Dan raad ik je aan om niet zomaar aannames te maken. Tot voor kort had ik Rutte ook nog redelijk hoog zitten.quote:Op zondag 19 mei 2019 21:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, waarschijnlijk omdat ik het zinnetje 'de mensen zijn Rutte beu' al 10 jaar voorbij zie komen.
Welke taal is dat, trouwens?
Really? Waarom zou je dat doen?quote:Op zondag 19 mei 2019 21:42 schreef PzKpfw het volgende:
Tot voor kort had ik Rutte ook nog redelijk hoog zitten.
Jij bent misschien nog wel erger dan de FvD racisten. Lekker rechts worden zodra men een leidinggevende functie aan neemt. @Bart2002quote:Op zondag 19 mei 2019 20:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat zijn precies de aannames, beste jongen?
En ik links? Haha, neuh. Niet meer.
Waarom zijn FvD racisten?quote:Op zondag 19 mei 2019 22:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent misschien nog wel erger dan de FvD racisten. Lekker rechts worden zodra men een leidinggevende functie aan neemt. @:Bart2002
quote:Op zondag 19 mei 2019 11:39 schreef Roces18 het volgende:
En ik ben van mening dat Baudet makkelijk hoor te kunnen winnen. Hij komt met argumentatie, Rutte komt met one-liners, nietszeggende zinnen die hij vaak herhaalt en op de man spelen.
Zoals Frank Underwood zei in House of Cards.quote:Op zondag 19 mei 2019 11:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder dat die met zijn elitair verheven gedrag vooral de intellectueel minder bedeelde laag van de samenleving bereikt dat vroeger PVV stemde.
De Tweede Kamer is er niet alleen voor de hoogopgeleiden, net zo min de Tweede Kamer er niet alleen is voor de blanke witte VVD stemmer.quote:Op zondag 19 mei 2019 12:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij moest de hele riedel nota bene voorlezen.Gaan we nu serieus doen alsof Kamerleden dit moeiteloos moeten kunnen spreken en begrijpen? Want hoger opgeleid
En zoals eerder gezegd: dan moet een Marokkaans-Nederlandse voorzitter hem vragen de zaak gewoon in het Nederlands te doen. Tot zo ver je geloofwaardigheid wat betreft de aanval op de Nederlandse cultuur.
En hoe zou Rutte dan aan dat baantje moeten komen?quote:Op zondag 19 mei 2019 13:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zou Rutte juist goed uitkomen want hij solliciteert naar het baantje van voorzitter van de Europese Commissie. Het enige wat hem nu nog in de weg staat is zijn Nederlandse premierschap. Dit geeft hem een mooie opening om zijn vertrek uit NL te motiveren met "landsbelang" en "partijbelang".
Ok, dus een 'mening' van iemand anders zou het fundament moeten zijn voor Baudet om een discussie te winnen.quote:Op zondag 19 mei 2019 23:07 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Als Baudet zich een beetje houdt aan de meningen van Eppink (zoals in deze interview) komt Baudet al zeer ver.
Zijn grote probleem is dat het standpunt van baudet afwijkt van fvd.......quote:Op zondag 19 mei 2019 10:51 schreef Drugshond het volgende:
Wil dit wel eens zien. Thierry weet heel goed wat er mis is in de EU. Ook op financieel gebied. Die kan op papier Ruute bijzonder lastig maken qua dossierkennis.
Dank je.quote:Op zondag 19 mei 2019 14:14 schreef praadje het volgende:
[..]
Het debat tussen VVD-leider Rutte en Forum-leider Baudet gaat door. De twee gaan woensdag de strijd aan in centrum De Rode Hoed in Amsterdam onder leiding van Jeroen Pauw. Het debat wordt live uitgezonden in zijn tv-programma.
Tijdens de uitzending van Pauw dus dat zal rond 23.00 uur zijn.
rutte komt vooral en alleen met frames om Baudet in de verdrukking te stoppen.quote:Op zondag 19 mei 2019 11:39 schreef Roces18 het volgende:
En ik ben van mening dat Baudet makkelijk hoor te kunnen winnen. Hij komt met argumentatie, Rutte komt met one-liners, nietszeggende zinnen die hij vaak herhaalt en op de man spelen.
