2-0 achter.
Het wordt nog een hels karwei om de selectie voor de start van het seizoen compleet te krijgen. Arme Jaap Stam is niet te benijden.
Wat natuurlijk wel triest is dat er mensen zijn die zeggen "tien jaar geleden werkte het ook", dat is hetzelfde als mensen die zeggen dat we tactieken moeten toepassen uit de jaren '70 omdat Nederlandse clubs toen nog Europa Cups wonnen. Juist in de voetballerij zit er zoveel ontwikkeling waar je je mee bezig moet houden.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:55 schreef fetX het volgende:
Goed stuk. Ben wel benieuwd welke andere concrete ‘vernieuwingen’ er dan doorgevoerd moesten worden. Vernieuwing is niet altijd beter. En dat een groepje mensen het bepaalt, lijkt mij ook niet heel vreemd. Uit het stuk blijkt wel dat er iets goed mis is in de verhoudingen en dat baart me wel zorgen.
Eens.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel triest is dat er mensen zijn die zeggen "tien jaar geleden werkte het ook", dat is hetzelfde als mensen die zeggen dat we tactieken moeten toepassen uit de jaren '70 omdat Nederlandse clubs toen nog Europa Cups wonnen. Juist in de voetballerij zit er zoveel ontwikkeling waar je je mee bezig moet houden.
Maar goed ook niet gek dat er weerstand komt van oudere mensen die denken het nog te kunnen redden met hun trainingen zoals ze het altijd hebben gedaan, en vernieuwingen en innovaties zullen ook niet altijd goed uitpakken maar dat moet je dan in elk geval wel proberen om te zien of iets werkt of niet. Net als dat oudere trainers toch best nog een cursus mogen volgen met nieuwe ontwikkelingen waar ze eerder nooit bij stil hebben gestaan.
Het gevaarlijkste wat je kan zeggen is 'we doen het zo omdat we het al 10 jaar zo doen'. Ronduit het gevaarlijkste.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel triest is dat er mensen zijn die zeggen "tien jaar geleden werkte het ook", dat is hetzelfde als mensen die zeggen dat we tactieken moeten toepassen uit de jaren '70 omdat Nederlandse clubs toen nog Europa Cups wonnen. Juist in de voetballerij zit er zoveel ontwikkeling waar je je mee bezig moet houden.
Maar goed ook niet gek dat er weerstand komt van oudere mensen die denken het nog te kunnen redden met hun trainingen zoals ze het altijd hebben gedaan, en vernieuwingen en innovaties zullen ook niet altijd goed uitpakken maar dat moet je dan in elk geval wel proberen om te zien of iets werkt of niet. Net als dat oudere trainers toch best nog een cursus mogen volgen met nieuwe ontwikkelingen waar ze eerder nooit bij stil hebben gestaan.
Bedankt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gevaarlijkste wat je kan zeggen is 'we doen het zo omdat we het al 10 jaar zo doen'. Ronduit het gevaarlijkste.
Ik zal dit illustreren met een voorbeeld :
Men neme een octagon met 8 apen. In iedere hoek stop je 1 aap. Boven iedere aap hangt een douche. In het midden van de octagon staat een ladder. Boven die ladder hangt een tros bananen. Het duurt niet lang alvorens één van de apen de tros met bananen in de gaten heeft.
Nieuwsgierig als hij is beklimt hij snel de ladder. Eenmaal boven aan gebeurt er iets. Doordat de aap bovenop de ladder de tros met bananen aanraakt, springt de douche aan boven alle andere apen. Door het luide gekrijs vlucht de aap op de ladder terug naar zijn hoek. Eenmaal bekomen van de schrik en als de meeste apen weer zijn opgedroogd duurt het niet lang voordat een andere aap de tros met bananen ontdekt. Ook deze aap snelt zich naar de ladder en sprint af op de tros met bananen. Maar ook als hij de bananen grijpt worden zijn maatjes getrakteerd op een ijskoude regendouche. Een luid geschreeuw volgt. Ook deze aap vlucht terug naar zijn hoek.
