abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2019 @ 21:42:48 #101
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186973361
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 21:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, waarschijnlijk omdat ik het zinnetje 'de mensen zijn Rutte beu' al 10 jaar voorbij zie komen. :)

Welke taal is dat, trouwens?
Dan raad ik je aan om niet zomaar aannames te maken. Tot voor kort had ik Rutte ook nog redelijk hoog zitten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 19 mei 2019 @ 21:43:41 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186973389
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 21:42 schreef PzKpfw het volgende:

Tot voor kort had ik Rutte ook nog redelijk hoog zitten.
Really? Waarom zou je dat doen? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 19 mei 2019 @ 22:17:12 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186974256
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 20:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat zijn precies de aannames, beste jongen?

En ik links? Haha, neuh. Niet meer.
Jij bent misschien nog wel erger dan de FvD racisten. Lekker rechts worden zodra men een leidinggevende functie aan neemt. @Bart2002
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186974849
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij bent misschien nog wel erger dan de FvD racisten. Lekker rechts worden zodra men een leidinggevende functie aan neemt. @:Bart2002
Waarom zijn FvD racisten?
Koos weet ook niet precies waar hij staat volgens mij. Als rwchtse stemmer Baudet aanvallen. Beetje raar.
pi_186974901
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:39 schreef Roces18 het volgende:
En ik ben van mening dat Baudet makkelijk hoor te kunnen winnen. Hij komt met argumentatie, Rutte komt met one-liners, nietszeggende zinnen die hij vaak herhaalt en op de man spelen.
_O-
pi_186974970
quote:
9s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:52 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Blijft toch bijzonder dat die met zijn elitair verheven gedrag vooral de intellectueel minder bedeelde laag van de samenleving bereikt dat vroeger PVV stemde.
Zoals Frank Underwood zei in House of Cards.

"Oh don't deny it, you've loved it. You don't actually need me to stand for anything, you just need me to stand. To be the strong man, the man of action. My god you are addicted to action and slogans. It doesn't matter what I say... it doesn't matter what I do... just as long as I am doing something, you are happy to be along for a ride. And frankly I don't blame you. With all the foolishness and indecision in your lives why not a man like me? I don't apologize. In the end I don't not care whether you love me or you hate me, just as long as I win. The deck is stacked, the rules are rigged."
pi_186975070
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 12:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hij moest de hele riedel nota bene voorlezen. :D Gaan we nu serieus doen alsof Kamerleden dit moeiteloos moeten kunnen spreken en begrijpen? Want hoger opgeleid :)

En zoals eerder gezegd: dan moet een Marokkaans-Nederlandse voorzitter hem vragen de zaak gewoon in het Nederlands te doen. Tot zo ver je geloofwaardigheid wat betreft de aanval op de Nederlandse cultuur. :')
De Tweede Kamer is er niet alleen voor de hoogopgeleiden, net zo min de Tweede Kamer er niet alleen is voor de blanke witte VVD stemmer.

Baudet mag best in het Latijns spreken, maar wat schiet hij, de Tweede kamer en de maatschappij ermee op?
  zondag 19 mei 2019 @ 22:53:11 #108
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_186975364
Rutte voelt zich bedreigd en gaat in de aanval. Ik weet niet of dit handig is voor Baudet. Die Rutte is zo glad als een aal, 1 op 1 gaat lastig worden denk voor Thierry. Ik wil het wel zien.
pi_186975480
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 13:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat zou Rutte juist goed uitkomen want hij solliciteert naar het baantje van voorzitter van de Europese Commissie. Het enige wat hem nu nog in de weg staat is zijn Nederlandse premierschap. Dit geeft hem een mooie opening om zijn vertrek uit NL te motiveren met "landsbelang" en "partijbelang".
En hoe zou Rutte dan aan dat baantje moeten komen?
De ALDE fractie is momenteel de op 3 na grootste fractie in het EU parlement.
Theoretisch kan het weliswaar, maar het is wel heel onwaarschijnlijk en het EU parlement zou waarschijnlijk ruzie met de Europese Raad krijgen.

https://nl.wikipedia.org/(...)e_Europese_Commissie
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_186975797
Als Baudet zich een beetje houdt aan de meningen van Eppink (zoals in deze interview) komt Baudet al zeer ver.

pi_186978361
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:07 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Als Baudet zich een beetje houdt aan de meningen van Eppink (zoals in deze interview) komt Baudet al zeer ver.

Ok, dus een 'mening' van iemand anders zou het fundament moeten zijn voor Baudet om een discussie te winnen.

gaat vast goed komen.
pi_186978961
Ik denk dat zowel Rutte als Baudet bij dit debat garen gaan spinnen, door de afwezigheid van echte politieke opponenten.
pi_186978966
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:51 schreef Drugshond het volgende:
Wil dit wel eens zien. Thierry weet heel goed wat er mis is in de EU. Ook op financieel gebied. Die kan op papier Ruute bijzonder lastig maken qua dossierkennis.
Zijn grote probleem is dat het standpunt van baudet afwijkt van fvd.......
speak only if it improves the silence.
pi_186979034
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 14:14 schreef praadje het volgende:

[..]

Het debat tussen VVD-leider Rutte en Forum-leider Baudet gaat door. De twee gaan woensdag de strijd aan in centrum De Rode Hoed in Amsterdam onder leiding van Jeroen Pauw. Het debat wordt live uitgezonden in zijn tv-programma.