Eh, ja? Eppink is de kandidaat voor het Europees Parlement, niet Baudet. Nogal logisch dat het standpunt van de lijsttrekker dan ook door de landelijke partijleider wordt gebruikt.quote:Op maandag 20 mei 2019 07:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok, dus een 'mening' van iemand anders zou het fundament moeten zijn voor Baudet om een discussie te winnen.
gaat vast goed komen.
Denk dat Baudet deze gebruikelijke frames al van tevoren inschat en daarop zal anticiperen.quote:Op maandag 20 mei 2019 09:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
rutte komt vooral en alleen met frames om Baudet in de verdrukking te stoppen.
Een beetje zoals iedereen doet om FvD te pakken. Radio debat afgelopen weekend was niet anders. Iedereen tegen FvD en alleen dat.
Standpunten ja.quote:Op maandag 20 mei 2019 09:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Eh, ja? Eppink is de kandidaat voor het Europees Parlement, niet Baudet. Nogal logisch dat het standpunt van de lijsttrekker dan ook door de landelijke partijleider wordt gebruikt.
Ik dacht dat dit soort dingen vanzelfsprekend waren.
Maar kan Thierry ook eindelijk eens met een goede onderbouwing aangeven wat zijn koers zal zijn?quote:Op zondag 19 mei 2019 10:51 schreef Drugshond het volgende:
Wil dit wel eens zien. Thierry weet heel goed wat er mis is in de EU. Ook op financieel gebied. Die kan op papier Ruute bijzonder lastig maken qua dossierkennis.
quote:Het veelbesproken debat tussen Mark Rutte en Thierry Baudet gaat 'nergens over'. ‘Het is geen keuze tussen rechts en knetterrechts.’ Dat zegt eurocommissaris en spitzenkandidat voor de sociaaldemocraten Frans Timmermans in het Radio 1-programma 1 op 1.
Het debat tussen Rutte en Baudet legt de nadruk op een 'Nexit', maar volgens Timmermans is dat helemaal niet aan de orde bij de Europese verkiezingen. "Het gaat over de richting die Europa de komende vijf jaar op moet gaan. En dat is toch echt niet de keuze tussen rechts en knetterrechts. Rutte staat voor minder Europa en Baudet voor geen Europa. Ik vind dat geen keuze."
Bron: 1op1quote:Draagt Nederland hem voor?
Timmermans voert druk campagne om commissievoorzitter te worden, de baan die Juncker nu heeft. Maar of de Nederlandse regering hem voordraagt voor die functie weet hij nog niet. "Zoals ik het inschat denk ik dat ik de beste kans heb om een zware portefeuille voor Nederland binnen te slepen. Als ik dat niet kan leveren, heb ik er volkomen vrede mee als ze voor een andere kandidaat kiezen." Timmermans geeft aan dat hij dan in het Europees Parlement zal plaatsnemen.
Dat kan, maar de kans dat hij in het Parlement plaatsneemt acht ik 0,0001%. Dus dat is een redelijk verloren stem.quote:[b]Op maandag 20 mei 2019 13:06
Je kunt ook kiezen voor Baudet. Hij staat op nummer 12 van de lijst EU Parlement. (Lijstduwer)
Dat doet de EU al heel lang. Net als voor de VVD en feitelijk ook de PvdA is volkshuisvesting, het feit dat alle Europeanen en geimporteerden een dak boven hun hoofd nodig hebben, een kans om te speculeren en te rentenieren voor Timmermans eigenlijke achterban.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:19 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb hem zojuist gehoord in dit programma op Radio 1.
Frans Timmermans wil via Brussel zich bijna met alles bemoeien, zelfs met de woningbouw in de Europese landen.![]()
Wat blijft er straks nog over voor de autonomie van de afzonderlijke lidstaten?
Europa is enkel een werelddeel. Hoe kan je daar precies voor zijn? Of tegen? Waar is hij dan precies voor?quote:Op maandag 20 mei 2019 13:39 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Baudet staat voor minder tot geen EU maar is voor Europa.