De rust in de octagon keert weer terug. De apen zijn allemaal weer droog en bijgekomen. Ondanks de wetenschap dat zijn maatjes nat zullen worden kan aap nummer 3 de verleiding uiteindelijk niet weerstaan. Hij snelt zich naar de ladder om de tros met bananen te grijpen. Echter nu gebeurt er iets natuurlijks. De andere apen sprinten ook naar de ladder en weerhouden aap nummer 3 ervan de bananen te pakken. Een aantal corrigerende tikken worden uitgedeeld. Immers, geen van de apen heeft zin om nat te worden terwijl een ander er met de bananen vandoor zou gaan.
Nu halen we één originele aap uit de groep van 8. De nieuwe aap in de groep weet niet wat er gebeurt wanneer hij de tros met bananen zal pakken. Het duurt dan ook niet lang voordat hij de weg naar de ladder zoekt. Maar de 7 apen die er vanaf het eerste moment in zaten weten wel degelijk wat er gebeuren gaat. De enthousiaste nieuwe aap sprint snel naar de ladder maar voordat hij naar boven kan klimmen wordt hij tegengehouden en geslagen door de 7 overige apen. De nieuwe aap vlucht terug naar zijn plek. Na 5 minuten probeert hij het weer. Exact hetzelfde resultaat. Hij krijgt weer klap op klap van zijn 7 mede apen die geen zin hebben om weer nat te worden.
Haal vervolgens een 2e aap eruit die er sinds het begin in zit. Hetzelfde proces zal zich afspelen. Ook deze aap gaat gecorrigeerd worden door de groep. Keer op keer. Herhaal dit proces totdat er geen van de 8 originele apen meer in de kooi zit. Nog steeds zal dan iedere nieuwkomer gecorrigeerd worden zodra hij de trap probeert te bestijgen. Maar niemand weet waarom.
Verander de apen in de jeugdtrainers van Feyenoord.
Feyenoord en bananen is wel vaker geen goede combinatie gebleken.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 14:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gevaarlijkste wat je kan zeggen is 'we doen het zo omdat we het al 10 jaar zo doen'. Ronduit het gevaarlijkste.
Ik zal dit illustreren met een voorbeeld :
Men neme een octagon met 8 apen. In iedere hoek stop je 1 aap. Boven iedere aap hangt een douche. In het midden van de octagon staat een ladder. Boven die ladder hangt een tros bananen. Het duurt niet lang alvorens één van de apen de tros met bananen in de gaten heeft.
Nieuwsgierig als hij is beklimt hij snel de ladder. Eenmaal boven aan gebeurt er iets. Doordat de aap bovenop de ladder de tros met bananen aanraakt, springt de douche aan boven alle andere apen. Door het luide gekrijs vlucht de aap op de ladder terug naar zijn hoek. Eenmaal bekomen van de schrik en als de meeste apen weer zijn opgedroogd duurt het niet lang voordat een andere aap de tros met bananen ontdekt. Ook deze aap snelt zich naar de ladder en sprint af op de tros met bananen. Maar ook als hij de bananen grijpt worden zijn maatjes getrakteerd op een ijskoude regendouche. Een luid geschreeuw volgt. Ook deze aap vlucht terug naar zijn hoek.
De rust in de octagon keert weer terug. De apen zijn allemaal weer droog en bijgekomen. Ondanks de wetenschap dat zijn maatjes nat zullen worden kan aap nummer 3 de verleiding uiteindelijk niet weerstaan. Hij snelt zich naar de ladder om de tros met bananen te grijpen. Echter nu gebeurt er iets natuurlijks. De andere apen sprinten ook naar de ladder en weerhouden aap nummer 3 ervan de bananen te pakken. Een aantal corrigerende tikken worden uitgedeeld. Immers, geen van de apen heeft zin om nat te worden terwijl een ander er met de bananen vandoor zou gaan.
Nu halen we één originele aap uit de groep van 8. De nieuwe aap in de groep weet niet wat er gebeurt wanneer hij de tros met bananen zal pakken. Het duurt dan ook niet lang voordat hij de weg naar de ladder zoekt. Maar de 7 apen die er vanaf het eerste moment in zaten weten wel degelijk wat er gebeuren gaat. De enthousiaste nieuwe aap sprint snel naar de ladder maar voordat hij naar boven kan klimmen wordt hij tegengehouden en geslagen door de 7 overige apen. De nieuwe aap vlucht terug naar zijn plek. Na 5 minuten probeert hij het weer. Exact hetzelfde resultaat. Hij krijgt weer klap op klap van zijn 7 mede apen die geen zin hebben om weer nat te worden.
Haal vervolgens een 2e aap eruit die er sinds het begin in zit. Hetzelfde proces zal zich afspelen. Ook deze aap gaat gecorrigeerd worden door de groep. Keer op keer. Herhaal dit proces totdat er geen van de 8 originele apen meer in de kooi zit. Nog steeds zal dan iedere nieuwkomer gecorrigeerd worden zodra hij de trap probeert te bestijgen. Maar niemand weet waarom.
Verander de apen in de jeugdtrainers van Feyenoord.
Ja maar het zijn alleen die tokkie Feyenoorders die zich niet gedragen!!!111!!!!quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:17 schreef Haringkop het volgende:
Verrassend: Ajax heeft de eigen achterban weer eens niet onder controle.
Eens, wat een sufkutten ook.quote:
Gaat wel een beetje te ver dit😂😂quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:19 schreef Caland het volgende:
Begreep dat Nouri het veld op is gerold om te boel te sussen.
Er zijn tot nu toe geen signalen dat er kinderen aangevallen zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:13 schreef Caland het volgende:
Ze hebben er wel een handje van in Amsterdam om kinderen aan te vallen
Edwin zal het wel weer met de mantel der liefde bedekken
Volgens mij is het toch echt een jeugdwedstrijdquote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:45 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Er zijn tot nu toe geen signalen dat er kinderen aangevallen zijn.
Die gozer? Nee, datzelfde zielige hoopje verdriet.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:37 schreef Haringkop het volgende:
https://twitter.com/fcupdate_nl/status/1132277714432475137?s=21
Dit is toch die gozer die die telegraaf journalist sloeg??
Dat is waar, gozer is bijna een eretitel.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:53 schreef Oldground het volgende:
[..]
Die gozer? Nee, datzelfde zielige hoopje verdriet.
Gaat sowieso nooit meer gebeuren, en maar beter ook. Maar wat ze bij ajax altijd wel goed doen is het wijzen naar supporters van andere clubs (Feyenoord, Den Haag, Utrecht) en zelf het slachtoffert uithangen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En dan willen ze in Amsterdam met Vander zsar voorop dolgraag weer de uitsupporters zien bij elkander.
Noun tis weer bewezen. Gaat. Nooit. Meer. Gebeuren.
Zielig.
twitter:RijnmondSport twitterde op zaterdag 25-05-2019 om 16:18:14‘Vriend! Gaat het met je?’, vraagt Van der Sar aan Kuyt. ‘Ja, het gaat’, antwoordt de trainer van Feyenoord O19. De bus rijdt weg. Om 16.17. Het tijdstip waarop ongeveer de wedstrijd had moeten eindigen... https://t.co/wMRzpDQpOR reageer retweet
twitter:ThomasFR1908 twitterde op zaterdag 25-05-2019 om 16:25:48@FRFC1908 @telegraaf @Kuyt Vrouwen en kinderen aanvallen,wat een zielig laf volk is het toch https://t.co/1F6MalPDoj reageer retweet
En dat is nog recentelijk. Nog iets met Vermeer-popjes ophangen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 17:12 schreef Haringkop het volgende:
Vijfde generatie dit dat, gekste van Nederland..
- Vijverberg besmeuren met graffiti nadat ze eerder weggejaagd zijn
- journalist slaan
- vrouwen en kinderen belagen
Ga nou weg met die holier-than-thou mentaliteit. Hier lopen ook de nodige josten rond, of ben je dat van oa die fontein in Rome vergeten klaphark?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 17:12 schreef Haringkop het volgende:
Vijfde generatie dit dat, gekste van Nederland..
- Vijverberg besmeuren met graffiti nadat ze eerder weggejaagd zijn
- journalist slaan
- vrouwen en kinderen belagen
Dat van Rome is dan nog steeds een stuk minder kansloos dan familieleden van spelers aanvallen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:03 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Ga nou weg met die holier-than-thou mentaliteit. Hier lopen ook de nodige josten rond, of ben je dat van oa die fontein in Rome vergeten klaphark?
Ja leuk maar dat is mn punt niet chef. Elke club heeft dit soort kanslozen en die moeten inderdaad hard worden aangepakt. Maar ga nou niet lopen doen of de ‘lieverdjes’ van Feyenoord dit soort shit niet doen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat van Rome is dan nog steeds een stuk minder kansloos dan familieleden van spelers aanvallen.