Tijdens de uitzending van Pauw dus dat zal rond 23.00 uur zijn.
Dank je.
  maandag 20 mei 2019 @ 09:17:06 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_186979173
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:39 schreef Roces18 het volgende:
En ik ben van mening dat Baudet makkelijk hoor te kunnen winnen. Hij komt met argumentatie, Rutte komt met one-liners, nietszeggende zinnen die hij vaak herhaalt en op de man spelen.
rutte komt vooral en alleen met frames om Baudet in de verdrukking te stoppen.
Een beetje zoals iedereen doet om FvD te pakken. Radio debat afgelopen weekend was niet anders. Iedereen tegen FvD en alleen dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_186979216
Alsof dit om Baudet of Rutte draait :')
  maandag 20 mei 2019 @ 09:35:43 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186979324
Maar komt er nu ook nog een debat tussen de kandidaten waar je daadwerkelijk op kunt stemmen in het EP of niet?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 20 mei 2019 @ 09:43:24 #118
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186979404
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 07:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ok, dus een 'mening' van iemand anders zou het fundament moeten zijn voor Baudet om een discussie te winnen.

gaat vast goed komen.
Eh, ja? Eppink is de kandidaat voor het Europees Parlement, niet Baudet. Nogal logisch dat het standpunt van de lijsttrekker dan ook door de landelijke partijleider wordt gebruikt.

Ik dacht dat dit soort dingen vanzelfsprekend waren.
pi_186979484
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 09:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

rutte komt vooral en alleen met frames om Baudet in de verdrukking te stoppen.
Een beetje zoals iedereen doet om FvD te pakken. Radio debat afgelopen weekend was niet anders. Iedereen tegen FvD en alleen dat.
Denk dat Baudet deze gebruikelijke frames al van tevoren inschat en daarop zal anticiperen.
pi_186979602
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 09:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Eh, ja? Eppink is de kandidaat voor het Europees Parlement, niet Baudet. Nogal logisch dat het standpunt van de lijsttrekker dan ook door de landelijke partijleider wordt gebruikt.

Ik dacht dat dit soort dingen vanzelfsprekend waren.
Standpunten ja.

Als partij verdedig je de standpunten van je partij die wel wat meer wortels zouden moeten hebben dan "een mening". Ik mag aannemen dat Baudet daar inmiddels wel de rand van de hoed van kent. Eppink kan daarnaast wel meningen hebben maar die lijken me voor Baudet minder relevant.
pi_186980037
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:51 schreef Drugshond het volgende:
Wil dit wel eens zien. Thierry weet heel goed wat er mis is in de EU. Ook op financieel gebied. Die kan op papier Ruute bijzonder lastig maken qua dossierkennis.
Maar kan Thierry ook eindelijk eens met een goede onderbouwing aangeven wat zijn koers zal zijn?

Tot nu toe is het niet meer dan een Wilders 2.0: In de media overal op tegen en overal commentaar op. Maar concrete en werkbare voorstellen voor verbetering en/of oplossing heeft meneer niet.

Dat kan ook niet. Want dat gaat zijn stemvee als 'verkiezingsbeloften' zien en die kan hij, zolang er geen absolute meerderheid van stemmen is, ook niet volledig nastreven. Verantwoordelijkheid van regeren, zeker op landelijk niveau, is voor zo'n populistenpartij het einde.
  maandag 20 mei 2019 @ 13:06:27 #122
65846 Bocaj
47th President.
pi_186982205
Frans Timmermans: 'Debat Rutte-Baudet gaat nergens over’.

quote:
Het veelbesproken debat tussen Mark Rutte en Thierry Baudet gaat 'nergens over'. ‘Het is geen keuze tussen rechts en knetterrechts.’ Dat zegt eurocommissaris en spitzenkandidat voor de sociaaldemocraten Frans Timmermans in het Radio 1-programma 1 op 1.

Het debat tussen Rutte en Baudet legt de nadruk op een 'Nexit', maar volgens Timmermans is dat helemaal niet aan de orde bij de Europese verkiezingen. "Het gaat over de richting die Europa de komende vijf jaar op moet gaan. En dat is toch echt niet de keuze tussen rechts en knetterrechts. Rutte staat voor minder Europa en Baudet voor geen Europa. Ik vind dat geen keuze."
quote:
Draagt Nederland hem voor?

Timmermans voert druk campagne om commissievoorzitter te worden, de baan die Juncker nu heeft. Maar of de Nederlandse regering hem voordraagt voor die functie weet hij nog niet. "Zoals ik het inschat denk ik dat ik de beste kans heb om een zware portefeuille voor Nederland binnen te slepen. Als ik dat niet kan leveren, heb ik er volkomen vrede mee als ze voor een andere kandidaat kiezen." Timmermans geeft aan dat hij dan in het Europees Parlement zal plaatsnemen.
Bron: 1op1

============================================
Je kunt ook kiezen voor Baudet. Hij staat op nummer 12 van de lijst EU Parlement. (Lijstduwer)
Derk Jan Eppink op nummer 1.
Maar zegt Timmermans, het zou een zegen voor Nederland zijn als hij gaat vertrekken naar Brussel! :D :D
pi_186982452
quote:
10s.gif [b]Op maandag 20 mei 2019 13:06
Je kunt ook kiezen voor Baudet. Hij staat op nummer 12 van de lijst EU Parlement. (Lijstduwer)
Dat kan, maar de kans dat hij in het Parlement plaatsneemt acht ik 0,0001%. Dus dat is een redelijk verloren stem.
pi_186982460
Ik heb hem zojuist gehoord in dit programma op Radio 1.
Frans Timmermans wil via Brussel zich bijna met alles bemoeien, zelfs met de woningbouw in de Europese landen. :?

Wat blijft er straks nog over voor de autonomie van de afzonderlijke lidstaten?
pi_186982480
Ik vind dat geen keuze zegt Fransje, natuurlijk meer Europa is ook geen keuze maar toch wordt dit er weer doorheen gedrukt. :')

Hetzelfde soort argument hoor je ook altijd vanuit die kant zodra het gaat om oplossingen aan te dragen voor bepaalde problemen, dat zijn dan geen oplossingen hoor je.

Maar ja, er blijven nog genoeg mensen intrappen.
pi_186982555
Frans moet zich niet overal mee willen bemoeien. Twee vertegenwoordigers van rechtse partijen zijn overeen gekomen om met elkaar in debat te gaan, dat moeten ze helemaal zelf weten. Deze opmerking heeft een hoog "joehoe, ik ben er ook nog!! Kijk naar mij!!!!1" -gehalte.
  maandag 20 mei 2019 @ 13:25:02 #127
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_186982558
"Het gaat over de richting die Europa de komende vijf jaar op moet gaan. En dat is toch echt niet de keuze tussen rechts en knetterrechts"

Het gaat mij om de keuze waar de EU de komende 50 jaar heen moet. Niet om de komende 5 jaar waarin Timmerfrans fuhrer wil worden. Wat dat betreft is het debat tussen Rutte en Baudet wel interessant, want Rutte's minder EU is tot nu toe alleen maar minder Nederland gebleken.
  maandag 20 mei 2019 @ 13:35:34 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186982759
Frans Faalmans met zijn 2000 jaar islamitische prachtcultuur in Europa. :')
The End Times are wild
pi_186982794
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:19 schreef Idisrom het volgende:
Frans Timmermans wil via Brussel zich bijna met alles bemoeien, zelfs met de woningbouw in de Europese landen. :?

Dat doet de EU al heel lang. Net als voor de VVD en feitelijk ook de PvdA is volkshuisvesting, het feit dat alle Europeanen en geimporteerden een dak boven hun hoofd nodig hebben, een kans om te speculeren en te rentenieren voor Timmermans eigenlijke achterban.

Daarom mag van de EU sociale woningbouw niet gebruikt worden voor effectieve huisvesting en een evenwichtige woningmarkt, maar mag het alleen een lapmiddeltje zijn.

Zou er overigens nog kans zijn dat Timmermans helemaal niet verkozen wordt? Zou wel humor zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186982818
Baudet staat voor minder tot geen EU maar is voor Europa.

Knettergekmans is voor een fascistische EU superstaat. Ze blijven subtiel spindokteren deze wezels. Iedereen haalt EU en Europa door elkaar. Gaat Gutte straks bij het debat ook doen.
pi_186982906
Waarom eigenlojk willen julie een fascistische EU superstaat?
D66 ziet de bui hangen door alle EU kritische geluiden en wilt EU in de Nederlandse grondwet verankeren wat een idiote mafketels.
pi_186982939
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:39 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Europa is enkel een werelddeel. Hoe kan je daar precies voor zijn? Of tegen? Waar is hij dan precies voor?
  maandag 20 mei 2019 @ 13:50:07 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186982971
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:39 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

Knettergekmans is voor een fascistische EU superstaat. Ze blijven subtiel spindokteren deze wezels. Iedereen haalt EU en Europa door elkaar. Gaat Gutte straks bij het debat ook doen.
Ook bizar dat een Timmermans een Baudet 'knetterrechts' noemt. Alleen vanwege gematigde standpunten als dat de Europese bevolking door omvolking niet mag verdwijnen en dat de Nederlandse soevereiniteit niet voor een habbekrats aan Brussel moet worden overhandigd. Nog geen 30 jaar geleden zouden juist de standpunten van Timmermans als 'knettergek' en extreem worden beschouwd.
The End Times are wild
  maandag 20 mei 2019 @ 13:54:19 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186983043
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:19 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat kan, maar de kans dat hij in het Parlement plaatsneemt acht ik 0,0001%. Dus dat is een redelijk verloren stem.
Hoezo? Het telt toch gewoon mee met voor het FvD?
The End Times are wild
pi_186983067
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoezo? Het telt toch gewoon mee met voor het FvD?
In dat opzicht wel ja. Maar je stemt toch op iemand om je te vertegenwoordigen? Niet op iemand die er toch niet gaat zitten? Snap dat stemmen op lijstduwers sowieso niet echt.
pi_186983084
Hans Brusselmans. :') Alles wat er mis is met de EU in één vadsig lichaam. :') :r
pi_186983116
Timmermans :')
Wat een mafketel is dat zeg.
  maandag 20 mei 2019 @ 14:11:17 #138
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186983254
Mondje dicht Frans, de volwassenen zijn aan het praten. Met je sociaal-democratische luchtfietserij. :')
  maandag 20 mei 2019 @ 14:21:02 #139
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186983343
Rutte wil minder Europa? Laat me niet lachen...
pi_186983372
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:45 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Waarom eigenlojk willen julie een fascistische EU superstaat?
D66 ziet de bui hangen door alle EU kritische geluiden en wilt EU in de Nederlandse grondwet verankeren wat een idiote mafketels.
Wat maakt de EU precies fascistisch?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186983425
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Frans moet zich niet overal mee willen bemoeien. Twee vertegenwoordigers van rechtse partijen zijn overeen gekomen om met elkaar in debat te gaan, dat moeten ze helemaal zelf weten. Deze opmerking heeft een hoog "joehoe, ik ben er ook nog!! Kijk naar mij!!!!1" -gehalte.
En de PO heeft besloten ze een podium te bieden. Dat is wat mij betreft een legitieme reden voor andere partijen om zich daarover te beklagen. Als ze nou met z'n tweeën in een zaaltje in Schubbekutveen hadden gestaan, dan had geen haan ernaar gekraaid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 20 mei 2019 @ 14:29:37 #142
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_186983442
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:06 schreef Bocaj het volgende:
"Zoals ik het inschat denk ik dat ik de beste kans heb om een zware portefeuille voor Nederland binnen te slepen.
Voor Nederland. Tuurlijk Frans.