Ook bizar dat een Timmermans een Baudet 'knetterrechts' noemt. Alleen vanwege gematigde standpunten als dat de Europese bevolking door omvolking niet mag verdwijnen en dat de Nederlandse soevereiniteit niet voor een habbekrats aan Brussel moet worden overhandigd. Nog geen 30 jaar geleden zouden juist de standpunten van Timmermans als 'knettergek' en extreem worden beschouwd.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:39 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Baudet staat voor minder tot geen EU maar is voor Europa.
Knettergekmans is voor een fascistische EU superstaat. Ze blijven subtiel spindokteren deze wezels. Iedereen haalt EU en Europa door elkaar. Gaat Gutte straks bij het debat ook doen.
Hoezo? Het telt toch gewoon mee met voor het FvD?quote:Op maandag 20 mei 2019 13:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat kan, maar de kans dat hij in het Parlement plaatsneemt acht ik 0,0001%. Dus dat is een redelijk verloren stem.
In dat opzicht wel ja. Maar je stemt toch op iemand om je te vertegenwoordigen? Niet op iemand die er toch niet gaat zitten? Snap dat stemmen op lijstduwers sowieso niet echt.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo? Het telt toch gewoon mee met voor het FvD?
Wat maakt de EU precies fascistisch?quote:Op maandag 20 mei 2019 13:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Waarom eigenlojk willen julie een fascistische EU superstaat?
D66 ziet de bui hangen door alle EU kritische geluiden en wilt EU in de Nederlandse grondwet verankeren wat een idiote mafketels.
En de PO heeft besloten ze een podium te bieden. Dat is wat mij betreft een legitieme reden voor andere partijen om zich daarover te beklagen. Als ze nou met z'n tweeën in een zaaltje in Schubbekutveen hadden gestaan, dan had geen haan ernaar gekraaid.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Frans moet zich niet overal mee willen bemoeien. Twee vertegenwoordigers van rechtse partijen zijn overeen gekomen om met elkaar in debat te gaan, dat moeten ze helemaal zelf weten. Deze opmerking heeft een hoog "joehoe, ik ben er ook nog!! Kijk naar mij!!!!1" -gehalte.
Voor Nederland. Tuurlijk Frans.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:06 schreef Bocaj het volgende:
"Zoals ik het inschat denk ik dat ik de beste kans heb om een zware portefeuille voor Nederland binnen te slepen.
Alleen tijdens verkiezingstijd.quote:Rutte staat voor minder Europa
Het NOS Journaal kapte zijn woorden natuurlijk af (dat deden ze zeker niet toen Baudet nog op één zetel stond) maar waar Timmermans terecht op wijst is hoe de EU onder het mom van vrije markt en vrij kapitaal (de vier pijlers) al reeds met de woningmarkt bemoeid. Dat de corporaties bepaalde dingen niet mogen doen komt van de EU vandaan, waar rechts een meerderheid in het parlement heeft.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:19 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb hem zojuist gehoord in dit programma op Radio 1.
Frans Timmermans wil via Brussel zich bijna met alles bemoeien, zelfs met de woningbouw in de Europese landen.![]()
Wat blijft er straks nog over voor de autonomie van de afzonderlijke lidstaten?
Bekende naam op de lijst om stemmen binnen te trekken.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
In dat opzicht wel ja. Maar je stemt toch op iemand om je te vertegenwoordigen? Niet op iemand die er toch niet gaat zitten? Snap dat stemmen op lijstduwers sowieso niet echt.
Omdat andere partijen een lachertje zijn. Met activisten kun je niet discussiëren.quote:Op maandag 20 mei 2019 14:49 schreef Nielsch het volgende:
waarom wil baudet enkel met rutte in debat? riekt een beetje naar partijkartel...
Vraag mij af hoe het islamkritische deel van zijn achterban reageert op deze uitlatingen. In veel gevallen gaat het om voormalige PVV-aanhangers die al jarenlang waarschuwen voor de 'middeleeuwse haatreligie die onze liberale verworvenheden de nek om wil draaien'. Maar hun nieuwe Messias doet met zijn conservatieve opvattingen niet onder voor de gemiddelde moslim.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:06 schreef Linkie3 het volgende:
Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie https://www.nu.nl/politie(...)s-ter-discussie.html (via @:NUnl)
Dit kan Rutten goed gebruiken woensdag, lijkt mij.
Ik snap de marketingtechniek wel, en de reden dat ze er zijn, maar ik snap mensen niet die erop stemmen.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bekende naam op de lijst om stemmen binnen te trekken.
Ach ja. Er zijn mensen die altijd op de nummer 1 van lijst 1 stemmen, omdat hun vader dat ook al deed.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik snap de marketingtechniek wel, en de reden dat ze er zijn, maar ik snap mensen niet die erop stemmen.
Ach ja. Er zijn mensen die GroenLinks stemmen omdat het grasveldje tegenover hun flat verdord is.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik snap de marketingtechniek wel, en de reden dat ze er zijn, maar ik snap mensen niet die erop stemmen.
Tja.. Misschien snap ik het hele concept 'mens' gewoon niet zo goed.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach ja. Er zijn mensen die altijd op de nummer 1 van lijst 1 stemmen, omdat hun vader dat ook al deed.
Zolang hij tegen allochtonen / niet-Nederlandse culturen blijft, zien ze dat wel door de vingers hoor. Dat gedweep met onze geweldige waarden wordt toch alleen maar aangegrepen om mensen die daar wellicht anders over denken de deur te kunnen wijzen. Niet ter verdediging van die waarden.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag mij af hoe het islamkritische deel van zijn achterban reageert op deze uitlatingen. In veel gevallen gaat het om voormalige PVV-aanhangers die al jarenlang waarschuwen voor de 'middeleeuwse haatreligie die onze liberale verworvenheden de nek om wil draaien'. Maar hun nieuwe Messias doet met zijn conservatieve opvattingen niet onder voor de gemiddelde moslim.
Dat is ook mijn vrees. Uiteindelijk was het niet meer dan een stok om de gehate immigrant mee te slaan.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Zolang hij tegen allochtonen / niet-Nederlandse culturen blijft, zien ze dat wel door de vingers hoor. Dat gedweep met onze geweldige waarden wordt toch alleen maar aangegrepen om mensen die daar wellicht anders over denken de deur te kunnen wijzen. Niet ter verdediging van die waarden.
Dit is dom van Baudet.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:06 schreef Linkie3 het volgende:
Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie https://www.nu.nl/politie(...)s-ter-discussie.html (via @:NUnl)
Dit kan Rutten goed gebruiken woensdag, lijkt mij.
Net zoals het afgeven op het politieke establishment ook alleen maar als doel heeft om ze te vervangen met eigen leden.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ook mijn vrees. Uiteindelijk was het niet meer dan een stok om de gehate immigrant mee te slaan.
Dit is onzin die zo uit de mond van een Pete Hoekstra zou kunnen komen. Lekker bezig Thierry.quote:In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual.
Het is onzin omdat?quote:Op maandag 20 mei 2019 16:05 schreef Farenji het volgende:
https://americanaffairsjo(...)f-liberal-modernity/
Ik pik er even een zinnetje uit.
[..]
Dit is onzin die zo uit de mond van een Pete Hoekstra zou kunnen komen. Lekker bezig Thierry.
De tering zeg. Dus volgens Terry wordt de zelfmoord van oude mensen gefaciliteerd, omdat de kinderen niet voor hun ouders willen zorgen???quote:Op maandag 20 mei 2019 16:05 schreef Farenji het volgende:
https://americanaffairsjo(...)f-liberal-modernity/
Ik pik er even een zinnetje uit.
[..]
Dit is onzin die zo uit de mond van een Pete Hoekstra zou kunnen komen. Lekker bezig Thierry.
Dus CDA, GL, D66, PvdA, SP, PVV, CU en al die anderen zijn allemaal activisten? Dat is nieuw voor me.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:04 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Omdat andere partijen een lachertje zijn. Met activisten kun je niet discussiëren.
Jij denkt dat euthanasie in Nederland wordt mogelijk gemaakt omdat mensen niet belast wensen te worden met zorgen voor hun ouders?quote:
Veel leesplezier (pas op voor het glas van de ingegooide glazen)quote:Op maandag 20 mei 2019 16:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De tering zeg. Dus volgens Terry wordt de zelfmoord van oude mensen gefaciliteerd, omdat de kinderen niet voor hun ouders willen zorgen???.
Zo krijgen die oerconservatieven in de VS ook het idee dat de nazi's hier al lang aan het bewind zijn in NL hè..
Waar kunnen we dat ''essay' lezen btw, net thuis, hoorde eea op radio1 over een essay?
Thx.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Veel leesplezier (pas op voor het glas van de ingegooide glazen)
https://americanaffairsjo(...).XOJe0g0yP_c.twitter
Je hoort vaak genoeg dat ouderen geen last meer willen zijn voor hun kinderen, en daarom euthanasie willen.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat euthanasie in Nederland wordt mogelijk gemaakt omdat mensen niet belast wensen te worden met zorgen voor hun ouders?
Want dat is wat Baudet claimt.
Borrelpraat. Bovendien juridisch onmogelijk en geen arts die daar aan mee zal werken.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:24 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Je hoort vaak genoeg dat ouderen geen last meer willen zijn voor hun kinderen, en daarom euthanasie willen.
Dat hoor ik eerlijk gezegd nooit. Het besluit om over te gaan euthanasie, wordt in het overgrote deel van de gevallen genomen omdat zieken hun lijdensweg zat zijn.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:24 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Je hoort vaak genoeg dat ouderen geen last meer willen zijn voor hun kinderen, en daarom euthanasie willen.
quote:Vijftien jaar euthanasiewet: belangrijkste cijfers 2017
In bijna 90% van de gevallen betreft het patiënten die lijden aan niet meer te genezen kanker, aandoeningen van het zenuwstelsel (zoals Parkinson, MS, ALS), hart- en vaataandoeningen, longaandoeningen of een combinatie van deze. Het hoogste aantal meldingen van euthanasie heeft betrekking op de leeftijdscategorie 70-80 jaar, namelijk 2.002 (30,4%), gevolgd door de leeftijdscategorie 80-90 jaar, namelijk 1.634 (24,8%) en 60-70 jaar, namelijk 1.405 (21,3%).
Zoveel geks staat hier niet, maar dan moet je begrijpend kunnen en willen lezen.quote:And both base their vision of society on the (unfounded but supposedly “self-evident”) principle that every individual enjoys certain “inalienable rights,” which by definition eclipse all other claims, and to which all other ties, loyalties, and connections must ultimately be subordinated. Over time, all such institutions that the individual requires to fully actualize a meaningful existence—such as a family and a connection to generations past and future, a nation, a tradition, perhaps a church—will weaken and eventually disappear. Today, even new life (in the womb) may be extinguished to avoid disturbing the individual’s freedom. In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual.
Zijn laatste zin, waarin hij beweert dat euthanasie in Nederland wordt gefaciliteerd om kinderen niet op te zadelen met de last om voor hun ouders te zorgen, is anders behoorlijk gek. En ook nog eens niet waar.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:34 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Zoveel geks staat hier niet, maar dan moet je begrijpend kunnen en willen lezen.
Inderdaad precies hetzelfde als kinderen die geen last meer willen hebben van hun ouders, en daarom euthanasie willen.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:24 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Fijn dat je aangeeft hoe je een tekst leest: je plukt er een geïsoleerde zin uit en vergroot dit om de boodschap van de zender te kunnen verdraaien.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zijn laatste zin, waarin hij beweert dat euthanasie in Nederland wordt gefaciliteerd om kinderen niet op te zadelen met de last om voor hun ouders te zorgen, is anders behoorlijk gek. En ook nog eens niet waar.
Als je doorleest schemert het mensbeeld van meneer Baudet ook lekker door, hij wil eigenlijk terug naar de jaren vijftig waar vrouwen thuis moeten blijven om voor de kinderen te zorgen, en vooral geen carriere mogen maken. Kinderen baren, stofzuigen en ramen lappen, dat mogen ze, en abortus is ook maar een gruwel. Fox news zou applaudisseren.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zijn laatste zin, waarin hij beweert dat euthanasie in Nederland wordt gefaciliteerd om kinderen niet op te zadelen met de last om voor hun ouders te zorgen, is anders behoorlijk gek. En ook nog eens niet waar.
Dat moet je lezen in een context van het individu tegenover de groep, in de doorgeslagen liberalisering die al onze eeuwenoude structuren onder druk zet waardoor alle vastigheden van het bestaan langzaam maar zeker verdwijnen.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nog steeds een onzin-bewering over euthanasie. Dat wordt niet gefaciliteerd om minder verantwoordelijkheden voor zorg op de kinderen te plaatsen. Dat is hooguit een bijkomstigheid. If even.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:34 schreef Oostwoud het volgende:
Het heeft altijd iets tragisch, mensen die er de studieachtergrond, werkervaring, geoefende leesvaardigheid of interesse niet voor hebben om essays werkelijk te lezen.
Neemt niet weg dat het dom is van Baudet, hij had kunnen weten, zeker in verkiezingstijd, dat z'n stuk op een totaal andere wijze geduid zou worden dan zijn bedoeling is. Feitelijk betreft het een beschouwing op het werk van Houellebecq, met hier en daar wat inkleuring vanuit een Nederlandse context door Baudet.
Dit is de gehele alinea, over euthanasie. De alinea in kwestie gaat over banden die het individuele leven in het hier en nu overstijgen, banden die over generaties behouden dienen te worden en die het meest op de proef gesteld worden wanneer mensen op hun zwakst zijn. Door het individu voor de gezins, familie en bloedband te stellen, vervaagd deze band.
[..]
Zoveel geks staat hier niet, maar dan moet je begrijpend kunnen en willen lezen.
Je bent zelf af. Ik bekritiseer Baudet op zijn eigen bewering. Op precies die bewering. Die bewering is onzin, dat is een feit. Ik vind het ook een gekke bewering, dat is mijn mening. Ik vergroot niks uit, en ik haal niks uit context.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:43 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Fijn dat je aangeeft hoe je een tekst leest: je plukt er een geïsoleerde zin uit en vergroot dit om de boodschap van de zender te kunnen verdraaien.
Je bent af.
Typisch geval van De Speld, dit: https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/quote:Op maandag 20 mei 2019 16:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je bent zelf af. Ik bekritiseer Baudet op zijn eigen bewering. Op precies die bewering. Die bewering is onzin, dat is een feit. Ik vind het ook een gekke bewering, dat is mijn mening. Ik vergroot niks uit, en ik haal niks uit context.
Jij was al af in de eerste zin van je vorige reactie waar je al toonde geen argumenten te hebben maar meteen op de man ging spelen op een nogal neerbuigende manier. Wat een zwaktebod zeg.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:43 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Fijn dat je aangeeft hoe je een tekst leest: je plukt er een geïsoleerde zin uit en vergroot dit om de boodschap van de zender te kunnen verdraaien.
Je bent af.
En elk persoon wat ooit betrokken is geweest in een euthanasie-traject weet dat dat dus echt geen enkele fuck met 'ontlopen van verantwoordelijkheden voor zorg' te maken heeft. Dat is namelijk nogal een heftig proces, waar familieleden wel degelijk betrokken in worden en verantwoordelijkheid in kennen.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat moet je lezen in een context van het individu tegenover de groep, in de doorgeslagen liberalisering die al onze eeuwenoude structuren onder druk zet waardoor alle vastigheden van het bestaan langzaam maar zeker verdwijnen.
Dan bedoelt hij met 'suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual' eigenlijk niet dat zelfmoord gefaciliteerd wordt zodat ook hier geen grenzen - zoals de plicht om voor je ouders te zorgen - voor het individu gesteld worden.
Een goed verstaander begrijpt dat.
Ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt te zeggen. Is dit sarcasme? Dat Baudet stelt dat hij liever wat minder verworven individuele vrijheden ziet is me volkomen duidelijk. Dat is een op zich niet heel opvallend conservatief standpunt. Maar dat maakt niet dat zijn bewering over de motivatie voor euthanasie in Nederland opeens hardstikke waar wordt.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat moet je lezen in een context van het individu tegenover de groep, in de doorgeslagen liberalisering die al onze eeuwenoude structuren onder druk zet waardoor alle vastigheden van het bestaan langzaam maar zeker verdwijnen.
Dan bedoelt hij met 'suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the individual' eigenlijk niet dat zelfmoord gefaciliteerd wordt zodat ook hier geen grenzen - zoals de plicht om voor je ouders te zorgen - voor het individu gesteld worden.
Een goed verstaander begrijpt dat.
Slechts zeer weinig vrouwen dragen op dit moment nog bij aan nieuwe ontwikkelingen. Veel vrouwen eindigen toch ook weer ergens als secretaresse. Dan kun je je afvragen of we ze wel zo heftig moeten stimuleren om maar carrière te maken. Het meerendeel komt toch nergens, behalve loonslaaf worden. Door ze vaker thuis te houden zullen ze absoluut gelukkiger worden. De burn-out cijfers bij vrouwen is schrikbarend hoog.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je doorleest schemert het mensbeeld van meneer Baudet ook lekker door, hij wil eigenlijk terug naar de jaren vijftig waar vrouwen thuis moeten blijven om voor de kinderen te zorgen, en vooral geen carriere mogen maken. Kinderen baren, stofzuigen en ramen lappen, dat mogen ze, en abortus is ook maar een gruwel. Fox news zou applaudisseren.
Nou, wat fijn dat jij dat even voor de vrouwen bepaalt.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Slechts zeer weinig vrouwen dragen op dit moment nog bij aan nieuwe ontwikkelingen. Veel vrouwen eindigen toch ook weer ergens als secretaresse. Dan kun je je afvragen of we ze wel zo heftig moeten stimuleren om maar carrière te maken. Het meerendeel komt toch nergens, behalve loonslaaf worden. Door ze vaker thuis te houden zullen ze absoluut gelukkiger worden. De burn-out cijfers bij vrouwen is schrikbarend hoog.
Ben jij toevallig islamitisch, protestant of katholiek?quote:Op maandag 20 mei 2019 17:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Slechts zeer weinig vrouwen dragen op dit moment nog bij aan nieuwe ontwikkelingen. Veel vrouwen eindigen toch ook weer ergens als secretaresse. Dan kun je je afvragen of we ze wel zo heftig moeten stimuleren om maar carrière te maken. Het meerendeel komt toch nergens, behalve loonslaaf worden. Door ze vaker thuis te houden zullen ze absoluut gelukkiger worden. De burn-out cijfers bij vrouwen is schrikbarend hoog.
Het zou vrouwen eigenlijk verboden moeten worden om te studeren. Zonde van het geld.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Framen kan weer beginnenquote:Op maandag 20 mei 2019 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben jij toevallig islamitisch, protestant of katholiek?
Maar als die vrouwen bij bosjes omvallen omdat zorg dragen voor de kinderen en werken teveel is, waarom verdeel je de zorg voor de kinderen dan niet meer?quote:Op maandag 20 mei 2019 17:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Framen kan weer beginnen. Ik ben niet geinteresseerd in een religieuze discussie. Dit is een wetenschappelijke discussie. Kijk eens rond, indien van toepassing, op je werkvloer. Vrouwen vallen bij bosjes om omdat ze zoveel ballen moeten hoog houden.
Als je als man dan oppert om vrouwen misschien meer met rust te laten ben je ouderwets. Ik sta juist achter ze.
Vrouwen hebben in Nederland de vrijheid om hun eigen pad te kiezen. Laten we dat vooral zo houden.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Framen kan weer beginnen. Ik ben niet geinteresseerd in een religieuze discussie. Dit is een wetenschappelijke discussie. Kijk eens rond, indien van toepassing, op je werkvloer. Vrouwen vallen bij bosjes om omdat ze zoveel ballen moeten hoog houden.
Als je als man dan oppert om vrouwen misschien meer met rust te laten ben je ouderwets. Ik sta juist achter ze.
Dat is toch precies wat hij voorstelt? De man werkt, de vrouw is achter het aanrecht. Keurige verdeling, niet?quote:Op maandag 20 mei 2019 17:25 schreef galatea het volgende:
[..]
Maar als die vrouwen bij bosjes omvallen omdat zorg dragen voor de kinderen en werken teveel is, waarom verdeel je de zorg voor de kinderen dan niet meer?
Of de vrouw werk, de man achter het aanrecht?quote:Op maandag 20 mei 2019 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat hij voorstelt? De man werkt, de vrouw is achter het aanrecht. Keurige verdeling, niet?
Omdat een van de twee partners wél carrière zal moeten maken om voldoende inkomen te genereren voor het gezin. Vaak zal dat de man zijn omdat die een voorsprong heeft, immers hij loopt geen achterstand op met zwangerschappen, heeft minder ziekteverzuim en kan meer werkuren aan. En toegegeven, zit ook een stukje cultuur bij. Een man die thuisblijft wordt niet geaccepteerd.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:25 schreef galatea het volgende:
[..]
Maar als die vrouwen bij bosjes omvallen omdat zorg dragen voor de kinderen en werken teveel is, waarom verdeel je de zorg voor de kinderen dan niet meer?
Geldt dat niet gewoon voor 99,9% van de wereldbevolking?quote:Op maandag 20 mei 2019 17:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je naar schoolresultaten kijkt lijkt het er toch echt op dat vrouwen een voorsprong hebben ten einde van hun opleiding.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat een van de twee partners wél carrière zal moeten maken om voldoende inkomen te genereren voor het gezin. Vaak zal dat de man zijn omdat die een voorsprong heeft, immers hij loopt geen achterstand op met zwangerschappen, heeft minder ziekteverzuim en kan meer werkuren aan. En toegegeven, zit ook een stukje cultuur bij. Een man die thuisblijft wordt niet geaccepteerd.
Wat leesvoer voor de rest: https://www.volkskrant.nl(...)bij-mannen~b70358af/
Je kunt ook gewoon allebei ouderschapsverlof opnemen. Dat ziekteverzuim bij vrouwen komt juist door dat cultuurverschil, het is nochtans de moeder die het kind bij ziekte opvangt. Dus als vaders evenveel zorgen voor hun kinderen, kunnen moeders evenveel werken. Deden mijn ouders al in de jaren 90. Geen kwestie van kunnen maar van willen.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Omdat een van de twee partners wél carrière zal moeten maken om voldoende inkomen te genereren voor het gezin. Vaak zal dat de man zijn omdat die een voorsprong heeft, immers hij loopt geen achterstand op met zwangerschappen, heeft minder ziekteverzuim en kan meer werkuren aan. En toegegeven, zit ook een stukje cultuur bij. Een man die thuisblijft wordt niet geaccepteerd.
Wat leesvoer voor de rest: https://www.volkskrant.nl(...)bij-mannen~b70358af/
secretaresse hierquote:Op maandag 20 mei 2019 17:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja maar, als jullie allemaal mannen geweest waren, hadden jullie het nog beter gedaan. Of zo.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
secretaresse hierWerkend voor een CFO, een Communicatie directeur en een directeur Innovatie en Technologie (alle 3 vrouwen)
Sinds halverwege jaren '90 vormen vrouwen de meerderheid op universiteiten; sinds 2006 zijn ze dat ook op hogescholen en die verschillen nemen alleen maar toe. Pas op het MBO zijn de mannen nog in de meerderheid. Studies als geneeskunde en rechten zijn vrouwenterritoria geworden. Over niet al te lange tijd zijn medisch specialisten, rechters, advocaten, notarissen, psychologen en noem ze maar op in grote meerderheid vrouw.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |