abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186957513
quote:
Het debat tussen VVD-leider Rutte en Forum-leider Baudet gaat door. De twee gaan woensdag de strijd aan in centrum De Rode Hoed in Amsterdam onder leiding van Jeroen Pauw. Het debat wordt live uitgezonden in zijn tv-programma.

Het debat wordt gehouden aan de hand van vier stellingen. Welke dat zijn is nog niet bekend. Baudet en Rutte mogen er allebei twee inleveren.

Rutte daagde Baudet dinsdagavond uit om één-op-één met hem in debat te gaan over Forums nexit-standpunt. Baudet wilde eerst alleen op Facebook, maar daar zou het debat door te weinig mensen bekeken worden, vond Rutte.

De confrontatie is voor beide partijen niet zonder risico, zegt politiek verslaggever Hans Andringa. "Baudet is al een aantal keren opgelopen tegen een uppercut van Rutte. Op het gebied van de politieke regels en gewoonten in de Kamer doceerde Rutte bij die gelegenheden minzaam hoe het hoort."

Die onervarenheid van Baudet kan zich ook tegen hem keren in het komende debat met Rutte, meent Andringa. "Want Rutte zal alles uit de kast halen om de ideeën van Baudet onderuit te halen. Rutte kan bogen op veel en ervaring, Baudet stoelt zijn ideeën veel meer op de theorie."

Het debat vindt plaats aan de vooravond van de Europese verkiezingen, die donderdag in Nederland worden gehouden.
Bron

Ik ben benieuwd. Een jaar geleden zou Rutte geen spaan heel hebben gelaten van Baudet maar nu de krachtsverhoudingen zo drastisch zijn veranderd zou het nog wel eens spannend kunnen worden. Rutte gedraagt zich duidelijk anders dan ie normaal doet.
pi_186957529
Wie de f.. is nu weer Hans Andringa.

Ik vind het moedig van Baudet dat hij deze vieze landverradende spindoktoren weer mogelijk voer geeft om hrm mee aan te vallen. Je hoeft alleen maar in nws/pol te kijken hoe deze mensen denken en handelen. Elke kleine beetje hoe insignificant ook. Gebruiken zij om een draai en frame te geven aan zaken. Het is echt vreselijk irritant volk.

[ Bericht 18% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 19-05-2019 06:52:29 ]
pi_186957565
Rutte is een rat met vieze streken, uitkijken dus!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_186957621
Laat op de avond en vlak voor de verkiezingen. Gaat geen fuck meer uitmaken dus.
pi_186957680
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 07:22 schreef Jigzoz het volgende:
Laat op de avond en vlak voor de verkiezingen. Gaat geen fuck meer uitmaken dus.
Bij onze FvD hebben we ff een momentje om Baudet ook eens in de kleren te zien buiten instagram.

Verder zal Baudetski zn best doen om geen voorzetjes aan Rutte te geven voor FvD doel zodat Rutte z'n verkiezingspraatje nog wat beter kan houden dan recent op radio 1 met de presentatrice als aangever.

Extreem spannend

kijken dus

#VVD #4rum&democracy
pi_186957750
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 07:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bij onze FvD hebben we ff een momentje om Baudet ook eens in de kleren te zien buiten instagram.

Verder zal Baudetski zn best doen om geen voorzetjes aan Rutte te geven voor FvD doel zodat Rutte z'n verkiezingspraatje nog wat beter kan houden dan recent op radio 1 met de presentatrice als aangever.

Extreem spannend

kijken dus

#VVD #4rum&democracy
Er gaan flink wat fact-checkers een burn-out oplopen, dat weet ik wel.
pi_186959538
Is het bekend hoe laat het wordt uitgezonden?
  zondag 19 mei 2019 @ 10:42:19 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186959561
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 07:22 schreef Jigzoz het volgende:
Dit.
pi_186959673
Dan lig ik te pitten, want de volgende dag weer vroeg op. Leuk hoor dat ze dat doen, maar ik heb niet de luxe om 's morgens om zeven uur moe op mijn werk te verschijnen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 19 mei 2019 @ 10:51:35 #10
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_186959735
Wil dit wel eens zien. Thierry weet heel goed wat er mis is in de EU. Ook op financieel gebied. Die kan op papier Ruute bijzonder lastig maken qua dossierkennis.
pi_186959782
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 06:40 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:

[..]

Rutte gedraagt zich duidelijk anders dan ie normaal doet.
Logisch, wint FvD opnieuw deze verkiezingen dan is het exit Rutte bij de VVD en exit Rutte als premier. :W

Dit is een man die zijn eigen einde van zijn eigen politieke loopbaan op zich af ziet komen.
  zondag 19 mei 2019 @ 10:58:10 #12
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_186959880
Hopelijk wordt de grootste verkwistende uitgave van de EU, de milieuvervuilende veeteeltsubsidies aan vooral grootgrondbezitters, ook aangestipt.
  zondag 19 mei 2019 @ 11:01:57 #13
80382 manny
30 is best veel
pi_186959960
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:51 schreef Drugshond het volgende:
Wil dit wel eens zien. Thierry weet heel goed wat er mis is in de EU. Ook op financieel gebied. Die kan op papier Ruute bijzonder lastig maken qua dossierkennis.
De issue is dat we weten dat er van alles mis is met de eu. er is vast ook van alles mis met Nederland, altijd ruimte voor verbetering

dat is geen reden voor nederland uit de eu te stappen of voor zeeland uit nederland.

Rutte is daar denk ik wel behendig genoeg voor. Veiligheid is dossier waar ie het lastiger krijgt denk ik.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_186960114
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:01 schreef manny het volgende:

[..]

Rutte is daar denk ik wel behendig genoeg voor. Veiligheid is dossier waar ie het lastiger krijgt denk ik.
Oh echt waar?
Rutte's loze gelul altijd over veiligheid en stabiliteit (verwijzende naar EU). Zijn hele achterban in een ja-knik trance. Wat een mafkees is dat ook. Hij leeft in la-la land. En iedereen bwgrijpt toch wel dat de Brexit-chaos gecreeerd werd door de dwarszittende pro EU oppositie? Dit hoor je nu expliciet nooit in de Nederlandse media.
pi_186960320
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:10 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

En iedereen bwgrijpt toch wel dat de Brexit-chaos gecreeerd werd door de dwarszittende pro EU oppositie? Dit hoor je nu expliciet nooit in de Nederlandse media.
Nee, natuurlijk hoor je dat niet, want het is onzin. In Jip en Janneke-taal:

In de EU heeft iedereen dezelfde regels en afspraken. GB wilde die regels niet meer, dus proberen ze zelf regels en afspraken te maken. Helaas weten ze vooral wat ze niet willen, maar kunnen ze het niet eens worden over wat ze dan wél willen. Resultaat: chaos.
pi_186960389
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk hoor je dat niet, want het is onzin. In Jip en Janneke-taal:

In de EU heeft iedereen dezelfde regels en afspraken. GB wilde die regels niet meer, dus proberen ze zelf regels en afspraken te maken. Helaas weten ze vooral wat ze niet willen, maar kunnen ze het niet eens worden over wat ze dan wél willen. Resultaat: chaos.
Wie is ze dan. Precies die vervelende pro EU fascisten vs de brexit-kamp.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 mei 2019 @ 11:23:02 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186960402
Rutte houdt geen spaan van hem heel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_186960403
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:22 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wie is ze dan.
De Britse politiek.
pi_186960678
Ik heb mijn VVD Sjaaltje en petje al klaar liggen.
  zondag 19 mei 2019 @ 11:39:15 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_186960776
Vraag 1) waarom in godsnaam bij jeroen pauw?

En ik ben van mening dat Baudet makkelijk hoor te kunnen winnen. Hij komt met argumentatie, Rutte komt met one-liners, nietszeggende zinnen die hij vaak herhaalt en op de man spelen.

Het volk prikt daar tegenwoordig wel doorheen.

Voor Rutte ook vrij jammer deze uitnodiging, want hij kan alleen maar verliezen.
Door het debat aan te gaan vind hij Baudet een waardig tegenstander, een waardig politiek partij terwijl hij in de media altijd claimt van niet. Maar hij zou nooit met Denk ofzo een debat aangaan.

En als die verliest, dan verliest die :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 19 mei 2019 @ 11:47:41 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186960966
Waarschijnlijk een leuke show, maar waarom is dit relevant?
Beiden zijn niet verkiesbaar voor het Europese Parlement.
Eigenlijk bewijst dit weer de irrelevantie van het EP.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 mei 2019 @ 11:48:11 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_186960979
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:01 schreef manny het volgende:

[..]

De issue is dat we weten dat er van alles mis is met de eu. er is vast ook van alles mis met Nederland, altijd ruimte voor verbetering

dat is geen reden voor nederland uit de eu te stappen of voor zeeland uit nederland.

Weet ik niet Italië is een cracking down dossier, Die trek de gehele EU onderuit. Die kunnen we niet helpen. Technisch had het IMF (bij 130 %) al in moeten springen. Bye geloofwaardigheid EU./ECB
  zondag 19 mei 2019 @ 11:49:00 #23
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_186960995
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:39 schreef Roces18 het volgende:

En ik ben van mening dat Baudet makkelijk hoor te kunnen winnen. Hij komt met argumentatie, Rutte komt met one-liners, nietszeggende zinnen die hij vaak herhaalt en op de man spelen.

Het volk prikt daar tegenwoordig wel doorheen.

Voor Rutte ook vrij jammer deze uitnodiging, want hij kan alleen maar verliezen.
Door het debat aan te gaan vind hij Baudet een waardig tegenstander, een waardig politiek partij terwijl hij in de media altijd claimt van niet. Maar hij zou nooit met Denk ofzo een debat aangaan.

En als die verliest, dan verliest die :')
Hij komt met argumentatie :D

Hij begon zijn eerste speech in de Kamer in het Latijn. Dan ben je af.
Dit, dus.
  Redactie Frontpage zondag 19 mei 2019 @ 11:50:16 #24
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186961017
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:47 schreef SeLang het volgende:
Waarschijnlijk een leuke show, maar waarom is dit relevant?
Beiden zijn niet verkiesbaar voor het Europese Parlement.
Eigenlijk bewijst dit weer de irrelevantie van het EP.
Was toch ook al bij de provinciale staten verkiezingen dat het vooral om de lijsttrekkers van landelijke partijen ging ipv degenen die daadwerkelijk verkiesbaar waren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 19 mei 2019 @ 11:51:47 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186961038
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:39 schreef Roces18 het volgende:
Omdat Pauw de meest objectieve interviewer is in Nederland

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')