abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 22:44:32 #1
236264 crew  capricia
pi_186975063


In het kader van de Europese verkiezingen op 23 mei aanstaande, hebben we alle deelnemende politieke partijen gevraagd om een livechat te houden met ons. GroenLinks is de volgende partij die deze uitdaging aangaat.

Op zondag 19 mei van 20.00 tot 21.30 krijgt FOK! de kans om de lijsttrekker en zijn team te onderwerpen aan een vragenvuur. Dat gaat gebeuren in dit topic. Jullie kunnen nu al je vragen stellen in dit topic.

Meer informatie over hun standpunten vind je hier: https://verkiezingen.groenlinks.nl/standpunten

Lijsttrekker Bas Eickhout, de klimaatwetenschapper die de politiek in ging zal samen met enkele van zijn teamleden jullie vragen beantwoorden.
De mensen van GroenLinks zijn te gast op FOK!. En daar gaan we met normaal respect mee om. Ook als je het niet eens bent met deze partij.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 22:44:47 #2
236264 crew  capricia
pi_186975069
Voor al uw nazorg een nieuw deel.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 22:48:35 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186975215
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar is jouw partij?
Zwak antwoord hoor.
Ik ben van geen enkele partij lid.
Prima dat ze kwamen hoor, maar we zijn toch hopelijk wel zo vrij om te mogen zeggen dat je het een zwak optreden vond.
Als ze daar niet tegen kunnen dan adviseer ik ze om vooral geen politicus te worden
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 22:54:56 #4
236264 crew  capricia
pi_186975429
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:48 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ik ben van geen enkele partij lid.
Prima dat ze kwamen hoor, maar we zijn toch hopelijk wel zo vrij om te mogen zeggen dat je het een zwak optreden vond.
Als ze daar niet tegen kunnen dan adviseer ik ze om vooral geen politicus te worden
My bad. Ik bedoelde ‘jouw partij van keuze’. Niet dat je er lid van moet zijn.

Vind het jammer dat een VVD helemaal niet komt. Of eigenlijk gewoon geen antwoord geeft op verzoeken van fok!
Als je het over een zwak optreden hebt..
Definitely not CIA
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 22:56:33 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186975472
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:54 schreef capricia het volgende:

[..]

My bad. Ik bedoelde ‘jouw partij van keuze’. Niet dat je er lid van moet zijn.

Vind het jammer dat een VVD helemaal niet komt. Of eigenlijk gewoon geen antwoord geeft op verzoeken van fok!
Als je het over een zwak optreden hebt..
Misschien hebben ze andere prioriteiten, of zien ze er geen heil in. Ze zijn niet verplicht te komen toch
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_186975491
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:54 schreef capricia het volgende:

[..]

My bad. Ik bedoelde ‘jouw partij van keuze’. Niet dat je er lid van moet zijn.

Vind het jammer dat een VVD helemaal niet komt. Of eigenlijk gewoon geen antwoord geeft op verzoeken van fok!
Als je het over een zwak optreden hebt..
Dat is niet per se een zwak optreden, VVD heeft er simpelweg geen belang bij. GL heeft dat blijkbaar wel alleen is het dan jammer dat ze eigenlijk gewoon de vragen uitkiezen waar ze hun vaste riedeltje kunnen copy pasten als antwoord en de kritische vragen vermijden.
pi_186975546
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:57 schreef Goudenvis het volgende:

[..]

Dat is niet per se een zwak optreden, VVD heeft er simpelweg geen belang bij. GL heeft dat blijkbaar wel alleen is het dan jammer dat ze eigenlijk gewoon de vragen uitkiezen waar ze hun vaste riedeltje kunnen copy pasten als antwoord en de kritische vragen vermijden.
zo rollen ze in de politiek, kritische vragen vermijden, het is meer een taal spelletje
pi_186975598
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Complimenten dat ze gekomen zijn. Met hun nummer 1 nog wel.
Als een van de weinige partijen.
Ik vind dat heel netjes.
Dat zeker. Ze hebben een hoop moeite gedaan voor fok!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186975601
en wie de beste is in de nederlandse grammatica, die heeft het juist, net als kees van der staaiJ van gristelijke tak

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 19-05-2019 23:02:32 ]
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 23:06:36 #10
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186975760
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zeker. Ze hebben een hoop moeite gedaan voor fok!
Voor zichzelf natuurlijk.
Zij willen stemmen krijgen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_186975847
GroenLinks heeft zich goed staande gehouden op dit forum. Denk dat dit forum ook niet zo rechts is, als het eruit ziet. Beetje trollen en uitdagen hier en daar, maar daar bleef het ook bij.
  zondag 19 mei 2019 @ 23:09:24 #12
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_186975869
@capricia even uit nieuwsgierigheid: hoe pitcht FOK! zichzelf bij de politieke partijen? "Hoi! Hier je kans om direct te praten tegen (x-aantal) leden, variërend van je grootste fan tot je ergste tegenstander." ?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_186976002
Dat de nummer 1, ook nog spitzenkandidat voor de Groenen, hier tijd voor vrij maakt vind ik echt heel mooi, aan één kant. Aan de andere kant vind ik het een slecht teken: blijkbaar heeft zelfs een spitzenkandidat hier op de zondag voor de verkiezingen tijd voor, dan leeft de hele verkiezing denk ik bar slecht in europa. Je zou toch zeggen dat vanavond ergens in europa wel iemand zou zitten te wachten op de spitzenkandidat van de Groenen, als ik me niet vergis de derde fractie van Europa? En dat hier dan de nummer 8 of zo lekker vraagjes kwam beantwoorden.

Dus, heel mooi voor fok, maar een slecht teken voor de hele verkiezing.


GroenLinks deed het trouwens prima. Al bleven ze wel heel dicht bij klimaat, ik had ze wel wat meer over vluchtelingen willen horen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 19 mei 2019 @ 23:13:25 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186976007
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:09 schreef robdriessen het volgende:
@:capricia even uit nieuwsgierigheid: hoe pitcht FOK! zichzelf bij de politieke partijen? "Hoi! Hier je kans om direct te praten tegen (x-aantal) leden, variërend van je grootste fan tot je ergste tegenstander." ?
Dat is mijn afdeling ;) Zo'n mailtje is een stuk uitgebreider en officieler dan wat jij zegt maar het komt wel op hetzelfde neer.
Spoilers!
pi_186976016
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:09 schreef robdriessen het volgende:
@:capricia even uit nieuwsgierigheid: hoe pitcht FOK! zichzelf bij de politieke partijen? "Hoi! Hier je kans om direct te praten tegen (x-aantal) leden, variërend van je grootste fan tot je ergste tegenstander." ?
Misschien dat er een marketingbedrijf achter zit, die dat allemaal regelt.

Weet iemand of de FvD, PVV en VVD nog aan bod komen? Tot nu toe zijn het alleen linkse partijen geweest.
  zondag 19 mei 2019 @ 23:18:20 #16
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186976175
quote:
6s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:13 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Misschien dat er een marketingbedrijf achter zit, die dat allemaal regelt.

Weet iemand of de FvD, PVV en VVD nog aan bod komen? Tot nu toe zijn het alleen linkse partijen geweest.
Geen marketingafdeling maar ik dus in overleg met een partijmedewerker.

Na de SP morgen komt er helaas geen partij meer aan bod. Men vindt het niet nodig om te antwoorden.
Spoilers!
pi_186976208
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Men vindt het niet nodig om te antwoorden.
  zondag 19 mei 2019 @ 23:20:44 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186976229
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:19 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat zegt deze man?
Spoilers!
pi_186976289
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat zegt deze man?
Vuile klootzak(ken).
  zondag 19 mei 2019 @ 23:27:32 #20
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186976358
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:23 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Vuile klootzak(ken).
Oh ja _O-

Nou, zo ver wil ik niet gaan. Iedereen heeft het druk in deze tijd maar antwoorden op een mail is wel het minste lijkt me. Ik vind een aantal mensen wel wat onbeschoft nu ja.

Maar goed, de verkiezingen zijn al over een paar dagen. Het is nou eenmaal zo gelopen. Ik blijf ze aan hun jasje/jaquetteje trekken.

Weltrusten en allemaal bedankt voor het meeposten O+
Gaat allen naar de stembus, etcetera, etcetera.
Spoilers!
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 23:42:34 #21
236264 crew  capricia
pi_186976608
GL heeft het ook op Twitter gemeld.
groenlinks twitterde op zondag 19-05-2019 om 20:46:24 Altijd al lijsttrekker @BasEickhout het vuur aan de schenen willen leggen? Nu heb je de kans. Op dit moment is Bas in debat op het politieke forum van FOK! Kom maar op met je vragen.https://t.co/dcNR9m9tco reageer retweet
Leuk. :D
Definitely not CIA
  maandag 20 mei 2019 @ 07:54:15 #22
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186978595
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh ja _O-

Nou, zo ver wil ik niet gaan. Iedereen heeft het druk in deze tijd maar antwoorden op een mail is wel het minste lijkt me. Ik vind een aantal mensen wel wat onbeschoft nu ja.

Maar goed, de verkiezingen zijn al over een paar dagen. Het is nou eenmaal zo gelopen. Ik blijf ze aan hun jasje/jaquetteje trekken.

Weltrusten en allemaal bedankt voor het meeposten O+
Gaat allen naar de stembus, etcetera, etcetera.
Ondanks de teleurstellende antwoorden, bedankt voor het organiseren hiervan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 20 mei 2019 @ 08:40:23 #23
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186978914
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2019 07:54 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ondanks de teleurstellende antwoorden, bedankt voor het organiseren hiervan.
Als dit teleurstellend is wat is dan de kwalificatie voor Baudet en vriendjes? Met hun doublespeak
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186979574
Ik vond het persoonlijk wel tegenvallen. Vragen die al eerder waren gesteld werden niet beantwoord.
Ik had dan geluk dat @Hawk123 m'n vragen herhaalde, waardoor ze ook bij hen omhoog kwamen en toch antwoord kregen.

Echter waren dit erg basale antwoorden en vooral open deuren. Hopelijk gaat SP hier vanavond beter mee om
pi_186980248
Het lijkt me dan ook zinvoller om het vragen stellen wat meer in banen te leiden. Het kost een hoop tijd om alles te moeten lezen. Veel vragen komen op hetzelfde neer (of slaan überhaupt nergens op) en/of krijgen hetzelfde antwoord.

Wellicht is het voor een volgende verkiezing een optie om de vragen te bundelen tot één (kortere) vragenlijst waar uitgebreider op in gegaan kan worden. Vervolgens kun je er ook meer van maken dan een vraag-antwoord, maar een echte discussie krijgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 20 mei 2019 @ 11:12:21 #26
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186980410
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Het lijkt me dan ook zinvoller om het vragen stellen wat meer in banen te leiden. Het kost een hoop tijd om alles te moeten lezen. Veel vragen komen op hetzelfde neer (of slaan überhaupt nergens op) en/of krijgen hetzelfde antwoord.

Wellicht is het voor een volgende verkiezing een optie om de vragen te bundelen tot één (kortere) vragenlijst waar uitgebreider op in gegaan kan worden. Vervolgens kun je er ook meer van maken dan een vraag-antwoord, maar een echte discussie krijgen.
Ja, er moet wel een en ander aan deze opzet veranderen. Dat vind ik ook.
Spoilers!
  maandag 20 mei 2019 @ 11:12:44 #27
435806 geert_realist
verknipt en verstrooit
pi_186980418
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 20:19 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

De FvD wilt het liefst alle grenzen sluiten, toch?

Immigratie veranderen ja. Grenzen sluiten, hulp in de regio. Immigratie is geen oplossing voor het probleem, bovendien polariseert het onze eigen samenleving, gaan we achteruit op zaken als gelijkheid van alles mensen(bv vrouwen, lhbti) en krijgen we dat bepaalde religieuze stromingen het dagelijks leven willen beinvloeden, waar we de vorige eeuw juist afstand van namen. Bovendien kunnen we door een recente uitspraak van het europese hof van justitie niet eens meer criminele immigranten uitzetten als we hun veiligheid niet kunnen garanderen(dat kunnen we dus nooit), des te meer reden om helemaal te stoppen met immigratie, eigen veiligheid van burgers voorop!
Ik ben politiek incorrect, zeg wat ik wil en ben een trotste racist! w/
  maandag 20 mei 2019 @ 11:26:29 #28
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186980632
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 08:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als dit teleurstellend is wat is dan de kwalificatie voor Baudet en vriendjes? Met hun doublespeak
Gelijk weer naar een ander wijzen.
Voel je je aangevallen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186981099
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gelijk weer naar een ander wijzen.
Voel je je aangevallen?
Totaal off-topic, maar veel FvD-haters zijn nogal zuur en obsessief.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186981173
Ik heb het vorige deel teruggelezen. Het was een genânt toneelstukje van GL waarin alleen maar inkoppertjes werden beantwoord en kritische vragen vakkundig werden vermeden.

Veel partijen laten het aanbod voor een livechat waarschijnlijk aan zich voorbij gaan omdat er op FOK! veel minder mensen bereikt kunnen worden dan op social media.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186981288
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:12 schreef geert_realist het volgende:

[..]

Immigratie veranderen ja. Grenzen sluiten, hulp in de regio. Immigratie is geen oplossing voor het probleem, bovendien polariseert het onze eigen samenleving, gaan we achteruit op zaken als gelijkheid van alles mensen(bv vrouwen, lhbti) en krijgen we dat bepaalde religieuze stromingen het dagelijks leven willen beinvloeden, waar we de vorige eeuw juist afstand van namen. Bovendien kunnen we door een recente uitspraak van het europese hof van justitie niet eens meer criminele immigranten uitzetten als we hun veiligheid niet kunnen garanderen(dat kunnen we dus nooit), des te meer reden om helemaal te stoppen met immigratie, eigen veiligheid van burgers voorop!
De enige polarisering die er gebeurt, komt door de politiek.

- Je zegt dat we er op achteruit gaan als het gaat om gelijkheid van mensen en voornamelijk vrouwen en mensen met een andere seksuele geaardheid?

Kan je dat onderbouwen? Volgens mij zijn wij juist een van de voortvarendste en progressievste landen ter wereld. Ik heb vrienden die in de gay scene zitten en ik zie geen ongelijkheid.

Daarnaast zag ik gisteren een link over een motie van de FVD en het afschaffen van vervolging van hatespeech tegen gaypeople

Ook de nummer 2 van de FvD Amsterdam heeft uitspraken gedaan https://www.ad.nl/binnenl(...)-iq-homo-s~acf94eb2/


- Je zegt dat religieuze stromingen onze maatschappij aantasten?

Kan je dat onderbouwen? Volgens mij zijn de meeste geloven in ons land, redelijk seculier.


De FvD is een VVD 2.0 en wilt juist een extreem liberaal land en nog meer bezuiningen op de publiekelijke sector en gezondheidszorg, dan hoeven de multinationals ook niet zoveel belasting te betalen in een belastingparadijs als Nederland.
  maandag 20 mei 2019 @ 12:25:49 #32
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186981485
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gelijk weer naar een ander wijzen.
Voel je je aangevallen?
Jouw kritiek staat al van te voren vast. Of je nu een kort en bondig antwoord krijgt of een lange tekst met voetnoten.

Terwijl jij natuurlijk achter lieden aan loopt die uberhaupt gewoon maar wat roepen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 20 mei 2019 @ 12:30:29 #33
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186981531
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:07 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Daarnaast zag ik gisteren een link over een motie van de FVD en het afschaffen van vervolging van hatespeech tegen gaypeople
''Gaypeople''? Bedoel je LHBT'ers?

Sta ik ook achter. Artikel 1 voorziet al in het tegengaan van discriminatie en 'hate speech'. We hoeven geen speciale wetjes voor speciale belangengroepjes te hebben, dat werkt segregatie in de hand.
  maandag 20 mei 2019 @ 12:33:22 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186981588
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

''Gaypeople''? Bedoel je LHBT'ers?

Sta ik ook achter. Artikel 1 voorziet al in het tegengaan van discriminatie en 'hate speech'. We hoeven geen speciale wetjes voor speciale belangengroepjes te hebben, dat werkt segregatie in de hand.
De Grondwet heeft niets te maken met het strafrecht.

Daarom is dit een stupide en achterbaks standpunt.

FvD schuurt gewoon heel dicht tegen de SGP aan, zijn dikke vrienden met veel overloop. Tegelijkertijd dan wel natuurlijk moslims de maat nemen met dingen waar de aarts-conservatieven zelf moeite mee hebben (belangrijk verschil tov moslims is dat in SGP gemeenten de lokale politie en justitie vaak een oogje dicht knijpt; dat kwam ook naar boven vwb misbruik in de katholieke kerk).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 20 mei 2019 @ 12:42:03 #35
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_186981768
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, er moet wel een en ander aan deze opzet veranderen. Dat vind ik ook.
Stap 1: Oproep tot vragen (max 2 per persoon zodat niet één iemand met een waslijst aan vragen de helft van de tijd van de politici opslurpt). Sluit de bus 24 uur van tevoren
Stap 2: Alle verzamelde vragen in een poll in de OP gieten en laat de users maar stemmen welke vragen zij het liefste beantwoord willen zien. Ondertussen kunnen de politici zich al gaan voorbereiden op de antwoorden (als ze tijd hebben).
Stap 3: Gedurende het live deel de mogelijkheid bieden voor extra vragen en vervolgvragen

Ik snap dat dit een stuk ten koste gaat van de spontaniteit, maar als we hierdoor het beantwoordingspercentage omhoog kunnen krikken en kunnen afspreken dat men in ieder geval de top 10 aan vragen uit de poll zal beantwoorden, krijgen we in ieder geval een reactie op de vragen die de meeste mensen belangrijk vinden.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_186981814
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Het lijkt me dan ook zinvoller om het vragen stellen wat meer in banen te leiden. Het kost een hoop tijd om alles te moeten lezen. Veel vragen komen op hetzelfde neer (of slaan überhaupt nergens op) en/of krijgen hetzelfde antwoord.

Wellicht is het voor een volgende verkiezing een optie om de vragen te bundelen tot één (kortere) vragenlijst waar uitgebreider op in gegaan kan worden. Vervolgens kun je er ook meer van maken dan een vraag-antwoord, maar een echte discussie krijgen.
Eens. Veel vragen hebben ook niks/weinig met Europa te maken en verder zijn veel offtopicposts zonder concrete vraag gewoon blijven staan.
  maandag 20 mei 2019 @ 12:45:42 #37
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186981837
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:42 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Stap 1: Oproep tot vragen (max 2 per persoon zodat niet één iemand met een waslijst aan vragen de helft van de tijd van de politici opslurpt). Sluit de bus 24 uur van tevoren
Stap 2: Alle verzamelde vragen in een poll in de OP gieten en laat de users maar stemmen welke vragen zij het liefste beantwoord willen zien. Ondertussen kunnen de politici zich al gaan voorbereiden op de antwoorden (als ze tijd hebben).
Stap 3: Gedurende het live deel de mogelijkheid bieden voor extra vragen en vervolgvragen

Ik snap dat dit een stuk ten koste gaat van de spontaniteit, maar als we hierdoor het beantwoordingspercentage omhoog kunnen krikken en kunnen afspreken dat men in ieder geval de top 10 aan vragen uit de poll zal beantwoorden, krijgen we in ieder geval een reactie op de vragen die de meeste mensen belangrijk vinden.
Ik ga het niet meer redden om dit voor de livechat van vanavond te regelen maar we gaan zeker onderzoeken wat handig is voor de volgende keer. Het is echt wel de bedoeling dat we dit vaker doen.
Bedankt voor de tips, daar kunnen we wel wat mee :)
Spoilers!
  maandag 20 mei 2019 @ 12:46:37 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186981849
En euh, hebben jullie hier geen FvD topic ofzo?
Spoilers!
pi_186981899
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

''Gaypeople''? Bedoel je LHBT'ers?

Sta ik ook achter. Artikel 1 voorziet al in het tegengaan van discriminatie en 'hate speech'. We hoeven geen speciale wetjes voor speciale belangengroepjes te hebben, dat werkt segregatie in de hand.
Alsof het de FvD daar om te doen is.

Die willen gewoon simpel scoren over de rug van LHBT'ers.
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 12:50:14 #40
236264 crew  capricia
pi_186981907
Definitely not CIA
  maandag 20 mei 2019 @ 12:58:12 #41
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186982067
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jouw kritiek staat al van te voren vast. Of je nu een kort en bondig antwoord krijgt of een lange tekst met voetnoten.

Terwijl jij natuurlijk achter lieden aan loopt die uberhaupt gewoon maar wat roepen.
Mijn kritiek op standpunten wel, dat laat ik daarom ook van te voren weten in mijn vraagstelling.
Als ik vervolgens op 2 vragen geen enkel antwoord krijg en op 2 vragen een halfbakken standaardriedeltje, dan is het voor mij teleurstellend. Geen idee of je mijn vragen uberhaupt hebt gelezen of dat je mening alweer van te voren vaststaat, maar ik stel een vraag over iets waar ik verstand van heb, iets waar ik voor opgeleid ben. Mijn opleiding is een stuk beperkter als die van Bas Eickhout, maar ik weet dat hij hier les over heeft gehad en over na heeft moeten denken. Het is dan ook een van de beslissende onderdelen voor mij om niet om GL te stemmen. Dan is het uitermate teleurstellend als de vraag wordt overgeslagen.

Eerlijk is eerlijk, mijn laatste vraag had ik beter moeten verwoorden maar ik was er te moe voor.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186982839
Waar en wanneer worden die vragen beantwoord uit het vorige deel?
Ik heb om 21:00 gekeken maar zag niks.
pi_186982881
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:40 schreef 0108daniel het volgende:
Waar en wanneer worden die vragen beantwoord uit het vorige deel?
Ik heb om 21:00 gekeken maar zag niks.
Zie hier:

POL / Zondag 19-05: Livechat met GroenLinks

Vanaf onderaan pagina 6. Ze waren gister echt live om 21:00.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186983134
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:58 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mijn kritiek op standpunten wel, dat laat ik daarom ook van te voren weten in mijn vraagstelling.
Als ik vervolgens op 2 vragen geen enkel antwoord krijg en op 2 vragen een halfbakken standaardriedeltje, dan is het voor mij teleurstellend. Geen idee of je mijn vragen uberhaupt hebt gelezen of dat je mening alweer van te voren vaststaat, maar ik stel een vraag over iets waar ik verstand van heb, iets waar ik voor opgeleid ben. Mijn opleiding is een stuk beperkter als die van Bas Eickhout, maar ik weet dat hij hier les over heeft gehad en over na heeft moeten denken. Het is dan ook een van de beslissende onderdelen voor mij om niet om GL te stemmen. Dan is het uitermate teleurstellend als de vraag wordt overgeslagen.

Eerlijk is eerlijk, mijn laatste vraag had ik beter moeten verwoorden maar ik was er te moe voor.
Heb je een link naar je comment?
pi_186983140
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zie hier:

POL / Zondag 19-05: Livechat met GroenLinks

Vanaf onderaan pagina 6. Ze waren gister echt live om 21:00.
Wel wat later, want ze stonden in de file.
  maandag 20 mei 2019 @ 14:14:46 #46
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186983283
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het is dan ook een van de beslissende onderdelen voor mij om niet om GL te stemmen.
Alsof je dat überhaupt ooit hebt overwogen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 20 mei 2019 @ 14:22:42 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_186983360
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:58 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mijn kritiek op standpunten wel, dat laat ik daarom ook van te voren weten in mijn vraagstelling.
Als ik vervolgens op 2 vragen geen enkel antwoord krijg en op 2 vragen een halfbakken standaardriedeltje, dan is het voor mij teleurstellend. Geen idee of je mijn vragen uberhaupt hebt gelezen of dat je mening alweer van te voren vaststaat, maar ik stel een vraag over iets waar ik verstand van heb, iets waar ik voor opgeleid ben. Mijn opleiding is een stuk beperkter als die van Bas Eickhout, maar ik weet dat hij hier les over heeft gehad en over na heeft moeten denken. Het is dan ook een van de beslissende onderdelen voor mij om niet om GL te stemmen. Dan is het uitermate teleurstellend als de vraag wordt overgeslagen.

Eerlijk is eerlijk, mijn laatste vraag had ik beter moeten verwoorden maar ik was er te moe voor.
POL / Zondag 19-05: Livechat met GroenLinks

Laat ik ze eens nalopen

Vraag 1 is een suggestieve vraag, bovendien kreeg je daar van een andere user antwoord op (dat bepaalde giftige gassen niet meer zijn toe gestaan) en is ook gezegd dat voorheen de Groenen makkelijk buitenspel konden worden gezet (de Grote Coalitie).

Vraag 2 kreeg je gewoon een antwoord op. Kun je geen leuk antwoord vinden maar er wordt aangegeven hoe de kosten niet bij de burger terecht komt.

Vraag 3 niet, maar dat is een zuiver nationale aangelegenheid.

Vraag 4 kreeg je een antwoord op, ook dit is een nationale aangelegenheid (en aan de Raad). De belangen zijn nu eenmaal zo dat een VVD stoer maar niet té stoer tegen mensensmokkelaars wil zijn.

Kortom, een hoop geklaag om niks, en nog steeds stukken beter dan de 'zo heb ik het niet bedoeld' clubs.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 14:44:17 #48
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_186983696
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

POL / Zondag 19-05: Livechat met GroenLinks

Laat ik ze eens nalopen

Vraag 1 is een suggestieve vraag, bovendien kreeg je daar van een andere user antwoord op (dat bepaalde giftige gassen niet meer zijn toe gestaan) en is ook gezegd dat voorheen de Groenen makkelijk buitenspel konden worden gezet (de Grote Coalitie).

Vraag 2 kreeg je gewoon een antwoord op. Kun je geen leuk antwoord vinden maar er wordt aangegeven hoe de kosten niet bij de burger terecht komt.

Vraag 3 niet, maar dat is een zuiver nationale aangelegenheid.

Vraag 4 kreeg je een antwoord op, ook dit is een nationale aangelegenheid (en aan de Raad). De belangen zijn nu eenmaal zo dat een VVD stoer maar niet té stoer tegen mensensmokkelaars wil zijn.

Kortom, een hoop geklaag om niks, en nog steeds stukken beter dan de 'zo heb ik het niet bedoeld' clubs.
Kom gewoon op je eigen account bas
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_186985565
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Men vindt het niet nodig om te antwoorden.
Van de stemwijzer voor FvD: zoals we weten stellen zij een vraag en je kan antwoord geven. Dan kan de PP ook nog een toelichting geven waarom ze het ergens Eens/Oneens of Geen van Beide vinden. Maar dan zien we, dat ze het inderdaad (vaak) niet nodig vinden om te antwoorden, kijk maar:

1: Jongeren vanaf 16 jaar moeten stemrecht krijgen bij de Europese verkiezingen.
Oneens / Geen toelichting gegeven
2: Een deel van de Europese leningen aan Griekenland moet worden kwijtgescholden.
Oneens / Geen toelichting gegeven
3: De EU moet grootschalige veehouderij ontmoedigen.
Oneens / Geen toelichting gegeven
4: De EU moet afzien van verdere uitbreiding van het aantal lidstaten.
Eens / Geen toelichting gegeven
5: Dierproeven voor de ontwikkeling van medicijnen moeten in de hele EU verboden worden.
Oneens / Geen toelichting gegeven
6: De EU moet zich ervoor inzetten dat elke lidstaat een minimumloon invoert.
Oneens / Geen toelichting gegeven
7: Bij verkiezingen voor het Europees Parlement moeten burgers kunnen stemmen op een partij of een kandidaat uit een andere lidstaat.
Oneens / Geen toelichting gegeven
8: Er moet een belasting op de handel in aandelen komen.
Oneens / Geen toelichting gegeven
9: Het Europese Openbaar Ministerie moet een rol krijgen bij de vervolging van grensoverschrijdende (drugs)criminaliteit.
Oneens / Geen toelichting gegeven
10: De EU moet een gemeenschappelijke database opzetten met gegevens over personen die van terrorisme worden verdacht.
Oneens / Geen toelichting gegeven
11: De Europese afspraak om vingerafdrukken op te nemen in paspoorten moet worden geschrapt.
Eens / Geen toelichting gegeven

Er waren 30 vragen waarvan de FvD dus op meer dan 1/3 geen antwoord had waarom zij het Eens / Oneens waren....

En, gefeliciteerd FvD, ik heb de stemwijzer naar waarheid geantwoord op de vragen en ik ben het voor 0% eens met jullie. Dat is me nou nog nooit gebeurt _O-
pi_186995879
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zie hier:

POL / Zondag 19-05: Livechat met GroenLinks

Vanaf onderaan pagina 6. Ze waren gister echt live om 21:00.
Ik had zoals de meeste daarvoor al een vraag gesteld, maar daarvan hebben ze helemaal niets beantwoord.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')