quote:
Rutte staat voor minder Europa
Alleen tijdens verkiezingstijd.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 20 mei 2019 @ 14:32:44 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186983486
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:19 schreef Idisrom het volgende:

Het NOS Journaal kapte zijn woorden natuurlijk af (dat deden ze zeker niet toen Baudet nog op één zetel stond) maar waar Timmermans terecht op wijst is hoe de EU onder het mom van vrije markt en vrij kapitaal (de vier pijlers) al reeds met de woningmarkt bemoeid. Dat de corporaties bepaalde dingen niet mogen doen komt van de EU vandaan, waar rechts een meerderheid in het parlement heeft.

Timmermans wil dus juist minder bemoeienis op dat vlak, en niet meer (zoals Baudet en Rutte beiden willen). Timmermans heeft daar met zijn dossier kennis absoluut gelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186983816
waarom wil baudet enkel met rutte in debat? riekt een beetje naar partijkartel...
  maandag 20 mei 2019 @ 15:03:52 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186984032
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

In dat opzicht wel ja. Maar je stemt toch op iemand om je te vertegenwoordigen? Niet op iemand die er toch niet gaat zitten? Snap dat stemmen op lijstduwers sowieso niet echt.
Bekende naam op de lijst om stemmen binnen te trekken.
The End Times are wild
pi_186984042
quote:
6s.gif Op maandag 20 mei 2019 14:49 schreef Nielsch het volgende:
waarom wil baudet enkel met rutte in debat? riekt een beetje naar partijkartel...
Omdat andere partijen een lachertje zijn. Met activisten kun je niet discussiëren.
pi_186984056
Het is ook een onzinnig debat, dus tsja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186984074
Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie https://www.nu.nl/politie(...)s-ter-discussie.html (via @nunl)

Dit kan Rutten goed gebruiken woensdag, lijkt mij.
pi_186984258
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:06 schreef Linkie3 het volgende:
Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie https://www.nu.nl/politie(...)s-ter-discussie.html (via @:NUnl)

Vraag mij af hoe het islamkritische deel van zijn achterban reageert op deze uitlatingen. In veel gevallen gaat het om voormalige PVV-aanhangers die al jarenlang waarschuwen voor de 'middeleeuwse haatreligie die onze liberale verworvenheden de nek om wil draaien'. Maar hun nieuwe Messias doet met zijn conservatieve opvattingen niet onder voor de gemiddelde moslim.
pi_186984360
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bekende naam op de lijst om stemmen binnen te trekken.
Ik snap de marketingtechniek wel, en de reden dat ze er zijn, maar ik snap mensen niet die erop stemmen.
  maandag 20 mei 2019 @ 15:28:38 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186984374
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik snap de marketingtechniek wel, en de reden dat ze er zijn, maar ik snap mensen niet die erop stemmen.
Ach ja. Er zijn mensen die altijd op de nummer 1 van lijst 1 stemmen, omdat hun vader dat ook al deed.
The End Times are wild
  maandag 20 mei 2019 @ 15:43:34 #152
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_186984597
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ach ja. Er zijn mensen die GroenLinks stemmen omdat het grasveldje tegenover hun flat verdord is.
pi_186984644
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ach ja. Er zijn mensen die altijd op de nummer 1 van lijst 1 stemmen, omdat hun vader dat ook al deed.
Tja.. Misschien snap ik het hele concept 'mens' gewoon niet zo goed.
pi_186984662
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vraag mij af hoe het islamkritische deel van zijn achterban reageert op deze uitlatingen. In veel gevallen gaat het om voormalige PVV-aanhangers die al jarenlang waarschuwen voor de 'middeleeuwse haatreligie die onze liberale verworvenheden de nek om wil draaien'. Maar hun nieuwe Messias doet met zijn conservatieve opvattingen niet onder voor de gemiddelde moslim.
Zolang hij tegen allochtonen / niet-Nederlandse culturen blijft, zien ze dat wel door de vingers hoor. Dat gedweep met onze geweldige waarden wordt toch alleen maar aangegrepen om mensen die daar wellicht anders over denken de deur te kunnen wijzen. Niet ter verdediging van die waarden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_186984690
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Zolang hij tegen allochtonen / niet-Nederlandse culturen blijft, zien ze dat wel door de vingers hoor. Dat gedweep met onze geweldige waarden wordt toch alleen maar aangegrepen om mensen die daar wellicht anders over denken de deur te kunnen wijzen. Niet ter verdediging van die waarden.
Dat is ook mijn vrees. Uiteindelijk was het niet meer dan een stok om de gehate immigrant mee te slaan.
  maandag 20 mei 2019 @ 15:49:53 #156
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_186984696
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:06 schreef Linkie3 het volgende:
Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie https://www.nu.nl/politie(...)s-ter-discussie.html (via @:NUnl)

Dit is dom van Baudet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_186984746
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is ook mijn vrees. Uiteindelijk was het niet meer dan een stok om de gehate immigrant mee te slaan.
Net zoals het afgeven op het politieke establishment ook alleen maar als doel heeft om ze te vervangen met eigen leden.

"Die politieke kliek is super slecht want allemaal 'ons kent ons', maar wanneer ik MP word wil ik graag de macht om eigenhandig ministers aan te stellen en te ontslaan".

Riiiiiiiiiiight.
pi_186984943
https://americanaffairsjo(...)f-liberal-modernity/

Ik pik er even een zinnetje uit.

quote:
In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the indi­vidual.
Dit is onzin die zo uit de mond van een Pete Hoekstra zou kunnen komen. Lekker bezig Thierry.
  maandag 20 mei 2019 @ 16:09:02 #159
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_186984995
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dit is onzin die zo uit de mond van een Pete Hoekstra zou kunnen komen. Lekker bezig Thierry.
Het is onzin omdat?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_186985105
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het is onzin omdat?
Omdat het niet waar is.
pi_186985121
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

De tering zeg. Dus volgens Terry wordt de zelfmoord van oude mensen gefaciliteerd, omdat de kinderen niet voor hun ouders willen zorgen??? 8)7 .

Zo krijgen die oerconservatieven in de VS ook het idee dat de nazi's hier al lang aan het bewind zijn in NL hè. :').

Waar kunnen we dat ''essay' lezen btw, net thuis, hoorde eea op radio1 over een essay?
I´m back.
pi_186985140
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:04 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Omdat andere partijen een lachertje zijn. Met activisten kun je niet discussiëren.
Dus CDA, GL, D66, PvdA, SP, PVV, CU en al die anderen zijn allemaal activisten? Dat is nieuw voor me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2019 16:17:51 ]
pi_186985145
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het is onzin omdat?
Jij denkt dat euthanasie in Nederland wordt mogelijk gemaakt omdat mensen niet belast wensen te worden met zorgen voor hun ouders?

Want dat is wat Baudet claimt.
pi_186985184
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De tering zeg. Dus volgens Terry wordt de zelfmoord van oude mensen gefaciliteerd, omdat de kinderen niet voor hun ouders willen zorgen??? 8)7 .

Zo krijgen die oerconservatieven in de VS ook het idee dat de nazi's hier al lang aan het bewind zijn in NL hè. :').

Waar kunnen we dat ''essay' lezen btw, net thuis, hoorde eea op radio1 over een essay?
Veel leesplezier (pas op voor het glas van de ingegooide glazen)
https://americanaffairsjo(...).XOJe0g0yP_c.twitter
We have far more in common than that which devides us..
pi_186985203
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Veel leesplezier (pas op voor het glas van de ingegooide glazen)
https://americanaffairsjo(...).XOJe0g0yP_c.twitter
Thx. ;).
I´m back.
  maandag 20 mei 2019 @ 16:24:30 #166
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_186985255
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat euthanasie in Nederland wordt mogelijk gemaakt omdat mensen niet belast wensen te worden met zorgen voor hun ouders?

Want dat is wat Baudet claimt.
Je hoort vaak genoeg dat ouderen geen last meer willen zijn voor hun kinderen, en daarom euthanasie willen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_186985291
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:24 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Je hoort vaak genoeg dat ouderen geen last meer willen zijn voor hun kinderen, en daarom euthanasie willen.
Borrelpraat. Bovendien juridisch onmogelijk en geen arts die daar aan mee zal werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2019 16:27:02 ]
pi_186985311
quote:

[..]

Dat hoor ik eerlijk gezegd nooit. Het besluit om over te gaan euthanasie, wordt in het overgrote deel van de gevallen genomen omdat zieken hun lijdensweg zat zijn.

quote:
Vijftien jaar euthanasiewet: belangrijkste cijfers 2017

In bijna 90% van de gevallen betreft het patiënten die lijden aan niet meer te genezen kanker, aandoeningen van het zenuwstelsel (zoals Parkinson, MS, ALS), hart- en vaataandoeningen, longaandoeningen of een combinatie van deze. Het hoogste aantal meldingen van euthanasie heeft betrekking op de leeftijdscategorie 70-80 jaar, namelijk 2.002 (30,4%), gevolgd door de leeftijdscategorie 80-90 jaar, namelijk 1.634 (24,8%) en 60-70 jaar, namelijk 1.405 (21,3%).
pi_186985434
Het heeft altijd iets tragisch, mensen die er de studieachtergrond, werkervaring, geoefende leesvaardigheid of interesse niet voor hebben om essays werkelijk te lezen.

Neemt niet weg dat het dom is van Baudet, hij had kunnen weten, zeker in verkiezingstijd, dat z'n stuk op een totaal andere wijze geduid zou worden dan zijn bedoeling is. Feitelijk betreft het een beschouwing op het werk van Houellebecq, met hier en daar wat inkleuring vanuit een Nederlandse context door Baudet.

Dit is de gehele alinea, over euthanasie. De alinea in kwestie gaat over banden die het individuele leven in het hier en nu overstijgen, banden die over generaties behouden dienen te worden en die het meest op de proef gesteld worden wanneer mensen op hun zwakst zijn. Door het individu voor de gezins, familie en bloedband te stellen, vervaagd deze band.
quote:
And both base their vision of society on the (unfounded but supposedly “self-evident”) principle that every individual enjoys certain “inalienable rights,” which by definition eclipse all other claims, and to which all other ties, loyalties, and connections must ultimately be subordinated. Over time, all such institutions that the individual requires to fully actualize a meaningful existence—such as a family and a connection to generations past and future, a nation, a tradition, perhaps a church—will weaken and eventually disappear. Today, even new life (in the womb) may be extinguished to avoid disturbing the individual’s freedom. In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the indi­vidual.
Zoveel geks staat hier niet, maar dan moet je begrijpend kunnen en willen lezen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186985525
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:34 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zoveel geks staat hier niet, maar dan moet je begrijpend kunnen en willen lezen.
Zijn laatste zin, waarin hij beweert dat euthanasie in Nederland wordt gefaciliteerd om kinderen niet op te zadelen met de last om voor hun ouders te zorgen, is anders behoorlijk gek. En ook nog eens niet waar.
pi_186985554
quote:

[..]

Inderdaad precies hetzelfde als kinderen die geen last meer willen hebben van hun ouders, en daarom euthanasie willen.

:')

Los van het feit dat 'ouderen geen last meer willen zijn voor hun kinderen' OOK niet de reden is dat we euthanasie toe willen staan.
pi_186985559
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zijn laatste zin, waarin hij beweert dat euthanasie in Nederland wordt gefaciliteerd om kinderen niet op te zadelen met de last om voor hun ouders te zorgen, is anders behoorlijk gek. En ook nog eens niet waar.
Fijn dat je aangeeft hoe je een tekst leest: je plukt er een geïsoleerde zin uit en vergroot dit om de boodschap van de zender te kunnen verdraaien.

Je bent af.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186985594
quote:

[..]

Als je doorleest schemert het mensbeeld van meneer Baudet ook lekker door, hij wil eigenlijk terug naar de jaren vijftig waar vrouwen thuis moeten blijven om voor de kinderen te zorgen, en vooral geen carriere mogen maken. Kinderen baren, stofzuigen en ramen lappen, dat mogen ze, en abortus is ook maar een gruwel. Fox news zou applaudisseren.
pi_186985597
quote:

[..]

Dat moet je lezen in een context van het individu tegenover de groep, in de doorgeslagen liberalisering die al onze eeuwenoude structuren onder druk zet waardoor alle vastigheden van het bestaan langzaam maar zeker verdwijnen.

Dan bedoelt hij met 'suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the indi­vidual' eigenlijk niet dat zelfmoord gefaciliteerd wordt zodat ook hier geen grenzen - zoals de plicht om voor je ouders te zorgen - voor het individu gesteld worden.

Een goed verstaander begrijpt dat.
pi_186985605
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:34 schreef Oostwoud het volgende:
Het heeft altijd iets tragisch, mensen die er de studieachtergrond, werkervaring, geoefende leesvaardigheid of interesse niet voor hebben om essays werkelijk te lezen.

Neemt niet weg dat het dom is van Baudet, hij had kunnen weten, zeker in verkiezingstijd, dat z'n stuk op een totaal andere wijze geduid zou worden dan zijn bedoeling is. Feitelijk betreft het een beschouwing op het werk van Houellebecq, met hier en daar wat inkleuring vanuit een Nederlandse context door Baudet.

Dit is de gehele alinea, over euthanasie. De alinea in kwestie gaat over banden die het individuele leven in het hier en nu overstijgen, banden die over generaties behouden dienen te worden en die het meest op de proef gesteld worden wanneer mensen op hun zwakst zijn. Door het individu voor de gezins, familie en bloedband te stellen, vervaagd deze band.
[..]

Nog steeds een onzin-bewering over euthanasie. Dat wordt niet gefaciliteerd om minder verantwoordelijkheden voor zorg op de kinderen te plaatsen. Dat is hooguit een bijkomstigheid. If even.
pi_186985617
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Fijn dat je aangeeft hoe je een tekst leest: je plukt er een geïsoleerde zin uit en vergroot dit om de boodschap van de zender te kunnen verdraaien.

Je bent af.
Je bent zelf af. Ik bekritiseer Baudet op zijn eigen bewering. Op precies die bewering. Die bewering is onzin, dat is een feit. Ik vind het ook een gekke bewering, dat is mijn mening. Ik vergroot niks uit, en ik haal niks uit context.
pi_186985636
Het verbaast me dat dat essay voor ophef zorgt. Dit zijn in rechts-conservatieve kringen heel gebruikelijke opvattingen. Jaren geleden publiceerde Andreas Kinneging al eens een betoog waarin hij ervoor pleitte dat vrouwen gewoon weer thuismoeders moeten willen zijn en dat we alleen zo de Europese cultuur in stand kunnen houden. Die tekst werd zelfs deel van het VWO-examen Nederlands, dus echt obscuur zijn zulke opvattingen niet.

Dit essay vind ik overigens niet zo boeiend. Al 20 jaar lees ik alles wat er van Houellebecq uitgebracht wordt direct (enige schrijver waar ik fan van ben) en ja, vanuit een perspectief zoals dat van Baudet kun je zijn werk prima zo interpreteren. Allemaal niet zo schokkend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2019 16:49:07 ]
pi_186985640
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je bent zelf af. Ik bekritiseer Baudet op zijn eigen bewering. Op precies die bewering. Die bewering is onzin, dat is een feit. Ik vind het ook een gekke bewering, dat is mijn mening. Ik vergroot niks uit, en ik haal niks uit context.
Typisch geval van De Speld, dit: https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/
pi_186985650
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je bent af.
Jij was al af in de eerste zin van je vorige reactie waar je al toonde geen argumenten te hebben maar meteen op de man ging spelen op een nogal neerbuigende manier. Wat een zwaktebod zeg.
pi_186985709
quote:
6s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat moet je lezen in een context van het individu tegenover de groep, in de doorgeslagen liberalisering die al onze eeuwenoude structuren onder druk zet waardoor alle vastigheden van het bestaan langzaam maar zeker verdwijnen.

Dan bedoelt hij met 'suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the indi­vidual' eigenlijk niet dat zelfmoord gefaciliteerd wordt zodat ook hier geen grenzen - zoals de plicht om voor je ouders te zorgen - voor het individu gesteld worden.

En elk persoon wat ooit betrokken is geweest in een euthanasie-traject weet dat dat dus echt geen enkele fuck met 'ontlopen van verantwoordelijkheden voor zorg' te maken heeft. Dat is namelijk nogal een heftig proces, waar familieleden wel degelijk betrokken in worden en verantwoordelijkheid in kennen.

Als je euthanasie ziet als een proces om je te onttrekken aan zorg voor de patiënt, dan komt dat puur en alleen voort uit je eigen onwil om voor diegene te zorgen.

Maar hej, vraag gewoon eens aan iemand wiens ouder euthanasie gepleegd heeft, of ze dat ervoeren als een 'ow nu hoef ik niet meer voor mijn ouder te zorgen'.
pi_186985717
quote:
6s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt te zeggen. Is dit sarcasme? Dat Baudet stelt dat hij liever wat minder verworven individuele vrijheden ziet is me volkomen duidelijk. Dat is een op zich niet heel opvallend conservatief standpunt. Maar dat maakt niet dat zijn bewering over de motivatie voor euthanasie in Nederland opeens hardstikke waar wordt.
pi_186985994
Gelezen: er staan wel wat dingen in die je wenkbrauwen laten fronzen idd, maar verder is het dus een bespiegeling van de ontwikkeling in Houellebecqs oeurvre gekoppeld aan wat m.i. nu niet echt een opzienbarende analyse is over de moderne wereld. En pre-moderne noties als familie, traditie en een sterke natiestaat moet de verweesde Westerling dan weer een beetje zin in het leven teruggeven. Anders gaan we eraan ofwel worden we overgenomen, want er worden geen kinderen meer geboren en de islamitische hordes komen eraan. Islamitische hordes die wel leven aan de hand van die pre-moderne noties en dus in feite vitaler zijn dan het zwakke, verweesde Westen....

Dit soort thema's in nu eens deze dan weer een andere vorm komen in romans en films volgens mij al sinds het interbellum in de Westerse cultuur voor. Ook in de politiek kwamen die thema's terecht. We moeten krachtig en vitaal zijn, anders gaan we ten onder door allerlei onheil dat op de loer ligt. Uiteindelijk natuurlijk allemaal flauwekul gebleken. Wie zich door dit soort ideeën laat hypnotiseren heeft niet in de gaten dat de beschreven personages en omstandigheden uitvergrotingen zijn ook imho. Als een auteur dit doet, moet dat kunnen natuurlijk. Houellebecq kun je in zekere zin vergelijken met een W.F. Hermans of een Brett Easton Ellis, de zelfdestructie agv van de verweesing/atomisering kom je bij Zwagerman zelfs tegen en Arnon Grunberg. Maar wie dit serieus vermengt met politieke ideeën, die moet uitkijken m.i.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryan3 op 20-05-2019 17:29:08 ]
I´m back.
pi_186986087
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je doorleest schemert het mensbeeld van meneer Baudet ook lekker door, hij wil eigenlijk terug naar de jaren vijftig waar vrouwen thuis moeten blijven om voor de kinderen te zorgen, en vooral geen carriere mogen maken. Kinderen baren, stofzuigen en ramen lappen, dat mogen ze, en abortus is ook maar een gruwel. Fox news zou applaudisseren.
Slechts zeer weinig vrouwen dragen op dit moment nog bij aan nieuwe ontwikkelingen. Veel vrouwen eindigen toch ook weer ergens als secretaresse. Dan kun je je afvragen of we ze wel zo heftig moeten stimuleren om maar carrière te maken. Het meerendeel komt toch nergens, behalve loonslaaf worden. Door ze vaker thuis te houden zullen ze absoluut gelukkiger worden. De burn-out cijfers bij vrouwen is schrikbarend hoog.
pi_186986140
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Slechts zeer weinig vrouwen dragen op dit moment nog bij aan nieuwe ontwikkelingen. Veel vrouwen eindigen toch ook weer ergens als secretaresse. Dan kun je je afvragen of we ze wel zo heftig moeten stimuleren om maar carrière te maken. Het meerendeel komt toch nergens, behalve loonslaaf worden. Door ze vaker thuis te houden zullen ze absoluut gelukkiger worden. De burn-out cijfers bij vrouwen is schrikbarend hoog.
Nou, wat fijn dat jij dat even voor de vrouwen bepaalt.
pi_186986187
quote:

[..]

Ben jij toevallig islamitisch, protestant of katholiek?
  maandag 20 mei 2019 @ 17:24:05 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_186986209
quote:

[..]

Het zou vrouwen eigenlijk verboden moeten worden om te studeren. Zonde van het geld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_186986218
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben jij toevallig islamitisch, protestant of katholiek?
Framen kan weer beginnen :') . Ik ben niet geinteresseerd in een religieuze discussie. Dit is een wetenschappelijke discussie. Kijk eens rond, indien van toepassing, op je werkvloer. Vrouwen vallen bij bosjes om omdat ze zoveel ballen moeten hoog houden.

Als je als man dan oppert om vrouwen misschien meer met rust te laten ben je ouderwets. Ik sta juist achter ze.
  maandag 20 mei 2019 @ 17:25:14 #188
346939 Janneke141
pi_186986233
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:24 schreef Confetti het volgende:
Ik sta juist achter ze.
Dat zal het zijn, ja :')
pi_186986251
quote:

[..]

Framen kan weer beginnen :') . Ik ben niet geinteresseerd in een religieuze discussie. Dit is een wetenschappelijke discussie. Kijk eens rond, indien van toepassing, op je werkvloer. Vrouwen vallen bij bosjes om omdat ze zoveel ballen moeten hoog houden.

Als je als man dan oppert om vrouwen misschien meer met rust te laten ben je ouderwets. Ik sta juist achter ze.
Maar als die vrouwen bij bosjes omvallen omdat zorg dragen voor de kinderen en werken teveel is, waarom verdeel je de zorg voor de kinderen dan niet meer?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_186986269
quote:

[..]

Vrouwen hebben in Nederland de vrijheid om hun eigen pad te kiezen. Laten we dat vooral zo houden.
  maandag 20 mei 2019 @ 17:26:57 #191
346939 Janneke141
pi_186986274
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:25 schreef galatea het volgende:

[..]

Maar als die vrouwen bij bosjes omvallen omdat zorg dragen voor de kinderen en werken teveel is, waarom verdeel je de zorg voor de kinderen dan niet meer?
Dat is toch precies wat hij voorstelt? De man werkt, de vrouw is achter het aanrecht. Keurige verdeling, niet?
pi_186986303
-O-
quote:
9s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat hij voorstelt? De man werkt, de vrouw is achter het aanrecht. Keurige verdeling, niet?
Of de vrouw werk, de man achter het aanrecht?
pi_186986306
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:25 schreef galatea het volgende:

[..]

Omdat een van de twee partners wél carrière zal moeten maken om voldoende inkomen te genereren voor het gezin. Vaak zal dat de man zijn omdat die een voorsprong heeft, immers hij loopt geen achterstand op met zwangerschappen, heeft minder ziekteverzuim en kan meer werkuren aan. En toegegeven, zit ook een stukje cultuur bij. Een man die thuisblijft wordt niet geaccepteerd.

Wat leesvoer voor de rest: https://www.volkskrant.nl(...)bij-mannen~b70358af/
pi_186986330
quote:

[..]

Geldt dat niet gewoon voor 99,9% van de wereldbevolking?

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 20-05-2019 17:35:28 ]
pi_186986367
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Omdat een van de twee partners wél carrière zal moeten maken om voldoende inkomen te genereren voor het gezin. Vaak zal dat de man zijn omdat die een voorsprong heeft, immers hij loopt geen achterstand op met zwangerschappen, heeft minder ziekteverzuim en kan meer werkuren aan. En toegegeven, zit ook een stukje cultuur bij. Een man die thuisblijft wordt niet geaccepteerd.

Als je naar schoolresultaten kijkt lijkt het er toch echt op dat vrouwen een voorsprong hebben ten einde van hun opleiding.

En dat ze dan later een achterstand oplopen komt grotendeels door culturele opvattingen.
pi_186986375
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon allebei ouderschapsverlof opnemen. Dat ziekteverzuim bij vrouwen komt juist door dat cultuurverschil, het is nochtans de moeder die het kind bij ziekte opvangt. Dus als vaders evenveel zorgen voor hun kinderen, kunnen moeders evenveel werken. Deden mijn ouders al in de jaren 90. Geen kwestie van kunnen maar van willen.

[ Bericht 1% gewijzigd door galatea op 20-05-2019 17:45:51 ]
pi_186986421
quote:

[..]

secretaresse hier *O* Werkend voor een CFO, een Communicatie directeur en een directeur Innovatie en Technologie (alle 3 vrouwen)
We have far more in common than that which devides us..
pi_186986480
Ben benieuwd wat voor indrukwekkende carrière de heer Confetti zelf heeft. Neem aan dat we binnenkort van hem het medicijn tegen kanker kunnen verwachten.
pi_186986488
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

secretaresse hier *O* Werkend voor een CFO, een Communicatie directeur en een directeur Innovatie en Technologie (alle 3 vrouwen)
Ja maar, als jullie allemaal mannen geweest waren, hadden jullie het nog beter gedaan. Of zo.
pi_186986637
quote:

[..]

Sinds halverwege jaren '90 vormen vrouwen de meerderheid op universiteiten; sinds 2006 zijn ze dat ook op hogescholen en die verschillen nemen alleen maar toe. Pas op het MBO zijn de mannen nog in de meerderheid. Studies als geneeskunde en rechten zijn vrouwenterritoria geworden. Over niet al te lange tijd zijn medisch specialisten, rechters, advocaten, notarissen, psychologen en noem ze maar op in grote meerderheid vrouw.

Als je je toch zorgen wil maken over het perspectief van de seksen, dan kun je je beter over de mannen ontfermen. Die leggen het namelijk in toenemende mate af tegen de vrouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2019 17:47:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')