Ik hoop vooral dat dit ze tot inzicht laat komen dat ze dergelijke mongooltjes nooit meer moeten toelaten tot voetbalwedstrijden. Is iedereen bij gebaat.
Ik acht ze allebei net zo kansloos maar ben blij dat we tot meerdere malen geen kinderen hebben aangevallen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:12 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Ja leuk maar dat is mn punt niet chef. Elke club heeft dit soort kanslozen en die moeten inderdaad hard worden aangepakt. Maar ga nou niet lopen doen of de ‘lieverdjes’ van Feyenoord dit soort shit niet doen.
Ook bij Feyenoord lopen genoeg kanslozen, maar het punt is dat het van ajax altijd genegeerd en weggewoven is, en ook ajax zelf wijst altijd heel snel naar anderen. Alsof juist alleen bij Feyenoord, ADO, Utrecht de doorgesnoven tokkies zitten en bij ajax niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:12 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Ja leuk maar dat is mn punt niet chef. Elke club heeft dit soort kanslozen en die moeten inderdaad hard worden aangepakt. Maar ga nou niet lopen doen of de ‘lieverdjes’ van Feyenoord dit soort shit niet doen.
Dit dus, terwijl ze in Amsterdam daarmee een aardig trackrecord aan het opbouwen zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik acht ze allebei net zo kansloos maar ben blij dat we tot meerdere malen geen kinderen hebben aangevallen.
Vorig week gooiden ze nog twee ruiten in bij de spelersbus van SC Feijenoord. Je zou dan denken dat iedereen op scherp staat en alert is, behalve bij Ajax. Daar loopt gewoon een ‘supporter’ rond die zich in Londen ook al in het openbaar heeft misdragen. Eigenlijk is het beeld voortdurend dat Ajax de harde kern geen strobreedte in de weg legt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:53 schreef alopio het volgende:
[..]
Ook bij Feyenoord lopen genoeg kanslozen, maar het punt is dat het van ajax altijd genegeerd en weggewoven is, en ook ajax zelf wijst altijd heel snel naar anderen. Alsof juist alleen bij Feyenoord, ADO, Utrecht de doorgesnoven tokkies zitten en bij ajax niet.
De ajax directie is gewoon bang voor de eigen harde kern. Dat bewijst zich al vaker, zo hebben ze bv tijdens die huldiging ook een “eigen vak” vooraan gekregen omdat men bang was dat ze zich anders naar voren zouden slaan. En vandaag dus ook, was besloten, alleen familie en genodigden. Hou komt dat tuig dan binnen? Men weet donders goed wie het zijn.
En mbt tot aanvallen van spelers, en onschuldige toeschouwers en kinderen, nou dat doen ze mu juist niet bij andere clubs, wel bij ajax.
Het lijkt alleen een dreigende situatie. Wat intimidatie en gescheld. Blijft kansloos natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:56 schreef onlogisch het volgende:
Maar zijn er nou uiteindelijk klappen gevallen? Het maakt het niet minder kansloos natuurlijk maar is er nu al bekend wat er daadwerkelijk is gebeurd?
Juichen?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet niet hoe er op Varkenoord zou zijn gereageerd als een paar Ajacieden zou gaan staan juichen.
Maar hoe dan ook kansloos natuurlijk. Vooral het aanvallen / bedreigen / intimideren van kinderen of mensen met kinderen.
Ja, het verhaal ging dat de families van de Feyenoord-spelers stonden te juichen omdat het leek alsof een grote kans erin was gegaan.quote:
Wat ik gehoord heb is dat ze naar de Ajaxsupporters zwaaidenquote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, het verhaal ging dat de families van de Feyenoord-spelers stonden te juichen omdat het leek alsof een grote kans erin was gegaan.
Toen kwamen de mongooltjes verhaal halen.
Leuk man een nog legere arena dan normaal.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:46 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Schandalig, triest, droevig. Zit je dan met je kind, en dan komt zoiets op je af.
Maar het zegt ook wel iets dat je met zo'n complex niet de veiligheid kunt garanderen. Precies ook de reden waarom eerder Jong Ajax-Twente niet doorging. Het was een kampioenswedstrijd, toch? Laat ze dan in de Arena voetballen (indien daar geen evenement was): veiliger, daar kunnen ze meer mensen ontvangen en dat is voor de jongens op het veld qua decor nog leuker ook... Maar goed, da's mijn mening...
Op Varkenoord gaat het er ook eens verhit aan toe, maar volgens mij heb ik in ieder geval nooit gelezen dat spelers (zoals Van Persie en Acuna) of supporters van Ajax in elkaar zijn gemept op het complex. Iets met grenzen kennen denk ik. Dus die vergelijking gaat gewoon niet op.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet niet hoe er op Varkenoord zou zijn gereageerd als een paar Ajacieden zou gaan staan juichen.
Maar hoe dan ook kansloos natuurlijk. Vooral het aanvallen / bedreigen / intimideren van kinderen of mensen met kinderen.
Die gozer met dat flesje water en die handtas aan het beginquote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Tja als jij daar met je kind zit e je ziet deze idioten op deze manier op je afkomen..
Lijkt mij sterk als je ziet waar die neuzen vandaan komen vandaan komen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat ik gehoord heb is dat ze naar de Ajaxsupporters zwaaiden
Wanneer je als club niet eens meer een wedstrijdje tussen jeugdteams kan organiseren ben je gewoon af en moet je nooit meer je mond vol hebben van uitpubliek dat toe gelaten moet worden.twitter:RijnmondSport twitterde op zaterdag 25-05-2019 om 18:58:44Beelden vanaf de Toekomst van de ongeregeldheden bij Ajax O19 - Feyenoord O19. #ajafey #triestemiddag https://t.co/jltujETA1O reageer retweet
Van der Sar zegt niks..of bijna niks..omdat de club stilletjes hoopt dat de KNVB hen gaat matsen en dan schiet je in je eigen voet als je publiekelijk stevig uitpakt met een statement. Ach dat kan je ook verwachten bij Van der Sar. Bij de veel ernstiger situatie van Nouri gedroeg hij zich net zo. Bang dat een openlijke verklaring over wat er was gebeurd zou leiden tot een juridisch zwakkere positie.quote:Op zondag 26 mei 2019 09:42 schreef Haringkop het volgende:
Van der Sar heeft gelukkig wel een hard statement afgegeven![]()
Flikker toch op met die gasten.
Wtf echt?????quote:Op zondag 26 mei 2019 00:45 schreef Luni het volgende:
Die mafketel, die die verslaggever van Telegraaf een klap gaf loopt er ook tussen
Hoop gezeur om niks dus.quote:Op zondag 26 mei 2019 08:55 schreef Caland het volgende:
Wanneer je als club niet eens meer een wedstrijdje tussen jeugdteams kan organiseren ben je gewoon af en moet je nooit meer je mond vol hebben van uitpubliek dat toe gelaten moet worden.twitter:RijnmondSport twitterde op zaterdag 25-05-2019 om 18:58:44Beelden vanaf de Toekomst van de ongeregeldheden bij Ajax O19 - Feyenoord O19. #ajafey #triestemiddag https://t.co/jltujETA1O reageer retweet
dat is toch niet te vergelijkenquote:Op zondag 26 mei 2019 09:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Van der Sar zegt niks..of bijna niks..omdat de club stilletjes hoopt dat de KNVB hen gaat matsen en dan schiet je in je eigen voet als je publiekelijk stevig uitpakt met een statement. Ach dat kan je ook verwachten bij Van der Sar. Bij de veel ernstiger situatie van Nouri gedroeg hij zich net zo. Bang dat een openlijke verklaring over wat er was gebeurd zou leiden tot een juridisch zwakkere positie.
Nu is het bij Feyenoord wellicht doorgeslagen qua repressie maar bij Ajax zie je heel goed wat er gebeurt als je dergelijke debielen teveel vrijheden geeft.quote:
Klopt daarom zeg ik ook 'veel ernstiger' Het patroon is dat Van der Sar / Ajax berekenend en dus niet erg menselijk overkomt. Die indruk had ik altijd al van Flappie..geen fijne persoonlijkheid. Maar hij zal zich wel laten influisteren door de Joris van Benthempjes van Ajax.quote:
ik vind het statement ook een beetje slap, die gasten mag je echt wel veroordelen en je eigen gastheerschap ook, ze geven het eigenlijk in handen van de KNVB.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu is het bij Feyenoord wellicht doorgeslagen qua repressie maar bij Ajax zie je heel goed wat er gebeurt als je dergelijke debielen teveel vrijheden geeft.
Je zal als club maar doodsbang zijn voor je eigen aanhang.
Polletje zat gewoon bij de ledenvergaderingenquote:Op zondag 26 mei 2019 10:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu is het bij Feyenoord wellicht doorgeslagen qua repressie maar bij Ajax zie je heel goed wat er gebeurt als je dergelijke debielen teveel vrijheden geeft.
Je zal als club maar doodsbang zijn voor je eigen aanhang.
Dus je denkt dat hij zo slap reageert omdat hij bang is voor de eigen aanhang.. Dat zal een rol spelen maar ik denk dat hij gewoon geen schuld wil bekennen.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het statement ook een beetje slap, die gasten mag je echt wel veroordelen en je eigen gastheerschap ook, ze geven het eigenlijk in handen van de KNVB.
ik denk dat die angst wel meevalt hoor, het is meer dat ze moeite hebben er wat aan te doen.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dus je denkt dat hij zo slap reageert omdat hij bang is voor de eigen aanhang.. Dat zal een rol spelen maar ik denk dat hij gewoon geen schuld wil bekennen.
geen idee wat de reglementen zijn, er was een half uur gespeeld toch?quote:Op zondag 26 mei 2019 10:32 schreef fetX het volgende:
Wat een ongekend slap statement van nobuddie vd Sar zeg, tering![]()
Lijkt me terecht als de KNVB gewoon besluit dat de wedstrijd in 0-0 is geëindigd.
#34 minutenquote:Op zondag 26 mei 2019 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen idee wat de reglementen zijn, er was een half uur gespeeld toch?
Fijne vent wel.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Polletje zat gewoon bij de ledenvergaderingen
quote:In het tumult greep Polletje het pistool dat uit handen van Hell's Angel-man Takken was gevallen en vuurde op de vier mannen. „Ze kwamen met een heel peloton binnen en maakten me woedend”, verklaarde Polletje met drukke bewegingen, keer op keer uit z'n stoel springend. „De dood stond me in de ogen. En ik laat me niet slachten door Hell's Angels. Dus ik deed boem, boem, boem. Ik dacht niet aan strafbaar of niet strafbaar.”
Zal niet gebeuren, want dat doen ze meestal alleen als de uitslag niet meer van belang is. Dan maar neutraal terrein, geen supporters. Wedstrijd uitspelen.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen idee wat de reglementen zijn, er was een half uur gespeeld toch?
Gisteren was ook een besloten wedstrijd. Toch liet Ajax supporters toe. Dat lijkt me wel verwijtbaar.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:50 schreef fetX het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren, want dat doen ze meestal alleen als de uitslag niet meer van belang is. Dan maar neutraal terrein, geen supporters. Wedstrijd uitspelen.
vrienden en familie al lijkt dat een rekbaar begrip, met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig maar officieel besloten was het dus niet.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Gisteren was ook een besloten wedstrijd. Toch liet Ajax supporters toe. Dat lijkt me wel verwijtbaar.
Mooie vrienden en familie die binnen komen met trommels, zonnebrilletjes en stone ijsland.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
vrienden en familie al lijkt dat een rekbaar begrip, met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig maar officieel besloten was het dus niet.
Tokkies.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooie vrienden en familie die binnen komen met trommels, zonnebrilletjes en stone ijsland.
valt wel meer op die gasten aan te merken behalve het tasjequote:Op zondag 26 mei 2019 11:12 schreef fetX het volgende:
[..]
Tokkies.
Echt wat bezield mensen om met zo’n verschrikkelijk tasje om hun nek te lopen.
quote:Op zondag 26 mei 2019 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
valt wel meer op die gasten aan te merken behalve het tasje
Besloten is dat de kaarten op naam werden verkocht, niet dat er geen fans bij aanwezig mochten zijn.quote:Op zondag 26 mei 2019 10:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Gisteren was ook een besloten wedstrijd. Toch liet Ajax supporters toe. Dat lijkt me wel verwijtbaar.
Voor vrienden en familie inderdaadquote:Op zondag 26 mei 2019 12:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Besloten is dat de kaarten op naam werden verkocht, niet dat er geen fans bij aanwezig mochten zijn.
@GGMM en ik vinden dat ook verschrikkelijkquote:Op zondag 26 mei 2019 11:12 schreef fetX het volgende:
[..]
Tokkies.
Echt wat bezield mensen om met zo’n verschrikkelijk tasje om hun nek te lopen.
Wacht eerst nou maar op het uiteindelijk verhaal voor je met dit soort domme voorbarige conclusies komt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:53 schreef alopio het volgende:
[..]
Ook bij Feyenoord lopen genoeg kanslozen, maar het punt is dat het van ajax altijd genegeerd en weggewoven is, en ook ajax zelf wijst altijd heel snel naar anderen. Alsof juist alleen bij Feyenoord, ADO, Utrecht de doorgesnoven tokkies zitten en bij ajax niet.
De ajax directie is gewoon bang voor de eigen harde kern. Dat bewijst zich al vaker, zo hebben ze bv tijdens die huldiging ook een “eigen vak” vooraan gekregen omdat men bang was dat ze zich anders naar voren zouden slaan. En vandaag dus ook, was besloten, alleen familie en genodigden. Hou komt dat tuig dan binnen? Men weet donders goed wie het zijn.
En mbt tot aanvallen van spelers, en onschuldige toeschouwers en kinderen, nou dat doen ze mu juist niet bij andere clubs, wel bij ajax.
Het verhaal is vrij duidelijk. Dat Afca en de F-side het weer proberen te verdraaien mogen ook duidelijk zijn. Net dat de Ajax-directie het in z’n broek doet voor de eigen achterban.quote:Op zondag 26 mei 2019 14:41 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Wacht eerst nou maar op het uiteindelijk verhaal voor je met dit soort domme voorbarige conclusies komt.
quote:Op zondag 26 mei 2019 14:41 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Wacht eerst nou maar op het uiteindelijk verhaal voor je met dit soort domme voorbarige conclusies komt.
De beelden spreken voor zich.quote:Op zondag 26 mei 2019 14:41 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Oh je was er bij zie ik.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:30 schreef PIETR het volgende:
Dus opveren bij een grote kans van je zoon is provoceren en geeft die debielen het recht om als een bezetene verhaal te komen halen?
Kan je mij vertellen wat het voor jou rechtvaardigt vrouwen en kinderen aan te willen vliegen?quote:
Huh?quote:Op zondag 26 mei 2019 18:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kan je mij vertellen wat het voor jou rechtvaardigt vrouwen en kinderen aan te willen vliegen?
Wat er ook is gebeurd (qua gebaren kan het nooit heel ernstig zijn), is het supertriest om een soort gezinsvak te bestormen met kinderen. Dan ben je af en doe je niet meer mee. Weg met dat soort volk.quote:
Nou, dat is een vraag. Je hebt ongetwijfeld het filmpje gezien? Is er iets waarvan je zegt: als ze dit en dat gedaan hebben, is het niet meer dan logisch dat die supporters zo reageren, dan is het niet kut met perenquote:
Eens. Al is gebaren maken naar een harde kern terwijl je met je kind en vrouw in het stadion zit ook niet heel erg snugger.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Wat er ook is gebeurd (qua gebaren kan het nooit heel ernstig zijn), is het supertriest om een soort gezinsvak te bestormen met kinderen. Dan ben je af en doe je niet meer mee. Weg met dat soort volk.
Nee, maar daar had ik het helemaal niet over, dus ik kon je vraag niet helemaal plaatsen.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, dat is een vraag. Je hebt ongetwijfeld het filmpje gezien? Is er iets waarvan je zegt: als ze dit en dat gedaan hebben, is het niet meer dan logisch dat die supporters zo reageren, dan is het niet kut met peren
Als dat is gebeurd (en dat zal best): klopt, niet handig. Dan nog is de reactie buiten alle proporties.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:47 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens. Al is gebaren maken naar een harde kern terwijl je met je kind en vrouw in het stadion zit ook niet heel erg snugger.
Nou ik vind een reactie van 'was je erbij' ook een beetje raar als een user de situatie zoals we dat te horen krijgen samen vat om zijn afkeur toe te lichten. Dat klinkt alsof er een situatie zou kunnen zijn waardoor die afkeur niet terecht was.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, maar daar had ik het helemaal niet over, dus ik kon je vraag niet helemaal plaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |