Een half jaar zelfs.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Nou, een tijdelijke TD van 1 jaar.
Ik heb echt geen idee wat ik er van moet vinden
Berghuis, Vilhena en Jorgensen weg. Elia, Janmaat, Fer en Janssen komen. Wellicht Maher nog.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:33 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Benieuwd wat er de komende weken allemaal gaat gebeuren.
Ik zie Berghuis, Vilhena en Jorgensen inderdaad ook vertrekken, misschien Vermeer en Ayoub ook nog wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Berghuis, Vilhena en Jorgensen weg. Elia, Janmaat, Fer en Janssen komen. Wellicht Maher nog.
Is meteen een fraaie bijnaam voor Sjaak, 'Schrale' Troost. :quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:37 schreef Elan het volgende:
Schrale Troost dat we in elk geval niet jarenlang met Ferry de Haan zitten opgescheept.
Kijk eens aan, dan kunnen aankopen in ieder geval breed gedragen blijven worden.quote:Troost ziet zijn periode als interim-directeur met vertrouwen tegemoet. ‘Omdat ik de club goed ken natuurlijk. En dus weet dat er - bijvoorbeeld met mijn mededirecteuren en mensen als Stanley Brard, Dirk Kuyt, de nieuwe trainer Jaap Stam en nog talloze anderen - genoeg collega’s met specifieke kennis en vaardigheden in huis zijn om samen tot goede besluiten voor Feyenoord te komen.’
Nope. Tenminste iemand die wel verantwoordelijkheid duft te nemen, dus dit slaat nergens op.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:45 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Is meteen een fraaie bijnaam voor Sjaak, 'Schrale' Troost. :
[..]
Kijk eens aan, dan kunnen aankopen in ieder geval breed gedragen blijven worden.
Hij was een prima back, hard en had een goede rol in de succesjaren 82/83, 83/84. Verder altijd de club trouw gebleven, niets mis mee.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:55 schreef PIETR het volgende:
Zitten hier ook wat ouderen gasten? Hoe was Troost als speler? Speelde 397 wedstrijden, een ongekend aantal, maar je hoort zijn naam nooit vallen als het over oud spelers gaat.
Ik hou er nooit zo van als een directeur aangeeft dat hij zaken met anderen overlegt en goedkeuring van ze krijgt. Van Geel had hier ook een handje van. Klinkt een beetje als verstoppen en verantwoordelijkheid afschuiven.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:48 schreef PIETR het volgende:
[..]
Nope. Tenminste iemand die wel verantwoordelijkheid duft te nemen, dus dit slaat nergens op.
Voor een half jaar ja.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:48 schreef PIETR het volgende:
[..]
Nope. Tenminste iemand die wel verantwoordelijkheid duft te nemen, dus dit slaat nergens op.
Je moet toch wat als niemand wil komen? Het is triest, maar de tijd dringt en wie had het anders moeten gaan doen?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor een half jaar ja.
Wat je nu juist nodig hebt is een breed gedragen en zorgvuldig uitgewerkte toekomstvisie.
En zoals hier net al is gezegd is het bedrijfsmatig bijzonder vreemd dat iemand van een controlerende functie direct een uitvoerende taak krijgt.
Het deugt niet en je zou het zelfs kunnen uitleggen als machtsmisbruik. De RvC en de 49% die ze vertegenwoordigen is kennelijk de baas binnen de club.
"Het blijkt dat de kwaliteit van mensen, van het kaliber die bij Feyenoord passen, ook onvoldoende is. Je kan dus zeggen dat er ook niet al te veel kwaliteit rondloopt.quote:Troost kaatst terug: 'Kwaliteit van mensen die bij Feyenoord passen onvoldoende'
Sjaak Troost heeft nooit de ambitie gehad om technisch directeur te worden, maar hij weet zeker dat hij de functie goed kan invullen bij Feyenoord. Hij windt er desondanks geen doekjes om dat een betere kandidaat niet voorhanden was.
"We zijn er gewoon niet in geslaagd om een gepaste opvolger te vinden, zoeken of bereid te vinden. Uiteraard hebben we die pogingen wel gedaan", zegt Troost tegen Feyenoord TV. "Als Feyenoord zijnde denken we met de mensen binnen de club: we moeten nu iets gaan doen. En als we om ons heen kijken hebben we voldoende kennis, kunde en ervaring om aan de slag te gaan."
Troost kaatst de bal terug als wordt gesteld dat het 'gek' is dat Feyenoord geen opvolger van Martin van Geel heeft kunnen vinden.
"Het blijkt dat de kwaliteit van mensen, van het kaliber die bij Feyenoord passen, ook onvoldoende is. Je kan dus zeggen dat er ook niet al te veel kwaliteit rondloopt.
We zeggen: je bent Feyenoorder, maar niet voor de lol. En je kunt daaraan toevoegen: Als je eenmaal Feyenoorder bent, heb je levenslang. Dus je doet dit gewoon."
Troost ziet het op orde brengen van de A-selectie van trainer Jaap Stam als prioriteit. "Dat gaan we met het team doen en uiteraard met Jaap. We gaan kijken wat zijn wensen zijn. Welke jeugdspelers geven we de kans bij de A-selectie? Het totale plaatje is absolute prioriteit." Heeft de selectie een impuls nodig? "Dat hebben we eigenlijk al gedaan met het aantrekken van Jaap. Over de samenstelling van de selectie ga ik nu nog niet communiceren", aldus de ad interim.
Troost meent dat hij voldoende kennis heeft voor de functie. "Waar ik echt verstand van heb en waar ik mij thuis voel is de voetbalwereld. Ik heb een netwerk, maar als we met het team bij elkaar zitten hebben we een meganetwerk. Geloof me, de zaakwaarnemers weten mij wel te vinden."
Gezien deze oplossing kwam het ze maar al te goed uit dat er niemand is gevonden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:16 schreef PIETR het volgende:
[..]
Je moet toch wat als niemand wil komen? Het is triest, maar de tijd dringt en wie had het anders moeten gaan doen?
Jordi Cruijff heeft een contract in China dat in januari 2020 afloopt.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:34 schreef PIETR het volgende:
[..]
Een half jaar zelfs.
Wat ik me wel afvraag: als het nu niet is gelukt om iemand te vinden, waarom zou dat dan tussen nu en 6 maanden wel lukken?
Dat is zeker opvallend te noemen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jordi Cruijff heeft een contract in China dat in januari 2020 afloopt.
Ah, dat klinkt hoopvol. Zou mij ook niets verbazen als ze al iemand gesproken hebben die over een half jaar/jaar in wil stappen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jordi Cruijff heeft een contract in China dat in januari 2020 afloopt.
Na 2 minuten heb ik het maar uitgezet. Wat een armoede. Je ziet direct waarom hij niet in staat is een basisplaats te veroveren.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:54 schreef PIETR het volgende:
Sinisterra bij Colombia u20, speelt daar als linksbuiten.
Maar Jordi krijgt een miljoenensalaris, die zal toch niet ontzettend veel willen inleveren? (Geen idee wat een TD bij Feyenoord krijgt maar het zal een flik verschil zijn)quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:42 schreef fetX het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt hoopvol. Zou mij ook niets verbazen als ze al iemand gesproken hebben die over een half jaar/jaar in wil stappen.
Oldground die de hele wedstrijd heeft gezien vond hem redelijk goed volgens mij.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Na 2 minuten heb ik het maar uitgezet. Wat een armoede. Je ziet direct waarom hij niet in staat is een basisplaats te veroveren.
Dat is overdreven. Doet het aardig, maar niet heel opvallend.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Na 2 minuten heb ik het maar uitgezet. Wat een armoede. Je ziet direct waarom hij niet in staat is een basisplaats te veroveren.
@onlogisch schrijft Kokcu al af?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Oldground die de hele wedstrijd heeft gezien vond hem redelijk goed volgens mij.
Maar ja, jij schrijft Kokcu ook af op basis van 1 matig passje in een wedstrijd die nergens meer om gaat.
Ik schrijf 'm niet af. Ik zeg alleen maar dat op basis van dat ene passje je uitstekend kan beoordelen dat Kokcu nooit een hele grote gaat worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Oldground die de hele wedstrijd heeft gezien vond hem redelijk goed volgens mij.
Maar ja, jij schrijft Kokcu ook af op basis van 1 matig passje in een wedstrijd die nergens meer om gaat.
Martin van Geel kreeg iets meer dan 200.000 euro netto per jaar geloof ik.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar Jordi krijgt een miljoenensalaris, die zal toch niet ontzettend veel willen inleveren? (Geen idee wat een TD bij Feyenoord krijgt maar het zal een flik verschil zijn)
Je schreef hem gewoon af, ouwe geschiedvervalser.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik schrijf 'm niet af. Ik zeg alleen maar dat op basis van dat ene passje je uitstekend kan beoordelen dat Kokcu nooit een hele grote gaat worden.
Dat zie ik Jordi dan niet zo snel doen eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Martin van Geel kreeg iets meer dan 200.000 euro netto per jaar geloof ik.
Maar het was de bedoeling om de structuur binnen Feyenoord dusdanig aan te passen dat er geen sprake meer zou zijn van een zogenaamde 'Technisch Directeur' maar een 'Technisch Manager' met een rol in het technische hart, en daar zou een lager salarisplafond aan zijn verbonden schijnbaar, als we de media mogen geloven.
Wat een onzin. Spelers als van Persie hebben ook weleens onzettende baggerwedstrijden gespeeld waarin zelfs de meest simpele dingen mislukten.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik schrijf 'm niet af. Ik zeg alleen maar dat op basis van dat ene passje je uitstekend kan beoordelen dat Kokcu nooit een hele grote gaat worden.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen op basis van één pass hoor, dat is een tikkeltje opportunistisch.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat Kokcu nooit verder gaat komen dan een Duitse middenmotor.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:09 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Je schreef hem gewoon af, ouwe geschiedvervalser.
Leg me geen woorden in de mond, idioot.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:02 schreef onlogisch het volgende:
Aan dat passje zie je dat Kokcu geen échte grote wordt. Gewoon een normaal spelertje.
Ziedend.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
Leg me geen woorden in de mond, idioot.
Martin van Geel was eerst technisch manager. Toen Vitesse interesse had is hij naar de RvC gestapt. Die hebben hem toen directeur gemaakt, maar het daarbij behorende salaris van 800.000 ..quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Martin van Geel kreeg iets meer dan 200.000 euro netto per jaar geloof ik.
Maar het was de bedoeling om de structuur binnen Feyenoord dusdanig aan te passen dat er geen sprake meer zou zijn van een zogenaamde 'Technisch Directeur' maar een 'Technisch Manager' met een rol in het technische hart, en daar zou een lager salarisplafond aan zijn verbonden schijnbaar, als we de media mogen geloven.
Andere functie en volledige vrijheid om iets op te bouwen. Als je ambitie boven geld stelt zou ik het doen. Lekker in Nederland ook (al is hij volgens mij meer fan van Spanje). Voor het geld hoeft hij het toch niet meer te doen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar Jordi krijgt een miljoenensalaris, die zal toch niet ontzettend veel willen inleveren? (Geen idee wat een TD bij Feyenoord krijgt maar het zal een flik verschil zijn)
Kreeg hij zoveel?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:36 schreef PIETR het volgende:
[..]
Martin van Geel was eerst technisch manager. Toen Vitesse interesse had is hij naar de RvC gestapt. Die hebben hem toen directeur gemaakt, maar het daarbij behorende salaris van 800.000 ..
Ik geloof dat bijna niet. Je moet eens nagaan hoeveel geld 800.000 euro is als je dat een paar jaar achter elkaar krijgt met zijn takenpakket. Tering.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kreeg hij zoveel?![]()
Dat wist ik niet.
Voor een dergelijk salaris zie ik het Jordi Cruijff wel doen ook.
dat is de gekte in de voetbalwereldquote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik geloof dat bijna niet. Je moet eens nagaan hoeveel geld 800.000 euro is als je dat een paar jaar achter elkaar krijgt met zijn takenpakket. Tering.
Het is ook niet alsof hij een land moet besturen he.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)lokken-bij-feyenoordquote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik geloof dat bijna niet. Je moet eens nagaan hoeveel geld 800.000 euro is als je dat een paar jaar achter elkaar krijgt met zijn takenpakket. Tering.
Het is ook niet alsof hij een land moet besturen he.
best veel als ik zie dat Overmars 3 ton vast pakt, die heeft wel een bonus regelingquote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:07 schreef PIETR het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)lokken-bij-feyenoord
Minstens 7 ton dus. 5 jaar geleden, zou dus inmiddels 8 ton kunnen zijn. Volgens mij heeft Krabbendam dat bedrag een tijdje terug genoemd bij VI.
Heel veel inderdaad. Toen ik naar de salaris zocht zag ik dat ze voor Stam een afkoopsom hebben betaald. Ook 8 ton. Dat is nogal wat voor een club die geen geld heeft om transfers te doen ..quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
best veel als ik zie dat Overmars 3 ton vast pakt, die heeft wel een bonus regeling
Maar dat Vitesse 7 ton bood wil niet persé zeggen dat Feyenoord over dat bod heen is gegaan hé.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:07 schreef PIETR het volgende:
[..]
Minstens 7 ton dus. 5 jaar geleden, zou dus inmiddels 8 ton kunnen zijn. Volgens mij heeft Krabbendam dat bedrag een tijdje terug genoemd bij VI.
Wat een fooi voor Mark Netto.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
als ik hierboven lees dat Overmars schijnbaar 3 ton netto krijgt.
Dan heb ik het misschien verkeerd gelezen inderdaad. Wellicht is het terug te vinden in één van de jaarverslagen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dat Vitesse 7 ton bood wil niet persé zeggen dat Feyenoord over dat bod heen is gegaan hé.
Wellicht had van Geel sowieso al de voorkeur om bij Feyenoord te blijven en heeft Feyenoord het salaris wat Vitesse bood alleen wat meer hoeven te benaderen om hem bij Feyenoord te houden.
Ik dacht overigens echt dat hij 2 ton netto kreeg. Was ook wel logischer geweest als ik hierboven lees dat Overmars schijnbaar 3 ton netto krijgt.
Ik denk dat er wel wat tonnetje bovenop komen door bonussen e.d.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:23 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Wat een fooi voor Mark Netto.
Je kunt wel zien dat ze daar het topsportklimaat nog niet hebben.
Bizar. En zo'n Jan de Jong verdient ook iets dergelijks dan?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:07 schreef PIETR het volgende:
[..]
Nee, Jan betaalt contributie.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Bizar. En zo'n Jan de Jong verdient ook iets dergelijks dan?
Ook belangrijk dat Sjaak de club goed kent. Bij Feyenoord kijken ze overal naar behalve je kwaliteiten. In het interview zegt hij dat we meer punten hadden gewerkt als de spelers sommige wedstrijden harder hadden gewerktquote:Nu er belangrijke maanden aankomen zijn we daarom blij dat we tijdelijk een beroep kunnen doen op een ras-Feyenoorder, die deze functie goed kan en wil invullen. En eentje die, zoals het een Feyenoorder betaamt, opstaat nu de club hem nodig heeft.
Dus de 29e eerste oefenwedstrijd, 30e pas eerste openbare training. Benieuwd wanneer ze besloten beginnen.quote:Feyenoord traint in het seizoen 2019-2020 voor het eerst openbaar op zondag 30 juni. Vanaf 11:00 uur kunnen supporters de selectie van nieuwe hoofdcoach Jaap Stam in De Kuip aan het werk zien. De Open Dag vindt dit jaar plaats op zondag 21 juli.
De Kuip opent op deze dag in juli haar deuren voor jong en oud. Volgens traditie wordt de Feyenoord-selectie voor komend seizoen gepresenteerd aan de supporters en worden eventuele nieuwe aanwinsten per helikopter het stadion ingevlogen.
Nee ik zelf niet. Ik kreeg het door van een vriend uit Colombia die de tweede helft gezien heeft.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ah oke, excuus voor deze verwarring!quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:31 schreef Oldground het volgende:
[..]
Nee ik zelf niet. Ik kreeg het door van een vriend uit Colombia die de tweede helft gezien heeft.
Haha niet nodig, het had gekund.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:43 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ah oke, excuus voor deze verwarring!
Hoho, Fred Zwang is ook gestopt.quote:
Dirk Kuyt?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 22:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoho, Fred Zwang is ook gestopt.
Men is al tijden op zoek naar een nieuwe verzorger maar schijnt dat ze niemand kunnen vinden.
Stel je voor dat Kuyt als assistent zou worden toegevoegd, dan hebben we Dirk en Jaap op de bank zitten. FC Knudde ftw...quote:Op vrijdag 24 mei 2019 22:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoho, Fred Zwang is ook gestopt.
Men is al tijden op zoek naar een nieuwe verzorger maar schijnt dat ze niemand kunnen vinden.
Goed artikel ja en zeer schrijnend ook.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 00:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)koffietafel-a3961498
Artikel over jullie jeugdopleiding.
Ontzettend goed artikel en tevens enorm zorgwekkend. Dat Feyenoord niet innovatief is moge inmiddels wel duidelijk zijn, maar als je vast zit aan een oude kern - die volledig het gezag van het bestuur ondermijnd - die níét wil vernieuwen en iedereen er uit werkt die niet tot het oude clubje behoort, dan gaat het heel gauw mis.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 00:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)koffietafel-a3961498
Artikel over jullie jeugdopleiding.
Als dit je reactie is dan heb je het artikel niet echt begrepen Jan de Jongquote:Op zaterdag 25 mei 2019 01:30 schreef PIETR het volgende:
Wat is daar schrijnend aan? Onder Brard en Jansen en Taument en Adriaanse werd de opleiding 5 keer op rij tot de beste van Nederland uitgeroepen. Oranje bestond voor een groot deel uit Feyenoorders en voor de zelfopgeleide spelers werden miljoenen neergelegd.
Een groepje ervaren gasten die ergens de dienst uitmaken. Dat is toch overal zo? Wie is die Grootscholten dan?
Verandering leidt altijd tot weerstand, ik vraag mij wel af in hoeverre zo’n Grootscholten dan voldoende dekking heeft gekregen vanuit de hoofddirectie.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 02:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ontzettend goed artikel en tevens enorm zorgwekkend. Dat Feyenoord niet innovatief is moge inmiddels wel duidelijk zijn, maar als je vast zit aan een oude kern - die volledig het gezag van het bestuur ondermijnd - die níét wil vernieuwen en iedereen er uit werkt die niet tot het oude clubje behoort, dan gaat het heel gauw mis.
Het is zo zonde, na de geweldige lichting ‘94 heeft de jeugdopleiding vrijwel niks geleverd (enkel Karsdorp) en het afgelopen jaar leken we weer wat op te krabbelen. Echter, voorlopig wordt innovatie weer tegengehouden. Je weet precies hoe het gaat lopen: bestuurlijke rotzooi waarbij mensen die het al tig jaar verneuken steeds mogen blijven zitten, geen uitzicht op een hogere plek dan een derde plaats en uiteindelijk zakken we gewoon af.
Sommige mensen kunnen gewoon geen pas op de plaats maken.
Dat geen talent valt ook wel mee.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Het is ook wel erg simpel allemaal he.
Een prima generatie; 5 jaar op rij de beste jeugdopleiding. Geen generatie talent; jeugdopleiding opdoeken!
De werkelijke waarheid zal wel ergens in het midden liggen, zoals altijd.
Het is altijd een golfbeweging. Als je dan ook nog eens grote talenten kwijtraakt aan het buitenland denk ik dat het niet alleen maar slecht is.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:13 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Nouja, het is toch wel een stuk minder dan de generatie Wijnaldum/De Vrij enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |